Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

Matched: aureol
Teufel Koptelefoon Aureol® Massive....

iemand nuttige ervaringen met deze koptelefoon? Ik hoor overwegend goede dingen voor een redelijke prijs.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:13

Guldan

Thee-Nerd

Ik zag dat teufel zich ook bezig met koptelefoons hield. Ik ben zeker geen audiofiel of iets dergelijks, maar de prijs kwaliteit verhouding ziet er wel goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://s5.teufel.eu/media/oart_0/k451/k452/k1175/oart_265/thumbs/7708_21115.jpg

http://www.teufelaudio.nl...aureol-massive-p2110.html

Hebben mensen deze al besteld? En wat zijn de ervaringen?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Guldan schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:14:
Ik zag dat teufel zich ook bezig met koptelefoons hield. Ik ben zeker geen audiofiel of iets dergelijks, maar de prijs kwaliteit verhouding ziet er wel goed uit.

[afbeelding]

http://www.teufelaudio.nl...aureol-massive-p2110.html

Hebben mensen deze al besteld? En wat zijn de ervaringen?
Ik heb deze headphone gehad en na 5 minuten luisteren op marktplaats gezet. Bouwkwaliteit in orde maar een achterlijke opgepompte bass waardoor er niks meer van de muziek overblijft. Beetje dr. Dre verhaal denk ik (alhoewel ik die nooit heb gehoord). Ik vind hem verre van neutraal, klinkt als zon goedkoop 2.1 setje met een sub die te hard staat. Heb overigens ook de 2.0 boxjes voor bij de PC van Teufel daar ben ik dan wel weer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Ik ben op zoek naar nieuwe headphones. Ik gebruikte hiervoor een headset, maar de microfoon daarvan is kapot gegaan, dus nu zoek ik een vervanger. Omdat ik gelezen heb dat de geluidskwaliteit erg veel toeneemt bij het nemen van headphones + een losse microfoon ben ik rond gaan kijken naar die combinatie.

Mijn budget is ongeveeer 80 euro en zelf heb ik al een paar gevonden, waaronder: pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart) en de Teufel Aureol Massive. Daarnaast ben ik op zoek naar een microfoon (of een webcam met microfoon?).

Ik gebruik m'n headset/headphones voor soms muziek luisteren (dit gaat meestal via de speakers), af en toe gamen en regelmatig skypen (daarom was de headset zo praktisch, gewoon inpluggen en klaar). Daarnaast vind ik mooi helder geluid belangrijker dan een dikke bass.

Heeft iemand suggesties/ervaringen? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 403706 op 03-12-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Ik heb het idee dat mijn bericht een beetje ondergesneeuwd is door de andere berichten, dus ik plaats mijn bericht nogmaals:

Ik ben op zoek naar nieuwe headphones. Ik gebruikte hiervoor een headset, maar de microfoon daarvan is kapot gegaan, dus nu zoek ik een vervanger. Omdat ik gelezen heb dat de geluidskwaliteit erg veel toeneemt bij het nemen van headphones + een losse microfoon ben ik rond gaan kijken naar die combinatie.

Mijn budget is ongeveeer ~80 euro (het mag bij groot kwaliteitverschil hoger) en zelf heb ik al een paar gevonden, waaronder de pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart), de pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart) (deze vond ik niet zo goed klinken) en de Teufel Aureol Massive. Daarnaast ben ik op zoek naar een microfoon.

Ik gebruik m'n headset/headphones voor soms muziek luisteren (dit gaat meestal via de speakers), af en toe gamen en regelmatig skypen (daarom was de headset zo praktisch, gewoon inpluggen en klaar). Daarnaast vind ik mooi helder geluid belangrijker dan een te aanwezige bass, maar een beetje bass is toch wel handig.

Heeft iemand suggesties/ervaringen voor headphones? Of is het beter als ik gewoon een headset aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 19:09
Anoniem: 403706 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:22:
Ik heb het idee dat mijn bericht een beetje ondergesneeuwd is door de andere berichten, dus ik plaats mijn bericht nogmaals:

Mijn budget is ongeveeer ~80 euro (het mag bij groot kwaliteitverschil hoger) en zelf heb ik al een paar gevonden, waaronder de pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart), de pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart) (deze vond ik niet zo goed klinken) en de Teufel Aureol Massive. Daarnaast ben ik op zoek naar een microfoon.

Ik gebruik m'n headset/headphones voor soms muziek luisteren (dit gaat meestal via de speakers), af en toe gamen en regelmatig skypen (daarom was de headset zo praktisch, gewoon inpluggen en klaar). Daarnaast vind ik mooi helder geluid belangrijker dan een te aanwezige bass, maar een beetje bass is toch wel handig.

Heeft iemand suggesties/ervaringen voor headphones? Of is het beter als ik gewoon een headset aanschaf?
toon volledige bericht
Sowieso zou ik voor losse headphones + mic gaan.

Wellicht zou je nog naar de pricewatch: Philips Uptown (Bruin, Zwart) of de pricewatch: Shure SRH440 (Zwart) kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 13:33
Anoniem: 403706 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:25:
[...]

Ja, dat is niet echt een probleem, omdat ik in een afzonderlijke kamer zit. En ja, een gesloten hoofdtelefoon in het openbaar is echt heel erg fijn, zeker als je ook het omgevingsgeluid niet kan horen.

Heeft iemand suggesties voor een paar goede open headphones in de prijsklasse van ~80 euro?
Heb zelf de Teufel Aureol Massive en moet toegeven dat ik het echt een aanrader vind en je kunt hem volgens mij altijd 8 weken gratis uitproberen!

Ben zelf echt zeer te vrede met de koptelefoon maar moet ook zeggen dat ik geen andere headphones heb gehoord uit die prijsklasse :+

Vind hem wel beter klinken dan mijn sennheiser cx870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
lappiehero schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:16:
[...]

Heb zelf de Teufel Aureol Massive en moet toegeven dat ik het echt een aanrader vind en je kunt hem volgens mij altijd 8 weken gratis uitproberen!

Ben zelf echt zeer te vrede met de koptelefoon maar moet ook zeggen dat ik geen andere headphones heb gehoord uit die prijsklasse :+

Vind hem wel beter klinken dan mijn sennheiser cx870
Ik heb de Aureol Massive ook even in huis gehad. Moet zeggen dat de koptelefoon wel wat bass-heavy is wat de detaillering in de rest van het frequentiegebied niet ten goede komt. Is uiteraard een kwestie van smaak. Bouwkwaliteit was wel German style in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
marijn15 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:55:
Hai

Ik zoek een koptelefoon voor het gamen met goed geluid en die over de oren zit
graag rond de 100 euro.

kunnen jullie misschien helpen ( want ik zoek me suf maar twijfel vaak)
Teufel Aureol Real, onlangs een review sample binnen gekregen en ben er zeer over te spreken. Hij ziet er compleet anders uit dan hij klinkt. Mijn eerste indruk was "fashion headphone... ewww" maar de sound is ontzettend goed voor 100 euro. Onverwacht neutraal, het hoog is niet fel waardoor je nergens sibilance hoort en de bass heeft geen nadruk. Metingen zijn ook redelijk lineair. Echt onverwacht, vooral als je naar het uiterlijk en naar de vorige produkten van Teufel kijkt. Hij is comfortabel en heeft een brede soundstage die perfect werkt bij de meeste genres, films en games. Hij is tevens super licht waardoor je hem uren op kunt houden. Wel een beetje plastic qua bouwkwaliteit maar de sound en het comfort maken dit ruimschoots goed. Dit ding gaat hopelijk meer populariteit krijgen dit jaar. Binnenkort review op Headfonia.com

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDQwWDQ0MA==/$T2eC16RHJIkE9qU3kWtOBQt2Jh1-Jw~~60_84.JPG

Hier trouwens alvast een link naar een goede review: http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-teufel-aureol-real/

Dit wordt trouwens mijn nieuwe standaard antwoord op de vraag "Welke hoofdtelefoon onder de 100 euro??" ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Negakinu op 23-01-2013 09:27 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
@Negakinu

Heb je toevallig ook ooit de kans gehad de Aureol Massive van Teufel te luisteren? Dat vond ik zelf een geen fijne headphone met een zwaar bass heavy geluid waardoor alle detail wegviel. Zou mooi zijn als Teufel nu een audiovriendelijke headphone heeft. Even ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
cvheereveld schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:04:
@Negakinu

Heb je toevallig ook ooit de kans gehad de Aureol Massive van Teufel te luisteren? Dat vond ik zelf een geen fijne headphone met een zwaar bass heavy geluid waardoor alle detail wegviel. Zou mooi zijn als Teufel nu een audiovriendelijke headphone heeft. Even ter referentie.
Juist omdat ik de vorige Teufel hoofdtelefoons, inclusief de Teufel Fidelity IEM (die ik ook hier thuis heb), ook echt niet goed vond, was ik zo verrast door deze Real. Alsof ze 180 graden de ander kant op zijn gegaan.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
TheIceKing schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:49:

• Zijn er nog koptelefoons die ontbreken op de lijst die jullie geschikt achten nav mijn verhaal?
[/list]

Mocht ik nav jullie advies tot een aankoop komen, dan kom ik graag terug met mijn bevindingen.
Ik quote mezelf maar even:
Negakinu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:14:
[...]

Teufel Aureol Real, onlangs een review sample binnen gekregen en ben er zeer over te spreken. Hij ziet er compleet anders uit dan hij klinkt. Mijn eerste indruk was "fashion headphone... ewww" maar de sound is ontzettend goed voor 100 euro. Onverwacht neutraal, het hoog is niet fel waardoor je nergens sibilance hoort en de bass heeft geen nadruk. Metingen zijn ook redelijk lineair. Echt onverwacht, vooral als je naar het uiterlijk en naar de vorige produkten van Teufel kijkt. Hij is comfortabel en heeft een brede soundstage die perfect werkt bij de meeste genres, films en games. Hij is tevens super licht waardoor je hem uren op kunt houden. Wel een beetje plastic qua bouwkwaliteit maar de sound en het comfort maken dit ruimschoots goed. Dit ding gaat hopelijk meer populariteit krijgen dit jaar. Binnenkort review op Headfonia.com

[afbeelding]

Hier trouwens alvast een link naar een goede review: http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-teufel-aureol-real/

Dit wordt trouwens mijn nieuwe standaard antwoord op de vraag "Welke hoofdtelefoon onder de 100 euro??" ;)
toon volledige bericht

too old, too cold

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-07 19:14
Goedemorgen,

Ik zou graag vriendelijk jullie hulp willen vragen met het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor thuis met een budget van zo rond de 100 euro. Hij wordt gebruikt voor muziek - van The Beatles en the Smiths tot Behemoth en Gorgoroth tot Apoptygma Berzerk en Depeche Mode , met daar tussenin ook nog wat Combichrist, Justice en andere herrie. Daarnaast eventueel ook voor pianogeluid uit een elektrische piano. Momenteel heb ik daar een Sony MDR-V7506 (V6 met vergulde plug) voor, maar die vind ik toch wat vermoeiend na een aantal uur - en mijn schreeuwherrie komt ook niet heel erg goed tot z'n recht. Dat klinkt bijvoorbeeld beter uit mijn (in reviews niet echt goed ontvangen) portable Audio Technica FC700. Ik wil nu ook graag naar een open koptelefoon (ik woon alleen, dus dat kan prima).

Na wat rondspeuren kwam ik uit op de volgende 3 modellen:

Audio-Technica AD700
Fischer FA-011
Teufel Aureol

De Sony die ik nu heb zit perfect op mijn niet al te grote meisjeshoofd en ik heb wel de voorkeur voor een koptelefoon die weer niet al te groot is, maar wel over-ear. Weet iemand hoe de bovenstaande koptelefoons zich qua verhouden tot de Sony? Zijn ze comfortabel genoeg om uren achter elkaar op te hebben? En kan iemand wat vertellen over de bas die ze produceren? Een beetje mag wel, maar ik word kriegel van boemboemdreun-bassen. Ik vind de bassen van de Sony zeker niet te zwaar, íets zwaarder zou misschien nog wel mogen, maar niet heel veel. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen te kiezen tussen wat ik heb uitgezocht/eventueel suggesties geven voor koptelefoons die ik over het hoofd heb gezien?

• Negakinu
hatsa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:56:
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor thuis met een budget van zo rond de 100 euro. Hij wordt gebruikt voor muziek - van The Beatles en the Smiths tot Behemoth en Gorgoroth tot Apoptygma Berzerk en Depeche Mode , met daar tussenin ook nog wat Combichrist, Justice en andere herrie. Daarnaast eventueel ook voor pianogeluid uit een elektrische piano. Momenteel heb ik daar een Sony MDR-V7506 (V6 met vergulde plug) voor, maar die vind ik toch wat vermoeiend na een aantal uur - en mijn schreeuwherrie komt ook niet heel erg goed tot z'n recht. Dat klinkt bijvoorbeeld beter uit mijn (in reviews niet echt goed ontvangen) portable Audio Technica FC700. Ik wil nu ook graag naar een open koptelefoon (ik woon alleen, dus dat kan prima).

Audio-Technica AD700
Fischer FA-011
Teufel Aureol

De Sony die ik nu heb zit perfect op mijn niet al te grote meisjeshoofd en ik heb wel de voorkeur voor een koptelefoon die weer niet al te groot is, maar wel over-ear. Weet iemand hoe de bovenstaande koptelefoons zich qua verhouden tot de Sony? Zijn ze comfortabel genoeg om uren achter elkaar op te hebben? En kan iemand wat vertellen over de bas die ze produceren? Een beetje mag wel, maar ik word kriegel van boemboemdreun-bassen. Ik vind de bassen van de Sony zeker niet te zwaar, íets zwaarder zou misschien nog wel mogen, maar niet heel veel. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen te kiezen tussen wat ik heb uitgezocht/eventueel suggesties geven voor koptelefoons die ik over het hoofd heb gezien?
toon volledige bericht
Gorgoroth en Behemoth liggen qua genre en klank zo ver van The Smits en Apoptygma Berzerk af dat je er verstandig aan doet een allrounder te kopen, dus een hoofdtelefoon die redelijk goed klinkt met alle genres. Ik zelf zit anders in elkaar. Ik koop gewoon één hoofdtelefoon specifiek voor metal, één voor electronische muziek, eentje voor klassiek etc... :P

De AD700 kun je trouwens meteen van je lijstje halen. Die is enorm groot op je hoofd en klinkt voor geen meter met death en black metal. Bijna geen bass en een veel te breed geluid. Voor metal wil je juist impact, goede middentonen en een direct geluid. De AD700 is perfect voor klassiek, jazz, lichte muziek en in het bijzonder gaming door de goede soundstage. Ik heb hem zelf bijvoorbeeld met veel plezier gebruikt toen ik nog actiever FPS's speelde.

Aangezien jouw genres zo ver uit elkaar liggen, en je één hoofdtelefoon voor ze allemaal wilt, zou ik je echt aanraden om te gaan luisteren voor je iets online besteld. Ga gewoon jaar je lokale audioboer, Feedback, muziekwinkel etc en kijk wat voor een soort sound je het beste bevalt. Als je dan iets meer richting hebt kun je hier specifieker vragen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 14-02-2013 11:26 ]

too old, too cold

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
hatsa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:56:
Goedemorgen,

Audio-Technica AD700
Fischer FA-011
Teufel Aureol

toon volledige bericht
Zoals Negakinu zegt, luisteren is de enige echte bevestiging die je jezelf kunt geven. Begin anders met hetgeen het makkelijkste voor je is te verkrijgen. Teufel biedt goede service en je kunt een product binnen twee weken gratis retourneren. Ze stimuleren dat je het kunt beluisteren voordat je het koopt. Ik heb dat zelf gedaan met een paar PC-speakers van hun die me achteraf toch eigenlijk wel erg goed zijn bevallen.

Als je nog geen zin hebt om de deur uit te gaan, kun je dus de Teufel proberen en terugsturen als het niet bevalt. Na twee weken heb je zelfs nog 6 weken de tijd, maar dan betaal je alleen de porto kosten voor het retourneren :)

Tip: schrijf een review op kieskeurig over ze en je hebt nog eens 12% korting...

Edit:

Je kunt ook wat dure sennheisers tweedehands kopen op marktplaats. Als hij niet bevalt, verkoop je hem weer voor hetzelfde bedrag of een minimaal verschil. Mijn HD25-1 ii was ook tweedehands voor 90 euro ipv 150 euro...

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickG op 14-02-2013 12:34 ]

• Negakinu
hatsa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:57:
Bedankt voor de reacties :). Natuurlijk is luisteren de beste optie, maar zoals die Teufel en Fischer zijn al niet te vinden. Ik ben ook sowieso de moeilijkste niet, ik ben alleen allergisch voor een te harde basweergave en verder vind ik het - zolang de geluidskwaliteit an sich goed is - snel prima (en dan ga ik twijfelen en word ik vervelend). Maar ik wil dus wel gewoon iets goeds. Ik geniet ook nog steeds wel van m'n Sony, maar hij is wat aan de schelle kant en m'n oren worden er snel wat moe van.

Gewoon een Teufel bestellen en proberen is misschien wel een idee. Wat ik er zo over lees zou die best wel eens prima kunnen voldoen. En zo niet is het wel lekker dat ik 'm weer makkelijk kan retourneren.
Als je mijn impressies van de Teufel Aureol van een paar paginas terug, en de daarbij behorende op- en aanmerkingen, in acht neemt denk ik niet dat je teleurgesteld wordt. :)

too old, too cold

• hatsa
Negakinu schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:06:
[...]

Als je mijn impressies van de Teufel Aureol van een paar paginas terug, en de daarbij behorende op- en aanmerkingen, in acht neemt denk ik niet dat je teleurgesteld wordt. :)
Dat heb ik allang al gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Mijn Teufel Aureol Real is vandaag bezorgd!

De eerste indruk is zeker positief. Hij is lekker licht en zit meteen al comfortabel, niet te strak, niet te wijd en geen last met m'n bril. Geluid kan ik natuurlijk nog niet écht beoordelen, aangezien hij nog ingespeeld moet worden, maar zo recht uit de doos klinkt het al best ok. Het lijkt wat "wolliger" dan m'n Sony, maar die is dan ook wel aardig analytisch. Even wennen dus. Wel voelt het meteen al een stuk minder als een aanslag op m'n oren, dus ik verwacht dat ik deze gemakkelijker uren achter elkaar op kan houden. Zo recht uit de doos vind ik in ieder geval de bas niet storend - niet teveel en niet te weinig. Ik geloof dat ik hier wel plezier van ga krijgen.

Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van het uiterlijk en al helemaal niet van de niet-coiled rode kabel. Dat wist ik natuurlijk al van tevoren, maar aangezien ik er gelukkig niet mee naar buiten hoef kom ik daar wel overheen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Mooooody schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:30:
[...]

Ik zie nooit Teufel in hifi-winkels of op fora. Het is vooral hier op GoT :)
Dacht dat ze alleen PC speakers maakten, maar ze hebben hun collectie uitgebreid zie ik. Naja, ik mag ook geen oordeel hebben, omdat ik ze nog nooit beluisterd heb :P
Teufel is nooit echt besproken hier op Tweakers of überhaupt populair geweest onder headphone geeks. De modellen, zowel in-ear als over-ear, die ze in het verleden gereleased hebben hadden echt een consumer sound. Veel bass en weinig resolutie. Sinds ik onlangs de Teufel Aureol Real heb gekregen als review sample ben ik echter positief verrast. Totaal andere sound dan ik van Teufel gewend ben. Het enige dat hem niet mee zit is het uiterlijk. :) Hij ziet er uit als een fashionphone maar klinkt een stuk volwassener.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Negakinu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:16:
[...]

Teufel is nooit echt besproken hier op Tweakers of überhaupt populair geweest onder headphone geeks. De modellen, zowel in-ear als over-ear, die ze in het verleden gereleased hebben hadden echt een consumer sound. Veel bass en weinig resolutie. Sinds ik onlangs de Teufel Aureol Real heb gekregen als review sample ben ik echter positief verrast. Totaal andere sound dan ik van Teufel gewend ben. Het enige dat hem niet mee zit is het uiterlijk. :) Hij ziet er uit als een fashionphone maar klinkt een stuk volwassener.
Hij ziet eruit als een goedkope fashionphone.

Verder heb ik er niet echt verstand van. Ik ben waarschijnlijk een stuk minder kritisch dan de meesten hier en ik heb hiervoor ook alleen maar gesloten koptelefoons gehad in een andere prijsklasse (Sennheiser HD 212 Pro en Sony MDR-7506). Niet echt goed referentiemateriaal dus. Behalve dat het tot nu toe goed klinkt kan ik er dan ook weinig zinvols over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 418304 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:16:
[...]

heb idd veel goede dingen over die Audio Technica's gehoord. alleen is die via ebay legit ? ik heb namelijk nog nooit iets via ebay gekocht en ziet niet te wachten om extra geld te betalen aan de duane. Ik zie ook dat die headset nergens verkrijgbaar is in NL :S.
Beyerdynamics DT700's zijn ook erg prijzig. HD 558 is idd ook een optie.

extra info: mijn soundcard is een Asus Xonar DGX 5.1 PCIE audio card met dolby headphone amp.

nog andere suggesties ?
Ebay is legit. Die verkoper ook. Geen extra kosten, hij adverteert er zelfs mee. "NO VAT, DUTIES OR OTHER TAXES FOR THIS ITEM, GUARANTEED! SAME FOR ANY COUNTRY IN THE EU, OR EUROPE"

Er zijn zat hoofdtelefoons die je rond de 100 euro kan kopen. Er zijn er echter niet veel die zich zo bewezen hebben voor gaming als de ATH-AD700. Ik heb mijn AD700 lang geleden verkocht omdat ik upgrade naar een Beyerdynamic DT880. Ik gebruik nu een Teufel Aureol Real voor gaming. Ook een leuk ding! Die is 99,-

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 18-03-2013 16:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418304

Negakinu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:24:
[...]

Ebay is legit. Die verkoper ook. Geen extra kosten, hij adverteert er zelfs mee. "NO VAT, DUTIES OR OTHER TAXES FOR THIS ITEM, GUARANTEED! SAME FOR ANY COUNTRY IN THE EU, OR EUROPE"

Er zijn zat hoofdtelefoons die je rond de 100 euro kan kopen. Er zijn er echter niet veel die zich zo bewezen hebben voor gaming als de ATH-AD700. Ik heb mijn AD700 lang geleden verkocht omdat ik upgrade naar een Beyerdynamic DT880. Ik gebruik nu een Teufel Aureol Real voor gaming. Ook een leuk ding! Die is 99,-
Ok zal er naar kijken. maar van die 3 headsets , de ATH AD700, de Beyedynamic en de teufel, welke vind jij het beste voor games? soundscape en overall sound quality/comfort ?

en is die zalman mic goed? beetje lullig als ik mn teammates pest met een crappy mic :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Hier nog een erg goede review van de Teufel Aureol Real, dat ding waar ik zelf zo enthousiast over ben maar waar niemand me in gelooft. :p Dat ding klinkt echt vele malen beter dan hij eruit ziet, trust me!

http://www.areadvd.de/hardware/2013/teufel_aureol_real.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2013/Teufel_AureolReal/Teufel_AureolReal_3.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:50:
Hier nog een erg goede review van de Teufel Aureol Real, dat ding waar ik zelf zo enthousiast over ben maar waar niemand me in gelooft. :p Dat ding klinkt echt vele malen beter dan hij eruit ziet, trust me!

http://www.areadvd.de/hardware/2013/teufel_aureol_real.shtml

[afbeelding]
Haha, ik geloof je. Ik vond de speakers van 99 euro van ze ook waanzinnig. Spijt dat ik iets duurders wilde proberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453466

Moet je me misschien eens eindelijk die review sturen voor publicatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-06 18:31
Heb je hem geprobeerd?
Het is een open design? Hoe zit het met sound leakage? Ik ben opzoek naar een nieuwe headphone voor muziek/films/anime etc. Ook veel om mee te nemen in de trein etc. Dus ik moet geen leakage hebben. Ik heb ooit een 5.1 teufel set gehad, die echt super klonk. Ben hier ook wel nieuwschierig na, en ik vind hem er erg mooi uit zien. Een beetje zoals AKG te werk gaat, en die zijn echt prachtig.

Eigenlijk stond ik op het punt om de ATH m50 aan te schaffen, maar er is zoveel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik zit nu al een tijdje te orienteren naar een goede koptelefoon ter vervanging van mijn in-ears maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Na wat research kwam ik uit op Teufel Aureol Real en de AKG K619 maar de eerste lijkt niet echt makkelijk mee te nemen zijn. De AKG daarentegen wel maar niet iedereen is even tevreden over met name het comfort en ook lijkt de koptelefoon met name geschikt te zijn voor dance/trance (wat ik ook veel luister maar ik houd ook van rock en wat meer bass waar de AKG dus niet goed in is).

Zijn er hier misschien een aantal mensen die mij kunnen adviseren wat een goede headphone voor mij zou kunnen zijn? De koptelefoon moet relatief goed mee te nemen kunnen zijn want het is voor zowel thuis als gebruik in de trein of op de uni. Daarnaast maakt over- of on-ear me niet zoveel uit, afneembaar snoer zou wel heel erg fijn zijn. Mijn budget ligt ergens rond de 100 euro.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Ben je van plan om in de toekomst nog uit te breiden met een extra setje headphones of blijf je gewoon bij de 770's? Ik zou altijd aanraden om toch voor een meer premium versterkertje te kijken in de prijsklasse van 200+ euros. Immers, een goede versterker blijft je levenspartner ;) Niets is meer zonde om steeds je versterker te moeten upgraden wanneer je je headphone collectie uit gaat breiden (naar premium modellen). Het begon bij mij ook met een sennheiser 570 en beyer 770 met een simpele amp. Sindsdien 4 versterkers verder en spijt dat ik niet in een keer voor een goede versterker bent gegaan.
psychoclown schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:21:
Ik zit nu al een tijdje te orienteren naar een goede koptelefoon ter vervanging van mijn in-ears maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Na wat research kwam ik uit op Teufel Aureol Real en de AKG K619 maar de eerste lijkt niet echt makkelijk mee te nemen zijn. De AKG daarentegen wel maar niet iedereen is even tevreden over met name het comfort en ook lijkt de koptelefoon met name geschikt te zijn voor dance/trance (wat ik ook veel luister maar ik houd ook van rock en wat meer bass waar de AKG dus niet goed in is).

Zijn er hier misschien een aantal mensen die mij kunnen adviseren wat een goede headphone voor mij zou kunnen zijn? De koptelefoon moet relatief goed mee te nemen kunnen zijn want het is voor zowel thuis als gebruik in de trein of op de uni. Daarnaast maakt over- of on-ear me niet zoveel uit, afneembaar snoer zou wel heel erg fijn zijn. Mijn budget ligt ergens rond de 100 euro.
Voor 100 euro ben je beter af met een betere set IEMs dan een headphone imo. De erg leuke portable headphones beginnen vaak pas rond 200 + euros

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 28-05-2013 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat de Audio Technica ATH-AD700 met microphone mod de beste optie is. Deze koptelefoon is al vaker genoemd in dit topic (vooral door Negakinu geloof ik). Zelf heb ik hem nooit kunnen beluisteren, maar ik zou eens zoeken op internet naar een dergelijk gemodde ATH-AD700
Sinds die Beyerdynamic mic uit is die geplugd in een een Teufel Aureol Real een dodelijke combo. :)

Removeable cables! :)
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/30/32/7b/8f1d/4b08/adab/ecc21650f65b/l.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 05-06-2013 15:46 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 11:12

Knud

Sandvich

(Al een tijdje lees ik hier mee, maar tot nu toe weinig toe kunnen voegen)

Sinds 2 weken heb ik een Teufel Aureol Massive headphone ingebruik. Wilde deze vooral voor bij de PC gebruiken (Gaming, beetje muziek) en af en toe ook gewoon voor buiten en in het vliegtuig. Via via had ik al de OEM versie kunnen proberen (Yoga CD-98) en was daar best te spreken over - lekker ligt en prima geluid, voor dat geld. Echter de Teufel is wat zwaarder (400gr tov ~280 gr) en de bass lijkt wat verzwaard te zijn. Hij klinkt an sich best okee en zeker voor gaming is het een prima headphone. Ga helemaal op in de game, want heb het niet door als mn vriendin ineens naast me staat :+
Echter, door het (nep?) leer van de earcups wordt de headphone toch wel erg warm aan de oren en dat is toch wel een nadeel. En dit gebeurd ook bij buiten gebruik. Ik ben er daarom nog niet overuit of ik hem wil houden of niet.

Toch maar besloten om vandaag even wat open koptelefoons te gaan luisteren. Valt op dat er in Breda eigenlijk weinig keuze is qua echte hifi audio zaken waar je ook rustig kunt luisteren. Uiteindelijk bij Hobo HiFi gaan luisteren waar ze aardig wat headphones hadden staan om te luisteren.
Na wat geluisterd en vergeleken ben ik voor de Sennheiser HD598 gegaan (ook al is de kleur stelling niet direct mijn 1e keuze...). Koptelefoon is echt super licht (ideaal voor lang achter de PC zitten :) ) en klinkt ook nog eens super. Ik ben bij lange na geen audiofiel zoals een aantal anderen hier, maar ik ben er heel erg blij mee. Kan er prima muziek mee afspelen (getest op een Cowon D2), van Bon Iver, tot soundtrack van Mass Effect 3 tot gewoon stevige beuk muziek :+

Nu de koptelefoon testen met wat games.

Viel me bij Hobo wel op dat er eigenlijk weinig 'goede' gesloten headphones zijn in het prijs segment van 150-200 euro. Had nog wel een Beyerdynamic T70 geprobeerd, maar die viel me tegen. Zeker omdat deze 450 euro kost.
Zag dat de Sennheiser Momentum ook weer even werd genoemd in dit topic. Heb deze zelf maar heel even geprobeerd, maar kan er nu weinig zinnigs over zeggen. (Ik kan deze wel via ING voor 164 euro kopen.. maar ben er dus nog niet overuit of dat een goede koop is ja of nee.)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Knud schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:19:
(Al een tijdje lees ik hier mee, maar tot nu toe weinig toe kunnen voegen)

Sinds 2 weken heb ik een Teufel Aureol Massive headphone ingebruik. Wilde deze vooral voor bij de PC gebruiken (Gaming, beetje muziek) en af en toe ook gewoon voor buiten en in het vliegtuig. Via via had ik al de OEM versie kunnen proberen (Yoga CD-98) en was daar best te spreken over - lekker ligt en prima geluid, voor dat geld. Echter de Teufel is wat zwaarder (400gr tov ~280 gr) en de bass lijkt wat verzwaard te zijn. Hij klinkt an sich best okee en zeker voor gaming is het een prima headphone. Ga helemaal op in de game, want heb het niet door als mn vriendin ineens naast me staat :+
Echter, door het (nep?) leer van de earcups wordt de headphone toch wel erg warm aan de oren en dat is toch wel een nadeel. En dit gebeurd ook bij buiten gebruik. Ik ben er daarom nog niet overuit of ik hem wil houden of niet.

Toch maar besloten om vandaag even wat open koptelefoons te gaan luisteren. Valt op dat er in Breda eigenlijk weinig keuze is qua echte hifi audio zaken waar je ook rustig kunt luisteren. Uiteindelijk bij Hobo HiFi gaan luisteren waar ze aardig wat headphones hadden staan om te luisteren.
Na wat geluisterd en vergeleken ben ik voor de Sennheiser HD598 gegaan (ook al is de kleur stelling niet direct mijn 1e keuze...). Koptelefoon is echt super licht (ideaal voor lang achter de PC zitten :) ) en klinkt ook nog eens super. Ik ben bij lange na geen audiofiel zoals een aantal anderen hier, maar ik ben er heel erg blij mee. Kan er prima muziek mee afspelen (getest op een Cowon D2), van Bon Iver, tot soundtrack van Mass Effect 3 tot gewoon stevige beuk muziek :+

Nu de koptelefoon testen met wat games.

Viel me bij Hobo wel op dat er eigenlijk weinig 'goede' gesloten headphones zijn in het prijs segment van 150-200 euro. Had nog wel een Beyerdynamic T70 geprobeerd, maar die viel me tegen. Zeker omdat deze 450 euro kost.
Zag dat de Sennheiser Momentum ook weer even werd genoemd in dit topic. Heb deze zelf maar heel even geprobeerd, maar kan er nu weinig zinnigs over zeggen. (Ik kan deze wel via ING voor 164 euro kopen.. maar ben er dus nog niet overuit of dat een goede koop is ja of nee.)
toon volledige bericht
Momentum voor 164 is zeker een goede koop. Maar voor lange sessies thuisgebruik is de hd598 wellicht een betere keuze. De momentum is vrij klein voor een over ear en is bij lang gebruik misschien minder comfortabel. Maar als een portable headphone is die zeker goed. De hd598 is open en minder handig voor buiten huis. Qua geluid kan je moeilijk fout gaan met beide. Ze zijn geschikt voor zowel alle type muziek. Heb de hd598 niet uitvoerig getest maar normaal gesproken hebben open headphones een wat ruimtelijker geluid. Al is die bij de momentum ook zeer goed voor een closed can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:33
Hi,

Ik ben bezig een koptelefoon aan het uitzoeken nadat mijn Sennheiser HD439 het eindelijk opgaven.

Luister voornamelijk metal en dan voornamelijk het uber lompe death metal .

Had zelf al een hoop opgezocht en had dit uitgezocht.

pricewatch: Sennheiser HD 598
pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart)
pricewatch: Shure SRH840 (Zwart)
pricewatch: Teufel Aureol Real (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic DT 770 M (Zwart)

Alleen vind ik de keuze toch vrij lastig, aangezien er wel zo veel reviews zijn die steeds wat anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
UItsluitend voor tech-death? Grado SR80i (open, probeer de tape mod of andere pad mods op headfi voor nog meer slam) of Sennheiser HD25-1 II (gesloten).

Jouw keuzes, en waarom niet:

- HD598, geen idee really, niet meer in mijn bezit, ik vond ze niet "Sennheiser" genoeg, en te lelijk om mee rond te lopen. .
- MDR-1R, ondergeschikt aan de HD25-1 II
- SRH-840, te neutraal, te eerlijk, niet leuk genoeg voor metal, veel te fel in het hoog voor ultra gecompresste death metal.
- Teufel Aureol Real, hier ben ik zelf erg enthousiast over maar voor voornamelijk ultra logge en zware death zou ik ze niet aanraden. Erg lichtvoetig en helder geluid, beetje AD700 achtig. Te weinig slam.
- DT770, misschien wel geschikt maar erg groot en onhandig, tenzij je ze echt uitsluitend thuis gebruikt. Zeker eerst luisteren in ieder geval, Feedback heeft ze liggen en daar kun je luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 11-06-2013 09:39 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25
Ondertussen zijn de teufel aureol real en de custom headset gear van beyerdynamic onderweg. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:45:
Ondertussen zijn de teufel aureol real en de custom headset gear van beyerdynamic onderweg. Ben benieuwd :D
Heel erg benieuwd naar je ervaringen hiermee! Je bent de eerste die deze combo gaat gebruiken en ik heb het gevoel dat dit wel eens een hit zou kunnen worden. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
kristan schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Dus tenzij iemand zegt: voor veel minder heb je een veel toffere (mooi en mooie audio) open ik deze gewoon.
Ik heb die van jou nog nooit gehoord, wie weet klinkt 'ie wel krankzinnig. Er vanuit gaand dat hij klinkt zoals ik in de reviews lees, misschien is de Teufel Aureol Real een optie? Teufel heeft geprobeerd een hoofdtelefoon te maken die zowel licht is, de Beats-jugend aanspreekt maar de audiofiel toch nog tegemoet komt in geluidskwaliteit en neutraliteit. 99 euro.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13

StrongArmLance

Endless flow

Negakinu schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:43:
[...]

Ik heb die van jou nog nooit gehoord, wie weet klinkt 'ie wel krankzinnig. Er vanuit gaand dat hij klinkt zoals ik in de reviews lees, misschien is de Teufel Aureol Real een optie? Teufel heeft geprobeerd een hoofdtelefoon te maken die zowel licht is, de Beats-jugend aanspreekt maar de audiofiel toch nog tegemoet komt in geluidskwaliteit en neutraliteit. 99 euro.
Ziet er goed uit, daar ga ik over nadenken, de Grado vind ik wat minder.
Hij klinkt beter dan de reviews doen vermoeden, al blijft dat altijd een subjectieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 11:12

Knud

Sandvich

Kleine update m.b.t. de Teufel Aureol Massive. Deze heb ik terug gestuurd en daarvoor in de plaats heb ik de Sennheiser Momentum besteld. Deze is een stuk lichter (190 gr vs 400 gr) en zit ook nog eens een stuk lekkerder. Sluit iets minder af, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem.
Heb de Momentum alleen nog binnen opgehad, dus kan nog niets zeggen of het comfort / geluid als ik buiten ben. (Want daar heb ik hem voor gekocht, deels on-the-road, vakantie, vliegtuig, etc.)

Maar tot nu toe ben ik er blij - klinkt voor mij heel prettig. Bass is aanwezig, maar niet te overheersend. Met mn Cowon D2 is ie prima aan te sturen (18 ohm slechts) en bij gebruik van equalizer blijft het goed klinken.

Zal nog een update plaatsen als deze wat langer in gebruik heb.

Nu nog een koptelefoon standaard ergens vandaan halen. Nu maar iets van lego maken tijdelijk :+

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455929

Ik ga binnenkort een half jaar stage lopen en ik kan alleen mijn laptop (lees: crappy geluid) meenemen. Ik ben daarom op zoek naar een allround koptelefoon die ik daarna ook nog jaren kan gebruiken. Ik ben (nog) geen audiofiel (tja student met beperkt budget ;)). Ik luister nu (al jaren) via een ~65 euro Creative 5.1 setje en standaard Samsung/Apple koptelefoontjes. Alles wat ik koop is daarom een upgrade, ik kan haast geen miskoop doen :P. Toch twijfel ik nog heel erg, vandaar dat ik toch maar een post aanmaak.

Het eerste halfjaar zal de koptelefoon 1/3e voor muziek, 1/3e voor films en 1/3e voor games worden gebruikt. Het lastige is alleen dat ik niet weet hoe ik de koptelefoon ga gebruiken als ik weer in NL ben. Ik gebruik nu namelijk helemaal geen koptelefoon, alleen heb ik er sowieso wel één nodig voor gamen (zodat mijn vriendin er minder last van heeft). Echter kan ik me voorstellen dat de geluidskwaliteit van de headphones zoveel beter is dan mijn speakers dat ik de headphones ook voor muziek blijf gebruiken (sowieso niet voor films dan). Ik heb al heel veel gelezen over welke het beste bij mij zouden passen, maar ik twijfel nog tussen de volgende:
  • Grado SR80i (€169): Perfect voor mijn muzieksmaak (rock), maar minder voor gaming en films. Aan dure kant en niet allround dus. Valt denk ik af.
  • Audio-Technica ATH-AD700 (~€100 Ebay uit Australië): Perfect voor gaming, prima voor films, maar minder voor mijn muzieksmaak (rock). Prijs prima, moet alleen uit Australië komen via Ebay (ruilen lastig).
  • Sennheiser HD 558 (~€130 Redcoon): Ik heb het idee dat dit de meest allround koptelefoon is in mijn lijstje (tussen de Grado en de A-T in). Doet alles prima, maar blinkt nergens in uit. Lijkt me wel een "veilige" aankoop.
  • Teufel Aureol Real (~€85) : Met name hier in het topic een paar keer genoemd, maar kan er niet al teveel over vinden. Schijnt wel een goede allrounder, weet niet precies hoe ik deze tov de andere moet plaatsen, zeer gunstige prijs en omruilen goed mogelijk.
Ik neig op dit moment naar de Audio-Technica. Deze is namelijk sowieso goed voor gaming. Mocht ik later voor muziek een andere/betere koptelefoon kopen, dan kan ik deze Audio-Technica altijd nog als gaming koptelefoon blijven gebruiken. Sowieso is deze Audio-Technica al een hele verbetering wat ik gewend ben, dus ik denk dat dit een goede beginner is voor mij. Ik kan hem alleen niet testen. Ik heb een vrij groot hoofd, dus ik denk dat ie wel past.

De Sennheiser HD 558 hoop ik dit weekend nog ergens te kunnen testen (zal ik een update van geven in dit topic). Hoe is deze headphone voor games? Zit er dan een merkbaar verschil met bijvoorbeeld de Audio-Technica? En hoe verhoudt de Teufel Aureol Real zich tot deze twee?

Qua muziek luister ik vooral wat alternatieve/indie rock, het gitaarwerk dus (geen keiharde metal ofzo, max Clutch, Porcupine Tree e.d.)). Ik hou op zich wel van een "warm" geluid, hoeft niet zo "klinisch" te zijn. Ik ben geen basshead, hoef dus geen keiharde bonkende bas te hebben. Liever een wat subtielere en heldere bas.

Qua games speel ik van alles, maar de laatste tijd speel ik niet meer competitief online. Met name single player dus (RPGs, strategy en af en toe een shooter). Houdt er wel van om het geluid "om me heen" te hebben, met explosies enzo, zodat ik goed in de game op kan gaan.

TL;DR: Welke van de 4 (of iets heel anders) zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 455929 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:53:
Ik ga binnenkort een half jaar stage lopen en ik kan alleen mijn laptop (lees: crappy geluid) meenemen. Ik ben daarom op zoek naar een allround koptelefoon die ik daarna ook nog jaren kan gebruiken. Ik ben (nog) geen audiofiel (tja student met beperkt budget ;)). Ik luister nu (al jaren) via een ~65 euro Creative 5.1 setje en standaard Samsung/Apple koptelefoontjes. Alles wat ik koop is daarom een upgrade, ik kan haast geen miskoop doen :P. Toch twijfel ik nog heel erg, vandaar dat ik toch maar een post aanmaak.

Het eerste halfjaar zal de koptelefoon 1/3e voor muziek, 1/3e voor films en 1/3e voor games worden gebruikt. Het lastige is alleen dat ik niet weet hoe ik de koptelefoon ga gebruiken als ik weer in NL ben. Ik gebruik nu namelijk helemaal geen koptelefoon, alleen heb ik er sowieso wel één nodig voor gamen (zodat mijn vriendin er minder last van heeft). Echter kan ik me voorstellen dat de geluidskwaliteit van de headphones zoveel beter is dan mijn speakers dat ik de headphones ook voor muziek blijf gebruiken (sowieso niet voor films dan). Ik heb al heel veel gelezen over welke het beste bij mij zouden passen, maar ik twijfel nog tussen de volgende:
  • Grado SR80i (€169): Perfect voor mijn muzieksmaak (rock), maar minder voor gaming en films. Aan dure kant en niet allround dus. Valt denk ik af.
  • Audio-Technica ATH-AD700 (~€100 Ebay uit Australië): Perfect voor gaming, prima voor films, maar minder voor mijn muzieksmaak (rock). Prijs prima, moet alleen uit Australië komen via Ebay (ruilen lastig).
  • Sennheiser HD 558 (~€130 Redcoon): Ik heb het idee dat dit de meest allround koptelefoon is in mijn lijstje (tussen de Grado en de A-T in). Doet alles prima, maar blinkt nergens in uit. Lijkt me wel een "veilige" aankoop.
  • Teufel Aureol Real (~€85) : Met name hier in het topic een paar keer genoemd, maar kan er niet al teveel over vinden. Schijnt wel een goede allrounder, weet niet precies hoe ik deze tov de andere moet plaatsen, zeer gunstige prijs en omruilen goed mogelijk.
Ik neig op dit moment naar de Audio-Technica. Deze is namelijk sowieso goed voor gaming. Mocht ik later voor muziek een andere/betere koptelefoon kopen, dan kan ik deze Audio-Technica altijd nog als gaming koptelefoon blijven gebruiken. Sowieso is deze Audio-Technica al een hele verbetering wat ik gewend ben, dus ik denk dat dit een goede beginner is voor mij. Ik kan hem alleen niet testen. Ik heb een vrij groot hoofd, dus ik denk dat ie wel past.

De Sennheiser HD 558 hoop ik dit weekend nog ergens te kunnen testen (zal ik een update van geven in dit topic). Hoe is deze headphone voor games? Zit er dan een merkbaar verschil met bijvoorbeeld de Audio-Technica? En hoe verhoudt de Teufel Aureol Real zich tot deze twee?

Qua muziek luister ik vooral wat alternatieve/indie rock, het gitaarwerk dus (geen keiharde metal ofzo, max Clutch, Porcupine Tree e.d.)). Ik hou op zich wel van een "warm" geluid, hoeft niet zo "klinisch" te zijn. Ik ben geen basshead, hoef dus geen keiharde bonkende bas te hebben. Liever een wat subtielere en heldere bas.

Qua games speel ik van alles, maar de laatste tijd speel ik niet meer competitief online. Met name single player dus (RPGs, strategy en af en toe een shooter). Houdt er wel van om het geluid "om me heen" te hebben, met explosies enzo, zodat ik goed in de game op kan gaan.

TL;DR: Welke van de 4 (of iets heel anders) zouden jullie me aanraden?
toon volledige bericht
Ik gebruik de Teufel ook voor gaming, heb zelf de AD700 en DT880 gebruikt in het verleden. Bevalt prima! De Teufel is tevens geschikt voor rock muziek. Ik luister ook naar Clutch toevallig. :) Blast Tyrant!

Probeer de Teufel, en als je het niets vindt stuur je hem weer terug.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 16:19

Fordox

00101010

opblaashaas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

Kan ik wel aanraden, sommige subgenres van metal zijn uitstekend om geluid te testen. Symfonische metal bevat vaak van alles wat qua instrumenten, vocalen en frequenties en is een stuk minder saai dan pink noise :+
helemaal mee eens eigenlijk :9

maargoed, ff ontopic:
Ik heb deze in ear 'cans' besteld :D
pricewatch: Teufel Aureol Fidelity (Grijs)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44
Fordox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

helemaal mee eens eigenlijk :9

maargoed, ff ontopic:
Ik heb deze in ear 'cans' besteld :D
pricewatch: Teufel Aureol Fidelity (Grijs)
Of duidelijker:
geen "dopjes"!
>:) >:)

Over smaak valt prima te twisten. Mijn metal periode eindige rond m'n 20e. Om spullen te testen gebruik ik deze tracks:
http://youtu.be/z3y3f1VfkuQ (heb zelf de CD maar een of andere Rus had de plaat geript met wat serieuze apparatuur :P )
http://youtu.be/JdxkvuogxGw (goeie hoofdtelefoon maakt geen zooitje van de bas gitaar en het slagwerk).
Verder vind ik Wagner's "Nun achte wohl und laß' mich sehn " uit Parsifal ook prettig om te testen. Een hoofdtelefoon die de bas benadrukt trekt de klokken aan het begin niet goed en maakt vaak ook een rommeltje van de blazers.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Was de Teufel Aureol Real hier geen goede kandidaat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44
Ik had over die momentum een quick preview geschreven hier op tweakers dat ik niet onder de indruk was. Was geen populair stukje.
PatrickG schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:57:
Was de Teufel Aureol Real hier geen goede kandidaat voor?
Ik had nog nooit van 't ding gehoord maar wat ik op een snelle google lees zou ik 'm zeker proberen als ik een open model zocht

[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 12-10-2013 07:00 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Wat zouden jullie adviseren als aanvulling op de hd25-1ii? Ik heb een koss portapro voor in de auto en een Digitech Monitor Pro voor films, de Sennheiser voor muziek.
In de praktijk pak ik de Digitech niet, dus die gaat weg.

Persoonlijk wil ik graag de sennheiser hd598 eens proberen, al zou je die waarschijnlijk niet in het vliegtuig kunnen gebruiken omdat hij "open" is. De teufel aureol real lijkt me interessant, maar ik koop liever een tweedehands HD598 voor dat geld.

Welke opties zie ik over het hoofd? Ik vind de hd25-1ii eigenlijk deaal omdat hij zo robuust is en je jezelf geen zorgen hoeft te maken over krasjes en het breken van de pootjes als je hem in je tas doet. Ook al ben ik erg zorgvuldig met m'n spullen.
Het punt kwam eigenlijk afgelopen vakantie toen vriendin in het vliegtuig met kattenoogjes m'n Sennheisers opeiste omdat "die zo een mooi geluid geven". Ik gaf toe en zat dus mooi zonder muziek... ;)

Budget is 100 euro, tweedehands mag dus. Het gaat om jazz, blues, vocal, gitaren. Films en series. Ik eb een DAC die 600ohm kan aansturen, maar ik gebruik headphones eigenlijk alleen via jack poorts van m'n telefoon en laptop. Dus lage weerstand. De momentum vind ik erg mooi, maar de hd25's zijn beter als het om neutraliteit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 16:19

Fordox

00101010

Mn teufel aureol fidility oortjes zijn binnen, nu bezig met de burn in :)
ik heb ze al even beluisterd. de tonen zijn prima maar ik krijg de equalizer maar niet goed op mn telefoon... dus ik probeer zo maar op mn pc met geluidskaart of ik ze daar nog wel goed op krijg.

wat me iig wel opviel, was dat ze geen enkel probleem hebben van kraken oid als je alles op de equalizer omhoog schroeft waarbij mn L1 nog wel eens problemen mee kan veroorzaken.

een klein detail: wat klinken koptelefoon toch ruim en zitten een stuk comfortabeler als je vergelijkt met in ear :) maar daar heb ik ook het dubbele aan geld voor uitgegeven...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
vinom schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:03:
Goede nacht inmiddels, ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe headphone. Drie jaar lang heb ik het uitgehouden met mijn Creative Fatality headset, maar de kabel daarvan is bijna door en ik ben wel op zoek naar echt iets beters.

Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor gamen, maar ook zeker voor het luisteren van muziek, allemaal op de PC. Ik heb wat rondgekeken op Head Fi en mijn keuze kunnen terug dringen tot drie headphones:

- Sennheiser 598
- Sennheiser 558
- Beyerdynamic DT 770 Pro

Welke zou bij jullie de voorkeur hebben? Ik ben opzich wel fan van een goede bass, maar waarschijnlijk zijn alledrie deze headsets tien keer beter dan mijn Fatality. Budget is maximaal €180,-. Als jullie wellicht nog betere suggesties hebben, dan hoor ik het graag!
De DT 770 Pro heeft van deze 3 de meeste bass en is ook de enigste gesloten koptelefoon.
Voor lange game sessies zullen de Sennheisers waarschijnlijk wat comfortabeler zijn omdat deze beide open zijn waardoor ze wat beter zullen ademen.
Misschien kun je ook eens kijken naar de Teufel aureol Real, dit is ook een open koptelefoon en is op dit moment met gebruik van een kortingscoupon voor €81 te krijgen.
Zelf heb ik de Teufel nooit beluisterd maar voor het geld schijnt het een goede koop te zijn.
Daarnaast beschikken de HD 558 en HD 598 over dezelfde driver maar zitten deze in een verschillende behuizing (tenminste, er zit schuim achter de drivers bij de HD 558) waardoor ze wel verschillend klinken.
Er zijn echter mods op het internet te vinden waardoor je de HD 558 (bijna) gelijk kunt laten klinken als de duurdere HD 598, dus daar zou je ook even naar kunnen kijken.
Heilige Kaas schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:17:
De senns zijn zeer goed voor gamen. De beyer dt 770 is gesloten dus 3d plaatsen is dan al erg klein.
Ik heb een tijdje de DT 770 Pro 88th anniversary edition gehad maar wat ik me er van kan herinneren klonk die misschien nog wel ruimtelijker dan de Philips Fidelio X1, terwijl dat een open design is.

[ Voor 12% gewijzigd door AdmiralSnipe op 03-11-2013 14:30 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Wil je echt goed muziek luisteren? Veel bas of niet?

Zou je zelf dan sowieso - naar aanleiding van bevindingen van anderen - de Teufel Aureol Real aanbevelen. Is wel ietsje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
PatrickG schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:14:
Wil je echt goed muziek luisteren? Veel bas of niet?

Zou je zelf dan sowieso - naar aanleiding van bevindingen van anderen - de Teufel Aureol Real aanbevelen. Is wel ietsje duurder.
Dat valt op dit moment best mee.
De Aureol Real kost op dit moment 89,99 en met de code REVIEW-RXWQ-885 kom je op €79,19 uit.
(Op de site van Teufel staat dat de 10% korting t/m 26 november geldt, vandaag dus).

[ Voor 13% gewijzigd door AdmiralSnipe op 26-11-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:40:
[...]

De Aureol Real kost op dit moment 89,99 en met de code REVIEW-RXWQ-885 kom je op €79,19 uit.
(Op de site van Teufel staat dat de 10% korting t/m 26 november geldt, vandaag dus).
Thanks. Mijn code was inmiddels verlopen. Gelijk besteld in het wit voor het vrouwtje. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:40:
[...]

Vandaag kost hij 77 euro op de website.. Met kortingscode 68,44 euro incl verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik vind de teufel aureol real erg ontspannen. Zit lekker, de muziek is laid-back zonder detail te missen ten opzichte van mijn sennheiser hd25-1. Eerlijk gezegd lijkt de sennheiser nu soms ongemakkelijk hard qua tonen ten opzichte van de teufel. Ik had verwacht dat de teufel klinisch zou zijn, maar integendeel.

Goed ding! Twijfel nog of ik hem terug stuur, ik denk het wel. Want hij is wel erg open. De dt770 lonkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik ben ook nog erg blij met mijn teufel aureol real. Dus als er nog niet genoeg positiviteit over was ;) Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als je hem gebruikt waar anderen bij zijn zij ook alles horen.
Ik gebruik de mijne eigenlijk alleen op mijn kamer dus nooit last van, maar als mijn vriendin er is kan ze letterlijk de gesprekken op teamspeak volgen.

Op mijn eerdere vraag over een bassy headphone met verwisselbare kabel voor een budget van ongeveer 100 euro. Er is wat budget bij gekomen (kan als het nodig is tot 350,- als het nodig is) en ik heb misschien een v-moda op het oog. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Hmm nu twijfel ik tussen de Teufel Aureol Real en de Sennheiser HD 239.
Beide ongeveer dezelfde prijs, beide open. De Teufel heeft een jackplug 3.5mm en een jackplug 6.3mm zie ik, terwijl de Sennheiser alleen een 3.5mm jackplug heeft.

Maar dat terzijde, heeft iemand een idee hoe deze twee vergelijken qua geluid/kwaliteit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Stravincy schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:14:
Hmm nu twijfel ik tussen de Teufel Aureol Real en de Sennheiser HD 239.
Beide ongeveer dezelfde prijs, beide open. De Teufel heeft een jackplug 3.5mm en een jackplug 6.3mm zie ik, terwijl de Sennheiser alleen een 3.5mm jackplug heeft.

Maar dat terzijde, heeft iemand een idee hoe deze twee vergelijken qua geluid/kwaliteit? :)
Er zijn wel adapters om van een 3.5mm jack een 6.3mm te maken dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.analogueseduction.net/user/products/senn3.5.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door AdmiralSnipe op 02-12-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Kan nu eindelijk mijn nieuwe Teufel Aureol Real (pricewatch: Teufel Aureol Real (Zwart)) gebruiken (vanwege kerst) en wat een mooi geluid zeg!
Moet wel zeggen dat ik weinig ervaring heb met "echte" koptelefoons, maar ik ben hier echt super blij mee.
En als ik anderen moet geloven word het geluid nog iets beter na x aantal uren van gebruik. :)

Nogmaals bedankt aan de twee tweakers hier die me gewezen hadden op de aanbieding destijds (inclusief extra kortingsbon)! _/-\o_

Ik had eerder gelezen over deze koptelefoon dat hij te veel geluid zou lekken. Ik ben het hier totaal niet mee eens. Wanneer ik het geluid redelijk hard zet en de koptelefoon op 10 cm afstand hou dan moet ik mijn best doen om wat te horen. Je kunt deze koptelefoon dus wat mij betreft ook echt wel in (bijvoorbeeld) een stilte-coupe gebruiken als je met de trein reist (zolang je het geluid niet té hard zet natuurlijk).

De bas valt wel wat tegen, maar dat was te verwachten door de open klankkast. Dit is voor mij persoonlijk alleen maar mooi meegenomen want ik krijg snel hoofdpijn als de bas te luid is. :)

Beetje offtopic, maar ik heb laatst een geweldige artiest ontdekt die Celtic/Fantasy/Relaxing/Pirate/Viking/Pagan Metal/Dark Electronic/Emotional (en nog veel meer) muziek maakt.
YouTube: AdrianvonZiegler

Hij heet Adrian von Ziegler. Veel van zijn muziek is ook op Spotify te vinden. Echt een aanrader als je van zulk soort muziek houd! :)

Edit: Ohja, vergeten te zeggen, maar ik ben een brildrager en heb daar totaal geen last van bij het gebruik van de koptelefoon! Hij is redelijk comfortabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Stravincy op 27-12-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Stravincy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:18:
Kan nu eindelijk mijn nieuwe Teufel Aureol Real (pricewatch: Teufel Aureol Real (Zwart)) gebruiken (vanwege kerst) en wat een mooi geluid zeg!
Moet wel zeggen dat ik weinig ervaring heb met "echte" koptelefoons, maar ik ben hier echt super blij mee.
En als ik anderen moet geloven word het geluid nog iets beter na x aantal uren van gebruik. :)
Kan je het helemaal niet vergelijken met andere koptelefoons? En past je oor helemaal erin of zit het tegen je oor aan?

Ik vind het lastig om reviews te vinden, alleen van een paar wazige websites.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Avioto schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:14:
[...]

Kan je het helemaal niet vergelijken met andere koptelefoons? En past je oor helemaal erin of zit het tegen je oor aan?

Ik vind het lastig om reviews te vinden, alleen van een paar wazige websites.
Ik heb hem nu bijna een jaar in huis. Super licht, comfortabel, circumaural, verwisselbare kabel, relatief neutraal geluid, dus geen geaccentueerde bass of treble maar gewoon een toegankelijk en transparant geluid met een bredere en diepere soundstage dan ik had verwacht toen ik het plastic gevaarte uit de verpakking haalde. :) Hij klinkt totaal anders dan zijn uiterlijk doet vermoeden. Erg veel geluid voor een hoofdtelefoon van minder dan 100 euro. Tevens goed geschikt voor gaming! Ik ben erg nauwkeurig in FPS games als ik de Real draag. Zijn uiterlijk vind ik het enige echte nadeel. Het plastic in de constructie neem ik voor lief gezien het extreem lage gewicht maar dat design mag van mij een stuk soberder.

Aangezien mensen graag vergelijkingen lezen; van mij mag de Teufel Real in één adem genoemd worden met populaire open budget hoofdtelefoons zoals de Sennheiser HD518, HD439, Audio Technica ATH-AD700 en zelfs de iets duurdere HD558, die ik zelf net te fel vind vergeleken met de Teufel. Hangt een beetje van je genre af. Als alrounder zou ik de Real aanraden.

White noise grafiekje van de Real. Griezelig lineair voor een budget hoofdtelefoon...
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.alpha-audio.nl/wordpress/wordpress/wp-content/uploads/2012/12/White-Noise.png?resize=300%2C181

Dit is trouwens best een betrouwbare review, ik kan me er iig goed in vinden: http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-teufel-aureol-real/

[ Voor 25% gewijzigd door Negakinu op 27-12-2013 20:38 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Remcom00 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:33:
Okay, ik loop nu al een tijdje met hele fijne oordopjes rond maar ik wil er toch wel weer een keer een goede koptelefoon d'r bij.
Nu leek het me handig om te kijken of jullie me wat konden helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn budget is tot 150 euro, mag ook uit vanuit het buitenland.

TL;DR: niet al te grote, stijlvolle, stevige, portable hoofdtelefoon voor gaming en muziek (oa Trap, DnB, en Hip Hop).
(Semi-)Portable, niet te basic of extreme looks en met beter geluid dan gemiddeld: Teufel Aureol Real, V-Moda M80, Philips Fidelio L1, Beyerdynamic DT770 Limited Edition/ Anniversary Edition.

Voor neutraliteit en comfort de Teufel, met als potentieel minpunt de wel erg flashy looks.
Voor comfort en bass, de DT770 LE.
Voor looks, de M80 en L1

[ Voor 67% gewijzigd door Negakinu op 02-01-2014 00:58 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Negakinu schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:56:
[...]

(Semi-)Portable, niet te basic of extreme looks en met beter geluid dan gemiddeld: Teufel Aureol Real, V-Moda M80, Philips Fidelio L1, Beyerdynamic DT770 Limited Edition/ Anniversary Edition.

Voor neutraliteit en comfort de Teufel, met als potentieel minpunt de wel erg flashy looks.
Voor comfort en bass, de DT770 LE.
Voor looks, de M80 en L1
Beyer Dynamic Custom One Pro kan je ook nog toevoegen in het rijtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Om daar weer licht op te laten schijnen:
  • Philips Uptown: kreeg niet genoeg power van mijn iPhone, en had wel een erg onderwater gevoel als ik hem ophad. Vond het niet relaxed.
  • Koss Portapro: een veelgebruikte favoriet in het huishouden
  • Sennheiser HD 25-1 II: net als de portapro veelgebruikt. Niet echt comfortabel bij lange luistersessies, maar ook niet weer heel slecht.
  • Teufel Aureol Real: Erg aardig, relaxed en ontspannen. Eigenlijk alleen maar weer weggedaan omdat ik een closed koptelefoon wilde. Ik moest hem natuurlijk wel even proberen, zou hem zo aanraden aan iedereen.
Hoe presteerde de AKG K550 ook alweer? Iemand vond hem wat schel geloof ik?

En door Negakinu wil ik nog steeds wel eens een Fostex RP50 proberen en eventueel modden.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickG op 08-01-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
ik heb een v-moda m100 en een teufel aureol real. niet echt audiofiel dus ;) maar ik luister nu over de standaard headphone out van een imac en die valt me echt tegen. Ben dus op zoek naar een beetje verbetering.

Probleem van de e10 was bij mij niet zo de prijs maar meer het feit dat ik niet echt weet wat er meer te krijgen is en ik hem niet echt goed kon vinden(beetje stom dat ik niet op conrad heb gekeken).

[ Voor 3% gewijzigd door perpixel op 10-01-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:45:
ik heb een v-moda m100 en een teufel aureol real. niet echt audiofiel dus ;) maar ik luister nu over de standaard headphone out van een imac en die valt me echt tegen. Ben dus op zoek naar een beetje verbetering.

Probleem van de e10 was bij mij niet zo de prijs maar meer het feit dat ik niet echt weet wat er meer te krijgen is en ik hem niet echt goed kon vinden(beetje stom dat ik niet op conrad heb gekeken).
Stoner Acoustics UD110 + Fiio E6 is echt de goedkoopste rig die ik me kan voorstellen die toch lekker geluid geeft. Het ziet er niet uit, maar het klinkt beter dan wat je tot nu toe gewend bent. De reden waarom ik de E6 erbij zou pakken is omdat je dan toch een volumecontrol hebt EN een bassboost, en de bassboost van de E6 is echt niet mis. Vooral bij de Teufel gaat dat voor heel wat plezier zorgen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Ligt het aan mij, of is de Amperior heel erg in prijs gezakt? Op Amazon.de is hij te vinden voor 173 euro, maar ook hoofdtelefoonstore.nl verkoopt 'm voor 199. Ik was eigenlijk op zoek naar een HD25 voor in de trein, maar de alu versie is nu net zo duur als de Amperior. Lijkt me een no-brainer, eigenlijk.

Of weten jullie nog leuke alternatieven voor een redelijk portable gesloten koptelefoon. Ik gebruik thuis voornamelijk de Teufel Aureol Real. Sinds ik die heb vind ik het geluid uit m'n Sony MDR-V7506 nog wel ok, maar m'n portable koptelefoons (2 van Audio-Technica, weet niet uit m'n hoofd welke. De een sluit beter af dan de ander) zijn echt nodig aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 531038 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:14:
[...]

Ik gebruik nu al een tijdje een 7.1 surround gaming headset en het geeft me erg grote voordelen in games
Ik wil dus switchen naar een koptelefoon+mic+geluidskaart en dan met die geluidskaart dolby digital 7.1 draaien.

Maar on ears zijn denk je dus geen optie? :/

Ben er dus nog steeds niet uit welke koptelefoon ik zou nemen in welke pricerange, ondanks dat ik bij de saturn geweest ben om te testen. Ze hadden ook niet veel voor onder de 200 euro.

Maar laten we zeggen dat ik straks een budget van 155 euro heb.
Welke koptelefoon zou voldoen aan mijn eisen:
Een op alle elementen gebalanceerd goeie geluidskwaliteit
Een bas die wel hoorbaar/voelbaar aanwezig is, maar zeker niet overheerst.
Een redelijk draagcomfort (Grote cans zijn fijn voor mijn grote oren) Ga het namelijk ook gebruiken voor gaming
En een redelijke frequency response. (15hz-22khz minimaal, en hoe lager hij kan hoe beter)
Build quality twijfel ik niet echt aan in deze prijsmarge, maar als de aangewezen headset toch een erg slechte build quality heeft is het een no go.
Oh en om me oren, niet er op.

Wat van mij totaal niet hoeft:
Goeie buiten>binnen geluidsisolatie, zelfs liever niet (Moet nog mensen horen die tegen me praten en roepen namelijk)
Heel hoge volume mogelijkheden
Een grotere jack voor in keyboards of versterkers.
Een heel bijzonder kleurtje of dergelijke (ben van plan ze een paintjob te geven in het patroon dat ik overal op spuit dus een neutraal kleurtje is zelfs goed...Matgrijs of zwart is het beste als het niet veel extra kost)
Veel opvouwfuncties (Als de maat maar een beetje versteld kan worden, en het is ook niet mis als de cans een klein beetje met de schedel meedraaien)

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Teufel Aureol Real + CMSS3D = heerlijke game ervaring! De Real is tevens een comfortabele, gebalanceerde hoofdtelefoon met verwisselbare kabels en een laag gewicht.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Anoniem: 531038 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:32:
[...]

Oh, ik zie ik zie..Ja sibilance is heel irritant :P
Welke koptelefoon zou jij me aanraden? Zoek inderdaad een comfy, over-ear koptelefoon, met goed all-round sound en een ietwat meer aanwezige, en warme, bas. Geen "BOEM BOEM" bas zoals op een subwoofer, maar een zachte, lieve en tamme bas die wat immersieve natril geeft bij explosies en laag-klinkende geweerschoten.

Ga er ook films mee kijken, maar daarvoor stel ik dezelfde eisen voor mijn geluid.

Natuurlijk wordt er ook muziek mee geluisterd, maar ik heb een erg brede smaak. Luister graag chillstep en naar (DJ?) ZeBlaZed, maar ook metal, rock, soms ook klassiek, en ook erg veel naar mijn favoriete artiest (duh), Voltaire.

En als ik echte bass-heavy muziek ga luisteren, waar een zware en harde bas bij 'moet', dan doe ik dat wel met mijn subwoofer er bij.

De koptelefoon is beter niet:
Geluidsisolerend

De koptelefoon hoeft niet:
Een grotere audiojack erbij te hebben
Een fantastisch design te hebben (dat pas ik zelf wel aan met mijn verfskills)

Dusja wat raad jij me aan?
toon volledige bericht
Hij had je eerder al een Teufel aureol real aangeraden. Ik heb deze ook aangeschaft om te gamen en daar is hij zeker meer dan geschikt voor. Open(meer ruimtelijkheid), licht, comfortabel. Voelt wel een beetje goedkoop vanwege het plastic, maar zo klinkt hij zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531038

perpixel schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:06:
[...]

Hij had je eerder al een Teufel aureol real aangeraden. Ik heb deze ook aangeschaft om te gamen en daar is hij zeker meer dan geschikt voor. Open(meer ruimtelijkheid), licht, comfortabel. Voelt wel een beetje goedkoop vanwege het plastic, maar zo klinkt hij zeker niet.
Maar die is maar 20hz-22khz :v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heilige Kaas schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:23:
Je hoort maar tot 30 ongeveer, en dan heb je al goede oren. Vaak zegt zo'n frequentie respons niks. Misschien geeft die wel tot 10 hz weer maar dan is dat bijvoorbeeld 30 db zachter dan de rest. Dan begint hij al af te nemen bij 150 hz en dan houd je niks over. :)

Het is gewoon een marketing truc om je spullen te laten kopen. Als een high-end koptelefoon zegt tot 40 hz te gaan dan doet hij dat binnen een kleine marge en dan is het rond 30 hz maar een paar db zachter.
Dus ik kan van de Aureol Real verwachten dat ie mooie bas heeft die een redelijk aantal lage tonen dekt, en dus redelijk lang doorgaat bij een toon die steeds lager en zachter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 531038 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:27:
[...]

Dus ik kan van de Aureol Real verwachten dat ie mooie bas heeft die een redelijk aantal lage tonen dekt, en dus redelijk lang doorgaat bij een toon die steeds lager en zachter wordt?
Kijk, iedereen hoort anders en smaak is ontzettend subjectief. Het enige dat ik je kan beloven is dat de Teufel Aureol Real veel geluid biedt voor de lage aanschafprijs. Ik heb zelf stapels hoofdtelefoons en de Real staat zijn mannetje. Of het uiteindelijke geluid ook JOUW smaak is, is natuurlijk afwachten. Ik zou hem kopen op een plek waar je hem zonder problemen kan retourneren. Reviews lezen is tevens handig om een beter beeld te krijgen. :)

Als alternatieven voor een open en comfortabele hoofdtelefoon kun je deze ook eens checken:

- Fischer Audio FA-011
- Sennheiser HD558 (favo van Kaas)
- Sennheiser HD598 (ook veel liefhebbers hier)
- een tweedehands HD580 of HD600 is ook geen gekke overweging, hiermee ben je meteen een flinke poos zoet. :)
- Hifiman HE-300
- Beyerdynamic DT990
- Audio Technica ATH-AD900x
- Philips Fidelio L1 en X1

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
teufel aureol real kun je net zoals alle teufel spullen toch alleen bij teufel kopen? Welke volgens mij een 8 weken "stuur maar terug als je het niets vind" garantie hebben.

Dus als je die besteld en je vind het niks kun je ze volgens mij gewoon terug sturen.

Dit is iig wat er op de site bij klantinformatie staat:

"Proef luisteren
Teufel biedt de mogelijkheid aan, de betaalde producten vanaf rekeningdatum 8 weken proef te luisteren en wanneer het je niet bevalt terug te sturen. In plaats van demonstraties in akoestisch optimale studio's die ver van de werkelijkheid van jouw woonkamer liggen, test je natuurlijk in je eigen woonkamer met je eigen muziek het systeem veel beter. Uiteindelijk is dat wat telt: het geluid bij jou thuis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:46:
teufel aureol real kun je net zoals alle teufel spullen toch alleen bij teufel kopen? Welke volgens mij een 8 weken "stuur maar terug als je het niets vind" garantie hebben.

Dus als je die besteld en je vind het niks kun je ze volgens mij gewoon terug sturen.

Dit is iig wat er op de site bij klantinformatie staat:

"Proef luisteren
Teufel biedt de mogelijkheid aan, de betaalde producten vanaf rekeningdatum 8 weken proef te luisteren en wanneer het je niet bevalt terug te sturen. In plaats van demonstraties in akoestisch optimale studio's die ver van de werkelijkheid van jouw woonkamer liggen, test je natuurlijk in je eigen woonkamer met je eigen muziek het systeem veel beter. Uiteindelijk is dat wat telt: het geluid bij jou thuis."
Nou, wat wil je nog meer? Risicoloze aankoop dus. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negakinu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:47:
[...]

Nou, wat wil je nog meer? Risicoloze aankoop dus. :)
Mmkay...Zie net dat de Aureol Real 50 ohms is...Gaat dit een grote handicap zijn of valt dat mee? En hoe vergelijkt de Aureleol Massive met de REal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 531038 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:57:
[...]

Mmkay...Zie net dat de Aureol Real 50 ohms is...Gaat dit een grote handicap zijn of valt dat mee? En hoe vergelijkt de Aureleol Massive met de REal?
50ohm is met jouw geluidskaart geen probleem. Mijn Sansa Zip mp3 speler stuurt hem ook prima aan.

De Massive is een lomp, donker, bass heavy monster. Beetje vergelijkbaar met de Sony XB700. De Real is redelijk neutraal en gebalanceerd. De Massive is een 4/10, de Real een 8/10.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooneater schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:34:
[...]

Hificorner in de Nieuwe Boteringestraat, heeft niet heel veel, maar wel iets minder bekende dingen (ook wel Bose etc overigens).

Bij Coolblue kan je ook wel luisteren, maar daar zijn ze daar niet zo blij mee... (alles helemaal uit de verpakking slopen, en dan naast je staan wachten terwijl je een nr luistert, niet heel relaxed)
Zijn de mensen bij de hificorner een beetje aardig?
Zou het fantastisch vinden als er ergens klantenservice zo goed was dat er een personeelslid met me mee naar huis komt zodat ik het voor mijn doeleinden kan uittesten :/ (Maar da's waarschijnlijk nergens zo)

Edit: Zit erg te twijfelen tussen de Sennheiser HD 558 en de Teufel Aureol Real

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 531038 op 01-02-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Audiofiel verantwoord strijkijzer? Klinkt goed, alleen met gloeiend hete treble. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 531038 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:45:
[...]
Zijn de mensen bij de hificorner een beetje aardig?
Zou het fantastisch vinden als er ergens klantenservice zo goed was dat er een personeelslid met me mee naar huis komt zodat ik het voor mijn doeleinden kan uittesten :/ (Maar da's waarschijnlijk nergens zo)

Edit: Zit erg te twijfelen tussen de Sennheiser HD 558 en de Teufel Aureol Real
Ze zijn heel aardig, maar met je mee nar huis gaan zullen ze waarschijnlijk niet doen. Je zou wel en luistergarantie met ze kunnen afsluiten. Die kans acht ik groter dan dat ze met je mee naar huis gaan. Je luistert thuis en als het je niet bevalt breng je de koptelefoon terug. uiteraard onbeschadigd etc.
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vond deze dingen echt heel matig klinken. Opgepompte bas en veel te scherp hoog. Middengebied was maar zo-zo en niet in balans met laag en hoog. Niet mijn ding in ieder geval.
Overigens wel een nette review.

[ Voor 27% gewijzigd door Killer op 05-02-2014 15:30 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

QWieke schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Er zijn geen inwonende, en ik moet toegeven dat open/closed een twijfelpunt voor me was. Vroeger had ik nog wel echte redenen voor een closed koptelefoon (ourders, luidruchtige pc) maar tegenwoordig niet meer, was terug gevallen op iets dat me bekend is. Maar als open echt zo veel beter is wil ik daar best voor gaan. Zou ik dan aan iets als de Beyerdynamic DT 990 Pro moeten denken?
Ik weet het niet precies (Ben zelf ook nog maar net opzoek naar nieuwe ktelefoon). Maar heb gehoord dat de Teufel Aureol Real goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 22:27
Anoniem: 531038 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:42:
[...]

Ik weet het niet precies (Ben zelf ook nog maar net opzoek naar nieuwe ktelefoon). Maar heb gehoord dat de Teufel Aureol Real goed is
Mmm die ziet er heel interessant uit. De meeste reviews lijken er inderdaad zeer positief over te zijn, licht gewicht, goed geluid, afneembare kabel en goede prijs.

Ik ga ze proberen, zeker met de 8 weken proberen/niet-goed-geld-terug-garantie (gratis terugsturen), zo kan ik m'n eerste open koptelefoon proberen zonder er direct aan vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 19:09
Negakinu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:14:
[...]

[afbeelding]

toon volledige bericht
Van eerder uit deze thread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571851

Beste mensen, ben op zoek naar een koptelefoon van rond de €75, mag iets meer of minder zijn. Dit topic een beetje doorgeplozen (al veel goeie tips, en dingen waar op te letten, bedankt! :) ), als ook talloze topics en reviews op head-fi.org. Gisteravond heb ik eindelijke de Superlux HD668 besteld bij Thormann.de, maar die bleek pas vanaf 18 maart leverbaar te zijn. Nu zit ik weer te twijfelen tussen de volgende koptelefoons. Heeft iemand tips/advies? Wil graag wat isolatie aangezien ik er ook op kantoor mee wil werken. Verder luister ik naar alles behalve metal en techno. Des te lichter des te beter, en comfort zeer belangrijk aangezien ik vaak urenlang muziek luister. Wil niet warme zweterig oortjes na een uur.

De opties:

- Superlux HD668 (38E bij Thormann)
- Superlux HD681 (28E bij Thomann) (Superlux schijnt beetje scherp geluid te hebben, waardoor kutte opnames kut klinken)
- AKG K240 (een klassieker volgens mij, met losse kabel) (97E bij Thormann)
- Creative Aurvana Live! (60E bij amazon.de) (komt erg plastic over).
- Teufel Aureol Real (99E aan de dure kant, wel velour pads, maar beetje plastic-achtig).
- Sony MDR V6 (zo rond de 78E bij amazon.co.uk) (ook een klassieker)
- Shure SRH 440 (99E)

Ik zou wat advies zeer op prijs stellen :) Volgens mij is het wel een beetje van "keuze maken, en niet meer omkijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-06 15:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, Kan alleen nergens in breda een winkel vinden waar je simpelweg even kan luisteren. Dus ga ik deze eens proberen, http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html (is het niks stuur ik hem terug :P)
Weet iemand ook een andere shop(s) waar je zonder gezeur een koptelefoon kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
h4ze schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:04:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, Kan alleen nergens in breda een winkel vinden waar je simpelweg even kan luisteren. Dus ga ik deze eens proberen, http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html (is het niks stuur ik hem terug :P)
Weet iemand ook een andere shop(s) waar je zonder gezeur een koptelefoon kan proberen?
Ik heb vandaag ook de Teufel Aureol Massive besteld via die link en ben zeer benieuwd naar het geluid. De reviews zijn lovend. :) Met deze actiecode vandaag nog 6% korting: ac-nl-6

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Haas schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:40:
[...]

Ik heb vandaag ook de Teufel Aureol Massive besteld via die link en ben zeer benieuwd naar het geluid. De reviews zijn lovend. :) Met deze actiecode vandaag nog 6% korting: ac-nl-6
Die in de link is niet de massive maar de real!!

Ik had hem gisteren binnen, En wat een fijn geluid heel wat anders dan het XB700 geweld dat ik gewend ben.
Ze gaan wat zacht voor mijn oren, Ze kraken ook hard als je ze wat harder probeert te zetten.
Ook is mn combi van mn xfi zen2 mp3 speler + Fiio E6 te zwak :?
Maar dat is allemaal wennen denk ik, Ze klinken echt lekker alsof ik naar mn speakers aan het luisteren ben. Buiten het volume mis ik kwa klank niks. Al had een hogere prijs niet erg gevonden als ze hem dan wat minder plastic hadden gemaakt. Ze zitten ook wel lekker en ik merk nu ook al dat ik minder snel luistermoe word. Dit is een blijver :9

• h4ze
Negakinu schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:18:
[...]

Lijkt me een defectje. Heb je hem al eens aan een andere bron gehangen? Steek hem in eens direct in een receiver en kijk of hij het daar ook doet. Dan sluit je in ieder geval de Fiio/Creative combo uit.
Bij de fiio creative combo heb ik nergens last van maar dat gaat ook niet hard genoeg.
Bij de receiver gaat het dan juist kraken, Gisteren een heel album van bob marley zitten luisteren zonder problemen, Daarna klik ik wat mauro picotto nummers aan met hetzelfde volume etc en gelijk een kraak.
Zodra er wat punch in een nummer zit gebeurt het.

YouTube: Mauro Picotto - Motion het begin van dit nr bijvoorbeeld.

edit: ik heb er eens een video van gemaakt.
https://www.dropbox.com/s...lcz88/20140227_135940.mp4

dit filmpje is van een random iemand op youtube.
YouTube: Teufel Aureol Real Sound Test und Bericht
Die lijkt harder en zuiver te spelen.

Plusje voor teufel daar een nieuwe al onderweg is. :)

[ Voor 18% gewijzigd door h4ze op 27-02-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Net mn nieuwe Teufel Aureol Real binnen, Deze speelt mooi kraakvrij, En deze zit ook veel strakker.
(ik denk dat de 1e niet echt een nieuwe was :/ ) En de Creative xfi zen2 + Fiio E6 blijft zwak.
Zal echt aan de speler liggen dan denk ik. Al met al ben ik een happy camper nu. 8)
Ook teufel service is wel goed, Vandaag een nieuwe binnen en de oude moet ik nog op de post doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
h4ze schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:46:
Net mn nieuwe Teufel Aureol Real binnen, Deze speelt mooi kraakvrij, En deze zit ook veel strakker.
(ik denk dat de 1e niet echt een nieuwe was :/ ) En de Creative xfi zen2 + Fiio E6 blijft zwak.
Zal echt aan de speler liggen dan denk ik. Al met al ben ik een happy camper nu. 8)
Ook teufel service is wel goed, Vandaag een nieuwe binnen en de oude moet ik nog op de post doen.
Top! Super goede service inderdaad. _/-\o_ En dump die Zen en koop gewoon een cheape Sansa Clip Zip op Ebay! :) 16 or 32gb microSD erin, Rockbox erop installeren en je bent blij.

http://www.ebay.nl/itm/Sa...ayers&hash=item3f30efd5ed

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 04-03-2014 16:45 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké dit is offtopic, maar ik wil dit op zoveel mogelijk plekken vragen.
Ik ga een nieuwe geluidskaart, microfoon en koptelefoon aanschaffen
Voor de koptelefoon ga ik voor een Teufel Aureol Real
De microfoon twijfel ik nog. Het is erg fijn als ie het goed doet voor zingen én communicatie/livestreams. Bij Tonica (een muziekwinkel) raden ze aan om een USb microfoon te kopen.
De geluidskaart twijfel ik ook. Is het écht nodig om een studio geluidskaart én een gewone geluidskaart aan te schaffen als ik voor mijn gamen dingen als dolby wil en een geluidsomgeving die goed is voor gaming, maar ook met mijn keyboard wil sequencen met beter geluid dan de (heel erg slechte) ingebouwde speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roland RH-A7-RD
of
Teufel Aureol Real?
of toch een
Pioneer SE-A1000?

h e l p ;w;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321685

Anoniem: 531038 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:07:
Roland RH-A7-RD
of
Teufel Aureol Real?
of toch een
Pioneer SE-A1000?

h e l p ;w;
Ik vindt persoonlijk de Teufel Aureol Real een erg fijne koptelefoon met neutraal geluid.
Niet scherp in het hoog,fijne midrange,nadruk ligt niet op de bass.
breed geluid en goede diepte in het geluid voor een budget koptelefoon.
ontzettend licht en zit ontzettend comfortabel.

Ik ben ontzettend tevreden met de Aureol Real.
Verdient veel meer bekendheid deze koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321685 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:07:
[...]

Ik vindt persoonlijk de Teufel Aureol Real een erg fijne koptelefoon met neutraal geluid.
Niet scherp in het hoog,fijne midrange,nadruk ligt niet op de bass.
breed geluid en goede diepte in het geluid voor een budget koptelefoon.
ontzettend licht en zit ontzettend comfortabel.

Ik ben ontzettend tevreden met de Aureol Real.
Verdient veel meer bekendheid deze koptelefoon.
Heb er veel goeie dingen over gehoord hier ja. Is ie ook fijn voor gaming, als je dat uberhaupt doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321685 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:23:
[...]

Ik heb ze zelf nog niet voor games gebruikt. Maar door de brede soundstage zijn ze ook uitstekend voor games.
Tof :P Op het moment heb ik een goedkope `gaming headset´ met virtual dolby surround. De virtual surround werkt voor mij goed hiermee. Nu wil ik een Asus DGX geluidskaartje kopen, de Aureol Real en een modmic.
Hoeveel blijer zal ik daarmee zijn? Zou het surround effect nog goed werken in verband met mijn competitive gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321685

Anoniem: 531038 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:46:
[...]

Tof :P Op het moment heb ik een goedkope `gaming headset´ met virtual dolby surround. De virtual surround werkt voor mij goed hiermee. Nu wil ik een Asus DGX geluidskaartje kopen, de Aureol Real en een modmic.
Hoeveel blijer zal ik daarmee zijn? Zou het surround effect nog goed werken in verband met mijn competitive gaming?
Ik zou het eerst gewoon bij je onboard geluidskaart houden.
Kun je later altijd nog een losse geluidskaart kopen.

Negakinu kan je vast meer vertellen over de game ervaring met deze koptelefoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net de Teufel Aureol Real besteld! Hoop dat het wat word. En hoop dat mijn mp3 speler 'm aan kan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog een tip voor een geluidskaart bij de Aureol onder de 60 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uh! Heb iets gevonden in de Teufel Aureol Real dat me niet zo aanstaat! Hij heeft tamelijk wat sibilance?! Kan dit aan mijn geluidskaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 531038 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:50:
Uh! Heb iets gevonden in de Teufel Aureol Real dat me niet zo aanstaat! Hij heeft tamelijk wat sibilance?! Kan dit aan mijn geluidskaart liggen?
Dat is heel goed mogelijk.
Wat voor geluidskaart heb je?
Ik heb op m'n PC 2 hoofdtelefoon ingangen, één aan de voorkant en één aan de achterkant.
Wanneer ik een hoofdtelefoon op de voorste poort aansluit hoor ik allemaal geknetter en geruis, waarschijnlijk vangt deze poort geluiden van de computer op o.i.d. want het klinkt ook luider wanneer er een harde schijf gaat laden.
De achterste aansluiting heeft dit niet.
Heb je de koptelefoon al eens aangesloten op je mobiel of een ander apparaat?
Als je het bij meerdere apparaten waarneemt kan het aan de koptelefoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Anoniem: 531038 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:50:
Ik heb zelf ook de Teufel Aureol Real nu vier maanden ongeveer.
Heb nooit last van sibilance hier. Ik sluit hem altijd aan op m'n Logitech setje van mijn pc en ik gebruik geen geluidskaart.
In combinatie met de smartphone heb ik er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stravincy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:47:
[...]

Ik heb zelf ook de Teufel Aureol Real nu vier maanden ongeveer.
Heb nooit last van sibilance hier. Ik sluit hem altijd aan op m'n Logitech setje van mijn pc en ik gebruik geen geluidskaart.
In combinatie met de smartphone heb ik er ook geen last van.
Hm. Misschien moet ik contact op nemen met Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee of de V-Moda BoomPro in de Teufel Aureol Real past?

[ Voor 240% gewijzigd door Anoniem: 531038 op 06-04-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Anoniem: 531038 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:05:
Iemand enig idee of de V-Moda BoomPro in de Teufel Aureol Real past?
Ik gebruik de http://europe.beyerdynamic.com/shop/custom-headset-gear.html met mijn teufal. Wel een beetje aangepast. rubber bij het plugje is iets te dik om in de teufel te passen, maar dat is met een stanley mesje in ongeveer 2 min weg gehaald.
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.