Zo, na heel wat huiswerk, hier mijn vraag toch ook maar even 'dumpen' (

), in de hoop dat ik het juiste heb gedaan en mensen alleen nog maar beamend kunnen knikken
Situatie:
Huidig werkstation is een hackintosh met een Socket 1366, i7 920, 6x2GB DDR3 en een HD4870 1GB GPU. Daarin nog een zwik hdd's (nu 3 + 1 ssd, in de toekomst komen daar nog wel een paar hdd's bij waarschijnlijk) en eraan nog wat usb meuk.
Op dit moment zit dat alles weggefrot in een antec sonata III. De CPU wordt gekoeld door een scyte mugen 2 rev B., er zit nog een zacht draaiende 120mm fan achterin, en de huidige psu is een Antec Earthwatts 500W. En die laatste maakt me echt horendol.
De eerste 3 minuten dat mijn pc gestart is, hoor je hem niet heel erg, maar uiteindelijk gaat het ding voor mijn gevoel naar standje windtunnel (en ja, ik weet heel zeker dat het de voeding is, een stok tussen de fan geeft rust

). Nu heb ik her en der op 'het internet' al gelezen dat dat kan komen door een versleten fan, dat die eventueel te vervangen is (garantie is verlopen) door een ander exemplaar, maar het idee van een 80mm fan met 3000rpm 'vervangen' bevalt me ook al voor geen meter. Ik weet dat de earthwatts normaal gesproken op handen gedragen worden, maar ik ben echt klaar met deze herrie.
De eisen aan de voeding dus: 500+ watt, betrouwbaar (want werkstation), STIL, en het liefste ergens onder de 100 euro. Met
dit tooltje kwam ik er ook al achter dat met mijn huidige config 500watt wel het minimale is. Meer zal ik niet nodig hebben, een upgrade zal zich hoogstens uiten in de richting van ivy bridge, maar als dat ooit mocht gebeuren (op dit moment voldoet het werkstation prima) is een voeding niet het probleem van de upgrade.
Zelf kwam ik uit op de
Be Quiet! Straight Power E9 500W. Geen modulair cable management, maar dat laat me echt helemaal koud, ik heb tiewraps, en volgens diverse reviews (waaronder een user review hier op t.net) echt fluisterstil.
Nu eigenlijk de hamvraag aan de voeding-goden der GoT (ik ben hier normaal gesproken he-le-maal niet (meer) mee bezig): Zie ik een (stiller/beter) alternatief voor de BQ over het hoofd, of is dit voor mij wel redelijk de ultieme PSU?
Graci bij voorbaat