and thanks for all the fish.
Dat herken ik totaal niet, ik vind het een erg fijn scherm. Maar goed, ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal.Zalmanman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:08:
Volgens de Consumentenbond is de kwaliteit van het scherm van de Aura nogal matig. Het heeft niet zo'n goed contranst en zou vaalbruinig zijn. Hoeveel merken jullie daar eigenlijk van?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Helaas heb ik geen vergelijkingsmateriaal mbt andere readers, maar beide vind ik in ieder geval erg prettig lezen. Daarnaast staat het Pearl E-Ink toch wel bekend als een van de betere.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Na het lezen van dit draadje was ik alert genoeg om het ding aan te zetten voordat ik de winkel verliet om te controleren op pixels. Voorlopig, afkloppend op hout met mijn vingers gekruisd, ben ik de problemen hierboven nog niet tegen gekomen.
Wat mij wel opvalt is dat Kobo nog een hoop te leren heeft voor gebruiksgemak. Ik ben gewend om het ding liggend in mijn hand te houden om het dan met de knoppen te bedienen. Ik vind toch wel dat ze op zijn minst 1 varient met knoppen hadden kunnen voorzien. Ook het aantal fonts valt tegen, gelukkig kan je deze erop zetten, maar toch.
Het scherm is niet vaal. Je kan de lichtsterkte aanpassen waardoor deze zo wit is als je wilt. Het ding is goed afgewerkt met weinig torsie. Ik ben naar een winkel gegaan, om er zeker van te zijn dat het scherm werkt. De vraag is groot, bij MM Lijnbaan uitverkocht.
Aura en Glo zijn overigens ook goed.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dat heb ik niet in de review van de Consumentenbond gelezen, waar haal je die info vandaan? Heb het verder ook nergens gelezen. Het enige grote nadeel van de Aura is dat het scherm nogal krasgevoelig is, maar daar heb je covers voor.Zalmanman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:08:
Volgens de Consumentenbond is de kwaliteit van het scherm van de Aura nogal matig. Het heeft niet zo'n goed contranst en zou vaalbruinig zijn. Hoeveel merken jullie daar eigenlijk van?
[ Voor 46% gewijzigd door renskerenske op 21-07-2014 13:05 ]
PSN: Sluuz
Ik herken dat niet. Nou heb ik behalve een Palm V en een ipad geen ervaring met echte e-readers dus misschien ben ik weinig gewend.Zalmanman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:08:
Ik ben uiterst tevreden over het gewicht, de bediening, de verlichting en de battarijduur, en ook over het scherm.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Zoals het er nu uitziet wordt dat de KOBO Aura. De prijs staat me wel aan €99,-
Even voor de zekerheid, epub's zonder DRM werken gewoon 100% op de aura toch?
En Calibre is een handig programma, maar niet 100% nodig toch?
Dat had m'n vriendin dus ook met haar Aura. Uiteindelijk lijkt het tot nu toe opgelost te zijn. Heb de complete e-reader gereset naar fabrieksinstelligen, en toen op deze manier de boeken erop gezet:Sluuz schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:23:
Mijn vriendin heeft een nieuwe Glo, ik een nieuwe Aura. Haar Glo loopt nu alleen telkens vast. Zo vast dat hij alleen met de reset knop nog soms tot leven komt, maar dan is hij daarna rete traag met het omslaan van pagina's en dergelijke. Dit is met meerdere boeken het geval. Iemand ideeen?
ThinkPadd in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura"
SD kaarten zijn niet relevant (en snelheid nog minder)renskerenske schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:28:
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het zit met die snelheidsklasses van MicroSD-kaarten en of die hier relevant zijn?
Hoeveel boeken wou je meenemen ?
Ook eindelijk eens geïnstalleerd best wel lekker, dat pocket te kunnen gebruiken op mijn mini ! (sowieso wel lekker dat pocket)Meho schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:16:
De Mini heeft zowaar een update gekregen! Eindelijk officieel Pocket.
Gaat me erom dat ik m'n boeken hierop wil zetten ipv op het apparaat zelf zodat ik niet alles kwijt ben na een evt harde resetGoner schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:09:
[...]
SD kaarten zijn niet relevant (en snelheid nog minder)![]()
Hoeveel boeken wou je meenemen ?
Edit: mijn e-reader is binnen! Geen dode pixels gelukkig. Moet wel even wennen aan de trage manier van reageren tov mijn iPad
[ Voor 18% gewijzigd door renskerenske op 22-07-2014 18:36 ]
Is een hoesje nodig? Ik wil hem graag morgen meenemen in de bus, maar heb nog geen hoesje. Ben van plan om die zo snel mogelijk te regelen overigens.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Wat denk je dat de zandkorrels in je broekzak met het scherm gaan doen?Xepos schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:39:
Tja, dan begrijp ik ook niet waarom die los in de tas doet. Dat lijkt me redelijk logisch dat je een klein apparaat niet je tas stopt met andere spullen zodat alles als een schuurpapier tegen elkaar wrijft.
Maar ik denk dat 80 procent van de e-readers nooit het huis uitkomen. Misschien wel een groot percentage wat nooit van het nachtkastje afkomt
Hele low budget oplossing is een washand als hoesje gebruiken, dat werkt voor mij al jaren goed.Trouble schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:49:
Is een hoesje nodig? Ik wil hem graag morgen meenemen in de bus, maar heb nog geen hoesje. Ben van plan om die zo snel mogelijk te regelen overigens.
Niet zeker of ik ook de 7" versie heb of een 6" versie van dit hoesje.
Gister de Kobo Aura besteld, komt als het goed is vandaag binnen Wil toch eens een model met achtergrondverlichting. Jammer dat de Aura HD naar verhouding iets te duur is, anders had ik die denk ik genomen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat denk ik juist niet ... als ik alleen al zie hoeveel mensen om me heen in de trein een e-reader zitten te lezen en hoeveel mensen er speciaal eentje nemen voor op reis en vakantie (ipv kilo's boeken).4POX schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:52:
Maar ik denk dat 80 procent van de e-readers nooit het huis uitkomen. Misschien wel een groot percentage wat nooit van het nachtkastje afkomt
Die heb ik voor mijn Kobo Glo, 1 waarschuwing, hij geeft af. Mijn Glo heeft her en der wat rood rozige vlekjes op de bezelNakebod schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:11:
Ik heb voor mijn Kobo Touch op eBay voor een paar dollar een simpele sleeve gehaald, om preciezer te zijn: Neoprene Sleeve Reversible Bag Skin Case Cover for PC Tablet Ebook Reader 7" 7in
Niet zeker of ik ook de 7" versie heb of een 6" versie van dit hoesje.
Gister de Kobo Aura besteld, komt als het goed is vandaag binnen Wil toch eens een model met achtergrondverlichting. Jammer dat de Aura HD naar verhouding iets te duur is, anders had ik die denk ik genomen.
Ik heb een zwarte Kobo Touch, en nog nooit het hoesje zien afgeven eigenlijk. En anders draai je het hoesje binnenstebuiten, zwart binnen, rood buiten. Ook hipOssi schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:31:
[...]
Die heb ik voor mijn Kobo Glo, 1 waarschuwing, hij geeft af. Mijn Glo heeft her en der wat rood rozige vlekjes op de bezel
En straks ook een zwarte Kobo Aura, valt hopelijk dus wel mee
Ik vind het juist ideaal, de vaste sleeves liggen nooit zo lekker in de hand als het apparaatje zonder sleeve. Plus het wordt er zwaarder van. Ik heb de Aura HD van een collega in de handen gehad met sleeve en ik vond het echt helemaal niets.Goner schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:03:
Ben persoonlijk niet zo kapot van die losse sleeves, heb je weer een los 'voorwerp' wat vooral onderweg niet handig is. Zo'n Gecko cover die als een boek om je reader heen zit is IMHO veel praktischer.
Zoveel mensen, zoveel wensen
Ah, maar dat komt dus omdat je een zwarte hebt. Ik heb een witte Kobo Glo. En het hoesje had ik al omgedraaidNakebod schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:29:
[...]
Ik heb een zwarte Kobo Touch, en nog nooit het hoesje zien afgeven eigenlijk. En anders draai je het hoesje binnenstebuiten, zwart binnen, rood buiten. Ook hip
En straks ook een zwarte Kobo Aura, valt hopelijk dus wel mee
Verder ben ik wel redelijk tevreden over het hoesje hoor, maar het is jammer dat het afgeeft.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Nou, hiero:renskerenske schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:02:
Ik heb gisteren de Aura besteld voor 99 euro met een leren cover. Het wordt m'n eerste e-reader en ik ben heel erg benieuwdBen nu aan het verhuizen en heb 10 dozen met alleen maar boeken ingepakt
Ben benieuwd of ik bereid ben m'n boeken weg te doen (op pareltjes na uiteraard) en volledig over te gaan op ereaders. Er gaan iig geen fysieke boeken meer gekocht worden, denk ik. Ik hoop dat ik geen last heb van dode pixels, meteen maar checken als 'ie binnen is.
[...]
Dat heb ik niet in de review van de Consumentenbond gelezen, waar haal je die info vandaan? Heb het verder ook nergens gelezen. Het enige grote nadeel van de Aura is dat het scherm nogal krasgevoelig is, maar daar heb je covers voor.

Link in screenshot: klik.
Nu moet ik wel zeggen dat het iets genuanceerder ligt dan ik heb voorgedaan, mijn fout. En wat dat hoesje betreft, volgens mij hebben ze hiero een mooie deal: €134,95 voor de Kobo en het hoesje. En als ik het goed begrepen heb slikt hij gewoon 32GB SD kaartjes, toch?
Mijn reading stats op de Touch, al is het niet veel
Dus.. doe ik dan toch wat verkeerd, of is er een file die ik moet kopieren waardoor het wel werkt?
Dat de library niet mee is gekomen, geen idee of dat normaal wel kan, maakt mij niet veel uit. Heb toch maar een paar boeken op de reader staan.
EDIT: Easy!
Schijnbaar staat dat in de file: .kobo/KoboReader.sqlite
Die gekopieerd, en heb nu mijn stats terug, en zelfs de locatie waar ik in mijn huidige boek was.
Nu maar hopen dat er geen andere dingen anders zijn in deze sqlite database, waardoor er andere dingen niet meer werken
[ Voor 21% gewijzigd door Nakebod op 23-07-2014 21:02 ]
Oké, dat is mij niet opgevallen, eigenlijk (lees: als het idd zo is, dan is het voor mij niet storendZalmanman schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:05:
[...]
Nou, hiero:
[afbeelding]
Link in screenshot: klik.
Nu moet ik wel zeggen dat het iets genuanceerder ligt dan ik heb voorgedaan, mijn fout. En wat dat hoesje betreft, volgens mij hebben ze hiero een mooie deal: €134,95 voor de Kobo en het hoesje. En als ik het goed begrepen heb slikt hij gewoon 32GB SD kaartjes, toch?
Sowieso weet ik niet of het zo waar is, als ik dit hoor: linkje naar review.renskerenske schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:44:
[...]
Oké, dat is mij niet opgevallen, eigenlijk (lees: als het idd zo is, dan is het voor mij niet storend).
Nadat ik dat gehoord had was ik overstag en - als het goed is - komt m'n Aura vandaag binnen. Ik zal direct checken op rare pixels en dergelijken en als alles goed is, dan mag de vader zijn PRS-T3 weer terug, die ik nu leen.
Ik heb voor een paar euro 2 screenprotectors besteld. Hoe kleiner de e-reader, hoe beter voor mijTheByteBoy schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:03:
[...]
Hele low budget oplossing is een washand als hoesje gebruiken, dat werkt voor mij al jaren goed.

Doel je op zoiets? Even voor de leuk: hetzelfde product, maar dan bij CoolBlue/ereaderstore.nl. Dat gaat echt helemaal nergens overkepler schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:40:
[...]
Ik heb voor een paar euro 2 screenprotectors besteld. Hoe kleiner de e-reader, hoe beter voor mijScherm is het belangrijkste en als er krassen opzitten dan zet ik er een nieuwe protector op. Zo heb ik het ook gedaan met mn kindle, werkte prima

EDIT: Ja hoor, hij is binnen. Ik ben nu bezig de boel de updaten via Calibre en de Kobo software. Ik heb trouwens wat foto's gemaakt van de Aura en het leren hoesje. Is er nog iemand die geeft om die foto's?
[ Voor 13% gewijzigd door Zalmanman op 24-07-2014 16:00 ]
Verzenden duurt wel wat langer maar voor de 20 euro die ik dan bespaar maakt mij niks uit.
Zelfde met het hoesje: http://www.ebay.com/itm/M...&var=&hash=item56620e7a0c
Laat maar zien jaZalmanman schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:32:
[...]
Doel je op zoiets? Even voor de leuk: hetzelfde product, maar dan bij CoolBlue/ereaderstore.nl. Dat gaat echt helemaal nergens over
EDIT: Ja hoor, hij is binnen. Ik ben nu bezig de boel de updaten via Calibre en de Kobo software. Ik heb trouwens wat foto's gemaakt van de Aura en het leren hoesje. Is er nog iemand die geeft om die foto's?
En het is niet zo dat ik teveel foto's genomen heb ofzo... foto's
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 27-07-2014 13:09 ]
Hoe doe je dit? Vandaag een Kobo Aura gekocht, onze 1e e-reader. Maar nu met een boeken reeks van 7 boeken staan ze allemaal door elkaar. En dat is niet prettigMiss_80 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:52:
Je kan series aangeven in Calibre, echter gebruik ik weer een plugin om er voor te zorgen dat de serie naam + serie nr in de titel verschijnt op je ereader
Voor degene die nog twijfelen. Wees er snel bij want ik denk dat de Aura niet lang meer voor €99 verkrijgbaar is.
https://untappd.com/user/OzzBier
Je moet een plugin installeren genaamt Metadata Plugboards. Veel info hierover kan je vinden op mobileread. Daar heb je heel veel threads met betrekking tot de kobo en tot de plugins voor CalibreDacuuu schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Hoe doe je dit? Vandaag een Kobo Aura gekocht, onze 1e e-reader. Maar nu met een boeken reeks van 7 boeken staan ze allemaal door elkaar. En dat is niet prettig
[ Voor 7% gewijzigd door Miss_80 op 29-07-2014 08:39 ]
Ik was gisteren hier mee bezig: http://rsnijders.info/vak.../15/kobo-shelves-calibre/Miss_80 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:36:
[...]
Je moet een plugin installeren genaamt Metadata Plugboards. Veel info hierover kan je vinden op mobileread. Daar heb je heel veel threads met betrekking tot de kobo en tot de plugins voor Calibre
Maar dat was niet wat ik echt wilde, heb die plugin verwijderd etc.
Nu sorteer ik het op deze manier: http://rsnijders.info/vak...eader-zetten-mbv-calibre/. En dat vind ik wel fijn werken. Maar nu heb ik een lege "verzameling" op de kobo van de 1e manier. Hoe krijg ik dit ding weg?
Ik heb het blok met de lege verzameling lang ingehouden, en op "Blok negeren" gedrukt. Het blok is nu weg. Maar is dit de goede manier?
Edit: En nu vind ik opeens wel de optie om de verzameling te verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 29-07-2014 13:38 ]
Je hebt tig manieren om boeken op je ereader te krijgen. Ik ben gebruik gaan maken van die plugin voor mijn Kindle. De serie naam + het serie nr wordt nu in de titel meegenomen waardoor de boeken in de juiste volgorde op mijn ereader komen te staan.
Nu komt het: Als ik een boek open (meestal een nieuw boek) dan is de PDF 'groter' dan het scherm. Ik wil dus uitzoomen.
Als ik volledig uitzoom, dan is dat maar ongeveer een kwart van de oppervlakte. Ik kan ook niet eens scrollen naar de onderkant van de pagina. Het is alsof dat gedeelte niet bestaat! Alsof alleen de linkerbovenhoek van het boek is ingeladen.
Mijn workaround is (eindeloos) fit to width/height proberen maar dat heeft niet altijd resultaat. Als ik 'm dan in de slaapstand zet en daarna weer wakker maak en door wat pagina's blader dan ineens knippert ie een keer en pakt ie de volledige grootte. Vanaf dat moment kan ik probleemloos door de pagina's bladeren en doet het probleem zich niet meer voor in ieder geval totdat ik een ander boek heb geopend.
Is dit een bekend probleem?
Lekker op de bank
http://www.geckocovers.nl...leren-sleeve-ereader.html
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Als de 6 inch een beter apparaat is dan krijgt die namelijk toch mijn voorkeur. Een groter scherm is geen must. Maar zouden de apparaten nagenoeg gelijk zijn dan is het de overweging wel waard.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Heb de .sqlite database al gerenamed zodat hij z'n bibliotheek kwijt was, maar dat helpt niet (en hij kan de boeken dan niet vinden
Iemand een tip hoe je dat easy kan doen? Hele e-reader resetten gaat een beetje te ver
Edit: Boek ingedrukt houden en dan als ongelezen markeren

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 21:59 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Soms is het leven als Tweaker te ingewikkeld.ThinkPadd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:27:
M'n vriendin heeft d'r e-reader uitgeleend aan m'n moeder. Nu zijn een aantal boeken dus gemarkeerd als 'gelezen', terwijl m'n vriendin ze nog niet heeft gelezen. Hoe reset je dat weer, zodat ze weer ongelezen zijn?
Heb de .sqlite database al gerenamed zodat hij z'n bibliotheek kwijt was, maar dat helpt niet (en hij kan de boeken dan niet vinden)
Iemand een tip hoe je dat easy kan doen? Hele e-reader resetten gaat een beetje te ver
Edit: Boek ingedrukt houden en dan als ongelezen markeren
Ik zie die opties helemaal niet staan op m'n Aura, ik zie alleen Openen en Negeren.Mattie112 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:35:
Zie hierboven, alleen dan kies je niet voor "als ongelezen markeren" maar voor "als gelezen markeren"!
Vanuit je homescreen denk ik?renskerenske schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:46:
[...]
Ik zie die opties helemaal niet staan op m'n Aura, ik zie alleen Openen en Negeren.
Probeer het eens vanuit je overzicht met alle boeken, als het goed is heb je dan meer opties.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Dat deed de truc, dank u!pinball schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:57:
[...]
Vanuit je homescreen denk ik?
Probeer het eens vanuit je overzicht met alle boeken, als het goed is heb je dan meer opties.
Tot nu toe bladerde ik gewoon door tot het einde vh boek tot 'ie weer op voltooid stond *bloos* Leek me al niet erg efficiënt
Echt bladeren, dus blad voor blad ? Ook dat kan sneller, met die slider onderin ...renskerenske schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:08:
[...]
Tot nu toe bladerde ik gewoon door tot het einde vh boek tot 'ie weer op voltooid stond *bloos* Leek me al niet erg efficiënt
Die had ik ook nog niet ontdektGoner schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:30:
[...]
Echt bladeren, dus blad voor blad ? Ook dat kan sneller, met die slider onderin ...

http://www.ebay.com/itm/M...nch-eReader-/251488398658
edit:
niet dezelfde dus, mijne is voor de Aura HD
[ Voor 14% gewijzigd door Mattie112 op 05-08-2014 16:23 ]
Deze zit inderdaad als gegoten. Top spul voor een paar euro.Mattie112 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:22:
Die heb ik ook (of naja hij lijkt er op) maar dan in het zwart, zit echt als gegoten en werkt perfect, echt helemaal niks op aan te merken, zeker voor die prijs!
edit:
niet dezelfde dus, mijne is voor de Aura HD
Enige probleem wat ik heb is die automatische aanpassing van de lettergrootte wanneer je met 2 vingers over het scherm gaat ( <- -> of -> <- ) . Kan dat niet worden uitgezet?
[ Voor 97% gewijzigd door Edwin_VH op 05-08-2014 19:53 ]
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Het lijkt wel of hij gewoon niet 'standby' gaat of dat er een ander proces 100% cpu blijft gebruiken oid waardoor hij gewoon in 1 nacht compleet leeg is.
Komt dit meer mensen bekend voor? Vrij vervelend als je nog even wil lezen. Kijk als dat ding nou uit zou gaan bij 15% ofzo zodat je hem in elk geval nog een paar uur kan gebruiken voordat hij echt leeg is......
Lijkt mij niet de bedoeling nee, maar wat meer informatie kan geen kwaad!Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:00:
Nu al een aantal keer gehad: ik pak mijn e-reader en hij staat 'uit' omdat hij leeg is. Eerste paar keer dacht ik, naja ik zal wel niet goed opgelet hebben hoe vol hij is maar nu weet ik zeker dat hij gister nog 50~25% vol was (te zien aan het icoontje) en tóch stond hij vanochtend uit, gewoon helemaal leeg.
Het lijkt wel of hij gewoon niet 'standby' gaat of dat er een ander proces 100% cpu blijft gebruiken oid waardoor hij gewoon in 1 nacht compleet leeg is.
Komt dit meer mensen bekend voor? Vrij vervelend als je nog even wil lezen. Kijk als dat ding nou uit zou gaan bij 15% ofzo zodat je hem in elk geval nog een paar uur kan gebruiken voordat hij echt leeg is......
- Welke e-reader?
- Gebruik je zo'n magneethoesje?
- Welke firmware?
Ik dacht dat ik de enige was. Nu drie keer gebeurt met een Aura. Gaan slapen met nog dik 60 procent. De volgende dag leeg.Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:00:
Nu al een aantal keer gehad: ik pak mijn e-reader en hij staat 'uit' omdat hij leeg is. Eerste paar keer dacht ik, naja ik zal wel niet goed opgelet hebben hoe vol hij is maar nu weet ik zeker dat hij gister nog 50~25% vol was (te zien aan het icoontje) en tóch stond hij vanochtend uit, gewoon helemaal leeg.
Misschien gaat het syncen fout. Dat doet de reader elke nacht.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Mijn Aura laat ik na 60 minuten uitschakelen, ik heb geen problemen met een leeglopende accu.
(Aura 6, firmware 3.5.0, WiFi altijd uit, verlichting praktisch altijd uit, slaapstand(cover) aan)
[ Voor 51% gewijzigd door bitshape op 07-08-2014 12:32 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Had ik eerder deze week ook. Stond 'ie op 30% en was de volgende dag ineens leegMattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:00:
En nu heb ik al een paar uur gelezen en staat 'ie nog steeds op 100%.
Geen wifi, schakel hem 's nachts uit en hij synct dus ook niet automatisch. Kobo Aura trouwens, firmware 3.3.0.
[ Voor 5% gewijzigd door renskerenske op 07-08-2014 12:33 ]
WIFI ook permanent uit, volgens mij vreet dat altijd meer ookal doe je er niets actiefs mee.
Achtergrondverlichting ook laag, en accu gaat lang mee.
Was inderdaad vergeten te vermelden dat het de Kobo Aura HD betreft. De firmware is niet de nieuwste, versie van begin dit jaar (zou het exact op moeten zoeken).
Ja ik gebruik de sleepcover (en na 15min zou ie in standby moeten gaan). De e-reader automatisch uit staat 'UIT' (dus hij blijft altijd aan). Verder staat WIFI uit dus syncen zou het ook niet mogen zijn.
Echt heel vreemd (en irritant).....Totaal geen logica ook. Soms een maand geen last en dan 3x in 1 week.
Zet dat eens op "60 minuten" en kijk of je dan nog last van een snel leeglopende accu hebt.Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:02:
De e-reader automatisch uit staat 'UIT' (dus hij blijft altijd aan).
Heb trouwens ook dat de Glo in de slaapstand leegloopt, sneller dan normaal. Hoop dat dit verbeterd wordt in een firmware update. Net zo als het in eens (af en toe) opnieuw opstarten en vastlopen.
Ik zet hem nu altijd helemaal uit maar zal dit eens op 60 minuten zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door TVL op 07-08-2014 13:32 ]
Kan best zijn dat dat helpt maar waarom zou ik dat willen? Ik kan hem rustig een week lang lezen en dat er maar 20% af is, waarom kan jij dan 1 nachtje niet in standby?bitshape schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:04:
[...]
Zet dat eens op "60 minuten" en kijk of je dan nog last van een snel leeglopende accu hebt.
Ik heb geen zin om 'lang' te wachten voor ik een boek kan lezen (en ja het duurt toch al iets van 30 sec voor hij weer gestart is).
Ja en ja.TVL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:31:
Heeft iemand al de 3.5.0 firmware gepushed gekregen op de Glo? Is dit een verbetering?
Ja!Heb trouwens ook dat de Glo in de slaapstand leegloopt, sneller dan normaal. Hoop dat dit verbeterd wordt in een firmware update.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Aura 6 is in 10 sec. opgestart en ik kan dan (bvb. na een nachtje) zo verder lezen. Heb ik persoonlijk totaal geen problemen mee.Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:48:
[...]
Kan best zijn dat dat helpt maar waarom zou ik dat willen? Ik kan hem rustig een week lang lezen en dat er maar 20% af is, waarom kan jij dan 1 nachtje niet in standby?
Ik heb geen zin om 'lang' te wachten voor ik een boek kan lezen (en ja het duurt toch al iets van 30 sec voor hij weer gestart is).
Ik denk dat je eea zult moeten afwegen, en zoals de poster hierboven zegt, update de firmware naar de laatste versie indien dat mogelijk is.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik heb een Kobo Aura, maar hier heb ik geen last van. Ik heb hem nu anderhalve maand, iets van 3000 pagina's gelezen en hij is nog steeds halfvol (na 1x opladen bij aankoop). Wifi staat regelmatig aan en achtergrond verlichting ook regelmatig (laagste stand).Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:00:
Zal vanavond eens kijken naar de verdere settings
[ Voor 3% gewijzigd door kepler op 07-08-2014 15:27 ]
Beheren jullie de Kobo ook via Calibre?
Ik zal hem even updaten en hopen dat dat probleem weg is
(is wel echt gigantisch traag bij mij.... naja misschien een grote update
Raar, ook na syncen zegt 'ie dat ik versie 3.30 heb. Is de update mss nog niet uit voor de gewone Aura?Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:13:
Je e-reader laten syncen dan zal hij zelf de firmware downloaden.
(is wel echt gigantisch traag bij mij.... naja misschien een grote update)
edit: aura HD
[ Voor 7% gewijzigd door Mattie112 op 07-08-2014 19:26 ]
Oké, die versie heb ik dus al en daarmee heb ik dus het probleem dat het percentage niet accuraat isMattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:25:
Ik heb hem net geupdated en ik heb nu 3.3.0 (17-04-14) dus dat zal wel de nieuwste zijn.
edit: aura HD
edit:
volgens http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660 is er wél al een 3.5.0 firmware...
Degene die ik nu heb (3.3.0) laat best wel wat 'zooi' in beeld staan als ik terug ga naar het hoofdscherm, alsof hij niet alles cleared.
edit2:
bezig met installeren van 3.5.0
edit3:
so far so good, benieuwd of alle problemen weg zijn
[ Voor 60% gewijzigd door Mattie112 op 07-08-2014 20:20 ]
Ik wacht even af hoe het bij jou gaat, voor ik de software zelf ook handmatig ga installerenMattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:29:
Welk percentage? Hoeveel je gelezen hebt? Voor de sync 42% van mijn huidige boek en nu geeft ie ook 42% aan. Lijkt te kloppen?
edit:
volgens http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660 is er wél al een 3.5.0 firmware...
Degene die ik nu heb (3.3.0) laat best wel wat 'zooi' in beeld staan als ik terug ga naar het hoofdscherm, alsof hij niet alles cleared.
edit2:
edit3:
Ik heb mijn Glo nog uitgerust met software van 2012, omdat die mij tot nu toe nog wel bevalt, maar wil op zich wel eens wat nieuws proberen, maar wel de mogelijkheid behouden om weer terug te kunnen.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660
Ja, hij staat na een aantal uren lezen nog steeds op 100%. En deze week had ik dus dat 'ie op 30% stond en toen ineens leeg was.Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:29:
Welk percentage? Hoeveel je gelezen hebt? Voor de sync 42% van mijn huidige boek en nu geeft ie ook 42% aan. Lijkt te kloppen?
Firmware is 3.3.0 (17-04-14)
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Hoe gaat het nu? Heb zelf net ook geüpdate, ben benieuwd!! Hij heeft bij mij een aantal dagen op 100% gestaan en gisteren ging er ineens wel een paar procent af. Dus ik laad hem nu weer op tot 100% en hoop dat 'ie daarna normaal gaat doen.Mattie112 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:29:
edit:
edit2:
edit3:
[ Voor 21% gewijzigd door renskerenske op 13-08-2014 10:20 ]