• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:48
En mijn Kobo Glo E-Reader is kapot :'( Het scherm reageert niet meer (laat alleen nog maar slaapstand scherm zien) en er zitten allemaal witte strepen en vlekken in het scherm. Als ik hem aan zet kan ik nog wel het licht aanzetten, maar beeld blijft hetzelfde :'( Krijg ook niet meer verbindingsmelding als ik hem aan mijn pc aansluit, en harde reset, met een naald, werkte ook niet.Net maar even een RMA code aangevraagd, aangezien het nog wel in de garantie periode zit. Hopelijk kan ik hem snel opsturen en weer terug krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/25827428/CameraZOOM-20130329194532882.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Ikkuh84 op 29-03-2013 19:47 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12 12:42
Zijn er ook manieren om epubs en pdfs op de microsd te zetten zonder de microsd eruit te halen, bv door telnet of ftp te gebruiken icm een crack? (we blijven tweakers he?)

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:24
witteveder schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:02:
Zijn er ook manieren om epubs en pdfs op de microsd te zetten zonder de microsd eruit te halen, bv door telnet of ftp te gebruiken icm een crack? (we blijven tweakers he?)
Je kan Calibre gebruiken om een soort server te creeren. Je kan dan de browser van de Kobo gebruiken om boeken te downloaden, maar ik heb geen idee of je de bestandslocatie op de Kobo op MicroSD kan zetten.

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 16:02
Ik lees eigenlijk helemaal niet veel, maar als ik dan een keer een boek oppakte was hij ook zo uit. Heb sinds vrijdag de Kobo Glo, en hij kreeg mij direct aan het lezen, bijna ook niet meer losgelaten dit weekend. Lekker in de zon kunnen zitten lezen, geweldig zo'n e-ink scherm :D

De boekencovers worden helaas niet altijd correct getoond. Heb in Calibre meta data toegevoegd, netjes covers ingesteld. Sommige covers laat hij wel zien, anderen niet.

• witteveder
pelt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:26:
[...]

Je kan Calibre gebruiken om een soort server te creeren. Je kan dan de browser van de Kobo gebruiken om boeken te downloaden, maar ik heb geen idee of je de bestandslocatie op de Kobo op MicroSD kan zetten.
Bedankt voor de tip. Ik doe het nu een tikje anders, ik ga met de browser naar een dir op mijn nas en download dan mijn epub/pdfs en die komen dan netjes in mijn bibliotheek te staan. Na afloop weer weg ermee. Ik heb nu geen computer/microsd kaartjes/etc meer nodig voor mij glo en dat vind ik wel makkelijk. En opladen via de telefoon oplader die dezelfde aansluiting heeft.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 21:07
E2TK schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:30:
[...]

De boekencovers worden helaas niet altijd correct getoond. Heb in Calibre meta data toegevoegd, netjes covers ingesteld. Sommige covers laat hij wel zien, anderen niet.
Het kost even tijd maar dan moet je in Calibre het boek (of alle boeken, gaat an sich net zo makkelijk) even selecteren en dan op Converteren klikken. Dus van ePub naar ePub converteren. Hierbij moet je dan wel even bij EPUB-uitvoer: "Geen SVG omslag" aanvinken.

Als ik het mij goed kan herinneren is dat het magische vinkje en dan werken ze allemaal op de Kobo Glo. Oh ja, natuurlijk wel even allemaal er opnieuw opzetten.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 18:22

Sabbi

je denkt aan mij.

de SVG omslag doet de kobo-reader inderdaad niets mee, hij kijkt naar de eerste pagina, en die maakt hij de cover. Je hoeft hem volgens mij niet weg te halen, ik dacht dat hij gewoon genegeerd werd.

Het beste is om in de settings van de Kobo-plugin van Calibre (Preferences>Plugins>kobo>customize) aan te zetten dat hij covers moet uploaden, dan maakt Calibre ze aan, en zorgt er ook voor dat ze de goede verhoudingen hebben (geen witte randen ed)

Verwijderd

Onlangs de Kobo Mini gekregen.
Installatie is met succes voltooid.

Probleem: mijn laptop herkent de Kobo Mini niet, zodat ik deze niet kan configureren!

Wie kan mij helpen?

• alex3305
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:54:
Onlangs de Kobo Mini gekregen.
Installatie is met succes voltooid.

Probleem: mijn laptop herkent de Kobo Mini niet, zodat ik deze niet kan configureren!

Wie kan mij helpen?
Andere kabel proberen? Drivers goed geïnstalleerd? Apparaatbeheer bekeken?

Verwijderd

Er was maar 1 kabel bijgeleverd.
Driver zou misschien kunnen, welke driver moet geïnstalleerd worden?
Apparaatbeheer geeft alleen aan de de sm-buscontroller niet geinstalleerd is.

• alex3305
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:26:
Er was maar 1 kabel bijgeleverd.
Driver zou misschien kunnen, welke driver moet geïnstalleerd worden?
Apparaatbeheer geeft alleen aan de de sm-buscontroller niet geinstalleerd is.
Dan nog kan de kabel stuk zijn en is het gewoon microUSB geloof ik.
Voor zover ik weet geen.
Dan zou ik die eerst maar eens gaan installeren.

Verwijderd

SM-buscontroller geïnstalleerd. In apparaatbeheer nu geen meldingen meer.
En nu?
GoT is geen helpdesk. Wat heb je zelf al gedaan om tot een antwoord te komen?

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 14-04-2013 09:59 ]

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Zet het hier maar even, maar er komt weer een nieuwe Kobo aan. De Kobo Aura HD..met ingebouwd licht, 6.8 inch scherm.

http://youtu.be/6Lm9Rc39iQs

http://cafe.kobo.com/blog...:-the-ereader-re-imagined

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Indrukwekkend. Hopelijk hebben ze ook ervoor gezorgd dat licht nu meer gedimd kan worden en is de software wat stabieler. Volgens mij de twee grootste kritiekpunten op de Glo.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

De Kobo Touch, Glo en Mini draaien allemaal op nagenoeg dezelfde firmware/software, dus het zou me niet verbazen als er na de release van de Aura een update voor de rest komt die de firmware gelijktrekt. De interface van de Aura ziet er ook wel mooi uit, dus zou ik niet erg vinden :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die Aura ziet er leuk uit, alhoewel ik mij wel afvraag wat ze met HD willen bereiken. Mijn Glo is goed genoeg om op te lezen, scherper is echt niet nodig.

160 GBP / 200 EUR vind ik best prijzig overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 16-04-2013 09:18 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, das best duur idd. Heb toevallig net gisteren een Touch voor mn vriendin opgehaald; 50 euro tweedehands. En nieuw heb je de mini al voor 59 euro.. Lijkt me dat ze de Aura iets scherper geprijst in de markt moeten zetten. 150/160 lijkt me dan een mooi prijsverloop van mini via Touch en Glo. Of zou de Touch er binnenkort uit gaan?

Edit:

Even iets heel anders; kennen jullie dit:
https://github.com/softap...o-grive-sync/wiki/install

Daarmee kan je je Kobo Touch (misschien ook de mini en Glo) synchroniseren met een Google Drive. Apart account aanmaken voor de Kobo, map delen met je main account. Bestandje installeren op touch, authoriseren voor toegang tot Drive. Epub slepen naar gedeelde map, en syncen op Touch -> hoppa, epub erop.

[ Voor 38% gewijzigd door MaximusTG op 16-04-2013 12:27 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12 07:32
pven schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:15:
Die Aura ziet er leuk uit, alhoewel ik mij wel afvraag wat ze met HD willen bereiken. Mijn Glo is goed genoeg om op te lezen, scherper is echt niet nodig.

160 GBP / 200 EUR vind ik best prijzig overigens.
Ik kom eigenlijk overal prijzen van 140 GBP / 170 USD tegen. Waar heb je die 160 GBP / 200 EUR gezien?

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Daar kan ik nog steeds geen euro prijzen vinden?
Ik zag wel eerder ergens 140 gbp staan, dus zal wel 170 euro worden.

De hoge resolutie lijkt me wel handig als je pdf's of strips wilt lezen, daar is de resolutie van mijn Touch echt te laag voor. Maar om hem daar nu voor in te ruilen, nee.

Edit: beetje googelen levert een adviesprijs op van 169,99.

[ Voor 9% gewijzigd door Sabbi op 16-04-2013 14:34 ]

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, dat syncen met Grive is best handig. Heb het ook even op de witte Kobo Touch gezet. Wat me trouwens opviel; ik heb nu dus een zwarte en een witte Kobo Touch liggen. De zwarte is made in Taiwan, de witte is made in China. En de micro-usb aansluiting 180 graden om zn as gedraaid tussen de twee modellen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:53
Ja, heb ik ook gemerkt. Heb zelf een zwarte (Taiwan), voor mijn gevoel zit die op z'n kop. Bij de witte Touch van m'n zus zit ie inderdaad andersom. De uitsparing in de behuizing zit bij die van haar echter wel verkeerd om.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Grappig zeg; Bij mijn zwarte gebruik ik eigenlijk altijd de micro-usb van mn oude Galaxy S, die is hier een beetje bij de PC blijven hangen. Die heeft aan een kant een pijl staan; die moet naar beneden bij de zwart Touch. De uitsparing van de zwarte Touch volgt idd ook de vorm van een micro usb plug, semi trapezoïde
Bij de witte zit ie dus andersom, maar de uitsparing is daar gewoon rechthoekig!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, hier de directe link naar WHsmith:

http://www.whsmith.co.uk/eReaders/Kobo+Aura+HD+eReader

139 pond; 150 euro dus.

• pven
  • Niet online
Sabbi schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:09:
[...]

Dat is de Arc, niet de Aura...
Je hebt gelijk ... :$

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-12 15:02

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Hallo, even een vraagje. Ik heb sinds kort ook een Kobo Glo en ben daar erg tevreden mee.
Alleen nu probeerde ik het woordenboek uit, maar hij vindt geen enkel woord.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Had gekeken met Calibre of de meta data wel op Nederlands staat, en dat is zo

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nog iets ontdekt laatst; dr zit echt heel veel verschil tussen hoe snel sommige epubs omslaan lijkt het af en toe. Sommige boeken worden echt heel erg sloom, andere doen het prima.
Nou zijn de boeken die je uit de kobo store download altijd heel snel. Die worden ook aangegeven als "kobo epub" in het boekenoverzicht.
Echter als je boeken die je sideloadt hernoemt van *.epub naar *.kepub.epub dan worden ook die op de kobo als kobo epub aangegeven. Hij opent ze dan schijnbaar met een andere interne lezer/renderer. En ze slaan dus ook veel sneller de pagina's om.
Alleen zijn er wel een paar problemen; zo moet je handmatig nog de epub bewerken om een cover-image te krijgen (voor gewone epubs rendert de kobo de eerste pagina, voor een kepub neemt ie daadwerkelijk een plaatje dat in het bestand zit).
En hij kan niet goed bijhouden waar je precies was, alleen je hoofdstuk. Dus die moeten ook goed gedefinieerd zijn. Als je niet naar het hoofdscherm en vanuit je boek direct in en uit slaapstand gaat blijft je positie wel behouden.
Deze thread gaat hierover:
http://www.mobileread.com...read.php?t=193294&page=16

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-12 16:42

Daarmee kan je je Kobo Touch (misschien ook de mini en Glo) synchroniseren met een Google Drive. Apart account aanmaken voor de Kobo, map delen met je main account. Bestandje installeren op touch, authoriseren voor toegang tot Drive. Epub slepen naar gedeelde map, en syncen op Touch -> hoppa, epub erop.
[/quote]
Dat lijkt me reuzehandig, vanavond meteen proberen!

http://serve.infoteur.nl

• ElisabethM
  • Niet online
Kijk eens een paar post boven je....

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat was ook mijn post, joep doei heeft me gequote, maar heeft de eerste quote tag (per ongeluk) verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door MaximusTG op 22-04-2013 20:28 ]

• ElisabethM
  • Niet online
MaximusTG schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:28:
Dat was ook mijn post, joep doei heeft me gequote, maar heeft de eerste quote tag (per ongeluk) verwijderd.
Inderdaad, ik zie het nu.

Om nog iets on topic toe te voegen, ik heb zojuist firmware 2.5 op mijn touch gezet, ik merk weinig verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door ElisabethM op 22-04-2013 21:36 ]

• pelt
ElisabethM schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:31:
[...]

Inderdaad, ik zie het nu.

Om nog iets on topic toe te voegen, ik heb zojuist firmware 2.5 op mijn touch gezet, ik merk weinig verschil.
Bij de Glo is er de mogelijkheid gekomen om de verlichting één tandje lager te zetten. Bug die er bij is gekomen dat wanneer je de Glo uit slaapstand haalt, hij de laagste lichtinstelling niet herkent en je dus de verlichting weer een tandje hoger moet zetten.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hier een omgezet "kepub" epub bestand van Alice's adventures in wonderland.
Wat is er aan gedaan? Handmatig tag properties="cover-image" toegevoegd in epub. Daarna overgebracht naar Kobo Touch met Calibre, met deze plugin:
https://github.com/jgoguen/calibre-kobo-driver
Die zorgt voor bepaalde tags rond alle zinnen in het bestand, wat nodig is bij de kepub renderer om positie in boek bij te houden.

https://dl.dropboxusercon...ewis%20Carroll.kepub.epub
(public domain)

Probeer het eens, bevalt mij erg goed!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 20:07
MaximusTG schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:45:
Hier een omgezet "kepub" epub bestand van Alice's adventures in wonderland.
Wat is er aan gedaan? Handmatig tag properties="cover-image" toegevoegd in epub. Daarna overgebracht naar Kobo Touch met Calibre, met deze plugin:
https://github.com/jgoguen/calibre-kobo-driver
Die zorgt voor bepaalde tags rond alle zinnen in het bestand, wat nodig is bij de kepub renderer om positie in boek bij te houden.

https://dl.dropboxusercon...ewis%20Carroll.kepub.epub
(public domain)

Probeer het eens, bevalt mij erg goed!
Ik heb van een epub ook een kepub "gemaakt". Zeker sneller met bladeren, maar de paginanummering heeft dan alleen betrekking op de pagina's binnen het hoofdstuk dat je aan het lezen bent. Je ziet niet hoe ver je bent in het boek (jammer). En wellicht dat het bladeren sneller is omdat de renderer slechts het hoofdstuk hoeft te renderen ipv het hele boek bij een normale epub.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Tja, dat is anders ook gewoon het standaard gedrag bij kepubs uit de Kobo store. Een persoonlijke keuze dus. Als je het menu opent terwijl je bij een boek bent zie je ook hoeveel procent je al gelezen hebt van het boek.
Ik vind iig deze renderer veel fijner lezen. En het is niet puur dat ie alleen een hoofdstuk heeft geladen, want toen ik ermee ging experimenteren had ik een boek waar de inhoudsopgave niet goed zat, die had maar 1 hoofdstuk, en 600 pagina's. Dan las ie alsnog sneller.

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Ondskapt schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:59:
Hallo, even een vraagje. Ik heb sinds kort ook een Kobo Glo en ben daar erg tevreden mee.
Alleen nu probeerde ik het woordenboek uit, maar hij vindt geen enkel woord.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Had gekeken met Calibre of de meta data wel op Nederlands staat, en dat is zo
Op Engelse side loaded boeken werkt het wel.
Maar als ik het op of Nederlandse preview boeken/ side loaded probeer, dan kan hij geen woorden vinden...
Erg raar.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb een raar probleem met een ebook op mijn Kobo Touch. Ik kan niet door bladeren, de pagina is blanco en verspringt niet. Ik kan wel via de slider naar een andere pagina gaan, maar dan is het probleem hetzelfde.

In Calibre ziet het boek er wel gewoon goed uit en ik heb al een paar keer het boek om laten zetten door Calibre voor een Kobo reader, zonder succes helaas. Weet iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het kan verhelpen?

het betreft overigens 1984 van George Orwell.

We've got that ring of confidence

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-12 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Voor mijn vrouw d'r verjaardag een nieuwe e-reader gekocht. De oude Bebook One uit 2008 draait op z'n laatste tandvlees. Ik twijfelde tussen de Sony PRS-T2 en de Kobo Glo maar uiteindelijk toch gekozen voor de Kobo Glo vanwege de specs, verlichting en de betere schermresolutie. Haar voorkeur ging uit naar de Sony maar ik denk dat de Kobo Glo de betere keus zal zijn.

Wat mij minder aanstaat is het gezwam dat mijn verlanglijst leeg is (en andere meldingen), het verplichte account, dat als je uitlogd weer van alles moet invoeren en de menustructuur die m.i. onlogisch in elkaar steekt.

Gelukkig gebruikte ik al Calibre voor mijn Cybook Opus maar ergens is het wel vreemd om epubs te converteren zodat ze er 'normaal' uitzien voor de Kobo Glo.

Overigens is de Glo vergeleken met haar oude Bebook One een F1 wagen. De One is dan echt retetraag, zeg maar gerust 2-3 seconden refreshtijd per pagina. Dus wat dat betreft maak ik mij daar geen zorgen om. :+

Strava

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog nooit een melding gehad dat mn verlanglijst leeg was? Meldingen voor reading life kan je trouwens uitzetten.
Euhm ja, boeken omzetten - laten we heel eerlijk zijn, Kobo heeft natuurlijk de gedachte erachter dat iedereen netjes zn boeken in de Kobo store, of een andere Adobe DRM ondersteunende winkel koopt. Als je gaat sideloaden van wat grijzere bronnen zeg maar, zit daar vaak toch echt wel rotzooi tussen hoor.
Als je zulke epubs uitpakt om te bekijken is er eigenlijk geen 1 hetzelfde.
Tis in de basis gewoon een verzameling xhtml pagina's in een zip-bestand.

Even iets anders - is er iemand die het aanmaken van boekenkasten dmv een tag in calibre al werkend heeft? Ik heb het wel aangemaakt en ingesteld in de plugin, maar ze worden niet op de Kobo Touch aangemaakt.

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Mooi... woordenboek probleem opgelost met nieuwe firmware 2.5.1

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:42
MaximusTG schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:58:
Even iets anders - is er iemand die het aanmaken van boekenkasten dmv een tag in calibre al werkend heeft? Ik heb het wel aangemaakt en ingesteld in de plugin, maar ze worden niet op de Kobo Touch aangemaakt.
Kun je misschien wat met dit draadje?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, bedankt! Ik zie dat ik alleen vergeten een # te gebruiken bij het verwijzen naar de custom column die de boekenplank moet aangeven. Vind het best een handige feature namelijk.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Christiano007

Ich bin der champion

Kun je met de Glo ook gewone Epub boeken (de zeg maar..."gratis") erop zetten zonder de boel te converteren?

Wil er 1 voor mijn vriendin halen en twijfel tussen de Glo en de Sony, maar het ingebouwde lampje van de Glo is wel enorm in het voordeel, een hoes halen van €50,- voor een lampje vind ik absurd.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• alex3305
Ja, maar dan heb je geen covers. Converteren van zo'n 2000 boeken duurde hier een 15 - 20 minuten, dus dat valt allemaal ook nog wel mee hoor.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

alex3305 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:51:
Ja, maar dan heb je geen covers. Converteren van zo'n 2000 boeken duurde hier een 15 - 20 minuten, dus dat valt allemaal ook nog wel mee hoor.
Dus het is niet zo gemakkelijk als bij de Sony dat je alles in het mapje kwakt en dat je gelijk kunt lezen (incl. covers?)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:53
Zonder converten kan prima, maar vaak is de opmaak wel een beetje prut dan, of kun je geen marges/font/regelafstand instellen oid. Maar converten moet je echt niet bang voor zijn, Calibre ga je toch gebruiken als je "gratis" boeken gaat lezen, maar ook waarschijnlijk als je gekochte boeken gaat lezen. En converten is echt maar 2 klikjes werk, geen probleem :)

Als je alternatief voor de Glo een hoes met lampje zou zijn zou ik sowieso voor de Glo gaan. Een lampje geeft een lichtvlek op je scherm die je zo goed mogelijk probeert te positioneren, de Glo geeft een heerlijk gelijkmatig licht over je hele scherm. Heb zelf nog een Touch en geen geld over voor een nieuwe ereader, hij doet het nog perfect. Maar heb wel met de Kobo Glo en Kindle Paperwhite gespeeld, en de verlichting is echt fantastisch, mijn volgende heeft dat sowieso :>

Edit, ik loop al weer achter.
Covers zijn bij converten ook prima te doen, is alleen wel wat meer werk. Ligt aan je bronbestanden, vaak convert ie ze bij mij ook gewoon mee. Soms gaat het wel mis, en dan moet je ze handmatig toevoegen. Bij mij moet alles zo mooi mogelijk zijn dus meestal verander ik sowieso de cover voor de mooiste versie die ik kan vinden :+

[ Voor 17% gewijzigd door Melkunie op 26-04-2013 23:56 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ok, dan weet ik genoeg :)

• pelt
Christiano007 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:52:
[...]

Dus het is niet zo gemakkelijk als bij de Sony dat je alles in het mapje kwakt en dat je gelijk kunt lezen (incl. covers?)
Het gaat even makkelijk als met de Sony. Ik converteer nooit 'gratis' boeken en zien er altijd goed uit met covers en inhoudsopgave.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-12 21:47

vhal

ಠ_ಠ

Beetje afhankelijk welke 'gratis' boek je hebt, bij sommige is de oude opmaak inderdaad ruk nu ik inmiddels mijn boeken heb geconverteerd volgens de methode die in dit topic staat. Daarnaast is Calibre wel fijn om als bibliotheek en sideloader te gebruiken ipv de sleur en pleur principe.

Boeken vanuit de kobostore en andere aanbieders zijn overigens prima.

Strava

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

oOo Heb de Kobo Glo gekocht en even ermee gespeeld. En het "gratis boeken" erop pleuren werkt uitstekend. Kan blijkbaar gewoon in de root van het apparaat zonder gedoe. Bij veel boeken pakt hij ook netjes de cover.

Ziet er goed uit :*)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Zojuist bij Media Markt Zoetermeer geweest. De Kobo Glo is daar deze week 111 euro. Een bak vol en ik heb zilver en blauw zien liggen. De overige kleuren weet ik niet, maar zouden er ook gewoon kunnen zijn. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• jvvj
  • Laatst online: 27-10 16:28
Positron schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:54:
Zojuist bij Media Markt Zoetermeer geweest. De Kobo Glo is daar deze week 111 euro. Een bak vol en ik heb zilver en blauw zien liggen. De overige kleuren weet ik niet, maar zouden er ook gewoon kunnen zijn. :)
Ah, balen, vlak voordat je dit poste heb ik er 2 besteld.. Oh well, zal me er niet minder door mee vermaken :)

site

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-12 19:34
localjoost.nl schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:46:
[...]

Ah, balen, vlak voordat je dit poste heb ik er 2 besteld.. Oh well, zal me er niet minder door mee vermaken :)
Vraag om korting achteraf of stuur ze terug en koop nieuwe voor de lagere prijs.

• jvvj
  • Laatst online: 27-10 16:28
Niet bij de MediaMarkt ;) jammer van die 15 euro per stuk extra, maar ga er geen extra moeite voor doen om een paar euro's over te houden.

site

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-12 14:40

m00

MaximusTG schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:38:
Ja, das best duur idd. Heb toevallig net gisteren een Touch voor mn vriendin opgehaald; 50 euro tweedehands. En nieuw heb je de mini al voor 59 euro.. Lijkt me dat ze de Aura iets scherper geprijst in de markt moeten zetten. 150/160 lijkt me dan een mooi prijsverloop van mini via Touch en Glo. Of zou de Touch er binnenkort uit gaan?

Edit:

Ik krijg 't niet voor elkaar. Error-log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Please input the authentication code here: 
exception: /home/matti/kobo/tmp/grive/libgrive/src/protocol/Json.cc(165): Throw in function gr::Json gr::Json::operator[](const std::string&) const
Dynamic exception type: boost::exception_detail::clone_impl<gr::Json::Error>
std::exception::what: std::exception
[gr::expt::MsgTag*] = key: access_token is not found in object
[gr::JsonTag*] = { "error": "invalid_request" }

/usr/local/grive-sync/sync.sh: Starting grive
/mnt/onboard/.grive-sync/sd
Please run grive with the "-a" option if this is the first time you're accessing your Google Drive!
/usr/local/grive-sync/sync.sh: Synchronization error. Creating README.txt
exception: /home/matti/kobo/tmp/grive/libgrive/src/protocol/Json.cc(165): Throw in function gr::Json gr::Json::operator[](const std::string&) const
Dynamic exception type: boost::exception_detail::clone_impl<gr::Json::Error>
std::exception::what: std::exception
[gr::expt::MsgTag*] = key: access_token is not found in object
[gr::JsonTag*] = { "error": "invalid_grant" }

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Je hebt wel de authenticatie code gegenereerd en een bestandje auth.txt aangemaakt in de .grive-sync map op je kobo? daarna weer losgekoppeld en opnieuw gesynct?

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-12 14:40

m00

MaximusTG schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:57:
Je hebt wel de authenticatie code gegenereerd en een bestandje auth.txt aangemaakt in de .grive-sync map op je kobo? daarna weer losgekoppeld en opnieuw gesynct?
Jup, tot drie keer toe :'(.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12 20:46
localjoost.nl schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:46:
[...]

Je zou ze terug kunnen sturen, ivm wet koop op afstand kan dat. ;)

• pelt
m00 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:13:
[...]

Jup, tot drie keer toe :'(.
Welke FW heb je? Bij mij deed ie het ook totdat ik de nieuwste FW erop heb gezet (gewoon via WiFi). Heb er niet meer naar gekeken overigens.

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Omdat ik een paar dagen geleden interesse heb gekregen in e-readers, ben ik opzoek gegaan naar mogelijk interessante apparaten. Daarbij vielen de Kobo Glo en Aura HD positief op. Probleempje is natuurlijk dat die Aura HD niet echt verkrijgbaar in Nederland (en elders?). Daarom had ik maar even een mailtje gestuurd naar Kobo:

Dear sir/madam,
Is there any information available about the availability of the Kobo Aura HD for the Dutch (the Netherlands) market? I've read in some reviews that this is a 'limited edition' device but I'm not sure what that means. Information about a release date and a list of resellers would be greatly appreciated.
With kind regards,

Met als antwoord:

We regret to inform you that we do not have a specific date or timeframe to release our Kobo Aura HD in the Netherlands. We will let you know through our web page - www.kobobooks.com. Please stay tuned.

Dus daar schieten we weinig mee op. Ik kan me echter goed voorstellen dat ze aan een willekeurige klant niet dit soort informatie geven en dan een standaard antwoord geven. Nog maar ff wachten met m'n aanschaf want het lijkt me wel een enorm goed apparaat.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dr is anders wel gewoon een Nederlandse pagina over de Kobo Aura HD, op kobo.com, maar hij wordt alleen hier nog niet verkocht. Dat zal ongetwijfeld gewoon weer bij de Libris-winkels zijn. Ik zie dat hij in het VK en in Frankrijk verkocht wordt. Op de site van WHsmith kan ik er niks over vinden, maar fnac.com verstuurt volgens mij ook naar Nederland.
edit: maar ik zie dat de aura hd daar ook nog niet op staat.

[ Voor 8% gewijzigd door MaximusTG op 09-05-2013 10:36 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Coolblue beweert de Aura HD eind mei te kunnen leveren voor € 179.

• Wazzup!
  • Laatst online: 20-12 20:41
Al sinds dat ik de Glo heb en zoek naar abonnementen via de kobo software zegt hij.

"Helaas, kranten en tijdschriften zij in jouw regio nog niet beschikbaar....."

Komt daar nog verandering in of doe ik iets verkeerds?

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 07:01
Vandaag bij de MM de Kobo Touch (zilver) voor €88, incl. cover, geen vzk.
Mooie prijs voor een goede ereader.
MM link
PW link

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

laminaatplaat schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:41:
Omdat ik een paar dagen geleden interesse heb gekregen in e-readers, ben ik opzoek gegaan naar mogelijk interessante apparaten. Daarbij vielen de Kobo Glo en Aura HD positief op. Probleempje is natuurlijk dat die Aura HD niet echt verkrijgbaar in Nederland (en elders?). Daarom had ik maar even een mailtje gestuurd naar Kobo:

Dear sir/madam,
Is there any information available about the availability of the Kobo Aura HD for the Dutch (the Netherlands) market? I've read in some reviews that this is a 'limited edition' device but I'm not sure what that means. Information about a release date and a list of resellers would be greatly appreciated.
With kind regards,

Met als antwoord:

We regret to inform you that we do not have a specific date or timeframe to release our Kobo Aura HD in the Netherlands. We will let you know through our web page - www.kobobooks.com. Please stay tuned.

Dus daar schieten we weinig mee op. Ik kan me echter goed voorstellen dat ze aan een willekeurige klant niet dit soort informatie geven en dan een standaard antwoord geven. Nog maar ff wachten met m'n aanschaf want het lijkt me wel een enorm goed apparaat.
http://www.redcoon.nl/sea...chVar=kobo+aura+hd&catid=

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Okee mensen, ik twijfel tussen de Kobo glo en de Sony T2. Wie geeft mij advies? Het prijsverschil tussen de twee is niet schokkend, maar ik wil wel gewoon dat het ding werkt.
Het is een kado en ik hoor verhalen dat de Kobo vastloopt en soms zelfs terugmoet naar de winkel! Dat zou ik best lullig vinden, dan geef je een e-reader kado en werkt het ding niet naar behoren.

Wat moet ie doen? Gewoon epubs goed weergeven en af en toe een PDF, notities maken is ook handig. Verder geen bijzondere dingen, ik vind het licht in de Kobo gaaf!
Zo kan ie gebruikt worden in het ov 's morgensvroeg. Dat is ideaal!

En als ik voor de Kobo ga, dan maar niet de zwarte doen zeker? vanwege de vingerafdrukken, toch?

Thanx people :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de Sony T1 (verschilt eigenlijk in niets van de T2 en heeft ook nog eens meer mogelijkheden) en de Kobo Glo. De Glo heeft zeker mijn voorkeur. Het licht is iets waar je eigenlijk niet zonder kunt en Sony heeft alleen een veel te duur hoesje met een lampje dat niet echt praktisch is. De Sony heeft dan wel weer het voordeel dat je ook in landscape modus kunt lezen, iets dat de Glo niet kan. De Glo vind ik ook iets handzamer en het niet glimmende oppervlak is ook prettiger. Over de zwarte kan ik niks zeggen aangezien ik een blauw/witte heb. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

beccie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:29:
Okee mensen, ik twijfel tussen de Kobo glo en de Sony T2. Wie geeft mij advies? Het prijsverschil tussen de twee is niet schokkend, maar ik wil wel gewoon dat het ding werkt.
Het is een kado en ik hoor verhalen dat de Kobo vastloopt en soms zelfs terugmoet naar de winkel! Dat zou ik best lullig vinden, dan geef je een e-reader kado en werkt het ding niet naar behoren.

Wat moet ie doen? Gewoon epubs goed weergeven en af en toe een PDF, notities maken is ook handig. Verder geen bijzondere dingen, ik vind het licht in de Kobo gaaf!
Zo kan ie gebruikt worden in het ov 's morgensvroeg. Dat is ideaal!

En als ik voor de Kobo ga, dan maar niet de zwarte doen zeker? vanwege de vingerafdrukken, toch?

Thanx people :)
Ik heb hier de Sony T1 en Kobo Glo (zwart). De Kobo Glo is erg vinkerafdruk gevoelig, terwijl dit bij de Sony totaal niet het geval is. De Sony reageert over het algemeen sneller, maar de Glo refreshed wel wat sneller heb ik het idee. Het licht erin is ideaal en werkt veel beter dan de leeslamp. Qua bouwkwaliteit zou ik voor de Sony gaan, voor de rest heeft de Kobo Glo mijn voorkeur (alhoewel ik hier maar een half uurtje mee heb zitten rondprutsen).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• beccie
Okee, dan wordt het de Glo! Ik had al een zwarte besteld, maar die ruil ik dan wel om voor een grijze. Hoewel het in feite niks uitmaakt want ik wil er toch een hoes rond doen.
Ik hoop dat m'n lief er blij mee zal zijn. :)

Vallen de problemen die in eerste instantie gemeld werden nu mee trouwens?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

beccie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:29:
Vanuit ergonomie bekeken is er ook een voorkeur voor wit scherm met witte rand. Is net iets fijner voor je ogen, maar het schijnt niet heel veel uit te maken.

• beccie
Oh super! Dat wordt de zwarte terugsturen :)

• witteveder
Ik heb een witte in zo'n speciaal hoesje (geco), ik zie helemaal niets meer van de witte kleur, alleen de uitsparing waar het logo op staat onderaan zie ik nog. Dus met hoesje maakt het bijzonder weinig uit.

Verwijderd

Ik heb de Gecko slimfit cover, die past perfect om de glo. Het geheel ziet er heel mooi uit, en het oog wil ook wat. De automatiche slaapstand heb ik wel uit gezet want daardoor was mijn batterij snel leeg en als je hem gewoon vanuit de slaapstand opstart duurt het ook maar een paar seconden.

• beccie
Zo ik heb nu de wit met blauwe versie, ik heb alleen even gecontroleerd ophef de goede kleur was. Verder moet ik me inhouden!
Het is een kado, het liefst zou ik al heel veel boeken voor haar erop zetten, dan kan ze gelijk beginnen met lezen.
Maar dan zit ik weer met het registreren enzo. Dus ik laat hem maar mooi in de doos..

Vind het Hem echt tof! Maarjamijn Sony 650 doet het nog prima, dus heb nog geen excuus om te upgraden ):

• witteveder
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:11:
Ik heb de Gecko slimfit cover, die past perfect om de glo. Het geheel ziet er heel mooi uit, en het oog wil ook wat. De automatiche slaapstand heb ik wel uit gezet want daardoor was mijn batterij snel leeg en als je hem gewoon vanuit de slaapstand opstart duurt het ook maar een paar seconden.
gaat de batterij leeg van de slaapstand? Als ik uitgelezen ben sla ik de cover dicht, maar het valt mij ook op dat ik een paar dagen later minder batterij power heb.

Verwijderd

Bij mij was de batterij ook veel sneller leeg. Daarom heb ik bij de instellingen "automatische slaapstand en wekken" uitgezet en nu gaat de batterij weer gewoon lang mee.

• witteveder
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:29:
Bij mij was de batterij ook veel sneller leeg. Daarom heb ik bij de instellingen "automatische slaapstand en wekken" uitgezet en nu gaat de batterij weer gewoon lang mee.
Ah,dus na lezen niet dichtslaan maar gewoon even uitzetten dan?

Verwijderd

Ja, inderdaad. Maar ook dan is hij met een paar seconden weer aan.

Verwijderd

Ik heb een vraag over de snelheid met wat meer geavanceerde PDFs. Ik zit erover te denken een Kobo glo te kopen die ik kan gebruiken voor m'n studie, maar ik vraag me af of zo'n e-reader wel goed om kan gaan met PDFs die veel grafische elementen hebben, zoals grafiekjes die hun kwaliteit niet verliezen als je erop inzoomt, met tekst die daar weer in verschillende grootten omheen zit, etc. En hoe zit het met ingescande boeken in PDF-vorm; kunnen e-readers omgaan met grote plaatjes in PDFs?

• pven
  • Niet online
eReaders kunnen niet omgaan met PDF's, en al helemaal niet met complexere PDF's. Er zijn wat topics over geweest hier, het advies is iedere keer weer om een tablet aan te schaffen.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:19
Zoals pven hierboven al aangeeft. Ereaders zijn ideaal voor het lezen van gewone boeken, maar omgaan met PDF kunnen ze gewoon niet goed tenzij je gaat investeren in een 9 inch ereader. Voor PDFs kan je inderdaad beter gaan investeren in een tablet.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:21
pven schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 06:44:
eReaders kunnen niet omgaan met PDF's, en al helemaal niet met complexere PDF's. Er zijn wat topics over geweest hier, het advies is iedere keer weer om een tablet aan te schaffen.
Mwah, op zich opent de Glo ze wel prima... Het navigeren is alleen super onhandig (qua zoomen enzo). Misschien dat de Aura daar net wat handiger voor is gezien de resolutie en schermgrootte, maar het navigeren zal hetzelfde blijven.

Voor pdfs zal een tablet dus idd over het algemeen veel beter zijn...

Verwijderd

Toch wel jammer, want een tablet is al snel te fel in het donker en te slecht in de zon

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:01:
Toch wel jammer, want een tablet is al snel te fel in het donker en te slecht in de zon
Mijn iPad 3 kan anders donkerder weergeven dan m'n Kobo Glo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• m0ridin
Exirion schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:09:
[...]

Mijn iPad 3 kan anders donkerder weergeven dan m'n Kobo Glo.
De Glo kan dan ook enorm fel, te fel wat mij betreft, maar lees een stuk liever (minder vermoeiend/rustiger) op mijn glo dan op mijn tablet (danwel de nexus7, danwel de prime die ik eerder had).

• pelt
Iemand van jullie opgevallen dat het tegenwoordig niet meer mogelijk is om kortingscodes te gebruiken op NL ebooks in de kobo store? Alleen daarom kocht ik nog vaak legale boeken. Maar 15 euro voor een ebook vind ik persoonlijk te veel geld, met vaak tot 40% korting kocht ik het boek dan wel legaal.

• witteveder
pelt schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:29:
Iemand van jullie opgevallen dat het tegenwoordig niet meer mogelijk is om kortingscodes te gebruiken op NL ebooks in de kobo store? Alleen daarom kocht ik nog vaak legale boeken. Maar 15 euro voor een ebook vind ik persoonlijk te veel geld, met vaak tot 40% korting kocht ik het boek dan wel legaal.
welke kortingscodes? Ik ben nog niet iets tegen gekomen. Overigens voel ik vaak lichte irritatie als ik merk dat een eboek bv maar 1 euro goedkoper is dan een papieren exemplaar.

Verwijderd

Het probleem is dat een papieren exemplaar 'voelt' alsof het waardevoller is. Echter, de prijs van een papieren boek bestaat slechts voor een klein deel uit druk- en distributiekosten.

Zie o.a. http://boekeman.blogspot....pbouw-van-een-e-book.html (let ook op het BTW-tarief).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:12:
Het probleem is dat een papieren exemplaar 'voelt' alsof het waardevoller is. Echter, de prijs van een papieren boek bestaat slechts voor een klein deel uit druk- en distributiekosten.

Zie o.a. http://boekeman.blogspot....pbouw-van-een-e-book.html (let ook op het BTW-tarief).
Er zitten voor de uitgever natuurlijk wel meer voordelen aan e-books dan alleen het wegvallen van druk- en distributiekosten. Je hoeft bijvoorbeeld geen voorraad aan te houden. Als een papieren boek niet verkoopt dan liggen er duizenden exemplaren onverkocht in de winkels die wel gedrukt en gedistribueerd zijn.

Je kunt ze ook langer blijven verkopen omdat het niks kost om voorraad aan te houden. Papieren boeken worden op een gegeven moment van de plank genomen en vervangen door nieuwe titels die beter verkopen. Maar een e-book kan eeuwig in de catalogus blijven staan, zelfs als er jaarlijks maar een handvol exemplaren verkocht worden.

Verwijderd

Die opslagkosten komen niet per se voor rekening van de uitgever en wie draait er op voor de kosten van onverkochte boeken? De winkels die ze (verplicht moeten) afnemen, niet de uitgever.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:00:
Die opslagkosten komen niet per se voor rekening van de uitgever en wie draait er op voor de kosten van onverkochte boeken? De winkels die ze (verplicht moeten) afnemen, niet de uitgever.
Je hebt gelijk. Dat risico ligt natuurlijk niet alleen maar bij de uitgever. Een deel van dat risico ligt ook bij de winkels. Maar in beide gevallen wordt dat risico uiteindelijk doorberekend in de prijs.

• witteveder
Interessante discussie op de link. De prijs van een ebook wordt gesteld op 80% van een pboek (zie link), is die 20% het verschil tussen het runnen van een 'echte' boekwinkel en een webwinkel met ebooks?

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12 20:03
Anderzijds is het geheel niet interessant om een kopie van een papieren boek te maken, terwijl van een e-book over het algemeen minstens evenveel 'minder legale' versies verspreid zijn, dan van de legaal gekochte versie.

Wellicht heeft ook dat een invloed op de prijs.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Edwin_VH schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:25:
Anderzijds is het geheel niet interessant om een kopie van een papieren boek te maken, terwijl van een e-book over het algemeen minstens evenveel 'minder legale' versies verspreid zijn, dan van de legaal gekochte versie.

Wellicht heeft ook dat een invloed op de prijs.
Zeker. Maar het is heel moeilijk om het businessmodel van e-books met papieren boeken te vergelijken. Kopieren is weliswaar gemakkelijker, en dat kost geld, maar je bereikt ook weer nieuwe klanten. Zo is wereldwijd verkopen bij e-books weer veel makkelijker zelfs als je afzetmarkt beperkt is tot Nederlands-sprekenden. Denk aan ex-pats en emigranten die nu vanwege verzendkosten e.d. niet zoveel boeken zullen kopen. Er zijn allerlei voor- en nadelen die moeilijk tegen elkaar af te wegen zijn.

En zelfs wat het illegaal kopieren betreft is de vraag of het wel echt zoveel omzet scheelt. Veel mensen die kopieren zouden sowieso geen geld voor boeken over hebben.

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:59
Wat ook invloed heeft op de prijs is de DRM. De uitgever moet Adobe voor elk exemplaar betalen, en dat wordt natuurlijk doorberekend.
''Social DRM'' is ook niet gratis.

• WaterFire
  • Laatst online: 18-12 21:37
Ik zag gisteren op Coolblue dat de Aura HD op voorraad is en het eerste Tweakers review verschijnen. Die was helaas heel algemeen en niet bruikbaar om te bepalen of het tijd wordt om de nog steeds prima prs650 te vervangen. Ik hoop dat nieuwe eigenaren hier veel gaan posten!

• m0ridin
WaterFire schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:07:
Ik zag gisteren op Coolblue dat de Aura HD op voorraad is en het eerste Tweakers review verschijnen. Die was helaas heel algemeen en niet bruikbaar om te bepalen of het tijd wordt om de nog steeds prima prs650 te vervangen. Ik hoop dat nieuwe eigenaren hier veel gaan posten!
Wat zou je precies willen weten?

Heb nu zelf ook de Aura HD (hiervoor de Glo), over het algemeen kun je de reviews van de Glo even bekijken want het werkt grotendeels hetzelfde.

Grootste verschillen:

* Scherm: Hogere resolutie en fysiek groter met als resultaat meer tekst op het sherm wat ovor mij prettiger is.
* Licht: Vond het licht op de Glo wel erg fel en niet heel mooi op de een of andere manier, werkte prima maar was duidelijk kunstmatig ofzo. Dat is verbeterd bij de Aura, het voelt prettiger, rustiger en niet zo kunstmatig/fel.
* Formaat: Tja, simpel zat. Hij is groter en zwaarder, voor mij geen punt maar wel iets om rekening mee te houden.

Moet er nog echt mee spelen, heb hem pas sinds het weekend, maar eerste indruk is prima. Helaas nog steeds matige PDF support, werkt gewoon niet heel lekker p de kobo apparaten (en lijkt wat refresh issues te hebben met pdf en zoom). Niet onmogelijk, maar softwarematig erg... matig.

• WaterFire
  • Laatst online: 18-12 21:37
@m0ridin:

Wel, precies dat soort zaken.. Dat de Glo te fel is iin het donker is bekend, dus is het goed te weten dat ze daar naar gekeken hebben.
Als je verder zegt dat alle voors en tegens van de Glo nog van toepassing zijn dan is dat een goede houvast. Ik ga er vanuit dat zaken als snelheid van bladeren drie jaar na mijn huidige apparaat wel snor zit. Kent iemand een zaak waar hij te voelen is?
Pagina: 1 ... 11 ... 71 Laatste