Skyrim heeft een bottleneck bij de processor (helaas), waardoor een snellere videokaart niet een erg groot verschil zal gaan maken.
Wat betreft 'mijn oude pc draait het nog perfect' opmerkingen. Dat is schijn. Ten eerste loopt het spel op minder hoge settings, maar vaak ook op een lagere resolutie. Als je de kans hebt, moet je bij iemand gaan kijken die het spel met 60+ fps draait op ultra en minstens FullHD resolutie. Pas dan zie je wat je 'mist'.
Als de graphics je niet interesseren dan is het uiteraard geen probleem om geld te besparen. Mensen die denken dat het spel op een drie jaar oude budget-pc een vergelijkbare visuele ervaring geeft als op een nieuwe game-pc, die weten niet waar ze over praten.
Bansheeben schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:55:
Ik heb nu, net na, het spelen van Skyrim zo'n 6GB aan vrij geheugen. Dus dat kan het niet zijn. Het is ook niet zo dat mijn programma's trager worden, maar vooral windows zelf. De animaties als ik over icoontjes heen ga reageren bijvoorbeeld heel langzaam. Ik merk ook dat mijn cpu constant rond de 35% blijft hangen, net iets te veel van het goede voor een idle hexa-core

Ik zie nu dat zo'n 70 (ik heb geen idee wat voor eenheid, kan geen % zijn aangezien mijn cpu dus 'slechts' op 35% zit; misschien wordt het per core weergegeven

) van de cpu wordt gebruikt door 'inactieve systeem processen' (neem aan dat dat niet de onaangesproken hoeveelheid processorkracht weergeeft

). Kortom, hoe kan ik mijn cpu bedaren?

Dat getal 70, is wel in procenten en geeft de niet gebruikte processor-capaciteit aan. In dat geval zou je processor dus met 30% van zijn tijd bezig zijn met andere processen. Je zegt dat je 35% net iets teveel van het goede vindt voor een idle hexacore processor. In een normale situatie zou een idle processor onder de 5% moeten blijven. Het is dus wel duidelijk dat jouw pc ergens mee bezig is, terwijl jij denkt dat hij niks te doen heeft. 35% is genoeg om te zorgen dat een systeem minder soepel aanvoelt, maar dit hangt meer af van het werk wat een processor op dat moment doet. Als je media bestanden afspeelt, kan je pc verder heel soepel aanvoelen, omdat het afspelen van media een vrij gelijkmatig proces is. Als je pc echter bestanden scant of zoekt, kan het heel haperig worden.
Check info over taakbeheer
Ik zou gewoon één voor één de processen in de lijst (ctrl-alt-del -> taakbeheer) checken op internet en uitschakelen om te kijken welk proces het probleem is.
[
Voor 4% gewijzigd door
Playa del C. op 11-03-2012 10:48
]