loop je nu letterlijk uit de bijbel te citeren wildhagen?
Ik begin inmiddels te hopen dat Wilders het kabinet laat klappen, gezien het non-beleid wat ze uitvoeren; ik was voorstander van een rechts kabinet, maar dit is geen rechts kabinet, want ze doen gewoon bijna niets (oké, dierenpolitie en snelheid naar 130);
Er moet zeer veel hervormd worden in Nederland, maar dat gebeurt nu niet.
- Woningmarkt hervormen, gebeurt niets
* Sociale woningbouw uitbreiden --> bouwen naar de vraag; Maximeer bijvoorbeeld de OZB die gemeentes kunnen vragen zodat de enige manier op extra inkomsten het bijbouwen van woningen is.
* Scheefwonen aanpakken
* Particuliere verhuur stimuleren
* HR-aftrek in 30 jaar afbouwen/afschaffen, over 5 jaar ermee beginnen en dan elk jaar 4% minder af laten trekken
- Pensioenstelsel hervormen, gebeurt veel te weinig en veel te onevenwichtig
* Bijvoorbeeld met pensioen na 46 jaar werken/ bereiken 72-jarige leeftijd (wat het eerste komt)
Mensen met een zware baan zullen over het algemeen minder lang gestudeerd hebben/ op jongere leeftijd begonnen zijn met werken, dus kunnen jonger met pensioen
- Sociale stelsel hervormen
* stimuleer & beloon werken
* ondersteun de mensen die niet kunnen werken
* verplicht werken voor mensen die wel kunnen werken, maar nog geen baan hebben/ maatschappelijke stages bijvoorbeeld
- Duurzame maatschappij creeeren
* Verbeter en stimuleer het gebruik van het OV
* Onderzoek duurzame energie-winning en maak bijvoorbeeld veel meer gebruik van kernenergie
- Herzie het immigratiebeleid
* Stimuleer kennisemigratie
* Houdt niet vast aan rigide regels, met name wat jeugd betreft
* Versnel procedures zodat mensen binnen een jaar duidelijkheid hebben
* Geef vluchtelingen een tijdelijke status voor 5 jaar waarna ze terug moeten als 't land van herkomst veilig is
En zo zijn er nog wel een hoop zaken, maar dit is het kort samengevat, wat ik graag zou zien