Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Het kan me echt niet schelen, zolang het maar goedkoop is, niet veel weegt en mijn kobo beschermt.
Voorheen gebruikte ik een washandje
Verwijderd
http://dx.com/p/protectiv...o-mini-purple-blue-233916
Gelijk een Neopreen Sleeve voor kobo touch besteld. Voor 12,50(incl verzendkosten).
Mooi apparaat en leest erg prettig.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Dat was inderdaad een van mijn beweegredenen. Ik heb dat ding gekocht om zo licht mogelijk te zijn (ivm trektochten enzo). Een andere reden is trouwens "stealth-mode"... hij ziet er zo een heel stuk minder stelenswaardig uit. Vandaar ook eerst dat washandje. Tipje dat ik ooit eens kreeg van een Afrika-ganger die een hoes had gemaakt van een oude handdoek voor om zijn laptop. Niemand is geinteresseerd in een overduidelijk oude handdoek.Melkunie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:04:
Mwa, ligt er aan wat je wilt. Van zo'n hoesje wordt ie wel weer even 3 keer zo zwaarHet liefst zou ik een soort smartcover hebben zoals een iPad dat heeft, alleen een stevig plaatje over de voorkant en verder niets. Heb nu de Gecko slim cover voor mijn Touch, ook dikke prima, maar geen hoesje is gewoon het fijnste lezen.
Thuis gebruik ik trouwens nooit een hoesje, t'is alleen voor "transport". Zo heb ik er ook geen last van tijdens het lezen.
Verwijderd
Weet iemand of hij al ergens in de winkel ligt, want ik wil hem natuurlijk eerst bekijken.

Verwijderd
Ik vraag me af of het glas glinsterd ? Dat lijkt namelijk zo op foto's en filmpjes.DaDude schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:40:
Heb de aura vandaag binnen gekregen, wat een leuk apparaat zeg, lekker responsief en voldoet aan alle verwachtingen!
Weet iemand ook of de roze een witte voorkant heeft?
Inmiddels niet meer te bestellen bij Wehkamp zie ik. Heb er 1 bij Coolblue besteld nu. Eens kijken of ik dit weekend een review kan maken.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:38:
Ik zag op de wehkamp website dat je de nieuwe kobo aura 6 inch kan bestellen voor 139 euro.
Weet iemand of hij al ergens in de winkel ligt, want ik wil hem natuurlijk eerst bekijken.
Running \ Cycling: Strava
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Tof! Hoe is het scherm? Ik heb gezien dat het wel helemaal glad is aan de voorkant, maar zit daarachter niet het scherm nog steeds een beetje 'naar achteren', als je begrijpt wat ik bedoel? Of is het net als bij moderne telefoons en tablets meteen vooraan?DaDude schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:40:
Heb de aura vandaag binnen gekregen, wat een leuk apparaat zeg, lekker responsief en voldoet aan alle verwachtingen!
Verwijderd
Voor mij heeft de Hd 6.8 de voorkeur van wege het formaat maar en vooral betere verlichting.
De 6 inch versie heeft last van blooding vooral aan de bovenkant en ook benedenhoek en elders.
Dat werkt irritant bij het lezen en lijd erg af.
Waarschijnlijk is het door de (nieuw) vlakke rand dat de verlichting zelf te zien is.
De HD versie heeft een mooie egale verlichting.
Ook vind ik het veranderen (verversen) van de tekst mooier en rustiger bij de HD dan bij de 6 inch versie.
Bij de 6 inch versie is bij het bladeren, vervorming in de letters te zien en dat telkens opnieuw.
Alsof de letters eerst afgebroken (brokkelig) heeft te worden voor dat de nieuwe wordt geplaatst.
Ik vind het een lelijk gezicht.
Bij de HD versie worden de pagina's mooi, netjes verwisseld zonder zichtbare storing en ververst na iedere 6 pagina's en dat is instelbaar.
Voor die 20 euro meer blijft de kobo aura HD, voorlopig bij mij de boeken tonen en gaat de 6 inch retour.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 06:30 ]
Verwijderd
Hij zag er supermooi uit en het scherm glimt totaal niet. Het lijkt wel of er een randje onder het glas zit, maar dat is niet storend. Bij de boekhandel is hij nog niet, dus voor mij nog even wachten.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
Gaf de reader, na verbinden met Windows, aan dat de schijf geformatteerd moest worden?Mattie112 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:24:
Ik heb met mijn Aura HD opeens het probleem dat een hele zooi boeken niet meer "gezien" worden, geen cover "onbekende auteur", geen titel. Kan ze ook niet meer openen "geen reader gevonden" iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Dan had ik hetzelfde probleem met mijn eerste Aura HD. Wat ik ook probeerde, ik kreeg geen contact met de reader. Helaas komt dit probleem vaker voor bij de Aura HD en, als je de diverse fora een beetje volgt, is het een hardware-probleem. Terugsturen is mijn enige devies in deze.
Mijn tweede Aura HD vertoont het probleem (nog) niet.
Verwijderd
Scherm ziet er mooi uit, ligt goed in de hand en reageerd lekker snel.
Alleen als je de verlichting aandoet zie je zoals @miniad bescheef een licht balk boven aan je scherm
(alsof je een TL balk boven aan je scherm aangaat).
Hier baal ik van want is echt wel opvallend als je aan het lezen bent en valt niet te negeren (althans niet voor mij).
Ook wat mij opvalt is in dat als je de verlichting helemaal terug brengt naar 1% niet uit gaat maar dat het scherm behoorlijk verlicht blijft genoeg zelf om te kunnen lezen. Dit in tegenstelling van de reviews waar ze het hebben over dat het scherm uit gaat..
zie reviews...
YouTube: Kobo Aura 6" 2013 vs Kobo Glo Frontlight Reading Test
http://goodereader.com/blog/category/reviews
Misschien heb ik gewoon een slecht exemplaar (hoop ik) ga deze in iedergeval proberen vamiddag te ruilen
Ik heb vorige week een Aura HD gekocht. Ik hoop niet dat dit een structureel probleem is. De (grootte van) de reader bevalt me prima en de verlichting is mooi egaal. Bovenstaand probleem met de verlichting herken ik dan ook niet op mijn Aura HD.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:17:
[...]
Gaf de reader, na verbinden met Windows, aan dat de schijf geformatteerd moest worden?
Dan had ik hetzelfde probleem met mijn eerste Aura HD. Wat ik ook probeerde, ik kreeg geen contact met de reader. Helaas komt dit probleem vaker voor bij de Aura HD en, als je de diverse fora een beetje volgt, is het een hardware-probleem. Terugsturen is mijn enige devies in deze.
Andere oplossing is natuurlijk het Engelse woordenboek gebruiken om het Engelse woord te verklaren, is dit een beetje een uitgebreid woordenboek?
Neen dat niet, calibre gaf wel aan dat de database corrupt was oid... achja heb er verder ook niet al te veel aandacht aan geschonken, reader gewiped en boeken er weer opgezet, so far so goodVerwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:17:
[...]
Gaf de reader, na verbinden met Windows, aan dat de schijf geformatteerd moest worden?
Wij hebben nu een kindle 3. De boeken ( .epub) staan op de laptop en gebruiken het prog. calibre om de epub om te zetten naar het .mopbi bestand en te plaatsen op de kindle. Calibre heb ik dus ingesteld op de kindle.
Willen echter ook een kobo glo aanschaffen. Nu wil ik de calibre op deze laptop ook gebruiken om dus de boeken op de Glo te plaatsen. Mijn vraag gaat dit met Calibre twee verschillende e-readers zonder steeds de instelingen te veranderen? Of hebben jullie een andere oplossing?
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Verwijderd
Doe je er wel verstandig aan van een Kindle naar een kobo te gaan? De firmwares zijn veel minder stabiel dan bij Amazon en mijn inziens ben je met een kindle paperwhite 2 veel beter af dan een kobo glo. Als je graag een kobo wilt is de aura hd de beste keuze (waarschijnlijk evengoed als de paperwhite 2, maar het is even afwachten hoe het nieuwe paperwhitescherm in de praktijk werkt, wellicht is het aanzienlijk beter dan de huide e-ink schermen).rambocus schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:23:
Weet niet waar de vraag te stellen daarom in dit topic.
Wij hebben nu een kindle 3. De boeken ( .epub) staan op de laptop en gebruiken het prog. calibre om de epub om te zetten naar het .mopbi bestand en te plaatsen op de kindle. Calibre heb ik dus ingesteld op de kindle.
Willen echter ook een kobo glo aanschaffen. Nu wil ik de calibre op deze laptop ook gebruiken om dus de boeken op de Glo te plaatsen. Mijn vraag gaat dit met Calibre twee verschillende e-readers zonder steeds de instelingen te veranderen? Of hebben jullie een andere oplossing?
Maar even reageren op je vraag: calibre kan prima omgaan met 2 ereaders van verschillende merken. Na het aansluiten kan je via de ereader knop in calibre (pijltje) ook instellen welke formaten je wilt hebben op het betreffende apparaat. Dit is vergelijkbaar met de wizard die je aan het begin krijgt als je Calibre de eerste keer opstart.
Voor Kobo kepub en voor Amazon azw3 als je een kindle 4 heb of mobi als je een kindle 3 of lager hebt. Het startpunt voor zowel kobo als amzon is het beste een epub bestand (even aangenomen dat je geen azw3 of kepub als startpunt hebt).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 10:04 ]
De Glo koop je nu voor € 119,-- en ik heb hem vóór vrijdag nodig i.v.m. vakantie.
Ga straks thuis even kijken hoe dat gaat met calibre
Overigens ben ik van een Paperwhite overgestapt op een Glo. De hierboven genoemde stabiliteitsissues heb ik totaal geen last van gehad tot nu toe.
Qua beeldkwaliteit is er imho weinig verschil tussen de twee readers, al vind ik de verlichting van de Glo wat prettiger en zijn de - als toch graag tweakende en nogal kieskeurige lezer - uitstekende instelmogelijkheden wat betreft lettertypes voor mij echt super op de Glo.
Mijn vriendin heeft nu de Paperwhite en is daar erg tevreden mee.
Nu is het geen ramp ( alks ik de boeken heb gelezen verwijder ik ze van de Glo) maar bij verschillende boeken in de boekenplank komen geen covers bij.
Terwijl de basisgegevens van de boeken op de laptop hetzelfde zijn. ( per boek een map met daarin de epub en een JEPG plaatje).
Overigens zie ik wel de cover als ik op de boek klik in de leesplank. Het boek opent dan met eerst de cover.
Gezien mijn collectie ebooks nogal uitgebreid is, vraag ik me het volgende af:
- Op mijn laptop bewaar ik mijn bestanden in een aantal categorieën zoals Autobiografie, Humor, Nonfictie, Roman, Reisverhaal, ... . Hoe kan ik het meest efficiënt deze opdeling ook in calibre voorzien en ervoor zorgen dat bij het inladen van de Kobo met ebooks vanuit calibre automatisch volgens deze categorieën boekenplanken aanmaken en de ebooks laten verschijnen op de juiste boekenplank.
- Ondanks de indeling van de ebooks in categorieën/boekenplanken wil ik graag de samenvatting kunnen doornemen alvorens een boek te kunnen kiezen om te lezen. Kan dit m.b.v. calibre/Kobo Aura HD?
- Is er een manier om de ebooks op m'n Kobo die ik al heb gelezen ook als dusdanig "aan te duiden"?
Verwijderd
Calibre kan een overzicht van jouw boeken maken met samenvatting, cover e.d. erbij, dan heb je een soort boek van je boeken.Cosmiccc schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:42:
- Ondanks de indeling van de ebooks in categorieën/boekenplanken wil ik graag de samenvatting kunnen doornemen alvorens een boek te kunnen kiezen om te lezen. Kan dit m.b.v. calibre/Kobo Aura HD?
Zie hier: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=118556
Door de metadata aan te passen van een boek en te zorgen dat er bij "commentaar" een samenvatting staat, krijg je een synopsis te zien als je "details bekijken" kiest van een boek.
Je kan toch kiezen voor "als voltooid markeren"?
@rambocus; Dat er een jpeg in de map met de epub staat is leuk, maar die stuurt calibre niet mee. Er moet in het epub bestand een cover-plaatje gedefinieerd staan. Dat je wel wat ziet als je het boek opent is omdat dat gewoon de eerste pagina van het boek is. Bij de meeste epubs staat daar ook de cover.
Gebruik je de alternatieve plugin om .kepub.epub's naar je reader te sturen of de gewone van calibre? In principe dacht ik nl. dat de reader bij gewone .epub's een render van de eerste pagina als cover gebruikt. Maar dat kan dus wel eens misgaan. Zie je bij de boeken zonder cover een leeg vak, net zo groot als de andere covers, of een puntje?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
Wellicht nog eenvoudiger (maar dat weet ik niet zeker omdat ik geen kobo heb): gebruik de plugin van mobileread die modify epub heet, die plaatst als je dat wilt de samenvatting van het boek vooraan in het boek zelf, dus de eerste pagina's.MaximusTG schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:15:
Door de metadata aan te passen van een boek en te zorgen dat er bij "commentaar" een samenvatting staat, krijg je een synopsis te zien als je "details bekijken" kiest van een boek.
Weet iemand misschien dit aan mij uit te leggen?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Dat komt waarschijnlijk doordat je nu .kepub bestanden krijgt. Die doen dat inderdaad.Timocos schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 00:36:
Hiermee krijg ik nu voortaan onder in beeld op mijn e-reader te zien hoever ik in een hoofdstuk ben.
Da's wel een leuke .. ik heb in Calibre inderdaad wel series in de juiste volgorde door volgnummers te gebruiken en ook COPS laat de juiste volgorde zien, maar zodra ze op de Touch staan is het gewoon alfabetisch ... je zou dus het nummer moeten opnemen in de titel, vooraan.Enige wat me totaal niet lukt om in te stellen is in een serie de boeken in de juiste volgorde krijgen.
Daar heb je in Calibre de Metadata Plugboards voor. Dan kun je het titelveld in Calibre 'schoon' houden, en wordt het nummer er pas voor geplakt als het boek naar je reader gaat.... je zou dus het nummer moeten opnemen in de titel, vooraan.
Die functie zit in de Voorkeuren.
Verwijderd
Zie hier een handleiding hiervoor (ik zou bij device wel all kiezen en niet 1 specifieke ereader):zetmolm schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:51:
[...]
Daar heb je in Calibre de Metadata Plugboards voor. Dan kun je het titelveld in Calibre 'schoon' houden, en wordt het nummer er pas voor geplakt als het boek naar je reader gaat.
Die functie zit in de Voorkeuren.
http://wiki.mobileread.co...le_and_Calibre_Plugboards
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door immetjes op 09-10-2013 10:45 ]
Verwijderd
http://www.ebay.nl/itm/UL...ash=item4ac9fef0e5&_uhb=1Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:18:
Wie weet waar ik een mooie dunne cover voor de kobo aura 6" kan kopen. Bij Gecko is hij er pas over 5 weken en eigelijk vind ik de orginele te groot, maar ik heb hem nog nergens op de foto gezien hoe hij eruit ziet met de kobo aura erin.
Edit: idd is voor de HD, niet de nieuwe Aura. Ik gebruik die dingen niet. E-reader wordt er alleen maar zwaarder van. Heb wel een dikke "reis" hoes van de HEMA.
[ Voor 13% gewijzigd door immetjes op 08-10-2013 19:32 . Reden: Niet voor aura dus ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Wat ik me ervan herinner: de HD voor veel-lezers. Iets beter pixeldichtheid, daarmee scherper beeld. De 6" ververst de pagina's beter zonder flikkeren en heeft een capacatief scherm van 6" wat goed reageert. Het is ook lichter.Melkunie schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:25:
Hm dat moet dan snel gegaan zijn. Ik hou het nieuws hier behoorlijk goed bij, maar dat artikel heb ik toch gemist. Jammer, ben wel benieuwd. Hoop dan dat ie later nog komt
Edit: Aha. Even de Tweakers redactie (tnx Rupie) geraadpleegd en hij staat dus hier bij de buren. Mijn geheugen is waardeloos.
[ Voor 22% gewijzigd door immetjes op 09-10-2013 10:44 ]
Dat van die krassen is best wel een minpunt vind ik. Andere websites spreken ook over het gebruik van plastic in plaats van glas, dat zal dus sneller bekrast raken. Aan de andere kant wel weer het voordeel dat je niet bang hoeft te zijn dat je scherm kapot kan vallen (zoals met de meeste smartphones het geval is).TVL schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:21:
Hier een review over de Aura http://nutech.nl/reviews/...en-fragiele-e-reader.html
Ik had er al eentje willen bestellen, maar eerst graag ergens bekijken. Bij de MediaMarkt heb ik er nog geen zien liggen, ergens anders wel al in de winkel?
Wat ik wel apart vind aan de review is dat hij schijnbaar geen beschermhoesje gebruikt.Cyclonist schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:39:
[...]
Dat van die krassen is best wel een minpunt vind ik. Andere websites spreken ook over het gebruik van plastic in plaats van glas, dat zal dus sneller bekrast raken. Aan de andere kant wel weer het voordeel dat je niet bang hoeft te zijn dat je scherm kapot kan vallen (zoals met de meeste smartphones het geval is).
Ik had er al eentje willen bestellen, maar eerst graag ergens bekijken. Bij de MediaMarkt heb ik er nog geen zien liggen, ergens anders wel al in de winkel?
Verwijderd
Ik heb dat een keer bij een ereader gehad, kon dat hele ding weggooien. Had hem in een tas die ik op de grond neerzette, kennelijk genoeg om het glas te laten springen. Dat was wel bij een van de eerste ereaders, ik heb wel het idee dat de huidige glazen schermen beter zijn dan jaren terug.Cyclonist schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:39:
Aan de andere kant wel weer het voordeel dat je niet bang hoeft te zijn dat je scherm kapot kan vallen (zoals met de meeste smartphones het geval is).
Ik vind het wel vreemd dat iemand een ereader of tablet zonder hoes gaat vervoeren in een tas, sorry hoor, maar dat is gewoon dom. Je bent toch ook voorzichtig met je tv of monitor? Die vervoer je ook niet door hem maar in de auto te gooien (want dat is het feitelijk , een ereader zonder hoes te vervoeren in een tas.
Ik ben het trouwens vaker oneens met deze recensent, zie ook zijn review over de sony waarin hij klaagt over de software terwijl wij ook een sony hebben en die software in mijn/onze ogen perfect werkt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 10:26 ]
Ik ben zelf erg te spreken over de Kobo Aura. Echt een prachtig vormgegeven apparaat. Backlight werkt goed, hij voelt erg snel aan, touchscreen vind ik goed werken en ook met PDF's lijkt hij bijzonder goed overweg te kunnen. Ik kan het met niets vergelijken, aangezien dit mijn eerste e-reader is.
Daar zit wat in inderdaad, al heb ik bijvoorbeeld overwogen om de Kobo Touch te halen voor ~65 euro en me daarbij niet heel erg druk te hoeven maken om beschermen/hoesjes. Door het dieper gelegen scherm hoef je je daar minder druk om te maken lijkt me. Natuurlijk stop ik het dan wel tussen bijvoorbeeld een paar boeken in, of in ieder geval niet in de buurt van sleutels e.d. die krassen kunnen veroorzaken. Het blijft toch ook een gebruiksvoorwerp?Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:21:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat iemand een ereader of tablet zonder hoes gaat vervoeren in een tas, sorry hoor, maar dat is gewoon dom. Je bent toch ook voorzichtig met je tv of monitor? Die vervoer je ook niet door hem maar in de auto te gooien (want dat is het feitelijk , een ereader zonder hoes te vervoeren in een tas.
Wat betreft dat geheugen, wat geinig zeg. Ik wist niet dat bedrijven dit nu nog gebruikten, doet me denken aan het upgraden van je eerste generaties iPod met CompactFlash kaarten en mini HDD's.
Zie onderstaande foto (sorry niet erg scherp), waar eerste en derde boek hier last van hebben.
Weet iemand een oplossing?

(zoals verzocht door tweakers is dit een thumbnail, klik er op voor grotere foto)
[ Voor 15% gewijzigd door Edwin_VH op 15-10-2013 21:42 . Reden: thumbnail ]
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Eventueel handmatig:
MaximusTG schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:02:
... Boek aanpassen gaat in Calibre als volgt; rechtermuisknop op boek, kies boek aanpassen, kies dan boek uitpakken. Er opent een verkenner/bestandsbeheerder-venster met een tijdelijke directory van je boek. Meestal moet je content.opf hebben. Die handmatig bewerken en zoeken naar iets wat lijkt op:
code:
1 <item href="cover.jpeg" id="cover1" media-type="image/jpeg"/>
en veranderen naar
code:
1 <item href="cover.jpeg" id="cover1" media-type="image/jpeg" properties="cover-image"/>
Bestandsbeheerder sluiten en in Calibre kiezen voor boek herbouwen.
[ Voor 84% gewijzigd door MaximusTG op 15-10-2013 22:37 ]
Inderdaad.MaximusTG schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:34:
Dan gebruik je waarschijnlijk de Kobo Touch Extended Driver in Calibre?
Is dat een bekend probleem?
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
De plugin is up to date, maar mijn firmware niet. Oudere modellen van de Touch krijgen geen automatische firmware updates meer, terwijl de extended plugin gemaakt is voor FW 2.81 (ik heb 2.52 of zo). Ik zal eens trachten om de FW manueel up te daten en laat dan weten of het iets geholpen heeft.
Het manueel aanpassen van de code voor elk boek afzonderlijk is een laatste optie.
========
Addendum
========
Kan eventueel handig zijn om weten als iemand zelfde probleem voor heeft.
De FW voor de N905 kon niet worden aangepast, blijft dus (voorlopig? wellicht definitief..) op 2.5.2.
Het boek met Calibre omzetten EPUB->EPUB werkte wel, cover verschijnt nu netjes op het beginscherm.
[ Voor 28% gewijzigd door Edwin_VH op 17-10-2013 19:11 . Reden: Addendum ]
Ik kwam afgelopen week een nieuwe (voor mij) variant tegen ; Social DRM ...
Alle boeken die ik kocht werden automagisch door Adobe gedownload en in de boekenkast en in My Digital Editions gezet, maar deze variant moet je opeens zelf kopiëren
Wordt wel gedownload en geopend, maar als je Adobe sluit, is-ie weg ?
Interessant, maar ik durf hem nog niet te openen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:47:
Was jullie dit al opgevallen?
http://blog.the-ebook-rea...kobo-ebook-readers-video/
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Durven is niet het woordpven schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:
[...]
Interessant, maar ik durf hem nog niet te openen.
We hebben ondertussen 2 van die readers, en de 2GB is wat dat betreft voldoende.
Aangezien de Ereader niet het verzamelpunt is, staan de boeken hoog en droog op de NAS.
Gelezen worden de boeken geclassificeerd als "nog een keer" of "delete"
Ik had 'de fout' gemaakt op de touch van de jongste, om een sdkaartje erin te steken met 100'en boeken.
Het inlezen koste wat tijd ... zeg maar
De vragen die ik heb over de Kobo Aura;
- Wat voor materiaal is het glas op het apparaat van gemaakt? De nu.nl review liet zien dat het erg snel krast. Het is toch niet van dat plexiglas wat al krast als je er even boos naar kijkt?
- Hoe goed zit de microSD kaart in het apparaat? Blijft het goed zitten? Of valt die er uit als je de e-reader iets te hard vastpakt? Is de MicroSD verzonken of steekt die een beetje uit?
- Heb je beheer over wat je op het interne geheugen en wat je op het externe geheugen mag zetten?
- Als je heel veel boeken in het geheugen hebt staan, gaat een Kobo bij elke reboot alles scannen of is dit eenmalig. (Mijn prs-350 is eenmalig een half uur aan het scannen als ik er een hele stapel nieuwe boeken in zet)
- Kan je wel een Engels-Nederland woordenboek downloaden. Ik lees graag Engelse boeken. Maar ik ken helaas niet alle woorden. Bij de Sony is het een keer dubbel klikken en ik weet de Nederlandse betekenis.
Het wordt niet gesynchroniseerd, alleen het allereerste artikel.
Ik heb alles gedaan wat ik kon bedenken, weer in en uitloggen, app weer her-authorizen... Ben ten einde raad, zo'n fantastische feature op mijn aura en het werkt niet.
@4pox: heb de reader pas een dagje dus kan helaas er nog geen antwoord op geven.
[ Voor 12% gewijzigd door lordMocro op 25-10-2013 08:58 ]
Misschien het ophalen/openen zelf, maar ja waar praat je dan over ... nanoseconden ?FreshMaker schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:37:
Wat ik me afvraag, zou het sneller zijn, als je een 8 of 4GB class10 kaartje daarin steekt.
Als ik zo eens de ervaringen lees van mensen met een 16 of 32GB (echt!) kaartje in hun e-reader (div. merken) eens lees, wordt het starten inderdaad onwaarschijnlijk traag en er treden zelfs freezes op. De index groeit waarschijnlijk compleet uit z'n voegen ...
(vind overigens de hobby om 10.000-en boeken op je e-reader te zetten een beetje zinloos ; mijn verzameling staat op div. manieren geïndexeerd op PC/NAS (Calibre) en als ik een boek wil lezen zoek ik dat boek daar op en zet het op m'n e-reader, ik ga niet eindeloze lijsten door zitten bladeren op de reader zelf

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 25-10-2013 09:52 ]
Maar elke gek zijn gebrek
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Pocket syncing?lordMocro schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:54:
Heeft iemand anders ook problemen met pocket syncing?
Het wordt niet gesynchroniseerd, alleen het allereerste artikel.
Ik heb alles gedaan wat ik kon bedenken, weer in en uitloggen, app weer her-authorizen... Ben ten einde raad, zo'n fantastische feature op mijn aura en het werkt niet.
@4pox: heb de reader pas een dagje dus kan helaas er nog geen antwoord op geven.
Ik kan het op mijn Glo niet vinden, waar kan ik dat zien? De Pocket integratie lijkt mij wel mooi, ik dacht alleen dat hij er nog niet was.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Niet 10.000 boeken. Maar in een lang weekend kun je wel 100 comics lezenGoner schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:51:
[...]
Misschien het ophalen/openen zelf, maar ja waar praat je dan over ... nanoseconden ?
Als ik zo eens de ervaringen lees van mensen met een 16 of 32GB (echt!) kaartje in hun e-reader (div. merken) eens lees, wordt het starten inderdaad onwaarschijnlijk traag en er treden zelfs freezes op. De index groeit waarschijnlijk compleet uit z'n voegen ...
(vind overigens de hobby om 10.000-en boeken op je e-reader te zetten een beetje zinloos ; mijn verzameling staat op div. manieren geïndexeerd op PC/NAS (Calibre) en als ik een boek wil lezen zoek ik dat boek daar op en zet het op m'n e-reader, ik ga niet eindeloze lijsten door zitten bladeren op de reader zelf)
Verwijderd
voor comics is een tablet echt 100 keer beter. Ik lees ze zelf op de ipad, dat is wel een heel groot verschil ten opzichte van de ereaders. Als je heel graag comics leest is een tablet echt de moeite waard.4POX schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:45:
Niet 10.000 boeken. Maar in een lang weekend kun je wel 100 comics lezenDus theoretisch zou ik 5200 comic per jaar kunnen lezen
Verder begrijp ik niet waarom jullie in aantallen praten, dat lijkt me gezien de (il)legaliteit ervan niet verstandig.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 11:04 ]
Nou, dat is een aanname. Ik ken een dame die download per 10.000 fantasie boeken in .txt formaat die zijn geschreven door fans. Volledig legaal.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:03:
[...]
voor comics is een tablet echt 100 keer beter. Ik lees ze zelf op de ipad, dat is wel een heel groot verschil ten opzichte van de ereaders. Als je heel graag comics leest is een tablet echt de moeite waard.
Verder begrijp ik niet waarom jullie in aantallen praten, dat lijkt me gezien de (il)legaliteit ervan niet verstandig.
Ik ben vaak meerdere weken niet thuis, en dan is het heerlijk om niet vooraf te hoeven bepalen welke boeken je zin in zult hebben om te lezen...Goner schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:51:
[...]
Misschien het ophalen/openen zelf, maar ja waar praat je dan over ... nanoseconden ?
(vind overigens de hobby om 10.000-en boeken op je e-reader te zetten een beetje zinloos ; mijn verzameling staat op div. manieren geïndexeerd op PC/NAS (Calibre) en als ik een boek wil lezen zoek ik dat boek daar op en zet het op m'n e-reader, ik ga niet eindeloze lijsten door zitten bladeren op de reader zelf)
Wat is daar illegaal aan dan? Er zijn heel erg veel gratis boeken te krijgen daarnaast kan ik me zo voorstellen dat mensen ook veel Ebooks kopen. Zo duur zijn ze nu ook weer niet. Ik heb thuis ook een boekenkast vol met gekochte boeken dus waarom niet een boekenkast met legale ebooks. Vreemde opmerking om het gelijk in de illegaliteit te drukken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:03:
[...]
Verwijderd
Heeft alleen de Kobo Aura als ik het goed heb, heel misschien de Aura HD ook.janvanduschoten schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:45:
[...]
Pocket syncing?
Ik kan het op mijn Glo niet vinden, waar kan ik dat zien? De Pocket integratie lijkt mij wel mooi, ik dacht alleen dat hij er nog niet was.
Expliciet er naar verwijzen lijkt me dat het meer gedonder zal geven, MOCHT het daadwerkelijk strafbaar/illegaal zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:44:
Het gaat mij er niet om dat het legaal is of niet, ik zou alleen jullie adviseren niet in aantallen te praten, zeker niet als het aantallen zijn die opvallen. Dat is het gedonder wat je ermee kan krijgen niet waard.
Dit is gelukkig niet het geval, net als bij films en muziek mag je illegaal aangeboden boeken gewoon downloaden voor eigen gebruik.
[ Voor 44% gewijzigd door lordMocro op 25-10-2013 14:06 ]
Maar wil je voor een paar weken keus hebben uit 10.000 boeken ??EgMaf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:19:
[...]
Ik ben vaak meerdere weken niet thuis, en dan is het heerlijk om niet vooraf te hoeven bepalen welke boeken je zin in zult hebben om te lezen...
Als ik kan kiezen uit 15 boeken op vakantie (meerdere weken) dan red ik het wel ... nam je ook altijd zoveel boeken mee vóórdat je een e-reader had
Waarom zouden wij er gedonder mee krijgen ?Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:44:
Het gaat mij er niet om dat het legaal is of niet, ik zou alleen jullie adviseren niet in aantallen te praten, zeker niet als het aantallen zijn die opvallen. Dat is het gedonder wat je ermee kan krijgen niet waard.
Iedereen die op Usenet of Torrent kijkt ziet de verzamelingen van 1000-boeken zo staan ...
Kun je comics ook legaal downloaden/kopen ??Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:03:
[...]
voor comics is een tablet echt 100 keer beter. Ik lees ze zelf op de ipad,
[ Voor 44% gewijzigd door Goner op 25-10-2013 15:04 ]
Verwijderd
Ja, nou, de marvel comics wel en dat is wel een leuke app op de ipad met een abonnement. Maar de Nederlandse comics niet, op spotnet kan je er wel 1000'en letterlijk vinden, daar zitten een heleboel stripscanners.Goner schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:58:
Kun je comics ook legaal downloaden/kopen ??
Op spotnet kom je amper marvel tegen. Ik heb een abonnement genomen, maar soms wordt op usenet wel een collectie gepost, maar als je een paar specifieke striphelden van marvel leuk vind is een abonnementje ook de moeite waard.
Brein gaat nogal actief de ebooks aanpakken, vandaar. Beter voorkomen dan achteraf gedonder toch?Goner schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:58:
Waarom zouden wij er gedonder mee krijgen ?
Iedereen die op Usenet of Torrent kijkt ziet de verzamelingen van 1000-boeken zo staan ...
Dat klopt dus helaas niet, boeken en software mag niet, films en volgens mij muziek weer wel. Ja, niet logisch. Maar het downloaden zal wel niemand opvallen , erover posten is wat minder omdat je post toch altijd blijft bestaan en als een Brein of wat dan ook eens actie gaat ondernemen verstrekt Tweakers vast jouw gegevens / ip adres etc. en heb je gedonder wat ook zonde is. Maar misschien zit ik te doemdenken, maar na al die nsa verhalen ben ik wat voorzichtig.lordMocro schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:58: net als bij films en muziek mag je illegaal aangeboden boeken gewoon downloaden voor eigen gebruik.
Maar even afgezien van de discussie, strips lees je beter op een tablet. Ik las voorheen wel strips op de ereader, maar eigenlijk werken alleen manga's nog wat fijn. Sinds ik een ipad heb lees ik echt nooit meer een strip op de ereader.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 15:58 ]
Ik nam altijd "maar 15" boeken mee vanwege het gewicht.Goner schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:58:
[...]
Maar wil je voor een paar weken keus hebben uit 10.000 boeken ??
Als ik kan kiezen uit 15 boeken op vakantie (meerdere weken) dan red ik het wel ... nam je ook altijd zoveel boeken mee vóórdat je een e-reader had
Ik kies bij mijn volgende boek nou eenmaal graag uit mijn volledige bibliotheek, en ik kan maar moeilijk voorspellen in welke schrijver ik dan het meeste zin heb.
Let wel: Dat ben ik, ik zeg nix over anderen, en het is voor mij ook geen noodzaak, maar wel prettig om heel veel boeken mee te kunnen nemen.
Ik stel voor dat je in het vervolg wat beter onderzoekt doet voordat je bold statements maakt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:49:
[...]
Brein gaat nogal actief de ebooks aanpakken, vandaar. Beter voorkomen dan achteraf gedonder toch?
[...]
Dat klopt dus helaas niet, boeken en software mag niet, films en volgens mij muziek weer wel. Ja, niet logisch. Maar het downloaden zal wel niemand opvallen , erover posten is wat minder omdat je post toch altijd blijft bestaan en als een Brein of wat dan ook eens actie gaat ondernemen verstrekt Tweakers vast jouw gegevens / ip adres etc. en heb je gedonder wat ook zonde is. Maar misschien zit ik te doemdenken, maar na al die nsa verhalen ben ik wat voorzichtig.
Even om de misinformatie uit de wereld te helpen.
Brein gaat idd achter ebook uploaders aan, niet downloaders, zeer groot verschil. Als ze een aanklacht indienen tegen een downloader dan heeft het weinig zin, het is simpelweg niet strafbaar.
Je geeft stellig aan dat boeken en software niet mag, maar vervolgens zeg je muziek en films "volgens mij" weer wel...

En je haalt Brein steeds aan, dan zal ik even wat van Breinse website citeren:
"Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan."
bron: http://www.anti-piracy.nl/wat-mag-niet.php
M.a.w. tweakers hoeven in dit topic nergens bang voor te zijn tenzij ze digitale (strip)boeken uploaden.
ontopic:
Niemand met een Kobo Aura waarbij pocket ook niet werkt?

Verwijderd
Aha, dan ben ik in de war, normale boeken mogen kennelijk wel. Ook lekker duidelijk die wetgeving omtrent dit alles. Dan is er niks aan de hand, zie alleen op veel Amerikaanse fora deze waarschuwingen voorbij komen en wilde jullie wat behoeden voor ellende.lordMocro schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:05:
"Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan."
Excuus voor de vervuiling van dit topic
Ik heb nu mijn ereader (aura non-HD, mijn eerste ereader) een halve week en ik ben er heel erg blij mee. Ik was nog aan het twijfelen tussen deze en de nieuwe ipad mini, maar ik weet nu dat ik de juiste keuze gemaakt hebt.
E-readers hebben 1 groot voordeel, het apparaat past in je jaszak (gebruik geen hoes, ik doe er heel voorzichtig mee) en je leest meer doordat het apparaat niet veel anders kan! Natuurlijk kan een ipad wat sneller door de studieboeken bladeren maar een ereader werkt niet vermoeiend voor je ogen en je kunt het echt overal meenemen. Ik merk dat ik in het OV mijn smartphone heel af en toe gebruik om even mijn whatsapp berichten te checken of ff mijn rooster.
Tablets kunnen tegenwoordig zo veel dat het lezen zelf eronder lijdt. Heb je geen last van met e-readers, en ik vind het erg rustgevend doordat ik niet steeds "lastig gevallen" wordt door allerlei notifications.
Mee eens, ondanks dat ik mij goed kan concentreren in het algemeen, lijdt een tablet me (te) vaak af als ik erop aan het lezen. Dat ding kan (en wil) gewoon te veel. (of het boek boeit niet echt dat kan ook). Een ereader leest ook om die reden voor mij rustiger.lordMocro schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:03:
@ Dikkiedikdik:kan gebeuren.
...
Tablets kunnen tegenwoordig zo veel dat het lezen zelf eronder lijdt. Heb je geen last van met e-readers, en ik vind het erg rustgevend doordat ik niet steeds "lastig gevallen" wordt door allerlei notifications.
Na de 6x in 1 week was het zo erg dat hij niets meer wilde doen, ga geen maand wachten tot de batterij leeg is dus maar teruggebracht en geld teruggevraagd.
Zag nu de mini in de aanbieding liggen voor iets van 30 euro inclusief sleepcover bij de groothandel en heb er hier gelijk 2 van meegenomen. Die werkt stukken beter, nog niet vastgelopen en het formaat is eigelijk prima als je hem onderweg gebruikt.
Sleepcover heeft een magneetje in de cover die zorgt dat de Kobo aan en uit gaat. Misschien dat deze niet goed zit. Ik heb een Gecko cover voor mijn Glo en heb gemerkt dat je hem goed moet dichtklappen. De sensor in de Kobo zit rechtsonderin dus daar moet het magneetje dat in de cover zit ook tegen aan komen.SmooK schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:43:
Ik heb een tijdje geleden voor de kobo aura hd van mijn vriendin een hoesje gekocht op ebay. Deze zou sleepcover zijn maar als ze deze functie gebruikt is de kobo binnen 3 dagen leeg terwijl ze normaal zeker 2 maanden met een batterijlading kan doen. Meer mensen hier last van en komt dit door het hoesje of door de kobo zelf?
Zie hier voor: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=198477
Klinkt als een brakke sleepcover waardoor je ereader gewoon aan blijft staan (maar dat kan je niet zien want hij is dichtSmooK schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:43:
binnen 3 dagen leeg terwijl ze normaal zeker 2 maanden met een batterijlading kan doen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Geen last van hier, ik heb ook een cover van ebay. Je kan sowieso eens naar je energie instellingen kijken. Of wat al genoemd is even kijken of je kan zien of hij daadwerkelijk in slaapstand gaat. (tip: schermverlichting 100% + donkere kamer en je ziet zo of er nog licht 'lekt')SmooK schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:43:
Ik heb een tijdje geleden voor de kobo aura hd van mijn vriendin een hoesje gekocht op ebay. Deze zou sleepcover zijn maar als ze deze functie gebruikt is de kobo binnen 3 dagen leeg terwijl ze normaal zeker 2 maanden met een batterijlading kan doen. Meer mensen hier last van en komt dit door het hoesje of door de kobo zelf?
Verwijderd
De automatische 'sleep and wake up'-functie heb ik toen uitgezet en ik gebruik nu gewoon het schuifje bovenop om hem aan en uit te zetten, aangezien dit een handeling van niets is.
[ Voor 23% gewijzigd door RaijRaij op 28-10-2013 16:02 ]

Ze kosten per 2 nog geen 3 euro bij de Xenos
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er is alleen nog een vervelende bug als je de boel naar kepubs omzet, waar ik helaas ook last van heb:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=223180
Beetje jammer dat je geen gebruik kan maken van pages remaining in chapter om een of andere vreemde reden, maar voor de rest is het tot dusver een mooi apparaat.
Dit los ik op door even helemaal bovenaan de pagina te klikken/drukken met mijn vinger, dan verschijnt er bij mij een soort menu/statusbalk. Daarna weer op het midden van de pagina klikken/drukken en dan werkt het weer. Wel een vervelende bug inderdaadPropane schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:41:
Ik heb sinds kort een Kobo Aura + Sleepcover. Met de tips van hier en op Mobileread even Calibre naar smaak ingesteld. Bevalt prima (eerste e-reader).
Er is alleen nog een vervelende bug als je de boel naar kepubs omzet, waar ik helaas ook last van heb:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=223180
Beetje jammer dat je geen gebruik kan maken van pages remaining in chapter om een of andere vreemde reden, maar voor de rest is het tot dusver een mooi apparaat.
Vanwege een redelijk druk schema ben ik niet in staat veel te lezen, maar het valt me op dat de batterij extreem snel leegloopt. In een nacht in slaapstand verliest het ding ongeveer 7%. Als ie echt uit staat is het 7-8% per etmaal. Dit lijkt me geen normaal gedrag. Heeft iemand hier enig idee hoe dit komt? Google levert niets op. Nou ja, "niets" op een verhaal over corrupte ebooks na (wat alleen zinnig te testen valt door alle boeken op één na te verwijderen en zo 1 voor 1 te proberen). Da's niet echt waar ik dit ding voor heb gekocht...
Ik ben juist heel tevreden over de accuduur, doe er wel minimaal een maand mee. Heb je al naar de settings gekeken, slaapstand bijvoorbeeld. Ik heb ook de backlight op maar 2% (anders veel te fel) staan en zet dit alleen aan als ik het nodig hebt. Anders zou ik maar eens aanspraak maken op garantie.MrMaxedTank schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:56:
Vanwege een redelijk druk schema ben ik niet in staat veel te lezen, maar het valt me op dat de batterij extreem snel leegloopt. In een nacht in slaapstand verliest het ding ongeveer 7%. Als ie echt uit staat is het 7-8% per etmaal. Dit lijkt me geen normaal gedrag. Heeft iemand hier enig idee hoe dit komt? Google levert niets op. Nou ja, "niets" op een verhaal over corrupte ebooks na (wat alleen zinnig te testen valt door alle boeken op één na te verwijderen en zo 1 voor 1 te proberen). Da's niet echt waar ik dit ding voor heb gekocht...
Terug ermee, zou ik zeggen.
7-8% verliezen als ie écht uitstaat is natuurlijk ook vrij idioot. Dan haal je de maand nog niet eens terwijl je er niets mee doet. Ik sluit me aan bij de rest: terug!
Ook is er een nieuwe game toegevoegd waarbij blokken verschoven moeten worden om een van de blokken te kunnen bevrijden. Verder heb ik 't idee dat de pagina's wat sneller omslaan, wilde voorheen nog al eens een paar seconden blijven hangen. Dit komt nog steeds voor, maar minder frequent lijkt het.
Verder blijf ik de Kobo Glo een van mijn beste aankopen van afgelopen tijd vinden. Zeker ook als ik naar andere e-readers van vrienden kijk.