Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34

TVL

Heb sinds de laatste update van mijn Kobo Glo (versie 3.2.0) dat de accu status niet helemaal goed aangegeven wordt of dat mijn accu heel snel leeg loopt. Hebben meer mensen hier last van? Heb hem al helemaal gereset (hard), bovendien is hij al een paar keer vast gelopen (één keer heeft hij zichzelf volledig gerest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

René90 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:29:
[...]
Gewoon de kobo touch, zie hier:
Da's niet slecht zeg ... heb een witte Touch N905 en die bevalt uitstekend. Misschien maar eentje bijkopen voor de famile (onze Icarus lijkt de geest te hebben gegeven).
Heb je 'm al binnen ? Normaal in doosje met kabel ?

Oh, wacht, ik zie het : Bulk verpakt incl. USB micro kabel + lader !
Lader ? Kan me niet herinneren dat ik er een lader bij kreeg ...

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 03-04-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:14
Klopt het dat er wel een optie is om voor Engels - Nederlands te kiezen als je een woord selecteert, maar dat als je er vervolgens op klikt je wordt doorverwezen naar de download'pagina' voor woordenboeken, maar dat het Engels - Nederlands woordenboek daar ontbreekt? (Kobo Glo icm laatste fw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 10:34
Goner schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:23:
[...]

Da's niet slecht zeg ... heb een witte Touch N905 en die bevalt uitstekend. Misschien maar eentje bijkopen voor de famile (onze Icarus lijkt de geest te hebben gegeven).
Heb je 'm al binnen ? Normaal in doosje met kabel ?

Oh, wacht, ik zie het : Bulk verpakt incl. USB micro kabel + lader !
Lader ? Kan me niet herinneren dat ik er een lader bij kreeg ...
Ik kan me ook geen lader herinneren bij een andere Kobo.

Zeker een interessante eBay veiling, maar ik kan me niet helemaal indenken hoe een bulkverpakking voor een Kobo Touch er uit ziet en wat er vervolgens naar de koper gestuurd wordt. De KoBo gewikkeld in bubbeltjesplastic in een los doosje zonder boekjes etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 21:16
Neophyte_NL schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:40:
[...]

Ik kan me ook geen lader herinneren bij een andere Kobo.

Zeker een interessante eBay veiling, maar ik kan me niet helemaal indenken hoe een bulkverpakking voor een Kobo Touch er uit ziet en wat er vervolgens naar de koper gestuurd wordt. De KoBo gewikkeld in bubbeltjesplastic in een los doosje zonder boekjes etc?
Dat denk ik ja, vrijdag avond kan ik het je vertellen dan ben ik thuis (hij is al afgeleverd). Ik heb gewoon een factuur met garantie gekregen ook per mail dus verder een nette verkoper, ook goede feedback daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:26:
Is er ook een hack/truukje om Pocket aan de praat te krijgen op een Mini? De hardware moet dat prima aankunnen, lijkt me?
Firmware 3.2.0 installeren (http://download.kobobooks...res/kobo-update-3.2.0.zip), deze werkt prima op mijn mini(inhoud in .kobo dumpen op apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Kobo touch binnen, wordt geleverd netjes met factuur waar op staat dat je een jaar garantie hebt (factuur komt van rlnetworks af). Qua verpakking zit het apparaatje in een plastic zakje met een klein papiertje met juridische info. Verder een kabeltje, en een usb plug. Apparaat zit er prima uit, op de achterkant 1 miniscuul pitje (moet je goed kijken) maar verder ziet het er niet uit alsof hij gebruikt is. Geen beschadigingen dus verder ook.

Werkt prima, wel wat gedoe aan het begin met de kobo software dat boeken niet makkelijk werden herkend. Met calibre werkt het echter prima dus ik blijf calibre gebruiken.

Tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:17:
[...]

Firmware 3.2.0 installeren (http://download.kobobooks...res/kobo-update-3.2.0.zip), deze werkt prima op mijn mini(inhoud in .kobo dumpen op apparaat)
Thanks! :)

edit: hm, raar, ik heb nu idd de optie onder Accounts en daar succesvol ingelogd op Pocket maar ik kan het niet daadwerkelijk gebruiken: de optie om Pocket te openen ontbreekt... Via settings kan ik zien dat het inderdaad goed werkt, maar daar staat ook (ten onrechte) dat er 0 items zijn, hoe fanatiek ik ook op sync druk. Meh. Ik begin te snappen waarom de ondersteuning niet officieel is.

[ Voor 39% gewijzigd door m-m op 05-04-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik sta op het punt een Aura HD aan te schaffen. Alleen nu was ik benieuwd of er niet binnenkort een nieuwe Kobo aan zit te komen aangezien deze zo ongeveer 1 jaar oud is. Iemand daar geruchten over gehoord/gelezen? Ik heb tot nog toe nergens wat kunnen vinden op internet...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 10:34
René90 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:37:
Kobo touch binnen, wordt geleverd netjes met factuur waar op staat dat je een jaar garantie hebt (factuur komt van rlnetworks af). Qua verpakking zit het apparaatje in een plastic zakje met een klein papiertje met juridische info. Verder een kabeltje, en een usb plug. Apparaat zit er prima uit, op de achterkant 1 miniscuul pitje (moet je goed kijken) maar verder ziet het er niet uit alsof hij gebruikt is. Geen beschadigingen dus verder ook.

Werkt prima, wel wat gedoe aan het begin met de kobo software dat boeken niet makkelijk werden herkend. Met calibre werkt het echter prima dus ik blijf calibre gebruiken.

Tevreden dus :)
Thanks voor je recensie! Als ik de website van rlnetworks zo lees, lijken ze vooral refurbished routers te verkopen, dat verklaart misschien ook het bulk verpakking verhaal.

Misschien ook maar eentje bestellen, scheelt weer gekibbel over wie op de Aura mag lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 20:45
De Kobo Aura (september 2013) is nieuwer dan de HD (april 2013). Voor zover ik weet is er ook nog niets bekend over een nieuw model van Kobo. Dat wil echter niet veel zeggen, ik geloof dat de vorige keren dat Kobo met een nieuwe aankondiging kwam er nog niets van tevoren bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

René90 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:37:
Qua verpakking zit het apparaatje in een plastic zakje met een klein papiertje met juridische info. Verder een kabeltje, en een usb plug.
Niet helemaal wat ze beloven op eBay ...

Nieuw: Een gloednieuw, ongebruikt, ongeopend, onbeschadigd object in de oorspronkelijke verpakking
...
Bulk verpakt incl. USB micro kabel + lader !

maar goed, voor €58 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:10:
[...]

Thanks! :)

edit: hm, raar, ik heb nu idd de optie onder Accounts en daar succesvol ingelogd op Pocket maar ik kan het niet daadwerkelijk gebruiken: de optie om Pocket te openen ontbreekt... Via settings kan ik zien dat het inderdaad goed werkt, maar daar staat ook (ten onrechte) dat er 0 items zijn, hoe fanatiek ik ook op sync druk. Meh. Ik begin te snappen waarom de ondersteuning niet officieel is.
Ik heb het niet helemaal getest, maar ik kreeg alleen maar één artikel te zien van de tiental artikelen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57
vandaag ook de touch binnen gekregen via de bewuste ebay advertentie. Was even bang voor een DOA, maar de batterij was volledig leeg. dus valt allemaal weer mee.

En nu maar even rondprutsen. Ben benieuwd... mijn eerste ervaring met een e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds de laatste update heb ik het idee dat mijn Glo wel erg vaak opgeladen moet worden. Overigens heb ik een sleepcover.

Meer mensen deze ervaring?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
http://www.yorcom.nl/arti...r-kobo-mini-touch-ereader

Die had ik trouwens ook even besteld voor de kobo ereader, prima lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
René90 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:26:
http://www.yorcom.nl/arti...r-kobo-mini-touch-ereader

Die had ik trouwens ook even besteld voor de kobo ereader, prima lampje.
Had je dan niet beter een Glo kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Smultie schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:33:
[...]

Kobo Touch: juni 2011
Kobo Glo: september 2012
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

pven schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:06:
Sinds de laatste update heb ik het idee dat mijn Glo wel erg vaak opgeladen moet worden. Overigens heb ik een sleepcover.

Heb ik een aantal posts hierboven ook al aangegeven. Batterij van mijn Glo gaat een stuk minder lang mee. Heb ook met de 3.2 versie al een keer hard moeten resettten (hard reset) en hij is vaker vastgelopen als met de vorige firmware (soft reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook met de sleepcover. Toen heb ik de functie automatische slaapstand uitgezet en hij ging weer heel lang mee op een volle batterij.
pven schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:07

ericplan

5180 Wp PV

Loop hier tegen een probleem op.
Situatie Kobo Glo, firmwareversie onbekend is te laat opgeladen en dood geraakt. Na het aan de lader leggen is de Kobo Glo al z'n instellingen kwijt en moet Setup opnieuw draaien. Dat gaat via WiFi, maar vervolgens komt er een update.
De download gaat, maar de installatie van de update blijft eindeloos hangen. Reset met de paperclip helpt niet. Uiteindelijk een factory reset uitgevoerd, maar ook daarna komt hij niet door de update heen. Dit heb ik een aantal keren geprobeerd en draadloos, en met de Kobo Desktop, zowel in Windows als Mac.

Vervolgens een firmwareversie gedownload van http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660 en via de computer rechtstreeks op de Kobo in de directory .Kobo neergezet. Daarna ge-eject, maar helaas gebeurt er niets, geen update of zoiets. Ben inmiddels 8 uur met dat kreng bezig. Iemand nog suggesties, voordat het ding het raam uit gaat?

-edit-
contact met Kobo gehad, ding moet mogelijk vervangen worden :?

[ Voor 3% gewijzigd door ericplan op 15-04-2014 20:47 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:28:
Ik had het ook met de sleepcover. Toen heb ik de functie automatische slaapstand uitgezet en hij ging weer heel lang mee op een volle batterij.

[...]
Dat heb ik nu ook maar gedaan, en ik heb het nachtelijke synchroniseren ook maar uit gezet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Smultie schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:33:
[...]

Gebruik het misschien maar beperkt, dus vandaar dat ik de meerprijs voor een glo nog niet zo zag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al tijden last van die snel leeglopende batterij. Sleep cover, etc. staan gewoon uit, maar na grofweg 4-5 dagen in slaapmodus is de batterij gewoon leeg en moet de hele reader hersteld worden.

Nadat ik dit laatst moest doen heb ik ook ineens problemen met m'n side-loaded EPUBs. Als ik deze probeer te openen krijg ik ineens "Oops! This document couldn't be opened" met de vervolgboodschap dat het document door Adobe DRM beschermd zou zijn. Voorheen met hetzelfde bestand nooit problemen gehad.

Edit: en voor zover ik kan zien bevat het bestand ook geen DRM
Edit2: is het mogelijk dat kobo een soort blacklist heeft toegevoegd aan de firmware? Als ik namelijk de titel van de EPUB aanpas heb ik ineens geen DRM-melding meer... Leuke 'feature'.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hm, er is zeker geen manier om buiten de kobo store om verkregen materiaal (e.g. elders gekocht) op 2 kobo devices in sync te houden via wifi? Dus, op welke bladzijde ik ben gebleven enzo.

De mini beviel wel, dus heb ik een goedkope touch gescoord zodat ik de mini gewoon altijd in m'n tas bij me kan hebben en de touch kan gebruiken voor als ik vooraf van plan ben langer te lezen. Alleen het synchroniseren is nu ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Rexcore schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:00:
vandaag ook de touch binnen gekregen via de bewuste ebay advertentie. Was even bang voor een DOA, maar de batterij was volledig leeg. dus valt allemaal weer mee.
Mmm, er is er hier ook net eentje binnen (had de laatste op eBay).
Zwart scherm met READ ON en verder niks ... reageert niet op knoppen en reset, behalve dat er een groen ledje brandt dat even blauw wordt als je on/off switch gebruikt.
Maar aan de stroom gelegd en hopen dat inderdaad de batterij gewoon helemaal leeg is.
(Viel me trouwens op dat er een lader bij zit, ik kan me niet herinneren dat die bij m'n 'originele' Touch ook zat)

Ik heb er al eentje en die deed het meteen destijds.

EDIT: ah gelukkig. Wat een beetje 220v kan doen ...
't is trouwens een N905. Die ik al heb is een N905C, hopelijk niet al te veel verschil.

EDIT2: ik dacht, kom, laat ik m'n 'oude' Touch eens aan de PC hangen voor nieuwe firmware.
Dat leverde een critical error, factory reset en een lege Touch op :(

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 25-04-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:26
Ik heb op het moment een Sony PRS-350 5" incl. hoesje met verlichting.

Ik ben nu de vergelijking aan het maken of het het waard is, om deze te vervangen door een Kobo Glo. Vooral de verlichting staat me wel aan. Aan de andere kant heb ik bij de PRS-350 een mooi luxe origineel hoesje incl. verlichting.

Is het het waard om een Kobo Glo te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:49:
Ik heb op het moment een Sony PRS-350 5" incl. hoesje met verlichting.

Ik ben nu de vergelijking aan het maken of het het waard is, om deze te vervangen door een Kobo Glo. Vooral de verlichting staat me wel aan. Aan de andere kant heb ik bij de PRS-350 een mooi luxe origineel hoesje incl. verlichting.

Is het het waard om een Kobo Glo te kopen?
Als je twijfelt zou ik het zeker doen.
De Kobo Glo (of beter nog de Kobo Aura) heeft een 6" scherm en de Sony die je hebt is 5" terwijl het apparaat niet (veel) groter is.
Het licht is veel zachter en gelijkmatiger van de Kobo, die van de Aura is nog fijner dan die van de Glo en dat voor 10 euro meer.
Ook reageert de Kobo iets beter dan de Sony.
Succes met kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als ik zo eens kijk op Google is de PRS-350 al zo'n jaar of 3 - 4 oud ??
Dus je gaat er qua beeld-kwaliteit altijd op vooruit als je nu een nieuwe e-reader koopt. Techniek is verbeterd en nieuwe extra's als wi-fi etc.
Ik liet toevallig mijn Touch net zien aan een collega die een Sony PRS-T2 (dacht ik) heeft en die vond het Kobo scherm scherper dan z'n Sony (en die is nieuwer dan de 350).
Als je perse ingebouwde verlichting wilt, dan zijn de Glo en Aura wel een goeie keus, lijkt me (heb geen ervaring, alleen in de winkel bekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:26
Bedankt voor de info, ik heb uiteindelijk toch maar de Glo gehaald. De Aura was een stuk duurder dan de prijs waar ik hem nu voor op kon halen.

Het lijkt wel of de verlichting iets flikkert, en ook de letters lijken een beetje onscherp.. maar ik ben nog niet echt met de instellingen bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:56

sjaool

Every life should have 9 cats

De verlichting van de Glo kun je gerust op de laagste stand zetten. Die stand is prima te doen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vraagje,
Ik had bijna een Kobo Aura HD (dit word mijn eerste e-reader) gekocht maar de verkoper adviseerde mij een andere e-reader omdat de Aura HD bij de nieuwere batch veel last heeft met de backlight.
Hij adviseerde mij ook een e-reader MET knoppen omdat je anders met vieze (zonnebrand, zand etc) vingers over je scherm aan het vegen bent en dat het minder stevige schermen zijn dan van bijv een gsm.
Maar ik verwacht dat er wel pennetje voor is om dat probleem te verhelpen. Aan de andere kant... hoe vaak lig je op het strand ;)

Hij adviseerde mij de Icarus Illumina HD want die kan je bedienen met knoppen en via het scherm. Deze zou ook veel meer bestanden aan kunnen.
Wie kan hier zijn mening over geven zodat ik morgen niet de verkeerde keus maak.

(ikzelf vind maar bar weinig over de problemen van de backlicht).

Edit: Ik heb de bron gevonden waarom hij de Icarus "beter" vindt dan de Kobo.
Klik
Hier kreeg ik 2 uitgeprinte blaadjes mee die ik een keer kon doorlezen en om te zien dat de Icarus erg goed is.
Echter kan ik nog steeds niets vinden over de problemen met het scherm van de Kobo waar hij het over had.

[ Voor 19% gewijzigd door streamnl op 27-04-2014 17:55 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 18:40
Hahaha! En met knoppen kan er juist weer zand en vuil tussen komen....
Jammergenoeg zijn verkopers niet echt objectief, degene waar de meeste marge op zit wordt meestal aangeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ThinkAboutIt schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:55:
Hahaha! En met knoppen kan er juist weer zand en vuil tussen komen....
Jammergenoeg zijn verkopers niet echt objectief, degene waar de meeste marge op zit wordt meestal aangeprijsd.
Dit is een goed punt. Daar heb ik niet bij stil gestaan. Bedankt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Sterker nog je hoeft het scherm niet eens aan te raken :) Zit een soort van "overlay" boven dus als je je vinger iets boven het schermhoud werkt het al :p

En qua bestandsformaten? Pft ook weer zo'n onzin ding, waars is 90% toch al epub of amazon, de paar files die je ereader (misschien) niet ondersteund laat je lekker automatisch omzetten met calibre :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 16:06
streamnl schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:00:
[...]

Dit is een goed punt. Daar heb ik niet bij stil gestaan. Bedankt.
ThinkAboutIt schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:55:
Jammergenoeg zijn verkopers niet echt objectief
Dit is een beter punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mattie112 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:44:
Sterker nog je hoeft het scherm niet eens aan te raken :) Zit een soort van "overlay" boven dus als je je vinger iets boven het schermhoud werkt het al :p

En qua bestandsformaten? Pft ook weer zo'n onzin ding, waars is 90% toch al epub of amazon, de paar files die je ereader (misschien) niet ondersteund laat je lekker automatisch omzetten met calibre :)
Thanks!
Ik ga morgen alsnog de Kobo AURA HD halen.
I know. I know :$
Op de een of ander manier kreeg hij het voor elkaar dat ik ging twijfelen voor een product dat toch een stuk goedkoper is.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb de Aura HD al een tijd (vlak nadat hij uit kwam) en ook gebruikt op het strand enzo. Nergens last van. Je kan ook gewoon even je handen afvegen voordat je spullen aanraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 11:52
En als je nog een bron wilt hebben waarom de Aura HD "beter" is dan de Icarus Illumina HD: hier.

Kortom, tests en reviews zeggen ook niet zoveel. 't Is maar net welke features je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Hij is inmiddels besteld. En met de kortingscode "KONINGWILLEM" (10 euro) heb ik hem nu voor €134,-.

Nu wachten op het bevestigingsmail dat ik hem kan ophalen. Nogmaals bedankt voor de reacties.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
streamnl schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:42:
Hij is inmiddels besteld. En met de kortingscode "KONINGWILLEM" (10 euro) heb ik hem nu voor €134,-.

Nu wachten op het bevestigingsmail dat ik hem kan ophalen. Nogmaals bedankt voor de reacties.
he, bedankt voor de code. Wilde al een tijdje naast mijn kobo mini een kobo Glo hebben, dat leest wat fijner in bed. Heb hem nu voor 99 euro gekocht bij foto Klein. Scheel toch weer bijna 15 euro met de laagste prijs.

Edit: ik zag dat de aura met de actie 115€ was, dus ik ga zo toch maar de aura ophalen ipv de glo.

[ Voor 8% gewijzigd door Janet_ op 06-05-2014 13:03 . Reden: Toch maar een andere kobo besteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Mattie112 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:44:
Hoe werkt dat dan? Ik heb een Aura HD, maar moet soms echt stevig en relatief lang drukken (minder dan 1s overigens) voor de volgende pagina. Heel lichtjes aanraken resulteert meestal niet in de volgende pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Voor zover ik het begrepen heb zit er een soort "infrarood" overlay over het scherm, daarom kan je ook met elk willekeurig materiaal 'omslaan' en niet (zoals je telefoon) alleen met je vingers. Hard drukken hoef ook niet dus waarschijnlijk is het ook geen resistief scherm. Zal wel even kijken of ik de bron nog kan vinden.

was niet de bron die ik zocht maar hier staat het ook bij:

http://www.cnet.com/news/...-touch-screen-technology/

[ Voor 18% gewijzigd door Mattie112 op 08-05-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor moederdag wil ik een e-reader aan mijn moeder cadeau doen, die ik lekker zelf veel kan gebruiken.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een Kindle paperwhite, Aura HD & Sony PRD-350.
Uit de reviews die ik lees, komt de Aura HD er als beste uit.
De Kindle paperwhite scoort ook zeer goed en is razendpopulair.
Uit de tweakers review kwam de Sony PRD-350 dan weer als "beste" uit de bus.
Iemand die kan helpen mijn beslissing te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Bedoel je de PRS350 niet? ALs ik me niet vergis heeft de Sony geen eigen verlichting en ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik de PW heb, ik niet meer terug zou willen naar een ereader zonder licht. Volgens mij is er veel gezegd over het verschil tussen de Aura en de PW en ontlopen ze elkaar niet zoveel.
Ik lees veel Engels wat voor mij uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om voor de Kindle te gaan (had hiervoor de Kindle 3) omdat ik rechtstreeks boeken kan aanschaffen op de Kindle. Daarnaast was de Kindle vele malen goedkoper dan welke Sony dan ook. Met de Aura is dat verschil volgens mij niet zo groot. Als je calibre gebruikt om je bibliotheek te beheren, maakt het zo ie zo niet uit met welke type boek een reader werkt. De DRM kan er zo af na aanschaf.

Volgens mij kan je niet echt fout gaan, met welke keuze je ook maakt, maar ik zou iig de keuze beperken tot de PW of de Aura gezien de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 11:52
De Sony PRS350 is een stokoud model (2010). Wordt al jaren niet meer geproduceerd. Ook al zou je er nu een 'nieuw' in de winkel kunnen kopen, dan loop je het risico dat de batterij z'n beste tijd gehad heeft. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

4POX

Everybody is wired

Kreeg de melding dat ik firmware 3.30 heb gekregen. Merk dat de e-reader sneller uit de slaapstand komt. Ook doe die nu een volledige refresh van de pagina als je even in een instel venster bent geweest tijdens het boek.

Het pinch zoomen werkt nog altijd even belabberd.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik had een reader echt wel eerder moeten aanschaffen. Wat een geweldig apparaat!
Wanneer ik de Aura HD binnen kreeg, was de batt 42%. Ik heb er een aantal boeken op gezet via Calibre (ook een geweldig programma) en toen ik hem loskoppelde had ik 43% batt.
Tijdens de vakantie heb ik 31 uur gelezen en had toen nog 29% batt over. _/-\o_ _/-\o_
(Wifi stond overigs uit)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Q_WPGYmoWNg/U2yUOd3svPI/AAAAAAAAN-U/EqDb1fFS9rE/w559-h636-no/totaal.jpg

Zoals hierboven ook door andere is gezegd, je hoeft niet te vegen over het scherm om de bladzijde om te slaan. Een klein tikje rechts van het scherm (kan je eventueel aanpassen) en je gaat naar de volgende pagina.
Ook al schijnt de zon recht op je scherm, je kan het perfect lezen. Het lampje wat er in zit voor in de avond is erg prettig. Wanneer ik hem op 1% heb staan, kan ik mijn boeken gewoon lezen in bed. Mijn vrouw is blij dat het geritsel van de pagina's voorbij is in bed. ;)

Ik zal in de toekomst hoofdzakelijk e-books aanschaffen. Er zijn een aantal schrijvers waarvan ik nog steeds de boeken wil hebben omdat ik die "spaar" (Stephen King bijv.).
Maar voor de rest ben ik toch wel erg tevreden over deze aanschaf. d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 12:28
Of je echt 31 uur gelezen hebt weet jij natuurlijk het beste, maar toen ik bij de introductie de Aura HD op proef had kreeg ik binnen een uur een badge dat ik x uur gelezen had. Geen idee meer hoeveel (2 of 4 of zo), maar er klopte iig geen hout van. En ik kreeg de batch 'nachtbraker' terwijl ik alleen overdag gelezen had en de tijd klopte op het toestel..
Als je dan zo nodig statistieken wilt tonen zorg dan wel dat ze kloppen Kobo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Als ik globaal tel hoeveel uren ik op het strand heb gelegen plus elke avond een klein uurtje, dan kom ik toch ook rond hetzelfde getal uit.
Ach zeg dat het 5 uur scheelt, dan ben ik nog steeds zeer tevreden over de batterij!
En die badges... tja, voor mij hadden ze dat niet hoeven te doen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:29
Zijn er meer mensen welke problemen met het lezen in warmere oorden.... Heb mijn nieuwe Kobo Glo al 2 keer in korte tijd meegenomen op vakantie, en beide keren slaat de Glo vast als de temp boven de 25 graden ofzo komt. Erg vervelend want ik gebruik zo'n ding alleen op vakantie... Afgelopen vakantie hadden mijn ouders beide een Sony prs1 en prs 2 bij zich, welke zonder problemen in het warme weer te gebruiken waren....

Kobo hierover gemaild zonder reactie te hebben gehad...

Zijn deze apparaten wel te gebruiken bij warm weer??? Want mijn eerste Kobo Glo heb ik voor dit zelfde probleem om kunnen ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb met mijn Kobo Aura HD geen problemen gehad in het zonnige Florida :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Jantje_ schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:23:
Zijn er meer mensen welke problemen met het lezen in warmere oorden.... Heb mijn nieuwe Kobo Glo al 2 keer in korte tijd meegenomen op vakantie, en beide keren slaat de Glo vast als de temp boven de 25 graden ofzo komt. Erg vervelend want ik gebruik zo'n ding alleen op vakantie... Afgelopen vakantie hadden mijn ouders beide een Sony prs1 en prs 2 bij zich, welke zonder problemen in het warme weer te gebruiken waren....

Zijn deze apparaten wel te gebruiken bij warm weer??? Want mijn eerste Kobo Glo heb ik voor dit zelfde probleem om kunnen ruilen...
Ja hoor, ik gebruik hem ook bijna alleen op vakantie en heb geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn man heeft de Glo en ik de Aura, beiden werken goed met warm weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Laatst online: 12-10 13:23
Geen problemen hier met een zwart Aura HD. Echtgenote met de Glo ook niet. Lijkt dus een gaar exemplaar te wezen. Vreemd trouwens dat ze niet reageren: heb in het verleden wat issues gehad met mijn profiel en ben uitermate correct door ze geholpen. Ik zie dat ze tegenwoordig ook een telefonische helpdesk in NL hebben: 0800 0229598 (gratis nummer), 7d p/w van 9 tot 21

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb hem recent in Thailand gebruikt, rond de 35 graden, zonder ook maar een enkel issue (Aura HD).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Killjoy

Klingon lawn products

Mijn Kobo Glo is een paar weken geleden definitief overleden. Dit na een carriere van ongeveer 7 maanden. Bekend verhaal wat je vaker tegenkomt. De Glo ging in slaap en toen in coma. Alles tot en met factory reset werkte niet. Weer ingeleverd bij de Mediamarkt en met bijbetaling een Kobo Aura HD meegenomen.

Dat is een hele verbetering. Veel minder buggy en reageert ook beter op aanraking. Geen vastlopers meer ervaren en die onregelmatige battery drain is ook weg. En de betere verlichting natuurlijk. Het formaat en hogere gewicht waren even wennen, maar inmiddels weet ik niet beter.

Enne... als er iemand hier is die nog een gebruikte rode cover zoekt en een screenprotector, laat het maar even weten. :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:40
Als ik de verhalen hier zo lees over de Glo, ben ik blij dat mijn Glo al een jaar niet meer aan de computer hangt. Ze zijn er niet op vooruit gegaan met de firmware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik heb mijn oude Touch volledig up-to-date en die werkt dan weer wel lekker stabiel. Toch kriebelt het om de Aura aan t schaffen, maar ik mag nog niet van mezelf. Misschien de opvolger, of als de Touch stuk gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Laatst online: 12-10 11:21

Mijn Glo lijkt hetzelfde te doen. Had een serieus probleem met vastlopers, heb toen het systeem gedwongen de database opnieuw op te bouwen wat het probleem voor maanden verholpen heeft. Maar ik lees altijd 's avonds voor ik ga slapen, binnen. Vandaag denk ik even buiten te lezen met het lekkere weer. Vastloper na 30 minuten. Ding gereset, loopt opnieuw vast nog voor ik het boek opnieuw kan openen. Nog een keer gereset, weer hetzelfde.

Volgende keer een Sony, ben het gezanik beu.

UPDATE: het leek me redelijk deze post nog even updaten. Ik besloot een factory reset te doen, de e-reader besloot vast te lopen tijdens het updaten dat ná een factory reset gebeurd (ik zat eigen al op de laatste firmware voor de problemen). Nu gaat ie helemaal niet meer aan, gevalletje RMA dus.

[ Voor 10% gewijzigd door MrMaxedTank op 18-05-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

MrMaxedTank schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:35:
[...]

Volgende keer een Sony, ben het gezanik beu.
Snel wezen. Sony maakt geen e-readers meer.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:40
Vandaag de hele dag in de zon op het strand gelezen. Geen problemen ondervonden. Zijn degenen die vastlopen zwart? Dat wordt wel extra warm in de zon natuurlijk, vraag me af of het daar vandaan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Laatst online: 12-10 11:21
Ossi schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:42:
Vandaag de hele dag in de zon op het strand gelezen. Geen problemen ondervonden. Zijn degenen die vastlopen zwart? Dat wordt wel extra warm in de zon natuurlijk, vraag me af of het daar vandaan kan komen.
Ik heb een zwarte maar hij voelde niet bijzonder warm aan (een smartphone waar een intensieve game op draait wordt warmer). Desondanks was hij wel warmer dan dat hij zou zijn als ik binnen had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb ook een zwarte maar nog nooit problemen gehad in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Zwarte Kobo Aura, op het strand in Tel Aviv 8) , geen problemen so far.

Tenminste, niet door de warmte. Paar maanden geleden aan het lezen op het strand en in een onbewaakt ogenblik een kleine aanvaring tussen mijn elleboog en het scherm. Mijn elleboog (+volle gewicht) was de winnende partij. Geen barst maar scherm unresponsive en voorzien van een kunstig lijnenspel dat niet bij het boek hoorde dat ik las op dat moment. Teruggebracht naar MM, viel onder garantie ("zomaar in mijn tas gebeurd" :+ ) maar waren op dat moment geen exemplaren leverbaar. Geld terug gekregen en op dezelfde dag een nieuwe gehaald bij de concurrent. Ik ben toch niet gek! O-) Keurige service van MM!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hoe scherp blijven jullie letters op de Aura HD? Ik heb er boeken opgezet met Calibre. Na verversen van het scherm, zijn alle letters mooi strak. Maar soms al na 1 pagina "omgeslagen" te hebben, is dit duidelijk minder. Bovenaan het scherm is dit duidelijker dan onder. Refresh heb ik al op 3 pagina's staan. Maar ook zonder refresh is een volgende pagina soms weer helemaal goed en scherp. Ook lijken regels soms vettere letters te hebben dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb hetzelfde op mijn aura. Dat had ik nooit op mijn mini.
Ook heb ik het probleem dat hij soms tijdens het lezen vastloopt, en als hij dat gerestart is, komt hij weer op de pagina waar ik was toen ik de kobo open deed. Erg storend allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meho
  • Laatst online: 11-10 23:40
De Mini heeft zowaar een update gekregen! Eindelijk officieel Pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wie heeft zijn KOBO wel eens gebruikt op de wifi van de NS ? Als ik het vinkje aanzet op de algemene voorwaarden pagina en daarna op de knop wil drukken om verbinding te maken gebeurt er niets.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Meho schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:16:
De Mini heeft zowaar een update gekregen! Eindelijk officieel Pocket.
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vorig weekend ook meegemaakt. Zat buiten te lezen, in de zon, dus ereader kreeg heel de tijd zon op zich. En plots reageerde hij ook niet meer, ging niet meer aan of uit, niets werkte nog. Na een tijdje toch een herstart kunnen doen.

Nu ik heb er wel zo'n zwart hoesje rond & dus had ik hem eens uit het hoesje gehaald en aan de achterkant voelde hij vrij warm.
Dus volgende keer ga ik eens proberen om hem uit het hoesje te doen, misschien dat de warmte er dan niet zo op blijft "plakken" ofzo.

Het ergste wat de Kobo Glo mij ooit gelapt heeft, is dat hij plots uit zichzelf een factory reset deed, bye bye alle boeken die erop stonden, bye bye leesstatistieken over wat ik wel en niet gelezen had ;w

Desalniettemin ben ik wel tevreden over de Kobo Glo :P Ervoor had ik een Bebook One en dat vond ik pas een rottig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb dit inderdaad ook meegemaakt, zat in de zon wat te lezen en toen kreeg ik ook een reset.

Ik heb ook eens een spontane factory reset meegemaakt. Had volgens mij mede te maken met een firmware die niet zo lekker liep.

Vind dat de Kobo te veel rare fratsen heeft dus volgende ereader zal zeker geen Kobo meer worden.

Als ik nu zou moeten kiezen voor een nieuwe zou ik de Pocketbook Touch Lux 2 kiezen. http://www.pocketbook-int...ts/pocketbook-touch-lux-2
Via Amazon.de voor rond de 110 Euro te krijgen dus redelijk geprijst. Bovendien zijn er ook wel wat (Duitse) testen waaruit hij vrij goed komt.

[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 12-06-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 14:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb even hulp nodig bij een keuze, (sorry, maar heb niet alles gelezen :$ )

Ik ben op zoek naar mijn eerste ereader en heb aardig wat positieve berichten gehoord over Kobo's.
Nu rest mij de vraag, voor welke moet ik gaan en waarom?

Ik zit nu te kijken naar of een Glo of een Touch.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan is de keuze simpel, de Glo. Alleen al vanwege de ingebouwde verlichting. Ook heeft de Glo een snellere processor en een hogere resolutie.
Zie hier voor een verdere vergelijking van de specificaties.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 17-06-2014 22:37 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De hogere resolutie heeft bij mij de doorslag gegeven. De verlichting valt mij tegen, aangezien deze slechts instelbaar is vanaf standje groot licht tot standje recht tegen de zon in kijken. Compleet onbruikbaar in donker dus, en in het licht is hij sowieso niet nodig.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Dat hoor ik overal, dat de laagste stand nog steeds ontzettend hoog is. Maakt dat de Glo dan te fel om in het pikkedonker te lezen, of gaat dat wel? Ik lees nu in het donker op mijn telefoon, zwarte achtergrond met grijze letters, maar ik gebruik er nog een extra app naast om een zwarttransparant filter over het scherm te leggen om em nog donkerder te krijgen, anders is het alsnog te fel. Is dit beter bij de Glo? En met de Aura?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Laatst online: 00:23

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Eerste e-reader? En Kobo wordt je merk? Ik heb een Touch gehad (en stuk gemaakt) en heb nu een Aura HD. Ik heb mijn ma een Glo gegeven.

Qua vasthouden vind ik de achterkant van de Touch erg fijn. De Glo en Aura HD zijn daarin minder goed bekleed. De Aura is iets groter en de Glo iets kleiner dan de Touch. De Aura HD heeft 'vouwen' aan de achterkant waar mijn vingers voldoende grip mee houden. Pas even in de winkel welke lekker in de hand ligt. Ik vind de Aura HD toch iets lekkerder, ondanks de grootte. Uiteindelijk kies ik Aura HD vanwege de snellere reactie (ook in dit forum gelezen) bij bladeren.

De verlichting van de Glo en Aura HD heb ik niet naast elkaar in pikkedonker kunnen testen. Maar ik blijf liever met een lees-/nachtlampje lezen. Dat vind ik mooier dan de interne verlichting. Hoewel ik vermoed dat de Aura HD iets beter instelbaar is. Overdag kan verlichting ook een bijdrage leveren. Bij veel tegenlicht (bank tegenover raam met veel zon) geeft de verlichting meer leesbaarheid.
Ik vind de verlichting niet vergelijkbaar met lezen van de telefoon. Dan liever met interne verlichting lezen. Het licht schijnt op de e-ink. Niet van daar achter (ook eerder te lezen). Voor mij kan de Aura HD laag genoeg worden ingesteld.
Soms lees ik 2 bladzijden in t donker met de interne verlichting en dan is t prettig dat de Aura HD automatisch uitschakelt als ik al slaap. ;-)

De hogere resolutie van de Aura HD t.o.v. de Glo is voor mij niet doorslaggevend geweest in de keuze. Je ziet t als je ze naast elkaar legt, maar niet als je gewoon gaat lezen.
Mijn advies: In volgorde van prijs: Touch (is ie nog te koop?), Glo en dan Aura HD. Speelt prijs minder mee, dan een Aura HD.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Max schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:52:
Eerste e-reader? En Kobo wordt je merk? Ik heb een Touch gehad (en stuk gemaakt) en heb nu een Aura. Ik heb mijn ma een Glo gegeven.

Qua vasthouden vind ik de achterkant van de Touch erg fijn. De Glo en Aura zijn daarin minder goed bekleed. De Aura is iets groter en de Glo iets kleiner dan de Touch. De Aura heeft 'vouwen' aan de achterkant waar mijn vingers voldoende grip mee houden. Pas even in de winkel welke lekker in de hand ligt. Ik vind de Aura toch iets lekkerder, ondanks de grootte. Uiteindelijk kies ik Aura vanwege de snellere reactie (ook in dit forum gelezen) bij bladeren.

De verlichting van de Glo en Aura heb ik niet naast elkaar in pikkedonker kunnen testen. Maar ik blijf liever met een lees-/nachtlampje lezen. Dat vind ik mooier dan de interne verlichting. Hoewel ik vermoed dat de Aura iets beter instelbaar is. Overdag kan verlichting ook een bijdrage leveren. Bij veel tegenlicht (bank tegenover raam met veel zon) geeft de verlichting meer leesbaarheid.
Ik vind de verlichting niet vergelijkbaar met lezen van de telefoon. Dan liever met interne verlichting lezen. Het licht schijnt op de e-ink. Niet van daar achter (ook eerder te lezen). Voor mij kan de Aura laag genoeg worden ingesteld.

Soms lees ik 2 bladzijden in t donker met de interne verlichting en dan is t prettig dat de Aura automatisch uitschakelt als ik al slaap. ;-)

De hogere resolutie van de Aura t.o.v. de Glo is voor mij niet doorslaggevend geweest in de keuze. Je ziet t als je ze naast elkaar legt, maar niet als je gewoon gaat lezen.
Mijn advies: In volgorde van prijs: Touch (is ie nog te koop?), Glo en dan Aura. Speelt prijs minder mee, dan een Aura.
Jij hebt het hier over de Kobo Aura HD, die is groter.

De Kobo Aura is iets kleiner als de Touch en de Glo en qua verlichting het zelfde als de Kobo Aura HD.
Ik heb de Kobo Aura en die achterkant heeft ook voldoende grip en de verlichting is in bed perfect.
Mijn man heeft de Glo en die is in de laagste stand veel feller.
Dus voor die 10 euro meer zou ik voor de Kobo Aura gaan.
Ik heb er wel een hoesje van Gecko omheen om hem te beschermen.
Succes met je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 13:38
[b][message=42408446,noline]
Ik zit nu te kijken naar of een Glo of een Touch.
De Glo is een onzinnige keus met de huidige prijzen. Neem dan een Aura, voor 10 euro is die rapper met een betere belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:32:
Ik heb dit inderdaad ook meegemaakt, zat in de zon wat te lezen en toen kreeg ik ook een reset.

Ik heb ook eens een spontane factory reset meegemaakt. Had volgens mij mede te maken met een firmware die niet zo lekker liep.

Vind dat de Kobo te veel rare fratsen heeft dus volgende ereader zal zeker geen Kobo meer worden.

Als ik nu zou moeten kiezen voor een nieuwe zou ik de Pocketbook Touch Lux 2 kiezen.
Ik had dit al een paar dagen terug gelezen, heb zelf een tijd terug voor de ereader van mijn vrouw niet gekozen voor de kobo door alle problemen die ik hier blijf lezen en net als mijn amazon ook voor haar een Kindle gekocht, maar ze wil toch iets met uitbreidbaar geheugen. Ik ga denk ik de pocketbook touch lux 2 kopen en dan verkoop ik de kindle weer.

Een heel interessant apparaat, moet nog wat meer reviews bekijken, maar deze reactie is heel heel interessant voor wie nog iets zoekt of wil overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:36:
[...]
maar ze wil toch iets met uitbreidbaar geheugen.
OK, domme vraag ; waarom heb je meer dan 2GB nodig in een ereader ?? Er gaan zo'n 1500 epubs in 2GB.

BTW heb wat met die Pocketbooks gespeeld bij de MM. Zijn wel hele leuke apparaatjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 18-06-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:36:
[...]

Ik had dit al een paar dagen terug gelezen, heb zelf een tijd terug voor de ereader van mijn vrouw niet gekozen voor de kobo door alle problemen die ik hier blijf lezen en net als mijn amazon ook voor haar een Kindle gekocht, maar ze wil toch iets met uitbreidbaar geheugen.
Mensen die geen problemen hebben met hun Kobo posten niet continu op een forum, die zijn lekker boeken aan het lezen. Als je je mening over de Kindle baseert op een Kindleforum of -topic zal dat ook een waardeloos apparaat zijn.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Melkunie schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:42:
Dat hoor ik overal, dat de laagste stand nog steeds ontzettend hoog is. Maakt dat de Glo dan te fel om in het pikkedonker te lezen, of gaat dat wel? Ik lees nu in het donker op mijn telefoon, zwarte achtergrond met grijze letters, maar ik gebruik er nog een extra app naast om een zwarttransparant filter over het scherm te leggen om em nog donkerder te krijgen, anders is het alsnog te fel. Is dit beter bij de Glo? En met de Aura?
In het pikkedonker lezen is echt niet prettig met de backlight aan, zelfs op de laagste stand. Misschien met een zonnebril op dat het net kan, maar dat lijkt me de bedoeling niet. Met een nachtlampje aan gebruik ik de backlight enkel wanneer ik net lekker lig en de schaduw op een deel van het scherm valt, dan is het te doen op de laagste stand.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 09:56
Magic schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:04:
[...]

In het pikkedonker lezen is echt niet prettig met de backlight aan, zelfs op de laagste stand. Misschien met een zonnebril op dat het net kan, maar dat lijkt me de bedoeling niet. Met een nachtlampje aan gebruik ik de backlight enkel wanneer ik net lekker lig en de schaduw op een deel van het scherm valt, dan is het te doen op de laagste stand.
Ik zelf zou niet anders meer willen. Heb een Kobo Glo sinds deze uitkwam, en ben er erg tevreden over.
Heb de verlichting op de laagste stand, en vind het heerlijk om zo in bed in het donker te lezen. Voor mij geen e-reader zonder deze mogelijkheid meer, mocht ik een nieuwe nodig hebben. En omdat mijn vrouw er ook erg tevreden over is, hebben we vrij snel na de 1e een 2e Kobo Glo gekocht, om problemen te voorkomen ;) .

Het zal van persoon tot persoon verschillen of je dit prettig vind of niet. Misschien is er iemand in je omgeving die er 1 heeft, zodat je het een keer met je eigen ogen kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan op zich ook prima lezen in het pikkedonker, maar had het zeker fijn gevonden als de minimale lichtsterkte nog 50% lager kon dan nu het geval is.

Gebruikt iemand de achtergrondverlichting wel eens op een stand hoger dan ~10%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Ik had dit al een paar dagen terug gelezen, heb zelf een tijd terug voor de ereader van mijn vrouw niet gekozen voor de kobo door alle problemen die ik hier blijf lezen en net als mijn amazon ook voor haar een Kindle gekocht, maar ze wil toch iets met uitbreidbaar geheugen. Ik ga denk ik de pocketbook touch lux 2 kopen en dan verkoop ik de kindle weer.

Een heel interessant apparaat, moet nog wat meer reviews bekijken, maar deze reactie is heel heel interessant voor wie nog iets zoekt of wil overstappen.
[/i]
[/qu[/i]ote]

De Kobo is juist een hele goede keus!
Dit forum is juist bedoelt om je mening te geven en omdat er heel veel Kobo's verkocht worden zijn er altijd een paar mensen die niet tevreden zijn, maar de meesten zijn zeer tevreden.
Pocketbook wordt weinig verkocht dus lees je er niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:58:
De Kobo is juist een hele goede keus!
Ik zei / wilde niet zeggen dat de kobo geen goede keuze is.

Helaas is de firmware alleen niet 100% stabiel zoals een aantal hier merken. De pocketbook is daarin wat stabieler, maar heeft weer de eigenaardigheid dat het apparaat zich voordoet als een generiek android toetsel wat ook voor problemen kan zorgen als je niet wat beter in Calibre zit dan de gemiddelde e-boekenlezer.

Zelf ben ik voor het werk al 10 jaar met ereaders bezig en heb er heel veel getest. De Nederlandse markt is helaas niet interessant. De meeste mensen hebben niet door dat er naast de Sony PRS en de Kobo nog vele anderen op de markt zijn in het buitenland die wellicht beter bij ze past.

De epub lezer is nu bijvoorbeeld beter af met de Tolino Vision. Als voor de Tolino de pdf leesmogelijkheid verbeterd wordt heb je de beste ereader van dit moment in handen. Helaas is die wel op de Duitse markt gericht en zit je met een Duitstalige boekenstore.

Ik heb hier op het werk wat kobo's liggen en het scherm is uitmuntend bijvoorbeeld. Zelf heb ik amazon paperwhites (versie 1 en 2) thuis liggen, maar dat kost toch ook aardig wat tijd om epubs goed naar azw3 om te zetten (zeker de eerste paar keren), ook niet ideaal en geen uitbreidbaar geheugen.

Het is jammer dat de winkels nu eigenlijk alleen de kobo hier verkopen en de sony prs t3 terwijl er vele leuke andere merken zijn. En ik hoop zeker dat de firmware van de kobo nu eens 100% stabiel gaat worden, maar kobo staat helaas niet echt bekend om zijn goede firmware ondersteuning.

Verder is het een prima ereader hoor en qua scherm en resolutie en verlichting is het echt een top apparaat. Feitelijk zou je de mogelijkheden van de hanlin moeten hebben (als dat merk nog bestaat) en dan het scherm van de kobo. De hanlin is later door bebook als bebook one op de Nederlandse markt gezet (met een eigen firmware). Dat was een leuk apparaat, je kon er zelfs apps voor schrijven en erop draaien en het werkte als een soort windows systeem compleet met mappenstructuur, leuke tools om je eigen woordenboek erin te zetten etc. , waarom het nu allemaal van die gesloten firmwares zijn begrijp ik niet, erg jammer dat de markt niet wat met de tijd meegaat en nu achterloopt op wat jaren terug qua mogelijkheden voor de tweakers.

Maar ik wilde dus niet zeggen dat de kobo geen goede keuze was, ik vond het alleen leuk dat er iemand hier komt met een ereader die velen niet kennen en de oostblok fabriekjes maken vaak leuke ereaderproducten.
Goner schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:42:
OK, domme vraag ; waarom heb je meer dan 2GB nodig in een ereader ?? Er gaan zo'n 1500 epubs in 2GB.
Tja, dat is vrouwenlogica. 2 GB is niet genoeg naar de mening van mijn vrouw. Daar kan je alles van vinden, maar de paperwhite gebruikt mobi of azw3 en die maakt de boeken die in epub 500 KB zijn bij het omzetten naar ongeveer 800 KB, dus van die 1500 passen er dan nog maar 800 op. En daar is ze niet zo blij mee.

Dat wij thuis meerdere nassen hebben en zelfs een interne boekenservertje vind ze niks, alles wat ze heeft moet op dat ding en ze heeft 1200 boeken en dat past dus niet.

De kobo staat nog steeds bovenaan de verlanglijst van mijn vrouw en ze is niet blij met haar kindle omdat daar minder boeken oppassen doordat hij geen epub aankan (en haar vorige reader, een Sony PRS T2 met evenveel geheugen).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:55:
Helaas is de firmware alleen niet 100% stabiel zoals een aantal hier merken. De pocketbook is daarin wat stabieler, maar heeft weer de eigenaardigheid dat het apparaat zich voordoet als een generiek android toetsel wat ook voor problemen kan zorgen als je niet wat beter in Calibre zit dan de gemiddelde e-boekenlezer.
Het probleem van de PocketBook Touch Lux 2 dat het als een generiek Android toestel wordt herkend schijnt in de volgende firmware update opgelost te worden.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=237963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
En het is weer zover!

Kobo Glo neergelegd, even weg gelopen gaan koken. Uur later kom ik terug? Alle boeken weg. SD Kaart eruit, erin, nog nergens te vinden. Ding herstart, alles terug..

gebeurd nu al voor de 2e keer. Geen groot issue, maar wel irritant <M

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Het probleem van de PocketBook Touch Lux 2 dat het als een generiek Android toestel wordt herkend schijnt in de volgende firmware update opgelost te worden.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=237963
ah mooi, ik houd het zeker in de gaten als potentiele opvolger. Ik lees hierboven ook weer een probleem met de kobo helaas. Voor ons als tweakers niet erg, maar als mijn vrouw dit overkomt of een willekeurige andere niet zo ict minded persoon, dan is de lol er snel af. Mijn schoonmoeder zal bijv. niet begrijpen dat je iets moet herstarten. Een ereader herstarten doe je in de praktijk al amper, dat bedenken de meeste mensen die niet zo in de ict zitten niet.

Waarom lost kobo deze problemen niet op? Ik lees ze overal, maar dat bedrijf reageert er niet echt op of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:58:
[...]
SNIP

Waarom lost kobo deze problemen niet op? Ik lees ze overal, maar dat bedrijf reageert er niet echt op of wel?
Tsja, hou er rekeningf mee dat de apparaten die jij promoot, namelijk de PB en de Tolino ook forse firmware issues hebben. En ja, juist de Tolino heeft library issues, dus het gras is in dit geval echt groener aan de andere kant van het hek.

Door de bank genomen is toch de Kindle het stabielst, alle andere devices heben gewoon meer kuren. Het is wat dat betreft natuurlijk net Apple. een meer gesloten ecosysteem is stabieler. Dingen als SD kaart aansturing etc. zorgt altijd voor kleinere of grotere issues (niet iedereen heeft ze gelukkig!), alleen al omdat je zo veel merken hebt en de opslag capaciteit en snelheid steeds maar groter wordt. Zo kan je op Duitse fora over ellende met Tolino's en SD kaartjes vinden.

Het is gewoon geen wonder dat de Kobo devices de tegenhanger zijn van de PW en dat PB tot nu toe niet doorbrak. Er zijn een aantal zaken waar Kobo verder is dan PB: Scherm, verlichting, afmetingen, snelheid. Dat zijn toch wel heel erg belangrijke zaken. Het is dan ook interresant wat de PB Ultra gaat doen.

ik zou dus even een paar weken wachten tot we weten of de Ultra zijn wereld specs waarmaakt. Als ik nu moet kiezen (bijvoorbeeld omdat ik dit weekend op vakantie zou gaan) is het of een Aura HD of een PW. Aan het einde van de rit is het het scherm dat bepalend is. Eerlijk gezegd vind ik de prijs niet zo spannend in de 100-200e range, met een stuk of 5 papieren boeken ga je ook al aardig die kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Voor mijn ouders en mij heb ik vandaag een Aura HD besteld.

Mijn ouders wilden graag een wat grotere e-reader en mij lijkt dat ook wel fijn. Vriendin heeft de Glo, ook een mooi apparaatje. Wel vreemd dat de backlight altijd op 1% genoeg licht geeft.

Nu eens zien hoe de Aura HD bevalt. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:55:
Ik kan op zich ook prima lezen in het pikkedonker, maar had het zeker fijn gevonden als de minimale lichtsterkte nog 50% lager kon dan nu het geval is.

Gebruikt iemand de achtergrondverlichting wel eens op een stand hoger dan ~10%?
Ik.
Wanneer mijn vrouw nog tv aan het kijken is en ik wil lezen. In dat geval vind ik 15% prettig lezen. Maar als het donker is, dan is idd 1% eigenlijk te fel.

Heb de Aura nu enkele maanden in gebruik en ben nog steeds erg tevreden over de Aura. Ik had hem laatst enkele weken uitgeleend (wanneer meneer King een nieuwe boek uitbrengt, wil ik deze nog steeds kopen als boek) maar mijn voorkeur gaat tegenwoordig toch echt naar een ereader uit.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:43:
[...]

Jij hebt het hier over de Kobo Aura HD, die is groter.

De Kobo Aura is iets kleiner als de Touch en de Glo en qua verlichting het zelfde als de Kobo Aura HD.
Ik heb de Kobo Aura en die achterkant heeft ook voldoende grip en de verlichting is in bed perfect.
Mijn man heeft de Glo en die is in de laagste stand veel feller.
Dus voor die 10 euro meer zou ik voor de Kobo Aura gaan.
Ik heb er wel een hoesje van Gecko omheen om hem te beschermen.
Succes met je keuze. :)
Klopt Ik bedoel de Aura HD. Ik zal HD even toevoegen voor latere lezers.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Mijn vriendin heeft ook de Glo en het valt me op dat haar verlichting in de laatste stand inderdaad een stuk feller is dan mijn Aura HD. Ik moet zeggen dat ik mijn verlichting prettiger vind. Beter instelbaar zeg maar.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
En weer zijn alle boeken weg.. WTF Kobo >_> volledige herstart, alles terug.. maar gebeurt nu gewoon te vaak.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:56:
En weer zijn alle boeken weg.. WTF Kobo >_> volledige herstart, alles terug.. maar gebeurt nu gewoon te vaak.
Ik zou hem gewoon terug brengen, want dit is niet normaal! De service van Kobo schijnt heel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sorry voor mijn n00bheid, laat ik dat als eerste zeggen...
Voor moeders op zoek naar een e-reader, Sony of een Kobo wordt het misschien.

Dat wordt dan een Aura of een Glo, maar die hebben beide belichting?
Ik was ervan overtuigd dat e-ink-schermen dat nooit hadden, vanwege backlight = LCD?

Maar zijn deze schermen nagenoeg gelijk aan de Sony PRS-T2 van mn meisje als backlight uitstaat?
En als die ingeschakeld is... dan krijg je dan toch weer zo'n tabletgevoel of zit ik totaal mis? Bedankt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Kobo Aura HD en Glo hebben beide verlichting.
Nee, geen LCD. Licht valt op het e-inkscherm.
Sony PRS-T2? Wat is dat? Ik ken de Kobo.
Totaal mis. Geen lasogen zoals bij tablet of telefoon in het donker. En in t zonlicht is een e-reader heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waar komt dat licht vandaan dan, van de randen ofzo, want het is geen backlight?
En ik heb het over de Aura, niet de grotere HD-variant. Deze Sony: Sony Reader PRS-T2

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 24-06-2014 11:26 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 19 ... 71 Laatste