Zonder overklokken is een voeding welke 600W op de 12V kan leveren en vier PCI-e stekkers heeft voor de eventuele tweede videokaart ook meer dan genoeg. Pas met hele dikke overkloks heb je 750W nodig.
en omdat ik niet helemaal thuis ben in de componenten van voedingen, welke merken/series voedingen gebruiken technisch hoogwaardigere componenten? ik ben door die coilnoise eigenlijk een beetje uitgekeken op corsair maar ik heb dus geen idee of daar hoogwaardige componenten in zitten.
wel zie ik bijv seasonic hier in het topic regelmatig opduiken als aanrader.
Je kan bij elke voeding last hebben van coil whine, dus ene merk niet nemen doordat die coil whine heeft, heeft weinig zin.
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze
pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
pricewatch: Cooler Master V Series V700
Zijn allemaal goed geprijsde voedingen en toevallig ook allemaal gemaakt door Seasonic.
De reden is omdat je ze hier niet (meer) kan kopen en echt bijzonder zijn ze ook niet.
Jouw voeding kan 624W leveren op de 12V wat overeenkomt met een moderne 650W voeding, daarmee zul je hem dus ook moeten vergelijken. Geld overigens voor de hele Radix VI serie. De Radix VI 850W is in het echt dan ook een CWT DSAII 650W, de Radix VI 750W is een CWT DSA II 550W.
CWT DSAII voedingen is de op één na goedkoopste serie van CWT, de aller goedkoopste serie is de GPA serie, maar die serie is niet echt aan te raden.
pricewatch: Corsair Builder CX600 Bronze is bijvoorbeeld ook een CWT DSAII serie voeding, welke maar 50W minder kan leveren en deze voeding kost minder dan 60 euro. 65 euro voor een tweedehands voeding welke maar 50W meer kan leveren is dus niet echt goedkoop. Daarnaast weet je bij deze voeding niet echt hoe bijvoorbeeld de kwaliteit van de condensators is, van Tacens zul bijna geen review vinden.
De voeding wil je sowieso niet gebruiken, slechte kwaliteit.
Ja is vaak efficienter en daarnaast wordt hiermee de 12V ook gefiltert in tegenstelling tot 12V picoPSU waarbij de 12V uit de adapter gewoon doorgegeven.
Zie bijvoorbeeld deze review
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=207Wordt bij 100% belasting wel erg krap, maar in principe zal je dat natuurlijk bij normaal gebruik nooit halen.
Foritain schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:23:
Wellicht niet helemaal de juiste plaats, maar hoop dat het niemand in de weg staat;
Kwam nog een HKC USP-5550 tegen in een systeem waar ik 99% zeker van was dat er een Antec Earthwatts 500 in zat. Is deze HKC voeding bagger, of is het nog wat bruikbaars? (Weet dat normaliter HKC nooit aangeraden, juist zelfs afgeraden wordt, maar misschien is dit type wel ooit eens iets geweest

)
pricewatch: HKC USP-5550
Geen één HKC is naar mijn weten een beetje fatsoenlijk.