Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:36:
Ik ben op zoek naar een voeding voor een systeem waar zoals het nu lijkt een FX-8120/8150 of misschien wel een FX-8170 in komt. 8gb geheugen 2 hdd's, en een ssd en een dvd drive. Uiteindelijk zal er een HD7950 of misschien wel HD7970 of wat nVidia daar tegenover gaat zetten in komen. Budget wat ik nu heb voor een voeding is 80 euro. Kan ik daar een goede, stille voeding die ook genoeg ruimte bied voor overklokken voor kopen? Zelf vind ik deze interessant:
Wat voor overkloks moet ik aan denken?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik heb uiteindelijk een Thermaltake Toughpower 675 watt gekocht voor 73 euro. Is een CWT build

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake Toughpower XT 675W€ 73,79€ 73,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 73,79

Goede keus toch? The_Mask?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Maar ik heb graag wat overhead voor toekomstige uitbreidingen.
Maar waarom niet dan?

[ Voor 15% gewijzigd door Robolokotobo op 30-01-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
1000 rpm wil niet direct zeggen dat het hoorbaar is.

In deze review zeggen ze dat het wel goed zit:

http://www.dexgo.com/inde...9&rubrik=Hardware&seite=6

Vertaalt uit het Duits:

Met de in-house fan Thermaltake heeft opgenomen een nuttige koeling oplossing, die het merendeel van de tijd aangenaam houdt op de achtergrond. Alleen voor langere periodes van hoge belasting, de ventilator wordt ingeschakeld en dan is gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:41:
1000 rpm wil niet direct zeggen dat het hoorbaar is.
Nee maar dat bij de fan die hierin zit moet dat wel zo zijn, bij een 40mm fan is dat idd erg stil.

http://pccentre.pl/articl...r-xt-575w/id=17700;page=4
The biggest problem is ToughPower fan. Even without a load, it accelerates to about 1000 rev / min, which makes it clearly audible. This behavior is, unfortunately, sore catalog company Channel Well Technology. As a consolation we add that there was no express or squeaking sounds bearing coils, although it is difficult to say whether the air noise drowned them.
Super Flower Golden Green Pro 550W zou mijn keuze zijn, vanaf een kleine 80 euro inclusief verzenden naar Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 30-01-2012 23:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik zie hier toch wel andere rpm waardes:

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/561/tpx575fanvoltage.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/1463/tpx675fanvoltage.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Robolokotobo op 31-01-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nog een duits reviewtje:

Temperatuur / volume:
De temperatuur klom in onze toch al bekend van de grote NT Roundup testbox tussen de 20-50 ° C op zo langzaam, dat werd gestopt na 60 minuten van de proef. 38,4 dB werden gemeten bij 20 ° C onder belasting bij 30 ° C, waren er nog steeds 38,5 dB en de maximale waarde van 51dB is bereikt bij 46 ° C. . De ventilator controle is slechts een zeer laat en bij een normale temperatuur tot 40 ° C, blijft het erg rustig. . De ventilator wordt ingeschakeld na het uitschakelen van de machine en daardoor koelt de voeding

Zo hebben ze getest (uit de review): een geïsoleerde box waarmee we hebben opgenomen het volume tussen 20 en 50 ° C.

Voor het meten in decibellen aan het geluidsniveau meter, hebben we de volgende onderdelen:
van 0 - 42dB voeding is erg stil. Eenmaal geïnstalleerd, de voeding als een bron van geluid is bijna niet hoorbaar.
van 43 - 46dB voeding is stil, maar bij nader luisteren, het geluid is merkbaar
van 47 - 50 dB als de voeding ruis is duidelijk hoorbaar, maar nog steeds op een acceptabel
van 51 - 54 dB, de ruis van de stroomvoorziening of de oproep met luid en duidelijk valt op de geluidsbron
55dB uit de voeding kan worden beschreven in onze ogen zeer luid en vervelend.

Bron: http://translate.google.n...NL454NL454%26prmd%3Dimvns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-The_Mask- schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:18:
[...]

Wat voor overkloks moet ik aan denken?
Dat weet ik zelf ook nog niet, maar als ik het systeem net klaar heb zal ik het waarschijnlijk eerst niet doen. Ik vind het altijd een beetje eng met dure nieuwe hardware.

ik ben trouwens net op tijd met de voeding, de oude heeft vandaag de geest gegeven. Een paar weken geleden begon die met moeilijk aan gaan. Als ik dan een paar keer de aan uit knop ingedrukt had, de stekker een paar keer er eruit en er weer in gedaan had en/of de schakelaar op de PSU een paar keer omgezet deed hij het weer. Het is een Corsair HX650 die nog maar 2 jaar oud is. Ik hoorde ook vaak "pets'" als ik de stroom erop zette en een vergelijkbaar geluid als ik de PC aanzette. Komt dit vaker voor en waar duid dit op?

Voeding komt morgen. Ik zal wel even melden of ik hem stil genoeg vind.

Kan het trouwens ook zijn dat ik de aansluitingen van de behuizing verkeerd aangesloten heb?
De aan/uit en reset knop werken wel goed. De power en de HDD led branden en de USB werkt.
Alleen bij sommige stekkertjes kon ik niet zien wat de plus en de min was. Omdat de draden allemaal zwart waren.

[ Voor 13% gewijzigd door Robolokotobo op 31-01-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Robolokotobo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:45:
[...]

Dat weet ik zelf ook nog niet, maar als ik het systeem net klaar heb zal ik het waarschijnlijk eerst niet doen. Ik vind het altijd een beetje eng met dure nieuwe hardware.

ik ben trouwens net op tijd met de voeding, de oude heeft vandaag de geest gegeven. Een paar weken geleden begon die met moeilijk aan gaan. Als ik dan een paar keer de aan uit knop ingedrukt had, de stekker een paar keer er eruit en er weer in gedaan had en/of de schakelaar op de PSU een paar keer omgezet deed hij het weer. Het is een Corsair HX650 die nog maar 2 jaar oud is. Ik hoorde ook vaak "pets'" als ik de stroom erop zette en een vergelijkbaar geluid als ik de PC aanzette. Komt dit vaker voor en waar duid dit op?

Voeding komt morgen. Ik zal wel even melden of ik hem stil genoeg vind.

Kan het trouwens ook zijn dat ik de aansluitingen van de behuizing verkeerd aangesloten heb?
De aan/uit en reset knop werken wel goed. De power en de HDD led branden en de USB werkt.
Alleen bij sommige stekkertjes kon ik niet zien wat de plus en de min was. Omdat de draden allemaal zwart waren.
De Corsair HX650 is een erg goede voeding en er zit standaard 7 jaar garantie op dus waarom claim je niet gewoon garantie?
Dan heb je helemaal geen nieuwe voeding nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ja, dat ga ik ook doen denk ik. Maar ik heb in de tussentijd dat de voeding weg is ook 1 nodig natuurlijk. En na dit geval heb ik meer vertrouwen in de thermaltake dan in de corsair. Heb jij misschien een verklaring voor het "pets" geluid en het langzaam doodgaan van de voeding? Gaan voedingen vaker op deze manier dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
De Corsair Enthusiast TX650M zit erin hoor :)

Bedankt voor je advies!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mastermind-- schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:13:
De Corsair Enthusiast TX650M zit erin hoor :)

Bedankt voor je advies!
Ik dacht dat je een voeding zocht voor twee HD6950's? De TX650M heeft maar genoeg aansluitingen voor één HD6950 en als je verloopjes gaat gebruiken heeft modulair weer helemaal geen zin (aangezien die ook al amper modulair is en je dan zo goed als alles of alles aansluit) Dus waarom de keuze voor de TX650M?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ik was hier een tijdje geleden ook al, toen met een geheel ander systeem. Met dit systeem ben ik op zoek naar een degelijke voeding van waarschijnlijk 850+ watt. Gezien er in de toekomst crossfire komt + een basis overclock van zowel CPU als GPU's.

Ik weet dat de 7950's zo'n 300watt trekken onder full load, nu heb ik dus al minstens 600 watt nodig + ruimte voor andere onderdelen en overclock.
Dus ik heb wat zekerheid nodig, ga ik het redden met 850watt of moet het toch meer worden?

Red ik het met de XFX 850W

Het gaat dan om het volgende systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 76,72€ 76,72
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,60€ 15,60
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 191,10€ 191,10
1MSI R7950-2PMD3GD5/OC€ 412,34€ 412,34
1XFX PRO850W€ 90,30€ 90,30
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Asrock Z68 Extreme4 Gen3€ 161,70€ 161,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.192,28

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-The_Mask-

Heb je nog een antwoord voor wat betreft het geval van mijn kapotte voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:13
Ik denk dat mijn Chieftec BPS-650C aan het overlijden is. Sinds afgelopen Zaterdag last van willekeurige reboots waarbij het zo snel gebeurt dat Windows wel een kernel power event ziet maar niet genoeg tijd heeft om een timestamp in het eventlog weg te schrijven. Ook 1 keer 2.8V op de 3.3V lijn zien staan in de BIOS direct na zo'n reboot.

Zou dit nog iets anders kunnen zijn dan de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb vandaag de Thermaltake voeding geïnstalleerd en helaas is de fan idd een beetje hoorbaar. Het is nu de luidrugtigste fan in mijn systeem. Ook hoor ik nog altijd een klein beetje een hoge pieptoon van het systeem tijdens idle, maar dat hoor ik volgens mij bij elke computer want ik hoorde het ook in mijn oude athlon64 3200+ systeem dat ik de afgelopen dagen gebruikte en laatst bij iemand thuis hoorde ik het ook. Coil whine komt heel veel voor bij hardware en ik had er vroeger nooit last van maar sinds ik er op ben gaan letten...

Toen ik het systeem aanzette was er gelukkig geen "pets" geluid meer en het systeem is nog steeds aardig stil.
Ik heb de PC nu half onder het bureau gezet aan de achterkant zodat ik zo min mogelijk geluid hoor. Zolang een PC naast me staat zal ik denk ik toch nooit tevreden zijn over het geluid dat hij maakt.

Voor wat betreft de oude voeding heb ik zo'n vermoeden dat ik die zelf om zeep heb geholpen door de stroomkabel er niet voorzichtig in te doen. Ik had een paar keer het idee dat hij er niet goed in zat en toen heb ik hem met kracht er verder ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb de volgende setup draaien:

#Product
1Asus N300 PCI (PCE-N15)
1Fractal Design Define R3 (Wit)
1Zalman CNPS9900NT
2Aerocool Aerocool Shark Fan Black Edition 14cm, 140mm
2Tacens Aura Ice , 120mm
1Intel Core i7 2600 Boxed
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W
2Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
1Scythe Kama Reader 2
1Gigabyte GA-Z68X-UD5-B3
Bekijk collectie
Importeer producten

Ik heb nu een GTX560Ti, gaat het goed als ik er een tweede bijzet? of trekt m'n voeding dat dan net niet? Het is de Gigabyte OC versie (900MHz)

De voeding is dus de CoolerMaster Silent-Pro gold 600W; een GTX 580 trok tie met gemak in dit systeem.
Er zitten per PCI-e kabel 2 aansluitingen, dus theoretisch kan ik 4x een 8pin connector aansluiten, maar of dit verstandig is.

Voor een alternatief spreken de Enermax Platimax 750W of de Seasonic Platinum Series 860W me wel aan. Waarvan de Seasonic me nog het meest aanspreekt, aangezien die voor 15 euro meer bijna 100W extra kan leveren... hoewel de Enermax ook al pit genoeg heeft. Of is er in die categorie voedingen een ander alternatief die beduidend goedkoper is, maar wel dezelfde prestaties/efficientie levert?

[ Voor 17% gewijzigd door Niekleair op 02-02-2012 22:42 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ola!

Ik heb hier een oudere desktop staan met een MSI p35 neo2 bordje met een intel q9650, 4 reepjes ddr 2 geheugen van 1gb, en een wat oudere graka (ati hd3870). Deze gaat er binnenkort uit, en wordt waarsch. vervangen door een Ati HD6870. Verder nog een 3tal sata disks en een ssd. Ik heb de hele config door de Outervision extreme PSU calculator gegooid, en deze geeft aan dat ik zo zonder overklokken genoeg zou moeten hebben aan een 480 watt voeding..

Het hele zaakje draait nu op een cooler master rs430-pmap, welke dus met pensioen mag. Ik zoek dus een, naar mijn idee, minimaal 500 watt PSU. Een beetje overhead/ruimte mag, mocht ik besluiten om in een later stadium CPU en/of videokaart licht te gaan oc'en. De voeding hoeft niet per se modulair te zijn, ik heb liever gewoonweg niet te korte kabels -wat je nogal eens leest bij nieuwere voedingen- de voeding moet immers in een bestaande config en het zou leuk zijn als deze binnen 3 dagen in te bouwen is. ;) Dus, modulair mag als dit uberhaubt enigzins kan binnen budget, maar is geen must. Tevens moet de PSU over 2x 6pins power beschikken voor de nieuwe videokaart.

Zo rond de 50/60 euro is ongeveer wel wat ik er aan uit wil geven; concreet: heb ik keuze buiten de corsair builder series en xfx pro/core voedingen, binnen mijn budget? (ik dacht aan ongeveer 550 watt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theburninglink schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 02:16:
Gezien er in de toekomst crossfire komt + een basis overclock van zowel CPU als GPU's.
Dikke overkloks, zo ver mogelijk?
Ik weet dat de 7950's zo'n 300watt trekken onder full load, nu heb ik dus al minstens 600 watt nodig + ruimte voor andere onderdelen en overclock.
Een standaard HD7950 neemt max ongeveer 200W.
Mior schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:14:
Ik denk dat mijn Chieftec BPS-650C aan het overlijden is. Sinds afgelopen Zaterdag last van willekeurige reboots waarbij het zo snel gebeurt dat Windows wel een kernel power event ziet maar niet genoeg tijd heeft om een timestamp in het eventlog weg te schrijven. Ook 1 keer 2.8V op de 3.3V lijn zien staan in de BIOS direct na zo'n reboot.
Bios/software readings kloppen nooit.
Zou dit nog iets anders kunnen zijn dan de voeding?
Ja elk onderdeel wel en als je een beetje voeding hebt is ook bijna nooit de voeding. En de Chieftec Nitro 85+ zijn erg goede voedingen, dus de kans dat het de voeding is is vrij klein, tenzei je hier echt een reden voor hebt.
Robolokotobo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:03:
Ik heb vandaag de Thermaltake voeding geïnstalleerd en helaas is de fan idd een beetje hoorbaar. Het is nu de luidrugtigste fan in mijn systeem.
Zoals ook al stond in het linkje ja. 1000RPM zal je gewoon horen bij zo'n fan voor een goede 80mm of kleinere fan is het pas stil.
Ook hoor ik nog altijd een klein beetje een hoge pieptoon van het systeem tijdens idle, maar dat hoor ik volgens mij bij elke computer want ik hoorde het ook in mijn oude athlon64 3200+ systeem dat ik de afgelopen dagen gebruikte en laatst bij iemand thuis hoorde ik het ook. Coil whine komt heel veel voor bij hardware en ik had er vroeger nooit last van maar sinds ik er op ben gaan letten...
Coil whine komt bij gewoon elke PC voor, de ene zal het alleen amper tot bijna niet hoorbaar zijn terwijl bij sommigen het wel hoorbaar is.
Voor wat betreft de oude voeding heb ik zo'n vermoeden dat ik die zelf om zeep heb geholpen door de stroomkabel er niet voorzichtig in te doen. Ik had een paar keer het idee dat hij er niet goed in zat en toen heb ik hem met kracht er verder ingedrukt.
Misschien wat ruimte op de connector waardoor je wat vonk vorming kreeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekje87 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:19:

Ik heb nu een GTX560Ti, gaat het goed als ik er een tweede bijzet? of trekt m'n voeding dat dan net niet? Het is de Gigabyte OC versie (900MHz)

De voeding is dus de CoolerMaster Silent-Pro gold 600W; een GTX 580 trok tie met gemak in dit systeem.
Er zitten per PCI-e kabel 2 aansluitingen, dus theoretisch kan ik 4x een 8pin connector aansluiten, maar of dit verstandig is.
Is geen probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:30
Hallo Tweakers,

Ik ben jullie hulp nodig bij het zoeken naar een vrij specifieke voeding.
Ik zoek een voeding voor mijn E350IS-E45 (m-itx amd APU) met daarbij 2 hardschijven en een dvd speler.
De voeding wordt geplaatst in een oude Xbox kast (word gemodificeerd hiervoor)

Vanwege de beperkte ruimte die mij in de kast wordt geboden ben ik opzoek naar een zo'n klein en laag mogelijke voeding. voor de hoogte is maximaal 5CM mogelijk (mocht dit echt niet lukken moet ik mijn plan maar omgooien)
Ik wil het graag ook binnen de perken houden qua budget. Het is voor een klein hobby project en het moet niet uit de hand lopen met de kosten.

In mijn zoektocht naar de geschikte voeding kwam ik uiteindelijk uit bij een PicoPSU, Flexatx (formfactor voeding) of een ITX voeding zonder kap.

In de pricewatch zijn een aantal FlexAtx voedingen te vinden echter deze zijn of net te hoog of niet toereikend in mijn budget.
De PicoPsu vond ik een erg mooi idee alleen vind ik het wel erg prijzig als je kijkt naar wat je krijgt. Ook snapte ik het niet helemaal. Bijvoorbeeld het volgende : Je koopt een 120W PicoPSU met daarbij een 90W adapter levert de picopsu dan nog maar 90W ?
Ook de ITX voedingen spraken mij aan door de hoogtes en wattage die ze leveren echter kan ik vrijwel nergens deze voedingen vinden in winkels. Onderweg kwam ik de volgende tegen http://www.fsp-group.com/...ainid=3&fid=154&proid=596 echter deze lijkt nergens te verkrijgen zijn.

Mijn vraag is dan ook wat raden jullie mij aan? of wat zijn jullie suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:00:
Ik heb hier een oudere desktop staan met een MSI p35 neo2 bordje met een intel q9650, 4 reepjes ddr 2 geheugen van 1gb, en een wat oudere graka (ati hd3870). Deze gaat er binnenkort uit, en wordt waarsch. vervangen door een Ati HD6870. Verder nog een 3tal sata disks en een ssd. Ik heb de hele config door de Outervision extreme PSU calculator gegooid, en deze geeft aan dat ik zo zonder overklokken genoeg zou moeten hebben aan een 480 watt voeding..
PSU Calculators werken niet goed, waar het omgaat is het vermogen op de 12V en kwaliteit en prestaties natuurlijk.

Voeding die 400W op de 12V kan leveren is meer dan genoeg met aardige overklok ook nog.
pricewatch: Thermaltake Smart M450W
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
Zijn beide een goede keuze, zijn ook beide intern zo goed als identiek. Verschil is vooral de buitenkant en dat de Thermaltake modulair is alleen op dit moment niet goed leverbaar.
pricewatch: XFX Pro 450W is ook nog een goede optie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
-The_Mask- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:01:
[...]
Dikke overkloks, zo ver mogelijk?

[...]
Een standaard HD7950 neemt max ongeveer 200W.
Nee, basis overclocks. Enkel met multipliers enz, hij gaat niet met voltages lopen klooien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Voor de zekerheid even vragen, ik meen het al te weten, maar een xfx pro 650w heeft ook genoeg aansluitingen voor 2 7950's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
-The_Mask- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:55:
[...]
PSU Calculators werken niet goed, waar het omgaat is het vermogen op de 12V en kwaliteit en prestaties natuurlijk.

Voeding die 400W op de 12V kan leveren is meer dan genoeg met aardige overklok ook nog.
Zijn beide een goede keuze, zijn ook beide intern zo goed als identiek. Verschil is vooral de buitenkant en dat de Thermaltake modulair is alleen op dit moment niet goed leverbaar.
Ah, okay, dan ga ik eens even rondkijken voor de thermaltake danwel Corsair..! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@ -The_Mask-

Ik heb de Thermaltake teruggestuurd en heb nu een groter budget voor een voeding. 130 euro ongeveer. Wat is met dat budget de beste keus? Het systeem zal waarschijnlijk bestaan uit een FX 8120/8150/8170 processor en een HD7950/7970 videokaart of wat nVidia daar tegenover gaat zetten. Geen CrossFire of Sli. 2HDD's, een SSD, een DVD drive, hooguit 4 DDR3 modules en een stuk of 7 fans. Wat ik dus heel belangrijk vind aan een voeding is dat hij stil is, dus geen fan met bijgeluiden of die boven de rest van mijn systeem uitkomt en natuurlijk geen coil whine. En hij moet natuurlijk zo stabiel mogelijk zijn en niet al te warm worden. Een maximale overklok van CPU en GPU op lucht moet mogelijk zijn. Ook moet het niet uitmaken wat ik op welke uitgang van de voeding aansluit. Dit zeg ik omdat ik een review in de Pricewatch zag van een Seasonic X-660 voeding die waarschijnlijk stuk ging omdat diegene niet de kabels over de beschikbare aansluitingen had verdeelt.Ik wil liever niet een voeding uit Duitsland bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 03-02-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@robolokotobo

pricewatch: Super Flower SF-550P14PE
in duitsland is ie nog eens 20 goedkoper.
Ook moet het niet uitmaken wat ik op welke uitgang van de voeding aansluit. Dit zeg ik omdat ik een review in de Pricewatch zag van een Seasonic X-660 voeding die waarschijnlijk stuk ging omdat diegene niet de kabels over de beschikbare aansluitingen had verdeelt.Ik wil liever niet een voeding uit Duitsland bestellen.
wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
En deze dan? Dan heb ik iets meer headroom. Of is het echt overkill?

#ProductPrijsSubtotaal
1Super Flower Golden Green SF-700P14XE€ 126,70€ 126,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 126,70

Ik bedoel daarmee dat ik alles gewoon aan moet kunnen sluiten en niet iedere keer weer moet kijken of het wel goed gaat komen omdat ik niet elke kabel zomaar in elke aansluiting kan pluggen omdat dan de kans bestaat dat de voeding overbelast word. Lees die review maar eens.

Maar die 550 watt Super Flower is wel een heel mooi product volgens mij. Als ik het goed begrijp gaat de fan uit als de PC idled? Dus ook als ik zit te surfen? Als je kijkt naar het syteem wat ik wil gaan bouwen wat gaat dan het absolute maximale verbruik in watt zijn? Dus met maximale overklok en het complete syteem onder full load? FX-8170 en HD7970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Hey, kan iemand mij vertellen of de voltages van mijn +12v te laag zijn? En hoe betrouwbaar zijn de lezingen vanaf de sensoren van het moederbord? Mijn pc valt de laatste tijd steeds vaker uit tijdens het gamen, sneller bij resource intensieve games. Ik denk dus dat hij een te laag voltage krijgt, maar ik heb het nog niet kunnen loggen. Als iemand een log programma weet die de 12v lijn goed detecteert net als Hwmonitor die ook naar een bestand constant de waardes schrijft? (dus niet speedfan, want die leest een verkeerde waarde uit).

Hier de metingen:
http://imgur.com/a/1DWIp

Mijn systeem:
ASrock K10N78D
AMD Athlon 64x2 4200+
2 gb oem ram
Radeon x1950 pro
Coolermaster Glite power 400W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
-The_Mask- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:55:
[...]

Hmm, kom nu voor 12 euro meer de Thermaltake smart m550w bronze tegen, 550 watt dus. Zou dat geen betere keus zijn, just in case? Of gaat die 450 watt het zeker trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Robolokotobo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:20:
Maar die 550 watt Super Flower is wel een heel mooi product volgens mij. Als ik het goed begrijp gaat de fan uit als de PC idled? Dus ook als ik zit te surfen? Als je kijkt naar het syteem wat ik wil gaan bouwen wat gaat dan het absolute maximale verbruik in watt zijn? Dus met maximale overklok en het complete syteem onder full load? FX-8170 en HD7970?
Die voeding kan stabiel 650W leveren (hij is 550W gelabeled omdat hij boven de 550W geen platinum efficiëntie haalt, 650W doet hij met "slechts" gold). Dus dat is ruim genoeg. Voor lagere belasting is (dus idle sowieso) gaat de fan uit.

Een seasonic X-660 is trouwens kwalitatief wel goed hoor, ik vraag me af of die zomaar stukgegaan is. Maar de superflower golden king is volgens mij wel de beste voeding op de consumentenmarkt dus als die een redelijke prijs heeft, prima idee.
mtlife schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:30:
Hey, kan iemand mij vertellen of de voltages van mijn +12v te laag zijn?
Ik weet eigenlijk niet welk programma het beste is, BIOS is sowieso goed maar dan kan je de pc natuurlijk niet stressen of zo. Je voltages zijn niet geweldig maar het valt nog binnen de ATX-specificaties.
xxxneoxxx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:16:
[...]

Hmm, kom nu voor 12 euro meer de Thermaltake smart m550w bronze tegen, 550 watt dus. Zou dat geen betere keus zijn, just in case? Of gaat die 450 watt het zeker trekken?
Als je nog wat marge wilt houden voor uitbreiden (extra videokaart) of zo wel slim, maar een goede 450W-voeding zou wel genoeg moeten zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ExilaaHH schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:37:
In mijn zoektocht naar de geschikte voeding kwam ik uiteindelijk uit bij een PicoPSU, Flexatx (formfactor voeding) of een ITX voeding zonder kap.

In de pricewatch zijn een aantal FlexAtx voedingen te vinden echter deze zijn of net te hoog of niet toereikend in mijn budget.
FlexATX is een gestandaardiseerd formaat ze zijn dus allemaal even hoog en breed.
pricewatch: Seasonic SS-250SU is bijvoorbeeld een goede flexATX voeding.
De PicoPsu vond ik een erg mooi idee alleen vind ik het wel erg prijzig als je kijkt naar wat je krijgt. Ook snapte ik het niet helemaal. Bijvoorbeeld het volgende : Je koopt een 120W PicoPSU met daarbij een 90W adapter levert de picopsu dan nog maar 90W ?
De adapter is gespecificeerd voor 90W dus dat moet die max kunnen leveren, nu kunnen ze soms wel wat meer leveren maar overbelasten van zo'n ding is niet slim. Dus ja je kunt zeggen dat er dan nog maar 90W over blijft.
Ook de ITX voedingen spraken mij aan door de hoogtes en wattage die ze leveren echter kan ik vrijwel nergens deze voedingen vinden in winkels. Onderweg kwam ik de volgende tegen http://www.fsp-group.com/...ainid=3&fid=154&proid=596 echter deze lijkt nergens te verkrijgen zijn.
ITX voeding bestaat dan ook niet, dat zijn Open Frame voedingen, voedingen zonder behuizing dus, worden in principe ook niet los verkocht dus kan kloppen dat je ze niet vindt.
Robolokotobo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:33:
@ -The_Mask-

Ik heb de Thermaltake teruggestuurd en heb nu een groter budget voor een voeding. 130 euro ongeveer. Wat is met dat budget de beste keus? Het systeem zal waarschijnlijk bestaan uit een FX 8120/8150/8170 processor en een HD7950/7970 videokaart of wat nVidia daar tegenover gaat zetten. Geen CrossFire of Sli. 2HDD's, een SSD, een DVD drive, hooguit 4 DDR3 modules en een stuk of 7 fans. Wat ik dus heel belangrijk vind aan een voeding is dat hij stil is, dus geen fan met bijgeluiden of die boven de rest van mijn systeem uitkomt en natuurlijk geen coil whine. En hij moet natuurlijk zo stabiel mogelijk zijn en niet al te warm worden. Een maximale overklok van CPU en GPU op lucht moet mogelijk zijn.
De pricewatch: Super Flower SF-550P14PE zou prima moeten voldoen voor jouw eisen. En de fan is ook absoluut erg stil die draait bij deze voeding vrij weinig alleen als het echt nodig is. Geluid van coil whine komt bij elke voeding voor, meestal hoor je het alleen niet/amper en als je het wel hoort heb je pech. ;)
Ook moet het niet uitmaken wat ik op welke uitgang van de voeding aansluit. Dit zeg ik omdat ik een review in de Pricewatch zag van een Seasonic X-660 voeding die waarschijnlijk stuk ging omdat diegene niet de kabels over de beschikbare aansluitingen had verdeelt
Ik heb de review even bekeken, maar het staat allemaal nergens op wat hij allemaal zegt en er bestaat ook niet zoiets trouwens.
Robolokotobo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:20:
En deze dan? Dan heb ik iets meer headroom. Of is het echt overkill?
Is niet nodig.
Ik bedoel daarmee dat ik alles gewoon aan moet kunnen sluiten en niet iedere keer weer moet kijken of het wel goed gaat komen omdat ik niet elke kabel zomaar in elke aansluiting kan pluggen omdat dan de kans bestaat dat de voeding overbelast word. Lees die review maar eens.
Dat slaat sowieso nergens op zoals ik al zei en bij Super Flowers kun je zelf elke kabel in elke aansluiting prikken.
Maar die 550 watt Super Flower is wel een heel mooi product volgens mij. Als ik het goed begrijp gaat de fan uit als de PC idled? Dus ook als ik zit te surfen?
Ja dan zal de fan waarschijnlijk niet draaien nee.
Als je kijkt naar het syteem wat ik wil gaan bouwen wat gaat dan het absolute maximale verbruik in watt zijn? Dus met maximale overklok en het complete syteem onder full load? FX-8170 en HD7970?
Maximale overklok is bij iedereen wat anders natuurlijk, maar ik zou het knap vinden als je 550W uit de voeding gaat trekken. ;)
mtlife schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:30:
Hey, kan iemand mij vertellen of de voltages van mijn +12v te laag zijn? En hoe betrouwbaar zijn de lezingen vanaf de sensoren van het moederbord?
Totaal niet betrouwbaar zitten goedkope en niet gekalibreerde sensors op je moederbord.
Mijn pc valt de laatste tijd steeds vaker uit tijdens het gamen
PC is dan dus helemaal uit en dan moet je hem zelf weer aanzetten?
Coolermaster Glite power 400W
Elite Power neem ik aan.
xxxneoxxx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:16:
[...]

Alle drie de voeding kunnen precies evenveel op de 12V leveren namelijk 408W en moeten dus alle drie makkelijk voldoen voor jouw. De Smart M550W heeft bij deze PC dus geen voordeel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Laatst online: 12-09 20:30
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:08:
[...]
FlexATX is een gestandaardiseerd formaat ze zijn dus allemaal even hoog en breed.
pricewatch: Seasonic SS-250SU is bijvoorbeeld een goede flexATX voeding.

[...]
De adapter is gespecificeerd voor 90W dus dat moet die max kunnen leveren, nu kunnen ze soms wel wat meer leveren maar overbelasten van zo'n ding is niet slim. Dus ja je kunt zeggen dat er dan nog maar 90W over blijft.
De FlexATX voeding ziet er goed uit en zou met zijn hoogte van 40mm net uit moeten komen.
Toch begin ik steeds meer te twijfelen om toch een PicoPSU te kopen. Eigenlijk voornamelijk vanwege de extra ruimte die dan nog beschikbaar is. Om het een beetje binnen de perken te houden met mijn budget zit ik te denken aan een PicoPSU van 80Watt.

Alleen als ik naar de prijzen kijk lijkt me toch iets niet helemaal te kloppen, het volgende:

PicoPSU 80Watt: 27,50 euro
PicoPSU 80Watt + adapter 80Watt: 62,50 euro

Zijn de adapters dan zo duur ?

Ook weet ik niet of mijn systeem aan 80 Watt wel voldoende heeft. Ik heb de volgende systeemeisen:

pricewatch: MSI E350IS-E45
2x CCFL blauw
1x 1TB (nog te bestellen)

Als ik op internet kijk zou het moeten lukken echter lijkt het me wel spannend.

[ Voor 3% gewijzigd door ExilaaHH op 04-02-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Super Flower Golden King 550 watt gaat het dan worden denk ik. Als ik hem uit Duitsland bestel, hoe gaat het dan met garantie enz.? Als ik hem terug moet sturen gaat me dat een hoop verzendkosten kosten? Kan ik bij die Duitse shop met Ideal betalen?

Edit: Ik zie net dat als ik hem uit Duitsland laat komen het ongeveer net zo duur is, dus dat is niet de moeite waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Robolokotobo op 04-02-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

-The_Mask- schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Misschien het eerst zelf even snappen voordat je advies gaat geven?
[...]

Nee :)
Klein beetje uitleg a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Bedankt bwerg en -The_Mask-, heb inmiddels de thermaltake 450 w modulaire voeding besteld, die overigens sinds vandaag weer op voorraad is @ Alternate. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:37:
Bedankt bwerg en -The_Mask-, heb inmiddels de thermaltake 450 w modulaire voeding besteld, die overigens sinds vandaag weer op voorraad is @ Alternate. ;)
Uit je eerdere posts maak ik op dat je een 6870 (met 2x 6 pin aansluiting) hebt. De Thermaltake Smart M450 heeft een 8 en 6+2 aansluiting. Je zal er dus nog een verloopje bij moeten kopen, of gewoon met een mesje de 8 pin transformeren in een 6+2 pin ;) in dat laatste geval ben je hoogstwaarschijnlijk wel je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Ik heb een vraag welke van de volgende 4 voedingen de betere is.
Het gaat mij om kwaliteit (oa. acceptabele ripple) en geluidsproductie.

Ik ben aan deze 4 gekomen vanuit oa tweakers BBG, dit topic en hardware.info tests
Wat mij opvalt is dat hiervoor meestal voor de corsair builder werd gekozen en daarna Voor de XFX dit zie je eigenlijk niet meer terwijl die voedingen niet minder goed zijn geworden kan iemand dat uitleggen?

http://tweakers.net/price...0708;284634;291975;296084

Is er een die er qua geluidsproductie bovenuit springt? Het "kleine" prijsverschil tussen deze voedingen vind ik niet van belang.

Dit is meer een algemene vraag ik heb niet een specifiek systeem voor ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Robolokotobo schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:00:
De Super Flower Golden King 550 watt gaat het dan worden denk ik. Als ik hem uit Duitsland bestel, hoe gaat het dan met garantie enz.? Als ik hem terug moet sturen gaat me dat een hoop verzendkosten kosten? Kan ik bij die Duitse shop met Ideal betalen?

Edit: Ik zie net dat als ik hem uit Duitsland laat komen het ongeveer net zo duur is, dus dat is niet de moeite waard.
Nu wil ik er mijn vingers niet aan branden, maar sommige luitjes winden zich volgens mij ergens over op:

AW: Test 80-Plus-Platin-Netzteil: Super Flower Golden King Platinum 550 Watt
- fehlende OCP
- fehlende OTP
- immernoch kein MOV
- diese nett in Großaufnahme fotografierten Bauteile und Kabel sehen doch sehr von Hand montiert aus (Golden Sample?!?)

Ergo, das übliche Super Flower Zeug ... wobei die Ansätze da sind aber kompromisslos darauf gesetzt wurde das erste Platinum Netzteil am Markt zu haben ...

Ich werde mich bei Gelegenheit mal mit sonem Ding befassen ...

en een reactië:

@Erzbaron

auf unser SF Projekt freue ich mich besonders

@pumpi

Golden King Platinum
soll wohl hyperMegaSuperToll heißen, für mich klingt das nach Marketing "ich mach einen auf dicke Hose"

Tja...

Tip: neem er een UPS bij ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 04-02-2012 23:46 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piethoogland schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:36:
Ik heb een vraag welke van de volgende 4 voedingen de betere is.
Het gaat mij om kwaliteit (oa. acceptabele ripple) en geluidsproductie.

Ik ben aan deze 4 gekomen vanuit oa tweakers BBG, dit topic en hardware.info tests
Wat mij opvalt is dat hiervoor meestal voor de corsair builder werd gekozen en daarna Voor de XFX dit zie je eigenlijk niet meer terwijl die voedingen niet minder goed zijn geworden kan iemand dat uitleggen?

http://tweakers.net/price...0708;284634;291975;296084

Is er een die er qua geluidsproductie bovenuit springt? Het "kleine" prijsverschil tussen deze voedingen vind ik niet van belang.

Dit is meer een algemene vraag ik heb niet een specifiek systeem voor ogen.
Ripple suppression XFX en ik denk dat die ook minder fan geluid maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Madrox schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:30:
[...]

Nu wil ik er mijn vingers niet aan branden, maar sommige luitjes winden zich volgens mij ergens over op:

AW: Test 80-Plus-Platin-Netzteil: Super Flower Golden King Platinum 550 Watt
- fehlende OCP
- fehlende OTP
- immernoch kein MOV
- diese nett in Großaufnahme fotografierten Bauteile und Kabel sehen doch sehr von Hand montiert aus (Golden Sample?!?)

Ergo, das übliche Super Flower Zeug ... wobei die Ansätze da sind aber kompromisslos darauf gesetzt wurde das erste Platinum Netzteil am Markt zu haben ...

Ich werde mich bei Gelegenheit mal mit sonem Ding befassen ...

en een reactië:

@Erzbaron

@pumpi

Golden King Platinum
soll wohl hyperMegaSuperToll heißen, für mich klingt das nach Marketing "ich mach einen auf dicke Hose"

Tja...

Tip: neem er een UPS bij ;)
Ik heb hem nog niet besteld maar die functies die genoemd worden zitten die wel op voedingen van bijv. Seasonic? Ik begin er zo langzamerhand achter te komen dat je niet van PC Hardware kunt winnen als je alles perfect wil hebben. Want zoiets als een perfect product bestaat volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Robolokotobo schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:57:
[...]

Ik heb hem nog niet besteld maar die functies die genoemd worden zitten die wel op voedingen van bijv. Seasonic? Ik begin er zo langzamerhand achter te komen dat je niet van PC Hardware kunt winnen als je alles perfect wil hebben. Want zoiets als een perfect product bestaat volgens mij niet.
Seasonics moddelen hebben doorgaans wel alle beveiliging aan boord.
Zoals deze: http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/X-460FL/4.html
In the main PCB there are more components of the transient/EMI filtering stage, two coils, one X and two Y capacitors and an MOV. There is also a thermistor for inrush current protection and an electromagnetic relay that bypasses it once its job is finished. In the upper right corner of the relay resides the awkwardly soldered standby Quasi-Resonant PWM Controller, an ICE2QR4765.

Dat ziet er degelijk uit. Maar moet die psu perse fanless zijn ? Zoals Anandtech al zegt; why bother with a fanless PSU when you already have fans for your cpu en gpu (en misschien de kast zelf).
Bij een goede PSU beginnen de fans pas toeren te maken bij 70/80% load, hoorbare toeren. Los je op door een PSU, zwaar genoeg te nemen zodat de belasting onder de 70% blijft ;-)
http://www.silentpcreview.com/article1239-page5.html

ps: Vind die reviewers onbegrijpelijk eerlijk gezegt:

Unfortunately there is no MOV present and that's a big shame. In such a top performing platform we can't understand why Super Flower chose not to install a MOV, the components that protects the PSU (and the whole system) from spikes coming from the power grid.
Juist, oke. Ze vinden het onbegrijpelijk en erg jammer. Het hele systeem word niet niet beveiligd voor spanningspieken van buitenaf. Nu, dat zal wel een slecht score opleveren. Welnee, gewoon een dikke 9.4 :X
Dank je wel, "specialisten" van reviewers. Mensen, die veel meer weten dan ik en jij; nietwaar ?
Toch maar goed, dat er nog oplettende burgers zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 05-02-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ExilaaHH schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:32:
[...]

Alleen als ik naar de prijzen kijk lijkt me toch iets niet helemaal te kloppen, het volgende:

PicoPSU 80Watt: 27,50 euro
PicoPSU 80Watt + adapter 80Watt: 62,50 euro

Zijn de adapters dan zo duur ?
Ja ze zijn vaak vrij duur, PicoPSU zelf is ook erg duur.
pricewatch: MSI E350IS-E45
2x CCFL blauw
1x 1TB (nog te bestellen)

Als ik op internet kijk zou het moeten lukken echter lijkt het me wel spannend.
Kun je ook vertellen welke HD en welke CCFL (of hoeveel de CCFL verbruikt).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piethoogland schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:36:
De Nexus is de stilste maar qua kwaliteit en prestaties de minste.
De Corsair wordt vooral gekozen omdat de vrij goedkoop is, goed presteert en prima kwaliteit heeft voor zijn prijs.
De XFX zie je weinig omdat deze maar één PCI-e stekker heeft, de eerste versie heeft er twee en is daarom veel interresanter.
De Thermaltake is intern een bijna hetzelfde als een Corsair CX500, heeft dus ook twee PCI-e stekkers maar is ook nog eens modulair.
Voeding heeft wel een OCP's, alleen niet voor het creeëren van meedere 12V lijnen, niet direct nodig voor een 550W voeding, voor een 1000W of meer voeding is dat meer een probleem.
- fehlende OTP
Waarom zou die een OTP moeten hebben, voeding kan vol vermogen leveren op 50 graden, meeste voedingen hebben sowieso geen OTP.
- immernoch kein MOV
Dat is het enige wat waar die wel een punt heeft, maar is niet dat de wereld nu vergaat of zo...
Delta en Impervio zijn volgens mij de enige twee fabrikanten die hun voedingen helemaal machinaal solderen, dus ja logisch dat het lijkt dat het met de hand gesoldeerd is, dat is het ook. Duidelijk iemand die geen idee heeft waar die het over heeft.
en een reactië:

@Erzbaron

@pumpi

Golden King Platinum
Tja...
Jij vindt de naam een groot nadeel? Dat is nu eenmaal typisch daar.
Madrox schreef op zondag 05 februari 2012 @ 09:35:
[...]

Unfortunately there is no MOV present and that's a big shame. In such a top performing platform we can't understand why Super Flower chose not to install a MOV, the components that protects the PSU (and the whole system) from spikes coming from the power grid.
Juist, oke. Ze vinden het onbegrijpelijk en erg jammer. Het hele systeem word niet niet beveiligd voor spanningspieken van buitenaf. Nu, dat zal wel een slecht score opleveren. Welnee, gewoon een dikke 9.4 :X
Dank je wel, "specialisten" van reviewers. Mensen, die veel meer weten dan ik en jij; nietwaar ?
Toch maar goed, dat er nog oplettende burgers zijn.
Heb je wel enig idee hoeveel voedingen geen MOV hebben of hoe erg dit nu echt is? Ik vind het bijzonder dat je zulke uitspraken gaat doen zonder eigenlijk een goed idee te hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rzn schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:31:
[...]

Klein beetje uitleg a.u.b.
Een volledig modulair voeding met maar twee PCI-e stekkers is alleen nuttig voor een high-end videokaart zoals een HD6990 of GTX590. Voor CrossFire met twee high-end videokaarten zijn toch altijd vier PCI-e stekkers nodig. Er zijn dus voedingen te vinden die een veel betere keuze zijn, voor verreweg de meeste mensen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn

rzn

-The_Mask- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:15:
[...]
Er zijn dus voedingen te vinden die een veel betere keuze zijn, voor verreweg de meeste mensen.
Bedankt voor je reactie.

Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van zo'n betere keus? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn

rzn

-The_Mask- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:04:
Wat moet erop draaien, wat zijn de eisen en ga je overklokken?
i5 2500k
HD6950

Modulair, efficiënt, stil.

Voorkeur gaat uit naar 650W voeding zodat het bestendig is voor een eventuele uitbreiding/overclock in de toekomst.

:>

wenslijst: Wenslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
rzn schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:28:
[...]

i5 2500k
HD6950

Modulair, efficiënt, stil.

Voorkeur gaat uit naar 650W voeding zodat het bestendig is voor een eventuele uitbreiding/overclock in de toekomst.

:>

wenslijst: Wenslijst
pricewatch: Seasonic X-660 80+ Gold
pricewatch: Corsair Professional Gold AX650
http://geizhals.de/eu/540633
http://geizhals.de/eu/697868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn

rzn

-The_Mask- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:47:
[...]

Uitbreiding in de zin van een tweede HD6950? Budget?
Ja, eventueel of een 7xxx kaart over een paar jaar.

Budget 50-100 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:51:
[...]
Heb je wel enig idee hoeveel voedingen geen MOV hebben of hoe erg dit nu echt is? Ik vind het bijzonder dat je zulke uitspraken gaat doen zonder eigenlijk een goed idee te hebben.
Als het zo weinig voorsteld, waarom hebben de "grote" merken met de betere voedingen dan wel allemaal
MOV en alle filters daarom heen. Ook bij Corsair bijv, met hun single rail PSU's.

Techpowerup zegt er zelf dit over:
Very briefly an MOV is a voltage-dependent resistor that protects the PSU/system from voltage spikes coming from the power grid.

However, especially in low-end PSUs, manufacturers omit some components in order to save money. Usually the first to be left out is the MOV. If your PSU does not have an MOV in the EMI/Transient filter then you should always operate it along with a surge suppressor or a UPS, otherwise a spike could damage permanently not only the PSU but your system too.

Wel, dat lijkt me duidelijk genoeg. Vooral in budget voedingen word er geen MOV gebruikt om kosten te besparen.
Als je dan een dure goede psu koopt, verwacht je dat alles erop en eraan zit. Wat dat aangaat stelt Kingpin /Super Flower gewoon teleur.

[ Voor 44% gewijzigd door Madrox op 05-02-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 01:20:
Eerst inlezen dan een mening vormen, niet altijd andersom en Kingpin is een nickname van een overklokker, maar dit geheel terzijde.
Wat ik lees is dat een MOV de "klap" opvangt en verdere schade aan de voeding en je onderdelen helpt voorkomen. Als dat klopt zou ik iig geen voeding zonder willen. Ook vind ik het erg vervelend dat jij je zo op de vlakte houd en niet gewoon een duidelijk antwoord geeft.

[ Voor 94% gewijzigd door Madrox op 06-02-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
bertp1 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:24:
[...]

Uit je eerdere posts maak ik op dat je een 6870 (met 2x 6 pin aansluiting) hebt. De Thermaltake Smart M450 heeft een 8 en 6+2 aansluiting. Je zal er dus nog een verloopje bij moeten kopen, of gewoon met een mesje de 8 pin transformeren in een 6+2 pin ;) in dat laatste geval ben je hoogstwaarschijnlijk wel je garantie kwijt.
Spul moet nog binnen komen maar dit klopt, van die 2 x 6 pins aansluitingen. Kan ik het af met zo'n kabeltje?

http://azerty.nl/2-1549-2...n-to-6-2-pin-adapter.html

(of deze aangezien eerste nogal lang is, deze? http://azerty.nl/2-1549-3...in-to-6-2-pin-adapte.html Is misschien dan weer een beetje jammer met modulaire voeding maar goed, beter zelf 2 connectortjes los snijden van een 5 euro kabeltje dan garantie op de voeding verliezen me dunkt...)

Kom zelf genoeg converterkabeltjes tegen, maar ze lijken mij allemaal net verkeerd om eigenlijk? :P Ik bedoel, als m -> v was en v- > m hier was het de perfecte kabel, maar deze lijken niet te bestaan?

[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-02-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Als je een voeding uitgeprobeerd hebt, heb je dan geen recht meer om hem terug te sturen binnen 7 dagen en je geld terug te krijgen door middel van de wet koop op afstand? Mag je hem dus alleen uit de doos halen en bekijken en niet aansluiten en aandoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Robolokotobo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:59:
Als je een voeding uitgeprobeerd hebt, heb je dan geen recht meer om hem terug te sturen binnen 7 dagen en je geld terug te krijgen door middel van de wet koop op afstand? Mag je hem dus alleen uit de doos halen en bekijken en niet aansluiten en aandoen?
Ja, je mag hem gewoon aansluiten. Maak liever geen krassen, want dat is niet de bedoeling ;)
Als ze moeilijk willen gaan doen, gewoon mailtje terug met "wet koop op afstand" en dat je daar van op de hoogte ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Madrox schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:14:
[...]

Ja, je mag hem gewoon aansluiten. Maak liever geen krassen, want dat is niet de bedoeling ;)
Als ze moeilijk willen gaan doen, gewoon mailtje terug met "wet koop op afstand" en dat je daar van op de hoogte ben.
Bedankt Madrox. Ze zeiden eerst via de mail dat ik hem volgens de wet niet had mogen testen en inbouwen (Ik had hem al terug gestuurd). Toen ik antwoordde dat dat wel mag volgens de wet koop op afstand kreeg ik een mail terug waarin stond dat ik mijn geld terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Robolokotobo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:23:
[...]

Bedankt Madrox. Ze zeiden eerst via de mail dat ik hem volgens de wet niet had mogen testen en inbouwen (Ik had hem al terug gestuurd). Toen ik antwoordde dat dat wel mag volgens de wet koop op afstand kreeg ik een mail terug waarin stond dat ik mijn geld terug kreeg.
Ze proberen het "altijd". Heb ook al eens zo'n mail gehad. Altijd wel een paar luitjes die erin tuinen, spijtig genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Hallo iedereen,

Hopelijk zit ik hier goed :)

Ik zit met het volgende probleem:

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik af en toe wanneer ik gewoon op youtube aan 't rondneuzen ben, tijdens 't kijken van een film of als ik zit te gamen dat m'n pc opeens compleet uitvalt, alsof iemand de stekker d'r uit trekt zegmaar. Geen piepjes/blue screens oid maar gewoon "poef" uit.
Hij start dan vaak vanzelf weer opnieuw op, maar ongeveer de helft van de tijd lukt dat niet. Ik moet dan de voedingskabel uit m'n pc trekken, de power knop even een paar seconden inhouden, stekker terugplaatsen en ik kan dan weer gewoon m'n pc booten.
Ik denk dat mijn voeding 't aan 't begeven is... De regelmaat van shutdowns lijkt toe te nemen, maar zoals bv gisteren had ik nergens last van. Ik heb dus niets dat ik kan doen wat het probleem kan "opwekken". Ook gebeurt 't sinds kort wel eens tijdens een boot, of als ik gewoon m'n pc aan heb staan en even weggelopen ben kom ik terug bij een pc die uit is.

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 109,99€ 109,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1Cooler Master CM 690 II€ 69,-€ 69,-
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 76,97€ 76,97
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 74,98€ 74,98
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 25,-€ 50,-
1Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,01

Wat ik al geprobeerd heb:
Memtest, na een hele nacht aangestaan te hebben: geen bijzonderheden.
Temperaturen van cpu/gpu komen nooit boven de 50-70 graden uit.
Ik vermoed toch echt dat 't probleem door m'n voeding komt, echter is 650w toch meer dan voldoende voor dit systeem? En deze XFX krijgt over 't algemeen toch erg goeie reviews.
Klinkt iemand dit probleem bekend in de oren en is het opgelost bij aanschaf van een nieuwe voeding of moet ik 't ergens ander zoeken?

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Er kan altijd 1 defecte tussen zitten of fabrieksfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
Ik wil dit systeem bestellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Scythe Slip Stream SY1225SL12H, 120mm€ 6,40€ 6,40
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 199,90€ 199,90
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 116,30€ 116,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,15

En heb deze psu pricewatch: Cooler Master Real Power M520

Gaat dit werken? thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, dat gaat prima werken. Systeem verbruikt hoogstens zo'n 300W. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
bwerg schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:13:
Ja, dat gaat prima werken. Systeem verbruikt hoogstens zo'n 300W. ;)
Dank voor je reactie. Kleine toevoeging die 2500k zal als het lukt op 4.5Ghz gaan wandelen en kan er nog een Nvidia 9600gt bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
oke ik heb gewoon een simpele vraag(ik weet wel aan hoe veel watt ik genoeg heb, maakt niet uit hoe veel 't kost etc.) ik heb hier beneden een opsomming staan van een aantal voedingen waar tussen ik moet gaan kiezen, ze zitten allemaal rond de 700/750 watt's het is slechts een beetje overkill puur omdat ik later ook hier en daar wat ga upgraden dus een beetje futureproof is het wel :)

maar nu is mijn vraag aan jullie allen, wat is van de volgende opsomming de beste voeding? (en dan ook alleen uit de opsomming graag, geen suggestie's van andere merken plz. :P )

here it comes:

-Corsair TX750 V2 - pricewatch: Corsair Enthusiast TX750 V2

-Corsair TX750M - pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

-Corsair GS800 - pricewatch: Corsair Gaming GS800

-Cougar PowerX 700 - pricewatch: Cougar PowerX 700

-Cougar CMX 700 - pricewatch: Cougar CMX 700

-Cougar S700 - pricewatch: Cougar S700

-Cougar SX 700 - pricewatch: Cougar SX 700

-Cougar 700CM - pricewatch: Cougar 700 CM

nou ik zou zeggen, CHERRYPICK-TIME!

Met vriendelijke groet, Max "totallykaos" "hardwarejunk" van den Berg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
hardwarejunk schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:58:
oke ik heb gewoon een simpele vraag(ik weet wel aan hoe veel watt ik genoeg heb, maakt niet uit hoe veel 't kost etc.) ik heb hier beneden een opsomming staan van een aantal voedingen waar tussen ik moet gaan kiezen, ze zitten allemaal rond de 700/750 watt's het is slechts een beetje overkill puur omdat ik later ook hier en daar wat ga upgraden dus een beetje futureproof is het wel :)

maar nu is mijn vraag aan jullie allen, wat is van de volgende opsomming de beste voeding? (en dan ook alleen uit de opsomming graag, geen suggestie's van andere merken plz. :P )

here it comes:

-Corsair TX750 V2 - pricewatch: Corsair Enthusiast TX750 V2

-Corsair TX750M - pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

-Corsair GS800 - pricewatch: Corsair Gaming GS800

-Cougar PowerX 700 - pricewatch: Cougar PowerX 700

-Cougar CMX 700 - pricewatch: Cougar CMX 700

-Cougar S700 - pricewatch: Cougar S700

-Cougar SX 700 - pricewatch: Cougar SX 700

-Cougar 700CM - pricewatch: Cougar 700 CM

nou ik zou zeggen, CHERRYPICK-TIME!

Met vriendelijke groet, Max "totallykaos" "hardwarejunk" van den Berg
Iets duurder dan de voedingen uit je lijstje maar wel een erg goede voeding en beter dan alle voedingen uit je lijst: pricewatch: Corsair Professional Gold AX750

Edit: crap beter lezen, hoe komt het dat je alleen uit die voedingen kan kiezen?
Als je echt uit die lijst moet kiezen lijkt me de Corsair TX750v2 in ieder geval de beste keus.

[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 07-02-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, idd je kan veel betere voedingen kopen voor hetzelfde geld of minder.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Remco Tr schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:58:
Ik wil dit systeem bestellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,95€ 24,95
1Scythe Slip Stream SY1225SL12H, 120mm€ 6,40€ 6,40
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 199,90€ 199,90
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 116,30€ 116,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,15

En heb deze psu pricewatch: Cooler Master Real Power M520

Gaat dit werken? thanks
Wordt nog krap. Mijn M520W trok een GTX560 Ti niet ICM een Phenom II x6 1100T en overclocks.
Je zit dus op het randje te pushen imo.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wat vinden jullie van de Cooler Master Silent Pro Gold 600 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 03:15:
Wat vinden jullie van de Cooler Master Silent Pro Gold 600 watt?
Te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevada
  • Laatst online: 15-06 22:51
Hey mensen,

Ik ben van plan om zelf een systeem samen te stellen met de volgende specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 111,25€ 111,25
1Corsair Obsidian 650D€ 142,-€ 142,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 270,90€ 270,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 149,50€ 149,50
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 42,70€ 85,40
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 229,50€ 229,50
1Asus P8P67 (B3)€ 131,08€ 131,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,65

Dit alles komt in een Corsair 650D met 4 fans.

PC wordt gebruikt voor internetten, office e.d. maar ook voor games, films en video en foto bewerking. Ik ben niet van plan om de GPU te overklokken. Wel wil ik de 2600k op 4GHz laten draaien (voltage aanpassing is dus niet nodig).

Zelf dacht ik aan een Seasonic X-Series 560 Watt 80+ Gold voeding. Is dat voldoende of zal ik toch voor de zekerheid 660 watt erin stoppen?

Graag hoor ik jullie suggesties. Ik wil het liefst een full modular PSU zodat ik alleen kabels gebruik die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
xxxneoxxx schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:21:
[...]

Spul moet nog binnen komen maar dit klopt, van die 2 x 6 pins aansluitingen. Kan ik het af met zo'n kabeltje?

http://azerty.nl/2-1549-2...n-to-6-2-pin-adapter.html

(of deze aangezien eerste nogal lang is, deze? http://azerty.nl/2-1549-3...in-to-6-2-pin-adapte.html Is misschien dan weer een beetje jammer met modulaire voeding maar goed, beter zelf 2 connectortjes los snijden van een 5 euro kabeltje dan garantie op de voeding verliezen me dunkt...)

Kom zelf genoeg converterkabeltjes tegen, maar ze lijken mij allemaal net verkeerd om eigenlijk? :P Ik bedoel, als m -> v was en v- > m hier was het de perfecte kabel, maar deze lijken niet te bestaan?
Anyone? Of zou zo een kabeltje ook werken om 2e 6pins aansluiting van stroom te voorzien?
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/ProductImageCompressAll300/12-189-120-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dat soort kabels werken prima, zolang de voeding het zelf maar aan kan. Jaren mee gewerkt. Wel even opletten dat je het opgenomen vermogen een beetje netjes over de voeding verdeeld. Dus niet alle apparaten aan dezelfde kabel. Wel zou ik dit kabeltje met beide connectors op dezelfde kabel doen, om te voorkomen dat je aan elkaar koppelt wat de fabrikant juist gescheiden heeft.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:57:

Wel, dat lijkt me duidelijk genoeg. Vooral in budget voedingen word er geen MOV gebruikt om kosten te besparen.
Dat klopt niet alleen als je praat over hele gare voedingen dan zal het wel kloppen, maar die missen vaak veel meer onderdelen in de transient filtering stage en de performance van die voedingen voldoet sowieso niet aan de ATX specificaties.

Sommige fabrikanten waaronder FSP en SuperFlower kiezen er voor om geen MOV erin te zetten en ik denk niet dat de keuze niet kosten besparing is. Vooral bij SuperFlower niet want die maken tegenwoordig geen voedingen meer waar echt zoveel mogelijk op wordt bespaart. FSP doet dat wel, maar ik vraag mij echt af of ze het bij de MOV ook doen om kosten te besparen want dan zijn er veel betere dingen te verzinnen.

Het doel van een MOV is iig het weg filteren van kleine spanningspiekjes, zodat deze niet worden doorgegeven aan de rest van de onderdelen in de voeding en dus ook de rest van de PC. Bij een hele grote spanningspiek zou de MOV zichzelf moeten opofferen ter bescherming van de rest van de voeding en de PC.

Nu is het alleen zo dat de verreweg de meeste mensen hier in NL niet perse een MOV nodig hebben, ons stroomnet is best wel goed. Alleen mensen die een slecht stroomnet hebben en die merken dat wel aan apparatuur dat nogal vaak stuk gaat die hebben echt wat aan een MOV in een voeding.

En het aantal mensen die ik heb gezien die een MOV nodig hadden zijn maar twee geweest. Eén in één van de vorige topics en één waarbij ik zelf de PC heb gerepareerd. Die had nogal last van onderdeel uitval in de PC en daar zat een FSP in (dus zonder MOV). Na de nieuwe voeding heeft hij geen problemen meer gehad. (waren een aantal zware machines in de buurt van de PC)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik had ook gelezen dat als je een stekkerdoos gebruikt met overspanningsbeveiliging dat het dan ook niet meer zo belangrijk is om een MOV in een voeding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-The_Mask-

Want vind jij van de Cooler Master Silent Pro Gold 600w?

[ Voor 3% gewijzigd door Robolokotobo op 09-02-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb deze PC samengesteld voor een vriend van me, ik ben alleen bang dat de voeding misschien niet sterk genoeg is. Dus tip zijn welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD7500AARS, 750GB€ 83,-€ 83,-
1LG GH22NS70 Zwart€ 14,68€ 14,68
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 190,-€ 190,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 35,90€ 35,90
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 197,-€ 197,-
1Asrock P67 Pro3 SE€ 73,80€ 73,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Robolokotobo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:47:
@-The_Mask-

Als je graag een 80+ gold voeding wilt denk ik dat je voor een 10tje meer beter deze voeding kan nemen: pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold

Hier een goede review van deze voeding.
Hier nog een.
De X-560 is ook nog is 100% modulair. :)
JelkeBart schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:09:
Ik heb deze PC samengesteld voor een vriend van me, ik ben alleen bang dat de voeding misschien niet sterk genoeg is. Dus tip zijn welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD7500AARS, 750GB€ 83,-€ 83,-
1LG GH22NS70 Zwart€ 14,68€ 14,68
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 190,-€ 190,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 35,90€ 35,90
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 197,-€ 197,-
1Asrock P67 Pro3 SE€ 73,80€ 73,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,83
Is hij van plan om te gaan overclocken? (neem aan van wel met een 2500K en aparte CPU koeler)
Sevada schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:20:
Hey mensen,

Ik ben van plan om zelf een systeem samen te stellen met de volgende specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 111,25€ 111,25
1Corsair Obsidian 650D€ 142,-€ 142,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 270,90€ 270,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 149,50€ 149,50
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 42,70€ 85,40
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 229,50€ 229,50
1Asus P8P67 (B3)€ 131,08€ 131,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,65

Dit alles komt in een Corsair 650D met 4 fans.

PC wordt gebruikt voor internetten, office e.d. maar ook voor games, films en video en foto bewerking. Ik ben niet van plan om de GPU te overklokken. Wel wil ik de 2600k op 4GHz laten draaien (voltage aanpassing is dus niet nodig).

Zelf dacht ik aan een Seasonic X-Series 560 Watt 80+ Gold voeding. Is dat voldoende of zal ik toch voor de zekerheid 660 watt erin stoppen?

Graag hoor ik jullie suggesties. Ik wil het liefst een full modular PSU zodat ik alleen kabels gebruik die ik nodig heb.
De pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold is ruim voldoende voor je setup inclusief overclocks. :)

[ Voor 109% gewijzigd door Redblader op 09-02-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:33:
[...]

Anyone? Of zou zo een kabeltje ook werken om 2e 6pins aansluiting van stroom te voorzien?
[afbeelding]
alle oplossingen lijken mij in orde, is wat je zelf prefereert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaabertjeNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-03-2021
waar kan ik mijn voeding vinden hoeveel het is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even mijzelf quoten:
Raven schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:55:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-A55M-S2HP€ 59,60€ 59,60
1Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum (Retail)€ 0,-€ 0,-
1Sony 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223Q€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Centurion 532 (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G5 Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Extreme Power 380W€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9B€ 65,05€ 65,05
1Sandisk Extreme FireWire Reader€ 0,-€ 0,-
1AMD A4-3400 Boxed€ 54,09€ 54,09
1Delock PCI Express Card > 2x Power Over eSATA 5V/12V----
1Fujitsu MHV2120BH 2.5" HDD, SATA, 120GB, 5400rpm----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 671,90

Stroomverbruik: 48-49W / 78W (idle / load)

Ik ben benieuwd of een andere voeding dat idle verbruik nog (flink) naar beneden kan krijgen. Hierbij overigens wel als opmerking dat er een 3,5" HDD bijgeplaatst is, die is niet in het verbruik meegenomen omdat ie er bij het meten nog niet in zat.
Indien het idle verbruik inderdaad flink naar beneden kan, moet ik dan aan een PicoPSU denken?

Voor degene die het opvalt, dat er geen fdd connector op het MB zit maar er wel een floppydrive aanwezig is: de floppydrive zit er alleen maar in omdat ik het frontje van de case niet kon vinden en het ding toch niet in de weg zit :P
->
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:54:
[...]

Dat is volgens mij een voeding met passieve powerfactor correctie, de meter kan dus wel eens een grote afwijking hebben.

Maar met een zuinige voeding zou je het verbruik aardig omlaag moeten krijgen. PicoPSU zou ik niet nemen voor hetzelfde geld heb je een echt goede ATX voeding en qua rendement maakt het ook weinig verschil.
pricewatch: Huntkey Jumper 300G is helaas wel wat duurder geworden.
Nu met de Jumper 300G en dit keer ook de pricewatch: Seagate Barracuda ES ST3750640NS, 750GB in de meting meegenomen:
Idle: 47W
Load: 77-78W

De productpagina van de betreffende HDD doet het helaas niet, maar volgens http://discountechnology....0NS-750GB-SATA-Hard-Drive verbruikt die het volgende:
Average idle current: 9.30 watts
Average seek power: 12.60 watts

Het verschil is daarmee niet zo groot als gehoopt, maar alle beetjes helpen zeg ik maar ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 20:44
Ik ben van plan een Athlon XP-systeem te upgraden voor weinig geld.
Aan overklokken doe ik niet en ga ik niet aan doen; ben er namelijk veel te voorzichtig voor.

De volgende onderdelen had ik in gedachte:
- AMD Phenom II X4 960T
- ASROCK 870 EXTREME3 R2.0
- Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile
- Chieftec Dragon Full Tower (heb ik al en wil ik graag weer gebruiken)
- 160 GB Western Digital SATA-schijf (uit oude pc; wordt later vervangen wanneer prijzen van hdd's normaal zijn)
- ATI Radeon x740xl (uit oude pc;wordt waarschijnlijk vervangen door tweedehands HD4850)
- Samsung brandertje
- Terratec DMX6Fire 24/96 met frontmodule (uit nog oudere pc; poging om deze aan het werk te krijgen met Windows 7)
- TP-link PCI WLAN kaart
- Icybox kaartlezer met 4 usb's

Ik had de Corsair Builder CX500 V2 in gedachte als voeding.
Ik zou graag willen weten of die genoeg watt heeft en de goede aansluiting heeft voor een HD4850.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik denk dat ik maar een Corsair CX430 ga bestellen of zo. Er komen tot juni toch geen interresante games voor mij uit en ik heb hier ook nog een PS3 staan. Ik kom er ook niet uit met de voedingen. Seasonic builds heb je kans op coil whine, als er een adda fan in zit heb je kans op een lawaaierige fan, weer een andere voeding is de fan te luid als de pc in rust is, weer een andere is te duur, en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:47:
@-The_Mask-

Beetje hoge rimple op de 12V voor de rest prima, maar als het een goede keus is ligt dan weer aan de rest van de PC en de eisen.
gaabertjeNL schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:14:
waar kan ik mijn voeding vinden hoeveel het is??
Op de voeding zelf staat in principe altijd het type wel.
Raven schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:28:

Het verschil is daarmee niet zo groot als gehoopt, maar alle beetjes helpen zeg ik maar ;)
Verschil zal bij idle zo'n 7/8W zijn en bij load zo'n 15W gok ik en deze gok zit heel wat dichter bij de waarheid dan wat jouw meter laat zien. ;)
dieselross schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:47:
Ik had de Corsair Builder CX500 V2 in gedachte als voeding.
Ik zou graag willen weten of die genoeg watt heeft en de goede aansluiting heeft voor een HD4850.

Bij voorbaat dank!
De CX430 V2 is in principe ook meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-The_Mask- schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Beetje hoge rimple op de 12V voor de rest prima, maar als het een goede keus is ligt dan weer aan de rest van de PC en de eisen.
De rest van de PC gaat hooguit een FX-8170 met een HD7979, 2x hdd, 1x ssd, dvd drive, 4x ddr3 zijn.
Moet maximaal overgeklokt kunnen worden op lucht en de voeding moet niet boven de andere fans van de PC uitkomen tijden idle en de kans op coil whine moet zo klein mogelijk zijn. Ook zie ik graag één 12 v rail. Modulair. Geen CrossFire plannen. Het idee van minstens een 600 watt voeding die bijna alles op de 12 v rail kan leveren vind ik wel fijn. Budget maximaal 120 incl. verzenden (liever geen cent duurder).

Het systeem is nu nog een AMD x4 955 BE met een nVidia EN210, 2x hdd, dvd drive, 2x ddr3 en 4 case fans. De cpu koeler met 2 thermalright fans is erg stil. Ook de behuizing fans zijn behoorlijk stil. 2x Lian LI 140mm uit een Lancool PC-K62. 1x Bitfenix spectre 140mm led en 1 Corsair 120 mm fan (standaard) achterin de behuizing.

[ Voor 31% gewijzigd door Robolokotobo op 09-02-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:08:
Seasonic builds heb je kans op coil whine
Nee elke voeding heeft sowieso coil whine in de meeste gevallen hoor je het alleen niet. Seasonic heeft ook niet meer dan andere fabrikanten hier last van.
als er een adda fan in zit heb je kans op een lawaaierige fan
Er bestaat een hele kleine kans dat de fan een tikkend geluid maakt maar dit valt gewoon onder RMA.
Alleen als je een zuinige server hebt met heel veel HD's is dit een voordeel voor alle andere mensen is het eerder een nadeel. Trap niet in de onzin die sommige fabrikanten vertellen.
Modulair.
Zelf neem ik eigenlijk nooit modulaire voedingen omdat bij elke behuizing de kabels wel weg te werken zijn en het in de meeste gevallen er dus beter uit ziet dan een modulaire voeding. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-The_Mask- schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:51:
[...]

Nee elke voeding heeft sowieso coil whine in de meeste gevallen hoor je het alleen niet. Seasonic heeft ook niet meer dan andere fabrikanten hier last van.

Zelf neem ik eigenlijk nooit modulaire voedingen omdat bij elke behuizing de kabels wel weg te werken zijn en het in de meeste gevallen er dus beter uit ziet dan een modulaire voeding. :)
-The_Mask- schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:51:
Maar dan word het zo'n dradenboel achter het zijpaneel en word het lastig om het zijpaneel dicht te krijgen. Maar in principe heb je wel gelijk omdat alle draden bij niet modulair vanaf 1 punt naar achter het moederbord verdwijnen.

Je ziet toch opvallend veel mensen praten over coil whine bij Seasonic. Ik zag zonet nog iemand die vroeg of coil whine nog steeds een probleem is bij Seasonic. Maar ik heb ook nog niet gekeken of het bij andere fabrikanten ook zoveel genoemd wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door Robolokotobo op 09-02-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Je ziet toch opvallend veel mensen praten over coil whine bij Seasonic. Ik zag zonet nog iemand die vroeg of coil whine nog steeds een probleem is bij Seasonic. Maar ik heb ook nog niet gekeken of het bij andere fabrikanten ook zoveel genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-The_Mask- schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:05:
Je kan het vaak ook nog boven de DVD kwijt of achter/bij de HD's.
Ja dat is waar. Maar wat zeg je over de Silent Pro Gold 600w i.c.m. het systeem dat ik wil gaan bouwen dat ik hierboven noem en mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Robolokotobo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:08:
Misschien kopen gewoon veel mensen Seasonic voedingen? ;)
Coil whine komt bij elke voeding voor zoals The_Mask al zei, je ziet op internet misschien mensen die last hebben van luide coil whine met een Seasonic voeding maar dit kan je voor elk merk vinden.

De X-560 is in ieder geval een beter voeding dan de Silent pro gold M600 dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:12:
[...]

Ja dat is waar. Maar wat zeg je over de Silent Pro Gold 600w i.c.m. het systeem dat ik wil gaan bouwen dat ik hierboven noem en mijn eisen?
Ja die moet aan al je eisen voldoen, maar is niet de beste keuze en ook niet degene die ik zou kiezen met jouw eisen.

Met jouw eisen zou ik eerder kiezen voor een Super Flower uit Duitsland.
Golden Green Pro 650W
Golden Green Modulair 600W
Golden King Pro 600W
Golden King Modulair 550W
De Golden King serie is een geoptimaliseerde versie van een 100W meer vermogen hebbende Golden Green voeding. Geoptimaliseerd in de zin van o.a. prestaties en fan controller, al behoren de Golden Green's ook al tot één van de beste voedingen die er zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 8 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.