Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-10 08:20
anandus schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:17:
[...]
Klopt.
De makers van NMM, Wrye Bash en BOSS hebben besloten dat ze de api van BOSS gaan gebruiken voor de modvolgorde, wat natuurlijk heel goed nieuws is. Maar ze zijn er nog mee bezig.

Ik ben er zelf nog niet mee bezig geweest, maar het lijkt me dat je in de tussentijd de load volgorde in de launcher moet wijzigen?
Waarschijnlijk wel. Ik weet niet hoeveel mods jij actief hebt, maar ik vertrouw geheel op BOSS voor het bepalen van de laadvolgorde en ik heb niet zoveel zin om daar zelf in te gaan duiken. Ik probeer nog even op 1.4.21 te blijven als Steam dat toestaat (en ik weet, Steam op offline zetten en zo, maar dat heb ik nooit gedaan en begin ik liever ook niet aan). Anders moet ik maar hopen dat de slimme jonges (en meisjes?) achter de tools vanavond al een oplossing klaar hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-10 17:11
Verstekbakker schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:49:
Is er nou werkelijk een reactie van mij verwijderd zonder reden op te geven...?

Nog maar eens proberen dan...

Ben ik de sigaar als ik Viola Giordano niet meer kan vinden wanneer ik haar moet hebben voor Blood on the Ice? Heb haar een paar keer gezien, maar toen ze nodig was, was ze ineens verdwenen en zie ik haar niet meer terug... Volgens mij een bug, maar op de ps3 niet meer te omzeilen natuurlijk...
als ze dood is denk ik wel.... heb je overal gekeken? savonds zit ze vaak in de inn (CandleHart Hall) namelijk. Kijk anders ff op de wiki... maar als ze dood is heb je wel een probleem gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
KingKoning schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:57:
[...]

als ze dood is denk ik wel.... heb je overal gekeken? savonds zit ze vaak in de inn (CandleHart Hall) namelijk. Kijk anders ff op de wiki... maar als ze dood is heb je wel een probleem gok ik.
Ja ik lees her en der over mensen met hetzelfde probleem, dat ze nergens meer te vinden is. Het probleem is op te lossen met de console, maar ik speel op de PS3...

Ik heb haar niet doodgemaakt of niks. In het begin een aantal keer gezien, zelfs dat met die ring gedaan. Maar toen de quest Blood on the Ice begon was ze onvindbaar. Eerste avond dat ik haar zou moeten vinden was er wel de hele tijd een quest marker op dat marktplein/Candlehart. Toen ze maar wegbleef (dagen gewacht, rondgelopen, haar huis ingebroken) ben ik dat ding gaan verkopen aan die museumdude. Toen weer gewacht en gezocht, maar niks. Hoe zou ze dood kunnen zijn gegaan dan? Zomaar ineens?

Ondertussen ben ik dus maar verder gegaan met andere quests en flink gevorderd... Het lijkt me echt een rotstreek als er geen workaround voor komt ofzo...

Edit: ik heb inmiddels op het Bethesda forum een draadje gemaakt om te kijken of er meer lui zijn met het probleem... Ik ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verstekbakker op 29-02-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:50

ZenTex

Doet maar wat.

ricmaniac schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:31:
Ik ben net door zo'n cave met van die lichtgevende stenen dat die hekken open moeten. Het duurde mij echt een half uur ofzo voordat ik bedacht wat ik kon doen. Ik had een tijdje niet gespeeld dus dacht er helemaal niet bij na. zal niet spoileren maar mensen die er al voorbij zijn snappen me
Is dat voor die main quest? Die stenen die ook geluid maken?

spoiler:
Gebruik whirlwind sprint

Dat had ik na 10 seconden al wel door. Komt ook omdat ik gewoon wist dat ik die shout niet voor niets kreeg.

Edit: @ verstekbakker: Heb je haar wel nodig? volgens mij waren er 2 manieren om die quest te doen. Zo heb ik voor de 2e manier gekozen.

spoiler:
wizard beschuldigen, hem in de bak opzoeken en die ring laten zien, er gaat nog een moord gepleegd worden en jij gaat hem betrappen als hij de volgende wil plegen... Ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door ZenTex op 29-02-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Worden de achievements in steam geactiveerd als je de savefile van de standalone retailversie importeert naar steam directory?

behaal je de achievement bounty 1000 in ieder township als je reatilsave reeds 4 townships bevat en dat je binnen steam de 5e township ook 1000 bounty behaald?

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maddog McHare schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:43:
Worden de achievements in steam geactiveerd als je de savefile van de standalone retailversie importeert naar steam directory?

behaal je de achievement bounty 1000 in ieder township als je reatilsave reeds 4 townships bevat en dat je binnen steam de 5e township ook 1000 bounty behaald?
Standalone retail versie? :? Als je de PC-versie in de winkel haalt heb je ook een Steam-account nodig om te spelen. Of bedoel je met "standalone retail" gewoon een illegale kopie?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
ZenTex schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:25:
[...]

spoiler:
Gebruik whirlwind sprint

Dat had ik na 10 seconden al wel door. Komt ook omdat ik gewoon wist dat ik die shout niet voor niets kreeg.

Edit: @ verstekbakker: Heb je haar wel nodig? volgens mij waren er 2 manieren om die quest te doen. Zo heb ik voor de 2e manier gekozen.

spoiler:
wizard beschuldigen, hem in de bak opzoeken en die ring laten zien, er gaat nog een moord gepleegd worden en jij gaat hem betrappen als hij de volgende wil plegen... Ofzo.
Is nodig, pas als je langs haar bent geweest kun je 'die keuze' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:07:
[...]
Of bedoel je met "standalone retail" gewoon een illegale kopie?
De piraten zijn er altijd makkelijk uit te vissen ;)
Maddog Mcboefje! :P

Maar als antwoord:
Waarschijnlijk hoef je de savegame niet eens te kopiëren, ik ga ervanuit dat de gejatte versie ook gewoon z'n savegame opslaat in documents/my games/skyrim/saves :)
De achievements moet je opnieuw halen.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 29-02-2012 14:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

De piraten zijn er altijd makkelijk uit te vissen ;)
Maddog Mcboefje! :P
hehe, niet helemaal waar.... heb een RU versie maar heb daar toch spijt van (werkt alleen via VPN) zie mijn draadjes. "Legale gamekeys"

Maar dat vermoeden had ik al dat je ze opnieuw moet halen. Aangezien de prijzen nu op een äcceptabel"niveau zijn wilde ik toch overstappen op EU versie.

Piraterij? niet dusz! 8)

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:13

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ZenTex schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:25:
[...]

spoiler:
Gebruik whirlwind sprint

Ja dat is die ja. maar zoals ik zei ik had vrij lang niet meer gespeeld dus ik had er helemaal niet meer bij nagedacht dat k die had.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Maddog McHare schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:34:
[...]

hehe, niet helemaal waar.... heb een RU versie maar heb daar toch spijt van (werkt alleen via VPN) zie mijn draadjes. "Legale gamekeys"

Maar dat vermoeden had ik al dat je ze opnieuw moet halen. Aangezien de prijzen nu op een äcceptabel"niveau zijn wilde ik toch overstappen op EU versie.

Piraterij? niet dusz! 8)
Dit is wel het randje hoor, er zijn wel accounts geblockeerd omdat er RU keys gebruikt werden bij bij een NL account. En een RU account in nederland gebruiken is toch op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

ArgantosNL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:47:
[...]

Dit is wel het randje hoor, er zijn wel accounts geblockeerd omdat er RU keys gebruikt werden bij bij een NL account. En een RU account in nederland gebruiken is toch op het randje.
Op de goede kant van het randje dan toch wel? Je hebt eerlijk betaald voor een product. Het is eerder op het verkeerde rand van het randje dat bedrijven discrimineren op waar je woont.

Als elders een fysiek product goedkoper is mag je dat ook gewoon kopen en ben je er de eigenaar van. Mag je zelfs naar NL importeren tot een bepaald bedrag. (via schiphol dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik vind het persoonlijk wel erg schraperig om bij een topspel als Skyrim die paar euro te bezuinigen. Je ziet nu heel duidelijk dat goedkoop duurkoop is. Je hebt straks net zoveel geld betaald voor Skyrim als normaal, alleen heb je de eerste vier maand, de meest intensieve gebruiksperiode, een RU versie gehad.

Als je het een keer probeert, omdat je denkt dat een spel het niet waard is, dan snap ik het nog. Ook al koop ik een spel gewoon niet als ik denk dat het niet aan mijn verwachting zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 15-10 00:55
Op de frontpage van UESP staat in een nieuwsberichtje dat volgens Todd Howard de DLC van Skyrim qua omvang ongeveer vergelijkbaar gaat worden met die van Fallout 3. Ik vraag me af hoe dat in verhouding staat met Knights of the Nine en Shivering Isles?

Zo lang ze het maar niet in hun hoofd halen om weer met zo'n stom horse armor aan te komen zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:35:
Ik vind het persoonlijk wel erg schraperig om bij een topspel als Skyrim die paar euro te bezuinigen. Je ziet nu heel duidelijk dat goedkoop duurkoop is. Je hebt straks net zoveel geld betaald voor Skyrim als normaal, alleen heb je de eerste vier maand, de meest intensieve gebruiksperiode, een RU versie gehad.
Je betaalt echter de ontwikkelaar wel gewoon, dus ik zie het probleem niet :) Alleen de tussenhandel ziet er minder van, maar die tussenhandel kan me nu net weer weinig schelen, die schuift alleen het doosje of de key door.

Daarnaast is het de andere kant op ook wel zuur dat je, puur op basis van locatie, aanzienlijk meer mag betalen. Persoonlijk kan ik daar mee leven, maar dat vraagt natuurlijk wel om mensen die andere oplossingen gaan zoeken binnen de legale lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:22:
[...]

Je betaalt echter de ontwikkelaar wel gewoon, dus ik zie het probleem niet :) Alleen de tussenhandel ziet er minder van [...]
offtopic:
Ik vraag me af of dat zo is, ik kan me voorstellen dat Beth meer verdient bij een retailer hier dan een retailer in $arm_land.
Volgens mij zit het verschil niet alleen maar bij de tussenhandel, namelijk, want als dat écht zo zou zijn, dan kan er bij webshops zomaar een tientje per spel vanaf en volgens mij zitten de webshops al aardig aan een krappe marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:26:
[...]
offtopic:
Ik vraag me af of dat zo is, ik kan me voorstellen dat Beth meer verdient bij een retailer hier dan een retailer in $arm_land.
Volgens mij zit het verschil niet alleen maar bij de tussenhandel, namelijk, want als dat écht zo zou zijn, dan kan er bij webshops zomaar een tientje per spel vanaf en volgens mij zitten de webshops al aardig aan een krappe marge.
Dan nog is dat hun eigen keuze. Kort door de bocht wil ik degene die het heeft gemaakt rijkelijk belonen en de rest zo goedkoop mogelijk (al mogen die er ook prima een boterhammetje aan overhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:29:
[...]

Dan nog is dat hun eigen keuze. Kort door de bocht wil ik degene die het heeft gemaakt rijkelijk belonen en de rest zo goedkoop mogelijk (al mogen die er ook prima een boterhammetje aan overhouden).
offtopic:
Dan moet je dus een Westerse webshop met een kleine marge kiezen, zoals Play.com, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Hoofdzaak is: Het is legaal en de ontwikkelaar ontvangt z'n centen.

Zo, genoeg offtopic geleuterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Hoofdzaak is: Het is legaal en de ontwikkelaar ontvangt z'n centen.

Zo, genoeg offtopic geleuterd.
Amen to that!

Nuf said.

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Dit is ook niet een beetje overdreven offtopic?? De splinter ... de balk ...

Ontopic:
De DLC van Fallout en Fallout NV was op zich wel lang met vaak nieuwe gebieden. Shivering Isles is in mijn ogen zo ongeveer twee keer zo groot als een normale Fallout DLC was. Het blijft moeilijk meten, omdat er zoveel verschillende DLC's zijn uitgekomen.

DLC1: Operation Anchorage was bijvoorbeeld erg weinig nieuw gebied, weinig nieuwe toevoegingen en niet erg veel speeltijd.
DLC3: Broken Steel was geen nieuw gebied, maar erg lange en goede speeltijd.
DLC5: Point Lookout was erg veel nieuw gebied, maar korter in speeltijd.

Ik heb persoonlijk liever zoiets als Broken Steel, waarbij de DLC echt iets toevoegt aan het verhaal en er weer veel nieuwe dingen te doen zijn. Dit mag van mij ook best op de bestaande map, maar ik verwacht na alle geruchten dat de Skyrim DLC ook een nieuw gebied zal toevoegen.

Wanneer wordt de DLC verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik heb Skyrim al sinds November liggen maar nog nooit geïnstalleerd omdat ik heel veel horrorverhalen las over waslijsten aan bugs. Ik heb derhalve dus ook dit topic niet gevolgd omdat die logischerwijs vol staat met spoilers en andere dingen die ik zelf wil ontdekken.

Nu er een aantal patches zijn geweest wil ik het eens een gok geven en ben de nieuwste versie van Steam aan het binnen halen.

Mijn vraag is: wat zijn nou de must-have mods? Ik ben vooral geïnteresseerd in mods die de graphics & performance tweaken en wat essentiële gameplay/GUI dingetjes, zoals ik in Oblivion bijvoorbeeld darnified UI en keychain erg handig vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naast SkyUI, met hetzelfde doel als Avalaxy de volgende mods. Mods die ik echt mis als ze uit staan:

- Detailed Cities: minder lege steden, Whiterun wordt bijvoorbeeld veel levendiger met bomen en clutter
- Gold Weight
- Lockpick Weigth: alle drie leveren net even wat meer realisme op
- Lydia's Chair Fix: zodat ze zit waar ze hoort
- More Interactive Items: bijna alles kunnen oppakken en verkopen, iets dat niet kon en me erg hinderde. De items zijn alleen nu nog wat onrealistisch waardevol
- Realistic Water Textures and Terrain: veel betere watertextures, de watervallen vind ik marginaal slechter, maar uiteindelijk wordt het er een stuk mooier van
- SHARPE: Housecarls: volgers dragen burgerkleding binnenshuis

Overige wel prettige mods:

- Crafting Satchels: zakken voor je grondstoffen op alle alchemy tables/benches
- Crowded Cities: drukkere steden, maar nog erg in ontwikkeling
- Dynamic Torches: meer torches kunnen oppakken en meenemen
- Get Drunk
- Open Cities: zonder laadschermen de steden in lopen
- Sounds of Skyrim - The Dungeons: meer achtergrondgeluiden voor meer immersion
- Reneer's Crime Overhaul: o.a. guards die je gaan volgen als je met je weapon drawn loopt om te kijken wat je gaat doen
- Static Mesh Improvement Mod: veel items met net wat meer detail
- Strong Carriages: carriages nemen je nu ook mee als je overburdened bent

En dan heb ik nog het gevoel praktisch vanilla te spelen :p

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Thanks voor de suggesties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-10 22:15

Dreanor

Joene

Avalaxy schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:33:
Ik heb Skyrim al sinds November liggen maar nog nooit geïnstalleerd omdat ik heel veel horrorverhalen las over waslijsten aan bugs. Ik heb derhalve dus ook dit topic niet gevolgd omdat die logischerwijs vol staat met spoilers en andere dingen die ik zelf wil ontdekken.

Nu er een aantal patches zijn geweest wil ik het eens een gok geven en ben de nieuwste versie van Steam aan het binnen halen.

Mijn vraag is: wat zijn nou de must-have mods? Ik ben vooral geïnteresseerd in mods die de graphics & performance tweaken en wat essentiële gameplay/GUI dingetjes, zoals ik in Oblivion bijvoorbeeld darnified UI en keychain erg handig vond :)
Persoonlijk vind ik geen enkele mod een must have, gezien ik tot 30 uur gameplay zonder mods gespeeld heb. Zelfs de interface is te doen.

Echter, SkyUI is voor PC echt wel een verbetering. Die interface is zoveel beter, maar wel wennen als je de standaard gewend bent. :P

Ook FXAA Post process Injector vind ik wat toevoegen. Maakt de game wat kleurrijker gezien het kleuren pallet iets wat flets is.

Realistic Lightning gebruik ik ook, maar de pikdonkere nachten kan ik nog niet aan wennen.

Verder heb ik wat kleinere mods zoals real glaciers (betere ijs textures), better dynamic snow (betere snow textures, vooral op gebouwen/bruggen/hout) en enhanced blood (iets betere blood texture).

Zelf ben ik iemand die van kleine suptiele mods houdt en niet totale nieuwe texture packs, overhauls of andere ongein omdat de meeste van dat soort mods de sfeer van de game niet kunnen benaderen en er regelmatig textures, gebouwen of items gewoon out of place voelen!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:12:
Zelf ben ik iemand die van kleine suptiele mods houdt en niet totale nieuwe texture packs, overhauls of andere ongein omdat de meeste van dat soort mods de sfeer van de game niet kunnen benaderen en er regelmatig textures, gebouwen of items gewoon out of place voelen!
Dat zijn eigenlijk alle bovenstaande mods ook :Y Het zijn allemaal kleine aanpassingen die e.e.a net even wat meer immersive maken of waarvan ik vind dat Bethesda ze überhaupt zo had moeten maken.

Vanilla is Skyrim ook erg goed te doen, maar ik heb bijvoorbeeld SkyUI geïnstalleerd omdat de opzet van de oorspronkelijke UI wel prima was, maar je om één of andere reden niet goed op items kunt klikken/highlighten. SkyUI biedt verder nog wel wat verbeteringen, maar het gaat mij vooral om een UI die niet frustreert omdat wat je klikt niet gebeurt.

Grote aanpassingen zijn leuk voor later een keer, maar ik probeer vooral Skyrim zoveel mogelijk Skyrim te maken. Voor mij dus ook geen post processing injectors of weet-ik-het, dan maak je Oblivion van iets dat Skyrim is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben een leuke set mods aan het neerhengelen via Steam. Moet ik dan nog gaan lopen klooien met volgordes, scriptextenders en weet ik veel wat voor ongein je bij Oblivion allemaal moest doen? Of zou het zo werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:41:
Ik ben een leuke set mods aan het neerhengelen via Steam. Moet ik dan nog gaan lopen klooien met volgordes, scriptextenders en weet ik veel wat voor ongein je bij Oblivion allemaal moest doen? Of zou het zo werken?
Meestal niet, soms wel. Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad, al ging er laatst iets mekkeren nadat het een update had gekregen en moest ik even uitzoeken wat nu precies.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:41:
Denk dat je SKSE nodig hebt, volgorde is waarschijnlijk niet nodig, maar dat hangt van de mods af, natuurlijk.
Eventueel Script Dragon nodig, hangt ook van mods af.
Staat als het goed is inderdaad de beschrijving.

Dus het kan, afhankelijk van de mods, inderdaad ingewikkeld zijn, maar door de bank genomen is het een stuk makkelijker in Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:28:
[...]

Dat zijn eigenlijk alle bovenstaande mods ook :Y Het zijn allemaal kleine aanpassingen die e.e.a net even wat meer immersive maken of waarvan ik vind dat Bethesda ze überhaupt zo had moeten maken.

Vanilla is Skyrim ook erg goed te doen, maar ik heb bijvoorbeeld SkyUI geïnstalleerd omdat de opzet van de oorspronkelijke UI wel prima was, maar je om één of andere reden niet goed op items kunt klikken/highlighten. SkyUI biedt verder nog wel wat verbeteringen, maar het gaat mij vooral om een UI die niet frustreert omdat wat je klikt niet gebeurt.

Grote aanpassingen zijn leuk voor later een keer, maar ik probeer vooral Skyrim zoveel mogelijk Skyrim te maken. Voor mij dus ook geen post processing injectors of weet-ik-het, dan maak je Oblivion van iets dat Skyrim is.
Klopt, veel van de mods zijn kleine toevoegingen. Maar sounds of skyrim kan mij dan weer niet bekoren omdat er geen bron is waar het geluid vandaan komt. Net zoals city sounds (ofzo) waar je spelende kinderen hoort, mensen roepen, etc maar de man die roept kan je nergens vinden en ik heb het niet zo op spook geluiden. ;)

En FXAA Post Process Injector heb ik op de miltste stand. Ja je kan sprookjesbos oblivion kleuren krijgen maar je kan ook voor veel lichtere instelling kiezen. Ik heb op de lichtste instelling om net ff een beetje kleur in het spel te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb FXAA juist om het wat grauwer te maken, ik vind de normale Skyrim juist té sprookjesbos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:28:
Vanilla is Skyrim ook erg goed te doen, maar ik heb bijvoorbeeld SkyUI geïnstalleerd omdat de opzet van de oorspronkelijke UI wel prima was, maar je om één of andere reden niet goed op items kunt klikken/highlighten.
Die 'een of andere reden' is simpel: het is gewoon haastig overgenomen van de console versies. Bij een console heb je buttons voor omhoog, beneden, links en rechts in plaats van een muis en kun je dus niet tussen items in klikken. Op de pc kan dat wel. Wanneer je dat doet, sluit het inventory weer af en dat is echt ontzettend hinderlijk! Ik begrijp niet waarom Bethesda dat bij versie 1.4 nog steeds niet verbeterd heeft.

SkyUI zou een oplossing zijn maar ik heb niet zo'n zin om een extra tool te moeten draaien (SKSE) voor een enkele mod. Ik heb sowieso nog geen mods geïnstalleerd omdat, zoals hierboven ook al iemand zei, ik Skyrim gewoon als Skyrim wil spelen. Toch gaat daar binnenkort wel verandering in komen want nu ik in de noordelijke helft van Skyrim aan het ontdekken ben valt me wel enorm op hoe ongedetailleerd al die sneeuw is die daar ligt. Beter Dynamic Snow kan daar volgens mij wel verbetering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomAtTweakers schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:41:
[...]
SkyUI zou een oplossing zijn maar ik heb niet zo'n zin om een extra tool te moeten draaien (SKSE) voor een enkele mod.
Volgens mij kan je SkyUI ook draaien zonder SKSE, maar dan kan je niet zoeken in je inventory (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Klopt.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Er komen nogal veel vragen over mods en dergelijke en zelf zou ik het handig vinden om eens te zien welke mods iedereen zowat gebruikt want het is moeilijk de bomen door het bos te vinden. Mss handig om dit op te nemen in starttopic, of beter een apart topic aangezien dit enkel voor pc versie geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ja, er zijn meerdere suggesties geweest voor een apart mod topic. Maar ik denk dat dit topic dan opdroogt...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
anandus schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Volgens mij kan je SkyUI ook draaien zonder SKSE, maar dan kan je niet zoeken in je inventory (geloof ik).
En wat meer dingen werken dan niet :) volgens mij ook geen sort enzo.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 08:06
Mijn vraag is: wat zijn nou de must-have mods? Ik ben vooral geïnteresseerd in mods die de graphics & performance tweaken en wat essentiële gameplay/GUI dingetjes, zoals ik in Oblivion bijvoorbeeld darnified UI en keychain erg handig vond
Wat voor mij echt de leukste mod ooit is is Thu'umMic shouter (http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=5626). Zo kan je je dragonshouts ipv met knoppen dus echt in je microfoon schreeuwen. Heerlijk. Het begon vooral als een grap, maar ik vind het nu ook echt handig. Niet meer op knoppen douwen om je shouts te switchen maar gewoon roepen wat je wil. Werkt ook nog verbazingwekkend goed. De laatste versie laat je zelfs je companion commanderen en je paard roepen.

Voor deze mod heb je wel de Skryim Scrip Extender nodig en Scriptdragon, ook een soort plugin oid.

Daarover gesproken, zijn er nog meer mensen die Scriptdragon gebruiken? Ik krijg namelijk sinds de laatste Steam patch de melding dat ik de nieuwste Scriptdragon versie moet hebben, maar die heeft de maker nog niet uitgebracht denk ik... en zonder die update kan ik niet meer real-life shouten, en wordt het spel toch minder leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 14:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kwam net een geweldige mod tegen in de Steam Workshop! Awnuld the Bold!. :D
Zo wil ik ze vaker tegenkomen.

tip: zet de ondertiteling in het spel aan voordat je hieraan begint.

edit:
link werkte niet, aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door Chrasher op 01-03-2012 21:25 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 21:59

fub

Ik heb voor een quest High Elf bloed nodig. Maar ik heb de Stormcloak questline al gedaan, en...
spoiler:
dus zijn alle Thalmor de provincie uitgezet, dus ik kan niet naar de Thalmor Embassy om d'r eentje om te leggen...
Iemand een idee waar ik een High Elf kan tegenkomen om diens bloed af te tappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:31
Random encounters?
Het weggetje van Riverwood naar Whiterun en dan de aftakking over de rivier heen.
Daar kom ik altijd wel iemand tegen, ook vaak mages die om de een of andere reden met elkaar op de vuist gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Die random encounters pakken soms best geinig uit. Gisteren liep ik in the middle of nowhere in een enorme sneeuwstorm. Komt er opeens iemand op me afgerend die me een boog geeft met de waarschuwing dat ik hem maar beter bij kan houden. Gevolg: over encumbered, moederziel alleen en geen paard of stad in de omgeving te bekennen. Ook had ik geen waardeloze items bij die ik kon dumpen. Aan fast travellen doe ik niet. Terwijl ik me daar sta af te vragen wat ik het beste kan doen, komt er een hunter aanrennen die zegt dat zijn boog gejat is. Ik heb hem gauw teruggegeven. Hij blij, ik blij, dacht ik (ding was toch maar 500 gold waard). Tien seconden later worden zowel dief als hunter samen met een groepje mages die toevallig ook langskwamen een kopje kleiner gemaakt door een ijsbeer. Ik ben gauw gevlucht. :+

[ Voor 4% gewijzigd door TomAtTweakers op 01-03-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Misschien kijk ik er wel overheen, maar ik weet niet hoe ik Skyrim kan opstarten zodat ik de Steam overlay heb en ook SKSE opstart voor mijn mods. Kan iemand me dat even uitleggen?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Anthirian schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:04:
Misschien kijk ik er wel overheen, maar ik weet niet hoe ik Skyrim kan opstarten zodat ik de Steam overlay heb en ook SKSE opstart voor mijn mods. Kan iemand me dat even uitleggen?
Ik gebruik de nexus mod manager beta en daarmee Launch ik SKSE en heb ik Steam overlay, achievements, tracking, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Je kan ook een snelkoppeling aanmaken naar SKSE in je Steam/steamapps/skyrim folder.
Als je nog niet ingelogd bent in Steam dan start Steam zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:41:
Die 'een of andere reden' is simpel: het is gewoon haastig overgenomen van de console versies. Bij een console heb je buttons voor omhoog, beneden, links en rechts in plaats van een muis en kun je dus niet tussen items in klikken. Op de pc kan dat wel. Wanneer je dat doet, sluit het inventory weer af en dat is echt ontzettend hinderlijk! Ik begrijp niet waarom Bethesda dat bij versie 1.4 nog steeds niet verbeterd heeft.
Dat is inderdaad hoe het zo gekomen is, maar het is me een raadsel waarom het vier keer goed gaat en de vijfde keer niet. Als je weet waarom iets niet werkt zoals het hoort kan je er vaak omheen werken, maar hier kreeg ik maar geen fatsoenlijk idee van waarom het nu af en toe mis ging.
SkyUI zou een oplossing zijn maar ik heb niet zo'n zin om een extra tool te moeten draaien (SKSE) voor een enkele mod. Ik heb sowieso nog geen mods geïnstalleerd omdat, zoals hierboven ook al iemand zei, ik Skyrim gewoon als Skyrim wil spelen.
Je zou heel aardig kunnen beargumenteren dat Skyrim meer Skyrim is met SkyUI dan normaal. Je hoeft minder met de UI te worstelen en kan daardoor veel meer in het spel wegzinken. Ik was eerst ook huiverig voor SkyUI en vond het maar onnodig, want het origineel is op zich best werkbaar. Maar als ik Skyrim nu zonder SkyUI zie dan denk ik toch nee bedankt, voor mij hoeft dat niet meer.

Je hebt veel mods die onnodige zut toevoegen, maar SkyUI is er nu precies eentje die volkomen voelt alsof Bethesda het simpelweg vergeten was zelf even op de disc te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
Waarom hoor ik niemand over de 2K texture mod? Van alle grafische mods heeft deze mod voor mij de meeste impact gehad.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:17:
Waarom hoor ik niemand over de 2K texture mod? Van alle grafische mods heeft deze mod voor mij de meeste impact gehad.
Die is al wel langs gekomen, maar misschien geef je zelf antwoord op je vraag; ik lees veel dat de impact wel groot kan zijn, qua performance en dat de textures zelf ook nog wel eens willen opvallen. Dat is juist wat een hoop mensen niet willen.

Overigens geloof ik dat best een hoop mensen 'm ook wel gebruiken, dus het is wel smaakafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
*knip*

Je hebt veel mods die onnodige zut toevoegen, maar SkyUI is er nu precies eentje die volkomen voelt alsof het Bethesda simpelweg vergeten was zelf even op de disc te zetten.
Bethesda was zo erg gefocust op de consol dat de pc een beetje vergeten is, wil je een goed voor beeld ga maar een item enchanten.
ik wilde namelijk mijn enchanting naar 90 krikken maar door dat de hele enchanting zo omslachtig is dat ik 10 a 15 minuten over moest doen
oke voorbeeld:
1 item selecteren met je linker muis
2 soort enchanting selecteren en woord er om sterkte te gevraagd en nu moet je enter of linker muis drukken
3 nou moet je kristal ding kiezen ( naam vergeten ) door op linker muis of enter drukken.
4 en als laatst moet je c voor craften drukken door op linker muis knop op ok te drukken.
nu de volgorde van de handelingen links-->links of enter-->links of enter-->c--> links drukken.
en elke keer moet je met de muis van links naar rechts gaan wat het niet relaxt is weetje. :|
ik heb de console versie niet gespeeld maar ik ga van uit dat je daar de hele tijd alleen op x (ps3) hoef te drukken en niet de hele scherm door moet spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik krijg nu telkens een melding van SkyUI dat SKSE niet geladen is... Raar, want ik heb gewoon de nieuwste versie van SKSE in m'n Skyrim folder staan, en ik start het spel op via skse_loader.exe. De allereerste keer dat ik het spel speelde krijg ik die melding overigens niet, toen werkte het gewoon.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:00:
Ik krijg nu telkens een melding van SkyUI dat SKSE niet geladen is... Raar, want ik heb gewoon de nieuwste versie van SKSE in m'n Skyrim folder staan, en ik start het spel op via skse_loader.exe. De allereerste keer dat ik het spel speelde krijg ik die melding overigens niet, toen werkte het gewoon.

Iemand enig idee?
Is er niet toevallig toch stiekem een update naar binnen gesneakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Van wat bedoel je? Er zijn wel mods geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Avalaxy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:00:

Iemand enig idee?
Vandaag heb ik mijn Skyrim zien updaten, dus dat zal (helaas) even wachten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed800 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:26:
[...]

Vandaag heb ik mijn Skyrim zien updaten, dus dat zal (helaas) even wachten worden.
Er is geen update voor Skyrim uitgekomen, hoor. Beta noch normaal.
De laatste versie is 1.4.27 van een (klein) weekje terug. Hier moet SKSE (1.4.13) gewoon mee werken.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 03-03-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die heb ik, en toch doet ie het niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
raro007 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:21:
[...]

Bethesda was zo erg gefocust op de consol dat de pc een beetje vergeten is, wil je een goed voor beeld ga maar een item enchanten.
ik wilde namelijk mijn enchanting naar 90 krikken maar door dat de hele enchanting zo omslachtig is dat ik 10 a 15 minuten over moest doen
oke voorbeeld:
2 soort enchanting selecteren en woord er om sterkte te gevraagd en nu moet je enter of linker muis drukken
3 nou moet je kristal ding kiezen ( naam vergeten ) door op linker muis of enter drukken.
4 en als laatst moet je c voor craften drukken door op linker muis knop op ok te drukken.
nu de volgorde van de handelingen links-->links of enter-->links of enter-->c--> links drukken.
en elke keer moet je met de muis van links naar rechts gaan wat het niet relaxt is weetje. :|
ik heb de console versie niet gespeeld maar ik ga van uit dat je daar de hele tijd alleen op x (ps3) hoef te drukken en niet de hele scherm door moet spitten.
Dus het proces is nog altijd zó makkelijk dat je in 10-15 minuten naar 90 kan komen? Tsja...

Als je enchanting zo gebruikt als het bedoelt is, dan is het best te doen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Dus het proces is nog altijd zó makkelijk dat je in 10-15 minuten naar 90 kan komen? Tsja...

Als je enchanting zo gebruikt als het bedoelt is, dan is het best te doen.
niet echt zo makkelijk :P want die messen moet je ergens weer weggooien en laat het net voor de voeten van een wachter zijn. 8)7
kreeg ik direct gezeur dat ik dat niet meer mocht doen ( iets met dat dit de laatste waarschuwing is), en nu durf ik het niet meer want kans op cel straf denk ik. :'( :'(
maar wat ik bedoelde dat de besturing veel naar de console leunt.

[ Voor 26% gewijzigd door raro007 op 03-03-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
anandus schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:00:
[...]
Er is geen update voor Skyrim uitgekomen, hoor. Beta noch normaal.
De laatste versie is 1.4.27 van een (klein) weekje terug. Hier moet SKSE (1.4.13) gewoon mee werken.
Vreemd, wat zou het dan kunnen zijn? Ik heb toch duidelijk gezien dat Steam een update binnen trok. Alhoewel het natuurlijk ook zou kunnen dat pas laat de vorige update heb gekregen.(Ben enkele dagen niet op Steam geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Lijkt me dan inderdaad dat dat het is. Volgens mij heb ik 'm maandag binnengekregen, dus dat is in principe enkele dagen geleden :) Of Bethesda heeft een persoonlijke patch voor jou gemaakt :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
Bansheeben schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:45:
Lijkt me dan inderdaad dat dat het is. Volgens mij heb ik 'm maandag binnengekregen, dus dat is in principe enkele dagen geleden :) Of Bethesda heeft een persoonlijke patch voor jou gemaakt :P
Misschien wel, haha. :P

Ik ben vanaf zondag niet meer op Steam geweest. Excuses voor mijn foutieve informatie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel gisteren gekregen en speel nu als Khajit.
Gaat allemaal prima totdat ik besloot net buiten Whiterun even wat mensen te killen voor loot, nu kan ik Whiterun niet meer in omdat iedereen me dood wil, ik las eerder in dit topic 3 dagen wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens, de wereld is meer dan groot genoeg om even wat anders te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:20

Satom

Verzamel ervaringen

Even een vraag:
spoiler:
Als je de staff of magnus hebt en dan terug gaat naar de College, dan word die zwevende bol meegenomen.. is dat het laatste Quest voor de College? Want ik vind de dungeon om de Staff of Magnus te halen wel indrukwekkend.. dat je die mensen zag en dat het groepje steeds kleiner werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
spoiler:
Ik snap de vraag niet helemaal, maar ik weet in ieder geval wel dat dat niet de laatste quest is voor de Mage Guild. Als je dit soort dingen wil weten zou je beter op de wiki kunnen kijken, waar ze gewoon een lijstje hebben staan (zonder spoilers) van alle quests behorende bij een groep, zoals de mage's guild.

Vind die quest zelf ook erg goed gemaakt inderdaad, was er ook even van onder de indruk. Ik hou wel van die goed-doordachte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Playa del C. schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:17:
spoiler:
Ik snap de vraag niet helemaal, maar ik weet in ieder geval wel dat dat niet de laatste quest is voor de Mage Guild. Als je dit soort dingen wil weten zou je beter op de wiki kunnen kijken, waar ze gewoon een lijstje hebben staan (zonder spoilers) van alle quests behorende bij een groep, zoals de mage's guild.

Vind die quest zelf ook erg goed gemaakt inderdaad, was er ook even van onder de indruk. Ik hou wel van die goed-doordachte verhalen.
Oké! Ik zal even op de wiki kijken!

spoiler:
Ik bedoelde, dat nadat die bal weg uit de college, gaat het verhaal dan nog verder? Komen er nog Quests die te maken hebben met die bal? (Zo iets duidelijker? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Vliegtuig02 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:12:
spoiler:
Ik bedoelde, dat nadat die bal weg uit de college, gaat het verhaal dan nog verder? Komen er nog Quests die te maken hebben met die bal? (Zo iets duidelijker? :+ )
Nee

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ik heb al een tijdje last van een vreemde bug met forsworn armor, want de textures van de forsworn boots en forsworn gloves (eigenlijk dus gewoon die stekels) verdwijnen zo nu en dan... Heb een beetje rondgezocht op internet, maar kon er niets over vinden. Zijn er meer mensen die deze bug ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:21:
[...]

oke voorbeeld:
Op de Playstation gaat dit niet vlotter hoor, even de stappen:

1. Select Item (X)
2. Stap uit Item Select menu (L-joystick naar links)
3. Stap naar onder in menu (L-joystick naar onder)
4. Open enchant menu (L-joystick naar rechts)
5. Select enchant (X)
6. Herhaal stappen 2,3,4 en ga nu Soul Gem menu in
7. Select Soul-Gem (X)
8. Craft (Vierkantje dacht ik)
9. Confirm (X)

Het irritante is dus dat je na het selecten van een Item niet automatisch wordt geforward naar je Enchant menu en dat je na het kiezen van een Enchant niet wordt geforward naar het Soul-Gem menu. Hierdoor heb je elke keer 3 handelingen extra met de L-joystick.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
XyritZz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:21:
[...]

Op de Playstation gaat dit niet vlotter hoor, even de stappen:

1. Select Item (X)
2. Stap uit Item Select menu (L-joystick naar links)
3. Stap naar onder in menu (L-joystick naar onder)
4. Open enchant menu (L-joystick naar rechts)
5. Select enchant (X)
6. Herhaal stappen 2,3,4 en ga nu Soul Gem menu in
7. Select Soul-Gem (X)
8. Craft (Vierkantje dacht ik)
9. Confirm (X)

Het irritante is dus dat je na het selecten van een Item niet automatisch wordt geforward naar je Enchant menu en dat je na het kiezen van een Enchant niet wordt geforward naar het Soul-Gem menu. Hierdoor heb je elke keer 3 handelingen extra met de L-joystick.
oké dan neem ik mijn woorden terug :D
maar wat ik wil is dat bijvoorbeeld numlock 1 zwaard is numlock 2 vuur is maar omdat je die dingen niet op de ps3 hebt dan doen ze het niet voor de pc.
ik heb duizenden potions, scrolls ec maar omdat je elke keer door de menu moet scrollen gebruik ik dat niet.
agja misschien ligt het aan mij ik beetje voor snelle acties (call of duty) wat hier dus onmogelijk is.
owja ik speel alleen maar first persoon dus het laat al zien dat ik alles snel en smooth wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 07:19
raro007 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:34:
[...]
oké dan neem ik mijn woorden terug :D
maar wat ik wil is dat bijvoorbeeld numlock 1 zwaard is numlock 2 vuur is maar omdat je die dingen niet op de ps3 hebt dan doen ze het niet voor de pc.
ik heb duizenden potions, scrolls ec maar omdat je elke keer door de menu moet scrollen gebruik ik dat niet.
agja misschien ligt het aan mij ik beetje voor snelle acties (call of duty) wat hier dus onmogelijk is.
owja ik speel alleen maar first persoon dus het laat al zien dat ik alles snel en smooth wil!
Euh...

....Je kan op de pc wapens en spells aan een nummertje knopen door ze eerst in het itemsmenu met F als favoriet aan te merken en vervolgens in het favorietenmenu ze met een druk op het gewenste nummer op een nummertoets te zetten. Doen ze dus WEL extra voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb nu me smithing naar 100 gebracht. en heb full dragonarmor gemaakt. Maar waar vind ik Daedric hearts? of kan je die ook ergens kopen ofzo? ben level 33 als dat wat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-10 17:11
ricmaniac schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:13:
Ik heb nu me smithing naar 100 gebracht. en heb full dragonarmor gemaakt. Maar waar vind ik Daedric hearts? of kan je die ook ergens kopen ofzo? ben level 33 als dat wat uitmaakt
je kan ze vaak kopen bij alchemy shops en eventueel ook vinden op een aantal plekken. Ze zijn ook te maken in
spoiler:
Winterhold
met een bepaald aantal ingredienten.

maar voor dat soort specifieke info zou ik ff op de wiki kijken als ik jou was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 07:19
ricmaniac schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:13:
spoiler:
Bij de tempel van Mahrun Dagon zijn een aantal vijanden te vinden die die hebben. Om de paar dagen even langs om die te killen als ze respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Invisible_man schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:26:
[...]

spoiler:
Bij de tempel van Mahrun Dagon zijn een aantal vijanden te vinden die die hebben. Om de paar dagen even langs om die te killen als ze respawnen.
spoiler:
Mehrunes Dagon dus. ;) Quest line begint bij het museum in Dawnstar. Volgens mij spawnen er geen Daedra bij de tempel als je niet die quest line doet/gedaan hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 05-03-2012 13:35 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

oke thx guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10 10:00

westergas

rikkie_pc

Ik vind de balans van dit spel niet goed. Neem nou Volskygge. Daar wandel je fluitend doorheen, alles en iedereen omver hakkend. Totdat je een "draugr death overlord" tegenkomt. NIET TE DOEN die gast! (lvl22)

Irritant :N

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Voor de mensen die het op de PC spelen.
De mod RCRN 2.0 is ook echt een aanrader, deze komt in 3 varianten en maakt naar mijn mening de kleuren en het licht in het spel grafisch een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
Sanny_83 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:54:
Voor de mensen die het op de PC spelen.
De mod RCRN 2.0 is ook echt een aanrader, deze komt in 3 varianten en maakt naar mijn mening de kleuren en het licht in het spel grafisch een stuk realistischer.
Cool! Thnx voor de tip.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:14:
Ik vind de balans van dit spel niet goed. Neem nou Volskygge. Daar wandel je fluitend doorheen, alles en iedereen omver hakkend. Totdat je een "draugr death overlord" tegenkomt. NIET TE DOEN die gast! (lvl22)

Irritant :N
Bij lagere levels is het nu eenmaal zo. In het echte leven ga je ook niet zomaar op de vuist met een beer totdat je weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ff over de balance. Ik heb een lvl 37 orc warrior en ben van expert naar master gegaan.

Op expert is het me allemaal net wat te makkelijk maar op master wordt ik door mages ge-two-hit, als je dan tegen meerdere mages vecht is dat een lang gevecht waar je echt alles uit de kast moet halen en de ai moet misbruiken. Ik ben inmiddels 440 HP health maar zelf met me 100 two-handed skill en me glass great sword duurt het land voordat ik een mage neerleg. Ook de forst stun shout MOET ik gebruiken om ze te snarren.

Nu zat ik te denken, dis geen oblivion met mee levelende AI. Ik merk vooral dat ik vaak gepwnt wordt boven Winterhold, is dat dan een “high ”level gebied en ben ik eigenlijk nog niet klaar hiervoor?

Of moet ik ales de sodemieter op zoek naar magic restist gear? Zit zelf op ca 55 enchant skill maar daar wat useless perks gekozen te hebben kan ik deze niet (snel) levelen. Zijn er ook nog enchanters die voor een berg goud je gear kan enchanten?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
helaas zul je zelf toch moeten gaan levelen om zelf gear te enchanten. Ik raad je aan om om de "black star" te halen. Een herbruikbare soulgem en een wapen maken met soultrap 1 seconde en na elke kill je wapen bijvullen. Dit is toch een van de makkelijkste manieren om je enchantment te levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb nog ca 80 soul gems in me inventory ;0

Wou eigenlijk als pure warrior spelen maar op master moet je opzoek naar extra “power”

Close wounds dubbel cast werkt ook super om te instant healen

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
op master heb je wel smithing en enchament nodig om het te overleven als warrior of mage. Alleen als je sneak op 80-100 heb zitten met de nodige perks kun je master overleven zonder een hoop extra enchanments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol ik speel op Adept en heb vaak al moeite. en jullie praten over expert en master =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Laatst ook geswitcht naar Expert, omdat het te makkelijk ging allemaal.
Nu gebruik ik ook voor het eerst potions, vooral resist frost was echt nodig tegen frost dragons, als je geen gear hebt met resist.

Master doe ik wel in een 2e run through met een ander karakter omdat je dan denk ik alles goed moet aanpassen aan elke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Expert is toch wel het minimum wil het niet veel te makkelijk worden.
Toegegeven, als low level zijn er momenten waar het extreem moeilijk word, maar dan gebruik ik gewoon een potion (gebruik normaliter nooit potions) of ik probeer het nog een keer.
Je moet gewoon wat slimmer spelen. Op adept is het niet meer dan naar de tegenstanders rennen en beuken maar.
Tip: Als het te moeilijk word, probeer je gewoon een wapen met paralyze enchant te bemachtigen, zwaar OP.
Heb zelf een glass bow met paralyze bij me, niet nodig maar puur voor de gein. :+

Oh, en nogiets. Aanvankelijk werd er heel wat geklaagd over de instabiliteit van het spel. Nu heb ik 230 uren erop zitten zonder crash... In vanilla. Nu pas een paar mods geinstalleerd en een uur later was het raak. :p

[ Voor 16% gewijzigd door ZenTex op 07-03-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
toen ik op master begon met mijn sneak character heb ik een paar keer bijna een health potion OD gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:32

superwashandje

grofheid alom

Volgens mij kwam ik guybrush threepwood tegen vandaag: http://steamcommunity.com...nshot/488878126881856077/?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10 10:00

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:32:
[...]

Bij lagere levels is het nu eenmaal zo. In het echte leven ga je ook niet zomaar op de vuist met een beer totdat je weet wat je doet.
Heb je mijn post wel gelezen voordat je reageerde? Ik doel op de vijand in vergelijking tot de rest van die omgeving. Het hele level fiets je doorheen, tegen de "baas" heb je geen kans.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Bedankt ;)

En ook even aan het modden geweest :P Weet niet of dit legaal is, maar heb hier iets gezet. Een gouden Daedric set, genaamd, Gaeldric :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ArgantosNL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:34:
toen ik op master begon met mijn sneak character heb ik een paar keer bijna een health potion OD gehad :P
same. Vooral omdat ik ook Deadly Dragons mod run :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:49:
Heb je mijn post wel gelezen voordat je reageerde? Ik doel op de vijand in vergelijking tot de rest van die omgeving. Het hele level fiets je doorheen, tegen de "baas" heb je geen kans.
Dat is exact waar ik naar refereer in mijn post. Ik weet niet of je Olbivion hebt gespeeld, maar dit is echt aanzienlijk beter. In het echte leven heb je ook eekhoorns die je met gemak aankan, maar beren waar je tot je weet wat je doet voor wegrent. Dat is niet anders in Skyrim.

Ik vind het maar lame op een laag level gelijk alles aan te kunnen. Soms moet je slim zijn of gewoon hard wegrennen en het is eigenlijk stikraar om het anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

:9~ :9~ :9~ :9~
Damn, ik kan gewoon niet wachten (niet alsof ik een keus heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag Skyrim op de kop tikken. Als ik hem voor de Xbox neem zal ik hem tweedehands gaan kopen, scheelt toch weer. PC versie koop ik namelijk gewoon in de winkel.

Maar wat is nu wijsheid? .. Speelt Skyrim bijvoorbeeld beter op de pc dan de xbox?

Wat zijn de grote verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

PC-versie, zonder twijfel. Ten eerste speelt Skyrim op de pc sinds de laatste paar patches ontzettend soepel en ten tweede: de mods!!! Die geven zo veel meerwaarde voor de pc-versie over de 360-versie. Zie het filmpje van mij hierboven waar ze bijvoorbeeld mee bezig zijn in modcountry. Er zijn inmiddels al een paar duizend mods verschenen en dat aantal groeit elke dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Bansheeben schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:28:
[video]
:9~ :9~ :9~ :9~
Damn, ik kan gewoon niet wachten (niet alsof ik een keus heb...)
Ziek :P Als ze dat nou helemaal mooi aankleden en er leuke gebieden instoppen die je kunt ontdekken lijkt me dat dat echt een waanzinnige mod wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dat wordt het zeker. Ze zeggen zelf dat ze veel sneller zijn met ontwikkelen dan bij de oblivion versie. Ze gaan daarnaast de content steeds in delen publiceren. Als eerste staan geloof ik Gondor en Rohan op stapel en dan kun je dus daar rondlopen en quests doen. Ik hoop dat ze er 1.5 jaar over doen om versie 1.0 te bereiken, maar ze noemen geen releasedata dus eigenlijk hangt die verwachting met los zand aan elkaar... Zou iig wel mooi zijn, 1.5 jaar, want dan zou ik precies klaar zijn met m'n studie :) Deze mod gaat veel van m'n tijd opslokken denk ik (een stuk meer dan Skyrim iig en daar heb ik toch ook alweer 142 uur in zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-10 10:55
Bansheeben schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:32:
Dat wordt het zeker. Ze zeggen zelf dat ze veel sneller zijn met ontwikkelen dan bij de oblivion versie. Ze gaan daarnaast de content steeds in delen publiceren. Als eerste staan geloof ik Gondor en Rohan op stapel en dan kun je dus daar rondlopen en quests doen. Ik hoop dat ze er 1.5 jaar over doen om versie 1.0 te bereiken, maar ze noemen geen releasedata dus eigenlijk hangt die verwachting met los zand aan elkaar... Zou iig wel mooi zijn, 1.5 jaar, want dan zou ik precies klaar zijn met m'n studie :) Deze mod gaat veel van m'n tijd opslokken denk ik (een stuk meer dan Skyrim iig en daar heb ik toch ook alweer 142 uur in zitten).
Korte vraag, waar ik het antwoord van vrees:
Begrijp ik de MERP-Mod site goed als ik er uit opmaak dat dit een PC Only-Mod wordt, of gaat het naar multiplatform DLC toe, en dus mogelijk ook naar de/mijn Xbox?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Sommige configuraties zijn echt super mooi ..
De lijst met mods lijkt wel eindeloos .. veel werk om ze te zoeken/downloaden/installeren. :(
Pagina: 1 ... 90 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.