Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:52:

Wat denken jullie? Zijn er wellicht andere PSU's die ook het overwegen waard zijn?
Ik heb er al eerder over nagedacht de XFX te vervangen voor een modulaire PSU, ik heb nu nogal wat overbodige kabels die ik niet handig weg kan werken. Verder zou ik het fijn vinden als hij stil is.
Bij die Fractal kun je opzich alle kabels goed weg werken.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img405/3639/geri02.jpg

De Seasonic M12II Bronze 520W is in mijn ogen ook te duur, of je moet perse een volledig modulaire voeding willen. Moet de voeding trouwens nog een high-end videokaart aan kunnen of eventueel twee mainstream videokaarten zoals de HD7850 in CrossFire? Dat kan namelijk prima met een goede ~500W voeding. De PC zoals je die nu hebt neemt namelijk maar zo'n 200W maximaal.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kabels zijn natuurlijk weg te werken, het is eerder mijn eigen onhandigheid en gebrek aan inzicht dat het me nooit helemaal goed en netjes is gelukt (in ieder geval niet zo netjes als op de foto). :) Het is elke keer weer een hele strijd met die kabels. :P Een modulair systeem zou wat dat betreft voor mij misschien iets handiger zijn. Zoiets als platte ribbon cables (heet dat zo?) zou mij wellicht ook al helpen. Mocht het qua prijs allemaal echt niet in verhouding staan dan is een niet modulair systeem natuurlijk ook goed, moet ik gewoon nog iets meer mijn best doen om alle kabels goed weg te werken. :)

Een PSU die een beetje stil is zou ik iig nog steeds erg fijn vinden.

Destijds nam ik een 550w om een beetje toekomstbestendig te zijn. Momenteel denk ik echter eerder dat als ik ooit nog zou willen uitbreiden binnen de komende anderhalf jaar dat het dan eerder vervanging wordt, en wel van de videokaart --> naar alle waarschijnlijkheid geen crossfire maar vervanging van de huidige kaart voor een nieuwe kaart, al blijft het een beetje koffiedik kijken natuurlijk. Naar alle verwachting zal ik tegen die tijd niet meer dan 200, max 250 uitgeven.

Wat mijn budget betreft: 60 euro vind ik prima, minder uitgeven voor dezelfde (of evt betere!) kwaliteit is altijd goed en tien euro meer uitgeven voor een PSU die echt significant beter is zou voor mij ook nog wel het overwegen waard zijn.

Edit: ter verduidelijking --> Ik denk dus niet na over crossfire, maar eerder een nieuwe kaart --> 550w is dus idd overkill.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat betreft lijkt dit me ook top, maar dat is wel meteen weer 70 euro en ik weet niet of dat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, bedankt! Ik zal nog even nagaan of ik echt een modulaire PSU nodig heb, anders is die Seasonic idd ook een prima keuze. Ik lees van beide net ook goede reviews, oa hier, hier , hier, hier en hier.

Edit: extra links met reviews geplaatst.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:24:
Top, bedankt! Ik zal nog even nagaan of ik echt een modulaire PSU nodig heb, anders is die Seasonic idd ook een prima keuze. Ik lees van beide net ook goede reviews, oa hier, hier , hier en hier
Zolang je een gold label voeding neemt verdien je het vanzelf terug als je je pc een beetje veel gebruikt :+

Mocht je in het vorige bericht van mij het niet hebben mee gekregen, Ik heb een review gemaakt van de V650 van Cooler Master

Succes met je keuze!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:32
hey,

ik wil graag een nieuwe videokaart in mijn pc, maar het blijkt dat mijn voeding eigenlijk waardeloos is, maar toch vroeg ik me af of aan mijn huidige voeding
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/143q0bp.jpg
deze videokaart kan: pricewatch: Sapphire R7 260X 2GB GDDR5
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De huidige voeding is niet waardeloos, het is een prima simpel ding alleen geen high-end voeding.

Zou zeggen koop een GTX 750 die kost zo'n 100 euro, kan prima op jouw voeding, is meer dan snel genoeg voor Truck Simulator en is een hele grote upgrade die nog wel een tijd lang mee moet kunnen, zelfs snel genoeg voor de modernste games op minimaal gemiddelde instellingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
-The_Mask- schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:49:
De huidige voeding is niet waardeloos, het is een prima simpel ding alleen geen high-end voeding.

Zou zeggen koop een GTX 750 die kost zo'n 100 euro, kan prima op jouw voeding, is meer dan snel genoeg voor Truck Simulator en is een hele grote upgrade die nog wel een tijd lang mee moet kunnen, zelfs snel genoeg voor de modernste games op minimaal gemiddelde instellingen.
dan is hierbij mijn keuze gemaakt xD want die 260X kan echt niet?
en wat voor gtx 750 moet ik dan hebben? ik zie namelijk meerdere merken die er anders uit zien?
deze? pricewatch: Asus GTX750TI-PH-2GD5

edit: op dit moment zit dit erin: pricewatch: XFX Radeon HD4350 512MB DDR2 HDMI

[ Voor 27% gewijzigd door krissie100 op 07-05-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Behuizing is meer dan groot genoeg, denk ik
Ik wil gewoon graag dat ik de meeste games vlekkeloos kan spelen op gemiddelde instellingen minimaal
Budget rond de 100 euro, niet veel meer, maar die gtx 750, lijkt mij eigenlijk wel geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Liefst zo zacht mogelijk natuutlijk, maar van mij mag dat ding best wat geluid maken hoor
Maar die gtx 750 kan wel mijn truck simulator runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Over welk merk hebben we het dan?
Deze
tweakers.net/pricewatch/371029/asus-gtx750ti-ph-2gd5.html
En deze
tweakers.net/pricewatch/370859/asus-gtx750-phoc-1gd5.html
Waar staat oc trouwens voor
Ah, overclock

[ Voor 74% gewijzigd door krissie100 op 08-05-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Leuk om te zien hoe actief je mensen aan het helpen bent in de diverse topics. Kudo's Mask!

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
als ik het goed lees/zie is er geen voedingskabel nodig naar die gtx 750, omdat ie onder de 75 watt is? en dat komt al uit het PCI ding, toch?
en komt zo'n videokaart als een ''bouwpakket, dus dat je bijvoorbeeld zelf de koeler er nog op moet doen, of is ie kant en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:17:
[...]

als ik het goed lees/zie is er geen voedingskabel nodig naar die gtx 750, omdat ie onder de 75 watt is? en dat komt al uit het PCI ding, toch?
Die videokaarten krijgt idd alle stroom uit het PCI express slot en heeft geen externe stroomvoorziening nodig.
en komt zo'n videokaart als een ''bouwpakket, dus dat je bijvoorbeeld zelf de koeler er nog op moet doen, of is ie kant en klaar?
Zit gewoon in elkaar, zijn overigens ook maar enkele schroefjes om de koeler los of vast te halen. Daarom zet de fabrikant het ook wel zelf in elkaar, anders kost het alleen maar meer door mensen die hun nieuwe videokaart hebben gesloopt door de koeler er verkeert of helemaal niet op te zetten en dus garantie gaan claimen. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
top, dan word het de gtx 750 (ti) nog ff nadenken over de ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Ik heb mijn huidige systeem gebaseerd op de Best Buy Guide: editie november 2011. Mijn huidige specs zijn:
Intel Core i5 2500K Boxed
Asrock P67 Extreme4 Gen3
Corsair Vengeance 8GB Low Profile
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
Corsair Carbide 500R Black
OCZ ModXStream Pro 600W
Samsung 840 EVO 250GB

Ik heb dus een iets andere voeding gekocht omdat ik destijds geen CrossFire opstelling wilde. Nu is de HD6950 2e hands redelijk goedkoop en lijkt dit me een goedkope manier om mn systeem een flinke upgrade te geven. Mijn voeding (600W) heeft 2x een 6 pins PCI-e aansluiting die beide worden gebruikt door de HD6950, maar ook nog 4 andere 6 pins uitgangen waarvan er 2 worden gebruikt voor alle andere hardware. Na wat lezen leek het mij haalbaar om 2 dual molex naar PCI-e converters op de 4 andere uitgangen aan te sluiten om zo nog een HD6950 te kunnen poweren.

Is dat inderdaad haalbaar? Zo ja, hoe kan ik de GPU's dan het beste aansluiten? De ene met de 2xPCI-e en de ander met 2x molex to PCI-e, of beide 1x PCI-e en 1x molex to PCI-e?

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het moet mogelijk zijn. Jouw voeding heeft twee 12V rails van 25A volgens OCZ, maar de OCP is ingesteld op 38A voor de 12V1 (4 pins ATX12V, 8 pins EPS en 24 pins ATX stekker, alle vaste connectors) en 36A voor de 12V2 (6 en 8 pins PEG connector, molex en sata connectors, alle modulaire kabels dus) volgens Technic3D. De videokaarten krijgen de stroom dus vooral via 12V2 en nog een klein beetje via 12V1 door het PCI-e slot.

Volgens TechPowerUp neemt een HD6950 maximaal zo'n 190W, laten we uitgaan van 175W via de PEG connectors per videokaart, dus dat is samen 350W voor beide videokaarten en dan doen we er nog 25W bij voor HDD en eventueel nog wat fans of een DVD brander. Dan zit je totaal op 375W als absolute piek en dit is 31,25A wat onder de 36A zit van de beveiliging van de voeding, zou dus moeten kunnen.

Waar je nog wel op moet letten is de verdeling anders zou je last kunnen krijgen van warm wordende kabels of zelfs misschien smeltende kabels of connectors als de connectie niet helemaal 100% is.

Beste is om aan beide videokaarten één PEG stroomkabel te hangen en beide een eigen kabelboom met molex connectors te geven voor het verloopje. Dus niet op één kabel uit de voeding twee verloopjes van molex naar 6 pins PEG gebruiken, maar één per kabelboom, anders wordt de stroom nogal hoog.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Super! Heel erg bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Onlangs kwam ik ergens een reactie tegen dat die LC-Power 60-75W bricks lang niet zo slecht zijn als vaak werd gedacht (omdat ze van die brakke ATX bakken maken). Nu vroeg ik mij af wat de kwaliteit is van bijvoorbeeld de MS-Tech boxjes die bijvoorbeeld in de CI-70 120W zitten. Reviews over de kwaliteit heb ik helaas niet kunnen vinden, dus ik hoop dat je hier iets aan kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8MmZR3XRvubdg2GgJa0dr2xK/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EHDizFhr3XukbHrclzSgzdeb/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DCmXIyJfbymQS4CCfR4Du3nh/medium.jpg

Zeker gezien dit soort bakjes vaak niet boven de 20-50W verbruik komen, vraag ik mij af of deze gevallen in elk geval niet sterk af te raden zijn. Bij voorbaat dank!

[ Voor 9% gewijzigd door Foritain op 09-05-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Ik denk dat het wel meevalt. Met een volt meter kan je iig kijken hoeveel volt hij geeft. Maar over het algemeen. Als het zijn werk doet, dan is het prima :) Ik ben zelf nog nooit een voeding tegengekomen die iets kapot heeft gemaakt door verkeerde voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gekke-gerrit schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:12:
Ik denk dat het wel meevalt. Met een volt meter kan je iig kijken hoeveel volt hij geeft. Maar over het algemeen. Als het zijn werk doet, dan is het prima :)
:? En hoe weet je dan of een voeding zijn werk goed doet, als je alleen de spanning gaat meten? 8)7
Ik ben zelf nog nooit een voeding tegengekomen die iets kapot heeft gemaakt door verkeerde voltages.
En hoe weet je dat zo zeker? Of heb je nog nooit een defect onderdeel gehad?

Die MS-TECH is duidelijk van slechte kwaliteit, een adapter zonder enige info en een PCB vol met beroerde condensators.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Jammer, want het kastje mag er zeker zijn, kwaliteit van de constructie is echt netjes, en het eindresultaat ziet er gewoon erg goed uit.

In jouw ervaring zitten er grote consequenties aan deze keuze? Of zou je toch redelijkerwijs mogen verwachten dat je er enkele jaren plezier van kan hebben met een zuinig systeempje? Het zou gezien de rest bijna pijn doen als het dusdanig slecht is dat die hele behuizing afgekraakt zou moeten worden :'(

Je zou verwachten dat met een zuinig setupje die adapter/pcb erg weinig te verduren krijgen, of ben ik dan te optimistisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Foritain op 10-05-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:19:
[...]
:? En hoe weet je dan of een voeding zijn werk goed doet, als je alleen de spanning gaat meten? 8)7

[...]

En hoe weet je dat zo zeker? Of heb je nog nooit een defect onderdeel gehad?

Die MS-TECH is duidelijk van slechte kwaliteit, een adapter zonder enige info en een PCB vol met beroerde condensators.
Voor je eerste punt doel ik op Té hoge voltages, dat maakt nog wel eens wat kapot.

Voor je tweede punt, Ik heb nog nooit een defect onderdeel gehad dat defect is gegaan door een voeding. Door te hoge spanning, want, wanneer je dan dat onderdeel vervangt en niet de voeding. gaat het nieuwe onderdeel weer meteen stuk.

Ook 90% van alle andere goedkope voedingen heeft slechte caps, in plaats van japanese solid cap's. Dat doet onder aan de levensduur en stabiliteit op langere termijn.Maar dat maakt de voeding niet per definitie slecht.

Naar mijn mening mag je verwachten dat deze voeding enkele jaren mee gaat. Zeker als je hem niet volledig belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
gekke-gerrit schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:18:
[...]

Ik heb nog nooit een defect onderdeel gehad dat defect is gegaan door een voeding.
Ik wel, 2 harde schijven naar z'n grootje door een voeding die met een kast kwam. Dit ging om een Codegen voeding wat troep is, net zoals MS-Tech. Denk niet dat het niet gebeurt omdat het jou niet is overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gekke-gerrit schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:18:
[...]

Voor je eerste punt doel ik op Té hoge voltages, dat maakt nog wel eens wat kapot.
Je krijgt niet zo maar een te hoge spanning.
Voor je tweede punt, Ik heb nog nooit een defect onderdeel gehad dat defect is gegaan door een voeding. Door te hoge spanning, want, wanneer je dan dat onderdeel vervangt en niet de voeding. gaat het nieuwe onderdeel weer meteen stuk.
Nee te hoge ripple of slechte Transient Response zorgt normaal gesproken niet voor een directe defect onderdeel, is eerder een sluipmoordenaar en een te hoge spanning hoeft niet direct te betekenen dat er spanning meerdere volts te hoog is, het kan ook net buiten de ATX spec vallen, dat hoeft ook niet direct voor problemen te zorgen, maar kan wel voor problemen op de lange duur zorgen.
Ook 90% van alle andere goedkope voedingen heeft slechte caps, in plaats van japanese solid cap's. Dat doet onder aan de levensduur en stabiliteit op langere termijn.Maar dat maakt de voeding niet per definitie slecht.
Nee wat maakt hem dan? Condensators zijn wel de onderdelen die het eerste ermee ophouden in zulke voedingen.
Naar mijn mening mag je verwachten dat deze voeding enkele jaren mee gaat. Zeker als je hem niet volledig belast.
Valt toch echt heel weinig over te zeggen, de adapter kan je bijvoorbeeld al niet in kijken en de performance daarvan is ook niks bekend.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik ben van plan om een desktop in elkaar te zetten en heb zn beetje alle onderdelen al op een rijtje.
Alleen ben ik en beetje confused hoeveel WAT psu ik nou moet nemen.
Mijn build zal ongeveer dit worden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mkImLw1.jpg

Ik heb nu een 650w voeding in het lijstje staan. Alleen lees ik bij sapphire op de site zelf dat ze voor de GPU een 750w voeding aanraden. Als ik dan bij anandtech of kitguru kijk naar de powerconsumption van de GPU komt die met een heavy benchmark op 323 en met gaming op gemiddeld 236. Een 750w PSU lijkt mij daarom ook sterk overdreven.
Iemand die mij een handje bij kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Vanwaar die oude CPU, die bovendien niet op een moederbord met socket 1150 gaat passen?
Als je die vervangt door een gelijkwaardige Haswell, zoals een 4670K, dan heb je aan een goede 450W voeding ruim voldoende.
pricewatch: Cooler Master VS V450S
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Erhhh te snel ingevuld. Was even makkelijker om op die manier een lijstje te maken maar heb er blijkbaar naast geklikt.
450W voldoende? Is dat ook wel safe als ik de CPU wil overklokken? En misschien een extra fan hier en daar erin wil gooien?

[ Voor 34% gewijzigd door LunaTempesta op 16-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgmuhkd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 14:38
Mijn huidig systeem is dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Asus Z87-A€ 104,99€ 104,99
1Club3D Radeon HD 7870 royalKing€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD10EZRX, 1TB€ 45,91€ 45,91
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,40€ 35,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 121,-€ 121,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,30€ 13,30
1Seasonic S12G 650W€ 83,04€ 83,04
1Samsung 840 EVO 120GB€ 66,50€ 66,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,59

Nu ga ik waarschijnlijk upgraden naar 2x deze videokaart: pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 in crossfire.
Kan mijn huidige voeding dit aan of moet ik een krachtigere kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgmuhkd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 14:38
Oké, bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 13:53
Ik heb laatst voor werk een build proberen te maken met een FX-4130 en een hd5450 (om er 3 schermen op aan te sluiten) maar helaas trok de voeding: een be quiet! System Power 7 300W het niet, wat zou hier wel ene passende voeding voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Vreemd genoeg doet hij het niet, ik heb er twee geprobeerd en met beide lukte het niet om op te starten alleen als hij lang uit was lukte het even (helaas had ik toen de usb stick met windows er niet in).

Toen ik hem op een 450w voeding aansloot deed hij het ineens prima twee keer op rij. Ik betwijfel dat het toeval is en gezien ik het op twee system power 7's heb geprobeerd lijkt een doa ook onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het starten van de PC neemt de PC sowieso niet zoveel, aangezien geen één onderdeel dan wordt belast. Alleen de hardeschijf neemt dan veel, tot max zo'n 2A. Dus als je 10 of meer hardeschijven hebt die allemaal tegelijkertijd starten, dan zal dat je probleem zijn. Heb je echter 2, 1 of zelfs helemaal geen hardeschijf, dan zal het dit natuurlijk niet zijn. Dan zou ik het zoeken de timing van het moederbord en voeding betreffende het power good signal wat niet helemaal goed gaat, maar hier kun je behalve een ander model moederbord of voeding weinig anders aan veranderen. Maar heb je anders wat meer specificaties?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Mobo: pricewatch: MSI 760GMA-P34 (FX)
Cooler: pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
Ram zowel getest met: pricewatch: Crucial Ballistix Sport XT BLS2C4G3D169DS3CEU als pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1339DS1S00

De harde schijf had ik bewust er uit gelaten toen hij niet wou starten om deze als variabel uit te schakelen ook had ik de front port usb er uit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
@ the mask
nog ff een dubbelcheck :)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/143q0bp.jpg
die gtx750 ti kan op deze voeding echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Hee allen,

Ik wilde mijn GPU upgraden van een Radeon HD 7850 naar een Nvidia GTX 770 .. Nu zag ik op Coolblue's shop dat een 'nadeel' bij een 770 is dat je een 600W voeding nodig hebt ...

- is dat zo? lijkt me een beetje natte-vinger-werk?
- als je naar mijn huidige setup kijkt , kan ik dan de 7850 probleemloos vervangen door de 770 of zit ik echt aan een nieuwe voeding?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 160,72€ 160,72
1Asus P8H77-M LE€ 63,61€ 63,61
1Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 DUAL-X€ 136,48€ 136,48
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Xigmatek Asgard€ 0,-€ 0,-
1LaCie 724 LCD Monitor + Hood + Calibration Software Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 3€ 38,99€ 38,99
1Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm€ 0,-€ 0,-
1Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G500s Gaming Mouse€ 59,99€ 59,99
1GeIL Value PLUS Dual Channel 8GB (GVP38GB1333C7DC)€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 64,24€ 64,24
1OCZ Vertex 3.20 120GB€ 125,84€ 125,84
1Samsung 840 EVO 500GB€ 209,95€ 209,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 859,82

[ Voor 86% gewijzigd door MASiR op 18-05-2014 21:20 ]

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
ik druk op aan, de fans beginnen te draaien en de gpu wordt warmer, de cpu niet merkbaar (het resultaat is het zelfde als de 4pin cpu connector niet verbonden is) verder geeft de speaker geen geluid af.

3 keer heb ik hem na een tijd uit gestaan hem sucesvol voorbij de bios gekeregen waarbij hij gewoon de normale enkele bliep gaf de derde keer had ik er geen ram in zitten waarbij hij de blieps gaf die daar bij horen.

De eerste twee keer was het beeldscherm ofwel niet verbonden ofwel aan de igp verbonden waardoor ik alleen het scherm met no boot device zag en niet wat daar voor kwam

De eerste twee keer was de usb met windows ook niet verbonden dus ik kon niet kijken wat er verder in de setup gebeurde

Toen ik hem op een andere psu aansloot ( een XFX Pro 450W v2) startte hij normaal, de eerste keer zonder beeldscherm verbonden te hebben maar toen ik het beeldscherm verbond was er wel beeld

De tweede keer heb ik de ik wel keurig het bios scherm voorbij zien komen waarna ik de eerste twee stappen van de windows install gedaan heb om tot de conclusie te komen dat het waarschijnlijk aan de psu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MASiR schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:18:
Hee allen,

Ik wilde mijn GPU upgraden van een Radeon HD 7850 naar een Nvidia GTX 770 .. Nu zag ik op Coolblue's shop dat een 'nadeel' bij een 770 is dat je een 600W voeding nodig hebt ...

- is dat zo? lijkt me een beetje natte-vinger-werk?
Nee dat is niet zo, een echt goede 300W zou zelf nog kunnen met jouw systeem, maar zulke goede 300W voedingen vind je amper.
- als je naar mijn huidige setup kijkt , kan ik dan de 7850 probleemloos vervangen door de 770 of zit ik echt aan een nieuwe voeding?
Kan prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

\o/ YAY THANKS!

ff in de pricewatch een goedkope 770 zoeken en als het niet veel verschil maakt, bij Coolblue; voor 23:00 op zondag bestellen = maandag thuis \o/

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qlum schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:19:
De tweede keer heb ik de ik wel keurig het bios scherm voorbij zien komen waarna ik de eerste twee stappen van de windows install gedaan heb om tot de conclusie te komen dat het waarschijnlijk aan de psu ligt.
Ja ik denk dat je het moet zoeken in het moederbord in combinatie met de voeding. Het werkt namelijk als volgt: op het moment dat jij de PC aanzet met de knop stuurt het moederbord een signaaltje naar de voeding dat die aan moet gaan. De voeding wordt ingeschakeld, maar het kost de voeding echter een fractie van een seconde om alle spanningen op de juiste waarde te krijgen. Pas als dit is gedaan stuurt de voeding een signaal terug (Power_Good) dat de spanningen stabiel zijn en pas dan wordt door het moederbord de CPU gestart. Soms komt het echter voor dat de timing tussen beide niet helemaal gaat zoals het hoort en ontvangt het moederbord niet (goed) het Power_Good signaal en de CPU zal dus niet gestart worden. Dan krijg je dus precies wat jij omschrijft. Er staat wel spanning op de onderdelen, maar er wordt niet begonnen met booten doordat de CPU geen signaal krijgt van mobo om te starten. Enige oplossing is in zo'n geval ander moederbord of voeding en meestal kom je dan op de voeding uit omdat dat vaak goedkoper en makkelijker is.

Overigens als de voeding het niet aan kon schakelde die zichzelf direct weer uit. De be quiet! System Power 7 300W heeft namelijk aan de secundaire kant van de voeding een Weltrend WT7527 beveiligings IC. Dit IC neemt de beveiliging op zich van overbelasting, overspanning en onderspanning van de 5V, 3,3V en beide 12V lijnen, als die dit waarneemt wordt de voeding en daarmee ook de PC volledig uitgeschakeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Hartelijk dank, hier was ik nu nooit op gekomen.

Ik vond het overigens al vreemd als hij niet genoeg stroom zou leveren gezien ik alles keurig had opgezocht en het allemaal binnen specs viel maar ja toen hij het wel op een andere voeding deed begon ik daar toch weer aan te twijfelen

Ik zal eens kijken of ik ergens nog een andere voeding heb gebruikt zodat ik deze kan testen / wisselen als hij er is. Als dat niet zou kunnen wat zou dan een goede voeding rond de zelfde prijsklasse zijn om als vervanger te kopen?

[ Voor 25% gewijzigd door qlum op 19-05-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:29
Ik ben van plan binnenkort mijn HTPC in een nieuw kasje te bouwen, nu heb ik een LC-power voeding van 60watt erin zitten die bij de kast kwam, maar de kwaliteit daarvan is natuurlijk niet zo best... In de nieuwe kast past een SFX voeding, maar een PICO PSU zou ook kunnen.

Kast bevat een 7200RPM HDD, een SDD, reepje geheugen en een mini-itx moedbordje met een E350 processortje en een 120mm fan en een fannetje voor de processor. Piekverbruik zal rond de 50watt liggen schat ik.

Een beetje een Bronze SFX voeding is al snel 300watt en dan is de efficiëntie bij mijn lage verbruik natuurlijk dubieus... toch kiezen voor een pico PSU dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Er lag nog een voeding in een andere pc een voeding die wel samenwerkte dus deze heb ik verwisseld. en nu werkt alles prima, nogmaals bedankt voor je help, hier was ik zelf nooit op gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royvveen schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:43:

Een beetje een Bronze SFX voeding is al snel 300watt en dan is de efficiëntie bij mijn lage verbruik natuurlijk dubieus... toch kiezen voor een pico PSU dan?
Dat zal stukken zuiniger zijn idd voor zo'n systeem.
qlum schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:43:
Er lag nog een voeding in een andere pc een voeding die wel samenwerkte dus deze heb ik verwisseld. en nu werkt alles prima, nogmaals bedankt voor je help, hier was ik zelf nooit op gekomen.
Mooi dat die het weer doet. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 07:16
foutje O-)

[ Voor 98% gewijzigd door DrIezie op 22-05-2014 17:04 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcve
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 17:11
Goedenavond,

Welke voeding past het beste bij het volgende systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 193,29€ 193,29
1MSI Z87-G45 Gaming€ 115,-€ 115,-
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 276,65€ 276,65
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 77,99€ 77,99
1Corsair Obsidian 450D€ 91,52€ 91,52
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,94€ 57,94
1Samsung 840 EVO 120GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 904,39

met het oog op de toekomst misschien een 2de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een laptop met deze intel core i5 2300 er in

pricewatch: Intel Core i5 2300 Boxed

en een gt440 videokaart.

http://www.geforce.com/ha...40-channel/specifications

Kan iemand mij vertellen of ik mijn pc kan upgraden met een GeForce GTX 750 videokaart en welke van deze kaarten zou ik dan het best kunnen nemen, heeft het uberhaupt wel zin om mijn oude kaart te vervangen?

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=gtx750

Ik gebruik deze pc vooral om te gamen, alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
heb je nou een laptop of pc, ik heb in ieder geval sinds 4 dagen de gtx 750 ti, en hij draait heerlijk, ik kom van een 600mhz af ;) en die 750 is echt een verademing, ten opzichte van je 440 is het zeker een vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry het gaat om een normale pc niet om een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 18:32:
Sorry het gaat om een normale pc niet om een laptop.
in ieder geval is de gtx750 (ti) zeker een vooruitgang, of het je waard is is je eigen keuze, en of je voeding en moederbord compatibel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcve
  • Laatst online: 16-08 17:11
-The_Mask- schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:03:
Als de voeding 4 PEG connectors heeft voor de twee videokaarten zou die moeten voldoen, ongeacht het vermogen aangezien voedingen met 4 PEG connectors meer dan genoeg vermogen leveren. ;)

Wat zijn de eisen aan de voeding?
Hallo the_mask,

Stil, modulair en efficiënt. lekker veel eisend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

hidde212 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:05:
pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt toch echt het beste uit bent. Vergelijkbare kwaliteit, CM iets stiller en zuiniger in idle en wat goedkoper is dan imo de beste koop van de twee.
Heb de Cooler Master V550S enkele dagen terug besteld, de rest van die bestelling is echter niet zo snel leverbaar maar ik hoop hem wel ergens volgende week binnen te hebben. Kan ik nog iets 'testen' waar je wat aan hebt? Laat het dan even weten.
Ik ga iig geen review op Tweakers maken want het enige wat ik erover zou kunnen zeggen is looks, kabels, misschien een subjectief stukje van 'het is een stille voeding' (wat toch voor iedereen anders is). Ik heb geen meetapparatuur.
Ik ben wel tot de realisatie gekomen dat dit soort topkwaliteit ~500W voedingen weliswaar prima betrouwbaar hun vermogen kunnen leveren, als je van plan bent zonder koptelefoon rond de 450W te verstoken zit je wel met een fan van 2000RPM die wellicht irritant is. Dus als je een dual-GPU setup hebt en wilt ook tijdens het gamen een hele stille PC behouden (waar wel meer werk in gaat zitten) dan ben je misschien beter af met een hoger wattage kwaliteitsvoeding.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Na vorige keer de vraag over voedingen toch nog even verder gezocht.

Mijn huidige pc (3770k, met straks een r9 290 of r9 290x).
Op veel plekken lees ik dat die kaarten richting de 500W gaan in het totaal plaatje van de pc.

Ik heb deze gevonden omdat ik toch graag een stille zou willen en modulair:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM

Ik vraag me voor alsnog af of mijn pc wel richting die 500W gaat wanneer in gebruik.
Moet ik anders toch denken aan een 600W versie of wat hoger? Scheelt 10 euro. Dus dat is op zich niet zo heel erg.

Dan zou ik komen op deze:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 630W CM

Ik denk dat ik toch op die laatste uit zal komen omdat ik wellicht de GPU iets zou overclocken en heel misschien de CPU. Maar dat laatste laat ik even in het midden omdat ik dat nog nooit voor elkaar heb gekregen bij vorige CPU's. :P
Heb er overigens wel het moederbord voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 26-05-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Stil met internetten en stil onder volle belasting is een heel verschil. Zie mijn vorige post, als je een voeding hebt die net aan is draait de ventilator natuurlijk wel 100% onder volle belasting. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je idle iig geen fans <1000 RPM (voor 120mm, 140mm moet nog langzamer draaien) wilt hebben.
Als je alleen idle goed stil wil hebben en het wel iets herrie mag maken onder belasting van één 290 (dat wordt echt geen 500W, véél lager) ben je prima af met de pricewatch: Cooler Master VS V550S, die ik heb ik zelf iig besteld en in heb gelijksoortige eisen. Ik heb nu een GTX 660 Ti maar wil ruimte overhouden voor een R9 290.
Houd er wel rekening mee dat je al redelijk exotische koeling op je videokaart moet hebben om lager uit te komen dan zo'n 500W voeding. Volle belasting en flusiterstil is vaak niet goedkoop haalbaar en dat hoeft ook niet als je met een koptelefoon gamet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door deraco96 op 26-05-2014 17:46 ]

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
CPU : pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition overclocked op 4.8GhZ
Mobo : pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3
GPU : 2x pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Crossfire

Aan wat voor voeding moet ik denken? Zou een pricewatch: Corsair CX750M voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nahja. Ik heb zelf op dit moment een coolermaster silencio behuizing. Dus hoor nu mijn pc niet. Realiseer me dat ik moet testen met de server die op het bureau staat uit. Want die maakt wel geluid.

Maar ik heb geen benul wat voor geluid de gpu gaat maken. Daarnaast zit er nu een 5770 vapor x in en die hoor ik ook niet.
Dus de be quiet zal met zijn 530w wel voldoende zijn. Ga er toch geen crossfire van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:11:
Nahja. Ik heb zelf op dit moment een coolermaster silencio behuizing. Dus hoor nu mijn pc niet. Realiseer me dat ik moet testen met de server die op het bureau staat uit. Want die maakt wel geluid.

Maar ik heb geen benul wat voor geluid de gpu gaat maken. Daarnaast zit er nu een 5770 vapor x in en die hoor ik ook niet.
Dus de be quiet zal met zijn 530w wel voldoende zijn. Ga er toch geen crossfire van maken.
De pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM is veel te duur voor wat je krijgt, dan kun je beter een tientje meer uitgeven aan de pricewatch: Cooler Master VS V550S naar mijn mening.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moederbord is niet goed geschikt voor CrossFire. Voor het fatsoenlijk werken van CrossFire met twee R9 280's is een mobo nodig met minimaal twee maal PCI-e 2.0 x8, liefst twee maal PCI-e 2.0 x16 of PCI-e 3.0 x8, doordat die dubbel zoveel bandbreedte hebben, maar zeker niet nog een stuk minder dan twee maal PCI-e 2.0 x8 zoals dat mobo.

pricewatch: ASRock 990FX Extreme3 is bijvoorbeeld een goed alternatief met twee maal PCI-e 2.0 x16

Wat betreft de voeding, de Corsair CX750M is niet van de beste kwaliteit. Ik zou gaan voor een kwalitatief betere voeding. Zoals bijvoorbeeld de pricewatch: XFX PRO750W, deze voeding is echter niet modulair.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
-The_Mask- schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:16:
[...]

De pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM is veel te duur voor wat je krijgt, dan kun je beter een tientje meer uitgeven aan de pricewatch: Cooler Master VS V550S naar mijn mening.
Je had het inderdaad vorige keer ook aangegeven. Maar dacht wellicht dat deze beter zou zijn. Ga morgen lekker bestellen. Ben ik iig voorbereid opmijn 290 (x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Derde keer al? haha, volgens mij was de eerste voor mijn server. :P

Ja joh, ben zo besluiteloos. Net als met die grafische kaart.
Zal ik een 280x doen, een 290 of 290x.
Zal de 280x 2560x1440 doen etc etc. :D
Dan toch maar even wachten totdat ik die grafische kaart ga halen, maar dan heb ik uiteraard geen geld meer voor een voeding waardoor ik dus die grafische kaart niet meer kan gebruiken...
Dus nu besloten om dat eerst maar even te doen en dan verder te sparen voor de grafische kaart.

Hulde dat je me nog steeds helpt! ;)

Nog even zitten kijken en inderdaad.
Seasonic raadde je eerst aan, maar toen miepte ik over het geluid ;)
De 360W voor de server maakt overigens inderdaad ook best wel geluid.

Vandaar en dan val ik natuurlijk over het in enkele opzichten mindere kwaliteit van die je nu weer aanprijst. :P
Maar denk dat dat inderdaad wel mee zal vallen. Liever "iets mindere" kwaliteit en stil dan andersom.
Mijn huidige gaat ook al weer 2 pc's mee geloof ik. Daarom ook eerst de voeding maar even upgraden. Een nieuwe grafische kaart gaat hier iig niet op zonder problemen op te leveren.

Nogmaals super bedankt!

het is de v650 geworden. Die is op voorraad namelijk.

[ Voor 70% gewijzigd door Arunia op 27-05-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurvanstrien
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07 00:35

arthurvanstrien

404 title not found!

Beste Voeding Experts,

Ik ben van plan mijn gaming PC in fases te vervangen en daarbij moet ik ook de voeding vervangen om mijn nieuwe grafische kaart van stroom te voorzien. Nu heb ik al een voeding besteld maar daarbij heb ik te veel naar de prijs gekeken en hij levert eigenlijk net genoeg of net niet genoeg vermogen om alles van stroom te voorzien en ik wil de grens niet opzoeken. Het gaat om de volgende voeding: (450 watt, 408 watt op de 12 volt lijn) coolermaster g450m

met die voeding wilde ik het volgende van stroom voorzien:

(250 watt) MSI GTX780 MSI gtx780
(94 watt) Intel Quadcore intel core 2 quad 9300
verder nog een moederbord, een DVD drive en 8GB DDR2 geheugen

Het moederbord, de CPU en het geheugen wil ik nog gaan vervangen dus daar moet nog genoeg power voor overblijven. Ik heb al een beetje rondgekeken op tweakers en een i5 vraagt zo rond de 75 - 90 watt dus dat blijft hetzelfde. Ik ben verder niet van plan te gaan overclocken.

De voeding die ik zoek moet (half) modulair zijn aangezien ik een zelfbouw kast maak en er niet veel plek is voor kabelmanagement. Na dat in de pricewatch wat filters in gevoerd heb en minimaal 550 watt heb geselecteerd, kwamen de volgende voedingen naar voren. Die heb ik in een Vergelijking naast elkaar gezet. Zou een van jullie tweakers er even naar willen kijken wat een goede keuze is? Sommige zijn namelijk bijna hetzelfde qua specs maar verschillen in prijs weer en ik zie niet waar dat in zit.

Alvast ontzettend bedankt :) .

(dit is mijn eerste forum post dus mocht ik iets niet goed doen hoor ik het graag)

If it is not broken, do not try to fix it! --- Whatever the internet says: do not remove system32. And no removing system32 does not make your PC 300% faster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurvanstrien

arthurvanstrien

404 title not found!

Met de huidige voeding?? (oftewel de coolermaster 450 watt)

[ Voor 42% gewijzigd door arthurvanstrien op 29-05-2014 11:04 ]

If it is not broken, do not try to fix it! --- Whatever the internet says: do not remove system32. And no removing system32 does not make your PC 300% faster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de Cooler Master G450M kan deze PC met Q9300 of i5 prima aan. Max verbruik bij games is zo'n 225W voor de videokaart, rest van het systeem zal zo rond de 75W zitten dan. Dus je zal zo'n 300W max uit de voeding trekken tijdens gaming. Alleen met stress programma's zoals Furmark en Prime95 kun je een hoger verbruik halen, maar dan blijf je ook onder de 375W. Dus de G450M is prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurvanstrien

arthurvanstrien

404 title not found!

Wow, oke duidelijk antwoord ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de System Power 7 500W ?
Voor Silver certified voeding staat hij mooi geprijsd eigenlijk.

pricewatch: be quiet! System Power 7 500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 18:48
Dag tweakers,

voor een build heb ik een voeding nodig waarbij de de nadruk erg licht op het geluid.
kan iemand een goede adviseren?

Dit is de build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 166,-€ 166,-
1MSI H87M-G43€ 65,-€ 65,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB€ 54,90€ 54,90
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 72,05€ 72,05
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,30

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:13:
Hoe zit het eigenlijk met de System Power 7 500W ?
Voor Silver certified voeding staat hij mooi geprijsd eigenlijk.
Is een FSP Raider, wat een costdown versie is van FSP Aurum, performance van FSP Raider is vrij slecht. Dus de vraag is vind je die paar procent hogere efficiëntie echt het geld waard tegenover een veel mindere voeding. Voor een tientje meer heb je ook al pricewatch: Seasonic S12G 450W.
Als je rendement wel belangrijk vind en het moet goedkoop, dan is de Cooler Master G450M of G550M in mijn ogen een betere optie, die zit ook vrij dicht bij 80PLUS Silver, maar heeft veel betere performance en is modulair.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-12-2024

Lucasino

Joe!

Hallo iedereen, ik zit nu nog met een prut videokaart (7770) in mijn verder geweldige i5 systeem :) Maar de voeding is een CX430 nu draait het nu nog wel goed maar binnenkort ga ik er een GTX 780 of R9 290 in stoppen, en dat ook overklokken. Ik weet alleen nog niet of ik de optie voor Crossfire/SLI wil gaan of niet... Voor de zekerheid zit ik dan toch te denken aan een 750W voeding. Nu vraag ik me af of dit een goede is: pricewatch: Cooler Master GM G750M ? Zit er nou echt verschil in als je ze vergelijkt met deze pricewatch: XFX PRO750W of een hoger geprijsde Gold/silver PSU pricewatch: Seasonic S12G 750W ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kwaliteit van de G750M is niet heel hoog, de XFX is van prima kwaliteit, maar als je eventueel twee high-end videokaarten wil gebruiken dan heb je denk ik ook wel geld voor een echt goede voeding zoals die Seasonic, dan hoef je eerst niet meer iets anders iig.

pricewatch: Seasonic G-Serie 750Watt is trouwens de modulaire versie van de S12G en kost bij veel winkels amper meer, mocht je dat belangrijk vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasino

Lucasino

Joe!

Bedankt voor het antwoord :) Ik denk dat ik voor deze: pricewatch: Seasonic G-Serie 750Watt of deze ga pricewatch: Seasonic M12II Evo 750W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Kan het kloppen dat ik met mijn Seasonic M12 520W tekort kom voor een i5-2500K (non Oc op moment) in combinatie met een 280X ? Heb wat crashes gehad en zie in sommige games wat artifacts.

Systeem is verder vrij kaal verder maar begon te twijfelen of ik niet beter naar een 750W kan kijken.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Snol schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:17:
Kan het kloppen dat ik met mijn Seasonic M12 520W tekort kom voor een i5-2500K (non Oc op moment) in combinatie met een 280X ? Heb wat crashes gehad en zie in sommige games wat artifacts.

Systeem is verder vrij kaal verder maar begon te twijfelen of ik niet beter naar een 750W kan kijken.
Ik niet zeggen dat je voeding niet kapot -kan- zijn, maar zelfs met een i5 op z'n staart zal je niet in de buurt van die 550W komen, betwijfel of je het gaat lukken om ook maar 400W uit de muur te trekken. Artifacts is meer een indicatie van GPU issues, zeker bij overclocks van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasino

Lucasino

Joe!

-The_Mask- schreef op zondag 01 juni 2014 @ 03:20:
De M12II EVO is vrij duur, alleen interesant als je perse een volledig modulaire voeding wil.
Inderdaad vrij prijzig, maar dat vind ik alles boven het 500W segment :/ Ik dacht dat volledig modulair nog wel eens zou kunnen helpen bij een kleine kast (SG10B). Maar eerst maar eens wachten op mijn loon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:12
280X ? Heb wat crashes gehad en zie in sommige games wat artifacts.
Toevallig een Asus DC2 Top of Matrix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee voeding kan genoeg leveren en als die dat niet kon had je geen crashes of artifacts gehad, dat kan de voeding namelijk niet zijn. Kapotte videokaart zou bijvoorbeeld kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff raad nodig welke voeding te kopen.

I7 2600k
8gb 1600mhz 1,5v
2x asus gtx 760 in sli. (=Upgrade)
Koeling corsair h80i

Welke voeding heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:47:
Ga je overklokken? Wat zijn de eisen aan de voeding?
Mogelijk licht overklokken.

Corsair rm1000??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams
  • Laatst online: 18-09 15:39

jopieteams

Lets make it a habit!

Tweakers,

Ik ben even bezig om mijn PB iXtreme een beetje krachtiger te maken.
Momenteel zit er maar een GT120 in, deze wil ik graag upgraden naar een 700 serie. _/-\o_
Ik ben bij de mycom geweest en die had me graag een 640 verkocht, maar ik heb dan liever een 740 (gddr5).
Nu zit ik met een voor mijn gevoel een probleem. In mijn huidige setup zit een PSU met een output van 250W. |:( Kan ik in dit systeem wel een degelijke videokaart hangen? Bv. een GT740 of een GTX750ti?
(De verkoper van de mycom wist ook van de 250W)

Gegroet,
Laurens

JOPIETEAMS - It's the hottest fire that makes the hardest steel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:44:
[...]

Nee niet interessant.

Wat vind je belangrijk aan de voeding, waar moet die aan voldoen en wat mag het kosten?
Modulair, geluid, prijs, uiterlijk, etc.
Laten we zeggen een goede prijs-kwaliteit. Geluid mag eerder stil zijn.

Uiterlijk. Maakt niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams
  • Laatst online: 18-09 15:39

jopieteams

Lets make it a habit!

-The_Mask- schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:40:
Ja een GTX 750 of GTX 750 Ti zonder externe voeding moet kunnen.

Rest van de PC is ook nog een beetje fatsoenlijk?
Intel Core 2 Quad Q8300 op 2500 mhz
en nog een 4gb aan DDR2 :|
Binnenkort ook met een SSD
Maar een GTX750ti moet zonder probleem kunnen?

JOPIETEAMS - It's the hottest fire that makes the hardest steel

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.