The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Portalgun modDarth Malak schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:53:
Heb sinds gisteren tekkit maar eens geinstalleerd. Of Technik voor SP.. Houd me eerst maar eens even bezig met SP. Ziet er erg leuk uit. Zoveel meer ore dus je vind altijd wel iets leuk. Maar de vraag blijft hetzelfde.
Is er een manier om ergens in je gangenstelsel een portal of transporter of iets dergelijks te gebruiken zodat je wat gemakkelijker terug kunt komen naar je base?
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Ik gebruik tegenwoordig http://feed-the-beast.com/ (gebruikt v1.4.2 van minecraft). Daar zit de mod standaard in (en Forestry!)
[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 23-11-2012 12:36 ]
Of gewoon op layer 12 van cave naar cave minen en een emmer water meenemen.. Kun je alles omzetten naar een obsedian vloer aangezien lava altijd lager zal zitten en je net boven de lava mined. Dat van cave naar cave op layer 12 minen schijnt een van de meest effectieve methodes te zijn om diamonds te vinden. En je loopt niet direct risico een bak met lava op je dak te krijgen.Arnlith schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:45:
[...]
wat bij mij heel goed werkt om diamond te vinden, op laag 6 t/m 16 een branchmine maken zoals jij bedoeld en dan ook (voorzichtig) alle dirt weggraven. Zorg er wel voor dat er iets boven je hoofd zit, anders komt straks random lava op je hoofd terecht.... zoals bij mij gebeurde... gisteren
@jerry... ga een kijken naar een portalgun voor tekkit. Aangezien tekkit minecraft 1.2.5 gebruikt en een serie mods denk ik niet dat het mogelijk is zomaar mods toe te voegen zonder conflicten... Of misschien wel maar moet ik nog over lezen.
[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 23-11-2012 13:58 ]
Moet mogelijk zijn. Je krijgt het te zien wanneer er conflicten zijn met blockIDs. Dan is het gewoon een kwestie van de conflicterende IDs in de config aanpassenDarth Malak schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:57:
[...]
@jerry... ga een kijken naar een portalgun voor tekkit. Aangezien tekkit minecraft 1.2.5 gebruikt en een serie mods denk ik niet dat het mogelijk is zomaar mods toe te voegen zonder conflicten... Of misschien wel maar moet ik nog over lezen.
De mod Thermal Expansion is trouwens ook een geweldige mod. Doet bijna hetzelfde als IC2 macerators/furnaces, maar veel efficiënter en handiger met de verschillende uitgangen op een machine. Je kan bijvoorbeeld 2 machines naast elkaar zetten en zonder redstone engine kan je items naar elkaar transporteren. Er zijn zelfs geen pipes nodig. Mijn hele macerator/cooking productie is opgebouwd uit 4 blocks (dan tel ik alleen niet de power, want die heeft wel pipes nodig
Ik gebruik wel IC macerators en furnaces, want ik maak IC power met solar panels, die ik dan puur voor mijn quarries omzet naar BC power met enkele Regular Electric Engines. Ik hou niet zo van BC engines want die kunnen ontploffen als er iets fout gaat. (maar ik heb wel een 20 hoge tank vol olie; wat moet ik daar nou mee
[ Voor 9% gewijzigd door Blitzdoctor op 23-11-2012 16:55 ]
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Command Blocks! Ik gebruik ze nu constant om snel even portal neer te plempen naar mn huis.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je kan ook de lava engine van Thermal Expansion gebruiken. Die ontploffen niet en zijn erg goed in combinatie met de machine die netherrack in lava omzetBlitzdoctor schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:54:
De UI van Thermal Expansion is geweldig, die mogen IC en BC wel overnemen.
Ik gebruik wel IC macerators en furnaces, want ik maak IC power met solar panels, die ik dan puur voor mijn quarries omzet naar BC power met enkele Regular Electric Engines. Ik hou niet zo van BC engines want die kunnen ontploffen als er iets fout gaat. (maar ik heb wel een 20 hoge tank vol olie; wat moet ik daar nou mee)
Ik gebruik nu ook de Steam Boiler van Railcraft. Ook een heerlijke manier om energie op te wekken. Heeft alleen wat fuel nodig (op max temperatuur verbruikt die amper wat). Peat farm + Steam Boiler
[ Voor 12% gewijzigd door Jerry op 23-11-2012 23:15 ]
Ik heb portalgun in SP tekkit wel werkend gekregen maar mijn minimap flikkert continue met die mod. Dus heb hem maar weer verwijderd. Verder ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik zon portalgun kan gebruiken om terug naar base te gaan als ik ergens ver weg diep in een cave zit maar moet nog ff wat research doen.Jerry schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:20:
[...]
Moet mogelijk zijn. Je krijgt het te zien wanneer er conflicten zijn met blockIDs. Dan is het gewoon een kwestie van de conflicterende IDs in de config aanpassen.
De mod Thermal Expansion is trouwens ook een geweldige mod. Doet bijna hetzelfde als IC2 macerators/furnaces, maar veel efficiënter en handiger met de verschillende uitgangen op een machine. Je kan bijvoorbeeld 2 machines naast elkaar zetten en zonder redstone engine kan je items naar elkaar transporteren. Er zijn zelfs geen pipes nodig. Mijn hele macerator/cooking productie is opgebouwd uit 4 blocks (dan tel ik alleen niet de power, want die heeft wel pipes nodig).
Klinkt goed die thermal expansion mod maar ben nog een noob met tekkit (en minecraft) dus ben op t moment nog maar ff bezig om een windmill te maken om wat energie voor mijn apparaatjes te krijgen. Continue coal verbranden wordt ook vervelend.
Pssst, solar panelsDarth Malak schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:47:
[...]
Ik heb portalgun in SP tekkit wel werkend gekregen maar mijn minimap flikkert continue met die mod. Dus heb hem maar weer verwijderd. Verder ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik zon portalgun kan gebruiken om terug naar base te gaan als ik ergens ver weg diep in een cave zit maar moet nog ff wat research doen.
Klinkt goed die thermal expansion mod maar ben nog een noob met tekkit (en minecraft) dus ben op t moment nog maar ff bezig om een windmill te maken om wat energie voor mijn apparaatjes te krijgen. Continue coal verbranden wordt ook vervelend.
Ja je kan teleporters maken....Darth Malak schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:53:
Heb sinds gisteren tekkit maar eens geinstalleerd. Of Technik voor SP.. Houd me eerst maar eens even bezig met SP. Ziet er erg leuk uit. Zoveel meer ore dus je vind altijd wel iets leuk. Maar de vraag blijft hetzelfde.
Is er een manier om ergens in je gangenstelsel een portal of transporter of iets dergelijks te gebruiken zodat je wat gemakkelijker terug kunt komen naar je base?
Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Thx...
edit... woooopa castle en extreem advanced spul daar...... maar ff stapje terug
[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 26-11-2012 00:36 ]
Verwijderd
Hij had na een tijdje een nieuwe wereld gestart op de server waar Simon & Lewis ook meedoen. Ik zal het waarom gedeelte nog maar even achterwege laten.. dat zie je vanzelf wel..Darth Malak schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:23:
[...]
Thx...Ja duncans videos zijn geweldig. Was echter pas bij episode 10 ofzo beland. Ga ff fast forward.
edit... woooopa castle en extreem advanced spul daar...... maar ff stapje terug
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zorg dat je een pickace hebt met fortune enchantment erop en die alleen voor coal, diamonds, dat blauwe spul en redstone gebruiken (iron en gold ore droppen niet meer ermee) zodat die lekker lang mee gaat. Dan heb je met wat minen in notime heel veel coal.lanerios schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:13:
zit ik ook aan te denken inderdaad, maar dat gaat echt achtelijk veel coal kosten >_< heb pas een stack of 5. (leuke spawnplek + mineshaft gevonden)
5 stacks maar, had op een gegeven moment een stuk of tien double sized kisten vol mee
Charcoal kun je ook gebruiken. Kwestie van bomen omhakken en boomstammen braden in een paar furnaces (1e x met hout of coal als brandstof; daarna kun je de gecreëerde charcoal gebruiken). Saplings weer terugplanten en je hebt een oneindige bron van charcoal.lanerios schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:13:
zit ik ook aan te denken inderdaad, maar dat gaat echt achtelijk veel coal kosten >_< heb pas een stack of 5. (leuke spawnplek + mineshaft gevonden)
Haha.. ben er inmiddels achter.. Epic carnage lol...... oww dat moet toch wel pijn doen na zoveel werk.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:28:
[...]
Hij had na een tijdje een nieuwe wereld gestart op de server waar Simon & Lewis ook meedoen. Ik zal het waarom gedeelte nog maar even achterwege laten.. dat zie je vanzelf wel..
inmiddels paar dagen geleden ook mijn eerste nuclear reactor gemaakt en in gebruik genomen. Ik heb nog geen schapen gezien die sindsdien gloeien in het donker dus volgens mij is t goed gegaan
Hoe zit dat trouwens op MP servers... Kunnen anderen zomaar in al je chests e.d. of alles wat je doet weer omzeep helpen? Had wel ergens in duncan zijn video iets gehoord over dat zijn quarry niet werkte vanwege een ander zijn spawn point maar t is me nog allemaal wat vaag.
BTw.. Mocht iemand een suggestie hebben voor een leuke gratis tekkit server die ook relatieve noobs accepteert en waar griefing niet toegestaan is en waar voldoende leven op te bespeurn is dan hoor ik t graag.
[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 28-11-2012 21:30 ]
https://niels.nu
Hehe, so true. De release van Redpower laat wel op zich wachten. Elk dag kijk ik wel even op http://www.eloraam.com/ om te checken. Laatste paar dagen is die al down dus ik had hoop dat Redpower gereleased was, maar helaas.Hydra schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:20:
Ben van 't weekend opnieuw begonnen, nu met FTB i.p.v. Tekkit. Erg fijn dat Forestry er standaard bijzit maar het is aan de andere kant wel balen dat Redpower mist. Een fatsoenlijk sorteersysteem is nu stukken lastiger te bouwen
Ook sommige andere machines die je wilt bijvullen bijvoorbeeld is zoveel makkelijker met Redpower. Buildcraft pipes gooien de items naast de pipe als ze nergens heen kunnen
Nouja, straks hoeven we niet de wereld weer opnieuw te genereren, want we plaatsen Redpower op de server en zetten gewoon een quarry in een nieuwe mystcraft wereld voor ruby/sapphire/nikolite/etc.
[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 29-11-2012 16:40 ]
Als je ziet wat er nu al met de huidige beperkingen mogelijk is, belooft het veel goeds volgens mij. Maar aangezien ik nog een naab ben kanik voorlopig nog wel ff vooruit met de tekkit pack. Maar ja... SP is ook maar zo.........
mn voorgaande vragen blijven staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Darth Malak op 29-11-2012 23:44 ]
Je kan met buildcraft tegenwoordig prima loops maken naast machine. Wanneer de machine vol is zal je hij de alternatieve pipe gebruiken.Jerry schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:38:
[...]
Hehe, so true. De release van Redpower laat wel op zich wachten. Elk dag kijk ik wel even op http://www.eloraam.com/ om te checken. Laatste paar dagen is die al down dus ik had hoop dat Redpower gereleased was, maar helaas.
Ook sommige andere machines die je wilt bijvullen bijvoorbeeld is zoveel makkelijker met Redpower. Buildcraft pipes gooien de items naast de pipe als ze nergens heen kunnen. Dit had ik bij een Steam boiler die ik vulde met peat. Je kan ook geen hopper erop zetten, want je vult de peat aan de onderkant van de machine.
Nouja, straks hoeven we niet de wereld weer opnieuw te genereren, want we plaatsen Redpower op de server en zetten gewoon een quarry in een nieuwe mystcraft wereld voor ruby/sapphire/nikolite/etc.
Yup, helaas is dit niet bevordelijk voor de server wanneer er een stuk of 1000 items in de pipes rond draaienNG schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:23:
[...]
Je kan met buildcraft tegenwoordig prima loops maken naast machine. Wanneer de machine vol is zal je hij de alternatieve pipe gebruiken.
Gelukkig heeft railcraft loaders/unloaders die als buffer kunnen dienen
Oh, da's wel een goed idee. Ik hoop wel dat dan die marble-generation bug eruit is.Jerry schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:38:
Tekkit heeft ertoe geleid dat ik Minecraft heb herontdekt. Met FTB heb ik, nu ik ook met Forestry en RailCraft aan de slag ben, minecraft her-herontdekt. Damn, wat kan je daar een hoop tijd aan besteden! Ik heb nu 2 treefarms, 1 wheatfarm en 2 sugarcanefarms draaien. De treefarms gebruik ik vooral voor hout (waarvan het meeste omgezet wordt in charcoal), de wheat heb je nodig voor humus e.d., en de sugarcane farms voeden m'n fermenters.
Ik heb daarnaast ook nog een enorme voorraad aan lava. M'n base bleek bovenop de jackpot te staan. Ook heb ik een simpel programmatje gescheven voor m'n turtle om redwood trees om te hakken dus hout heb ik meer dan genoeg. Alleen gebruik ik dat niet meer omdat m'n treefarms meer hout produceren dan dat ik op kan stoken.
Ik hoop wel dat we snel Redpower krijgen want dan kan ik het 'voeden' van m'n farms ook makkelijker compleet automatiseren. Het afvoeren van materiaal gaat wel via buildcraft buizen maar voor een systeem om de engines draaiende te houden heb je wel erg veel pijpen nodig.
Dus: ik heb charcoal, lava en biofuel die m'n oren uitkomt en nergens op het aan uit te geven afgezien van m'n quarry
Je moet ze ook niet laten draaien maar ze gewoon weer uit laten komen in een chest. Ik heb een charcoal powerplant bijvoorbeeld en dan is het dus chest > pipes (redstone engine) > steam engines > chest. Dat voorkomt dat je steeds meer items in je buizen krijgt.Jerry schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:03:
Yup, helaas is dit niet bevordelijk voor de server wanneer er een stuk of 1000 items in de pipes rond draaien.
Gelukkig heeft railcraft loaders/unloaders die als buffer kunnen dienen.
[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 03-12-2012 15:36 ]
Hoe kom ik aan een nieuw texturepack? Ik speel namelijk sinds jaar en dag met een 128 x 128 texturepack minecraft normaal en de oorspronkelijke graphics zijn dus niet meer te doen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Aanvoer voor farms regelen via Unloaders/Loader van railcraft. Die kan je dan in supply mode (S knop) zetten. En dan kan je via buildcraft gates aangeven wanneer ze peat of andere materialen moeten doorgeven. Voor mijn peat-fired engines heb ik een conditional (<25% fuel) die ik gebruik om de 4 peat, die in de Unloader buffer zit, omhoog te pompen. Als er genoeg peat in zit dan krijgt de redstone engine geen redstone signal om te kunnen pompenHydra schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:34:
[...]
Oh, da's wel een goed idee. Ik hoop wel dat dan die marble-generation bug eruit is.
Tekkit heeft ertoe geleid dat ik Minecraft heb herontdekt. Met FTB heb ik, nu ik ook met Forestry en RailCraft aan de slag ben, minecraft her-herontdekt. Damn, wat kan je daar een hoop tijd aan besteden! Ik heb nu 2 treefarms, 1 wheatfarm en 2 sugarcanefarms draaien. De treefarms gebruik ik vooral voor hout (waarvan het meeste omgezet wordt in charcoal), de wheat heb je nodig voor humus e.d., en de sugarcane farms voeden m'n fermenters.
Ik heb daarnaast ook nog een enorme voorraad aan lava. M'n base bleek bovenop de jackpot te staan. Ook heb ik een simpel programmatje gescheven voor m'n turtle om redwood trees om te hakken dus hout heb ik meer dan genoeg. Alleen gebruik ik dat niet meer omdat m'n treefarms meer hout produceren dan dat ik op kan stoken.
Ik hoop wel dat we snel Redpower krijgen want dan kan ik het 'voeden' van m'n farms ook makkelijker compleet automatiseren. Het afvoeren van materiaal gaat wel via buildcraft buizen maar voor een systeem om de engines draaiende te houden heb je wel erg veel pijpen nodig.
Dus: ik heb charcoal, lava en biofuel die m'n oren uitkomt en nergens op het aan uit te geven afgezien van m'n quarry
Peat-fired engines in combinatie met een peat farm is trouwens erg goed om je farms te laten draaien.
En Biofuel kan je eventueel omzetten in IC2 power door de Bio Generator te gebruiken. Of je bedoelt biomass dan moet je het eerst omzetten in biofuel.
Klopt, dat was ook een optie geweestJe moet ze ook niet laten draaien maar ze gewoon weer uit laten komen in een chest. Ik heb een charcoal powerplant bijvoorbeeld en dan is het dus chest > pipes (redstone engine) > steam engines > chest. Dat voorkomt dat je steeds meer items in je buizen krijgt.
Soartex is een goede voor FTB: http://soartex.net/pages/download/Auredium schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:45:
Ik heb nu zelf FTB maar ik heb 1 vraag; Nieuw texturepack.
Hoe kom ik aan een nieuw texturepack? Ik speel namelijk sinds jaar en dag met een 128 x 128 texturepack minecraft normaal en de oorspronkelijke graphics zijn dus niet meer te doen.
(En dan de modded pack kiezen)
[ Voor 9% gewijzigd door Jerry op 03-12-2012 16:35 ]
Ik vind Buildcraft gates gewoon wat te veel werk voor wat je ervoor krijgt. Railcraft ben ik net mee begonnen overigens. Ik vind het Redstone systeem gewoon veel relaxter werken voor de aanvoer van materialen.Jerry schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:30:
Aanvoer voor farms regelen via Unloaders/Loader van railcraft. Die kan je dan in supply mode (S knop) zetten. En dan kan je via buildcraft gates aangeven wanneer ze peat of andere materialen moeten doorgeven. Voor mijn peat-fired engines heb ik een conditional (<25% fuel) die ik gebruik om de 4 peat, die in de Unloader buffer zit, omhoog te pompen. Als er genoeg peat in zit dan krijgt de redstone engine geen redstone signal om te kunnen pompen.
Peat-fired engines in combinatie met een peat farm is trouwens erg goed om je farms te laten draaien.
Weet waarvoor ik het kan gebruiken hoor, maar mijn paar IC machines draaien al vooral op de lava die ik al heb. En ik zet het al om in Biofuel. Heb een paar enorme tanks vol Biofuel en Biomass. Ik ga denk ik een power station maken gebaseerd op Thermal expansion. Daarin ga ik dan primair Biofuel verstoken aangezien dat een renewable energy source is. Op dit moment loopt m'n quarry nog op 2 electrical engines die via generators op charcoal lopen.En Biofuel kan je eventueel omzetten in IC2 power door de Bio Generator te gebruiken. Of je bedoelt biomass dan moet je het eerst omzetten in biofuel.
Yup, die zijn echt super.Klopt, dat was ook een optie geweest. Het is nu opgelost via Unloaders. Hopelijk krijgen we snel Redpower, want dan kan ik gewoon Managers gaan gebruiken. Die dingen zijn echt gaaf
.
Zijn 2 electrical engines wel genoeg voor je quarry? Of heb je ze ook geupgrade? Ze outputten standaard maar 2 MJ/t. Een quarry heeft 9 MJ/t nodig om op volle snelheid te werken.Hydra schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:50:
[...]
Weet waarvoor ik het kan gebruiken hoor, maar mijn paar IC machines draaien al vooral op de lava die ik al heb. En ik zet het al om in Biofuel. Heb een paar enorme tanks vol Biofuel en Biomass. Ik ga denk ik een power station maken gebaseerd op Thermal expansion. Daarin ga ik dan primair Biofuel verstoken aangezien dat een renewable energy source is. Op dit moment loopt m'n quarry nog op 2 electrical engines die via generators op charcoal lopen.
Zelf ga ik straks een portal aanleggen voor de aanvoer van biomass naar mijn quarries die in een aparte Mystcraft age draaien. Heerlijk dat quarries nu ook automatisch de chunks laden die ze nodig hebben.
Daarna een MFSU maken en beginnen met een nuclear reactor
Weet ik, maar het gaat dan nog vrij rapjes. Maar ik heb die quarry nu dus aan m'n powerplant hangen (energy conduits die naar een stel combustion, steam en magmatic engines lopen).Jerry schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:14:
Zijn 2 electrical engines wel genoeg voor je quarry? Of heb je ze ook geupgrade? Ze outputten standaard maar 2 MJ/t. Een quarry heeft 9 MJ/t nodig om op volle snelheid te werken.
Da's ook wel een erg goed plan, ga ik ook doen denk ik. M'n quarry is nu gestopt omdat ik een hoop lava ben tegengekomen (heb ongeveer een lava zee onder m'n base) en die wil ik eerst oppompen voordat ik daar verder mine. Deze in een andere age neerzetten is wel een erg goed plan.Zelf ga ik straks een portal aanleggen voor de aanvoer van biomass naar mijn quarries die in een aparte Mystcraft age draaien. Heerlijk dat quarries nu ook automatisch de chunks laden die ze nodig hebben.
Daarna een MFSU maken en beginnen met een nuclear reactor.
Eén tip: Maak de age eternal dayHydra schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:10:
[...]
Da's ook wel een erg goed plan, ga ik ook doen denk ik. M'n quarry is nu gestopt omdat ik een hoop lava ben tegengekomen (heb ongeveer een lava zee onder m'n base) en die wil ik eerst oppompen voordat ik daar verder mine. Deze in een andere age neerzetten is wel een erg goed plan.

Flat biome is ook een leuk symbool, maar ik heb ontdekt dat de wereld vaak op 128 y-level plat gemaakt wordt. Dus dan duurt het nog langer voordat je bij het goede spul bent. Normaal is het 64 y-level.
Een vriend van me kwam met de tip om 4 advanced solar panels te maken en die aan te sluiten op mijn quarry met behulp van een Electrical Engine. Dit is helemaal goud in een eternal day wereld... Misschien dat ik opnieuw een quarry age maak wanneer deze quarries klaar zijn.
Ik zal binnenkort wat screenshots maken. Eén van de gasten op mijn server heeft een fabriek uit reinforced stone gemaakt

meestal switch ik dan even naar creative om snel rond te vliegen om er een paar te vinden
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik merk iig dat ik nog veel moet onderzoeken. Maar eerst maar eens een hutje bouwen.
Als je Mystcraft hebt is het als je een paar ages gemaakt hebt vrij makkelijk om gewoon een meadows age aan te maken en daar een massa koeien en kippen te slachten, maar ik zat verder gewoon vast.OxiMoron schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:06:
Ja, soms zo irritant.. zit nu in aan gebied met heeel veel kippen.. geen varken, koe of schaap te bekennen..
meestal switch ik dan even naar creative om snel rond te vliegen om er een paar te vinden
Ik vind het trouwens zwaar irritant dat er vrij veel recipies zijn die dingen als blaze rods nodig hebben. Die cheat ik er gewoon in. Heb geen zin met mobs aan te spelen (die dingen buiten zijn gewoon meer irritant dan gevaarlijk en creepers blazen steeds belangrijke dingen op) en al helemaal niet om de Nether en daar uren te gaan zoeken voordat ik wat blaze rods heb.
Ben overigens een flink stuk verder met m'n base. Heb een powerplant met daarin combustion, steam en magmatic engines (per stuk schakelbaar) die ook automatisch hervuld worden. Daarnaast 2 grote railcraft tanks met Biomass en Biofuel, zit nu op meer dan 1000 buckets van elk, en een paar hele grote buildcraft tanks vol Lava (waar ik op dit moment vrijwel niks mee doe, m'n hele base loopt op Biofuel). Ik hoop wel dat RedPower2 snel uitkomt want ik heb wel wat sorting spul met Buildcraft pipes maar ik heb op dit moment gewoon geen zin om het met BC volledig te automatiseren.
Heb ook 2 enorme gaten in de grond zitten waar m'n quarries gewerkt hebben. Die moet ik binnenkort eens overzetten naar een Quarry mystcraft age want ik ga liever niet nog meer grote gaten graven
Ik weet nu wel waarom ik minecraft zo leuk vind. Eigenlijk is het gewoon een verkapt spelen met Lego
[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 06-12-2012 15:39 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
@standeman, zat me inderdaad hetzelfde af te vragen. Snap niet dat knappe koppen bij Lego niet 10 jaar geleden al met een minecraft zijn gekomen. Tenzij ze ntuurlijk bezig zijn een veel betere variant te ontwikkelen.
Heb session.lock file van een andere map vervangen in de corrupted wereld!
Ik speel sinds een paar dagen Feed The Beast!
Dat verliep ook prima alleen sinds gisteravond crashed het spel steeds maar alleen in een bepaalde wereld.
ik kan een paar blokjes lopen en dan crashed het spel!
Weet iemand hier iets meer van?
Minecraft has stopped running because it encountered a problem; Exception in server tick loop
[ Voor 19% gewijzigd door Nix_R op 07-12-2012 11:38 ]
Waarom kunnen modbuilders niet gewoon samenwerken en elkaar om toestemming vragen om packs te bouwen? Of denk ik te logisch
Nogal een statement. Ik doe verder alles 'legit'. Heb me alleen een paar blazerods en wat leer gegeven omdat ik daar gewoon niet aan kon komen. Voor de rest is alles gewoon gemined e.d. Mijn goal is ook om een mooie fabriek te bouwen, niet om in de Nether uren te zoeken naar een fortress ofzo.Darth Malak schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:07:
Als je gaat cheaten kun je mogelijk net zo goed maar stoppen.
[ Voor 53% gewijzigd door Hydra op 08-12-2012 13:52 ]
Ik wil wel eens mods gaan proberen zonder dat het mijn vanilla werelden verknalt, en zonder elke keer dingen te moeten uninstallen e.d.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Als je zelf mods wilt installeren kun je MultiMC gebruiken.

Zocht naar een goede versie op internet, maar toen bleek dat hij er niet was ben ik zelf maar begonnen... Ik gebruik deze supergedetailleerde kaart (http://www.shirepost.com/ShireMapLarge.html) en de Atlas van Midden-Aarde als naslagwerk. Dan ga je toch foutjes spotten
In ieder geval, mijn idee was als volgt. Zodra deze map klaar is, ga ik hem hosten op een greylisted server. Door middel van een aantal plugins verdeel ik de map in zones. Mensen die willen bouwen, kunnen een motivatie sturen en wellicht mogen zij dan bijvoorbeeld Bywater gaan bouwen. Dan krijgen zij de zone voor Bywater toegewezen. Het ultieme doel is een ultieme kaart van The Shire te maken, helemaal ingevuld met alle details. Dat gaat mij in mijn eentje niet lukken, dus ik hoop dat de Minecraft community een deel voor haar rekening wil nemen
Mochten jullie geïnteresseerd zijn in updates van dit project, dan hoor ik het wel!
Groetjes,
Koen
Als je het toelaat, zou ik graag een keertje rondkijken op de map.
Misschien dat ik daarna ga meehelpen.
Alleen, zojuist was er een automatische update en zijn mijn saves weg? 16 uur weg zonder ook maar één waarschuwing!? WTF!? HELP!? HUIL!?
Of zie ik iets over het hoofd???
Edit: Alle mods zijn ook weg, het is ineens VoxelModPack? De interface en muziek van main menu zijn leuk maar alle machines, ores en toffe shit is weg. WTF?
[ Voor 24% gewijzigd door Dreanor op 09-12-2012 20:28 ]
Dan gewoon verschillende proberen tot je je oude wereld weer hebt.
Ik schok me kapot.
Maar, als er een automatische updat is van die andere mobpacks dan wordt die dus automatisch ingeschakeld of heb ik zelf verkeerd geklikt?
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Volgens mij moet dat wel lukken met verschillende user-accounts. Misschien dat het ook werkt als je je homedir env. variable aanpast en dan minecraft op start.Dreanor schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:53:
Vraagje, is het mogelijk om twee losse op zich zelf staande minecraft installaties op dezelfde PC te hebben. Dus in mijn geval eentje voor 100% vanilla en eentje voor mods zoals feed the beast.
Ik wil wel eens mods gaan proberen zonder dat het mijn vanilla werelden verknalt, en zonder elke keer dingen te moeten uninstallen e.d.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Gewoon in een batch file die variabele setten en dan daarin minecraft.exe opstarten werkt prima.Standeman schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:50:
[...]
Volgens mij moet dat wel lukken met verschillende user-accounts. Misschien dat het ook werkt als je je homedir env. variable aanpast en dan minecraft op start.
Gaaf hoor! Ga het project zeker volgen.
[ Voor 80% gewijzigd door Loev op 10-12-2012 11:53 ]
Denk dat dat een mooie plek is om m'n overschot aan Lava in op te gaan slaan
[ Voor 45% gewijzigd door Hydra op 10-12-2012 12:03 ]
Hmmm dat is interessant... Ik zie een grote toren van tanks in mijn toekomstHydra schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:02:
Oeh! Zojuist uitgevonden dat je RailCraft iron tanks ook gewoon kunt stacken. Awesomesauce! Je ziet zelfs de vloeistof van de bovenste tank in die eronder lopen
Denk dat dat een mooie plek is om m'n overschot aan Lava in op te gaan slaan
Ik heb al een toren met 2 tanks met biofuel en biomass (2440 buckets elk) maar je kunt dus enorme torens maken met HELE grote gestapelde tanksJerry schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:22:
Hmmm dat is interessant... Ik zie een grote toren van tanks in mijn toekomst.
Volgend plan.... een heel huis van tanksHydra schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:58:
[...]
Ik heb al een toren met 2 tanks met biofuel en biomass (2440 buckets elk) maar je kunt dus enorme torens maken met HELE grote gestapelde tanks
Ik ken http://feed-the-beast.wikia.com echter mis ik daar teveel informatie.
Ook volg ik deze serie YouTube: Learning Feed The Beast 01 The Macerator maar die is maar 7 episodes lang.
Op dit moment heb ik net een water generator toren van 4 hoog gebouwd om 4 machines (eerste 4) aan te drijven (episode 3 van die serie dacht ik).
Ik heb een kleine serie draaien waar ik vanaf het begin speel (het is geen feed-the-beast, maar het zijn dezelfde modsDreanor schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:46:
Ik ben lekker de beast aan het feeden echter, loop ik erg snel vast. Heeft iemand een goede youtube serie of website waar gedetaileerde info staat over deze mods.
Ik ken http://feed-the-beast.wikia.com echter mis ik daar teveel informatie.
Ook volg ik deze serie YouTube: Learning Feed The Beast 01 The Macerator maar die is maar 7 episodes lang.
Op dit moment heb ik net een water generator toren van 4 hoog gebouwd om 4 machines (eerste 4) aan te drijven (episode 3 van die serie dacht ik).
Zelf kijk ik vooral: https://www.youtube.com/user/direwolf20
Direwolf20 weet alles van de mods die in FTB zitten. Hij speelt ook op een server met de devs van de mods om te beta testen. Alleen de mod redpower gebruikt hij aardig wat, maar die zit op het moment niet in de pack (deze komt eraan).
Lijst van alle wiki's over de mods:
http://forestry.sengir.net/wiki/index.php?n=Main.HomePage
http://thermalexpansion.wikispaces.com/
http://wiki.industrial-craft.net/index.php?title=Main_Page
http://minecraftbuildcraf...Minecraft_Buildcraft_Wiki
http://gregtech-addon.wikispaces.com/
http://railcraft.wikispaces.com/
http://stevescarts.wikia.com/wiki/Steve's_Carts_Wiki
http://computercraft.info/wiki/Main_Page
http://www.minecraftforum...ctorization-073-polished/
Stukken uitgebreider. De FTB wiki zijn ze nog aan het aanvullenDreanor schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:05:
Thanks, dus de wiki's van de individuele mods zijn uitgebreider dan de feed the beast wiki? Dat wist ik nog niet, ik wist dat het een modpack was van vele mods maar niet precies welke allemaal. Was er nog niet op gekomen om daar na te zoeken, ik zocht steeds feed the beast.
In het begin zou ik vooral voor IC2/Thermal expansion gaan om je ores/bars te verdubbelen.
Daarna wat Forestry om automatische farms te maken. Wat buildcraft power genereren met biomass of railcraft steam boilers. Deze gebruiken voor je quarry. En vanaf daar kan je verder werken naar meer power/energie.
En dan vergeet ik nog 10 stappen die je ertussen nog zou kunnen doen
en voor de rest eigenlijk niks behalve alle stone tools en wat voedsel.
Is dit een goed begin? Aangezien ik weet dat ik Rubber hard nodig ga hebben.

Een aantal mensen op de internationale Minecraft forums voelen de vlam. Mocht er interesse zijn vanuit de Tweakers.net community, dan zou dat fantastisch zijn
http://www.minecraftforum...e-we-want-you-to-help-us/
Vind de buildcraft engines + pulverizer en later dan een powered furnace veel makkelijker om mee te beginnen en te automated.
2 hoppers op je pulverizer en powered furnace en je hoeft alleen maar te zorgen dat je engines genoeg power leveren. Als je dan eenmaal de redpower storage ding voor buildcraft engery hebt dan gooi je een paar te steam engines neer met hoppers en gooit die vol met coal en je hoeft er helemaal niet meer naar om te kijken.
Zoveel rubber bomen heb je niet nodig hoor. Ik heb er meestal een stuk of 9. Voor de rest is het een kwestie van asap een macerator (of Thermal Expansion pulverizer) maken zodat je ores kunt malen voor 2x opbrengst. Daarna is Forestry erg handig voor het maken van Biomass voor bio-engines.lanerios schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:42:
Is dit een goed begin? Aangezien ik weet dat ik Rubber hard nodig ga hebben.
Ben nog een noob en met mijn vorige tekkit wereld benmik nog niet erg ver gekomen dus lijkt het me verstandig misschien maar naar FTB over te stappen aangezien dit toch wel DE modpack van de toekomst lijkt.
Ik zou met thaumcraft ook wel wat willen doen maar het lukt me niet om die werkend te krijgen in de eerste FTB modpack optie.
Die was op het FTB forum gepost. Na een poging of 5 heeft die een aardig wereldje opgeleverd. 2 villages, wel lekker een soort van quick start met een aantal farms e.d.
Enorme mining cave gevonden. Alleen het van level 30 naar 12 naar beneden gebonjoured worden door een skeleton was wat minder..
Anderen hier trouwens ook dat de console bij het staren van FTB een behoorlijk wat rode foutmeldingen laat zien?.. Lijkt niet al te ernstig en alles is standaard dus kan me niet voorstellen dat het aan mijn kant ergens fout is gegaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Darth Malak op 14-12-2012 19:20 ]
Die foutmeldingen zijn standaard (heeft iedereen last van). Niks om je druk om te makenDarth Malak schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:19:
Ben begonnen met de seed: Feed the beast
Die was op het FTB forum gepost. Na een poging of 5 heeft die een aardig wereldje opgeleverd. 2 villages, wel lekker een soort van quick start met een aantal farms e.d.
Enorme mining cave gevonden. Alleen het van level 30 naar 12 naar beneden gebonjoured worden door een skeleton was wat minder..
Anderen hier trouwens ook dat de console bij het staren van FTB een behoorlijk wat rode foutmeldingen laat zien?.. Lijkt niet al te ernstig en alles is standaard dus kan me niet voorstellen dat het aan mijn kant ergens fout is gegaan.
In swamps vind je wel een stuk meer rubberbomen, dus als je die in de buurt hebt zit je goed. Alleen die krokodillen moet je voor uitkijkenHydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:49:
Zal thuis ff kijken. Heb nu wel een leuke vlak bij een dorpje en een mooi vlak stuk. Ook heb je een hoop bos in de buurt. Alleen rubber trees vinden gaat je wel ff wat tijd kosten (maar die zijn weer niet seed-afhankelijk volgens mij).
Die kroks heb ik denk ik nog niet gezien alhoewel ik niet weet of die al standaard in FTB zitten..
Rubber trees zijn vrij makkelijk in meerdere biomes te vinden (uitgaande dat we het over Feed the beast hebben).Blitzdoctor schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:13:
[...]
In swamps vind je wel een stuk meer rubberbomen, dus als je die in de buurt hebt zit je goed. Alleen die krokodillen moet je voor uitkijken(Mo' Creatures voegt die toe)
Rubber trees hebben +/- 3 blokken bladeren als punt! Dus als je even omhoog springt tot de top van de bomen van de biome pik je ze er zo uit gezien die eigenschap. Ik heb rubber trees in swams, maar ook in allerlei verschillende bos boimes gevonden.
EE2 gaat sowieso niet in FTB zitten omdat die niet verder is gekomen dan MC versie 1.2.5. EE3 (de volgende versie) heeft deze items niet meer omdat ze niet te balanceren zijn (je creeert items "out of thin air").Darth Malak schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:45:
Hmm kom er net achter dat transmutation tablet e/o condenser niet in FTB zit... Maar es ff wat research proberen te doen of er alternatieven zijn. Erg jammer.
Ja dat is waar... Is weinig verschil met cheat mode.Hydra schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:01:
[...]
EE2 gaat sowieso niet in FTB zitten omdat die niet verder is gekomen dan MC versie 1.2.5. EE3 (de volgende versie) heeft deze items niet meer omdat ze niet te balanceren zijn (je creeert items "out of thin air").
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Simpelweg naar de saves folder copy-pasten heeft geen zin. Hij herkent ze niet.
77.167.59.126:25565
Enige eis om te joinen is dat je in de launcher rechtsonderin even op opties moet klikken, en de laatste devbuild moet gebruiken:

Edit: Even downtime omdat ik worldguard werkend wil hebben als er onbekenden komen spelen
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2012 13:51 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Heb hetzelfde probleem. De FTB wiki is nog zeer beperkt. Daarentegen zijn de wikis van de diverse mods wel uitgebreid... FF door de lijst heen spitten en de individuele wikis opzoeken.Soepstengel schreef op zondag 16 december 2012 @ 01:10:
Ja precies! Het viel me ook al op dat die transmutation tablet er niet in zit, en ik vind het eigenlijk helemaal niet erg! Het was wel erg makkelijk om zo het spelletje te spelen, er zit nu weer wat uitdaging inOverigens vind ik het moeilijk om erachter te komen wat nou toffe dingen zijn in FTB. Met Tekkit wist ik altijd wel een beetje wat ik kon gaan doen, maar nu zitten er zoveel verschillende mods in FTB dat ik niet weet wat er nog meer is
Is daar misschien ergens een pagina van ofzo? Uitleg van de verschillende mods?
Heb gregtech er trouwens uitgemikt. Deze mod maakt zelfs de meest simpele dingen te extreem lastig. Wel jammer dat ik nu mij rubies en sapphires kwijt ben.
zie volgende diagram (Faildiagram = fail)
LLALL
LATAL
LLALL
T = trunk
L = leaves
A= air
(topdown view)
Rubber trees = haal alle leaves die aan de trunks zitten weg aan de zijkanten. (niet degenen die diagonaal zitten) Leaf decay haalt de rest weg, en je houdt aardig wat saplings over. Laat de boom staan, en de sticky resin regrowed. Zo heb ik dus nu een park van 2 stacks rubber trees staan
Gister quarry op 20 engines gezet met elk een stack coal. Dat ding ging snel Oo
Daar kreeg ik echt super veel power van en die liet ik gaan naar een macerator met 16 overclocks.
Damn dat ging snel
Nu kijken of ik zoiets kan maken met survival.
De quarry heeft 9 MJ/t nodig om maximaal te draaien. Stirling engines draaien 1 MJ/t. Dus je hebt er maar 9 nodiglanerios schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:50:
tips voor rubber bomen:
zie volgende diagram (Faildiagram = fail)
LLALL
LATAL
LLALL
T = trunk
L = leaves
A= air
(topdown view)
Rubber trees = haal alle leaves die aan de trunks zitten weg aan de zijkanten. (niet degenen die diagonaal zitten) Leaf decay haalt de rest weg, en je houdt aardig wat saplings over. Laat de boom staan, en de sticky resin regrowed. Zo heb ik dus nu een park van 2 stacks rubber trees staan
Gister quarry op 20 engines gezet met elk een stack coal. Dat ding ging snel Oo
In de versie van BC die bij de 1.4.5 pack zit gaat 'ie met nog meer power nog sneller. Heb er zelf gewoon 2 biogas engines (10 MJ/t) op zitten.Jerry schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:57:
[...]
De quarry heeft 9 MJ/t nodig om maximaal te draaien. Stirling engines draaien 1 MJ/t. Dus je hebt er maar 9 nodig. Scheelt weer wat coal.
Diamond chest -> Gaan ores en whatever voor de Macerator in.
Tube pakt deze op, en pleurt ze in de macerator
Tube uit macerator gooit die output in een furnace
En dat in andere chest
of moet ik dan echt Thermal Expansion gebruiken? Wiki van hun werkt niet, en kan dus 3 kwart van de recipes daar niet zien
Klopt, maar ik gokte dat hij de v1.4.2 pack gebruikte van FTBHydra schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:59:
[...]
In de versie van BC die bij de 1.4.5 pack zit gaat 'ie met nog meer power nog sneller. Heb er zelf gewoon 2 biogas engines (10 MJ/t) op zitten.
Maar zit er ook een limiet op de quarry in 1.4.5 pack trouwens?
Je hebt het boven over FTB. Zitten daar wel tubes in dan? Of je hebt het over buildcraft pipes? (wat uitgebreid op de buildcraft wiki staat).lanerios schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:52:
Zelf ook even FTB gekeken, maar Redpower is inderdaad een gemis. Ik wacht wel even (volgende week schijnbaar).
Ik ga even uit van Buildcraft pipes.lanerios schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:52:
Weet iemand hoe ik het volgende kan doen:
En dat in andere chest
of moet ik dan echt Thermal Expansion gebruiken? Wiki van hun werkt niet, en kan dus 3 kwart van de recipes daar niet zien
- Diamond chest.
- wooden pipe tegen chest zetten, met een redstone engine weer tegen die pipe
- (cobble)stone pipe leggen vanaf de wooden pipe naar de bovenkant van je macerator
- wooden pipe tegen zijkant macerator zetten, met een redstone engine weer tegen die pipe
- (cobble)stone pipe leggen vanaf de wooden pipe naar de bovenkant van je furnace
- wooden pipe tegen zijkant furnace zetten, met een redstone engine weer tegen die pipe
- (cobble)stone pipe leggen vanaf de wooden pipe naar je andere chest.
In ieder geval de conductive versie.
Conductive wooden pipes hebben nooit een redstone engine nodig gehadObversarix schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:03:
Wooden pipes kunnen niet meer worden aangestuurd met redstone engines.
In ieder geval de conductive versie.
Wooden transport pipes of wooden liquid pipes hebben redstone engines nodig of autarctic gates...
Where did I go wrong >_>Jerry schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:15:
[...]
Conductive wooden pipes hebben nooit een redstone engine nodig gehad.
Wooden transport pipes of wooden liquid pipes hebben redstone engines nodig of autarctic gates...
Op de IC2 manier:lanerios schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:52:
Weet iemand hoe ik het volgende kan doen:
En dat in andere chest
http://i.imgur.com/JI52X.png
Op de Thermal Expansion manier:
http://i.imgur.com/l1uNv.png
Op de Redpower manier:
* Aaaargggghghhh nog steeds niet released *
[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 17-12-2012 14:28 ]
Ik kan er niet echt in komen, dat Feed the Beast. Het is gewoon te overweldigend. Nu weet ik hoe iemand zich voelt die nog nooit van Minecraft gehoord heeft en het spel voor het eerst opstart.
Er is zoveel nieuws. Machines, pijpen, kabels, engines, kisten, etc. En alles in verschillende smaken.
Mijn grootste probleem is dat ik niet weet naar welk "doel" ik moet werken. Bijvoorbeeld als je een "een proces/machine" wil maken moet je x en y hebben om z in werking te stellen zodat je machine/proces werkt.
Ik wist de eerste machines (macerator, electric furnace, etc) maar daarna ben ik het spoor kwijt. Over sporen gesproken, ook daar zitten weer vele nieuwe dingen bij.
Gewoon een simpel doel stellen en daarvoor gaan.
Ja, maar ik mis juist die doelen. Ik weet in feite niks van alle mods die in dat pakket zitten. Nu heb ik wel wat youtube fimpjes bekeken maar die slaan te vaak stappen over of zijn niet (leuk genoeg om) te volgen.lanerios schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:45:
Ik ben begonnen met "Ik wil een set van 4x4 quarry's hebben draaien" En dat lukt nu aardig, heb nu de engines + fuel (coal) voor 12 quarrys
Gewoon een simpel doel stellen en daarvoor gaan.
Als ik dan de wiki sites bekijk dan kom ik niet veel verder omdat die te gedetaileerd per blok bekijken en niet een globaal overzicht hebben.
We komen stapje bij beetje wel (denk ik).
Buildcraft = Automation van Mining (Quarry, Miner etc) en engines
Forestry = Automated farming van Trees/food (Nog niet mee gewerkt, dus geen idee)
Thermal Expansion = Uitbreiding op Buildcraft
Gewoon 1 van degenen kiezen die je leuk lijken
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers