Over graphics mod's gesproken: ik vrees dat Skyrim vanilla op high/medium settings toch echt bijna het maximale is was mijn laptop kan trekken (i5 520M @ 2.4GHz, 5650M 1GB, 4 GB RAM en een resolutie van 1440x900). Afhankelijk van de locatie krijg ik 25 tot 45 fps. HQ snow texture en Better Dynamic Snow hebben weinig impact maar Lush Trees en RCRN weten de fps in bosrijke omgevingen naar de 20 te trekken en dat speelt gewoon echt niet lekker meer.
Vooral jammer van RCRN want vaak vind ik Skyrim toch echt wat te grauw en een beetje meer kleur had best gemogen. Het hoeft echt niet zo kleurrijk als Oblivion maar iets er tussenin had ik wel wat mooier gevonden.
----
Edit: voor iedereen die mods als RCRN net als mij niet vlot kan draaien of te uitgebreid vindt, heb ik een hele toffe oplossing gevonden:
'IMAGINATOR - Visual Control Device for Skyrim'
Deze mod voegt een spell toe waarmee je een helper kan summonen. Deze geeft je vervolgens opties om kleuren, saturation, zonlicht en nog veel meer van dat soort zaken aan te passen. Het mooie ervan is dat alleen aanspraak wordt gemaakt op de engine van Skyrim. Er draait dus geen extern proces over Skyrim heen zoals bij RCRN en FXAA Post Process Injector het geval is en dat betekent 0% performance lost. Nog een voordeel is dat je het effect meteen ziet en dat je lekker aan kunt rommelen in je zoektocht naar de perfecte settings: met een enkele klik zet je alles weer terug naar de standaard settings.
Voor mij is dit echt de tofste mod tot nu toe want hoe mooi Skyrim ook kan zijn, ik blijf het vaak gewoon te grauw vinden. Nu kan ik op donkere momenten de saturation wat opschroeven en zodra het weer zonnig is kan het weer wat naar beneden. Echt ideaal.
Al zou zo'n mod voor sommige mensen verboden moeten worden:
klik
[
Voor 49% gewijzigd door
TomAtTweakers op 27-03-2012 22:59
]