• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik wil eigenlijk wel weten hoe Hipro voedingen zijn.

Ik zie in door goede OEM's gebouwde pc's vaak voedingen van Seasonic of Hipro. Bijvoorbeeld in een IBM'etje van een paar jaar oud, een Compaq / HP systeempje, etc. Hoe zijn die voedingen eigenlijk? Van Seasonic weet ik dat ze prima voedingen maken, en dat die bijvoorbeeld verkocht worden door Corsair. Maar van Hipro weet ik dat dus niet.

Als ik zo'n dingetje rond zou hebben slingeren, en ik heb een computer waar het vermogen van de voeding toereikend voor is (op alle lijntjes), kan ik dan gewoon een Hipro'tje er instoppen, of is een Seasonic (rebranded) voeding of Antec e.d. toch beter?
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:30:
[...]

Gtx 670 FTW
2x4gb corsair 1333
Crucial m4 128 gb
Asrock z77 extreme4
CM storm trooper

Ik was van plan om een Antec HCG-750 te kopen, die is 750w en 105 euro.
Eisen waaraan de voeding moet voldoen. ;)
bernie40 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:10:
hallo,

ik zou graag willen weten welke voeding hier het best bij past.
Ik wil er in de toekomst een 2de hd7970 bijzetten en de processor en misschien de videokaart overclocken.
Er komt ook nog een 3,5" harde schijf bij (7200 rpm) en een dvd brander.
Het liefst wil ik een modulaire en stille voeding hebben.
pricewatch: Lepa G-series G700-MA 700W zou moeten voldoen als de overkloks niet te extreem worden.
pricewatch: Seasonic X-760 80+ Gold
pricewatch: Corsair Professional Gold AX750
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 750W
Zijn iets ruimer.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

iiSjoerd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:36:
Of dit helemaal correct is ingevuld durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Maar iig. blijkt hier uit, dat de keuze voor deze voeding: Corsair Enthusiast TX850 V2 iets te ruim is? (Oeps)
Best wel ruim ja, de TX650 V2 had ook voldaan. Nu heeft die alleen niet genoeg aansluitingen, maar dezelfde voeding met XFX sticker (XFX Pro 650W) heeft wel genoeg aansluitingen, dus dat zou een prima voeding kunnen zijn.
Hij hoeft niet geweldig stil te zijn, maar efficiëntie is wel belangrijk.
Modulair? Als het kan..
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze is modulair (zelfde design als de Corsair en XFX)
Vraagje, zitten er wel genoeg kabels bij een modulaire voeding?
Welke aansluitingen bij een voeding zitten kun je vinden op de site van de fabrikant, als de voeding wel of niet modulair is maakt in principe niet uit.
marcop23 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:18:
Ik wil eigenlijk wel weten hoe Hipro voedingen zijn.

Ik zie in door goede OEM's gebouwde pc's vaak voedingen van Seasonic of Hipro. Bijvoorbeeld in een IBM'etje van een paar jaar oud, een Compaq / HP systeempje, etc. Hoe zijn die voedingen eigenlijk? Van Seasonic weet ik dat ze prima voedingen maken, en dat die bijvoorbeeld verkocht worden door Corsair. Maar van Hipro weet ik dat dus niet.
Hipro tref je ook bijna nooit aan in de retail market ook niet verkocht door een andere fabrikant. Je vindt (zoals je zelf ook al zei) ze vooral in HP's en andere OEM PC's.
Zijn prima voedingen, verwacht geen wonderen, maar zijn gewoon prima waarvoor ze gebruikt worden.
Als ik zo'n dingetje rond zou hebben slingeren, en ik heb een computer waar het vermogen van de voeding toereikend voor is (op alle lijntjes), kan ik dan gewoon een Hipro'tje er instoppen, of is een Seasonic (rebranded) voeding of Antec e.d. toch beter?
Als de voeding de juiste aansluitingen heeft en de kabels lang genoeg zijn zou dat moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Hoi allen,

Ik zie allemaal enthousiast systemen, maar ik wil vandaag jullie advies vragen voor heel wat anders. Ik wil namelijk een simpel maar degelijk systeem in elkaar zetten wat goed genoeg is voor allerdaagse zaken: internetten, films kijken, af en toe Minecraft. Overclocken zal ik niet of nauwelijks doen. Erg zwaar hoeft de voeding niet te zijn dus, maar wel zuinig en het liefst stil. Wellicht ten overvloede, maar het moet ook nog in de kast passen! Voor het opstellen van het systeem heb ik gekeken naar het basissysteem in de BBG van juli 2012 en de BBG van september die nog in de maak is. Dit is wat ik op dit moment voor ogen heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 63,95€ 63,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Antec Three Hundred Two€ 54,90€ 54,90
1AMD A8-3870K Black Edition€ 95,90€ 95,90
1Antec VP350P€ 30,95€ 30,95
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 27,-€ 27,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 288,32

Op Tweakers kon ik geen goede recentie vinden met vergelijkingen in dit segment en op andere sites zoals Anandtech zijn wel individuele reviews, maar vooral van zwaardere voedingen en die gaan zo diep dat ik geen helder beeld krijg van de real-life performance is.
Ik heb al zitten schipperen tussen verschillende voedingen: eerst de Antec Earthwatts EA-380D Green, daarna op aanraden de be quiet! Efficient F1 350W en nu twijfel ik dus weer of de Antec VP350P niet simpelweg goed genoeg is. Zoals jullie ook aan het systeem kunnen zien is het geen systeem met een groot budget, dus ik ben op zoek naar de beste bang-for-buck voeding in dit segment. Wat denken jullie? Alvast bedankt!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie -The_Mask-. Ik had de review van Techpowerup wel gelezen, maar daar werd het volgende in de conclusie genoemd:
"According to my opinion its major disadvantage is the poor efficiency at loads near/lower than 20% of its max rated capacity. With its low max power output the VP350P is destined for smaller systems which often idle long time periods so Antec/Delta should pay more attention to efficiency at low loads."

De reden dat ik het systeem energie zuinig wil hebben, is omdat het inderdaad voor langere perioden aan zal staan (met low loads). Het jammere is dat ik van de overige voedingen niet goed kan inschatten of het daadwerkelijk merkbare upgrades zijn, vandaar mijn vraag om hulp.

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Gister avond ben ik bezig geweest met te oriënteren op een nieuwe voeding.
Dit vind ik nog een lastige opgave aangezien ik niet weet wat mijn server verbruikt. Via de eXtreme Power Supply Calculater kwam ik op een 300 watt.

Mijn hardware:
1x Antec Twelve Hundred
1x Supermicro X8SIL-F
1x Intel Xeon X3440
1x Kingston KVR1066D3Q8R7SK2/16G (2x8gb)
1x SSD OCZ Vertex SATA II 2.5" 30GB
1x Intel RAID Controller SASUC8I (PCI-E x8)
⌊5x Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB (green)
1x Highpoint RocketU 1144A 4xUSB 3.0 (PCI-E x4)
⌊2x Sundtek MediaTV Pro TV Tuner (USB2.0)
⌊1x Smargo Smartreader PLUS versie 1.04 (USB2.0)

Fans:
6x120mm
1x200mm

Er zijn een aantal zaken waar ik graag rekening mee wil houden:
  • Geheugen uitbreiding naar totaal 4x8gb=32gb
  • Mogelijkheid tot uitbreiding naar 16 of 20 hd's
  • 2e Raid controller SASUC8I
In dit topic zie ik de Huntkey Jumper 300G vaak genoemd worden voor server doeleinden. Ik ben alleen bang dat dit een beetje krappe sokken werk gaat worden. De server staat 24/7 aan. Ik maak atm geen gebruik van spindown omdat me schijven dan beginnen te tikken.
De server zal grotendeels idle (low loads) zijn.
Server is in gebruik:
  • Streamen films naar clients
  • TV streamen naar clients
  • Recorden HDTV
  • FTP server
  • Storage
Edit:
De server staat in de huiskamer dus een stille en energiezuinig zou wel fijn zijn. Zelf zat ik te denken aan de Seasonic x-560, dit is dus ongeveer mijn budget. Ik lees dat veel voedingen niet zo goed presteren onder de 20% dit geldt ook voor de Seasonic.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Phasis op 10-08-2012 11:03 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:44:
Bedankt voor je reactie -The_Mask-. Ik had de review van Techpowerup wel gelezen, maar daar werd het volgende in de conclusie genoemd:
"According to my opinion its major disadvantage is the poor efficiency at loads near/lower than 20% of its max rated capacity. With its low max power output the VP350P is destined for smaller systems which often idle long time periods so Antec/Delta should pay more attention to efficiency at low loads."

De reden dat ik het systeem energie zuinig wil hebben, is omdat het inderdaad voor langere perioden aan zal staan (met low loads). Het jammere is dat ik van de overige voedingen niet goed kan inschatten of het daadwerkelijk merkbare upgrades zijn, vandaar mijn vraag om hulp.
Even geduld tot de Titanium voedingen doorbreken.... :) ;)

http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx

Wikipedia: 80 PLUS

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:44:

Verschillenen zijn misschien in procenten wel groot, maar bij zulke lage vermogens is 5 watt verschil al heel veel. 5 watt 24/7 is zo'n 10 euro per jaar. Ik neem niet aan dat je de PC niet 24/7 laat draaien, maar eerder max 8 uur en dan blijft hier nog maar een dikke 3 euro per jaar van over. Heeft dus weinig zin om een veel duurdere voeding te nemen alleen voor een lager verbruik.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Wederom bedankt -The_Mask-, dat is de link met real-life prestaties die ik miste.

• MZyo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-11-2023
Is er iemand bekend met voedingen van het merk Sharkoon? Het gaat om de volgende serie, Sharkoon Rush power c 600W met 80+ certificering. Ik heb het een en ander gelezen dat er veel merken zijn die niet het beloofde rendement halen maar aangezien er een certificering bij zit zou deze er wel aan moeten voldoen.

pricewatch: Sharkoon Rush Power C 600W

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
MZyo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:23:
Is er iemand bekend met voedingen van het merk Sharkoon? Het gaat om de volgende serie, Sharkoon Rush power c 600W met 80+ certificering. Ik heb het een en ander gelezen dat er veel merken zijn die niet het beloofde rendement halen maar aangezien er een certificering bij zit zou deze er wel aan moeten voldoen.

Dat ze het rendement halen, wil niet zeggen dat ze de beloofde output halen. Ook weet je niets over ripple, welk vermogen op de 12V lijn, etc.

Ik zou voor 70 euro een ander/beter merk halen, binnen die prijsklasse is een 500W Be Quiet Pure Power imho een verstandigere aanschaf, ben er zelf na veel zoekwerk iig op uitgekomen en het ding is echt idioot stil (en stabiel, volgens reviews :) )

• MZyo
  • Laatst online: 23-11-2023
Henk schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:26:
[...]

Dat ze het rendement halen, wil niet zeggen dat ze de beloofde output halen. Ook weet je niets over ripple, welk vermogen op de 12V lijn, etc.

Ik zou voor 70 euro een ander/beter merk halen, binnen die prijsklasse is een 500W Be Quiet Pure Power imho een verstandigere aanschaf, ben er zelf na veel zoekwerk iig op uitgekomen en het ding is echt idioot stil (en stabiel, volgens reviews :) )
Bedankt voor je reactie. Misschien had ik er even bij moeten melden dat dit de voeding is in mijn huidige (verouderde) setup. Ik wil deze misschien gaan gebruiken voor mijn volgende setup maar twijfel erg omdat ik geen reviews terug kan vinden die mij precies kunnen vertellen of deze wel of niet goed is. Ik heb de voeding al ruim 2 jaar. Ik geloof dat de prijs ong 100 euro was (weet alleen niet meer zeker).
Phasis schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:56:
Ik maak atm geen gebruik van spindown omdat me schijven dan beginnen te tikken.
Dat maakt voor de voeding keuze niks uit, staggerred spin-up doet dat echter wel. Dat gebruik je wel neem ik aan.
MZyo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:23:

Is een Enhance build, niks mis mee kan ook gewoon 600W leveren.
Henk schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:26:
[...]

Be Quiet is nu niet echt beter, meeste be quiet's zijn ook helemaal niet zo goed. Prijs/prestatie/kwaliteit is bij be quiet vaak ver te zoeken, stil zijn overigens vaak wel.

AMD Nieuwsdiscussie

• Phasis
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:57:
[...]

Dat maakt voor de voeding keuze niks uit, staggerred spin-up doet dat echter wel. Dat gebruik je wel neem ik aan.
APM is uitgeschakeld (255). Ja inderdaad dat had ik gister gelezen met spin-up krijg je peak spanning. Misschien niet echt noodzakelijk geweest om 'spindown' te vermelden. :D

• Henk
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:57:
[...]

[...]

Is een Enhance build, niks mis mee kan ook gewoon 600W leveren.

[...]

Be Quiet is nu niet echt beter, meeste be quiet's zijn ook helemaal niet zo goed. Prijs/prestatie/kwaliteit is bij be quiet vaak ver te zoeken, stil zijn overigens vaak wel.
Ik noem met opzet de Pure Power (E9), omdat die dus wel gewoon echt lekker presteert. Genoeg reviews die dat onderschrijven. De dark powers konden mij ook niet overtuigen inderdaad :)
Phasis schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

APM is uitgeschakeld (255). Ja inderdaad dat had ik gister gelezen met spin-up krijg je peak spanning. Misschien niet echt noodzakelijk geweest om 'spindown' te vermelden. :D
Stroompiek, geen spanningspiek. ;) HDD's kunnen tot 2/2,5A trekken tijdens opspinnen, terwijl ze bij normaal gebruik vaak minder dan 1A van de 12V trekken. 20 HDD's die tijdens start elk 2A trekken is al 40A, terwijl bij normaal gebruik (lees vol schrijven/lezen van alle disks) het ergens tussen de 10A en 15A zal zijn.

Daar zit zoals je ziet nogal een groot verschil in, dus gebruik je het of ga je het gebruiken?

AMD Nieuwsdiscussie

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-10 16:01

BiLo

PSN: toiletcleaner

-The_Mask- schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:05:
[...]

Voeding is prima. :)

[...]
Ja moet wel gaan.

[...]

Nee dat sowieso niet. :p
@The Mask, bedankt!

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 21:32
Ik zou graag willen weten of mijn huidige voeding; de Chieftec GPS-400AA-101 A genoeg is voor mijn geplande upgrade.
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/coolers/chieftec-psu-roundup/p7s.jpg

Systeem na upgrade:
  • AMD Phenom II X4 965 BE (C3)
  • Asus M4A79XTD EVO
  • 2*2GB Corsair DDR3-1333 of 1600
  • 2* WD Caviar SE 7200rpm
  • Radeon HD4850 of Geforce GTS250
  • DVD-Brander (IDE)
  • Kaartenlezer
  • 3* 80mm fans en 1*92mm fan
Overclocken zal niet gebeuren; te weinig ervaring mee.

• dieselross
  • Laatst online: 02-11 21:32
Bedankt voor de snelle reactie!

• Phasis
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

Stroompiek, geen spanningspiek. ;) HDD's kunnen tot 2/2,5A trekken tijdens opspinnen, terwijl ze bij normaal gebruik vaak minder dan 1A van de 12V trekken. 20 HDD's die tijdens start elk 2A trekken is al 40A, terwijl bij normaal gebruik (lees vol schrijven/lezen van alle disks) het ergens tussen de 10A en 15A zal zijn.

Daar zit zoals je ziet nogal een groot verschil in, dus gebruik je het of ga je het gebruiken?
Dat is zeker een groot verschil.
Het is een lastige vraag. Nu gebruik ik het niet omdat tijdens het opspinnen me schijven rare tik geluiden gaan maken als ik dit aanzet. Maar ik zou dit ik dit wel willen gaan gebruiken met andere schijven omdat de server overdag veel idle zal zijn en dit wel aardig wat energiezuiniger is.

• Phasis
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:08:
Haal je niet nu niet dingen door elkaar? Ik heb het over staggered spin-up jij over down spinnen van de HDD's als je ze niet gebruikt.
Van die term was ik nog niet op de hoogte :) Ik dacht dat je APM bedoelde.
Ik heb even zitten googlen en als ik het zo lees, ondersteund de SASUC8I controller geen staggered spin-up met SATA drives.
Ik maak hier geen gebruik van en zal dat ook niet gaan doen.

Edit:
Ik ben van plan om bij 16 schijven een 2e SASUC8I controller aan te schaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door Phasis op 10-08-2012 14:21 ]

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:38:
[...]

Eisen waaraan de voeding moet voldoen. ;)
Modulair zou een plus zijn. Stil zijn is dan weer erg belangrijk (ik kan me nogal ergeren aan teveel geluid). Misschien ook nog een beetje Watt op overschot voor toekomstige aanpassingen, maar echt veel hoeft dat niet te zijn gok ik.

De reden dat ik graag een modulaire voeding wil, is omdat mijn vorige pc's eigenlijk altijd een grote spaghetti waren van kabels. Ik zou dus graag een verzorgde pc hebben deze keer, al weet ik niet of ik daarvoor kabel extensies ofzo nodig heb (case: cm storm trooper)

• Henk
:X True...

Ik bedoelde de straight power E9...

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
ok dan niet.....

[ Voor 96% gewijzigd door Diamond4ever op 12-08-2012 13:50 ]

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Phasis schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:17:
[...]

Van die term was ik nog niet op de hoogte :) Ik dacht dat je APM bedoelde.
Ik heb even zitten googlen en als ik het zo lees, ondersteund de SASUC8I controller geen staggered spin-up met SATA drives.
Ik maak hier geen gebruik van en zal dat ook niet gaan doen.

Edit:
Ik ben van plan om bij 16 schijven een 2e SASUC8I controller aan te schaffen.
16 HDD's max ook? Kun je ook vertellen welke HDD's want ze verbruiken niet allemaal evenveel.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:28:
[...]

Modulair zou een plus zijn. Stil zijn is dan weer erg belangrijk (ik kan me nogal ergeren aan teveel geluid). Misschien ook nog een beetje Watt op overschot voor toekomstige aanpassingen, maar echt veel hoeft dat niet te zijn gok ik.

De reden dat ik graag een modulaire voeding wil, is omdat mijn vorige pc's eigenlijk altijd een grote spaghetti waren van kabels. Ik zou dus graag een verzorgde pc hebben deze keer, al weet ik niet of ik daarvoor kabel extensies ofzo nodig heb (case: cm storm trooper)
Een modulaire voeding zorgt er niet voor dat het er netjes uit gaan zien. Meestal heeft zelfs een modulaire voeding alleen een groot voordeel als je een veel te overdreven voeding hebt gekozen. Je neemt dan bijvoorbeeld een 1000W voeding met 8 PCI-e stekkers terwijl je PC maar 300W verbruikt en maar twee PCI-e stekkers nodig heeft. Dan heeft het idd nut dat je de overige 6 niet gebruikte PCI-e kabels van de voeding kunt halen. Kies je een voeding welke bij de PC past dan is het vaak zo dat je misschien maar één kabelboom niet gebruikt. En bij een beetje behuizing kun je die kabel perfect wegwerken.

Bij jouw is dit dus ook zo je met jouw behuizing kun je prima de niet gebruikte kabels wegwerken daarvoor heb je echt geen modulaire voeding voor nodig. Als je goed kabels kan wegwerken is het zelfs zo dat het er met een niet modulaire voeding vaak beter uit ziet. Doordat de kabels uit de voeding vaak beter gesleeved zijn en alleen aan één kant uit de voeding komen en niet op meerdere plekken.

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE zou een goede voeding voor jouw PC zijn. Meer dan genoeg, erg stil en een hele goede prijs/prestatie/kwaliteit.

AMD Nieuwsdiscussie

• Phasis
-The_Mask- schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:04:
[...]

16 HDD's max ook? Kun je ook vertellen welke HDD's want ze verbruiken niet allemaal evenveel.
De schijven die ik nu gebruik 5x zijn: http://twk.rs/p_Uu
De toekomstige schijven zullen ook green schijven worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Phasis op 11-08-2012 16:55 ]

Verwijderd

[b]-The_Mask- schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:04:

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE zou een goede voeding voor jouw PC zijn. Meer dan genoeg, erg stil en een hele goede prijs/prestatie/kwaliteit.
Lijkt me een mooie voeding, ja. Mag ik alleen vragen hoe het komt dat een 400w voeding een 'krachtig systeem' kan ondersteunen (gtx 670, 3570k, z77 mobo, ssd/hdd) ? Ik weet dat jij er natuurlijk meer van weet, maar 400 lijkt zo weinig, mede omdat andere mensen altijd meteen zweren bij 600w+ als je een stevige gpu hebt. Is het door de gouden rating van de super flower?

ps: zal ik extensies nodig hebben om al mijn kabels mooi weg te werken?
Henk schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

Ik noem met opzet de Pure Power (E9), omdat die dus wel gewoon echt lekker presteert. Genoeg reviews die dat onderschrijven. De dark powers konden mij ook niet overtuigen inderdaad :)
De Straight Power E9's zijn gebaseerd op FSP Aurum design en dit is echt niet een geweldig design, daarnaast zijn er helemaal niet genoeg reviews om het te onderschrijven. Aangezien er amper tot geen fatsoenlijke reviews zijn geschreven van deze voedingen.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:24:
[...]

Lijkt me een mooie voeding, ja. Mag ik alleen vragen hoe het komt dat een 400w voeding een 'krachtig systeem' kan ondersteunen (gtx 670, 3570k, z77 mobo, ssd/hdd) ? Ik weet dat jij er natuurlijk meer van weet, maar 400 lijkt zo weinig, mede omdat andere mensen altijd meteen zweren bij 600w+ als je een stevige gpu hebt. Is het door de gouden rating van de super flower?
Je hebt een nogal zuinige PC, de CPU verbruikt minder dan 75W, de videokaart minder dan 175W en de rest van de PC verbruikt ook heel weinig. Als je er een meter aan zou hangen zou je nooit in de buurt van de 300W komen, waarschijnlijk nog onder de 250W ook. Bij games zal het zelfs eerder rond de 200W max schommelen.
ps: zal ik extensies nodig hebben om al mijn kabels mooi weg te werken?
Nee dat verwacht ik niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Phasis schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:26:
[...]

De schijven die ik nu gebruik 5x zijn: http://twk.rs/p_Uu
De toekomstige schijven zullen ook green schijven worden.
http://www.xbitlabs.com/a...ay/hdd-2010_15.html#sect0
Daar kun je zien dat jouw schijven een kleine 1,5A nemen tijdens spin-up en hetzelfde geld ook voor andere 5400RPM schrijven.

Als we dan uit gaan van 20 HDD's die tegelijk moeten starten dan zit je op 30A welke door de 12V rail geleverd moet worden als alle HDD's tegelijk gestart worden. 30A * 12V = 360W, doe er nog 100W bij voor andere onderdelen en dan zit je op 460W wat de voeding op de 12V moet kunnen leveren tijdens spin-up van de HDD's.

Als de HDD's zijn opgespint en dat is na ongeveer een seconde al dan nemen ze nog maar zo'n 5W van de 12V en is de PC dus een heel stuk zuiniger. Verbruik zal dan onder de 250W blijven.

Dit komt er dus op neer dat een 300W voeding met gebruik van staggered spin-up prima kan voldoen, maar aangezien jij dit niet gaat gebruiken zul je opzoek moeten naar een voeding welke ongeveer 460W op de 12V kan leveren.

De pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold zou dus een prima optie zijn.
De pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE is dat ook wel niet modulair, maar qua kwaliteit, prestaties en geluid doet die niet onder voor de Seasonic.

AMD Nieuwsdiscussie

• Phasis
Ik heb even zitten zoeken in config utility van mijn SASUC8I controller.
Ik zie het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-aYfSF0kj0mU/UCavOoDqolI/AAAAAAAAAEQ/6UmUO3VygnI/s738/staggering.PNG

Direct Attached Spinup Delay (Secs)
This field specifies the number of seconds to wait between spinups of devices. Vaild only when the device is configured (jumpered) to require a spinup.

Er zit dus een delay van 2 seconden tussen de devices.
Er zitten geen jumpers op de schijven... nu is de vraag is dit nodig?

Direct attached Max targets to spinup staat op 0:
A value of zero in this field is treated the same as a value of one.

Dit is dus nog best wel uitgebreid.
Excuus voor het verwarrende.

[ Voor 4% gewijzigd door Phasis op 11-08-2012 21:30 ]

Verwijderd

Hallo,

ik ben op zoek naar een voeding voor de volgende hardware:
I5 650 3,2 ghz CPU
2x 2 gb 1333 DDR 3
HDD Sata
DVD RW Sata
GTX 430 GPU

Wie kan mij, als net "komen kijken" tweaker, helpen met het kiezen van een juiste voeding.

Dank alvast!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Heeft iemand ervaring met de Sharkoon WPM600?

hoidoei

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hey, ik zou graag weten welke bij deze config past

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R White€ 97,10€ 97,10
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
2Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 774,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Samsung 830 series 256GB€ 173,50€ 173,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,45€ 44,45
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,62
  • Wil graag de CPU wat OC'n die vooral stabiel is (4.0 - 4.3 Ghz?)
  • Waarschijnlijk ook de GPU wat OC'n in de mate van het mogelijke (niet overdreven veel)
  • Kostprijs van max 90 euro zou mooi zijn (hoe minder, hoe liever, als de kwaliteit ook goed is)
thnx om te lezen :+ en hopelijk goed te kunnen beantwoorden
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:19:
Hallo,

ik ben op zoek naar een voeding voor de volgende hardware:
I5 650 3,2 ghz CPU
2x 2 gb 1333 DDR 3
HDD Sata
DVD RW Sata
GTX 430 GPU

Wie kan mij, als net "komen kijken" tweaker, helpen met het kiezen van een juiste voeding.

Dank alvast!
In principe zal elke A-merk ATX voeding wel voldoen, omdat ze bijna allemaal minimaal 300W kunnen leveren en jouw PC nog geen eens 150W verbruikt.

pricewatch: Antec VP350P
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
Zijn bijvoorbeeld leuke betaalbare voedingen.
Zoals ik in je andere topic al zei die Sharkoon is gebaseerd op het Corsair Builder design. intern zijn ze dus ook erg vergelijkbaar. Als je dus een review neemt van de Corsair Builder voeding (die zijn er genoeg) dan weet je ook wat je kan verwachten van de Sharkoon.

Zijn dus prima voedingen voor hun prijs, Sharkoon WPM 600W is zelfs nog iets beter dan de Corsair CX 600W V2, Sharkoon kan 60W meer leveren op de 12V.
SmokingCrop schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 02:16:

• Wil graag de CPU wat OC'n die vooral stabiel is (4.0 - 4.3 Ghz?)
• Waarschijnlijk ook de GPU wat OC'n in de mate van het mogelijke (niet overdreven veel)
• Kostprijs van max 90 euro zou mooi zijn (hoe minder, hoe liever, als de kwaliteit ook goed is)
[/list]

thnx om te lezen :+ en hopelijk goed te kunnen beantwoorden
pricewatch: XFX PRO650W is een goede voeding welke meer dan genoeg is voor een hele dikke overklok. (voedingen die minder overdreven zijn hebben alleen vaak niet genoeg aansluitingen, dus dat is niet echt een optie)

AMD Nieuwsdiscussie

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
Na een jaar of 10 trouwe dienst is mijn Zalman ZM400B-APS er mee gestopt, nadat ik een zekering in de meterkast eruit gedraaid heb en er opnieuw ingedaan (ofja, schakelaar, ivm router die momenteel niet bereikbaar is met de vaste hand en toch een reset nodig had :p). Voor die tijd deed hij al raar, standby wou de pc bijvoorbeeld niet meer (dan ging hij gewoon uit).

Nu heb ik gister even snel een nieuwe besteld, een OCZ ModXStream Pro 500WATT
(http://www.mycom.nl/Produ...Stream-Pro-500WATT/230076)
Is dit wat (geen sweex-like binnenwerk)? Zat eerst te kijken naar de corsair cx430 v2 maar het modulaire gedeelte van deze voeding sprak me wel aan. Ik heb de user reviews hier gelezen en las dat de voeding er bij volle belasting wel uit kan klappen (beveiliging), maar gezien mijn systeem lijkt het me niet dat ik hier last van ga krijgen.
- Phenom II 955BE @ 4ghz met een overvolt (vraag me zo niet hoeveel)
- 4GB Kingston RAM
- HD4850 met zowel GPU als VMEM slider in het CCC volledig naar rechts geschoven (geen idee hoeveel mhz dit is zo)
- 4x Samsung HDD's (3x 1TB, 1x 300GB)
- 1x ODD
- 2x 120mm thermaltake fans (@5v)

• spNk
Zal mee vallen in mijn geval, ik heb nog een kast met dezelfde leeftijd als de voeding, een Thermaltake Tsunami dinges, deze is niet zo heel groot. We gaan het zien als hij binnen komt, voor het geld (en gratis verzending) leek hij me zo slecht nog niet.

Verwijderd

The_Mask
Dank voor je reactie!

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:34
Na wat rond gekeken te hebben in dit topic ben ik toch nog niet helemaal zeker van mijn zaak.

Als eerst even mijn specs:
CPU: i5 2500K @ 4.2
GPU: 6950 @ 6970 bios.
Mobo: P8Z68-V PRO/GEN3
Ram: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9
Verder nog een Crucial M4, 2x een Spinpoint F1 en een DVD brander.

Op zich heb ik geen eisen behalve dat het niet te duur moet zijn. Modulair maakt me niet uit en een hoge efficientie is mooi meegenomen.

Waar ik zelf op uit ben gekomen:
http://tweakers.net/price...iast-tx550m.html#tab:info
&
http://tweakers.net/price...fx-pro-550w.html#tab:info

Beide 550W en beide door seasonic geproduceerd als ik mij niet vergis.
De XFX is wat goedkoper, alleen heeft deze kabels van 55cm, de Corsair heeft kabels van 60cm en is modulair.

Ik ben niet van plan om crossfire/sli te gaan draaien, wel wil ik de mogelijkheid blijven houden om zowel de CPU als de GPU over te kunnen clocken.

Is een van deze bovenstaande voedingen dan genoeg of kan ik beter kijken naar een 600W of misschien zelfs 650W voeding?

• Phasis
-The_Mask- schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

Als het gaat werken, dan scheelt het in de aanschaf van de voeding natuurlijk, die hoeft minder overdreven. En normaal gesproken zijn voedingen met kleiner vermogen ook zuiniger aangezien ze met lagere belastingen zuiniger zijn.
Ik heb gister de Seasonic X 560 gekocht.

Kreeg gister de Voltcraft Energie Monitor 3000 ontvagen en het één en ander getest.

De server staat nu idle en verbruikt een 91 watt.
Dit is met 5 green schijven en een SSD
2x PCI-x

Rond de middag ontvang ik de Seasonic.
Het zal me benieuwen of het nog wat scheelt er zit nu een Be Quit Pure Power 300watt voeding in.

Edit:
Vandaag de Seasonic ingebouwd.
Idle verbruik is iets lager 86.1 watt

[ Voor 6% gewijzigd door Phasis op 17-08-2012 23:33 ]

• spNk
-The_Mask- schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:13:
Is geen bagger voeding maar ook zeker geen hoogvlieger. Prestaties en kwaliteit zijn te doen, maar de kabels zijn eigenlijk te kort en het modulaire gedeelte stelt niks voor. Bij veel behuizingen kun je de kabels dus niet goed weg werken waardoor een niet modulaire voeding met langere kabels er stukken beter uit kan zien.
De pcie connector was idd aan de korte kant.
Toen ik hem binnen kreeg gelijk in gebouwd, zodra ik mijn pc aanzette ratelde de ventilator van de voeding 8)7 .
Gelijk maar geruild, deze is wel goed. Kwam er alleen achter dat bij het stuk gaan van mijn Zalman hij 2 Samsung 1tb schijven meegenomen heeft zijn graf in :'(. 1 was mijn windows schijf / data schijf en de ander een data schijf waarop backups stonden van de eerste schijf... Helaas dus alles kwijt, inclusief backup (niet super veel bijzonders, maar toch jammer). Mocht dus iemand toevallig nog een HD103UJ printplaat/defecte hdd hebben liggen... -> V&A gevraagd: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB printplaat

• Petaht
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 14:47
Hoihoi,

Ik zou graag advies willen voor mijn "nieuwe" pc. De volgende componenten worden gebruikt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5€ 324,50€ 324,50
1OCZ Vertex 3 120GB€ 91,-€ 91,-
1MSI Z77A-GD55€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,50

Voor de rest is het vrij standaard: full-hd 22inch beeldscherm, keyboard, muis.

Ik ga wel overclocken, maar niet 24/7 laten oc draaien(reference cooler heb ik al).
Bij online formulieren(waarbij recommended watt berekend wordt) Kom ik rond de 500 wat uit.

Wat raden jullie mij aan? ik zat zelf te denken rond de 550/600 te gaan.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Petaht op 20-08-2012 14:57 . Reden: Toevoegingen ]

Knetic schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:24:

Is een van deze bovenstaande voedingen dan genoeg of kan ik beter kijken naar een 600W of misschien zelfs 650W voeding?
Zijn beide prima voedingen voor jouw systeem.
Petaht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:56:

Ik ga wel overclocken, maar niet 24/7 laten oc draaien(reference cooler heb ik al).
Bij online formulieren(waarbij recommended watt berekend wordt) Kom ik rond de 500 wat uit.

Wat raden jullie mij aan? ik zat zelf te denken rond de 550/600 te gaan.
Dat is erg overdreven, dat is namelijk bedoelt voor twee GTX 660 Ti's met overkloks. Jouw PC neemt zonder overkloks hooguit 250W, met 100W meer kun je al een hele grote overklok doen. Voeding welke 350W op de 12V kan leveren en twee PCI-e stekkers heeft is dus al meer dan genoeg.

Maar wat zijn je eisen aan de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

• Petaht
  • Laatst online: 12-10 14:47
-The_Mask- schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:06:

[...]

Dat is erg overdreven, dat is namelijk bedoelt voor twee GTX 660 Ti's met overkloks. Jouw PC neemt zonder overkloks hooguit 250W, met 100W meer kun je al een hele grote overklok doen. Voeding welke 350W op de 12V kan leveren en twee PCI-e stekkers heeft is dus al meer dan genoeg.

Maar wat zijn je eisen aan de voeding?
Mijn oude pc zorgde voor een te hoge energierekening(oc 1090t, oc 5870 lightning, met een te grote voeding(750watt)).

Altijd als mijn pc aanstaat ben ik 80% van de tijd aan het gamen of renderen. Heb 8gb geheugen op 1600 mhz btw.

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 23:26
is een pricewatch: XFX PRO650W

genoeg voor 2x 7850 en een i5 3570k? zit ff voor een vriend wat in elkaar te zetten.

of een gtx 680 met een i5 3570k

[ Voor 14% gewijzigd door megadoom op 20-08-2012 17:13 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:01
megadoom schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:06:
is een pricewatch: XFX PRO650W

genoeg voor 2x 7850 en een i5 3570k? zit ff voor een vriend wat in elkaar te zetten.

of een gtx 680 met een i5 3570k
De pricewatch: XFX Pro 550W is voor beide opties al ruim voldoende, ook inclusief redelijke overclocks.

• fabman1
  • Laatst online: 31-01 10:57
Hey The Mask,

Ik ben van plan om een nieuw game/render/edit systeem te bouwen, ik ben nog niet heel ervaren in het in elkaar zetten van systemen maar denk wel dat het moet lukken. Mijn vraag aan jou is eigenlijk wat voor voeding ik het beste in mijn systeem kan zetten? Ik ben van plan om mijn CPU over te klokken naar 3,8 of 4 Ghz.

Mijn toekomstige systeem:

Processor: Intel Core i7 3930K 3,2gh
Moederboard: Asrock X79 Extreme 3
Geheugen: Corsair 16GB (4x4GB) 1600MHz DDR3
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB
SSD: Samsung 830 series 128GB
Video kaart heb ik nog in mijn huidige pc zitten en wil deze later upgraden, ik heb nu een Nvidia Geforce GTX465 1GB

Ik ga het systeem vooral gebruiken voor zware 3D renders, edit werk en ook voor gamen.

Hopelijk kun je mij advies geven :)

Thanks alvast

[ Voor 23% gewijzigd door fabman1 op 20-08-2012 22:51 ]

• fabman1
Voor de videokaart zit ik nog te kijken maar ik denk dat het een Club3D GeForce GTX 560Ti CoolStream Edition word of een Asus HD7850-DC2-2GD5. Zit nog te twijfelen.

Voor een voeding heb ik niet speciale eisen, ik denk dat jij daar meer over weet.

Thanks alvast

Verwijderd

Als ik ook even zo vrij mag zijn om de expertise van de community te gebruiken? :p
Ik zoek een stille voeding, rond de 400W a 500W, waarvan het vooral belangrijk is dat ze stil is. Prijs liefst onder de 80 euro, hoeft niet modulair te zijn. Ik had de alwetende The_Mask hier reeds de Super Flower Golden Green zien voorstellen, en deze staat op het verlanglijstje van het nieuwe systeem, maar is slecht verkrijgbaar. Heeft er iemand toevallig een alternatief? :)

Rest van het systeem hieronder, moest dat nodig zijn! (met misschien nog enkele wijzigingen, maar dat zijn sowieso details^^)
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 550D€ 117,10€ 117,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1MSI GTX 660Ti Power Edition€ 306,70€ 306,70
1Super Flower Golden Green SF-400P14XE€ 71,17€ 71,17
1Samsung 830 series 256GB€ 172,99€ 172,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,45€ 43,45
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,41

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:26:
Je kunt de 450 of 550W versie pakken, wachten tot die weer leverbaar wordt of een voeding nemen welke mindere prestaties en kwaliteit levert.
Owkee, ik voel me nu echt vrij belachelijk omdat ik daar zelf niet aan heb gedacht.. :D De 450 is inderdaad gewoon perfect leverbaar, dank u wel voor de hulp!

• ghost616
  • Laatst online: 28-10 10:47
Ik zou graag volgende onderdelen in mijn pc steken:

Processor: Intel Core I7 3820
Grafishe kaart: Asus GeForce GTX560 Ti DCII Top, 1GB
SSD: 120 GB SATA Corsair Force3 SSD
Ramgeheugen: Corsair Vengeance ,1600-16GB KIT
Koeler Processor: Scythe Mugen 3
DVD Schrijver: LG DVR DL 24X,SATA
Moederbord: MB X79 Intel DX79SI Box
Kast: Antec Nine Hundred Two V3
en nog 2 harde schijven

Maar ik heb dus geen flauw idee hoeveel watt voeding ik moet nemen. Ik dacht iets rond de 750 a 800 watt te nemen is dit te veel of te weinig???

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand die me kan vertellen met welke merken consumentenvoedingen je praktisch niet fout kunt gaan? (zeg maar tier 1+/0)
Ik kom zelf niet verder dan seasonic en super flower

(ik dacht namelijk dat antec, corsair en xfx zo af en toe een inferieur modelletje hebben)

p.s. The Mask, wil jij de TS niet updaten met info uit de TS deel 28?

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 21-08-2012 18:32 ]

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik wil voor de dagelijkse taken, waar onder mail, office, internet en een beetje foto bewerken een compact systeempje bouwen. Nu heb ik hier een aopen kastje waar een Aopen FSP300-60SV voeding in zit. Is die voeding in staat om het volgende systeem veilig aan de praat te houden:

- MSI B75MA-P45
- Intel i3 2120T
- 4x4GB DDR3
- DVDbrander
- Samsung 830 SSD 256GB

Ik weet dat aopen niet tot de top behoort, maar volgens mij zijn hun voedingen niet per sé bagger. Dit model komt als ik het goed gevonden heb uit de stal van FSP. Kan deze voeding ook de 300W leveren die de fabrikant belooft?

[img]error.jpg[/img]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
niekje87 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:45:
Ik wil voor de dagelijkse taken, waar onder mail, office, internet en een beetje foto bewerken een compact systeempje bouwen. Nu heb ik hier een aopen kastje waar een Aopen FSP300-60SV voeding in zit. Is die voeding in staat om het volgende systeem veilig aan de praat te houden:

- MSI B75MA-P45
- Intel i3 2120T
- 4x4GB DDR3
- DVDbrander
- Samsung 830 SSD 256GB

Ik weet dat aopen niet tot de top behoort, maar volgens mij zijn hun voedingen niet per sé bagger. Dit model komt als ik het goed gevonden heb uit de stal van FSP. Kan deze voeding ook de 300W leveren die de fabrikant belooft?
Volgens mij kan je zelfs voldoen met een 100/150w pico-psu, want je processor is namelijk zeer zuinig (35w).
Een ssd verbruikt nauwelijks stroom evenals het ram en reken 50 watt voor het moederbord. Dus de Aopen voeding moet wel heel slecht zijn wil die problemen hebben met dit systeem (indien de voeding wel stabiel is)
fabman1 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:39:
Voor de videokaart zit ik nog te kijken maar ik denk dat het een Club3D GeForce GTX 560Ti CoolStream Edition word of een Asus HD7850-DC2-2GD5. Zit nog te twijfelen.
Een GTX 560 Ti neemt ongeveer evenveel als een GTX 465 namelijk 200 watt max, een HD7850 neemt een stuk minder met zijn 125W max. Hele PC zal dus niet meer dan 400W van de 12V trekken, voeding die dit op de 12V kan leveren en twee PCI-e stekkers heeft moet dus voldoen.
Voor een voeding heb ik niet speciale eisen, ik denk dat jij daar meer over weet.
pricewatch: XFX Pro 450W
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
Zijn goede voedingen als je geen bijzondere eisen hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

• fabman1
Ok dank je wel voor je advies, ik dacht dat ik het veel hoger moest zoeken qua wattage. In mijn huidige pc heb ik een OCZ Mod Xstream Pro 600W, denk je dat ik die eventueel dan ook kan "hergebruiken"?

Deze voeding

Bespaart zo weer wat geld :)

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door fabman1 op 22-08-2012 15:32 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bedankt voor de goede raad The_Mask van eerder.
Ik zit op dit moment echter tegen mijn budget aan en vroeg me af als deze een voeding -> pricewatch: Cooler Master GX 650W v2 voor de volgende setup:
(de voorgestelde pricewatch: XFX PRO650W is namelijk 89 euro bij Afuture waar ik de computer ga kopen tov 72 voor de cooler master)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,62

Met die 15 euro kan ik nog een goeie screenprotector kopen voor men HTC :P

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:23
Ik weet niet of mijn post hier thuis hoort, maar ik heb ook advies nodig. Soort van impulsaankoop zullen we maar zeggen!

Ik heb af en toe te maken met een vastloper, waardoor ik mijn PC moet rebooten. Daarnaast heb ik ook last van een 'frozen' PC voor een periode van paar seconden. In hoeverre valt dit te wijten aan de voeding?

Ik heb eigenlijk al besloten om een nieuwe voeding aan te schaffen, vanwege eerder genoemde reden :D Dit zijn mijn eisen:

- Stil
- Energy efficient
- 1 Fan (vanwege Antec P180, windtunnelidee)
- STABIEL (dit is de belangrijkste eis)
- Maximaal 80 euro (misschien meer bij ultrastabiliteit)

Heeft iemand suggesties?

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:10
http://www.caseking.de/sh...onze-620-Watt::18697.html

Superdeal, nee? 7.90 is de verzending naar België... Denk dat ik hem maar neem zolang het geldig is.

Ben op zoek naar een STILLE voeding voor een pctje dat ik deels nieuw, deels tweedehands cheap wou bij elkaar boksen: X4 635 met MSI 880 bord, 8 gig ram, 560Ti HAWK, een resem harde schijven. Mogelijks plan ik een upgrade in de toekomst met iets higher end Intel quadcore.

Heb ooit een RealPower M620 gehad en toch zeer tevreden over geweest. Geen lawaai en nooit streken. Ga eens een reviewtje lezen van deze knaller.

Edit: Niet de top maar wel gewoon een zeer mooie prijs voor deze. Ook nog gezien dat m'n RAM er enkele euro's goedkoper staat en dat de Mugen III er aan ~laagste prijs in Pricewatch te vinden is. Dus ben gesetteld. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Th1x4nG op 23-08-2012 04:40 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:01
SmokingCrop schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:30:
Ik zit op dit moment echter tegen mijn budget aan en vroeg me af als deze een voeding -> pricewatch: Cooler Master GX 650W v2 voor de volgende setup:
(de voorgestelde pricewatch: XFX PRO650W is namelijk 89 euro bij Afuture waar ik de computer ga kopen tov 72 voor de cooler master)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,62

Met die 15 euro kan ik nog een goeie screenprotector kopen voor men HTC :P
De XFX is een veel betere voeding dan die Cooler Master, dus ik zou gewoon voor kwaliteit gaan en 15 euro meer uitgeven aan de XFX. ;)
fabman1 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:30:
Ok dank je wel voor je advies, ik dacht dat ik het veel hoger moest zoeken qua wattage. In mijn huidige pc heb ik een OCZ Mod Xstream Pro 600W, denk je dat ik die eventueel dan ook kan "hergebruiken"?
Dat zou moeten kunnen.
ghost616 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:18:
Ik zou graag volgende onderdelen in mijn pc steken:

Processor: Intel Core I7 3820
Grafishe kaart: Asus GeForce GTX560 Ti DCII Top, 1GB
SSD: 120 GB SATA Corsair Force3 SSD
Ramgeheugen: Corsair Vengeance ,1600-16GB KIT
Koeler Processor: Scythe Mugen 3
DVD Schrijver: LG DVR DL 24X,SATA
Moederbord: MB X79 Intel DX79SI Box
Kast: Antec Nine Hundred Two V3
en nog 2 harde schijven

Maar ik heb dus geen flauw idee hoeveel watt voeding ik moet nemen. Ik dacht iets rond de 750 a 800 watt te nemen is dit te veel of te weinig???
Deze PC vraagt zo'n 350W van de 12V rail, voeding die dit dus kan leveren en twee PCIe stekkers heeft moet voldoende zijn.
pricewatch: Lepa W500-SA 500W
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: XFX Pro 450W
Zijn drie aardig vergelijkbare voedingen qua prestaties en kwaliteit welke prima voldoen.

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE
Is leuk als je een erg stille en zuinige voeding wil welke erg goede prestaties levert en van erg goede kwaliteit is.
eL_Jay schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:56:
Iemand die me kan vertellen met welke merken consumentenvoedingen je praktisch niet fout kunt gaan? (zeg maar tier 1+/0)
Ik kom zelf niet verder dan seasonic en super flower
Seasonic heeft idd altijd wel goede voedingen voor een goede prijs gemaakt, maar Super Flower viel vroeger wat tegen die is pas sinds enkele jaren een andere (goede) weg ingeslagen.
(ik dacht namelijk dat antec, corsair en xfx zo af en toe een inferieur modelletje hebben)
XFX is altijd wel goed, al hebben ze wel eens een voeding met een wat mindere fan, deze maakt dan een tikkend geluid, niet ernstig maar wel storend.
Corsair is eigenlijk altijd wel goed.
Antec is tegenwoordig ook altijd wel prima, maar vroeger verkochten ze ook bagger.
Maar bij veel fabrikanten is het vaak serie of zelfs voeding afhankelijk, is dus niet te doen om dit voor elke voeding te benoemen.
p.s. The Mask, wil jij de TS niet updaten met info uit de TS deel 28?
Dat zou geen upgrade zijn, maar downgrade, veel van wat er staat klopt niet of is achterhaald. Nu was ik wel bezig met een TS, maar al deze (BBG aanschaf topics) zijn op slot gegaan en deze zou ook op slot gaan al is dit (gelukkig) nooit gebeurt. Maar ja heeft dus weinig zin op een nieuw topic/TS te maken als er elk moment een slotje op kan worden gezet.
SmokingCrop schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:30:
De Coolermaster is niet echt een goede voeding en heeft daarnaast ook niet genoeg aansluitingen.
Neem dan de http://afuture.nl/productview.php?productID=421729 als het wat goedkoper moet. :)

AMD Nieuwsdiscussie

wei_zhu schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:44:
Ik heb af en toe te maken met een vastloper, waardoor ik mijn PC moet rebooten. Daarnaast heb ik ook last van een 'frozen' PC voor een periode van paar seconden. In hoeverre valt dit te wijten aan de voeding?
Normaal gesproken gewoon niet. Maar welke voeding heb je en waar bestaat de rest van de PC uit?
Th1x4nG schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 02:45:
http://www.caseking.de/sh...onze-620-Watt::18697.html

Superdeal, nee? 7.90 is de verzending naar België... Denk dat ik hem maar neem zolang het geldig is.

Ben op zoek naar een STILLE voeding voor een pctje dat ik deels nieuw, deels tweedehands cheap wou bij elkaar boksen: X4 635 met MSI 880 bord, 8 gig ram, 560Ti HAWK, een resem harde schijven. Mogelijks plan ik een upgrade in de toekomst met iets higher end Intel quadcore.

Heb ooit een RealPower M620 gehad en toch zeer tevreden over geweest. Geen lawaai en nooit streken. Ga eens een reviewtje lezen van deze knaller.

Edit: Niet de top maar wel gewoon een zeer mooie prijs voor deze. Ook nog gezien dat m'n RAM er enkele euro's goedkoper staat en dat de Mugen III er aan ~laagste prijs in Pricewatch te vinden is. Dus ben gesetteld. :D
Nee verwacht absoluut geen super deal, is van de voeding dan ook geen fatsoenlijke review verschenen, maar de combinatie van Coolermaster en Seventeam (de maker van deze voeding) staat vaak gegarandeerd voor matige tot slechte voedingen. (waarschijnlijk weet Coolermaster dit ook en hebben ze deze modellen niet naar reviewers verzonden en de modellen door Enhance gemaakt wel) De Coolermaster Silent Pro M2's vanaf 720W zijn daarentegen gemaakt door Enhance en naar alle waarschijnlijkheid stukken beter.

Zijn zoveel betere en goedkopere voedingen te vinden, dus wat zijn de eisen aan de voeding naast stil?

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 23-08-2012 12:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• TweakedTea
  • Laatst online: 16-08 22:46
Heb zelf ook een nieuwe upgrade gekocht voor een niet al te duur prijsje van 180 euro!
Specs:
Intel Core I7 920 @ 2,66 Ghz
MSI X58 Platinum ( Upgraded naar de laatste Bios, dus ook SLI :) )
6 GB DDR3-1333 Corsair 7-7-7-20
Gainward GTX 470 Golden Sample

Heb momenteel een Xilence voeding van 600 Watt. Deze dus: pricewatch: Xilence SPS-XP600.(135)R3

Nu heb ik voor de gein eens mijn broertje zijn GTX 470 van Asus erbij geprikt. Heb 1x 3DMark 11 gedraaid. Deed het perfect! Als ik hem nu draaien wil, valt de pc uit. Dus 3DMark 11 start, 1 seconden beeld. Boem eruit?

Denk dat het aan de voeding ligt, iemand een idee voor een niet al te dure voeding die deze 2 stroomslupers kan voeden? Misschien dat iemand nog een niet te dure voeding heeft, of ik ga een nieuwe halen natuurlijk! Mijn budget is rond de 45 euro.
Eisen:
- Stil :*)
- Stabiel 8)7

• TweakedTea
Is 625 Watt niet veel te veel? Zie andere hier met 550 Watt voedingen toch 2x 560Ti of 2x 7850 draaien? Wat kan ik anders nog doen?

• TweakedTea
-The_Mask-, is dit een leuke voeding? zou hij deze monstertjes kunnen laten draaien? V&A aangeboden: 6x Hiper TypeR 580W voedingen - NIEUW!

Alvast bedankt!
TweakedTea schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:15:
Is 625 Watt niet veel te veel? Zie andere hier met 550 Watt voedingen toch 2x 560Ti of 2x 7850 draaien? Wat kan ik anders nog doen?
Een HD7850 neemt maar 125W max, een GTX 560 Ti neemt 200W max en een GTX 470 neemt max zo'n 250W, zoals je kunt zien zit er nog al wat verschil in deze videokaarten.

De Enermax die ik noemde is voor twee GTX 470's dus ook echt het minimale.
TweakedTea schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:30:
-The_Mask-, is dit een leuke voeding? zou hij deze monstertjes kunnen laten draaien? V&A aangeboden: 6x Hiper TypeR 580W voedingen - NIEUW!
Nee ook omdat je er geen kabels bij krijgt. :P

AMD Nieuwsdiscussie

• TweakedTea
-The_Mask- Oke, heb al een voeding gevonden denk ik, kan een 1000Watt van Corsair van een vriend hebben, hij gaat naar volledig modulair over. AX1200 van Corsair ;) Voor 35 euro. Wil voor mijn broertje ook een 1000 Watt halen van Enermax, voor zijn verjaardag, heb ik ookal op het oog!

Mijn dank is groot, dankjewel voor het advies! Je hoort zeker nog van mij :)

TweakedTea ready for duty! :O

• wei_zhu
-The_Mask- schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:28:

Normaal gesproken gewoon niet. Maar welke voeding heb je en waar bestaat de rest van de PC uit?
Ik heb momenteel een Coolermastervoeding met 430W, waarvan ik de precieze naam niet meer kan herinneren. Deze voeding had voldoende, positieve reviews. De voeding is ongeveer 4 - 5 jaar oud. Wel heeft de voeding op zijn kop gehangen in mijn Antec P180. Misschien dat dat gevolgen heeft gehad voor de stabiliteit :D

Dit zijn mijn specificaties:

- MSI K9N-SLI (nForce2 chipset)
- AMD BE-2350 (TDP: 45W)
- 4x1 GB DDR2 Kingston
- Sapphire Radeon HD2400PRO
- Onboard audio
- Samsung HDD 320GB & Samsung HDD 750GB
- Externe DVD-rewriter

430 Watt lijkt me ruim voldoende. Ik heb met deze setup geruime tijd een stabiele PC gehad.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:10
-The_Mask- schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:28:

Nee verwacht absoluut geen super deal, is van de voeding dan ook geen fatsoenlijke review verschenen, maar de combinatie van Coolermaster en Seventeam (de maker van deze voeding) staat vaak gegarandeerd voor matige tot slechte voedingen. (waarschijnlijk weet Coolermaster dit ook en hebben ze deze modellen niet naar reviewers verzonden en de modellen door Enhance gemaakt wel) De Coolermaster Silent Pro M2's vanaf 720W zijn daarentegen gemaakt door Enhance en naar alle waarschijnlijkheid stukken beter.

Zijn zoveel betere en goedkopere voedingen te vinden, dus wat zijn de eisen aan de voeding naast stil?
Dat is wel heel erg jammer om te horen, ondertussen al besteld, het boeltje is nog niet verzonden maar wel per overschrijving betaald dus wordt een geknoei dan. Wel vuil dat ze zoiets doen, zeg. Had inderdaad een review van het model van 720 gelezen en veronderstelde dat dat dan maar voor de rest opging...

Stil is de voornaamste eis. Daarnaast flexibele kabels en genoeg SATA-kabels (neem 6)
Ik wou geen rommel maar was wel een pc on a budget aan het bouwen.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

wei_zhu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:46:
[...]
Ik heb momenteel een Coolermastervoeding met 430W, waarvan ik de precieze naam niet meer kan herinneren. Deze voeding had voldoende, positieve reviews. De voeding is ongeveer 4 - 5 jaar oud. Wel heeft de voeding op zijn kop gehangen in mijn Antec P180. Misschien dat dat gevolgen heeft gehad voor de stabiliteit :D
Maakt niet echt uit hoe die hangt, maar goede Coolermaster voedingen van 430W bestaan volgens mij niet. Dat er reviews zijn die het daar niet mee eens zijn zijn er echt vast genoeg, maar die hebben dan ook geen idee hoe ze een voeding moeten testen. ;) Dat die het al 4/5 jaar heeft volgehouden en misschien nog wel steeds goed is komt omdat je de voeding amper belast. Jouw PC verbruikt maximaal zo'n 100W.

Maar als het de voeding is dan zijn het meestal de condensators die het begeven en meestal kun je dit prima zien als je de voeding open schroeft. Mocht het niet de voeding zijn, wat nogal aannemelijk is. Dan kun je ook de condensators op je moederbord en videokaart nakijken. Memtest86+ draaien, HDD Smart gegevens uitlezen, maar een software probleem of virus infectie zou ook nog kunnen.
Th1x4nG schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:57:
[...]

Dat is wel heel erg jammer om te horen, ondertussen al besteld, het boeltje is nog niet verzonden maar wel per overschrijving betaald dus wordt een geknoei dan. Wel vuil dat ze zoiets doen, zeg. Had inderdaad een review van het model van 720 gelezen en veronderstelde dat dat dan maar voor de rest opging...

Stil is de voornaamste eis. Daarnaast flexibele kabels en genoeg SATA-kabels (neem 6)
Ik wou geen rommel maar was wel een pc on a budget aan het bouwen.
De Coolermaster Silent Pro 500W is daar maar enkele euro's duurder en naar alle waarschijnlijk beter.

AMD Nieuwsdiscussie

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben een systeem aan het samenstellen voor een vriend van me, max. 500 €. Ik heb twee mogelijkheden op dit moment:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI A75A-G35€ 60,10€ 60,10
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,29€ 82,29
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,-€ 86,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,10€ 32,10
1Seasonic S12II 380W€ 54,-€ 54,-
1Samsung 830 series 128GB€ 93,99€ 93,99
1Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz CL9€ 52,96€ 52,96
1AMD A4-3400 Boxed€ 45,45€ 45,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 506,89

en

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 73,20€ 73,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,29€ 82,29
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,-€ 86,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,10€ 32,10
1Seasonic S12II 380W€ 54,-€ 54,-
1Samsung 830 series 128GB€ 93,99€ 93,99
1Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz CL9€ 52,96€ 52,96
1MSI B75MA-P45€ 57,33€ 57,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,87

Momenteel steekt er een Seasonic in maar de Be Quiet! modellen rond de 300W kosten zo'n 30 € (bijna de helft). Zijn dit betrouwbare dingen? Ik neem aan dat 300W voor zo'n configuraties ruim genoeg is (hoogstens nog een draadloos kaartje of één conventionele schijf die erbij komt).

pricewatch: be quiet! System Power S6 300W
pricewatch: be quiet! BN081
pricewatch: be quiet! Pure Power 300W
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W

Corsair heeft ook een model voor 38 € heb ik gezien, een 420W-uitvoering.

Bedankt :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• YDL
  • Laatst online: 03-11 09:13

YDL

Ik ben een setup aan het samenstellen (zie onder) waarbij de focus op kracht en stilte ligt :)

Nu heb ik een XFX 550W voeding in het systeem geplaatst, maar mogelijk zijn er betere (stillere) alternatieven die iemand kan adviseren?

Op een shortlist heb ik ook nog de Antec Earthwatts Platinum staan, is die 'stiller'? (wel gelijk 650W);

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 97,10€ 97,10
1Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5€ 327,80€ 327,80
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,50€ 5,50
1XFX Pro 550W€ 57,50€ 57,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,98€ 41,98
1Asrock Z77 Extreme4€ 128,80€ 128,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 901,68
Borromini schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:24:
Momenteel steekt er een Seasonic in maar de Be Quiet! modellen rond de 300W kosten zo'n 30 € (bijna de helft). Zijn dit betrouwbare dingen? Ik neem aan dat 300W voor zo'n configuraties ruim genoeg is (hoogstens nog een draadloos kaartje of één conventionele schijf die erbij komt).

pricewatch: be quiet! System Power S6 300W
pricewatch: be quiet! BN081
pricewatch: be quiet! Pure Power 300W
pricewatch: Antec VP350P
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
Zijn het meest interessant.
YDL schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:37:
Ik ben een setup aan het samenstellen (zie onder) waarbij de focus op kracht en stilte ligt :)

Nu heb ik een XFX 550W voeding in het systeem geplaatst, maar mogelijk zijn er betere (stillere) alternatieven die iemand kan adviseren?

Op een shortlist heb ik ook nog de Antec Earthwatts Platinum staan, is die 'stiller'? (wel gelijk 650W);
De pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE is heel stil. Daarnaast ook nog zuinig met energie en meer dan genoeg voor jouw systeem.

AMD Nieuwsdiscussie

• YDL

YDL

Bedankt! Alleen, is 400W niet op het randje rand voor het systeem?

Uit wat benchmarks heb ik de piekbelastingen gehaald (77 voor MB, 290 voor GPU, 121 voor de CPU) - Of calculeer ik het zo te makkelijk? (> 400W).

edit - Ik zie dat er ook genoeg hogere varianten zijn van de Super Flower - Meer dus een vraag of 400W wel echt genoeg gaat zijn? :)

[ Voor 25% gewijzigd door YDL op 27-08-2012 19:46 ]

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:05
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 222,99€ 222,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 73,90€ 73,90
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 194,90€ 194,90
1OCZ Vertex 4 128GB€ 99,90€ 99,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,43

Dit gaat hem worden. Geen plannen om te gaan overklokken of om Crossfire te draaien.

De vraag is nu of mijn Seasonic M12II 520W voldoende is. Hij zit nu zo'n 2 jaar in m'n huidige systeem. Wat denken jullie?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

YDL schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:23:
Bedankt! Alleen, is 400W niet op de rand voor het systeem?

Uit wat benchmarks heb ik de piekbelastingen gehaald (77 voor MB, 290 voor GPU, 121 voor de CPU) - Of calculeer ik het zo te makkelijk? (> 400W).
Een moederbord dat 77 watt verbruikt zal extreem grote koelblokken nodig hebben. Jouw CPU neemt bijvoorbeeld minder dan dit en als je de fans niet aansluit gaat die normaal gesproken toch echt te heet worden als je de CPU gaat belasten. Ik weet niet of je wel eens zo'n grote koeler als die van je CPU hebt gezien, maar als die dat al niet kan afvoeren zonder airflow dan kan een moederbord natuurlijk nooit zoveel verbruiken. ;)
Jouw CPU verbruikt nog geen 75W, de videokaart nog geen 175W en de rest bij lange na geen 50W.
Nu heb ik alles dus al extra ruim genomen en zit nog maar op 300W, als je er een meter tussen zou hangen zou je waarschijnlijk nooit over de 250W komen en met games zelfs op zo'n 200W blijven steken omdat je tijdens gaming niet alles 100% belast.
JP_Frost schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:32:
Dit gaat hem worden. Geen plannen om te gaan overklokken of om Crossfire te draaien.

De vraag is nu of mijn Seasonic M12II 520W voldoende is. Hij zit nu zo'n 2 jaar in m'n huidige systeem. Wat denken jullie?
Zelfs twee HD7870's is geen probleem voor de voeding (wel qua aansluitingen trouwens), maar als je geen CrossFire hoeft en ook niet gaat overklokken dan is een moederbord die beide prima kan nogal overdreven. Duurder moederbord maakt een systeem niet sneller of zo, is dan alleen geld verkwisting.

AMD Nieuwsdiscussie

• YDL

YDL

-The_Mask- schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:51:

Een moederbord dat 77 watt verbruikt zal extreem grote koelblokken nodig hebben. Jouw CPU neemt bijvoorbeeld minder dan dit en als je de fans niet aansluit gaat die normaal gesproken toch echt te heet worden als je de CPU gaat belasten. Ik weet niet of je wel eens zo'n grote koeler als die van je CPU hebt gezien, maar als die dat al niet kan afvoeren zonder airflow dan kan een moederbord natuurlijk nooit zoveel verbruiken. ;)
Jouw CPU verbruikt nog geen 75W, de videokaart nog geen 175W en de rest bij lange na geen 50W.
Nu heb ik alles dus al extra ruim genomen en zit nog maar op 300W, als je er een meter tussen zou hangen zou je waarschijnlijk nooit over de 250W komen en met games zelfs op zo'n 200W blijven steken omdat je tijdens gaming niet alles 100% belast.
Dank je voor de toelichting! :) Haha, de CPU koelers ken ik, soms een pain-in-the-ass om de vents er goed op te krijgen. De getallen voor de GPU en CPU had ik uit wat benchmarks gehaald, met name de GPU lijkt toch wel wat hoger te liggen (schatting van 290 in metro 2033?)

http://nl.hardware.info/r...-3-way-sli-stroomverbruik
http://www.tomshardware.c...70-low-power,3204-13.html

• YDL

YDL

Haha, my bad :) Got it! (http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp) is ook een handige tool trouwens - De Super Flower it is

[ Voor 9% gewijzigd door YDL op 28-08-2012 11:26 ]

• wei_zhu
-The_Mask- schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:17:
[...]
Maar als het de voeding is dan zijn het meestal de condensators die het begeven en meestal kun je dit prima zien als je de voeding open schroeft. Mocht het niet de voeding zijn, wat nogal aannemelijk is. Dan kun je ook de condensators op je moederbord en videokaart nakijken. Memtest86+ draaien, HDD Smart gegevens uitlezen, maar een software probleem of virus infectie zou ook nog kunnen.
Bedankt! Ik als wannabetweaker ga het probleem verder uitpluizen. Ik vind jou wel ubertweaker!

• jan.d.deken
  • Laatst online: 29-10 14:21

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Hoj,

Ik kocht onlangs een nieuwe voeding, ik had de Seasonic M12II 620W maar wilde graag een modulaire voeding omdat ik plan mijn kabels te gaan sleeven. Ik heb me op enkele fora wat raad laten geven maar heb blijkbaar niet de jusite raad opgevolgd, ik kocht namelijk de OCZ ZT 750. De Voeding doet op zich wat ie moet doen maar tegenover mijn Seasonic maakt die verschrikkelijk veel lawaai.

Ik erger mij er eigenijk dood aan en wil dus nu terug een zo stil mogelijke voeding, want zo kan het hier niet verder (ik moet erbij zeggen dat mijn behuizing vlakbij mij staat op mijn bureau dus daarom dat ik er zoveel last van ondervind) Nu ben ik dus op zoek naar een goede voeding die stil is en modulair.

Mijn hardware:
http://specs.tweak.to/18187

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Sommige OCZ ZT 750W's hebben een kapotte/niet goed werkende fancontroller, denk dat jij er ook één hebt. De OCZ is dan geen heel erg stille voeding, maar bij jouw systeem welke nog geen 300W zou je de fan niet of zo goed als niet mogen horen.

Dus als je hem echt heel duidelijk hoort ook op een meter of meer dan klopt er iets niet en kun je hem terug sturen voor garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-10 12:08
Goedendag,
Ik heb een vraag over de [url]http://http://tweakers.net/pricewatch/302459/club3d-radeon-hd7950.html[/url]
Past deze op deze voeding?
[url]http://http://afuture.nl/productview.php?productID=421729[/url]
Bij voorbaat dank,

• triesvan
-The_Mask- schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:06:
Ja, maar die voeding is zelfs overdreven met twee HD7950's en dikke overkloks, met één HD7950's zonder overklok tja.... :p
Welke voeding zou jij aanraden?
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN822N€ 16,95€ 16,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 73,45€ 73,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Club3D Radeon HD7950€ 299,60€ 299,60
1Corsair Enthusiast TX650M€ 90,99€ 90,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,17

Met deze setup?

• triesvan
Ben niet van plan te overklokken maar wel om eventueel een tweede 7950 erbij te plaatsen.

• triesvan
Oke bedankt voor je advies :D
Pagina: 1 ... 19 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.