nXXt schreef op woensdag 04 april 2012 @ 02:45:
Heb ook het idee dat het voor een belangrijk deel aan Samsom toe te schrijven is. Natuurlijk zal er het nodige imagoadvies achter zitten, maar dan nog is het belangrijk dat de persoon in kwestie het ook op een goede manier uitdraagt.
Persoonlijk hoop ik dat Samsom en breder de gehele PvdA het goed doet bij de eerstvolgende verkiezingen, waardoor de SP krimpt en er meer ruimte is voor de vorming van een centrumcoalitie in de trant van Paars(+). Ik heb het nu echt wel gehad met de ene conservatieve maatregel na de andere, waaronder de nieuwste plannen voor het drugsbeleid.
De nieuwe plannen zijn totaal onproductief. Het weren van coffeeshops binnen een bepaalde straal om scholen klinkt in eerste instantie prima, tot je er even over nadenkt. Het eerste dat je er mee bereikt is dat veel coffeeshops zullen moeten verplaatsen of sluiten, waarna het tweede effect optreedt. Iedereen met een scooter wordt een zeer belangrijk persoon op school, aangezien een lucratieve carrière van drugsrunnen in het verschiet ligt.
De wietpas zal er daarnaast voor zorgen dat er een enorme impuls aan de straatdealers gegeven zal worden. Toeristen, jongeren en diverse anderen zullen hun drugs op straat kopen, waar totaal geen controle is. Er is helemaal niets geleerd van de jaren van gedoogbeleid. Juist wanneer je de verkoop aan ongecontroleerde kanalen overlaat, krijg je de problematiek waar men in andere landen last van heeft: wiet als 'gateway drug'. Een dealer is ongecontroleerd en heeft waarschijnlijk meer in de aanbieding dan enkel wiet.
Persoonlijk vind ik het enorm jammer dat de VVD geen kans ongemoeid laat om zich van de meest conservatieve kant te laten zien, zonder ook maar enig greintje besef te hebben van de liberale inslag van een belangrijk deel van de achterban.
QFT.
Drugs reguleren is één van de beter maatregelen die elk land zou kunnen instellen, in plaats van een '
crackdown' -
pun intended.
Ik heb niets met of tegen 'drugs', altijd geweigerd, maar zolang er een scheiding gemaakt wordt tussen algemeen geaccepteerde harddrugs, zoals alcohol - gereguleerd, accijnzen, overal te koop - en met name door conservatieven in het verdomhoekje gedreven softdrugs - niet salonfähig, verbieden! - geloof ik niet dat er ook maar ergens een zuiver rationele overweging is gemaakt.
Iets heel anders:
Rapport kritisch over aankoop JSF door Canada
OTTAWA - De belangrijkste financieel adviseur van het Canadese parlement is zeer kritisch over de geplande aankoop van het gevechtsvliegtuig F-35, hier beter bekend als de Joint Strike Fighter (JSF).
Foto: ANP
De beslissing van de Canadese regering om 65 toestellen aan te schaffen was ''gebaseerd op slechte informatie, afkomstig van militaire functionarissen die doelbewust de kosten en risico's bagatelliseerden'', stelt de Canadese auditeur-generaal in een dinsdag verschenen rapport.
Volgens het rapport stuurt het leger al sinds 2006 aan op aankoop van de JSF. Ministers en parlementariërs kregen misleidende informatie over de technische stand van zaken en de kosten. Het JSF-project heeft te maken met grote kostenoverschrijdingen.
In Nederland publiceerde de Algemene Rekenkamer dinsdag ook een kritisch rapport over het onderwerp.
Volgens deze rapportage heeft de Tweede Kamer geen goed inzicht in de samenhang tussen de kosten en inzetbaarheid van de huidige F-16 en zijn mogelijke opvolger.
Misschien kunnen de parlementariërs hier ook eens dieper in duiken, in plaats van alle hosannaverhalen - zo die er überhaupt al zijn, met de constante prijsstijgingen en uitstellen - voor zoete koek aan te nemen.
Gisteren weer een sterk pro-verhaal in het nieuws, met name vanuit de industriële lobby. Maar meerkosten door prijsstijgingen kost altijd meer. En niet kopen is te overzien. er kan vrij eenvoudig gestaakt worden in dit traject en een alternatief worden gekozen. Praatjes voor de bühne vanwege de achterkamertjesoverlegronde die vooral en met name over bezuingingen gaan, die eenvoudiger te halen zijn zonder JSF. Op de lange termijn.
Een alternatief dat 'van de plank' af gekocht kan worden, en waarvan de kostprijs eenvoudig te bereken is op voorhand.
Maar ja, de Nederlandse strijdkrachten zijn verslaafd aan hun Amerikaanse speeltjes. Vooral vanwege de prachtige verhalen die ze waarschijnlijk kunnen opdissen over de spectaculaire opleidingen in het verre westen...
Ik vraag me af in hoeverre er werkelijk meer dan emotie een rol speelt hier.
[
Voor 31% gewijzigd door
Ramzzz op 04-04-2012 11:44
]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan