En meer in lijn om te concurreren met de Olympus OM-D die Olympus per 8 februari vermoedelijk gaat aankondigen. Die zal ook, volgens de geruchten, voorzien worden van een 1000 dollar/pond/euro prijskaartje. Ligt mij inziens ook beter in de markt. Bedoel, 1500 euro voor camera èn objectief is en blijft natuurlijk flink wat geld. Maar als nog beter te behappen dan 1500 euro voor de camera en dan nog eens een keer 500 euro voor een objectief moeten neertellen. Tuurlijk, omwille van USP's kun je besluiten een premium te vragen. Maar daarbij moet je wel bedenken dat het niet handig is je meteen i.v.m. de concurrentie uit de markt te prijzen vanaf het moment van introductie.Markofnikoff schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:08:
Die kerel heeft het over ongeveer 1000 pond voor de body en rond 500 pond voor de lenzen. Dat klinkt alweer veelbelovend
Overigens vind ik de grootte niet meteen een negatief iets. Niks mis met compacts, noch CSC's zoals de Olympus EP-3/Panasonic GF1/Sony NEX5N e.d. Maar ik heb liever een groter formaat in de handen, dan dat ik zit te prutsen met een klein, ielig toestel. Natuurlijk zul je tegelijkertijd het minder gemakkelijk zo maar in een baggy broekzak mee kunnen zeulen of in je jaszak. Maar dat valt sowieso te bezien omwille van de objectieven. Dan kan het toestel nog zo smal/klein zijn, als je objectieven dat teniet doen.. tja. Dus ik baseer mijn keuze voor een CSC niet op grootte. Wel op uiterlijk, prijs, prijs/kwaliteit, output, aanbod van objectieven. Ieder zo zijn ding, maar ik vind het persoonlijk onnodig te selecteren op grootte van een camera wanneer je als nog te maken krijgt met objectieven die x toevoegen aan het totale pakket.