Ik heb nog een probleempje met mijn Touch: af en toe gaat hij tijdens het lezen automatisch op slaapstand, één of andere bug neem ik aan. Gewone reset verhelpt het probleem niet. Iemand ervaring met het probleem?
Nou dit is de derde Kobo die ik heb gekregen die weer stuk is. Deze kwam uit de doos al met een scherm "Please Charge Your eReader" en na een dag opladen nog niks. Wat een gezeik met die dingen, heb het helemaal gehad met Kobo en de rotzooi die ze maken.
* pven vindt het geen rotzooi, en volgens mij ben ik niet de enige
Maar je kan inderdaad pech hebben.
Heb ik met mijn Glo ook wel eens last van. Ik verdenk het magnetisch veld rondom het magneetje van de sleepcover.ThomasKC schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:48:
Ik heb nog een probleempje met mijn Touch: af en toe gaat hij tijdens het lezen automatisch op slaapstand, één of andere bug neem ik aan. Gewone reset verhelpt het probleem niet. Iemand ervaring met het probleem?
[ Voor 66% gewijzigd door pven op 25-12-2013 18:05 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dat zeker, eerst een Kobo Glo die na een week niet meer uit slaapstand wilde, toen een Mini die ook niet meer wilde, en nu weer een Touch die niet eens voor de eerste keer wilt booten. Leuk kerst zo als je familie over komt vliegen en ze hun kado's niet eens mee terug kunnen nemen.pven schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:03:
* pven vindt het geen rotzooi, en volgens mij ben ik niet de enige
Misschien zijn de Europese varianten beter want ik zie op Google zat topics over kapotte Kobo's helaas
[ Voor 9% gewijzigd door Megamind op 25-12-2013 22:30 ]
Zo hoort ie ook helemaal niet uit de doos te komen.Megamind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:33:
Nou dit is de derde Kobo die ik heb gekregen die weer stuk is. Deze kwam uit de doos al met een scherm "Please Charge Your eReader" en na een dag opladen nog niks. Wat een gezeik met die dingen, heb het helemaal gehad met Kobo en de rotzooi die ze maken.
Heb ik met een Kobo Glo ook gehad, gekocht bij de Mediamarkt. Zwart scherm met charge your e-reader. Opladen hielp niet. Ik heb ook een Touch en herkende dit begin ook helemaal niet.
Volgende dag teruggegaan en direct een nieuwe uit de winkel gekregen. Ik was helemaal verbaasd van de service.
Weet niet waarom dit soort apparaten nog in een doos zitten. Misschien eerder teruggebracht naar de winkel?
Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )
Ik heb sinds vandaag de Kobo Aura HD. Genstalleerd, epubs erop gezet en al een paar pagina's gelezen. Heerlijk scherm. Alleen na een aantal pagina's werd het scherm wit met de tekst onder: 'Bezig met laden van HOOFDSTUK 1". Ik dacht, even wachten.. dat even werd al een uur. Verder reageert de Kobo niet op touch bewegingen. Alleen de aanknop ingedrukt houden zodat deze echt uit gaat werkt.
Daarna kan ik opnieuw opstarten zonder problemen. Maar, open ik hetzelfde boek dan blijf ik direct weer hangen op bezig met laden van hoofdstuk 1.
De boeken zijn gekochte epubs met watermerken. Via Calibre heb ik ze geimporteerd.
Als ik andere boeken open heb ik dit probleem niet. (of nog niet, kwam immers na een aantal pagina's)
Wanneer ik het boek met Calibre verwijder en opnieuw toevoeg kan ik weer lezen. Maar wederom op een duur het 'bezig met laden' verhaal.
Iemand een idee? De kobo update zover ik weet automatisch.. weet dus ook niet of het aan firmware licht. Hij is in ieder geval helemaal door geupdate.
Daarna kan ik opnieuw opstarten zonder problemen. Maar, open ik hetzelfde boek dan blijf ik direct weer hangen op bezig met laden van hoofdstuk 1.
De boeken zijn gekochte epubs met watermerken. Via Calibre heb ik ze geimporteerd.
Als ik andere boeken open heb ik dit probleem niet. (of nog niet, kwam immers na een aantal pagina's)
Wanneer ik het boek met Calibre verwijder en opnieuw toevoeg kan ik weer lezen. Maar wederom op een duur het 'bezig met laden' verhaal.
Iemand een idee? De kobo update zover ik weet automatisch.. weet dus ook niet of het aan firmware licht. Hij is in ieder geval helemaal door geupdate.
Ik heb ook bij een aantal boeken dat er 'loading ...' onderin staat bij het heropenen. Als ik daarna op de titel druk (ongeveer 1 cm onder de bovenrand van het scherm), dan komen de opties tevoorschijn, die kun je weer wegdoen door in het midden van het scherm te drukken en voila, het boek wordt ineens wel gerendered.Zalaroth schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:04:
Ik heb sinds vandaag de Kobo Aura HD. Genstalleerd, epubs erop gezet en al een paar pagina's gelezen. Heerlijk scherm. Alleen na een aantal pagina's werd het scherm wit met de tekst onder: 'Bezig met laden van HOOFDSTUK 1".
Geen idee wat er voor zorgt, heb laatste versies van de firmware (3.1.1), Calibre en de ExtendedKoboPlugin, maar bij sommige boeken blijft het.
Bedankt AapBart! Werkt hier ook!
Moet wel precies boven drukken inderdaad. Op iets anders reageert het scherm niet.
Vage bug. Maar bedankt voor de snelle oplossing. Kan ik weer rustig verder!
Moet wel precies boven drukken inderdaad. Op iets anders reageert het scherm niet.
Vage bug. Maar bedankt voor de snelle oplossing. Kan ik weer rustig verder!
Mijn zus heeft een Aura HD gekocht en die mocht ik voor haar inrichten. Wat een ontzettend mooi apparaat is dat zeg! Ik heb zelf een Sony PRS-T1 maar een Aura is wel wat mooier.
Na een uurtje spelen heb ik nog wel een paar vragen:
1) Als ik een boek lees, de Aura uitzet en weer aan, kom ik in het hoofdscherm en niet direct in het boek. Is dat normaal? Of instelbaar?
2) Op het hoofdscherm staat een groot zoekveld waarmee ik kan zoeken in de store. Lekker handig van Kobo; ik wil toch vaker in mijn eigen boeken zoeken dan in de store, waarom zetten ze dát er niet op dan? Zo verdienen ze wat meer denk ik, maar ik zou het leuk vinden dat ze een apparaat maken dat primair gericht is op hun klanten en niet op hunzelf. Goed, rantingmode uit nu. Kan dit aangepast?
3) Kan ik als hoofdscherm ook kiezen voor "mijn bibilotheek"? Nu moet ik drie keer klikken voor ik bij de boeken ben.
4) Kan het scherm in inverse mode, dus witte letters op donkere achtergrond?
1) Als ik een boek lees, de Aura uitzet en weer aan, kom ik in het hoofdscherm en niet direct in het boek. Is dat normaal? Of instelbaar?
2) Op het hoofdscherm staat een groot zoekveld waarmee ik kan zoeken in de store. Lekker handig van Kobo; ik wil toch vaker in mijn eigen boeken zoeken dan in de store, waarom zetten ze dát er niet op dan? Zo verdienen ze wat meer denk ik, maar ik zou het leuk vinden dat ze een apparaat maken dat primair gericht is op hun klanten en niet op hunzelf. Goed, rantingmode uit nu. Kan dit aangepast?
3) Kan ik als hoofdscherm ook kiezen voor "mijn bibilotheek"? Nu moet ik drie keer klikken voor ik bij de boeken ben.
4) Kan het scherm in inverse mode, dus witte letters op donkere achtergrond?
... en gaat over tot de orde van de dag
Kobo's hebben een slaapstand en een echte uit-stand. Kort het schuifje doen is slaapstand, lang is uit. Bij slaapstand gaat hij direct weer naar waar je gebleven was. Het stroomverbruik in slaapstand is te verwaarlozen (als je wifi en automatisch syncen uit hebt staan)P_Tingen schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:18:
Mijn zus heeft een Aura HD gekocht en die mocht ik voor haar inrichten. Wat een ontzettend mooi apparaat is dat zeg! Ik heb zelf een Sony PRS-T1 maar een Aura is wel wat mooier.
Heb je het al geprobeerd? Er zit een radiobutton om te kiezen of je in de store of de library zoekt. De default is dan wel store.2) Op het hoofdscherm staat een groot zoekveld waarmee ik kan zoeken in de store. Lekker handig van Kobo; ik wil toch vaker in mijn eigen boeken zoeken dan in de store, waarom zetten ze dát er niet op dan? Zo verdienen ze wat meer denk ik, maar ik zou het leuk vinden dat ze een apparaat maken dat primair gericht is op hun klanten en niet op hunzelf. Goed, rantingmode uit nu. Kan dit aangepast?
Als het goed is heb je ook een library-tile op je hoofdscherm staan waarmee je er meteen komt. Anders even andere tiles weghalen tot hij verschijnt.3) Kan ik als hoofdscherm ook kiezen voor "mijn bibilotheek"? Nu moet ik drie keer klikken voor ik bij de boeken ben.
Hier is een hack voor, moet je even op mobileread zoeken.4) Kan het scherm in inverse mode, dus witte letters op donkere achtergrond?
Mijn vrouw en ik zitten ook beide een Kobo Aura HD te overwegen. Het scheelt een hoop gewicht in de caravan tov normale boeken. Ik hoor verschillende ervaringen over een hoes zoals een sleepcover. De bescherming is goed, maar hoe prettig is het tijdens het lezen? De eReader wordt er weer zwaarder door.
Wat zijn jullie ervaringen? Wij willen de reader wel graag netjes houden, iets wat met geen bescherming vrij kansloos is.
Wat zijn jullie ervaringen? Wij willen de reader wel graag netjes houden, iets wat met geen bescherming vrij kansloos is.
Ik heb zelf een kobo glo met een gecko cover, en ik vind dat een stuk prettiger vasthouden. Juist door het gebrek aan gewicht en de zeer beperkte rand waar je hem vast kan houden vind ik het prettiger met wat meer "bulk".
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik heb de Kobo Aura HD met een Gecko cover. (luxe beschermhoes) Ook hier vind ik het veel prettiger vasthouden. Meer grip ook aangezien de Aura HD zo glad is.
De 'kaft' is lekker hard en tijdens het lezen klap je deze gewoon naar achter. (wel strak naar achter houden, anders gaat je auto-sleep functie aan tijdens het lezen - al is dat ook uit te zetten)
Mooi afgewerkt, erg stevig en past precies. + de auto sleep functie die ik erg handig vind bij het dicht/open doen van e-reader.
De 'kaft' is lekker hard en tijdens het lezen klap je deze gewoon naar achter. (wel strak naar achter houden, anders gaat je auto-sleep functie aan tijdens het lezen - al is dat ook uit te zetten)
Mooi afgewerkt, erg stevig en past precies. + de auto sleep functie die ik erg handig vind bij het dicht/open doen van e-reader.
Ik heb een Glo zonder cover en mis het absoluut niet. Ik heb een hoesje als ik hem mee wil nemen, verder ligt hij 95% van de dag op een nachtkastje. Vind het erg prettig dat hij lekker licht en klein is
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb een cheap ass "hoesje" van ebay, super handig dat je hem 'dicht' kan klappen, scherm is beschermd en de e-reader gaat nog vanzelf uit ook, top!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik was op zoek naar een goedkope Kobo reader voor mijn vriendin. Kwam hier op uit. Aardige prijs, een Kobo Touch voor €49 + €9 verzendkosten.
Ik heb net een Kobo Aura aangeschaft en weinig ervaring met Calibre. Kan je mij op weg helpen waar ik de output-plugin settings kan vinden.Sabbi schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:11:
Ik heb bij Calibre conversie standaard aan staan:
bij Look & Feel> tab Filter Style Information:
- Alle checkboxen aangevinkt
- Other CSS Properties "line-height, text-align".
Hiermee rip je alle embedded styling uit de epub, waardoor de font/marge/lineheight keuzes in de Kobo reader zelf goed werken.
Verder bij tab Extra CSS:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 @page { margin-bottom: 5pt; margin-left: 5pt; margin-right: 5pt; margin-top: 5pt } p, body{ widows: 0; orphans: 0; }
Voor wat minimale marges en betere pagina-splitsingen.
Verder in de output-plugin aangezet dat hij automatisch shelves maakt op een custom shelves kolom, serie informatie vult, en zelf de covers bijwerkt (zodat alle covers mooi framevullend zijn)
Dit is een vrij aggresieve conversie, maar levert wel altijd goede files op. Als iemand nog andere goed tips heeft hoor ik ze graag.
Ik heb ook van die mooie hoesjes op ebay en amazon gezien. Ze lijken op de Gecko slimfit cover. Echter staat er bij levering tussen de 15 en 60 dagen. Dat duurt wel wat lang.Mattie112 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:47:
Ik heb een cheap ass "hoesje" van ebay, super handig dat je hem 'dicht' kan klappen, scherm is beschermd en de e-reader gaat nog vanzelf uit ook, top!
Klopt, ik moet zeggen vanuit hongkong (of daar in de buurt ;p) heb ik het vaak na een week of 2 maar soms moet je een maand wachten
Maar ach het scheelt wél een hoop geld!
Ik zie dat coodio ook verkoopt via Amazon (.co.uk en .de) Die is sneller denk ik. Toch twijfel ik ook nog wel voor een Gecko Luxe van nepleer. Het is wat dikker, maar de bescherming nog beter denk ik. Alleen is het jammer dat je het relief van de achterkant dan kwijt bent.
Gewoon een sleeve zou ook een optie zijn. Feitelijk gaat het alleen om transportbescherming. Maar ook daarin is niet veel keuze.
Gewoon een sleeve zou ook een optie zijn. Feitelijk gaat het alleen om transportbescherming. Maar ook daarin is niet veel keuze.
Ik heb een sleeve van een Nexus 7 om hem in te vervoeren. Het is uiteraard wel wat ruim maar voldoet goed.
Ik heb de Gecko Luxe cover voor mijn Glo. Kost 19.95 inclusief verzenden. Ben er erg over te spreken. Erg goede bescherming en voelt ook goed en luxe aan. Zie dat Amazon.DE ook de Gecko covers verkoop, voor een iets hogere prijs. Doe Coodio ziet er ook goed uit, heb je 2 varianten van.Wreckerrm schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:31:
Ik zie dat coodio ook verkoopt via Amazon (.co.uk en .de) Die is sneller denk ik. Toch twijfel ik ook nog wel voor een Gecko Luxe van nepleer. Het is wat dikker, maar de bescherming nog beter denk ik. Alleen is het jammer dat je het relief van de achterkant dan kwijt bent.
[ Voor 11% gewijzigd door TVL op 16-01-2014 11:08 ]
Eindelijk mijn Kobo touch vervangen door een Kobo Aura (6"). Was €115 incl. verzending bij MM. Iemand ervaring met de slim covers die op Ebay te koop staan ?
Ik heb geen ervaring met de Ebay covers maar wel met deze. Op zich een prima cover, alleen merk ik dat hij niet altijd automatisch in sleepstand gaat bij het dichtdoen dus dat doe ik maar handmatig.
Zojuist (na maanden
) weer eens een sync gedaan op mn Aura HD om te kijken of er nog updates waren en inderdaad een update, maar ik kan zo 123 niet ontdekken wát er veranderd is. Is er ergens een (evt niet officiele) "changelog" van deze updates?
Hier staat het eea wel redelijk beschreven:Mattie112 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:32:
Zojuist (na maanden) weer eens een sync gedaan op mn Aura HD om te kijken of er nog updates waren en inderdaad een update, maar ik kan zo 123 niet ontdekken wát er veranderd is. Is er ergens een (evt niet officiele) "changelog" van deze updates?
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660
Hm niet echt een complete lijst maar het scheelt dat er iets over te vinden is
bedankt!
Ik heb inmiddels een Aura HD met een ebay/amazon Sleepcover. Maar de sleepcover lijkt niet te werken. In de instellingen van de Aura HD staat dat de sleepfuntie aangevinkt. Maar bij openen en sluiten van de cover gebeurt er niets. Als ik met een koelkast magneet over de Aura ga, zowel scherm als rand, gaat de reader ook niet in de slaapstand. De cover heeft een magneet die links boven op het scherm komt.
Via het oranje schuifje kan ik de Aura HD wel in de slaapstand zetten.
Ik heb een factory reset gedaan om te zien of dit iets oplost. Niet dus.
Kan iemand aangeven waar de magneetsensor in de Aura HD zit en of dit te testen is met bijvoorbeeld een koelkast/whiteboard magneet?
Via het oranje schuifje kan ik de Aura HD wel in de slaapstand zetten.
Ik heb een factory reset gedaan om te zien of dit iets oplost. Niet dus.
Kan iemand aangeven waar de magneetsensor in de Aura HD zit en of dit te testen is met bijvoorbeeld een koelkast/whiteboard magneet?
Oe, als ik het goed herinner zit ie in de rechter bovenhoek ik denk dat het met een normale magneet ook zou moeten werken. Heb je de nieuwste firmware?
Ik heb de nieuwste firmware. Ik heb zojuist ontdekt dat de sensor in Aura HD de rechtsonder zit. Ik de case zit de sensor linksboven als de cover gesloten is. Dit werkt dus niet. Als ik de Aura HD uit de case haal en enkel de voorkant van de cover omgekeerd om de reader leg, dan gaat ie keurig in sleep mode.
Er is dus een foutje in China gemaakt.
Er is dus een foutje in China gemaakt.
Andere versie downloaden
? Of je moet wat met de Calibre conversie spelen?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Er is helaas maar 1 versie beschikbaar, is een gratis boek
Calibre conversies heb ik stom genoeg niet aan gedacht, ga ik proberen! Toevallig een idee waar dit aan kan liggen?
Calibre conversies heb ik stom genoeg niet aan gedacht, ga ik proberen! Toevallig een idee waar dit aan kan liggen?
Vorig jaar gekocht, vorige week kapot gegaan en de nieuwe is onderweg (garantie).Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 07:03:
Ik zie dat de nieuwe Gecko slimfit-hoezen eindelijk op de site staan.
http://www.geckocovers.nl/kobo-glo-slimfit-beschermhoes.html
Wat denken jullie ervan?
Duurder dan de Luxe-uitvoering, wel dunner en 15 gram lichter.
Keurig geregeld bij GeckoCovers!
Brakke styling in het boek zelf waarschijnlijk. Heb er zelf ook problemen mee gehad, heel de e-reader liep vast op een boek en deed niets meer. Terug gegaan naar de winkel, en met een nieuw apparaat weer hetzelfde probleem. D.m.v. harde reset dat ding weer goed gekregen; boek van epub naar epub omgezet met de hulp van dit topic en daarna geen problemen meer gehad.Melkunie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:24:
Er is helaas maar 1 versie beschikbaar, is een gratis boek![]()
Valt me ook op hoeveel onzin er soms in die epub files zit. Sommige boeken begin ik met een epub bestand van 800KB, na conversie blijft er 300KB over

Sindsdien converteer ik alles bij het toevoegen aan calibre direct van epub naar epub om de boel op te schonen. Voordeel is ook dat de boeken er qua styling nu ook gelijk zijn.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het moet toch mogelijk zijn om boekenkasten te verwijderen? Ik heb flink wat boekenkasten gemaakt op mijn Glo, alleen ineenkeer zijn sommige kasten dubbel in mijn lijst. Deze kan ik niet verwijderen (hij zegt wel dat ie ze verwijderd heeft, maar nog steeds staan er 4 keer dezelfde kasten).
Ik heb op de volgende manieren geprobeerd om mijn kasten te verwijderen, maar elke keer komen ze terug als Kobo mijn legale boeken weer download.
- Heb factory reset gedaan
- Heb Glo daarna aan pc gehangen en alle bestanden verwijderd die op de HD en SD-kaart stonden.
- Geprobeerd handmatig te verwijderen in Calibre
- Op mijn Kobo account website gekeken of daar iets te vinden is van mijn kasten. Helemaal niks.
Nu heb ik net een harde reset gedaan, en zie nu dat al mijn kasten weer terug zijn (met 0 boeken erin, wat logisch is aangezien ik ze nog moet overzetten met Calibre)
-edit- Pfff, vond de optie in Calibre in mijn Kobo plugin om dubbele shelves te verwijderen
Ik heb op de volgende manieren geprobeerd om mijn kasten te verwijderen, maar elke keer komen ze terug als Kobo mijn legale boeken weer download.
- Heb factory reset gedaan
- Heb Glo daarna aan pc gehangen en alle bestanden verwijderd die op de HD en SD-kaart stonden.
- Geprobeerd handmatig te verwijderen in Calibre
- Op mijn Kobo account website gekeken of daar iets te vinden is van mijn kasten. Helemaal niks.
Nu heb ik net een harde reset gedaan, en zie nu dat al mijn kasten weer terug zijn (met 0 boeken erin, wat logisch is aangezien ik ze nog moet overzetten met Calibre)
-edit- Pfff, vond de optie in Calibre in mijn Kobo plugin om dubbele shelves te verwijderen

[ Voor 5% gewijzigd door Ikkuh84 op 04-02-2014 15:20 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Werkt het niet als je in calibre 'boeken converteren' --> uiterlijk & gedrag --> verwijder witruimtes tussen alinea's doet?Melkunie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:07:
Ik heb met een specifiek boek een probleem met de lay-out. Ik heb een Kobo Touch en gebruik Calibre 1.22 met de KoboTouchExtended plugin, maar die biedt hier helaas geen soelaas.
Dit is wat ik telkens krijg:
[afbeelding]
Dit lijkt standaard ook zo in de epub zelf te zitten:
[afbeelding]
Iemand een idee hoe dit te fixen is?
Nope, dat werkte helaas ook niet. Denk dat er gewoon echte hard returns in de tekst stonden ofzo. Gelukkig heb ik na bijna 3 uur zoeken toch nog ergens een fatsoenlijke epub kunnen vinden, dus het is (een soort van) opgelost 
Mocht er iemand uit hobby toch nog naar willen kijken, laat maar weten, stuur ik em even op!
Mocht er iemand uit hobby toch nog naar willen kijken, laat maar weten, stuur ik em even op!
Ik heb dit een keer gehad met een boek. Volledig onleesbaar door alle enters. Enige oplossing was het boek inladen in Sygil en handmatig de enters verwijderen (over werkverschaffing gesproken
)
Voor de volgende keer: hier staat hoe je dat ook in een keer had kunnen doen (zie message #2).Miss_80 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:52:
Ik heb dit een keer gehad met een boek. Volledig onleesbaar door alle enters. Enige oplossing was het boek inladen in Sygil en handmatig de enters verwijderen (over werkverschaffing gesproken)
Een vraagje voor de mensen met een Glo of Aura (HD).
Ik heb zelf de Touch, zonder licht er in dus. Als ik wil lezen in bed terwijl mijn vriendin wil slapen lees ik altijd door op mijn telefoon. Zit ik echter wel de hele tijd in een lamp te kijken in het donker, en dat ga je toch merken aan je ogen. Niet prettig. Nu wil ik weten hoe dit is met de ereaders met ingebouwde verlichting. Het zou een ander type moeten zijn, maar is het ook gewoon prettig lezen in verder complete duisternis? Ga je na een uur zo lezen echt niets merken aan je ogen?
Ik heb zelf de Touch, zonder licht er in dus. Als ik wil lezen in bed terwijl mijn vriendin wil slapen lees ik altijd door op mijn telefoon. Zit ik echter wel de hele tijd in een lamp te kijken in het donker, en dat ga je toch merken aan je ogen. Niet prettig. Nu wil ik weten hoe dit is met de ereaders met ingebouwde verlichting. Het zou een ander type moeten zijn, maar is het ook gewoon prettig lezen in verder complete duisternis? Ga je na een uur zo lezen echt niets merken aan je ogen?
Ik heb zelf een Kobo Glo maar ik lees net zo lief op m'n iPad. Ik denk dat bij de iPhone vooral het probleem is dat het erg klein is waardoor je gaat turen. Op een lage helderheid vind ik een LCD scherm net zo goed lezen in het donker als een ereader.Melkunie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:07:
Als ik wil lezen in bed terwijl mijn vriendin wil slapen lees ik altijd door op mijn telefoon. Zit ik echter wel de hele tijd in een lamp te kijken in het donker, en dat ga je toch merken aan je ogen. Niet prettig.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb de Kindle PW en ik kan je verzekeren dat het veel rustiger leest op een ereader dan een smartphone. ik heb de verlichting erg laag staan, zodat het te vergelijken is met een paperback kleur en dat is s'nachts prima voor mij. Het licht blijft erg rustig voor je ogen waardoor ze (die van mij dan) niet zo snel gaan tranen.Melkunie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:07:
Een vraagje voor de mensen met een Glo of Aura (HD).
Bij een tablet/smartphone komt het licht direct uit het scherm, een ereader verlicht het scherm van de zijkant waardoor er diffuus licht op je ogen valt (vergelijk een vrijhangende gloeilamp met een gloeilamp in een lampenkap).Melkunie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:07:
Het zou een ander type moeten zijn, maar is het ook gewoon prettig lezen in verder complete duisternis?
Zoals je boven kunt lezen zijn er mensen die met lcd/led-verlichting geen enkel probleem hebben, maar voor mij maakt het alle verschil. In volledige duisternis kan ik nog een uur doorlezen zonder ergens last van te krijgen, met een tablet heb ik het na enkele minuten wel gezien.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik kreeg bij het lezen op mijn Nexus 7 wat last van mijn ogen, en had daarom alles diapositief ingesteld maar je blijft altijd naar een backlight kijken. Vooral ook op vakantie was het lezen op de tablet een beetje jammer, je kijkt naar een spiegelend oppervlak en dat heeft een Glo bijvoorbeeld niet. Ik ben erg blij dat ik de Glo naast m'n tablet heb, het is voor mij toch echt wel fijner lezen.
het grappige is dat ik juist heel veel ipads op vakantie zag om boeken op te lezen en dan mensen in aparte houdingen om de reflectie tegen te gaan

Verwijderd
Op een tablet lezen is inderdaad erg vermoeiend.
Ik heb de Kobo Aura HD en mijn man de Kobo Glo.
De Aura HD heeft perfect licht, de Glo vind ik nog te fel.
Ook heeft de Aura 6" perfect licht, maar ik wil geen zwarte rand, dus ik neem maar op de koop toe dat de Aura HD iets groter is.
Ik heb de Kobo Aura HD en mijn man de Kobo Glo.
De Aura HD heeft perfect licht, de Glo vind ik nog te fel.
Ook heeft de Aura 6" perfect licht, maar ik wil geen zwarte rand, dus ik neem maar op de koop toe dat de Aura HD iets groter is.
Download ons gratis e-book!
/me downloadt
ebook.pdf
pdf
Houd daar eens mee op
/rant
/me downloadt
ebook.pdf
Houd daar eens mee op

/rant
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Komt denk ik doordat er geen simpel programma is dat ebooks ondersteund dat iedereen op zijn pc heeft. Ja, calibre doet dat, maar mensen zonder ereader hebben dat niet. Als adobe nou epub ging ondersteunen in zijn adobe reader zou het veel sneller gaan denk ik, maar nu krijg je 90% van de mensen die een bestand hebben dat ze niet kunnen openen als je een echte epub ter download aanbiedtkenneth schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:56:
Download ons gratis e-book!
/me downloadt
ebook.pdf
Houd daar eens mee op
/rant
Nu een weekje in het bezit van de Aura HD. Leest fijn, maar vandaag kwam ik er achter dat ik een bright pixel heb. Tja, nu valt ie me natuurlijk steeds op. Toch al meerdere keren met schermverlichting aan gelezen en nu pas is het me opgevallen. Online besteld bij MM. Misschien maar ff naar een vestiging gaan om te ruilen.
Mja dat is imo wel een nadeel van de Aura, ik had mijne 2x omgewisseld en bij de 3e (na dus echt goed te kijken) dacht ik yes deze is goed maar een tijd later kwam ik er toch weer ene paar tegen, gelukkig alleen zichtbaar onder een "vreemde" hoek. Zolang hij maar niet in het leesdeel zit imoWreckerrm schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:37:
Nu een weekje in het bezit van de Aura HD. Leest fijn, maar vandaag kwam ik er achter dat ik een bright pixel heb. Tja, nu valt ie me natuurlijk steeds op. Toch al meerdere keren met schermverlichting aan gelezen en nu pas is het me opgevallen. Online besteld bij MM. Misschien maar ff naar een vestiging gaan om te ruilen.
Nadat mijn Kobo (Touch, eerste versie) gevallen was, kreeg ik geregeld fouten en spontante heropstarts.. Bleek dat de behuizing wat losgekomen was.. Alles weer vastgeklikt (ging gelukkig), maar toen werd hij jammer genoeg volledig gereset.
Toen geupdate en je hoor, heb nu ook versie 3 FW (met pocket, zonder leesstatistieken)
Maar bij het uploaden van mij bibliotheek krijg ik van Calibre te horen dat de 'Kobo database versie niet ondersteund' wordt. Is dat een bekend probleem dat nog door calibre (heb ook die vast even geüpdate, maar dat hielp niet) nog moet worden aangepakt??
Toen geupdate en je hoor, heb nu ook versie 3 FW (met pocket, zonder leesstatistieken)
Maar bij het uploaden van mij bibliotheek krijg ik van Calibre te horen dat de 'Kobo database versie niet ondersteund' wordt. Is dat een bekend probleem dat nog door calibre (heb ook die vast even geüpdate, maar dat hielp niet) nog moet worden aangepakt??
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Moet je het vinkje ´support newer firmwares´ in de kobo plugin even aanzetten.Edwin_VH schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:28:
Nadat mijn Kobo (Touch, eerste versie) gevallen was, kreeg ik geregeld fouten en spontante heropstarts.. Bleek dat de behuizing wat losgekomen was.. Alles weer vastgeklikt (ging gelukkig), maar toen werd hij jammer genoeg volledig gereset.
Lastig, ik wil ook graag een e-reader aanschaffen, de Kobo Glo is een van de kanshebbers door het lampje, ik vind echter de Sony's wel erg fijn, vooral de fysieke knoppen en de behuizing. Ik ben alleen bang dat ik het lampje zal missen op de Sony..
Echter, de Kobo mini is bij de Saturn in Groningen maar €25,- euro, ik twijfel alleen heel erg over het schermformaat, wat een inch kleiner is dan de meeste e-readers.. Aan de andere kant, de €25,- gaan we wel overleven..
Echter, de Kobo mini is bij de Saturn in Groningen maar €25,- euro, ik twijfel alleen heel erg over het schermformaat, wat een inch kleiner is dan de meeste e-readers.. Aan de andere kant, de €25,- gaan we wel overleven..
Heb al een mini en ook al is het mijn eerste e-reader, ik zie het schermformaat niet als een probleem, eerder een voordeel. Ik kan hem met één hand omvatten en dan ook nog bladzijdes wisselen. Was ideaal afgelopen zomer op het strand. Fysieke knoppen zou ik zeker niet meer nemen. Nu alle mobiele apparaten touchscreens hebben, stoort het alleen maar als je niet gewoon op scherm kan aanwijzen wat je wil doen.rscheper schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:29:
Lastig, ik wil ook graag een e-reader aanschaffen, de Kobo Glo is een van de kanshebbers door het lampje, ik vind echter de Sony's wel erg fijn, vooral de fysieke knoppen en de behuizing. Ik ben alleen bang dat ik het lampje zal missen op de Sony..
Hij is wel trager dan de nieuwere, grotere versies en het scherm is van een oudere generatie e-paper en niet zo scherp. Maar voor 25 Euro is het een koopje.
Ik vind de Kobo Mini juist een ideaal schermformaat hebben. 25 euro is een koopje, die kan je eventueel nog met winst op Marktplaats verkopen.
Sony heeft dan wel fysieke knoppen maar die zijn echt oerlelijk
Koop iets moois, koop een Kobo

Ik heb er in dit topic nog niks over gelezen, maar ik heb net mijn Kobo Touch werkend op Android gekregen 
Hier de video tutorial, maar het komt er in het kort op neer: Touch openen, SD kaartje er uit, image op ander SD kaartje schrijven, booten.
YouTube: [GUIDE] Install Android 2.3.4 onto Kobo Touch/Glo
Hier de video tutorial, maar het komt er in het kort op neer: Touch openen, SD kaartje er uit, image op ander SD kaartje schrijven, booten.
YouTube: [GUIDE] Install Android 2.3.4 onto Kobo Touch/Glo
Wist helemaal niet dat dat kon, tof! 
Kun je wat ervaringen delen? Heeft het belangrijke voordelen? Stabiliteit? Werkt alles? Snelheid?
Kun je wat ervaringen delen? Heeft het belangrijke voordelen? Stabiliteit? Werkt alles? Snelheid?
Ik wist ook niet dat het kon. Stabiliteit lijkt goed, hij is nog niet gecrashed. Wel eens blijven hangen, maar ik weet niet of dat door het OS komt (bijjv dat er een cancel knop niet in beeld verschijnt).
Het openmaken ging niet zo makkelijk als in de video, hij heeft 'm blijkbaar al vaker open gehad. Met mijn 1 mm plectrum lukte het in elk geval niet. Ik heb een klein horloge-schroevendraaiertje gebruikt. Ik kan gewoon op de Play Store. Hij ziet mijn Kobo als een Nexus S. Ik heb Opera, een wiki app en de IMDB app geinstalleerd. Die werken prima. Ik heb de Kobo reader voor Android geinstalleerd. Die lijkt soepeler te draaien als de "kale" Kobo, dus dat is in elk geval al winst
Ik moet nog uitzoeken hoe ik de volle 8 Gb van mijn kaartje kan gebruiken. Het image is 2 Gb. Ik heb de rest als ext4 geformateerd, maar dat ziet ie nog niet. En ik moet nog iets vinden dat 'ie websites in zwart wit weergeeft. Gekleurde tekst is te onduidelijk om te lezen.
Het openmaken ging niet zo makkelijk als in de video, hij heeft 'm blijkbaar al vaker open gehad. Met mijn 1 mm plectrum lukte het in elk geval niet. Ik heb een klein horloge-schroevendraaiertje gebruikt. Ik kan gewoon op de Play Store. Hij ziet mijn Kobo als een Nexus S. Ik heb Opera, een wiki app en de IMDB app geinstalleerd. Die werken prima. Ik heb de Kobo reader voor Android geinstalleerd. Die lijkt soepeler te draaien als de "kale" Kobo, dus dat is in elk geval al winst
Ik moet nog uitzoeken hoe ik de volle 8 Gb van mijn kaartje kan gebruiken. Het image is 2 Gb. Ik heb de rest als ext4 geformateerd, maar dat ziet ie nog niet. En ik moet nog iets vinden dat 'ie websites in zwart wit weergeeft. Gekleurde tekst is te onduidelijk om te lezen.
Vandaag na goede ervaringen gelezen te hebben een Kobo Aura besteld.
Geconfigureerd en enkel boeken opgezet. Verbinding met pc verbroken.
Terug verbinding gemaakt met pc via usb en de pc crasht. De hele tijd.
Eerst dacht ik dat het aan calibre lag maar ook na afsluiten kreeg ik steeds weer crashes.
Een volledige reset gedaan, geconfigureerd, eerste verbinding gelegd, boeken opgezet via usb. Afgesloten van de pc.
Terug aankoppelen aan pc via usb en weer crasht de pc volledig. Wat kan je nog meer doen?
Geconfigureerd en enkel boeken opgezet. Verbinding met pc verbroken.
Terug verbinding gemaakt met pc via usb en de pc crasht. De hele tijd.
Eerst dacht ik dat het aan calibre lag maar ook na afsluiten kreeg ik steeds weer crashes.
Een volledige reset gedaan, geconfigureerd, eerste verbinding gelegd, boeken opgezet via usb. Afgesloten van de pc.
Terug aankoppelen aan pc via usb en weer crasht de pc volledig. Wat kan je nog meer doen?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Andere PC proberen?
Verwijderd
Hallo allen,
Zopas een Kobo Glo gekocht,is het normaal dat bij het uitschakelen (power knop naar rechts en vasthouden)er beeld blijft. Op mijn scherm staat de afbeelding van het laatste boek dat gelezen is met daarboven de melding "Uitgeschakeld" en van onder 1% gelezen. Ik neem aan dat dit batterijduur kost.
Ik vind dit nogal raar,op een smartphone of tablet is uit,uit scherm zwart,hier dus niet.
Dit is mijn eerste e-reader.
Edit: antwoord inmiddels gevonden en blijkt normaal te zijn.
Zopas een Kobo Glo gekocht,is het normaal dat bij het uitschakelen (power knop naar rechts en vasthouden)er beeld blijft. Op mijn scherm staat de afbeelding van het laatste boek dat gelezen is met daarboven de melding "Uitgeschakeld" en van onder 1% gelezen. Ik neem aan dat dit batterijduur kost.
Ik vind dit nogal raar,op een smartphone of tablet is uit,uit scherm zwart,hier dus niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 17:23 ]
Idd, is normaal. Het moment van tonen kost een klein beetje energie, als tekst en plaatjes eenmaal zijn weergegeven kost dit 0 energie. Het principe is hetzelfde als een magnetisch tekenbord, eenmaal een plaatje getekend blijft deze staanVerwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:18:
Hallo allen,
Verwijderd
Zijn er hier ook gebruikers van de kobo aura hd die overgestapt zijn van de sony prs t1?
Ik ben benieuwd of de weergave van de boeken (epub) op de sony overeenkomt met de weergave op de kobo aura hd of dat er nog een conversie in calibre moet plaatsvinden? Ik heb een collega met een aura hd en daar vallen me elke keer de flinke marges (links en rechts op). Op mijn kindle heb ik dat nooit.
En is de kobo aura hd al wat stabieler dan in het begin? Ik lees de laatste tijd niet veel meer over bugs, zijn die redelijk opgelost?
Ik ben benieuwd of de weergave van de boeken (epub) op de sony overeenkomt met de weergave op de kobo aura hd of dat er nog een conversie in calibre moet plaatsvinden? Ik heb een collega met een aura hd en daar vallen me elke keer de flinke marges (links en rechts op). Op mijn kindle heb ik dat nooit.
En is de kobo aura hd al wat stabieler dan in het begin? Ik lees de laatste tijd niet veel meer over bugs, zijn die redelijk opgelost?
Verwijderd
Ik heb sedert 2 dagen een Kobo Glo en daarin kun je de marges aanpassen,dus ik neem aan dat dit in de Auro ook het geval is.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:43:
Zijn er hier ook gebruikers van de kobo aura hd die overgestapt zijn van de sony prs t1?
Edit: Heb in een review van Coolblue gelezen dat in de Aura idd de marges aangepast kunnen worden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 12:40 ]
Jup, marges kunnen gewoon aangepast worden. Heb sinds gisteren een Kobo Aura HD (naja ik beheer het apparaat, ben geen lezer
). Ik gebruik Calibre voor de boeken die via de wat minder legale wegen komen (
) en Adobe Digital Editions voor boeken die ik uit de bibliotheek haal. Wat mij wel opvalt is dat het instellen van een andere lettertype totaal genegeerd lijkt te worden?
Marges e.d. verschuiven wel, maar als ik een ander lettertype selecteer dan gebeurt er helemaal niets.
EDIT: Ah: RudolfR in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura". Eens kijken of dat werkt.
EDIT: Ah: RudolfR in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura". Eens kijken of dat werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 02-03-2014 17:04 ]
Verwijderd
Ja ik heb het apparaat voor mijn vriendin gekocht en beheer het dus zelf ook,vrouwen kunnen multitasken, afwassen,de was doen ,kuisen,maar voor een ebookje op het ding te zetten zijn wij er.SChief schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:03:
Jup, marges kunnen gewoon aangepast worden. Heb sinds gisteren een Kobo Aura HD (naja ik beheer het apparaat, ben geen lezer). Ik gebruik Calibre voor de boeken die via de wat minder legale wegen komen (
) en Adobe Digital Editions voor boeken die ik uit de bibliotheek haal. Wat mij wel opvalt is dat het instellen van een andere lettertype totaal genegeerd lijkt te worden?
Marges e.d. verschuiven wel, maar als ik een ander lettertype selecteer dan gebeurt er helemaal niets.
ZIJ heeft wel een Glo.
Ander lettertype nog niet geprobeerd,wel lettergrootte en werkt perfect, wat die wat minder legale wegen betreft,die gooi ik er gewoon op via Windows,niks Calibre
Lettertype heb ik inmiddels ook aan de praat gekregen (lettergrootte en marges werken al). Nu nog regelafstand en het is helemaal mooi. 
EDIT: Inmiddels ook gefixt, ff line-height erbij zetten in Calibre.
EDIT: Inmiddels ook gefixt, ff line-height erbij zetten in Calibre.
[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 02-03-2014 17:35 ]
Verwijderd
Kan ook ,nog niet nodig gehad en niet naar gezocht maar het kan.SChief schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:24:
Lettertype heb ik inmiddels ook aan de praat gekregen (lettergrootte en marges werken al). Nu nog regelafstand en het is helemaal mooi.
Verwijderd
Kijk hier op pagina 28.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:30:
[...]
Kan ook ,nog niet nodig gehad en niet naar gezocht maar het kan.
http://download.kobobooks...boaurahd_userguide_nl.pdf
Dat was 't punt niet, het probleem was dat die instelling genegeerd werd door het boek zelf. Door de boel in Calibre te wissen werkt die instelling nu wel. 
Net gemerkt dat m'n HTC oplader ook prima werkt met de Kobo, da's handig.
Nu nog even een hoes vinden. Merk trouwens dat de micro-USB stekker van de Kobo iets anders is dan die van m'n HTC (meer inkepingen), dus ik zou geen andere kabel gebruiken dan de originele.
Net gemerkt dat m'n HTC oplader ook prima werkt met de Kobo, da's handig.
[ Voor 48% gewijzigd door S_Chief op 02-03-2014 17:49 ]
Verwijderd
Vond het ook raar dat er enkel een usb kabel ter oplading bij was,ik heb laders te over maar ik denk ,het zal wel niet voor niks zijn dat ze geen lader bijleveren.SChief schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:44:
Dat was 't punt niet, het probleem was dat die instelling genegeerd werd door het boek zelf. Door de boel in Calibre te wissen werkt die instelling nu wel.
Net gemerkt dat m'n HTC oplader ook prima werkt met de Kobo, da's handig.Nu nog even een hoes vinden. Merk trouwens dat de micro-USB stekker van de Kobo iets anders is dan die van m'n HTC (meer inkepingen), dus ik zou geen andere kabel gebruiken dan de originele.
Dan even gegoogled en het zou kunnen,direct aan de lader en ja hoor.
Zuinigheid zeker? Wist niet dat Kobo Nederlands was
Kobo is toch Canadees?Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:23:
[...]
Vond het ook raar dat er enkel een usb kabel ter oplading bij was,ik heb laders te over maar ik denk ,het zal wel niet voor niks zijn dat ze geen lader bijleveren.
Dan even gegoogled en het zou kunnen,direct aan de lader en ja hoor.
Zuinigheid zeker? Wist niet dat Kobo Nederlands was
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ga je nog wat toevoegen als je post? Of post je alleen maar zodat je je avatar ziet? /kansloosVerwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Is dat cynisch of begrijp je geen kwinkslag?
Terug on topic
On topic:
Aparte ervaring gehad afgelopen week. Ik zit een boek te lezen, moet even wat boodschappen halen. Dus leg Kobo op tafel, kom terug. Poef, kobo totaal leeg, alle boeken zijn eraf, ook van microSD. Er is in de tussentijd niemand thuis geweest, dus ook niemand met het apparaat bezig geweest.
Na de boeken weer terug gezet te hebben, werkt het weer. Erg, erg apart.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hm dat is wel een vreemd verhaal.... Heb wel is gehad dat ie opeens leeg was (miss process gecrashed?) maar alle boeken weg zou toch niet moeten gebeuren...
Of heeft ie miss gesynct? Dacht ergens gelezen te hebben dat alle sideloaded boeken dan verwijderd omdat er geen koppeling naar de store (meer) is.
Of heeft ie miss gesynct? Dacht ergens gelezen te hebben dat alle sideloaded boeken dan verwijderd omdat er geen koppeling naar de store (meer) is.
Als ik sync dan blijven alle sideloaded boeken er gewoon op staan.
Ik ben het lezen op een ipad zat en wil graag een ereader halen (minder afleiding en makkelijker vast te houden)
alle vergelijking websites gooien kindle paperwhite op nummer 1...zoals ik hier lees zijn jullie tevreden met de aura hd ? is dat dan ook de beste keus..
enige eisen:
Epubs,Pdfs die ik er op wil lezen en natuurlijk in het donker moet het prettig te lezen zijn.
alle vergelijking websites gooien kindle paperwhite op nummer 1...zoals ik hier lees zijn jullie tevreden met de aura hd ? is dat dan ook de beste keus..
enige eisen:
Epubs,Pdfs die ik er op wil lezen en natuurlijk in het donker moet het prettig te lezen zijn.
voor die eisen kunnen beide ereaders prima aangeschaft worden. Enige is, dat je voor een Kindle de epub niet zonder tussenkomst van Calibre kan lezen. Je zult ze moeten converteren naar azw of mobi
Verwijderd
azw3 is een betere keuze dan mobiMiss_80 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:29:
voor die eisen kunnen beide ereaders prima aangeschaft worden. Enige is, dat je voor een Kindle de epub niet zonder tussenkomst van Calibre kan lezen. Je zult ze moeten converteren naar azw of mobi
De Sony van mijn vrouw is overleden dit weekeinde, dus tijd voor een nieuwe reader. Na lang wikken en wegen voor de kindle gegaan, de firmware die daarop draait is toch stabieler dan die van kobo en het werkt allemaal fijner.
Ik heb de kobo aura hd kunnen testen, heb zelf een paperwhite 1 en dit weekeinde is de firmware van de paperwhite 2 (de nieuwe opties) ook voor de paperwhite 1 beschikbaar gekomen en dat is een heel fijne verbetering.
Qua prijs zit je ongeveer gelijk als je er een originele hoes bijneemt.
Pdf's op een ereader willen lezen is nog steeds niet optimaal, of je nu de kobo of kindle koopt. Dat werkt 100 keer beter op een tablet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 18:32 ]
Vandaag even gezocht naar een case voor de Aura HD. De originele kost rond de 60 euro, wat ik nogal belachelijk vind (bijna even duur als de e-reader zelf
). Die van Gecko zag er prima uit (met name de slimfit case, de luxe case is nogal dik imho). Voor de lol even op eBay gaan kijken en toen vond ik een exacte replica van de Gecko slimfit case voor slechts 7,50.
Straks maar even bestellen.

Verwijderd
zijn wel iets minder stevig, gaan een jaar goed mee ipv 3 jaar bijvoorbeeld. Maar als je als hij wat gebreken gaat geven een nieuwe besteld ben je op de langere duur ook nog goedkoper uit en heb je zelfs wat verschillende kleur hoezen.SChief schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:51:
Voor de lol even op eBay gaan kijken en toen vond ik een exacte replica van de Gecko slimfit case voor slechts 7,50.Straks maar even bestellen.
Haal net mijn nieuwe Kobo Touch uit zijn verpakking en plaats daar 3 gekochten epub boeken op van bol.com. Gewoon door het slepen naar de kobo schijf vanuit mijn explorer. Als ik hem los koppel zie ik dat er 3 nieuwe boeken staan en dat er 2 witte blokjes staan met download.
Als ik de kobo uitzet en weer aanzet zijn al mijn boeken weg. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Als ik de kobo uitzet en weer aanzet zijn al mijn boeken weg. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Idd. Zie wel hoe sterk die dingen zijn, 't is meer bedoeld om het beeldscherm te beschermen eigenlijk. Ding gaat niet echt mee naar buiten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:18:
[...]
zijn wel iets minder stevig, gaan een jaar goed mee ipv 3 jaar bijvoorbeeld. Maar als je als hij wat gebreken gaat geven een nieuwe besteld ben je op de langere duur ook nog goedkoper uit en heb je zelfs wat verschillende kleur hoezen.
Ik wil de Kobo Aura HD aanschaffen voor mijn vrouw om hoofdzakelijk e-boeken te lenen van www.bibliotheek.nl.
*Heeft iemand veel ervaring hiermee?
*Is dit wel een geschikte e-reader hiervoor?
*Is het eenvoudig om de e-boeken op de Kobo Aura HD binnen te halen?
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 19-03-2014 08:44 ]
Volgende keer graag de [wijzigen] knop gebruiken
[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 19-03-2014 08:43 ]
Je kunt je posts aanpassen hè.
Je kunt ook een topic report aanmaken hè
[ Voor 23% gewijzigd door janvanduschoten op 19-03-2014 08:44 ]
Geen ervaring, maar de Aura HD staat niet in hun lijstje. De modernste van Kobo die er in staat is de oude Touch, dus ik betwijfel of die lijst up-to-date is: http://veelgestelde-vrage...ek.nl/stappenplan/165/146mivacron schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:05:
Ik wil de Kobo Aura HD aanschaffen voor mijn vrouw om hoofdzakelijk e-boeken te lenen van www.bibliotheek.nl.
Je hebt een Adobe account nodig om met de DRM van Adobe Digital Editions te kunnen werken. De lijst van Adobe zelf is dezelfde als die van bibliotheek.nl: http://blogs.adobe.com/digitalpublishing/supported-devices
Volgens pagina 43 van de handleiding zou het dan weer wel gewoon moeten kunnen.
All-in-all, tis lekker onduidelijk dus. Ik zou gewoon even gratis de Nederlandse servicelijn bellen
0800 0229598
help.nl@kobobooks.com
Maandag - Zondag: 09.00 - 21.00 uur
Weer een nieuwe FW (3.2.0.) op de Touch. En deze werk niet goed samen met de Kobo Extended plugin op Calibre.
Is er geen manier om de automatische upates af te zetten (behoudens WiFi afleggen en geen verbinding maken met Kobo desktop).
Ik WAS heel tevreden over de Kobo, maar de laatste tijd brengen ze steeds meer ongevraagde wijzigingen aan die hoofdzakelijk hun eigen winkel goed uitkomen ipv een verbeterde gebruikservaring. (bv. verwijderen van de leesstatistieken voor niet bij hen aangekochte boeken).
Is er geen manier om de automatische upates af te zetten (behoudens WiFi afleggen en geen verbinding maken met Kobo desktop).
Ik WAS heel tevreden over de Kobo, maar de laatste tijd brengen ze steeds meer ongevraagde wijzigingen aan die hoofdzakelijk hun eigen winkel goed uitkomen ipv een verbeterde gebruikservaring. (bv. verwijderen van de leesstatistieken voor niet bij hen aangekochte boeken).
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Verwijderd
Bij de instellingen onder synchroniseren en updates, automatisch uitvinken.
Dan doet hij het niet meer automatisch
Dan doet hij het niet meer automatisch
Ik kan enkel de automatische sync en de kobo meldingen aan- en afleggen. Een optie voor updates is er niet (toch niet op mijn versie -[Touch FW 3.20] ).
Ja hoor, ik heb ze zelf ook op een Aura HD staan. Werkt prima, gaat via Adobe Digital Editions.mivacron schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:05:
Het updaten doet hij tijdens een sync. Sync uitzetten betekend dus geen updates meer.Edwin_VH schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:59:
Ik kan enkel de automatische sync en de kobo meldingen aan- en afleggen. Een optie voor updates is er niet (toch niet op mijn versie -[Touch FW 3.20] ).
Inderdaad, bij een sync gaat hij automatisch over tot update.. en dat zag ik liever niet. Wel sync dus, geen update.
Is er ook een hack/truukje om Pocket aan de praat te krijgen op een Mini? De hardware moet dat prima aankunnen, lijkt me?
Ook een kobo e-reader gekocht via ebay van een Nederlandse seller. Zwarte variant voor 58 euro inc. verzenden, gaat om bulk aanbieding dus wel nieuw maar bulk verpakt. Ben benieuwd of het bevalt
Interessant, welke type? Kon je er wel gewoon 1 bestellen?René90 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:58:
Ook een kobo e-reader gekocht via ebay van een Nederlandse seller. Zwarte variant voor 58 euro inc. verzenden, gaat om bulk aanbieding dus wel nieuw maar bulk verpakt. Ben benieuwd of het bevalt
Gewoon de kobo touch, zie hier:witteveder schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:07:
[...]
Interessant, welke type? Kon je er wel gewoon 1 bestellen?
http://www.ebay.nl/itm/Ko...ame=ADME:L:EOISSA:NL:1123