Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Was Tjeenk Willink betrokken bij de sollicitatieprocedure dan? Ik dacht dat alleen het kabinet daar over ging.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://www.nu.nl/politiek...sterveldt-weggevaagd.html
AMSTERDAM - Leraren en directeuren in het basis- en voortgezet onderwijs hebben 'geen enkel' vertrouwen meer in minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA).

Dat blijkt uit een peiling van het onderzoeksbureau DUO onder 1377 leraren en directeuren, die vorige week is uitgevoerd.
Het vertrouwen van de leraren in het voortgezet onderwijs in hun minister is sinds haar aantreden in 2010 van 44 procent gedaald naar zes procent, blijkt uit deze Politieke Barometer Onderwijs. Dezelfde trend is te zien bij leraren in het basisonderwijs: hun vertrouwen is gedaald van 72 procent in oktober 2010 naar twintig procent in januari 2012.

In het kabinet als geheel is het vertrouwen afgenomen, maar minder dan in Van Bijsterveldt. In het basisonderwijs is het vertrouwen gedaald van 67 naar 49 procent; het voortgezet onderwijs laat een daling zien van 47 naar 23 procent.
Regeringspartij VVD wordt met gedoogpartner PVV dan ook weggezet als 'partijen met de slechtste onderwijsplannen', gevolgd door Van Bijsterveldts eigen CDA. De oppositiepartijen D66 komt bij de leraren en schooldirecteuren juist uit de bus als partij met de beste onderwijsplannen, met de SP in het kielzog.

Het beleid van Van Bijsterveldt stuit op veel weerstand bij leraren, die vorige week nog massaal staakten in de Utrechtse Jaarbeurs. Zij protesteren tegen de nieuwe urennorm van 1040 uur, die onhaalbaar zou zijn. Ook zijn de docenten en ondersteunend personeel tegen de nullijn voor salarissen, de bezuinigingen op het passend onderwijs en het terugbrengen van de zomervakantie van zeven naar zes weken.
Uit de peiling blijkt overigens dat de plannen van de bewindsvrouw om het taal- en rekenonderwijs te versterken, wel op steun kunnen rekenen (59 procent). Datzelfde geldt voor de voornemens om ouders meer te betrekken bij het onderwijs om zo de prestaties van leerlingen te vergroten: 53 procent vindt dat dit leidt tot beter onderwijs.
Holy crap :X Dat zijn wel echt enorme verschillen :X Apart om te zien dat op een paar kleine dingen het vertrouwen wel aardig is in haar beleid maar de rest is toch wel echt dramatisch...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je het gek? Alles, maar dan ook alles draait tegenwoordig om geld. Het is de meest perverse prikkel die er is die simpelweg niet in het onderwijs (of elke andere publieke instelling, for that matter) thuis hoort. Universiveiten en Hogescholen krijgen bijvoorbeeld betaald per afgestudeerde student. Ik las dit net op NU.nl:

UVA Wil diploma geven bij vijf
AMSTERDAM - De faculteit der geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA) laat studenten die voor een deel van de vakken een onvoldoende hebben, toch het eerste jaar halen.

Dat schrijft de Volkskrant. In het voorstel van de faculteit moeten studenten in het eerste half jaar van hun studie gemiddeld een zes halen, maar mogen ze een vijf compenseren met een zeven. In de tweede helft van het jaar moeten de studenten wel een voldoende halen.
De studenten zijn niet blij met het voorstel. Het is volgens de voorzitter van de studentenpartij Ons Kritisch Alternatief, Sam de Nijs, “een enorme inflatie van ons diploma.”

“Met de voorgestelde maatregelen kan een student straks met vier vijven en een niet nader gedefinieerde ‘reparatietaak’ zijn propedeuse halen,” aldus De Nijs. Volgens hem is de regel ingesteld zodat de faculteit meer geld krijgt omdat de studenten sneller hun diploma halen.
Decaan Frank van Vree spreekt dit tegen: “De nieuwe regels zijn juist bedoeld om studenten actiever en betrokkener te laten studeren. Nu moeten studenten soms lang wachten. Dit haalt het tempo uit hun studie.”
Nu gaat het gelukkig om de faculteit der "geesteswetenschappen" (??) en niet om bijvoorbeeld medische studies, maar dergelijke ontwikkelingen vind ik niettemin zeer zorgelijk. Zo'n diploma is nu per definitie waardeloos geworden, aangezien je dus zelfs met onvoldoendes voor bepaalde vakken gewoon je propedeuse (en dus je diploma) kunt halen. Hopen dat we straks niet doktoren krijgen die toevallig gezakt waren op de vakken die relevant zijn voor je behandeling later. "Ja sorry, op hartkwalen ben ik gezakt, dus ik geef je maar gewoon wat pijnstillers.". Of ingenieurs die halfwerkende bruggen bouwen.

Zolang de financiële prikkel blijft bestaan in het onderwijs, zal de kwaliteit steeds slechter en slechter en slechter worden. Het idee al dat een school beloond wordt in financiële zin als iemand slaagt slaat hoe dan ook nergens op IMHO.

Ik heb overigens maar 1 smiley voor die leraren die staken tegen 40 uur les per jaar meer (komt neer op 1 week minder vakantie; oh my god!): ;( Als ze nu staakten uit belang voor het onderwijs, hadden ze er sowieso niet gestaan, want ze staakten veelal midden in toetsweken. Niet te geloven. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zo'n diploma is nu per definitie waardeloos geworden, aangezien je dus zelfs met onvoldoendes voor bepaalde vakken gewoon je propedeuse (en dus je diploma) kunt halen
Euhm, dat is al lang zo bij nagenoeg elke studie, bij de meeste mag je gewoon een 5 laten staan. Verschil is uiteraard dat je hier wat meer 5'en mag laten staan als ik het goed heb.

Ik denk ook dat er niks mis is met financiele prikkels, zolang maar goed geimplementeerd, al zal het altijd problematisch blijven ja. Maar wat is jouw alternatief? Geen enkele financiele prikkels, zodat enige waar het CvB voor gaat is zo min mogelijk kosten en nog net niet je accreditatie verliezen? En krijgt elke universiteit dan evenveel onafhankelijk van aantal studenten? Uiteraard niet zeg je dan, dus evenveel per student, onafhankelijk of ze wel of niet afstuderen blijkbaar. Oftewel, universiteiten gaan nog veel meer hard inzetten op studenten lokken met onrealistische beloftes, want het maakt toch niks uit voor hun of die student wel of niet slaagt.

In andere woorden, het is makkelijker om te zeggen dat het huidige systeem fout is, dan een beter systeem zomaar te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:19:
Vind je het gek? Alles, maar dan ook alles draait tegenwoordig om geld. Het is de meest perverse prikkel die er is die simpelweg niet in het onderwijs (of elke andere publieke instelling, for that matter) thuis hoort. Universiveiten en Hogescholen krijgen bijvoorbeeld betaald per afgestudeerde student. Ik las dit net op NU.nl:
Mwah vind het niet echt gek maar ben benieuwd of ze het ook gaat veranderen... Je kweekt dus onvrede onder de leerkrachten terwijl je juist die leerkrachten gemotiveerd voor de klas wil hebben om goed les te geven :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van: alle scholen precies genoeg geld geven als ze nodig hebben, en dat bedrag van tevoren vast stellen aan de hand van een duidelijk model? Nu is de gedachte dat studenten zo snel mogelijk moeten afstuderen zodat er weer wat geld binnengesleept kan worden, terwijl het omgekeerde waar zou moeten zijn. Er zou genoeg geld beschikbaar moeten zijn zodat studenten zo goed mogelijk onderwezen kunnen worden en zo hoog mogelijke resultaten boeken.

Maar goed. Wellicht is het wel een utopische gedachte, dat er geen miljarden naar corrupte, failliete landen gaan maar in het onderwijs gestoken worden.
furby-killer schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:33:
Ik denk ook dat er niks mis is met financiele prikkels, zolang maar goed geimplementeerd, al zal het altijd problematisch blijven ja.
Als er een ding duidelijk is gebleken, dan is het wel dat geld enorm corrumpeert en derhalve niet thuishoort in maatschappelijke voorzieningen als het onderwijs. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:49

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:19:

Ik heb overigens maar 1 smiley voor die leraren die staken tegen 40 uur les per jaar meer (komt neer op 1 week minder vakantie; oh my god!): ;( Als ze nu staakten uit belang voor het onderwijs, hadden ze er sowieso niet gestaan, want ze staakten veelal midden in toetsweken. Niet te geloven. :o
Mwah, als jij ineens een week meer moet werken terwijl er niks tegenover staat, zou je dat ook geen probleem vinden? Vergeet niet dat docenten geen negen-tot-vijf baan hebben maar ook veel moeten voorbereiden, nakijken, vergaderen etc. Het moment van staken is misschien niet heel handig maar het lijkt wel alsof ineens heel Nederland kinderen heeft die onherstelbare schade oplopen als de docenten een dagje staken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En van 12 weken vakantie naar 11 weken vakantie. Wat een hel moet het zijn om leraar te zijn. ;)

Ik heb een jaartje meegedaan met dat hele circus en ik kan je vertellen dat het onderwijs vol zit met zielige, zeurende mensen die er een sport van maken om dwars te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:53:
En van 12 weken vakantie naar 11 weken vakantie. Wat een hel moet het zijn om leraar te zijn. ;)

Ik heb een jaartje meegedaan met dat hele circus en ik kan je vertellen dat het onderwijs vol zit met zielige, zeurende mensen die er een sport van maken om dwars te zitten.
Maar dan nog, dat soort zaken zijn allemaal vastgelegd in een cao en als 40 uur meer les niks toevoegt behalve dat de kinderen langer op school zitten, waarom zou het dan moeten?
[gechargeerd] Een doodgewoon kantoorbaantje zou ook wel afkunnen met 20 dagen vakantie, want dat is nou ook niet de meest inspannende beroepsgroep (36 of 38 urige werkweek, niks thuis hoeven doen) en dan kunnen ze ook productiever zijn omdat ze langer werken.[/gechargeerd]

Ik weet niet waar je dat een jaartje hebt gedaan maar ik ken zelf erg veel docenten (basis en middelbaar onderwijs) en deel je ervaring niet. De docenten die ik ken zijn zonder uitzondering mensen die voor het beroep hebben gekozen omdat ze het als een roeping zien, want voor het geld (en tegenwoordig aanzien) hoef je het niet te doen.

hmm, maar het gaat wel een beetje offtopic hiermee ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:02:
[...]
De docenten die ik ken zijn zonder uitzondering mensen die voor het beroep hebben gekozen omdat ze het als een roeping zien, want voor het geld (en tegenwoordig aanzien) hoef je het niet te doen.
Dit in tegenstelling tot een kamerlid als Elias die bij de fractie van de VVD over onderwijs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:40:
...
Als er een ding duidelijk is gebleken, dan is het wel dat geld enorm corrumpeert en derhalve niet thuishoort in maatschappelijke voorzieningen als het onderwijs. ;)
Extrinsieke motivatoren corrumperen en horen daarom helemaal niet in de maatschappij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Oei oei, overheid en transparant :X Eens kijken hoe snel dit in politiek Den Haag afgefikt gaat worden. Al heeft de grootste pleitbezorger om de WOB maar weer zo ongeveer af te schaffen inmiddels het schip verlaten geloof ik.

En hoe moeilijker je het journalisten maakt, hoe dieper ze gaan graven toch? Althans dat hoop ik dan maar weer.
Ombudsman kritiseert gebrek aan transparantie overheid

DEN HAAG - Het "strategisch omgaan" met overheidsinformatie is in strijd met het publieke belang. De overheid moet transparanter en opener zijn, stelt Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer maandag tijdens de prijsuitreiking van de Journalist van het Jaar in Den Haag.

Brenninkmeijer presenteerde tijdens de uitreiking aan journalist Brenno de Winter, werkzaam voor onder meer NU.nl en Webwereld.nl en in 2011 verantwoordelijk voor diverse primeurs over en het kraken van de OV-chipkaart, een lijst van acht uitgangspunten (pdf) voor een transparantere overheid.

De lijst met normen moet uiteindelijk leiden tot een advies aan de regering. Brenninkmeijer werkt bij het opstellen ervan samen met onder meer een aantal ministeries en de vereniging van onderzoeksjournalisten VVOJ.

"Het verdraaien of achterhouden van informatie komt altijd uit en beschadigt het vertrouwen in de publieke zaak", zo stelt de Ombudsman. Volgens Brenninkmeijer zou de wob eigenlijk overbodig moeten zijn. "De wet is bedoeld om informatie los te krijgen, maar in de praktijk komen journalisten terecht in een oerwoud van procedures die het hen juist erg moeilijk maakt."
bron

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al heeft de grootste pleitbezorger om de WOB maar weer zo ongeveer af te schaffen inmiddels het schip verlaten geloof ik.
Kent u deze nog nog nog:
Minister Donner van Binnenlandse Zaken heeft tijdens de ontvangst van de persmonitor 2010 op de Dag van de Persvrijheid uitgehaald naar de wob-regeling. Volgens de minister heeft de wet openbaar bestuur (wob) niets met de persvrijheid te maken en moet de wet ingeperkt worden.

Donner nam de persvrijheidsmonitor in ontvangst op de Dag van de Persvrijheid. In een half uur lange reactie op het rapport gaf de minister aan de wet te willen aanpassen op een aantal punten om zijn ambtelijke apparaat te ontlasten. “Tientallen ambtenaren hebben nu vaak een dagtaak aan de behandeling van de wob-aanvragen. Dat is het gevolg van het schot hagel dat journalisten op de overheid afvuren in de hoop dat een korreltje een primeur oplevert. Dat vind ik geen efficiënte tijdsbesteding,” aldus Donner.

Donner uitte eerder kritiek op de pers in Nederland. In 2004 hekelde hij op de Internationale Dag van de Persvrijheid de journalistiek die hun nieuws teveel zou aanpassen op burgers en bedrijven.

De lezing is in zijn geheel opgenomen.
Donner wil WOB regeling verscherpen

En nog geen 24 maanden later zit zo'n man dan op een positie bij de RvS, het belangrijkste adviserende orgaan van het kabinet. Welkom in Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ze hoeven toch geen ambtenaren aan te stellen daarvoor? Gewoon alles bij Wikileaks dumpen :p

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 31-01-2012 01:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Er is nieuws, na een tijd van louter bevroren komkommer...
Harde kritiek RvS op boerkaverbod

De Raad van State oordeelt hard over het boerkaverbod dat het kabinet onlangs aankondigde. In een advies dat vandaag openbaar is gemaakt vraagt de Raad zich af welk probleem er moet worden opgelost.

"De regering beoogt met het voorstel een principieel probleem met juridische middelen op te lossen. Daarbij rijst allereerst de vraag of zich een dergelijk principieel probleem voordoet, en vervolgens of dat probleem kan en moet worden opgelost", schrijft de Raad.

De Raad vindt verder dat het kabinet onvoldoende argumenten geeft om een boerkaverbod in te voeren. In het wetsvoorstel maakt het kabinet nergens duidelijk dat er een dringende maatschappelijke behoefte is aan een algemeen verbod.

Vrijheid van godsdienst
In "subjectieve onveiligheidsgevoelens" ziet de Raad geen reden voor een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Volgens de Raad is met het verbod de vrijheid van godsdienst in het geding.

Vrouwen zouden zelf moeten weten of ze een boerka dragen of niet, daar zou de wetgever zich niet mee moeten bemoeien, schrijft de Raad.

De Raad vindt dat er al genoeg andere middelen zijn om op te treden, zoals de Wet op de identificatieplicht en de Wet personenvervoer. Organisaties kunnen ook al eigen huisregels toepassen.
Ergo, toedeledokie met die wet. En kappen met het land door onderbuiken en ingebeelde angst ingegeven wetgeving op te dringen.

Wat zou Donner er zelf van vinden?

Het wachten is op de eerste CDA/Donner-gerichte tweet van Wilders. :O

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 06-02-2012 22:27 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:31

Fiber

Beaches are for storming.

Goed nieuws! Er zijn blijkbaar nog een paar verstandige mensen in Nederland... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:01

ManiacsHouse

Scheisse!

Ramzzz schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:24:
Er is nieuws, na een tijd van louter bevroren komkommer...

[...]

Ergo, toedeledokie met die wet. En kappen met het land door onderbuiken en ingebeelde angst ingegeven wetgeving op te dringen.

Wat zou Donner er zelf van vinden?

Het wachten is op de eerste CDA/Donner-gerichte tweet van Wilders. :O
RvS is toch puur adviserend? Kan het kabinet dit niet gewoon naast zich neerleggen? Leggen ze wel meteen een bom onder politiek Nederland lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

De RvS is puur adviserend als het gaat om de afdeling Advisering, maar er is ook een afdeling Bestuursrechtspraak. Dit is de hoogste algemene bestuursrechter van Nederland. Mocht er een proces aangespannen worden naar aanleiding van de nieuwe wet, dan kan de zaak na beroep uiteindelijk op het bord van de RvS komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
Ik vraag me alleen af of die hoogste bestuursrechter het verbod ongeldig zou laten verklaren. Dat de RvS niet snapt wat die wet oplost is iets anders.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
nXXt schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 02:00:
De RvS is puur adviserend als het gaat om de afdeling Advisering, maar er is ook een afdeling Bestuursrechtspraak. Dit is de hoogste algemene bestuursrechter van Nederland. Mocht er een proces aangespannen worden naar aanleiding van de nieuwe wet, dan kan de zaak na beroep uiteindelijk op het bord van de RvS komen.
Dat maakt de wet dus feitelijk onhoudbaar. De eerste de beste boerka dragende vrouw die het aandurft kan dan doorprocederen totaan de RvS. Dit zal een precedent scheppen die de wet omver duwt.
Of zie ik het verkeerd?

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De rechtsprekende functie is anders dan de adviserende, bij de rechtspraak zal men uiteindelijk ook rekening moeten houden met wat in de wet is vastgelegd, bij het geven van advies uiteraard niet. Om tegen de wet te procederen moet je (vziw, ianal) naar de burgerlijke rechter, om tegen de onrechtmatige daad (het instellen van een onrechtmatige wet) te procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
nXXt schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 02:00:
Je merkt heel terecht op dat de RvS een afdeling bestuursrechtspraak heeft. Ofwel, rechtspraak op het gebied van bestuursrecht. Het boerkaverbod heeft weinig met bestuursrecht te maken. Een kwestie daaromtrent zal dus niet bij de RvS terecht komen als hoogste instantie, maar bij de Hoge Raad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat de RvS ook een afdeling bestuursrechtspraak heeft, wil niet zeggen dat ze hetzelfde oordeel hebben. Die twee afdelingen zijn gescheiden. En zouden ze wel hetzelfde oordeel hebben, dan wil dat nog niet zeggen dat met een dergelijk oordeel de wet niet kan worden toegepast. In het oordeel geeft de RvS immers alleen aan dat ze het niet echt nodig vindt, niet dat het juridisch onhoudbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Het saillante van de kwestie, is dat Donner als MinBiZa - onder druk van 'het regeertakkoord' (a.k.a. drammerige puber Wilders) - de wet ingediend heeft, en hem nu vanuit de RvS als vicevoorzitter in de raad zit die hem afkeurt.

Maar dat hadden jullie al gezien. ;)

CDA'er in hart en nieren: schizofreen tot op het bot. Zet moeiteloos en zonder enige schroom de ene pet af en gaat met de andere verder. Diametraal tegenover het standpunt waar hij als minister zich voor moest verantwoorden.

Moreel verwerpelijk? Nee hoor. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 07-02-2012 09:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:19:
Het saillante van de kwestie, is dat Donner als MinBiZa de wet ingediend heeft, en hem nu vanuit de RvS als vicevoorzitter in de raad zit die hem afkeurt.
Het advies is uitgebracht voor Donner zitting nam ;)
Donner nam 1 februari zitting, advies is 28 november uitgebracht.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 07-02-2012 09:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Cyphax schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 06:57:
Ik vraag me alleen af of die hoogste bestuursrechter het verbod ongeldig zou laten verklaren. Dat de RvS niet snapt wat die wet oplost is iets anders.
Nee, want die gaat daar niet over. En de RvS kan inderdaad niet snappen wat het zou op moeten lossen omdat die wet niets oplost maar juist creëert: ongelijkheid. En dat snappen ze dus wel. Wat mij betreft is het advies van de RvS dan ook prima, eens kijken of die kuikens in DH het toch door willen drukken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ramzzz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:19:
Het saillante van de kwestie, is dat Donner als MinBiZa - onder druk van 'het regeertakkoord' (a.k.a. drammerige puber Wilders) - de wet ingediend heeft, en hem nu vanuit de RvS als vicevoorzitter in de raad zit die hem afkeurt.

Maar dat hadden jullie al gezien. ;)

CDA'er in hart en nieren: schizofreen tot op het bot. Zet moeiteloos en zonder enige schroom de ene pet af en gaat met de andere verder. Diametraal tegenover het standpunt waar hij als minister zich voor moest verantwoorden.

Moreel verwerpelijk? Nee hoor. ;)
Als jouw saillante detail waar zou zijn, dan zou je het ook positief kunnen bekijken. In dat geval zou Donner als voorzitter van de RvS goed zijn werk gedaan hebben, namelijk het voorzitten van de raad, en niet het opleggen zijn zijn persoonlijke mening aan die raad. Een man die boven de partijen kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bastien schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:31:
[...]
Nee, want die gaat daar niet over. En de RvS kan inderdaad niet snappen wat het zou op moeten lossen omdat die wet niets oplost maar juist creëert: ongelijkheid. En dat snappen ze dus wel. Wat mij betreft is het advies van de RvS dan ook prima, eens kijken of die kuikens in DH het toch door willen drukken.
Ik ben ook benieuwd of dit verhaal nog een staartje gaat krijgen. Ik ben alleen een beetje bang van niet. Ik denk dat het kabinet gehaaid genoeg is om die wet er doorheen te krijgen, ook al lost het een probleem niet op dat überhaupt nieteens bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

anandus schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:22:
[...]
Het advies is uitgebracht voor Donner zitting nam ;)
Donner nam 1 februari zitting, advies is 28 november uitgebracht.
Ah, het is nu pas openbaar gemaakt. Dat belangrijke detail had ik gemist. :)
argro schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:32:
[...]
Als jouw saillante detail waar zou zijn, dan zou je het ook positief kunnen bekijken. In dat geval zou Donner als voorzitter van de RvS goed zijn werk gedaan hebben, namelijk het voorzitten van de raad, en niet het opleggen zijn zijn persoonlijke mening aan die raad. Een man die boven de partijen kan staan.
Blijkbaar ben ik nog te optimistisch.

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 07-02-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.telegraaf.nl/b...ationale_feestdag___.html

Een gratis vrije dag erbij? I'll take it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Wait, nu gaat de PVV die zo ongeveer haaks staat op alles wat met cultuur te maken heeft een voorstel indienen om een extra vrije dag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Natuurlijk, met de economische rugwind kan de arbeidsproductiviteit best omlaag d:)b

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kan dan niet beter de Nijmeegse vierdaagse als feestdag genomen worden?
Dat lijkt me een stuk beter te plannen en heeft dezelfde cultuurhistorische roots.
Als er dan toch naar nieuwe vrije dagen gezocht moet worden

Al zie ik liever een systeem met vrije feestdagen.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 07-02-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
anandus schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:42:
Dat lijkt me een stuk beter te plannen en heeft dezelfde cultuurhistorische roots.
Met alle respect, maar de Nijmeegse vierdaagse en de Elftedentocht zijn toch wel van een hele andere categorie. De aandacht die de Elfstendentocht nu al heeft is vergelijkbaar met de aandacht die 20 edities van de Nijmeegse vierdaagse bij elkaar krijgen. Tijdens de laatste Elfstedentocht keken er 9 miljoen mensen naar de TV, de Nijmeegse vierdaagse heeft een topjaar als een tiende daarvan gehaald wordt, voor zover de Nijmeegse vierdaagse al integraal van begin tot eind wordt uitgezonden op TV.

Overigens ben ik wat de Elfstendentocht wel voor een vrije dag, maar dan voor rekening van de werknemer, niet voor rekening van de werkgever. Iedereen moet dus gewoon vrij nemen als hij/zij dat wil. Ik verwacht in ieder geval dat het er op neer zal komen dat de gehele BV-Nederland een dagje gesloten is als er een Elfstendentocht komt, zie ook bovenstaande kijkcijfers.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 07-02-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

anandus schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:42:
Als er dan toch naar nieuwe vrije dagen gezocht moet worden
Ik vind een (commercieel) evenement nog veel te beperkt en al helemaal geen optie omdat geen nationaal feest of herdenking is. Dan vind ik Bevrijdingsdag ipv Hemelvaartsdag nog veel beter. Dat is pas een nationaal iets en Hemelvaart is zelfs onder dat restje actieve christenen nou niet echt een feestdag die massaal wordt gevierd. Ruilen ja, er zijn genoeg feestdagen wat mij betreft.
Al zie ik liever een systeem met vrije feestdagen.
Dat hebben we al, we noemen het vakantiedagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:59:
[...]
Met alle respect, maar de Nijmeegse vierdaagse en de Elftedentocht zijn toch wel van een hele andere categorie. De aandacht die de Elfstendentocht nu al heeft is vergelijkbaar met de aandacht die 20 edities van de Nijmeegse vierdaagse bij elkaar krijgen. Tijdens de laatste Elfstedentocht keken er 9 miljoen mensen naar de TV, de Nijmeegse vierdaagse heeft een topjaar als een tiende daarvan gehaald wordt, voor zover de Nijmeegse vierdaagse al integraal van begin tot eind wordt uitgezonden op TV.
Als je zo gaat redeneren dan kan je ook elke voetbalfinale wel uitschrijven als feestdag :P

Daarbij had ik het met klem over de cultuurhistorische waarde, gezien de vierdaagse en de elfstedentocht door dezelfde organisatie is ontworpen/ingesteld. (was ook meer in reactie op De_Bastaard over de culturele waarde).

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 07-02-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Het is gewoon een onzin voorstel. Op die manier haal je in 1x de positieve effecten van een Elfstedentocht onderuit. Regel het maar met je werkgever, als het even kan zal hij je vrij geven, maar iedereen vrij kan natuurlijk niet. Zet de radio maar aan op kantoor.

Kinderen vrijgeven is ook onzin. Hoeveel van die kinderen zullen werkelijk kijken? Zeker als de ouders niet vrij zijn. Het is dan veel beter om er op school aandacht aan te besteden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Nog een aanwijzing dat de PVV een fascistische partij is. Fascinatie met, en verheerlijking van, het krachtig lichamelijke, het macho-sportieve, is typisch fascistisch.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij zijn er echt niet nog meer aanwijzingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Punten scoren in Friesland voor de volgende verkiezingen ftw.

Het is dat hij al genoeg stemmen krijgt hier in Limburg, anders zie ik hem er nog wel voor aan om kamervragen te stellen of Carnaval niet een hele nationale-feestweek kan worden.

[ Voor 59% gewijzigd door De_Bastaard op 07-02-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

nare man schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Nog een aanwijzing dat de PVV een fascistische partij is. Fascinatie met, en verheerlijking van, het krachtig lichamelijke, het macho-sportieve, is typisch fascistisch.
Je was me voor.

Voor wie dit wil betwisten, ga maar eens de geschiedenis in, en zoek fascisme op, en de herkomst ervan.

De 'futuristen'. De 'fasci di combattimento'. De hele kliek rond Mussolini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:36

Player1S

Probably out in the dark

waarom een nationale feestdag??
Ik geloof best dat heel Nederland plat ligt als het op een doordeweekse dag is maar laat de bedrijven lekker zelf bepalen wat ze willen.

idd punten scoren in Friesland...Hoewel, ik vraag me af of ze er daar echt op zitten te wachten. Heel Nederland vrij indien het door de week is betekend ook veel meer bezoekers waardoor je nog meer aan crowd-control moet doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
nare man schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Link...

Want sorry, maar ik vind het wel bijzonder ver gezocht om het promoten van een sport evenement fascistisch te noemen. Is het populistisch om voorstander te zijn van iedereen een dag vrij te geven? Zeker imo. Maar fascistisch? Dat vind ik gewoon idioot om die vergelijking te maken. Moet je het ook niet vreemd vinden dat PVV aanhanger zo afgeven op 'links', als je zulk soort opmerkingen maakt.

Ramzzz die de elfstedentocht met fascistische knokploegen vergelijkt is helemaal creatief.

[ Voor 39% gewijzigd door Sissors op 07-02-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

argro schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:14:
[...]
Je merkt heel terecht op dat de RvS een afdeling bestuursrechtspraak heeft. Ofwel, rechtspraak op het gebied van bestuursrecht. Het boerkaverbod heeft weinig met bestuursrecht te maken. Een kwestie daaromtrent zal dus niet bij de RvS terecht komen als hoogste instantie, maar bij de Hoge Raad.
Ah, twijfelde al waar het precies thuishoorde. My bad :)

* nXXt verkeerde in de veronderstelling dat het beoordelen van wetten zelf binnen het bestuursrecht thuishoorde.

[ Voor 11% gewijzigd door nXXt op 07-02-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nu de SP de grootste in de peilingen is, vond ik dit berichtje (over de lokale politiek) toch wel relevant/interessant voor hier; het heeft namelijk ook landelijk gespeeld als ik me goed herinner?

Bronnen: Telegraaf december & Telegraaf vandaag.

(het staat ook elders maar deze bevatten een leuke quote, zie verderop, vandaar Telegraaf als bron ;) )
SP'er geroyeerd vanwege steunen voedselbank LELYSTAD - Het Lelystadse SP-raadslid Simon Polman is dinsdagavond door zijn partij geroyeerd, omdat hij zijn raadsvergoeding iedere maand doneert aan de voedselbank. Dat meldde fractievoorzitter John van den Heuvel.

De ledenvergadering van de SP ontzette Polman uit zijn lidmaatschap, omdat politici van de partij verplicht zijn hun vergoeding in de partijkas te storten. Polman weigerde dit en gaf aan zijn vergoeding liever aan de armsten van Lelystad te doneren dan aan de rijkste partij van Nederland.
Het eerdere bericht met imo een prachtige quote:
Binnen de SP is het gebruikelijk dat politici hun vergoeding naar de partij overmaken. Hier kan volgens Van den Heuvel niet zomaar vanaf worden geweken, zeker niet op eigen initiatief. „Wij gaan heel diep in onze democratie.”
Als afwijkende meningen niet geaccepteerd worden en men naar de pijpen van het centrale bestuur moet dansen, is dat dan een democratie of een dictatuur?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De PVV heeft woensdag een site in het leven geroepen waarop mensen kunnen klagen over MOE-landers in ons land. Dat zijn Polen en mensen uit andere landen in Midden- en Oost-Europa (MOE-landen).

,,Heeft u overlast van MOE-landers? Of bent u uw baan kwijtgeraakt aan een Pool, Bulgaar, Roemeen of andere Midden- of Oost Europeaan? Wij willen het graag horen'', meldt de site. De PVV wil de klachten aanbieden aan minister Henk Kamp (Sociale Zaken).

Een woordvoerder van de Poolse ambassade uit zijn droefenis in het AD: ,,Beledigende partij-initiatieven dragen niet bij aan een kalme discussie.''
Bron: http://www.rtl.nl/(/actue...-over-polen-voor-kamp.xml

Lekker stemmingmakend weer.... waar is zo'n meldpunt weer nodig, en hoe ga je alle onzinmeldingen (bijvoorbeeld mensen die een hekel hebben aan hun Poolse buurman, of een of andere vendetta op deze manier uit willen vechten) ertussen uit filteren?

Verder zie ik de toegevoegde waarde van dit soort zwartmaak-meldpunten niet zo eigenlijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 01:31:
Nu de SP de grootste in de peilingen is, vond ik dit berichtje (over de lokale politiek) toch wel relevant/interessant voor hier; het heeft namelijk ook landelijk gespeeld als ik me goed herinner?

Bronnen: Telegraaf december & Telegraaf vandaag.

(het staat ook elders maar deze bevatten een leuke quote, zie verderop, vandaar Telegraaf als bron ;) )

[...]

Het eerdere bericht met imo een prachtige quote:

[...]

Als afwijkende meningen niet geaccepteerd worden en men naar de pijpen van het centrale bestuur moet dansen, is dat dan een democratie of een dictatuur?
Als het niet zwart is, dan is het wit, en vice versa. Zo zet je het een beetje weg nu.
Hoewel ik het ook niet gedaan zou hebben (het royeren bedoel ik) zijn er misschien gewoon afspraken en regels waar je in eerste instantie je aan dient te houden, toch? Anders hoef je ook niet met elkaar af te spreken waar je raadsvergoeding naartoe gaat.
wildhagen schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:55:
[...]

Verder zie ik de toegevoegde waarde van dit soort zwartmaak-meldpunten niet zo eigenlijk...
Jammer, ik wilde net een meldpunt openen voor mensen die PVV-moe zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]Bron: http://www.rtl.nl/(/actue...-over-polen-voor-kamp.xml

Lekker stemmingmakend weer.... waar is zo'n meldpunt weer nodig, en hoe ga je alle onzinmeldingen (bijvoorbeeld mensen die een hekel hebben aan hun Poolse buurman, of een of andere vendetta op deze manier uit willen vechten) ertussen uit filteren?

Da's het mooie van de verkeersklachtensite van de PVV Den Haag. Je weet dat het kan, dat zo'n partij z'n eigen klachten verzint dus zijn eigenlijk ALLE verzamelpunten direct verdacht.

De PVV heeft zich aardig voor lul gezet in Den Haag en deze site is bij voorbaat al ongeloofwaardig...... voor zover de PVV uberhaupt al geloofwaardig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cyphax schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:09:
Als het niet zwart is, dan is het wit, en vice versa. Zo zet je het een beetje weg nu.
Hoewel ik het ook niet gedaan zou hebben (het royeren bedoel ik) zijn er misschien gewoon afspraken en regels waar je in eerste instantie je aan dient te houden, toch? Anders hoef je ook niet met elkaar af te spreken waar je raadsvergoeding naartoe gaat.
Het ging me om het contrast tussen de opmerking van die fractievoorzitter over democratie en de invuling er van via kadaverdiscipline en het niet kunnen accepteren van afwijkingen. Het CDA heeft momenteel haar linker, midden en sociale vleugels (mond)dood gemaakt en daar wordt terecht over geklaagd, maar de SP is nog veel minder democratisch, meer a la PVV maar dan met een commissie (politburo :+ ) ipv een grote roerganger.

Nu de SP snel groot wordt mag er ook wel wat kritischer naar die partij worden gekeken. Vmb zou die constructie over vergoedingen afdragen verboden mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:57:
[...]

Het ging me om het contrast tussen de opmerking van die fractievoorzitter over democratie en de invuling er van via kadaverdiscipline en het niet kunnen accepteren van afwijkingen. Het CDA heeft momenteel haar linker, midden en sociale vleugels (mond)dood gemaakt en daar wordt terecht over geklaagd, maar de SP is nog veel minder democratisch, meer a la PVV maar dan met een commissie (politburo :+ ) ipv een grote roerganger.

Nu de SP snel groot wordt mag er ook wel wat kritischer naar die partij worden gekeken. Vmb zou die constructie over vergoedingen afdragen verboden mogen worden.
Vind dit te gemakkelijk. Ja, de SP is een beetje erg homegeen en daarom zijn er (te??) weinig afwijkende meningen. Maar elk lid heeft stemrecht en het is ook geweest op de ledenvergadering dat degene geroyeerd is. Dat is geen besluit van het politbureau of commissie in de partij.
gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 01:31:
Tja, als de meerderheid van de leden beslist en 1 lid wenst zich daar niet aan te houden, is het dan democratie als iemand hiervan af mag wijken en daarmee het belang van de rest van de partij mag schaden?? Je argumentatie is te gemakkelijk.

ben wel met je eens dat de SP te homogeen is en er een oude kern van actiepartij te veel invloed heeft, echter aan de andere kant, heeft de SP zijn democratisch structuur wel ingericht. Als de meerderheid van de leden het wil en Wilders lid zou zijn, kan niet 1 persoon of petit comiteetje zijn benoeming tot voorzitter van de SP in de weg staan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Bovendien: als je lid wordt van de SP en je wilt de politiek in dan wéét je dan je die vergoeding wordt geacht af te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-e-n schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:16:
Bovendien: als je lid wordt van de SP en je wilt de politiek in dan wéét je dan je die vergoeding wordt geacht af te staan.
Een dergelijke houding is de doodsteek voor enige discussie over de gewenstheid van die maatregel: de status quo is heilig. Een protestpartij naar buiten, intern aartsconservatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Protestpartijschap heeft denk ik weinig met links/rechts progressief/conservatief te maken, denk bijvoorbeeld ook aan de SGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:22:
[...]
Een dergelijke houding is de doodsteek voor enige discussie over de gewenstheid van die maatregel: de status quo is heilig. Een protestpartij naar buiten, intern aartsconservatief.
Als je dat als lid wilt veranderen dan start je toch een actie binnen de partij? Maar ik zie niemand dat doen daar binnen de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

D-e-n schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:16:
Het staat je natuurlijk wel altijd vrij om deze regel binnen de structuur van de partij aan de kaak te stellen en proberen af te schaffen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Cyberpope schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:31:
[...]

Het staat je natuurlijk wel altijd vrij om deze regel binnen de structuur van de partij aan de kaak te stellen en proberen af te schaffen.
Natuurlijk, maar dan moet je ook niet klagen als je geroyeerd wordt, omdat dat het voorzienbare gevolg is voor mensen die proberen de status quo aan te tasten binnen de SP.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

begintmeta schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:30:
Protestpartijschap heeft denk ik weinig met links/rechts progressief/conservatief te maken, denk bijvoorbeeld ook aan de SGP.
De SGP een protestpartij? Het is juist een status quo-bevorderende, eigen belangen eerst partij. Of ga je het protesteren tegen verandering ook protestpartij noemen?
D-e-n schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:31:
Als je dat als lid wilt veranderen dan start je toch een actie binnen de partij? Maar ik zie niemand dat doen daar binnen de partij.
Omdat men het protest niet toelaat: de persoon wordt uit de partij gezet en de mening is weg. Ferrier en Koppejan zouden al geen CDA-lid meer zijn geweest... Er was eerder ook een SP-kamerlid, ben de naam even kwijt, vorige kamerperiode.

Ik zeg niet dat dat gemeenteraadslid de juiste aanpak volgt, wel dat de reactie van de SP een sterk conservatief karakter heeft. De SP is groot geworden in de luwte maar men mag die partij ook wel eens een beetje kritischer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 08:41
gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:22:
[...]

Je kunt je wel afvragen of je die discussie moet voeren door doelbewust af te wijken van de regels.
Het staat Polman vrij om dit punt binnen de partij ter discussie te stellen, maar door simpelweg af te wijken van de regels liep hij het risico aangepakt te worden, wat dan ook bewaarheid is.
Hij heeft zijn punt in ieder geval gemaakt...en wellicht dat binnen de partij dan ook de discussie op gang komt nu.

Persoonlijk vind ik de regel bij de SP ook maar vreemd.

van de website van de SP:
SP-volksvertegenwoordigers storten de vergoeding die zij ontvangen (minus hun onkosten) in de partijkas. Dat draagt er in hoge mate aan bij, dat de SP veel campagnes, scholingen en acties kan financieren. Zo maken we tevens duidelijk dat politici geen zakkenvullers hoeven te zijn.
Dat laatste zinnetje zorgt ervoor dat je als SP raadslid wel uitkijkt om de vergoeding in eigen zak te houden. Polman geeft het aan een voedselbank, maar er zijn ook SP-ers die eerder problemen hadden met het afdragen van de vergoeding.
Ik las net ergens dat het schijnbaar in juni op de agenda staat bij het partijcongres.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik denk dat de partijkas voor de SP belangrijker is dan de voorbeeldfunctie. Zeker in deze tijd kan dat een campagne maken. En ik vermoed dat de SP minder grote giften van bedrijven krijgt dan pakweg de VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:36:
...
De SGP een protestpartij? Het is juist een status quo-bevorderende, eigen belangen eerst partij. Of ga je het protesteren tegen verandering ook protestpartij noemen?
...
Natuurlijk, daarbij is de SGP natuurlijk tegen meer dan alleen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In feite verkoopt de SP zijn zetels. Je krijgt alleen een plaatsje op de kieslijst als je ermee akkoord gaat dat je, als je een zetel krijgt, geld aan de SP gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

nare man schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:32:
[...]

Natuurlijk, maar dan moet je ook niet klagen als je geroyeerd wordt, omdat dat het voorzienbare gevolg is voor mensen die proberen de status quo aan te tasten binnen de SP.
Heb je daar dan voorbeelden van?? Het recente voorbeeld is van iemand die niet voorstelt de regels te veranderen, maar ze al daadwerkelijk niet volgt. Ik kan me niet voorstellen (maar kan me vergissen) dat er iemand uit geknikkerd is omdat hij een voorstel gedaan heeft om dingen te veranderen.) Dat je zelf gefrusteerd weggaat omdat je toch geen drol bereikt omdat de oude kliek alles tegenhoud kan ik me wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Hoewel in beginsel democratisch is de partijstructuur van de SP toch altijd wel vrij hiërarchisch gebleven, ook met Roemer. Dat hoeft zeker geen nadeel te zijn want dat zijn CDA en zeker de PVV ook, alleen opereren die in voor hun gunstig media klimaat.

Een probleem voor de SP is dat de partij in Den Haag in de luwte opereert vanwege het feit dat ze zowel geen macht factor alsmede geen bedreiging is. Want in de ogen van midden/rechts zijn ze het radicaalst van de linkse partijen, die samen toch al een permanente minderheid hebben. Over hoe radicaal men de partij vindt, hoeft je alleen maar te kijken naar de PVV, die met de nodige hulp naar het centrum van de macht werd begeleid, terwijl de SP al decennia lang in de oppositie zit. Zie bijvoorbeeld deze eenvandaag aflevering.

De SP (en de rest van links) moet eerst het debat terugveroveren in de media, die al sinds 2000 wordt gedomineerd door conservatief rechtse en xenofobe krachten (die daar echt keihard voor gewerkt hebben), wil men überhaupt een kans maken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt weer een hoop onzin over de SP verkondigd. Kadaverdiscipline, Politburo en dergelijke... De SP is uiterst democratisch georganiseerd. Ieder lid heeft een gelijke inbreng. Dat die afdrachtregeling bestaat komt dat een zeer grote meerderheid van de SP-leden deze van harte ondersteunt. Zelfs pogingen vanuit het partijbestuur om die regeling te versoepelen worden door de leden uiterst kritisch ontvangen. Zodra er een meerderheid te vinden is om de regeling af te schaffen, is de regeling weg.

Wat me de laatste weken ook meer en meer opvalt is dat het blijkbaar niet nodig wordt geacht kritiek op de SP te beargumenteren, of zelfs maar van voorbeelden te voorzien. Losse flodders als 'tegenpartij',' conservatief', 'politburo' blijken meer dan voldoende. Beetje makkelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:53:
Wat me de laatste weken ook meer en meer opvalt is dat het blijkbaar niet nodig wordt geacht kritiek op de SP te beargumenteren, of zelfs maar van voorbeelden te voorzien. Losse flodders als 'tegenpartij',' conservatief', 'politburo' blijken meer dan voldoende. Beetje makkelijk allemaal.
Precies wat ik bedoel met het terugwinnen van de (media) klimaat op het huidige rechts conservatisme/populisme. Ik zou er maar vast aan wennen want dit is nog maar het begin.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoezo terugwinnen? Dat soort mantra's komen van beide kanten en zullen dat blijven doen.
Als je links beheer geeft over de Sahara is binnen no time het zand op.
Rechts maakt de armen armer en de rijken rijker.
Links stelt de grenzen wagenwijd open voor alle gelukszoekers.
Rechts zorgt voor een tweedeling.
Allemaal van die weinig of niet onderbouwde leuzen die iedere dag wel langs komen.

Ik ben het met je eens dat rechtsconservatief op het moment de wind mee heeft maar links schreeuwt even hard mee. En dan CDA en D66 die blijven schreeuwen dat ze in het midden zitten en vervolgens in het midden laten did you see what I did there wat er nou zo goed is aan dat midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:15:
[...]

Precies wat ik bedoel met het terugwinnen van de (media) klimaat op het huidige rechts conservatisme/populisme. Ik zou er maar vast aan wennen want dit is nog maar het begin.
De losse flodders tegen de groei van de SP komen nou niet direct uit het rechts-conservatief-populistische kamp (op een redeloze aanval van Wilders na, die de SP meer goed dan kwaad heeft gedaan). Het is met name vanuit GL/D66 hoek waar men elkaar onophoudelijk napraat over poitburotegenpartijantieuropa e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

begintmeta schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:46:
Natuurlijk, daarbij is de SGP natuurlijk tegen meer dan alleen verandering.
Yep, ook tegen de Elfstedentocht, hun zondagsrust is veel belangrijker O-)

http://www.nu.nl/politiek...t-zondag-niet-zitten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht trouwens dat God die rustdag voor zichzelf had ingesteld. Die zal wel blij zijn met al die vromen die de hele zondag door tegen 'M aan lopen te zeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als je het over losse flodders hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:48:
Ik dacht trouwens dat God die rustdag voor zichzelf had ingesteld. Die zal wel blij zijn met al die vromen die de hele zondag door tegen 'M aan lopen te zeuren...
Uit zo'n oud Max Tailleur toilet- of wachtkamerboekje :p : een jood klaagde dat zijn buurman nooit naar de synagoge kwam, maar heel succesvol was, terwijl hij zelf elke dag kwam bidden en heel arm was. Waarom werd de buurman toch zo beloond? Diepe stem: die valt me niet elke dag lastig ;) .

Maar goed, de SGP mag natuurlijk die mening hebben. Toch zou je verwachten dat ze respect voor tradities zouden hebben, daar ze zich zelf ook op tradities beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bron: http://www.rtl.nl/(/actue...-over-polen-voor-kamp.xml

Hoewel het natuurlijk behoorlijk kinderachtig is, kriebelt het in elk bot om een meldpunt overlast gevende joden op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:16:
[...]

Hoewel het natuurlijk behoorlijk kinderachtig is, kriebelt het in elk bot om een meldpunt overlast gevende joden op te zetten.
überhaupt overlast veroorzakende blanke autochtonen. Daar moet eens een meldpunt voor komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Touchdomex schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:57:
[...]

überhaupt overlast veroorzakende blanke autochtonen. Daar moet eens een meldpunt voor komen :/
Meld misdaad anoniem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:53:
[...]

Uit zo'n oud Max Tailleur toilet- of wachtkamerboekje :p : een jood klaagde dat zijn buurman nooit naar de synagoge kwam, maar heel succesvol was, terwijl hij zelf elke dag kwam bidden en heel arm was. Waarom werd de buurman toch zo beloond? Diepe stem: die valt me niet elke dag lastig ;) .

Maar goed, de SGP mag natuurlijk die mening hebben. Toch zou je verwachten dat ze respect voor tradities zouden hebben, daar ze zich zelf ook op tradities beroepen.
Tja, als aan jou als SGP-er gevraagd wordt wat je er van vindt dat de elfstedentocht zondag wordt gereden (ik denk dat 't zo gegaan is) dan is hun reactie toch een heel logische? Bible-belt gerefomeerd Nederland is heel strikt in hun zondagsrust opvatting, wat iedereen volgens mij ook wel weet. Je kan moeilijk beargumenteren dat de elfstedentocht op zondag rustgevend is voor Friesland op die zondag ;) Dus een logische reactie. En ik heb liever dat ze eerlijk hun mening geven, dan liegen om zieltjes te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja maar niet voor blanke autochtonen die mijn baan afpakken :/

https://twitter.com/#!/da...67205080624414720/photo/1

Om daar maar eventjes op in te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

rik86 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:08:

Tja, als aan jou als SGP-er gevraagd wordt wat je er van vindt dat de elfstedentocht zondag wordt gereden (ik denk dat 't zo gegaan is) dan is hun reactie toch een heel logische? Bible-belt gerefomeerd Nederland is heel strikt in hun zondagsrust opvatting, wat iedereen volgens mij ook wel weet. Je kan moeilijk beargumenteren dat de elfstedentocht op zondag rustgevend is voor Friesland op die zondag ;) Dus een logische reactie. En ik heb liever dat ze eerlijk hun mening geven, dan liegen om zieltjes te winnen.
Juist. Als je dan al je gal wilt spuwen, doe dat dan op die stichting/vereniging/whatever die ongevraagd een brief heeft geschreven aan de organisatie dat het niet mag van God. Kees vd Staaij geeft gewoon netjes antwoord op een vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door kenneth op 08-02-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke gal? Ik vond het wel grappig dat relatief kort na de opmerking van begintmeta in "De Nederlandse landelijke politiek" (dat de SGP tegen meer dan alleen verandering is) er gelijk een voorbeeld is van SGP tegenstand/afkeur van een traditie. Th-th-that's all folks, niet teveel zoeken achter opmerkingen ;) .
die stichting/vereniging/whatever die ongevraagd een brief heeft geschreven aan de organisatie dat het niet mag van God.
Is dit echt gebeurd? Of komt dit van de Speld of zo? :D

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 08-02-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh, in het algemeen, niet specifiek naar jou. Mijn gal trouwens wel want ik vond het een absurde brief :P Vd Staaij brengt het tenminste nog zoals het hoort: "ik vind het niet correct maar wij gaan er niet over."

Maar de organisatie lastig vallen omdat je het niet vindt kunnen ipv gewoon je niet in te schrijven of er niet naar te kijken 8)7

Ik ga de organisatie een brief sturen dat ik een hekel heb aan kou en ze daarom de Elfstedentocht niet meer moeten organiseren.
De Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en Zondagsheiliging gaat een protestbrief naar de Vereniging De Friesche Elf Steden sturen.
:X

[ Voor 18% gewijzigd door kenneth op 08-02-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verrek, het is echt serieus. Ach ja, sommige mensen...
kenneth schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:28:
Ik ga de organisatie een brief sturen dat ik een hekel heb aan kou en ze daarom de Elfstedentocht niet meer moeten organiseren.
Ik ga die Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en Zondagsheiliging een brief sturen dat ik een hekel heb aan zondagsrust omdat het mijn zondagsactiviteiten stoort...

[ Voor 79% gewijzigd door gambieter op 08-02-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je daar serieus tijd in gaat investeren is het denk ik eventueel een topicje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 08:41
gambieter schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:31:
Verrek, het is echt serieus. Ach ja, sommige mensen...

[...]

Ik ga die Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en Zondagsheiliging een brief sturen dat ik een hekel heb aan zondagsrust omdat het mijn zondagsactiviteiten stoort...
Ik zou hem dan wel dateren op een zondag!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En in het kader van de controle op de macht, dat wordt niet op prijs gesteld, in het geval van de nationale balk, waar zo veel mogelijk euro's overheen gegooid moeten worden:
Hillen: Onafhankelijk onderzoek naar JSF gaat te ver

Minister Hans Hillen van Defensie vindt het te ver gaan om een onafhankelijke partij te laten meekijken naar de gang van zaken in het JSF-project. Hij beloofde de Tweede Kamer vandaag wel zo transparant mogelijk te zijn over alle ontwikkelingen.

Ook zal hij de interne controle 'zo sterk mogelijk' organiseren. Bovendien doet de Algemene Rekenkamer jaarlijks verslag van de stand van zaken rond de vervanging van de verouderde F-16 en heeft Defensie eigen controleurs, aldus Hillen. De PvdA drong desondanks aan op een onafhankelijke check, omdat Nederland volgens de grootste oppositiepartij het Amerikaanse ministerie van Defensie niet blind mag vertrouwen.

'Beste toestel ooit'
De Joint Strike Fighter (JSF/F-35) is de beoogde opvolger van de F-16, al laat het minderheidskabinet van VVD en CDA een besluit over de aanschaf ervan over aan het volgende kabinet. Nederland heeft wel twee testtoestellen van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig aangeschaft. Volgens Hillen is de JSF 'het beste toestel dat er tot nu toe is gebouwd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ramzzz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:47:
En in het kader van de controle op de macht, dat wordt niet op prijs gesteld, in het geval van de nationale balk, waar zo veel mogelijk euro's overheen gegooid moeten worden:

[...]
Volgens mij zitten wij er ondertussen al zover in dat het eruit stappen duurder is en ons minder oplevert dan nu toch stug doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De PvdA drong desondanks aan op een onafhankelijke check, omdat Nederland volgens de grootste oppositiepartij het Amerikaanse ministerie van Defensie niet blind mag vertrouwen.
De Amerikanen moet je sowieso niet vertrouwen.

En als NL nu de bijdrage stopt en de aankoop niet door laat gaan ooit over tig jaar, dan scheelt dat in ieder geval al die miljarden voor die kistjes. En dat gedreig over dat de NL industrie dat hard gaat merken: vast wel wat maar ik neem aan dat het meeste maatwerk is wat niet zo in China bestelt kan gaan worden toch? Dus als de Amerikanen dat doen wordt dat speelgoed alleen nog maar duurder.

En net nu gisteren in het nieuws was dat bedrijven voor adviezen niet meer dezelfde accountants moet gebruiken als die de jaarrekening controleren gaat Defensie dit wel doen? Als in we houden alles lekker intern want wij zijn de beste boekhouders van het land? Proest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
"Volgens Hillen is de JSF 'het beste toestel dat er tot nu toe is gebouwd'."

Onafhankelijk onderzoek weigeren, maar dan wel zo'n opmerking maken waarvan iedereen die ook maar een klein beetje het nieuws heeft gevolgd over de JSF weet dat het pertinente onzin is. Een houding die langzamerhand typerend is voor dit kabinet, fact free politics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Weer een politiek hoogtepuntje vandaag...

Wat is het toch leuk, hoe de 'Partij voor de Vrijheid' anderen altijd zo graag de mond snoet, en tegelijkertijd zo graag anderen tot op het bot beledigt.

Maar:
Meldpunthumor: Meldpunten voor Limburgers, Belgen en gezellige Polen

Er is een wildgroei aan meldpunten ontstaan op internet. Deze meldpunten zijn uit protest of satire opgezet nadat veel commotie is ontstaan over de site die de PVV gisteren heeft gelanceerd waarop mensen kunnen klagen over Midden- of Oost-Europeanen in Nederland.

Zo is er het Meldpunt Belgen. 'Sinds 1 januari 2003 is er sprake van vrij verkeer van werknemers tussen Nederland en België (B-land). Deze massale arbeidsimmigratie leidt tot veel problemen; overlast, vervuiling door zwerfvuil (frietzakjes), verdringing op de arbeidsmarkt en integratie- en huisvestingsproblemen', zo valt te lezen op de site.

Onverstaanbaar
Ook is er een Meldpunt Limburgers. 'Al sinds 1866 behoort Limburg tot Nederland, waardoor een vrij verkeer van werknemers tussen Limburg en de overige 11 provinciën van Nederland mogelijk is. Op dit moment lopen er dan ook veel Limburgers tussen de rest van de Nederlanders. Deze massale integratie leidt tot veel problemen: overlast door onverstaanbare gesprekken en politici, verdringing op de arbeidsmarkt. Heeft u overlast van Limbo's? Of bent u uw baan kwijtgeraakt aan zo'n schobbejak uit het zuiden met hoge alcoholinname? Probeert er één te regeren? Wij willen het graag horen.'

Op de meldpunten Nederlanders en autochtone Nederlanders kunnen mensen hun klachten kwijt over autochtone landgenoten. 'Sinds 22 februari 2006 is er sprake van een vrijbrief voor hufterigheid, hypocrisie en verbaal geweld in de Nederlandse politiek. Feiten en logica maken plaats voor chauvinisme en opruiende taal. Want Nederland heeft een unieke cultuur en die moet beschermd worden. Zelfs als je daarvoor de redelijkheid en het fatsoen moet overschrijden' schrijft het Meldpunt Nederlanders.

Wilde stapavond
Rapper en Pool van het jaar 2011 Mr. Polska heeft een site gemaakt waarop bezoekers melding kunnen maken van gezellige avonden met Polen en hun ervaringen met het Poolse arbeidsethos: Het Meldpunt Waardevolle Gezelligheid. 'Heb je een keer een wilde stapavond gehad met wat Polen? Heb jij hardwerkende Oostblokkers in dienst waar je heel erg blij mee bent? Heb jij MOE-landers naast je wonen waar je het enorm gezellig mee hebt? Meld het aan Mr. Polska via dit meldpunt.'

De satirische site De Speld schrijft over het Meldpunt Middenbeemsterhorken. 'Inwoners van Westbeemster kunnen nu direct de telefoon grijpen wanneer iemand uit het buurdorp een plantenbak omverwerpt, geuroverlast veroorzaak of zijn hondenpoep niet opruimt.'

[ Voor 83% gewijzigd door Ramzzz op 10-02-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_O-

Er is overigens ook een ook al een meldpunt voor PVV-ers: http://meldpuntpvv.nl/

Het loopt ook al behoorlijk storm ook. Zie ook http://www.meldpuntpvvers.nl/ voor een bloemlezing van de meldingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb op Twitter en Facebook dan ook een hoop nepklachten voorbij zien komen, zoals onder andere over Eva Jinek, diverse klachten over Krisztina Marfai en kwam ook een klacht tegen over een 6 weken oude baby

En dan brengen ze dit nieuws:
De PVV meldt dat ze binnen één dag al 14.000 klachten heeft binnengekregen op hun meldpunt voor overlast van Midden- en Oost-Europeanen. Dit meldt de partij op haar site.
Maar ik durf te betwijfelen of daar ook een significant deel aan echte klachten tussen zitten. Ze mogen blij zijn dat Geenstijl niet een van hun beroemde 'webfuck'-oproepen heeft gedaan (of hoe ze dat ook noemen).

Overigens is die site een mooi rookgordijn geweest ;)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ja, die wilde ik eerst ook posten, maar ja, dan ben ik aan het PVV-bashen, weet je wel. :z

Wederom een180° draai en totaal in tegenstelling tot de 'verkiezingsbeloftes', en 'keiharde garanties' die de PVV altijd zo weet rond te bazuinen.

Je zal maar PVV hebben gestemd omdat daar zo goed voor je wordt opgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ze willen het toch enkel aanpassen in de volgende kabinetsperiode. Dus ze breken geen belofte in deze periode maar voor de volgende keer offeren ze weer een van hun "heilige huisjes" op om weer een vinger in de pap te krijgen. Wel netjes dat ze dat nu al voor de verkiezing zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Niet iedereen binnen de VVD is even gelukkig met Rutte c.s.:
Nijpels: Rutte schuit teveel naar de PVV

VVD-coryfee Ed Nijpels vindt dat coalitie onder leiding van zijn partijgenoot premier Mark Rutte een 'kerkhof van niet ingeloste beloftes' creëert. De oud-partijleider van de liberalen stoort zich aan de 'symboolwetgeving' en vindt dat zijn partij te ver opschuift richting de PVV. Dat zegt hij in een vandaag gepubliceerd interview met het AD.

'Met een vrij grote groep mensen vind ik dat we te ver opschuiven richting de PVV', zegt Nijpels in de krant. Hij stoort zich bijvoorbeeld aan de voorgenomen invoering van minimumstraffen, die hij betitelt als symboolwetgeving. 'Je spreekt wantrouwen uit in de rechterlijke macht. Dat moet je niet doen als je de liberale rechtsstaat wilt verdedigen.' Volgens Nijpels wekt het kabinet de indruk dat Nederland veiliger wordt, terwijl er in de praktijk eigenlijk niets verandert.

Ook de verhoging van de griffierechten en de volgens hem onuitvoerbare plannen voor het immigratiebeleid zijn Nijpels een doorn in het oog. Nijpels zegt in de krant ook dat de VVD zich meer moet verweren. 'Het parlement is geen stempelmachine. Soms moet je tot de conclusie komen dat er buiten Geert Wilders geen zinnig mens het eens is met een maatregel. Dan moet je ermee stoppen.'

Goedmakertje
De oud-partijleider vindt bijvoorbeeld het voorstel om dubbele nationaliteiten te ontmoedigen een goedmakertje richting de PVV. 'Daar gaan we nog veel lol aan beleven. We hebben 1.121.000 inwoners met een dubbel paspoort. Er is nooit enig aantoonbaar probleem geweest. Niemand heeft er last van, maar nu komt er wel wetgeving.' Volgens hem worden negatieve adviezen van de Raad van State linea recta door de papierversnipperaar gehaald en gaat dat bij de dubbele paspoorten ook gebeuren.

Overigens betekent de kritiek niet dat Nijpels twijfelt over zijn lidmaatschap van de partij. 'Alleen de vraag stellen is al zondig.'
(vk.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ed Nijpels, de joke account van de politiek. Beetje de brave boon uithangen terwijl iedereen nog weet van zijn escapades bij de DSB bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ramzzz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 07:34:
Ja, die wilde ik eerst ook posten, maar ja, dan ben ik aan het PVV-bashen, weet je wel. :z

Wederom een180° draai en totaal in tegenstelling tot de 'verkiezingsbeloftes', en 'keiharde garanties' die de PVV altijd zo weet rond te bazuinen.

Je zal maar PVV hebben gestemd omdat daar zo goed voor je wordt opgekomen...
TrailBlazer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 07:41:
ze willen het toch enkel aanpassen in de volgende kabinetsperiode. Dus ze breken geen belofte in deze periode maar voor de volgende keer offeren ze weer een van hun "heilige huisjes" op om weer een vinger in de pap te krijgen. Wel netjes dat ze dat nu al voor de verkiezing zeggen.
Ehhh:
Van den Besselaar benadrukte dat de PVV niet wil tornen aan de ontslagbescherming van werknemers, maar dat de gedoogpartij alleen wil kijken naar de 'systematiek'.
Welke verkiezingsbelofte verbreken ze dan? Het ging en gaat ze om de zekerheid van de werknemers, daar willen ze (helaas) nog steeds niet aan tornen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
D-e-n schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:43:
Ik denk dat de partijkas voor de SP belangrijker is dan de voorbeeldfunctie. Zeker in deze tijd kan dat een campagne maken. En ik vermoed dat de SP minder grote giften van bedrijven krijgt dan pakweg de VVD.
Daar is weinig twijfel over. Giften boven de ca. 5000 euro van bedrijven zijn openbaar. En daaruit blijkt dat de SP veel meer binnehaalt uit de bestuurdersafdracht dan de VVD krijgt van bedrijven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
De vraag die ik stel is dus hoeveel de SP zou ontvangen zónder die bestuursafdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo gek veel, vermoed ik. De VVD wordt gesponsord door het bedrijfsleven, de SP door gewone mensen die zich inzetten voor een betere wereld. Schande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:38:
Niet zo gek veel, vermoed ik. De VVD wordt gesponsord door het bedrijfsleven, de SP door gewone mensen die zich inzetten voor een betere wereld. Schande!
Bedankt voor deze genuanceerde bijdrage. Ook VVD-sponsors zetten zich in voor een betere wereld. Wat 'een betere wereld' precies is, is echter niet voor iedereen gelijk. De 'betere wereld' van de SP-stemmer is een gruwel voor een VVD-stemmer, en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De vraag is of bedrijven altijd vergelijkbaar zijn met (normaal functionerende) personen, ik denk dat dat lang niet altijd zo is.

[ Voor 42% gewijzigd door begintmeta op 10-02-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anakha schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:41:
[...]

Bedankt voor deze genuanceerde bijdrage. Ook VVD-sponsors zetten zich in voor een betere wereld. Wat 'een betere wereld' precies is, is echter niet voor iedereen gelijk. De 'betere wereld' van de SP-stemmer is een gruwel voor een VVD-stemmer, en andersom.
Niks ongenuanceerds aan, zou ik denken. Ik zie alleen niet in wat er nu zo fout is aan actieve leden die een substantiële financiële bijdrage aan de partij leveren, omdat ze die partij als werktuig naar een betere wereld zien.
Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste

Let op:
Kijk voor discussies over verkiezingsprogramma's svp eerst of er al een apart topic is, en zo niet, open er dan eentje. Het onderwerp weigerambtenaar hoort thuis in dit aparte topic