Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:23

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:59:
[...]

Je weet dat Cooler Master nog nooit een voeding gemaakt heeft toch? Je weet ook dat sommige Cooler Master door Seasonic zijn gemaakt. Weet je dan ook dat de VS serie door Enhance is gemaakt en Enhance altijd de goede voedingen van Cooler Master zijn geweest en dat Cooler Master naar eigen zeggen een andere weg is in geslagen met hun voedingen?

Maar met zo'n redenering kun je beter ook niet gaan voor de Antec. De Antec Smart Powers en ook andere Antec's die door CWT zijn gemaakt hadden allemaal fuhjyyu condensators. Bijna al deze voedingen zijn ondertussen al overleden en een groot deel daarvan heeft PC's gesloopt...

Overigens kun je dan ook beter geen Enermax en Corsair nemen een aanzienlijk deel van hun voedingen zijn gemaakt door CWT.

Is beter gewoon om geen voeding te nemen en de PC uit te laten denk ik, dat lijkt mij de beste optie! :Y
Moraal van het verhaal: Uit met die hap :9

Even sirieus, ik word er persoonlijk niet vrolijk van om te leven met het feit dat er een CM voeding in de pc zit als dit makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Als een CM voeding en een SS voeding exact hetzelfde zijn, en zullen we zeggen de CM 10 euro goedkoper is, 69 en 79, had ik nog steeds dat extra tientje neergelegd voor de SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb een vraag welk merk voeding is goed ik heb 350w nodig m'n budget is ong. €35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik heb hier geen AC meter liggen ( tenzij multimeters, maar dat word een geklooi ), maar ik vermoed dat idle verbruik zo rond de 100W zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:28:
[...]

Niet meer lijkt mij, of gaat het je alleen om geluid onder idle?
Alleen idle maakt uit.
Kan me niet voorstellen dat de voeding boven de videokaart uit komt onder load. Dat maakt alleen uit als ik een Accelero of waterkoeling aanschaf ( wat ik niet ga doen in de voorzienbare toekomst ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/975/10
Nee.

Ze moeten eigenlijk gigantische sticker plakken op die voedingen met "Dit is een budgetvoeding, knallen inbegrepen".

Voor 300W is het een degelijke voeding, maar de BeQuiet is gewoon superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Minder goed denk ik, anders had The Mask die wel als tip gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meen dat cooler master een goed merk was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:51:
ik meen dat cooler master een goed merk was
Het is een degelijk merk. Als je te maken hebt met budgetvoedingen zijn het B-voedingen. Het had slechter gekund, maar deze goedkoop kan zich snel ontpoppen tot duurkoop over de jaren.
Eigenlijk zijn alleen hen gold en platinum voedingen goed en kunnen zich scharen bij de A-voedingen.

Hoe ik er persoonlijk over denk, mjaa :+

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 10-11-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dus toch voor een be quiet! die zijn niet heel veel duurder en zo als ik hoor heb ik dan meer voor mijn geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dus de Seasonic G series voedingen zijn mijn beste gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Afgezien van de cooler master heb ik toch toegelicht waarom de andere geen goede optie waren :/

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 10-11-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:20
Hey allemaal,

Zeer waarschijnlijk heeft de voeding van mijn PC het begeven, na wat testen kan alleen dat het zijn en dat was voor mij de reden om eens te kijken naar het bouwen van een nieuwe PC voor het eerst. Echter gezien mijn huidige PC het verder nog goed doet wil ik eerst alleen even de voeding vervangen en dan weer verder kijken. Maar, wat is dan een goede voeding voor mijn huidige PC met in het achterhoofd dat de voeding eventueel later ook inzetbaar moet zijn in een game pc?

Mijn huidige pc bevat dit:

# Product Prijs Subtotaal
1 AMD Athlon II X4 620 Boxed € 0,- € 0,-
1 MSI 770-C45 € 0,- € 0,-
1 Asus EN9600GT SILENT/2D/512MD3 € 0,- € 0,-
1 WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB € 0,- € 0,-
1 Kingston KVR800D2D8P6L/2G € 0,- € 0,-
1 OCZ Gold DDR3 PC3-12800 € 0,- € 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 0,-

Hierbij zit dan nog, wat ik niet op tweakers kon vinden, de processor cooler, een Delta FHS-A7015B en de kapotte voeding; ATX Netzteil SP-3300 400Watt. De kast is een MS Tech LC-06.

Wat zou dus een goede vervangende voeding zijn, of is het niet mogelijk nu al een voeding te kiezen die dan later aan de nieuwe eisen van de PC zou kunnen voldoen? Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:20
Is het bekend van die pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze dat ie zo'n herrie maakt? Vind het toch wel bijzonder voor zo'n dure voeding.

Zitten er blijkbaar toch gebreken aan Seasonic voedingen en is het niet allemaal rozengeur en maneschijn, zoals hier vaak gesuggereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
Ik zou zeer waarschijnlijk de BBG van dat moment volgen van het basis gamesysteem, op dit moment dus AMD Radeon HD7850. Eigenlijk wil ik al verder kijken naar nu al upgraden/totaal nieuw systeem, maar heb er te weinig verstand van om op korte termijn dat allemaal uit te zoeken.

Ivm met studie heb ik gewoon zo snel mogelijk weer een werkende PC nodig en daarom zoek ik eerst even snel alleen een voeding mits dat goed mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuttel schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
Ik zou zeer waarschijnlijk de BBG van dat moment volgen van het basis gamesysteem, op dit moment dus AMD Radeon HD7850. Eigenlijk wil ik al verder kijken naar nu al upgraden/totaal nieuw systeem, maar heb er te weinig verstand van om op korte termijn dat allemaal uit te zoeken.

Ivm met studie heb ik gewoon zo snel mogelijk weer een werkende PC nodig en daarom zoek ik eerst even snel alleen een voeding mits dat goed mogelijk is.
pricewatch: Seasonic M12II 520W een voeding zoals deze zal waarschijnlijk meer dan genoeg zijn in je nieuwe PC aangezien die wel een high-end PC met één videokaart van stroom kan voorzien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:20
-The_Mask- schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:51:
[...]

Welke herrie? Wel eens userreviews gelezen? Bijna iedereen vindt hem heel stil.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151106
Thomg in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"

Daar ging het toch om? Hij wil een andere, omdat deze herrie maakt.
[...]

Welke gebreken en welke rozengeur en maneschijn?
Dat Seasonic altijd de hemel in wordt geprezen, maar dat ie gewoon herrie maakt (volgens deze gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Thomg heeft gefocussed op stilte, daar heeft hij bij de rest van zn systeem rekening mee gehouden maar bij de voeding niet zozeer.
"Heb op dit een leuke pc die nu echt muisstil is. Op een ding na."
De rest van zn systeem is stiller dan de voeding, maar dat betekent niet gelijk dat de voeding herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
-The_Mask- schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:00:
[...]

pricewatch: Seasonic M12II 520W een voeding zoals deze zal waarschijnlijk meer dan genoeg zijn in je nieuwe PC aangezien die wel een high-end PC met één videokaart van stroom kan voorzien.
Het is niet erg dat het een overkill is voor mijn huidige setup? Geen idee of dat mogelijk is dat het te veel kan zijn, maar om het even zeker te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
Mooi, bedankt voor je snelle antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Precies. Ik merkte de herrie nooit op totdat ik switchte naar een R4 met allemaal ultrastille fans. Deze produceren echt nul komma nul dBa idle ( relatief dan he ). Ik kwam van een Chieftech case met 2 80 MM fans van cooler master revoltec, die maken toch een herrie... zelfs 5V maakte ze lawaaiig.

Nu de rest dus erg stil is blijkt de voeding toch vrij "luid" te zijn. Dit is best wel mierenneuken, maar toch een gemis aangezien ik voor absolute stilte ging.

Het is nogal krom om extra veel geld uit te geven om alles superstil te houden ( die noctuas zijn duur... ) en dan blij te zijn met zo'n voeding.

Verder ben ik er echt wel over te spreken!

Edit: las wat reviews, ben het niet helemaal eens met de statement "je hoort het niet tenzij je je oor erbij houdt", je kan het toch wel degelijk horen. Net over die grens van "irritant". Mijn grens is echter wel weer laag, dus, eh.
Die mensen hebben blijkbaar geen goede referentie ( stock koelers, referentie graka's, ex - nonames etc. )

Dit zet me echter wel weer aan het twijfelen, is de fancontroller misschien overleden?

[ Voor 41% gewijzigd door Thomg op 11-11-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik vraag me af hoe ik dat kan opmeten zonder de warranty te voiden.

Budget is trouwens verhoogd naar 130 wegens een financiële meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Thomg schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:00:
Ik vraag me af hoe ik dat kan opmeten zonder de warranty te voiden.
Daar hoef je 'em niet voor open te maken lijkt mij: even tandenstoker er in steken (en vasthouden) voordat je de PC aanzet? Wilde eerst schroevendraaier zeggen, maar hout lijkt me veiliger ;)

Die van mij draait vrolijk, alle genoemde problemen opgelost. Qua geluidsproductie hoor ik geen verschil met m'n vorige vorige voeding, maar dan heb ik het over de hele PC met een aantal fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hm, zal ik eens proberen.
Nog maals bevestigd dat het de voeding was. Met tandenstoker ertussen hoorde je de pc vrijwel niet ( en dat is met open kast, hoofd in de buurt ).

[ Voor 74% gewijzigd door Thomg op 11-11-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMajorLazer
  • Laatst online: 25-11-2020
Mijn vriend wil een SLI/CF PC builden. Hij zal gebruik maken van een i7 4770k, 2*290x (of 290, hij weet het nog niet zeker), een 250 gb SSD, 2TB HD. Hij wilt de optie openhouden om zijn processor en zijn videokaar(en) te overclocken. Tot hoever, geen idee eigenlijk. Het lijkt me dat ie niet al te gekke dingen wilt proberen met OC'en, anders had ik het wel gehoord. Ik heb zelf totaal geen verstand van voedingen, dus zou ik graag weten hoeveel watts de voeding hoort te zijn voor een CF/SLI gaming rig. Ik zelf had deze voor 'm gekozen. Ik was voor 1000w gegaan na het lezen van dit artikel. Any tips oid :)? Qua prijs is dit zo'n beetje het hoogst wat ie wilt betalen voor een voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMajorLazer op 12-11-2013 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMajorLazer
  • Laatst online: 25-11-2020
Dat is duidelijk. Hartelijk dank voor je antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Raar inderdaad, ze meten tijdens full stress ~500W aan de muur voor alleen de videokaarten en vervolgens raden ze een 800W voeding aan (900W uit de muur). Bij OC zelfs nog meer.
Alsof de rest van het systeem 400-500W verbruikt...

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 12-11-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
Een voeding is vaak heel efficient (of was dat vroeger) rond 50-60%, ik denk dat ze daarom nog steeds voedingen adviseren die halverwege hun max belast worden.

In de praktijk helemaal niet nodig...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Dat ligt ook volkomen aan wat voor vermogen er op de sticker staat.

Als je een 600W sticker op een '400W voeding' plakt dan is hij opeens het efficientst op 50% in plaats van 75%.
Je ziet voornamelijk bij goede kwaliteit voedingen (met een relatief laag vermogen op de sticker) dat de beste efficientie tussen 50 en 90% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-12-2022
Dit is mijn setup zoals je ziet zit er al een voeding in van Seasonic, mijn vraag is dan ook is er een goedkoper alternatief of moet ik het zo laten

Alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1Asus B85M-E€ 66,90€ 66,90
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 262,50€ 262,50
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 71,90€ 71,90
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,91€ 63,91
1LG GH24NS95 Zwart€ 16,94€ 16,94
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zou het simpelweg zo laten.

@The_Mask en degenen wie dit boeit
Aangezien het budget verhoogd is, is dit misschien een goede optie?
pricewatch: Seasonic Platinum Series 660 Watt
of deze
pricewatch: Fractal Design Newton R3 600W
Johhnyguru is vrij lovend over de kW versie.

De 460 gaat krap worden en de 520 heeft een gare prijs. Tenzij de 520 het prijsverschil waard is natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 12-11-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-12-2022
De 660 Watt valt iets te hoog in de prijsklasse dus dan laten we het maar bij de 520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het eerste was als reactie op jou, het andere was nog een vraag naar the mask aangezien ik ook een voeding zoek. Heb dit ook niet echt duidelijk neergezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 12-11-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 06:05
Thomg schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:03:
I

@The_Mask en degenen wie dit boeit
Aangezien het budget verhoogd is, is dit misschien een goede optie?
of deze
pricewatch: Fractal Design Newton R3 600W
Johhnyguru is vrij lovend over de kW versie.

De 460 gaat krap worden en de 520 heeft een gare prijs. Tenzij de 520 het prijsverschil waard is natuurlijk.
Die 660 is niet fanless, de 520 wel vandaar het verschil in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ga ik daar in praktijk wat van merken? In alle reviews worden ze allebei net zo hard de hemel in geprezen.
Op die manier :P

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 12-11-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:33:
Een voeding is vaak heel efficient (of was dat vroeger) rond 50-60%, ik denk dat ze daarom nog steeds voedingen adviseren die halverwege hun max belast worden.

In de praktijk helemaal niet nodig...
In de praktijk is de PC meer in idle dan onder load bij de meeste mensen en load is in de meeste gevallen ook niet peakload, maar meer een halve load bij games.

Voorbeeld: PC met HD7990 en i5 4670K zal piekverbruik van zo'n 500W hebben (350W videokaart, 100W CPU, 50W rest) als je het gaat uitrekenen. Logische keuze voor de voeding zonder OC zal dan 600W zijn, bij games zal het verbruik echter eerder rond de 300/325W liggen (250W/275W videokaart en 50W CPU).
Bron voor verbruik videokaart zie TechPowerUp.

Zoals je kunt zien als je een voeding kiest waarbij je uit gaat van het max piek verbruik, dan is de load in praktijk als nog maar de helft. Ga je dus in plaats van 600W het dubbele nemen om zo genaamd op de het meest hoge rendement uit te komen dan kom je dus erg laag uit. Meestal rond de 25% belasting tijdens games en minder dan 10% idle waarschijnlijk. Dit zijn dus duidelijk niet de meest efficiënte belastingen voor de voeding.

Conclusie is dus dat dat altijd al onzin is geweest.

Dus hou het maar op ontbreken van kennis over het onderwerp bij Guru3D. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Ben voor een budgetsysteem op zoek naar een behuizing met voeding het gaat om een systeem met een intel G1620 CPU en een Asrock B75-DGS moederbord met SSD en brander.

Wil wel graag USB 3.0 aan de voorkant van de behuizing.
Is er inmiddels een optie die meer waar biedt voor hetzelfde of minder geld pricewatch: Chieftec Mesh CT-01B deze kost 54 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door piethoogland op 15-11-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:35
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 32,50€ 32,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,23€ 33,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 65,73

Een behuizing is natuurlijk qua smaak erg persoonlijk, maar ik vind de Fractal Design Core een net kastje. In de BBG guide is de genoemde voeding voor deze setup aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:24:
[...]

In de praktijk is de PC meer in idle dan onder load bij de meeste mensen en load is in de meeste gevallen ook niet peakload, maar meer een halve load bij games.

Voorbeeld: PC met HD7990 en i5 4670K zal piekverbruik van zo'n 500W hebben (350W videokaart, 100W CPU, 50W rest) als je het gaat uitrekenen. Logische keuze voor de voeding zonder OC zal dan 600W zijn, bij games zal het verbruik echter eerder rond de 300/325W liggen (250W/275W videokaart en 50W CPU).
Bron voor verbruik videokaart zie TechPowerUp.

Zoals je kunt zien als je een voeding kiest waarbij je uit gaat van het max piek verbruik, dan is de load in praktijk als nog maar de helft. Ga je dus in plaats van 600W het dubbele nemen om zo genaamd op de het meest hoge rendement uit te komen dan kom je dus erg laag uit. Meestal rond de 25% belasting tijdens games en minder dan 10% idle waarschijnlijk. Dit zijn dus duidelijk niet de meest efficiënte belastingen voor de voeding.

Conclusie is dus dat dat altijd al onzin is geweest.

Dus hou het maar op ontbreken van kennis over het onderwerp bij Guru3D. ;)
Helemaal mee eens hoor, ik probeerde alleen hun denkwijze te volgen :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Mn voeding is niet lekker meer :(
Welke zal ik halen voor deze PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 970 Extreme3€ 67,41€ 67,41
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 45,-€ 45,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 112,90€ 112,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,51

Geen overclock!

Ik zat zelf te denken aan de voeding uit de BBG:
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
Dat zal toch wel voldoende zijn voor mijn PC? Of heeft ie meer nodig omdat ie wat ouder/minder energiezuinig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als ik jonny mag geloven is dat een prima voeding.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story4&reid=214

Een 5770 heeft niet zoveel prik nodig, prima voeding voor jouw pc.

Nog als conclusie op de zoektoch naar een stille voeding...
Deze voeding aangeschaft
En het is fluisterstil, ben er erg over te spreken.

[ Voor 41% gewijzigd door Thomg op 16-11-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandai007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 23:36
Hallo iedereen! :).

Ik heb net mijn eerste pc-build gemaakt. Ik zou hem gebruiken voor wat videomontage en 3D animatie en af en toe wat gamen. Ik ben op zoek naar een geschikte PSU. Liefst niet te duur: <80 euro. Kan iemand mij wat advies geven? Overclocken zal voorlopig nog niet gebeuren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 186,45€ 186,45
1MSI H87-G41 PC Mate€ 74,95€ 74,95
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 222,95€ 222,95
1WD Black WD7500BPKX, 750GB€ 57,-€ 57,-
1Aerocool VS-92 White Edition€ 42,80€ 42,80
1Zalman CNPS5X Performa€ 15,90€ 15,90
1Kingston KVR1333D3N9H/8G€ 66,63€ 66,63
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,39€ 13,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 680,07

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

BEVEL

s9.BeVeL

Hallo,
Ik heb momenteel een 650 Watt voeding (ca. 2 jaar oud) en heb sinds kort een tweede 7950 in crossfire draaien op deze voeding. Ik vermoed dat mn voeding het niet haalt omdat mn pc soms spontaan reboot.

Dus op zoek naar een nieuwe.
Kan iemand een goede voeding aan bevelen?
Ik heb alleen een grote kast, Dus extra lange kabels zijn dan welkom.
Dat heeft mn huidige voeding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

ik heb een Antec 650 watt, en weet niet precies of hij op rebooten staat

http://store.antec.com/Pr...650/0-761345-23652-2.aspx

[ Voor 37% gewijzigd door BEVEL op 17-11-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandai007
  • Laatst online: 06-05 23:36
Bedankt -The_Mask voor de hulp :-). Ik had nog even een vraagje verwijzend naar mijn systeem: wat is jullie opinie over de corsair CX600M? Zou dit voor mijn systeem niet een betere keuze zijn. Om een beetje meer hoofdruimte te hebben? :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

http://www.guru3d.com/art...review_2_and_3_way,5.html

hier staat toch echt dat ik minimaal 700 W nodig heb.
Maargoed.. hoe zit het met die langere kabels bij de voeding?
dat staat eigenlijk nooit goed aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bandai007 schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:45:
Bedankt -The_Mask voor de hulp :-). Ik had nog even een vraagje verwijzend naar mijn systeem: wat is jullie opinie over de corsair CX600M? Zou dit voor mijn systeem niet een betere keuze zijn. Om een beetje meer hoofdruimte te hebben? :-).
Stuk minder door het gebruik van CapXon condensators in die voeding, terwijl de Seasonic alleen maar Japanse condensators heeft. Verschil tussen beide is erg groot, CapXon is vrij slecht dus die voeding is niet echt een aanrader voor de lange termijn.
Ik zie anders staan dat zelfs drie moeten kunnen volgens hun eigen metingen. Nu zou ik dat niet direct doen, maar twee kan iig zonder probleem op jouw voeding.
Maargoed.. hoe zit het met die langere kabels bij de voeding?
dat staat eigenlijk nooit goed aangegeven
Lengte vind je altijd wel op de site van de fabrikant of in een review.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
-The_Mask-, zijn de nieuwe GM series van Cooler Master kwalitatief ok of niet? Nog geen reviews.
Valt er iets uit deze foto af te leiden?
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/images/upload/images/psu/gm450-1.jpg

Voor modulair wel leuk geprijsd en 2x pcie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is een double-forward design met DC-DC aan de secundaire kant, gemaakt door CWT. Voeding heeft een vrij hoog rendement voor een 80PLUS Bronze voeding volgens de 80PLUS test, wat overigens niet zo vreemd is door het design. Performance verwacht ik prima voor een voeding van zijn prijs, doordat die DC-DC en geen group regulation heeft zal die waarschijnlijk stabielere spannningen laten zien als CWT DSAII voeding zoals de Corsair Builder serie en dus ook een wat hoger rendement vooral bij belastingen van minder dan 75% (wat je meestal zult halen). Zie maar één nadeel aan de voeding en dat is dat die vol zit met CapXon condensators en die zijn slecht.... Erg domme keuze, zo maak je dus van een prima voeding voor een goede prijs een voeding van slechte kwaliteit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Thanks, dus "net niet". Zijn die Capxon caps door de jaren heen nooit verbeterd?

Jammer dat de Sharkoon WPM400 maar 1x pcie heeft (en verloopjes houd ik niet van), ook geen bronze trouwens.
Kom je toch eigenlijk weer uit op een Seasonic M12II 520w, als het modulair moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duurt een paar jaar voordat ze stuk gaan, dus de voedingen die nu allemaal lekkende CapXon's hebben zijn al een paar jaar oud. Hoe goed de huidigen het zullen doen weet je natuurlijk pas over een paar jaar. Nu is het wel zo dat voedingen betere koeling hebben en dat de condensators minder ripple hoeven weg te filteren als vroeger, maar hoe veel beter ze het nu volhouden is koffiedik kijken. Dus vooralsnog kies gewoon iets beters.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

-The_Mask- schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:38:

[...]
Ik zie anders staan dat zelfs drie moeten kunnen volgens hun eigen metingen. Nu zou ik dat niet direct doen, maar twee kan iig zonder probleem op jouw voeding.

[...]

Lengte vind je altijd wel op de site van de fabrikant of in een review.
  • Here is Guru3D's power supply recommendation:

• Radeon HD 7950 - On your average system the card requires you to have a 500~550 Watt power supply unit.
    [*]Radeon HD 7950 Crossfire x2 - On your average system the cards require you to have a 700 Watt power supply unit as minimum.
    • Radeon HD 7950 Crossfire x3 - On your average system the cards require you to have a 850~900 Watt power supply unit as minimum.
Dit lees ik... wat lees jij precies?
Ik vroeg eigenlijk om een aanbeveling voor een voeding met langere kabels. Dus merk / type...plz

[ Voor 9% gewijzigd door BEVEL op 18-11-2013 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Guru3D's conclusie strookt nooit met hun eigen metingen.
Ze meten bv 400W en vervolgens raden ze een 700W voeding aan, nergens voor nodig.
(de twee videokaarten zelf verbruiken maar 279W, daar komt 100-150W bij voor de rest)

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 18-11-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mo8578
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:51
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend al mijn componenten gekocht voor mijn nieuwe pc. Ik twijfel alleen nog aan mijn voeding.

Ik heb nu:

I7 4770
Msi z87 G 45
Samsung evo 250 gb ssd
Seagate 3tb
8 gb crucial ballistix
2 x msi 770 gtx
Seasonic m1211 620 watt

Is de voeding denken jullie sterk genoeg? Of ruilen en een grotere kopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
In principe voldoet hij wel (tenzij je extreem gaat overklokken).
Minpuntje is wel dat hij niet voldoende stekkers heeft om de videokaarten aan te sluiten, dan moet je met verloopjes gaan werken.
Anders toch een voeding zoeken met 4 pcie x8 stekkers.

Edit: voedingen met 4 pcie x8 stekkers zijn schaars (vaak is het 2x 6 + 2x 8 ).
Een aantal goede die wel voldoen: http://tweakers.net/price...;317762;333107/categorie/
Zit je wel gelijk een prijsklasse hoger...

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 18-11-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Deze heeft ze ook.

pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze
Was mijn oude voeding. Afgezien van geluid ( imo ) was het een geweldige voeding.

Prijs is echter wel zo hoog dat je net zo goed de overstap kan doen naar gold/plat.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 18-11-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Er is alleen geen 650W versie van de Evo's.

Kijkende naar de prijzen heeft de 650W nooit ruim onder de 80 euro gedoken.

[ Voor 47% gewijzigd door Thomg op 19-11-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervdv
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 09:19
Ik heb deels met de BBG november een pc samengesteld en dit weekend gebouwd en hij werkt gelukkig prima.
Deze onderdelen zitten er in:

Seasonic M12II 520W
Asus B85M-E S1150 B85 4xDDR3 mATX (C2)
Intel Core i5-4440, 3.30GHz, 6MB, S1150
Antec One, ATX, Zwart
Kingston HX Genesis 8GB(2x4GB) DDR3 1600
Club 3D Radeon R9 270X, 2048MB, royalQueen
Seagate ST1000DX001, 1TB.

Nou las ik op de site van coolblue dat mijn grafische kaart minimaal 750 watt nodig heeft.
Op de site van Alternate staat weer dat hij max 180 watt mag hebben.

Ik ben een redelijke geek als het gaat om het snappen van de specificaties en vraag me dus ook af of deze onderdelen compatibel met elkaar zijn. Rijkelijk laat misschien, maar ik was me er niet van bewust dat een grafische kaart een minimale en maximale voeding heeft.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:51
Trekt je voeding makkelijk, coolblue weet niet wat er voor de rest in jouw systeem zit, en voor hetzelfde geld heb je een enorm brakke 750W voeding die nog geen 400W kan leveren. Dus ze geven een hoge waarde aan om safe te zitten. Jouw voeding is echter een prima exemplaar en kan met gemak dit systeem trekken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
  • Laatst online: 09-12-2023
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,01€ 35,01
1Asrock H61M-GS€ 39,14€ 39,14
1LC-Power LC-1410mi€ 30,80€ 30,80
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 34,-€ 34,-
1Samsung 840 series 120GB€ 98,62€ 98,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,57

Moederbord, processor, geheugen en SSD komen uit een bestaand systeem.

In de LC-1410mi zit een 200W voeding. Is deze voldoende om de genoemde componenten van stroom te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:23
Wegens de recente aanschaf van een Phenom mATX en aanpassingen van mijn fans is mijn systeem zeer stil geworden, m.u.v. mijn voeding: Antec Earthwatts 430W.
Deze wil ik dan ook graag vervangen.

Mijn systeem bevat een I5 3470K, en een GTX 660 TI, Asrock Z77 Pro 4M, en verder 2 HDD en een SSD.
Piek belasting is 400W.

Wensen voor de vervanger:
- Zo stil mogelijk, hoe stiller hoe beter.
- Zo efficiënt mogelijk (gold of bij voorkeur platinum)
- Minimaal 430W
- Bij voorkeur semi modulair (snap het nut van een modulaire 24P stekker niet)
- Budget maximaal ca. 120,- voor platinum, voor gold ca. 90,-

Ik heb al gekeken naar:
- CM silent pro platinum 550W (niet leverbaar in NL blijkbaar, wijnig info over te vinden).
- BeQuiet Straight Power 480 CM, kan hier geen geluidsvergelijking van vinden.
- Seasonic Platinum series 460 Fanless. Echter is fanless waarschijnlijk een issue i.v.m. de plaatsing van de voeding in de Phenom M (voorin verticaal)
- Enermax Platimax 500W, maar die is afgevallen ivm hoge geluidsproductie bij 300W.

Zijn er nog andere (betere opties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01

hidde212

Free your mind...

woutervdv schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:14:
Ik heb deels met de BBG november een pc samengesteld en dit weekend gebouwd en hij werkt gelukkig prima.

Seasonic M12II 520W
Antec One, ATX, Zwart

[...]

Wat denken jullie?
Die voeding is voldoende om een overclockte 4570k + R9 280X te voeden, ruim voldoende dus, zeker omdat je voeding ook van goede kwaliteit is.
Nivado schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:08:

- Minimaal 430W

Ik heb al gekeken naar:
- CM silent pro platinum 550W (niet leverbaar in NL blijkbaar, wijnig info over te vinden).
- Seasonic Platinum series 460 Fanless. Echter is fanless waarschijnlijk een issue i.v.m. de plaatsing van de voeding in de Phenom M (voorin verticaal)
- Enermax Platimax 500W, maar die is afgevallen ivm hoge geluidsproductie bij 300W.

Beter dan elke optie genoemd qua stilte en efficientie (zeker op lage loads) op de Seasonic na: pricewatch: Cooler Master VS V450S

Is kwalitatief ook een prima voeding.

[ Voor 75% gewijzigd door hidde212 op 19-11-2013 17:10 ]

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01

hidde212

Free your mind...

oeps

[ Voor 92% gewijzigd door hidde212 op 19-11-2013 17:07 ]

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
Nivado schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:08:
- Minimaal 430W

Al eens gekeken naar de exemplaren van Super Flower?

Platinum, modulair, 500W, € 110 (uit Duitsland):
Super Flower Golden KING Platinum SF-500P14PE - Super Flower website

Platinum, modulair, 550W, € 130:
Super Flower Golden KING Platinum SF-550P14PE

Hier een review van de Platinum SF550P14PE

Gold, 550W, niet modulair, € 88:
Super Flower Golden Green PRO SF-550P14XE

Gold, 450W, niet modulair is in Duitsland ook nog leverbaar: € 69

Hier een review van de 450W Golden Green Pro

[ Voor 27% gewijzigd door Holybuck op 19-11-2013 19:48 . Reden: verbeterde amazon link - toevoegen super flower fabrikant info -reviews toegevoed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutervdv schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:14:

Seasonic M12II 520W
Antec One, ATX, Zwart

Nou las ik op de site van coolblue dat mijn grafische kaart minimaal 750 watt nodig heeft.
Op de site van Alternate staat weer dat hij max 180 watt mag hebben.

Ik ben een redelijke geek als het gaat om het snappen van de specificaties en vraag me dus ook af of deze onderdelen compatibel met elkaar zijn. Rijkelijk laat misschien, maar ik was me er niet van bewust dat een grafische kaart een minimale en maximale voeding heeft.

Wat denken jullie?
Minimaal 750W is onzin, voeding kan meer dan genoeg leveren, jouw PC neemt max zo'n 250W.

[ Voor 84% gewijzigd door -The_Mask- op 19-11-2013 18:02 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
hidde212 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:05:
[...]
Beter dan elke optie genoemd qua stilte en efficientie (zeker op lage loads) op de Seasonic na: pricewatch: Cooler Master VS V450S

Is kwalitatief ook een prima voeding.
Bedankt voor de tip. Ik heb deze review van de 550 gevonden, echter kan ik op basis hiervan niet concluderen dat hij stil is. Hoe ben jij tot die conclusie gekomen?
Holybuck schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:24:
[...]

Al eens gekeken naar de exemplaren van Super Flower?
Ik heb ze gezien. Ik ben er tot nog toe niet van onder de indruk. Ik vind ze er vreemd/niet mooi uitzien (op de foto's), site alleen in het duits helpt ook niet echt. Ik kan ook nergens vinden of ze stil zijn of niet, ook niet in de review van johnnyguru. Kwaliteit lijkt in ieder geval in orde.

Het is mij ook opgevallen dat beide (CM + SF) fans dubbele kogel lagers hebben, waar ik in een high end voeding toch geen kogel of pen lagers verwacht, maar de meer high end vloeistof of magneet lagers o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivado schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb deze review van de 550 gevonden, echter kan ik op basis hiervan niet concluderen dat hij stil is. Hoe ben jij tot die conclusie gekomen?
Zie pagina 6 en 10.
Ik heb ze gezien. Ik ben er tot nog toe niet van onder de indruk. Ik vind ze er vreemd/niet mooi uitzien (op de foto's), site alleen in het duits helpt ook niet echt. Ik kan ook nergens vinden of ze stil zijn of niet, ook niet in de review van johnnyguru. Kwaliteit lijkt in ieder geval in orde.
Super Flower is eigenlijk altijd wel vrij stil.
Het is mij ook opgevallen dat beide (CM + SF) fans dubbele kogel lagers hebben, waar ik in een high end voeding toch geen kogel of pen lagers verwacht, maar de meer high end vloeistof of magneet lagers o.i.d..
Is om de prijs te drukken, FDB fans (of varianten daarop) zijn een kosten wel wat meer dan 2Ball Bearing fans terwijl de levensduur van beide prima is. Daarom wordt er in veel gevallen niet voor de veel stillere FDB fan gekozen maar de wat goedkopere 2Ball Bearing fan. In misschien wel 99% van de gevallen hoort toch niemand het verschil of heeft de persoon er toch nog nooit van gehoord.
Makkelijk in/uit halen van de voeding zonder de kabels te hoeven te verwisselen voor RMA of stof uithalen bijvoorbeeld. Of cable management, je kunt van de andere kant beginnen.
Slechte kwaliteits condensators, dus een afrader.
Niet perse, je PC is vrij zuinig dus mag niet echt een probleem zijn.
Dat lijkt mij sterk en als ik de review van SilentPCReview van de 600W versie erbij pak dan lijkt het mij ook onmogelijk om ook maar iets van de voeding te horen, ding is extreem stil bij jouw PC. (minder dan 10dB)
http://www.silentpcreview.com/article1299-page5.html
Enermax Platimax, Seasonic Platinum series en Cooler Master VS series daar zou ik uitzoeken. Denk dat je met elke blij zal zijn, want ze zijn allemaal een stuk stiller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holybuck schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:05:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,01€ 35,01
1Asrock H61M-GS€ 39,14€ 39,14
1LC-Power LC-1410mi€ 30,80€ 30,80
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 34,-€ 34,-
1Samsung 840 series 120GB€ 98,62€ 98,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,57

Moederbord, processor, geheugen en SSD komen uit een bestaand systeem.

In de LC-1410mi zit een 200W voeding. Is deze voldoende om de genoemde componenten van stroom te voorzien?
Maximaal verbruik van de PC ligt een stuk lager dan 200W, zelfs minder dan 100W, alleen de kwaliteit van LC-Power is slecht dus ik zou iets beters zoeken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:43:
[...]

Maximaal verbruik van de PC ligt een stuk lager dan 200W, zelfs minder dan 100W, alleen de kwaliteit van LC-Power is slecht dus ik zou iets beters zoeken.
Jammer :-x
Pc'tje moet naar plek met beperkte ruimte (boekenkast met verdiepte plank als werkblad). Dit is kleine case waar wel een uATX bordje in past voor beperkt budget. Alternatieven zijn slecht voorhanden en minstens 2 keer zo duur. Had achteraf beter een mini ITX bordje kunnen kopen vorig jaar.
Misschien waag ik het er wel gewoon op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:42:
[...]
Is om de prijs te drukken, FDB fans (of varianten daarop) zijn een kosten wel wat meer dan 2Ball Bearing fans terwijl de levensduur van beide prima is. Daarom wordt er in veel gevallen niet voor de veel stillere FDB fan gekozen maar de wat goedkopere 2Ball Bearing fan. In misschien wel 99% van de gevallen hoort toch niemand het verschil of heeft de persoon er toch nog nooit van gehoord.
100% waar, maar blijft wel jammer. Be Quiet gebruikt ze wel, maar als de condensators slecht zijn, is dat weer de gemiste kans.
Makkelijk in/uit halen van de voeding zonder de kabels te hoeven te verwisselen voor RMA of stof uithalen bijvoorbeeld. Of cable management, je kunt van de andere kant beginnen.
Ok er zitten blijkbaar wel voordelen aan, zo had ik er nog niet over nagedacht.
Toch vindt ik zo'n grote 24p stekker zonde van de ruimte.
Niet perse, je PC is vrij zuinig dus mag niet echt een probleem zijn.
Dit vind ik een hele interessante, en misschien ook wel de reactie waar ik stiekem op hoopte.
Als ik het even snel nareken kom ik op 21W bij een 300W en maximaal ca. 37W bij 460W aan warmte afgifte. Dat resulteert in 6 m3/h en 11 m3/h bij een delta T van 10K over de voeding. Volgens mij heb ik al meer overdruk dan dat.
Dat lijkt mij sterk en als ik de review van SilentPCReview van de 600W versie erbij pak dan lijkt het mij ook onmogelijk om ook maar iets van de voeding te horen, ding is extreem stil bij jouw PC. (minder dan 10dB)
http://www.silentpcreview.com/article1299-page5.html
Ik wilde een link plakken, om er vervolgens achter te komen dat ik bij 500W ipv 300W gekeken had. Hij is bij 300W inderdaad fluister stil volgens http://nl.hardware.info/p...119&specId=10456&tcId=307.
Enermax Platimax, Seasonic Platinum series en Cooler Master VS series daar zou ik uitzoeken. Denk dat je met elke blij zal zijn, want ze zijn allemaal een stuk stiller.
Bedankt. Ik ga eens goed nadenken over de Seasonic en de Enermax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivado schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:47:
Dit vind ik een hele interessante, en misschien ook wel de reactie waar ik stiekem op hoopte.
Als ik het even snel nareken kom ik op 21W bij een 300W en maximaal ca. 37W bij 460W aan warmte afgifte. Dat resulteert in 6 m3/h en 11 m3/h bij een delta T van 10K over de voeding. Volgens mij heb ik al meer overdruk dan dat.
Verbruik van de PC tijdens games is overigens maximaal rond de 200W en in de meeste gevallen dus lager.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 10:15
Ik heb sinds kort het probleem dat ik indien de computer in slaapstand / stand-by gezet wordt, deze pas weer aan gaat als ik de aan/uit schakelaar op de voeding +- 15sec uit heb gelaten en dan weer aanzet.
Beetje nalezen op internet leverde op dat het de voeding kan zijn.
het is een Cooler Master Pro Silent M van 700W waar 5 jaar garantie op zou moeten zitten (pc is 4jaar oud dus nog erbinnen), alleen jammer dat het zo'n wezenlijk onderdeel van je computer is. Beetje moeilijk terugsturen dus :P

Nu wilde ik de voeding vervangen en er meteen maar een SSD bij zetten... echter, heb ik eigenlijk wel een 700W nodig of is dit overkill ?

Ik ben (nog) geen overklokker en heb nu de volgende configuratie:

- GigaByte GA-EX58-UD5
- I7-920 met een Scythe Shuriken Rev. B koeler
- Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost (150W volgens de Sapphire)
- Samsung HD103UJ
- Samsung HD103SJ
- Kingston HyperX DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit (Retail, KHX12800D3LLK3/6GX)
- Card Reader 54 in 1
- Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit

+ wens: Samsung 840 Evo 120GB

De BBG heeft in hun i5-4670 systeem een Seasonic M12 520W (pricewatch: Seasonic M12II 520W)
verder zag ik in dit topic ook deze 550W Seasonic G-Serie (pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt)

alleen is deze een stuk duurder.

Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:20
Van wat oude onderdelen heb ik een simpele internet PC gebouwd:

AMD 64 X2 4400+ (s939 Toledo)
Asrock 939DualSata
Radeon X550 128MB
4x 512MB DDR
250GB PATA HDD
PATA DVD-RW

De enige voeding die ik nog had liggen is een 250Watt Component Pro geval welke slechts 8A levert op de 12V lijn, maar daarentegen 25A op de 5V lijn. De TDP van de CPU alleen is 110Watt, de videokaart 45W en van de overige componenten weet ik het niet.

De PC staat nu ondergeklokt op 9x200@1,3v prime95 te draaien, waarbij de 12V lijn is slechts 11,76V is. Is die 8A(96Watt) voldoende voor deze PC, hoe kan ik bepalen welk gedeelte en in welke mate de componenten leunen op de 5 en 12 volt lijnen?

iRacing Profiel

• Opazo
Veel eisen heb ik niet, alleen dat het hele spul stabiel draait.
Heb geen idee van de minimale eisen aan de voeding qua Watts, heb alleen iets terug kunnen vinden mbt de videokaart, 150W nodig volgens Sapphire..

• undercover.
  • Laatst online: 09-01-2022
Seasonic M12II 520W uit bbg november vervangen door goedkoper alternatief, heb niet echt een idee van de keuze op het gebied van voedingen en aangezien er bij staat dat ze die voeding kiezen met zicht op overklokken wat ik dus niet van plan ben..

Verder heb ik uit de bbg andere videokaart http://tweakers.net/price...0-double-dissipation.html en een andere proccsor genomen http://tweakers.net/product/327139/intel-core-i5-4430/

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:20
-The_Mask- schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:44:
Staat er niet 8A op 12V1 en is er dan geen 12V2 en een totaal vermogen op de 12V? Wat is het typenr? Elco's allemaal al gecontroleerd Component Pro zijn voedingen van FSP en na een paar jaar hebben veel voedingen van hun lekkende elco's.
Het is de ATX250GT en heeft geen lekke elco's. De voeding heeft slechts een enkele rail en er wordt ook geen vermogen opgegeven voor deze rail. Voor de 3,3V en 5V lijn samen wordt 135W opgegeven.

Prime95 heeft de PC prima doorlopen, maar 3D Mark 2003 loopt al in de eerste test vast, meestal rond het punt waar de test grafisch duidelijk zwaarder wordt.

iRacing Profiel

De ATX250GT kan idd maar 8A leveren op de 12V, is een ATX 1.x voeding van zo'n 10 jaar oud, in die tijd werd het vermogen vooral van de 5V en 3,3V getrokken en niet van de 12V zoals tegenwoordig.

CPU zelf heeft een TDP van 110W en de CPU trekt het vermogen van de 12V, kun je zien aan de 4 pins stekker op het moederbord bij de CPU. Aangezien de andere componenten ook nog wel wat van de 12V halen is deze voeding toch echt niet meer geschikt.

Elke huidige ATX voeding van een beetje kwaliteit zou meer dan prima moeten zijn voor de PC.
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

undercover. schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:48:
Seasonic M12II 520W uit bbg november vervangen door goedkoper alternatief, heb niet echt een idee van de keuze op het gebied van voedingen en aangezien er bij staat dat ze die voeding kiezen met zicht op overklokken wat ik dus niet van plan ben..

Verder heb ik uit de bbg andere videokaart http://tweakers.net/price...0-double-dissipation.html en een andere proccsor genomen http://tweakers.net/product/327139/intel-core-i5-4430/
De Seasonic M12II 520W is al erg goedkoop veel goedkoper zal het niet worden, pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W zou nog een optie zijn, maar echt veel bespaar je er niet mee. En die kan 90W minder leveren en is niet modulair, ik zou het dus gewoon bij de pricewatch: Seasonic M12II 520W houden.

AMD Nieuwsdiscussie

• Opazo
-The_Mask- schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:33:
[...]

De Seasonic M12II 520W is al erg goedkoop veel goedkoper zal het niet worden, pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W zou nog een optie zijn, maar echt veel bespaar je er niet mee. En die kan 90W minder leveren en is niet modulair, ik zou het dus gewoon bij de pricewatch: Seasonic M12II 520W houden.
@The Mask, geldt dit ook voor mij?
dus die 520W Seasonic (€55) heeft genoeg power voor mijn systeem ? heb dus geen nieuwe 700W nodig? zie 3 posts hierboven.
Bedankt alvast.
Opazo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:14:
[...]

Veel eisen heb ik niet, alleen dat het hele spul stabiel draait.
Heb geen idee van de minimale eisen aan de voeding qua Watts, heb alleen iets terug kunnen vinden mbt de videokaart, 150W nodig volgens Sapphire..
Meer dan 300W zal de PC niet nemen, dus een voeding die 300W op de 12V kan leveren en 2 PCI-e stekkers heeft moet voldoen. De beide Seasonic's zijn prima keuzes.
Opazo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:36:
[...]

@The Mask, geldt dit ook voor mij?
dus die 520W Seasonic (€55) heeft genoeg power voor mijn systeem ? heb dus geen nieuwe 700W nodig? zie 3 posts hierboven.
Bedankt alvast.
Ja :P

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 21-11-2013 20:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Opazo
-The_Mask- schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:37:
[...]

Meer dan 300W zal de PC niet nemen, dus een voeding die 300W op de 12V kan leveren en 2 PCI-e stekkers heeft moet voldoen. De beide Seasonic's zijn prima keuzes.

[...]

Ja :P
Top!
Bedankt voor de info.
Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.