Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mloesje87
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
Heb afgelopen weekend een Kobo glo gekregen. Het eerste wat mij tegenstond was om een hoesje te vinden in de winkels. Ben normaal gesproken echt een internetspeurder, maar had dit keer geen zin om driemaal hoesjes terug te sturen voordat ik de perfecte zou hebben. Op naar de grootste elektronica zaak in de buurt dus. Deze stelde mij teleur met het feit dat zij daar geen hoesjes voor hadden. De rest van de hoesjes zouden niet passen werd mij verteld.

Koppige ik moest het toch nog even proberen en ja hoor, de hoesjes van de Bebook passen ook gewoon om de Kobo glo van 6". Het lampje heb ik er vanaf gehaald en het past precies. Enige nadeel is dat het knopje van de lamp niet gezien kan worden, maar gelukkig wel ingedrukt. Ik vind het interne lampje prima en het doet nog geen pijn aan mijn ogen.

Het downloaden van boeken via torrent sites gaat ook prima, heb nog geen problemen gehad met de boeken in epub extensie tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 12:27
Mloesje87 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:27:
Heb afgelopen weekend een Kobo glo gekregen. Het eerste wat mij tegenstond was om een hoesje te vinden in de winkels. Ben normaal gesproken echt een internetspeurder, maar had dit keer geen zin om driemaal hoesjes terug te sturen voordat ik de perfecte zou hebben. Op naar de grootste elektronica zaak in de buurt dus. Deze stelde mij teleur met het feit dat zij daar geen hoesjes voor hadden. De rest van de hoesjes zouden niet passen werd mij verteld.

Koppige ik moest het toch nog even proberen en ja hoor, de hoesjes van de Bebook passen ook gewoon om de Kobo glo van 6". Het lampje heb ik er vanaf gehaald en het past precies. Enige nadeel is dat het knopje van de lamp niet gezien kan worden, maar gelukkig wel ingedrukt. Ik vind het interne lampje prima en het doet nog geen pijn aan mijn ogen.

Het downloaden van boeken via torrent sites gaat ook prima, heb nog geen problemen gehad met de boeken in epub extensie tot nu toe.
In dit forum is dat wel besproken. Gecko heeft mooie hoesjes voor de Glo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:14
Gecko hoesjes zijn geweldig!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 15:37
Ik zoek voor de Kobo Glo nog twee slimfit hoesjes. Dus met ronde kunstof hoeken waar hij inklikt. Ik heb zoiets ook voor mijn nexus 7 en dat bevalt prima.
Vind de Gecko slimcover echter nogal prijzig voor 27,95. Heeft iemand een soortgelijke hoes gevonden op ebay.com of dx.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
Omdat ik toch benieuwd bleef naar de Aura HD heb ik deze besteld bij de bekende 'dragen en terugsturen' site. Twee weken op zicht, daar heb ik de vijf euro verzendkosten wel voor over en wie weet is het een blijvertje.
Ik ga nog een reguliere review schrijven maar hier vast wat korte indrukken:
- bij uitpakken zie je geen verschil met een zes inch reader. Die moet je er echt naast leggen. Dan wel duidelijk verschil in formaat.
- uiteraard veel tekst per pagina. Door goede verlichting klein font bruikbaar.
- HD en hoogste ppi ooit? Vast, maar je Sans Gill font wordt er echt niet mooier door.
- 'slechte' epubs vertragen het lezen / de responsetijden behoorlijk
- Kindle touch wisselt sneller van pagina
- behoorlijke ghosting, de standaard zes pagina's is echt wel de max
- soms een regel waarvan de letters half wegvallen. Probeer te herhalen wanneer om reden te vinden.

Voorlopige conclusie: aanrader als je nog geen pearl reader hebt. Anders wel erg duur als upgrade.

Nu nog proberen behoorlijke foto's te maken en bovenstaande uitgebreid beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een re/pre-view gevonden van de Aura: http://www.ereaders.nl/review_kobo_aura_hd
Conclusie
De Kobo Aura HD is met recht in de markt gezet als premium ereader. Het is door het grotere scherm, de hogere resolutie en de snelle processor de ideale ereader voor de veellezende boekenfan. Voor onderweg is de ereader misschien iets minder praktisch door het toch weer wat grotere formaat. Maar wanneer je iemand bent die vooral thuis op de bank of in bed digitaal wil lezen, dan is de Kobo Aura HD zeker de beste ereader van dit moment. Het zou me niet verbazen als de 'limited edition' snel uitverkocht zal zijn, en Kobo besluit om deze schermgrootte vaker te gaan gebruiken.

Daar tegenover staat wel dat je er 169,99 euro voor moet neerleggen. Dat is 40 euro meer dan de prijs waarvoor de 6-inch Kobo Glo momenteel over de toonbank gaat. Die ereader heeft qua software min of meer dezelfde opties, maar dus wel een wat kleiner en minder scherp scherm.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
Ik heb een map met boeken gedelete van de Aura (die ik er zelf had opgezet). Nu blijkt de bibliotheek niet op te merken dat de map is verwijderd. Resultaat is dat er dus allemaal boeken in mijn bibliotheek staan die er niet op staan.

Hoe forceer ik de Kobo de oude boeken te verwijderen uit de database???

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 15-06-2013 23:15 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij het boek op het knopje 'Delete' drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sabbi schreef op zondag 16 juni 2013 @ 09:08:
Bij het boek op het knopje 'Delete' drukken?
Had er als proef 300 .pdf bestanden op gezet. Met de snelheid (traagheid) van het scherm ga je niet voor je lol 300 boeken verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Dan is het misschien wat onhandig ja. :)
Als je vanaf de reader uitlogt en weer opnieuw inlogt( via settings>account) reset hij je database. Dat zou moeten zorgen dat de niet bestaande files eruit gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabbi op 16-06-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sabbi schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:41:
Dan is het misschien wat onhandig ja. :)
Als je vanaf de reader uitlogt en weer opnieuw inlogt( via settings>account) reset hij je database. Dat zou moeten zorgen dat de niet bestaande files eruit gaan.
Ah bedankt voor de tip! Dat is handiger dan de factory reset... Toen moesten alle updates weer opnieuw en waren echt ALLE bestanden weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:06

sjaool

Every life should have 9 cats

maxtrash schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:27:
Ik zoek voor de Kobo Glo nog twee slimfit hoesjes. Dus met ronde kunstof hoeken waar hij inklikt. Ik heb zoiets ook voor mijn nexus 7 en dat bevalt prima.
Vind de Gecko slimcover echter nogal prijzig voor 27,95. Heeft iemand een soortgelijke hoes gevonden op ebay.com of dx.com?
Net vanavond deze besteld voor ongeveer 11 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1h3r4n.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Nu online
Ik ben de bezitter van een SONY PRS-505 die al wat jaartjes dienst doet. Qua lees-ervaring overdag hoef ik perse geen andere, maar 's avonds (jn bed oid) mis ik wel een goede verlichting. En de AURA lijkt hier perfect op in te spelen.

Ik heb wat vragen over de interface/software van de Aura zelf (niet de pc software).
In het hoofdmenu van de 505 kan ik kiezen op TITEL of AUTEUR en vervolgens met toetsen naar een letter springen. Mn vrouw heeft echter ook een goedkope ereader, die helaas niet goed omgaat met grotere hoeveelheid ebooks.

Hoe doet de AURA dit? Als je er bv 100 opslaat, kan je dan scrollen op titel? Op auteur? Of is er maar één ingang? Kan je zoeken op titel/auteur?
Ik begrijp dat je boekenplanken kan maken. Hoe werkt dat?

Wellicht wat veel vragen, maar ik kom geen reviews tegen van de interface. Misschien is die hetzelfde als andere KOBO apparaten, maar daar heb ik niet op gezocht. Als iemand daar een review van weet...graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Je kan je library sorteren op Laatst Gelezen, Titel, Auteur, (en bestandsgrootte en type); dan kan je er doorheen scrollen, en met een slider onderaan meteen naar het midden vd lijst bv.

Boekenplanken kan je handmatig aanmaken vanaf de Kobo, maar voor 100 stuks is het handiger om dit in Calibre te doen, die kan dan automatiscch planken per genre of serie bv aanmaken.

Het handigste om snel naar een boek te springen is imho de zoek-functie. Je drukt op het vergrootglas, typt een deel vd titel of naam vd auteur in, en je krijgt direct aangevulde resultaten ala google. Dit werkt snel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Nu online
Sabbi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:23:
Je kan je library sorteren op Laatst Gelezen, Titel, Auteur, (en bestandsgrootte en type); dan kan je er doorheen scrollen, en met een slider onderaan meteen naar het midden vd lijst bv.
..........
Dank - dit is meer dan ik nu heb. De Aura lijkt me een fantastisch apparaat. Voor mij..

[ Voor 8% gewijzigd door ArnieNFW op 18-06-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kun je met Calibre ook voor de Kobo Glo die boekenplanken aanmaken? Zo ja, hoe?

(Er is vast een post in dit topic die dit al beschrijft, maar ik vind hem niet)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 14:43
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:35:
Kun je met Calibre ook voor de Kobo Glo die boekenplanken aanmaken? Zo ja, hoe?

(Er is vast een post in dit topic die dit al beschrijft, maar ik vind hem niet)
Zie tweede post van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

8)7 Ik heb gezocht op boekenplank. Het kwam niet bij me op om op "Shelf" te zoeken.

Straks direct als ik thuis kom proberen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26
Zojuist mijn indrukken van de Aura HD ingeklopt: productreview: Kobo Aura HD (Zwart, 6.8") review door Jirnsum

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 22:22

Freshnezz

Why so serious?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mb64oz.jpg

hmm vorige week een Kobo Glo gekocht maar toch last van wat backlightbleeding aan de onderkant... is dit gebruikelijk bij een e-reader of kan ik hem beter omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freshnezz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:37:
[afbeelding]

hmm vorige week een Kobo Glo gekocht maar toch last van wat backlightbleeding aan de onderkant... is dit gebruikelijk bij een e-reader of kan ik hem beter omruilen?
E-readers hebben geen backlight en dus ook geen backlightbleeding. Wat jij hebt is dus absoluut niet gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:22:
[...]

E-readers hebben geen backlight en dus ook geen backlightbleeding. Wat jij hebt is dus absoluut niet gebruikelijk.
Pardon? Van waar wordt het scherm dan verlicht?

Ik heb hier overigens ook (erg licht, stoor me er totaal niet aan) last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Freshnezz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:37:
[afbeelding]

Ze hebben het allemaal. Vandaar ook dat je onderin de balk zwart kunt maken zodat het minder opvalt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
Smultie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:48:
Hij heeft gelijk, google maar eens. E-ink is heel iets anders dan een lcd scherm met backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:09:
[...]

Hij heeft gelijk, google maar eens. E-ink is heel iets anders dan een lcd scherm met backlight.
Er gaat écht wel een lampje branden binnen in m'n Glo hoor. Zal vast theoretisch anders werken dan een backlight in, zeg, een iPad of een PC-monitor, maar het is hoe dan ook een lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Smultie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:48:
[...]

Ik heb hier overigens ook (erg licht, stoor me er totaal niet aan) last van.
Mja, technisch gezien is het front-light ipv back-light, maar dat is voor de betere kommaneukers onder ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
Smultie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:15:
Er gaat écht wel een lampje branden binnen in m'n Glo hoor. Zal vast theoretisch anders werken dan een backlight in, zeg, een iPad of een PC-monitor, maar het is hoe dan ook een lampje.
Mijn Kobo Touch is, terwijl hij uitgeschakeld is, net zo helder als tijdens het lezen. Echt, ik zie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:21:
[...]

Mijn Kobo Touch is, terwijl hij uitgeschakeld is, net zo helder als tijdens het lezen. Echt, ik zie geen verschil.
Klopt, maar die kun je in 't donker, zonder externe lichtbron, ook niet gebruiken. De Kobo Glo wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 20-06-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Exirion schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:13:
[...]

Ze hebben het allemaal. Vandaar ook dat je onderin de balk zwart kunt maken zodat het minder opvalt.
Ja, die zwarte balk had ik voorheen ook. Gisteren eindelijk mijn Kobo weer eens aan de pc gehangen (eigenlijk voor die boekenkasten truc in Calibre die perfect werkt!), en werd er om een update gevraagd. Nu is die zwarte balk weg en heb ik ook dat bleeding effect in beeld. Ik vind alleen nergens terug waar ik die zwarte balk weer terug kan krijgen, als dat al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483173

Bij de instellingen op verlichting/slaapstand en energie drukken.
Uiterlijk lichtregelaar op donker zetten.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Smultie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:15:
[...]
Natuurlijk is het een lampje. E-ink heeft alleen geen backlight nodig om beeld weer te geven. De lamp in de Kobo Glo is er alleen maar om lezen in het donker mogelijk te maken. De Kobo Glo wordt dan vanaf de onderkant van het beeldscherm verlicht. Het licht schijnt dus vanaf de zijkant over het E-ink scherm heen maar het licht gaat absoluut niet door het beeldscherm heen.
Anoniem: 483173 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:05:
Bij de instellingen op verlichting/slaapstand en energie drukken.
Uiterlijk lichtregelaar op donker zetten.
Succes ermee.
In de nieuwe firmware (versie 2.6.1 27-06-2013) zit die optie echt niet of ik moet niet goed kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door sjaool op 21-06-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:07
Is de Aura HD uberhaupt nog te krijgen ? Bij alle shops zie ik een levertijd onbekend staan ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pricewatch: Kobo Aura HD (Zwart, 6.8")

Yorcom en Informatique beweren hem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Geen wonder dat ze die nog op voorraad hebben. Kijk eens naar het prijsverschil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Bij 2 staat ook gewoon levertijd onbekend. De derde rekent zoveel dat ze die nog wel een poosje op voorraad blijven houden.
Op een apparaat van nog geen 200 euro 30 tot 40 euro duurder dan de goedkoopste aanbieder ? :'(

[ Voor 69% gewijzigd door Freubel op 21-06-2013 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:25:
Geen wonder dat ze die nog op voorraad hebben. Kijk eens naar het prijsverschil. ;)
Bij alle shops zie ik een levertijd onbekend staan ?
Dat is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07 12:21
Tiens, ook op de website van Kobo staat er geen Aura meer. Alleen Mini, Touch, Glo en Arc.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 12-07 19:10
Heb nu een Kobo Touch en wilde eigenlijk voor de Aura gaan maar 200 euro is een beetje teveel van het goede...En gezien de gelimiteerde oplage denk ik ook niet dat 'ie snel weer volop verkrijgbaar is.

Dus dan maar de Glo besteld bij de Bobshop met de 7,50 euro kortingscode. :)
De lichtfunctie is wel wat minder dan die van de Aura, maar als ik zo wat filmpjes van de Glo ziet valt het wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Freubel schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:25:
Bij 2 staat ook gewoon levertijd onbekend. De derde rekent zoveel dat ze die nog wel een poosje op voorraad blijven houden.
Op een apparaat van nog geen 200 euro 30 tot 40 euro duurder dan de goedkoopste aanbieder ? :'(
De ene is 20, de andere 30 euro duurder. Dat is 12% en 18%, niet erg groot verschil imho. als je de populairste producten in de pricewatch bekijkt zie je wel tot 40% verschil in de goedkoopste en duurste aanbieders.

Verder is de pricewatch niet echt goed voor de aura, hij wordt nog door veel meer webwinkels verkocht. (moet je volgens mij voor betalen als winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
http://www.coolblue.nl/zo...bsidiaryid%3A1&query=aura

Hier is hij gewoon op voorraad en voor de normale prijs, heb hem hier zelf ook gekocht. Prima winkel (en prima ereader, heb het idee dat hij met de firmware updates ook een stukje sneller is gewordfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

m0ridin schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:12:
Hier is hij gewoon op voorraad en voor de normale prijs, heb hem hier zelf ook gekocht. Prima winkel (en prima ereader, heb het idee dat hij met de firmware updates ook een stukje sneller is gewordfen)
Vanochtend was ie daar nog niet op voorraad. Ik denk dat ze het ding net weer sinds een uurtje ofzo binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
downtime schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:25:
[...]

Vanochtend was ie daar nog niet op voorraad. Ik denk dat ze het ding net weer sinds een uurtje ofzo binnen hebben.
Ah, hehe... Dat kan natuurlijk ook... Timing is everything ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Laatst online: 11:26
Ik had een in-stock alert bij Coolblue staan: om 13:40 over de zwarte en 14:38 over de witte bericht ontvangen

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Heb de Glo inmiddels binnen en alles werkt perfect.
Het licht vind ik ook prima alleen onderaan het scherm is het inderdaad wat minder en die zwarte balk kan ik ook nergens tevoorschijn halen.

Zonder licht lijkt het scherm iets donkerder dan m'n Touch maar volgens mij komt dat omdat de Touch een zwarte omranding heeft en de Glo een witte.

Maar goed, ben er tevreden mee. Nu nog op zoek naar een hoesje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
De verlichting is wel de voornaamste reden dat ik meer geneigd ben naar de Aura dan naar de Glo. Ik lees hier en daar best wel wat "opmerkingen" over de verlichting die niet egaal zou zijn, wat bleeding hier en daar.
Waarom zou de Aura overigens zo slecht leverbaar zijn ? Té populair en verkeerd gecalculeerde inkoop of zou er binnenkort weer een ander model komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

sjaool schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:09:
[...]

In de nieuwe firmware (versie 2.6.1 27-06-2013) zit die optie echt niet of ik moet niet goed kijken.
Die firmware heb ik nu ook ja. Voorheen had ik firmware 2.5.2 (of 2.5.1, kan ook) en die had mooi die zwarte balk onder in beeld. Dat verhulde het bleeding effect in de onderste rand heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freubel schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:52:
De verlichting is wel de voornaamste reden dat ik meer geneigd ben naar de Aura dan naar de Glo. Ik lees hier en daar best wel wat "opmerkingen" over de verlichting die niet egaal zou zijn, wat bleeding hier en daar.
Waarom zou de Aura overigens zo slecht leverbaar zijn ? Té populair en verkeerd gecalculeerde inkoop of zou er binnenkort weer een ander model komen ?
Ik zag wel wat speculatie van een blogger die denkt dat de Aura bedoeld is om nu snel een reader met een HD display aan te kunnen bieden, gebaseerd op off-the-shelf hardware, en dat er in het najaar misschien al een nieuw model komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ok dus jullie hebben allemaal een niet egaal verlicht onderkant! Geen nut om om te ruilen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freshnezz schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:22:
Ok dus jullie hebben allemaal een niet egaal verlicht onderkant! Geen nut om om te ruilen dus...
Dat de verlichting van de Glo niet helemaal egaal is, is een bekend euvel van de Glo. Ligt aan het ontwerp en is dus geen productiefout. Volgens reviews is dat verbeterd in de Aura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Overigens worden de boeken daar niet minder spannend van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

De eerste keer dat je het ziet is het wel even een klein dompertje. Als je eenmaal aan het lezen bent geslagen valt het niet eens meer op. De verlichting is gewoon top naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Op de onderkant na (zoals op de foto die je liet zien) is de verlichting verder overal egaal. Ik vond het tijdens het lezen iig niet storend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 31491 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:36:
[...]

De eerste keer dat je het ziet is het wel even een klein dompertje. Als je eenmaal aan het lezen bent geslagen valt het niet eens meer op. De verlichting is gewoon top naar mijn mening.
Was ook iets wat mij opviel toen ik de verlichtingsbalk op wit zette. Daar viel veel meer op dat de onderkant iets beter verlicht is en er een soort on-effenheid was.
Ik had hem op licht gezet omdat ik in de donkere versie een "dood" puntje leek te hebben, een van de puntjes in de balk bleef wit. Maar die valt nu ook niet echt meer op.

Maar nu ik de verlichtingsbalk op zwart heb gezet valt dat met de verlichting veel minder op. In het begin had ik ook zoiets van "meh, weet niet of ik nu blij ben", maar het valt mij nu niet echt meer op en geniet ik volop van de Kobo Touch. Het is een hele vooruitgang tov mijn iRiver HD. Qua scherpte zijn ze gelijk (de iRiver was een van de eerste met een "HD" scherm), maar de Kobo voelt beter aan, is wat compacter en heeft natuurlijk verlichting :)

Ik meld mij hier dus als tevreden Kobo gebruiker d:)b

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

[...]

Ja precies nu ik weet dat het bij jullie ook voor komt is het ook geen probleem... topdingetje die Glo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Er komt in ieder geval weer 1 Aura meer in de verkoop, want ik heb de mijne teruggestuurd. De twee reviews die op Tweakers staan geven goed weer wat hij wel en niet kan (ik twijfel nog om een eigen review te schrijven die vooral hetzelfde vertelt).

Wat bij mij uiteindelijk de doorslag gaf is dat ik mijn oude reader (de eerste E-ink Pearl variant van Sony) er weer bij pakte om een stuk te lezen, en ik had niet het gevoel een oud apparaat in handen te hebben, of een kleiner model (6,8"-> 6").
Oke, de Sony moet inmiddels wat vaker aan de lader, maar om daar nu 170 euro voor uit te geven, nee. En ik heb de originele cover-with-light van Sony en die is naast reteduur ook retegoed. Dus de ingebouwde verlichting gaf mij geen wow-effect.

Als mijn huidige reader stuk zou gaan en ik wil een nieuwe, dan zou ik (indien te koop) zeker een Aura kopen. Daarnaast kijken Sony en Amazon natuurlijk heel goed naar elkaars devices, en zullen de 2014 versies weer veel van elkaars features hebben.
Alleen jammer dat Amazon nog te ver weg zit en nieuwe modellen maandenlang niet levert aan Nederland en Sony zal wel weer blunderen met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Haal je nu niet Kobo en Kindle (Amazon) door elkaar ;)?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:42
Edwin_VH schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:32:
Tiens, ook op de website van Kobo staat er geen Aura meer. Alleen Mini, Touch, Glo en Arc.
Hmmm, inderdaad raar dat ie er niet meer op staat. Ik zat eraan te denken om er eentje te kopen, maar als ie nu van de site is vraag ik me af of ie wel blijft of dat er een nieuwe gaat komen? Waarom haal je anders een "nieuw" product zo van je site af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb de Aura nooit kunnen vinden op de site van Kobo, wel via een zoekmachine: http://nl.kobo.com/koboaurahd is nog steeds online.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
De Aura HD is ook wel als limited edition op de markt gezet.. misschien heeft dat er mee te maken?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat klinkt wel logisch.

Hopelijk komt er dan snel een opvolger van de Glo. Ik wil (nu toch wel) verlichting, alleen geen groter scherm dan de Touch die ik nu heb. Hij moet nog wel makkelijk in een jas/tas passen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kenneth schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:48:
Dat klinkt wel logisch.

Hopelijk komt er dan snel een opvolger van de Glo. Ik wil (nu toch wel) verlichting, alleen geen groter scherm dan de Touch die ik nu heb. Hij moet nog wel makkelijk in een jas/tas passen.
Wat is er mis met de huidige Glo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Weinig. Ik ga mijn e-reader alleen niet vervangen voor een model van dezelfde generatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
MaximusTG schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:58:
Haal je nu niet Kobo en Kindle (Amazon) door elkaar ;)?
Zie dat ik het onhandig verwoordde.. Ik bedoelde dat Sony, Amazon, Kobo, Nook enzovoorts allemaal naar elkaar kijken en dus elkaars features overnemen. Ik neem aan dat je daar op doelde. Not important anyways..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
[...]

Het is mij eigenlijk nog niet opgevallen.. Ik hoop dat dat zo blijft :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Even iets anders: ik had mijn Glo een tijdje niet gebruikt en ging deze week van firmware 2.5.1 naar 2.6.1.
Ik zie dat er veel aan de layout veranderd is. De optie voor de zwarte balk onderin lijkt inderdaad verdwenen - deze gebruikte ik zelf niet. Vooralsnog lijkt de nieuwe firmware een grote verbetering: de opties zitten overzichtelijk bij elkaar, de zoekfunctie is aangepast en het apparaat lijkt in zijn geheel responsiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-07 18:18

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik heb ook zojuist een Aura HD binnen gekregen van volgens mij heb ik last van een "dode pixel" maar dan alleen als het licht aan is...dat puntje geeft dan net wat meer licht als de rest.
Is dit normaal of kan ik hiervoor terug ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ULepfdiZaXauVVVi2W328JwE/thumb.jpg

Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-07 13:00
Ik heb het ook "bingo" een bright pixel.
Twee om precies te zijn, een grote en een kleine klik en klik

[ Voor 4% gewijzigd door Prince666 op 26-06-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-07 18:18

rg-mohwa

Phoe Hé

Prince666 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:57:
Ik heb het ook "bingo" een bright pixel.
Twee om precies te zijn, een grote en een kleine klik en klik
Ik heb er eigenlijk ook 2 maar die andere is zo klein dat ik het niet op de foto kreeg.... Weet iemand of ik hem hier voor mag terugsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:47
Tuurlijk. Je zegt dat je em hebt binnengekregen, dan neem ik aan dat je hem op internet besteld hebt? Dan kun je wettelijk gezien sowieso terugsturen binnen een bepaald aantal (7?) werkdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08
Anoniem: 130582 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:28:
Even iets anders: ik had mijn Glo een tijdje niet gebruikt en ging deze week van firmware 2.5.1 naar 2.6.1.
Ik zie dat er veel aan de layout veranderd is. De optie voor de zwarte balk onderin lijkt inderdaad verdwenen - deze gebruikte ik zelf niet. Vooralsnog lijkt de nieuwe firmware een grote verbetering: de opties zitten overzichtelijk bij elkaar, de zoekfunctie is aangepast en het apparaat lijkt in zijn geheel responsiever.
Een behoorlijke update inderdaad! Klopt mijn indruk dat de verlichting iets zachter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 18:54
rg-mohwa schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:54:
Ik heb ook zojuist een Aura HD binnen gekregen van volgens mij heb ik last van een "dode pixel" maar dan alleen als het licht aan is...dat puntje geeft dan net wat meer licht als de rest.
Is dit normaal of kan ik hiervoor terug ?
Ik heb zoiets op mijn Kobo Glo helemaal onderin het scherm, Bij mij valt het buiten het leesgebied dus ik stoor mij er niet aan en heb er dan ook geen contact over opgenomen met Kobo of de verkoper.

Een echte dode/defecte pixel is het volgens mij ook niet want ik ervaar het enkel met de verlichting aan, Zal dan ook iets met de coating van het scherm te maken hebben vermoed ik.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Correct, het gaat hier om een lichte beschadiging, c.q. imperfectie, in de coating die het licht vanaf de zijkant verstrooit richting de lezer. Dit heeft dus niets te maken met een defecte e-ink pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
Ik vind dat toch niet kunnen voor een "premium" eReader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
Is het niet een stofje oid, die aan de onderkant hangt en op deze manier fel verlicht wordt als de led verlichting erop schijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
witteveder schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:29:
Is het niet een stofje oid, die aan de onderkant hangt en op deze manier fel verlicht wordt als de led verlichting erop schijnt?
Nee, een stofje kan je wegvegen dit niet.
Voor dit bedrag verwacht ik een eReader met een perfect scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
Prince666 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Nee, een stofje kan je wegvegen dit niet.
een stofje aan de binnenkant/onderkant van het e-ink scherm, die zou je nl ook niet weg kunnen vegen. Ik ben het overigens met je eens hoor, in een kwaliteits-controle zou dit moeten opvallen en gecorrigeerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prince666 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Voor €25.000 koop je een auto die niet perfect is.
Voor €300.000 koop je een huis dat, je raadt 't al, ook niet perfect is.

Waarom zou een e-reader van €200 wél perfect moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Met de voorgangers in dit topic.

Hier pas bij de 3e Kobo Aura HD succes! (geen defecte 'bright' pixel)

Niet eens met Smultie. Blij dat hij wel een huis en auto met gebreken voor lief neemt. Ik zou met beide niet eens instemmen zonder vooraf op de hoogte te zijn van de gebreken. Lang leve garantie wetgeving.

Ik kan uit ervaring vertellen, dat een dode 'bright' pixel midden op het scherm in het donker met backlight enorm eruit springt. Het leidt af en is rete irritant. (lijkt net alsof er een Poolster Pixel op je scherm zit)

Maargoed. Nu het betere gedeelte van het verhaal. Als je eenmaal een (near)pixel-perfect Aura HD bezit, dan is het wel een super reader. Het enige wat ik mis, wat de sony hiervoor wel had, is dat je een PDF kan zoomen en locken. (en vervolgens gewoon kan bladeren in zoom-locked status)

Wat mij op het volgende probleem brengt:
- Wat is nou de beste manier om PDF's te converteren voor de Kobo (AuraHD)?

Ik heb eergisteren 2 uur zitten vlooien met allerlei calibre settings om een mooie ePub te genereren, maar echt helemaal strak wordt het nooit. Sterker nog, ik behaalde betere resultaten met het MOBI formaat uiteindelijk.

Iemand die mij op de juiste weg kan helpen met conversies? Is Adobe Digital Editions bijvoorbeeld iets/het geld waard? Ergens niet op zitten letten, is niets meer dan een verzamel programma zonder conversie tooling.

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 27-06-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:39
ABBYY FineReader. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Sigil ? http://code.google.com/p/sigil/

Is het mogelijk om zelf extra dictionaries op de Kobo Touch te plaatsen ? Kan op Internet alleen de boeken vinden die er al op staan, maar ik zou graag een Afrikaans dictionary hebben.
Op de BeBook kon ik bijv. een open formaat (Stardict) woordenboeken installeren.

[ Voor 77% gewijzigd door Goner op 30-06-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
zetmolm schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:00:
ABBYY FineReader. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat.
Ga ik even op inlezen, thnx voor de tip.
Goner schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:34:
Sigil ? http://code.google.com/p/sigil/

Is het mogelijk om zelf extra dictionaries op de Kobo Touch te plaatsen ? Kan op Internet alleen de boeken vinden die er al op staan, maar ik zou graag een Afrikaans dictionary hebben.
Op de BeBook kon ik bijv. een open formaat (Stardict) woordenboeken installeren.
Sigil is een ePub editor. Nu ben ik niet lui, maar dat betekend dat ik elk boek moet gaan re-editen om er wat mooiers van te maken. Deze oplossing weegt niet op tegen gewoon PDF gezoomed lezen kwa tijd die je erin moet steken. (of heb ik wat over het hoofd gezien en zijn er batch opdrachten mogelijk voor een eReader naar keuze?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526005

Ik heb een probleem met mijn nieuwe kobo glo;na pijn en moeite heb ik een sd kaartje met 3GB aan boeken op de reader kunnen zetten.Als ik de reader nu opstart duurt het 20 minuten voor dat ik het hoofdscherm krijg.Blijft bij 2 opstart blokken hangen..heeft iemand een advies?Groet Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, niet zo belachelijk veel boeken op je e-reader zetten....
Klinkt simpel, is het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat ie dat toch wel aan zou moeten kunnen; praktijk leert echter dat e-ink devices (niet alleen de Kobo) over het algemeen langzamer worden naarmate er meer boeken op komen te staan.
Een van de mogelijke redenen zou kunnen zijn dat je reader nog bezig is alles te indexeren. De Kobo rendert namelijk voor elk boek de eerste pagina (de kaft) naar een klein plaatje om weer te geven op je homescreen.
Los daarvan is het totaal niet praktisch om duizenden boeken erop te zetten... Lastig doorzoekbaar, de helft wil je waarschijnlijk niet eens lezen.
Vader van mn vriendin had voor zn vrouw een ereader gekocht. Noname merk van de Mediamarkt. Geen lelijk dingetje verder, deed wat ie moest doen. Kreeg ie van een kroegmaatje een dvd vol met boeken. Bijna alles in 1 keer dr op gegooid. Nou ja, toen is ie daarna nooit meer opgestart. Konden ze em gelukkig nog omruilen voor een andere reader. Toen maar een Sony gekocht :P.
Veel beter gebruik je een degelijke boekenbeheersoftware en zet je daarmee je boeken over (Calibre). Calibre heeft zelfs de mogelijkheid als server op te treden over je lokale netwerk of via internet. Daarmee kan je in de browser van je Kobo naar de Calibre server gaan en daar zoeken naar boeken in je collectie. En je kan ze downloaden! Dus als je bv op vakantie gaat zet je natuurlijk wel een voorraad boeken erop, maar mocht je er dan nog een missen kan je er altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MaximusTG schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:26:
Veel beter gebruik je een degelijke boekenbeheersoftware en zet je daarmee je boeken over (Calibre). Calibre heeft zelfs de mogelijkheid als server op te treden over je lokale netwerk of via internet.
Yep!
Ben ook niet zo van 3 GB boeken 'meeslepen' ... hoeveel boeken zijn dat eigenlijk en hoe lang doe je erover om ze te lezen ?

Nog mooier is om je calibre database op een NAS te zetten, hoeft je PC (met calibre) niet aan te blijven. En dan mbv COPS of BicBucStriim boeken downloaden naar tablet of e-reader.

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 01-07-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Uitgaande van 1MB per boek en een week leestijd ben je 59 jaar bezig om ze allemaal te lezen :D
En zelfs met een dag per boek ben je nog ruim acht jaar zoet.

Ik ga zelf ook voor het overzicht: alles in Calibre en hooguit 10 boeken op de Kobo. Voordat ik die uit heb heeft hij allang een keer aan de computer gehangen voor een nieuwe 'stapel' boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Na gisteren weer met mijn neus tegen het scherm aan gelezen te hebben zojuist toch maar een Glo gekocht. Fijn ding :) Iets mooier (niet die stomme knop onderaan), merkbaar sneller en natuurlijk de verlichting. Lekker tot morgenochtend lezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:42
kenneth schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:38:
Na gisteren weer met mijn neus tegen het scherm aan gelezen te hebben zojuist toch maar een Glo gekocht. Fijn ding :) Iets mooier (niet die stomme knop onderaan), merkbaar sneller en natuurlijk de verlichting. Lekker tot morgenochtend lezen 8)
Zit nog te twijfelen....ik ga 'm volgende maand kopen (cadeautje)....maar of het de Aura of de Glo gaat worden....moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Gewoon jezelf afvragen of er vooral thuis of onderweg mee gelezen gaat worden :). Als de prijs niet uitmaakt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
Vind de nieuwe layout die de Glow heeft gekregen wel erg mooi geworden :9 Beetje Windows 8 style met tiles. Enige wat ik nog steeds mis is een back knop om terug te gaan naar je boekenplanken als je een boekenplank hebt geselecteerd.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19709

Zojuist de Kobo Aura HD binnengekregen, wat een mooie reader zeg.

Ik heb hiervoor een Sony prs-300, prs-600, Amazon Kindle 3, Kindle DX en Kindle Paperwhite gehad. De Kobo Aura HD is de eerste waar ik qua scherpte van onder de indruk ben. De verlichting is ook een stuk gelijkmatiger dan de Kindle Paperwhite.

Vanavond eens kijken hoe hij omgaat met pdf's, dat is toch vaak een probleem bij e-readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Goner schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Nog mooier is om je calibre database op een NAS te zetten, hoeft je PC (met calibre) niet aan te blijven. En dan mbv COPS of BicBucStriim boeken downloaden naar tablet of e-reader.
Kan je vanaf je Glo meteen boeken downloaden vanuit Cops? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Met de ingebouwde browser natuurlijk! Gewoon adres van server FF als bookmark instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat is best logisch eigenlijk. :X :$ :) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Inderdaad, met de browser.
De maker van COPS is overigens bezig om ook beveiliging in te bouwen. Je kon dat (voor andere devices) al zelf doen met de gebruikelijke 'basic authorization' van Apache (.htaccess) maar de Kobo browser ondersteunt dat niet. Hij bouwt nu user/password beveiling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Sinds kort heb ik een Kobo Glo om hier de nodige boeken én mangas (= comics) op te lezen, echter dat laatste gaat niet zo goed als ik had gehoopt.

Met een aantal batch jobs heb ik wat mooie epubs in elkaar gedraaid zonder witruimte, waar breed ingescande pagina's in tweëen zijn gehakt, en vervolgens de boel is geresized om schermvullend te zijn. Nu zijn de pagina's theoretisch gezien perfect passend, ware het niet dat er een balk onderin mijn scherm staat die me verteld dat ik op pagina X van Y zit (en dit zit écht in de weg). Nu lees ik onder andere op een subforum van mobileread dat er middels een firmware edit die balk te verkleinen is.

Heeft iemand hier ervaring met het sideloaden van dit soort modificaties op de Glo? Kleiner maken van de afbeeldingen totdat deze balk niet meer in de weg zit is geen optie aangezien de afbeelding gecentreerd wordt en ik dus een dikke ~30% mag gaan verkleinen waarbij de nodige text onleesbaar gaat worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Iemand ervaring met de Kobo Mini? Is ie te klein om een beetje te kunnen lezen? Ik lees nu vrijwel niet, maar hoop iets meer te gaan lezen. Voor 40 euro kun je niet echt het schip in gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 15:12
Anoniem: 85511 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:21:
Iemand ervaring met de Kobo Mini? Is ie te klein om een beetje te kunnen lezen? Ik lees nu vrijwel niet, maar hoop iets meer te gaan lezen. Voor 40 euro kun je niet echt het schip in gaan :P
Geen ervaring met dat apparaat. Ik heb wel ervaring met een 6" e-reader (Sony PRS-T1), wat imo de ideale grootte is voor een e-reader. 5" lijkt mij net iets te klein.. Je kan het beste even kijken in een fysieke winkel die 5" en 6" modellen hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 85511 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:21:
Hij heeft wel wat nadelen tov Touch en Glo; oudere generatie scherm, wat langzamer in bladeren. Kleiner, maar ja, das logisch. Geen SD-slot (maar das geen vreselijk punt). Voor 40 euro (zijn ze zo goedkoop?) kun je imho niet klagen over wat je ervoor krijgt.
Misschien is de Touch tweedehands voor een zelfde prijs verkrijgbaar? Dan zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De mini mist ook de ingebouwde verlichting en dat is toch wel errug handig als het wat donkerder is. ;)

Pagina: 1 ... 12 ... 70 Laatste