Vrij makkelijk te vinden.. http://goodereader.com/bl...-front-lit-e-readers-work
Verwijderd
Het scherm is te vergelijken met de Sony T2, het werkt allemaal wat vloeiender bij de Kobo.CLB schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:25:
Sorry voor mijn n00bheid, laat ik dat als eerste zeggen...
Voor moeders op zoek naar een e-reader, Sony of een Kobo wordt het misschien.
Dat wordt dan een Aura of een Glo, maar die hebben beide belichting?
Ik was ervan overtuigd dat e-ink-schermen dat nooit hadden, vanwege backlight = LCD?
Maar zijn deze schermen nagenoeg gelijk aan de Sony PRS-T2 van mn meisje als backlight uitstaat?
En als die ingeschakeld is... dan krijg je dan toch weer zo'n tabletgevoel of zit ik totaal mis? Bedankt!
Het licht is niet te vergelijken met lcd, het is veel zachter voor de ogen.
Als je voor een ereader met licht gaat zou ik kiezen voor de Kobo Aura. Het licht is iets "beter" dan die van de Kobo Glo.Succes
Nogmaals mijn excuses, dank voor jouw zoekwerk!SChief schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 02:10:
Vrij makkelijk te vinden.. http://goodereader.com/bl...-front-lit-e-readers-work
Dankje, van de week maar eens ergens een Kobo Aura proberen te bekijken!Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:23:
Het scherm is te vergelijken met de Sony T2, het werkt allemaal wat vloeiender bij de Kobo.
Het licht is niet te vergelijken met lcd, het is veel zachter voor de ogen. Als je voor een ereader met
licht gaat zou ik kiezen voor de Kobo Aura. Het licht is iets "beter" dan die van de Kobo Glo.Succes
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb een kobo glo aangeschaft voor m'n vriendin en van vrienden honderden boeken gekregen en niet 1 krijg ik er op dat kl**e apparaat! help aub!!
Ik heb een kobo glo aangeschaft voor m'n vriendin en van vrienden honderden boeken gekregen en niet 1 krijg ik er op dat kl**e apparaat! help aub!!
je kan er alleen e-books opzettenVerwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:29:
Beste mensen,
usb kabel?
Je vrienden hebben een Kindle ?Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:29:
Beste mensen,
Kun je een beetje beter uitleggen wat je allemaal gedaan hebt en waar het vervolgens exact mis gaat?
In principe zou het met Calibre redelijk moeiteloos moeten gaan. Let wel op dat je de boeken voor het overzetten naar epub converteerd, kan Calibre ook voor je. Wordt de Glo wel gewoon gezien door Calibre? Als de boeken goed geconverteerd zijn en de Glo is aangesloten, is er een grote knop 'Send to device' aanwezig. Hier op klikken is alles. Als Calibre klaar is met overzetten is het denk ik wel aan te raden om de Glo veilig te ontkoppelen met Calibre (submenu van de device-knop).
Zou het wel maar met enkele boeken tegelijk proberen, niet meteen die honderden boeken tegelijk er op proberen te kieperen
In principe zou het met Calibre redelijk moeiteloos moeten gaan. Let wel op dat je de boeken voor het overzetten naar epub converteerd, kan Calibre ook voor je. Wordt de Glo wel gewoon gezien door Calibre? Als de boeken goed geconverteerd zijn en de Glo is aangesloten, is er een grote knop 'Send to device' aanwezig. Hier op klikken is alles. Als Calibre klaar is met overzetten is het denk ik wel aan te raden om de Glo veilig te ontkoppelen met Calibre (submenu van de device-knop).
Zou het wel maar met enkele boeken tegelijk proberen, niet meteen die honderden boeken tegelijk er op proberen te kieperen
Heck, je kan gewoon epubs (of txt of pdf of whatever) via windows verkenner er op pleuren... als dat al niet lukt...
Beetje meer info hoor!
Beetje meer info hoor!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Welke stappen heb je al ondernomen? Heb je wel de Kobo Desktop geinstalleerd (en de Glo daarmee ook ingesteld)? En als je de Glo aanzet, wat krijg je dan te zien?Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:32:
Oh sorry vergeten te melden☺️door m'n gemoedstoestand, ik heb het programma Calibre wel al geïnstalleerd en daar wel wat boeken in gekregen maar ze willen maar niet over op de glo.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
vraagje: heb een kobo aura bij dixons gehaald afgelopen vrijdag... nu zaterdag er mee zitten spelen en kwam vanavond bij het aanzetten van het lampje op 1 heel helder puntje onderin scherm... is dat een "dode pixel" bij e-ink scherm?
Best wel irritant en wil weten of ik er dus mee terug moet / kan naar dixons....
Best wel irritant en wil weten of ik er dus mee terug moet / kan naar dixons....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Kun je daar een foto van maken? Heb er niet veel verstand van, maar het klinkt apart gezien de techniek die gebruikt wordt om te verlichten.
Ik heb er zelf ook 1 op mijn Aura HD. Sterker nog, ik had er eerst een stuk of 5 (!), deze heb ik omgeruild. Degene nu echter merk ik eigenlijk niet omdat hij helemaal bij de rand zit, heb het maar zo gelaten. Ik lees meestal toch overdag en dan staat de verlichting niet eens aan.
TL;DR
Mocht je hem omruilen controleer dan in de winkel of er geen dode pixels op zitten, schijnt vaker voor te komen bij de aura HD
TL;DR
Mocht je hem omruilen controleer dan in de winkel of er geen dode pixels op zitten, schijnt vaker voor te komen bij de aura HD
Crosspost uit: Centraal aanbiedingen topic. V2.0
ThinkPadd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:27:
Kobo Aura (Zwart, 6") voor €99 bij Scheer en Foppen. In Pricewatch over het algemeen ~126 euro.
http://www.scheerenfoppen...a-6-black-e-reader/p50322
pricewatch: Kobo Aura (Zwart, 6")
Prijsfout? Gekoppeld aan een goedkopere Kobo (de Touch bijv.) ? Ik weet het niet, maar je kunt er eentje bestellen/ophalen en kijken hoe/wat. Scheelt toch ruim 27 euro met andere aanbieders.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2014 08:32 ]
Hmm das interessant ivm VVV-bonnen die ze aannemen volgens mij...
Vandeweek toevallig in Haarlem, toch maar even nadenken hoe of wat! Nu weer ontopic, thanks!
Vandeweek toevallig in Haarlem, toch maar even nadenken hoe of wat! Nu weer ontopic, thanks!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
So what ?
De Kobo Touch doet ook mobi ... die nieuwere modellen niet ??
Ik gebruik ongeveer een half jaartje een Kobo Touch en tot een paar dagen geleden was ik heel tevreden over het apparaatje.
Jammer genoeg leek het me laatst een goed idee om hem uit te zetten tijdens een update (nooit doen, ik weet het).
Sindsdien blijft scherm leeg, is ie onzichtbaar voor de pc en brandt er alleen een knipperend groen lampje.
Ik heb geprobeerd te resetten met de resetknop op de achterkant, maar dat helpt niet helaas.
Inmiddels contact opgenomen met de webshop waar ik hem kocht en nu dus afwachten op hun voorstel voor afhandeling.
Zijn er meer mensen hier met dit probleem bekend mogelijk?
EN eventueel met een oplossing?
Mijn vrouw heeft de imho, ubersaaie Sony pricewatch: Sony PRS-T3 (Zwart, 6") en heeft dit soort probleem natuurlijk niet
En ik lees nu weer boeken op mijn tablet
Jammer genoeg leek het me laatst een goed idee om hem uit te zetten tijdens een update (nooit doen, ik weet het).
Sindsdien blijft scherm leeg, is ie onzichtbaar voor de pc en brandt er alleen een knipperend groen lampje.
Ik heb geprobeerd te resetten met de resetknop op de achterkant, maar dat helpt niet helaas.
Inmiddels contact opgenomen met de webshop waar ik hem kocht en nu dus afwachten op hun voorstel voor afhandeling.
Zijn er meer mensen hier met dit probleem bekend mogelijk?
EN eventueel met een oplossing?
Mijn vrouw heeft de imho, ubersaaie Sony pricewatch: Sony PRS-T3 (Zwart, 6") en heeft dit soort probleem natuurlijk niet
En ik lees nu weer boeken op mijn tablet

even kleine update na scherm probleem: terug gegaan naar dixons -> ze hadden er nog 1 achter liggen, in de winkel gecontroleerd en die had hetzelfde probleem met een heel helder puntje als het lampje aan staat. Vervolgens krijg ik nu mijn geld terug! TOP SERVICE. Ga vanmiddag denk ik maar eens bij scheer en foppen kijken...
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ook de Touch heeft hier problemen mee als ik dit artikel zo lees. De tip die in het artikel gegeven word: zet het met Calibre om naar ePub.Goner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:58:
[...]
So what ?
De Kobo Touch doet ook mobi ... die nieuwere modellen niet ??
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Gelijk besteld!ThinkPadd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:30:
Kobo Aura (Zwart, 6") voor €99 bij Scheer en Foppen.
Kan ze de Sony dan wel middenin een update zomaar uitzetten ??Daniel36 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:35:
Verwijderd
Hoe is de weergave van PDF bestanden (voornamelijk tekst) met de Kobo Aura (HD) ?
Ik had begrepen dat Kobo moeite heeft met PDF bestanden, maar wellicht dat dat is opgelost door nieuwe firmware.
Ik had begrepen dat Kobo moeite heeft met PDF bestanden, maar wellicht dat dat is opgelost door nieuwe firmware.
Als ik nu in de pricewatch kijk zijn er meerdere winkels waar de Aura voor 99,- wordt aangeboden.
Mejor así
Halen hun gegevens allemaal van dezelfde leverancier denk ik...
Ik hoop op Dixons, kan ik nog wat VVV-bonnen inleveren, Scheer en Foppen is te ver weg voor nu.
Ik hoop op Dixons, kan ik nog wat VVV-bonnen inleveren, Scheer en Foppen is te ver weg voor nu.
Heb 'm ook besteld bij Scheer & FoppenThinkPadd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:30:
Crosspost uit: Centraal aanbiedingen topic. V2.0
[...]
http://www.geckocovers.nl...slimfit-beschermhoes.html
Zelf heb ik een Kobo touch met een gecko slimfit cover. Bevalt erg goed!
Ik heb bij mijn Aura HD een hoesje met auto slaapstand functie van Ebay gehaald. Voor nog geen tientje incl. verzending.
Werkt perfect.
Werkt perfect.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Heb ook een Gecko cover maar dan niet de slimfit en ben hier ook heel tevreden over. Vriendin heeft een Gecko cover voor haar Kindle. Verder nog een Gecko cover voor een Samsung Tab2.AttiX schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:25:
http://www.geckocovers.nl...slimfit-beschermhoes.html
€ 93,05 om precies te zijn, exclusief € 5,95 verzendkosten
Verwijderd
Het valt mij op dat ze bij de aanbieding van de Kobo Aura allemaal een foto hebben van de Kobo Aura HD.
Best balen, net vorige week een aura aangeschaft, scheelt 30 euri! Neem toch maar mijn verlies, want hij bevalt erg goed. Ga hem niet meer terugsturen en een nieuwe bestellen.
Heb een slimfit book case bij 123bestdeal voor 18 euri. Prima case met sleepcover.
edit: deze dus.
Heb een slimfit book case bij 123bestdeal voor 18 euri. Prima case met sleepcover.
edit: deze dus.
[ Voor 20% gewijzigd door Vandaahl op 01-07-2014 20:22 ]
Aanrader, die Gecko covers. Ik heb luxe covers van Gecko voor onze 2 Touches, slingeren meestal in rugzakken, dus zijn goed ingepakt zo.TVL schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:58:
[...]
Heb ook een Gecko cover maar dan niet de slimfit en ben hier ook heel tevreden over.
http://www.geckocovers.nl/kobo-touch-leren-beschermhoes.html
Haha gister besteld bij de BCC. Dan maar terugsturen en bij de Wehkamp bestellen.
Zou ik niet doen...
CLB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:55:
€ 93,05 om precies te zijn, exclusief € 5,95 verzendkosten
Ik neem aan dat onderstaand een gebroken scherm is? Rare is dat het weet ik veel hoeveel vakanties goed is gegaan en ik hier 1 keer in slaap val tijdens het lezen en de volgende ochtend ik dit aantref...

Of gelijk een leuk jurkje voor moeder de vrouw erbij bestellen
Ik ben inmiddels ook overstag en heb vandaag de Kobo Aura van de Wehkamp ontvangen
Mooi apparaat!
Net al alles in geregeld met Kalibre en dat gaat allemaal goed (Verzamelingen, KePub, e.d.)
Nu vroeg ik mij alleen het volgende af;
- In slaapstand is de boekomslag niet fullscreen, terwijl als je het boek normaal opent deze wel fullscreen is. Ik zag ergens wat staan over een tweak, maar tekst en uitleg ontbrak. Weet iemand hoe dit is in te schakelen?
Ik zie screenshots van Kobo's waarbij onderin de mogelijkheid is om statistieken te zien, zoals percentage boek gelezen, aantal minuten tot aan einde hoofdstuk. Ik heb werkelijk overal gezocht maar kan dit niet terug vinden?
Alvast bedankt!
Net al alles in geregeld met Kalibre en dat gaat allemaal goed (Verzamelingen, KePub, e.d.)
Nu vroeg ik mij alleen het volgende af;
- In slaapstand is de boekomslag niet fullscreen, terwijl als je het boek normaal opent deze wel fullscreen is. Ik zag ergens wat staan over een tweak, maar tekst en uitleg ontbrak. Weet iemand hoe dit is in te schakelen?
Ik zie screenshots van Kobo's waarbij onderin de mogelijkheid is om statistieken te zien, zoals percentage boek gelezen, aantal minuten tot aan einde hoofdstuk. Ik heb werkelijk overal gezocht maar kan dit niet terug vinden?
Alvast bedankt!
PSN: KeaveXL
In de opties bij 'energiebeheer' (oid) kan je fullscreen mode aan zetten.
Percentage werkt alleen bij kobo epubs, en met de nieuwste firmware (althans de nieuwste die ik draai) is dat alleen nogmaar voor 'legale' bij kobo gekochte boeken.
Percentage werkt alleen bij kobo epubs, en met de nieuwste firmware (althans de nieuwste die ik draai) is dat alleen nogmaar voor 'legale' bij kobo gekochte boeken.
Heb'm gisteren gekocht, update uitgevoerd bij eerste keer opstarten en 'iets minder legale' boeken erop gezet. Staat netjes X% gelezen onderin slaapscherm.Mattie112 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:56:
Bij die fullscreen optie laat hij nog steeds randen zien helaas. (ik ben een mierenneuker wat dat betreft...) Het is echt iets wat je ergens in Calibre o.i.d. moet instellen, maar kan het echt niet terugvinden.Mattie112 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:56:
Ah dat is jammer. Dan maar geen statistieken.
Om mezelf maar even te quoten. Een full refund gekregen van de MM. Uiteraard kon ik toen de Aura niet laten liggen. Mooi apparaatje hoor. Nu nog op zoek naar hoesje. Denk dat het deze gaat worden.pelt schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:46:
Ik neem aan dat onderstaand een gebroken scherm is? Rare is dat het weet ik veel hoeveel vakanties goed is gegaan en ik hier 1 keer in slaap val tijdens het lezen en de volgende ochtend ik dit aantref...
[afbeelding]
Overigens staat mijn oude officiële Glo hoes op V&A.
[ Voor 9% gewijzigd door pelt op 03-07-2014 19:17 ]
Oeps hahaha verzendkosten niet meegerekend
Maar weten jullie of het mogelijk om je eigen epubs kunt syncen?
Hm ik dacht bij mij niet, is de reso van je cover wel 'hoog' genoeg om fullscreen te zijn?KeaveXL schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:50:
[...]
Bij die fullscreen optie laat hij nog steeds randen zien helaas. (ik ben een mierenneuker wat dat betreft...) Het is echt iets wat je ergens in Calibre o.i.d. moet instellen, maar kan het echt niet terugvinden.
Ah dat is jammer. Dan maar geen statistieken.
Jazeker! Ik heb inmiddels wel op een forum teruggevonden dat je in een config file op je Kobo bepaalde waardes kon aanpassen en dat dat soort modificaties sinds de laatste firmware niet meer werken. Wellicht is dat ook van toepassing op de cover.. Ach ik doe het wel met twee witte balkenMattie112 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:55:
[...]
Hm ik dacht bij mij niet, is de reso van je cover wel 'hoog' genoeg om fullscreen te zijn?
Nou, ik kan mij niet herinneren dat ik wat aangepast heb (op die optie bij energie settings na) maar mijn boek omslag is toch echt fullscreen 
Ik heb niet de allernieuwste firmware volgensmij dus wie weet ligt het daar aan.
Ik heb niet de allernieuwste firmware volgensmij dus wie weet ligt het daar aan.
Het lukt mij niet op boeken op mijn nieuwe Aura te zetten. Windows 8 blijft aangeven dat de schijf geformateerd moet worden. Ik heb alles al geprobeerd. Andere PC, andere kabel, hard reset, maar ik kan de Aura niet openen in de Verkenner. Windows herkent de Kobo wel als Ereader 3.3.0, maar als ik m probeer te openen, dan krijg ik dus de melding dat Windows de schijf moet formateren (wat overigens niet werkt)
Herkent iemand dit probleem?
Herkent iemand dit probleem?
Heb je de Kobo software wel geinstalleerd? M'n vriendin probeerde .epub op die van haar te zetten en dat lukte ook niet gelijk. Ik dacht namelijk dat het gewoon als USB-stick werkte, dus erop slepen en gaan. Maar ze zei dat ze eerst de Kobo software moest installeren + Adobe Digital Editions (om DRM op de boeken te zetten blijkbaar). Nu werkt het prima, en ik heb haar niet eens geholpen
Jep. Ook gedaan. Maar volgens mij hoort het inderdaad ook gewoon te werken als plug play. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Gebruik Calibre. Dat werkt het fijnst.pelt schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:28:
Jep. Ook gedaan. Maar volgens mij hoort het inderdaad ook gewoon te werken als plug play. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ook die herkent de Aura niet. Voor de rest werkt de Aura prima. Maar krijg met geen mogelijkheid dat ding herkent door Windows. Ik zie dus wel een 'verwisselbare schijf'' maar ik kan die niet openen.
Windows geeft dan aan dat de schijf geformatteerd moet worden.
Gebruik wel de nieuwste Calibre, dat ding krijgt elke vrijdag een update. Ik heb een tijdje terug de aura-hd van mijn zus geinstalleerd. Daar zeurde Calibre eerst ook over, maar na een update ging het goed. Ook kun je Calibre in een soort generieke stand zetten om op die manier te proberen de nieuwe firmware (want dat is het probleem meestal) te omzeilen. Ook dat werkte prima bij mij.
... en gaat over tot de orde van de dag
Ik begin toch sterk te denken dat het een DOA is en dat het interne geheugen van de Kobo corrupt is geraakt. Kutte is dat ik hem offline bij de MediaMarkt heb gekocht en ik hem waarschijnlijk dus een tijd kwijt ben ter reparatie...
Zie bijvoorbeeld: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=227463
Als je em kapot gekregen hebt lijkt me de kans groot dat je em meteen kunt omruilen voor een ander exemplaar. Heb geen bron, maar zoiets staat me bij. Je kunt er sowieso naar vragen, misschien even een telefoontje van tevoren
Mijn ervaring met MM is juist erg goed. Boven verwachting.
Een Kobo Glo in de winkel gehaald, met korting en hoesje. Door omstandigheden niet direct in gebruik genomen. Kortingperiode was al afgelopen. Dit exemplaar laadde niet op. Zwart scherm met melding - batterij leeg (of zoiets). Waarschijnlijk retourexemplaar (of ŕefurbished) van andere klant.
Weekend er op (± 5 dagen) terug gebracht en direct uit de winkel ander (nieuw) exemplaar gekregen. Enige minpuntje was de lange wachttijd bij de retourbalie. Alles was echter vergeten na ontvangst van nieuw exemplaar. Hierbij leeg scherm. Na aansluiten was de eerste tekst: "wat is uw taal?" ipv "opladen aub".
Een Kobo Glo in de winkel gehaald, met korting en hoesje. Door omstandigheden niet direct in gebruik genomen. Kortingperiode was al afgelopen. Dit exemplaar laadde niet op. Zwart scherm met melding - batterij leeg (of zoiets). Waarschijnlijk retourexemplaar (of ŕefurbished) van andere klant.
Weekend er op (± 5 dagen) terug gebracht en direct uit de winkel ander (nieuw) exemplaar gekregen. Enige minpuntje was de lange wachttijd bij de retourbalie. Alles was echter vergeten na ontvangst van nieuw exemplaar. Hierbij leeg scherm. Na aansluiten was de eerste tekst: "wat is uw taal?" ipv "opladen aub".
[ Voor 22% gewijzigd door Mad Max op 08-07-2014 01:32 ]
Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )
Verwijderd
Sinds een weekje of twee een zeer tevreden gebruiker van een Kobo Aura (geen HD dus). Uiteraard met callibre in de weer, heerlijk aan het lezen geslagen.
Nou vraag ik me af of er mensen zijn hier die alternatieve readers gebruiken of andere aan te raden tweaks hebben. Bijvoorbeeld Coolreader of Koreader en wat daar de ervaringen mee zijn. Ik heb zelf geen problemen ofzo met de standaard software, ik ben gewoon benieuwd.
Dan toch nog een directere vraag: door gebruik te maken van de kepub ipv epub heb ik dus de statistieken tot mijn beschikking maar ik zou ook graag willen weten hoever ik in het boek ben tijdens het lezen. Zoals ik het nu ingesteld heb weet ik alleen hoever ik in het huidige hoofdstuk ben.
Ohja, dan zijn er soms nog symbolen die in html worden weergegeven (de & wordt dan & ofzo), iemand een tip?
Nou vraag ik me af of er mensen zijn hier die alternatieve readers gebruiken of andere aan te raden tweaks hebben. Bijvoorbeeld Coolreader of Koreader en wat daar de ervaringen mee zijn. Ik heb zelf geen problemen ofzo met de standaard software, ik ben gewoon benieuwd.
Dan toch nog een directere vraag: door gebruik te maken van de kepub ipv epub heb ik dus de statistieken tot mijn beschikking maar ik zou ook graag willen weten hoever ik in het boek ben tijdens het lezen. Zoals ik het nu ingesteld heb weet ik alleen hoever ik in het huidige hoofdstuk ben.
Ohja, dan zijn er soms nog symbolen die in html worden weergegeven (de & wordt dan & ofzo), iemand een tip?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 04:00 ]
Mijn Glo had na een half jaar problemen en werd direct bij MM omgeruild voor een nieuwe. Geen probleem dus!pelt schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:51:
Ik begin toch sterk te denken dat het een DOA is en dat het interne geheugen van de Kobo corrupt is geraakt. Kutte is dat ik hem offline bij de MediaMarkt heb gekocht en ik hem waarschijnlijk dus een tijd kwijt ben ter reparatie...
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ik heb nu een Pocketbook 301 die niet meer wil opladen...
Mijn vragen die bij me opkomen voor de Kobo Aura HD kunnen jullie gebruikers misschien beantwoorden:
- Op de PB kan ik paginanummers en % boek zien. Kan dat ook op de Kobo's?
- Ik heb mijne ebook 's in categorieën op een SD krt staan en werk dus niet met dat vreselijke Calibre (ik krijg al weer de kriebels)! Bv SF, horror etc. De categorieën komen terug in mij PB als plank. Vervolgens zijn per plank de boeken gesorteerd op schrijver. Werkt dit ook zo op de Kobo?
Calibre moeten gebruiken is een no-go wat mij betreft.
Mijn vragen die bij me opkomen voor de Kobo Aura HD kunnen jullie gebruikers misschien beantwoorden:
- Op de PB kan ik paginanummers en % boek zien. Kan dat ook op de Kobo's?
- Ik heb mijne ebook 's in categorieën op een SD krt staan en werk dus niet met dat vreselijke Calibre (ik krijg al weer de kriebels)! Bv SF, horror etc. De categorieën komen terug in mij PB als plank. Vervolgens zijn per plank de boeken gesorteerd op schrijver. Werkt dit ook zo op de Kobo?
Calibre moeten gebruiken is een no-go wat mij betreft.
[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind74 op 08-07-2014 16:40 . Reden: Typo ]
Jup, paginanummer zie je gewoon onderin staan, en in je bibliotheek zie je ook het percentage staan.
Calibre vind ik ook niet heel gebruiksvriendelijk, maar ik vind 't handig om daarmee alle standaardinstellingen voor fonts te wissen zodat de instellingen op de Kobo zelf foutloos werken.
Calibre vind ik ook niet heel gebruiksvriendelijk, maar ik vind 't handig om daarmee alle standaardinstellingen voor fonts te wissen zodat de instellingen op de Kobo zelf foutloos werken.
Je kan op je Kobo (of met calibre) zelf 'planken' maken dus dat moet zeker goedkomen
Plank = categorie? Dan komt het wel goed ja.
Ik heb voor de lol de kobo desktopsoftware geïnstalleerd op mijn Mac. Maar kan ik wel mijn eigen onbeveiligde epub boeken erop lezen? Ik kan ze iig niet in de desktopsoftware uploaden of iets dergelijks.
Ik heb voor de lol de kobo desktopsoftware geïnstalleerd op mijn Mac. Maar kan ik wel mijn eigen onbeveiligde epub boeken erop lezen? Ik kan ze iig niet in de desktopsoftware uploaden of iets dergelijks.
Nee je moet ze gewoon rechtstreeks op de e-reader plakken zoals een usb stick.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
dit heb ik ook. Heel irritant. Heb je dit inmiddels opgelost?eisbaer schreef op zondag 15 december 2013 @ 01:39:
Ik heb de 3.1.1 firmware update voor mijn glo uitgevoerd. Wat er nu gebeurt is dat als je het licht aanzet met de knop bovenop, het licht niet aangaat als hij op 1% ingesteld staat. Als je hem vervolgens naar 2% sleept dan gaatie aan. Sleep je hem terug naar 1% dan blijftie aan. Maar, zet je hem uit in de 1% stand en daarna aan, geen licht. Ik weet zeker dat de in de firware versie voor 3.1.0 dit nog goed werkte.
Ik heb sinds kort ook een Aura, prima ding!! Nog geen problemen mee gehad, behalve een keer een vastloper toen ik pocket wilde openen.
Ik kwam er gisteren ook achter dat een dag na mn aankoop (30 juni) de prijs met 30 euro was gezakt
Wehkamp gisteren hierover gemaild, maar die willen niks doen omdat ik te laat was. Helaas, dat is het risico met electronica denk ik dan maar 
Ik heb wel een vraag over de instellingen: Is het mogelijk om in te stellen (desnoods via mod oid) om de onderste helft van het scherm te gebruiken voor het klikken naar de volgende pagina en de bovenste helft om een bladzijde terug te gaan?
Ik lees vaak in bed en heb de ereader niet altijd in dezelfde hand. Het zou erg handig zijn om dus om aan beide zijden van de ereader de bladzijde te kunnen 'omslaan'.
Beetje moeilijk uitleggen, hopelijk is het te begrijpen
Anders kan ik er wel een mooie Paint tegen aan gooien
Ik kwam er gisteren ook achter dat een dag na mn aankoop (30 juni) de prijs met 30 euro was gezakt
Ik heb wel een vraag over de instellingen: Is het mogelijk om in te stellen (desnoods via mod oid) om de onderste helft van het scherm te gebruiken voor het klikken naar de volgende pagina en de bovenste helft om een bladzijde terug te gaan?
Ik lees vaak in bed en heb de ereader niet altijd in dezelfde hand. Het zou erg handig zijn om dus om aan beide zijden van de ereader de bladzijde te kunnen 'omslaan'.
Beetje moeilijk uitleggen, hopelijk is het te begrijpen
Dat lijkt me praktisch heel moeilijk uitvoerbaar ... als ik je goed begrijp. De rechterkant is om vooruit te bladeren en linkerkant is terug bladeren. Als je links ook gebruikt om vooruit te bladeren, hoe blader je dan terug ??kepler schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:09:
Het zou handig zijn als niet een deel van de bladzij gebruikt werd, maar dat de richting van de swipe bepaalt welke kant je op bladert.
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 11-07-2014 14:26 ]
Boven en onder kan zonder mod iig niet. Ik heb hem omdat ik de reader meestal in mijn linkerhand heb wel ingesteld dat als je links klikt ie naar de volgende pagina gaat.kepler schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:09:
Ik heb sinds kort ook een Aura, prima ding!! Nog geen problemen mee gehad, behalve een keer een vastloper toen ik pocket wilde openen.
Ik kwam er gisteren ook achter dat een dag na mn aankoop (30 juni) de prijs met 30 euro was gezaktWehkamp gisteren hierover gemaild, maar die willen niks doen omdat ik te laat was. Helaas, dat is het risico met electronica denk ik dan maar
Beetje moeilijk uitleggen, hopelijk is het te begrijpenAnders kan ik er wel een mooie Paint tegen aan gooien
Swipen werkt trouwens ook altijd. Misschien kan je zo bladeren ?
Werkt dat op nieuwe modellen zoals de Aura ??pelt schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:23:
[...]
Swipen werkt trouwens ook altijd. Misschien kan je zo bladeren ?
Op de Touch in ieder geval niet, of je nou swipet of tikt, de plek op het scherm is bepalend, niet de aanraking.
Op de Aura iig wel inderdaad.Goner schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:34:
[...]
Werkt dat op nieuwe modellen zoals de Aura ??
Op de Touch in ieder geval niet, of je nou swipet of tikt, de plek op het scherm is bepalend, niet de aanraking.
Welke firmware zit je? Op 3.2.0 gaat dat namelijk wel gewoon, maar ik meen dat mijn Touch dat sowieso altijd gedaan heeft.Goner schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:34:
[...]
Werkt dat op nieuwe modellen zoals de Aura ??
Op mijn Touch heb je wel slechts drie opties om de tap-zones in te stellen. Vind het ook jammer, beetje beperkt terwijl het in de firmware zo makkelijk in te bouwen zou moeten zijn.
De app Moon+ Reader heeft bijvoorbeeld wel een flink aantal opties. Deze zou bijvoorbeeld ideaal zijn voor Kepler:

De andere opties zijn deze:

Ik zou het ook nog graag op de Kobo's zien.
Ik sta op het punt een e-reader te kopen. Ging tussen Sony en Kobo en ben uitgekomen bij Kobo. Om precies te zijn Glo vs Aura. Zoals zovelen momenteel volgens mij.
Enige waar ik niet uit ben is waarom die Glo paar tientjes duurder is dan de Aura. De laatstgenoemde is toch een jonger model? Wat mis ik?
Enige waar ik niet uit ben is waarom die Glo paar tientjes duurder is dan de Aura. De laatstgenoemde is toch een jonger model? Wat mis ik?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Heb je met Kepub boeken trouwens niet een irritante titelbalk, die je niet kan weghalen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 01:59:
Niks, Aura is gewoon beter. Sneller en heeft een betere verlichting dan de Glo dus geen reden om te peinzen over het prijsverschil.Jazzper schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:38:
Ik sta op het punt een e-reader te kopen. Ging tussen Sony en Kobo en ben uitgekomen bij Kobo. Om precies te zijn Glo vs Aura. Zoals zovelen momenteel volgens mij.
Overigens voor de mensen die in bed lezen. Hoe houden jullie je reader vast? Ik lig graag op mijn rug maar mijn hand is nou niet groot om de reader comfortabel vast te houden, dus dan moet ik me zij liggen zodat de reader in mijn hand ligt. Maar misschien nog andere handposities die ik misschien heb gemist?
[ Voor 44% gewijzigd door Xepos op 12-07-2014 23:48 ]
Ik heb net m'n eerste e-reader binnen, de Kobo Aura (voor 99 euro).Jazzper schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:38:
De Aura is nu even een stuk goedkoper, er is een (wereldwijde?) actie op dit moment, in de VS worden ze 23 Juli weer duurder heb ik mij laten vertellen.
De Glo is bijna 2 jaar oud, de Aura één klein jaar, en heeft nieuwere technieken aan boord:
Zoals een capacitive touch screen, 4GB intern mem. &
Dat werkt allemaal erg fijn kan ik je vertellen, de Sony had ik ook overwogen maar de subtiele verlichting in de Aura gaf de doorslag.- E Ink's Pearl HD display with the new Regal technology for page updates. Regal virtually eliminates the need for a full page refresh giving the reader smoother page transitions for more focused reading.
Vergeet niet een hoesje te bestellen, bvb hier.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Hoesjes kun je beter via EBay bestellen, scheelt minstens de helft, is alleen wat langer wachten
.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Maar de hoesjes van Gecko zijn kwalitatief beter en zien er verzorgder uit.The Wizard schreef op zondag 13 juli 2014 @ 07:09:
Hoesjes kun je beter via EBay bestellen, scheelt minstens de helft, is alleen wat langer wachten.
Daar ben ik niet mee eens, het ligt eraan wat je besteld, de hoesjes die ik bestel zijn kwalitatief net zo goed en hebben gewoon magnetische sluiting en zien er erg goed uit. Zou me niks verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kobo Aura dan maar. Nog net op tijd dus. Wil hem komende week bestellen. Leuk!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ervaren jullie ook vastlopers met de Kobo Aura?
M'n vriendin heeft dat ding dus sinds kort, en aantal minder legale ePubs erop gezet via de Kobo software en Adobe DRM gebeuren... maar af en toe bevriest de Kobo. Enige manier om hem weer werkend te krijgen is reset gaatje onderaan ff indrukken met paperclip.
Eerder liep hij constant vast, dat bleek volgens m'n vriendin aan een boek te liggen wat corrupt was. Na die te hebben verwijderd was het beter, maar hij loopt nogsteeds incidenteel vast
Iemand tips?
M'n vriendin heeft dat ding dus sinds kort, en aantal minder legale ePubs erop gezet via de Kobo software en Adobe DRM gebeuren... maar af en toe bevriest de Kobo. Enige manier om hem weer werkend te krijgen is reset gaatje onderaan ff indrukken met paperclip.
Eerder liep hij constant vast, dat bleek volgens m'n vriendin aan een boek te liggen wat corrupt was. Na die te hebben verwijderd was het beter, maar hij loopt nogsteeds incidenteel vast
Iemand tips?
Nee, geen vastloper gehad. Ik zit op firmware 3.30. (nb. WiFi staat bij mij uitgeschakeld.)
Wat ik heb gedaan is toen ik de Aura binnenkreeg, te kiezen dat ik geen WiFi heb en dus de USBkabel met de gedownloade Kobo Desktop software gebruik. Deze software heeft ook vrij vlot de Aura van de 3.30 firmware voorzien, naast het opladen van de accu.
Vervolgens heb ik alleen side-loaded epubs op de Aura gezet (met de Windows Verkenner duh!), zowel in de root van de 3GB vrije interne memory, als op een extra micro-sd kaartje van 8GB.
Werkt echt perfect zo. Calibre gebruik ik alleen om epubs/ebooks te beheren (metadata, conversie enz) samen met de un-DRM Calibre-plugin DeDRM.
Adobe Digital Editions v2.0 gebruik je alleen maar om een aangekocht ebook van bvb Bol.com te downloaden (en dus te voorzien van DRM
). Dan even door Calibre (un-DRMen + metadata), dan ebook opslaan op pc en daarna pas kopiëren naar de Aura.
Wat ik heb gedaan is toen ik de Aura binnenkreeg, te kiezen dat ik geen WiFi heb en dus de USBkabel met de gedownloade Kobo Desktop software gebruik. Deze software heeft ook vrij vlot de Aura van de 3.30 firmware voorzien, naast het opladen van de accu.
Vervolgens heb ik alleen side-loaded epubs op de Aura gezet (met de Windows Verkenner duh!), zowel in de root van de 3GB vrije interne memory, als op een extra micro-sd kaartje van 8GB.
Werkt echt perfect zo. Calibre gebruik ik alleen om epubs/ebooks te beheren (metadata, conversie enz) samen met de un-DRM Calibre-plugin DeDRM.
Adobe Digital Editions v2.0 gebruik je alleen maar om een aangekocht ebook van bvb Bol.com te downloaden (en dus te voorzien van DRM

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Thanks!
Je kunt dus wel boeken via de sleur en pleur™ methode erop krijgen? M'n vriendin kreeg dat niet voor elkaar zei ze. Volgens mij verscheen het apparaat ook niet in verkenner.
Dat zou voor haar het makkelijkste zijn, net als een USB stick gewoon de bestanden erop kopiëren. DRM heeft ze dan met de minder legaal gekregen boeken ook geen last van lijkt mij.
Zal morgen eens met haar meekijken, en ook kijken of het apparaat nog geüpdatet kan worden ofzo.
Bedankt voor je tips!
Je kunt dus wel boeken via de sleur en pleur™ methode erop krijgen? M'n vriendin kreeg dat niet voor elkaar zei ze. Volgens mij verscheen het apparaat ook niet in verkenner.
Dat zou voor haar het makkelijkste zijn, net als een USB stick gewoon de bestanden erop kopiëren. DRM heeft ze dan met de minder legaal gekregen boeken ook geen last van lijkt mij.
Zal morgen eens met haar meekijken, en ook kijken of het apparaat nog geüpdatet kan worden ofzo.
Bedankt voor je tips!
Yep,ThinkPadd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:14:
als je de Kobo Aura aansluit op een al draaiende computer met de bijgeleverde USB-microUSB kabel, dan krijg je op het display van de Aura te zien of je wil verbinden met de computer. Druk op verbinden, en dan zal je (net als een USB-stick inderdaad) een Drive-letter in de Verkenner aantreffen. Dat is de interne opslag van de Aura.
Let op bij het loskoppelen dat je eerst rechtsonder in Windows de Drive/Kobo Aura 'disconnect' ! Dan pas de kabel eruit.
Daarna zal de Aura zelf de bibliotheek gaan updaten als je er wat epubs hebt opgezet. Dat kan soms wel even duren.
Succes!
Het is gelukt, vond deze handleiding:
Bestanden erop kopiëren en daarna de Kobo verwijderen (veilig verwijderen, niet lostrekken) is niet genoeg, je moet de Kobo software nog weer laten synchroniseren.
Daarmee is het gelukt. Die Adobe DRM rommel weer verwijderd van de PC.1. Sluit de kobo aan op je computer
2. Installeer de software en activeer zo je apparaat
3. Wanneer je daarna je kobo met het usb-kabeltje aansluit op je computer, herkent deze het apparaat. Er komt een scherm: map openen en bestanden weergeven. Dit klik je aan.
4. Kopieer boeken van computer/usb/disk en plak deze in de (kobo)map die je geopend hebt.
(gewoon in de hoofdmap, niet verder klikken in andere mappen)
5. Open de kobo desktop, er wordt dan gesynchroniseerd etc.
6. De boeken komen NIET in je bibliotheek te staan. (Iemand tips hoe dit wel kan?)
7. Sluit alle kobo-programma's en haal het apparaat op de veilige manier van de computer af.
8. Je kobo geeft op het scherm aan dat hij aan het 'bijwerken' is. Wacht geduldig!
9. De boeken staan op de kobo!
Bestanden erop kopiëren en daarna de Kobo verwijderen (veilig verwijderen, niet lostrekken) is niet genoeg, je moet de Kobo software nog weer laten synchroniseren.
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2014 11:52 ]
Thanks, mooi dat het gelukt is!
Heb ik nog een vraagje aan alle mede Kobo'ers; Heeft er iemand een manier gevonden om betere woordenboeken op je Kobo e-reader te zetten (vooral NL, Eng & Eng>NL). Of andere tips??
Heb ik nog een vraagje aan alle mede Kobo'ers; Heeft er iemand een manier gevonden om betere woordenboeken op je Kobo e-reader te zetten (vooral NL, Eng & Eng>NL). Of andere tips??
Ik zag dat firmware versie 3.5.0 uit is, zie: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660
Op mijn Kobo Aura draai ik (nog) 3.3.0. Iemand enig idee hoe ik met een Mac de firmware kan upgraden?
Op mijn Kobo Aura draai ik (nog) 3.3.0. Iemand enig idee hoe ik met een Mac de firmware kan upgraden?
Ik doe een upgrade altijd over WiFi, ik wist niet eens dat het met een computer kon 
Menu rechtsboven, Sync, Connect WiFi en hij begint automatisch firmware te downloaden als die er is.
Daarna WiFi uitzetten als je wilt dat je accu langer dan drie minuten meegaat.
Menu rechtsboven, Sync, Connect WiFi en hij begint automatisch firmware te downloaden als die er is.
Daarna WiFi uitzetten als je wilt dat je accu langer dan drie minuten meegaat.
[ Voor 19% gewijzigd door kenneth op 15-07-2014 10:37 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat is precies wat ik bedoelMelkunie schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:18:
[...]
Welke firmware zit je? Op 3.2.0 gaat dat namelijk wel gewoon, maar ik meen dat mijn Touch dat sowieso altijd gedaan heeft.
Op mijn Touch heb je wel slechts drie opties om de tap-zones in te stellen. Vind het ook jammer, beetje beperkt terwijl het in de firmware zo makkelijk in te bouwen zou moeten zijn.
De app Moon+ Reader heeft bijvoorbeeld wel een flink aantal opties. Deze zou bijvoorbeeld ideaal zijn voor Kepler:
[afbeelding]
De andere opties zijn deze:
[afbeelding]
Ik zou het ook nog graag op de Kobo's zien.
Precies hetzelfde als op windows, de firmware downloaden vanuit het topic wat je noemt, en dan het bestand in de .kobo map laten uitpakken wanneer je hem aangesloten hebt.Scorpio_King schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:47:
Ik zag dat firmware versie 3.5.0 uit is, zie: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660
Let wel op dat de .kobo map standaard verborgen is, hij is dus standaard in Finder niet zichtbaar. Het makkelijkst is dan om even via Shift-CMD-G naar "ga naar map" te gaan, en dan "/Volumes/KOBOeReader/.kobo" te gaan.
Dan netjes afkoppelen en dan gaat ie zelf aan de slag.
[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 17-07-2014 08:29 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Er zijn in ieder geval geen woordenboeken van/naar Nederlands, zo te zien.bitshape schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:39:
Heeft er iemand een manier gevonden om betere woordenboeken op je Kobo e-reader te zetten (vooral NL, Eng & Eng>NL). Of andere tips??
Alternatieve Eng dictionaries zijn er wel. Ben m'n Touch vergeten, dus kan niet kijken wat de standaard dict is.
http://www.mobileread.com...php?p=2307704&postcount=1
De Kobo Aura heeft degelijk om zoiets in te stellen. Weliswaar maar 3 en dus niet zo uitgebreid als de Moon+ app.kepler schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:21:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel(maar dan andersom
). Blijkbaar is dat dus nog niet mogelijk op de Kobo...
Hoe kom je daar?
Ga naar instellingen > Leesinstellingen en daar zie je dan 3 verschillende opties.
3.5.0 heeft bij mij nog geen verveelde bug opgelost. Ben een boek aan het lezen. En opeens bij een paginadraai springt die naar het home-screen en staat dat het het boek heb uitgelezen.
Als ik op het boek klik dan springt die gelukkig wel weer terug waar ik was.
Het scrollen in de browser gaat gelukkig wel een stuk beter.
Dat heeft te maken dat je swiped vanuit buiten boek. Als het ware je boekomslag dicht doen.4POX schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:09:
3.5.0 heeft bij mij nog geen verveelde bug opgelost. Ben een boek aan het lezen. En opeens bij een paginadraai springt die naar het home-screen en staat dat het het boek heb uitgelezen.
Die had ik inderdaad al gevonden, maar daar zijn de zones alleen maar verticaal verdeeld en niet horizontaal. Dat is nu juist wat ik wil, maar lijkt dus nog niet te kunnen.Xepos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:53:
[...]
De Kobo Aura heeft degelijk om zoiets in te stellen. Weliswaar maar 3 en dus niet zo uitgebreid als de Moon+ app.
Hoe kom je daar?
Ga naar instellingen > Leesinstellingen en daar zie je dan 3 verschillende opties.
Helaas, grotere handjes kweken, Kepler 
Heb mijn Kobo Touch nu pakweg 2,5 jaar. Ook toen al waren er enkel die drie opties. Ik denk dat het voor Kobo erg makkelijk moet zijn om te implementeren, maar de prioriteit ligt er gewoon niet. Als je ergens een petitie opzet zal ik em graag ondertekenen
Heb mijn Kobo Touch nu pakweg 2,5 jaar. Ook toen al waren er enkel die drie opties. Ik denk dat het voor Kobo erg makkelijk moet zijn om te implementeren, maar de prioriteit ligt er gewoon niet. Als je ergens een petitie opzet zal ik em graag ondertekenen
Ik heb hier de Kobo Aura HD. In het algemeen tevreden over, ik heb alleen last van dat het apparaat soms even hangt als ik de volgende pagina wil bekijken en dan plotseling 2-3 pagina's vooruit vliegt. Herkenbaar voor iemand?
Haha ja. Als ik hem in 1 hand hou dan kom ik met mn duim tot net op de helft. Ik kan moeilijk doen met mn wijsvinger, maar dan wordt een soort van yoga en niet veel handigerMelkunie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:48:
Helaas, grotere handjes kweken, Kepler
Ik zal misschien wel eens een mailtje sturen. Lijkt me niet heel moeilijk te implementeren inderdaad.
Yes, hij is binnen! De Kobo Aura voor 99 ekkies bij de Wehkamp gekocht.
nog wel even wennen:
- verplicht aanmelden (why?!)
- je moet niet het beschouwen als tablet. Had even het gevoel dat ik op een jaren 80 LCD horloge zat. Maar snap het doel.
nu maar eens met boeken aan de slag. Heb Calibre al geinstalleerd. Leuk dit! En een hoesje moet er ook komen.
nog wel even wennen:
- verplicht aanmelden (why?!)
- je moet niet het beschouwen als tablet. Had even het gevoel dat ik op een jaren 80 LCD horloge zat. Maar snap het doel.
nu maar eens met boeken aan de slag. Heb Calibre al geinstalleerd. Leuk dit! En een hoesje moet er ook komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 18-07-2014 21:06 ]
shit. Er zit een felle pixel in als het licht aan gaat. Komt dit vaker voor? Alsof je een keer te hard voor je beeldscherm gehoest hebt zeg maar. Het licht is feller op precies een pixel. Ruilen maar weer..?
Als het door te hard hoesten komt, zou ik je scherm gewoon eens schoonmaken :-)
Komt vaker voor: \[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura: zoekopdracht 'pixel'
Ruilen inderdaad
Ruilen inderdaad
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2014 13:13 ]