Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 17:34

TVL

Heb ook de 3.5.0 versie. Heb hem nu al even draaien maar merk niet een verbetering in de slaapstand wat betreft het batterij gebruik. Laat hem nu na 60 minuten uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 20:25
renskerenske schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:10:
[...]

Hoe gaat het nu? Heb zelf net ook geüpdate, ben benieuwd!! Hij heeft bij mij een aantal dagen op 100% gestaan en gisteren ging er ineens wel een paar procent af. Dus ik laad hem nu weer op tot 100% en hoop dat 'ie daarna normaal gaat doen.
So far so good, nog geen vreemde battery issues gehad, nou heb ik het meestal pas na een tijdje dus ik ben nog niet 100% overtuigd ;)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Heb vandaag mijn Kobo Aura binnen gehad en ben helaas niet zo te spreken over mijn scherm. De bovenkant van het scherm vertoont een gelige waas. Verder heb ik links onderin een pinprick, lijkt zeg maar op een fel witte stuck pixel. Dat laatste stoort me niet zo, maar dat het scherm zo uneven is qua kleur wel.
Misschien kunnen jullie me helpen of dit soort dingen vaker voorkomen of dat ik gewoon een defect heb.
Alvast bedankt!
(net geprobeerd om een foto te maken ervan, maar lijkt alsof door automatische post processing van de foto ofzo je geen reëel beeld krijgt van de verkleuring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ik zou er niet moeilijk over doen en hem gewoon omruilen. Die Aura 6 van mij heeft daar geen last van, geen "witte" lichtpixels & een schoon uniform mat scherm met capacitief touchscreen.
(Dat is wel minder "scherp" tov het gladde scherm de Aura HD & Glo met z'n optische touchscreen.)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 10:27
Dit topic gaat niet over Calibre, maar over de Kobo's

[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 18-08-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
*weg

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 18-08-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
*weg

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 18-08-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Wreckerrm schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:09:
Hoe scherp blijven jullie letters op de Aura HD? Ik heb er boeken opgezet met Calibre. Na verversen van het scherm, zijn alle letters mooi strak. Maar soms al na 1 pagina "omgeslagen" te hebben, is dit duidelijk minder. Bovenaan het scherm is dit duidelijker dan onder. Refresh heb ik al op 3 pagina's staan. Maar ook zonder refresh is een volgende pagina soms weer helemaal goed en scherp. Ook lijken regels soms vettere letters te hebben dan andere.
Ik heb hier ook last van, is het je gelukt om dit te verhelpen?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
LoekieLeeuw schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:01:
[...]

Ik heb hier ook last van, is het je gelukt om dit te verhelpen?
Ik heb de dikkere / dunnere txt ook soms op de non-hd versie van de aura.. Lijk het te hebben bij de 1e pagina als ik de aura uit slaapstand haal, maar het is ook niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

New 6.8" Kobo Aura H2O eReader Shows up at FCC

It appears that Kobo is getting set to release a new ebook reader, and it looks like it is going to be a replacement for the Kobo Aura HD.
...
The new Kobo Aura H20 has a 6.8-inch screen.
...
This corresponds with a tweet by evleaks last month that proclaimed a Kobo Aura H2O ereader would be coming this fall, and that it would be IP67-rated for extreme reading situations. An IP67 rating means the device is completely dust-proof and waterproof up to depths of 1 meter.
De Kobo Aura HD krijgt toch een opvolger... *O*

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
OE stoer! Als die een beetje te betalen is ruil ik mijn Aura HD meteen in, super handig voor in bad, op het strand etc etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:57

rg-mohwa

Phoe Hé

Mijn Aura HD wil niet meer opstarten, nu probeer ik het kobo te bellen, maar ik kan vanaf een mobiele telefoon hun servicenummer niet gebruiken (0800 0229598) en heb geen vaste lijn hiero. iemand enig idee hoe ik ze wel telefonies zou kunnen bereiken ?

je kunt ze wel via skype bellen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door rg-mohwa op 19-08-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Jammer, net de Aura HD gekocht.. als ik dit geweten had dan had ik daarmee wellicht gewacht...

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvs
Ik heb kobo aura zwarte. (4gb erop)
ik wil misschien uitbereiden door Sandisk Micro maakt het niet uit welk gb kan uitvullen? Kaart van 16 gb of hoger of zit er maximal eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

32GB ;) is de officieel de max, neem een goed merk zoals Sandisk, Kingston of Lexar en belangrijker, haal hem bij een goede (pricewatch web)winkel, niet van Ebay (fakes). Snelheid maakt niet zoveel uit voor epub's, ik gebruik zelf een Class4 MicroSD-HC (Kingston 8GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:12
Ik heb in ruim 2,5 jaar e-reader lezen nooit de neiging gehad het geheugen van m'n Touch uit te breiden, en dat is maar (effectief) 1,3GB. Heb ook nooit tegen de limiet aangezeten. Zetten jullie het ding dan zo ontzettend vol en kijk je vervolgens op de Kobo zelf wat je nu eens gaat lezen? Toch benieuwd hoe dat dan gaat bij jullie :)
Ik manage zelf graag alles met Calibre, vind het ook leuk om alles mooi in te vullen enzo. Daardoor hangt het ding ook vaak aan de computer en gooi ik er waarschijnlijk wel regelmatig weer boeken vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 18:40
Zo denk ik er ook over, wat heeft het voor nut om duizenden boeken op je reader te zetten? Je leest er maar 1 tegelijk. Je reader wordt er alleen maar onnodig traag van en je zoekt je te pletter. Ik heb er zo'n 30 op staan en dat vind ik al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb nu 50 boeken op de E-reader (alles van Lovecraft gebundeld). Dat is het meeste wat ik er ooit op heb gehad xD

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13
Oei, een IP67 rating! Dat is wel erg handig, voor in bad/in het zwembad/strand/etc. nu ben ik toch een beetje huiverig om mn huidige kobo mee te nemen naar zulke lokaties.

[ Voor 9% gewijzigd door kepler op 20-08-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Tja, of je een extra MicroSD kaartje nodig hebt...
Indien je op vakantie bent en je Kobo loopt onverhoopt vast en dient een Factory-reset nodig te hebben, dan zijn al je (side-loaded) boeken weg. Met de boeken op het losse MicroSD kaartje kun je in dat geval snel weer verder lezen.

Let wel op dat de Kobo een interne Bibliotheek bijhoudt met daarin duplicaten van de epub's die je erop zet, dus zet je er intern 100MB epub's op, dan kost je dat uiteindelijk 200MB storage op je interne Memory.
(vandaar dat je wel eens leest op een forum dat er iemand is die een 16GB kaartje haalt voor een Glo (2GB intern) en daar 10GB epub's op zet en de Glo loopt dan logischerwijs vast bij het indexeren/bibliotheek vullen vanwege een geheugengebrek. ;) )

Zelf heb ik het kaartje eigenlijk ook niet nodig (max. 100 boeken op de Kobo), het is meer voor backup indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

offtopic:
100 boeken, dat is vier jaar lezen voor mij. Kon ik maar wat sneller lezen, ik heb met 30 boeken op mijn leeslijst (waaronder dikke series als Song of Ice and Fire) voor bijna twee jaar leesvoer :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

offtopic:
Tja, het was een rijtje boeken die ik zeker nog wil lezen, en ze zitten elkaar niet in de weg, het is digi-taal en dus geen gram extra.
Als ik ergens ben > staat dat boek er niet op, nooohh! :'(
kepler schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:00:
Oei, een IP67 rating! Dat is wel erg handig, voor in bad/in het zwembad/strand/etc.
Inderdaad, toch nog even dat spannende hoofdstuk kunnen uitlezen als je onderwijl moet douchen. :D

[ Voor 40% gewijzigd door bitshape op 20-08-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ThinkAboutIt schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:48:
Zo denk ik er ook over, wat heeft het voor nut om duizenden boeken op je reader te zetten? Je leest er maar 1 tegelijk. Je reader wordt er alleen maar onnodig traag van en je zoekt je te pletter. Ik heb er zo'n 30 op staan en dat vind ik al veel.
Precies. Kennis van mijn vrouw kwam heel trots/stoer vertellen dat ze "zelf 2500 boeken had gedownload en op de ereader gezet!!!".

Ik zeg: da's mooi. Hoeveel boeken lees jij, 1 per dag? Nee, zegt ze, 2 per week, in de vakantie soms 3.
Dus ik: Stel 3 per week. Dan heb je voor ruim 800 weken aan leesvoer. Da's ruwweg 15 jaar.

....bloos... dat had ze zich niet gerealiseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
bitshape schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:22:
offtopic:
Tja, het was een rijtje boeken die ik zeker nog wil lezen, en ze zitten elkaar niet in de weg, het is digi-taal en dus geen gram extra.
Als ik ergens ben > staat dat boek er niet op, nooohh! :'(

[...]

Inderdaad, toch nog even dat spannende hoofdstuk kunnen uitlezen als je onderwijl moet douchen. :D
Als het echt spannend is wil ik nog wel eens doorlezen tijdens het overstappen van treinen :D :o :X

Douche is nog wat overdreven, maar zou ik best kunnen doen nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik wil ook een e-reader voor mijn verjaardag vragen, maar ik zit te twijfelen tussen een Kindle en een Kobo Aura. Wat zijn de pro's en con's?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

kepler schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:41:
[...]

Als het echt spannend is wil ik nog wel eens doorlezen tijdens het overstappen van treinen :D :o :X
Dat doe ik nou nooit O-) Net zoiets als doorlezen terwijl je extra langzaam het laatste stukje naar huis wandelt, dat doe je toch niet :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ransom_nl schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:20:
Heb vandaag mijn Kobo Aura binnen gehad en ben helaas niet zo te spreken over mijn scherm. De bovenkant van het scherm vertoont een gelige waas. Verder heb ik links onderin een pinprick, lijkt zeg maar op een fel witte stuck pixel. Dat laatste stoort me niet zo, maar dat het scherm zo uneven is qua kleur wel.
Misschien kunnen jullie me helpen of dit soort dingen vaker voorkomen of dat ik gewoon een defect heb.
Alvast bedankt!
(net geprobeerd om een foto te maken ervan, maar lijkt alsof door automatische post processing van de foto ofzo je geen reëel beeld krijgt van de verkleuring)
Inmiddels mijn vervangende unit binnen en geen pinpricks meer. Wel vind ik ook bij deze dat de bovenkant van het scherm merkbaar iets geliger is. Denk dat de ene persoon ook wat gevoeliger daarvoor is en kritischer dan een ander. Heb al in andere forums gelezen dat sommige mensen pas na 6 units er een hadden waar het scherm naar de zin was, daar zit ik niet op te wachten. Ben al blij dat die pinpricks er niet meer in zitten en met dat kleurverschil leer ik dan maar leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Lanithro schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:49:
Ik wil ook een e-reader voor mijn verjaardag vragen, maar ik zit te twijfelen tussen een Kindle en een Kobo Aura. Wat zijn de pro's en con's?
Als je dit (en vast ook het Kindle topic) door leest kom je meerdere mensen tegen die hetzelfde vroegen, ik denk dat je daar al een hoop info uit kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

kepler schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:00:
[...]

Oei, een IP67 rating! Dat is wel erg handig, voor in bad/in het zwembad/strand/etc. nu ben ik toch een beetje huiverig om mn huidige kobo mee te nemen naar zulke lokaties.
Mijn Glo gaat gewoon mee in bad :) Kan hij goed tegen, moet alleen erg oppassen dat ik hem niet uit mijn handen laat glijden :/ Gelukkig heeft de Glo een redelijk stroeve achterkant waardoor hij niet zo snel wegglijdt als mijn vorige reader.

Vorig jaar zelfs mee in het zwembad gezeten (uiteraard in het ondiepe gedeelte). :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ajvs
bitshape schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 02:26:
32GB ;) is de officieel de max, neem een goed merk zoals Sandisk, Kingston of Lexar en belangrijker, haal hem bij een goede (pricewatch web)winkel, niet van Ebay (fakes). Snelheid maakt niet zoveel uit voor epub's, ik gebruik zelf een Class4 MicroSD-HC (Kingston 8GB).
Lijkt mij ook ovendreven om nog kaartje erbij te doen. Heb toch genoeg ana 4gb. (heb nog niet kunnen kijken hoeveel ik nu heb opstaan.

Maar nu ik zo bekijk heb ik denk toch niet nodig meer.

Bedankt voor informatie. Mocht het nog nodig zijn weet ik nu tot 32GB kan aanvullen.

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
gyedema schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:37:
[...]

Precies. Kennis van mijn vrouw kwam heel trots/stoer vertellen dat ze "zelf 2500 boeken had gedownload en op de ereader gezet!!!".

Ik zeg: da's mooi. Hoeveel boeken lees jij, 1 per dag? Nee, zegt ze, 2 per week, in de vakantie soms 3.
Dus ik: Stel 3 per week. Dan heb je voor ruim 800 weken aan leesvoer. Da's ruwweg 15 jaar.

Ik weet vooraf nooit welk boek ik hierna wil lezen, dus ik heb graag mijn hele verzameling bij me...

• Melkunie
Dat is wel een begrijpelijke reden dan. Heb zelf nog een planning van zo'n 20 boeken staan, plus een serie van 62 boeken waarvan ik er tussendoor af en toe eentje lees, dus dat probleem heb ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
.Gertjan. schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:08:
[...]

Mijn Glo gaat gewoon mee in bad :) Kan hij goed tegen, moet alleen erg oppassen dat ik hem niet uit mijn handen laat glijden :/ Gelukkig heeft de Glo een redelijk stroeve achterkant waardoor hij niet zo snel wegglijdt als mijn vorige reader.

Vorig jaar zelfs mee in het zwembad gezeten (uiteraard in het ondiepe gedeelte). :9
Dat doe ik ook wel, maar de badkamer heeft natuurlijk ook een hoge luchtvochtigheid en dat kan nooit goed zijn voor je e-reader...
kenneth schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:53:
[...]
Dat doe ik nou nooit O-) Net zoiets als doorlezen terwijl je extra langzaam het laatste stukje naar huis wandelt, dat doe je toch niet :P
Hehe, maar alleen als het echt heel spannend is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

Waarom zou je ze alle 2500 lezen? Voor ieder wat wils in zo'n groot pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:11
TVL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:28:
Heb ook de 3.5.0 versie. Heb hem nu al even draaien maar merk niet een verbetering in de slaapstand wat betreft het batterij gebruik. Laat hem nu na 60 minuten uitschakelen.
Mijn ervarigen zijn dat het batterijverbruik slechter is geworden met 3.5.0 maar ik kan het niet precies kwantificeren.
Daarnaast heb ik herhaaldelijk gemerkt dat een geopend boek tijdens het lezen terugspringt naar het homescherm zonder dat ik als gebruiker, het touchscreen heb aangeraakt. Op het homescherm wordt de status van het boek als "Finished"/"Voltooid" aangemerkt. Echter, als je het boek opent dan springt-ie gewoon naar de positie (bladzijde) waar je gebleven was.

Maar ik neem aan dat de gemiddelde Kobo bezitter inmiddels wel bekend is met de gebrekkige firmware van Kobo.
Ransom_nl schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:20:
Alvast bedankt!
Dit is een product met een mankement. Ik heb hetzelfde ook bij de hand gehad. Gebruikmaken van de zichtperiode van 14 dagen en om laten wisselen voor een nieuwe.

Ter vervanging van een kapotte Touch heb ik een Glo gekocht. De Aura is wel mooier qua design maar niet per se beter en op het moment van aanschaf nog behoorlijk duurder.

• Eerste Glo: grijze vlekken/plekken aan de onderzijde van het scherm ter grootte van 1-1,5cm. De frontlight was wel mooi egaal en wit van kleur.
• Tweede Glo: geen grijze vlekken maar een niet egale lichtverdeling die bovendien van kleur verschoot van wit (onderste 3/4 van het scherm) naar geelachtig (bovenste 1/4 van het scherm). Langs de bovenrand van het scherm was echter wel weer een dunne lijn met wit licht zichtbaar.
• Derde Glo: geen grijze vlekken. De verlichting was egaal en wit.

Voor alle readers en merken met frontlight geldt dat geen enkele reader hetzelfde is. Een reader met een gemankeerde verlichting zal sowieso je leeservaring bederven. Dergelijke readers moet je gewoon laten omruilen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 20:09
Ossi schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Die heb ik voor mijn Kobo Glo, 1 waarschuwing, hij geeft af. Mijn Glo heeft her en der wat rood rozige vlekjes op de bezel :+
Is de 6" of 7" geschikt voor de aura non-hd?

Ik ben opzoek naar een simpele sleeve. Als ik lees dan wil ik hem zo licht mogelijk houden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 09:58

Trouble

Everything is awesome

Mijn Gecko-cover gaat stuk :{ van de 'rug' van de cover laten de boven- en onderkant los. Topkwaliteit wel (ik had de slim-versie gekocht).

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Had ook last van een leeg lopende batterij met mn nieuwe Kobo. In 1 nacht zo 30% weg terwijl in slaapstand, kan natuurlijk niet.

Toen ik het ding net had had ik er geen last van, dus heb maar eens een factory reset gedaan. Nu werkt hij weer perfect: 1 nacht in slaapmode, 100% over de volgende dag.

Verschillen?
- Had pocket al weer geupdate, dat is het dus niet
- Heb nog geen boeken erop gezet met Calibre, zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mattie112 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:51:
[...]

So far so good, nog geen vreemde battery issues gehad, nou heb ik het meestal pas na een tijdje dus ik ben nog niet 100% overtuigd ;)
Nu 2 weken later met de nieuwe firmware en ik heb nog geen 1x een batterij probleem gehad :) Ziet er goed uit dus voor mij! Heb nu mijn boek uit dus ga hem even een paar dagen ongebruikt laten liggen, kijken of hij dan nog steeds semi vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

[...]
Dan heb je voor ruim 800 weken aan leesvoer. Da's ruwweg 15 jaar.
Yep ... en al die nieuwe boeken die in die tijd uitkomen, kun je pas over 15 jaar lezen :+

Ik vind het persoonlijk ook zwaar overdreven om er zoveel boeken op te zetten. Normaal staan er op de e-readers in huis maar zo'n 5 nog te lezen boeken en op vakantie komen er nog wat bij. Beetje variatie.
Een keuze wat je gaat lezen maak je IMHO van tevoren, niet uit wat je erop heb geplempt uit z'n epub dump.

Maar los van dat, wat richten enkele duizenden epubs aan in je database/index ? Wordt bijv. opstarten enzo niet erg traag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Ik heb contact opgenomen met Gecko-covers, over dat mijn cover stuk gaat. Krijg zonder mankeren een nieuwe nadat ik een paar foto's gestuurd heb. Goede service d:)b ik ben alleen een beetje bang dat de nieuwe cover hetzelfde euvel gaat krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

ZaZ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 02:16:
Ik heb nu een Kobo Aura HD en een hele zooi PDF's die ik nog wil lezen. Ik weet dat een e-reader met e-ink niet geweldig is voor PDF maar neem dat voor lief. Door de hoge resolutie van de HD en het feit dat mijn ogen prima zijn, heb ik geen moeite met kleine lettertjes, dus als een PDF volledig uitgezoomed is kan ik gewoon lekker PFD lezen.

Nu komt het: Als ik een boek open (meestal een nieuw boek) dan is de PDF 'groter' dan het scherm. Ik wil dus uitzoomen.
Als ik volledig uitzoom, dan is dat maar ongeveer een kwart van de oppervlakte. Ik kan ook niet eens scrollen naar de onderkant van de pagina. Het is alsof dat gedeelte niet bestaat! Alsof alleen de linkerbovenhoek van het boek is ingeladen.
Mijn workaround is (eindeloos) fit to width/height proberen maar dat heeft niet altijd resultaat. Als ik 'm dan in de slaapstand zet en daarna weer wakker maak en door wat pagina's blader dan ineens knippert ie een keer en pakt ie de volledige grootte. Vanaf dat moment kan ik probleemloos door de pagina's bladeren en doet het probleem zich niet meer voor in ieder geval totdat ik een ander boek heb geopend.

Is dit een bekend probleem?
Ik heb de oplossing gevonden, daarom quote ik mijzelf maar eens.

Het komt omdat de 'kaft' van die pdf (een plaatje) een ander formaat heeft dan de rest van het boek. Hij schaalt dus dan de rest van het boek a.d.h.v de grootte van de kaft (die kleiner is) en daarom zijn hele gedeeltes van de bladzijdes niet bereikbaar.

Oplossing was om met een gratis pdf tooltje de eerste pagina (kaft dus) weg te gooien.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Trouble schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:09:
ik ben alleen een beetje bang dat de nieuwe cover hetzelfde euvel gaat krijgen
Ik weet niet precies welke jij hebt, maar de mijne voor de Touch gaat al 2 jaar mee in m'n rugzak (lees veel in de trein en op vakanties) en is alleen een beetje verkleurd (is lichtbruin leer, dus is natuurlijk lijkt me). Bevalt zo goed dat ik er pas nog een donkerblauwe voor onze 2e Touch (eBay koopje) heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 16:13
ariekanari schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:16:
[...]

Mijn ervarigen zijn dat het batterijverbruik slechter is geworden met 3.5.0 maar ik kan het niet precies kwantificeren.
Daarnaast heb ik herhaaldelijk gemerkt dat een geopend boek tijdens het lezen terugspringt naar het homescherm zonder dat ik als gebruiker, het touchscreen heb aangeraakt. Op het homescherm wordt de status van het boek als "Finished"/"Voltooid" aangemerkt. Echter, als je het boek opent dan springt-ie gewoon naar de positie (bladzijde) waar je gebleven was.

[...]
Vanochtend stond die van mij ineens op 99% en toen ik terugging naar het boek, kwam ik wel op de juiste blz terecht. Verder weet ik nog niet of m'n batterij-issues verholpen zijn met 3.5.0, daarvoor moet 'ie eerst leeg zijn en weer volledig opgeladen zijn (mijn issue was dat 'ie bij 30% ineens leeg was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Goner schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:42:
[...]

Ik weet niet precies welke jij hebt, maar de mijne voor de Touch gaat al 2 jaar mee in m'n rugzak (lees veel in de trein en op vakanties) en is alleen een beetje verkleurd (is lichtbruin leer, dus is natuurlijk lijkt me). Bevalt zo goed dat ik er pas nog een donkerblauwe voor onze 2e Touch (eBay koopje) heb gekocht.
Ik heb deze: http://www.geckocovers.nl...slimfit-beschermhoes.html

Heb nog gevraagd of ik de cover niet moet dubbelvouwen, wat ik nu wel doe, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Trouble schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:14:
[...]

Ik heb deze: http://www.geckocovers.nl...slimfit-beschermhoes.html

Heb nog gevraagd of ik de cover niet moet dubbelvouwen, wat ik nu wel doe, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.
Zie mijn post van een week of 2 geleden. Top covers zijn het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Goner schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:37:
[...]

Yep ... en al die nieuwe boeken die in die tijd uitkomen, kun je pas over 15 jaar lezen :+

Ik vind het persoonlijk ook zwaar overdreven om er zoveel boeken op te zetten. Normaal staan er op de e-readers in huis maar zo'n 5 nog te lezen boeken en op vakantie komen er nog wat bij. Beetje variatie.
Een keuze wat je gaat lezen maak je IMHO van tevoren, niet uit wat je erop heb geplempt uit z'n epub dump.

Maar los van dat, wat richten enkele duizenden epubs aan in je database/index ? Wordt bijv. opstarten enzo niet erg traag ?
Als je 7000 epubs in 1 keer op de kobo zet, verwacht ik dat je een dag of 3 aan het indexeren bent :o.
20/30 boeken importeren kost toch al snel een minuut of 6/8. Ik heb er nu ongeveer 60 boeken op staan, dit omdat mijn vrouw en ik samen doen. En we verschillen soms van smaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 17:37
ik heb vandaag een kobo glo aangeschaft. Heb hem aangesloten en geupdate. Alleen vind ik dat als hij gaat synchroniseren dat hij heel lang doet bij notities bijwerken. Het lijkt wel of hij daar blijft hangen.
Is dat normaal dat dit heel lang duurt? of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Megalomania schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:33:
Had ook last van een leeg lopende batterij met mn nieuwe Kobo. In 1 nacht zo 30% weg terwijl in slaapstand, kan natuurlijk niet.

Toen ik het ding net had had ik er geen last van, dus heb maar eens een factory reset gedaan. Nu werkt hij weer perfect: 1 nacht in slaapmode, 100% over de volgende dag.

Verschillen?
- Had pocket al weer geupdate, dat is het dus niet
- Heb nog geen boeken erop gezet met Calibre, zou dat het kunnen zijn?
Heb in de tussentijds een uurtje gelezen. Vannacht in sleep en 30% batterij kwijt geraakt. :'(
Schiet niet op dus. Nu maar updaten naar 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 13:22
En daar is hij dan, de Kobo Aura H2O, denk mijn volgende eReader:
http://nl.kobo.com/koboaurah2o

Leverbaar vanaf 1 oktober voor €180.

Zie ook: http://www.engadget.com/2014/08/26/kobo-aura-h2o

Van vinden jullie van deze reader voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
sparow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:57:

Hier erg tevreden met de Aura, voor €99 gekocht. en dan vind ik €180 toch best een smak extra geld Maar wel een mooie 'ontwikkeling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hah, not bad, zie dat de Aura HD nieuw nog €160 kost, denk dat ik even ga kijken wat ik voor mijn 1 jaar oude Aura HD krijg anders ben ik zeer geïnteresseerd in de H2O!

• renskerenske
Dacuuu schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:11:
[...]

Hier erg tevreden met de Aura, voor €99 gekocht. en dan vind ik €180 toch best een smak extra geld Maar wel een mooie 'ontwikkeling'
Idem. Dacht even: shit, mss had ik nog even moeten wachten! Maar 180 euro vind ik te veel.
Overigens lig ik nooit in bad en ga ik nooit naar het strand (niet om daar te gaan liggen bakken iig), dus het zou de moeite toch niet waard geweest zijn :)

• LuPo
  • Nu online
sparow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:57:

Ik heb even vluchtig gekeken maar alleen de waterbestendigheid is dus nieuw? Dan vind ik het geen 180 euro waard. Mijn Aura HD kostte me iets van 130, dat is echt max voor een e-reader voor mij.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:24
Het scherm heeft ook een upgrade gehad naar Carta, de Aura HD heeft een Pearl scherm. En de H2O is iets dunner en lichter dan de HD.

Verwijderd

Mijn vrouw kan maar niet wennen aan de Amazon Kindle Paperwhite 2, dus vandaag een Kobo Aura HD gekocht voor haar.

Nu zat ik op mijn pc dat ding aan te sluiten, maar toen Windows een programma ging installeren trok ik de usb stekker eruit en nu loopt mijn windows 8 pc elke keer vast als ik de kobo aansluit. Heeft iemand daar een oplossing voor? Een herstelpunt teruggaan werkt helaas niet door een fout in een herstelpuntbestand.

Op de laptop van mijn vrouw heb ik wijselijk niet aan de usb kabel getrokken en werkt het verder prima, verder werken alle tips hier uitstekend, allemaal prima. Maar ik baal wat dat er nu een fout in mijn pc zit en die wil ik oplossen als het kan.

Misschien heeft iemand een tip? De software downloaden en installeren heb ik gedaan, maar geeft geen oplossing. Alles loopt vast, zo vast dat ik de pc van de stroom moet halen :X

• SeatRider
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb sinds vanmiddag een Aura, en vergeleken met mijn Kindle keyboard ben ik nog niet overtuigd... Het scherm is niet veel beter, en ik vind het zwaar irritant dat epubs blijkbaar compleet met css gestijld worden. Op de kindle zagen alle boeken er hetzelfde uit. Ik heb de truc gevonden om het lettertype uit de css te filteren, maar de Aura blijft het bijgeleverde font tonen. Kan ik de boeken niet gewoon platslaan tot MOBI met Calibre? En laatste pet peeve, waar worden de pagina nummers op gebaseerd? Ik moet soms 2 of 3x omslaan voordat hij een pagina ophoogt, dus het lijkt haast analoog aan het papieren boek? Dan vind ik een absolute location (of een percentage) toch echt handiger...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Melkunie
Dat kan gewoon met Calibre, maar maak er dan geen mobi van maar gewoon epub. Gewoon uitfilteren wat je wilt.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een pagina is iets van 1000 karakters als ik het me goed herinner. Tap in het midden van het scherm (om het menu tevoorschijn te toveren) en je ziet bovenin na de tijd het percentage verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina nummering kan je beheren met calibre met de count pages plugin, daarnaast is resize cover een fijne plugin en modify epub ook. Er een mobi van maken is een vreemde oplossing, wat je wil kan prima in calibre, maar je moet er wel willen induiken. Met de instellingen uit de openingspost en deze plugins die ik noem moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:52:
Pagina nummering kan je beheren met calibre met de count pages plugin, daarnaast is resize cover een fijne plugin en modify epub ook. Er een mobi van maken is een vreemde oplossing, wat je wil kan prima in calibre, maar je moet er wel willen induiken. Met de instellingen uit de openingspost en deze plugins die ik noem moet het wel lukken.
Ga er vandaag nogmaals induiken. Een voordeel van epub is denk ik wel de coverpage, het is wel cool dat als de reader uitstaat, de voorkant van het boek op het scherm staat :).

Maar goed, het blijft vreemd dat ook deze e-reader niet goed bruikbaar is zonder Calibre. Had even de hoop dat ik zonder Kindle ook geen Calibre meer nodig had ;)

Update: die plugin maakt wel het verschil inderdaad. Het gaat nu ook goed met de lettertypen. Valse start dus, nu maar genieten :).

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 29-08-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:39:
Mijn vrouw kan maar niet wennen aan de Amazon Kindle Paperwhite 2, dus vandaag een Kobo Aura HD gekocht voor haar.

Nu zat ik op mijn pc dat ding aan te sluiten, maar toen Windows een programma ging installeren trok ik de usb stekker eruit en nu loopt mijn windows 8 pc elke keer vast als ik de kobo aansluit. Heeft iemand daar een oplossing voor? Een herstelpunt teruggaan werkt helaas niet door een fout in een herstelpuntbestand.

Op de laptop van mijn vrouw heb ik wijselijk niet aan de usb kabel getrokken en werkt het verder prima, verder werken alle tips hier uitstekend, allemaal prima. Maar ik baal wat dat er nu een fout in mijn pc zit en die wil ik oplossen als het kan.

Misschien heeft iemand een tip? De software downloaden en installeren heb ik gedaan, maar geeft geen oplossing. Alles loopt vast, zo vast dat ik de pc van de stroom moet halen :X
Je zou kunnen proberen de kobo terug naar fabrieksinstellingen te zetten?

Waar kon je vrouw trouwens niet aan wennen bij de Kindle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:52:
Je zou kunnen proberen de kobo terug naar fabrieksinstellingen te zetten?

Waar kon je vrouw trouwens niet aan wennen bij de Kindle?
Het probleem zit in mijn pc, ik denk dat ik de oplossing heb:
I need to bypass the registration, since that step is the kiss of death for Windows recognizing the device. Here's an SQL statement to execute to create a suitable record in the "user" table of the Kobo/KoboReader.sqlite to replace the one that's left by the sideloaded firmware, once upgraded.

INSERT INTO "user" VALUES('aaaaaaaa-aaaa-aaaa-aaaa-aaaaaaaaaaaa','aaaaaaaa-aaaa-aaaa-aaaa-aaaaaaaaaaaa','xxxx@xxxx.xxx','xxxx@xxxx.xxx','a', 'a','FALSE','FALSE','FALSE');
Mijn vrouw miste dat de kindle geen cover liet zien als hij in slaapstand stond en ze kon er te weinig boeken op kwijt en het menu was wat minder mooi omdat je niet kon zien in het hoofdmenu welk boek je las. Dat waren haar grootste problemen met de Kindle.

Zelf blijf ik wel mijn kindle houden, vind hem persoonlijk wel fijner, maar moet zeggen dat met de truuks hier om een epub aan te passen en met het juist instellen van de marges e.d. je echt een fijn apparaat hebt. Jammer dat er zo weinig goede covers zijn. Ik had de sleep cover gekocht (zwarte), maar die is wel saai en ga ik terugbregen. We hebben nu een cover besteld van 123bestdeal.nl (SlimFit Hoes voor Kobo Aura HD in het blauw). Dat is wel een leuke cover, zag hem hier nog niet voorbijkomen trouwens, dus wellicht een leuke tip. Heel duur was hij niet.
SeatRider schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:51:
Maar goed, het blijft vreemd dat ook deze e-reader niet goed bruikbaar is zonder Calibre. Had even de hoop dat ik zonder Kindle ook geen Calibre meer nodig had ;)
Ik post hier hopelijk vanmiddag (en anders zeker dit weekeinde) wel even een handleiding met screenshots voor Calibre en welke plugins e.d. ik gebruik met links waar je ze kan downloaden, veel is hier al voorbijgekomen, maar ik ben al jaren met Calibre aan het werk (ben ook van origine bibliothecaris, dus ik heb er altijd veel plezier in) en moet het toch voor mijzelf noteren zodat ik bij een eventuele herinstallatie van iets de juiste settings e.d. bij de hand heb (want dat zijn er wel heel veel).

Ik gebruik de setup die ik voor de Kindle gebruikte, maar heb nu aanpassingen voor de Kobo gedaan en dat werkt meer dan goed moet ik zeggen. Maar dat volgt dus later vandaag of uiterlijk dit weekeinde.

Zonder Calibre kan trouwens wel, maar je zit echt met het probleem dat bijna 99 van de 100 epubs in het Nederlands gewoon niet goed opgemaakt zijn omdat zowel de scanners als de uitgevers e.d. er totaal geen verstand van hebben en rotzooien. Dat zie je een stuk minder als je in het Engels leest, maar in het Nederlands is het soms zo erg dat je Calibre nodig hebt om fouten van anderen te herstellen, zelfs als je het boek gekocht hebt :X
Sabbi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:23:
Je kan je library sorteren op Laatst Gelezen, Titel, Auteur, (en bestandsgrootte en type); dan kan je er doorheen scrollen, en met een slider onderaan meteen naar het midden vd lijst bv.

Boekenplanken kan je handmatig aanmaken vanaf de Kobo, maar voor 100 stuks is het handiger om dit in Calibre te doen, die kan dan automatiscch planken per genre of serie bv aanmaken.
Ik kwam tot de ontdekking vanochtend dat het alfabetisch sorteren van de boekenplank niet werkt, kennelijk is in de laatste update een foutje hierin geslopen. Hier staat de oplossing: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=234942

Edit: zie net dat het opgelost is in firmware 3.8.0 die net online is gekomen, dus firmware updaten is wellicht handiger dan een config aanpassen.

Zie http://www.mobileread.com...l+%28MobileRead+Forums%29

Downloadlink: http://www.mobileread.com...p?p=2907836&postcount=968
Hele topic (zie laatste pagina's): http://www.mobileread.com...read.php?t=185660&page=65

daarna is dit uitvoeren denk ik handig: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=245204

Verder nu ik post hier nog leuke tips (geen idee of ze werken, nog niet getest):
http://www.sonyreaderboar...viewtopic.php?f=20&t=3289

Edit : ik heb de firmware 3.8.0 op de kobo gezet en werkt prima. Snap alleen niet precies hoe die verlichtingsoptie werkt via de zijkant,werkt niet altijd fijn volgens mij, maar zal wel. Ook niet zo boeiend, vorige methode werkt duidelijker naar mijn idee (zit er nog steeds in).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb trouwens vandaag ook mijn cover binnen. het is een vrij simpele, geen (pu-)leer, maar hard plastic. Wel met sleep functie. Je klikt de Aura er in, en hij voegt misschien voor en achter 1 mm toe, blijft lekker compact dus. En je kunt de flap helemaal naar achteren vouwen, mocht je dat handiger vinden tijdens het lezen.

Deze (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.uwereader.nl/data/upload/Shop/images/dsc0590.jpg

Tip: als je 'm bij http://www.bol.com/nl/p/h...uismerk/9200000027115585/ bestelt, scheelt het 2 euro + de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
SeatRider schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:32:
Ik heb trouwens vandaag ook mijn cover binnen. het is een vrij simpele, geen (pu-)leer, maar hard plastic. Wel met sleep functie. Je klikt de Aura er in, en hij voegt misschien voor en achter 1 mm toe, blijft lekker compact dus. En je kunt de flap helemaal naar achteren vouwen, mocht je dat handiger vinden tijdens het lezen.

Deze (klikbaar):
[afbeelding]

Tip: als je 'm bij http://www.bol.com/nl/p/h...uismerk/9200000027115585/ bestelt, scheelt het 2 euro + de verzendkosten.
Dit is exact 100% de zelfde cover als die je voor €7 van eBay plukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Yup, ik heb exact dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik heb deze besteld (komt morgen binnen):

Afbeeldingslocatie: http://static.123bdcdn.com/img/10947/276407.jpg

Die is wel van PU leer, was 23.50 euro met gratis verzenden. Ach, ik vind het wel best. Op amazon en uit China bestel ik graag, maar weken wachten werkt niet zo goed in dit geval omdat mijn vrouw hem ook mee naar het werk wil nemen.

Wel bizar hoe weinig keuze er is in hoesjes, echt triest. Ik ben de Kindle gewend, dan heb ik moeite om uit honderden, wellicht duizenden soorten te kiezen. Idem voor de hoes van mijn samsung telefoon, zoveel dat je het niet meer weet. Maar voor de Kobo is er amper keuze.

Ook jammer dat er niks in de winkels is, ik heb alleen een orginele van leer gevonden, maar die is helemaal zwart en wat saai, die gaat dus retour.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dacuuu schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Dan heb ik hem voor die paar euro meer liever de volgende dag in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
SeatRider schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:39:
[...]

Dan heb ik hem voor die paar euro meer liever de volgende dag in huis ;)
Ik had hem in 7 dagen binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pu leren cover van 123bestdeal vandaag binnengekregen, dat is wel een kwaliteitscover zeg. Bevalt prima. Goede keuze voor wie in Nederland een cover wil bestellen. Ondanks de wat vage naam van de website wordt het wel heel vakkundig verpakt in speciale doosjes en via dhl verstuurd zonder verzendkosten, snap niet dat dat uitkan, maar ga niet teveel op die vage websitenaam af :P

In de hoes zit wel een vrij groot logo van de shop wat niet op de foto hierboven staat, maar dat had ik al ergens gelezen en vind ik wel best. Het is erin gedrukt, dus het is geen andere kleur.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mijn waterproof Kobo Aura :o

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3WYdZFB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
_O- Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 8 kinderen zou hebben, dan was ik ook zo min mogelijk thuis net als de mannen van Flo en Tessie :P (zie boek op de foto)

Zo'n zak is wel handig voor lezen op het strand.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:46:
Als ik 8 kinderen zou hebben, dan was ik ook zo min mogelijk thuis net als de mannen van Flo en Tessie :P (zie boek op de foto)

Zo'n zak is wel handig voor lezen op het strand.
Deze bag is veel te groot, je kan op ebay ook bags kopen waar de kobo in past, en dat er dan geen zeeën van ruimte meer overblijft. Nu hopen dat ik geen copyright claims aan me broek krijg voor het posten van deze foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoorde van m'n schoonzus dat hun Touch per ongeluk uit de PC is getrokken zonder 'velig verwijderen' en nu dood lijkt ... is er een manier om heel hard te resetten ? Ze hebben blijkbaar al gewoon met een paperclip ge-reset, maar dat doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:34:
Hoorde van m'n schoonzus dat hun Touch per ongeluk uit de PC is getrokken zonder 'velig verwijderen' en nu dood lijkt ... is er een manier om heel hard te resetten ? Ze hebben blijkbaar al gewoon met een paperclip ge-reset, maar dat doet niets.
waarschijnlijk heeft ze hem niet eerst aan de stroom gehangen voordat ze de hard reset met de paperclip ging uitvoeren, daar klinkt het in iedergeval zo naar als ik afga op wat je schrijft. Stap 1 hieronder ben ik het trouwens niet mee eens, mijn ervaring is dat je 4 uur moet opladen bij de Sony's en Kobo's.

Copy en paste van http://www.easereader.nl/..._Kobo_Touch_e-reader.html :
1) Zorg dat de Kobo Touch stroom heeft. U hangt hem via de USB kabel aan de PC of aan de USB stopcontact lader en laadt deze minimaal 1 uur. U start de reader via de aan/uit knop. Indien geen reactie dan stap 2. U laat de e-reader aan de stroom hangen.

2) U schuift de aan/uit knop in de uiterste stand en houdt deze 10 seconden vast. Indien geen reactie dan stap 3.

3) U gebruikt een paperclip om via het reset gaatje aan de achterzijde het rest knopje in te drukken; u voelt een klikje. Indien geen reactie dan stap 4.

4) U houdt de menu knop aan de voorzijde ingedrukt terwijl u de aan/uit schakelaar naar de uiterste stand beweegt. u houdt de knop 10 seconden vast. Dit zal zorgen voor een harde reset.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mattie112 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:57:
[...]

Nu 2 weken later met de nieuwe firmware en ik heb nog geen 1x een batterij probleem gehad :) Ziet er goed uit dus voor mij! Heb nu mijn boek uit dus ga hem even een paar dagen ongebruikt laten liggen, kijken of hij dan nog steeds semi vol is.
En jahoor, paar dagen laten liggen, vanochtend pak ik hem: leeg.... Weet niet het exacte batterij percentage maar volgensmij was het zo rond de 35%. Lijkt er toch op dat het nog niet 100% goed werkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:55:
[...]

En jahoor, paar dagen laten liggen, vanochtend pak ik hem: leeg.... Weet niet het exacte batterij percentage maar volgensmij was het zo rond de 35%. Lijkt er toch op dat het nog niet 100% goed werkt......
Komt door sleepcover. Heb ik ook last van gehad. Zet de auto-sleepcover functie uit en je problemen zijn voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat bij iedereen zo met die auto sleepcover of kan het ook gewoon goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Smultie schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:02:
[...]

Komt door sleepcover. Heb ik ook last van gehad. Zet de auto-sleepcover functie uit en je problemen zijn voorbij.
Weet je ook wat er precies 'fout' gaat? Ik heb het idee dat als ik elke dag een stukje lees ik er veel langer mee doe dan als hij een paar dagen 'uit' staat. Alsof hij na xx uur in slaap opeens veel meer accu gaat verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Mattie112 schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:56:
[...]

Weet je ook wat er precies 'fout' gaat? Ik heb het idee dat als ik elke dag een stukje lees ik er veel langer mee doe dan als hij een paar dagen 'uit' staat. Alsof hij na xx uur in slaap opeens veel meer accu gaat verbruiken.
Bij mij zit het probleem in de wifi. In sleep mode met wifi aan verbruikt hij zo 30% in een nacht. Zonder wifi helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Bij mij staat wifi uit dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:56:
[...]

Geen idee. Kan me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel schelen; de sleepcover is leuk als 't werkt, maar ook niet meer dan dat. Heb 'm 3 maanden geleden uitgezet en tot op heden niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat dus doen, opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Naja vind het het proberen wel waard :) Zal een tijdje die auto-slaapstand functie uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat hij dan soms niet uit als de slaapstand problemen geeft?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auto- slaapstand functie uit zetten werkt bij mij prima!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52

4POX

Everybody is wired

Bij mij was het batterij leeg probleem opgelost door de automatisch sync uit te zetten.

Dingen als het uitzetten van de sleepcover of de reader automatisch helemaal uitzetten na een uur verpest voor mij de ervaring.

Als ik even wil lezen pak ik mijn reader. Gooi de hoes open en ga ik lezen. Dan wil ik niet met een knopje willen kloten of erger. Wachten tot het apparaat weer helemaal is geboot.

Ja. Ik pak het apparaat ook als ik even kort wil lezen (tijdens het tandenpoetsen bijvoorbeeld.)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 17:34

TVL

4POX schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:40:
Bij mij was het batterij leeg probleem opgelost door de automatisch sync uit te zetten.

Dingen als het uitzetten van de sleepcover of de reader automatisch helemaal uitzetten na een uur verpest voor mij de ervaring.

Als ik even wil lezen pak ik mijn reader. Gooi de hoes open en ga ik lezen. Dan wil ik niet met een knopje willen kloten of erger. Wachten tot het apparaat weer helemaal is geboot.

Ja. Ik pak het apparaat ook als ik even kort wil lezen (tijdens het tandenpoetsen bijvoorbeeld.)
Als je WifI uit hebt staan is dat dan hetzelfde? Dan synct hij toch ook niet meer, of is er dan nog iets dat je moet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb (nog) geen sleepcover (komt binnenkort; uit China..) maar heb zowel sync als wifi uit op mijn (nieuwe) Aura. Heb een paar jaar de Touch gehad, en ook daar dezelfde instellingen met als enige verschil dat ik de Touch na 15minuten slaap automatisch in volledige uit-stand liet gaan, en de Aura alleen naar slaap en nooit uit. Aura heb ik nu een week of 2, voor ik em ging gebruiken even aan de pc gehad om er wat boeken op te zetten, en daarna niet meer aan de lading geweest.

Iedere dag minstens een half uur lezen, een aantal keer met verlichting, en de batterij staat nog ergens in de 60%. (en hij stond dus niet op 100 toen ik begon).

Wel de 3.3 software er nog op. Net toen ik wilde updaten bleek de 3.5 teruggetrokken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

TVL schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:18:
[...]

Als je WifI uit hebt staan is dat dan hetzelfde? Dan synct hij toch ook niet meer, of is er dan nog iets dat je moet uitzetten?
Wifi heb ik aanstaan. Als ik naar Pocket ga dan kan gaat die wel automatisch synchroniseren. Dan zal de Kobo pas de wifi verbinding opzetten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
gyedema schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:39:
Net toen ik wilde updaten bleek de 3.5 teruggetrokken te zijn.
Why?

Ik heb mijn ereader een maand geleden voor het laatst opgeladen en hij zit nog op 40%. Terwijl ik zeker 2 uur per dag lees (in de trein en in het weekend vaak ook). Ben dus zeer tevreden :) Even afwachten of 'ie nu niet ineens leeg is en zo niet, dan ben ik tevreden met 3.5.0 :) Zoals het nu lijkt, gaat de batterij langer mee dan met 3.3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Waarschijnlijk omdat 3.8 uit is. Deze zojuist handmatig ge-updated.

[edit]

Automatisch syncen weer aangezet. Ben benieuwd.

[ Voor 31% gewijzigd door 4POX op 02-09-2014 12:56 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik zag in de change-log dat in 3.8 screenshots weer mogelijk zijn.
Op m'n Touch heb ik dat wel eens aangezet dmv een aanpassing in een setting bestandje, maar was niet echt handig omdat het werkt via de aan/uit switch ... hoe werkt dat tegenwoordig ?

EDIT: na een sync zit ik nu op 3.3 (was 3.2) terwijl er wel een 3.8 is voor de N905C versie zo te zien.

aha : Firmware 3.8.0 released
Kobo have started to roll-out firmware version 3.8.0 to "a small subset of Kobo Touch, Kobo Glo, Kobo Aura HD, and Kobo Aura customers". Who they will be, I don't know.

[ Voor 45% gewijzigd door Goner op 02-09-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.8.0 is nu een klein weekje uit, werkt hier al een paar dagen meer dan prima. Ik kwam erachter toen ik een oplossing zocht voor het sorteren van de boekenplanken, dat werkt met 3.8.0 weer prima. Ik heb via mobileread de bestanden op de kobo aura hd gezet.

In het kobo gedeelte daar of het kobo developersgedeelte staan de downloadlinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Is de kobo ook te updaten via de wifi en zo ja, hoe? Bij de 1e keer aanzetten bij aanschaf ging de kobo aura automatisch updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bij de 3.8 update zit ook een map met u-image bestanden.

Waarschijnlijk heeft de bios ook een update gekregen. Mijn Macbook ziet de reader weer in de finder. Bij de vorige updates moest ik nieuwe boeken via de terminal erop zetten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Via Kobo Desktop krijg ik 3.8 niet binnen..?? Meer mensen dit? Of iedereen altijd de firmware van Mobilereads erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

gyedema schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:57:
Via Kobo Desktop krijg ik 3.8 niet binnen..?? Meer mensen dit? Of iedereen altijd de firmware van Mobilereads erop?
Is wel de methode die ik toepas. Ik gebruik geen desktop programma of calibri. Alleen mass-storage mode

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 22 ... 71 Laatste