Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Fujifilm X-Pro1 / X-E1 OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.955 views

Onderwerpen

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:26

Fiber

Beaches are for storming.

quote:
davidgilmour schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:53:
Die 18-55 gaat €800 (!) los kosten. Wat een geld zeg. Als kit met de EX-1 kost ie €1.500, maar toch.
Overigens is dit geen goedkope camera. Maar wel erg mooi.
Dat moet jou als über-kapitalistische troll toch alleen maar aanspreken...? O-) ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• jesper86
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
davidgilmour schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:53:
Die 18-55 gaat €800 (!) los kosten. Wat een geld zeg. Als kit met de EX-1 kost ie €1.500, maar toch.
Overigens is dit geen goedkope camera. Maar wel erg mooi.
Waar haal je dat dan vandaan? €1400 moet toch kunnen voor de kit.
quote: tweakers
De X-E1 is vanaf oktober beschikbaar in geheel zwart of in zilver/zwart, voor een adviesprijs van ongeveer 1000 dollar voor alleen de body of in combinatie met de nieuwe 18-55mm-kitlens voor 1400 dollar. Het is nog niet bekend hoeveel de camera in Nederland gaat kosten.
quote: dpreview
The kit will sell for a recommended price of around $1,399.95, or $999.95 without a lens.
quote: digifotopro
De grootste verbetering ten opzichte van de X-Pro1 is misschien wel de adviesprijs. Hoe mooi dat toestel ook is, de adviesprijs is met 1699 euro stevig te noemen. Een Nederlandse adviesprijs van de X-E1 is nog niet bekend maar de Amerikaanse prijs stemt hoopvol: 999,95 dollar voor de body. Ter vergelijking, de X-Pro1 kost in de Verenigde Staten 1699 dollar. We hopen dan ook van harte dat de Nederlandse importeur de prijs ook hier onder de magische grens van duizend euro kan houden. Je kunt de X-E1 in Amerika ook als kit aanschaffen met het nieuwe 18-55mm f/2.8-4 OIS-objectief, daar ben je in totaal 1399,95 dollar aan kwijt.

• jesper86
  • Niet online
De nieuwe XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS lijkt het wel heel goed te doen !

http://article.pchome.net/content-1561900-5.html
zie ook opvolgende pagina's

ps. inderdaad beginnen ze bij de €1499:
http://www.fotokonijnenbe...wart-plus-18-55mm-xf.html

250,- extra in die winkel vergeleken met een nex-7 kit, maar dan heb je blijkbaar wel een heel stuk betere lens, met een fijne F2.8-4, en niet te vergeten een vrij unieke camera ! :)

jesper86 wijzigde deze reactie 12-11-2012 00:03 (52%)

• jesper86
  • Niet online
Omdat dit topic zo populair is: :9
Fuji XE-1 vs Sony NEX-6 Shootout

Al denk ik dat iemand die de X-E1 echt op het oog heeft niet eens zal twijfelen over een NEX, en andersom ook.

• remoss
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:23
En een Nederlandstalige review op LightCatch: http://www.lightcatch.nl/?p=564

EDIT: Nog een ISO testje voor de liefhebbers: http://www.lightcatch.nl/?p=583

remoss wijzigde deze reactie 22-11-2012 15:27 (34%)

Online...

• jesper86
  • Niet online
Hee, dat ben jij ! ;)

De macro modus is trouwens niet ongewoon, dat is alleen om de camera en met name de AF duidelijk te maken waar je mee bezig ben, en dat kan wel is helpen. Met vele camera's werkt dat zo, maar vaak merk je er inderdaad gewoon niks van. :+ Misschien dat bepaalde lenzen en meer baat bij hebben dan andere.

Zou er een macro modus op de lens zelf zitten, dan kan je vaak wel echt dichterbij, of anders de scherpstelafstand begrenzen zodat hij niet tevergeefs helemaal naar infinity doordraait als het even moeilijk te vinden is.

• remoss
Ja dat ben ik (wie ben ik eigenlijk?) :)

Ik ging er wel een beetje vanuit dat het o.a. te maken heeft met het wel of niet hebben van een macro objectief.
Afijn, fijne camrera vooralsnog :)

Online...

• jesper86
  • Niet online
Jij fijne camera lijkt het me zeker, zelfs met de maffe fuji quirks.

Een macro lens hoef het niet te zijn hoor. Je laat alleen de camera weten dat je 'dichtbij' gaat, voor de ene lens is dat misschien 1cm en voor de andere is 45cm al een uitdaging, die lens weet niet beter, punt is waarschijnlijk dat ie het uiterste moet opzoeken. Bedoelde alleen dat de AF van elke lens gewoon net iets anders is, en zal de camera dus ook anders mee om gaan. Heb verder ook geen idee wat ie er exact mee doet hoor. Volgens mij bij de Leica X1 was het zo dat de AF over het algemeen gewoon beter was in macro modus, bij weinig ligt vooral, dus tja het is maar wat goochelen.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:39

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Even topic een trap geven...

Heb hier nodige centen aan Canon spullen liggen.. die stof liggen te happen, afgelopen zomer heb ik bv meer foto's gemaakt met mn iPhone dan met mn 40D, terwijl die toch mooiere plaatjes oplevert.. ben dat gesjouw al even beu en het gebruik van die spullen is echt tot een minimum gedaald.

Steeds meer ook idee om alles maar proberen te verkopen, zou best nog wat centen moeten opleveren en volgens mij is het nu best een mooie tijd ook qua camera's die uitgekomen zijn.

Begon eigenlijk afgelopen week met de review van de Olympus E-PL5, niet al te best op T.net, maar in topics hierover en andere reviews weer wel. Via-via terecht gekomen bij de X100, destijds al wat over gelezen en een erg gaaf toestel, en nu weer de X-E1.
Net even wat videoreviews gezien op Youtube (Super Mario wtf...) en wat er eigenlijk bij al die X-cameras naar boven komt, 'fun', gewoon leuk om foto's mee te schieten. Daarnaast smoelen ze gewoon erg goed en qua bouw en optisch is er ook weinig mis mee. En Fuji als merk ligt me wel goed... M'n vader heeft nog steeds veel lol met z'n door mij aangesmeerde S9600...

Dus... waarschijnlijk binnenkort eens kijken wat al mn oude gear waard is en volgens mij moet ik dan zeker wel een X100 of X-E1 kunnen kopen... als ik het kwijt raak. Alleen dan nog kijken welke camera. Neigde eerste heel erg richting de X100, maar na wat reviews te lezen misschien wel meer naar de X-E1. Grootste 'nadeel' van de laatste is dat deze alleen een EVF heeft, maar dat is al meer dan de Olympus E-PL5 waar ik ook nog met een schuin ook naar kijk (OM-D lijkt me ergens wat lomp). Verder lijkt het alsof er wat onhandigheden van de X100 zijn aangepakt, hij een wat betere sensor heeft en je kan natuurlijk lenzen wisselen (of gewoon de 18-55 gebruiken, maar wel zoomen).

Wil gewoon weer een leuke camera, die ik wél meeneem en waar ik lekker plaatjes mee kan schieten, volgens mij zit ik dan wel goed hier :p

Vitality Discoshow

• wavemaster100
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 26-09-2017

wavemaster100

Very ZEISS

Ik weet niet waar je mee nabewerkt, maar de X-trans sensor in de X-E1 en X-pro1 schijnt nogal klote te werken met lightroom (met RAW) bijvoorbeeld. Misschien heb je hier iets aan?

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:39

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Lightroom... 2 nog, die ene keer dat ik wat doe :p

Ben dat ook al een paar keer meer tegen gekomen... Zal het eens in de gaten gaan houden, kan qua software nu ook nog alle kanten op

Vitality Discoshow

• Terryb47
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:35
Ik heb een weekje met de XE1 (met 35mm prime) mogen spelen, optisch niets over te klagen, denk dat het op z'n minst een stop beter is dan m'n X100. Het grootste gemis is voor mij de OVF. Het ligt misschien aan mij, maar ik moet niets van een EVF hebben, ik word er duizelig van en helpt zeker niet wanneer deze laggy is. Verder is de AF verschrikkelijk traag met de 35mm (alle primes zijn traag, de 18-55 was toen nog niet uit, die schijnt wel wat sneller te zijn) net zo traag toen de X100 uitkwam, tis echt een Fuji feature - elke X camera (ook de Xpro1) heeft er last van en aangezien ze dit kunnen verhelpen middels firmware update(s), kan ik het niet begrijpen dat Fuji de cameras zo (cripple) op de markt brengt. Voor mij in ieder geval geen fuji camera meer.

De OMD EM5 schijnt toch echt DE m43 camera te zijn, helaas vind ik de body te klein (en ik heb geen eens grote handen) de camera is echt bezaaid met (zachte goedkoop aanvoelende) knopjes, vind het ergonomisch een ramp. De oude PEN EP lijn vind ik veel beter in de hand voelen, vind het jammer dat er geen EP3 opvolger is uitgekomen. De EPL5 is weer een stap terug, voorkant lijkt het op de EP3, maar de achterkant is een drama. Ik zou zeggen ga naar de winkel en probeer de cameras zelf uit.

flickr heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• jesper86
  • Niet online
De meningen verschillen over de AF. De ene vind het vervelend en de andere heeft er totaal geen last van. De X100 met laatste firmware was voor mij probleemloos, en neem aan dat dat met een up-to-date X-E1 niet anders is, zeker bij voldoende licht niet. En zeker als je het vergelijkt met werelds slechtste AF van de EOS-M. Nieuwe firmware staat al klaar. Sommige zeggen ook dat de AF dan wel weer heel precies is. Het is geen sport-camera, maar dat is een E-M5 ook niet want die houd na de 1e foto gewoon op met focussen.

Maar over het gewoon leuk foto's maken, helemaal mee eens, en daar lijkt iedereen die met die motivatie de camera kiest het er mee eens te zijn, gezien de vele vele positieve reviews van èchte gebruikers. En dan over camera reviews van Tweakers, die kan je beter skippen of vergeten. Op Fujirumors is bijna elke dag wel een (echte persoonlijke) review of twee voorbij gekomen.

• Terrestraeon
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01-06 22:22

Terrestraeon

END OF LINE

Beste mensen, ik heb sinds kort een X-E1 en ben aan een aantal interessante Nikon lenzen medio jaren 80 geraakt die ik een kans wil geven op deze Fuji.

Allemaal goed en wel die adapters maar ik zie er populaire (Kipon), minder populaire (Metabones), dure (Rayqual), goedkope (Fotodiox) en heel goedkope (Chinese dinges van eBay). Zitten er echt verschillen in die dingen? Want als ze geen lens bevatten om dunner gemaakt te worden zijn het in feite toch gewoon aluminium ringen die niets aan de beeldkwaliteit zullen wijzigen, toch? Of spreken we van minieme afstandsverschillen tussen sensor en lens die invloed kunnen hebben, of andere gebreken?

Misschien heeft iemand hier al ervaringen met zulke adapters op zijn X-Pro1 of X-E1?

Terrestraeon wijzigde deze reactie 01-01-2013 23:56 (9%)

• Sixty4
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-05-2018

Sixty4

[64]

Ik heb zelf de goedkoopste adapter van eBay gehaald voor m'n Canon FD lenzen. Het enige wat ik merk is dat de afstandsaanduiding op de lens niet helemaal klopt met op welke afstand er gefocust is. Voor oneindig moet ik dan de lens iets terug draaien, zeg maar.

Mijn adapter lijkt dus iets te kort en niet een heel groot probleem. Als ie te lang is, zal je niet naar oneindig kunnen focussen. (Ben er niet helemaal zeker van of dit juist is, dus correct me if I'm wrong)

Ik vermoed dat de duurdere adapters nauwkeuriger gemaakt zijn, zodat de originele register afstand beter benaderd wordt. Die van mij heeft iets van 16 euro gekost en werkt, op het eerder genoemde na, prima.

PSNid: Sixty4 | Canon Classics Review

• jesper86
  • Niet online
Klopt helemaal Sixty4.

Zou voor iets gaan met in ieder geval 'een' merk. :)

• Milo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-06 20:44

Milo.

klik

Ik vraag me af of het allemaal zo bijzonder is. Zelf heb ik een aantal goedkope ebay dingen gehaald voor de nex en de een heeft wat speling en de andere niet. Oneindig lukt altijd met mn Nikon lenzen.. aangezien het toch handmatig is en ik zelf niet let op afstandsschalen op de lens zelf maak ik me er niet druk om.
De echte merk adapters vind ik echt veel teveel geld voor een stukje metaal zonder electronica.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• jesper86
  • Niet online
Dat is toch ook wat we zeggen. Wat dat betreft kan je een kartonnetje gebruiken als je het goed afmeet, maar het is wel fijn als het gewoon klopt wat er op je lens staat, en er ook daadwerkelijk een mount op zit zodat je 'm kan loslaten. ;) En ik kan je vertellen, als infinity net een stukje voor infinity zit, dan kan je dus niet gewoon lanscape foto's maken door de lens simpelweg op infinity te zetten, maar moet je elke keer met live-view kloten om zeker te weten dat het scherp is ... dat is nogal vervelend.

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Ik heb voor de Kipon gekozen (NIK/FX), duurder met focusring heb ik toch niet nodig met deze manuele lenzen en ik hoor goede dingen over de Kipon, een enkeling zei zelfs dat infinity ook overeenkwam met infinity dus laten we hopen dat het bij mijne ook zo is :) Ik zal wel bevindingen en misschien testfoto's posten.

Nu we het er toch over hebben, het valt me op dat de Fujinon 18-50mm lens ook voorbij oneindig gaat? Afgelopen nacht een poging ondernomen om de sterrenhemel te fotograferen en ik krijg die manueel dus maar niet scherp (auto gat helemaal niet op zo'n donkere nacht). Met de AF-L knop focussen op een heldere ster bracht me dan bij 10m of net erboven volgens de schaal. Manueel knoeien bracht me ook net boven de 10m, maar dat is toch wat stapjes terug tegenover oneindig. Best wel spijtig voor zo'n leuke lens. Anderen die dit ondervonden, of ben ik de eerste die erover klaagt?

Terrestraeon wijzigde deze reactie 03-01-2013 00:03 (5%)

• jesper86
  • Niet online
Fuji X-E1 vs X-Pro1 video door Nikonguy en X-Tranny, wat een combo :9

• jesper86
  • Niet online
x-trans RAW files eindelijk ergens supported. Niet Adobe, maar in Capture One !

http://www.dpreview.com/a...-trans-raw-support-tested

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Hopelijk volgt Adobe met Lightroom nog :) ooit...

Terrestraeon wijzigde deze reactie 15-01-2013 19:59 (8%)

• jesper86
  • Niet online
Wat links over de nieuwe wide prime droomlens:

pricewatch: Fujifilm Fujinon Lens XF14mmF2.8 R

http://roel.me/fujifilm-xf-14mm-f2-8-r/
http://www.fujirumors.com/using-the-xf14mmf2-8-r/
http://www.flickr.com/pho...83673644/with/8384551442/
http://www.fujirumors.com...e-almost-distortion-free/
http://www.fujifilm.com/p...fujinon_lens_xf14mmf28_r/
http://brandonremler.blog...houghts+From+My+Camera%29

*Weet iemand de EAN ? Dan kunnen we ook daadwerkelijk prijzen zien in de pricewatch. :D
https://www.cameranu.nl/n...m-f28/h6504_28004_277764/

En tot slot de 27mm F2.8 R Pancake verwacht later dit jaar !

Zie hier de volledige lens roadmap voor 2013:
http://www.fujifilm.com/p...f_lens/roadmap/index.html

*Foto's van pre-production modellen, bron ePhotozine.

jesper86 wijzigde deze reactie 28-01-2013 21:07 (17%)

• Kasuras
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-06-2015
Ziet er goed uit die 14mm. Met die DOF scale erop ga ik er vanuit dat hij niet meer "doordraait" en dat je dus eindelijk normaal manual kan focusen, dat is een hele vooruitgang. Ook die petal-shaped lens hood is veel mooier dan de vierkante van de eerste 3 lenzen. Denk er serieus over na m'n 18mm er voor in te ruilen (zal wel behoorlijk wat bij moeten betalen), want die is simpelweg niet zo fantastisch. Maar ik ga sowieso nog even wachten om te kijken wat Zeiss gaat doen met de 12mm.
Mooi dat ze naar de klanten luisteren en de producten echt verbeteren, jammer dat dit weinig betekent voor early adopters (met uitzondering van de firmware, die de boel echt heeft verbeterd).

• jesper86
  • Niet online
Ik had eerst ook de Zeiss in mijn hoofd, mocht ik besluiten in dit systeem te investeren, maar nu ik de Fujinon heb gezien vind ik de Zeiss eigenlijk helemaal niet meer zo interessant. Als je de mockups moet geloven is dat namelijk gewoon een fancy AF lens, en zal het dus alleen van de performance moeten hebben. Zal vast goed zijn, maar de foto's die ik van deze Fujinon heb gezien valt al weinig tot niks over te klagen.

En aangezien de 14mm de manual focus feature blijkt te hebben waar ik met de Olympus 12/2 voor m4/3 al weg van was (die stopt inderdaad op infinity en minimum focus), dat kan je dan toch niet laten liggen enkel voor een Zeiss label. Iemand die voor dit systeem gaat heeft denk ik toch wel traditionele bediening op het oog, en een lens als deze is dan de finishing touch. :)

Leuk voor NEX die Zeiss, maar tenzij je de extra mm's speciaal wil heb Fuji 'm eigenlijk niet nodig. ;)

• jesper86
  • Niet online
55-200 en 10-24

• DorkoTheBeast
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-04 14:42
Ben ook zeer geintresseerd in de Fuji X-E1... vooral voor de goede high iso...

Tot ik vernam op andere fora dat Fuji eigenlijk sjoemelt met de ISO waarden.

Als je gaat vergelijken tussen de beelden van b.v. Nex-6 en X-E1/X-Pro1 op dpreview en image-resource dan zie je dat de sluitertijden bij Fuji zo goed als de helft zijn tov de nex

Maw moet je Fuji iso3200 vergelijken met Nex-6 iso 1600?
Is dit iemand al opgevallen?

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
quote:
DorkoTheBeast schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:44:
Ben ook zeer geintresseerd in de Fuji X-E1... vooral voor de goede high iso...

Tot ik vernam op andere fora dat Fuji eigenlijk sjoemelt met de ISO waarden.

Als je gaat vergelijken tussen de beelden van b.v. Nex-6 en X-E1/X-Pro1 op dpreview en image-resource dan zie je dat de sluitertijden bij Fuji zo goed als de helft zijn tov de nex

Maw moet je Fuji iso3200 vergelijken met Nex-6 iso 1600?
Is dit iemand al opgevallen?
Ja, Fuji liegt over de iso waarden. Schandalig maar waar.

• jesper86
  • Niet online
Ook gezien ja, geen hele stop, maar heel vreemd. Zeker aangezien hij zo pronkt met de full manual control met de shutter speed dial en aperture op de lens. Dan wil je het op gevoel kunnen doen zoals sommige dat misschien met een analoge camera deden of misschien een externe lichtmeter gebruiken, als dan de iso waarde niet klopt, valt het toch allemaal in de soep ... een beetje raar.

Ben benieuwd of de X100s hetzelfde is. Die heeft een nieuwe 'versie' van de x-trans sensor vanwege de phase-detect pixels, maar misschien dat er meer anders is. Hij heeft namelijk ook een nieuwe processor met verbeterde processing, voor vooral JPEG, maar er kan vanalles anders zijn. En dat zien we dan snel genoeg terug in de X-Pro2. ;)

• remoss
Het is op z'n zachts gezegd "niet netjes" als Fuji de ISO hoger neerzet dan de werkelijkheid.

Aan de andere kant, als je dat eenmaal weet, blijven toch de zeer goede resultaten over. Als ik zie hoe een 6400 ISO opname eruitziet en al zou het dan in werkelijkheid 4000 ISO zijn, het blijft een knap staaltje werk met dito resultaat.

Deze opname met de X-E1 op 25600 ISO zegt wel wat, al is wellicht in werkelijkheid maar 16000 ISo of zoiets.

http://www.remoss.nl/images/amersfoort_bar1.jpg

Online...

• jesper86
  • Niet online
Mee eens. En juist daarom is het zo'n stom 'foutje' wat gewoon niet nodig was. Ze zullen wel een of ander excuus hebben wat met x-trans te maken heeft wss, maar daar compenseer je dan toch voor. Maar goed, het mag de pret niet drukken. :)

• van_doorn
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:37
Omdat ik het zat was om vaak mijn spiegelreflex (60D) met 3 lenzen mee te sjouwen heb ik besloten om deze te verkopen en opzoek te gaan naar een camera die mij nagenoeg dezelfde functies biedt, mooie plaatjes levert en een stuk handzamer is. Ben na een lange zoektocht bij de Fujifilm X-E1 uitgekomen.

Ik wilde in eerste instantie voor de X-Pro1 gaan vanwege de optische viewfinder, maar de prijs en het ontbreken van een flitser hield me tegen. Daarna dus op de X-E1 uitgekomen :)

van_doorn wijzigde deze reactie 20-03-2013 18:08 (16%)

• jesper86
  • Niet online
Wat een vreemd lage prijzen. Weet niet of daar nog btw bij komt maar dan nog is het voordelig.

Je had zeker gezien dat Adobe de x-trans RAWs nu eindelijk goed support, en de knoop doorgehakt. ;)

• van_doorn
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:37
De prijzen zijn inderdaad erg laag, maar ze zeggen dat de prijs op de website is die je betaald. :)

van_doorn wijzigde deze reactie 20-03-2013 18:11 (37%)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:26

Fiber

Beaches are for storming.

Volledige review van de Fujifilm X-E1 (The Sexy One... ;) ) http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-e1 :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• jesper86
  • Niet online
Daar is 'ie dan, de X-M1, met 16-50mm 'budget' kit zoom.

En misschien nog wel interessanter, de 27mm pancake.

This will be Fuji’s entry level X system camera and likely priced at around $600-650 (body only).

The camera will be announced next week on June 25 and feature exactly the same X-E1 and X-PRO1 16 megapixel X-Trans sensor. And as yous ee from the pictures there is also a “WiFi” mark. There will be the new 27mm pancake too and a new firmware update for both, the X-E1 and X PRO 1 cameas.
Ziet er naar uit dat ze tegen de NEX camera's e.d. op willen vechten. :+

Edit: Damn! geen aperture ring op de 27mm, terwijl de mockup dat wel had! Zie je nou wel, dat krijg je er van als ze zich ineens ook gaan richten op de average consumer. Jammer hoor, want een platte 27mm zaten nou juist ook veel advanced users op te wachten, maar zo verliest hij snel zijn appeal. :-(

jesper86 wijzigde deze reactie 21-06-2013 20:39 (32%)

• jesper86
  • Niet online
Een voordeel, hij's wel erg compact. En ja, die zwarte is de X20 compact camera. :o

Verkrijgbaar in black, silver, en brown. :D

jesper86 wijzigde deze reactie 22-06-2013 21:30 (55%)

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 11:59
Tuurlijk Fuji... Nog een... Ik kan al zo makkelijk kiezen :+

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
quote:
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:11:
Tuurlijk Fuji... Nog een... Ik kan al zo makkelijk kiezen :+
Koop ze gewoon allemaal :-)

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 11:59
Haha nee dat niet. Maar moet wel een keer de knoop door gaan hakken... Anders is de XE-2 of de X200 er straks al :+

Maar waar positioneren ze de X-M1 nu? Eigenlijk in dezelfde range als de X20?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• jesper86
  • Niet online
Ligt een beetje aan de bouwkwaliteit denk ik. Maar denk wel dat 'ie van metaal is, al dan misschien wel dunner dan de X-E1, zoals de X20. In ieder geval niet zo crappy als de E-PM2 van Olympus. Eigenlijk is de X20 de high-end compact met F2-2.8, en OVF met digitale overlay, en de X-M1 dan de low-end mirrorless. Zo'n 3.5-5.6 krijg ik niet echt een geavanceerde camera gevoel bij, maarja het zal kwa scherpte vast een goede lens zijn, hij's niet voor niks zo 'groot', en dan met xtrans sensor erachter heb je zeker te weten wel betere foto's dan met de X20 ... welke met base iso al best fuzzy is. Dus als je dan af en toe naar is800 moet, zal alsnog mooier zijn dan met de X20. Natuurlijk kan je de 18-55 erop zetten maar dan kan je beter een x-e1 kopen want die lens kost los 600 euries. :D

Rumors zijn $600-700 zonder lens, en dan €800 voor de kit ofzo ? Helemaal geen slechte deal, dus zal wel meer zijn dan. :9 Vergeleken met de E-PL5 bijvoorbeeld heb je (denk ik) toch betere bouwkwaliteit, en als de interface een mix is tussen x20 en xe1 ook veel betere bediening, met ook dat extra functie wiel wat olympus alleen in de über expensive e-p5 heeft.

Full specs zijn nu ook Fujirumors te vinden.
quote:
- 16.3 million pixels X-Trans APS-C CMOS active
- (100,12800,25600 an extension) ISO200-6400
- 1/4000 Seconds 30 seconds, shutter speed (160 seconds in the S / M mode) sync 1/180 sec
- 920,000 dot 3.0-inch, 3:2 aspect ratio can tilt up and down, the LCD monitor
- The shooting speed (for 10 consecutive frame 50 continuous frames, in RAW with JPEG) 5.6 frames / second
- Video 1920×1080 30p, 1280×720 30p
- Sound Linear PCM Stereo
- Mode dial with
- Advanced Auto function
- Placed together in the right dial or button operation. Can be operated with one hand
- Wi-Fi, smart phone transmission function
- Built-in flash, super i flash function
- Media SD / SDHC / SDXC
- The size is 116.9 x 66.5 x 39.0mm
- 330g (including battery, media), 280g weight (only body)
- Expected Release Date (body color of some September) July 27
- Estimated retail price of ¥ 75,000 before and after body

jesper86 wijzigde deze reactie 24-06-2013 14:20 (52%)

• jesper86
  • Niet online
Nieuwe topic hier:

Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic.

Hoera ! :9 *Deze oude topicstart kon écht niet meer. :X

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-06 20:51

PowerUp

Moderator Foto & Video
^^ Daar verder dus.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True