Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt veel mooiere covers voor 1/3e van de prijs met gratis verzendkosten op Ebay staan.

Even een voorbeeld voor de HD bezitters:
link

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:45:
[...]

Je hebt veel mooiere covers voor 1/3e van de prijs met gratis verzendkosten op Ebay staan.

Even een voorbeeld voor de HD bezitters:
link
Wat mooi is, is een kwestie van smaak.
Hoesjes zijn er inderdaad goedkoper te krijgen, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar ik ben er ontzettend blij mee!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 11:50
Ik heb een Kobo Touch met momenteel firmware 2.5.2 (7-05-13) Echter , ik lees hier over firmware 2.6.1 en zelfs 2.8.1. Wanneer ik een synch maak (via Kobo Desktop of wifi), wordt er nooit voorgesteld een nieuwere firmware te installeren, en evenmin wordt die ongevraagd geïnstalleeerd.

Niet dt ik klaag, ik ben tevreden genoeg met FW 2.5.2, ik vind het alleen vreemd dat ik van laatste updates verstoken blijf.

Is het omdat ik een 'Touch' heb (geen Glo of Aura)?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39
Edwin_VH schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:20:
Ik heb een Kobo Touch met momenteel firmware 2.5.2 (7-05-13) Echter , ik lees hier over firmware 2.6.1 en zelfs 2.8.1. Wanneer ik een synch maak (via Kobo Desktop of wifi), wordt er nooit voorgesteld een nieuwere firmware te installeren, en evenmin wordt die ongevraagd geïnstalleeerd.

Niet dt ik klaag, ik ben tevreden genoeg met FW 2.5.2, ik vind het alleen vreemd dat ik van laatste updates verstoken blijf.

Is het omdat ik een 'Touch' heb (geen Glo of Aura)?
Bij mij heeft het ook even geduurd voordat 2.8.1 binnen kwam (Glo). Had hem paar keer opnieuw opgestart met WiFi gelijk aan, en toen kreeg ik hem wel binnen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmooK schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 02:16:
Even een kort vraagje. Ik heb vorige week mijn vriendin een Kobo aura hd cadeau gedaan en ze is er heel erg blij mee en bevalt goed. Nu zat ik er vanavond even mee te spelen en toen viel me op dat het licht aan de bovenkant van de reader geel is en aan de onderkant meer wit. Is dit normaal? Ik kan er verder vrij weinig over vinden.
Hier op mijn Kobo aura hd is de verlichting egaal "wit", dit is wel m'n tweede aura hd.
De eerste had een 3-tal dode pixels (SN: N204B34........) deze is terug gestuurd en inmiddels weer een nieuwe retour met sn:N204B37.........., dus als het storend is zeker retour zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 20:45
Yes, nieuwe Kobo is officieel aangekondigd. De Kobo Aura 6'' :)
http://cafe.kobo.com/blog...cial&utm_campaign=Product
http://www.tabletsmagazin...ert-6-inch-aura-e-reader/

Highlights:
  • €149.99
  • 6"
  • 1024*768 (212ppi) met comfortlight
  • 4GB
  • 1GHz processor (Freescale i.M507)
  • Zwart en ROZE :/
Had persoonlijk op een hogere resolutie gehoopt, nu begrijp ik de meerwaarde nog niet zo, en zeker de prijs niet. Misschien mis ik iets :P

Ook een paar nieuwe tablets van Kobo aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meho
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vet! Dat is precies de read-it-later service die ik gebruik!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Net de Kobo Glo + officiële Sleepcover uit Japan besteld.

149,82 + 6 usd = ongeveer 120 euro inclusief verzenden.

http://www.ebay.nl/itm/Ko...s-Brand-New-/171089999985

Ik heb voor de goedkope verzendoptie gekozen en hoop dat ik gewoon door de douane heen kom. Anders komt er nog iets van 25-35 euro bij. (het is onder de 150 euro dus alleen BTW en geen heffing)

Voor zover ik weet is er geen verschil tussen japanse en EU kobo glo. Bij eerste opstart kan je gewoon taal kiezen.

Alleen is de verzendtijd wel wat langer dan NL webshops

@maximusTG, daarom hopen we ook dat er geen btw overheen komt :)

[ Voor 5% gewijzigd door zero_cool89 op 29-08-2013 11:21 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je die BTW erbij krijgt had je het net zo goed in NL kunnen bestellen...

Heb nog geen update op mn touch voor dat "Pocket"

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
zero_cool89 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:23:
Ik heb voor de goedkope verzendoptie gekozen en hoop dat ik gewoon door de douane heen kom. Anders komt er nog iets van 25-35 euro bij. (het is onder de 150 euro dus alleen BTW en geen heffing)
Als je die btw wel moet betalen komen er ook nog administratie- of afwikkelingskosten bij. Meestal doet het transportbedrijf dat, daar werkt iemand die de administratieve rompslomp mbt de btw afdracht voor z'n rekening neemt en die doet dat niet gratis.

Laatst heb ik een horloge van 103 euro in Singapore besteld. De transportkosten van DHL werden door de afzender betaald. Maar aan de koerier van DHL moest ik 34,50 euro bijbetalen, meer dus dan alleen maar de btw.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MaximusTG schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:09:
Heb nog geen update op mn touch voor dat "Pocket"
Pocket will be available on Kobo e-readers starting Sept. 13

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 12:49
Gisteren heb ik de Kobo plugins geinstalleerd (kobo utilities en kobo touch extended) in Calibre en enkele boeken opnieuw op mijn Glo gezet.
Nu zijn enkele covers erg klein geworden, terwijl het voor de plugin prima was.
Als test hetzelfde boek geupload als epub, dan heeft hij wel een grote cover....

Wie weet hoe je dit kan oplossen ?

[ Voor 6% gewijzigd door vndk op 29-08-2013 22:43 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:43

Goner

What can I do you for ?

Edwin_VH schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:20:
Ik heb een Kobo Touch met momenteel firmware 2.5.2 (7-05-13) Echter , ik lees hier over firmware 2.6.1 en zelfs 2.8.1.
Ik heb 2.6.1 en dat is zo te zien de meest recente voor de Touch :

http://www.mobileread.com...php?p=2159069&postcount=1

kan ook niet echt vinden op de Touch zelf of op de PC software hoe te checken of er nieuwe firmware is.
In de vorige firmware stond er ook wat informatie (change log) maar dat is nu ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Wow, de e-reader wereld van Tweakers ligt toch wel redelijk op zijn gat zeg.. De nieuwe Aura aangekondigd drie dagen geleden, en naast de post daarvan slechts een reactie of twee, drie.. jammer! 'Vroeger' zou er pagina's aan speculaties, discussies over de nieuwe opties, enzovoorts zijn geweest.
Of komt het doordat andere blogs meteen vol staan met reviews en heeft niemand vragen meer?

Voor mij is het in ieder geval een instant buy:
die gladde voorkant,
de verlichting van de HD (die ik al eens geprobeerd heb, goed gemaakt),
Bijna geen page refreshes meer (ik kom van een reader af die iedere pagina refreshed)..

Wel jammer van de prijs, de Aura HD is inmiddels gezakt tot een euro of zes boven de introductieprijs van de Aura, en met firmware updates worden die inhoudelijk wel gelijk getrokken natuurlijk (pocket e.d.). Maar misschien wordt 150 euro de adviesprijs en starten we er een euro of 20 onder.

Grote kans dat Amazon met de opvolger van de Paperwhite minimaal op gelijke hoogte komt, maar dat duurt dan weer maanden om het op een normale manier in Nederland te krijgen. Eigenlijk loop je daar altijd een versie achter. En mijn oude favoriet Sony is zo koppig met hun T3-specs dat ze gaan afhaken denk ik. Weer geen verlichting, dus weer 'verplicht' een dure hoes er bij.. why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
Sinds dit weekend heb ik ook een Kobo Glo in gebruik. Tot nu toe is het nog geen overdeeld succes, het apparaat blijft steeds 'vastlopen'. Na de eerste keer verbinden met de pc, reageerde het apparaat al niet meer. Vandaag weer geprobeerd, maar ik heb alweer meerdere keren moeten resetten.

Ik heb er een boek (ePub) opgezet via Calibre, vervolgens veilig verwijderen in Windows, waarna de Kobo braaf het nieuwe boek weergeeft. Ik kon er zelfs even doorheen bladeren. Daarna het apparaat in standby gezet, om te kijken of het ook nog vindbaar is als het uit de slaapstand wordt gehaald. Dat lukt niet: dan loopt het apparaat helemaal vast. Een reset later staat het volgens Windows Explorer nog op het apparaat, maar niet meer in de Kobo bibliotheek.

Ik heb in Calibre wel de Kobo Touch Extended Driver plugin gedownload, zoals ook hier in dit topic wordt aangeraden. Maar de meeste boeken in mijn Calibre bibliotheek zijn al in het ePub-format, ik ga er van uit dat je die toch niet nogmaals hoeft te converteren naar ePub? Of moet je, voordat je boeken via Calibre naar de Kobo zet, toch alsnog converteren naar ePub? Of zelfs KEPub?

Verder valt me tegen dat het apparaat iedere keer als ik het aanzet vraagt om wifi toegang en een kobo-inlog.Niet echt handig als je op de camping in de rimboe zit lijkt me...

Update: net weer geprobeerd een boek erop te zetten via Calibre, deze keer via het scherm 'boek naar apparaat zetten in specifiek formaat' (ePub). Dat werkt, veilig verwijderen, de reader geeft aan de bibliotheek bij te werken, even lijkt alles te werken en kan ik het boek openen. Maar bij pagina 2 al loopt de boel vast, ik kan geen pagina meer omslaan, niet meer naar home, of in standby. Heeft iemand hier misschien een idee wat er aan de hand is? Ik kan alleen maar met een 'basic reset' (aanknop 10 sec. vasthouden) weer de reader aan de praat krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door pkopf op 01-09-2013 15:34 ]

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:52
Ik heb in Calibre wel de Kobo Touch Extended Driver plugin gedownload, zoals ook hier in dit topic wordt aangeraden. Maar de meeste boeken in mijn Calibre bibliotheek zijn al in het ePub-format, ik ga er van uit dat je die toch niet nogmaals hoeft te converteren naar ePub? Of moet je, voordat je boeken via Calibre naar de Kobo zet, toch alsnog converteren naar ePub? Of zelfs KEPub?
Als het goed is met die plugin worden de bestanden automatisch omgezet naar kobo epub. Het is niet nodig om dit te doen maar bepaalde handige features (zoals "xx% read", "1hr 10m remaining") werken niet met normale epub.

Ik ben op dit moment eens lekker mijn calibre database opnieuw aan het indelen. Ik had eerst gewoon alles er in gedonderd maar nu zet ik het netjes neer compleet met serie informatie. Boekenkasten worden nu ook automatisch aangemaakt zowel met de naam van de serie als de naam van de auteur. Ook worden de boeken dynamisch renamed zodat ze in de vorm van "Serie 01 - Titel" op mijn e-reader komen te staan. Eerst was stond alles door elkaar en een serie van 50 boeken is dan vreselijk om de juiste op te zoeken :p

Het kost flink wat tijd maar het is wel veel duidelijker zo :D

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WaterFire schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:19:
Wow, de e-reader wereld van Tweakers ligt toch wel redelijk op zijn gat zeg.. De nieuwe Aura aangekondigd drie dagen geleden, en naast de post daarvan slechts een reactie of twee, drie.. jammer!
Wij hebben hier 2 kobo touch in gebruik, en om de waarheid te zeggen ... buiten de verlichting, is het het niet waard om de boel te upgraden.
Het is niet zo dat er wereldschokkende vooruitgang is geboekt.

De noviteiten t.o de oudere readers, zijn niet denderend en noodzakelijk, en behalve het lezen, gebruik je zo'n apparaat niet om meer dingen tegelijk mee te doen.
Het is en blijft voorlopig een "one trick pony", niets mis mee, maar zou er een camera in komen, of een mediaplayer, dan zullen er meer reacties loskomen ( pro / tegen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Mattie112 schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:18:
[...]

Als het goed is met die plugin worden de bestanden automatisch omgezet naar kobo epub. Het is niet nodig om dit te doen maar bepaalde handige features (zoals "xx% read", "1hr 10m remaining") werken niet met normale epub.
Ok, niet nodig dus om ePubs om te zetten, ik neem aan dat hier de Kobo Glo dus niet van is 'gecrasht'? Het is nog steeds onmogelijk om de reader weer uit standby te halen. Iedere keer zorgt dat voor een reset, waardoor de hele database inmiddels zo corrupt als de pest moet zijn...

Nog maar eens terug naar factory-settings en opnieuw verbinden met een andere pc. Misschien dat dat werkt.

..en update3: factory reset gedaan, op een andere pc geïnstalleerd, 5 minuten gewacht na 'veilig verwijderen'....vervolgens geen teken van leven. Het homescherm werd geladen, maar halverwege loopt de boel vast. Na nog een 5 minuten wachten reageert het apparaat nergens meer op. Is er een bepaald ritueel wat ik niet goed doe? Langer wachten na veilig verwijderen oid?

[ Voor 20% gewijzigd door pkopf op 01-09-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik jou was zou ik eens de hele kobo leeghalen en dan je boeken er op zetten met Calibre en ook verwijderen met Calibre. Ik weet niet of het helpt maar ik heb het nu al regelmatig gedaan en nog nooit een vastloper gehad. Ik converteer ze alleen van epub naar epub en zet ze dan over naar de Kobo Glo.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ok, ik ben om: ik wil meer stats en moet mijn boeken dus gaan converteren naar het kobo-epub-formaat. Kan ik dat met alle boeken doen die al op mijn Glo staan, of moet ik ze eerst eraf halen en weer opnieuw erop zetten?

* pven is nog redelijk onbekend met Calibre :$

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
@janvanduschoten: Heb je nog een tip hoe de kobo leeg te maken? Na iedere reset geeft de reader zelf aan dat er geen boeken meer opstaan, behalve de boeken die via de 'synchronisatie' via de Kobo-account weer worden geladen (drie preview boeken). Daarnaast heb ik gisteravond de reader weer teruggezet naar factory settings, dan is alles er toch sowieso af? Of raad je aan om ook de preview-boeken te verwijderen van het Kobo-account.

Het lijkt er erg op dat de reader niet goed wordt losgekoppeld van de pc. Na veilig verwijderen blijft de reader zelf zeggen dat het apparaat is 'verbonden en opgeladen' wordt. Ik had gisteren 5 minuten gewacht, maar de melding bleef er staan. Uiteindelijk dus de kabel losgetrokken, maar dat resulteerde in een vastloper. Ik krijg de indruk dat dit probleem niet 'normaal' is, zal ook maar eens een melding bij Kobo maken. Misschien heb ik gewoon een defect apparaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Wilde deze week een kobo kopen maar ik wacht nog even op de nieuwe aura. 16 september las ik?

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:46:
Ok, ik ben om: ik wil meer stats en moet mijn boeken dus gaan converteren naar het kobo-epub-formaat. Kan ik dat met alle boeken doen die al op mijn Glo staan, of moet ik ze eerst eraf halen en weer opnieuw erop zetten?

Als ik me niet vergis moet je de boeken er eerst afhalen en dan er weer opzetten. De plugin converteert dan automatisch je boek naar kobo.epub formaat. Aan de originele .epub veranderd niets, die blijft hetzelfde, de conversie gebeurt pas tijdens het overzetten naar de kobo. Ik durf niet te zeggen of je het ook op de kobo zelf uit kunt voeren maar vanaf pc>kobo werkt het goed & automatisch.
pkopf schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:10:
@janvanduschoten: Heb je nog een tip hoe de kobo leeg te maken?

*knip*
Volgens mij doe je het zo goed, als alle boeken eraf zijn dan moet het voldoende zijn. De standaard boeken zouden niet uit moeten maken, volgens mij heb ik ze er ook nog op staan :P
Ik zou na een harde reset eerst eens wifi aanzetten en syncen om zeker e zijn dat je de laatste firmware hebt en dan met Calibre eerst een 1 boek erop zetten en testen of je vastlopers oid krijgt.
Ik heb m'n kobo niet bij de hand maar als ik hem er in Windows uitgooi dan blijft volgens mij op de kobo bij mij ook staan dat hij verbonden is & oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Ok, dank voor de tips. Ik heb de reader nu ook niet bij de hand, maar ga vanavond weer verder prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
pven schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:46:

Je moet ze er inderdaad eerst even afgooien en dan de plugin installeren en ze opnieuw erop zetten. De plugin zorgt ervoor dat de extensie van de epubs verandert naar .kepub.epub op het apparaat. Dat is nl al genoeg om de epub met de kepub-renderen weer te geven op de Kobo. Maar om het goed te laten functioneren voegt de plugin ook allerlei tags toe in de epub.
Als je dan meteen een extra kolom maakt in calibre waar je de boekenplank-naam in zet en vervolgens daarna verwijst in de plugin heb je meteen een boekenplank als je ze erop zet.
De plugin heeft ook de optie om informatie over boeken die tot een serie behoren over te zetten. Maar ik dacht dat dat niet goed werkte. Maar toen zag ik ineens dat het bij een serie die ik aan het lezen was wel over gekomen was. Dat staat dan in het klein in grijze letters onder de titel in het overzicht.
Maar toen ik er vanochtend de laatste in die serie bij zette kwam de serie-informatie niet goed over.
Dus ik heb dat weer uitgezet in de KoboTouchExtended plugin. Wat ik nu doe is bij "metadata-adapters" een regel toegevoegd voor bestandstype "epub" apparaat KOBOTOUCHEXTENDED. Voor de "title"
code:
1
{series:re(([^\s])[^\s]+(\s|$),\1)}{series_index:0>2s| - | - }{title}

Dat erin zetten dus. Dat zorgt ervoor dat er voor de titel van het boek de eerste letters van elk woord in de serie-titel komt te staan, met nummer.

edit: Ah, nu zie ik hoe je wel de series-informatie goed kan krijgen; Zet dus nu wel update series information aan in de plugin. Stel bij voorkeuren -> "boeken naar apparaat sturen" metadata beheer in op automatisch. Zorg dat je boeken netjes de goede titel etc hebben en serie-informatie.
Stuur de boeken naar je reader. Kies voor ontkoppelen bij apparaat. Trek de usb-kabel uit de reader. Wacht tot ie klaar is met inhoud verwerken. Sluit de reader nu weer aan. Calibre gaat nu de metadata goed zetten. Als er geen taken meer onderin staan kan je weer ontkoppelen.
Schijnt door een fout in de firmware te komen dat het niet in 1 keer kan.

[ Voor 15% gewijzigd door MaximusTG op 02-09-2013 13:11 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik geloof dat hij bij mij dynamisch de serie in de 'titel' zet van het boek. Geen idee welke settings ik daar voor had dat zou ik vanavond even na moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat zeg ik dus net, dat kan ook, dat gaat via "metadata-adapters". Maar door metadata beheer in Calibre op automatisch te zetten, je boeken over te sturen, disconnect en opnieuw connecten, wordt op dat moment de missende serie-informatie over gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ah ik zie nu je edit pas :) Dat is inderdaad wat ik bedoelde alleen ik dacht dat het bij mij in 1x ging zonder disconnect/reconnect maar 100% zeker ben ik daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Heel bijzonder dit: nog een keer de reader aangesloten aan de laptop en met Calibre gekeken of er nog boeken op stonden. Volgens Calibre stonden er boeken op uit 2012 (?), maar ik denk dat het boeken zijn die van een andere reader (of iPad) zijn. In ieder geval geen boeken die _ik_ op de Kobo heb gezet. En nu zijn ze er dus weer af :). Bij wijze van test heb ik de handleiding van Calibre (omgezet naar ePub) op de reader gezet.

Vervolgens heb ik de reader veilig verwijderd (in Calibre), gewacht totdat het apparaat verdwijnt bij de verbonden apparaten in Windows en Calibre niet meer aangeeft dat er een reader is verbonden. De Kobo gaf nog aan dat de bibliotheek wordt bijgewerkt, begon met het laden van het Home scherm en gaf zelfs weer dat de Calibre Quick Start Guide is toegevoegd. Maar daarna loopt alles vast. Er wordt geen wifi geladen, de 'live tile' Synchronisatie wordt niet weergegeven en het apparaat reageert nergens op. Niet op de aanknop, niet op verbinden met de pc, helemaal vast. Ik denk dat dit een gevalletje omwisselen voor een nieuwe is...Eens kijken hoe coulant de Media Markt is.

Update: Vandaag naar de Media Markt geweest, ik kon gelijk een nieuwe uitzoeken. Het kwam ze niet heel onbekend voor, vastlopers op de Kobo Glo. De nieuwe doet het tot nu toe beter, na eerste keer verbinden met pc en daarna loskoppelen leidt tot nu toe nog niet tot vastlopers.

[ Voor 11% gewijzigd door pkopf op 03-09-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank! Een dezer dagen ga ik daar maar eens aan beginnen, :)

De Kobo Touch is in de aanbieding voor 65 euro: grun93 in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 23:39
Ik overweeg om een Kobo Glo/Aura HD aan te schaffen. Maar voordat ik tot de koop overga vraag ik me af hoe het bevalt om een krant (Volkskrant in mijn geval) te lezen op de e-reader. Is dit goed te doen? Hoe haal je de krant dan binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Via WiFi. Ik heb zelf geen ervaring met krant lezen op een eReader, maar ik vermoed dat dat op een tablet toch wat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hangt er vanaf of de krant te "downloaden" is in een geschikt formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat klopt ja, zover ik kan zien is de Volkskrant alleen in je browser of via een app te lezen.. Dat terwijl bv het NRC een epub heeft van elke krant. En dan nog is het niet heel eenvoudig om het op je ereader te krijgen (tenminste, op een automatische manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kun je de Volkskrant niet downloaden met Calibre ?? Heb het niet bij de hand, maar meen het wel eens gezien te hebben ...
Er zitten flink wat kranten in calibre, maakt gebruik van de on-line versie dacht ik (dus geen abonnement)

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 04-09-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat kon, lijkt het:
That's correct but because of [the paid version changing over to Flash content] it's no longer possible to retrieve the URLs to the articles using Calibre. As such I doubt that anyone will have a working recipe as I believe it to be impossible...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ah, ja, dat klopt ja Goner; Maar idd dat is dus geript van de online versie van de krant. Volgens mij staat daar niet alles in wat in het blad zelf staat toch?
Hier de gegenereerde epub (werkt dus nog wel!)
https://dl.dropboxusercon...013%5D%20-%20calibre.epub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
hmm dat is minder! De kosten van de e-reader had ik dan in één jaar terug verdient..nu twijfel ik nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, kijk de epub die ik net linkte eens door, misschien mis je wel niet echt wat tov de echte editie.. Dat scheelt nog meer geld. Maar dan wel met het risico dat ie het misschien ineens niet meer doet.
Je kunt ook overstappen naar een krant die wel epubs verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
ik heb nu geen e-reader dus kan de epub ook niet bekijken..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Tuurlijk wel, zijn genoeg epub-lezers te vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Met calibre kan je ook epub's lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
Ik heb de link uitgeprobeerd met de kobo app. En ja hij doet iets..maar de manier waarop valt erg tegen! Misschien dan toch maar een tablet aanschaffen... of beide natuurlijk! :9
in ieder geval bedankt voor het meedenken! :)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb ook beide, een Glo en een Nexus 7. De Glo gebruik ik puur voor lezen, toch echt een stuk prettiger dan op de Nexus en de Nexus gebruik ik voor de rest. Ik dacht eerst dat een ereader geen toegevoegde waarde zou hebben maar het leest echt een stuk fijner.

• Mattie112
Zeker als je vaak buiten in de zon leest, als ik dan naar mn telefoon/tablet kijk moet ik daar echt moeite voor doen, zeker als ik een zonnebril op heb. Bij een e-reader heb ik totaal geen problemen :)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

XPS15 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:35:
ik heb nu geen e-reader dus kan de epub ook niet bekijken..toch?
Er is evt. een plug-in voor Firefox ...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Deze, bijvoorbeeld.

• Smultie
  • Niet online
Adobe Digital Editions bevalt mij erg goed op PC/Mac.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:24
Smultie schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:19:
Adobe Digital Editions bevalt mij erg goed op PC/Mac.
Die gebruik ik ook inderdaad :)

http://www.adobe.com/nl/products/digital-editions.html

Verwijderd

Zou iemand hier met een aura (hd) een foto van het homescreen kunnen maken als er Nederlandse boeken op staan? We twijfelen wat of mijn vrouw van de sony prs t1 naar de aura (in roze natuurlijk) gaat of naar de kindle paperwhite 2.

Verder ben ik benieuwd hoe het eruit ziet als je mappen hebt met daarin boeken. Op de Kindle krijg je dan een standaard achtergrond in het mapje en dat is niet zo mooi. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet op de aura (hd).

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Homescreen ziet er toch niet zoveel anders uit met nederlandstalige boeken?

Mappen zijn shelves bij kobo: (dit is weliswaar een oude firmware maar veel is het dacht ik niet veranderd)
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-_hyrKHgqhjY/UKAyGtDgDII/AAAAAAAAC5s/CbiWyASgPBg/s547/Kobo+35+-+Shelves.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Sabbi op 05-09-2013 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook een coverview van de mappen krijgen en zo ja, hoe ziet dat eruit?

Ik twijfel nu sterk of ik niet de twee pre orders van de kindle paperwhite zal laten vervallen en voor twee aura's te kiezen. Weet alleen niet of ik de hd of de aura 2013 moet nemen, maar daar kom ik wel uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Dit is zoals het er bij ons ongeveer uitziet.
Hij laat ook de laatst toegevoegde boeken zien in de home screen.
Je kunt zelf ook opties zoals 'games' aan of uitzetten.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRIDvhBTtl3H9xtIeNuTh8toLdh8ZABbJppfD_dlUEOs15JuUqr9A

Verschil tussen de 3 Kobo modellen is op deze pagina te zien > KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Sinds gisteravond ook eigenaar geworden van de Aura HD. Ik heb bij de mediamarkt (...) de Aura HD met de Glo en de Sony PRS-T2 vergeleken. De Sony loopt qua resolutie en snelheid e.d. achter, daar gaan ze nu met de T3 iets van bijkomen. Wat wel opviel is dat de Sony zonder schermverlichting een beter contrast laat zien dan de Kobo's met de schermverlichting uit. Ook zijn de hardwareknoppen op de Sony wel handig (vooral bladeren, hoewel touch ook wel went denk ik).
Het lettertype van de Arau HD kan net dat beetje kleiner en scherp blijven om lekker te lezen.

Uiteindelijk dus toch bij de Aura HD uitgekomen vanwege het mooie scherm (hoge PPI) en de goede schermverlichting. Ik heb de versie met zwarte rand. De witte rand vond ik te wit ten opzicht van de 'witte' achtergrond. De bruine rand vond ik niet kleuren bij het zwarte/wit scherm, het stond een beetje vreemd. De zwarte rand geeft wel een erg harde (contrast) omranding van het scherm, maar tot nu toe lijkt me dat niet zo erg.

Ik ben aan mijn eerste epub begonnen, tot nu toe een fijne ervaring!

Wat de reviews benoemen klopt wel, er wordt af en toe veel ruimte op het scherm verspild door een vreemde opmaak (grote verspringingen e.d.), Daar valt nog wel wat in te verbeteren.

[ Voor 12% gewijzigd door bartvl op 06-09-2013 11:58 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:24
Wat ik minder vond aan de Aura HD, is de gladde achterkant. De Glo en volgens mij ook de nieuwe Aura 6" heeft een soort rubber oppervlak en dat lijkt me fijner.

Een pluspunt voor de HD is natuurlijk het grotere scherm, ik denk dat op termijn dit de nieuwe feature gaat worden voor ereaders waar dat nu nog schermcontrast/resolutie/verlichting is om te concurreren. Aan de andere kant is een 6" apparaatje wel lekker compact... Ik puzzel nog even verder :+

Overigens hier een review over de Kobo Aura:
http://www.engadget.com/2013/09/05/kobo-aura-review/

[ Voor 10% gewijzigd door Cyclonist op 06-09-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Ik heb ook getwijfeld tussen de Aura HD en de Glo, maar ik vond de Aura HD toch te groot. Ik vond hem ook minder fijn in de hand liggen, de Glo bovendien ook net weer wat lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ik had juist tegenovergestelde, de aura HD juist meer vergelijkbaar met een echt boek qua bladzijde groote en hoeveelheid tekst, en de glo juist te klein :+ (Ik heb altijd e-readers te klein gevonden, tot de aura HD dus)
Ben wel een boekverslinder, en wilde dus de ervaring zo veel mogelijk hetzelfde houden.

Ik heb overigens de bruine(espresso) variant gekozen ipv zwart, omdat zwart zo erg zwart was en me te veel afleidde. (wit vond ik net iets te besmettelijk, vooral omdat achterkant ook wit is)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste kobo bezitters, nog 1 vraag.

Als ik zelf mijn eigen epubs e.d. erop ga zetten met Calibre, heb ik dan ook een pagina nummering? Zoals pagina 1 van 300 (en bij de volgende pagina dan pagina 2 van 300)?

Ik las in het kindle topic dat dit alleen werkt voor kepub bestanden, maar niet voor epubs?

Ik vind pagina nummering heel fijn en mijn huidige kindle heeft dat niet gelijk op de pagina staan (moet je eerst op de details klikken). Ik zoek een ereader die vast op elke pagina dit heeft staan en ik dacht dat de kobo dit kon?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Standaard krijg je dan een per hoofdstuk-nummering, icm een aantal procent hoever je bent.
Maar als je de reader op je pc aansluit en je verandert of voegt toe aan het bestand
.kobo/Kobo/Kobo eReader.conf (hidden folder)

code:
1
2
[FeatureSettings]
FullBookPageNumbers=true

edit: bij sideloaded epubs krijg je standaard trouwens de paginanummering voor het hele boek, niet per hoofdstuk. Maar als je de kobotouchextended plugin gebruikt die er .kepub.epub van maakt krijg je wel de per hoofdstuk-nummering, net zoals boeken gekocht in de kobo store.

[ Voor 32% gewijzigd door MaximusTG op 06-09-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik wordt alleen nog niet zo gelukkig van die statistieken, zegt ie gisteravond dat ik nog een uur over hoofdstuk ga doen, en ga dus maar slapen... lees ik dat stuk vanmorgen in 15 min....
Grrr... dan had ik gisteravond ook door kunnen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
LoneWolf schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:23:
Ik wordt alleen nog niet zo gelukkig van die statistieken, zegt ie gisteravond dat ik nog een uur over hoofdstuk ga doen, en ga dus maar slapen... lees ik dat stuk vanmorgen in 15 min....
Grrr... dan had ik gisteravond ook door kunnen lezen...
Dan de extended plugin dus verwijderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:13:
Zoals pagina 1 van 300 (en bij de volgende pagina dan pagina 2 van 300)?
Ik heb op m'n Touch wel paginanummering bij normale epubs, maar afhankelijk van lettergrootte enzo kan ik wel 3 keer 'pg 19 of 305' krijgen voor ik pagina 20 krijg.
(EDIT: ah ik zie dat dat komt omdat ik 'sideload')
Percentage gelezen krijg ik alleen te zien op het 'sleeping' scherm.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:25:
Kan je ook een coverview van de mappen krijgen en zo ja, hoe ziet dat eruit?
Als je een shelf aanklikt, krijg je de covers + info te zien of alleen de covers (instelling)

Overigens vind ik bij de Touch het batterijgebruik niet echt helder, blijft 2 dagen op 100% terwijl ik af en toe lees en dan de 3e dag opeens op 87% of zo :?

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 06-09-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:18:
Standaard krijg je dan een per hoofdstuk-nummering, icm een aantal procent hoever je bent.
Maar als je de reader op je pc aansluit en je verandert of voegt toe aan het bestand
.kobo/Kobo/Kobo eReader.conf (hidden folder)

code:
1
2
[FeatureSettings]
FullBookPageNumbers=true

edit: bij sideloaded epubs krijg je standaard trouwens de paginanummering voor het hele boek, niet per hoofdstuk. Maar als je de kobotouchextended plugin gebruikt die er .kepub.epub van maakt krijg je wel de per hoofdstuk-nummering, net zoals boeken gekocht in de kobo store.
Goner schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:38:
[...]

Ik heb op m'n Touch wel paginanummering bij normale epubs, maar afhankelijk van lettergrootte enzo kan ik wel 3 keer 'pg 19 of 305' krijgen voor ik pagina 20 krijg.
Percentage gelzen krijg ik alleen te zien op het 'sleeping' scherm.
Ah, dat had ik op mijn vorige ereader (bebook one), dat is eigenlijk nog beter omdat ik dan wellicht via calibre mijn page count algoritme kan blijven gebruiken, perfect zeg.

Bedankt beiden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik converteer de boeken met de touch plugin en persoonlijk vind ik het prettiger om de zien op welke bladzijde van het hoofdstuk ik me bevind. Op welke pagina van het boek interesseert me wat minder. Kan ik wat beter de afweging maken of ik het hoofdstuk nog uit ga lezen voordat ik in slaap val :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

touch plugin voor calibre? Die heb ik nog niet (maarja, heb ook nog geen kobo).

Zelf gebruik ik wel meerdere plugins om epubs naar mijn wensen om te zetten (css aanpassen, pagina nummering, covers gelijke grote etc. etc.), ik ga vanmiddag/vanavond eens die touch plugin bekijken. Zal denk ik wel op mobileread wat info over staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Moet je anders even lezen in dit topic vanaf hier->, daar legt MaximusTG het helemaal uit Mattie112 in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura".

Het lezen duurt langer dan de plugin installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het vanmiddag even rustig uitzoeken. Ik zie dat de aura hd's ook op voorraad zijn bij coolblue, wellicht kan ik er vanmiddag al 2 kopen ipv de twee kindle's die ik in bestelling heb.

Ik had het idee dat ik misschien moet wachten op de kobo aura omdat ik de achterkant van de kobo aura hd echt niet wil hebben, maar met de hoezen hier op ebay is dat ook opgelost. Kan ik wel 4 weken wachten op een envelop uit china, maar dat nemen we dan voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb ook een hoes uit ebay (was er na 8 dagen maargoed) en die is top! Kost maar een fractie van wat de "originele" sleepcovers kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
janvanduschoten schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:24:
Moet je anders even lezen in dit topic vanaf hier->, daar legt MaximusTG het helemaal uit Mattie112 in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura".

Het lezen duurt langer dan de plugin installeren :P
Om het samen te vatten:
- installeer calibre
- zet je boeken (epubs) in calibre
- fix titels, schrijvers, reeksen etc via de calibre metadata tools
- ga naar voorkeuren - interface - voeg eigen kolommen toe
- maak een kolom, bv met koptekst "Boekenkast" en als opzoeknaam "boekenkast" onthoud die laatste naam
- ga naar voorkeuren - geavanceerd - plug-ins - verkrijg nieuwe plugin - zoek naar kobotouchextended en installeer deze.
- zoek in het plug-in overzicht naar kobo, als het goed is staat de kobotouchextended er nu bij. Schakel om problemen te voorkomen de gewone, KoboTouch plugin uit.
- selecteer de KoboTouchExtended plugin en klik op plugin aanpassen. Zet een vinkje aan bij boekenplanken maken, omslagen uploaden, series informatie instellen, probeer de nieuwste firmware te onderstuenen, enable extende kobo features en verwijder lege boekenplanken. Bij "specificeer een label type kolom voor automatisch beheer" plaats je de naam van de Kolom die je gemaakt had, de opzoeknaam met een # ervoor. Dus bv #boekenkast
- ok, ok, terug naar voorkeuren scherm
- ga naar importeren/exporteren - boeken naar apparaat sturen - en kies voor automatische metadatabeheer
- Zet nu bij je boekenkastkolom bij elk boek in welke boekenplank op de kobo je ze wil hebben. Eventuele bestaande worden gewist bij syncen in dit geval, dus het is het beste om vanaf een lege te beginnen.
- sluit de kobo aan, stuur de boeken die je erop wil erheen, ontkoppel apparaat. Haal usb los
- kobo verwerkt inhoud
- sluit usb weer aan, calibre ziet em, en update nu metadata (serie-info en zo). Weer ontkoppel en klaar! (dubbele sync komt door fout in firmware schijnbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apart van die dubbele sync.

Kan je ook zo collecties / boekenplank aanmaken? Zeg maar een folder waarin boeken staan?
Of beter nog, kan je gewoon mapjes vanuit de windows verkenner met daarin boeken ook zo erheen slepen zodat het mapje een collectie / boekenplankje wordt?

Dat is ook iets wat ik heel erg mis bij de kindle. Is trouwens mijn laatste vraag, de rest is duidelijk. Moet het helaas navragen, bij de mediamarkt hier in de buurt kan je hem niet testen , was wel een kindle glo, maar die was kapot en de aura hd's zaten in de verpakking en wilden ze niet uitpakken voor mij om het te laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:55:
apart van die dubbele sync.

Kan je ook zo collecties / boekenplank aanmaken? Zeg maar een folder waarin boeken staan?
Of beter nog, kan je gewoon mapjes vanuit de windows verkenner met daarin boeken ook zo erheen slepen zodat het mapje een collectie / boekenplankje wordt?

*knip*
Zie de 2e post van dit topic, daar staat een linkje in van een how-to automatisch boekenplanken maken in Calibre. Sowieso is de topicstart en de post erna de moeite van het lezen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:55:
Nee. Je kunt uiteraard wel folders maken en boeken erin zetten met verkenner, maar de Touch gebruikt die struktuur niet. Laat gewoon alle epubs zien, ongeacht waar ze staan.

De enige e-reader waar ik dat op gezien heb is m'n BeBook Club S, die heeft een soort verkenner waar je de folders-structuur mee kunt browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, ik had dit op de bebook one. Dat waren nog eens perfecte apparaten.

Wie ooit bedacht heeft dat dit niet meer nodig was... je treft het vreemd genoeg op geen enkele ereader zo meer aan. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:33
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:01:
lol, ik had dit op de bebook one. Dat waren nog eens perfecte apparaten.

Wie ooit bedacht heeft dat dit niet meer nodig was... je treft het vreemd genoeg op geen enkele ereader zo meer aan. Zonde.
Dat laatste is gelukkig niet waar. Alle readers van Onyx en PocketBook hebben nog steeds een folderstructuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmiccc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2024
Nvm. Al gevonden. Excuus.

[ Voor 97% gewijzigd door Cosmiccc op 06-09-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44
Ik zit te twijfelen een Aura HD te kopen. Het zal mijn eerste e-reader worden (op m'n iPad na, ik verlang toch naar iets wat kleiner, lichter en rustiger is voor m'n ogen), maar ben redelijk nieuw in deze wereld.

Waar kopen jullie je boeken? Uiteraard weet ik de gratis varianten te vinden, maar ik heb een aantal boeken die ik niet gratis kan krijgen en waar ik best voor wil betalen. Nu zijn er veel sites om ze te kopen, maar waar is het DRM vrij? Ik begrijp dat iTunes-aankopen niet gaan werken. Waar moet ik wel zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik haal het meeste van bol.com en ebooks.com (wel DRM maar daar hebben we DeDRM + Calibre voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop al mijn boeken op amazon.com (maar lees in het Engels). Daar kan je ook eenvoudig drm afhalen en omzetten naar bijv. epub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Boekenplank maak ik niet via een extra kolom, ik maak een boekenplank op auteur, ik weet zelf dan wel voor soort boeken die geschreven heeft. (Zelf elk boek handmatig gaan invullen in een extra kolom is me teveel werk.)
Dit is makkelijk te realiseren door in de exended plugin authors als boekenplank in te stellen, en het automatsch aanmaken/verwijderen aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik doe een plank per serie en per auteur, in mijn ogen de beste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nooit meer dan tien boeken tegelijk op m'n Kobo, wat nou boekenplank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je op de kobo's ook een plank in een plank maken?

Dus bijvoorbeeld dit:

Een plank met Engels - Fantasy en daarin planken met auteurs zoals Robert Jordan (met daarin een X aantal boeken), Terry Goodkind (met daarin een X aantal planken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:49:
kan je op de kobo's ook een plank in een plank maken?

Dus bijvoorbeeld dit:

Een plank met Engels - Fantasy en daarin planken met auteurs zoals Robert Jordan (met daarin een X aantal boeken), Terry Goodkind (met daarin een X aantal planken)?
Volgens mij niet als ik me goed herinner, het plank systeem is eigenlijk heel basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nee, niet dat ik weet.

Je kan wel een boek op meerdere planken "zetten"

dus:
- boek A op plank Engels, Fantasy, Auteur, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oude versie van de Touch (N905 met Mark3). De laatste firmware voor dit model is 2.6.1.
Versie 2.8.1 kent enkele bug-fixes zoals het op juiste wijze cursief afdrukken van de tekst. Deze firmware is echter niet uitgekomen voor de oude Touch.
Tegen beter weten in heb ik de Touch toch voorzien van de firmware die beschikt zou zijn voor de laatste versies van de Touch (met Mark4). Naar het laat aanzien gedraagt de reader zich stabiel en worden de teksten die in bepaalde epubs niet als cursief werden afgedrukt nu wel juist weergegeven.
Als zo dadelijk de integratie met Pocket uitkomt ga ik er van uit dat ik deze ook op mijn Touch kan installeren. Feitelijk praten we namelijk niet over een firmware-update maar een software-update naar 2.8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:27:
Ik heb een oude versie van de Touch (N905 met Mark3).
Waar kun je die info vinden ?? ik heb in juni een Touch gekocht en die zit ook nog steeds op 2.6.1 ...

EDIT: aha, device info zegt N905J2B403920 ... vraag blijft of die 'geschikt' is voor 2.8.1

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 08-09-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hm, mijne is denk ik nog ouder (N905B1B401371), alweer ruim anderhalf jaar oud denk ik. Maar mijn versienummer is 2.5.2, loop ik al helemaal achter! :+
Kobo software laat mij niet meer updaten, kan dat nog op een andere manier of is mijn exemplaar gewoon echt niet meer geschikt voor een upgrade? En ga ik dan belangrijke dingen missen? Pocket heb ik geen interesse in, neem aan dat het dan verder wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware voor de Kobo kun je ook rechtstreeks installeren. Door synchronisatie krijg je alleen de laatste stabiele versie voorgeschoteld.
Kijk op http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660 voor een overzicht van de firmware. In het derde artikel van dit forum staat hoe je deze firmware installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Goner schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:32:
EDIT: aha, device info zegt N905J2B403920 ... vraag blijft of die 'geschikt' is voor 2.8.1
Het zal wel aan mij liggen maar waar precies kun je dit typenummer vinden? Ik zie wel het serienummer en mac-adres maar geen typenummer.

Ik heb mijn Touch vorig jaar juni gekocht en de meeste recente firmware is 2.5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Onderop je Kobo (iig de touch) staat het typenr, naast de micro-usb aansluiting, helemaal in de hoek rechts. Model: N905C (bij mij dan). Mn vriendin heeft een N905, een witte. Daar zit de micro-usb aansluiting ook 180 graden gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
En mocht je de rest van de code nog willen: Instellingen > Informatie over het apparaat. Bij mijn zus zit de usb ook omgedraaid, maar ik heb het idee dat hij bij haar juist goed zit, smalle kant boven :P

Updaten is trouwens gelukt, maar bij vorige versies stond de changelog ook in de Kobo zelf, dat is nu niet meer? Kan het ook nergens anders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MaximusTG schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:10:
Onderop je Kobo (iig de touch) staat het typenr, naast de micro-usb aansluiting, helemaal in de hoek rechts. Model: N905C (bij mij dan). Mn vriendin heeft een N905, een witte. Daar zit de micro-usb aansluiting ook 180 graden gedraaid.
Bedankt, daar was ik nooit opgekomen want de mijne zit in een hoesje die dat nummer afschermde. Ik heb ook een witte (eigenlijk zilver maar dat is alleen de achterkant).

Ik heb ook een N905 en volgens mobileread.com zou ik dan firmware 2.6.1 moeten hebben ipv 2.5.2? Maar toch biedt de kobo desktop geen update aan.

quote van mobileread:
Mark 3 Hardware: Original Touch (N905, N905B Models)
2.6.1
65.6 MB - 68,865,505 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, schijnbaar wordt dat niet altijd goed opgepikt, zou gewoon die nieuwste sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 02-10 09:48
Van het weekend een kobo glo voor mijn verjaardag gehad en nu op zoek naar een net hoesje. Iemand een goeie tip voor een mooie met auto-sleep functie?

[ Voor 80% gewijzigd door LordLynx op 10-09-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Op ebay vind je prima hoesjes die niet duur zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gecko Sleepcover. Mooi en slank.

Geen enkel hoesje is duur, tenzij je een schraper bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
LordLynx schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:22:
Van het weekend een kobo glo voor mijn verjaardag gehad en nu op zoek naar een net hoesje. Iemand een goeie tip voor een mooie met auto-sleep functie?
Deze doet het hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 11:50
Is het eigenlijk mogelijk om de DRM uit bij de Kobo shop gekochte (k)epubs te slopen? Ik heb nog een andere e-reader (icarus go) en wou het boek ook daarop lezen.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 15:45
LordLynx schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:22:
Gefeliciteerd :) Ik heb deze, bevalt goed. Hij is wel wat duurder dan de ebay hoesjes maar ik houd nu eenmaal van mooi leer en een goede afwerking...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1 ... 15 ... 71 Laatste