Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

RHE218 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:06:
[...]

Korte vraag, waar ik het antwoord van vrees:
Begrijp ik de MERP-Mod site goed als ik er uit opmaak dat dit een PC Only-Mod wordt, of gaat het naar multiplatform DLC toe, en dus mogelijk ook naar de/mijn Xbox?

Tnx
Tja, zo'n beetje alle mods zijn pc-only en deze dus ook... De enige mods die ook naar de andere platforms gaan komen zijn de dlc van Bethesda zelf denk ik. Daarnaast zou een console MERP nooit aan kunnen, want v1.0 zal waarschijnlijk de volle 4GB aan beschikbaar geheugen van de 32 bits exe gebruiken als ik de developers mag geloven.

offtopic:
Post nummer 9000 by the way :) Dus nog een en dan is dit topic OVER 9000 :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bansheeben op 08-03-2012 18:00 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
Bansheeben schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Tja, zo'n beetje alle mods zijn pc-only en deze dus ook... De enige mods die ook naar de andere platforms gaan komen zijn de dlc van Bethesda zelf denk ik. Daarnaast zou een console MERP nooit aan kunnen, want v1.0 zal waarschijnlijk de volle 4GB aan beschikbaar geheugen van de 32 bits exe gebruiken als ik de developers mag geloven.

offtopic:
Zou de mod community (of MERP) het spel ook 64 bits kunnen maken? Of in ieder geval de .exe dan. Neem aan dat ze dan van de 4GB limiet af zijn. Zou misschien ook nog beter lopen omdat Skyrim al zon CPU hog is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:43:
[...]
Zou de mod community (of MERP) het spel ook 64 bits kunnen maken?
Nee, daar zou je de sourcecode voor moeten hebben en die opnieuw moeten compilen.

Daarbij kan je je afvragen of je er iets mee opschiet. De exe kan nu (op 64-bitsystemen) tot 4Gb gebruiken en de kans is klein dat-ie dat helemaal laatstaan meer nodig heeft.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

AtlAntA schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:43:
[...]

Zou de mod community (of MERP) het spel ook 64 bits kunnen maken? Of in ieder geval de .exe dan. Neem aan dat ze dan van de 4GB limiet af zijn. Zou misschien ook nog beter lopen omdat Skyrim al zon CPU hog is.
De developers van MERP zeggen zelf dat 4 GB gewoon genoeg moet zijn voor de mod dus in principe is er wat dat betreft geen probleem. Er kan alleen geen eventuele 'dlc' worden ontwikkeld in de vorm van bijvoorbeeld Valinor, Númenor of Beleriand (of het moeten allemaal standalone's worden). Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik allang blij ben als MERP überhaupt v1.0 haalt. Maar goed so far so good. Ze hebben nu al een goede, volledige heightmap terwijl ze daar bij de oblivion versie veel langer over deden.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Zijn er overigens nog meer mensen die er last van hebben dat je pc ontzettend traag gaat reageren na het spelen van Skyrim :S Ik heb in de task manager gekeken maar kon geen enkel skyrim of steam related proces vinden dat nog bezig was... Ik heb er al last van sinds de release en vraag me nu toch eigenlijk af of er nog meer mensen zijn met dezelfde klachten (heb het gegoogled, maar kon er slechts een draadje over vinden zonder oplossing...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
RHE218 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:06:
[...]

Korte vraag, waar ik het antwoord van vrees:
Begrijp ik de MERP-Mod site goed als ik er uit opmaak dat dit een PC Only-Mod wordt, of gaat het naar multiplatform DLC toe, en dus mogelijk ook naar de/mijn Xbox?

Tnx
Alle niet-Bethesda mods zullen uitsluitend beschikbaar zijn op de PC. De creation engine is wat dat betreft echt ideaal. Plugins en aanpassingen zijn vrij gemakkelijk (met de nodige bugs hier en daar :)).
PC is de enige manier om optimaal van Skyrim te genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12
Bansheeben schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:09:
Zijn er overigens nog meer mensen die er last van hebben dat je pc ontzettend traag gaat reageren na het spelen van Skyrim :S Ik heb in de task manager gekeken maar kon geen enkel skyrim of steam related proces vinden dat nog bezig was... Ik heb er al last van sinds de release en vraag me nu toch eigenlijk af of er nog meer mensen zijn met dezelfde klachten (heb het gegoogled, maar kon er slechts een draadje over vinden zonder oplossing...).
Hoeveel RAM geheugen heb je nog vrij nadat Skyrim is afgesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 16:56
Skyrim heeft last van een memoryleak, ja, dat heb ik ook al gemerkt. Ik zie dit vaker als ik in een bepaald gebied nabij bij Falkreath rondren en mijn game CTD-ed. Bij iedere crash/herstart wordt mijn geheugengebruik zo'n 200 MB groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ik heb nu, net na, het spelen van Skyrim zo'n 6GB aan vrij geheugen. Dus dat kan het niet zijn. Het is ook niet zo dat mijn programma's trager worden, maar vooral windows zelf. De animaties als ik over icoontjes heen ga reageren bijvoorbeeld heel langzaam. Ik merk ook dat mijn cpu constant rond de 35% blijft hangen, net iets te veel van het goede voor een idle hexa-core 8)7 Ik zie nu dat zo'n 70 (ik heb geen idee wat voor eenheid, kan geen % zijn aangezien mijn cpu dus 'slechts' op 35% zit; misschien wordt het per core weergegeven :? ) van de cpu wordt gebruikt door 'inactieve systeem processen' (neem aan dat dat niet de onaangesproken hoeveelheid processorkracht weergeeft :) ). Kortom, hoe kan ik mijn cpu bedaren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-10 10:55
Bansheeben schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:58:
[...]

offtopic:
Thanks
Misschien moet ik dan toch maar een klein spaarplannetje op gaan zetten voor een Game-pc :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:42:
Skyrim heeft last van een memoryleak, ja, dat heb ik ook al gemerkt. Ik zie dit vaker als ik in een bepaald gebied nabij bij Falkreath rondren en mijn game CTD-ed. Bij iedere crash/herstart wordt mijn geheugengebruik zo'n 200 MB groter.
Dat is geen memory leak. Het is niet gek dat je geheugen blijft gebruiken bij een CTD, aangezien Skyrim geen kans krijgt het weer vrij te geven. Een memory leak is het pas als het geheugen in gebruik blijft na netjes afsluiten, of als het geheugengebruik blijft toenemen bij gewoon spelen, zonder dat daar een aanwijsbare oorzaak voor is (zoals bij sommige spellen de toenemende complexiteit van de map, denk aan Sim City).

Heb je wel eens geprobeerd na een CTD wel juist op te starten, te laden en af te sluiten? De kans bestaat dat je die 200 MB er dan netjes weer bijkrijgt, al hangt dat van de exacte onderhuidse constructie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:23

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 06:17:
[...]

Dat is geen memory leak. Het is niet gek dat je geheugen blijft gebruiken bij een CTD, aangezien Skyrim geen kans krijgt het weer vrij te geven. Een memory leak is het pas als het geheugen in gebruik blijft na netjes afsluiten, of als het geheugengebruik blijft toenemen bij gewoon spelen, zonder dat daar een aanwijsbare oorzaak voor is (zoals bij sommige spellen de toenemende complexiteit van de map, denk aan Sim City).

Heb je wel eens geprobeerd na een CTD wel juist op te starten, te laden en af te sluiten? De kans bestaat dat je die 200 MB er dan netjes weer bijkrijgt, al hangt dat van de exacte onderhuidse constructie af.
Volgens mij is het niet zo dat als een proces crasht, het OS dan het geheugen blijft vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

RHE218 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:14:
[...]

Thanks
Misschien moet ik dan toch maar een klein spaarplannetje op gaan zetten voor een Game-pc :9~
Een héél kleintje dan maar.
Speel Skyrim zelf op zowel m'n desk- als laptop, beide met matige specs.

Desk: AMD Athlon II 630 quadcore, ATI HD 5750, 4GB
Lap: AMD Phenom II x3 N830 mobile, ATI mobility HD 5650 4GB

Beide draaien het perfect op high settings. De harware van m'n desktop is al weer 3 jaar oud, en zou voor een prikkie te koop moeten zijn.

En skyrim wil je écht niet op console spelen, da's zonde want je mist een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Hij had het over MERP, een mod voor skyrim. Daar zul je toch echt redelijke specs voor nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Oeps, mijn fout..

Dan nog hoeft een mid range PCtje niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:52:
Een héél kleintje dan maar.
Speel Skyrim zelf op zowel m'n desk- als laptop, beide met matige specs.
Aan de andere kant, als je goed in de weer wilt met .ini-tweaks en mods loopt het toch rap op. Ik ben toch best blij met een stevige processor en een nieuwe videokaart staat in de planning. Met name zaken als ugridstoload en dergelijke geven de processor wel even wat meer werk dan stock.

Aan de andere kant is het nu al heel goed te spelen (35-45 fps) en met een betere videokaart zou het echt aan pulp moeten draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:42
Skyrim heeft een bottleneck bij de processor (helaas), waardoor een snellere videokaart niet een erg groot verschil zal gaan maken.

Wat betreft 'mijn oude pc draait het nog perfect' opmerkingen. Dat is schijn. Ten eerste loopt het spel op minder hoge settings, maar vaak ook op een lagere resolutie. Als je de kans hebt, moet je bij iemand gaan kijken die het spel met 60+ fps draait op ultra en minstens FullHD resolutie. Pas dan zie je wat je 'mist'.

Als de graphics je niet interesseren dan is het uiteraard geen probleem om geld te besparen. Mensen die denken dat het spel op een drie jaar oude budget-pc een vergelijkbare visuele ervaring geeft als op een nieuwe game-pc, die weten niet waar ze over praten.
Bansheeben schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:55:
Ik heb nu, net na, het spelen van Skyrim zo'n 6GB aan vrij geheugen. Dus dat kan het niet zijn. Het is ook niet zo dat mijn programma's trager worden, maar vooral windows zelf. De animaties als ik over icoontjes heen ga reageren bijvoorbeeld heel langzaam. Ik merk ook dat mijn cpu constant rond de 35% blijft hangen, net iets te veel van het goede voor een idle hexa-core 8)7 Ik zie nu dat zo'n 70 (ik heb geen idee wat voor eenheid, kan geen % zijn aangezien mijn cpu dus 'slechts' op 35% zit; misschien wordt het per core weergegeven :? ) van de cpu wordt gebruikt door 'inactieve systeem processen' (neem aan dat dat niet de onaangesproken hoeveelheid processorkracht weergeeft :) ). Kortom, hoe kan ik mijn cpu bedaren? :P
Dat getal 70, is wel in procenten en geeft de niet gebruikte processor-capaciteit aan. In dat geval zou je processor dus met 30% van zijn tijd bezig zijn met andere processen. Je zegt dat je 35% net iets teveel van het goede vindt voor een idle hexacore processor. In een normale situatie zou een idle processor onder de 5% moeten blijven. Het is dus wel duidelijk dat jouw pc ergens mee bezig is, terwijl jij denkt dat hij niks te doen heeft. 35% is genoeg om te zorgen dat een systeem minder soepel aanvoelt, maar dit hangt meer af van het werk wat een processor op dat moment doet. Als je media bestanden afspeelt, kan je pc verder heel soepel aanvoelen, omdat het afspelen van media een vrij gelijkmatig proces is. Als je pc echter bestanden scant of zoekt, kan het heel haperig worden.Check info over taakbeheer

Ik zou gewoon één voor één de processen in de lijst (ctrl-alt-del -> taakbeheer) checken op internet en uitschakelen om te kijken welk proces het probleem is.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 11-03-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ok, thanx. Dan ligt het probleem bij explorer en CCC... Die gebruikten namelijk allebei zo'n 13-17 % terwijl ze nu (zonder skyrim te hebben gespeeld) echt helemaal niets aan processorkracht gebruiken. Eens zien wat er gebeurt als ik ze allebei opnieuw opstart (hopen dat explorer niet al te veel problemen geeft :| )

Edit:
Hmmm.. heb ze allebei opnieuw opgestart maar het probleem blijft helaas. Toch maar eens verder zoeken naar andere processen die meer dan 1% verbruiken.

Edit2:
Ik heb het allemaal nagelopen en CCC draait nu ook weer normaal, maar explorer blijft toch moeilijk doen... Dan toch maar rebooten na het spelen van skyrim.

[ Voor 34% gewijzigd door Bansheeben op 11-03-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Is er een mod waardoor je makkelijker van wapens kunt wisselen? Ik vind het superkut gaan (ook via favorites) op deze manier, L en R krijg ik niet snel goed en daarnaast kost het simpelweg te veel tijd. Vind het jammer dat de menu niet ingedeeld is zoals in morrowind, dat was lekker simpel en deed het zeer goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Probeer eens "Categorized Favorites Menu" o.a. te vinden op de Nexus.

@Camacha:
Al geprobeerd, maar ik krijg niets terug, bij een cleane start/stop, nadat een crash is gebeurd.
Dus hier is meer aan de hand helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Ja, die heb ik al opgezocht, maar die deelt hem alleen in in categorieen. Maar de links/rechts bepaling is niet echt gewijzigd dan. Ik doel meer op zoiets net als bij morrowind dat je snel je wapen kunt slepen of waarmee je L en R snel kunt bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Misschien SkyUI dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Ik vind het jammer dat ik geen mod vind die toelaat om combinaties van favorieten op te slaan ... te benaderen met een hotkey natuurlijk.
Altijd doorheen je inventory zoeken als ik mijn smith kleren wil aandoen, of mijn caster kleren, of ...

[ Voor 9% gewijzigd door SideShow op 12-03-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 00:55
Ik kan je niet aan een mod helpen die aan je eisen voldoet maar ik begrijp wel dat je ernaar zoekt. Het valt mij namelijk enorm op dat ik nauwelijks andere armor, weapons of spells gebruik als degene in mijn favorites menu staan. Het is gewoon te veel moeite om telkens weer de boel aan te gaan passen want sets maken lijkt inderdaad ook met mods (nog) niet mogelijk te zijn. Hierdoor gebruik ik veel te vaak dezelfde items waardoor de gameplay snel gaat vervelen en dat is gewoon zonde van een game met zo enorm veel mogelijkheden.

Gisteren trouwens Dungeon Quest Awareness gedownload. Toch wel erg handig om te weten of een dungeon voor een major quest gebruikt wordt want het is gewoon niet leuk om twee keer dezelfde dungeon door te moeten. Bovendien wil dat nogal eens een bug opleveren. Alleen jammer dat ook meteen duidelijk wordt in welke plaats de betreffende quest te krijgen is. Dat is iets dat ik liever zelf uitzoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Die SkyUI is makkelijk in je inventory menu, maar met favourites maakt het geen zak uit!
Wat je wel kan .. is wapens/armor/spells binden ..
Hoewel je dan max van 1-8 kan gebruiken :( waarom 9 en 0 niet kunnen is me een raadsel ^^

Gister even deze mod gedownload
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=8655
Wat een verschil zeg ..
Helemaal met dit soort mods, is het erg goed zichtbaar hoeveel de consoles wel niet achter lopen!
Nu hopen dat de modcreator genoeg tijd/zin heeft, om wat meer onderdelen te modden!
Ziet er uitermate goed uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Zen!th op 13-03-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

http://www.rage3d.com/boa...d.php?t=33815711&page=358
(Scroll naar beneden)

Drool all over...

Ben wel benieuwd wat voor Rig Gionight wel niet heeft, want mijn god, dat ziet er strak uit allemaal, kan eigenlijk niet geloven dat dit Skyrim is, want dat ziet er bij mij toch een HEEL stuk anders uit, heeft ie HD Everyhting mod installed ofzo ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
westergas schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:14:
Ik vind de balans van dit spel niet goed. Neem nou Volskygge. Daar wandel je fluitend doorheen, alles en iedereen omver hakkend. Totdat je een "draugr death overlord" tegenkomt. NIET TE DOEN die gast! (lvl22)

Irritant :N
En dan ben je nog niet eens de deur achter die Draugr Death Overlord doorgegaan :+ minor spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SideShow schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:42:
Ik vind het jammer dat ik geen mod vind die toelaat om combinaties van favorieten op te slaan ... te benaderen met een hotkey natuurlijk.
Altijd doorheen je inventory zoeken als ik mijn smith kleren wil aandoen, of mijn caster kleren, of ...
Je kan toch Categorized Favorites Menu daarvoor gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 13-03-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Cocytus schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:02:
[...]

En dan ben je nog niet eens de deur achter die Draugr Death Overlord doorgegaan :+ minor spoiler.
Ja echt hè. Die was bijna niet kapot te krijgen op level 20 |:(

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jeroenneman schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:46:
(Scroll naar beneden)

Drool all over...

Ben wel benieuwd wat voor Rig Gionight wel niet heeft, want mijn god, dat ziet er strak uit allemaal, kan eigenlijk niet geloven dat dit Skyrim is, want dat ziet er bij mij toch een HEEL stuk anders uit, heeft ie HD Everyhting mod installed ofzo ;)
Hmm, ik vind dat soort plaatjes er altijd behoorlijk nep uit zien. Alsof alles van plastic is gemaakt met een shitload aan kleurstof. Vooral dat groen van die naaldbomen is echt verschrikkelijk oversaturated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10 10:00

westergas

rikkie_pc

Cocytus schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:02:
[...]

Jawel, ik ben zowel langs de death overlord als die waanzinnige dude die daarna kwam heel hard voorbij gerend.
spoiler:
en toch de shout gepakt hihi
;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Jeroenneman schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:46:
(Scroll naar beneden)

Drool all over...

Zo enorm goed hoef die Rig van Gionight niet te zijn hoor.
Met een 2500k en een gpu met veel videogeheugen (zon 580 lightning 3gb ofzo, ik noem maar wat) is genoeg.
Skyrim vraagt heel weinig CPU (iig bij mij) en vooral veel videogeheugen ;)

Als je deze 4 mods installeerd zie je al enorm veel verschil!
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=3812
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=607
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=141
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=8655

Vervolgens een ENB series modje .ini voor betere kleuren/lightning en reflectie.
En je hebt ongeveer die Gionight graphics, zonder al te veel FPS loss ^^
Weet iemand toevallig welke armor dit is? (welke mod)
http://desmond.imageshack...1116020233.jpg&res=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 03-10 15:43
zal waarschijnlijk een glass armor zijn gezien de stijl, zou ook elven kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Voor de mensen die net zoal ik niet kunnen wachten op MERP, hier nog een draadje met wat extra plaatjes :) Ze zijn toch al een stuk verder dan ik dacht :D :9~ Vooral die screens van Helmsdeep :o :D

[ Voor 8% gewijzigd door Bansheeben op 14-03-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Zen!th schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Zo enorm goed hoef die Rig van Gionight niet te zijn hoor.
Met een 2500k en een gpu met veel videogeheugen (zon 580 lightning 3gb ofzo, ik noem maar wat) is genoeg.
Skyrim vraagt heel weinig CPU (iig bij mij) en vooral veel videogeheugen ;)

Als je deze 4 mods installeerd zie je al enorm veel verschil!
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=3812
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=607
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=141
- http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=8655

Vervolgens een ENB series modje .ini voor betere kleuren/lightning en reflectie.
En je hebt ongeveer die Gionight graphics, zonder al te veel FPS loss ^^
Weet iemand toevallig welke armor dit is? (welke mod)
http://desmond.imageshack...1116020233.jpg&res=medium
Mijn dank is groot!

Maar toch wel een beetje triest om te zien dat die static mesh flaws door modders moeten worden opgelost. Het ziet er gewoon ZOVEEL beter uit, jammer dat Bethesda die moeite niet wilde doen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 17:25
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Als ik het spel start via Steam en een New game wil starten, krijg ik 3 foutmeldingen

[WETriggerScript<[01099883]>]OnInit()myHoldLocation property has not been set. This may cause errors blabla.

De andere 2 zijn hetzelfde met error codes 01099887 en 010D13EA.

Het spel start dan ook niet, enkel de draak blijft in beeld staan. Menu is weg en..eh, ja ALT TAB en close maar.

Via Google krijg ik nergens een antwoord.

Verder: mijn PC draait het spel moeiteloos (i5, GTX560 etc.). Om te kijken of het me beviel, heb ik een minder legale versie geprobeerd. Dat ging goed en wilde de legale versie. En DIE werkt dus nu niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam deze net tegen op youtube haha :P :o ....Vanaf 1.20 is het pas echt skyrim theme 8)
O ja... (het is hardstyle :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ja, die is hier al een keer voorbij gekomen geloof ik :)
Ik heb toch meer met de metal versies.
En dit is verreweg de beste *horns up* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Jason X schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:23:

Als ik het spel start via Steam en een New game wil starten, krijg ik 3 foutmeldingen

[WETriggerScript<\[01099883]>]OnInit()myHoldLocation property has not been set. This may cause errors blabla.

Het spel start dan ook niet, enkel de draak blijft in beeld staan. Menu is weg en..eh, ja ALT TAB en close maar.

Verder: mijn PC draait het spel moeiteloos (i5, GTX560 etc.). Om te kijken of het me beviel, heb ik een minder legale versie geprobeerd. Dat ging goed en wilde de legale versie. En DIE werkt dus nu niet :/
Probeer eerst eens de *.ini files te verwijderen uit je persoonlijke map (my documents). Je bent wel al je ini tweaks kwijt maar dat heeft voor mij al een keer geholpen.

Misschien je video kaart drivers even opnieuw installeren of updaten.

In geval van een evt illegale versie:
Probeer alles van skyrim en indien mogelijk van steam van je PC te verwijderen. Gebruik daarvoor ook een goeie registry cleaner (weet zo niet welke, er zijn genoeg gratis tools) Probeer ook CCleaner maar eens.
Vergeet niet een backup te maken van je savegame. Daar zal het niet aan liggen.

Installeer nu de originele versie.

En anders installeer je de illegale versie toch weer? Is in jouw geval niet illegaal omdat je het origineel hebt gekocht en de backup van internet hebt gehaald. Voor de mods hoef je echt niet per se steam te hebben. Skyrimnexus werkt minstens zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:36
Bansheeben schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:45:
Ja, die is hier al een keer voorbij gekomen geloof ik :)
Ik heb toch meer met de metal versies.
En dit is verreweg de beste *horns up* :D

[video]
Ik ben dan wel geen metal fan maar dit is 100000X beter als die ongelooflijk foute hardstyle track (da's wel meer mijn muziek maar niet zoals dit :N )
Ze is al een miljoen keer langsgekomen maar deze is ook zo goed

Skyrim al een tijdje niet meer aangeraakt, toch maar weer eens opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th

[WETriggerScript<\[01099883]>]OnInit()myHoldLocation property has not been set. This may cause errors blabla.

Ik denk .. dat het met je savegame te maken heb .. Want steam gebruikt als het goed is dezelfde savegame als die je minder legale versie gebruikt ;)
Even je savegame naar een andere locatie kopieren, en kijken of ie dan wel fatsoenlijk opstart, maybe heb je in de "minder legale" versie mods die je in de steam versie niet hebt en dan doet je steam versie het niet!

Had ik ook, daarom speel ik nog steeds "minder legaal" maar heb ik em ook op steam gekocht ..
Jeroenneman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:03:

Mijn dank is groot!

Maar toch wel een beetje triest om te zien dat die static mesh flaws door modders moeten worden opgelost. Het ziet er gewoon ZOVEEL beter uit, jammer dat Bethesda die moeite niet wilde doen.
Ja klopt .. ergens is dat ook wel jammer, maar je moet er wel rekening mee houden dat die lui van Bethesda het ook moeten laten runnen op 7 jaar oude hardware (consoles) ..

En ja, die dingen hebben nou eenmaal de rekenkracht van een grafische rekenmachine, dus daarom moet er een hoop gemod worde voor het een beetje degelijk is op de PC.

Maar ik ben het met je eens, ze hadden 2 versies van het spel moeten maken, 1 lelijke voor de consoles, en 1 zwaar mooie voor de PC en niet zoals ze nu hebben gedaan, een ultra crappy port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Zen!th schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:55:
[...]

Ik denk .. dat het met je savegame te maken heb .. Want steam gebruikt als het goed is dezelfde savegame als die je minder legale versie gebruikt ;)
Even je savegame naar een andere locatie kopieren, en kijken of ie dan wel fatsoenlijk opstart, maybe heb je in de "minder legale" versie mods die je in de steam versie niet hebt en dan doet je steam versie het niet!

Had ik ook, daarom speel ik nog steeds "minder legaal" maar heb ik em ook op steam gekocht ..
Als dit het geval is en je wilt je savegame wel blijven gebruiken probeer dan de savegame te laden in de illegale versie en maak skyrim dan weer helemaal vanilla. Sla je savegame op en probeer het dan nog eens met de officiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10 10:00

westergas

rikkie_pc

[...]
Maar ik ben het met je eens, ze hadden 2 versies van het spel moeten maken, 1 lelijke voor de consoles, en 1 zwaar mooie voor de PC en niet zoals ze nu hebben gedaan, een ultra crappy port
QFT. Skyrim is niet te doen zonder mods!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:35
Zijn er eigenlijk al leuke uit? Ik heb laatst de main quest completed maar vond er daarna niet meer zoveel aan :D

Misschien dat ik eens opnieuw begin, maar dan moet het wel leuk zijn :-) Op den duur vond ik het veel 't zelfde worden, cave hier, cave daar ... af en toe wat death lords ... yawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
[...]

Ik wilde eerst kijken of de foutmelding iemand direct wat zei, voordat ik een heel verhaal ging plaatsen. Ga ik toch even doen, want misschien dat dan de kink in de kabel boven water komt.
Ik had op HDD2 de 'grijze' versie staan, zonder mods, en die slaat de saves idd op dezelfde plek op als de Steam-versie op HDD1. De saves had ik even weggezet. Na het installeren via Steam, heb ik meteen daarop (op nexus veelgebruikte) mods gezet. Wellicht niet handig maar ging ervanuit dat het zou werken.
Toen het spel gestart en gaf het de foutmeldingen.

Omdat ik dacht dat er misschien conflicten waren tussen de 2 installs, zijn ze beide verwijderd en alleen Steam weer geinstalleerd. Helaas, ook wederom de foutmeldingen.
Dus redelijk 'verse' install zonder saves.

Nu de grijze versie weer erop en die draait super, maar wil gewoon van de patches e.d. gebruik maken ook al zou ik zelfs nieuwe saves moeten beginnen.

Zie hier iemand een aanknopingspunt in die de WeTrigger error kan geven? =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Wat vinden we hiervan? Nieuwe kill cams in patch 1.5. Niet alleen voor close combat maar ook voor ranged combat en magic. Zelf vind ik het wel tof omdat de huidige kill cams nogal snel in herhaling vallen. Sommige kills zijn wel wat over the top maar het verhoogt wel de fun factor van de game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
TomAtTweakers schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:58:
Wat vinden we hiervan? Nieuwe kill cams in patch 1.5. Niet alleen voor close combat maar ook voor ranged combat en magic. Zelf vind ik het wel tof omdat de huidige kill cams nogal snel in herhaling vallen. Sommige kills zijn wel wat over the top maar het verhoogt wel de fun factor van de game. :)
Heb em al gedownload :) Super vet in t filmpje, ga zo ff checken hoe het ingame ook echt werkt!
Lekker sneaken, en keihard lopen "sniper ghost warriorren" (voor de mensen die dat gespeeld hebben)
In eerste instantie gaat dat de pret nog wel verhogen denk k ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomAtTweakers schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:58:
Wat vinden we hiervan? Nieuwe kill cams in patch 1.5.
Nice, ook vind ik dit goed nieuws:
We plan on adding even more features with upcoming free updates and game add-on content.
Excellent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Heb geen reet aan die update .. Speel nog steeds gewoon via de "grijze" versie, vind ik persoonlijk fijner, want dan hoef je niet bij elke update al die texture/mesh mods te checken of ze het nog doen :)

Probleem is dus dat ik niets heb aan die killcam dinges(kan em niet downloaden voor de grijze versie:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update is beta, dus je moet even in Steam aangeven dat je de beta-patch voor Skyrim wil hebben (in Steam naar settings->tabblad 'account'->beta participation->kiezen voor 'Skyrim beta')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

anandus schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:41:
[...]
Nice, ook vind ik dit goed nieuws:

[...]
Excellent :)
Hopen dat ze ook ooit wat gaan doen aan het feit dat regen en sneeuw no-clipt... Ik speel met frostfall en vind het echt bijzonder irritant dat ik ook nat wordt als ik in een tent sta... Maar het zal ongetwijfeld dwaas zijn om dat te hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik ben bang dat het een schoonheidsfoutje van de engine is en daarom lastig te fixen. Het is tot nu toe in ieder geval nog niemand gelukt met een mod.

Het valt me trouwens al een tijdje op dat nadat ik Skyrim heb afgesloten Steam flink wat data uploadt. Is dat toevallig Steam Cloud? Mijn save games zijn in totaal 77 MB groot. Het zijn 11 bestanden van ieder zo'n 7,2 MB. Is dat normaal? Het gaat hier gewoon om de pc versie.

[ Voor 4% gewijzigd door TomAtTweakers op 15-03-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:27

jmk

Grijs als in Skidrow-grijs? ;) Da''s zwart! Dan moet je vaak wachten tot de update geen beta meer is.

Ik vind "New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells" wel heel fijn. Ik heb nu maanden gespeeld met sneak pijl-en-boog. En dan zie je dus geen klap van alle animaties, op een enkele draak na die denkt dat ik een kipcorn ben. Om die reden ging ik een draak vaak te lijf met een zwaard, want ik wil toch een keer die kill move zien.

De kill moves in FallOut 3 waren echt geweldig! Ik hoop dat ze daar op lijken. Een beetje The Matrix achtige coolness.

Ik ga morgen de beta-enable aanzetten voor ik ga spelen!

Ik heb trouwens het gevoel dat Bethesda nu veel meer patcht en updatet dan toen met Oblivion, en dat ze zich op dit punt echt verbeterd hebben. Klopt dat met jullie gevoel?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Wow, ik heb zonet echt de beste mod tot nu toe gevonden. Vergeet MERP, WIS, RCRN etc.
This can't be beaten :+

@jmk
yup, dat gevoel heb ik ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Bansheeben op 15-03-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Bansheeben schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:02:
Wow, ik heb zonet echt de beste mod tot nu toe gevonden. Vergeet MERP, WIS, RCRN etc.
wow super mod!! Kan al mijn andere mods wel deleten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Bansheeben schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:02:

@jmk
yup, dat gevoel heb ik ook.
GENIUS!

Dat niemand daar eerder aan gedacht heeft! Basket > ENB.

Ontopic: Fijn dat Beth laat zien nog steeds updates te releasen. Ik speel namelijk alleen maar ranged (magic + archery) en miste de kill animations toch wel een beetje.

Ook fijn om te lezen dat je op de PC nu de mogelijkheid hebt om gras schaduw te laten vangen.
Binnenkort is lekker dat hele ENB + RCRN geintegreerd en hoef ik niet meer als een gek te zoeken naar de beste texture + ENB settings op het internet ipv te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Jeroenneman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:13:
[...]

GENIUS!

Dat niemand daar eerder aan gedacht heeft! Basket > ENB.

Ontopic: Fijn dat Beth laat zien nog steeds updates te releasen. Ik speel namelijk alleen maar ranged (magic + archery) en miste de kill animations toch wel een beetje.

Ook fijn om te lezen dat je op de PC nu de mogelijkheid hebt om gras schaduw te laten vangen.
Binnenkort is lekker dat hele ENB + RCRN geintegreerd en hoef ik niet meer als een gek te zoeken naar de beste texture + ENB settings op het internet ipv te spelen ;)
Inderdaad. Betrap mezelf er ook wel eens op dat ik langer bezig ben met de goeie mods/modinstellingen te vinden dan daadwerkelijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Sterker nog, het schijnt nogal algemeen te zijn onder de skyrim gamers: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Skyrim bij Bol.com voor EUR 29.99 had al een special by release maar toch voor mensen die nog moeten beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:14

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Godse blij als het straks half 5 is, Lekker weekend. Een heel weekend met 3 gasten tv's en ps3's naast elkaar zetten en rimmen voor het vaderland :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
anandus schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:37:
[...]
De update is beta, dus je moet even in Steam aangeven dat je de beta-patch voor Skyrim wil hebben (in Steam naar settings->tabblad 'account'->beta participation->kiezen voor 'Skyrim beta')
Weet ik, kan em voor mijn steam versie ook wel gewoon downloaden ..
Maar ik wil em voor men skidrow (want ik speel nog steeds op die) zodat ik niet elke nieuwe update heb, en elke keer men mods verpruts worden door die update ..
Dus ik wacht wel even tot die mod downloadbaar is voor de "grijze" versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ricmaniac schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:57:
Godse blij als het straks half 5 is, Lekker weekend. Een heel weekend met 3 gasten tv's en ps3's naast elkaar zetten en rimmen voor het vaderland :P
Je weet dat "rimmen" iets heel anders betekent, hè? ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:14

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:11:
[...]

Je weet dat "rimmen" iets heel anders betekent, hè? ;)
ja tuurlijk :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:05

superwashandje

grofheid alom

MMeh

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Joke zeker?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Het enige wat ik in die MMO zou willen is CO-OP, maargoed dat mag van mij ook wel in gewoon skyrim :)
Want online RPG's vind ik geen reet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 03-10 15:43
bij mij thus is het meestal 3 xbox en 3 tvs en met 5 man halo reach :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-10 17:11
Co-Op zou echt cool zijn ja. Beetje de party stijl van dragon age, maar dan in elder scrolls stijl en co-op :)

LIjkt me cool om met een party van een mage, een archer en een warrior een half leger af te slachten :D Toch een stuk beter dan zon follower met "i am sworn to carry your burdens...."

MMO zie ik niet zo zitten persoonlijk. Ik vind het heel cool, maar begin er niet meer aan omdat ik weet dat mijn reguliere leven dan voorbij is (verslavende werking enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Een soort multiplayer ervaring zou idd voor de elder scrolls serie zeker niet mis staan! Samen kunnen questen, dungeons doen het zou een hele verademing zijn. MMO zie ik ook niet direct zitten voor elder scrolls, Zeker niet nu we net skyrim alle vrijheid hadden in kiezen welke richting we uit konden en niet in klasses werden geduwd. Alhoewel ik alle gebieden wel eens zou willen zien met skyrim graphics :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Hahaha, rimmen voor het vaderland :if you know what I mean: xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Mwah, ik wordt ook niet zo enthousiast van een MMO. Ik speel TES games op mijn manier en zit niet echt te wachten op andere gamers die in Tamriel rondlopen. Als ik Skyrim beu ben zie ik me eerder weer Oblivion spelen dan een MMO in de TES-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 17-10 21:09
Ik hoop wel dat het MMO spel niet kiddy achtig wordt zoals WOW dat is.
Daarnaast hoop ik ook dat ze de engine van het huidide TES zoals we het nu al kennen kunnen aanpassen zodat het voor multiplayer geschikt is.
Als ze er een andere engine voor in het leven gaan roepen kan dit een compleet andere feeling met zich mee brengen dat je het niet meer terug herkent in de huidige TES singleplayer. Zou jammer zijn.

En een van de mooiste dingen aan the elder scrolls singleplayer vindt ik is dat je alleen het onbekende in duikt en dat geeft mij werkelijk zo'n geweldige ervaring. Dat je dingen alleen kunt bereiken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Misschien iets voor mensen met dual 7970's?

Alle mods die Gionight gebruikt voor de screenies.
IK vind het zelf erg mooie beelden, al zou ik in ENB de saturation ietsje terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Jeroenneman schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:08:
Misschien iets voor mensen met dual 7970's?

Alle mods die Gionight gebruikt voor de screenies.
IK vind het zelf erg mooie beelden, al zou ik in ENB de saturation ietsje terugdraaien.
Misschien iets voor mensen met 1 580?;p
K ga t ff proberen zo .. kijken of ik de 30 fps haal :)

Oh okee misschien ook niet -.-
Hij heeft 2 570's ik 1 580 en k speel hogere res, ik ga voor de 20 fps ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Zen!th op 16-03-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ja en de vraag is natuurlijk ook of je de graphics van gionights screenshots überhaupt wilt.
Ziet er voor mijn gevoel een beetje uit als deze 'wereld':

Ik zie Skyrim toch meer als een grimmige province waar alles en iedereen met elkaar in de clinch ligt in de 'struggle for life'. Daarbij horen voor mijn gevoel geen barbie graphics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Bansheeben schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:34:
Ja en de vraag is natuurlijk ook of je de graphics van gionights screenshots überhaupt wilt.

[video]

Ik zie Skyrim toch meer als een grimmige province waar alles en iedereen met elkaar in de clinch ligt in de 'struggle for life'. Daarbij horen voor mijn gevoel geen barbie graphics...
Helemaal gelijk in .. Daarom doe ik ook zijn .ini's niet .. want die zijn veel te "groen" :p
Echt zo van wat is het hier toch mooi, terwijl het feitelijk een klere bende is in Skyrim :)
Dus weest niet bang, t gaat me puur voor de texture mods, lightning (een beetje (zoals sunglare enzo), maar de rest van dat "barbie" effect hoef ik ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Bansheeben schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:34:

[video]

Dat snap ik, maar je kunt de saturation naar beneden halen, en wel de mooie dingen als SSAO en SGSAA houden. Ook zijn dit nog niet eens zijn ENB settings, maar alleen maar de texture mods (waar HELE mooie dingen bijzitten, van mensen die de default look proberen te houden.)

Ik ga eerst maar eens sparen voor een GTX 680 (als die ooit nog komt), want mijn GTX 260 gaat dit nooit runnen, die was al aan sputteren met de Static Mesh Improvement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Haha, ja ik ben ook aan het sparen voor Ivybridge met een 7950 :D Eigenlijk vooral om MERP een beetje redelijk te gaan draaien, want ik ben eigenlijk best tevreden over de manier waarop m'n 6870 een best wel heavy modded skyrim draait :) SSAO en SGSAA heb ik me nog niet aan gewaagd, stond uit toen ik ENB nog geïnstalleerd had en heb eigenlijk nooit opgezocht hoe ik het aan moest zetten. Ik moet zeggen dat ik het ook niet echt nodig heb voor mijn gevoel. Mijn belangrijkste probleem met vanilla was de belichting en dat is met RCRN heel mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X

Ik quote mezelf even. Via Google kwam ik op een Frans forum. Iemand had dezelfde fout en toen verwezen ze naar de map steam\steamapps\common\skyrim\Data\Scripts\Source\ waarin de bestanden WETtriggerscript.psc WETTriggerSecondaryScript.psc moeten staan.
Deze map heb ik niet en is daardoor wellicht het probleem. Zou iemand voor mij even willen kijken of die map bij je op de schijf aanwezig is, met die bestanden erin?

MUCHOS GRACIAS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik heb ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
AHA!!

Dat Franse topic had ergens onderaan een post iets staan over de Creation Kit. Die heb ik geinstalleerd via Steam (Library - Tools) en VOILA, de folders en het spel werkt!!

Bethesda heeft nooit gereageerd op mijn support vragen. Thanks Bethesda! -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Bethesda antwoordt nergens op... Slechtere support kun je nergens in de wereld vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Avalaxy schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:56:
Bethesda antwoordt nergens op... Slechtere support kun je nergens in de wereld vinden.
Je vragen moet je daarom wel in the real world stellen en niet in the world of skyrim >:)

Ik wil eigenlijk iets vragen over een console command met betrekking op "the end scene" van de main quest line.
Alleen deze vraag bevat een spoiler :( dus eigenlijk jammer dat je over zulke dingen hier niet kan praten..

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpitfireNL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:53:
[...]
Ik wil eigenlijk iets vragen over een console command met betrekking op "the end scene" van de main quest line.
Alleen deze vraag bevat een spoiler :( dus eigenlijk jammer dat je over zulke dingen hier niet kan praten..
Daar zijn spoiler-tags voor uitgevonden!
spoiler:
Zo moeilijk is dat niet.

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-03-2012 11:01 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Heeej dat is nog eens handig! bedankt voor de tip.

Pas op want hier komt dan een spoiler! Deze verraad eigenlijk voor een deel hoe het einde verloopt. Dus alleen lezen als je the main quest line zelf al helemaal hebt uitgespeeld.
Het gaat over een bekende npc en dragon van the end scene van de main quest line.

spoiler:
Na Alduin te hebben verslagen en terug te zijn gekeerd in de wereld van de levenden en Paarthurnax nog niet te hebben gekillt.

Heeft er iemand al uitgevonden hoe je met beide kanten, the blades en the greybeards, bevriend kan blijven? en dan ook alle quests nog kunt uitvoeren van beide kanten?
Ik kies er voor om niet Paarthurnax te killen zodat ik tenminste bevriend blijf met de Greybeards want the blades willen dat je Paarthurnax killt. Als je dat niet doet praten the blades niet meer met je en kan je hun quests niet af maken. Als je Paarthurnax wel killt praten de greybeard niet meer met je en heb je hun benefits niet meer. (locaties van power words bijvoorbeeld)

Nu heb ik gebruikt console command "setstage mqpaarthurnax 100" direct nadat ik alduin gekillt had zodat mijn quest om paarthunax te killen vervult is en zodat ik bevriend blijf met the blades. Maar nu werkt het niet helemaal zoals ik had verwacht. Ik kan bij Delphine wel nog een follower opgeven(althans dat geeft ze aan maar heb ik nog niet geprobeerd) voor die quest alleen praten ze verder niet meer met mij.
Ik wil wel graag dat ik met ze kan blijven praten zodat ik Esbern de permanent power potions kan laten maken van de dragon bones.

Hoe krijg ik dit voor elkaar, eventueel met de juiste console commands, zodat ik ook alle quests van de blades kan blijven doen? Wie is dit wel gelukt?

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 19-03-2012 11:47 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

SpitfireNL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:47:
Heeej dat is nog eens handig! bedankt voor de tip.

Pas op want hier komt dan een spoiler! Deze verraad eigenlijk voor een deel hoe het einde verloopt. Dus alleen lezen als je the main quest line zelf al helemaal hebt uitgespeeld.
Het gaat over een bekende npc en dragon van the end scene van de main quest line.

spoiler:
Na Alduin te hebben verslagen en terug te zijn gekeerd in de wereld van de levenden en Paarthurnax nog niet te hebben gekillt.

Heeft er iemand al uitgevonden hoe je met beide kanten, the blades en the greybeards, bevriend kan blijven? en dan ook alle quests nog kunt uitvoeren van beide kanten?
Ik kies er voor om niet Paarthurnax te killen zodat ik tenminste bevriend blijf met de Greybeards want the blades willen dat je Paarthurnax killt. Als je dat niet doet praten the blades niet meer met je en kan je hun quests niet af maken. Als je Paarthurnax wel killt praten de greybeard niet meer met je en heb je hun benefits niet meer. (locaties van power words bijvoorbeeld)

Nu heb ik gebruikt console command "setstage mqpaarthurnax 100" direct nadat ik alduin gekillt had zodat mijn quest om paarthunax te killen vervult is en zodat ik bevriend blijf met the blades. Maar nu werkt het niet helemaal zoals ik had verwacht. Ik kan bij Delphine wel nog een follower opgeven(althans dat geeft ze aan maar heb ik nog niet geprobeerd) voor die quest alleen praten ze verder niet meer met mij.
Ik wil wel graag dat ik met ze kan blijven praten zodat ik Esbern de permanent power potions kan laten maken van de dragon bones.

Hoe krijg ik dit voor elkaar, eventueel met de juiste console commands, zodat ik ook alle quests van de blades kan blijven doen? Wie is dit wel gelukt?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=8503
Tada :)

-Edit:

Weet iemand hier trouwens wat bFXAAenabled doet in je Skyrimprefs.ini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/470864733070001991/840A99997BFDAF54096EF447FBE83CCE2BB5AA83/

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/470864733070014215/651BF343E357B0EEE7537CFC2EDEBC9E89756319/

En nu mogen jullie raden welke met welke settings is gemaakt, maar let op, het is niet wat je denkt...

[General]
uExterior Cell Buffer=144
uGridsToLoad=11
iPreloadSizeLimit=126877696

of

Helemaal niks verandert in de skyrim.ini.

Ik heb dit geprobeerd met waardes van 7, 9 en 11.
Ik heb de Exterior cell buffer weggelaten, ik heb de sizelimit verwijdert maar niks hielp.

uGridstoload ziet er bij mij beduidend slechter uit dan default skyrim.ini :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.5 is live:
UPDATE 1.5 (all platforms unless noted)

NEW FEATURES
• New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells
• New kill moves and animations for melee weapons
• Shadows on grass available (PC)
• Smithing skill increases now factor in the created item's value
• Improved visual transition when going underwater
• Improved distance LOD transition for snowy landscapes

BUG FIXES
• General crash fixes and memory optimizations
• Fixed issue with Deflect Arrows perk not calculating properly
• In "A Cornered Rat," the death of certain NPCs no longer blocks progression
• Fixed issue where Farkas would not give Companion's quests properly
• Fixed crash when loading saves that rely on data that is no longer being loaded
• Followers sneak properly when player is sneaking
• Fixed issue with weapon racks not working properly in Proudspire Manor
• Arrows and other projectiles that were stuck in objects in the world now clean up properly
• Fixed issue where "Rescue Mission" was preventing "Taking Care of Business" from starting properly
• Fixed issue where certain NPCs would fail to become Thieves Guild fences
• Fixed issue in "Diplomatic Immunity" where killing all the guards in the Thalmor Embassy before starting the quest would break progress
• In "Hard Answers," picking up the dwarven museum key after completing the quest, no longer restarts the quest
Killing Viola before or after "Blood on the Ice" no longer blocks progression
• Fixed issue where Calixto would fail to die properly in "Blood on the Ice"
• In "Waking Nightmare" fixed occasional issue where Erandur would stop pathing properly
• Fixed issue where letters and notes with random encounters would appear blank
• Fixed rare issue where dialogue and shouts would improperly play
• Lydia will now offer marriage option after player purchases Breezehome in Whiterun
• Fixed issue where if player manually mined ore in Cidhna Mine, jail time would not be served
• Fixed rare issue with skills not increasing properly
• Fixed issue where the Headsman's Axe did not gain proper buff from Barbarian perk
• In "A Night to Remember" it is no longer possible to kill Ysolda, Ennis or Senna before starting the quest
• Fixed issue with the ebony dagger having a weapon speed that was too slow
• Fixed issue with "The Wolf Queen Awakened" where backing out of a conversation with Styrr too soon would block progress
• The third level of the Limbsplitter perk now properly improves all battle axes
• Fixed a rare issue where Sanguine Rose would not work properly
• In "Tending the Flames" King Olaf's Verse will no longer disappear from explosions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Ik heb toch al veel leuke Skyrim cartoons gezien op youtube, maar bij deze lag ik echt dubbel ;(

YouTube: Arrow to the Knee

Geweldig >:)

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jammer dat het 'arrow IN the knee' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik had al een tijdje geen Skyrim meer gedaan omdat ik (onder andere) weer even verzonken was in Fallout 3. Nu speelde ik het net weer even. Level 20, nog niet voorbij de main quest met de eerste draak, omdat ik teveel lol met verkennen heb.

Nu ook weer, ik kom een random hunters hutje tegen en zit in sneakmode op het dak. Op dat moment worden allebei de hunters wakker en gaan aan de gang met hun routine. Ik sneak de hut in, maar hoor opeens die hunters "I'll kill you" roepen terwijl ik niet gezien ben. Dus ik steek m'n kop buiten de deur en volg de hunters die al tierend (I'll rip your heart out, I'll kill you) met z'n tweetjes vijf minuten bezig zijn om één konijntje af te schieten met hun pijl en boog. Om na afloop opgelucht te kreet "That was the last of them" te slaken.

Het zal het tijdstip zijn, maar ik lag dubbel van het lachen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 03:57:
Ik had al een tijdje geen Skyrim meer gedaan omdat ik (onder andere) weer even verzonken was in Fallout 3. Nu speelde ik het net weer even. Level 20, nog niet voorbij de main quest met de eerste draak, omdat ik teveel lol met verkennen heb.

Nu ook weer, ik kom een random hunters hutje tegen en zit in sneakmode op het dak. Op dat moment worden allebei de hunters wakker en gaan aan de gang met hun routine. Ik sneak de hut in, maar hoor opeens die hunters "I'll kill you" roepen terwijl ik niet gezien ben. Dus ik steek m'n kop buiten de deur en volg de hunters die al tierend (I'll rip your heart out, I'll kill you) met z'n tweetjes vijf minuten bezig zijn om één konijntje af te schieten met hun pijl en boog. Om na afloop opgelucht te kreet "That was the last of them" te slaken.

Het zal het tijdstip zijn, maar ik lag dubbel van het lachen :).
Ik had de eerste keer ook wat moeite met het verwerken van een Orc hunter, die met een two-handed warhammer tierend en schreeuwend op jacht ging naar een hertje... als je in het echt zo jaagt ga je echt heel dood van de honger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Misschien nieuws over de DLC van Skyrim:
spoiler:
Bethesda heeft een trademark laten vastleggen met de naam Dawnguard. Samen met de naam is het volgende vastgelegd: “computer game software for use with computers and video game consoles; downloadable computer game software offered via the internet and wireless devices.” Kan dus zomaar DLC zijn voor Skyrim. bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:05:
spoiler:
Bethesda heeft een trademark laten vastleggen met de naam Dawnguard. Samen met de naam is het volgende vastgelegd: “computer game software for use with computers and video game consoles; downloadable computer game software offered via the internet and wireless devices.” Kan dus zomaar DLC zijn voor Skyrim. bron
Of het kan slaan op de MMO waarvan Bethesda heeft gezegd dat er aan gewerkt wordt maar waar verder niks over bekend is nog. Of op nog een ander spel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Laten we iig hopen dat de DLC een beetje snel wordt aangekondigd. De DLC is 3 maanden exclusief XBOX360 toch?

Wie gaat van jullie de MMO spelen? Het wordt denk ik mijn eerste MMO, omdat mijn vrienden die ik elder scrolls hooked heb gemaakt er dan ook op zitten hopelijk. Samen dungeons clearen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
jmk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:05:
spoiler:
Waarom doe je dit in spoiler tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
jmk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:31:
Wie gaat van jullie de MMO spelen? Het wordt denk ik mijn eerste MMO, omdat mijn vrienden die ik elder scrolls hooked heb gemaakt er dan ook op zitten hopelijk. Samen dungeons clearen!
Ik zal het nieuws erover zeker volgen en ik zal het vast een keer proberen maar ik verwacht niet dat ik het echt ga spelen. Gewoon omdat ik meer van de RPG's ben dan van de MMO's maar ook omdat ik er niet helemaal in geloof dat er een TES MMO gemaakt kan worden die aan de verwachtingen kan voldoen.

Zojuist trouwens de 80 uur aan gameplay gepasseerd. Dat is natuurlijk niets vergeleken met een hardcore Skyrim fan maar toch.. 80 uur ben ik bezig en ik heb het idee dat ik nog geen 25% heb gedaan van wat ik kan doen. Ik moet er wel bij vermelden dat ik nooit fast travel gebruik en alleen maar carriages neem naar steden die ik al heb ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, klein probleempje in de main quest line het zit als volgt:

Ik moet voor Delphine een feestje in de Thalmor Embassy binnendringen en daar geheime plannetjes stelen, de missie is helemaal mijn ding :9~
Alleen moest ik dus een of andere gast wat dingen meegeven die naar binnen werden gesmokkeld, ik dacht: Ach ik geef hem wat useless potions en kill iedereen daar Assasin Archer style.
Nu heb ik niks anders dan wat potions, door mijn werewolf form heb ik wat armor kunnen bemachtigen.
Maar geen boog |:(
Ik kan niks met magic en ben niet zo goed in stealth dat ik alles kan sluipen.
Kan ik de missie eventueel op andere manieren afronden dan de opdracht doen (Commandlines?)
maar wel zonder dat er fatala bugs komen in de main story.
Al de gemiste info haal ik wel in.
Somebody? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:36

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

spoiler:
Je hoeft daar eigenlijk helemaal niemand te vermoorden. Als je sneak hoog genoeg is + muffle (illusion spell) + invisibility potions, kan je makkelijk langs iedereen heen komen. Ook de "Aura Whisper" shout kan heel handig zijn

Systeem specs

Pagina: 1 ... 91 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.