Ik had al een 5 inch ereader ( Hanvon N526), maar heb er toch maar een kobo mini bij gekocht (inderdaad 40 euro bij een Libris boekhandel).. Ik vind hem heerlijk. Totaal geen probleem met lezen. Heb er in plaats van een (relatief) duur mapje enkel een washandje omheenAnoniem: 85511 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:21:
Iemand ervaring met de Kobo Mini? Is ie te klein om een beetje te kunnen lezen? Ik lees nu vrijwel niet, maar hoop iets meer te gaan lezen. Voor 40 euro kun je niet echt het schip in gaan
Het is mijn ervaring dat ik nog nooit in het donker heb proberen te lezen (en ik heb al 40+ jaar ervaring :-)). Er is altijd wel een lampje of desnoods een kaarsje.sjaool schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:05:
De mini mist ook de ingebouwde verlichting en dat is toch wel errug handig als het wat donkerder is.
Mijn vriendin las altijd met een bebook met lampje, maar is toch overgestapt naar een kobo Glo omdat ze het veel fijner vind lezen dan het lampje.wazzup105 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:42:
[...]
Het is mijn ervaring dat ik nog nooit in het donker heb proberen te lezen (en ik heb al 40+ jaar ervaring :-)). Er is altijd wel een lampje of desnoods een kaarsje.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Bij slecht licht is de Glo echt een verademing ten opzichte van de Touch. Maar dat wist ik nog niet toen ik enkel de Touch had. Dus ja, het is best te doen met een extra lamp. Maar het egale licht precies daar waar het moet zitten, zonder reflecties van de lamp, is superfijn.
Enige nadeel is in het donker, dan is de laagste stand wel iets te fel. Misschien een hint van Kobo dat je maar gewoon moet gaan slapen
Enige nadeel is in het donker, dan is de laagste stand wel iets te fel. Misschien een hint van Kobo dat je maar gewoon moet gaan slapen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik heb zojuist een Kobo Aura HD aangeschaft. Erg mooi apparaat. Werkt prima. Nu wil ik alleen ook graag in de badkuip (vol met water) kunnen lezen. Ik zie op internet allemaal mooie waterdichte hoesjes en ziplock bags, maar heb net even een lowtech vriezerzakje geprobeerd, en het touchscreen werkt dan niet meer. Weet iemand of er waterdichte/afstotende oplossingen zijn voor ereaders met een infrarood touchscreen?
Waar hebben jullie de Aura HD vandaan?
Ik heb nu 3 e-readers van CoolBlue besteld die alle 3 dezelfde problemen geven.
Het probleem doet zich voor bij het overschrijven van bestanden. Als ik er bijv. 40 ebooks/pdfs op wil gooien dan begint die met 12mb/s maar na 10 sec zit die al 3mb/s waarnaar die meestal na een minuut of 2 foutmeldingen gaat geven en het apparaat niet meer beschikbaar is.
Is iemand anders dit probleem ook tegengekomen? En hoe is de snelheid bij jullie?
Ik heb nu 3 e-readers van CoolBlue besteld die alle 3 dezelfde problemen geven.
Het probleem doet zich voor bij het overschrijven van bestanden. Als ik er bijv. 40 ebooks/pdfs op wil gooien dan begint die met 12mb/s maar na 10 sec zit die al 3mb/s waarnaar die meestal na een minuut of 2 foutmeldingen gaat geven en het apparaat niet meer beschikbaar is.
Is iemand anders dit probleem ook tegengekomen? En hoe is de snelheid bij jullie?
Hoe zet je ze er op dan? En welke e-readers heb je besteld bij Coolblue?
Ik gebruik Calibre voor mijn Aura HD en werkt perfect. Boeken worden er razendsnel op gezet.
Mijn ereader komt bij de BCC vandaan overigens. Gisteren besteld, vandaag bezorgd.
Ik gebruik Calibre voor mijn Aura HD en werkt perfect. Boeken worden er razendsnel op gezet.
Mijn ereader komt bij de BCC vandaan overigens. Gisteren besteld, vandaag bezorgd.
Alleen de Kobo Aura HD. 3 dezelfde modellen die dezelfde fout genereren. Ik kopieer de ebooks gewoon van mijn HDD naar het usb apparaat. (zowel via het intern geheugen als via het extern geheugen van de reader gaat dit fout). Dit resulteert dan in een I/O error in het apparaat ..
Ik begin te twijfelen of dit een productiefout is of dat het bij mij ligt, gezien ik er niemand anders over hoor.
Ik begin te twijfelen of dit een productiefout is of dat het bij mij ligt, gezien ik er niemand anders over hoor.
Allemaal op 1 pc getest? Probeer dan eens een andere..
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Nee, meerdere. Gister heb ik mijn PC op 't werk gebruikt om een en ander heen en weer te kopiëren (om te testen). Na dit een paar keer gedaan te hebben dacht ik dat deze goed was. Eenmaal thuis kreeg ik weer dezelfde foutmeldingen.
Nu probeer ik het nogmaals op werk, maar deze keer herkent de PC de e-reader helemaal niet meer. De e-reader blijft nu ook staan op 'Verbonden & opladen' terwijl de usb connectie al verbroken is.
Werkt de Aura HD bij jullie wel goed? Dan hoor ik graag even waar jullie 'm besteld hebben, CoolBlue is in ieder geval geen aanrader op 't moment.
Nu probeer ik het nogmaals op werk, maar deze keer herkent de PC de e-reader helemaal niet meer. De e-reader blijft nu ook staan op 'Verbonden & opladen' terwijl de usb connectie al verbroken is.
Werkt de Aura HD bij jullie wel goed? Dan hoor ik graag even waar jullie 'm besteld hebben, CoolBlue is in ieder geval geen aanrader op 't moment.
Heb je al eens geprobeerd de Aura HD te synchroniseren via wifi? Is er niet toevallig iets van een firmware-update?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Hmm, nee ik heb geen problemen met de Aura HD. Moet wel zeggen dat ik maar een keer geprobeerd heb een ebook naar het geheugen te kopieeren via windows verkenner. Dat werkte gewoon. Maar daarna gewoon Calibre gebruikt. Waarom probeer je dat niet eens?
En de ebooks eerst op je SD kaart zetten, en die daarna in je Aura HD drukken? Werkt dat ook niet?
En de ebooks eerst op je SD kaart zetten, en die daarna in je Aura HD drukken? Werkt dat ook niet?
@MaximusTG, Kan dit wel met de Aura HD, zie deze optie namelijk niet terug?
@Wazzup105, direct op de sd-kaart zetten zal vast wel werken. Maar dat is weer extra werk. Even aansluiten en automatisch synchroniseren of zelfs synchroniseren via WIFI zou het mooiste zijn. Als het dan niet werkt via de verkenner maakt dat niet zoveel uit.
@Wazzup105, direct op de sd-kaart zetten zal vast wel werken. Maar dat is weer extra werk. Even aansluiten en automatisch synchroniseren of zelfs synchroniseren via WIFI zou het mooiste zijn. Als het dan niet werkt via de verkenner maakt dat niet zoveel uit.
[ Voor 63% gewijzigd door Creadion op 11-07-2013 19:52 ]
Ik dacht dat de interface hetzelfde was als de glo, touch en mini? Zorgen dat je een wifiverbinding geconfigureerd hebt, wifi aanzetten, en dan op sync-knop drukken, de twee pijltjes in een cirkel. Als er dan een update is zou ie em moeten downloaden.
Ah, je bedoelde voor updates. Ik dacht dat je syncen met Calibre bedoelde. Heb de laatste update al binnen.
Syncen via Calibre (met usb kabel) gaat overigens ook niet goed. Levert de volgende foutmelding op na 19 van de 54 boeken die ik wil syncen:
calibre, version 0.9.38
FOUT: Fout: Fout bij communicatie met apparaat
[Errno 13] Permission denied
Traceback (most recent call last):
File "site-packages\calibre\gui2\device.py", line 85, in run
File "site-packages\calibre\gui2\device.py", line 557, in _upload_books
File "calibre_plugins.kobotouch_extended.driver", line 349, in upload_books
File "site-packages\calibre\devices\kobo\driver.py", line 1812, in upload_books
File "site-packages\calibre\devices\usbms\driver.py", line 267, in upload_books
File "site-packages\calibre\devices\usbms\cli.py", line 59, in put_file
IOError: [Errno 13] Permission denied
:\
Toch maar weer terugsturen dan. @erikjannemann, waar heb jij je Aura gekocht?
Syncen via Calibre (met usb kabel) gaat overigens ook niet goed. Levert de volgende foutmelding op na 19 van de 54 boeken die ik wil syncen:
calibre, version 0.9.38
FOUT: Fout: Fout bij communicatie met apparaat
[Errno 13] Permission denied
Traceback (most recent call last):
File "site-packages\calibre\gui2\device.py", line 85, in run
File "site-packages\calibre\gui2\device.py", line 557, in _upload_books
File "calibre_plugins.kobotouch_extended.driver", line 349, in upload_books
File "site-packages\calibre\devices\kobo\driver.py", line 1812, in upload_books
File "site-packages\calibre\devices\usbms\driver.py", line 267, in upload_books
File "site-packages\calibre\devices\usbms\cli.py", line 59, in put_file
IOError: [Errno 13] Permission denied
:\
Toch maar weer terugsturen dan. @erikjannemann, waar heb jij je Aura gekocht?
Ik heb hem bij de BCC besteld en thuis laten bezorgen. Ik heb de bruine versie gekozen. Tot nu toe erg tevreden. Enige nadeel dus dat je geen ziplock bag er om kan doen, want dan kan je het infrarood touchscreen niet meer besturen. Als dit ding fysieke knoppen zou hebben voor het omslaan van de pagina, zou het helemaal perfect zijn...
Dat vind ik toch wel heel erg zoeken hoor.. Geen ziplock-zakje eromheen. Dan krijg je toch condens in zo'n vochtige ruimte.. Je kunt ook gewoon proberen de reader niet in het water te laten vallen.
@Creadion: heb je al eens een andere USB-kabel geprobeerd?
@zetmolm, Yup. Zelfde probleem.
@erikjannemann, Thnx. Zal daar is kijken
Pakketje gaat vandaag weer terug. Ga denk ik even wachten met het bestellen van een nieuwe.
Pakketje gaat vandaag weer terug. Ga denk ik even wachten met het bestellen van een nieuwe.
Nee hoor, houd juist condens er uit. De ziplock is niet voor als ik hem laat vallen (ongelukje kan altijd gebeuren, maar over het algemeen heb ik wel vaste handen, laat niet gauw iets vallen). Maar de vochtige lucht in een badkamer gaat volgens mij dwars door dat apparaat heen. Je hebt speciale waterdichte zakjes (watersportmerken) voor telefoons en zelfs e-readers. Deze werken echter niet met een infrarood touchscreen. Daar had ik echter niet bij nagedacht toen ik de Aura HD aanschafte. Ik heb Kobo zelf gemaild, of er waterdichte/afstotende oplossingen zijn voor de Aura en ze hebben aangegeven dat die er op dit moment, zover als zij weten, niet zijn. Ook niet duidelijk of die er zullen komen...MaximusTG schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:07:
Dat vind ik toch wel heel erg zoeken hoor.. Geen ziplock-zakje eromheen. Dan krijg je toch condens in zo'n vochtige ruimte.. Je kunt ook gewoon proberen de reader niet in het water te laten vallen.
Het is voor mij overigens geen dealbreaker, maar het is wel een minpuntje.
Ik gebruik al jaren laptop, Surface, Nook en Kobo (en mobile foon) tijdens het badderen.
Nooit ziplocks gebruikt en nooit problemen gehad.
(Behalve toen mijn telefoon uit mijn borstzak viel tijdens het plassen.... Maar op zo'n moment heb je meestal juist geen zip-lock erom!)
Nooit ziplocks gebruikt en nooit problemen gehad.
(Behalve toen mijn telefoon uit mijn borstzak viel tijdens het plassen.... Maar op zo'n moment heb je meestal juist geen zip-lock erom!)
Ben toch wel benieuwd wat nu het probleem bij jou is. Ik ga over een maandje een nieuwe kopen (waarschijnlijk de Aura).... Kan me haast niet voorstellen dat je precies drie slechte modellen krijgtCreadion schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 06:30:
@zetmolm, Yup. Zelfde probleem.
@Erik; kan je niet aan de binnenkant van een ziplock zakje twee plakkertjes oid doen, waarmee je het touchscreen wel kan aanraken. Dan gebruik je die voor heen en terugbladeren?
Ik begrijp niet helemaal waarom een infrarood touchscreen niet zou werken als je reader in een doorzichtig plastic zakje zit? Het hoeft juist geen geleidend contact te hebben met je vinger, het hoeft alleen te meten dat het ergens donkerder wordt. Ja, als het zakje tegen het hele oppervlak vh scherm aanplakt, maar dat valt op te lossen door het zakje een beetje bol te vullen met lucht.
Heb ik geprobeerd. Bovendien ligt het scherm van de Aura enigzins lager dan de behuizing. Als ik het plastic strak trek hier over heen, en daarna met mijn vinger (of stylus) het scherm aanraak, werkt het nog niet...Sabbi schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:59:
Ik begrijp niet helemaal waarom een infrarood touchscreen niet zou werken als je reader in een doorzichtig plastic zakje zit? Het hoeft juist geen geleidend contact te hebben met je vinger, het hoeft alleen te meten dat het ergens donkerder wordt. Ja, als het zakje tegen het hele oppervlak vh scherm aanplakt, maar dat valt op te lossen door het zakje een beetje bol te vullen met lucht.
@Maximus; dat is nog niet zo'n slecht idee. Zal eens kijken of zoiets werkt.
@Egmaf; Mijn badkamer is niet erg groot, als ik een bad neem (heet) ontstaat er aardig wat stoom etc in de badkamer. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor een elektronisch apparaat.
Raar, ik heb het net getest met een boterhamzakje, al mijn aanrakingen worden geregistreerd. Alleen zonder overdruk ligt hij meteen tegen het scherm aan en gaat dan als een dolle van allerlei aanrakingen registreren, en met overdruk (grotere afstand tussen het scherm en zak) is het niet goed leesbaar meer.
zoiets misschien:
http://www.amazon.co.uk/W...te-Keyboard/dp/B00923Y0I4
Zou moeten werken met kindle touch en paperwhite, die werken ook met infrarood-touch.
zoiets misschien:
http://www.amazon.co.uk/W...te-Keyboard/dp/B00923Y0I4
Zou moeten werken met kindle touch en paperwhite, die werken ook met infrarood-touch.
[ Voor 23% gewijzigd door Sabbi op 12-07-2013 20:38 ]
Hebben al deze apparaten niet nog een fysieke knop? Voor het omslaan van pagina's?
Nee, is alleen touch-screen.
Ahja: ik heb het alleen over de Glo, die heeft overigens wel een fysiek aan/uit-knop en eentje voor het licht.
Ahja: ik heb het alleen over de Glo, die heeft overigens wel een fysiek aan/uit-knop en eentje voor het licht.
[ Voor 67% gewijzigd door pven op 12-07-2013 22:19 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik weet niet... Ik heb het bedrijf ge-emaild dat achter dit product zit:
http://www.amazon.co.uk/g...psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE
En die zeiden dat het niet zou werken. Lijkt me een soortgelijk ding. Maar misschien die goedkope maar eens uitproberen. Wie weet...
http://www.amazon.co.uk/g...psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE
En die zeiden dat het niet zou werken. Lijkt me een soortgelijk ding. Maar misschien die goedkope maar eens uitproberen. Wie weet...
Mijn Glow reageert op elke aanraking, maakt niet uit met wat. Soms lastig als ding uit mijn handen glijdt in bed. Gelijk paar pagina's verder of terug doordat beeldscherm op dekbed viel

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik ook!VFRRijder schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:17:
[...]
Ben toch wel benieuwd wat nu het probleem bij jou is. Ik ga over een maandje een nieuwe kopen (waarschijnlijk de Aura).... Kan me haast niet voorstellen dat je precies drie slechte modellen krijgt
Denk toch dat er een component in zit die niet goed overweg kan met mijn laptop. je kan hem gewoon bestellen bij een van de bekendere webshops, mocht die niet goed functioneren, stuur jej 'm gewoon terug. ik ga ondertussen toch even verder kijken naar een andere
Afgelopen week een Glo gekocht, het is een erg prettige reader
Ik vergelijk hem met mijn Nexus 7 maar dat is toch echt wel wat anders, zeker nu ik hem tussen de middag buiten heb gehad om te lezen, dat is erg goed te doen terwijl de N7 als een spiegel gaat werken.
Zeer blij mee
Ook Calibre op de laptop gezet en met de handleiding van de 2e post van dit topic alles ingesteld. Ik zoek alleen nog iets om draadloos de boeken op de reader te zetten alhoewel het met een kabeltje ook zo klaar is, zo vaak hoeft het ook weer niet te gebeuren.
Misschien maar eens een review maken, vergelijk Kobo/N7. Eerst maar eens lekker wat boeken gaan lezen:)
Ik vergelijk hem met mijn Nexus 7 maar dat is toch echt wel wat anders, zeker nu ik hem tussen de middag buiten heb gehad om te lezen, dat is erg goed te doen terwijl de N7 als een spiegel gaat werken.
Zeer blij mee

Ook Calibre op de laptop gezet en met de handleiding van de 2e post van dit topic alles ingesteld. Ik zoek alleen nog iets om draadloos de boeken op de reader te zetten alhoewel het met een kabeltje ook zo klaar is, zo vaak hoeft het ook weer niet te gebeuren.
Misschien maar eens een review maken, vergelijk Kobo/N7. Eerst maar eens lekker wat boeken gaan lezen:)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Anoniem: 528201
Ik zoek een manier om in mijn Kobo Aura naast boekenkasten ook "planken" in mijn boekenkast te maken.
Dus mappen met submappen, maar dan op mn e-reader zelf.
heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren?
Dus mappen met submappen, maar dan op mn e-reader zelf.
heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren?
Calibre heeft een ingebouwde server, onder Connect/Share in de menubalk.janvanduschoten schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:43:
Ook Calibre op de laptop gezet en met de handleiding van de 2e post van dit topic alles ingesteld. Ik zoek alleen nog iets om draadloos de boeken op de reader te zetten
Anders COPS of BigBucStriim, werken allebei met de database van Calibre, evt. op een NAS.
Kun je via je LAN of evt. zelfs van Internet boeken downloaden ...
@VFRRijder, Mijn laptop heeft nu de geest gegeven.De kans bestaat dat de problemen werden veroorzaakt door de laptop. Ik zou in je keuze mijn problemen met de Aura in ieder geval niet meenemen, ook omdat je deze verder nergens tegenkomt.
Tsja, net echt toch ; als je een echt boek laat vallen ben je meestal ook niet meer op de laatste bladzijTimocos schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:40:
Soms lastig als ding uit mijn handen glijdt in bed. Gelijk paar pagina's verder of terug doordat beeldscherm op dekbed viel
Als dat je echt stoort, moet je een e-reader met knoppen kopen. Mijn Touch reageert zelfs als ik in de tuin zit en er valt een blaadje of landt een insectje ...
Balen met je laptop, maar hopelijk dus inderdaad geen issue met de Aura. Thx voor het aangeven!Creadion schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:38:
@VFRRijder, Mijn laptop heeft nu de geest gegeven.De kans bestaat dat de problemen werden veroorzaakt door de laptop. Ik zou in je keuze mijn problemen met de Aura in ieder geval niet meenemen, ook omdat je deze verder nergens tegenkomt.
Hier ook een Kobo Glo en het leest super. Ook de verlichting is een uitkomst bij weinig licht. Wel merk ik dat de verlichting op de laagste stand en bij het omslaan van een pagina lichtelijk knippert. Eigenlijk niet alleen bij het omslaan maar ook bij het aanraken van het scherm. Alsof de verlichting op dat korte moment niet even sterk blijft.
Hebben jullie dit ook?
Hebben jullie dit ook?
Ik heb een Gecko SleepCover en wanneer ik hem opensla gaat hij automatisch aan. Tof!
Vervolgens gaat hij na een minuut automatisch uit
tenzij ik voor die tijd het scherm heb aangeraakt.
Aangezien het automatisch aan- en uitgaan op zich een feature van die dingen is, is het lastig zoeken op dit probleem
Is dit een bekend probleem? Wat kan ik doen?
Vervolgens gaat hij na een minuut automatisch uit

Aangezien het automatisch aan- en uitgaan op zich een feature van die dingen is, is het lastig zoeken op dit probleem
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Viel mij laatst ook op bij mijn Kobo Touch. (en ik heb geen SleepCover)
Geen oplossing voor gevonden (ook niet echt gezocht), ik blader wel even heen en terug.
Geen oplossing voor gevonden (ook niet echt gezocht), ik blader wel even heen en terug.
Hmm, na de laatste firmware-update op de Glo is de helderheids-instelling van de verlichting ineens verplaatst van de balk onderin naar een verborgen menu. Waarom? 
Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de Glo.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de Glo.
-
Dit is voor als de cover eens een keertje wat scheef zit dat je reader niet onnodig aan blijft. Denk ikkenneth schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:04:
Ik heb een Gecko SleepCover en wanneer ik hem opensla gaat hij automatisch aan. Tof!
Vervolgens gaat hij na een minuut automatisch uittenzij ik voor die tijd het scherm heb aangeraakt.
Aangezien het automatisch aan- en uitgaan op zich een feature van die dingen is, is het lastig zoeken op dit probleemIs dit een bekend probleem? Wat kan ik doen?
Zelf heb ik de letters ook zo klein staan dat ik (afhankelijk van het boek) langer dan een minuutje over een pagina doe. Ik liep hier dus ook al tegenaan. Inderdaad geen andere oplossing dan even heen en weer bladeren.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb hetzelfde met m'n Touch (maand oud) ; 's middags lezen in de trein, batterij op 50%, in slaapstand en de volgende ochtend doet-ie niks zonder eerst opgeladen te zijn ...tr201 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:20:
Moet om de paar dagen opladen of dan staat de batterij op 50% en de volgende dag zonder te lezen is er de melding dat de batterij leeg is.
Bekend probleem ?
Anders ook maar terug ...
Ik heb een Kobo Touch voor een kennis besteld bij Redcoon, die heeft deze verzonden via TNT, die erin geslaagd is om aan de verkeerde persoon te leveren. Identiteit werd niet gecontroleerd, en die persoon heeft gewoon een valse handtekening gezet (de naam van de kennis, dus de bezorger heeft gewoon gevraagd: bent U X;? dan heb ik pakje voor U, waarna de dief getekend heeft met X.).
Gezien het een appartementsgebouw is, was het mogelijk een van de buren die de kobo alsnog aflevert, maar gelet op de valse handtekening vermoed ik van niet.
Nu mijn vraagje: is het mogelijk om aan de hand van een evt unieke code per kobo haar reader terug te vinden (liefst), of evt onklaar/onbruikbaar) te maken?
Gezien redcoon/TNT in de fout is gegaan vermoed ik dat zij een nieuwe reader moeten bezorgen, maar ik wil niet dat de dief veel plezier heeft van zijn (mijn) kobo.
Gr. Edwin
Gezien het een appartementsgebouw is, was het mogelijk een van de buren die de kobo alsnog aflevert, maar gelet op de valse handtekening vermoed ik van niet.
Nu mijn vraagje: is het mogelijk om aan de hand van een evt unieke code per kobo haar reader terug te vinden (liefst), of evt onklaar/onbruikbaar) te maken?
Gezien redcoon/TNT in de fout is gegaan vermoed ik dat zij een nieuwe reader moeten bezorgen, maar ik wil niet dat de dief veel plezier heeft van zijn (mijn) kobo.
Gr. Edwin
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Edit: nevermind
[ Voor 95% gewijzigd door baba420 op 17-07-2013 15:59 ]
Heb ik ook wel 'ns aan de hand gehad. Mijn buurman had gewoon getekend met mijn naam.Edwin_VH schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:21:
Ik heb een Kobo Touch voor een kennis besteld bij Redcoon, die heeft deze verzonden via TNT, die erin geslaagd is om aan de verkeerde persoon te leveren. Identiteit werd niet gecontroleerd, en die persoon heeft gewoon een valse handtekening gezet (de naam van de kennis, dus de bezorger heeft gewoon gevraagd: bent U X;? dan heb ik pakje voor U, waarna de dief getekend heeft met X.).
Gr. Edwin
Kan niet de bedoeling zijn, maar hij had niet de intentie om 'm te houden.
Dus ik zou zeker even je buren afgaan.
Dat ding op afstand onklaar maken lijkt me niet mogelijk.
Dus het is de gewoonte dat er wordt getekend met de naam van de bestemmeling? Dat lijkt me nogal vreemd. Eigenlijk zou er moeten staan, "ontvangen door Y, buur van X."RudolfR schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:27:
[...]
Heb ik ook wel 'ns aan de hand gehad. Mijn buurman had gewoon getekend met mijn naam.
Maar goed, als het de gewoonte is, is de kans al wat groter dat we hem alsnog ontvangen. Als nu die buur nog kon naar voor komen..
Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh
Of het de gewoonte is, weet ik niet. Maar ik neem ook wel eens pakjes voor de buren in ontvangst, ook als er voor getekend moet worden, vooral omdat zij vaak overdag naar het werk zijn en ik niet. Hangt denk ik ook van de verstandhouding met je buren af.Edwin_VH schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:35:
Maar goed, als het de gewoonte is, is de kans al wat groter dat we hem alsnog ontvangen. Als nu die buur nog kon naar voor komen..
Maar in een dergelijk geval gooit de bezorger altijd wel een standaardbriefje in de bus van de oorspronkelijke geadresseerde, dat hij het pakket bij mij heeft afgeleverd. Over een dergelijk briefje lees ik niks in jouw verhaal.
Weer ontopic: ik heb nog nooit iets gelezen over de mogelijkheid dat een kobo op afstand uit te schakelen zou zijn aan de hand van een unieke code of iets dergelijks.
[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 17-07-2013 18:43 . Reden: aanvulling ]
Ik heb vorige week een Kobo Glo aangeschaft maar het ding werkt gewoon compleet niet.
Installatie via Kobo Desktop gedaan en boeken er op gezet met Calibre, ik denk in totaal een stuk of 30. Alles werkte prima, half boek gelezen en ineens loopt dat ding vast en met geen mogelijkheid meer responsive te krijgen.
Via Reset knop opnieuw opgestart, boek weer open geklikt en direct loopt het apparaat weer vast. Nogmaals reset gedaan, en dacht dan zal het wel aan het boek liggen (corrupte epub ofzo). Ander boek, exact hetzelfde probleem op pagina 1 al.
Nogmaals Reset, Fabrieksinstellingen terug gezet en alles opnieuw erop gezet; weer exact hetzelfde probleem.
Apparaat terug naar de winkel gebracht en een nieuwe meegekregen.... je raadt het al. Weer exact dezelfde problemen. Ik kan sommige boeken wel open klikken, maar als ik dan via de slider van pagina 1 naar pagina 100 wil crast het hele apparaat en er is niets meer mee te beginnen. Zelfs de knop om de verlichting aan of uit te zetten reageert niet meer, de aan/uit knop doet niets en de reset knop doet het soms ook niet en reageert dan pas na er tig keer op te drukken met een paperclip.
Heb nu zelfs nog geprobeerd de setup op een andere computer te doen (Windows ipv OSX) en heb ook geprobeerd de epub bestanden er via drag/drop op te zetten zodra de glo gemount is... werkt allemaal niet.
Iemand bekend met dit soort issues? Zitten er mogelijk toch corrupte epub bestanden in m'n library die de boel vernaggelen ofzo? Kan me niet voorstellen dat ik twee defecte devices na elkaar krijg, en gezien de veelal positieve reviews die de Glo krijgt kan ik me ook niet voorstellen dat dit een common issue is.
Installatie via Kobo Desktop gedaan en boeken er op gezet met Calibre, ik denk in totaal een stuk of 30. Alles werkte prima, half boek gelezen en ineens loopt dat ding vast en met geen mogelijkheid meer responsive te krijgen.
Via Reset knop opnieuw opgestart, boek weer open geklikt en direct loopt het apparaat weer vast. Nogmaals reset gedaan, en dacht dan zal het wel aan het boek liggen (corrupte epub ofzo). Ander boek, exact hetzelfde probleem op pagina 1 al.
Nogmaals Reset, Fabrieksinstellingen terug gezet en alles opnieuw erop gezet; weer exact hetzelfde probleem.
Apparaat terug naar de winkel gebracht en een nieuwe meegekregen.... je raadt het al. Weer exact dezelfde problemen. Ik kan sommige boeken wel open klikken, maar als ik dan via de slider van pagina 1 naar pagina 100 wil crast het hele apparaat en er is niets meer mee te beginnen. Zelfs de knop om de verlichting aan of uit te zetten reageert niet meer, de aan/uit knop doet niets en de reset knop doet het soms ook niet en reageert dan pas na er tig keer op te drukken met een paperclip.
Heb nu zelfs nog geprobeerd de setup op een andere computer te doen (Windows ipv OSX) en heb ook geprobeerd de epub bestanden er via drag/drop op te zetten zodra de glo gemount is... werkt allemaal niet.
Iemand bekend met dit soort issues? Zitten er mogelijk toch corrupte epub bestanden in m'n library die de boel vernaggelen ofzo? Kan me niet voorstellen dat ik twee defecte devices na elkaar krijg, en gezien de veelal positieve reviews die de Glo krijgt kan ik me ook niet voorstellen dat dit een common issue is.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
En van welke bron komen die epubs dan
. Dr zwerven heel wat slechte epubs rond hoor..
Probeer die epubs in Calibre eens te converteren van epub naar epub. Dat haalt eventuele ellende eruit. Kijk dan of je Glo er nog steeds op vastloopt.
Update sowieso je Glo naar de laatste firmware. Toen ik het apparaat in mijn handen kreeg en niet had geupdate liep ie bij mij ook vaak vast.
Niet uit de meest "nette" bronnen zal ik maar zeggen; wel frappant dat een slechte epub heel je e-reader laat crashen. Zou prettiger zijn als het ding nog wel iets zou doen... error tonen of voor mijn part uit vallen waarna ik 'm zelf weer aan moet zetten. Als het probleem zich nu voordoet is het echt bijna onmogelijk om dat ding weer werkend te krijgen lijkt het wel.MaximusTG schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:47:
En van welke bron komen die epubs dan. Dr zwerven heel wat slechte epubs rond hoor..
- Aan/uit knop reageert niet
- Beeldscherm reageert niet
- Aansluiten op computer en er gebeurt niets (Geen melding dat er een nieuwe device is gevonden)
- Reset knop reageert soms wel soms niet. Na meerdere pogingen restart dat ding eindelijk eens.
Ga ik doen, thanks voor deze tip. Nog een vraagje over Calibre; ik wist eerst niet eens dat je boeken via drag/drop op je e-reader kon plaatsen. Wat is het voordeel van Calibre ten opzichte van het draggen/droppen? Is dat puur eenvoudige conversie en handiger managen van je boeken?zetmolm schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 00:13:
Probeer die epubs in Calibre eens te converteren van epub naar epub. Dat haalt eventuele ellende eruit. Kijk dan of je Glo er nog steeds op vastloopt.
Dat doet de Glo bij de setup automatisch al, ik kan dat ding onmogelijk werkend krijgen zonder firmware 2.6.1 op dat ding te krijgenTimocos schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:16:
Update sowieso je Glo naar de laatste firmware. Toen ik het apparaat in mijn handen kreeg en niet had geupdate liep ie bij mij ook vaak vast.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het voordeel van Calibre zit hem, mijns inziens (ik heb een Kindle trouwens), in de manier waarop je je boeken kan organiseren, metadata kan laten aanpassen, de afmetingen van de covers eenduidig kan maken (dus geen gedonder meer met verschillende formaten van de covers op mijn ereader) en last but not least.... het verwijderen van de drm op aangekochte boeken en omzetten naar een ander formaat als dat nodig is.XyritZz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:38:
[...]
Ga ik doen, thanks voor deze tip. Nog een vraagje over Calibre; ik wist eerst niet eens dat je boeken via drag/drop op je e-reader kon plaatsen. Wat is het voordeel van Calibre ten opzichte van het draggen/droppen? Is dat puur eenvoudige conversie en handiger managen van je boeken?
[...]
Ik ben er van de wk pas achter gekomen dat je meerdere libraries naast elkaar kan managen en aangezien ik ook regelmatig wordt gevraagd om bij andere boeken op hun ereader te zetten vind ik dat wel makkelijk. Ik lees met name engels, zij met name nederlands en af en toe moet er een kinderboek op. Die hoef ik niet in mijn overzichten van Calibre. Ideaal.
Drag en Drop werkt overigens net zo effectief als je niet geinteresseerd bent in dat soort features. Ik deed dat vroeger op, maar ik heb zoveel boeken dat ik Calibre prettiger vind om het overzicht te houden.
Je noemt wel mooie features opTweety1 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:51:
[...]
Het voordeel van Calibre zit hem, mijns inziens (ik heb een Kindle trouwens), in de manier waarop je je boeken kan organiseren, metadata kan laten aanpassen, de afmetingen van de covers eenduidig kan maken (dus geen gedonder meer met verschillende formaten van de covers op mijn ereader) en last but not least.... het verwijderen van de drm op aangekochte boeken en omzetten naar een ander formaat als dat nodig is.
Ik ben er van de wk pas achter gekomen dat je meerdere libraries naast elkaar kan managen en aangezien ik ook regelmatig wordt gevraagd om bij andere boeken op hun ereader te zetten vind ik dat wel makkelijk. Ik lees met name engels, zij met name nederlands en af en toe moet er een kinderboek op. Die hoef ik niet in mijn overzichten van Calibre. Ideaal.![]()
Drag en Drop werkt overigens net zo effectief als je niet geinteresseerd bent in dat soort features. Ik deed dat vroeger op, maar ik heb zoveel boeken dat ik Calibre prettiger vind om het overzicht te houden.
Hoe zou ik dit kunnen corrigeren met Calibre? Ik had al even wat gezocht in het programma maar er zitten behoorlijk wat opties in dus het is voor mij niet zo duidelijk waar ik dit soort dingen moet zoeken.
Heb voor nu een hoop boeken eraf gegooid, en een paar andere epubs er op gezet en nu werkt alles wel goed. Zal vanavond eens het epub --> epub trucje proberen met Calibre zodat alle boeken er weer terug op staan.
Die covers gelijk trekken was een plug in voor Calibre die ik tegenkwam op het mobile-read forum.
Hier staat ook uitgelegt hoe je dat je moet installeren in Calibre. Het is geen standaard feature namelijk.
Werkt op mijn Kindle echt super.
Je kan daar nog veel meer plugins vinden voor Calibre. Ze hebben ook een heel deel specifiek gericht op de Kobo Glo.
Hier staat ook uitgelegt hoe je dat je moet installeren in Calibre. Het is geen standaard feature namelijk.
Werkt op mijn Kindle echt super.

Je kan daar nog veel meer plugins vinden voor Calibre. Ze hebben ook een heel deel specifiek gericht op de Kobo Glo.
Persoonlijk vind ik de manier wel handig om binnen Calibre boekenkasten en -planken te kunnen managen. In de OP staat een linkje naar een artikel waarin dat stap voor stap uitgelegd wordt.XyritZz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:38:
Ga ik doen, thanks voor deze tip. Nog een vraagje over Calibre; ik wist eerst niet eens dat je boeken via drag/drop op je e-reader kon plaatsen. Wat is het voordeel van Calibre ten opzichte van het draggen/droppen? Is dat puur eenvoudige conversie en handiger managen van je boeken?
Daarnaast is de ene epub de andere epub niet. Om dat allemaal toch een beetje netjes en uniform te krijgen, is deze post aan te bevelen. Je kunt ook de settings uit de OP gebruiken, zie maar wat je zelf het mooist vindt.
[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 19-07-2013 14:12 ]
Nou, bij de laatste update lijken er aardig wat bugs in te zitten, sluit je je glo aan om een boek over te zetten, zijn van je huidige boek opeens alle bladlezers en voortgang weg. Slaapstand plaatje is aangepast en startscherm is aangepast.Timocos schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:16:
[edit] Begint nog erger te worden, boek in, bookmark aanmaken, boek uit, boek in. Bookmark weg.
Na een herstart geen covers meer zichtbaar.
Het gaat om firmware 2.6.1, iemand anders ook deze problemen.
[edit2] Kan er iemand een copy maken van zijn 2.5.2 firmware versie van kobo glo en dit online willen sharen. (.kobo en .Adobe-digital-editions folder)
Wat een fuckup is deze firmware, bij alle boeken behalve die uit de kobo store krijg ik een adobe DRM melding en krijg ook geen driveletters meer aan de kobo gekoppeld op 2 computers.
[ Voor 40% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-07-2013 00:14 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat de knop is verplaatst vind ik nog niet zo erg, het is even wennen. Ik vind het wel vervelend dat je de balk aan de onderkant niet meer donker kunt maken. Mijn Glo is aan de onderkant redelijk onregelmatig belicht dus vond ik de donkere balk een goede oplossing om dat een beetje te maskeren.SysRq schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:23:
Hmm, na de laatste firmware-update op de Glo is de helderheids-instelling van de verlichting ineens verplaatst van de balk onderin naar een verborgen menu. Waarom?
Hopelijk brengen ze dat terug.
Ik ookVerder ben ik nog steeds erg tevreden over de Glo.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Anoniem: 110950
Misschien staat hier de juiste versie voor je.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:43:
[...]
[edit2] Kan er iemand een copy maken van zijn 2.5.2 firmware versie van kobo glo en dit online willen sharen. (.kobo en .Adobe-digital-editions folder)
Wat een fuckup is deze firmware, bij alle boeken behalve die uit de kobo store krijg ik een adobe DRM melding en krijg ook geen driveletters meer aan de kobo gekoppeld op 2 computers.
Vreemd. Heb totaal niet de problemen die jij opnoemt met mijn GloMeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:43:
[...]
Nou, bij de laatste update lijken er aardig wat bugs in te zitten, sluit je je glo aan om een boek over te zetten, zijn van je huidige boek opeens alle bladlezers en voortgang weg. Slaapstand plaatje is aangepast en startscherm is aangepast.
[edit] Begint nog erger te worden, boek in, bookmark aanmaken, boek uit, boek in. Bookmark weg.
Na een herstart geen covers meer zichtbaar.
Het gaat om firmware 2.6.1, iemand anders ook deze problemen.
Daar had ik 252 al vandaan, maar daar bleef die hangen bij het starten.Anoniem: 110950 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:43:
[...]
Misschien staat hier de juiste versie voor je.
Heb inmiddels 261 al aan de praat, maar heeft me een paar resets gekost.
Als ik al die punten zo lees begin ik me steeds meer af te vragen of ik niet een Kindle moet gaan kopen. Heb liever een Kobo ivm standaard epub....maar qua firmware lijkt het wel een zooitje??
Had ik voor mijzelf net de keus gemaakt om voor de Kindle te gaan... zie ik dit topic. Ik heb eerder een Kindle gehad en wil nu weer terug naar een e-reader. Ik had m'n zinnen op de Paperwhite gezet, maar nu ik reviews tussen die en de Kobo HD zie nijg ik toch sterk naar de Kobo.
De Kobo ziet er beter uit, heeft een groter scherm (maar daar is het mij niet echt om te doen), heeft betere verlichting. Maar de accu... gaat die net zo lang mee als de Kindle? Dus 2 maanden?
De Kobo ziet er beter uit, heeft een groter scherm (maar daar is het mij niet echt om te doen), heeft betere verlichting. Maar de accu... gaat die net zo lang mee als de Kindle? Dus 2 maanden?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Het is niet zozeer een zooitje, maar lijkt het alsof ik meer problemen heb dan andere mensen, krijg ze altijd wel opgelost, maar duurt even. Mijn ma heeft met haar kobo nog nooit problemen gehad en is ongeveer op dezelfde dag gekocht.VFRRijder schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:17:
Als ik al die punten zo lees begin ik me steeds meer af te vragen of ik niet een Kindle moet gaan kopen. Heb liever een Kobo ivm standaard epub....maar qua firmware lijkt het wel een zooitje??
Op papier (hahahaharimave schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:10:
De kindle en de paperwhite zijn zo aan elkaar gewaagd, volgens mij kan je niet fout gaan met een van de twee.
Mijn vriendin heeft de Kindle PW en ik de Kobo. Beide prima maar de Glo is iets compacter.Tweety1 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:47:
De kindle en de paperwhite zijn zo aan elkaar gewaagd, volgens mij kan je niet fout gaan met een van de twee.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het is de Kobo Glo geworden. Ik heb de Aura HD en de Glo naast elkaar gehad bij de Saturn in Groningen en het scherm van de Aura is inderdaad scherper als je ze zo naast elkaar hebt, maar Aura past niet in 1 hand (bij mij althans, ik heb kleine handen). Daarnaast koste de Aura 180 euro en de Glo 114 en was de Aura niet op voorraad. En een verjaardagscadeau van 180 euro ging m'n ouders te ver, dus is het de Glo geworden.
Ik heb de mini ook nog in handen gehad. Een schattig ding, maar hij is wel erg klein in het echt.
Bovendien heeft die geen lampje ingebouwd, dus die viel sowieso al af.
Iemand nog tips voor een goed hoesje voor de Glo?
De originele kost 50 euro bij de Saturn, da's wel erg duur. Is bijna de helft van de e-reader prijs.
Ik heb de mini ook nog in handen gehad. Een schattig ding, maar hij is wel erg klein in het echt.
Bovendien heeft die geen lampje ingebouwd, dus die viel sowieso al af.
De originele kost 50 euro bij de Saturn, da's wel erg duur. Is bijna de helft van de e-reader prijs.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Klikrimave schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:13:
Ik moet 'm nog binnen krijgen, ben benieuwd. Verder heel tevreden over de Glo. Als een bezetene Game of Thrones aan het lezen.
Deze week voor het eerst de Glo meegenomen naar het strand en hij bevalt me steeds beter
Ik twijfelde eerst of het een meerwaarde had tov mijn Nexus 7 maar dat is qua lezen echt totaal anders. De Glo is zeer goed leesbaar in het zonlicht en het lampje is ideaal als ik in de avond nog wat wil lezen. Ook de batterij houd het erg lang vol, ik verwacht circa 4 a 6 weken, afhankelijk van de leestijd met lamp aan.
Ik twijfelde eerst of het een meerwaarde had tov mijn Nexus 7 maar dat is qua lezen echt totaal anders. De Glo is zeer goed leesbaar in het zonlicht en het lampje is ideaal als ik in de avond nog wat wil lezen. Ook de batterij houd het erg lang vol, ik verwacht circa 4 a 6 weken, afhankelijk van de leestijd met lamp aan.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb deze in 't zwart via ebay (zelfde verkoper, soms item op bieden staan) voor €7 incl. vzk gekocht, simpel maar effectief.rimave schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:13:
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Inmiddels binnen. De cover past perfect. De Glo gaat automatisch aan en uit als je de cover opent of sluit. De kwaliteit is prima voor de prijs.baba420 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:13:
[...]
Klik
Ik moet 'm nog binnen krijgen, ben benieuwd. Verder heel tevreden over de Glo. Als een bezetene Game of Thrones aan het lezen.
"When you grow up your heart dies"
Er komt een nieuwe Kobo aan:
Meer info is er dus nog niet.EERSTE AFBEELDING NIEUWE EREADER KOBO DUIKT OP
Ereadermaker Kobo komt later dit jaar met een nieuwe ereader. Dat blijkt uit informatie die via het Amerikaanse keurinstituut FCC naar buiten is gekomen. Weinig details zijn nog bekend, maar het gaat in elk geval om een 6-inch ereader.
In de informatie, die op 19 juli verscheen op de site van het FCC, wordt enkel een beeld op de achterkant van het nieuwe apparaat gegeven. Die achterkant is vergelijkbaar met de achterkant van de in het voorjaar gelanceerde Kobo Aura, en verschilt van de huidige generatie Kobo Glo en Kobo Touch. Te zien zijn twee schuin lopende lijnen, waardoor het apparaat beter in de hand ligt.
De ereader wordt gefabriceerd door Netronix en is uitgerust met een batterij van 1500 mAh, een fors hogere capaciteit dan de Kobo Glo met een accu van 1000 mAh.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Leuk 
Ik hoop op een 6 inch met hoge resolutie met verlichting. Ben zelf nog heel tevreden over mijn oude Touch, maar alvast rondkijken voor een vervanger voor het geval die stuk gaat is altijd leuk. En als een nieuw alternatief aantrekkelijk genoeg is geef ik de mijne gewoon weg aan iemand
Ik hoop op een 6 inch met hoge resolutie met verlichting. Ben zelf nog heel tevreden over mijn oude Touch, maar alvast rondkijken voor een vervanger voor het geval die stuk gaat is altijd leuk. En als een nieuw alternatief aantrekkelijk genoeg is geef ik de mijne gewoon weg aan iemand
Hmmm....dan ga ik misschien toch nog even wachten....als een nieuwe al zo "dichtbij" is
.
Anoniem: 529675
Er zijn nu ook echte foto's opgedoken van de nieuwe Kobo, zie eReaders.nl. Hij zou voor 30 augustus gepresenteerd moeten worden, dat betekent dat hij binnen 2 maanden waarschijnlijk wel in Nederland in de winkel ligt. Specs waarschijnlijk: 6 inch, HD-resolutie, frontlight, MicroSD
Qua uiterlijk ziet hij er leuk uit vind ik.
Qua uiterlijk ziet hij er leuk uit vind ik.
Niet boeiend. Ik heb liever dat ze die Aura wat dunner/compacter maken en dan nog een 8" versie erbij ofzo. Voor 6" is de Kobo Glo meer dan prima.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Gisteren is mijn kobo glo bezorgd en ik ben er super blij mee maar toen ik 's nachts een boek las met de verlichting aan zag ik dat er in de rechter boven hoek een bright pixel is. Toen ik 's morgens keek zag ik dat er naast de bright pixel( die ook zonder verlichting zichtbaar is als een donkere vlekje) nog twee donkerdere pixels zijn. Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en of ik mijn kobo terug moet sturen.
Alvast bedankt,
Fred
Alvast bedankt,
Fred
Als je al een Glo hebt inderdaad misschien niet. Maar als je een nieuwe (de eerste) gaat kopen zeker wel boeiend.Exirion schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:07:
Niet boeiend. Ik heb liever dat ze die Aura wat dunner/compacter maken en dan nog een 8" versie erbij ofzo. Voor 6" is de Kobo Glo meer dan prima.
Als jij er last van hebt zou ik hem gewoon terugsturen. Het lijkt mij gewoon een defect aan het beeldscherm.Fredje7 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:27:
Gisteren is mijn kobo glo bezorgd en ik ben er super blij mee maar toen ik 's nachts een boek las met de verlichting aan zag ik dat er in de rechter boven hoek een bright pixel is. Toen ik 's morgens keek zag ik dat er naast de bright pixel( die ook zonder verlichting zichtbaar is als een donkere vlekje) nog twee donkerdere pixels zijn. Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en of ik mijn kobo terug moet sturen.
Alvast bedankt,
Fred
Valt het dan onder de garantie? Want morgen ga ik voor twee weken op vakantie en ik denk niet dat ik hem voor morgen nog kan opsturen. Als het onder de garantie valt dan zou ik hem toch ook over twee weken kunnen opsturen.Als jij er last van hebt zou ik hem gewoon terugsturen. Het lijkt mij gewoon een defect aan het beeldscherm.
Fred
Hmm 2e kobo glo gekocht en weer exact hetzelfde probleem als de andere, boeken willen niet geopend worden (adobe DRM melding terwijl er geen DRM opzit). Apparaat wilde al niet lekker updaten toen ie net uit de doos was gehaald. Geen idee of ik nu iets verkeerds doe of dat het firmware gewoon niet lekker is (ik ga uit van het laatste).
[edit]Ben niet de enige met dit probleem.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=171005
http://forums.adobe.com/thread/1124380
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=171045
Nu nog vinden hoe het op te lossen is, ik heb het op de eerste kobo niet meer, op de tweede nog wel.
Blijf maar Adobe DRM foutmeldingen krijgen (op gutenberg boeken). Mooi apparaat, maar de software kan wel eens een goede trap naar kwaliteit krijgen.
[edit]Ben niet de enige met dit probleem.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=171005
http://forums.adobe.com/thread/1124380
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=171045
Nu nog vinden hoe het op te lossen is, ik heb het op de eerste kobo niet meer, op de tweede nog wel.
Blijf maar Adobe DRM foutmeldingen krijgen (op gutenberg boeken). Mooi apparaat, maar de software kan wel eens een goede trap naar kwaliteit krijgen.
[ Voor 40% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-07-2013 20:20 ]
Heeft niet echt met garantie te maken. Je geeft aan dat hij bezorgd is, dus ga ik er van uit dat je em via internet besteld hebt. In dat geval is hier gewoon de wet koop-op-afstand van toepassing en mag je binnen 7 werkdagen terugsturen, zonder opgaaf van redenFredje7 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:36:
[...]
Valt het dan onder de garantie? Want morgen ga ik voor twee weken op vakantie en ik denk niet dat ik hem voor morgen nog kan opsturen. Als het onder de garantie valt dan zou ik hem toch ook over twee weken kunnen opsturen.
Fred
Ik zou zeggen, lees dit artikel van de Consumentenbond even door. Succes!
^Dat dus. Dit apparaat is gewoon met een defect geleverd. Dus retour sturen lijkt mij de beste optie. Je kunt altijd weer een andere bestellen.
Zelf ook gisteren een Kobo Aura met 3 bright pixels midden op het scherm ontvangen van Wehkamp.
Vraag me af of terugsturen binnen de termijn handiger is dan ter "reparatie" aanbieden.
Vraag me af of terugsturen binnen de termijn handiger is dan ter "reparatie" aanbieden.
Het is misschien niet helemaal correct maar het geeft wel de minste rompslomp en touwtrekkerij over het wel of niet omwisselen voor een nieuwe lijkt mij.
Probleem opgelost, boeken erop zetten, sqllite bestand weggooien, aanmelden in Kobo Desktop. Die ziet dan een "nieuwe" Kobo. Account aanmaken, afkoppelen en na een scan zijn dan alle boeken opeens werkend. Daarna kan ik met Calibre doen wat ik normaal ook doe.
Ik ben vanplan om een e-reader aan te schaffen maar ik zit te twijfelen tussen de volgende modellen:
- Amazon paper white
nadeel: gesloten systeem, 6", 'low res'
voordeel: zeer veel boeken beschikbaar
- Kobo Glo
voordeel: 'goedkoop', licht, dum
nadeel: 6", 'low res'
- Kobo Aura HD
voordeel: 6,8"!, highres, 4gb storage
nadeel: 'duur'
Wat zouden jullie doen?
- Amazon paper white
nadeel: gesloten systeem, 6", 'low res'
voordeel: zeer veel boeken beschikbaar
- Kobo Glo
voordeel: 'goedkoop', licht, dum
nadeel: 6", 'low res'
- Kobo Aura HD
voordeel: 6,8"!, highres, 4gb storage
nadeel: 'duur'
Wat zouden jullie doen?
Deze ruimte is te huur!
Ik heb de Kindle. 6 inch is groot genoeg voor het lezen van boeken (hierbij laat ik pdf buiten beschouwing want dat lees gewoon niet ideaal op een ereader tenzij hij 9 inch is).
- Het gesloten systeem snap ik niet helemaal maar als je doelt op 'mobi', dan kan je wat mij betreft dat argument in de prullenbak gooien. Calibre heeft plugins waarmee je drm kan verwijderen van je aankopen en je kan naar elk ander formaat converteren dus ook van epub naar mobi. Ik vind persoonlijk een groot voordeel van amazon, dat je niet zit te priegelen met zo iets als Adobe DRM. Je linkt je Kindle aan je PC. Via de verkenner haal je je aangekochte boeken eraf (of je stuurt de boeken via je amazon email), kopietje maken voor de zekerheid en daarna 1 van die versies in Calibre mikken.
- Resolutie: tja hoeveel resolutie heb je nodig om boeken te kunnen lezen? Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met lezen.
Maar weet je, welke je ook kiest, je kan eigenlijk niet fout gaan. Zoals je in dit forum meerdere keren hebt kunnen lezen zijn de Glo en PW ontzettend aan elkaar gewaagd. Over de Aura kan ik minder zeggen
- Het gesloten systeem snap ik niet helemaal maar als je doelt op 'mobi', dan kan je wat mij betreft dat argument in de prullenbak gooien. Calibre heeft plugins waarmee je drm kan verwijderen van je aankopen en je kan naar elk ander formaat converteren dus ook van epub naar mobi. Ik vind persoonlijk een groot voordeel van amazon, dat je niet zit te priegelen met zo iets als Adobe DRM. Je linkt je Kindle aan je PC. Via de verkenner haal je je aangekochte boeken eraf (of je stuurt de boeken via je amazon email), kopietje maken voor de zekerheid en daarna 1 van die versies in Calibre mikken.
- Resolutie: tja hoeveel resolutie heb je nodig om boeken te kunnen lezen? Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met lezen.
Maar weet je, welke je ook kiest, je kan eigenlijk niet fout gaan. Zoals je in dit forum meerdere keren hebt kunnen lezen zijn de Glo en PW ontzettend aan elkaar gewaagd. Over de Aura kan ik minder zeggen
Hm bedankt voor de info.
Ik ga de Aura HD zo bestellen dan wordt deze morgen geleverd
Ik heb best grote handen dus een wat groter apparaat lijkt me prima. Mocht het toch tegenvallen kan ik het altijd nog binnen 2 weken terug sturen!
Ik ga de Aura HD zo bestellen dan wordt deze morgen geleverd
Deze ruimte is te huur!
Ik heb een Kobo Touch en krijg 'm niet aangemeld. Op http://rakuten.kobobooks.com/ een account gemaakt en als ik de kobo opstart en aanmeld of aanmaak kies blijf ik de volgende melding houden: "We herkennen het e-mailadres of wachtwoord niet dat je hebt ingevoerd. Controleer of je ze juist hebt ingevoerd en probeer het opnieuw"
Heb ik nl. vaak ingevoerd, maar het werkt niet. Wachtwoord opgeslagen met lastpass.com en daar staat het net zoals ik het invoer.
Wat nu?
28/07 Via www.kobobooks.nl heb ik een nieuwe account aangemaakt. Start nu op. Sjaool bedankt.
Heb ik nl. vaak ingevoerd, maar het werkt niet. Wachtwoord opgeslagen met lastpass.com en daar staat het net zoals ik het invoer.
Wat nu?
28/07 Via www.kobobooks.nl heb ik een nieuwe account aangemaakt. Start nu op. Sjaool bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Toin op 27-07-2013 14:25 ]
En via http://www.kobobooks.nl dan? Lukt dat wel?
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 27-07-2013 08:39 ]
Even op de knop "wachtwoord vergeten?" drukken? Soms krijg je dan een email met het ww zoals dat bij hen in de database staat, of anders wordt je ww gereset en krijg je een nieuwe.Toin schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:53:
Wachtwoord opgeslagen met lastpass.com en daar staat het net zoals ik het invoer. Wat nu?
Net mijn Kobo Aura HD binnen gekregen wat een mooi ding
Had niet verwacht dat die E-ink schermen zo scherp zouden zijn.
Toen ik hem uit de doos haalde zat er een screenprotector op met een plaatje van sluit hem aan op de PC. Althans ik dacht dus dat dit op dat plastic gedrukt was, ik sluit dat ding aan en hup plaatje gaat weg haha
Niet verwacht.
Wel jammer dat er 2 "pixels" zijn die veel feller zijn dan de rest dus ik ga m mooi weer retour sturen. Weet zeker dat ik me daar gigantisch aan ga ergeren!
Toen ik hem uit de doos haalde zat er een screenprotector op met een plaatje van sluit hem aan op de PC. Althans ik dacht dus dat dit op dat plastic gedrukt was, ik sluit dat ding aan en hup plaatje gaat weg haha
Wel jammer dat er 2 "pixels" zijn die veel feller zijn dan de rest dus ik ga m mooi weer retour sturen. Weet zeker dat ik me daar gigantisch aan ga ergeren!
Deze ruimte is te huur!
Je bent ook wel wat voorbarig geweest. Voor mijn grote handen is de Glo groot zat en 1024x768 bij 6" bestempelen als low-res is natuurlijk onzin. Ik zou eerst eens in de winkel vergelijken voordat je op basis van aannames iets bestelt.Mattie112 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:45:
Net mijn Kobo Aura HD binnen gekregen wat een mooi dingHad niet verwacht dat die E-ink schermen zo scherp zouden zijn.
Daarom staat het ook tussen ". En naar de winkel heb ik geen zin in, ik bestel iets bevalt het niet dan stuur ik het gewoon terug en haal ik iets anders 
So far bevalt de Aura HD prima alleen de 'dode' pixel is irritant
So far bevalt de Aura HD prima alleen de 'dode' pixel is irritant
Deze ruimte is te huur!
Erg irritant inderdaad die bright pixels. waar heb je hem gekocht Mattie112? die van mij is terug naar Wehkamp, maar durf geen nieuwe te bestellen want het lijkt erop dat er erg veel "foute schermen" uitgeleverd worden.
Afgezien van die pixels is het een prachtapparaat
Afgezien van die pixels is het een prachtapparaat
Heb hem gekocht bij coolblue (ereader store) kan hem gratis retour sturen dus ze mogen m mooi omwisselen. Nu ik inderdaad even op internet zoek lees ik veel klachten over die pixels. Maargoed ik ben nogal makkelijk 1 of 2 keer retour en anders ga ik voor de Kobo GLO 
(of de kindle white....)
Maargoed ik ga zo contact opnemen en denk dat ik hem dan maandag retour stuur heb ik hem toch even een paar dagen goed kunnen testen.
(of de kindle white....)
Maargoed ik ga zo contact opnemen en denk dat ik hem dan maandag retour stuur heb ik hem toch even een paar dagen goed kunnen testen.
Deze ruimte is te huur!
Bedankt, schijnbaar gaat erbij Rakuten toch iets niet helemaal goed. Ik werd niet herkend. Via www.kobobooks.nl heb ik een nieuwe account aangemaakt.
Het vreemde is dat ik bij ons tweede Kobo totaal geen last had.
[ Voor 9% gewijzigd door Toin op 02-08-2013 14:23 ]