Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Misschien kun je die Mac Pro achterwegen laten en overgaan op een VMWARE Server iets goedkoper of Hyper-V Dan kun je van school uit ook altijd op je eigen server werken die sneller is.

Heb het zelf ook i3 met 16gb RAM Werkt perfect.
Mooie setup verder

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/DSC_4882_2.jpg

Speaker upgrade :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Welke speakers zijn dat, als ik vragen mag? Zien er erg gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MDKorpel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:30:
Welke speakers zijn dat, als ik vragen mag? Zien er erg gaaf uit!
Ze komen uit de HTR9900 set van Philips. Er zitten Peerless HDS woofertjes en Vifa ringradiator tweeters in, dus erg goed geluid :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 10:39
djkavaa schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:00:
Misschien kun je die Mac Pro achterwegen laten en overgaan op een VMWARE Server iets goedkoper of Hyper-V Dan kun je van school uit ook altijd op je eigen server werken die sneller is.

Heb het zelf ook i3 met 16gb RAM Werkt perfect.
Mooie setup verder
Ja dat kom ik dit jaar ook nog tegen, het virtualiseren met esxi. Maar een mac pro staat toch zo mooi op het bureau haha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 06:23
Exirion schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:44:
[...]

Ze komen uit de HTR9900 set van Philips. Er zitten Peerless HDS woofertjes en Vifa ringradiator tweeters in, dus erg goed geluid :)
Mooi! uit het hifi topic? :P

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Haha, ik dacht dat ze van Bowers & Wilkins waren of zo. :P

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik een Mac Mini G4 opgepikt, en vandaag eindelijk de tijd genomen om deze fatsoenlijk op te zetten. De foto is helaas een beetje lage kwaliteit, telefooncamera's zijn nu eenmaal niet erg fantastisch, zeker niet als de flits niet werkt omdat de batterij bijna leeg is :F

Mijn bureau is nu voor mijn doen best goed opgeruimd, bureauruimte is voor mij functioneel, het hoeft niet altijd perfect netjes te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31606071/IMAG0114_thumb.jpg

Wat is er te zien:
- Mac Mini (1.42 GHz G4, 1GB ram, 80GB harddisk, Superdrive)
- Acer X233H (23" 1080p scherm)
- Logitech EX110 wireless desktop setje
- LG 22LK330 HD-ready tv
- Philips DVD-speler
- Stapeltje DVD's die nog gekeken moeten worden
- Het een en ander aan opslagmedia (USB-sticks, externe HD)
- Overige rommeltjes

Wat is er niet (of nauwelijks) te zien:
- No-name stereo-boxen (staan achter de Acer)
- MSI Wind U100 om op te programmeren (staat achter en is aangesloten op de LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Van de week mijn iMac verkocht en een Mac Pro voor terug gekocht. Dit is een beetje een crappy foto maar binnenkort ga ik een nieuw kantoortje inrichten boven dus dan zal ik wel nieuwe maken.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11998902/Photo%2022-12-11%2021%2058%2023.jpg

Wat je wel ziet (ouja blurry):
- Mac Pro 2009. Quad Core 2,93Ghz Nehalem 8GB RAM, 60GB SSD (Boot), 2TB RAID 0 (Data), 512MB Radeon.
- MacBook Pro 13" Early 2011, i5 2,3Ghz,. 4GB RAM, 120GB SSD.
- Magic Mouse;
- Apple Cinema Display 20". (Moet ooit vervangen worden voor een LED Cinema 24").
- iHDD2 (Time Machine).
- iPad2 64GB WiFi 3G.

Wat je niet ziet:
- iPhone 4 (Foto mee getracht te maken).
- iPod touch 32GB.
- Airport Extreme.
- 2x Airport Express.

Ben echt super blij met de verandering van iMac naar Mac Pro. Damn wat is dit ding snel :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tylen schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:48:
Ben echt super blij met de verandering van iMac naar Mac Pro. Damn wat is dit ding snel :)
Gokje: in je iMac zat een harddisk en in je Mac Pro zo te zien een SSD. Voor die snelheid had je je iMac dus niet hoeven verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Exirion schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:14:
[...]

Gokje: in je iMac zat een harddisk en in je Mac Pro zo te zien een SSD. Voor die snelheid had je je iMac dus niet hoeven verkopen :)
Dat snap ik ;)

Maar de iMac was een dual core 3,06Ghz en dit is een Xeon 2,93Ghz. En aangezien ik veel virtual machines draai is het een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tylen schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:21:
Maar de iMac was een dual core 3,06Ghz en dit is een Xeon 2,93Ghz. En aangezien ik veel virtual machines draai is het een verademing.
Dat ben ik wel met je eens ja. Op m'n werk zit ik ook met een C2D 3.06GHz terwijl het thuis een QC i5 is, en dat merk ik vooral met virtual machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Denk je dat bijna met "alles" wel merkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:40:
Denk je dat bijna met "alles" wel merkt :)
Mwa, in de praktijk is 4 vs 2 cores niet zo spannend. Wel wordt steeds meer software ontwikkeld voor multi-core systemen, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is niet alleen een verschil in cores natuurlijk, de Nehalems in zijn Mac Pro zijn sowieso een stuk beter dan de Core 2 Duo in zijn oude iMac. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:50:
Het is niet alleen een verschil in cores natuurlijk, de Nehalems in zijn Mac Pro zijn sowieso een stuk beter dan de Core 2 Duo in zijn oude iMac. ;)
Dat wel, maar daar hadden we had ik het niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://29.media.tumblr.com/tumblr_lwltvsdI9A1r3fspwo1_500.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Vind je ja??
Ik vind het zonde van die mbp..

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

JohnVanZetten schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:38:
[...]

Vind je ja??
Nouja, beter dan die stickers die over de hele deksel gaan, die vind ik vaak minder..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik vind het wel wat hebben, zo'n retro-style Apple-logo sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:58
Mijn 24" iMac, hier zoals het er afgelopen week uit zag... Na veel gesodemieter met de Apple Dealer het &%@*-ding maar zelf uit elkaar getrokken om een vastgelopen DVD eruit te pulken :( .
Inmiddels staat hij weer in de studio... werkend... met een externe speler/brander van LaCie.
(€200,- voor een nieuwe interne dvd-brander... dat is toch echt van de ratten 8)7)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fx8egm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Drive er uit halen en een extra schijf plaatsen een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien offtopic maar als deze dvd-brander dezelfde is als de dvd-brander uit de oude macbook white, dan moet je me maar een PM sturen. Heb er nog 1 liggen waar ik geen 200 euro voor zal vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hier staan er genoeg voor een paar tientjes.

http://www.ebay.com/sch/i..._sacat=See-All-Categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Nu online
Hoe lang ben je er zelf mee bezig geweest? Zeg geen 10 minuten want dat is het niet. Zet je auto eens bij de garage om remblokken te vervangen, of voor een grote beurt. Waar je voor betaalt zijn de manuren, niet het materiaal, en manuren, die zijn duur, in welke branche dan ook..

Echt er wordt soms zo makkelijk gedacht hier op het forum, misschien komt dat door de gemiddeld jonge leeftijd, of zijn mensen gewoon scheel aan het kijken op hun eigen portemonnee maar voor niks gaat de zon op. En ik ben blij dat ik mijn auto bij een vertrouwd adres kwijt kan, waar ik misschien iets meer besteed maar ik er in ieder geval niet meer zelf onder hoef te kruipen en ik de garantie heb dat het weer werkt en vooral GOED is.

[ Voor 43% gewijzigd door bokkow op 23-12-2011 20:08 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

bokkow schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:01:
Hoe lang ben je er zelf mee bezig geweest? Zeg geen 10 minuten want dat is het niet. Zet je auto eens bij de garage om remblokken te vervangen, of voor een grote beurt. Waar je voor betaalt zijn de manuren, niet het materiaal, en manuren, die zijn duur, in welke branche dan ook..

Echt er wordt soms zo makkelijk gedacht hier op het forum, misschien komt dat door de gemiddeld jonge leeftijd, of zijn mensen gewoon scheel aan het kijken op hun eigen portemonnee maar voor niks gaat de zon op. En ik ben blij dat ik mijn auto bij een vertrouwd adres kwijt kan, waar ik misschien iets meer besteed maar ik er in ieder geval niet meer zelf onder hoef te kruipen en ik de garantie heb dat het weer werkt en vooral GOED is.
Volgens mij lees jij verkeerd. Ze vragen 200 euro voor de branden. De man uren niet eens meegerekend.

(tenzij ik verkeerd lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Het is sowieso te gek voor woorden dat je in Nederland voor manuren meer betaald dan voor een product!
Vind je het gek dat we liever Polen of anderen aan het werk zetten.

Ik snap best dat je voor vakkundig hulp veel geld vraagt, maar een brander inbouwen twv van 50 dollar voor 200 euro? Ik weet niet hoe moeilijk het bij een iMac is, maar als je echt vakkundig bent, ben je binnen 30 minuten klaar! en 30 minuten bij een advocaat kost niet eens 150 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Die producten laten we dan ook in mekaar zetten door mensen in lage lonen landen, verschepen met gigantische schepen die bemand worden door mensen uit jawel, lage lonen landen..

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
kx22 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:05:
Het is sowieso te gek voor woorden dat je in Nederland voor manuren meer betaald dan voor een product!

Ik snap best dat je voor vakkundig hulp veel geld vraagt, maar een brander inbouwen twv van 50 dollar voor 200 euro? Ik weet niet hoe moeilijk het bij een iMac is, maar als je echt vakkundig bent, ben je binnen 30 minuten klaar! en 30 minuten bij een advocaat kost niet eens 150 euro!
Dan moet het licht in de winkel nog branden, het risico dat het fout gaat ingecalculeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnVanZetten schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:38:
[...]

Vind je ja??
't is soort van Folie dus het kan er zo af zonder rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
bokkow schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:01:

Probleem is juist dat bij de jongere tweakers zo'n dure reparatie niet kunnen veroorloven. Meestal gaat het hele loon van enkele maanden op een de aanschaf van een mac. 200 EUR zou ik, en veel andere studenten, niet zomaar op kunnen hoesten en als het gaat om een relatief simpele reparatie ben je al gauw geneigd het zelf te doen. Het gaat ook nog om een mac van een paar jaar oud (restwaarde misschien iets van 600 EUR?) dan is zo'n reparatie natuurlijk relatief duur...

Als er nu 20 EUR werd gevraagd aan loon (half uurtje werk) dan zou het nog wel te doen zijn maar het probleem is dat er voor zulke dingen wel erg in het voordeel van de reseller wordt afgerond. Maarja de marges zijn voor resellers volgens mij redelijk laag op de verkoop van macs dus ze moeten de kosten ergens uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Nu online
Dit is niet het topic om hier een discussie over te starten maar ik wil wel nog een keer inhoudelijk reageren op voorgaande posts voordat voor mij de kous af is:
Tylen schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:50:
[...]

Volgens mij lees jij verkeerd. Ze vragen 200 euro voor de branden. De man uren niet eens meegerekend.

(tenzij ik verkeerd lees).
Dat lees jij dan inderdaad verkeerd, dit is inbegrepen natuurlijk, zou wat zijn 200,- voor een brander van een paar tientjes..
kx22 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:05:

Aan die gedachte gaat de Nederlandse arbeider ter gronde.
Snap je wel wat je zegt? Manuren zijn het duurste op een product, zoals terecht hieronder al opgemerkt wordt dat we producten in lage lonen landen laten produceren en laten verschepen met lage lonen arbeiders, niet zonder reden. Dat komt omdat daar de meeste kosten mee bespaard kunnen worden.

En verder: aannames, aannames, beetje kortzichtig allemaal. Duurt het 30 minuten? Ik heb er genoeg open geschroefd, maar in een iMac, als je het netjes wil doen, kan best wat meer moeite zitten ja.
martijn--g schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:21:
Die producten laten we dan ook in mekaar zetten door mensen in lage lonen landen, verschepen met gigantische schepen die bemand worden door mensen uit jawel, lage lonen landen..
Juist!
Bartjeee schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:37:
[...]

Dan moet het licht in de winkel nog branden, het risico dat het fout gaat ingecalculeerd worden.
De verwarming branden, mensen te woord staan (want man o man wat worden we tegenwoordig graag continu op de hoogte gehouden), verzendingen sturen, belasting hier, belasting daar, pensioen regelingen, ziektekosten verzekeringen etc. etc.

KORTOM: het is NIET raar dat manuren duurder zijn dan een product, integendeel, het is logisch.
Brm-G schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:00:
[...]

Probleem is juist dat bij de jongere tweakers zo'n dure reparatie niet kunnen veroorloven. Meestal gaat het hele loon van enkele maanden op een de aanschaf van een mac. 200 EUR zou ik, en veel andere studenten, niet zomaar op kunnen hoesten en als het gaat om een relatief simpele reparatie ben je al gauw geneigd het zelf te doen. Het gaat ook nog om een mac van een paar jaar oud (restwaarde misschien iets van 600 EUR?) dan is zo'n reparatie natuurlijk relatief duur...

Als er nu 20 EUR werd gevraagd aan loon (half uurtje werk) dan zou het nog wel te doen zijn maar het probleem is dat er voor zulke dingen wel erg in het voordeel van de reseller wordt afgerond. Maarja de marges zijn voor resellers volgens mij redelijk laag op de verkoop van macs dus ze moeten de kosten ergens uit kunnen halen.
Kijk dat eerste dat is een ander verhaal, inderdaad het is een bom duiten, zeker als jonge tweakert/student en ik kan daar over meepraten. Gemak kost geld. Zelf doen is een optie en dat is misschien ook wel het hele principe achter tweakers.net zelf. Ik ben het daar dan ook volkomen mee eens. Dat tweede dan weer minder, dit berust op een aanname dat het een half uurtje werk is, toegegeven het zal misschien niet veel langer duren maar het is zeker een gewaagdere operatie dan een DVD drive uit een midi tower omwisselen. Een gedeelte van het geld zal zijn om in te dekken tegen onvoorziene kosten, belasting en verder zal er inderdaad wel enige marge op zitten. Arbeid is bij uitstek (IN IEDERE BRANCHE) een product waar marge op gemaakt kan worden, komt het niet uit de breedte dan wel uit de lengte ;)

C'est tout, my two cents, nu weer terug on-topic:

Omdat het altijd leuk is om een bergje Apple aluminium bij elkaar te zien :9

Afbeeldingslocatie: http://i246.photobucket.com/albums/gg90/bokkow/IMG_0317.jpg

Wederom 2 MBP's 15" nu wel van een paar jaartjes terug ipv die monsters van een tijdje terug, die zijn niet van mij, de rest van de spulletjes wel. Ik wil/moet nog steeds een nieuw bureau fixen van mooi hout en een degelijk geluidssysteem maar goed, weinig tijd.

Mn laatste Apple aankoop:

Afbeeldingslocatie: http://i246.photobucket.com/albums/gg90/bokkow/IMG_0416.jpg

een tweede toetsenbord voor bij mn telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mooie spullen hoor, maarre..
bokkow schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:58:

Mn laatste Apple aankoop:

[afbeelding]

een tweede toetsenbord voor bij mn telefoon :+
wut? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Cool de Cube! Één van de mooiste mac's ooit gemaakt! Helemaal als je hem uitklaar moet halen, briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Flinke update gegeven aan onze Apple verzameling de laatste tijd, dus tijd voor een nieuwe foto

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/Download/Apple_015k.jpg

Wat zie je

- Appelgroene muur
- Een heleboel apple..

Ik weet nu niks meer te verzinnen wat ik nog wil hebben :)

[ Voor 46% gewijzigd door M@cer op 25-12-2011 21:17 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
hoe heet die ipad stand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

M@cer schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:20:
Flinke update gegeven aan onze Apple verzameling de laatste tijd, dus tijd voor een nieuwe foto

[afbeelding]

Wat zie je

- Appelgroene muur
- Apple 27" iMac i7 3.4 GHz (mid 2011)
- Apple 15" MacBook i7 2.2 GHz, mat scherm en SSD (mid 2011)
- Apple 27" Thunderbolt Display
- Apple iPad 32GB + 3G
- Apple iPhone 4 32 GB
- Apple Trackpad
- Apple Magic Mouse
- Apple Bluetooth Keyboard
- Apple Wired Keyboard

Wat zie je niet

- Apple MacMini als Mediaplayer (2010)
- Apple Macbook van dochter
- Apple TV G2 op zolder als Mediaplayer
- Apple Airport Express voor muziek in huis
- Apple Timemachine 500GB
- Apple iPod Nano 8GB
- Apple iPhone 4 16GB wit
- Apple iPhone 3G 8GB van dochter

Christus, wat een gigantische setup!
Is dit pure hobby of staat het er met een andere goede reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vorig jaar zijn we als fotograaf gestart, dus daarom hebben we alles dit jaar vervangen..
Verder uiteraard ook pure hobby :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/3811/fotofjl.jpg

Ander scherm 22inch en het een en ander ander veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tip: Kabelmanagement

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
Weer wat nieuw dingen gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/3686/20111224img9713.jpg

Harman/Kardon Soundsticks III
Toshiba 320GB externe hardeschijf omgebouwd naar iHDD

En van vandaag maar een Apple TV meegenomen..
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/3908/20111224img9723.jpg

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/3050/20111224img9732bewerkt.jpg

Ik zal eigenlijk een andere voet voor m'n LG scherm willen, deze is rond heb liever een wat vierkante, iemand een idee of je dat gewoon zo per model kan wisselen?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit!, die iHDD kan toch alleen tot 500gb? dat is jammer want ik wil 750gb inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:29:
ziet er mooi uit!, die iHDD kan toch alleen tot 500gb? dat is jammer want ik wil 750gb inbouwen.
Neen, er kunnen HDD's in die niet dikker zijn dan 9,5mm.
http://tweakers.net/price...ld=shipping&orderSort=asc Deze past er bijvoorbeeld perfect in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
offtopic:
Ik wilde even zeggen dat ik de foto's op je website/portfolio erg mooi vind, mijn complimenten d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Ik werk bij een computerwinkel waar ik ook regelmatig een iMac uit elkaar moet halen, en ik kan je uit ervaring vertellen dat dat geen half uurtje werk is. reken minimaal een uur. Dit is ook vanwege de glasplaat over het scherm, bij het terugplaatsen moet je extreem goed opletten dat er niet een stofdeeltje tussen de plaat en het scherm komt, omdat je dat simpelweg blijft zien. De mensen die denken dat het een half uurtje werk is komen dan snel bedrogen uit ;)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Volgens mij bedoelen ze er inderdaad de werkelijke schijfomvang mee, qua opslagcapaciteit moet dat tegenwoordig wel gewoon kunnen lijkt me, als ik die 1TB Rikiki zie zou die ook zo in die behuizing passen.
Aloys schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:48:
[...]

offtopic:
Ik wilde even zeggen dat ik de foto's op je website/portfolio erg mooi vind, mijn complimenten d:)b .
Haha bedankt, altijd leuk om zulke dingen te horen vooral op dit soort forums :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door bakkie1985 op 25-12-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Hoe bevallen die soundsticks je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29

[afbeelding]

Wat zie je

- Appelgroene muur
- Apple iPad 32GB + 3G
- Apple iPhone 4 32 GB
- Apple Trackpad
- Apple Magic Mouse
- Apple Wired Keyboard

Wat zie je niet

- Apple iPod Nano 8GB

Mooie setup! Wil je misschien geen donkere (zwart/hout) bureau? Ik denk dat i.c.m. appelgroen een stuk sjieker en sfeervoller eruit zal zien (niet dat er wat mis is met wit). Vroeger had ik ook mooie appelgroene muren maar in combinatie met een donkere houten bureau. Ik vond dat altijd wel mooi, ik had toen nog geen Mac apparaten maar ik denk dat met aluminium er erg mooi op zal staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Chiii op 25-12-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
timwijn schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:27:
[...]

Hoe bevallen die soundsticks je?
Heel goed, ik gebruikte ze al vaak op me werk voordat ik ze zelf kocht, vooral een ontzettend goede laag. Ook middel en hoog zijn erg fijn maar vooral in lage tonen echt een uitblinker. Helemaal voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985

Wat zie je

- Appelgroene muur
- Apple iPad 32GB + 3G
- Apple iPhone 4 32 GB
- Apple Trackpad
- Apple Magic Mouse
- Apple Wired Keyboard

Wat zie je niet

- Apple iPod Nano 8GB

hoe heet de ipad stand die je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
In mijn iHDD zit een schijf van 640GB erin :)
Richard! schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:27:
[...]

Heel goed, ik gebruikte ze al vaak op me werk voordat ik ze zelf kocht, vooral een ontzettend goede laag. Ook middel en hoog zijn erg fijn maar vooral in lage tonen echt een uitblinker. Helemaal voor dat geld :)
+1

Vergelijkbaar met de 2.1 van bose.

[ Voor 42% gewijzigd door mr.niceguy.89 op 25-12-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het heeft niets te maken met het aantal GB van de HDD, maar de afmetingen.

Height 9.5 mm
Depth 100 mm
Width 69.85 mm

Er kunnen dus ook makkelijk 2,5" 1TB HDD's in, mits ze 9,50 dik zijn.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hican
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2022

Hican

hican.net

[afbeelding]

Wat zie je

- Appelgroene muur
- Apple iPad 32GB + 3G
- Apple iPhone 4 32 GB
- Apple Trackpad
- Apple Magic Mouse
- Apple Wired Keyboard

Wat zie je niet

- Apple iPod Nano 8GB

Damn er staat by jou volgens my meer dan by de Apple store in Afoort waar ik laatst even was :)
Mooie setup _/-\o_

Hican.net | IT Blog about all that is interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Aan die gedachte gaat de Nederlandse arbeider ter gronde.
Snap je wel wat je zegt? Manuren zijn het duurste op een product, zoals terecht hieronder al opgemerkt wordt dat we producten in lage lonen landen laten produceren en laten verschepen met lage lonen arbeiders, niet zonder reden. Dat komt omdat daar de meeste kosten mee bespaard kunnen worden.

En verder: aannames, aannames, beetje kortzichtig allemaal. Duurt het 30 minuten? Ik heb er genoeg open geschroefd, maar in een iMac, als je het netjes wil doen, kan best wat meer moeite zitten ja.
Snap ik wel wat ik zeg? Snap jij het nog wel? Waarom zouden wij voor het monteren van iets twv 50 dollar (ok verkoopprijs in NL schatten we op 100 euro), ook 100 euro voor een halve manuur moeten betalen. Een reparateur bij zo een winkel hoort niet voor 100 euro per half uur ingezet. Manuur is niets meer dan tijd. Tijd is geld, maar het is wat je ervoor vraagt. Aan die gedachte gaat de Nederlandse arbeider te gronde?
Ja dat is waarschijnlijk een economisch verhaal waar jij niet veel van snapt, maar die is al diep te gronde. Op elk gebied behalve de service sector, wordt de Nederlander vervangen als Nederlands niet de voertaal is.

Aannames, aannames? Daar gaan ze niet netjes met jou iMac om, want jouw iMac is niets anders dan een kist als de andere 30 die ze vandaag moeten repareren! En 1 uur per iMac voor vervangen van een onderdeel? Onderschat deze mensen niet, ze schroeven iets vaker een open dan jij of ik. Ik ben blij dat jij zo patriottisch bent......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deesisgoe schreef op zondag 25 december 2011 @ 00:35:
[...]

Neen, er kunnen HDD's in die niet dikker zijn dan 9,5mm.
http://tweakers.net/price...ld=shipping&orderSort=asc Deze past er bijvoorbeeld perfect in
As for tech specs, for the price it’s obviously limited to USB 2.0, and will accept a 2.5-inch SATA/2 hard drive up to 500GB in capacity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:08:
[...]

As for tech specs, for the price it’s obviously limited to USB 2.0, and will accept a 2.5-inch SATA/2 hard drive up to 500GB in capacity.
Dat is vaak standaard zo, mensen moeten het gewoon proberen.
Jaren lang Casing's in de schappen gezien die tot 320gb gingen en ook een 1TB pakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:09:
[...]

Dat is vaak standaard zo, mensen moeten het gewoon proberen.
Jaren lang Casing's in de schappen gezien die tot 320gb gingen en ook een 1TB pakte.
nja proberen en dan werkt hij misschien niet, maar ik heb nog een HDD liggen van m'n Mac heb namelijk SSD ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:13:
[...]

nja proberen en dan werkt hij misschien niet, maar ik heb nog een HDD liggen van m'n Mac heb namelijk SSD ingebouwd.
True, maar je hebt ze voor rond een 10tje of 15euro zo'n casing dat is het probleem niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08 14:10
Nu ik een hele vakantie de tijd heb weer lekker aan het knoeien geweest en had dus ook tijd om fototjes te posten.

We beginnen maar met een iets mindere foto deze is namenlijk van een van mijn imac's g3 welke van het stilstaan spontaan is overleden.

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple13.jpg

Mijn Quiksilver G4 en DP 2.3 G5

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple12.jpg

Mijn eigen pc in een DP 1.8 G5 kast

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple15.jpg

De computer van mijn ouders in een Sawtooth G4

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple6.jpg

Mijn Ipod v3 8GB, Iphone 3g 8GB(defect grote lijn door het beeld), en het doosje van mijn Iphone 4S waarmee de foto's zijn genomen.

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple11.jpg

Omdat ik deze kerst nog geen cadeautjes heb gegeven begin ik daar nu maar mee.
Ik heb namenlijk in mijn vrije tijd vandaag en gisteren naast het niks doen zitten nadendenken wat ik met mij kapotte Iphone zou gaan doen.
De beslissing was snel gemaakt ik ging hem aansluiten op een extern beeldscherm en dan aansturen via een bluetooth muis en keyboard (ja jailbreak stuurprogramma's zoals displayout en btrack)

Iig wist ik dat er componsite kabels verkrijgbaar waren voor de ipod en iphone van de oudere generatie en wist ik ook dat de nieuwere vga kabels niet zouden werken.
Met het idee en de voorliefde voor Macs uit het verleden begon ik te sluitelen (Toen kwam ik er dus ook achter dat mijn Imac G3 kapot was)

Uiteindelijk in een mooie Apple meeneem tast vond ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple14.jpg

Het is een oude Apple IIc die ik ooit op een rommelmarkt had gekocht ik was meteen verkocht (voor die 5 euro)
Alles zat erbij een muis een tas de voeding het beeldscherm allerlei kabels.

Het leek me prachtig als ik dat kon bundelen met mijn defecte Iphone die hier maar een beetje ligt.

Eerst moest ik testen of ik deze zou kunnen aansturen via composite cabel er zat wel een soort tulp aansluiting op de achterkant van de monitor maar het leek me onvoorstelbaar dat daar een fatsoenlijk 500x400 signaal door heen te persen zou zijn.

Toen ben ik gaan zoeken naar een composite kabel om de theorie te testen.
Helaas bleken alle apparaten in huis direct naar scart te gaan tot ik onder mijn oude televisie keek:

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple17.jpg

Ja een playstation 2 Die via een tulp stekker op een scart plug zat aangesloten.
Nu zou het proberen zijn was werkte (ik heb eerst pal en ntsc singaal geprobeerd dit wilde niet werken)

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple4.jpg

De Video kabel van de Playstation 2 losgemaakt van het scart blok en aangesloten op de monitor.
(Het beeldscherm bevat geen geluid ingangen dit zou ook geen probleem zijn aangezien de Iphone een headphone plug heeft en er ook boxen zijn die wel deze pluggen ondersteunen)
De monitor aangezet en het beeld bijgesteld.

En jawel hoor na alles aangesloten te hebben werd ik gegroet door prachtige groene plaatjes die een verversnelheid hadden van ver boven mijn verwachting (50Hz echte 50Hz)
(Het spel Avatar en de brandende aarde zat nog in mijn Playstation)

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/showjeapple3.jpg

Een gevoel van overwinning en nostalgie kwam mij tegemoet en een toekomstig project was weer een stapje verder.
Het is ongelofelijk hoe Apple dit altijd gedaan heeft hun hardware werkt nogsteeds met producten uit deze tijd.

(In een G5 van een vriend heb ik laats de videokaart vervangen door een g4 model met adc conector naast de normale agp.
Hierdoor paste het niet in zijn agp pro slot adc zorg eigenlijk alleen voor extra stroom en data voor de usb poorten op Apple beeldscheremn.
Dus dacht ik dat moet zonder kunnen na de kaart afgeplakt te hebben met plastic het stukje er afgedremmeld in zijn g5 gestoken.
En jawel hoor een boot en volledig herkent.

Zoals Steve zou hebben gezegd.

Think Different.
Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad202/maarten12100/stevematrix.png

Fijne feestdagen allemaal en een gelukkig 2012!

[ Voor 1% gewijzigd door maarten12100 op 26-12-2011 08:01 . Reden: Fotos bijgevoegd, aantal typos verbeterd,Component moet natuurlijk composite zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Nu online
** knip **

Laten we het gezellig houden :)
maarten12100 schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:21:
Nu ik een hele vakantie de tijd heb weer lekker aan het knoeien geweest en had dus ook tijd om fototjes te posten.
...
Fijne feestdagen allemaal en een gelukkig 2012!
Gave collectie Maarten! En van hetzelfde, tevens aan iedereen hier gewenst!

[ Voor 57% gewijzigd door Hoedje op 26-12-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
bartkoper schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:54:
[...]

hoe heet de ipad stand die je gebruikt
Geen idee. Heb deze een keer voor 13 euro op zo'n eendagaanbiedingsite gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 02-07 13:06
M@cer schreef op maandag 26 december 2011 @ 09:40:
[...]

Geen idee. Heb deze een keer voor 13 euro op zo'n eendagaanbiedingsite gekocht.
Dat is volgens mij een X-Stand. Deze heb je ook voor de iPhone. :)

Gave setup trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IcJWD.jpg
Philips 32" 8series uit 2009 1080p HDTV
Logitech Z-5500 Links speaker
MacBook Pro 15" eind 2011 met 8GB RAM & OCZ Vertex 3 240GB SSD
HP w2408h 24" 1920x1200 LCD-monitor (sinds 2007 in gebruik :D)
Apple Wireless Keyboard
Apple Magic Mouse
Logitech Z-5500 Center speaker

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z2PX7.jpg
Logitech Z-5500 Control Pod
Logitech Z-5500 Rechts speaker
Apple iPad 2 16GB Wifi
Epson DX8450 All-in-one printer

U ziet niet (:P):
Logitech Z-5500 Achter links/rechts & subwoofer
iPhone 4S 16GB Wit (foto's mee gemaakt)
JVC Powered Woofer CD System RV-NB52 (met iPod dock)

Komend plan is om de MBP in een Henge Dock te plaatsen, aangezien ik het scherm van de MBP toch niet gebruik als ik thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32" tv als monitor?
Lijkt me verre van prettig eigenlijk. Nog een speciale reden voor of gewoon omdat het kan?

• syltheboy
  • Niet online
Zelf vind ik een resolutie van 1920x1080 voor zo'n groot computerscherm nogal tegenvallen. Hij zal op zijn minst een resolutie van 2560x1440 of 2560x1600 moeten hebben, om er een beetje mee te kunnen werken, lijkt me.

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

* fanatic_david zucht

Dat moet ieder toch voor zichzelf uitmaken? Het hangt ook van je activiteiten af wat voor resolutie je nodig hebt of het prettigst vindt!

Now, stop bitching and start posting...more pics :P

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 21:00
Ik zie nergens dat hij de 32'' tv als monitor gebruikt?

Verwijderd

Dijkertje schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:54:
Zie hier:

[afbeelding]
Philips 32" 8series uit 2009 1080p HDTV
Logitech Z-5500 Links speaker
MacBook Pro 15" eind 2011 met 8GB RAM & OCZ Vertex 3 240GB SSD
HP w2408h 24" 1920x1200 LCD-monitor (sinds 2007 in gebruik :D)
Apple Wireless Keyboard
Apple Magic Mouse
Logitech Z-5500 Center speaker
;)

• Nano2009
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:49:
32" tv als monitor?
Lijkt me verre van prettig eigenlijk. Nog een speciale reden voor of gewoon omdat het kan?
De Philips TV zie je volgensmij links op de foto achter de houten balk (in het donker, achter de mbp) :9

Hij gebruikt zo te zien de HP als monitor

Verwijderd

Klopt, had ik niet gezien ;)

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:49:
32" tv als monitor?
Ik heb een 32'' Bravia, had hiervoor een 32'' LG (Ook Full HD), daar kon ik niet mee werken.
Maar deze Sony is zeer scherp, en kan er prima mee werken en gamen. Zeker met een stel leuke boxen erbij :)

An  a day keeps the doctor away.

• RubenTheys
  • Laatst online: 19-06 12:41
De verbouwingen lopen hier ten einde, en de computerhoek is bijna af. Het enige wat er nog verandert is een Eames bureaustoel die binnen enkele weken gereed zou moeten zijn, en de kabelgoot die samen met de muren wordt geschilderd :)

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/7968/f2799744.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/2427/img0032jf.jpg
De kabelpuinhoop achter het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/2007/img0021qz.jpg
Poging tot cablemanagement, met DIY kabelgoot vol gerecupereerde wandplaatjes die in dezelfde kleur als de muur wordt geverfd: Mac Stekker, HDMI naar TV, Toslink naar amplifier, Gigabit ethernet, en TV kabel voor de Elgato EyeTV Hybrid (zie boven)

Waar ik momenteel zit te studeren:

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/6286/img0034xc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/5536/img0037wx.jpg
  • iMac 2011 27"
  • Elgato EyeTV Hybrid om ook TV te kunnen kijken indien de normale TV bezet is ;)
  • MacBook Air 2010 13"
  • Time Capsule 2TB
  • Lacie netwerkschijfje 750 GB (waardeloze rommel qua snelheid)
  • Samsung Story USB schijfje 1.5TB

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RubenTheys schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:42:
De verbouwingen lopen hier ten einde, en de computerhoek is bijna af. Het enige wat er nog verandert is een Eames bureaustoel die binnen enkele weken gereed zou moeten zijn, en de kabelgoot die samen met de muren wordt geschilderd :)
Enige jammere vind ik dat je het gat voor de kabels niet achter de voet van de iMac hebt gemaakt. Waarom in de hoek? Verder zie ik dat je dezelfde kabelklemmetjes onder je blad hebt zitten als ik, maar ik heb ze er wel aan vast geschroefd omdat al die plakzooi op den duur loslaat :)

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Nice cablemanagement. Ik heb gewoon alles los liggen :$

• RubenTheys
Serieuze kortzichtigheid in het ontwerp mijnentwege :P Kabelgoot hing er, maar natuurlijk recht op de plaats waar het gat moest komen. Haast en spoed is zelden goed!
En ivm die kabelhouders; ik heb die plakzooi vervangen door een industriële dubbelklevende tape. Echt waardeloze lijm hebben ze eraan gehangen als je ze horizontaal ipv verticaal gebruikt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RubenTheys schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:59:
Echt waardeloze lijm hebben ze eraan gehangen als je ze horizontaal ipv verticaal gebruikt.
Ach ja, een heel pakketje van die clips met tie-wraps en klitteband bandjes erbij kostte ook maar 3 euro bij de LIDL :P

Verwijderd

RubenTheys schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:59:
[...]

Serieuze kortzichtigheid in het ontwerp mijnentwege :P Kabelgoot hing er, maar natuurlijk recht op de plaats waar het gat moest komen. Haast en spoed is zelden goed!
En ivm die kabelhouders; ik heb die plakzooi vervangen door een industriële dubbelklevende tape. Echt waardeloze lijm hebben ze eraan gehangen als je ze horizontaal ipv verticaal gebruikt.
Ik had 't op dezelfde manier gedaan hoor. 'T is netjes en dat is wat telt als je zoiets opzet. Als je dat gat geboord had aan de iMac zat 't tenslotte op een rare plaats. De hoek is logischer mbt de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik zie hier veel mensen met meerdere macs, hoe gaan jullie om met itunes libaries op meerdere mac's

[ Voor 2% gewijzigd door Xenophoben op 30-12-2011 10:43 . Reden: pc's edit naar mac xD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Xenophoben schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:17:
Ik zie hier veel mensen met meerdere macs, hoe gaan jullie om met itunes libaries op meerdere pc's?
Whut? :P

Maar anyway, ik gebruik 1 iTunes voor mijn muziek. Die op mijn iMac.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zie hier veel mensen met meerdere macs, hoe gaan jullie om met itunes libaries op meerdere mac's
Ik gebruik alleen de library op de Mac Pro. De macbook wordt niet gebruikt voor itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bushalte schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:42:
[...]

Whut? :P

Maar anyway, ik gebruik 1 iTunes voor mijn muziek. Die op mijn iMac.
Een MAC is ook een PC ( personal computer ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Uhu, maar toch. >:)

Eigenlijk is mijn iMac sowieso mijn 'basis' computer waar ik foto's en muziek etc op heb staan. Mijn MacBook is voor internetten op de bank.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
RubenTheys schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:42:

[afbeelding]
Poging tot cablemanagement, met DIY kabelgoot vol gerecupereerde wandplaatjes die in dezelfde kleur als de muur wordt geverfd: Mac Stekker, HDMI naar TV, Toslink naar amplifier, Gigabit ethernet, en TV kabel voor de Elgato EyeTV Hybrid (zie boven)
Werkt zo'n Elegato EyeTV een beetje icm een mac, ofja wat is de kwaliteit die je kunt ontvangen en heb je hier geen smartcards e.d. van je provider voor nodig? Ben namelijk wel geinteresseerd in zo'n apparaat :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 08:57
Ik volg dit topic stiekem eignelijk al een tijdje en heb nooit iets gepost of iets, dus ik had zoiets van laten we nu maar eens de stilte verbreken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b187/sandervankasteel/werkplek/SDC12979-1.jpg
Wat je ziet :

Macbook mid 2007 (black)
2x KRK RP6 speakers
1x Tascan US-1800 interface (Je ziet hem semi, achter mijn macbook)
LG L1919S
Mijn todo list ;)

Wat je niet ziet :
De asbak + shag want die heb ik voor de foto weg gehaald.
Mijn servertje
De kabelbende onder mijn buro!

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Hertog6 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:32:
Ik volg dit topic stiekem eignelijk al een tijdje en heb nooit iets gepost of iets, dus ik had zoiets van laten we nu maar eens de stilte verbreken ;)

[afbeelding]
Wat je ziet :

Macbook mid 2007 (black)
2x KRK RP6 speakers
1x Tascan US-1800 interface (Je ziet hem semi, achter mijn macbook)
LG L1919S
Mijn todo list ;)

Wat je niet ziet :
De asbak + shag want die heb ik voor de foto weg gehaald.
Mijn servertje
De kabelbende onder mijn buro!
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
Het enigste wat ik nog wil veranderen aan mijn setup is een stand voor mijn scherm (want die staat nu op mijn Tascam interface en dat vind ik zelf eigenlijk niet zo'n heel strak plan omdat die interface pas gisteren binnen heb gekregen ;) ) Maar ook gewoon iets waar ik 19 inch spul in kwijt kan en niet een 19 inch rack van 3HE hoog bijvoorbeeld. Dus suggesties zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Follie schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:54:
[...]

Werkt zo'n Elegato EyeTV een beetje icm een mac, ofja wat is de kwaliteit die je kunt ontvangen en heb je hier geen smartcards e.d. van je provider voor nodig? Ben namelijk wel geinteresseerd in zo'n apparaat :)
Ben ik zelf ook zeer benieuwd naar. Het lijkt me handig als ik af en toe tv kan kijken op de iMac. Het hoeft geen HD kwaliteit te zijn. Mocht dit wel zo zijn, is het dan een windows media center vervanger/waardig?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Blackbooks blijven de mooiste macbooks ooit gemaakt.
Jammer dat het maar bij eenmalig is gebleven ;(

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Ik zelf gebruik op mijn iMac Itunes. Dit deel ik met mijn MacBook. Dit werkt perfect. Dit werkt ook voor je iphoto fotos. Dus niet overal hetzelfde 2 x hetzelfde hebben is een enorm winst. Zeker gezien kleine SSD in macbook air.

Je kunt ook voor een dure oplossing gaan en dat is een NAS gebruiken. Synology kan een itunes server opzetten. Je kunt je NAS ook inzetten als een time machine.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
Beta schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:42:
[...]

Blackbooks blijven de mooiste macbooks ooit gemaakt.
Jammer dat het maar bij eenmalig is gebleven ;(
Ben ik helemaal met je eens! Naja ze zijn niet eenmalig geweest, je hebt 2 zwarte modellen (mid 2007 en de early 2008) Al ging er laatst wel een gerucht van een zwarte unibody macbook pro (Ik kan zo ff 1-2-3 de link niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Is mogelijk om te syncen met dropbox
http://www.macstories.net...nes-library-with-dropbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42
Bij mij staat gewoon de hele muziek collectie op een externe harde schijf die aan mijn router hangt.
iTunes instellen dat hij zijn bibliotheek ook op die schijf moet zetten en dan kan je vanaf elke mac/pc aan je muziek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
En als je te weinig gigabytes hebt in Dropbox kan je hier even kijken: FILENOX @ tweakblogs.net: 8GB Extra op Dropbox (gratis) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even de iPad 2 opgehaald bij mijn broer. Hij verkocht 'm voor een schappelijke prijs! :)

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee123/thedarksanity/familie_640.jpg

Wat je ziet:
- Apple iPad 1 (16GB, Wifi)
- Apple iPad 2 (32GB, 3G)
- Apple iPhone 4 (16 GB, wit)
- Apple iPod Nano (8 GB) met LunaTik LYNK (silver)
- Apple Macbook Air (i5, 4GB memory, 256 GB SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11
Sinds wanneer is er een 8 GB iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho foutje moest 16 GB zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
Follie schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:54:
[...]

Ik gebruik hem enkel voor analoge en ongenecrypteerde digitale zenders te bekijken. Bij telenet digital TV is hun settop box verplicht jammer genoeg. Maar de kanalen die ik kan bekijken zijn van erg goede kwaliteit. Niet haarscherp maar best goed. De afstandsbediening werkt trouwens ook naar behoren.

Ik gebruik hem ook om VHS tapes te digitaliseren. Je krijgt er een adapter bij om een andere bron dan coax aan te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door RubenTheys op 30-12-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 22:10
Ook ik kan eindelijk mijn setup "showen" :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g289/NaNo_photo/public/IMG_2087.jpg

Wat zie je :

Macbook Pro 13" Early 2011
Dell Ultrasharp U2312 met P2311 voet (mooier in mijn ogen)
Logitech DiNivo toetsenbord
Apple Magic Mouse
Rain Design mStand
Apple Remote
Huma magic houder voor iPhone/iPad

Wat zie je niet :

Apple Airport Express
Apple Time Capsule 2 TB (2011)
iPhone 4 (foto mee gemaakt)
Een hoop spul wat niet in dit topic thuishoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Nano2009 op 03-01-2012 12:43 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.