Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:08:
[...]
Ik heb zelf geen problemen met een muis controller/speler. Precies eender bij GT5 sommige hebben een stuurtje en andere een controller zit ook veel verschil in! Ik zie mezelf niet spelen met een muis op de PS3 dan zou ik een PC nemen. Toch allemaal net wat mooier en drukker!
En als ik thunder8nl zie spelen kan ik niet zeggen dat het een voordeel levert als je met een muis speelt hahahha

En bedank hè!
Ik weet dat ik niet de beste speler ben, zal ik ook nooit worden. Maar de PS Elite geeft me in ieder geval de mogelijkheid om te spelen zoals ik dat fijn vind. Ik ben nog nooit een MVP tijdens een pot geweest, dus de controller geeft me zeker geen edge zoals destijds is getest tussen PC gamers en Xbox spelers tijdens een crossplatform game.
Hoe het precies zit met de Xim3 en Xim Edge durf ik niet te zeggen, daar de reviews aangeven dat dit wel de PC benadert qua snelheid en nauwkeurigheid. Dan zou je met weinig moeite de standaard controller gebruikers moeten kunnen ownen als middelmatige gamer.
Trouwens de PS Elite en de FragFX controllers worden gewoon door de PS3 geaccepteerd als controller zijnde, net als een stuurtje. Toen de 3.51 firmware op de PS3 uitkwam werden een hele zooi 3rd party controllers geband door Sony. Deze controllers worden niet aangepakt door Sony of zijn gewoon toegestaan.
BatmanHorizon schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:36:
Er is trouwens wel een verschil in
intentie voor het gebruik van muis/tobo in shooters tov stuurtje in racegames.
Stuurtje koop je in eerste instantie niet om beter te worden, maar omdat het een extra dimensie aan gamen geeft die realistischer is. Muis/tobo maakt het niet reallistischer, je houdt nog steeds geen gun vast (PS move bijv. wel in andere games, maar werkt niet ideaal

). Muis/tobo koop je puur om je aim skills op te krikken waardoor je mogelijk een voordeel heb tov anderen met een controller.
* maakt mij btw niets uit of je muis/tobo wilt gebruiken. Maar zo moeilijk is het niet om te wennen aan een controller...
Ben ik niet helemaal met je eens. In GT5 waren er een aantal proeven die ik met de controller met geen mogelijkheid binnen kon halen. Bijvoorbeeld de NASCAR proef bocht buitenkant. Je zat klem tussen de kegels en de muur en bij licht contact kon je nooit de gouden tijd halen. Bij het aansluiten van mij Momo Force racing Wheel (niet eens lekker werkend op de PS3) haalde ik die proef binnen 5 pogingen. Controle van de auto is veel beter en bij goede feedback is een stuurtje zeker weten een edge tov de controller speler. Uiteindelijk heb ik de game zelden met stuur gespeeld, omdat racen met FF een fysieke bezigheid is, die niet in je voordeel werkt bij 24uurs races.

Volgens mij is er een game geweest die hiervoor wel ondersteuning bood, maar durf niet meer te zeggen welke game dat was.
Maar goed, deze muis/tobo/nunchuck vs controller discussies gaan eindeloos door, de een vind dat het moet kunnen en de ander vind het cheaten.
Ik vind dat het moet kunnen, net als het gebruik van headsets. Daarmee kan je ook een edge krijgen op een groep tegenstanders die het niet (kan) gebruiken. Move had eventueel ook een optie geweest voor BF3 en als ik de gamefootage zie van KZ3 met Move, dan is dat mogelijk ook een controller waarmee je een edge kan hebben.
Ik ben met een muis/nunchuck controller een middelmatig presterende gamer op zijn best en ik heb er op deze manier lol in. Zonder een dergelijke controller zou ik geen FPS spelen op de PS3.