Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik heb ook 2.10.0 op mn n905c, bij mij werkt pocket goed. Als je voor beginnen kiest gaat hij naar de website, waar je in moet loggen en je kobo authorizen. Misschien dat de site eruit ligt of je kobo niet aan het wifi hangt?MaximusTG schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:28:
Heb de 2.10.0 firmware handmatig op mn Kobo Touch (N905C) gezet; installeert prima en start normaal op. Kan pocket instellen, maar blijft lange tijd laden als ik kies voor "beginnen". Iemand anders wel succes?
Yup, ook voor de Aura HD.Mattie112 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:33:
Heb mn e-reader niet bij de hand maar is de Pocket update ook voor de Aura HD? Ik had begrepen dat de 'gewone' Aura standaard al pocket ondersteuning had...
[ Voor 21% gewijzigd door Sabbi op 12-11-2013 17:36 ]
Instellingen van Pocket op de Kobo laten zien dat mn account is ingesteld, maar dat er geen artikelen zijn gedownload.. ook niet na meerdere syncs. Misschien opnieuw flashen
edit: ah, nvm, het kwam doordat dat artikel web-only was. Dus vond de kobo geen artikelen en kon ik niks bekijken.
[ Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 12-11-2013 19:56 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Iemand anders die hier ook last van heeft? Ik heb trouwens een kobo glo.
Welke firmware-versie staat er op je Glo? Misschien een keer updaten?
Biedt die 2.10 firmware nog iets leuks behalve dat 'pocket' gebeuren ?
(en hoe hebben julllie 2.10 op de Touch gezet, gewoon met de installer of alleen Koboroot.tgz, wat ik op Mobileread lees)
[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 13-11-2013 11:08 ]
Firmware 3.0.0 0cbc3626b3
Changes en links op MobileRead.
Er zijn er al die 'm op een Glo hebben gezet.
EDIT: dat was even zweten ; sync gaf me de upgrade niet, dus heb de zip gedownload en uitgepakt in de .kobo folder. Kreeg alleen een error dat er iets mis of niet genoeg ruimte in de destination folder was (onzin, ruimte zat).
Moest toch disconnecten, want Touch verdween uit de Verkenner, dus had geen toegang meer. Upgrade begon en eindigde met een intro voor nieuwe gebruikers
[ Voor 68% gewijzigd door Goner op 14-11-2013 11:08 ]

Even dat mobileread-forum in de gaten houden of er ook iets aankomt voor de AURA HD.
Wat ik mis is dat ik een boek niet als 'ongelezen' kan markeren als ik er per ongeluk 1x op heb gedrukt, dat schijnt in FW3.0.0 wel te kunnen.
Wat ik zo raar vind dat er op de sites van Kobo zelf zo slecht iets te vinden is over firmware-versies etc.
[ Voor 15% gewijzigd door AapBart op 15-11-2013 23:03 ]
We lopen hier in Europa een beetje achter. Ik kreeg bij een sync eerder deze week op m'n Touch (N905C) de 2.6.2 (4365d8338f, 9/27/2013) binnen.AapBart schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:51:
is het dus 2.10.0 die al op 21-10-2013 was gereleased..
Inderdaad, in de books list kan ik per boek 'mark as finished' of 'mark as read' doen.Wat ik mis is dat ik een boek niet als 'ongelezen' kan markeren als ik er per ongeluk 1x op heb gedrukt, dat schijnt in FW3.0.0 wel te kunnen.
Inderdaad. Zou ook graag per versie wel eens een changes of release notes willen zien ...Wat ik zo raar vind dat er op de sites van Kobo zelf zo slecht iets te vinden is over firmware-versies etc.
Gelukkig is de community behoorlijk actief.
Kijk, ik heb eerder deze setting op mobileread gevonden, lost op wat jij mist:Mattie112 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:40:
heet). Echt vreselijk, normaal kon ik even kijken hoe lang een boek nog duurde het enige wat ik nu zie onder aan de pagina is currpage/aantal_in_hoofdstuk. BAH
Voeg onderstaande code toe aan het configuratiebestand Kobo eReader.conf (in de map .kobo/Kobo)
FullBookPageNumbers=true wijzigt het totaal aantal bladzijden per hoofdstuk in het totaal aantal per boek (kepub).
[FeatureSettings]
BookSpecificStats=true
FullBookPageNumbers=true
1
2
| [FeatureSettings] Screenshots=true |
kun je screenshots maken met je powerslide ... alleen werkt die dan niet meer voor sleep mode.
Het enige wat mij nog tegenhoudt om de Aura te nemen is door de Nu.nl review. Daar kwamen ze achter dat het scherm erg makkelijk krast. Mijn e-readers worden echt gebruikt. In de binnenzak van mijn jas. Los in verschillende tassen. Dat zie je ook. Mijn huidige reader zit vol met krassen en deuken. Het hoesje zit ook vol met krassen en slijtage plekken.
Nu vind ik een beetje slijtage niet erg. Vind het zelfs normaal. Maar als het scherm van de Aura van boterzacht plastic is gemaakt is de lol snel voorbij.
Briljant.Exirion schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:09:
Ik kocht laatst een standaardje voor m'n iPhone (ik heb al iets dergelijks in het groot voor m'n iPad) maar merkte dat de Kobo er ook erg stabiel op staat. Altijd beter dan dat dingen vlak op het bureau liggen en er iets op kan vallen of dat ze onder een stapel verdwijnen.
Ze kosten per 2 nog geen 3 euro bij de Xenos

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Naja eigenlijk zoek ik een optie om dat menutje rechts onder terug te krijgen.AapBart schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:40:
[...]
Kijk, ik heb eerder deze setting op mobileread gevonden, lost op wat jij mist:
Voeg onderstaande code toe aan het configuratiebestand Kobo eReader.conf (in de map .kobo/Kobo)
FullBookPageNumbers=true wijzigt het totaal aantal bladzijden per hoofdstuk in het totaal aantal per boek (kepub).
[FeatureSettings]
BookSpecificStats=true
FullBookPageNumbers=true
en dan bedoel ik dus dit:

[ Voor 6% gewijzigd door TVL op 18-11-2013 14:35 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
- voor update -> geen probleem
- na update -> wel een "probleem"
Heb niet tussentijds de boeken veranderd dus het kan eigenlijk niks anders zijn dan dat Kobo het uitgezet heeft oid. Ik mis het wel in elk geval.
Hmz, die is inderdaad foetsie. Had ik het eindelijk voor elkaar om het te kunnen laten zien, slopen ze het er weer uit ...Mattie112 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:08:
[...]
Naja eigenlijk zoek ik een optie om dat menutje rechts onder terug te krijgen.
en dan bedoel ik dus dit:
[afbeelding]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Maar eerlijk gezegd weet k niet eens of er voor de oude Touch (N905, niet B of C) wel een update is.
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Heb het nog niet zelf kunnen testen (zit op werk) maar het zou er dus in moeten zitten!Geachte heer
Hartelijk dank om de Kobo klantendienst te contacteren.
Onze excuses voor de late reactie op uw vraag. Vanwege het grote aantal e-mails die wij hebben ontvangen waren wij niet in staat om binnen het normale tijdsbestek te antwoorden.
Sinds de nieuwe update ( 2.10 ) , als u de hoofdstukinformatie wilt zien, moet u de pagina aantikken en u onderaan naast de '' Aa '' een grafiekje en die tikt u aan.
Onze excuses voor het ongemak.
Indien u nog vragen heeft, aarzelt u niet om de klantendienst van Kobo te contacteren.
Met vriendelijke groet,
De Kobo klantendienst

Dat is hem niet.
• In boek zoeken
• Leesinstellingen
• Notities
• Woordenboek
• Vertaalwoordenboek
Thats it.

Ga vanavond even @ mn eigen reader kijken en anders stuur ik ze wel weer een mail terug!
Ik vind de Pocket toevoeging wel handig maar vond de info links onderin toch net wat prettiger.
@ hierboven, dus het kan wel! Dat is mooi, waarschijnlijk binnenkort een plugin die het in Calibre kan fixen hoop ik
[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 21-11-2013 11:38 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
http://www.mobileread.com...read.php?t=211135&page=58
"First, this has been discussed at great length in this and many other threads. Kobo has removed reading stats for side-loaded KePub books."
Het is ook niet echt triviaal maar ik vond het wel handige informatie om te hebben tijdens het lezen.
Ik miste het ook wel hoor, vond het alleen te veel moeite om zelf kepubs te gaan genereren. Nu blijkt dat mijn luiheid niet voor niets is geweest nu het niet meer kan
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En statistieken zijn juist fijn omdat ik zoveel boeken lees
WTF: als ik in images.google zoeken naar 'statistieken zijn' dan vult ie dat automatisch aan met 'als bikini's' ....

Het lijkt bijna alsof Kobo dit er bewust uit heeft gehaald om de niet geheel legale downloaders dwars te zitten, of sla ik nu door?
Het is er als ik het goed begrijp ook niet uit, alleen voor side loaded epubs

Maar je kan het dus weer aanzetten, maar dan moet je dus voortaan niet meer synchroniseren en geen boeken uit de kobo store gebruiken. Via dat zipje op pagina twee van de link die ik net postte.
1. Geen stats verwachten (pocket werkt)
2. Je pocket (en je e reader) laten syncen (je sideloaded books worden verwijderd)
optie 2 valt al af omdat je dan je boeken kwijt ben dus blijft eigenlijk alleen optie 1 over..... denk dat dan maar terug ga naar de oude firmware, pocket gebruik ik eigenlijk nooit en ik heb geen zin om een keer "perongeluk" te syncen dat al mn boeken kwijt zijn.
Pft begin te twijfelen of ik de kobo niet verkoop en ga kijken voor een kindle....
maar, ff serieus, je hebt toch nog steeds paginanummering per hoofdstuk, en bovenin staat het totale percentage gelezen, daar kan je toch makkelijk mee uit de voeten? De statistieken zoals bij gekochte kepubs werken daar waarschijnlijk beter omdat die van een heleboel extra tags zijn voorzien, intern.
[ Voor 72% gewijzigd door MaximusTG op 21-11-2013 14:38 ]
Mja, helaas staat de serie die ik nu aan het lezen ben niet in de kobo store....MaximusTG schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:37:
Je vergeet optie 3: Al je boeken in de Kobo store kopen
maar, ff serieus, je hebt toch nog steeds paginanummering per hoofdstuk, en bovenin staat het totale percentage gelezen, daar kan je toch makkelijk mee uit de voeten? De statistieken zoals bij gekochte kepubs werken daar waarschijnlijk beter omdat die van een heleboel extra tags zijn voorzien, intern.
Laat ik het zo zeggen, ik gebruik Pocket nooit en de stats heel vaak, waarom zou ik dan niet terug gaan.... Zelfs met sideloaded van pdf geconverteerde boeken werken de stats imo prima dus waarom het er uit is....
Alle legaal opgehaalde boeken (met Adobe Digital Editions) staan op je PC in Mijn Documenten (My Digital Editions) ... of bedoel je dat niet ?pven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:43:
Hoe zit dat nu precies met het kwijt raken van die boeken?
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 21-11-2013 16:28 ]
Nee, helemaal niet; wat ik uit die thread opmaak is dat áls je nog steeds die stats wil met sideloaded kepubs via die extended kobo plugin in calibre, moet je een aangepaste versie van die plugin installeren (die staat daar gelinkt). Schijnbaar krijgen namelijk alleen kepubs in een bepaalde map op de kobo stats. Als je dan dus daar je kepubs in laat zetten, en dan synct met kobo, verwijdert ie die boeken.pven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:43:
Hoe zit dat nu precies met het kwijt raken van die boeken? Ik heb er een paar legale op staan, maar die komen niet uit de Kobo-store. Er is dus een kans dat ik die kwijt ben als ik ga syncen?
Pocket vind ik daarentegen wel erg fijn! Ik gebruik de chrome browser plugin en voeg toch regelmatig een artikel toe om later eens rustig te lezen.
Ik heb twee boeken van Manning en dat werkt best goed. Alleen source code met annotations zijn opgeslagen als afbeeldingen (ivm de bolletjes en pijltjes) en dat is af en toe even met m'n neus naar de Kobo om het goed te kunnen lezen. Dat zal denk ik op een andere e-reader niet anders zijn.sparidem schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:43:
Ik zit te overwegen een Kobo te kopen, maar ik ben nog geen ervaringen tegen gekomen met technische boeken. Manning (manning.com) levert ePub e-books. Wie heeft er ervaring met dat soort technische e-books met source-codes, diagrammen e.d. ? Voor het lezen van PDF's heb ik een iPad ik, vroeg me af of (ePub versies van) dit soort boeken ook fatsoenlijk op een Kobo te lezen zijn.
Voordeel bij Manning is dat je ook gelijk de PDF erbij krijgt, mocht dat af en toe handiger zijn kan je die er altijd nog bijpakken (heb ik misschien één keer gedaan).
Drie plaatjes zeggen meer dan drieduizend woorden.
Als je meer screenshots oid wilt zien, geef een gil
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Bedankt. Dat valt me niet tegen, alleen die source code met annotaties is inderdaad van mindere kwaliteit, maar zo te zien nog goed genoeg.kenneth schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:38:
[...]
Ik heb twee boeken van Manning en dat werkt best goed. Alleen source code met annotations zijn opgeslagen als afbeeldingen (ivm de bolletjes en pijltjes) en dat is af en toe even met m'n neus naar de Kobo om het goed te kunnen lezen. Dat zal denk ik op een andere e-reader niet anders zijn.
Voordeel bij Manning is dat je ook gelijk de PDF erbij krijgt, mocht dat af en toe handiger zijn kan je die er altijd nog bijpakken (heb ik misschien één keer gedaan).
Drie plaatjes zeggen meer dan drieduizend woorden.
Als je meer screenshots oid wilt zien, geef een gil
Of misschien moet ik gewoon geduld hebben tot er een (nieuwe) plugin komt die alle problemen oplost.
Stats zijn bij mij nog steeds zichtbaar na updateMattie112 schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:12:
Ik vroeg me af of er al iemand weer naar de vorige firmware is gegaan om de stats weer werkend te krijgen? Zit er zelf heel erg over te denken, ik gebruik Pocket niet en de stats mis ik nog steedsVraag me af of het simpel is om een versie achteruit te gaan....
Of misschien moet ik gewoon geduld hebben tot er een (nieuwe) plugin komt die alle problemen oplost.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
In de technologiewereld staat er praktisch altijd wel een absolute toptechniek op uitkomen binnen een paar maanden (of dit daadwerkelijk zo is of enkel marketingpraat is laat ik in het midden..mister_S schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:32:
Als er binnen een paar maanden een absolute toptechniek op komst is, wacht ik liever af.
Gewoon nu kopen waar je je goed bij voelt en niet te veel achteruit of vooruit kijken.
"Sterven met de folder in je hand" is een vaak gehoorde opmerkingVerwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:47:
[...]
Gewoon nu kopen waar je je goed bij voelt en niet te veel achteruit of vooruit kijken.
Ik hoop dat de overgang van fysieke boeken naar e-readers niet te veel verwenning zal eisen (al lees ik nu wel vaak op mijn smartphone).
[ Voor 3% gewijzigd door mister_S op 27-11-2013 20:27 ]
De sleepcover die ik voor mijn Glo heb wel, ik neem aan dat het bij alle sleepcovers is anders is dat onpraktisch.4POX schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:14:
De sleepcover. Kan ik die helemaal naar achteren vouwen als ik boek aan het lezen ben?
My bad. Had schijnbaar nog niet de update geinstalleerdMattie112 schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:45:
Ook met sideloaded epubs (en dus met de calibre plugin "omgevormd" maar kobo epubs)?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Haha. Sleepcover zit erom heen. Je kan hem dus ook achter de e-reader omvouwen. Maar wat denk je. Gaat opeens de reader weer in slaap. Ik zal dus een beetje afstand aan de achterkant moeten houden.pven schreef op donderdag 28 november 2013 @ 06:43:
[...]
De sleepcover die ik voor mijn Glo heb wel, ik neem aan dat het bij alle sleepcovers is anders is dat onpraktisch.
Daar heb ik soms ook last van, maar niet vaak.4POX schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:02:
[...]
Haha. Sleepcover zit erom heen. Je kan hem dus ook achter de e-reader omvouwen. Maar wat denk je. Gaat opeens de reader weer in slaap. Ik zal dus een beetje afstand aan de achterkant moeten houden.
Ik gebruik Calibre om mijn bibliotheek te sorteren, hierbij voeg ik ook de serie toe in de metadata. De Aura HD lijkt dit echter niet op te pikken. Ik wil dus op de e-reader sorteren op een bepaalde trilogie etc. Is dit niet mogelijk?
Het was simpel
[ Voor 36% gewijzigd door mister_S op 29-11-2013 16:33 ]
Overigens zou je ipv #boekenkast (of welke naam je dan ook gebruikt) ook 'series' (zonder hashtag, want is geen custom kolom) in kunnen vullen als kolom om automatisch boekenkasten mee aan te maken in de plugin..
[ Voor 27% gewijzigd door mister_S op 29-11-2013 17:31 ]
Ik weet eigenlijk niet of je ook meerdere kolommen kunt noemen in de plugin.
Is de nieuwe FW voor de Aura HD niet officieel beschikbaar? Je kunt het wel handmatig installeren zoals in dit topic vermeldt, maar het gaat niet automatisch. Betekent dit dat ze het nog niet officieel voor de Aura HD hebben getest?
Verkeerd gelezen, dit kan op de Glo
[ Voor 8% gewijzigd door mister_S op 30-11-2013 12:15 ]
En al in huis? First impressions?4POX schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:14:
Kobo Aura is besteld. ..... Nu wachten op het afhaalbericht.
Wat werkt precies niet (meer) ?pven schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:37:
Mij staat bij dat ik 'vroeger' vanaf mijn Glo via de webbrowser en COPS eBooks op mijn Glo kon krijgen. Dat werkt nu niet meer.
Kan COPS nog steeds met m'n Touch gebruiken.
Anders eens aankaarten op : COPS : Calibre OPDS PHP Server
Anders BicBucStriim eens proberen, soortgelijke tool als COPS.
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 02-12-2013 15:27 ]
Ik ben onder de indruk. Heb wel wat ergenissen. Maar dat is meer mijn probleem dan van Kobo. Ik heb vijf jaar lang met Sony e-readers gewerkt. En onbewust bedien ik de KOBO ook zo.
Ik ga mijn ervaringen opschrijven voor een blogpost.
Als ik COPS open in de webbrowser op mijn Glo dan werkt dat allemaal prima. Als ik echter een ePub wil downloaden, dan wordt er niets gedownload. Ik heb er overigens de nieuwste firmware op staan, misschien dat ze wat dingen hebben geblokkeerd?Goner schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:24:
[...]
Wat werkt precies niet (meer) ?
Kan COPS nog steeds met m'n Touch gebruiken.
Anders eens aankaarten op : COPS : Calibre OPDS PHP Server
Anders BicBucStriim eens proberen, soortgelijke tool als COPS.
Heb ook wel 's problemen met de Kobo browser gehad (password beveiliging op COPS folder). Probleem even aankaarten in het COPS forum, schrijver (vlad59) is altijd bereid mee te denken en te helpen.pven schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:45:
[...]
Als ik echter een ePub wil downloaden, dan wordt er niets gedownload.
Bvd
Meer info:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=228084
Here are the changes that I know of. There might be more. I don't know what differences there are between devices.
Library settings has "Book management" settings.
Allows to remove download books, previews or "imported" books
And Pocket article management has been moved here.
Includes counts of books and total sizes.
"Pocket" settings page has been removed.
Menu on "Reading Stats" and "Awards" now has "Dictionary".
Disabling the info panel now works for both sleep and power off.
Fixed bugs:
Light level not being set to 0%.
Font changing when reading an epub on the SD card and the device has been to sleep while reading.
In-margin page numbers displayed when reading an epub on the SD card after the device has been to sleep while reading.
Doesn't go back to sleep after about a minute if the screen isn't touched.
The above is from my notes with the beta firmware versions and a quick check with the released firmware.
[ Voor 95% gewijzigd door TVL op 10-12-2013 10:45 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
"When you grow up your heart dies"
vraag twee, is een kobo touch met auto-wake uitgevoerd. zo ja, werkt een geckocover hierop.
[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 15-12-2013 20:25 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Ik heb een kobo glo.. gisteren was het 1 disco van lampjes.. ik kreeg hem niet aan en het lampje flikkerde wit..
Vandaag in de oplader gehad.. lampje knippert groen maar doet niets..
pc geeft niets aan.. herkend hem helemaal niet..
Geprobeerd te resetten met een spelt dan flikkert het scherm even en verder niets..
Kan hem ook niet uit zetten.. groene lampje blijft branden..
Heeft iemand er ervaring mee?
MVG Chesed
[ Voor 32% gewijzigd door pven op 18-12-2013 14:16 ]
Verwijderd
Ik zou zelf voor de kobo aura gaan.ThomasKC schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:50:
Ik heb voor mijn vriendin een Kobo Touch gekocht, heel tof ding. Maar nu wil ik natuurlijk ook een ereader voor mezelfMaar ik zit een beetje te twijfelen tussen een Kobo Glo en Aura. Prijzen liggen niet zo ver uit elkaar, dus daarin geen probleem. Over de aura lees ik dat het scherm niet zo krasbestendig is, en dat hij wat trager reageert. Daarin heeft de Glo dus een voordeel. Maar de Aura is natuurlijk een recenter toestel, en ik neem aan dat hard- en software toch wat meer up to date zijn. Iemand die nog voor- of nadelen over het 1 of het andere toestel heeft? Of waarom de eene wel en de andere niet?
De kobo aura heeft voor in bed zachtere verlichting en het krassen heb ik nog niet ontdekt, maar ik doe hem ook niet los in de tas met sleutels enz. erbij. En langzamer is hij ook niet, misschien gaat dat om tienden van een seconde maar ik merk het niet. Maar de Glo is ook geen verkeerde keus. Succes met kiezen.
Als de zon op mijn Aura schijnt lijkt het net of er haarscheurtjes in het bovenste gedeelte van het scherm zitten. Maar hiervoor moet ik wel goed mijn ogen focussen.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:57:
[...]
Ik zou zelf voor de kobo aura gaan.
De kobo aura heeft voor in bed zachtere verlichting en het krassen heb ik nog niet ontdekt, maar ik doe hem ook niet los in de tas met sleutels enz. erbij. En langzamer is hij ook niet, misschien gaat dat om tienden van een seconde maar ik merk het niet. Maar de Glo is ook geen verkeerde keus. Succes met kiezen.
[ Voor 0% gewijzigd door 4POX op 20-12-2013 10:35 . Reden: typo ]
Mijn glo heb ik een jaar gehad en deze week verkocht. De aura heb ik net een uur, dus te kort om er echt een goeie mening over te vormen. Wat ik wel meteen merk is dat de aura juist merkbaar sneller is dan de glo. Belangrijkste overweging voor mij was de verlichting. De 1% instelling van de glo was, in het bijna donker, voor mij nog veel te fel. Het scherm van de aura lijkt wel iets meer te reflecteren onder kunstlicht dan de glo en hij houdt minder prettig vast omdat de bovenkant hard is. Dat rubberachtige van de glo vond ik juist fijn vasthouden.ThomasKC schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:50:Maar ik zit een beetje te twijfelen tussen een Kobo Glo en Aura. Over de aura lees ik dat het scherm niet zo krasbestendig is, en dat hij wat trager reageert. Daarin heeft de Glo dus een voordeel. Maar de Aura is natuurlijk een recenter toestel, en ik neem aan dat hard- en software toch wat meer up to date zijn. Iemand die nog voor- of nadelen over het 1 of het andere toestel heeft? Of waarom de eene wel en de andere niet?
Het belangrijkste pluspunt van de aura vind ik op dit moment het ver terug kunnen dimmen van de verlichting. Als je je reader meesleept en vreest voor krassen op de glasplaat dan is een glo de betere keus denk ik.
Heb nu geen lees statistieken meer.
Harde reset geprobeerd maar geen succes.
Welke opties heb ik?
P.S. Met 'harde reset' bedoel je 'Factory Reset' ? Met een factory reset zou de firmware naar de originele terug moeten gaan.
[ Voor 63% gewijzigd door - J.W. - op 23-12-2013 15:14 ]
Een factory reset lukt wel.- J.W. - schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:15:
Firmware terugzetten (zie 2e post onder kopje 'Firmwares')
P.S. Met 'harde reset' bedoel je 'Factory Reset' ? Met een factory reset zou de firmware naar de originele terug moeten gaan.
Maar bij het opstarten begint hij weer met updaten en dit kan ik niet omzeilen.
Kan ik opstarten zonder update?
[ Voor 4% gewijzigd door axeldenekamp1 op 25-12-2013 10:11 ]
Met ebooks van bol.com kan dit wel via adobe. Maar heb de optie nog niet bij Kobo gevonden.
Kon het antwoord niet met een zoekopdracht (google en dit topic) vinden.
Edit: Is het toevallig "tablet"? Daar kan ik mij herinneren iets over te hebben gehoord i.v.m. het niet resizen van afbeeldingen.
[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 24-12-2013 15:50 ]