Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:45:
[...]

hoe meet je die damage pointes dan?
ik ben nogal een }:O met zulke spellen.
Die zie je in je inventory als je een wapen selecteert. Daar worden bonussen van skill, perks, enchantments ect. al meegerekend dus.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:10:
[...]

Wait... what? Hoe de F?

Mijn lvl 37 poppetje schoot met een glass bow van 30nogwat damage.

Hoe de F kom je aan een boog die 180 damage doet?
Volgens mij zit ie nog iets boven de 180 maar ik weet het getal niet meer uit m'n hoofd.
Archery skill is rond de 80, dus kan zeker nog hoger maar verder kloppen bovenstaande comments wel.

100 smithing, 100 enchanting.
Met enchanting een boost smithing skill set gemaakt.
Smithing gear aan trekken, en daarna hameren op je boog :)
Daedric gear enchanten met fortify archery enchants

Kan overigens nog behoorlijk verder geboost worden door ook gebruik te maken van +enchanting potions en +alchemy enchants. Met die loop kun je steeds sterkere enchanting potions maken en dus steeds sterkere gear maken. Hier doe ik niet aan; is me te veel moeite en ik merk dat ik met m'n huidige gear al overpowered ben. Trek dus regelmatig bewust een stuk gear uit om het wat spannender te maken :).

Ik heb nu ook nog 'domme' dingen op m'n gear zitten; zo heb ik fortify heavy armor skill terwijl m'n armor zonder die enchant al ruim boven de armor cap van 567 zit dus dit heeft totaal geen nut en op m'n helm heb ik fortify magicka regeneration zitten terwijl ik eigenlijk nooit magicka gebruik.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:36:
Ik heb nu ook nog 'domme' dingen op m'n gear zitten; zo heb ik fortify heavy armor skill terwijl m'n armor zonder die enchant al ruim boven de armor cap van 567 zit dus dit heeft totaal geen nut en op m'n helm heb ik fortify magicka regeneration zitten terwijl ik eigenlijk nooit magicka gebruik.
Ik ga qua armor vooral voor de looks. Jammer van die cap, maar ik zie er in ieder geval shiny en eng uit :p Heavy armor all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
XyritZz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:36:
[...]

Volgens mij zit ie nog iets boven de 180 maar ik weet het getal niet meer uit m'n hoofd.
Archery skill is rond de 80, dus kan zeker nog hoger maar verder kloppen bovenstaande comments wel.

100 smithing, 100 enchanting.
Met enchanting een boost smithing skill set gemaakt.
Smithing gear aan trekken, en daarna hameren op je boog :)
Daedric gear enchanten met fortify archery enchants

Kan overigens nog behoorlijk verder geboost worden door ook gebruik te maken van +enchanting potions en +alchemy enchants. Met die loop kun je steeds sterkere enchanting potions maken en dus steeds sterkere gear maken. Hier doe ik niet aan; is me te veel moeite en ik merk dat ik met m'n huidige gear al overpowered ben. Trek dus regelmatig bewust een stuk gear uit om het wat spannender te maken :).

In je eerdere post zei je dat je boog UNenchanted is. Misschien dat daar de verwarring vandaan komt?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me wel meer en meer te realiseren hoe ultiem episch Skyrim er uit had kunnen zien als er goed en volop gebruik was gemaakt van tesselation. Al moet ik zeggen dat dat wellicht ook niet perfect uitgevoerd was, als ik zie hoezeer textures nu soms nog tilen, maar het potentieel was enorm geweest. Gedetailleerde keitjes in de straten, kasteelmuren met echte stenen, dakpannen op daken, water met goede golven en rotsen die niet uit rechte vlakken bestaan :9~

Ik heb ook Open Cities eens geprobeerd, dat voegt toch wel iets toe. Ik vind het bijna jammer dat Bethesda dit zelf niet heeft gedaan, want je merkt nog steeds wel dat de steden niet open bedoeld zijn. Meer ingangen en interactie tussen binnen en buiten zou ik toch wel tof vinden. Whiterun zit er nog niet bij, maar Whiterun zou heel erg gaaf zijn met twee of drie ingangen, net als een echte middeleeuwse stad. Dat doet ook recht aan z'n status als handelsstad.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:24

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:53:
Ik begin me wel meer en meer te realiseren hoe ultiem episch Skyrim er uit had kunnen zien als er goed en volop gebruik was gemaakt van tesselation. Al moet ik zeggen dat dat wellicht ook niet perfect uitgevoerd was, als ik zie hoezeer textures nu soms nog tilen, maar het potentieel was enorm geweest. Gedetailleerde keitjes in de straten, kasteelmuren met echte stenen, dakpannen op daken, water met goede golven en rotsen die niet uit rechte vlakken bestaan :9~

Ik heb ook Open Cities eens geprobeerd, dat voegt toch wel iets toe. Ik vind het bijna jammer dat Bethesda dit zelf niet heeft gedaan, want je merkt nog steeds wel dat de steden niet open bedoeld zijn. Meer ingangen en interactie tussen binnen en buiten zou ik toch wel tof vinden. Whiterun zit er nog niet bij, maar Whiterun zou heel erg gaaf zijn met twee of drie ingangen, net als een echte middeleeuwse stad. Dat doet ook recht aan z'n status als handelsstad.
Tesselation?Hoe heb je dat voor mekaar gekregen dan?

edit: sorry ik lees verkeerd :z

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen met nVidia-kaarten: Er zijn nieuwe drivers uit, welke een performanceboost van tot 44% claimen.
Ach, ook al is het geen 44%, alle beetjes helpen ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
anandus schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:48:
Voor degenen met nVidia-kaarten: Er zijn nieuwe drivers uit, welke een performanceboost van tot 44% claimen.
Klinkt alsof ze eindelijk SLI aan de praat hebben :P Maargoed, proberen kan geen kwaad, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:27:
[...]

In je eerdere post zei je dat je boog UNenchanted is. Misschien dat daar de verwarring vandaan komt?
De boog zelf is unenchanted, maar m'n standaard gear heeft wel boost Archery enchants. Dat zou inderdaad wat verwarring kunnen veroorzaken :). Heb overigens screenshots gezien van Daedric bows die een displayed damage van rond de 1000 hebben; dus zo extreem is dat ding van mij niet :P.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
anandus schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:48:
Toch niet te geloven dat die driver packs van nvidia tegen de 200MB groot zijn. Ga nu downloaden en kijken of er echt zoveel verschil is. Ik heb namelijk hetzelfde systeem als die van hun bij de grafiekjes.

edit:

Nou ik heb dus echt geen 44% verschil! Hooguit 1 a 2% maar dat zal wel aan de hoeveelheid aan graphic mods liggen die ik gebruik. Haal met alles op ultra (16xAF 8xAA) in the ratway - cistern (probleem gebied voor mij) ongeveer 23 fps. Als ik AA uitzet dan is het ongeveer 35fps.

Alle performance boost is welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door AtlAntA op 22-02-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
AtlAntA schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:17:
[...]

Toch niet te geloven dat die driver packs van nvidia tegen de 200MB groot zijn. Ga nu downloaden en kijken of er echt zoveel verschil is. Ik heb namelijk hetzelfde systeem als die van hun bij de grafiekjes.

edit:

Nou ik heb dus echt geen 44% verschil! Hooguit 1 a 2% maar dat zal wel aan de hoeveelheid aan graphic mods liggen die ik gebruik. Haal met alles op ultra (16xAF 8xAA) in the ratway - cistern (probleem gebied voor mij) ongeveer 23 fps. Als ik AA uitzet dan is het ongeveer 35fps.

Als je alleen de US language driver selecteert issie 'maar' 150 MB.
De laatste NV beta driver was een ramp dus ik ben blij met de nieuwe Skyrim optimized driver.
Ook trouwens met de laatst skyrim driver merkte ik dat de framerate erg veel schommelde, zeker met AA. Tegenwoordig speel ik liever zonder AA met een frame cap.

Trouwens tijdens autosaven wil hij bij mij nog eens hakkelen... dit terwijl de saves op een andere schijf staan. Heeft iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, die nieuwe drivers zijn fantastisch, nu loopt Skyrim na een seconde of wat vast. Vanavond maar even verder mee pielen.

Edit: met alle mods uit doet 'ie het wel, dus wellicht ligt het daar aan, of aan de combinatie.
kalechinees schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:07:
Trouwens tijdens autosaven wil hij bij mij nog eens hakkelen... dit terwijl de saves op een andere schijf staan. Heeft iemand een idee waardoor dit komt?
Grote saves wellicht? Of is die schijf toevallig een groene variant (of mogelijk om een andere reden downspinned)? Dan duurt het even voor je schijf op tempo is en je dus kunt saven > vertraging.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:53:
Grote saves wellicht? Of is die schijf toevallig een groene variant (of mogelijk om een andere reden downspinned)? Dan duurt het even voor je schijf op tempo is en je dus kunt saven > vertraging.
Nope, zijn ongeveer 8MB en worden opgeslagen op de C-schijf (Steam op de F schijf ofzo).
Draai trouwens een Core i7-2600 met 8GB... save file grootte lijkt me geen probleem :)

[ Voor 4% gewijzigd door kalechinees op 22-02-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, je slaat ze wel op op de systeemschijf. Misschien is dat juist het probleem.

Bovendien, ik weet niet hoeveel er naar die schijf geschreven wordt als Skyrim op een andere schijf draait, maar wellicht is mijn bovenstaande opmerking alsnog van toepassing. Wie weet wordt die schijf zo weinig gebruikt dat hij af en toe stilligt.

Wat versta je overigens onder hakkelen? Bij saven hapert iedere game vaak wel even, zelfs bij een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AtlAntA schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:17:
[...]

edit:

Met alles ultra met de highrespack kan ik niet op 8xAA spelen. Ik kom met 4xAA al op bijna 2gb vram uit. Kaart is echter wel snel genoeg want met 4xAA steady op 60fps met vsync. ik vind het wel jammer want die rietendaken zijn veel mooier met 8xAA. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
fynrd1 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:14:
[...]

Met alles ultra met de highrespack kan ik niet op 8xAA spelen. Ik kom met 4xAA al op bijna 2gb vram uit. Kaart is echter wel snel genoeg want met 4xAA steady op 60fps met vsync. ik vind het wel jammer want die rietendaken zijn veel mooier met 8xAA. :-(
highrespack is ook een performance hog terwijl het nieteens veel mooier en beter is. Probeer het eens met 2K HD texture mod en zonder de highrespack :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Rutix schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:16:
[...]

highrespack is ook een performance hog terwijl het nieteens veel mooier en beter is. Probeer het eens met 2K HD texture mod en zonder de highrespack :).
Hmm, en de highrespack is op 4k toch? Dat zal wel wat schelen dan, maar ik denk dat ik dan alsnog niet op 8xAA kan.. Nja ff downloaden dan..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:14:
Wat is niet op 8xAA kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
fynrd1 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:21:
[...]

Hmm, en de highrespack is op 4k toch? Dat zal wel wat schelen dan, maar ik denk dat ik dan alsnog niet op 8xAA kan.. Nja ff downloaden dan..:)
Weet niet hoeveel highrespack is. Ik weet wel dat het niet echt HD textures zijn maar meer uncompressed versions van de andere textures.
In deze link kun je ook goed het verschil zien: http://i.imgur.com/VG3Cs.jpg

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:06:
[...]
Nope, zijn ongeveer 8MB en worden opgeslagen op de C-schijf (Steam op de F schijf ofzo).
Draai trouwens een Core i7-2600 met 8GB... save file grootte lijkt me geen probleem :)
De snelheid van je disk heeft echt niets te maken met je processor en de hoeveelheid geheugen. Als hij een 8MB file weg moet schrijven op een HDD is dat al snel genoeg om eveneen korte hakkeling te veroorzaken.
Stoor je er nog even aan, en als je het in andere games ook op gaat vallen, koop je een beetje redelijk moderne SSD en is het over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:14:
[...]

De snelheid van je disk heeft echt niets te maken met je processor en de hoeveelheid geheugen. Als hij een 8MB file weg moet schrijven op een HDD is dat al snel genoeg om eveneen korte hakkeling te veroorzaken.
Stoor je er nog even aan, en als je het in andere games ook op gaat vallen, koop je een beetje redelijk moderne SSD en is het over :+
Nee hoor. Ik heb skyrim draaien op een SSD en bij elke quicksave is er even een korte stotter van 1 a anderhalve seconde waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Skyrim voor de grap eens geprobeerd op 1920x1440, Ultra, urgridstoload=9, HD-pack, 8xAA en 16xAF. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog best goed te spelen vond. Goed, het is niet heel soepel meer, maar het was wel degelijk speelbaar zonder enorm frustrerend te zijn.

Ook gelijk maar 800x600 geprobeerd, dat is best leuk, 75 fps :p
AtlAntA schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:08:
Nee hoor. Ik heb skyrim draaien op een SSD en bij elke quicksave is er even een korte stotter van 1 a anderhalve seconde waar te nemen.
Same here. Dan is het momenteel nog de SSD met zo'n beetje de snelste schrijftijden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:11:
Ik heb net Skyrim voor de grap eens geprobeerd op 1920x1440, Ultra, urgridstoload=9, HD-pack, 8xAA en 16xAF. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog best goed te spelen vond. Goed, het is niet heel soepel meer, maar het was wel degelijk speelbaar zonder enorm frustrerend te zijn.

Ook gelijk maar 800x600 geprobeerd, dat is best leuk, 75 fps :p

[...]

Same here. Dan is het momenteel nog de SSD met zo'n beetje de snelste schrijftijden ook.
Wat voor kaart heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTS 450 1 GB DDR5 (met overclockje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:06:
[...]

GTS 450 1 GB DDR5 (met overclockje).
Grapje zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee? De setup in mijn profiel is zoals ik 'm draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Met een ander crossfire profiel is het me wel gelukt om 8xAA aan te zetten.. 60 frames locked:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

~25-30 fps, zegt FRAPS bij mij. Niet slecht, met zo'n HD-plus resolutie voor zo'n kaartje.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 21:22 ]

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:13

Chrasher

Tevree met z'n PS5

I probeer mijn minimum FPS altijd rond de 30 te houden op m'n GTX460. Als je onder de 30 gaat komen worden er automatisch enkele scripts uitgeschakeld die vooral betrekking hebben op het bewegen van bomen/takken etc.
Er zit zoveel meer leven in het spel als ook de takken van de bomen meebewegen met de wind i.p.v. compleet statisch te zijn. Probeer het maar eens uit in een omgeving met veel bomen als je rond die 30fps zit. Als ik weleens zak tot 25 fps bij zware begroeiing / veel bomen dan vallen veel bewegingen weg.

PSN-id: Chrasher

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik zit met een probleem.

Ik heb na een mislukte roofoverval een guard of 20 achter mij aan. Meestal kon ik me er uit lullen vanwege mijn speech die op 100 staat. Nu echter niet. Nadeel is dat ik zo voor de mainquest dezelfde stad moet bezoeken en nu zit zelfs het karakter met wie ik moet praten achter mij aan.

Op dit moment kan ik dus de quest niet afronden. Iemand een idee hoe ik dit ga oplossen.

Tevens ben ik nog op zoek naar een rijke handelaar die mijn vele enchanted dolks wil overnemen. Nu hebben de meeste maar een gering bedrag en moet ik iedere keer 2 dagen wachten totdat ze weer voldoende geld hebben.

PSN ID Binloading_nl

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:18
Tja, of op de pc de console gebruiken en cheaten om niet ineens 20 man achter je aan te hebben of kijken of een Guard je wil oppakken oid. Dat zou altijd een optie moeten zijn.

Verwijderd

steefje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:34:
Ik zit met een probleem.

Ik heb na een mislukte roofoverval een guard of 20 achter mij aan. Meestal kon ik me er uit lullen vanwege mijn speech die op 100 staat. Nu echter niet. Nadeel is dat ik zo voor de mainquest dezelfde stad moet bezoeken en nu zit zelfs het karakter met wie ik moet praten achter mij aan.

Op dit moment kan ik dus de quest niet afronden. Iemand een idee hoe ik dit ga oplossen.
Boete afbetalen, of de bak in, en klaar ben je.
Tevens ben ik nog op zoek naar een rijke handelaar die mijn vele enchanted dolks wil overnemen. Nu hebben de meeste maar een gering bedrag en moet ik iedere keer 2 dagen wachten totdat ze weer voldoende geld hebben.
Je kunt rondjes doen tussen de verschillende steden om zo steeds in een stad de merchants leeg te schudden, door naar de volgende stad, leegschudden, enzovoorts, waarbij je makklijk met drie of vier steden rond kunt komen in 48+ uur, zodat je nooit hoeft te wachten. De Riverwood Trader heeft trouwens ook potentieel.

• steefje
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:05:
[...]

[...]
ja dat is meestal ook de optie, met mijn speech kon ik me er dan evengoed overal onder vandaan lullen. Nu krijg ik die opties niet meer en blijven ze me maar aanvallen.

PSN ID Binloading_nl

steefje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:28:
[...]

ja dat is meestal ook de optie, met mijn speech kon ik me er dan evengoed overal onder vandaan lullen. Nu krijg ik die opties niet meer en blijven ze me maar aanvallen.
Ook als je je wapens / spells wegstopt?

SnoeiKoei schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:41:
[...]

Ook als je je wapens / spells wegstopt?
Ik heb het ook wel eens gehad dat dat niet werkte; ben uiteindelijk weg gegaan en een poos later pas terug gekomen in de stad waarna het probleem was verholpen.

Ik had serieus een bounty van 5 en ze wilden me niet af laten betalen :P.
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:05:
[...]

[...]

Je kunt rondjes doen tussen de verschillende steden om zo steeds in een stad de merchants leeg te schudden, door naar de volgende stad, leegschudden, enzovoorts, waarbij je makklijk met drie of vier steden rond kunt komen in 48+ uur, zodat je nooit hoeft te wachten. De Riverwood Trader heeft trouwens ook potentieel.
Whiterun is ook een goede stad;
- Naast Breezehome heb je een winkel waar je zowel bij de man als bij de vrouw kunt verkopen.
- Tegenover Breezehome zit een jagerswinkel.
- Iets verderop zit een General Goods Store.
- Nog iets verderop zit de Skyforge.

5 merchants die allen rond de 1000 Gold hebben, daar kun je aardig wat bij kwijt.

Thieves Guild merchants zijn soms ook behoorlijk rijk met rond de 4000 gold; maar ze betalen wel minder dan gewone merchants als ik me niet vergis.

Wat ook goed helpt: Nooit spullen die je wilt verkopen in storage kisten stoppen; de boel stapelt zich dan snel op waarna je 30 keer heen en weer moet fast-travellen tussen steden om je zooi kwijt te raken. Zodra ik qua gewicht aardig 'vol' zit ga ik direct alles wat ik niet nodig heb verkopen.

• kalechinees
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:14:
[...]

Klopt helemaal, maar de setup is voldoende zodat het overmatig swappen niet aan de orde is. Ik zou anno 2012 niet verwachten dat het wegschijven van 8MB aan data geen merkbare vertraging zou opleveren... Maargoed, als de heren met een SSD dit probleem ook hebben zal ik maar niet klagen :p

Ik vind 30fps trouwens erg weinig om lekker te spelen... pas vanaf 40 fps stoor ik me niet aan het schokken...

Verwijderd

kalechinees schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:37:
[...]
Klopt helemaal, maar de setup is voldoende zodat het overmatig swappen niet aan de orde is. Ik zou anno 2012 niet verwachten dat het wegschijven van 8MB aan data geen merkbare vertraging zou opleveren... Maargoed, als de heren met een SSD dit probleem ook hebben zal ik maar niet klagen :p
Een schok merk ik ook wel als ik op F5 druk om te saven, maar voor ik m'n hand weer op z'n plek heb is die voorbij - dat duurt zeker geen hele seconde (of anderhalf) bij mij, en dat is niet omdat ik nou zo'n superduper SSD heb. 70mB/s write :+
Ik vind 30fps trouwens erg weinig om lekker te spelen... pas vanaf 40 fps stoor ik me niet aan het schokken...
De controls worden echt laggy onder de 40 is ook mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
XyritZz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:59:
Whiterun is ook een goede stad;
- Naast Breezehome heb je een winkel waar je zowel bij de man als bij de vrouw kunt verkopen.
- Tegenover Breezehome zit een jagerswinkel.
- Iets verderop zit een General Goods Store.
- Nog iets verderop zit de Skyforge.

5 merchants die allen rond de 1000 Gold hebben, daar kun je aardig wat bij kwijt.

Thieves Guild merchants zijn soms ook behoorlijk rijk met rond de 4000 gold; maar ze betalen wel minder dan gewone merchants als ik me niet vergis.

Wat ook goed helpt: Nooit spullen die je wilt verkopen in storage kisten stoppen; de boel stapelt zich dan snel op waarna je 30 keer heen en weer moet fast-travellen tussen steden om je zooi kwijt te raken. Zodra ik qua gewicht aardig 'vol' zit ga ik direct alles wat ik niet nodig heb verkopen.
en als je het echt niet meer ziet zitten zijn er mods die merchants 25k geven ben je er ook in een keer vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:02
Voor de volledigheid: Bij de Housewizards van iedere Jarl kun je ook de nodige loot kwijt, alleen hebben die een beperkter budget en zijn ze meestal alleen geïnteresseerd in loot met magische eigenschappen: staffen/kledij/ringen/kettingen/soulgems/magic scrolls/spelboeken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij de Saturn lag de Ultimate Editie (die met Alduin beeld) voor een schappelijke prijs (99 euro). Deze versie was voor de PS3 overigens. Mijn vrouw vind hem mooi, maar wil dan liever op de consoles spelen. Ikzelf vind de bug wat betreft de savegames een reden om dat juist niet te doen. Daarbij ook op haar laptop draait Skyrim voor zover mooier dan op een console. Dus daar hoeft ze het ook niet echt voor te laten.

Maar die bug over dat schokken van het spel naarmate je savegame groter wordt? Is dat nog steeds een issue?
Kan er weinig echt over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Arunia schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:11:
Bij de Saturn lag de Ultimate Editie (die met Alduin beeld) voor een schappelijke prijs (99 euro). Deze versie was voor de PS3 overigens. Mijn vrouw vind hem mooi, maar wil dan liever op de consoles spelen. Ikzelf vind de bug wat betreft de savegames een reden om dat juist niet te doen. Daarbij ook op haar laptop draait Skyrim voor zover mooier dan op een console. Dus daar hoeft ze het ook niet echt voor te laten.

Maar die bug over dat schokken van het spel naarmate je savegame groter wordt? Is dat nog steeds een issue?
Omdat de bug niets te maken heeft met de savegames ? :+ het probleem met het schokken lag aan alle acties die je deed in de game, zelfs al combinaties aan spells kopen gaven meteen in het begin issues(als je save game maar 1MB is)

Het is nu op de PS3 best wel goed, ik heb tenminste nergens last meer van.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:11:

Ik heb er geen last van op de PS3. Enige schokken is bij autosaven; en dat heb ik uit gezet. Verschrikkelijk irritant dat het spel besluit te gaan autosaven als ik het menu open. Stiekem open je dat menu nog best vaak (andere gear selecteren die niet fav. is, andere shouts/magic kiezen etc.).

Overigens is dat Alduin beeld bij mij in de grijze container beland, het is een veel te belachelijk grote homp goedkoop plastic. Dat beeld hadden ze een factor 2 kleiner en van mooier materiaal moeten maken.

Het boek daarentegen is prachtig, echt mooie kwaliteit en leuk om doorheen te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah ok, helder. Dus voor haar zou Skyrim op de PS3 goed kunnen zijn.

Dat beeld hoorde ik ook al veel negatieve opmerkingen over.
We hebben zelf veel beelden staan van Resin en andere materiaal.
Groot aantal Disneybeelden en ikzelf het Cloud Strife met Daytona Hardy model van FF7 (ja, de duurdere limited).
Dus de kwaliteit kan ik me best aan gaan storen. :D

Boeken zijn meestal mijn ding niet echt. Verdwijnen vaak ook gewoon in de kast.

Thanks beide voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Nu online
Ik ben nu zover dat ik eindelijk mijn gewenste armor kan maken. Ik heb deadric ore en deadric harts voor mijn outift, zowel smithing als enchanting staan op 100 waarbij ik bij smithing alle perks tot aan deadric heb gekozen ( er is er ook nog Acrane Blacksmith, maar twijfel of ik die echt nodig heb) Bij enchanting heb ik de Enchanter perk op 5 en insightful Enchanter en Corpus Enchanter aan staan.

Ik heb Enchantment met Fortify destruction. Vergeet ik nog niets om mijn gewenste Armor zo te enchanten dat mijn Destroction spells mij nog nauwelijks magic kosten.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
steefje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:34:
Bij de meeste merchants kun je hun inventaris "resetten", waaronder dus ook hun geld.
Werkt bij mij in ieder geval op de PS3.
Game saven, de merchant doden, en dan de savegame terug laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunge31
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:15:
mijn computer laatst maar weer eens opnieuw geinstalleerd,
Druk ik op install, en precies op dat moment besef ik me,.. daar gaat 33 uur skyrim, kan weer overnieuw beginnen... DOOOOH...

kan ik weer alles overnieuw doen... (ik ben niet zo´n liefhebber van herhaling)
Als je steamcloud laat syncroniseren zou je gewoon verder kunnen gaan waar je bent gebleven! En anders is het altijd slim om de savegames te backuppen voor je opnieuw installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56

Vis

steamcloud staat volgens mij standaard aan... toch?
tenminste ik zie vaak nadat ik skyrim afsluit dat steam gaat synchroniseren met skyrim.. dus zou geen ramp moeten zijn...!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-10 22:15

Dreanor

Joene

Wat een heerlijk spel is dit toch, zoveel leuke, verrassende dingen en vooral de wereld is geweldig in elkaar gezet.

Grotten die je niet ziet als je over de weg loopt (terwijl ze 10 meter van je vandaan zijn), je hoeft nooit ver te lopen voor iets leuks (random stuff, verborgen schatten, etc) en ik vind het allemaal erg sfeervol.

Ben nu bezig met de Thieves quests, lekker epic, lijkt de hoofd verhaal lijn. Over de hoofd verhaallijn gesproken, naar 30 uur spelen moet ik die weer eens op pakken denk ik. Haha.

De Thieves guild quests zorgen voor leuke armor sets en als je de Dark Brotherhood vind ook. Zo heb ik in korte tijd 3 gave armor sets gevonden.

Ik draag nu de Nightgale armor met de dark brotherhood muts. Leuke combo, 20% meer one hand dmg en 30% meer ranged/bow damage. En ik vind de dark brotherhood muts mooier dan de nightgale helm/masker. :D

En dan is het alweer 16.00 uur geweest en heb je weer te lang rond gehuppeld in de wereld van Skyrim! :D

Owja, het begint mij wat op te vallen dat tijdens gesprekken je eigenlijk weinig keuzes krijgt. Bij de quest waar je iemand moet killen die je van een kind krijgt maakt het gewoon niet uit wat je zegt. Nee = je krijgt quest, Ja = je krijgt quest en stil blijven = je krijgt quest.

En helaas valt mij dat wat vaker op, dat er tijdens gesprek vaak geen drol uit maakt hoe je iemand benaderd voor de uitkomst van het gesprek.

Beetje jammer ... :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:31
@Grunge31 en @Vis

Zover ik gezien heb (en heb meerdere keren steam en skyrim geïnstalleerd) slaat Skyrim geen save-bestanden op in de steam-cloud. Ik heb op een gegeven moment ook een paar GB aan saves gehad met Skyrim, dus ik denk niet dat het fysiek mogelijk is dat Steam van alle spelers de saves ook nog in de cloud heeft staan.

Bij mij synchroniseerd steam ook als ik Skyrim afsluit, maar in die paar seconden kan er met mijn verbinding in ieder geval nooit minstens 10 MB de cloud ingestuurd worden, terwijl ik vlak voor het afsluiten de laatste save maak.

Proberen kan geen kwaad, maar ga er maar niet van uit dat de saves in de cloud zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:21

ZenTex

Doet maar wat.

Vergeet het maar, saves worden niet opgeslagen in de cloud.
Ik zeul dus lekker met een USB stickie heen en weer omdat ik het zowel op m'n laptop als desktop speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap :')

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weggies O-)

[ Voor 97% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-02-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

ZenTex schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:18:
Vergeet het maar, saves worden niet opgeslagen in de cloud.
Ik zeul dus lekker met een USB stickie heen en weer omdat ik het zowel op m'n laptop als desktop speel.
Mss simpeler om je savegame even in een private Dropbox folder te zetten en na elke speelsessie even te updaten?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:58
Stond er geen waarschuwing over technische vragen ? Is en apart topic voor, gebruik die dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:09

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij worden savegames van Skyrim wel in de Steam cloud opgeslagen. Maar die opslag is gelimiteerd aan 50MB meen ik? Dus als je meerdere steam games hebt die al wat data erin hebben staan kan het zijn dat je geen ruimte voor Skyrim savegames meer hebt. Bij mij worden ook maar 2 of 3 savegames opgeslagen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik net de oplossing heb gevonden voor Skyrim op de SSD en de rest van de Steamgames elders. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt veelbelovend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 06:37:
Ik geloof dat ik net de oplossing heb gevonden voor Skyrim op de SSD en de rest van de Steamgames elders. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het lijkt veelbelovend :Y
Je hebt ook zoiets als een snelkoppelling, maar dan super. Bij zo'n super-snelkoppeling ziet je OS het verschil niet tussen een snelkoppelling naar een map, en een echte map.
De snelkoppeling staat dan op de SSD, terwijl de echte files gewoon op een HDD kunnen staan.

Is ook handig voor mensen met een (kleine) SSD en een grote iTunes library die snelle ruimte aan het verspillen is.

Ik weet alleen de naam niet meer, van die super-snelkoppeling.

sorry voor het woord "super", maar ik heb net zitten kijken naar foto's uit de 90's.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22
R3veNG schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:48:
[...]Mss simpeler om je savegame even in een private Dropbox folder te zetten en na elke speelsessie even te updaten?
Nog makkelijker is een symbolic link aanmaken, dan doet dropbox het allemaal wel automagisch

@Jmk: NTFS Symbolic link dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 25-02-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 15-10 00:55
Voor iedereen die, net als mij, het enorme toendragebied in de omgeving van Whiterun en links daarvan beu is, is deze mod misschien iets. Deze mod verandert een deel van het kale toendragebied in een mooi bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:19:
Voor iedereen die, net als mij, het enorme toendragebied in de omgeving van Whiterun en links daarvan beu is, is deze mod misschien iets. Deze mod verandert een deel van het kale toendragebied in een mooi bos.
Wat mij betreft hoort die toendra echt bij Skyrim. Ieder gebied heeft z'n eigen stijl en bij een Noordelijk gebied hoort nu eenmaal een toendra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Nu online
Het spel inmiddels uitgespeeld.

spoiler:
Einde viel me nogal tegen. Na een laatste gesprek met die draak is het voorbij, ik had nog wel iets van een epiloog verwacht. Nu viel het einde me een beetje tegen.Was meer einde gesprek en kijk maar wat je nu gaat doen.

Nu heb ik nog wel wat sidequest te doen en wil ik gaan voor de 1000 achievements. Al zal dat niet al te veel moeite kosten nu ik een super armor set heb waarbij het gebruik maken van spells geen mana meer kost

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:51:
[...]

Wat mij betreft hoort die toendra echt bij Skyrim. Ieder gebied heeft z'n eigen stijl en bij een Noordelijk gebied hoort nu eenmaal een toendra.
Quote for truth!

Ik vind de spel wereld juist het sterkste punt van de game. Ondanks dat alles koud/sneeuw is is er zoveel variatie van kale toendra tot berg/kloof gebied. En elke 10 passen vind je wel iets interessants en nieuw. Zo vaak heb ik mij al verbaast dat er tussen die bomen iets leuks is, of achter die heuvel, of in die kuil. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 10:33
Een paar Ayleid ruins in het zuiden was misschien wel leuk geweest.
Vond deze ruins best veel sfeer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunge31
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-02-2024
Zijn er meer mensen met problemen met de favorites? Als ik een longbow op 1 instel en een zwaard op 2 en een mace op 3 kan ik nooit meer direct switchen naar de bow. Als ik dan via Q kijk in mijn favorites staat er alleen nog maar een 2 voor het zwaard en geen shortkey meer voor de longbow en de mace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grunge31 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:14:
Zijn er meer mensen met problemen met de favorites? Als ik een longbow op 1 instel en een zwaard op 2 en een mace op 3 kan ik nooit meer direct switchen naar de bow. Als ik dan via Q kijk in mijn favorites staat er alleen nog maar een 2 voor het zwaard en geen shortkey meer voor de longbow en de mace.
Ik heb ook boog op 1 en zwaarden op 2 en 3, gaat prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

henri8096

BIM is not a software!

Ben ook bijna aan het einde van de main quest . . vind t ook flink tegenvallen.
Heb me meer op de main quest gericht en die ben je dus blijkbaar in no time door.
;(

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

henri8096 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:00:
[...]

Ben ook bijna aan het einde van de main quest . . vind t ook flink tegenvallen.
Heb me meer op de main quest gericht en die ben je dus blijkbaar in no time door.
;(
Daarom heb ik de mainquest ook nog niet uitgespeeld... ik doe lekker de thief guild en straks dark brotherhood quests... en daar tussen nog allerlei side quests omdat ik weet dat als je alleen al direct voor de main gaat, dit tegen kan vallen...
ik doe af en toe om de maand weer eens een beetje de main, zo bijft t uitdagend genoeg.

(nog altijd niet uitgekeken op skyrim! is lang geleden dat een game me zo bleef boeien en interesseren)

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 27-02-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Grunge31 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:14:
Ja, heb/had ik ook. Komt volgens mij als je meer dan 1 dezelfde boog/mace hebt. Dan onthoudt je favoriet niet volgens mij. Rete irritant.

Toen ik dubbele boog verkocht en er nog 1 overhield was het verholpen. Min of meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10 21:59

fub

Ik ben nu, na het voltooien van alle faction quests en na de Stormcloaks de overwinning gebracht te hebben, toch maar weer wat gaan doen aan de main quest -- heel veel anders is er niet te doen. Maar kom je na de main quest nog draken tegen, zodat ik ook alle shouts kan gaan verzamelen? Of kan ik dat maar beter nog voor het voltooien van de main quest doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 23-10 08:54
Draken blijven ook na de mainquest, dus je kan zelfs na het voltooien van de mainquest alle shouts verzamelen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 15-10 00:55
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:51:
[...]

Dat Skyrim en een toendragebied onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, ben ik met je eens. Ik vind de toendra alleen wat groot in Skyrim en had liever wat meer bos gehad. Dat vond ik juist zo leuk aan Oblivion. :$
Dreanor schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:05:
[...]

Quote for truth!

Ik vind de spel wereld juist het sterkste punt van de game. Ondanks dat alles koud/sneeuw is is er zoveel variatie van kale toendra tot berg/kloof gebied. En elke 10 passen vind je wel iets interessants en nieuw. Zo vaak heb ik mij al verbaast dat er tussen die bomen iets leuks is, of achter die heuvel, of in die kuil. :D
De rest van de spelwereld vind ik ook ontzettend mooi en op veel punten veel verrassender dan Cyrodiil. Ook voegt het hoogteverschil echt iets toe: het is veel leuker om tussen de bergen door een pad te vinden dan constant in een rechte lijn te lopen.
Vis schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:24:
(nog altijd niet uitgekeken op skyrim! is lang geleden dat een game me zo bleef boeien en interesseren)
Ik speel Skyrim sinds 11-11-'11 en heb er tot nu toe 70 uur opzitten. Dat is vast weinig voor sommigen onder ons maar maar voor mij is dat veel. De meeste games weten me tegenwoordig echt niet meer zo lang te boeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:18:
Ik speel Skyrim sinds 11-11-'11 en heb er tot nu toe 70 uur opzitten. Dat is vast weinig voor sommigen onder ons maar maar voor mij is dat veel. De meeste games weten me tegenwoordig echt niet meer zo lang te boeien. :)
Lol, ik heb er in nog geen maand 67 uur opzitten en ook echt het gevoel net begonnen te zijn :p

spoiler:
Ik heb net de hoorn van Jurgen Windcaller opgehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik nog lang niet klaar ben met mijn vorige character ben ik voor de afwisseling maar een tweede begonnen. De eerste was een vrij eerlijke Nord, single handed combat, heavy armour en regeneration en een beetje destruction magic, dit wordt een leugenachtige en sneaky Khajiit. Of dat pijl en boog wordt of toch meer écht sneaky sneaky weet ik nog niet, dat zie ik wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

henri8096

BIM is not a software!

Vis schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:24:
[...]

Daarom heb ik de mainquest ook nog niet uitgespeeld... ik doe lekker de thief guild en straks dark brotherhood quests... en daar tussen nog allerlei side quests omdat ik weet dat als je alleen al direct voor de main gaat, dit tegen kan vallen...
ik doe af en toe om de maand weer eens een beetje de main, zo bijft t uitdagend genoeg.

En de main quest zit er op.
Nu maar eens kijken wat de rest van de quests-lines doen :)
Zit nog steeds een beetje met morrowind in mijn hoofd, die had ->in mijn herinnering<- een veel langere main quest.
Heb daar ook uren en uren in rond zitten dwalen, inclusief de daaropvolgende expansions.

kwam een BUG tegen ;(
spoiler:
Probeer nu na de main quest paarthunax te doden . . . . bugged ;( ik val aan hij begint te vliegen ik gebruik dragonrend hij gaat weer zitten ik sla net zo lang tot die levensbalk leeg is . . . . . . . en blijf slaan . . . . . en blijf slaan . . . . . . . en blijf slaan . . . . . . . hij is al 100x dood . . . . . . . maar staat me nog steeds aan te kijken met zoiets van: wat mot je nou van me . . . .

edit:
spoiler toegevoegd, en voor de mensen die het idee hebben dat ik nu het hele verhaal voor ze verpest heb . . . . sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door henri8096 op 28-02-2012 09:12 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoilers plox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:31
spoiler:
Dat iemand na de main quest een bepaalde draak met een naam probeert te doden is toch niet echt een spoiler? Je zou kunnen denken dat dit een soort quest is, maar net zo goed kan henri8096 dit gewoon voor de lol doen. Voor de zekerheid zijn spoilers natuurlijk beter, want ook per ongeluk spoilen is niet leuk.

De Main Quest is misschien wat kort, maar sommige mensen vinden de beloning tegenvallen:
spoiler:
Wat sommigen misschien vergeten zijn, is dat je als beloning een draak kan oproepen die jou een paar minuten helpt tijdens gevechten! Als je er goed over nadenkt is dat best een overpowered en grote beloning.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 04:45:
Ondanks dat ik nog lang niet klaar ben met mijn vorige character ben ik voor de afwisseling maar een tweede begonnen. De eerste was een vrij eerlijke Nord, single handed combat, heavy armour en regeneration en een beetje destruction magic, dit wordt een leugenachtige en sneaky Khajiit. Of dat pijl en boog wordt of toch meer écht sneaky sneaky weet ik nog niet, dat zie ik wel :p
Ik heb eerst sneak met pijl en boog gespeeld en dat was prima. Daarna probeerde ik het nog sneakier en deed ik het zonder wapens, maar daar ben ik na ongeveer tien uur mee gestopt. Het leukste is denk ik nog om te sneaken met een dagger. Er zijn een paar goede perks en enchantment voor 'sneak attacks with dagger (backstab)', maar dat moet je maar even zelf uitzoeken, dat is leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playa del C. schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:44:
spoiler:
Dat iemand na de main quest een bepaalde draak met een naam probeert te doden is toch niet echt een spoiler? Je zou kunnen denken dat dit een soort quest is, maar net zo goed kan henri8096 dit gewoon voor de lol doen. Voor de zekerheid zijn spoilers natuurlijk beter, want ook per ongeluk spoilen is niet leuk.
spoiler:
Het is een spoiler omdat het feit dat je hem blijkbaar niet in de main quest molt, een boel zegt over het plot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:44:
Ik heb eerst sneak met pijl en boog gespeeld en dat was prima. Daarna probeerde ik het nog sneakier en deed ik het zonder wapens, maar daar ben ik na ongeveer tien uur mee gestopt. Het leukste is denk ik nog om te sneaken met een dagger. Er zijn een paar goede perks en enchantment voor 'sneak attacks with dagger (backstab)', maar dat moet je maar even zelf uitzoeken, dat is leuker :D
Ik heb tot nu toe vooral ingezet op het sneaken met daggers en de bijbehorende perks. Verder wil ik veel gaan pickpocketen, lockpicken en dat soort werk (al deed ik dat laatste altijd al wel veel). Dat vind ik wel lastig zonder enige ranged attacks en maakt het ook echt een totaal ander spelletje dan een lompe Nord die in full armor de boel even in elkaar komt trappen :Y

Ik begrijp overigens wel opeens beter waarom men me in mijn heavy armor altijd aan hoorde komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
probeer de enchantmet muffle te vinden, dit maakt je sneak ook een heel stuk beter. Vooral tegen het einde kun je in het donker gewoon dood hakken zonder dat hij jou ziet. Wat op master heel handig is, ook de level 100 perk van pickpocket kan heel erg van pas komen. Het heeft zelfs ooit mijn leven gered, ik zat op afstand wat bandits neer te schieten. Ik kon net optijd de fakkel uit doen die bij mij in de buurt branden, maar helaas het was te laat. Er bleef een heavy armored bandit bij mij staan die ik niet dood kreeg met een sneak attack. Met pickpocket zijn equipted armor gepickpocket en ik kon het wel met 1 pijl dood schieten. Toch een van situaties dat je echt wat spanning voeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-10 17:51
Toch blijft het best belachelijk dat je iemands armor kan picpocketen... Misschien net zo'n trucje als bij vrouwen met 1 vinger de BH losknopen zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant. In de laatste (beta) patch zit ook load order functionaliteit ingebouwd! _o_
Dat maakt mods installeren opeens een stuk beter!
Nu zal ik nog bij NMM blijven, maar voor de mensen die de Workshop gebruiken is het super!

Ja, ik weet het, de patch is al 8 dagen uit, maar ik heb Skyrim meer dan een week niet aangeraakt :P

edit:
Hmm.. Het nieuwe load order gedoe gooit wel het load orderen van NMM/WB/BOSS in de war. Gelukkig wordt er druk aan gewerkt, maar dat jullie het weten.

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 28-02-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:09

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:44:
[...]

Lol, ik heb er in nog geen maand 67 uur opzitten en ook echt het gevoel net begonnen te zijn :p
Ik heb er nu totaal 290 uur in zitten. Heb het spel wel al begin December op 100% gehaald, maar door mods nog lang daarna doorgespeeld met andere setups. Ben nu wel uitgebrand :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er zelf nu ongeveer 14 uurtjes inzitten. Gaat lekker, ben lid van de Compagnions en heb gekozen voor de Stormcloaks. We zullen zien hoe dat gaat uitpakken.

Verder heb ik de High texture pack geinstalleerd. Verder ook de Sounds of the Wilds mod en de het huisje (Dragon Manor ofzo?)

Alles loopt soepel (I5, 560ti, 8GBRam)

Iemand nog tips voor andere leuke Mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

SkyUI is een must. Ik kan Realistic Lighting ook aanbevelen. Realistic water textures and terrain is ook een super mod. Deadly dragons voor als je iets meer uitdaging zoekt bij het vechten met draken. Enhanced distant terrain, Vurts Skyrim Flora overhaul, Real Ice, A quality world map etc. Te veel om op te noemen. Eigenlijk moet je gewoon even een dagje op skyrim nexus rondhangen als je Skyrim flink wil gaan modden.

O en als je iets meer geduld hebt (lees: een jaar of 2-3 wilt wachten) dan is er ook nog MERP en de skyrim versie waarbij de moddb pagina nog niet klaar is. Als lotr een beetje in je straatje ligt en de mod wordt zoals ik hoop dat ie wordt, dan is dit wel de mod (eigenlijk gewoon de game) die alle anderen doet verbleken.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Bansheeben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:42:

O en als je iets meer geduld hebt (lees: een jaar of 2-3 wilt wachten) dan is er ook nog MERP en de skyrim versie waarbij de moddb pagina nog niet klaar is. Als lotr een beetje in je straatje ligt en de mod wordt zoals ik hoop dat ie wordt, dan is dit wel de mod (eigenlijk gewoon de game) die alle anderen doet verbleken.
HOE VET is dat gewoon, kan niet wachten! maar waarom 2 a 3 jaar ...? pff zoiets moet toch eerder te creeren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Lijkt me wel gaaf, fellbeast als draken. de witchking als alduin :P. Of zullen ze echt draken gaan gebruiken die zijn in de films en games namelijk er zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tja, ze zijn gewoon nog niet zo ver (overigens is dit een schatting van mij, ze geven zelf namelijk geen voorspellingen over wanneer er eventueel een final version uit zal komen omdat ze dan verwachtingen creëren die ze wellicht niet na kunnen komen). Er is natuurlijk wel al een bèta uit voor Oblivion. Die is echt al behoorlijk epic (er zitten al npc's in enzo voor zover ik begrepen heb). De nieuwste versie daarvan (0.2.6) heb ik nog niet gespeeld omdat ik wacht op de final version, maar in 0.2.4 (die ik wel gespeeld heb) zaten zo'n beetje alle grote steden al verwerkt, was ongeveer de helft van de totale map gecreëerd en was ook bv mordor al in grote lijnen neergezet met Barad Dûr als klapstuk :)
Ze gaan overigens niet de modellen van de skyrim draken slechts met nieuwe textures behangen, ze zijn echt van plan eigen modellen te maken en in oblivion hadden ze bv al een mounted combat systeem draaiend. Daarnaast zijn ze ook bezig om een zooi oblivion merp content naar de skyrim merp te porten.

Ik hoop dat het ooit af komt, want het is wel echt een shitload aan content die ze er in willen gaan stoppen. Ik denk dat het een stuk meer werk is dan bijvoorbeeld Nehrim, zo'n beetje de enige standalone oblivion mod die ooit afgekomen is en die waren al twee jaar bezig.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is er nou werkelijk een reactie van mij verwijderd zonder reden op te geven...?

Nog maar eens proberen dan...

Ben ik de sigaar als ik Viola Giordano niet meer kan vinden wanneer ik haar moet hebben voor Blood on the Ice? Heb haar een paar keer gezien, maar toen ze nodig was, was ze ineens verdwenen en zie ik haar niet meer terug... Volgens mij een bug, maar op de ps3 niet meer te omzeilen natuurlijk...

[ Voor 67% gewijzigd door Verstekbakker op 28-02-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
@ bansheeben als ik skyrim aanzet krijg ik een fout melding zegt dat mijn skyrim versie nieuwer is dan de skse versie .
wat moet ik dan doen opnieuw downloaden van de website ?

ps: sinds jij skyui aanbeveelt ga ik van uit dat je die ook gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:49:
@ bansheeben als ik skyrim aanzet krijg ik een fout melding zegt dat mijn skyrim versie nieuwer is dan de skse versie .
wat moet ik dan doen opnieuw downloaden van de website ?

ps: sinds jij skyui aanbeveelt ga ik van uit dat je die ook gebruikt?
Heb je wel de bijbehorende loader.exe gebruik i.p.v. de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
nee de bijgeleverde skse loader.
en gisteren had ik dat probleem niet.
misschien een nieuwe update binnen wat nog niet ondersteund woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:58:
misschien een nieuwe update binnen wat nog niet ondersteund woord?
Zou kunnen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
als ik kijk welke versie heb staat er ergens skse_1_4_21.dll
en als ik download van de website staat er skse_1_4_27.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:00:
Proberen dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
hahaha ik durfde het niet :P.
straks verziek ik het wat moet ik doen dan tot 3 uur s'nachts :X ?
maar dat was het denk ik , zat een paar versies achter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:00:
Skse versie 1.04.13 hoort bij Skyrim-versie 1.4.27
Deze is sinds de 20e als bèta verkrijgbaar en vandaag live gegaan.
Misschien helpt het als je je Steam opnieuw opstart als je Skyrim nog niet geüpdatet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Had ik inderdaad ook gezien ja. Kreeg vanmiddag een pop-up van steam dat het downloaden van TES: Skyrim voltooit was. Zo te zien alleen maar verbeteringen voor het modden. En damn die gasten van SKSE zijn snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-10 08:20
anandus schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:41:
[...]

Skse versie 1.04.13 hoort bij Skyrim-versie 1.4.27
Deze is sinds de 20e als bèta verkrijgbaar en vandaag live gegaan.
Misschien helpt het als je je Steam opnieuw opstart als je Skyrim nog niet geüpdatet was.
Is daarmee de nieuwe laadvolgorde van mods ook actief? Dat gaat problemen geven met mod management tools als NMM en Wrye Bash. Die gaan nog uit van de wijzigingsdatum voor het bepalen van de volgorde van laden en de nieuwe patch heeft daar iets anders voor bedacht. Ik weet dat de ontwikkelaar achter BOSS een oplossing hiervoor heeft bedacht, maar die was gisteravond nog niet ge-implementeerd volgens mij.

Ik heb zelf gisteravond de update teruggedraaid naar 1.4.21 door in Windows de voorgaande versie van skyrim.exe en skyrimloader.exe (of hoe de loader ook precies heet) op te halen. Gaf geen problemen met spelen. Volgens mij wilde Steam ook niet de nieuwe versie opnieuw downloaden bij een controle van de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bansheeben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:46:
Had ik inderdaad ook gezien ja. Kreeg vanmiddag een pop-up van steam dat het downloaden van TES: Skyrim voltooit was. Zo te zien alleen maar verbeteringen voor het modden. En damn die gasten van SKSE zijn snel :o
Ze zijn snel, maar hij was al een week uit als beta, dus ze hebben alle tijd gehad.
(Maar meestal is het een kwestie van een paar uur).
RoseSolane schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:14:
[...]
Is daarmee de nieuwe laadvolgorde van mods ook actief? Dat gaat problemen geven met mod management tools als NMM en Wrye Bash. Die gaan nog uit van de wijzigingsdatum voor het bepalen van de volgorde van laden en de nieuwe patch heeft daar iets anders voor bedacht. Ik weet dat de ontwikkelaar achter BOSS een oplossing hiervoor heeft bedacht, maar die was gisteravond nog niet ge-implementeerd volgens mij.
Klopt.
De makers van NMM, Wrye Bash en BOSS hebben besloten dat ze de api van BOSS gaan gebruiken voor de modvolgorde, wat natuurlijk heel goed nieuws is. Maar ze zijn er nog mee bezig.

Ik ben er zelf nog niet mee bezig geweest, maar het lijkt me dat je in de tussentijd de load volgorde in de launcher moet wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben net door zo'n cave met van die lichtgevende stenen dat die hekken open moeten. Het duurde mij echt een half uur ofzo voordat ik bedacht wat ik kon doen. Ik had een tijdje niet gespeeld dus dacht er helemaal niet bij na. zal niet spoileren maar mensen die er al voorbij zijn snappen me

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.