CodeCaster schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:16:
Eén raket schieten, blijven kijken of 'ie flares dropt, en zo niet dan snel de tweede er achteraan schieten.
Dropt 'ie wel flares, dan heb je nog een tweede raket (of is je Stinger alweer klaar met herladen) en schiet je nogmaals. Als je de lock op het vliegtuig of de helikopter in kwestie tijdens het flares droppen kwijtraakt en niet meer terugkrijgt, sta je te ver weg.
In theorie dan. Ik heb één Stinger-, en acht Igla-kills, en dan begin ik niet eens over m'n prestaties met de heatseekers...
En de theorie is helaas ver te zoeken in de praktijk. Een jet is 10x sneller dan dat jij hem 3 volle locks kan volgen (een beetje piloot vliegt namelijk meteen omhoog, om buiten 200 meter ground te komen). Daarnaast is het 99% kans dat je een vehicle disable krijgt, maar bijna nooit een kill (soms dan nog een vehicle destroyed voor 50 puntjes).
Ook hele SOFLAM systeem werkt totaal niet (waar een tank dus een upgrade kan halen voor snellere lock, blijft de Javelin rete-traag), ook daar heb je een belachelijke range van 200 meter.
Per saldo: let niet op vliegtuigen en heli's, pak je RPG en ga lekker spammen op tanks of APV's, laat ze lekker daar boven alles maar uitvechten, het is je tijd en punten totaal niet waard.
Stoffa schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:24:
Ik zoek dus naar evt andere goede wapencombinaties die bij mijn speelstijl passen. Kan je mij wat tips geven? En zou je de medic pack blijven gebruiken (levert me goed punten op momenteel), of voor smoke of nades gaan?
Ik speel nog steeds met de M416, met heavy barrel goed op ranged, silencer goed in short range. Forgrip of bipod, afhankelijk welke map ik speel (uiteraard met IRNV, of volledig zonder scope). Het is naast mijn M249 mijn favo wapen (en engineer natuurlijk de A-91 of SG553).
En medic pack is wederom map afhankelijk en of jij continue bij je maatjes blijft. Ben je veel solo en offensive, M230 nades voor splash. Maar zit je bijvoorbeeld op bazaar in die steeg, medic-pack is daar weer beter (blijf achter vuurlinies zodat je kan reviven).