Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Je kan BCC nog proberen. Daar heb ik hem weg en geen last van dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:29
erikjannemann schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:34:
Je kan BCC nog proberen. Daar heb ik hem weg en geen last van dode pixels.
helaas heeft BCC weinig tot geen examplaren beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
In deze video zie ik een soort uitklap menu wanneer je op "xx% read" klikt met allemaal stats. Echter ik kan klikken tot ik een ons weeg bij mij werkt het niet! Iemand enig idee hoe je dat aan kan zetten?

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/27542-capture.png

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat heb ik wel, op mn Kobo Touch. Je hebt de laatste firmware-versie? Ik denk dat het ook te maken heeft met het soort bestanden je op je kobo hebt staan. Zijn het sideloaded epubs?
Ik gebruik nl. tegenwoordig een plugin voor Calibre om boeken naar de Kobo te sturen die je .epub omzet naar .kepub, het formaat van de boeken in de Kobo store . Tenminste, soms is het simpelweg veranderen van de extensie van .epub naar .kepub.epub al genoeg om bepaalde features te krijgen, maar er moet ook iets aan de interne structuur verandert worden van de epub , anders onthoudt ie niet meer waar je bent. Ook moet je het boek aanpassen in een van de .xml bestanden. Je moet een tag toevoegen waarmee je expliciet een plaatje aanwijst als cover. Bij gewone .epubs rendert de kobo nl. gewoon de eerste pagina.

Verder verschil is dat sideloaded epubs qua paginanummering onderaan laten ziet op welke pagina je van het totaal bent, terwijl kepubs dat per hoofdstuk doen.

Gaat om deze plugin, weet alleen niet of ie ook voor de Aura HD werkt (lijkt me wel). Boek aanpassen gaat in Calibre als volgt; rechtermuisknop op boek, kies boek aanpassen, kies dan boek uitpakken. Er opent een verkenner/bestandsbeheerder-venster met een tijdelijke directory van je boek. Meestal moet je content.opf hebben. Die handmatig bewerken en zoeken naar iets wat lijkt op:

code:
1
<item href="cover.jpeg" id="cover1" media-type="image/jpeg"/>

en veranderen naar

code:
1
<item href="cover.jpeg" id="cover1" media-type="image/jpeg" properties="cover-image"/>

Bestandsbeheerder sluiten en in Calibre kiezen voor boek herbouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door MaximusTG op 28-07-2013 12:10 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja ik heb de nieuwste firmware, of het epubs of kepubs zijn durf ik niet te zeggen daar ga ik zo wel even naar kijken. Volgens mij staat calibre juist ingesteld om er epubs van te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Probeer deze eens, een alvast omgezette versie van The Time Machine van H.G. Wells;

https://dl.dropboxusercon...20H.G.%20Wells.kepub.epub

Gewoon los naar je reader kopieren via drag en drop.

edit: zelf getest, en idd; niet omgezet doet ie het niet, maar omgezet naar .kepub.epub kan je wel de uitgebreide statistieken openen door het tappen op xx% gelezen.

[ Voor 26% gewijzigd door MaximusTG op 28-07-2013 12:37 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja, daar werkt het wel gewoon! En inderdaad ook het paginanummer per hoofdstuk... echt veel makkelijker.

Ik ga eens met calibre aan de slag om te kijken hoe ik dat kan regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zie dat ik linkje was vergeten; deze plugin is het dus;
https://github.com/jgoguen/calibre-kobo-driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik zie nu ook dat je je post ge-edit hebt hoe het handmatig kan :) Ik ga die plugin even testen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, maar je moet zowel de plug in gebruiken als de cover-image handmatig goed zetten. Dus plugin installeren, cover image tag toevoegen, dan via calibre transferren naar reader. De wijzigingen die de plugin maakt worden niet in de library opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Misschien heb ik mazzel maar mijn boeken (althans heb er een paar getest) zijn ".mobi" en het enige wat ik heb hoeven doen is die plugin. Ik heb ze keurig mét cover én uitgebreidere stats (+de layout is beter).

Geen idee of het altijd zo goed gaat maarja. Wel jammer dat ze niet in dat nieuwe formaat opgeslagen worden, zo zou ie elke keer weer opnieuw die boeken moeten converteren.

Dan nog een andere vraag waar ik echt gek van wordt.

Ik heb boeken .mobi hierin zijn de titels als volgt opgeslagen:

- Foo (Serie 01)
- Bar (Serie 02)
- FooBar (Serie 03)

Helaashelaas, de e-reader kan op titel sorteren en dus komen ze door elkaar te staan! Wat is een handige manier om ze in deze vorm te krijgen:

- #1 - Foo
- #2 - Bar
- #3 - FooBar

Zodat ik te minste snel mn boek kan vinden :)

(ik gebruik dus calibre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
MaximusTG schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:12:
Ja, maar je moet zowel de plug in gebruiken als de cover-image handmatig goed zetten. Dus plugin installeren, cover image tag toevoegen, dan via calibre transferren naar reader. De wijzigingen die de plugin maakt worden niet in de library opgeslagen.
Interesting, ik heb het aan de startpost toegevoegd.

Iha: Moeten er dingen toegevoegd/gewijzigd worden in de startpost, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Mooi! Misschien dat er nog andere mensen blij mee worden ;)

@Mattie112; Ik zou dan denken dat het .mobi formaat veel stricter is qua opzet dan .epub. Hoe strakker alles geregeld is in het .mobi formaat, hoe makkelijker het voor die plugin is om het om te zetten naar een .kepub.epub die alle kobo-specifieke instructies bevat.
Wat je vaak ziet met gewone .epubs is dat de plugin ze wel goed omzet, maar dat de cover-image niet herkend wordt. Daar is die handmatige tag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Laatst online: 11-10 16:00
Mattie112 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:49:
In deze video zie ik een soort uitklap menu wanneer je op "xx% read" klikt met allemaal stats. Echter ik kan klikken tot ik een ons weeg bij mij werkt het niet! Iemand enig idee hoe je dat aan kan zetten?
Deze extra statistieken werken alleen met kepubs en niet met gewone epubs.

Voeg onderstaande code toe aan het configuratiebestand Kobo eReader.conf (in de map .kobo/Kobo)
FullBookPageNumbers=true wijzigt het totaal aantal bladzijden per hoofdstuk in het totaal aantal per boek (kepub).

[FeatureSettings]
BookSpecificStats=true
FullBookPageNumbers=true
Mattie112 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:40:
Ik ben vanplan om een e-reader aan te schaffen maar ik zit te twijfelen tussen de volgende modellen:

- Amazon paper white
nadeel: gesloten systeem, 6", 'low res'
voordeel: zeer veel boeken beschikbaar

- Kobo Glo
voordeel: 'goedkoop', licht, dum
nadeel: 6", 'low res'

- Kobo Aura HD
voordeel: 6,8"!, highres, 4gb storage
nadeel: 'duur'

Wat zouden jullie doen?
Nog even wachten. Er komt binnen kort een nieuwe Kobo 6" reader uit. De specs zijn nog niet bekend. Maar misschien heeft ie overeenkomsten met de Aura HD (het uiterlijk iig wel).
  • Mogelijk
  • nieuwere e-ink technologie (beter contrast; wit meer witter en zwart dieper zwart). Kobo noemt dit bij de Aura HD een ClarityScreen+ (Ik weet niet hoe e-ink het zelf noemt)
  • een hogere schermresolutie (maar daar reken ik zelf niet op)
  • goedkoper dan Aura HD maar zal ongetwijfeld relatief duur zijn
Staar je niet blind op 6.8". Het grote nadeel van Kobo readers is de enorm grote titelbalk (boven) en paginanummerbalk (onder) in het scherm waardoor effectief 16% (dat heel veel!) van het scherm niet benut kan worden voor het weergeven van tekst. Waarschijnlijk kan elke niet Kobo reader meer tekst(regels) op een scherm weergeven. Maar hier lees je nooit iets over in reviews. Ik heb recent nogal wat 'reviews' gelezen die grotendeels bestonden uit knip- en plakwerk van Kobo promotiemateriaal en/of persberichten en met weinig of pseudokritische massa.

[ Voor 41% gewijzigd door ariekanari op 28-07-2013 21:07 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
TypeGenius lettertype-instellingen gebruiken voor alle geïnstalleerde lettertypen.

Op een Russisch forum zijn ze er ingeslaagd om TypeGenius te laten werken met alle lettertypen. Zie hier (Russisch) | (Engels Google Translate).
Google (mz_readerpatch_aurahd261_02.zip)

Ik word echter niet wijs uit de aangebrachte wijzigingen in libnickel1.0.0. met uitzondering van de footeraanpassingen (maar daarvan was ik al van op de hoogte). Ik zou graag fw 2.5.1/2.5.1. willen uitbreiden met deze TypeGenius hack.

[ Voor 79% gewijzigd door ariekanari op 28-07-2013 21:18 . Reden: TypeGenius ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
@ariekanari

Wat is in jouw ogen "binnenkort"?

En je zegt staar je net blind op 6.8" omdat er veel ruimte verloren gaat aan een titelbalk.

Maar:

6" met grote titelbalk
is alsnog 'minder' dan:
6,8" met grote titelbalk

Sowieso had ik al de Aura HD gekocht maar ga ik hem terugsturen omdat er te felle pixels in zitten, ik kan dus nog overwegen een ander te kiezen. Echter ik ga binnenkort op vakantie dus als het nog 2 maanden duurt voor die nieuwe kobo uitkomt heeft het niet echt zin daar op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:57:
Echter ik ga binnenkort op vakantie dus als het nog 2 maanden duurt voor die nieuwe kobo uitkomt heeft het niet echt zin daar op te wachten.
De komende 2 maand komen er geen nieuwe ereaders uit. In het najaar waarschijnlijk een nieuwe Sony, een nieuwe Kobo en een nieuwe Kindle.

Voor nu is de Kindle paperwhite of de Aura HD de beste keuze. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:09:
[...]

De komende 2 maand komen er geen nieuwe ereaders uit. In het najaar waarschijnlijk een nieuwe Sony, een nieuwe Kobo en een nieuwe Kindle.

Voor nu is de Kindle paperwhite of de Aura HD de beste keuze. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet.
Volgens mij kun je beter de Kindle Paperwhite met de Kobo Glo vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Volgens mij kun je beter de Kindle Paperwhite met de Kobo Glo vergelijken.
Dat doet er niet toe, van het rijtje PPW / Aura / Glo zijn de eerste twee de 'beste' keuze en komt de Glo als derde. Dus de opmerking van DikkieDik klopt (als je het met hem eens bent natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
WaterFire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:58:
[...]

Dat doet er niet toe, van het rijtje PPW / Aura / Glo zijn de eerste twee de 'beste' keuze en komt de Glo als derde. Dus de opmerking van DikkieDik klopt (als je het met hem eens bent natuurlijk ;) )
Joh, laat me dan eens zien dat de PPW een betere keuze is dan de Glo, zelfs díe aanname heb ik nergens gestaafd zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:40

TVL

Ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen en de keus persoonlijk is. De één vind dit en de ander zal dat vinden. Ik heb zelf ook een Glo gekocht, in huis is ook nog een Kindle 4. Ik vind ze beide erg goed. Mooi en duidelijk scherm. Paperwhite zal dat ook hebben (en heeft ook achtergrondverlichting) maar is weer een stuk duurder, ruim 150 Euro en de Glo heb ik 114 Euro voor betaald.
Ik heb voor de Glo gekozen voor de prijs en voor de ingebouwde verlichting. Ingebouwde verlichting is een super pluspunt, heeft de Aura niet overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 29-07-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
De Aura HD heeft zeker wel ingebouwde verlichting :)
Lees in het ideale licht

ComfortLight is een baanbrekende verlichtingstechnologie voor het lezen in alle lichtomstandigheden. Het revolutionaire ComfortLight wordt bijzonder gelijkmatig verspreid en kan worden aangepast voor een prachtig verlichte leeservaring tot in de late uurtjes. En omdat ComfortLight de pagina verlicht, en dus niet je ogen schijnt, kun je echt comfortabel genieten van je boeken. Kruip lekker onder de dekens, nestel je in een hoekje in het vliegtuig of in je favoriete stoel zonder extra verlichting nodig te hebben. Daarom is lezen op deze eReader met de meest gelijkmatige verlichting een waar genot.
en
Display

6.8" WXGA+ Pearl E Ink scherm
ClarityScreen+: 265 dpi, 1440 x 1080 resolutie

Verlichting

Ingebouwde ComfortLight technologie met microdunne coating voor robuustheid en een gelijke lichtverspreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Ik heb een Kobo Glo en een Paperwhite en ik geef voorkeur aan de Paperwhite gewoon omdat er minder bugs in zitten (had probleem met duplicaat boeken planken die niet gedelete konden worden) en sneller reageert met pagina omslaan en typen en gewoon makkelijker bedienen is, maar dat is dus mijn voorkeur, qua verlichting zie ik niet veel verschil, ze zijn allebei gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
De hardwarematige kwaliteit van de Kindle en Kobo readers is gewoon goed. Ik weet niets van de firmware van de Kindle maar de firmware van de Kobo is matig. Er zitten nog een behoorlijk aantal zeer oude bugs in die Kobo (nog?) niet opgelost heeft. Firmwarebugs hebben bij Kobo niet een erg hoge prioriteit.
Ze zijn wel druk met shopintegratie e.d. maar de persoonlijke boekaanbevelingen zijn daarentegen weer uitermate slecht wat natuurlijk niet tot voltooide boekaankoop leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:39
Sinds vandaag voor mijn vader een kobo glo gekocht. Hij gebruikt nu nog mijn oude sony ereader PRS-T1. Zeer fijn readertje, maar ik denk niet voor mijn vader, want: Mijn vader vind het lastig om kleine letters te lezen (i.v.m. met een ongeluk in z'n hoofd), maar mijn sony kon de letters veel groter afbeelden dan de kobo glo. Eigenlijk is het grootste lettertype net nog iets te klein. Is hier wat aan te doen? Daarnaast kan het boek niet gekanteld worden. Op de sony kon dit wel en zeker in combinatie met het grote lettertype leest dat vele malen prettiger. Is dit (eenvoudig) op te lossen? Of moet er echt een andere ereader worden aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45
Ik heb zelf geen Glo, maar een oude Touch. Hier is ie op z'n grootst:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xbaxAAms.jpg
Is het anders bij de Glo, of is dat nog steeds te klein? In dat geval, krijg je dan niet zo weinig tekst op het scherm dat ik een tablet misschien toch wat handiger is? Kantelen kan de Touch in ieder geval niet nee, en de Glo ook niet meen ik. Ook dat heb je bij een tablet wel.

Mocht een tablet geen optie zijn dan is de Kobo Aura misschien wel iets. Toch weer een groter scherm: http://goodereader.s3.ama...o-aura-hd-vs-kobo-glo.jpg
Maar ik weet niet hoe het zit met de maximale lettergrootte daar, maar er zijn er genoeg hier die je daar een voorbeeldje van kunnen geven denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Op de glo is het toch wel een tikkeltje kleiner. Die grote was perfect geweest. Een tablet is niet echt ideaal, maar dat weet je zelf ook wel. Hij wilt hem namelijk enkel gebruiken om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:08
conara schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:41:
Op de glo is het toch wel een tikkeltje kleiner. Die grote was perfect geweest. Een tablet is niet echt ideaal, maar dat weet je zelf ook wel. Hij wilt hem namelijk enkel gebruiken om te lezen.
Dat hoeft helemaal niet, bij mij kunnen de letters op de glo ook heel groot ingesteld worden. Dat ligt aan de opmaak van de epub. Als je de boeken even converteert cq. opschoont in calibre zoals beschreven in de ts, dan heb je ook 5-6 regels per bladzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Tnx! dan ga ik daarmee even aan de slag. Roteren is echt niet mogelijk? Ook niet met een aanpassing op de kobo glo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Volgesmij is het wel mogelijk om een PDF te roteren dus je kan kijken of je het boek makkelijk naar pdf om kan zetten.

Vandaag krijg ik trouwens mijn nieuwe Aura HD, hopelijk dit keer zonder "dode" pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Gister een update van de Glo gekregen. Weet iemand wat er gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
TVL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:12:
Welke FW heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TVL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:12:
Staat dat niet in de about op je Glo?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660

Hier staan zo goed als alle firmware versions in.

Omdat ik zo'n goede bui heb, de laatste drie versies
June 2013 Release - 2.6.1 - Aura Home Screen to Glo
June 2013 Release - 2.6.1b - Bug Fix Release
Note Reuse of version number - Bad Dog Kobo, Bad Dog
July 2013 Release - 2.8.1 - Italics Fixed!

[ Voor 57% gewijzigd door Smultie op 01-08-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

2.8.1 heeft wel mijn problemen opgelost, wordt blijkbaar nu alleen in de US gepushed en nog niet in de EU.

Patchnotes kloppen ook niet, halve burueaublad ziet er anders uit dan bij 2.6.1

[ Voor 28% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-08-2013 12:20 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:19:
2.8.1 heeft wel mijn problemen opgelost, wordt blijkbaar nu alleen in de US gepushed en nog niet in de EU.

Patchnotes kloppen ook niet, halve burueaublad ziet er anders uit dan bij 2.6.1
2.6.1 - Aura Home Screen to Glo

Dat staat er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb 2.8.1 en is gewoon hier in NL gepushed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Smultie schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:22:
[...]

2.6.1 - Aura Home Screen to Glo

Dat staat er toch?
Ja en 2.8.1 ziet er weer anders uit dan 2.6.1 en dat staat er niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 15:48
Kunt nu ook met de laatste firmware op de Glo ook voortaan swipen van links naar rechts in je boekenlijst. Stukken fijner dan pijltjes elke keer selecteren :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mattie112 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:59:
Volgesmij is het wel mogelijk om een PDF te roteren dus je kan kijken of je het boek makkelijk naar pdf om kan zetten.

Vandaag krijg ik trouwens mijn nieuwe Aura HD, hopelijk dit keer zonder "dode" pixels.
Helaashelaas, wel een verbetering, van 2 dode pixels naar 1 :p Nu maar hopen als ik hem nog een keer terug stuur dat er geen dode pixels meer in zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Mattie112 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:21:
Helaashelaas, wel een verbetering, van 2 dode pixels naar 1 :p Nu maar hopen als ik hem nog een keer terug stuur dat er geen dode pixels meer in zitten!
Toch duidelijk een verschil in kwaliteit van de panels dan. Ik heb nu 3 keer een Glo gekocht (2 keer een cadeau) en die waren allemaal perfect.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
Mattie112 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

wat een pech...BCC heeft weer voorraad maar ik zit nog steeds in een "proces" van retourneren en restitutie bij Wehkamp; wat niet zo soepel loopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nou als deze weer stuk is ga ik naar een winkel en dan ga ik niet weg tot ik een goed exemplaar heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
En jahoor, e-reader nummer 3 weer een stuk of 3 pixels die gewoon te fel zijn.... begin nou toch wel erg te twijfelen over mn keuze....

Zit toch te twijfelen of ik langs ga en net zo lang te proberen tot er een goeie tussen zit of dat ik voor de Glo of miss zelfs de kindle ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sommige mensen zijn ook niet snel tevreden...

[ Voor 92% gewijzigd door Smultie op 02-08-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Bedoel je daar mij mee?

Is het zo vreemd dan dat als ik 180 euro uitgeef aan een apparaat dat ik verwacht dat er geen "dode" pixels op zitten? Midden op het scherm een lichte vlek vind ik vreselijk irritant. Voor een product van een 10tje mja ok maar 180 euro is (voor mij in elk geval) een hoop geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Is een discussie die ook vaak langs komt bij MacBook-topics.
Perfectie is nagenoeg onbetaalbaar. Koop maar eens een Bugatti Veyron, daar zal ook vast een stikseltje van de lederen stoelen niet helemaal perfect zijn oid.
Hoe ver je daarin gaat, moet je uiteraard zelf weten, maar het is niet realistisch te verwachten dat iets van slechts €180 perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Beetje vreemde vergelijking. Het hangt heel erg af van de plaats van het stikseltje, zit deze in/op het interieur precies bij de voorruit waar je altijd naar kijkt dan kan je je er flink aan ergeren, zit dit ergens onderaan een stoel mja ach je ziet het toch niet.

Een pixel die (veel) feller is dan de rest valt tijdens het lezen gewoon op, zeker als deze midden in het scherm zit. Sterker nog het blijft niet bij 1 maar zijn er een stuk of 3. Ik zit echt niet met een vergrootglas te kijken maar het scherm moet gewoon goed zijn. Als ik een tv//monitor//telefoon koop (kan prima rond dat bedrag) dan heb ik ook geen dode pixels dus je zou zeggen het moet toch kunnen!

edit;

om de vergelijking af te maken, al zou er onder op de e-reader bij de usb aansluiting bijvoorbeeld een kras of wat zitten dan zou het me echt totaal niet interesseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Mattie112 op 02-08-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Inderdaad een kromme vergelijking. Felle pixels zijn gewoon extreem irritant, zeker bij een apparaat met als enige functie ernaar kijken.

Overigens, als je een nieuwe Veyron koopt en er zitten wat stikseltjes scheef en je meld het denk ik dat ze met alle plezier je stoel vervangen. Dat soort afwerking is juist waar je zoveel voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:43
Mattie112 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:57:
En jahoor, e-reader nummer 3 weer een stuk of 3 pixels die gewoon te fel zijn.... begin nou toch wel erg te twijfelen over mn keuze....

Zit toch te twijfelen of ik langs ga en net zo lang te proberen tot er een goeie tussen zit of dat ik voor de Glo of miss zelfs de kindle ga..
Ik heb zelf ook een aura met een aantal heldere pixels, al vind ik dat niet echt storend. Ik vrees dat alle exemplaren hiervan last zullen hebben: kijk maar eens naar je scherm van langs onder (onder een hoek van bijna 90°), dan verdwijnen de heldere pixels. Bekijk je het scherm langs de bovenkant dan zie je de rasterstructuur en direct alle heldere pixels. Het beeld in die laatste stand is helemaal niet goed, maar geen reden om het toestel af te keuren. Als je de heldere pixels niet wilt, koop dan een exemplaar zonder verlichting, dan heb je er geen last van, maar dan kun moet je je wel behelpen met een externe verlichting, en dan weet ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nou, laat ik het zo zeggen er zijn inderdaad pixels die je alleen onder een bepaalde hoek ziet maar juist de pixel die in het midden van het beeld staat zie ik wanneer ik recht (zoals je normaal kijk) naar het scherm kijkt en dat is nou juist het probleem!

En nogmaals, voor iemand anders is dit misschien een reden om te denken "jammer maar helaas" maar voor mij is 180 euro een hoop geld en ik moet wel tevreden zijn. Als ik moet kiezen tussen een e-reader met te felle pixels of een boek dan kies ik toch echt voor een boek....

(overigens zie je de pixel ook nog zeer duidelijk wanneer de verlichting op zijn laagste stand staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 21:32
Bij mij ging het ook niet lekker met de Aura HD en felle pixels. Eerste die ik bij Wehkamp kocht had een felle pixel in het midden van het scherm. Gemeld, krijg ik een andere terug die er een stuk of 3 heeft. Vandaag ook maar teruggestuurd en eentje bij de Mediamarkt gehaald. En die heeft weer een felle pixel. Deze keer gelukkig helemaal onderin beeld, zodat ik er geen last van heb. Deze hou ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
zijn er ook Aura bezitters zonder felle pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, hier een Aura HD zonder pixel afwijkingen, ik moet mij gelukkig prijzen als ik het zo lees ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zo, 4 maal scheepsrecht! Ik heb nu een exemplaar zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Laatst online: 13-02-2024
Hier ook zonder afwijkingen. Geen felle of dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:11
Ik vraag me af wat alle winkels met die schermen met felle pixels doet... Zouden ze die gewoon in een ander doosje doen en het bij de volgende klant proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Winkels hebben geen losse verpakkingen van artikelen (oke, heel misschien Bol als die afspraken met de leveancier heeft), en als je ziet hoe strak die kleine Chineesjes de kabeltjes op kunnen rollen..
Ze zullen retour naar Kobo gaan, die zal ze testen en als ze onder de norm liggen schoonmaken en weer inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik kwam er ook pas achter dat de mijne een bright pixel heeft als de verlichting aan staat. Toch maar even terug naar de MM, zet zit nog net in het leesdeel, wel storend.
Ik ben wel erg blij de tip van MaximusTG in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura", dol op extra statistieken en opties :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
Vandaag 2 readers gekocht.

Voor mijn vrouw de kobo Glo, voor mij toch de aura Hd.
Vond voor mijzelf het iets grotere beeldscherm icm de betere verlichting de aura toch geschikter, aangezien ik veel lees, de extra kosten wel waard.

Nog geen dode pixels gezien..... :)

Eerst veel gelezen op de ipad3, is het lezen op een reader toch veel rustiger....

Gekocht bij de mediamarkt.... prijs in de winkel.... 178 euro, online winkel van de MM ...161 euro.
Uiteraard krijg je hem mee voor de online prijs....laatst precies hetzelfde bij een scheerapparaat ( verschil 8 euro). Controleren van de prijzen loont dus......

Voorlopig helemaal tevreden !!

Edit: voor bescherming, een pouch bij de hema gehaald, 9 euries... En als ik lees haal ik hem er lekker uit... Gekozen voor een aura hd wit ( ivm de vingerafdrukken).

[ Voor 11% gewijzigd door baasandre op 05-08-2013 16:45 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 21:03
Voor de Aura HD bezitters die nog op zoek zijn naar een betaalbare cover: http://bit.ly/12UIx0u (eBay)

Ik heb zelf deze cover zojuist besteld. Voor 10 euro een cover case mét autosleep functie in verschillende kleuren. Op mobileread.com is men enthousiast en wordt de hoes vergeleken met de een stuk prijzigere Kobo sleepcovers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
janvanduschoten schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:12:
Ik kwam er ook pas achter dat de mijne een bright pixel heeft als de verlichting aan staat. Toch maar even terug naar de MM, zet zit nog net in het leesdeel, wel storend.
Ik ben wel erg blij de tip van MaximusTG in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura", dol op extra statistieken en opties :Y
MM doet niet moeilijk met ruilen? dan ga ik daar ook maar eens kijken. Kan je tenminste gelijk bij aanschaf testen en ruilen :)

hoop nog steeds op een "bright-pixel-free" exemplaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:45
Voor iedereen die na het updaten naar 2.8.1. van Kobo Glo en problemen heeft met het niet kunnen verwijderen van (dubbele) boekenkasten volgt hier het antwoord van het KoboTeam :-(

Bedankt voor uw e-mail en onze oprechte excuses voor het ongemak dat u ondervindt.
Het probleem met de boekenkasten is ons bekend en blijkt gekoppeld te zijn aan de accounts van sommige klanten, die hun ereader net synchroniseerden op het ogenblik dat onze servers een membase error ondervonden.

Om het probleem op te lossen, dient u een nieuw account aan te maken. Wij zullen de boeken dan manueel overzetten naar uw nieuwe account zodat het probleem verdwijnt. Onze oprechte excuses voor dit ongemak.

Bedankt om me het e-mailadres, verbonden aan uw nieuwe account, te bezorgen van zodra u dit nieuwe account heeft aangemaakt. We zetten de boeken dan graag over.
U zal zich ook moeten afmelden uit de Kobo desktop applicatie en opnieuw moeten aanmelden met uw nieuwe account.
Tot slot dient u ook een factory reset uit te voeren op uw ereader en deze opnieuw te installeren met uw nieuwe account.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.
We kijken uit naar uw reactie.

Vriendelijke groeten,
Het Kobo Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 11:43
Heb van de week de kobo touch gekocht. Deze moet morgen of overmorgen binnenkomen. Heb een beetje rondgesnuffeld en heb een aantal vraagjes over hetgeen wat ik gelezen heb:
- Ik heb gelezen dat bestanden in een mapstructuur niet werkt, je moet de boeken in de root directory zetten. Correct?
- Is het nu wel of niet nodig om een account aan te maken op kobobooks.com?
- De kobo touch onthoudt niet waar je bent gebleven in een boek als je de kobo uitschakelt. Of dit werkt enkel als je het boek afsluit voordat je de kobo afsluit. Correct?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
-Weet ik niet
-Ja, je moet je apparaat met een account activeren. Ook heb je de Kobo Desktop App daarvoor nodig: http://nl.kobo.com/apps
-Incorrect. Onthoud ie prima ;)

Om op de eerste vraag uit te breiden: gebruik Calibre om de boeken op je Kobo te zetten, niet via Windows Verkenner. Voorkomt een boel problemen, en je kunt er boeken makkelijk geschikter voor de Kobo maken met dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dank voor de antwoorden. Ga vanavond thuis dan maar even een account aanmaken zodat ik direct kan beginnen als de reader binnen is :)

Nog even over Calibre. Wat bedoel je precies met 'makkelijker geschikt maken voor de Kobo'?
Werkt Calibre enkel met gekochte boeken? Of werkt dit ook gewoon prima met boeken die je 'gratis' hebt verkregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Calibre werkt inderdaad ook met "gratis" verkregen boeken. De beste (maar niet per se meest goedkope) ervaring met een Kobo is natuurlijk door de Kobo shop te gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Uiteraard. Er zal een weloverwogen keuze gemaakt worden tussen de juiste verhoudingen van prijs en kwaliteit.:)

Kan je er trouwens echt niet omheen om de kobo desktop app te installeren? Ik zag dat firmware updates ook via wifi kunnen. Aangezien jullie Calibre adviseren vind ik het zonde om mijn computer te vervuilen met een extra overbodig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik heb die van mij gewoon geactiveerd vanaf de reader zelf, via wifi, zonder de desktop app. Wel handig om idd ff via de website vast een account te maken.
Maar die van mn vriendin (die ik tweedehands had gekocht) had nog een oudere firmware-versie, en daar kon het niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb hem geinstalleerd toen ik de Touch kocht, de app alleen nooit gebruikt. Vorige maand een Glo gekocht en de app niet eens geïnstalleerd, Calibre voldoet prima.

En je hebt de app niet nodig om te activeren, dat kan gewoon via WiFi.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Bedankt voor alle antwoorden! Ik ben weer helemaal op de hoogte en ga lekker pielen als de reader binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Toch nog 1 'dode' pixel gevonden :( Maargoed deze valt bijna niet op en aangezien ik al 4x een nieuwe gehad heb denk ik toch maar dat ik deze ga houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ben toch gezwicht en heb een Gecko Cover voor mn Touch besteld en net binnen. Tis deze:
http://www.geckocovers.nl/kobo-touch-luxe-leeslicht.html.
Gebruikte tot nu toe een zelfgemaakte van een oud boek, maar die begon uit elkaar te vallen - boek te oud denk ik :P.
Zwarte, hij blijft dichtzitten dmv magneetjes en het lampje vouw je naar achteren, waar je het met een flapje op kan bergen. Dacht, als ik er dan toch een bestel, dan maar meteen die met lamp. Wie weet, toch handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die tip is idd leuk, maar ik vind het nogal wat handwerk. Iemand een idee of dat niet wat makkelijker kan?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt erop dat er geen handmatige actie meer nodig is, bij de nieuwere versie van de plugin (2.1.0). Heb getest met twee boeken van Jules Verne van de Gutenberg project. De eerste heb ik eerst de cover geupdate en toen omgezet van epub naar epub (dan komt de cover in de epub te zitten), en toen naar de reader gestuurd. Die gaf meteen een cover + kepub features. Daarna tweede geprobeerd. Alleen cover geupdate, niet omgezet. Werkte ook met cover en kepub features op reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bij mij ook, ik update of verander de cover, coverteer van epub naar epub (scheelt trouwens echt, sommige boeken knappen stukken op en meer opties) en dan naar de reader. Zeer weinig handwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
dus als ik alles goed begrijp werkt het als volgt:
- installeer plug in: https://github.com/jgoguen/calibre-kobo-driver
- vervolgens in Calibre RMB op boek -> kiezen voor boek herbouwen in kepub.

[ Voor 3% gewijzigd door Renzzie op 08-08-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, installeer die plugin, stel em in, en dan gewoon boeken naar je reader sturen. Dan zou het vanzelf moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Ik installeer die plugin gewoon via Calibre zelf (voorkeuren > plugins) "KoboTouchExtended" heet deze en dan heb je ook alle statistieken. Het bladeren door een boek gaat na het installeren van die plugin ook een stuk vlotter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik ben even bezig geweest. Heb de volgende stappen gevolgd:
1 Open calibre's preferences, choose Plugins, and click Get new plugins
2 To install the Kobo Touch/Glo/Mini driver plugin, select the KoboTouchExtended plugin from the list of available plugins and click Install
3 To install the KePub conversion output format plugin, select the KePub Output plugin from the list of available plugins and click Install
Don't see it? You may already have it installed. Restart calibre and see if you are notified of a pending update. Or, this may not yet be uploaded to the calibre plugin index.
4 Restart calibre
stapje #3 loop ik vast omdat ik deze plugin niet kan vinden. Staat niet in de standaard index en ook niet in de 'plugin verkrijgen' index. De "KoboTouchExtended" heb ik nu wel geinstalleerd.

Als ik nu een boek wil converteren staat de extensie kepub niet in het uitvoerformaat erbij.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Die heb je niet nodig volgens mij; de KoboTouchExtended zorgt ervoor dat ie automatisch je boek omzet op het moment dat je het boek naar de reader stuurt. Hij past dus alleen het boek aan op de reader, niet de epub in je library
De kepub output plugin is juist om dat laatste wel te doen (denk ik, gebruik em zelf niet).
Je hoeft dus geen boeken handmatig te converteren!

[ Voor 7% gewijzigd door MaximusTG op 08-08-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ah, duidelijk :) Morgen komt mn reader binnen, dan zullen we zien of dat inderdaad zo is.
Wederom bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 03:27
Dat zoiets kleins zo een groot verschil kan maken in leesplezier. Bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zojuist deze cover binnen gekregen past perfect en werkt prima en dat voor die prijs ;)

edit:

weet iemand of het ook mogelijk is om je 'boek progress' te backuppen? Ben nog een beetje aan het spelen met calibre (automatisch een boekenplank per serie zou top zijn) maar geen zin om telkens op te schrijven op welke pagina ik ben als ik een boek er (opnieuw) opzet!

[ Voor 41% gewijzigd door Mattie112 op 10-08-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mattie112 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:00:
Zojuist deze cover binnen gekregen past perfect en werkt prima en dat voor die prijs ;)

edit:

weet iemand of het ook mogelijk is om je 'boek progress' te backuppen? Ben nog een beetje aan het spelen met calibre (automatisch een boekenplank per serie zou top zijn) maar geen zin om telkens op te schrijven op welke pagina ik ben als ik een boek er (opnieuw) opzet!
Heb exact dezelfde. Bevalt er goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
Mattie112 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:00:
Misschien kun je wat met dit draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Je kan prima boeken automatisch aan een boekenkast toevoegen; ook met die kobotouchextended plugin. Maak een nieuwe kolom aan in Calibre, geef die bv de naam boekenkast, collecties etc. Onthoud vooral de interne naam van die kolom. Bij de plugin vul je dan in bij automatisch boekenkast aanmaken, de naam van die kolom. Met een hashtag ervoor. Dus bv #collections. Dan moet je vervolgens dus in Calibre bij die kolom de naam van de gewenste boekenkast invullen (metadata aanpassen).

[ Voor 13% gewijzigd door MaximusTG op 10-08-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Ik heb juist twee kobo glo gekocht, via wifi geupdate naar de nieuwste firmware, maar ik merk dat de kobo glo's regelmatig vast zitten? (reeds 2 keer op 1 dag) We moeten ze dan via een pinneke soft resetten, en dan marcheert het weer goed. Enig idee waarom deze random freezes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 15:47
Geen idee waarom, maar het hoeft niet. Ik heb geen last van vastlopers. Ik gebruik zowel side-loaded als aangekochte boeken in verschillende formaten (epub, txt, mobi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb ook een Glo en heb nog geen vastlopers gehad, ook op de laatste firmware versie. Ik zet wel de boeken erop met Calibre (en converteer epub naar epub en maak er een kobo epub van) en niet anders, ik weet niet of dat zou kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Ik heb het toestel daarpas omgewisseld, laten we hopen dat ik opnieuw geen vaslopers krijg.

Ik zet inderdaad een epub op de ereader via calibre, ik druk gewoon op de knop : naar apparaat sturen :-)

Ik doe geen conversies enz, is dit echt nodig?

Ik ben anders wel super tevreden van de kobo glo, leuk formaat, leuke verlichting, en doet wat het moet doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
coase schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:18:
Ik heb het toestel daarpas omgewisseld, laten we hopen dat ik opnieuw geen vaslopers krijg.

Ik zet inderdaad een epub op de ereader via calibre, ik druk gewoon op de knop : naar apparaat sturen :-)

Ik doe geen conversies enz, is dit echt nodig?

Ik ben anders wel super tevreden van de kobo glo, leuk formaat, leuke verlichting, en doet wat het moet doen :-)
Conversie is echt nodig ja. Ik heb exact dezelfde problemen gehad, apparaat ook om laten wisselen maar dat hielp niet.

Epub --> Epub conversie via Calibre toegepast en totaal geen problemen meer gehad. Viel me ook op dat na conversie de bestandsgrootte soms tot een factor 2 kleiner was. Kennelijk zit er dus erg veel 'rommel' in sommige epub bestanden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
Vanuit calibre wordt mijn GLO netjes ondersteund.
Als ik epubs naar mijn device stuur zet hij deze in een subfolder en dan geeft calibre ook aan dat deze op het device staan. Op de GLO doet hij hier echter niets mee.
Pas als ik epubs in de root neer zet doet hij er wat mee.

Vervolgens zie ik de epubs uit de root wel op mijn GLO, en weer niet in calibre als "op het device".

Blijkbaar heb ik ergens een instelling gemist in calibre ? Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, misschien corrupte database? Je kan proberen uit- en weer in te loggen op je kobo account op de Glo. Dan ben je wel je instellingen en lees-statistieken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Mijn GLO is nog helemaal nieuw. Het lijkt er gewoon op dat hij enkel de root in de gaten houdt op ebook files., en niet de subfolders.

Maar uit jou reactie begrijp ik dat hij het uit subfolders ook gewoon hoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, bij mij komen er in de root van mijn Kobo Touch allemaal mappen met de naam van de auteur, en daar de epubs in. Dat is volgens mij standaard instelling van de Kobo plugin in Calibre. Ik gebruik dan wel de KoboTouchExtended plugin, maar wat dat betreft is die hetzelfde als de standaard plugin.
Maak ook automatisch boekenplanken aan.

Als ik jou was zou ik dan even uit- en weer inloggen met je kobo account op het apparaat, dan wist ie de database. Dan updaten naar nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Bij mijn 2 dagen oude kobo, komen de boeken ook netjes in een subfolder per auteur in de root. (via calibre)
Niets speciaals gedaan van instellingen bij Calibre.

ik verzend gewoon boek via : naar apparaat sturen, en als ik gedaan heb, verzend ik ook de geupdate metadata . (geen idee waarom, misschien ook niet nodig).

Dan ontkoppelen, usb kabel uittrekken, en dan gaat kobo automatisch indexeren.

1 keer is dit niet gelukt, boeken stond op de root in subfolders, maar kobo 'zag' ze niet. Manueel gewist via windows explorer, en opnieuw geuploaded via calibre, en toen ging het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Heel vreemd. Net opnieuw geprobeerd en nu gaat het wel.
Wellicht had het met de eerste keer starten van de kobo te maken.
Hij ziet nu ook perfect wat er al op stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Eindelijk een Kobo Glo gescoord, wat een vooruitgang van mijn vorige e-reader, ding bladert zo snel, echt fantastisch. Alleen het licht op 1% is m.i. te fel, kwestie van wennen waarschijnlijk.

Hoesje bij Conrad besteld ( http://www.conrad.nl/ce/nl/product/393842/ ) past perfect en mooi stevig.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Even een kort vraagje. Ik heb vorige week mijn vriendin een Kobo aura hd cadeau gedaan en ze is er heel erg blij mee en bevalt goed. Nu zat ik er vanavond even mee te spelen en toen viel me op dat het licht aan de bovenkant van de reader geel is en aan de onderkant meer wit. Is dit normaal? Ik kan er verder vrij weinig over vinden.
Pagina: 1 ... 14 ... 71 Laatste