Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Heb voor een kennis een week geleden een Coolermaster VS V550S geïnstalleerd. Op zich tevreden, maar als je heel kritisch luistert hoor je de goedkopere Yate Loon D12BH-12 fan een soort klikkend/tikkend geluid maken. Kwam ik ook al tegen in deze thread.

Een mooi alternatief zou de Seasonic G-Series 550W kunnen zijn. Omruilen heeft alleen zin als het geluidsniveau onder de 50% load lager ligt dan bij de Coolermaster. Liefst onhoorbaar op 75 cm afstand. De recensies die ik lees geven aan dat de G-Series op echt hoge load wel te horen is. Dit is minder problematisch (dan worden andere onderdelen in het systeem over het algemeen ook luidruchtiger).

Ben benieuwd naar jullie two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bulle bas schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Dankje. Ik vraag me alleen of hoe je dat berekent. Voor mij is het altijd wat vaag, zijn dit nu zinnige schattingen?

Watt
________________  ______________
cpu               130
2xgraka           140
mobo              40 ?
ram               40 (8*5W) ?
3 hdd             24 (3*8W) ?
1 ssd             5 ?
1 dvd             8 ?
usb-ctlr scherm   5 ?
3xfans kast       9 (3*3W) ?
                  ============= +
                  401 W
Voor de berekening is de CPU, videokaart(en) en hardeschijven normaal gesproken genoeg, in de praktijk zal je toch nooit meer zien als je er een meter aan hangt.
Dat wil ik geloven maar aan de andere kant zijn de verschillen zodanig dat een betere psu direct minstens 10 jaar moet meegaaan als ik reken dat wie na vijf jaar een nieuwe psu zoekt een betere vindt voor een lagere prijs.
Ik snap deze niet echt. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noakes schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:31:
Heb voor een kennis een week geleden een Coolermaster VS V550S geïnstalleerd. Op zich tevreden, maar als je heel kritisch luistert hoor je de goedkopere Yate Loon D12BH-12 fan een soort klikkend/tikkend geluid maken. Kwam ik ook al tegen in deze thread.
Zo goedkope fan is het nu ook weer niet, maar het is een dual ball bearing fan, die gaan veel langer mee als een goedkope sleeve bearing fan, maar zoals je zelf hebt vernomen de lagers zijn veel minder stil.
Een mooi alternatief zou de Seasonic G-Series 550W kunnen zijn. Omruilen heeft alleen zin als het geluidsniveau onder de 50% load lager ligt dan bij de Coolermaster. Liefst onhoorbaar op 75 cm afstand. De recensies die ik lees geven aan dat de G-Series op echt hoge load wel te horen is. Dit is minder problematisch (dan worden andere onderdelen in het systeem over het algemeen ook luidruchtiger).
Ik zou er niet vanuit gaan dat die stiller is. Sowieso zal de fan naar alle waarschijnlijkheid sneller draaien bij gemiddelde en hoge load, de VS serie is namelijk al erg stil.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/CoolerMaster/V550S/images/avg_noise.gif
http://www.techpowerup.co...oolerMaster/V550S/10.html

Daarnaast heeft ook die Seasonic een dual ball bearing fan, alleen dan van ADDA en die staan ook bekend om het klikkende geluid.

Je kan de voeding RMA sturen en hopen dat je een betere terug krijgt, anders kun je beter opzoek naar een voeding met FDB of HDB of eventueel goedkopere Hysint of Rifle bearing fan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Deze poster is Student Wetenschappelijk Onderwijs ( Uni? ), daarom snap ik hem ook niet. :+

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:35:
[...]

Voor de berekening is de CPU, videokaart(en) en hardeschijven normaal gesproken genoeg, in de praktijk zal je toch nooit meer zien als je er een meter aan hangt.

[...]

Ik snap deze niet echt. :p
Ik bedoelde dat de psu's met betere capicators de helft zo duur zijn terwijl ze een kortere garantie bieden (3 jaar tegen 5 jaar). Ik heb het gevoel dat de prijs/levensduur van de G550M dan minstens zo goed is en dat de combinatie met de puike prestaties deze een goede keuze zou moeten maken..

Daarnaast: stel dat een goedkope psu A na 6 jaar de geest geeft een goede maar dure psu B na 9 jaar. Na de 6 jaar kan je wellicht voor een budgetbedrag een betere psu kopen dan wat B aanvankelijk kost. Dat betekent dat wie B koos 3 jaar lang met een mindere psu door 'moet'.
Economisch gezien zouden de betere eigenschappen van B meteen 'bruikbaar' moeten zijn. Een langere levensverwachting van B zou moeten resulteren in een langere garantie voor B dan die voor A, evenredig met het prijsverschil.
Gek genoeg is in dit specifieke geval die prijs-garantierelatie precies omgekeerd.

Hier laat ik hiermee natuurlijk het mileuaspect even buiten beschouwing.

[ Voor 34% gewijzigd door bulle bas op 13-01-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Aangezien de G550M CapXon capacitors gebruikt (en Jun Fu ?), is het maar hopen of je de 3 jaar haalt. Wat wel zeker is is dat ze het vrij snel begeven, vandaar de nickname CrapXon. Maar dat zal Coolermaster een rotzorg zijn, deze heeft toch weer z'n centjes binnen.

De Seasonic S12G is zoveel beter, eigenlijk een non-modulaire 'Seasonic G-series', andere klasse dus.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In deze voeding moeten ze het wel meer dan 3 jaar vol kunnen houden, ze zitten namelijk niet verstopt onder de kabels zodat ze totaal geen koele lucht krijgen en de ripple van dit design is ook vrij laag, dus ze hoeven minder werk te verzetten.

Maar persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een betere voeding. PC's gaan steeds langer mee namelijk een CPU als de i7 920 is al 5 jaar oud en nog steeds erg snel, meer als snel genoeg voor de meeste mensen. Beetje zonde als je dan een voeding hebt met al lekkende elco's, moet je hem al vervangen. Daarnaast is het nadeel dat lekkende elco's niet meer goed werken en er dus een gevaarlijk hoge ripple op de spanning komt te staan en dit kan gevolgen hebben voor de andere onderdelen in de PC.

Jun Fu is trouwens Fuhjyyu en die zaten in o.a. de Antec SmartPowers die duizenden PC's hebben gesloopt.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 13-01-2014 22:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bulle bas schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:02:
Ik bedoelde dat de psu's met betere capicators de helft zo duur zijn
Nou ik liet toch twee zien die dat niet echt waren. ;)
terwijl ze een kortere garantie bieden (3 jaar tegen 5 jaar).
Voedingen die ik noemde hebben ook 5 jaar garantie.
Ik heb het gevoel dat de prijs/levensduur van de G550M dan minstens zo goed is en dat de combinatie met de puike prestaties deze een goede keuze zou moeten maken..
Gevoel? :p Mijn bevoel is wat anders, maar ik heb dan ook heel wat lekkende CapXons in voedingen gezien.
Daarnaast: stel dat een goedkope psu A na 6 jaar de geest geeft een goede maar dure psu B na 9 jaar. Na de 6 jaar kan je wellicht voor een budgetbedrag een betere psu kopen dan wat B aanvankelijk kost. Dat betekent dat wie B koos 3 jaar lang met een mindere psu door 'moet'.
Dat kun je vergeten, daar is het prijsverschil veel te klein voor. En dan vergeet je ook nog even dat een voeding het belangrijkste onderdeel van de PC, is namelijk het enige onderdeel die een PC kan maken en breken (letterlijk ;) ).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:37:
[...]

Nou ik liet toch twee zien die dat niet echt waren. ;)

[...]

Voedingen die ik noemde hebben ook 5 jaar garantie.
Je hebt gelijk, dat heb ik verkeerd gezien.
[...]
Gevoel? :p Mijn bevoel is wat anders, maar ik heb dan ook heel wat lekkende CapXons in voedingen gezien.

[...]

Dat kun je vergeten, daar is het prijsverschil veel te klein voor. En dan vergeet je ook nog even dat een voeding het belangrijkste onderdeel van de PC, is namelijk het enige onderdeel die een PC kan maken en breken (letterlijk ;) ).
Ok, overtuigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
hidde212 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:15:
Deze heeft beide: pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
Is (een van) de beste 650W voedingen te verkrijgen.
Hartelijk dank voor je advies. In de review die op Tweakers.net over deze voeding te vinden is staat dat de kabellengte een issue is. Zijn er nog alternatieven voor deze voeding met langere kabels?
M2M schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:12:
de hoeveelheid connectors maakt helemaal niets uit, de benodigde verloopjes kun je overal vandaan halen. Waar het om gaat is de hoeveelheid, kwalitatief goed vermogen op de 12V lijn.
dit snap ik, maar die kosten ook weer extra geld, en het voelt prettiger als het gewoon allemaal met standaard kabels opgelost kan worden. Hoef je ook niet na te denken over rails enzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Haribo112 op 13-01-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nouja, de reviewer noemt ze kort voor zijn Fractal Design Define R4. Mijn kast is nog groter dan de R4, dus dan denk ik dat ze voor mij ook kort zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
Op dit moment draai ik de volgende configuratie op een 6-7 jaar oude Cooler Master Real Power M520. De laatste maand heb ik redelijk wat verschillende en rare problemen met mijn computer en na het lezen van deze thread en testen van de overige componenten, kan ik niet anders vaststellen dan dat er een nieuwe voeding dient te komen. Graag advies over de volgende configuratie:

Momenteel:
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition @ 3,7GHz
MoBo: MSI 870A-G54
GPU: XFX HD4870 1024MB DDR5 PCI-E

Ik sta echter op het punt om een 270x of 280x aan te schaffen, afhankelijk van de financien, maar wil daarom sowieso mijn voeding hier al klaar voor maken. Aangezien ik hoop dat de voeding sowieso 5 jaar mee gaat, wil ik eigenlijk direct ook dat de voeding Crossfire 270x minimaal, liefst CF 280x ook aan kan. Daarnaast wil ik wat betreft overclocken zowel de CPU, als eventueel later ook de GPU, iets verder pushen. Uiteindelijk leken de volgende twee voedingen me het meest interessant;

Seasonic M12II 620W
XFX Pro 550W

550W lijkt mij, met het oog op de plannen enigszins aan de krappe kant, zeker met CF. Klopt dat? Zou de Seasonic dan toch de betere keus zijn, of zijn er nog andere (betere?) suggesties? In ongeveer dezelfde prijsklasse zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
Ow, omdat 1x PCI-e x16 op maximaal x4 draait?

Wist ik inderdaad niet, dacht dat dat wel zou gaan.. Dan is de keuze in ieder geval makkelijk, geen CF, en er een 280x in stoppen. Voor 1 gpu zal de 550w wel ruim genoeg zijn gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dude360 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:48:
Ow, omdat 1x PCI-e x16 op maximaal x4 draait?
Ja dat is te weinig bandbreedte voor fatsoenlijk werkende CrossFire met twee R9 280X's.
Wist ik inderdaad niet, dacht dat dat wel zou gaan.. Dan is de keuze in ieder geval makkelijk, geen CF, en er een 280x in stoppen. Voor 1 gpu zal de 550w wel ruim genoeg zijn gok ik?
Ja dan zijn beide voedingen prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
Helemaal top, dan zal dat de keuze worden inderdaad. Thanks voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:36
Het is weer tijd voor een nieuwe upgrade ronde. Onder andere de overstap van stock-Intel koeler naar een Corsair H110, een nieuwe voeding, nieuw geheugen en ergens verderop dit jaar een snellere videokaart, of een 2e hands kaart voor SLI.

De basis van mijn huidige systeem:

MSI Z87-G45 Gaming
Intel Core i5 4670 @ stock, met standaard koelertje
4x2GB OCZ DDR3-1333 Gold Edition Low Voltage (wordt vervangen omdat ik zo nu en dan BSOD's krijg)
Asus GTX560 DirectCU II, 1GB
2 HDD's (500GB en 2TB), 1 SSD (128GB), dvd-brander, 5 casefans waarvan 4 op een fancontroller met touchscreen.

Huidige voeding is een Coolermaster Realpower M620, nieuw gekocht in april 2008. Enige eis is ongeveer 550 á 600Watt vanwege eventuele uitbreidingen. En hij moet modulair zijn. Budget onder de € 120,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweener
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 21:15
Best allemaal,
Na flink wat uitzoekwerk heb ik mijn upgrade GPU gevonden: pricewatch: Club3D Radeon HD 7790 royalKing
Dit betekent ook dat ik mijn huidige voeding moet upgraden:

Mijn huidige specs:
Moederbord: PB FIH57
CPU: Intel Core i3 530
GPU: Geforce 310 512mb
4 GB RAM
Voeding: FSPgroup 250W

De fabrikant adviseert een minimum van 500W voeding. Dit lijkt mij wat veel, de beoogde kaart gaat ca 70W meer stroom verbruiken.

Kan ik dan dit wattage zomaar optellen? Dan zou een goede 400W (ruim) voldoende moeten zijn (met id toekomst SSD upgrade in achterhoofd). Kunnen jullie aangeven of dit een goede voeding keuze is?

Mijn stroom verbruik wil ik niet onnodig ophogen, vandaar dat ik er niet meteen een 500W of hoger tegenaan gooi O-)

Het is heel geen vogel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweener
-The_Mask- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:09:

Die CM Elite is alleen niet echt een goede voeding, de pricewatch: be quiet! System Power 7 350W is een betere.
dank. waarom zou de CM Elite geen goede voeding zijn, het is ook een A merk ?
en trouwens ik heb een 1x 6 pins nodig, de BQ is een 1x 8 pins.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweener op 16-01-2014 20:27 ]

Het is heel geen vogel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dank _O_ Ik ga even reviews vergelijken. Wel wat veel power, zat qua toekomstige videokaart in de richting van GTX770 te kijken of een 2e GTX560 erbij.

Ik meen me trouwens te herinneren dat jij een tijdje (jaartje of 2 denk ik zo) terug nogal sceptisch was over Coolermaster voedingen? Is dat ondertussen verbeterd? De voedingen bedoel ik dan, aangezien je er eentje aanraad nu. Ben nu de review van de Seasonic aan het lezen op Kitguru.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 16-01-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweener schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:16:
[...]

dank. waarom zou de CM Elite geen goede voeding zijn, het is ook een A merk ?
Nee deze voeding is gemaakt door Solytech (ook bekend onder de naam Deer, Allied en L&C), dat is een absoluut B-merk.
en trouwens ik heb een 1x 6 pins nodig, de BQ is een 1x 8 pins.
Nee de be quiet! heeft een 4+4 pins voor de CPU en een 6+2 pins voor de videokaart, die 2 pins voor de videokaart kunnen dus los geklikt worden.
FastFred schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:55:
[...]

Dank _O_ Ik ga even reviews vergelijken. Wel wat veel power, zat qua toekomstige videokaart in de richting van GTX770 te kijken of een 2e GTX560 erbij.
Weet ik maar voor twee GTX 560's heb je vier PEG connectors nodig en die zie je bijna niet op 550W en 600W voedingen.
Ik meen me trouwens te herinneren dat jij een tijdje (jaartje of 2 denk ik zo) terug nogal sceptisch was over Coolermaster voedingen? Is dat ondertussen verbeterd?
Coolermaster heeft ongeveer een half jaar geleden besloten het roer om te gooien en geen rommel meer te verkopen tegen veel te hoge prijzen, maar goede voedingen tegen een goede prijs.
En nu zijn er dus de GM, VS en V series gekomen. De GM serie heeft als enige in zijn prijsklasse DC-DC, meeste andere voedingen hebben group regulation en dus minder stabiele spanningen en lager rendement. Daar staat echter wel tegenover dat de condensators wel van veel mindere kwaliteit zijn (CapXon). VS serie zijn 80PLUS Gold voedingen gemaakt door Enhance en zijn van prima kwaliteit en hebben prima prestaties tegen een prima prijs. De V series behoren tot de allerbeste voedingen die ze zijn, ze zijn gemaakt door Seasonic en zijn qua design een afgeleide van hun Platinum voedingen.
Ben nu de review van de Seasonic aan het lezen op Kitguru.
De CM V700 is nu wat minder goed leverbaar, maar als het prijsverschil bij de winkel waar je de voeding gaat halen niet zo groot is is die het wel waard.

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=360
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=348

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, zo'n vermoeden had ik al dat je die daarom gekozen had.

Ik lees op Kitguru onder andere ook dat de V700 van binnen gewoon een Seasonic ontwerp is (KM3 platform), zoals jij ook al aangaf.

Ik heb nu in ieder geval voor de Coolermaster gekozen, voor een groot deel omdat die er toffer uit ziet en 100% modulair is, dus bij de half jaarlijkse schoonmaak is dat een kwestie van alle kabels los, voeding eruit, door blazen en weer terug zetten, i.p.v. mijn prachtige kabel management los trekken en weer terug plaatsen (autist hier, dus ik kan letterlijk uren bezig zijn met kabels wegwerken in m'n pc. Niet zo erg als vroeger, heb geen plexiglas kermis-kast meer) :)

Dank _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweener
[quote]-The_Mask- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:24:
[...]

Nee deze voeding is gemaakt door Solytech (ook bekend onder de naam Deer, Allied en L&C), dat is een absoluut B-merk.

[...]

Nee de be quiet! heeft een 4+4 pins voor de CPU en een 6+2 pins voor de videokaart, die 2 pins voor de videokaart kunnen dus los geklikt worden.

Cool, weer wat opgestoken. Dank!

Het is heel geen vogel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cdtj3
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-02 18:25
Beste allen,

Ik ben dus van plan om mijn pc te upgraden alleen zit nog met de vraag welke voeding geschikt is voor deze build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1Asus Z87-A€ 115,90€ 115,90
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 269,99€ 269,99
1Zalman Z11 Plus€ 57,-€ 57,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,97€ 140,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,06

Bij de aanschaf wil ik rekening houden met een crossfire setup over ong 3 jaar en ik wil dan ook de gpu/cpu veilig kunnen overclocken. Dus geen problemen met voltage/wattage. Budget is max 200 eu maar als meer nodig is voor de goede voeding wil ik daar ook wel voor gaan.

Dank voor de evt. reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik zeg luister naar -The_Mask-:
-The_Mask- in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"

:)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cdtj3
Is 700w voldoende? Ik heb namelijk een beetje rondgekeken en de meeste raden toch 750+ aan. Miss dat The Mask hier een andere mening over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kan een voedingen specialist hier een kijkje nemen aub? CedricD in "Voeding sloopt videokaart of andersom?"

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af wanneer ik het beste mijn voeding kan vervangen? Ik heb mijn oude Coolermaster real power M1000 al een geruime tijd. Op de duur kom ik wel wat nadelen tegen zoals geen aan en uit knop op de voeding en ik vind dat wel handig om te hebben want nu haal ik de stekker er telkens uit. Ook ben ik geen 1000w nodig, ik kom niet eens in de buurt van de 800 watt en ik had deze voeding gekocht omdat ik er goedkoop aan kon komen en een voeding nodig was voor sli tri sli. De voeding is nu al 5 jaar oud en ik heb de voeding 2e hands gekocht. Houden of vervangen?

als ik hem vervang wil ik wel weer voor een voeding gaan die ruime uitbreidmogelijkheden heeft zoals tri sli maar ook modbaar. Welke voeding zal dan goed bij mijn systeem passen.

Asus rampage formula 4
i7 3820 4625mhz
2x gtx780 stock
8gb 2133mhz geheugen word 16gb omdat ik quad channel wil gebruiken.
Waterkoeling
SSD
2xHDD

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cdtj3 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:41:
Bij de aanschaf wil ik rekening houden met een crossfire setup over ong 3 jaar en ik wil dan ook de gpu/cpu veilig kunnen overclocken.
Weet je dat zeker? Het lijkt mij namelijk raar om over drie jaar een sterk verouderde R9 280X bij te plaatsen, terwijl die nieuw al lang niet meer te krijgen is. En er dan al weer veel zuinigere en snellere videokaarten zijn met nieuwe futures.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cdtj3
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Weet je dat zeker? Het lijkt mij namelijk raar om over drie jaar een sterk verouderde R9 280X bij te plaatsen, terwijl die nieuw al lang niet meer te krijgen is. En er dan al weer veel zuinigere en snellere videokaarten zijn met nieuwe futures.
Oke, maar wat raad je dan als voeding aan waar ik best een lange tijd mee vooruit kan? en evt in de toekomst dan een crossfiresetup erbij, verander ik miss wel een keer de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, daar heb ik natuurlijk wel een voeding voor nodig. Ik dacht dat dit wel een goede voeding zal zijn: pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
Ik lees namelijk goede verhalen over Be Quiet, en het wordt ook vaak aangeraden. Is dit ook een goede voeding, en wat zijn nog meer goede voedingen?

[ Voor 19% gewijzigd door peakrever op 18-01-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cdtj3
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:07:
pricewatch: Cooler Master V Series V700 is een hele goede voeding, tegen een hele goede prijs. Moet ook genoeg zijn voor twee high-end videokaarten (zoals de R9 280X) met overklok.
Oke dank, zal er naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

Arthur-M. schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:27:
Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, daar heb ik natuurlijk wel een voeding voor nodig. Ik dacht dat dit wel een goede voeding zal zijn: pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
Ik lees namelijk goede verhalen over Be Quiet, en het wordt ook vaak aangeraden. Is dit ook een goede voeding, en wat zijn nog meer goede voedingen?
Kun je erbij vertellen wat voor systeem je wilt gaan draaien? Dit om te bepalen of die genoeg aansluitingen heeft etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
NLF schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:36:
[...]

Kun je erbij vertellen wat voor systeem je wilt gaan draaien? Dit om te bepalen of die genoeg aansluitingen heeft etc :)
Jazeker, dit wordt waarschijnlijk het systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,-€ 168,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 66,10€ 66,10
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 240,50€ 240,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 32,20€ 32,20
1Dell Ultrasharp U2212HM Zwart€ 155,-€ 155,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1be quiet! Pure Power L8 530W CM€ 66,30€ 66,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 837,95

Ik dacht misschien ook nog aan een 520W Seasonic EVO: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Oke, bedankt voor uw antwoord. Dan neem ik de Seasonic, is nog goedkoper ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:28:
Ik vraag mij af wanneer ik het beste mijn voeding kan vervangen? Ik heb mijn oude Coolermaster real power M1000 al een geruime tijd. Op de duur kom ik wel wat nadelen tegen zoals geen aan en uit knop op de voeding en ik vind dat wel handig om te hebben want nu haal ik de stekker er telkens uit. Ook ben ik geen 1000w nodig, ik kom niet eens in de buurt van de 800 watt en ik had deze voeding gekocht omdat ik er goedkoop aan kon komen en een voeding nodig was voor sli tri sli. De voeding is nu al 5 jaar oud en ik heb de voeding 2e hands gekocht. Houden of vervangen?
De voeding is van redelijke kwaliteit, dus in principe zou die het nog wel even vol moeten kunnen houden.
Asus rampage formula 4
i7 3820 4625mhz
2x gtx780 stock
8gb 2133mhz geheugen word 16gb omdat ik quad channel wil gebruiken.
Waterkoeling
SSD
2xHDD
Als je het 2133MHz geheugen al op 2133MHz hebt draaien, dan heeft quadchannel bijzonder weinig nut met die CPU. Als je meer dan 8GB geheugen gebruikt dan heeft 16GB natuurlijk wel zin.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Goedendag heren en the mask _/-\o_

Ik wil graag een cleanere en stillere build. Momenteel heb ik een xfx core edition 650w: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story9&reid=216

Ik vind het leuk om te overclocken (op lucht) en zal de cpu + gpu overclocken. Dit zijn respectievelijk de 2500k en de sapphire r9 290 tri-x. Het lijkt erop dat de overgeclockte i5 en r9 290 tri-x van stroomslurpen houden en ongeveer 550W max. gebruiken. http://www.anandtech.com/...first-custom-cooled-290/5

De voeding moet dus modulair zijn waardoor ik een cleanere build kan krijgen.

Dit is mijn systeem met de nieuwe kast:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 179,-€ 179,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition€ 386,-€ 386,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 94,20€ 94,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,90€ 84,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 69,99€ 69,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
1Asrock p67 Extreme 4 (B3)----
1XFX 650W Core edition----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,09

Mijn budget is niet al te hoog, tenzij het budget opgehoogd moet worden om een voldoende kwaliteitsvoeding te kopen.

Na enig pricewatchen en rondkijken in dit topic kwam ik uit op de:
bang for buck lijkende pricewatch: Seasonic M12II 620W
De duurdere: pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
Coolermaster heeft ongeveer een half jaar geleden besloten het roer om te gooien en geen rommel meer te verkopen tegen veel te hoge prijzen, maar goede voedingen tegen een goede prijs.
En nu zijn er dus de GM, VS en V series gekomen. De GM serie heeft als enige in zijn prijsklasse DC-DC, meeste andere voedingen hebben group regulation en dus minder stabiele spanningen en lager rendement. Daar staat echter wel tegenover dat de condensators wel van veel mindere kwaliteit zijn (CapXon). VS serie zijn 80PLUS Gold voedingen gemaakt door Enhance en zijn van prima kwaliteit en hebben prima prestaties tegen een prima prijs. De V series behoren tot de allerbeste voedingen die ze zijn, ze zijn gemaakt door Seasonic en zijn qua design een afgeleide van hun Platinum voedingen.
[...]
De CM V700 is nu wat minder goed leverbaar, maar als het prijsverschil bij de winkel waar je de voeding gaat halen niet zo groot is is die het wel waard.
Over de: pricewatch: Cooler Master V Series V700
Maar deze is mij wat aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:53:
[...]
De voeding is van redelijke kwaliteit, dus in principe zou die het nog wel even vol moeten kunnen houden.

[...]

Als je het 2133MHz geheugen al op 2133MHz hebt draaien, dan heeft quadchannel bijzonder weinig nut met die CPU. Als je meer dan 8GB geheugen gebruikt dan heeft 16GB natuurlijk wel zin.
Bedankt, ik kan dus nog een tijdje door met deze setup.
Ik heb mijn geheugen op 2000mhz draaien en heb meer dan voldoende aan die 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef602 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:25:
Ik wil graag een cleanere en stillere build. Momenteel heb ik een xfx core edition 650w: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story9&reid=216
Maakt de voeding te veel geluid? Voor een netter uitziende behuizing gaat een modulaire voeding namelijk niet echt helpen met een goede kast zoals de Fractal Design.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J2FOUiz9mfcoOEe9hd5wbF0X/full.jpg
De XFX in een Corsair behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2012/09/DSC_5546.jpg
Niet modulaire Fractal Design voeding in die behuizing.

Zoals je kunt zien kan het moeilijk mooier dan dit, met een modulaire voeding kan het er alleen maar minder mooi uitzien omdat je de kabels duidelijker zal zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:26:
[...]

Maakt de voeding te veel geluid? Voor een netter uitziende behuizing gaat een modulaire voeding namelijk niet echt helpen met een goede kast zoals de Fractal Design.

[afbeelding]
De XFX in een Corsair behuizing.

[afbeelding]
Niet modulaire Fractal Design voeding in die behuizing.

Zoals je kunt zien kan het moeilijk mooier dan dit, met een modulaire voeding kan het er alleen maar minder mooi uitzien omdat je de kabels duidelijker zal zien.
Bedankt, volgens mij is de xfx voldoende stil. Ik moet zeggen dat ik het makkelijk vind als er zo weinig mogelijk kabels in mn case zitten, ookal worden ze weggewerkt achter de sidepanels. Het lijkt me ook makkelijk met het schoonmaken van de voeding. Kabeltjes los en schoonmaken dat ding. Nu moet ik eerst 14 tieraps doorknippen voordat ik uiteindelijk alles los kan halen.

Ik ga dan maar eerst de nieuwe case aanschaffen en zal dan kijken of ik de voeding nodig vind. Is het zo dat deze voeding ondanks dat hij 2.5 jaar oud is nogsteeds mijn overgeclockte r9 290 kan trekken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef602 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:12:
[...]

Bedankt, volgens mij is de xfx voldoende stil. Ik moet zeggen dat ik het makkelijk vind als er zo weinig mogelijk kabels in mn case zitten, ookal worden ze weggewerkt achter de sidepanels. Het lijkt me ook makkelijk met het schoonmaken van de voeding. Kabeltjes los en schoonmaken dat ding. Nu moet ik eerst 14 tieraps doorknippen voordat ik uiteindelijk alles los kan halen.
Dan zou een volledig modulaire voeding wel gemakkelijk zijn. Zelf maak ik echter nooit de voeding schoon dus heb er nooit mee te maken. Simpel weg omdat er zo goed als geen stof inzit. :p
Ik ga dan maar eerst de nieuwe case aanschaffen en zal dan kijken of ik de voeding nodig vind. Is het zo dat deze voeding ondanks dat hij 2.5 jaar oud is nogsteeds mijn overgeclockte r9 290 kan trekken of?
Gemakkelijk, al was die 3 keer zo oud dan nog zou die perfect moeten werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:29:
[...]

Dan zou een volledig modulaire voeding wel gemakkelijk zijn. Zelf maak ik echter nooit de voeding schoon dus heb er nooit mee te maken. Simpel weg omdat er zo goed als geen stof inzit. :p

[...]

Gemakkelijk, al was die 3 keer zo oud dan nog zou die perfect moeten werken.
Bedankt, stel ik wil toch een nieuwe en modulaire voeding dan moet ik voor de bovengenoemde seasonic 650w gold of voor de 620w bronze gaan of voor een hele andere gaan.
Ik heb net berekend dat als de pc 6u per dag het hele jaar aan staat dat je dan gem 11 euro per jaar aan stroomkosten extra kwijt bent met de bronze.
Voeding gaat 5 jaar mee, wat vind jij? Ik betaal de stroomkosten niet, doen mn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:07:
Ik vind 11 euro nog al veel, lijkt mij sterk dat dat het verschil gaat zijn. Hoe heb je het berekend?
Kilowattuur = 1000×3600=3,6MJ
Pc staat meestal te idlen en staat 6 uur per dag aan voor ong 300 dagen per jaar: 230×0,09 (wikipedia percentueel eff. Verschil tussen gold en bronze) ×3600×6×300=A
A/3,6Mx0,22 (prijs per kwh) = 8,2 euro per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:50:
Wat is het gemiddeld verbruik, game je veel? 150W lijkt mij al aan de hoge kant. Rendement verschil is in de praktijk vaak zo'n 6%.

Dan zit je maar op een kleine 5 euro. Daarvoor hoef je het niet te doen.
Als ik game trekt ie 550.
Zeg dat ik 1 op de 6 uur die ik achter de pc zit game... 500+550)/6= plusminus 175w dus zon 7 euro per jaar verschil.
Hmm gold is het dan niet waard. Is de bronze seasonic wel goed, of is er een betere aan te raden in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zelf naar zoiets kijken: pricewatch: Cooler Master VS V550S en pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt.

Prijsverschil met pricewatch: Seasonic M12II 620W of pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W is naar mijn mening te klein. Met deze twee Seasonic's ga je totaal niet op vooruit. Qua design is het namelijk een achteruitgang. Je gaat van een voeding met DC-DC aan de secundaire kant naar een voeding met group regulation. Dat betekend slechtere spanningsstabiliteit en lager rendement. Qua geluid verwacht ik ook geen echte verbetering. Dus dan moet je wel veel inleveren voor alleen modulair. Voor dat kleine prijsverschil kun je dus beter direct maar een goede voeding halen of de huidige houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Deze vraag is een beetje cliche maar toch wil ik hem stellen:
weet je zeker dat die 550w seasonic mijn overgeclockte 2500k/eventuele upgrade in de toekomst + overgeclockte r9 290 tri-x kan houden voor minstens 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:46:
Ja dat mag geen probleem zijn, maar misschien is de Cooler Master V550S een betere keuze omdat die toch wat stiller zal zijn.

http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/1.html
http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/G550/1.html
Bedankt. Eigenlijk schieten die voedingen nog niet op, ze zijn semimodulair, in dat geval kan ik dus net zo goed mn huidige voeding houden. Pff lastig lastig.

In ieder geval heel erg bedankt. Ik zal even in discussie gaan met mezelf wat ik zal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Laatst online: 26-08 00:42
Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen voor gamen/streamen (en uiteraard officewerkzaamheden etc voor school). Ik vroeg me echter af of deze voeding voldoende is voor een overclock @ CPU + crossfire van de r9 290 die ik in de build heb gezet. Zo ja, is dit een goede voeding hiervoor of raden jullie iets anders aan?

Zo nee, welke voeding raden jullie aan?

Alvast bedankt! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,90€ 279,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,85€ 125,85
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 71,70€ 71,70
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1XFX PRO750W€ 82,03€ 82,03
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 118,04€ 118,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.196,86

EDIT: Mijn topic in DOA for reference: Game/streamsysteem voor +- 1.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
Beste,

Ik ben mij wat aan het inlezen en ben van plan om de Antminer S1 te kopen. Dit is geen computer maar een Bitcoin ASIC. Om CE-keurmerk redenen hebben ze er geen voeding bij geleverd. Het apparaat verbruikt zo'n 360 watt en gebruikt twee 6-pins aansluitingen (gestript!) van de 12v rail, zie het volgende plaatje voor meer duidelijkheid:
http://postimg.org/image/5rqfewggz/
http://postimg.org/image/s6i9j1ush/

Qua voedingen en elektriciteit ben ik een leek. Ik zou denken dat deze voeding pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W voldoende zou zijn.

Op de website staat dat er 360 watt/30 amp van de +12 volt rail af kan.

Zou deze voeding geschikt hiervoor zijn? Of zijn er nog betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je doet er beter aan een voeding te gebruiken met DC-DC conversie voor de 5V en 3,3V. Voeding met group regulation zoals degene die jij nu aandraagt regelt de spanningswaarde van de 5V en 12V gelijktijdig. Ga je dus veel load op de 12V zetten en niks op de 5V en 3,3V in dit geval dan gaan de spanningen nogal afwijken van hun ideale waarde. Bij een voeding met DC-DC conversie wordt elke spanning los gereguleerd en is een belasting op de 5V en 3,3V ook niet perse nodig.

pricewatch: Cooler Master GM G450M is de goedkoopste voeding met DC-DC conversie en heeft ook twee 6 pins PEG connectors.

pricewatch: Seasonic S12G 450W is ook nog een goede optie, is wat efficienter dan de Cooler Master, minder verlies dus bij het omzetten van 230V AC naar 12V DC.

Na ongeveer een half jaar heeft de duurdere voeding van de twee zich terug verdiend door een hoger rendement te leveren, uitgaande van een normale energieprijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
@-The_Mask_

Dankjewel! Je bent echt de voeding goeroe van Tweakers zoals ik eerder al hoorde :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Heb sinds 2 dagen de G750M van Coolermaster, top ding! Ik hoor hem niet en het is een semi-modulaire kabel design wat betekent dat je zelf moet weten hoeveel molex/15 pins je aansluit.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Stel ik koop een RM850 watt voeding van het merk Corsair. Ik heb nu een CX750M, kan ik al mijn aansluitingen/kabeltjes van de voeding laten zitten en alleen de voeding vervangen, of is dit niet aangeraden?

Volgens mij is een CX750M namelijk niet geschikt voor een GTX780 SLI setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Bas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:17:
Stel ik koop een RM850 watt voeding van het merk Corsair. Ik heb nu een CX750M, kan ik al mijn aansluitingen/kabeltjes van de voeding laten zitten en alleen de voeding vervangen, of is dit niet aangeraden?
Ja dat kan de RM serie en CXM serie gebruiken bij "Type 3" kabels van Corsair.
Volgens mij is een CX750M namelijk niet geschikt voor een GTX780 SLI setup
Een standaard GTX 780 verbruikt 225W maximaal tijdens games en 275W max tijdens Furmark, dus dan zit je op 550W. Heb je nog zo'n 200W over en dan moet je wel een hele dik verbruikende CPU hebben wil je daar op of over komen. Met een i7 2600K op 4,3GHz gaat dat iig niet lukken.

De Corsair CX750M heeft alleen condensators van CapXon en die zijn van slechte kwaliteit dus dat zou wel een reden zijn om de voeding te vervangen. Al is de RM850 ook niet heel veel beter door het gebruik van slecht gekoelde Ltec's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Laatst online: 26-08 00:42
-The_Mask- schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:29:
Voeding moet prima zijn daarvoor, pricewatch: Seasonic M12II Evo 750W is misschien ook wel leuk voor een paar euro meer volledig modulair.

pricewatch: Seasonic S12G 750W, pricewatch: Seasonic G-Serie 750Watt en pricewatch: XFX Pro Black Edition 750W zijn ook nog goede opties.
Dank voor de reactie! :)

Modulair zal het probleem niet zijn ivm goede cable management in die kast. Of raad je het toch ten zeerste aan?

Kijkend naar de prijzen van die voedingen; degene die ik heb gekozen is beste bang for the buck of kan ik beter die 10 euro meer investeren in de seasonic? Of zijn er nog andere voordelen aan deze voeding t.o.v. degene in mijn lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aekaz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:29:
Modulair zal het probleem niet zijn ivm goede cable management in die kast. Of raad je het toch ten zeerste aan?
Nee dat is persoonlijk.
Kijkend naar de prijzen van die voedingen; degene die ik heb gekozen is beste bang for the buck of kan ik beter die 10 euro meer investeren in de seasonic? Of zijn er nog andere voordelen aan deze voeding t.o.v. degene in mijn lijst?
De laatste drie hebben een hoger rendement en iets betere prestaties en kwaliteit, maar degene die jij had gekozen is ook een prima voeding. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Wat ik begrijp is dat de kabels dus niet geheel universeel zijn? Mocht ik over een tijdje een nieuwe voeding kopen, dan ligt het er dus maar net aan of ik alle kabels moet vervangen, of dat ik het kam laten zitten.

Is het 'type 3' kabels wel universeel? Of gebruikt alleen corsair dit? Sorry voor de misschien makkelijk beantwoordden vragen, het vergaard mij in ieder geval weer wat nieuwe kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee modulaire kabels zijn in principe nooit universeel. Bij deze twee series is het "toevallig" wel zo.

Dit zijn de voedingen die momenteel deze kabels gebruiken.
  • AXI Platinum Series - 1200/860/760
  • AX Platinum Series - 860/760
  • HX Gold Series - 1050/850/750/650
  • TXM Bronze Series - 850/750/650/550
  • CXM Bronze Series - 750/600/500/430
  • RM Series - 1000/850/750/650/550/450
http://www.corsair.com/en...3-generation-2-black.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Ik ben van plan de voeding in mijn HTPC/opslag PC/lichte game pc te vervangen. Het is een HP 300W voeding, waarbij ik te weinig SATA connectors heb (opgevangen met molex-verloopjes) en de cpu 4-pin te kort was (ook verlengd). Maar merk dat hij de laatste tijd een harde schijf soms niet meepakt, of de DVD krijgt te weinig (wordt wel herkend maar gaat bv niet open).Met alle verloopjes wordt het ook een beetje een zooitje, dus kan ik er beter een nieuwe inzetten. Ik heb een aantal in Pricewatch bekeken en reviews gezocht en kom uit bij de Seasonic S12II-Bronze 430W. Aangezien deze meer vermogen heeft (en hoogstwaarschijnlijk kwalitatief wat beter en efficienter is) neem ik aan dat dit voldoende is voor mijn setup, ook als er nog wat schijven bijkomen in de toekomst of een gpu upgrade. Maar wilde dit toch graag even vragen of ik voor max €50 een betere over het hoofd heb gezien :).

Systeem:
- AMDx3 720 @x4
- Asus M4A88T-M/USB3
- 2x2GB
- ATI HD3450
- OCZ Vertex 60GB SSD
- 2x Samsung 2TB
- 2x Samsung 750GB
- DVD-RW
- 4 fans
- Silverstone LC-16B-MR

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Nee, die Seasonic is een prima keus. Veel meer dan €50,- voor 430W lijkt mij wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Beiden bedankt voor de reactie, het is dus de 430W geworden. Ik had ook nog even gekeken naar die G-serie (was bij de winkel €59) maar vond dat niet de meerprijs waard. Voeding is geinstalleerd en werkt prima en is zeker stil te noemen!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb deze voeding zo juist aangeschaft:
Cooler Master VS V550S

Nu wil ik misschien een Asus R9 290 4Gb aanschaffen. (dus NIET de 290x)
Om precies te zijn de:
ASUS R9290-DC2OC-4GD5 (Wordt eerdaags released)

Ik lees dat bij deze videokaart minimaal een 600W voeding aangeraden wordt...

Gaat deze voeding het volgens jullie wel trekken i.c.m. deze videokaart?
(aangezien het een A-merk 80-plus Gold voeding betreft)

EDIT:
Dit is in combinatie met de volgende hardware:
Core i5 4670K
8Gb Crucial 1600 Mhz werkgeheugen
GigaByte G1.Sniper Z87 Moederbord
Samsung 830 256 Gb SSD (in de toekomst misschien nog een 1 á 2 TB HDD er bij)
DVD-brander
Noctua NH-U14S lucht koeler.

[ Voor 32% gewijzigd door edgarf28 op 21-01-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Geen enkel probleem.
Als je extreem gaat overklokken en stresstesten kan het heel misschien problematisch worden maar dan schakelt de voeding vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doaniel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10-2024
Hallo,

Ik wil onderstaande pc gaan aanschaffen echter ben ik nog niet helemaal uit over de voeding. Deze moet namelijk voorbereid zijn op eventuele crossfire van de R9 290 Tri-X. Zal dan binnen nu en een jaar plaatsvinden. Ik wil dan zowel de CPU als beide GPU's overclocken. Mijn budget is nu eigenlijk wel bereikt. Vandaar dat ik op deze scherp geprijsde XFX niet modulaire voeding uitkom. Zijn er mensen met ervaring met deze voeding? De reviews die ik heb kunnen vinden lijken goed tot zeer goed. Graag verneem ik of dit een goede keus is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,-€ 192,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,-€ 68,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 74,44€ 74,44
1Asus PB278Q Zwart€ 489,-€ 489,-
1Noctua NH-D14€ 65,04€ 65,04
2Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 11,-€ 22,-
1XFX PRO850W€ 89,50€ 89,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,97€ 140,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.715,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doaniel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10-2024
U word zeer bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:51:
Zo ver overklokken lukt niet eens met luchtkoeling. :p
Waarschijnlijk niet, maar incl OC toch al 500W uit de muur tijdens furmark.
http://www.anandtech.com/...first-custom-cooled-290/5
De rest van dit systeem slurpt natuurlijk ook veel meer dan een i5je, maar het draait nog idle dus ik denk dat een i5 onder load met OC ongeveer hetzelfde verbruikt.

Daarnaast had ik in een review gelezen dat de voeding tijdens het testen al een keer uitviel.
Edit: http://www.techpowerup.co...oolerMaster/V550S/11.html
(maar dit was dus niet op full load, heb ik niet goed opgeslagen in de bovenkamer)

Normaliter voldoet de voeding sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Beste tweakers (en met name The_Mask :+),

Mijn machientje omvat momenteel de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 247,60€ 247,60
1MSI H77MA-G43€ 68,03€ 68,03
1Asus GTX670-DCMOC-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723030ALA640, 3TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 352€ 50,-€ 50,-
1Arctic Cooling Freezer 13€ 23,66€ 23,66
2Noiseblocker XL1 120MM, 120mm€ 8,69€ 17,38
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,99€ 72,99
1LG GGC-H20L (6x, SATA-300, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II 520W€ 67,84€ 67,84
1Crucial 2.5" M500 480GB€ 239,-€ 239,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,50

Omdat ik wat grafische power mis wil ik binnenkort overstappen op een GTX 780 (Ti) of R9 290(X). Ik ben niet van plan Crossfire/SLI opstellingen te maken. Dergelijk zware videokaarten vereisen een hoger amperage dan mijn huidige Seasonic kan leveren (eis: 42A, Seasonic: 40A) op de 12V Rail.

Wat ik zoek is een modulaire voeding die dus aan die 42A of meer eis voldoet en bovendien minimaal 2x 8 pins PCI-E connectors heeft gezien high-end videokaarten regelmatig 2 x 8 pins connectors vereisen.

De prijs/kwaliteit verhouding is voor mij het belangrijkst. Met dit alles in het achterhoofd - wat kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je huidige voldoet eigenlijk prima, mits je een gpu neemt met een 6 en 8 pins stekker (kan eventueel met een verloopje ook nog wel).
Neem je toch een kaart met 2x 8 pin: http://tweakers.net/price.../317761;353354/categorie/

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 23-01-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de onderdelen te zien ga je niet overklokken en als je niet gaat overklokken kan een GTX 780, GTX 780 Ti, R9 290 of R9 290X prima. Al doe je er misschien wel verstandig aan om niet met een standaard overgeklokte R9 290X met custom koeling en PCB vol te belasten met Furmark en dan ook nog de CPU vol te belasten met bijvoorbeeld Prima95. Maar aangezien dit totaal nutteloos zou zijn voor iemand die niet overklokt moet het prima gaan. :)

Maximale verbruik van de videokaarten zit rond de 275W bij games en de rest van de PC neemt dan normaal gesproken minder dan 100W. Maximale verbruik bij games zal dus onder de 400W liggen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Bedankt voor de antwoorden heren!

Dat verloopstekkertje, is dat dan zoiets: pricewatch: Startech 6-pins PCI Express voeding (V) - 8-pins PCI Express voeding (M) ? Levert dit verder geen problemen op voor de stroomtoevoer? Ik ben aardig thuis in hardware, maar minder in voedingsgerelateerde zaken.

De Seasonic G-Serie 550W die mitsumark voorstelt was ik ook al tegengekomen en leek mij wel wat. Zijn er nog andere modulaire voedingen, vergelijkbaar met deze, die het overwegen waard zijn?

The_Mask, een paar pagina's terug zag ik dat je de M12II series voedingen van Seasonic (welke ik dus heb) een stap terug in de tijd vond/kwalitatief minder dan andere voedingen. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is idd zo'n stekker.
Levert dit verder geen problemen op voor de stroomtoevoer? Ik ben aardig thuis in hardware, maar minder in voedingsgerelateerde zaken.
Nee de twee extra pinnen zijn ook alleen maar ground. Je zou ook gewoon die twee pinnen niet gebruikte pinnen op de videokaart met elkaar kunnen verbinden en de 6 pins gebruiken, komt op hetzelfde neer.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r98PG1VghYS7nk7Wp9z8mt59/medium.png
Zo dus 6 pins in de 8 pins en als het dan standaard niet werkt de twee overgebleven pinnen met elkaar verbinden dan werkt het sowieso.
De Seasonic G-Serie 550W die mitsumark voorstelt was ik ook al tegengekomen en leek mij wel wat. Zijn er nog andere modulaire voedingen, vergelijkbaar met deze, die het overwegen waard zijn?
pricewatch: Cooler Master VS V550S
The_Mask, een paar pagina's terug zag ik dat je de M12II series voedingen van Seasonic (welke ik dus heb) een stap terug in de tijd vond/kwalitatief minder dan andere voedingen. Klopt dit?
Dan in vergelijking met beteren, want de M12II serie is kwalitatief nog steeds een prima voeding al is het design ondertussen al wat oud aan het worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nu het volgende systeem met een Seasonic 650W, en wil graag een tweede GTX780 bijprikken. Ik heb de processor overgeklokt. Als ik de maximale vermogens van CPU (130W), GPU (2x250W) en harddisks (?) bij elkaar optel gaat het net lukken. Klopt mijn aanname dat opgegeven maxima nooit gehaald worden in de praktijk, en dat ik het met mijn 650W voeding dus makkelijk haal?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 498,30€ 498,30
1Asus Rampage IV Gene€ 240,79€ 240,79
1MSI GeForce GTX 780 Gaming€ 436,04€ 436,04
2Samsung 840 EVO 250GB€ 140,97€ 281,94
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,-€ 68,-
2Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 156,65€ 313,30
1Lite-On IHOS104 Zwart€ 50,26€ 50,26
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 92,95€ 92,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
hallo allemaal, hoe controleer ik precies waar welke stroom aansluitingen zitten op de hardware van het systeem wat ik wil gaan aanschaffen?
ik zit namelijk aan het volgende lijstje te denken (excl 2x 600GB schijven en 1x 240GB SSD)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 282,-€ 282,-
1Cooler Master Storm Trooper (Closed)€ 125,50€ 125,50
1Seasonic M12II 620W€ 65,20€ 65,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.083,75

ik kan jullie ook vragen om het voor mij te controleren maar dat is een beetje lamlendig, dus vandaar de vraag hoe ik dit zelf kan checken? :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Boekjes van alle onderdelen, staat geheid in wat je waar moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En voor het moederbord vind je ongetwijfeld de handleiding online, compleet met een duidelijke afbeelding van het bord en wat waar zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
Ik zette vanavond mijn pc aan, waarna de stop eruit vloog. Nu gebeurt er helemaal niks meer als ik de pc aanzet. Ik denk dus eigenlijk dat mijn voeding kapot is, maar het zou ook mijn moederbord kunnen zijn. Helaas heb ik geen 24 pins voeding meer liggen dus dat kan ik even niet testen.

Ik ga nu eerst een nieuwe voeding kopen om te kijken of dat het probleem is. Ik had een Tagan 450W voeding, maar waarschijnlijk is die wel wat overpowered voor mijn:

Core2duo E6750
Club3d 9600GT
2x2GB DDR2 800MHz
1x750GB harddisk
DVD speler

Eigenlijk heb ik 2 vragen: kan het geen kwaad om een andere voeding te proberen mocht mijn moederbord kapot zijn? Ik neem aan dat een goede voeding voldoende beveiligd is?
Welke voeding raden jullie aan? Ik wil er graag weer wat langer mee doen, dus hij moet wel een upgrade aankunnen (de Tagan had ik 2de hands en heb ik zelf volgens mij wel 6 jaar gebruikt). Er gaat trouwens geen dikke videokaart komen, ik game nauwelijks.

Ik dacht zelf misschien de Seasonic S12II-Bronze 430W? Of hebben jullie betere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ligt aan de prijs die je wilt uitgeven en hoe vaak en lang de pc aan staat.
beste:
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt

goedkoop en toch nog wel aardig:
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
long schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:51:
Eigenlijk heb ik 2 vragen: kan het geen kwaad om een andere voeding te proberen mocht mijn moederbord kapot zijn? Ik neem aan dat een goede voeding voldoende beveiligd is?
Ja als er sluiting in het moederbord zit gaat de voeding normaal gesproken binnen enkele milliseconden direct weer uit om ergere problemen te voorkomen.
Ik dacht zelf misschien de Seasonic S12II-Bronze 430W? Of hebben jullie betere suggesties?
Wat voor upgrades moet de voeding aankunnen, neem aan dat je de PC wel bijna gaat vervangen, die is niet de nieuwste meer. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
Uiteindelijk wil ik upgraden zo'n nieuwe Core i5 of een AMD A10 of iets dergelijks, maar aangezien ik nauwelijks game zal ik er geen losse videokaart bij doen. Of in ieder geval geen bijzondere. Een SSD erbij, aparte harddisk, 8-16GB geheugen en dat is het wel zo'n beetje.

De Seasonic G-serie vind ik wat duur. Aangezien ik mijn pc misschien 10 a 15 uur per week aanstaat haal ik de kosten van een Gold label er waarschijnlijk toch niet uit. Aan de andere kant zou de 360W versie nog wel kunnen. Dan lever ik wel wat vermogen in, maar de prijs valt wel mee.

Wat de be quiet! betreft: ik geef liever een tientje meer uit dan dat ik een "toch nog wel aardige" voeding koop denk ik... :P

Dus wat mij betreft gaat het tussen de S12II 430W en de G-series 360W... Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Goedemiddag medetweakers,

ik zit eraan te denken om het volgende systeem aan te schaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 155,90€ 155,90
1Gigabyte GA-Z87-DS3H€ 84,-€ 84,-
1Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail€ 166,99€ 166,99
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1GeIL Black Dragon 8GB(2x4GB) DDR3 PC3-12800€ 69,90€ 69,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,20€ 13,20
1Cooler Master VS V450S€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 680,33

Er komen nog een Samsung 830 256gb SSD en 2 harde schijven van 2tb bij in.

Is deze voeding voldoende en kwalitatief in orde, of is de Seasonic M12II 520W een betere keuze?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Super, dank voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 08:43
Ik heb een vraagje ik heb hier een MSI 280x Gaming en een Club3d 7950 13 series aan het minen naar litecoins nu wil ik dit graag in 1 systeem hebben. In het systeem van de 280x zit een x660 gold van Seasonic zou ik hier de 7950 bij kunnen plaatsen? Rest van systeem is i5 3570k, Asus Sabertooth twee ssd ik zal cpu niet overklokken en deze pc zal alleen gebruikt worden voor minen dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

MEasterEgg schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:54:
Ik heb een vraagje ik heb hier een MSI 280x Gaming en een Club3d 7950 13 series aan het minen naar litecoins nu wil ik dit graag in 1 systeem hebben. In het systeem van de 280x zit een x660 gold van Seasonic zou ik hier de 7950 bij kunnen plaatsen? Rest van systeem is i5 3570k, Asus Sabertooth twee ssd ik zal cpu niet overklokken en deze pc zal alleen gebruikt worden voor minen dank alvast!
Ja dat kan :)
De cpu + 280x = max 380
de 7950 = 230

Of je voeding het fijn zal vinden is een ander verhaal. Maar gezien de lage wattage voedingen die de voedingenkoning meestal aanraadt denk ik dat dit beestje wel zou kunnen draaien. (als er genoeg aansluitingen zijn voor je GPU's!)

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.