Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nXXt schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:18:
[...]

Tja, aan de andere kant betalen diezelfde studenten met dat hogere loon ook mee aan de oude dag van Henk en Ingrid en diverse andere delen van het sociaal vangnet.
Dat is ook het voornaamste punt waar bij mij de schoen wringt, solidariteit werkt blijkbaar maar één kant op. Punt blijft natuurlijk dat de gemiddelde student een maal aan het werk een netto betaler (aan de overheid) word en een Henk en Ingrid aan de onderkant van de arbeidsmarkt of er net buiten netto ontvangers. Echter voor Henk en Ingrid waarbij Henk niet verder kijkt dan Bier en Tieten & Ingrid de Voice of Holland met beide, als je er van houdt opzich niets mis nee is dit een paar denkstappen te ver.

Dat is ook het hele probleem met het binnenhalen van laagopgeleide arbeidsmigranten, dit zijn niet de mensen die hier het geld verdienen, hier zijn veel netto ontvangers bij. In eerste instantie lijkt het mooi makkelijk (en goedkoop, daar gaat het om, de reden dat bijvoorbeeld boertjes geen jeugd meer kunnen vinden is omdat ze amper meer betalen dan 20 jaar geleden aan een scholier.) maar de economische nadelen van relatief veel problemen die bij deze sociaaleconomische arbeidsmigranten voorkomen worden keurig afgewenteld op de rest van Nederland. Dikbuikige ondernemer bij, rest van Nederland betalen.

Dan hoor ik nu, wie moet er dan dat werk doen?
Dat is heel makkelijk, voor een heleboel werk is met wat innovatie een machine te bedenken, het aantal Aspergestekers is ook stukken gereduceerd door het ontwikkelen van een aspergesteekmachine bijvoorbeeld. Zo werkt het in de bloembolletjes ook, een betere bollenpelmachine scheelt 70% bollenpellen na de machine -> 70% minder polen in deze gevallen.

Maar gezien industrie, innovatie en ontwikkeling al jaren in het slop zit hier in Nederland (het R&D budget in Nederland DAALT al jaren en is ongelofelijk laag onder het EU-27 gemiddelde waarin landen als Polen etc. in mee tellen. Daarnaast zitten Technische Universiteiten natuurlijk ook al jaren in de hoek waar de klappen vallen, Minder onderzoek meer 'leerfabriek', meer beconcurreren ipv samenwerken met bedrijven en minder fundamenteel onderzoek. Daarnaast zijn allerlei fratsen als 'sociale' leenstelsels (wat is er sociaal aan: je mag gewoon gaan betalen, je krijgt alleen iets meer uitstel) en max 1 jaar per fase extra extra zuur voor Beta studenten welke vaak een 5 ipv een 4jarige opleiding doen.

Ik denk dat de beste oplossing is als we Nederland gewoon opheffen, kost het ook niets meer. Morgen besluiten we gewoon: Jongens, het is mooi geweest, 31 December 2011 mooi moment, we stoppen er gewoon mee.
Wat de mensen dan zelf moeten doen? Ga maar naar Duitsland of neem een pilletje uit meneer Drion z'n snoeppot.

[ Voor 35% gewijzigd door GoldenSample op 30-12-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Na Donner, krijg we nu dit:
Rutte blokkeerde benoeming Hoogduin als DNB-president

Premier Rutte heeft dit voorjaar persoonlijk de benoeming van Lex Hoogduin, de gedoodverfde kandidaat voor het presidentschap van De Nederlandsche Bank (DNB), geblokkeerd. Rutte vond Hoogduin ongeschikt voor de politieke discussie en niet in staat om de gewenste cultuurverandering bij de centrale bank door te voeren. Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag.

De kandidatuur van Hoogduin, destijds DNB-directeur, werd tot het laatst gesteund door de top en de raad van commissarissen van de centrale bank. Na het veto van Rutte werd Klaas Knot, directeur op Financiën en oud-DNB-directeur, als compromiskandidaat naar voren geschoven. Hij werd op 1 juli benoemd als opvolger van Nout Wellink.

Het is zeer ongebruikelijk dat een premier zich zo nadrukkelijk bemoeit met de benoeming van de president van de centrale bank. Daaraan ging een ongekende machtsstrijd vooraf, waarbij DNB en kabinet lijnrecht tegenover elkaar stonden. Door Hoogduin, de door Wellink gesteunde interne kandidaat, niet te benoemen, rekenden Rutte en minister Jan Kees de Jager (Financiën, CDA) af met het als zwak ervaren optreden van DNB rond de overname van ABN Amro en de ondergang van de IJslandse bank Icesave en DSB Bank.

Rutte ontevreden over optreden Hoogduin tijdens formatie

Rutte baseerde zijn oordeel onder meer op een optreden van Hoogduin tijdens de kabinetsformatie. Op 21 juni 2010 had VVD-onderhandelaar Rutte met zijn collega’s Cohen (PvdA), Pechtold (D66) en Halsema (GroenLinks) aangezeten bij een sessie met enkele economen.CPB-directeur Coen Teulings maakte daar bezwaar tegen de geplande 18 miljard euro aan bezuinigingen. DNB-bestuurder Hoogduin wist in de ogen van Rutte die aanval van Teulings onvoldoende te pareren. Dat was voor de premier de belangrijkste reden Hoogduin bijna een jaar later te vetoën als president van DNB.

Het kabinet wilde een externe kandidaat om een cultuurverandering door te voeren. Daarbij ging het om oud-topambtenaar Kees van Dijkhuizen (VVD) van zakenbank NIBC. Een andere kandidaat, RBS-bankier en voormalig topambtenaar Jeroen Kremers (CDA), trok zich terug uit de strijd.
Als ik het zo dus lees heeft Rutte de kandidatuur van Hoogduin dus om politieke redenen geblokkeerd, aangezien hij onvoldoende de lijn van de, op politieke grondslag, beoogde 18 miljard bezuinigingen kon verantwoorden. En daardoor dus waarschijnlijk Rutte z'n politieke inzet in verlegenheid heeft gebracht.

Alles goed en wel als Hoogduin in aanmerking zou komen voor politieke positie, maar de DNB is een neutraal instituut en daar is geen plaats voor een partij politieke gedreven afrekeningen, waar dit toch sterk op lijkt. Je kan een neutraal geacht persoon immers nooit afrekenen op z'n vermogen een politiek ideologisch standpunt van 1 partij te steunen.

De RvS heeft z'n invloed, sinds Donner zelf al de meeste adviezen van z'n eigen instituut als minister heeft genegeerd, al grotendeels verloren. Maar de DNB geld nog steeds als een politiek onafhankelijk instituut, dat blijkbaar nu ook gevoelig is voor politieke afrekeningen bij benoemingen.

Morgen staat er een uitgebreide analyse in het NRC, ik zal hem met interesse lezen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En maar mooipraten, in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/...31___/VKN01_004/#original

Voor wie er niet in kan, hier een stukje: http://www.volkskrant.nl/...punten-ben-ik-links.dhtml

[ Voor 44% gewijzigd door Ramzzz op 31-12-2011 10:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:05:
Want? Zonder dubbel paspoort kan je niet emigreren? Zal wel niet gewaardeerd worden hier, maar van zulk soort dingen denk ik echt van: daar is de deur, veel plezier. Want wat zijn we toch goed met zeiken over hoe slecht het wel niet is en hoeveel slechter het wordt, maar naar zon paradijs emigreren waar het beter is laten we toch nog maar zitten.
Op dit moment is het in Nederland beter omdat het sociaal stelsel hier beter is, maar het sociaal stelsel wordt naar de maan geholpen door bullshit investeringen zoals dierenpolitie, jsf en 130 km/h. En heb duidelijk vermeld dat het in Turkije ook niet altijd zonneschijn is.

Terwijl Turkije met grote stappen vooruit gaat met o.a import/export vanuit de Arabische wereld gaat de EU alleen maar achteruit.

Natuurlijk kan ik emigreren zonder een Turkse paspoort, maar heb eenmaal een Turkse paspoort en die lever ik niet graag in. Mocht ik naar Turkije emigreren dan wil ik wel mijn volledige rechten behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
In dat interview komt precies naar voren waarom ik Rutte eigenlijk als bestuurder een van de zwakste premiers vind die ik heb meegemaakt. Ik lees namelijk geen interview met een premier, maar met een partij ideoloog die z'n ideeën moet verdedigen, niet een premier die uitstraalt: ik sta boven de partijen en ik ben, op z'n minst, in staat partijpolitieke belangen opzij te zetten.

Daarnaast neemt hij in z'n ideologie ook 2 grote risico's. Ten eerste continueert hij de verkiezingsslogan van de VVD dat de partij goed is voor de economie, terwijl de overheid in Nederland, juist mede door de invloed van VVD beleid, steeds minder invloed heeft op die economie. De uitspraak 'we zetten de banenmachine aan' klinkt hierom wel heel erg onliberaal. Hij neemt dus feitelijk een gok.

Ten tweede is veiligheid onderhevig aan hetzelfde risico, het is een zeer subjectieve gevoel waar de politiek nauwelijks invloed op heeft, maar de media des te meer. Wil je verbetering van het gevoel van veiligheid als partij ook daadwerkelijk verzilveren dan zou je, theoretisch natuurlijk, de telegraaf groep en sbs6 moeten aanpakken.

En dan hebben natuurlijk nog deze uitspraak:
'Nee. De aftrek is een heel goed instrument. Eén: het corrigeert de veel te hoge belastingen in Nederland. Twee: het stimuleert de bezitsvorming. En over die vermeende schulden: ja, wacht eens even, het gaat niet om vakanties. Onder die schulden liggen stenen, grond - een huis dat gewoon waarde heeft... Bovendien staan tegenover die schulden onze pensioenpotten met 700 miljard. Er is geen land ter wereld met zoveel spaargeld.'
Het is een gruwelijk fout om de economie, wanneer je het uitkomt, opeens te beschouwen als een zero-sum-game. Ten eerste zijn onze pensioenpotten, naast dat ze op dit moment in waarde dalen, niet verrekenbaar met bijvoorbeeld de hypotheekschuld. Daarnaast dalen de huizenprijzen gemiddeld sinds de crisis gestaag, het verschil in waarde is uiteindelijk gewoon verliespost voor de burger. Hou het dan gewoon bij het eerste ideologisch gegronde uitspraak dat je de belastingen te hoog vind.

Nee, ik ben absoluut niet overtuigd van de kwaliteit en bestuurlijk vermogen van de premier.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
defiant schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:34:
Nee, ik ben absoluut niet overtuigd van de kwaliteit en bestuurlijk vermogen van de premier.
Even licht offtopic, maar je lijkt me een kritische politiek-watcher. Van welke recente premier was je wél overtuigd van zijn "kwaliteit en bestuurlijk vermogen"? Just curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
zeeg schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:54:
Even licht offtopic, maar je lijkt me een kritische politiek-watcher. Van welke recente premier was je wél overtuigd van zijn "kwaliteit en bestuurlijk vermogen"? Just curious.
In mijn betoog is m'n voornaamste kritiek dat Rutte niet het vermogen heeft boven de partijen te staan, in dat opzicht vind ik hem in vergelijking met recente premiers (Balkenende/Kok/Lubbers) zeer zwak.

Maar los daarvan, is de kwaliteit en bestuurlijk vermogen van recente premiers niet om over naar huis te schrijven. Ik vond Lubbers/Kok 'redelijk' en Balkenende maar 'zeer matig' als bestuurder/premier. Dus echt overtuigd ben ik nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Kok was inderdaad nooit te merken dat hij iets met de PvdA te maken had, nee. Is dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Voor de partij niet, voor het land wel.

Beide bereiken is een utopie. Wat we nu hebben is toch echt voor zeer velen een distopie.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, voor het land vond ik het ook geen zegen. Sinds Kok denken Henk en Ingrid dat het links is om de gehele collectieve sector te liberaliseren/uitverkopen. Weten zij veel dat Kok niet zozeer premier was maar meer de woordvoerder van Premier Zalm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
defiant schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:40:
Als ik het zo dus lees heeft Rutte de kandidatuur van Hoogduin dus om politieke redenen geblokkeerd, aangezien hij onvoldoende de lijn van de, op politieke grondslag, beoogde 18 miljard bezuinigingen kon verantwoorden. En daardoor dus waarschijnlijk Rutte z'n politieke inzet in verlegenheid heeft gebracht.
Eh, nee, precies andersom. Rutte had geen moeite met het eindresultaat, maar met de onderbouwing en de presentatie ervan. Die laatste zijn functionele, geen politieke kwalificaties. Kortom, Rutte koos juist niet voor een ja-knikker.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MSalters schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:25:
Eh, nee, precies andersom. Rutte had geen moeite met het eindresultaat, maar met de onderbouwing en de presentatie ervan. Die laatste zijn functionele, geen politieke kwalificaties. Kortom, Rutte koos juist niet voor een ja-knikker.
Dat is wel erg mooi praten van een politiek gemotiveerd veto. Die 18 miljard waren alleen te verdedigen als je een VVD-bril op zet, en blijkbaar wilde Rutte alleen iemand die die VVD-bril wil opzetten ipv objectief te zijn. Dat heeft niets met functionele kwalificaties te maken.

Op deze manier kan Rutte dus elke benoeming tegenhouden die niet bereid is het VVD-verhaal te houden, ook al zitten er veel ideologische (subjectieve) aannames in.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Briljante strategie heeft het kabinet toch op onderwijsgebied. De opleiding die ik momenteel volg (Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft) zal in de komende jaren de studielast verminderen met zo'n 15%. Dit volgens plannen in handen van de studentenvakbond in Delft (VSSD). Het is uiteraard te verwachten dat dit een daling van de kwaliteit van het programma zal betekenen.

Dit zag ik al tijden aankomen: de gemiddelde studieduur ligt de afgelopen jaren steevast boven de 7 jaar, terwijl er nominaal 5 jaar voor staat. De laatste cijfers laten meen ik een gemiddelde studieduur van 7.8 jaar zien.

Het probleem is echter dat het inperken van de studieduur niet per se tot een kostendaling leidt: de faculteit heeft zelf al meermaals aangegeven dat men aan de langstudeerders maar weinig extra tijd en moeite kwijt is. De universiteit krijgt niet extra geld door de langstudeerders en de langstudeerders ontvangen geen extra studiefinanciering, de enige optie voor de uitloop is maximaal lenen bij DUO/IB-groep.

Maar nee, men moet maar zo snel mogelijk de arbeidsmarkt op om belasting te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
nXXt schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:20:
Briljante strategie heeft het kabinet toch op onderwijsgebied. De opleiding die ik momenteel volg (Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft) zal in de komende jaren de studielast verminderen met zo'n 15%. Dit volgens plannen in handen van de studentenvakbond in Delft (VSSD). Het is uiteraard te verwachten dat dit een daling van de kwaliteit van het programma zal betekenen.

Dit zag ik al tijden aankomen: de gemiddelde studieduur ligt de afgelopen jaren steevast boven de 7 jaar, terwijl er nominaal 5 jaar voor staat. De laatste cijfers laten meen ik een gemiddelde studieduur van 7.8 jaar zien.

Het probleem is echter dat het inperken van de studieduur niet per se tot een kostendaling leidt: de faculteit heeft zelf al meermaals aangegeven dat men aan de langstudeerders maar weinig extra tijd en moeite kwijt is. De universiteit krijgt niet extra geld door de langstudeerders en de langstudeerders ontvangen geen extra studiefinanciering, de enige optie voor de uitloop is maximaal lenen bij DUO/IB-groep.

Maar nee, men moet maar zo snel mogelijk de arbeidsmarkt op om belasting te gaan betalen.
Ik vind het niet onterecht dat men bij bepaalde studies eens gaat kijken naar de studielast. Als de gemiddelde studieduur daadwerkelijk 7,8 jaar is (en dat geloof ik graag), dan is de studielast misschien echt wel te hoog. Ik ken vanuit het Delftsche meerdere verhalen van afstudeerbegeleiders waarbij het nominaal afronden van het afstudeeronderzoek onmogelijk is. Waar 9 maanden de norm is blijven bepaalde begeleiders opdrachten oprekken totdat de student ruim meer dan die 9 maanden bezig is geweest. Iets dergelijks kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Afstuderen is doorgaans inderdaad een langdurig karwei en er zijn inderdaad verhalen over vreemde begeleiders, maar binnen mijn opleiding hoor ik daar maar weinig over. Het gros van de studievertraging treedt ook op bij de bachelorfase en in veel mindere mate in de masterfase. Op zich is dit te verwachten, omdat men uit allerlei disciplines de relevante vaardigheden probeert bij te brengen om zo een solide en brede basis te vormen voor de masterfase. Zeker bij een multidisciplinair veld als luchtvaart- en ruimtevaarttechniek krijg je dan al snel een groot en intensief programma.

Mijns inziens is het ook niet zo problematisch dat een opleiding langer duurt. Men waarschuwt op voorhand in de voorlichting dat de kans op uitloop erg groot is. Wanneer een student dan willens en wetens aan een dergelijke opleiding begint en de gevolgen (veel lenen of heel hard aan je studie werken plus een eventuele bijbaan) accepteert, is er mijns inziens geen reden om vanuit de overheid in te grijpen.

Het is jammer dat de bachelor-masterstructuur leidt tot een blind 'vijf jaar is vijf jaar'-idee. Er moet ruimte zijn voor maatwerk. Veel van de belangrijkste werkgevers van afgestudeerden adviseren via het industrial board de faculteit en zij geven aan dat ze graag de huidige, breed opgeleide ingenieurs willen die iets naast hun opleiding hebben kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nXXt schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:51:
...Er moet ruimte zijn voor maatwerk. ...
Universiteiten worden al geruime tijd in productiefaciliteiten van een gestandaardiseerd massaproduct veranderd. Maatwerk is vermoed ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En daar heb je direct waarom langstudeerder peperduur zijn. Ze kosten de staat een fortuin, is het dan heel vreemd dat ze geen subsidie krijgen terwijl ze de staat een fortuin kosten?

Qua studielast, bij zon opleiding (en heel veel andere beta opleidingen) moet er gekeken worden of je het 5 jaar wil hebben en materiaal schrappen, of je maakt het een langere opleiding. Maar een 5-jarige opleiding die nooit in de tijd die ervoor staat gedaan wordt is nogal stom imo.
Veel van de belangrijkste werkgevers van afgestudeerden adviseren via het industrial board de faculteit en zij geven aan dat ze graag de huidige, breed opgeleide ingenieurs willen die iets naast hun opleiding hebben kunnen doen.
Dan moeten ze er zelf maar eens geld insteken, maar die bedrijven klagen liever en geven hun geld weg aan bonussen van zowel de top als de sales mensen, dan dat ze geld erin willen steken om hun droom beeld van een ingenieur te krijgen, blijkbaar maakt het ze toch niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dat ze graag de huidige, breed opgeleide ingenieurs willen die iets naast hun opleiding hebben kunnen doen.
Zoals? Als dat nodig is voor de arbeidsmarkt, dan kun je dat ook zien als een investering die de student moet doen, of de industrie moet bekostigen. Het is een spanningsveld, maar het klinkt zelfs mij als een iets te makkelijk excuus in de oren.

Als ik trouwens had gedaan wat de pharma-industrie wilde, dan was ik eerst gespecialiseerd, daarna breed georienteerd en daarna weer gespecialiseerd ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Shabbaman

Got love?

begintmeta schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Universiteiten worden al geruime tijd in productiefaciliteiten van een gestandaardiseerd massaproduct veranderd. Maatwerk is vermoed ik te duur.
Zelf heb ik het idee dat dat eerder komt doordat UD's bij voorkeur zo min mogelijk tijd aan hun studenten besteden zodat ze met hun hobbyprojectjes kunnen knoeien.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shabbaman schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:58:
Zelf heb ik het idee dat dat eerder komt doordat UD's bij voorkeur zo min mogelijk tijd aan hun studenten besteden zodat ze met hun hobbyprojectjes kunnen knoeien.
Als voormalig UD kan ik je vertellen dat dat complete onzin is. Het probleem is dat universiteiten, vakgroepen, hoogleraren en ook UDs worden afgerekend op allerlei gebieden. Onderwijs is er een van, promoties, publicaties, beurzen, etc. Een universitair docent is niet een leraar op een middelbare school, maar vaak ook een manager van een onderzoeksgroep.

Academisch is meer dan alleen studenten klaarstomen. Promoties moeten binnen een bepaalde tijdsperiode, de promotiebonus is een belangrijke inkomstenbron voor universiteit en vakgroep, waardoor promovendi ook gewoon artikelenfabrieken worden en er weinig tijd is voor echte opleiding. Ik zou graag willen dat ik tijd had gehad toen voor hobbyprojectjes...

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 02-01-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het is jammer dat de bachelor-masterstructuur leidt tot een blind 'vijf jaar is vijf jaar'-idee. Er moet ruimte zijn voor maatwerk. Veel van de belangrijkste werkgevers van afgestudeerden adviseren via het industrial board de faculteit en zij geven aan dat ze graag de huidige, breed opgeleide ingenieurs willen die iets naast hun opleiding hebben kunnen doen.
Ik neem aan dat ze zelf maar al te goed weten dat ze bij bijvoorbeeld een industrial board aan het verkeerde adres zijn voor beïnvloeding van beleid. Zo'n wens uitspreken die regelrecht ingaat tegenover het opgelegde beleid klinkt denk ik namelijk niet echt motiverend voor studenten.
begintmeta schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:19:
Dat geld over de gehele linie van het hoger onderwijs, ook HBO's hebben ook al behoorlijk wat aan kwaliteit ingeboet. Probleem is deels dat onderwijs toegankelijk moet zijn en daarnaast wordt afgerekent op elke succesvol afgestudeerde student. Dat in combinatie met introductie van management/bestuurslagen in het onderwijs die puur naar business kant keken en je hoeft niet gek op te kijken dat er een zeer sterke incentive was voor kwaliteitsdaling tot zelfs fraude.

En dat is iets wat je de politiek wel zeer kwalijk kan nemen, een hoop beleid is gericht op kostenbesparing, maar men durft de opofferingen en risico's daarvan niet te benoemen en de verantwoordelijkheid daarvoor niet te nemen. Die verantwoordelijk wordt vaak afgewenteld op uitvoerende instanties, want die hebben niet gehandeld in de geest van de het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

gambieter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:05:
[...]

Als voormalig UD kan ik je vertellen dat dat complete onzin is. Het probleem is dat universiteiten, vakgroepen, hoogleraren en ook UDs worden afgerekend op allerlei gebieden. Onderwijs is er een van, promoties, publicaties, beurzen, etc. Een universitair docent is niet een leraar op een middelbare school, maar vaak ook een manager van een onderzoeksgroep.

Academisch is meer dan alleen studenten klaarstomen. Promoties moeten binnen een bepaalde tijdsperiode, de promotiebonus is een belangrijke inkomstenbron voor universiteit en vakgroep, waardoor promovendi ook gewoon artikelenfabrieken worden en er weinig tijd is voor echte opleiding. Ik zou graag willen dat ik tijd had gehad toen voor hobbyprojectjes...
Goed, je mag het ook promoties, publicaties en beurzen noemen, maar dat is in ieder geval geen tijd die aan studenten wordt besteed. Niet dat die zaken niet moeten gebeuren, maar het is niet zo dat de universiteit er enkel en alleen is voor de studenten. Maar goed, wat was het verband met de dagelijkse politiek ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shabbaman schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:57:
Goed, je mag het ook promoties, publicaties en beurzen noemen, maar dat is in ieder geval geen tijd die aan studenten wordt besteed.
Maar dat is dus echt complete onzin. Promovendi worden opgeleid, het opleidingsaspect gaat echt wel verder dan wat onwillige studenten vasthouden in een collegezaal. Wat je zegt is een complete karikatuur en heeft echt helemaal niets met welke realiteit dan ook te maken.

Een universiteit is niet een middelbare school waar de scholieren het enige product zijn. Alhoewel sommige (domme) politici anders lijken te denken.
Niet dat die zaken niet moeten gebeuren, maar het is niet zo dat de universiteit er enkel en alleen is voor de studenten. Maar goed, wat was het verband met de dagelijkse politiek ook alweer?
Studiebeurzen, gelden voor innovatie en onderzoek, opleiding, Nederland als kenniseconomie. Nederlandse studenten hebben nu nog wel een goede naam, maar dat wordt steeds minder door de eenheidsworst die men probeert te maken van de universiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

gambieter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:06:
[...]

Maar dat is dus echt complete onzin. Promovendi worden opgeleid, het opleidingsaspect gaat echt wel verder dan wat onwillige studenten vasthouden in een collegezaal. Wat je zegt is een complete karikatuur en heeft echt helemaal niets met welke realiteit dan ook te maken.
Promovendi zijn nu ook studenten? Daar gaat de basisbeurs in ieder geval niet heen. Maar goed, ik wil het wel schuiven op het verschil tussen jouw studie (farma, meen ik) en de studies waar ik ervaring mee heb. Mijn ervaring met de universiteit gaat niet verder dan dat docenten een paar uur college geven met jaren oude sheets (sheets ja, geen powerpoint) en dat alle practica werden overgelaten aan studentassistenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shabbaman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:08:
Promovendi zijn nu ook studenten?
Promovendi zijn ook een opleidings"product" van de universiteit (alhoewel ik de visie om het als een product te zien niet prettig vind). Denk je serieus dat universiteiten er alleen maar zijn om colleges te geven aan studenten?
Maar goed, ik wil het wel schuiven op het verschil tussen jouw studie (farma, meen ik) en de studies waar ik ervaring mee heb. Mijn ervaring met de universiteit gaat niet verder dan dat docenten een paar uur college geven met jaren oude sheets (sheets ja, geen powerpoint) en dat alle practica werden overgelaten aan studentassistenten.
Medische biologie, en ik heb zelf onderwijs gegeven op geneeskunde en doe het nu vrijwillig bij een britse Biologie faculteit. Wat je dus zegt is dat je algemene conclusies trekt over hoe UDs werken en wat hun drijfveren zijn, gebaseerd op een N=1 ervaring zonder dat je zelfs maar achter de schermen hebt kunnen kijken. Dat is in ieder geval geen academische denkwijze.

Ik heb iets minder dan 20 jaar terug nog onderwijs gegeven op een laboratoriumschool, gebruik makend van bord en krijt. Ik had overheadsheets, maar gebruikte het bord om mezelf wat te vertragen en niet te snel door de stof te gaan. Ook maakt het dat meer de eigen woorden en tekeningen. Is alleen een Powerpoint-presentatie een echt college? Ik mag hopen dat je verder kijkt dan de vorm en meer naar de inhoud.

Voor de colleges die ik nu geef ga ik ook niet elk jaar nieuwe Powerpoint presentaties maken, hoogstens aanpassen als nodig. En ja, verwacht je echt dat de directeur elke nieuwe medewerker inwerkt? Zo nee, waarom dan wel alle practica zelf doen? Is het niet meer frustratie of zo met je studies die hier de boventoon voert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

furby-killer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:17:
[...]
En daar heb je direct waarom langstudeerder peperduur zijn. Ze kosten de staat een fortuin, is het dan heel vreemd dat ze geen subsidie krijgen terwijl ze de staat een fortuin kosten?
Er zit een verschil tussen kosten en gederfde inkomsten. Mensen die parttime werken, kiezen voor een sabattical of een 'gap year' onttrekken zich ook een deels van het bijdragen aan de maatschappij.
Qua studielast, bij zon opleiding (en heel veel andere beta opleidingen) moet er gekeken worden of je het 5 jaar wil hebben en materiaal schrappen, of je maakt het een langere opleiding. Maar een 5-jarige opleiding die nooit in de tijd die ervoor staat gedaan wordt is nogal stom imo.
De bachelor-masterstructuur schrijft voor dat technische opleidingen in totaal vijf jaar duren. Vroeger was het overigens ook een zesjarige opleiding, maar dat kon niet meer in de BaMa-plannen. Materiaal schrappen is blijkbaar de enige oplossing, maar puur bekeken is dat wel wat merkwaardig.
Dan moeten ze er zelf maar eens geld insteken, maar die bedrijven klagen liever en geven hun geld weg aan bonussen van zowel de top als de sales mensen, dan dat ze geld erin willen steken om hun droom beeld van een ingenieur te krijgen, blijkbaar maakt het ze toch niet zoveel uit.
Er wordt al gekeken naar financiering vanuit de industrie, maar zo gemakkelijk gaat dat allemaal niet. Het is niet pure onwil. Daarnaast wordt er al veel samengewerkt met de industrie.
gambieter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:31:
[...]
Zoals? Als dat nodig is voor de arbeidsmarkt, dan kun je dat ook zien als een investering die de student moet doen, of de industrie moet bekostigen. Het is een spanningsveld, maar het klinkt zelfs mij als een iets te makkelijk excuus in de oren.
Zoals bestuurswerk, commissies bij studieverenigingen of studentenverenigingen, deelname aan studentenprojecten (o.a. de Nuna van het Nuon Solar Team). De student doet al een investering, hij spendeert extra tijd aan het werk naast de opleiding en hij zal dus ook gedurende de uitloop van de studie extra collegegeld betalen. Al het geld dat de opleiding extra kost (nog los van een langstudeerboete) moet uiteindelijk uit eigen zak betaald worden, al zal het voor velen in eerste instantie neerkomen op een hogere studieschuld.

Ik doe langer over mijn studie omdat ik naast mijn opleiding nog dingen doe voor de studievereniging (daarnaast waren er andere omstandigheden gedurende mijn eerste jaar, maar goed). Ik vind het niet meer dan reëel dat ik alleen voor de nominale studieduur studiefinanciering krijg en dat ik daarna alleen nog kan lenen (met een overigens zeer gunstige regeling). Dat is al een investering.
Als ik trouwens had gedaan wat de pharma-industrie wilde, dan was ik eerst gespecialiseerd, daarna breed georienteerd en daarna weer gespecialiseerd ;)
Gelukkig lijkt de aerospace-industrie iets minder grillig qua voorkeuren. :P
defiant schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:18:
[...]
Ik neem aan dat ze zelf maar al te goed weten dat ze bij bijvoorbeeld een industrial board aan het verkeerde adres zijn voor beïnvloeding van beleid. Zo'n wens uitspreken die regelrecht ingaat tegenover het opgelegde beleid klinkt denk ik namelijk niet echt motiverend voor studenten.
Een aantal bedrijven ondersteunt overigens ook de studievereniging in het protest tegen de maatregelen, het is meer dan enkel klagen binnen het industrial board. Men probeert druk uit te oefenen op de politiek, maar dat gaat natuurlijk lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nXXt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:18:
...
Mensen die parttime werken, kiezen voor een sabattical of een 'gap year' onttrekken zich ook een deels van het bijdragen aan de maatschappij.
...
Een wat vreemde stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nXXt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:18:
Zoals bestuurswerk, commissies bij studieverenigingen of studentenverenigingen, deelname aan studentenprojecten (o.a. de Nuna van het Nuon Solar Team).
De eerste twee vind ik geen goede reden en niet specifiek voor de studie, de laatste wel. Of gaat het om een studentenvereniging specifiek voor jouw studie, of een algemene studentenvereniging?
Ik doe langer over mijn studie omdat ik naast mijn opleiding nog dingen doe voor de studievereniging (daarnaast waren er andere omstandigheden gedurende mijn eerste jaar, maar goed). Ik vind het niet meer dan reëel dat ik alleen voor de nominale studieduur studiefinanciering krijg en dat ik daarna alleen nog kan lenen (met een overigens zeer gunstige regeling). Dat is al een investering.
Ik ben heel actief geweest in mijn schaakvereniging, anderen zijn hele weekenden kwijt aan de voetbalvereniging. Iets wat specifiek is voor de studie kan zeker van belang zijn, maar algemene studentenverenigingen zijn imo een luxeproduct :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een studievereniging (studiegerelateerde activiteiten) lijkt me juist erg nuttig, in tegenstelling tot een studentenvereniging (niet nuttig, vooral leuk).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kenneth schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:26:
Een studievereniging (studiegerelateerde activiteiten) lijkt me juist erg nuttig, in tegenstelling tot een studentenvereniging (niet nuttig, vooral leuk).
Mea culpa, ik zie dat nXXt dat onderscheid al maakte. Die tweede koffie is hard nodig :+ .

De studievereniging kan natuurlijk ook een feestcommissie hebben (leuk, nut twijfelachtig) en industriecommissie hebben (nuttig, misschien niet erg leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

kenneth schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:26:
Studiegerelateerd is natuurlijk wel enigszins rekbaar :+

Heb een ongeveer-maandblad en een jaarboek gemaakt voor de studievereniging, in de organisatie gezeten voor een vliegrally, het faculteitscafé opgezet en zit nu in de redactie van het blad (journal) van de studievereniging.
gambieter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:33:
[...]
Mea culpa, ik zie dat nXXt dat onderscheid al maakte. Die tweede koffie is hard nodig :+.
* nXXt gaat ook zo aan de koffie
De studievereniging kan natuurlijk ook een feestcommissie hebben (leuk, nut twijfelachtig) en industriecommissie hebben (nuttig, misschien niet erg leuk).
Onze studievereniging heeft meerdere feestcommissies, maar ook vele inhoudelijke commissies (o.a. symposia). Het is echter lastig om echt een harde scheiding aan te brengen, aangezien de inhoudelijker commissies ook baat hebben bij een goed verenigingsleven (meer actieve leden, die elkaar kennen) en daar kan een feestcommissie aan bijdragen.

LATE EDIT:
Daar ben ik me bewust van, maar het stellen dat langstudeerders de maatschappij een fortuin kosten is dat mijns inziens ook.

[ Voor 9% gewijzigd door nXXt op 03-01-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
gambieter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:51:
[...]
Dat is wel erg mooi praten van een politiek gemotiveerd veto. Die 18 miljard waren alleen te verdedigen als je een VVD-bril op zet, en blijkbaar wilde Rutte alleen iemand die die VVD-bril wil opzetten ipv objectief te zijn. Dat heeft niets met functionele kwalificaties te maken.
Nee, dat is dus precies wat er niet gebeurde. Rutte liet de kandidaat vallen die de 18 miljard verdedigde ("VVD bril"), omdat zijn verhaal rammelde.

Achterliggend was er natuurlijk de complexere vraag van het primaat van de politiek. Met de huidige EU crisis wordt er vaak gesuggereerd om de ECB met meer politieke taken te belasten, wat de macht weghaalt bij de democratische organen. Het veto van Rutte kun je hier niet los van zien; de huidige regering is niet van plan om soevereiniteit aan centrale bankiers over te dragen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
En ondertussen wilt de provincie Friesland een domein kopen voor twee miljoen. Nee, dat geld kan inderdaad niet beter besteed worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De_Bastaard schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:06:
En ondertussen wilt de provincie Friesland een domein kopen voor twee miljoen. Nee, dat geld kan inderdaad niet beter besteed worden...
Lijkt mij een uitstekende investering. Heb je trouwens ook inhoudelijke argumenten of kom je niet verder dan een gevoel vanuit de onderbuik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Laatst online: 03-09 19:08
In mijn ogen is dit een puur cosmetische investering. Lijkt me ook niet het beste signaal om af te geven in deze tijd.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

argro schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:13:
[...]
Lijkt mij een uitstekende investering. Heb je trouwens ook inhoudelijke argumenten of kom je niet verder dan een gevoel vanuit de onderbuik?
Mja? Hoe gehandicapt zijn de Friezen nu dan dat ze zo'n .nl moeten gebruiken? Ja, ik weet dat Friesland zichzelf superieur acht binnen het Koninkrijk met hun aparte taal, onleesbare (*)naamborden etc. Als men dan zo nodig alles zelf wil hebben dan scheiden ze zich maar af van de rest van dit land :w

Onderbuik? Nee hoor, gewoon gezond verstand. Ik geef ook geen geld uit als ik gedwongen ben om mijn uitgaven aan banden te leggen om wat voor reden dan ook. Zolang de politiek enkel alles duurder maakt voor de burger (ja, de Rijksoverheid maar zeker ook de provinciale doet dat, enkel niet rechtstreeks) moeten ze kappen met onzinuitgaven als dit.

Maar goed, zoals ik op het werk ook probeer investeringsaanvragen te motiveren: minimaal 5 redenen om het wel te doen en minimaal 3 redenen om het niet te doen opschrijven. Toon je redelijk onderbouwd aan dat iets nodig is, anders loop je vanzelf al vast in het redeneren, denk je uit emotie en is de uitgave geen goed idee.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Bastien schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:29:
[...]
Mja? Hoe gehandicapt zijn de Friezen nu dan dat ze zo'n .nl moeten gebruiken? Ja, ik weet dat Friesland zichzelf superieur acht binnen het Koninkrijk met hun aparte taal, onleesbare (*)naamborden etc.
Wat een volledig stupide, wereldvreemde opmerking. Je kunt het best oneens zijn met de aanschaf van een domein, maar doe dat dan met zinnige opmerkingen en niet met dergelijk ongeïnformeerd geraaskal.
  1. Het Fries is erkend als (minderheids)taal omdat er sprake is van een eigen taalgeschiedenis, een eigen standaardtaal met standaardspelling en er een redelijke hoeveelheid literatuur in de taal verschenen is.
  2. Sommige namen zullen voor een niet-Fries wellicht onuitspreekbaar zijn, maar onleesbaar zullen ze niet zijn. Men gebruikt het reguliere alfabet met de nodige accenttekens. Daarnaast zijn de plaatsnaamborden tweetalig, waarbij de Nederlandse spelling veelal de bovenste benaming is en de Friese naam er onder staat. Er zijn maar een paar gemeenten die de Friese naam voeren en het Nederlands onder de Friese naam hebben staan. Namen van straten kunnen in het Fries zijn, zoals 'buorren' (buurt) en 'skoalstrjitte' (schoolstraat), maar ook dat is niet meer dan logisch: zo heten die straten nu eenmaal al tijden.
Ga jij ook naar Bonaire of Curaçao met de melding dat de mensen 'maar normaal moeten praten'. Loop je daar ook te jengelen dat men in Kralendijk een straat 'Kaya Korona' heeft?

Superioriteitsgevoelens zul je ongetwijfeld bij een zeer kleine minderheid van de Friezen kunnen vinden, je hebt een paar verstokte oude Friezen die altijd lopen te zeuren over 'die Hollanders'. Je zult echter vergelijkbare sentimenten bij minderheden in Brabant of Groningen vinden. Er zijn genoeg Friezen die relatief weinig met hun provincie op hebben en er zijn Friezen die enige provinciale trots hebben (wederom zoals in Brabant voorkomt, of Twente). Het is aperte onzin te stellen dat 'de Friezen' zich superieur voelen.

Maar als jouw ervaringen met Friezen anders zijn, kan misschien dat komen omdat ze anders reageren tegen een onbeschofte hork die loopt te zeuren dat ze 'normaal moeten praten'.

Was getekend, een Fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

argro schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:13:
Ik stel voor dat je dan ook inhoudelijke argumenten geeft om het wel te doen, anders is de mening dat het een uitstekende investering is zeker niet beter onderbouwd dan de tegenovergestelde mening welke je een onderbuikmening noemt :) .

Ik ben wel benieuwd naar de businesscase, en hoe men in een tijdperk van bezuiniging een dergelijk luxe, cosmetisch product terug wil verdienen. Ik zie er niet zo snel voordelen in om een aparte extensie te hebben, afgezien van lokale gevoelens en eigen identiteit. Dat geld ook voor de Catalanen die het ook hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 03-01-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

De_Bastaard schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:06:
Natuurlijk kan het "beter" besteed worden maar dat wil niet zeggen dat deze investering slecht is.

Je kan stellen dat met deze investering in ".frl" vooral voor de vlakken op toerisme en profilering kan het een zeer verstandige investering zijn. Je laat zien dat je serieus bezig bent als provincie en ook op digitaal vlak meetelt. Daarnaast is het promotie van de taal die toch langzaam aan het uitsterven is en imho behouden moet blijven als een taal omdat het een groot deel cultureel erfgoed is. Of je het nu gebrabbel vind of niet het is wel degelijk een taal.

Daarnaast weet je niet wat de inkomsten zijn. Als de investering duidelijk geld opbrengt wat meer is dan het geïnvesteerde bedrag waarom is het dan zo enorm slecht?

Dat trouwens voor iemand uit Drenthe die geboren is in Groningen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 03-01-2012 22:39 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Touchdomex schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:35:
Daarnaast weet je niet wat de inkomsten zijn. Als de investering duidelijk geld opbrengt wat meer is dan het geïnvesteerde bedrag waarom is het dan zo enorm slecht?
Dat is de businesscase. Als het meer oplevert dan kost, geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
gambieter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:27:
[...]

Ik stel voor dat je dan ook inhoudelijke argumenten geeft om het wel te doen, anders is de mening dat het een uitstekende investering is zeker niet beter onderbouwd dan de tegenovergestelde mening welke je een onderbuikmening noemt :).

Ik ben wel benieuwd naar de businesscase, en hoe men in een tijdperk van bezuiniging een dergelijk luxe, cosmetisch product terug wil verdienen. Ik zie er niet zo snel voordelen in om een aparte extensie te hebben, afgezien van lokale gevoelens en eigen identiteit. Dat geld ook voor de Catalanen die het ook hebben.
Het is vrij gebruikelijk dat degene die als eerste met een bepaalde stelling komt daar een onderbouwing bij levert. Maar een paar argumenten om wel zo'n domein te kopen hebben vooral met toerisme en behoud van een stukje cultuur te maken. Het toerisme is in Friesland een grote inkomstenbron (omzet totaal ruim 800 miljoen euro). Een eenmalige investering in een domeinnaam van 2 miljoen euro vind ik in dat perspectief op het eerste gezicht best te billijken.

De ervaring met de prijzen van domeinnamen leert dat deze doorgaans fors duurder worden in plaats van goedkoper. In dat kader is het kopen van een domeinnaam overigens slechts het ruilen van euro's tegen een goed, dat kost niets. Pas wanneer je gaat afschrijven op dat goed is sprake van een kostenpost. Van die afschrijving zal bij een prijsstijging geeneens sprake zijn, integendeel.

Al met al lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat één domeinnaam voor diverse website die aan het toerisme in Friesland gerelateerd zijn het makkelijker maakt voor toeristen om zaken op te zoeken. Een betere vindbaarheid levert doorgaans meer bezoekers op, zowel op internet als in levende lijve. Ik verwacht dat internet voorlopig nog niet uit de gratie raakt. Nu een relatief beperkt bedrag investeren in een betere vindbaarheid lijkt mij dus te billijken, ook in tijden waarin ook de provincie Friesland op de kleintjes moet letten.

Wat waren de argumenten tegen ook al weer?

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 03-01-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb nooit geweten dat Friesland moeilijk te vinden was?

Extra domeinnamen voor streken binnen het rijk lijkt me bijzonder onhandig, juist vanuit oogpunt van vindbaarheid.

Maar dat is slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

argro schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:45:
Het is vrij gebruikelijk dat degene die als eerste met een bepaalde stelling komt daar een onderbouwing bij levert.
Op het moment dat jij een tegengestelde mening geeft leg je bij jezelf de plicht neer ook onderbouwing te geven, om te voorkomen dat het welles-nietes wordt :) .

Dank voor de onderbouwing, ga ik straks naar kijken.
Nu een relatief beperkt bedrag investeren in een betere vindbaarheid lijkt mij dus te billijken, ook in tijden waarin ook de provincie Friesland op de kleintjes moet letten.
Vergeet echter niet dat je er niet bent met de extensie .frl. Alle bedrijven zullen extra domeinen nodig hebben (want die .nl gaat men ook nodig hebben), met bijbehorende kosten, reclame maken voor de extensie zal nodig zijn voor toeristen (want die gaan niet zo snel een .frl verwachten), etc. Degenen die Friesland niet kunnen vinden zullen er ook niet zo snel terecht komen ;) .
Al met al lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat één domeinnaam voor diverse website die aan het toerisme in Friesland gerelateerd zijn het makkelijker maakt voor toeristen om zaken op te zoeken.
Even voor alle zekerheid: het gaat niet om een domeinnaam, maar om de extensie .frl (een TLD, top level domain). Zie het nieuwsbericht :) .

[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 03-01-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ramzzz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:54:
Ik heb nooit geweten dat Friesland moeilijk te vinden was?
Ik ook niet. Wie beweert dat dan?
gambieter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:55:
[...]

Op het moment dat jij een tegengestelde mening geeft leg je bij jezelf de plicht neer ook onderbouwing te geven, om te voorkomen dat het welles-nietes wordt :) .
Mea culpa. Ik had de niet geheel serieus bedoelde gespiegelde reactie achterwege moeten lagen.
[...]

Vergeet echter niet dat je er niet bent met de extensie .frl. Alle bedrijven zullen extra domeinen nodig hebben (want die .nl gaat men ook nodig hebben), met bijbehorende kosten, reclame maken voor de extensie zal nodig zijn voor toeristen (want die gaan niet zo snel een .frl verwachten), etc. Degenen die Friesland niet kunnen vinden zullen er ook niet zo snel terecht komen ;) .
Misschien heeft de provincie die 2 mio in no-time terugverdient door de verkoop van de .frl extensie aan bedrijven?
[...]

Even voor alle zekerheid: het gaat niet om een domeinnaam, maar om de extensie .frl.
Is mij bekend. De diverse berichten spreken echter ook over een domein(naam). Vandaar misschien de verwarring.
gambieter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:06:
[...]

[...]

Jij had het over domeinnamen, vandaar. Ik zie dat je de doorstreepoptie hebt gevonden :p .
Het nieuwsbericht wat je zelf aanhaalt (http://www.nu.nl/internet...sland-2-miljoen-euro.html) heeft nota bene 'domeinnaam' in de titel staan. Ondanks dat dit ongetwijfeld niet correct is, ik neem dat graag van jou aan, geef ik het aan als mogelijke bron van de verwarring.

[ Voor 89% gewijzigd door argro op 03-01-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

argro schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:56:
Mea culpa. Ik had de niet geheel serieus bedoelde gespiegelde reactie achterwege moeten lagen.
No worries :) .
Misschien heeft de provincie die 2 mio in no-time terugverdient door de verkoop van de .frl extensie aan bedrijven?
Dat lijkt me echter niet de bedoeling van zo'n TLD, om het lokale bedrijfsleven geld af te troggelen. Er zal juist extra geld de provincie binnen moeten komen, van buiten. Anders is het alleen broekzak-vestzak en zal het bedrijfsleven het zwaarder krijgen :) .
Is mij bekend. De diverse berichten spreken echter ook over een domein. Vandaar misschien de verwarring.
Jij had het over domeinnamen, vandaar. Ik zie dat je de doorstreepoptie hebt gevonden :p .

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 03-01-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

argro schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:56:
[...]
Ik ook niet. Wie beweert dat dan?
argro schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:45:
Een betere vindbaarheid levert doorgaans meer bezoekers op, zowel op internet als in levende lijve. Ik verwacht dat internet voorlopig nog niet uit de gratie raakt. Nu een relatief beperkt bedrag investeren in een betere vindbaarheid lijkt mij dus te billijken, ook in tijden waarin ook de provincie Friesland op de kleintjes moet letten.
Met zoveel woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ramzzz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:07:
[...]

[...]

Met zoveel woorden.
Een betere vindbaarheid suggereert op geen enkele wijze dat datgene nu moeilijk vindbaar zou zijn.

Zie het als een supermarkt die goed vindbaar is met een omzet van een paar miljoen euro per jaar. Is het dan per definitie onverstandig om een paar duizend euro te investeren in een extra bord langs de lokale weg om nog meer mensen naar de supermarkt te krijgen?
gambieter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:09:
[...]

Argro zegt het correct qua letter maar de geest van de opmerking zie jij beter ;) . Beter vindbaar hoeft niet te betekenen dat het nu slecht is, het is misschien goed maar kan altijd beter. Het formuleren gaat lekker vandaag, misschien maar eens naar de inhoud gaan? :p
Jammer dat de geest van mijn opmerking blijkbaar anders is dan hetgeen beoogd.

[ Voor 66% gewijzigd door argro op 03-01-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Argro zegt het correct qua letter maar de geest van de opmerking zie jij beter ;) . Beter vindbaar hoeft niet te betekenen dat het nu slecht is, het is misschien goed maar kan altijd beter. Het formuleren gaat lekker vandaag, misschien maar eens naar de inhoud gaan? :p

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 03-01-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
gambieter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:06:
[...]
Dat lijkt me echter niet de bedoeling van zo'n TLD, om het lokale bedrijfsleven geld af te troggelen. Er zal juist extra geld de provincie binnen moeten komen, van buiten. Anders is het alleen broekzak-vestzak en zal het bedrijfsleven het zwaarder krijgen :) .
Ik gok dat als je er snel genoeg bij bent dat de businesscase goed genoeg is.
Dan krijg je wel een cocacola.frl een mcdonalds.frl een microsoft.frl een bakker.frl een pizza.frl etc. etc. (zie www.microsoft.cat)

Als je laat op de wagen instapt dan krijg je niets meer (cocacola heeft geen behoefte aan 3000 tld's) maar als je vroeg genoeg instapt dan heb je volgens mij al een redelijke businesscase zonder dat er ook maar iets op komt te staan (zie .xxx tld) dat kan je dan nog eens uitbreiden met je eigen lokale content.

Qua businesscase zou ik niet al te bang zijn als die 2 miljoen echt eenmalig is en er geen (hoge/periodieke) verdere kosten aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gomez12 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:41:
Ik gok dat als je er snel genoeg bij bent dat de businesscase goed genoeg is.
Dan krijg je wel een cocacola.frl een mcdonalds.frl een microsoft.frl een bakker.frl een pizza.frl etc. etc. (zie www.microsoft.cat)
Dat zijn nu net de bedrijven waarvan ik niet verwacht dat die behoefte hebben aan een *.frl domein. Alhoewel ze het misschien blokkeren als iemand anders het probeert te pakken.
Als je laat op de wagen instapt dan krijg je niets meer (cocacola heeft geen behoefte aan 3000 tld's) maar als je vroeg genoeg instapt dan heb je volgens mij al een redelijke businesscase zonder dat er ook maar iets op komt te staan (zie .xxx tld) dat kan je dan nog eens uitbreiden met je eigen lokale content.

Qua businesscase zou ik niet al te bang zijn als die 2 miljoen echt eenmalig is en er geen (hoge/periodieke) verdere kosten aan zitten.
Zou best kunnen, al verwacht ik dat nationalistische (weet even geen beter woord) motieven een zware rol spelen, en niet zozeer de zakelijke kant.

Catalonie heeft het al; weet alleen niet hoe lang al. Ben benieuwd of daar al wat uit te halen valt. Maar ik heb geen sterke mening over de beslissing, het was De_Bastaard die het aanzwengelde ;)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 04-01-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
gambieter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:56:
[...]
Dat zijn nu net de bedrijven waarvan ik niet verwacht dat die behoefte hebben aan een *.frl domein. Alhoewel ze het misschien blokkeren als iemand anders het probeert te pakken.
Ze hebben absoluut geen behoefte aan rotzooi onder hun naam, je kan best een businesscase opbouwen op basis van angst van bedrijven :)
[...]
Zou best kunnen, al verwacht ik dat nationalistische (weet even geen beter woord) motieven een zware rol spelen, en niet zozeer de zakelijke kant.
Het een sluit het ander niet uit. Het idee kan nationalistisch zijn terwijl de uiteindelijke businesscase gewoon zakelijk te verantwoorden is.
Catalonie heeft het al; weet alleen niet hoe lang al. Ben benieuwd of daar al wat uit te halen valt.
Daarom heb ik het ook over 2 miljoen eenmalige kosten, eenmalige kosten zijn goed te verantwoorden over een periode van een jaar of 10 als je een idealistische agenda erachter hebt (die misschien op zichzelf niet kostendekkend is maar door de zakelijke tak wel kostendekkend te maken is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25
(jarig!)
Vicepremier Maxime Verhagen wil geen CDA-leider worden en is niet beschikbaar als lijsttrekker bij volgende Tweede Kamerverkiezingen.
Hij heeft toch wel door wat z'n imago is en doet ;)

Ik denk ook dat het CDA hier gelukkig mee moet zijn, het geeft ze de kans een minder rechtse koers te gaan varen, waar Verhagen echt het boegbeeld van is in mijn ogen, en het voorkomt mogelijk een harde strijd om het lijsttrekkers/leiderschap binnen het CDA.

Al blijf ik erbij dat het CDA volgens mij overbodig is geworden/ zichzelf overbodig heeft gemaakt door te veel naar rechts te schuiven.

Ze onderscheiden zich te weinig van de VVD en voor de Christelijke stemmers is, als je christelijk wil stemmen, de ChristenUnie inmiddels een veel logischere keuze in mijn ogen qua normen/waarden. Dat profiel was er onder Balkenende nog wel, maar onder Verhagen is het in mijn ogen verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dit lijkt me toch één enorme WTF, zelfs wanneer het 'afkomstig' is van de PVV.

We weten dat de joodse lobby Wilders c.s. als een gewillige handpop lijkt te willen gebruiken, maar dit?
"Excuus over passiviteit in WOII"

De PVV wil dat premier Rutte alsnog excuus aanbiedt voor de "passiviteit" van de regering in ballingschap in Londen over de jodenvervolging. De PVV vraagt dat naar aanleiding van het boek 'Judging the Netherlands' over de houding van koningin Wilhelmina en de kabinetten-Gerbrandy in Londen.

In het boek van Manfred Gerstenfeld pleiten de oud-ministers Zalm (VVD) en Borst (D66) voor een excuus voor "het wegkijken" van de regering.

Volgens Borst hield de jodenvervolging koningin Wilhelmina weinig bezig."Dat zou wel anders zijn geweest als het om katholieken of gereformeerden ging."
De grootste WTF!?! vind ik nog wel dat dit nu als scoringspunt wordt uitgenut door de PVV, terwijl het initiatief ervoor van anderen uit zeer gematigde hoek komt. Van wie ik zoiets ook niet had verwacht.

Welke jood wil dit in vredesnaam nog een keer oprakelen, en waarom lenen politici zich hiervoor? Nota bene, wat is het, 67 jar na de bevrijding, ieder kind heeft van het Achterhuis gehoord, de boodschap dat er erg weinig werd gedaan aan bescherming van kwetsbare, vervolgde bevolkingsgroepen, is allemaal kraakhelder.

Wie wil nu weer dat er door het stof wordt gegaan? Moet dit soms de knieval - overigens 100% terecht - voor het toegeven van de schuld aan Rawagede doen vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, Wilders zal wel een sponsor wat beloofd hebben. Gewoon negeren, dit is weer typisch in komkommertijd en ze hebben even geen aandacht gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 05-01-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Beetje zwakke kamervragen, de PVV vind behalve een regeltje op twitter helemaal niks, en laat het formeren van een inhoudelijke mening over aan Rutte.
1.)
Kent u het bericht 'excuses voor wegkijken'?

2.)
Hoe beoordeelt u de mening van mevr Borst en de heer Zalm dat het gepast zou zijn als de Nederlandse regering alsnog excuses aanbiedt voor haar passieve houding ten tijde van de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog?

3.)
Bent u bereid om deze excuses alsnog uit te spreken? Zo neen, waarom niet?

[ Voor 7% gewijzigd door RaCio op 05-01-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:17:
Dit lijkt me toch één enorme WTF, zelfs wanneer het 'afkomstig' is van de PVV.

We weten dat de joodse lobby Wilders c.s. als een gewillige handpop lijkt te willen gebruiken, maar dit?
Ik vind het onzin, maar je kan toch niet helemaal zeggen dat het afkomstig is van de PVV als Zalm en Borst ermee begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

furby-killer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Ik vind het onzin, maar je kan toch niet helemaal zeggen dat het afkomstig is van de PVV als Zalm en Borst ermee begonnen zijn.
Dat zeg ik toch ook niet?

Ik zeg dat ze proberen te scoren op een punt dat door anderen wordt gemaakt. Maar op een wijze dat je denkt, "waarom dat nou weer?".

Alsof de oorlog en wat daarin gebeurde niet al 67 jaar geleden is afgelopen en al die tijd geen kansen zijn aangegrepen om daar iets mee te doen.

Mosterd na de lang niet koshere maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Het is vooral ridicuul dat men zich blijkbaar opwindt over het selectieve wegkijken van de toenmalige regering met als opmerking dat men er wel anders op gereageerd zou hebben als het om katholieken of protestanten gaat.

Het lijkt me namelijk niet vergezocht om te stellen dat de PVV ook minder geageerd zou hebben als het om moslims ging en niet om joden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

furby-killer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Ik vind dat men best wat kritischer mag zijn over dergelijke "compensaties". Waar gaat dat geld naartoe, vast en zeker naar noodlijdenden in Israel? Kun je de verloren mensenlevens sowieso uitdrukken in geld? Hoeveel leed is er exact veroorzaakt door "wegkijken"?

Er is zelfs een boek over dit onderwerp geschreven, door, jawel ,een Jood :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand de reden waarom Wilders daar nu mee komt? (gezien het boek op 1 juni verschenen is)
Ben gewoon nieuwsgierig of er een aanleiding is die ik gemist heb ofzo :)

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 05-01-2012 13:03 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Mogelijk als er een officieel 'excuus' ligt men nog eens wat extra centjes kan gaan eisen? Klopt ook met wat Gambieter zegt over een sponsor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Er stond interessante analyse over de CDA koers in het NRC gisteren, blijkbaar wordt de gefaalde politieke strategie die men al decennia toegepast weer opnieuw van stal gehaald:
Verhagen wordt geen partijleider en dus zijn er straks twee CDA’s
[...]

Tegelijkertijd is de partij positie aan het kiezen. Was kabinetsdeelname anderhalf jaar geleden nog hét doel, nu is de partij bezig enige afstand tot Rutte c.s. te creëren. Voorbeelden? De Tweede Kamerfractie had kritiek op de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 kilometer per uur. Verhagen noemde de hypotheekrenteaftrek een heilig huisje – „maar ook bij een heilig huisje kan het dak wel eens lekken, waardoor er maatregelen moeten worden getroffen”. En partijvoorzitter Peetoom had kritiek op het kabinetsbeleid: „Dit regeerakkoord gaat voorbij aan allerlei hervormingen die wel nodig zijn.” En, zo ging ze verder, er lag zelfs een scenario voor als het kabinet zou vallen.

Over twee weken komt het zogeheten strategisch beraad – een commissie van ruim twintig partijdenkers, jong en oud, uit stad en van platteland – met de nieuwe koers voor de komende tien jaar. Dat was een voorstel van Ruth Peetoom toen ze voorzitter wilde worden, daar was ze op gekozen door de leden. De details worden angstvallig geheim gehouden, maar er hangt veel vanaf. „Bij het strategisch beraad”, kondigde Peetoom alvast aan, „zal er licht zitten tussen hun oordelen en het kabinetsbeleid. Over de zorg, de arbeidsmarkt, de woningmarkt... Dat moet je van elkaar weten en respecteren.”

Anders gezegd: er zijn straks twee CDA’s. Eén zit in het kabinet, bestuurt nu het land. En de ander zegt dat het land er op termijn anders kan uit zien. Op korte termijn is die eerste groep machtiger. Op lange termijn trekt de partij een andere kant op. Verhagen is aanvoerder van die groep van vandaag. Door zijn aankondiging niet beschikbaar te zijn voor het CDA van morgen, heeft hij zijn handen vrij om vicepremier te blijven en de gemaakte afspraken binnen het kabinet uit te voeren en te verdedigen.

Begrijpen de kiezers deze koers voor de komende jaren? En weten premier Rutte en gedoger Wilders wel met wie ze zaken doen? Gerommel binnen het CDA, dat in het openbaar en vol discussie een nieuwe koers gaat bepalen en misschien meer afstand neemt van het kabinetsbeleid, dat maakt het kabinet niet stabieler.

Neem de zaak van de uitgeprocedeerde asielzoeker Mauro. Toen kon Verhagen de Kamerfractie nog op één lijn met het kabinet krijgen. Hij sprak het machtswoord en iedereen wist wat te doen. Maar waarom zou de fractie, waarom zouden provinciaal bestuurders, waarom zouden gemeenteraadsleden nog naar hem luisteren en zijn lijn volgen?
Dit zou hoopvol kunnen klinken, maar het verleden spreekt zich geheel tegen deze strategie. In verleden kwam de discrepantie tussen het geluid richting de samenleving en het daadwerkelijke beleid structureel naar voren. Onder het mom van bestuurbaarheid, verantwoordelijkheid nemen, koers houden, etc, verdwijnt als puntje bij paaltje komt steevast de beloofde nuance en maakte die plaats voor ideologisch rechts beleid.

Er komt straks dus alleen de belofte dat er, misschien (!), een ander CDA komt na de volgende verkiezing, terwijl men het huidige beleid op hoofdzaken geheel ongewijzigd laat. Een zeer twijfelachtige strategie van partij die in het verleden verkiezingen is ingegaan door een andere te beschuldigen van 'draaien en liegen'.

Daarnaast, een partij wordt en behoort uiteindelijk te worden afgerekent op het gevoerde beleid, niet op vage toekomst beloftes. Het is maar de vraag of potentiële kiezers weer in dezelfde valkuil zullen trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
defiant schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:43:
Het is maar de vraag of potentiële kiezers weer in dezelfde valkuil zullen trappen.
Dat weet ik wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Altijd veel stemvee voor het CDA, al die ouderen die er zonder twijfel altijd op stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:06:
Altijd veel stemvee voor het CDA, al die ouderen die er zonder twijfel altijd op stemmen :)
Ik denk dat we dat in de peilingen zien, een harde ondergrens van iets meer dan 10 zetels. Maar daarmee ben je een partij van niks, zeker het CDA wat het altijd van machtspolitiek moet hebben. Ze moeten op een of andere manier hun zetels zien terug te winnen van PVV en VVD, maar dat lukt in deze positie ook niet. Sterker nog, die 2 slagen er constant in om het CDA de Zwarte Piet toe te spelen en in benauwde posities te krijgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Ik betwijfel het wel want de vorige verkiezingen heeft dezelfde strategie gefaald. Daarnaast hebben alle kiezers die CDA kozen voor het genuanceerde geluid op midden de partij allang verlaten, de partij haalde onder Balkenende vooral strategische rechtse stemmers die nu VVD/PVV hebben gestemd.

En een andere probleem is dat de huidige kiezers die zeer tevreden zijn met een rechts conservatief CDA bij een andere strategie misschien ook de overstap zullen maken naar de VVD en het qua zetelaantal dus niet opschiet.

Het enige wat het CDA kan helpen is zwakke en verdeelde oppositie, daarin zouden ze het tij wel eens mee kunnen krijgen als de huidige oppositie blijft zwalken. Maar ondanks dat is het niet moeilijk om dit CDA het erg moeilijk te maken, ze kunnen immers wijzen op de gebroken beloftes in het verleden, o.a. over een coalitievorm met de PVV. Want dat wordt wederom de splijtzwam.

En als CDA en VVD eenmaal doorhebben dat een 2e rechtse coalitie er met het CDA niet in zit, kunnen die de partij natuurlijk ook gaan beschuldigen van onbetrouwbaarheid, iets waar het CDA wel een handje van heeft, zie de gebroken verkiezingsbelofte over Uruzgan.

De ingezette strategie is dus een zeer riskante. Ik had trouwens eerder een poging verwacht te fuseren met de VVD, om zo 1 grote rechts conservatieve partij te creëren om zowel de PVV te counteren alsmede om de zwakke en verdeelde oppositie te overheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Ze hebben gewoon een sterke leider nodig bij het CDA, zoals Lubbers of Balkenende, anders kunnen ze zichzelf maar beter opheffen. Helaas voor het CDA heeft Eurlings er geen zin meer in, is Jan Kees de Jager een prima vakminister maar geen politicus en heeft Henk Bleker zichzelf onsterfelijk belachelijk gemaakt met z'n gekke briefje... Wellicht dat ze eens een vrouw moeten proberen, Mirjam Sterk, of die nieuwe minister Spies.

[ Voor 56% gewijzigd door Fiber op 06-01-2012 17:30 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Goed artikel in The Economist over dubbele nationaliteiten en specifiek de plannen van het Nederlandse kabinet.

Dutchmen grounded

Ik heb het nooit zo begrepen, al die ophef over een tweede nationaliteit. Het idee dat het automatisch iets zegt over loyaliteit is natuurlijk volstrekt ridicuul: als je iemand met veel loyaliteit richting zijn geboorteland of dat van zijn ouders zijn nationaliteit ontzegt, verander je hoogstwaarschijnlijk niets aan de loyaliteitsgevoelens.

Volgens het artikel is circa 60% van de ondervraagden in Nederland voor een beperking van meerdere nationaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55
Ik heb een dubbele nationaliteit en als het uiteindelijk zover komt geef ik graag mijn Nederlandse nationaliteit op. De bedoeling is natuurlijk dat ik mijn tweede nationaliteit opgeef maar ze kunnen de pot op.

Buiten het feit dat nationaliteit niets over loyaliteit zegt vraag ik mij waarom ze het überhaupt over loyaliteit hebben. Aan wie zou ik loyaal moeten zijn en hoe ziet dat er in de praktijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Brons schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:31:
Aan wie zou ik loyaal moeten zijn en hoe ziet dat er in de praktijk uit?
Aan de koningin natuurlijk :P En de praktijk: op de knietjes op een kleedje richting de verblijfplaats van de koningin op dat moment en dan eeuwige trouw beloven. Dit bij zonsopgang en zonsondergang ;)

In de categorie voorspelbaar:
VVD wil einde aan derde tv-net

AMSTERDAM - De VVD in de Tweede Kamer wil het derde Nederlandse tv-net opheffen en roept minister Marja van Bijsterveldt (Media) op om te berekenen wat dat precies voor besparing oplevert.

Bronnen in Hilversum zouden stellen dat de opheffing de overheid een besparing van zo'n 90 miljoen euro zou opleveren.

"Wij hebben duidelijk voorkeur voor een net minder. We zetten liever in op kwaliteit dan op kwantiteit", zegt VVD-Kamerlid Anouchka van Miltenburg dinsdag in het AD.

Het is niet voor het eerst dat de VVD ervoor pleit om te stoppen met het derde publieke net. In het regeerakkoord met CDA staat dat opheffing van de zender een optie is wanneer de kwaliteit van programma's door bezuinigingen achteruit gaat. De liberalen stellen dat dat moment is aangebroken.

De discussie ligt gevoelig in het kabinet, het CDA is geen voorstander van het inkrimpen van de publieke omroep.
bron
Gek hè. Je krijgt minder geld, daardoor zullen ooit een keer de programma's op TV er onder gaan lijden. En als we dat voor elkaar gekregen hebben krijg je een nekschot. Lekker dan :X

Kunnen we dat dan niet iets uitbreiden? Iedereen die geen nut meer heeft voor de maatschappij (bot gezegd waar om wat voor reden teveel geld bij moet), ook maar in laten slapen? Moet je eens kijken wat dat op gaat leveren in de gezondheidszorg, aan uitkeringen/subsidies uit allerlei potjes en ga zo maar door. |:(

En verdorie, het zijn net mensen daar in Den Haag :? _O-
Porno gedownload vanuit Tweede Kamer

DEN HAAG - Het downloaden van boeken, tv-series, software en zelfs porno blijkt ook vanuit de Tweede Kamer te gebeuren. Daarbij wordt gebruik gemaakt van bittorrent netwerken om auteursrechtelijk beschermd materiaal uit te wisselen.

Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl naar registratie van illegale downloads. Van in ieder geval ruim 200 internetadressen is bekend dat ze aan de organisatie van de Tweede Kamer toebehoren.

Deze adressen zijn bekeken met de onlinedienst You have Downloaded, die registreert welke downloads waarvandaan worden gedaan. Onduidelijk blijft of ze gebruikt worden door kamerleden en fractiemedewerkers of door medewerkers van het parlement.

[...]

Reactie

In een reactie aan NU.nl stelt Tweede Kamer-zegsman David van der Houwen actie te ondernemen. Omdat nog niet duidelijk is of het gaat om fracties of medewerkers van het parlement is niet duidelijk of er regels zijn overtreden.

Medewerkers van de Tweede Kamer mogen alleen kopiëren als dat voor hun functie noodzakelijk is. Persoonlijk gebruik van systemen mag wel, maar dan mag dat ‘geen verboden gebruik opleveren’.

"De regels gelden niet voor Kamerleden, hun medewerkers en fractiepersoneel", stelt Van der Houwen. Zij worden niet gecontroleerd.

"Binnen de Kamer gelden geen technische beperkingen voor het oproepen van websites of het downloaden van informatie. Dit op nadrukkelijk verzoek van de fracties. Kamerleden en hun medewerkers willen altijd de mogelijkheid hebben om zich te oriënteren op het publieke internetverkeer."

Pijnlijk

De ontdekking is pijnlijk, omdat er momenteel in de Tweede Kamer een politieke discussie speelt over het in de wet opnemen van een verbod op downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Eind vorig jaar onthulde GeenStijl al dat bij Buma Stemra, zelf verantwoordelijk voor het innen van auteursrechtengelden, zich ook schuldig heeft gemaakt aan downloaden. Buma staat bekend als een voorvechter voor het criminaliseren van downloaden.
bron
Goed voorbeeld doet goed volgen toch :Y)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik vind dit veel erger:

http://www.nu.nl/politiek...nsen-met-laag-iq-dom.html

Het is de zoveelste keer dat dit kabinet met de rekenmachine in de hand ergens geld weghaalt zonder aan de lange termijn gevolgen te denken. Ik ken iemand die met dit soort mensen werkt en geloof me: daar zitten heel veel mensen tussen die volledig zullen ontsporen als je ze niet begeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
D-e-n schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:14:
Ik vind dit veel erger:

Het is de zoveelste keer dat dit kabinet met de rekenmachine in de hand ergens geld weghaalt zonder aan de lange termijn gevolgen te denken. Ik ken iemand die met dit soort mensen werkt en geloof me: daar zitten heel veel mensen tussen die volledig zullen ontsporen als je ze niet begeleid.
Ik vind het bericht op nu.nl ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik kan nergens een argument vinden en de vraag is in hoeverre Stichting Nedereind objectief is in deze.

Overigens kan ik ook nergens vinden dat allerlei mensen niet meer begeleid worden, er zal alleen (iets) minder begeleid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Er blijkt blindelings vanuit gegaan te worden dat de zorg die geboden wordt nu uit vrijwilligers gaat bestaan, of dat de zorg überhaupt niet noodzakelijk was.

Of zal die €240 miljoen nergens op gebaseerd zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:17:
[...]
Ik vind het bericht op nu.nl ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik kan nergens een argument vinden en de vraag is in hoeverre Stichting Nedereind objectief is in deze.

Overigens kan ik ook nergens vinden dat allerlei mensen niet meer begeleid worden, er zal alleen (iets) minder begeleid worden.
Ja, dat laatste is wel de vraag: hoeveel procent van het budget is de bijdrage die weg gaat vallen? Is dit hetzelfde als waar die begeleidingsprojecten van zwervers (etc.) over zitten te klagen? Dat men op deze wijze die weer allemaal de straat op jaagt? Ik kan het zo onderhand allemaal niet meer uit elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mbt het downloadgedrag vanuit de 2e kamer vind het veel schokkender dat de IT infra van de overheid zo brak in elkaar zit dat dat mogelijk is. Het geeft wel weer aan waarom IT en overheid nooit een succes is het heeft gewoon geen prioriteit blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ramzzz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:23:
Er blijkt blindelings vanuit gegaan te worden dat de zorg die geboden wordt nu uit vrijwilligers gaat bestaan, of dat de zorg überhaupt niet noodzakelijk was.

Of zal die €240 miljoen nergens op gebaseerd zijn denk je?
Wat is noodzakelijk?

Ik ga er vanuit dat die 240 miljoen ergens op gebaseerd zal zijn en dat er in bepaalde mate sprake is van een onderbouwing / plan. Dat wil ik eerst wel eens bekijken voordat ik over deze bezuiniging ga oordelen. Ik sluit in ieder geval niet op voorhand uit dat een bezuiniging als deze tot situaties gaat leiden waarin ook nog de noodzakelijke zorg wordt geboden.
TrailBlazer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:24:
mbt het downloadgedrag vanuit de 2e kamer vind het veel schokkender dat de IT infra van de overheid zo brak in elkaar zit dat dat mogelijk is. Het geeft wel weer aan waarom IT en overheid nooit een succes is het heeft gewoon geen prioriteit blijkbaar.
Ik vind het volstrekt logisch dat de verbinding tussen de computer van parlementsleden en de buitenwereld niet op enigerlei wijze beperkt wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 10-01-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:17:
[...]

Je vertrouwen in de daden van dit kabinet is opvallend. Waarom kritiek van stichtingen die met de praktijk te maken hebben gelijk maar weer af te doen als "niet objectief" ? We laten ons in het dagelijks leven van alles op de mouw spelden door van allerlei adviesorganisaties maar zodra iemand uit de praktijk iets zegt (leraar, zorgverlener) doet dit kabinet de handjes op de oren en schreeuwt "Na na na na!!! We doen het lekker toch!" Het is bijna Teaparty-niveau.

Het is hetzelfde als hoe mevrouw Schippers omgaat met de tandartszorg. Iedereen weet dat er een tekort is aan de tandartsen en iedereen kan haar vertellen dat wanneer je de prijs vrijgeeft dat dan de prijs omhoog zal gaan. Alleen mevrouw Schippers weigert de ogen en oren te openen, verblind door de terreur van het marktdenken.

Laat ik je vertellen dat ik heel goed op de hoogte ben van de gang van zaken (mijn vriendin werkt met dit soort mensen). En uit die hoedanigheid kan ik je vertellen dat die mensen de huidige begeleiding echt keihard nodig hebben wil je ze enige zelfstandigheid geven. Je kunt ze ook allemaal in een tehuis dumpen maar dat lijkt me (ook financieel gezien) nu net niet de weg die we op moeten.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 10-01-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
D-e-n schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:57:
[...]

Je vertrouwen in de daden van dit kabinet is opvallend. Waarom kritiek van stichtingen die met de praktijk te maken hebben gelijk maar weer af te doen als "niet objectief" ?
Ik doe de kritiek van de Stichting Nedereind niet direct af als 'niet objectief', ik stel de vraag in hoeverre de betreffende stichting objectief is. Dat is een klein, maar wezenlijk verschil. Zo raar vind ik die vraag niet. Stichting Nedereind levert ambulante dienstverlening aan mensen met een licht verstandelijke beperking en/of een autismespectrumstoornis. Deze stichting weet dus heel goed waar ze het over heeft, maar ondertussen zou het niet verwonderlijk zijn dat deze stichting zich per definitie niet kan vinden in welke bezuiniging dan ook in hun werkveld. Een beetje als Lockheed-Martin vragen of het een goed idee is af te zien van de aanschaf van de JSF. Dat antwoord is ook voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:02:
... Dat antwoord is ook voorspelbaar.
Niet in alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Misschien niet, maar als Lockheed-Martin aangeeft dat het uitermate onverstandig is om af te zien van de aanschaf van een flink aantal toestellen, dan zouden m.i. terecht vraagtekens bij dat standpunt gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Op dezelfde manier kan ik dus vraagtekens stellen bij elke beslissing van dit kabinet. Want die blijkt (op de Eurocrisis na) toch ook voornamelijk gebaseerd op de eigen belangen. Ik bedoel: welk verstandig mens zou nu nog durven pleiten voor HRA-handhaving en of vrijgeven van de tandartstarieven? Daar zit wat anders achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:41:
[...]

Ik vind het volstrekt logisch dat de verbinding tussen de computer van parlementsleden en de buitenwereld niet op enigerlei wijze beperkt wordt.
Dat betekent dus ook dat je bewust het risico wil lopen dat er op die computers allerhande spyware kan komen die met allerhande vertrouwelijke info aan de haal kan gaan. Bittorrent kan ik echt geen enkel nut voor bedenken voor een parlementariër. Moet die parlementariër legaal de laatste Ubuntu kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TrailBlazer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:16:
[...]

Dat betekent dus ook dat je bewust het risico wil lopen dat er op die computers allerhande spyware kan komen die met allerhande vertrouwelijke info aan de haal kan gaan. Bittorrent kan ik echt geen enkel nut voor bedenken voor een parlementariër. Moet die parlementariër legaal de laatste Ubuntu kunnen downloaden.
Dat is inderdaad een nadeel, maar dat weegt m.i niet op tegen het nadeel van een bepaalde instantie die controle heeft over wat onze parlementariërs wel en niet mogen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:35:
[...]
Dat is inderdaad een nadeel, maar dat weegt m.i niet op tegen het nadeel van een bepaalde instantie die controle heeft over wat onze parlementariërs wel en niet mogen op het internet.
De Tweede Kamer is een overheidinstantie, en daar zou een fatsoenlijke laag systeembeheer overheen moeten.

Elke overheidsinstantie zou juist uitermate beveiligd moeten zijn. Met encryptie op de e-mail, etc.

Wat is dit voor absurd standpunt, dat je alles vrij zou moeten laten? Parlementariërs, voor het overgrote geel ICT-leken, gaan om met staatsgeheimen!

Niet alsof elke parlementariër zijn eigen 'zombie'-pc kan laten ontstaan, waar allerhande spyware, etc. op ontstaat na een tijd?

Bespottelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 10-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:14:
Ik vind dit veel erger:

Te beginnen met het korten van mevrouw Albayrak... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ramzzz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:27:
[...]

De Tweede Kamer is een overheidinstantie, en daar zou een fatsoenlijke laag systeembeheer overheen moeten.

Elke overheidsinstantie zou juist uitermate beveiligd moeten zijn. Met encryptie op de e-mail, etc.

Wat is dit voor absurd standpunt, dat je alles vrij zou moeten laten? Parlementariërs, voor het overgrote geel ICT-leken, gaan om met staatsgeheimen!

Niet alsof elke parlementariër zijn eigen 'zombie'-pc kan laten ontstaan, waar allerhande spyware, etc. op ontstaat na een tijd?

Bespottelijk.
Er is natuurlijk een verschil tussen wat jij schetst en wat ik schrijf. Een encryptie op e-mail hoeft betekent bijvoorbeeld niet dat bepaalde delen van het internet niet toegankelijk zijn. Hetzelfde kan gelden voor de manier waarop met spyware wordt omgegaan.

Wat jij schetst zou inderdaad bespottelijk zijn, hetgeen ik schrijf acht ik redelijk.
MaZo schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:34:
[...]
Te beginnen met het korten van mevrouw Albayrak... |:(
Volgens mij is het kabinet het wat dat betreft roerend met jou eens, de rechtelijke macht alleen niet.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 10-01-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:35:
Dus burgers mogen bespioneerd worden uit veiligheidsparanoia (jawel, paranoide buldogg Teeven) maar er moet complete anarchie en open deuren zijn in een overheidsinstituut waar veel geheime rapporten langskomen en regeringsbeslissingen? Lijkt me een erg vreemde visie, beveiliging zal altijd nodig zijn.

Dat er een spanningsveld is, is duidelijik, maar wat parlementariers en medewerkers doen op werkcomputers lijkt me iets wat als bij elke werkgever gewoon via een netwerk- en ICT-beheer gaat.
argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:02:
Ik doe de kritiek van de Stichting Nedereind niet direct af als 'niet objectief', ik stel de vraag in hoeverre de betreffende stichting objectief is. Dat is een klein, maar wezenlijk verschil.
Als objectiviteit op een dergelijke manier als criterium wordt gebruikt, dan kan elk voorstel vanuit het kabinet preventief de vuilnisbak in. Het kabinet is namelijk op geen enkele manier objectief. Hoe objectief ben je zelf? Je twijfelt nooit aan de objectivteit van het kabinet, maar wel aan die van kritikasters. Daarmee val je echter de boodschapper aan ipv de boodschap.

Uberhaupt: objectiviteit en politiek? Straks ga je me nog zeggen dat dit kabinet het algemeen belang behartigd ;)

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 10-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
gambieter schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:44:
[...]

[...]

Als objectiviteit op een dergelijke manier als criterium wordt gebruikt, dan kan elk voorstel vanuit het kabinet preventief de vuilnisbak in. Het kabinet is namelijk op geen enkele manier objectief. Hoe objectief ben je zelf? Je twijfelt nooit aan de objectivteit van het kabinet, maar wel aan die van kritikasters. Daarmee val je echter de boodschapper aan ipv de boodschap.
Ik val niemand aan. Ik constateer alleen dat mogelijk van objectiviteit geen sprake is. Dat resulteert wat mij betreft niet in het ter zijde leggen van de boodschap van de betreffende boodschapper, maar is wel van belang bij het wegen van de betreffende boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

argro schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:33:
Ik val niemand aan. Ik constateer alleen dat mogelijk van objectiviteit geen sprake is. Dat resulteert wat mij betreft niet in het ter zijde leggen van de boodschap van de betreffende boodschapper, maar is wel van belang bij het wegen van de betreffende boodschap.
Niemand is volledig objectief, ook organisaties zijn dat niet. Maar als je dan wilt twijfelen, waarom dan geen twijfel richting politieke partijen die per definitie subjectief zijn? Ik zou dan zeggen: heb het over de kritiek en niet over de kritikasters of hun motieven, behalve als daar echt heel duidelijk reden voor is :) .

Wie kan beter beoordelen of een bezuiniging in de zorg onevenredig hard aankomt en kwetsbare mensen treft, degenen die met die mensen werken of politici in een ivoren toren die ook nog eens vanuit een ideologisch gekleurd plan werken en die allereerst hun achterban vertegenwoordigen? Dat die mensen in de zorg ook om hun werkgelegenheid denken, zal ook wel meespelen, maar gezien de salarissen in de zorg gaat het vaker om mensen die liefde voor het vak tonen dan beroepspolitici...

En een aanpassing van het TKL & porno bericht: http://www.nu.nl/internet...adde-toch-geen-porno.html. Ik weet niet zeker of het nieuwsbericht geschreven is door een ICT-expert :p

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 10-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik termen als IP-adressen lees in de media beginnen bij mij al alarmbellen te rinkelen. Alsof een doorsnee NU.nl journalist (of wat voor journalist dan ook, for that matter) überhaupt weet wat een IP adres is. Laat staan dat ze informatie hebben over de netwerkinfrastructuur van de besproken organisatie/persoon om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dat het hier overigens het vergeten van een tenaamstelling wijzigen betreft is natuurlijk wel weer mooi.

Even een VPN verbinding maken naar kantoor vanaf mijn vakantieadres in verweggistan en een zooitje porno downloaden. Dus de media concludeert: iemand op kantoor is porno aan het downloaden, want er komt verkeer binnen op IP-adres x.y.z.

Nóg tenenkrommenderderder is zo'n 18e eeuwse politicus als Opstelten of Donner horen blaten over "fantastische, nieuwe en innovatieve" ICT projecten.

Belangrijkere vraag echter: Hoe komen journalisten aan inhoudelijke informatie van netwerkverkeer van een IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die website is nep:
The privacy policy, the contact us page — it’s all a joke. We came up with the idea of building a crawler like this and keeping the maintenance price under $300 a month. There was only one way to prove our theory worked — to implement it in practice. So we did. Now, we find ourselves with a big crawler. We knew what it did but we didn’t know how to use it. So we decided to make a joke out of it. That’s the beauty of jokes — you can make them out of anything.
Als dat de bron is van het "eigen onderzoek" van NU.nl, zegt dat alles wat er te zeggen valt over hun ICT kennis. Wat een flater zeg. :X

Overigens, het enige wat die website zou "bewijzen", is dat IP adres x.y.z is opgenomen in een of andere bittorrent tracker, om een bepaald bestand te mogelijkerwijs te uploaden of te downloaden. Dit zegt geen reet over de inhoud van dat bestand.

Broodje aap verhaal dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:49
Die is leuk idd (zag hem al op xtremesystems), maar niet bepaald accuraat. In mijn geval geeft die aan dat ik die nieuwe van Coldplay in November zou hebben gedowload. Iets wat 100% onjuist is.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't lijkt me ook alemaal niet zo heel interessant, laat staan ergens sterk bewijs voor, maar gezien het artikel neem ik aan dat nu die site heeft gebruikt. De inhoud van een bestand zou je zelf eventueel kunnen nagaan door het de downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Nee hoor, er word alleen gesteld dat ze de informatie voor de grap verzamelen en openbaar maken. Overigens zou ik wel kritisch zijn over die claim, de site probeert op allerlei wijzen mensen te verleiden om in te loggen met hun facebook account of het geven van andere persoonlijke informatie. Om jezelf uit de database te krijgen moet je allerlei persoonlijke info aan de site geven, wat de eigenaren enorm gevoelige en waardevolle informatie geeft. Ze weten dan immers niet alleen welk IP iets gedownload heeft, maar ook welke persoon er achter zit. Met zulke informatie kunnen in theorie zelfs mensen afgeperst worden. De site kan best wel een grap zijn, maar ik zou de site zeker geen informatie geven of blind vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koenoe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Die is leuk idd (zag hem al op xtremesystems), maar niet bepaald accuraat. In mijn geval geeft die aan dat ik die nieuwe van Coldplay in November zou hebben gedowload. Iets wat 100% onjuist is.
Alles wat er bij mij staat klopt ook. Alleen mist hij nogal veel van mijn downloads :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik vraag me af of het CDA denkt hiermee het eigen hachie te redden, of dat men opteert voor suïcide:
CDA wil ‘perverse’ hypotheekrenteaftrek aanpakken

Regeringspartij CDA moet meer afstand gaan nemen van het eigen kabinet. Zo moet de “perverse” hypotheekrenteafrek worden aangepakt. Dat is de kern van het rapport van het Strategisch Beraad, de commissie die de nieuwe partijlijn van het CDA voor de komende tien à vijftien jaar heeft uitgewerkt. Dat melden bronnen in de partijtop aan NRC Handelsblad.

De partij kan niet meedoen aan polarisatie, want “de multiculturele samenleving is geen mislukking”. Het CDA moet zich nog kritischer gaan opstellen ten aanzien van gedoogpartner PVV.

Het partijbestuur van het CDA is gisteren op een geheime locatie in Utrecht geïnformeerd over de nieuwe koers van de partij. De bestuursleden kregen het 23 pagina’s tellende conceptrapport een half uur voor aanvang te lezen, en moesten het daarna weer inleveren.

Thema’s woningmarkt en multiculturele samenleving politiek gevoelig
Bronnen binnen het Strategisch Beraad en het kabinet bevestigen desondanks dat het rapport is opgebouwd rond acht grote thema’s die Nederland de komende jaren gaan bepalen. Twee daarvan – de woningmarkt en de multiculturele samenleving – zijn in het bijzonder politiek gevoelig.

De gedoogpartners hebben afgesproken dat er niet getornd wordt aan de hypotheekrenteaftrek. Het Beraad vindt de huidige maatregel echter pervers omdat het de verkeerde prikkels geeft. De belastingmaatregel zorgt er volgens de commissie voor dat huiseigenaren zoveel mogelijk proberen te lenen, met alle risico’s van dien. Daarmee gaat de maatregel aan het doel voorbij om zoveel mogelijk Nederlanders in staat te stellen een woning te bezitten. is de praktijk afgedreven van het uitgangspunt Nederlanders de mogelijkheid te verschaffen een woning te bezitten.

Strategisch Beraad neemt afstand van Verhagen – polarisatie zoals de PVV voorstaat is ongewenst’
Het Strategisch Beraad neemt ook afstand van de eigen vicepremier Maxime Verhagen, die vorige week liet weten toch niet de nieuwe partijleider te willen worden. Verhagen vindt de multiculturele samenleving mislukt, maar volgens de commissie is “de aanwezigheid van allochtonen in onze samenleving juist geen probleem”, volgens een bron met kennis van het rapport. “En polarisatie zoals de PVV voorstaat is ongewenst.”

Interne partijdiscussie zet extra druk op onderhandelingen over nieuwe bezuinigingen
De interne partijdiscussie zet extra druk op de onderhandelingen binnen het kabinet over mogelijk nieuwe bezuinigingen. Het CDA wilde de inhoud van het rapport tot volgende week vrijdag geheimhouden. Pas dan zou commissievoorzitter Aart Jan de Geus, oud-minister van Sociale Zaken, de inhoud presenteren. Een dag later volgt een ingelast partijcongres om de bevindingen kracht bij te zetten.

De nieuwe partijvoorzitter stelde het Strategisch Beraad in speciaal om de partij na vier verloren verkiezingen op rij te vernieuwen. Van de commissie zijn 22 CDA’ers van buiten Den Haag lid, onder wie wethouders, academici, ondernemers en voorlichters.
Ik ben het overigens voor het eerst in zeer lange tijd eens met een CDA-standpunt, maar waarschijnlijk om totaal andere redenen.

Als ik dit dan lees:
CDA maakt zich op voor ruk naar links – ‘straks twee CDA’s’

Het CDA maakt zich op voor een ruk naar links en wil op cruciale punten afstand nemen van het huidige kabinetsbeleid. Aanpassing van de hypotheekrenteaftrek is ‘onvermijdbaar’ en er moet meer aandacht komen voor duurzaamheid. Dat staat in conceptstukken van het zogeheten strategisch beraad van de partij, een commissie die nadenkt over de koers voor de komende tien jaar. Dat schrijft het AD vandaag op basis van ingewijden.

Ook zou er minder aandacht moeten zijn voor culturele verschillen tussen allochtonen en autochtonen. De definitieve visie moet 21 januari worden gepresenteerd op het partijcongres.

Het is nog maar de vraag in hoeverre werk kan worden gemaakt van deze visie. De VVD is bijvoorbeeld fel tegen aanpassing van de hypotheekrenteaftrek. PVV-leider Geert Wilders heeft al gedreigd met nieuwe verkiezingen als de regeling wordt aangepast.

De toekomstvisie is mede opgesteld op initiatief van CDA-voorzitter Ruth Peetoom. De visie zou al een rol gaan spelen bij de onderhandelingen over extra bezuinigingen in februari.

Een lid van het strategisch beraad:

“Het zou mooi zijn als de huidige CDA-ministers onze bevindingen omzetten.”

De wensen van het beraad botsen ook met het kabinetsbeleid als het gaat om het terugdringen van de CO2-uitstoot. Het beraad wil de uitstoot verder terugdringen, terwijl het kabinet de doelstellingen naar beneden heeft bijgesteld.
Er zijn straks twee CDA’s: één bestuurt het land, de ander zegt dat het land er op termijn anders uit kan zien

NRC-redacteur Freek Staps schreef eerder al dat Peetoom aankondigde dat er “licht (zal) zitten” tussen de oordelen van het strategisch beraad en het kabinetsbeleid op het gebied van de zorg, de arbeidsmarkt en de woningmarkt.

“Anders gezegd: er zijn straks twee CDA’s. Eén zit in het kabinet, bestuurt nu het land. En de ander zegt dat het land er op termijn anders kan uit zien. Op korte termijn is die eerste groep machtiger. Op lange termijn trekt de partij een andere kant op. Verhagen is aanvoerder van die groep van vandaag. Door zijn aankondiging niet beschikbaar te zijn voor het CDA van morgen, heeft hij zijn handen vrij om vicepremier te blijven en de gemaakte afspraken binnen het kabinet uit te voeren en te verdedigen.”
dan lijkt het mij toe dat het CDA al decennia de band met de kiezer - én het eigen partijbestuur de band met de vertegenwoordigers in het kabinet - kwijt is.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 11-01-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:58

Cyphax

Moderator LNX
Ik snap het CDA ook niet zo goed. Het lijkt er een beetje op dat ze teveel zijn meegegaan met de richting van de VVD om maar in de regering terecht te komen, maar dat ze daar nu van terugkomen ofzo.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kamervragen over hooligans bij Thomas Memorial

PvdA kamerleden hebben kamervragen gesteld aan Schippers en Opstelten terwijl het een zwaar overdreven berichtgeving in de Telegraag was, en er niets aan de hand was (ME aanwezig puur uit voorzorg). Jammer dat ze bij de PvdA afzakken naar het niveau van sommige andere partijen...

Bronnen die de Telegraaf-berichtgeving weerleggen:
RTL Nieuws
FR12.nl
Feyenoord persbericht

[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 11-01-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het lullige is dat het al tijdens de wedstrijd bekend werd dat er niets aan de hand was, en dat de media en partijen het pas een dag erna oppakte....
Pagina: 1 ... 8 ... 43 Laatste

Let op:
Kijk voor discussies over verkiezingsprogramma's svp eerst of er al een apart topic is, en zo niet, open er dan eentje. Het onderwerp weigerambtenaar hoort thuis in dit aparte topic