Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 22.619 views

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

zover was ik ook al. Meestal ben ik al gespot voordat ik de andere tank zie. En tja, dan ben je Panzermoes.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 20:53
sIk ben sinds kort begonnen aan de Amerikaanse Heavy line, daarnaast heb ik een Panther I,Hummer en SU-152.
Maar wat is die T1 Heavy een bagger tank.

Het heeft een draaicircel van een halve map. Een "top" snelheid van een dronken lama. Armor wat van papier-maché gemaakt is. Qua kun kan ik bijna niks penetreren van boven mijn tier.

Ik snap niet hoe mensen voorbij deze tank komen, gemiddeld 200-300 xp per potje en moet nog 28k :(
iemand adviezen ?

• Yammie74
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-09 18:09
duk3n schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:53:
sIk ben sinds kort begonnen aan de Amerikaanse Heavy line, daarnaast heb ik een Panther I,Hummer en SU-152.

Het heeft een draaicircel van een halve map. Een "top" snelheid van een dronken lama. Armor wat van papier-maché gemaakt is. Qua kun kan ik bijna niks penetreren van boven mijn tier.

Ik snap niet hoe mensen voorbij deze tank komen, gemiddeld 200-300 xp per potje en moet nog 28k :(
iemand adviezen ?
Geduld en gewoon door grinden, zoals iedereen die jou voor ging ;)

• wontcachme
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:28

wontcachme

You catch me? No you wont

Voor kerst krijg je komende week 5x xp op elke eerste win van de dag per tank. Nu baal ik helemaal dat ik kan spelen met 6 fps :(

GamePC (AMD Ryzen 5600x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Sapstengel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-09 09:20

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

iemand adviezen ?
Beste advies: Leer geduld opbrengen....de M6 is erger, maar de T29 maakt alles goed!

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-12 13:08
ben sinds kort begonnen aan de Amerikaanse Heavy line, daarnaast heb ik een Hummer ( _O- )
Ik vind de t1 echt heerlijkik vermaak mij uitermate met deze tank en dan is die nog stock :P. Is een goede mix tussen de KV en Pzkpf IV
De m3lee vond ik duizend maal erger

7.0 is in ieder geval een flinke vooruitgang. (leuke company's helpen daar natuurlijk in mee:P)

[Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 20-12-2011 21:13]

• duk3n
Gelukkig dat er nog mensen hele posts doorlezen en de humor er van inzien ;-)
Als die M6 een nog ergere grind is, weet ik niet of het wel de moeite waard is om een heavy van tier 7+ te hebben ?
Verdient een tier7+ heavy uberhaupt nog credits ?

• Yammie74
duk3n schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:44:
Als die M6 een nog ergere grind is, weet ik niet of het wel de moeite waard is om een heavy van tier 7+ te hebben ?
Ja zekers, met mijn T29 sta ik nog steeds positief

Anoniem: 155467

Ik heb zelf de Tiger 1 gehad, en daar valt prima mee te verdienen zonder premium. Volgens mij speel je met Tier 8 even, en met 9 en 10 verlies je zelfs al win je.

Arty en TD is iets anders denk ik. Met m'n huidige Tier 7 TD (JagdPanther) verdien ik bakken met creds en xp. Nog veel meer dan in m'n VK36H. Ik hoop dat de JagdTiger nog steeds een grootverdiener is :P

• xCell
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:34

iemand adviezen ?
Nog 112 potjes spelen? :+

if it ain't broke, break it and learn

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Plenty!
Maar wat veel belangrijker is, is de fun!

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 04-12 13:27

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Weet iemand of OverTargetMarkers weer/nog werkt ? Er is geen eensluidend antwoord te vinden.

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 04-12 13:27

garathane

l'enfer, c'est les Autres

• Yammie74

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
psychoclown schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:53:
Ze willen 7.1 in December nog uitbrengen :)
Ah nee dat kunnen ze niet maken, die franse tanks gaan het hele spel verpesten als ze in de huidige staat worden uitgebracht. Tier 9 mediums + heavies met de snelheid van t50's, lichtjes overdreven...

Xsiedit

• cmotd
  • Laatst online: 30-01-2013

iemand adviezen ?
Ik heb me prima vermaakt met de T1. Ik heb hem altijd meer als een soort medium gespeeld...

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 04-12 23:24
Ik wel, maar dan een versie van de russische site. De link vond ik op het eu-forum na zoeken op overtarget mod.

[removed]

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-12 12:04

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

redwing schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:22:
[...]

Ik wel, maar dan een versie van de russische site. De link vond ik op het eu-forum na zoeken op overtarget mod.
Ik heb ze ook werkend gekregen via een russische site (google translate enzo)
Je hebt twee bestanden die je in je gui/res/flash moet plakken, eentje is het bestand en het andere zijn eigenlijk je instellingen.
Works like a charm again.

ik vond em onder google "over target markers+ wot+7.0", kom je op het europees forum, kom je op reddit uit en dan op een russische site.

Nu deze avond nog eens kijken voor zo een contourmod, ik gebruik er eentje met armor diktes erbij, want nu staan ze gespiegeld en niet alle tanks zitten er al tussen. Het ziet er niet uit momenteel :S

Gisteren dan nog even bezig geweest met al mijn verdwenen skins terug te zetten. En het begint er terug wat treffelijk uit te zien. Maar man wat zijn die official skins lelijk. Zeker als ze dan nog in combo zijn met mijn skins :P en duur. 540 000 Silver voor een maand een skin op mijn IS-4.

De artyshells zijn wel een verbetering. De rode gloed vind ik wel sexy :P
Maar ik heb precies wel last van een soort microstutter nu en dan, geen duidelijke oorzaak te vinden. Het is geen lag, ik heb erop gelet. Nog iemand last van?

Voor de rest merk ik niet zò veel verandering, behalve het aantal bounces op sloped armor.
En volgens mij is de mate waarmee een shell zijn penetratie waarden verlaagd over de afstand ook verhoogd. " shell flight speed delta" ofzoiets. Ove rgrote afstand lijkt mijn indicatortje vaker oranje te worden dan vroeger. (tenzij hij nu rekening houdt met de hoek waaronder ik schiet, dat kan ook)

[Voor 12% gewijzigd door Joindry op 21-12-2011 07:57]

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 02-12 15:08
...
iemand adviezen ?
Ik vond hem best wel leuk spelen. de T1 Heavy is redelijk accuraat waardoor je lekker op afstand kan blijven.
als je eenmaal de motoren hebt geresearched zal de draaicircle nogsteed niet klein zijn maar je bent wel lekker vlot. je kan dan regelmatig als je mid-tier bent de hill's op rijden (Himmelsdorf, Campinovka, Prokhorovka) en dan sta je ineens tegen mediums die je weinig kunnen doen (of tegen een T-59....waar je weinig tegen kan doen)

de M6 blijft kwa fire-power redelijk zwak maar ook hiermee lekker op afstand bllijven spelen en er voorzichtig mee spelen.

Als je eenmaal de T29 hebt dan ge je 1 op 1 T8 spelers aan. tot ze over de heuvel gaan rijden waar je je hull verstopt hebt.

Gisteren de top-gun van de T29 gemount. Ik moet toch weer wennen aan de ammo prijzen, niet meer op alles schieten maar echt weer zorgen dat elk schot telt, had zelfs verlies geleden!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zolang T1 heavy en M6 bacon strips langs de zijkant boven hun tracks hebben, kan het geflankt worden door alles dat 50+ mm penetratie heeft.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

• redwing
Joindry schreef op woensdag 21 december 2011 @ 07:51:
[...]
Ik heb ze ook werkend gekregen via een russische site (google translate enzo)
Deze : http://mirtankov.su/over-target-markers-0-7-0

Maar google translate is inderdaad wel erg handig voor die site alhoewel je met uitproberen welke link je moet pakken waarschijnlijk ook wel uit komt ;)

[removed]

• Appel
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04-12 12:23
Puur uit interesse, heb jij dan tijd als er een Maus de hoek om komt knallen om even zijn armour waarden te checken voordat je schiet? :P Ik zie namelijk persoonlijk niet in wat het nou toevoegt.

En over het gebounce, dat heb ik ook gemerkt. De hulls van mijn amerikaantjes zijn op afstand een stuk bounceiger geworden!

De Pershing M26 buffs zijn ook leuk te merken, mijn aim circel blijft tijdens het rijden een stuk kleiner! Is nog niet zo pro als op de Patton maar dat geeft niet. Gister 3 Type-59's ge-one-shot! 1 van 100%, 1 van 30% en eentje van 75%.. Maar toen reden we op volle snelheid naast elkaar :P

Boom goes the Chinaman! :D

If you at first don't succeed. Try sudo. MCSA 2016

• TheJukeBox
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-11 11:59
Heb gister trouwens even op de test server met een Type59 gereden.
Vind het maar een rot tank om mee te rijden!
Je bounced als de ziekte en ik vind dat je niet heel veel damage doet
( misschien is het wel gewoon omdat ik er niet mee kan omgaan ;) )

• Appel
TheJukeBox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:09:
( misschien is het wel gewoon omdat ik er niet mee kan omgaan ;) )
:Y

Hoge tier tanks (T-44, T-54, M26, Patton) hebben iets van een leercurve die je even moet snappen. Omdat je als medium een stuk minder statisch bent als een heavy moet je echt even doorkrijgen wat voor een terrein en situaties je wel en niet kan doen. Anders word je genadeloos afgeschoten.

Enkele tips voor de T-59, T-44 en T-54:
  1. Sta nooit stil.
  2. Laat nooit iets anders als je voorkant zien.
  3. Sta nooit stil.
  4. Het is niet erg om terug te trekken.
  5. Sta nooit stil.
  6. Een zij- of achterkant van een vijand is leuk! Een voorkant niet.
  7. Heb ik al gezegd dat je nooit stil moet staan?
Mocht je een andere tank tegenkomen en je bent in de situatie waarin je niet weg kan vluchten, herinner regel 1 & 2. Veel medium drivers voelen de noodzaak om dan te gaan circelen, maar dat is eigenlijk alleen handig als je met een wolfpack mediums bent. De T-59, T-44 en T-54 hebben zo'n enorm sloped voorkant dat je er wel mee wegkomt om met je voorkant te "dansen''. Dat is constant naar voor en achter en naar links en rechts *krabben.

Krabben is naar voren bewegen met de links en rechts toetsen. Dit omdat oosterse tanks niet op de plek kunnen draaien ;)

He shit, nu is het een soort mini-howto geworden :P

• TheJukeBox
Appel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:17:
[...]

:Y

Hoge tier tanks (T-44, T-54, M26, Patton) hebben iets van een leercurve die je even moet snappen. Omdat je als medium een stuk minder statisch bent als een heavy moet je echt even doorkrijgen wat voor een terrein en situaties je wel en niet kan doen. Anders word je genadeloos afgeschoten.

Enkele tips voor de T-59, T-44 en T-54:
  1. Sta nooit stil.
  2. Laat nooit iets anders als je voorkant zien.
  3. Sta nooit stil.
  4. Het is niet erg om terug te trekken.
  5. Sta nooit stil.
  6. Een zij- of achterkant van een vijand is leuk! Een voorkant niet.
  7. Heb ik al gezegd dat je nooit stil moet staan?
Mocht je een andere tank tegenkomen en je bent in de situatie waarin je niet weg kan vluchten, herinner regel 1 & 2. Veel medium drivers voelen de noodzaak om dan te gaan circelen, maar dat is eigenlijk alleen handig als je met een wolfpack mediums bent. De T-59, T-44 en T-54 hebben zo'n enorm sloped voorkant dat je er wel mee wegkomt om met je voorkant te "dansen''. Dat is constant naar voor en achter en naar links en rechts *krabben.

Krabben is naar voren bewegen met de links en rechts toetsen. Dit omdat oosterse tanks niet op de plek kunnen draaien ;)

He shit, nu is het een soort mini-howto geworden :P
Ik vind punt 1 3 en 5 het mooist om te zien :)

Maar is goed ik zal het onthouden.
Denk dat heavies toch beter in mijn straatje liggen ;)

Edit, ben punt 7 ook vergeten :)

• redwing
Appel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:06:
[...]
Puur uit interesse, heb jij dan tijd als er een Maus de hoek om komt knallen om even zijn armour waarden te checken voordat je schiet? :P Ik zie namelijk persoonlijk niet in wat het nou toevoegt.
Het voordeel er van is dat je aan het begin van het potje al snel kunt zien bij wie je uit de buurt moet blijven :) Je moet het dus niet gebruiken als je al in een gevecht zit, maar daarvoor al. Ik heb ze ook een tijdje gebruikt en zeker bij nieuwe tanks is het heel handig (zoals straks b.v. met die franse tree). Momenteel gebruik ik ze niet meer omdat je wel leert wat je wel en niet moet doen.

[removed]

• Appel
TheJukeBox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:19:
[...]

Ik vind punt 1 3 en 5 het mooist om te zien :)

Maar is goed ik zal het onthouden.
Denk dat heavies toch beter in mijn straatje liggen ;)

Edit, ben punt 7 ook vergeten :)
Maar Mediums zijn zo gigantisch leuk! Als de stukjes op hun plek vallen dan vallen ze ook goed. Als ik met mijn Patton in de heuvels rijd en ik kom een IS-7 tegen dan is ie gewoon de sjaak. In mijn T-54 een maus te grazen nemen (mits die alleen is) is 'makkelijk'.

Er zijn weinig mooiere momenten in WoT als met 4 of 5 mediums een heavy te bespringen en 'm binnen 20 seconden te zien ontploffen. Of als je op Sand River het heuveltje over komt, zodra je de eerste arty raakt zie je zijn maatjes naar je toedraaien, tegen die tijd sta je alweer in de flank van de dode 2e de 3e af te schieten.

De laatste heavy van de tegenstander met 4% hp te spotten, in te locken met autoaim, het heuveltjes over te knallen met bijna 50 km/h en 'm een shell in de motor te geven.

• TheJukeBox
Heb jij een mod die kan zien of je door iemand armour heenkomt ?

• Appel
TheJukeBox schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:29:
[...]

Heb jij een mod die kan zien of je door iemand armour heenkomt ?
Zit standaard in WoT ;) Settings > Recticle. Volgens mij de onderste optie, moet je zoeken naar iets met AP Indicator.

Groen = penetration, Oranje = misschien en rood = you're screwed.

• TheJukeBox
Appel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:31:
[...]

Zit standaard in WoT ;) Settings > Recticle. Volgens mij de onderste optie, moet je zoeken naar iets met AP Indicator.

Nice dat moet ik maar eens aan gaan zetten dan ;)

• Joindry

Joindry

Appel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:06:
[...]

En over het gebounce, dat heb ik ook gemerkt. De hulls van mijn amerikaantjes zijn op afstand een stuk bounceiger geworden!
Idd die hulls, ik raak met mijn 200pen vk4502a niet meer frontaal door een T32.
en die armorwaardes, tijdens de 30sec wachten voor de game als ik kijk naar wat we "in de kuip hebbe"n kijk ik daar naar ja.

Met mijn IS-4 heeft het weinig zin, die penetreert zowat alles. Maar met een tier 4-7 tank kan het wel handig zijn. Want weet ik nu of de zijkant/voorkant van de x net wel of net niet werkt met mijn 125 pen gun.
Get my drift. De voorkant van een Tiger is zo bvb net een brug te ver voor mijn Pz III/IV.
Zo kijk ik snel eens voor de game wat, ik écht niet op moet beginnen schieten. Ik vind het heel nuttig.

• Vae Victus
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-11 18:22

Vae Victus

Awesome God

Zeker wel! Heb zelfs eens 85k credits gehaald in een potje met de T29. De T32 (Tier 8 USA heavy) kan je ook nog gewoon winst mee maken. Redelijk makkelijk zelfs. De T34 (Tier 9 USA heavy) is wel moeilijk om winst mee te spelen. Je moet wel je best doen in ieder geval.

[Voor 20% gewijzigd door Vae Victus op 21-12-2011 11:09]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• TheJukeBox
Zo net even via teamviewer Die overtarget markers aangezet en de AP indicator.
Handig, zo'n moeder die de hele dag niks aan het doen is en die dan je pc even aanzet :)
garathane schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:42:
Weet iemand of OverTargetMarkers weer/nog werkt ? Er is geen eensluidend antwoord te vinden.
Jawel hoor maar je moet wel de 7.0 versie hebben: http://translate.google.c...topic%2F217949-otm-070%2F
MrOleo schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:33:
[...]

Ah nee dat kunnen ze niet maken, die franse tanks gaan het hele spel verpesten als ze in de huidige staat worden uitgebracht. Tier 9 mediums + heavies met de snelheid van t50's, lichtjes overdreven...
Verpesten? Nee dat denk ik niet maar ze zullen wel een andere wending geven aan de battles. Ze mogen dan wel snel zijn en de auto-loaders (mits goed gebruikt) zijn aardig pijnlijk maar ze hebben armor van papier.
Vraag me heel sterk af wat een franse tank aan damage krijgt als ik full speed met mijn E50 erop knal, tier 5 en lager is dan sowieso in één klap dood :P
Appel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:31:
[...]

Bij mij stond dat toch echt default al aan maar dit wil je sowieso hebben.

Gisteren ook mooie battles gehad, eerst wat wisselende company battles maar daarna wat platoonbattles met shockwave en loquar. De eerste twee meteen al Top Gun gevolgd door een 1094 exp met een loss en meteen erna weer een Top Gun, gemiddelde van die 4 battles was ook iets van 1650+ :P
Later ook een leuk potje gehad in tier 10 loquar (T-44) en ik (T32) waren nog over tegen een stuk of 5 waarvan we wisten dat er in ieder geval één afk was, 3 arty (waarvan 1 GW Tiger met 5 kills) en een T-54 die bij loquar in de buurt reed. Loquar heeft de T-54 gesolo-ed en ik ging richting hun base. Kwam een M41 tegen en loquar reed via de andere zijde naar hun basis, de GW Tiger samen gesloopt en vervolgens de laatste 2. Samen toch weer 9 kills :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Joindry

Joindry

psychoclown schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:21:
[...]

Verpesten? Nee dat denk ik niet maar ze zullen wel een andere wending geven aan de battles. Ze mogen dan wel snel zijn en de auto-loaders (mits goed gebruikt) zijn aardig pijnlijk maar ze hebben armor van papier.
Vraag me heel sterk af wat een franse tank aan damage krijgt als ik full speed met mijn E50 erop knal, tier 5 en lager is dan sowieso in één klap dood :P
Kan iemand mij eens kort uitleggen hoe die autoloaders werken? Hoe ze géén voordeel zouden kunnen zijn bvb?

• skoozie
Joindry schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:45:
[...]
Kan iemand mij eens kort uitleggen hoe die autoloaders werken? Hoe ze géén voordeel zouden kunnen zijn bvb?
je kan geen med-pack gebruiken als ie aan diggelen ligt? je tank wordt er minder groot door. meer kan ik niet bedanken :S

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• TheJukeBox
Joindry schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:45:
[...]

in principe heel simpel
De eerst reload duurt, laten we zeggen 30 seconde.
Hierna kun je 4/6 keer knallen.
Dus:
Boem reload van 0.5 - 1 sec
Boem

Weer een 30 sec reload.

En de herhaling.

Edit: even de reload goed gezegt :)

[Voor 8% gewijzigd door TheJukeBox op 21-12-2011 11:50]

• A-Tray
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:45
Je hebt naar wat ik begreep een behoorlijk lange laadtijd nadat je de autoloader hebt leeggeschoten.
Dan ben je dus kwetsbaar.

Edit: wat onze vriend Jukebox zegt dus :)

[Voor 15% gewijzigd door A-Tray op 21-12-2011 11:47]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• oosterhofjf
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:30
Gisteren en vandaag lekker bezig geweest op de testserver met de franse tanks. Zal even kort mijn bevindingen schrijven.

tier 1 t/m 5 = niet echt boeiend

dan begint de plezier met de AMX 13 75. Lekker de gun erop met auto loader en trollen maar. Met de Franse tactiek kan je meerdere dingen doen. Ze zijn snel en klein en daarmee goed om mee te scouten. Anders kan je een mooi sniper plekje opzoeken en je gun het werk laten doen. Je kan ook voor de volle aanval kiezen om je autoloader leeg te schieten en weer dekking te zoeken. Als je voor de aanval kiest, moet je wel van te voren kiezen waar je heengaat als je moet herladen want dat duurt zo lang als een high tier arty.

In het begin van een potje sjeezz ik naar voren om een mooi bosje op te zoeken te spotten. Als ze vervolgens te dichtbij komen schiet ik 6 schoten en ga ik me verplaatsen. En dit recept alsmaar herhalen. Tot nu toe ben ik eigenlijk alleen maar low tier geweest en haal ik bij een win 9-10k exp en bij een loss iets van 5-6 k exp.

Dan hoor ik je al denken: wauw wat een fijne tank! maar zijn er ook nadelen?

jup zelfs een loltraktor kan door je armour heen en het is net een frans varken. Franse medium tanks kunnen niet naar boven richten. Als je bv een berg afgaat kan je niet erg hoog mikken. Valt echt heel vies tegen!

Tier 7 is vrijwel hetzelfde alleen dan beter :D Tot nu toe hier de meeste potjes mee gespeeld en ik ben niet bang van tier X (behalve maus). Uit het niets komen opduiken 6 schoten in de zijkanten en achterkant en weer wegrijden (laffe fransen :) )

Tier 8 zo dadelijk eens proberen.

Het lijkt me trouwens een grote impact op de clanwars aangezien de snelheid erg hoog is. ga in een wolfpack en je hebt mega veel vuurkracht. De tijd dat een tier x geschoten heeft kunnen de Franse tanks misschien wel 4 keer schieten. Dan is het een kwestie: wie heeft de meeste hp.

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
psychoclown schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:21:

Punt is in hogere tier het armour verschil tussen pattons/t54's en de franse tanks niet echt relevant is. Alles op dat niveau schiet er toch wel doorheen. Het enige verschil is dat HE wellicht penetreert bij de fransen.
Tov de heavies van andere landen zal het wel allemaal goed komen, daar balanceert het armorniveau een en ander. (helaas speel ik zelf vooral td + medium).

Rammen kan inderdaad wel interessant worden, ze zijn wel zo snel dat dat nog best lastig zou kunnen worden.. :)

Maar het was wel lachen en een leuke afwisseling toen ik in mijn eerste potje op de testserver op Himmelsdorf in mijn patton met 2 anderen tier 7 en 9 mediums boven op de heuvel aankwam en we nog voor mijn 2e schot (nadat de eerste niet had gepenetreerd 8)7 ) afgeslacht waren door 3 lorraines en een franse tier 8 heavy.

Xsiedit

• Joindry

Joindry

Hmm, Joindry heeft plots mss wel interesse in een franse tank. Gezien mijn huidige uitgestipelde pad toch op hold staat (stug E-100 en gratis russen) hebbik wel wat credits en free xp. Zo kan je als je detracked wordt als heavy en jouw schot net hebt gelost wel héél snel héél hard gestraft worden.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik wil wel een werkende 14,5 mm machinegeweer op mijn Soviet tanks, dan kan ik nog door het veel te lichte armor van Franse tanks schieten.

• Joindry

Joindry

Als die franse tanks nog wat cammoskills hebben wordt dit wel de ultieme guerilla tank. Lekker lang in de bosjes blijven zitten. Snelvuur als de vijand dicht genoeg komt en dan de biezen nemen. En euhm, een ultieme TD killer.
Als ze dit jaar nog komen zullen ze waarschijnlijk wel wachten tot hun kerstpecial voorbij is. Anders hoeft niemand langer dan één win te spelen in tier 1-4.

Trouwens als iemand gespeeld met de vernieuwd T-44? Is het nu een goede tank geworden? Betere gun, meer gebounce, betere motor.

[Voor 3% gewijzigd door Joindry op 21-12-2011 13:43]

• defiler1974
  • Laatst online: 30-09 23:17
MrOleo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:01:
[...]

Punt is in hogere tier het armour verschil tussen pattons/t54's en de franse tanks niet echt relevant is. Alles op dat niveau schiet er toch wel doorheen. Het enige verschil is dat HE wellicht penetreert bij de fransen.
Tov de heavies van andere landen zal het wel allemaal goed komen, daar balanceert het armorniveau een en ander. (helaas speel ik zelf vooral td + medium).

Rammen kan inderdaad wel interessant worden, ze zijn wel zo snel dat dat nog best lastig zou kunnen worden.. :)

Maar het was wel lachen en een leuke afwisseling toen ik in mijn eerste potje op de testserver op Himmelsdorf in mijn patton met 2 anderen tier 7 en 9 mediums boven op de heuvel aankwam en we nog voor mijn 2e schot (nadat de eerste niet had gepenetreerd 8)7 ) afgeslacht waren door 3 lorraines en een franse tier 8 heavy.
Heb je bij zo'n hoge schietsnelheid geen last van de aiming tijd? Stel dat je in 1 sec kan schieten, maar je hebt 1,5s aiming tijd. Dan ben je na 5 schoten behoorlijk onnauwkeurig. (zelfde effect als flak guns op low level tier)

• Appel
defiler1974 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:45:
[...]

Heb je bij zo'n hoge schietsnelheid geen last van de aiming tijd? Stel dat je in 1 sec kan schieten, maar je hebt 1,5s aiming tijd. Dan ben je na 5 schoten behoorlijk onnauwkeurig. (zelfde effect als flak guns op low level tier)
Hangt van je precisie af. Even er van uitgaande dat het een USA gun is met laten we zeggen 0.33 precisie.

Op lange afstand 400m+ schiet je dan gewoon om de 1.5s.
Op medium afstand 100m -> 300m kan je om de 1.0 of 1.5s schieten, dat is een beetje afhankelijk van de situatie.
Op korte afstand kan je gewoon lekker rammen, dan is je aim al klein genoeg om een onderplaat of een zijkant te raken.

• oosterhofjf
Tier 8 medium van de Franse geprobeerd en dat is een grote tank die je beweegt als een kleine medium. Verder helemaal goed met de autoloader, supersnel en papieren armour.

Ik moet de franse heavy line nog proberen, maar volgens mij is alles zo een beetje het zelfde.

gemiddeld xp :
tier 6 = 1024
tier 7 = 1416
tier 8 = 1096

hoera voor de autoloaders :)

• TheJukeBox
Het is wel een lekker gevoel, zo'n autoloader :)

• Appel
oosterhofjf schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:29:
Tier 8 medium van de Franse geprobeerd en dat is een grote tank die je beweegt als een kleine medium. Verder helemaal goed met de autoloader, supersnel en papieren armour.

Ik moet de franse heavy line nog proberen, maar volgens mij is alles zo een beetje het zelfde.

gemiddeld xp :
tier 6 = 1024
tier 7 = 1416
tier 8 = 1096

hoera voor de autoloaders :)
Moeten we nog rekening houden met dat het op een test server is met zijn x5 of x10 exp? :P

• TheJukeBox
Appel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:43:
[...]

Moeten we nog rekening houden met dat het op een test server is met zijn x5 of x10 exp? :P
Het is X10.

Op de normale server nu X5 voor de eerst victory each day.

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Ik vind die autoloaders in veel gevallen maar "overpowered", kom je als medium/heavy een franse medium/heavy tegen, 1 op 1, ben je al afgeknald voordat je zelf uberhaupt 2 schoten gelost hebt.

• Appel
Victory!
Battle: Arctic Region Wednesday, December 21, 2011 17:59:00
Vehicle: M46 Patton
Experience received: 8,900 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 62,446
Me like :)

• oosterhofjf
Ik doe gezellig met je mee :) heerlijk die 5x tijden

Op het begin een beetje slecht verdeeld met de tanks op de flanken. Vrijwel alles ging richting G1 waarop ik besloot naar het midden te gaan. Eenmaal daar een panther 2 100% afgemaakt, daarna 2 schoten op IS 3. Dan ineens een Jagdtiger in mn rug en hoeveel ik om hulp riep, niemand kwam me helpen. Werd door de IS 3, KV en jagdtiger onder vuur genomen en gelukkig heb ik Russisch magisch armour 8) Alle drie gemold en daarna een loslopende VK en Tiger afgemaakt. Nog snel naar basis om de laatste tank te mollen.

Best druk in je eentje! :9

[Voor 52% gewijzigd door oosterhofjf op 21-12-2011 18:44]

• Yabada
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-10 12:58
Dit zal misschien bij jullie al old-school news zijn, maar kwam vandaag tot de ontdekking dat mijn elite T-44 tank nog verder kan upgraden met BL gun en sterkere engine. En dat is helemaal niet verkeerd :P
Netjes ik had 9496 exp op mijn E-75 :)
Ging wel weer erg lekker vanmiddag toen ik speelde, erg fijne potjes gehad en zo'n beetje 80-90% gewonnen.
Yabada schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:30:
Dit zal misschien bij jullie al old-school news zijn, maar kwam vandaag tot de ontdekking dat mijn elite T-44 tank nog verder kan upgraden met BL gun en sterkere engine. En dat is helemaal niet verkeerd :P
Sinds 7.0 inderdaad ;)

• cmotd
  • Laatst online: 30-01-2013
Eerst 3x kansloos verloren, daarna ineens leuk :)

Victory!
Battle: Erlenberg woensdag 21 december 2011 23:50:01
Vehicle: IS-3
Experience received: 9.450 (x5 for the first victory each day)
Credits received: 56.290
Battle Achievements: Defender, Sniper

• patrickos85
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-12 23:28
Mijn WTF momentje van de dag was dat ik met mijn M41 alleen tegen een IS3. Mijn eerste schot, direct hit en er gaat 400 hp af en hij is tracked. Ondertussen schuil ik achter een andere arty die al opgeblazen was. Ik wacht op mijn reload en ondertussen schiet hij mis. dit gebeurde nog 2x, waardoor ik zowaar de kans kreeg om het af te maken, zonder dat hij mij 1x geraakt heeft.

Kreeg nog complimentjes over van spectators 8)

• Joindry

Joindry

Ik had gisteren ook een WTF momentje, een loss van 1287 XP op mijn Ferdi, 7 kills en het kon veel beter.

Sand River, start zuid, ik ga links de duinen in. direct komen er wat Pz III/IV en consoorten rondgereden waarvan ik er direct wat kan afmaken. Daarna, het slechtste teamwork van de vijand ooit en ik zet nog een t-29, tiger P en een Jagdpanther op mijn naam. Ik verplaats me naar de Rigde op J3, dicht bij het stadje. ammorack ik in de vlucht nog een t-43 in F5, op het uitkijkpunt. Ook nog een overmmoedige Stug III sneuvelt al snel :P
Dan merk ik plots dat onze hele rechterkant gewiped is en ik de enige over ben op onze flank. Enkel nog een T-29 en en Panther blijven over. Bij de vijand ook drie stuks. en SU 152 een T-29 nog een Ferdi. Toen ik over heuvel kwam zag ik ze alledrie staan, de ferdi Op J1, links van mij. de SU vooraan in de base en de T-29 center base. Onze twee resterende tanks kwamen door het midden van de map gereden. Toen dacht ik, dit is een kat in het bakkie.

Maar, dan begon het, ik kom over de het heuveltje en mijn crosshair rolt bijna uit zichzelf op de SU152. Ik merk op de ferdi links van mij ook kan mikken op mij dus ik trek me terug na één schot. Mijn schot, hoewel ik volledig was ingezoomed was, was zo krom dat het op de buitenlijn van mijn crosshair kwam en mistte de SU volledig. De Ferdi raakte mij wel en ik verloor 250 HP. Ik dacht en zag, hiphoi, de andere ferdi heeft nog niet de top gun. Dit komt goed.
Terwijl ik vecht met de andere ferdi sterven onze twee tanks door schoten van de SU (die ik makkelijk kon raken (en doden in één schot) en mysterieus mistte) en van 150m dinged mijn ferdi 2 van de drie keren op de andere Ferdi. Nooit meegemaakt. Hij dingde niet een keer op me... Resultaat plots was het 0-3 en de droom was over. Dit kon makkelijk 9 kills geworden zijn en 2700 XP (niet verdubbeld).

Geen pics, ik heb de score wel gepost op het got channel.

Erna speelde ik wat rotpotjes uit pure frustratie.

Volgens mij is de JT trouwens meer bouncy geworden aan de voorzijde. Nog iemand gemerkt. Gisteren een JT a hell of a beating zien krijgen van 3* T30 en hij kon er zelf nog één killen voor hij stierf.

• skoozie
@Joindry, dat is wel zuur! Ik kwam gisteren ook een JT tegen met mijn IS-4 met S-70. en normaal als mijn crosshair helemaal de JT omsloot kon ik schieten, nu was het ding, ding.
Ook mijn Easy8 tegen een stug, hij dingt op mij 2x ik raak hem 2x vol hij heeft nog 30% over en ik 100%. vervolgens ding ik alles op hem en penetreert hij alles. ik werd in 5 schoten gesloopt zonder hem nog maar 1x te raken. mijn indicator gaf op de hele voorkant groen aan en de afstand was hooguit 100 a 150m.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• TheJukeBox
De "sloped" armour werkt nu tenminste een keer :)
Gister reed ik in mijn Jagdpanzer IV en een panther dingde ook continu op mij, erg fijn :+
Ben nu wel erg benieuwd naar de jagdpanther!:)

• skoozie
Mijn hetzer was inderdaad ook flink aan het dingen. echter had ik het idee dat die HE niet heel erg hard meer schoot op de hogere levels. en die hadden weer meer firepower om door mijn voorkant te komen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• TheJukeBox
skoozie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:16:
Mijn hetzer was inderdaad ook flink aan het dingen. echter had ik het idee dat die HE niet heel erg hard meer schoot op de hogere levels. en die hadden weer meer firepower om door mijn voorkant te komen.
HE is dan ook zwaar generfed, ik vind dat je nu niks meer aan HE heb.
( iig tot het tegendeel bewezen is :+)

• defiler1974
  • Laatst online: 30-09 23:17
TheJukeBox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:17:
[...]

HE is dan ook zwaar generfed, ik vind dat je nu niks meer aan HE heb.
( iig tot het tegendeel bewezen is :+)
Mijn 155mm gun op KV doet het nog goed met HE, het meeste spul on level is nog steeds in 1 klap dood. Zwaarder spul krijgen nog steeds flinke klappen.
De hoge kaliber guns in combinatie met HE heeft dan ook het minste nadeel van de HE nerf :)

• TheJukeBox
Reed gister trouwens even in de A-20, maar zonder HE raak je vrijwel niks meer ( behalve bv de hummel )
Best irrietant.

Heb gister stuk of 4 low-tier tanks gekocht.
Ze zijn allemaal voor de helft van de prijs zodat ik geen verlies maak :+
Ik probeer bijvoorbeeld even de Marder II uit met de 75MM gun erop en ik speel de A-20 tot ik de T-34 geunlocked heb.
Koop ik die ook weer voor de helft van de prijs ;)

• Joindry

Joindry

Ik heb de JT maar unlocked omdat ik dan weer een excus heb om met mijn Ferdi te mogen spelen :P
Maar ik weiger de JT te kopen :)
logic, i think not

• TheJukeBox
Joindry schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:32:
Ik heb de JT maar unlocked omdat ik dan weer een excus heb om met mijn Ferdi te mogen spelen :P
Maar ik weiger de JT te kopen :)
logic, i think not
Ik vind het wel logic.
De extra TD lijn van de duitsers duurt toch nog wel even, voor die tijd heb je vast wel nieuwe xp voor de nieuwe tier 9 td.
Daarbij, misschien word de jagdtiger wel beter gemaakt in de komende tijden.

Conclusie: ik vind het wel logisch. Zeker omdat je kunt zeggen dat je dan meteen 2 tier 9 td's Kunt hebben.
( of je wilt is een ander verhaal )

• Joindry

Joindry

TheJukeBox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:34:
Conclusie: ik vind het wel logisch. Zeker omdat je kunt zeggen dat je dan meteen 2 tier 9 td's Kunt hebben.
( of je wilt is een ander verhaal )
Ik wil er best wel 2, maar ik wil er niet voor betalen :P Hij lijkt mij trouwens beter.
Heeft iemand er één staan en kan hij dit bevestigen? Mss de hitboxen in combo met sloped armor, in combo met iets betere stealthwaardes?

Volgens mij hebben ze het cammogebeuren ook wat onder handen genomen. Mijn IS-4 leek stealthier en mediums leken mij ook wat langer gecloacked te blijven.

• TheJukeBox
Sloped armour werkt nu zowiezo beter.
Normaal knalde een panther zo door m'n armour heen maar nu bounced hij erg veel.
over stealth weet ik helaas niks.

Is een RAM-II een goeie tier 5 premium tank ?
Valentine?
Churchill ?
:D

[Voor 19% gewijzigd door TheJukeBox op 22-12-2011 10:56]

• skoozie
ik denk niet dat er mensen zijn die nog willen beginnen, maar als je WOT wil proberen kan je hier een code aanvragen om je alvast iets opweg te helpen: http://contest.mmosite.com/index.php/activity/sendkey/wot_t2light_tank_giveaway

letop, dit is enkel voor nieuwe spelers

[Voor 7% gewijzigd door skoozie op 22-12-2011 11:32]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• TheJukeBox
skoozie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:31:

letop, dit is enkel voor nieuwe spelers
Heb je het geprobeerd op jou account ? ;)

• skoozie
Dat niet, maar het lijkt me op zo'n zelfde code als de vorige keren. kreeg een mailtje van mmo-sit edat er weer een actie was mbt WOT.
After you redeem your invite code, you will receive these items:
- T2Light Tank
- 1 DAY OF PREMIUM
- 300 GOLD

Note:
PLEASE, MAKE SURE YOUR READERS UNDERSTAND THE CODES ARE FOR NEW REGISTRATIONS ONLY

You can use your invite code only once while creating your World of Tanks account. Code is valid only for European and North American game servers.
If you already have an account with World of Tanks, share your invite code with a friend!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

TheJukeBox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:54:
Sloped armour werkt nu zowiezo beter.
Normaal knalde een panther zo door m'n armour heen maar nu bounced hij erg veel.
over stealth weet ik helaas niks.

Is een RAM-II een goeie tier 5 premium tank ?
Valentine?
Churchill ?
:D
Van de drie die je noemt issie de beste keuze.
Alleen de MM is niet altijd leuk bij de RAM...

• Donderpoes
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-12 20:42
Is de E100 beter/leuker dan de E75?

[Voor 11% gewijzigd door Donderpoes op 22-12-2011 12:34]

• ThomasG
  • Nu online
-

[Voor 98% gewijzigd door ThomasG op 22-12-2011 12:51]

Mijn inziens zijn het verschillende tanks en hebben allebei wel wat leuke en goede punten.
De E100 is een echte damagedealer en kan ook zeker wat schoten bouncen als je hem goed positioneerd.
De E75 bounced uit zichzelf al iets meer maar heeft daarentegen de Maus gun welke meer neigt naar een 'sniper'.

• Donderpoes
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-12 20:42
Ik heb nu 4 potjes gespeeld in de E75, tot nu toe bevalt hij niet. Moet alleen de top motor nog krijgen. Ben aan het twijfelen of ik wel door wil gaan naar de E100.

Maar misschien moet ik even wennen aan de speelstijl.

• r_dewilde
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01-12 20:57
Donderpoes schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:02:
Ik heb nu 4 potjes gespeeld in de E75, tot nu toe bevalt hij niet. Moet alleen de top motor nog krijgen. Ben aan het twijfelen of ik wel door wil gaan naar de E100.

Effe doorbijten. Eens je die E75 volledig geüpgraded hebt is het echt een beest van een tank. Het duurt echter wel even eer je gewend bent aan de top gun (Maus gun) ;)
Donderpoes schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:02:

De top motor scheelt, mijn inziens, een hele hoop, je accelereert en stuk sneller en het voelt fijner aan.
Het is eigenlijk een grote KT maar waarmee je iets beter voorop kunt rijden.

• Fest
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Inderdaad, zorg dat je de motor haalt. Het zorgt ervoor dat je tank niet als een log beest aanvoelt. Verder moet je de E75 vrij agressief spelen, althans dat doe ik en mijn win-ratio is daardoor nu 67%. Plaats je tank altijd onder een kleine hoek om nog meer te bouncen en durf gewoon tegen je tegenstander aan te rijden om je bottom plate te verbergen.

• xCell
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:34
Hoe is de overgang van de Tijger 2 naar de E-75?

Ik ben na een WoT sabbatical van meerdere maanden weer aan het grinden en ben zeer benieuwd naar de E-75. Is het aan te raden om na aanschaf direct alle upgrades te unlocken?

if it ain't broke, break it and learn

• Fest
  • Niet online
XcEll schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:22:
Hoe is de overgang van de Tijger 2 naar de E-75?

Ik ben na een WoT sabbatical van meerdere maanden weer aan het grinden en ben zeer benieuwd naar de E-75. Is het aan te raden om na aanschaf direct alle upgrades te unlocken?
Natuurlijk is dat aan te raden, echter moet je wel de XP er voor klaar hebben liggen. Fully upgraded is het een heerlijk beest. De E75 is echt de 'big evil brother' van de KT.

• ThomasG
  • Nu online
Ik heb het idee dat het detectie systeem niet goed werkt sinds de update. Ik sta met mijn TD (low profile) achter een bosje, mijn crew heeft 100% cammoflage, ik heb er een cammo net overheen, ik schiet niet, beweeg niet. Ik heb de verrekijker dus heb 500 meter zicht. Maar toch word ik gespot voordat ik uberhaupt iemand kan zien (en kan hun zelfs niet zien nadat ze geschoten hebben). En er was geen vijandige scout of iets in de buurt.

En dat gebeurt gewoon keer op keer, op plekken waar het voor de update nooit voorkwam. Vreemd.

[Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 22-12-2011 17:59]

Die replays vind ik trouwens ook wel nice. Dan kun je jouw eigen laten en doen eens rustig bekijken, en ook zien waar anderen jouw proberen te raken. Is maar zo'n 500kb zo'n replay. Ik heb die nu standaard aan.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

TheJukeBox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:50:
[...]

Heb je het geprobeerd op jou account ? ;)
Heb het net geprobeerd op m'n bestaande account. Helaas, inderdaad alleen voor nieuwe accounts...

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• duk3n
Ik heb nu eindelijk genoeg xp op de M6 te unlocken, maar vraag me of ik eerste de beste moter moet nemen voordat ik overstap op de m6 ?

Daarnaast lees ik nu veel mensen over HE shells, ik heb deze tot nu toe nooit gebruikt, wanneer en met welke tank zijn deze handig? Momenteel gebruik ik Panther I, JagdPzIV en T1 heavy?

• oosterhofjf
Zo te zien zijn HE shells alleen handig tegen tanks die je zeker weten kan penetreren. en beter dan niks wanneer je er met AP zeker weten niet doorheen komt. HE kan dus ook prima gebruikt worden om weakspots te raken :)

Op lage tiers zou ik geen HE gebruiken.

• Fest
  • Niet online
En altijd HE gebruiken als je de cap moet resetten en je het niet kan veroorloven te bouncen.

• duk3n
Fest schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:53:
En altijd HE gebruiken als je de cap moet resetten en je het niet kan veroorloven te bouncen.
Begrijp ik dat een HE niet kan bouncen ? is de damage dan afhankelijk van de mate van penetratie ?

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:19

thijsco19

KTM 990 SMT

is het misschien handig om de meest gangbare termen in de TS te zetten voor beginners of mensen die de termen niet kennen.
bijv.
hull down, low profile, bouncen, etc.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

thijsco19 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:09:
is het misschien handig om de meest gangbare termen in de TS te zetten voor beginners of mensen die de termen niet kennen.
bijv.
hull down, low profile, bouncen, etc.
je leert het gaandeweg wel hoor ;)

Bouncen is een ricochet, dus geen penetratie
een HE is een high explosive
AP = armor piersing
low profile = laag profiel = lage tank = moeilijk te raken tank [denk aan een Hetzer, die kleine opdonder die jou het leven zuur maakt vanaf tier III]

Begrijp ik dat een HE niet kan bouncen ? is de damage dan afhankelijk van de mate van penetratie ?
HE bounced inderdaad nooit. En een ander voordeel is dat HE in tegenstelling tot AP niet aan penetration verliest over langere afstand.

• Fest
  • Niet online
Hoe groter het kaliber van de gun, hoe minder kans dat een HE shell geen schade doet. Vanaf tier 7 heb ik altijd schade gedaan met HE. Bij een cap boven de 50% schiet ik altijd eerst een HE om zeker te weten dat ik meer tijd krijg om de tank te vernietigen.

In tegenstelling tot hierboven, kan HE wel degelijk bouncen.

[Voor 11% gewijzigd door Fest op 22-12-2011 22:22]

• oosterhofjf
Anoniem: 155467 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:20:
[...]

HE bounced inderdaad nooit. En een ander voordeel is dat HE in tegenstelling tot AP niet aan penetration verliest over langere afstand.
HE zal zeker wel bouncen. Geen garantie voor schade! Het doet wel vaak een beetje schade

• Yabada
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-10 12:58
oosterhofjf schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:29:
[...]

HE zal zeker wel bouncen. Geen garantie voor schade! Het doet wel vaak een beetje schade
HE doet inderdaad wel bouncen. Ik kan me zowieso twee keer herrineren dat ik in een T-34 en T-44 als laatste overlevende tank op de arty afging en dat ze op korte afstand met HE raak schoten op mijn front armor. Maar in beide gevallen een bounce tot mijn grote verbazing. Maar dat was nog in pre 7.0, durf nou niet te garanderen of dat nog steeds geldt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

die hetzer is echt lachen. Bounced ongeveer alles. Best lullig, een marder schoot iets van 15x op mij, alles bounce. Ik 2x op hem, kill.

• Joindry

Joindry

HE bounced nu zeker en vast ook nog. Gisteren nog gehad.
En euhm der is eigenlijk nog een wezenlijk verschil tussen een Ricochet en een bounce. Ricochet is een soort van bounce, maar niet alle bounce zijn richochet. Bounce wil zeggen dat je schot minder penetratie had dan de tank armor had. (doodsimpel) Ricochet wel zeggen dat je shell wegketst vanwege de hoek waarop je schiet. Belangrijk verschil tussen beiden is de resterende energie in je schot. Bij een bounce kan je zeggen dat je schot erna waardeloos is. Bij een ricochet bezit je schot nog voldoende energie om schade toe te richten in de nieuwe baan van het projectiel. (in dit spel is dit wel niet écht correct toegepast)

Maar is de praktijk is dit wel vaker het geval bij urban warfare, waar kogels afketsen op muren en dan toch nog een doel raken (soms inclusief stukjes steen :P)

Maar goed, sinds de reworked "bouncifactor" ketst mijn vk4502a eindelijk dingen boven tier 5 :) je moet hem wel nog anglen om tier 7+ te ketsen. Gisteren paar steel walletjes mee gespeeld.

Ik ga mss mijn hetzer eens van onder het stof moeten halen dan. Der zit nog een cammotrained crew op :P
doet die HE nog iets? of is de fun daarmee voorbij?

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

oosterhofjf schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:46:
Op lage tiers zou ik geen HE gebruiken.
Historisch gezien was 75 à 76 mm de kleinste bruikbare HE-kaliber tegen infanterie. Laat staan bruikbare HE tegen tanks. 152 mm HE-shells hadden splash damage om eender welke tankturret eraf te blazen of de crew van een turretloze TD doodschudden in geval dat je geen turret eraf kon blazen. Ferdi had het voordeel dat je alleen de crew moest vervangen en je kon het voertuig hergebruiken.

Als de armor niet gepenetreerd wordt door AP of HE, dan kan het nog altijd aan spalling doen. Er wordt een stevige tik aan het buitenkant van de plaat gegeven en aan de binnenkant laat stukjes metaal los die door het interieur vliegen om de crew uit te schakelen.

Spall liner is tegenwoordig een kunststoffen plaat aan de binnenkant om spalling te reduceren.

• Joindry

Joindry

rapture schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 07:57:
[...]
Ferdi had het voordeel dat je alleen de crew moest vervangen en je kon het voertuig hergebruiken.
Tikkeltje morbiditeit op de dag voor kerstavond, i like it :)

Jammer dat he tgeen russische tank was dan, dan zouden er waarschijnlijk continue twee reservecrews achter te tank aangelopen hebben. "for mother Russia"

[Voor 21% gewijzigd door Joindry op 23-12-2011 08:18]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Joindry schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 07:54:
HE bounced nu zeker en vast ook nog. Gisteren nog gehad.
En euhm der is eigenlijk nog een wezenlijk verschil tussen een Ricochet en een bounce. Ricochet is een soort van bounce, maar niet alle bounce zijn richochet. Bounce wil zeggen dat je schot minder penetratie had dan de tank armor had. (doodsimpel) Ricochet wel zeggen dat je shell wegketst vanwege de hoek waarop je schiet. Belangrijk verschil tussen beiden is de resterende energie in je schot. Bij een bounce kan je zeggen dat je schot erna waardeloos is. Bij een ricochet bezit je schot nog voldoende energie om schade toe te richten in de nieuwe baan van het projectiel. (in dit spel is dit wel niet écht correct toegepast)
Het verschil maakte destijds veel uit bij shot traps. De shell vliegt tegen een schuin vlak van een turret aan, slaat naar beneden en penetreert het dak van de hull.

.50 BMG tracers ricochet van een tank.
Ik ga mss mijn hetzer eens van onder het stof moeten halen dan. Der zit nog een cammotrained crew op :P
doet die HE nog iets? of is de fun daarmee voorbij?
Het penetreert low tiers en blaast hen goed op.

[Voor 7% gewijzigd door rapture op 23-12-2011 08:29]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee