• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Exile84 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:06:
AA uitgeschakeld. Shaduwen lager gezet. Stevige overklok van mijn gpu. Niks van dit lijkt te helpen.

Het enige wat vreemd genoeg wel helpt, als ik het spel in windowed mode opstart. Dan is het opeens allemaal een stuk soepeler en speelt hij lekker weg. Alleen dit kan natuurlijk niet de juiste oplossing zijn ivm die lelijke kaders om mijn scherm heen.

Ligt dit aan de laatste patch of is hier toch ergens een oplossing voor.

Misschien ook nog wel even goed om te vermelden, is dat ik geen crossfire opstelling gebruik. Heb een HD6950 2GB draaien. Drivers up to date.
Je zou kunnen proberen vSync in de driver uit te schakelen. De ini aanpassen werkte bij bij niet (mouselag).
Andere ideeën die me te binnen schieten:
- evt ENB mod verwijderen
- lagere resolutie proberen
- Oudere/nieuwere displaydriver
- GPU downclocken
- Andere game testen (vRam testen)

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
kalechinees schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:19:
[...]
Je zou kunnen proberen vSync in de driver uit te schakelen. De ini aanpassen werkte bij bij niet (mouselag).
Andere ideeën die me te binnen schieten:
- evt ENB mod verwijderen
- lagere resolutie proberen
- Oudere/nieuwere displaydriver
- GPU downclocken
- Andere game testen (vRam testen)
Vsync staat op uit in mijn ccc als je dat bedoeld?
- Heb geen mods geïnstalleerd.
- Heb altijd op 1920 x 1080 gespeeld, dus hier kan het probleem niet in zitten lijkt me.
- Heb de laatste driver geïnstalleerd. Terug naar een oude is niet echt een optie als verder alles prima werkt.
- Er is niks veranderd met mijn gpu, dus ik betwijfel het of het aan de hardware ligt.
- BF3 loopt als een zonnetje. Hij heeft max 895mb gebruikt tijdens Skyrim. Temperatuur was max 64c (tijdens overklok), dus aan hitte zal het ook wel niet liggen.

Het vreemde is dat ik wel een goede fps blijf behalen. Alleen indoors voelt het net of ik last heb van microstuttering (terwijl ik dus maar 1 gpu draai). In principe moet het buiten met alle bomen, huisjes, water, mensen etc. toch zwaarder zijn als in een klein huisje. En waarom draait hij opeens wel weer lekker in windowed mode, terwijl dit ook bijna het gehele scherm beslaat?

Ik zou toch bijna zeggen dat het aan de laatste patch ligt, want dit is eigenlijk het enige (naast nieuwe gpu drivers) wat er veranderd is sinds ik Skyrim voor het laatst gespeeld heb.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Exile84 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:40:
[...]

Vsync staat op uit in mijn ccc als je dat bedoeld?
- Heb geen mods geïnstalleerd.
- Heb altijd op 1920 x 1080 gespeeld, dus hier kan het probleem niet in zitten lijkt me.
- Heb de laatste driver geïnstalleerd. Terug naar een oude is niet echt een optie als verder alles prima werkt.
- Er is niks veranderd met mijn gpu, dus ik betwijfel het of het aan de hardware ligt.
- BF3 loopt als een zonnetje. Hij heeft max 895mb gebruikt tijdens Skyrim. Temperatuur was max 64c (tijdens overklok), dus aan hitte zal het ook wel niet liggen.

Het vreemde is dat ik wel een goede fps blijf behalen. Alleen indoors voelt het net of ik last heb van microstuttering (terwijl ik dus maar 1 gpu draai). In principe moet het buiten met alle bomen, huisjes, water, mensen etc. toch zwaarder zijn als in een klein huisje. En waarom draait hij opeens wel weer lekker in windowed mode, terwijl dit ook bijna het gehele scherm beslaat?

Ik zou toch bijna zeggen dat het aan de laatste patch ligt, want dit is eigenlijk het enige (naast nieuwe gpu drivers) wat er veranderd is sinds ik Skyrim voor het laatst gespeeld heb.
Die nieuwe GPU drivers kunnen het ook zijn. Probeer eens terug te gaan naar de oude die je had :)

Nothing to see here!

Verwijderd

jmk schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:52:
Ik heb trouwens ook en HD Pack draaiende, omdat mijn videokaart dat zou moeten trekken, geen performance drops kunnen detecteren.
Mijn videokaart trekt het ook wel en het performanceverschil is minimaal, maar ik ben wellicht wat kritisch op dat vlak. Ik merk het vooral bij razendsnel 180 graden draaien (voor-achter-voor-achter- et cetera). Dat is typisch zoiets dat je al spelend niet vaak doet, maar wat voor je hardware een bak aan textures en weet-ik-wat uitwisselen betekent. Daar merk ik dan ook het grote verschil en het is, gezien wat er op de achtergrond moet plaatsvinden, ook niet gek dat bij dergelijke bewegingen HD-textures net even wat meer inspanning vergen.

Had ik niet uitgebreid getest dan was het verschil me nooit opgevallen en had het me niet gestoord, maar nu ik het opgemerkt heb prefereer ik toch zonder.

Verwijderd

wat is het leukste om te spelen? mage achtig of vol op de melee? hoor heel veel dat de melee niet leuk is, maar magic wel meer. ook hoor ik dat magic moeilijker spelen is. kan iemand mij helpen ?

• Eggbird
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:28:
wat is het leukste om te spelen? mage achtig of vol op de melee? hoor heel veel dat de melee niet leuk is, maar magic wel meer. ook hoor ik dat magic moeilijker spelen is. kan iemand mij helpen ?
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind sneaken met zwaarden en pijl en boog altijd erg leuk. Ik heb meestal niet zoveel met magie en dat probeer ik dan ook niet echt. Wat betreft melee: Hoe beter je wordt in sneaken en het gebruik van one handed weapons hoe leuker het wordt eigenlijk. Als Khajiit in een dungeon iemand besluipen en vervolgens van achteren de keel door snijden (wat je in het begin nog niet zal lukken) geeft me vaak een kick (wordt leuk in beeld gebracht vanuit andere camera), ookal is het makkelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Eggbird op 16-02-2012 19:46 ]

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:35
Ik speelde de eerste keer (tot level 50) ook als archer met daarnaast meer melee dan magic. Heb veel plezier gehad met het sneaken en boogschieten.
Nu de tweede keer ga ik 100% melee met heavy armor. Het speelt in ieder geval weer heel anders en naar mijn mening zijn de gevechten zo wel heftiger dan als archer. Je hebt gewoon veel stamina nodig om de power-attacks te gebruiken. Een schild is leuk om de tegenstander te blocken of staggeren, maar met twee wapens tegelijk geeft meer aanvalsmogelijkheden.
Als ik nog eens een derde playthrough doe, dan ga ik uiteraard nog 100% magic. Ik weet wel dat magic meer taktiek vraagt, en dat de gevechten als mage afwisselender zijn. Ook zijn de special effects met de vuur-, ijs- en stroomelementen of andere magie natuurlijk mooier om te zien. Alsnog vind ik het altijd leuker om meer traditioneel, als een soort ridder te gaan. Veel followers of andere NPC's gebruiken wel magic, waardoor je gedurende het spel genoeg variatie om je heen ziet.
Een mage is wel uniek in de zin dat je geen armor aan hoeft en geen of weinig wapens hoeft te gebruiken. Scheelt erg veel gewicht om mee te sjouwen. Het leuke van TES is uiteraard dat elke stijl zo uniek en anders is.
Het leuke aan Skyrim vind ik dat je na level 50 alsnog kan doorgaan met het levelen van skills uit een andere stijl. Na level 50 levelen tegenstanders niet meer mee.
Toen ik als level 50 archer voor het eerst begon aan two-handed melee, zag ik dat het killen van twee tot drie standaard tegenstanders het level verhoogde van two-handed. Dit ging vrij lang zo door. Kan je dus snel de achtergebleven skills bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel veel verschil tussen de moeilijkheidsgraden zeg. Net een gevecht waarbij ik het meermalen op verschillende manieren heb geprobeerd, maar ik werd gewoon hoe dan ook falikant van de kaart gemept. Heb ik 'm van Expert naar Adept gezet mep ik die lui dan weer zo aan de kant. Normaal gesproken gaat Expert aardig, alleen als er te veel tegenstanders zijn (>5) dan krijg ik het erg moeilijk.

Ik wil een moeilijkheidsgraad die wel het bloed doet stromen, maar waarbij het me niet onmogelijk wordt gemaakt. Dat lijkt niet echt een optie, het is of het één of het ander.

Misschien weer een mod-ideetje, een dynamische moeilijkheidsgraad.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:01

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:28:
Ik vind de combat eerlijk gezegd een beetje nep aanvoelen. Nog geen enkele keer het gevoel gehad lekker in het gevecht te zitten. Je blows hebben geen impact en soms lijkt het alsof de modellen maar 0.5kg wegen. Heel vreemd. Zeker komende van een spel als Dark Souls, daar was de combat echt intens!

Wat mij betreft maakt het dus geen r33t uit of je melee speelt of met pijl en boog. Als je tegenstanders maar kapot gaan ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet eindelijk wat ik onbewust al een tijdje miste: water reflecteert lang niet alles. Dat is met name te zien bij bruggen; die lijken maar een beetje in het water te zweven.

Daar moet hoognodig een mod voor komen :9
westergas schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 07:06:
Ik vind de combat eerlijk gezegd een beetje nep aanvoelen. Nog geen enkele keer het gevoel gehad lekker in het gevecht te zitten. Je blows hebben geen impact en soms lijkt het alsof de modellen maar 0.5kg wegen. Heel vreemd. Zeker komende van een spel als Dark Souls, daar was de combat echt intens!
Het kost wat moeite, maar als je een goede timing hebt, je tegenstanders op de juiste momenten wegdrukt en dan toeslaat, hun aanvallen ontwijkt en je schild gebruikt kan het best intens zijn :Y Je kan ook als een lamme tak alleen op je muisknop rammen, maar dat doe je dan natuurlijk zelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 07:37:
Ik weet eindelijk wat ik onbewust al een tijdje miste: water reflecteert lang niet alles. Dat is met name te zien bij bruggen; die lijken maar een beetje in het water te zweven.

Begin maar alvast te sparen voor een nieuwe graka :) Reflections zijn behalve AA de dingen die enorm veel GPU capaciteit gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:31:
Begin maar alvast te sparen voor een nieuwe graka :) Reflections zijn behalve AA de dingen die enorm veel GPU capaciteit gebruiken :)
In HL2 en TES4 kon het ook gewoon, dus het moet zonder al te stevige penalty toch wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:45:
[...]

In HL2 en TES4 kon het ook gewoon, dus het moet zonder al te stevige penalty toch wel te doen zijn.
HL2 en TES4 waren beiden veel minder polies. Ik denk dat het bij Skyrim wel behoorlijk wat zwaarder is om goede reflecties te maken. In Oblivion zaten trouwens standaard ook geen beste reflecties voor zover ik weet, is ook pas met mods gekomen toch?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Rutix schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:34:
[...]

Die nieuwe GPU drivers kunnen het ook zijn. Probeer eens terug te gaan naar de oude die je had :)
De laatste drivers van ATI (12.1 geloof ik) gaf performance problemen in Skyrim. Deze heb ik zelf nog niet geinstalleerd staan. Maar als je een ATI hebt en die drivers, ga dan naar de 11.12 oid. Waarschijnlijk draait het dan stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
Arunia schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:33:
[...]
De laatste drivers van ATI (12.1 geloof ik) gaf performance problemen in Skyrim. Deze heb ik zelf nog niet geinstalleerd staan. Maar als je een ATI hebt en die drivers, ga dan naar de 11.12 oid. Waarschijnlijk draait het dan stukken beter.
Bedankt. Ik kijk dan wel even of ik terug ga naar een oudere versie of even op mijn tanden bijt totdat 12.2 komt (12.1 is bijna ook alweer een maand oud).

Heb 11.12 geprobeerd, maar dit heeft helaas niet geholpen. Heb ook nog even een andere resolutie geprobeerd, maar dit wou ook niet baten. Verder nog de graphics helemaal downgetuned, maar dit leek het probleem zelfs te verergeren.

Ik denk dat ik het maar aan de laatste Skyrim patch moet toeschrijven. Weet het anders ook niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Exile84 op 17-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 07:37:

http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=711 voegt ook veel toe aan de atmosfeer van het water.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
Is zeker een goeie mod alleen heb ik nogal wat last van artifacts bij heel langzaam aflopende kustlijnen. Precies bij de watergrens wil nog wel eens een texture verspringen van 'nat' naar 'droog',

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door die mod ging het me juist opvallen ;) Skyrims normale water maskeert de boel een beetje, maar met gladder water valt het gebrek aan reflecties veel meer op. Deze mod staat nu overigens ook in de Workshop.

Bedankt voor de tip wel :Y Ik vind het water wel beter, maar de watervallen weet ik zo net niet. Daar mag nog wel wat aan getweakt worden, want ze zijn nu veel te fancy voor een woest berglandschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
Exile84 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:12:
[...]
Bedankt. Ik kijk dan wel even of ik terug ga naar een oudere versie of even op mijn tanden bijt totdat 12.2 komt (12.1 is bijna ook alweer een maand oud).

Heb 11.12 geprobeerd, maar dit heeft helaas niet geholpen. Heb ook nog even een andere resolutie geprobeerd, maar dit wou ook niet baten. Verder nog de graphics helemaal downgetuned, maar dit leek het probleem zelfs te verergeren.

Ik denk dat ik het maar aan de laatste Skyrim patch moet toeschrijven. Weet het anders ook niet meer.
Om nog even hierop terug te komen. Het lijkt inderdaad voor te komen als ik de muis beweeg. Echter, zoals ik al eerder aangaf, heeft het veranderen van iPresentInterval=1 en bMouseAcceleration=1 naar 0 geen effect. Als het mouselag zou zijn, dan had dit probleem zich toch ook outdoors moeten plaatsvinden?

Toch een beetje jammer dat een spel wat voorheen 100% speelde, door een nieuwe patch opeens een heel stuk minder aangenaam speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

In welke map staat de ini die je gebruikt hebt voor het veranderen van die waarden? Die zou namelijk in mijn documenten moeten staan. Die fout heb ik ook een keer gemaakt, toen zat ik dus in de ini van de game folder zelf te rommelen...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
Bansheeben schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:45:
In welke map staat de ini die je gebruikt hebt voor het veranderen van die waarden? Die zou namelijk in mijn documenten moeten staan. Die fout heb ik ook een keer gemaakt, toen zat ik dus in de ini van de game folder zelf te rommelen...
Heb die ini aangepast. Later die andere in de game folder ook voor de zekerheid. Mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Hmmm, ik heb er ook wel eens last van gehad, maar het leek bij mij behoorlijk random te gebeuren. Heb de oorzaak niet kunnen achterhalen en inmiddels werkt alles weer goed. Ik heb wel dat Skyrim een stuk slechter loopt als ik 'm voor een tweede keer draai in dezelfde windows boot. Maar dat geldt dan ook voor outdoor omgevingen dus dat zal het probleem ook ongetwijfeld niet zijn... Misschien kun je nog proberen om de integriteit van je spelcache te controleren (om steam maar even te citeren). Dit kan door in het skyrim venster in steam linksbovenin op "The Elder Scrolls: Skyrim" te rechterklikken en vervolgens eigenschappen aan te klikken. Dan lokale bestanden tab en je bent er (alhoewel je dit hele verhaal misschien al geprobeerd hebt).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
Bansheeben schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:54:
Misschien kun je nog proberen om de integriteit van je spelcache te controleren (om steam maar even te citeren). Dit kan door in het skyrim venster in steam linksbovenin op "The Elder Scrolls: Skyrim" te rechterklikken en vervolgens eigenschappen aan te klikken. Dan lokale bestanden tab en je bent er (alhoewel je dit hele verhaal misschien al geprobeerd hebt).
Nee had ik nog niet gedaan, maar brengt geen verandering teweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:14:
[...]

Door die mod ging het me juist opvallen ;) Skyrims normale water maskeert de boel een beetje, maar met gladder water valt het gebrek aan reflecties veel meer op. Deze mod staat nu overigens ook in de Workshop.

Bedankt voor de tip wel :Y Ik vind het water wel beter, maar de watervallen weet ik zo net niet. Daar mag nog wel wat aan getweakt worden, want ze zijn nu veel te fancy voor een woest berglandschap.
Ja de watervallen was me ook opgevallen. De mod author is werkt nog aan de mod dus ben benieuwd of hij dat nog gaat verbeteren :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag begonnen met Skyrim en eerste indruk is erg goed. Ben niet zo van de RPG's maar heb toch een jaar of twee WoW gespeeld en wilde weer een spel waarmee ik kon levelen en verschillende builds kon kiezen voor mijn character. Ben met een High Elf begonnen (altijd spijt dat ik met WoW geen Mage/Warlock heb gehad) en zit nu in het eerste kasteel vast bij een puzzle.

Vind het spel erg gaaf, mooie omgevingen en erg veel te ontdekken. Vind het wel lastig te bepalen of ik letterlijk alles wat ik op kan rapen ook op moet rapen en welke items ik moet verkopen of welke ik beter kan houden voor enchanting etc.

Enige wat me nog niet helemaal bevalt is het combat systeem. Speel graag 3rd Person en merk dat ik erg vaak mis met mijn spells omdat het richten niet helemaal lekker voelt. Misschien even wennen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:09:
Ja de watervallen was me ook opgevallen. De mod author is werkt nog aan de mod dus ben benieuwd of hij dat nog gaat verbeteren :).
Anders bestaat de kans wel dat ik het handmatig uit elkaar sloop. Wel het water, niet de watervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-10 22:15

Dreanor

Joene

Weet iemand misschien een mod die het volgende doet:

Als je dual weild (2x zwaard/dagger/axe) dat je dan beide wapens ziet als je ze niet in je hand hebt?

En misschien zelfs ook nog dat als je boogschutter bent, ook je boog EN je zwaard zichtbaar zijn?

Kleine visuele mod die ik mis en voor mijn speel genot erg veel zal doen.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb gister Fallout 3 weer eens geïnstalleerd. Dat ziet er toch een stukje minder mooi uit dan ik mij herinnerde :p Nu zal het ook wel komen door de kleuren die ik door Skyrim nu weer gewend ben, want die zijn nogal afwezig in Fallout.

Wel frustrerend overigens, dat ik het op ultimüberfantastilistische instellingen perfect kan draaien met vrijwel geen laadtijden en weet-ik-wat, want ik weet dat ik dat met Skyrim over 3 jaar ook kan :(

/zijdelings ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik vind de officiele HD texture niet echt HD trouwens. Ze zijn uncompressed maar het zijn nog steeds dezelfde textures. Daarnaast werkt het niet echt lekker op mijn pc. Ik blijf daarom lekker bij Skyrim HD - 2K Textures die loopt wel lekker smooth namelijk :). Geeft ook veel minder problemen met andere mods omdat de HD textures pack van bethesda alles overwrite en je dus dingen moet gaan aanpassen in je .ini :(.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 02:13:
Zo, ik heb gister Fallout 3 weer eens geïnstalleerd. Dat ziet er toch een stukje minder mooi uit dan ik mij herinnerde :p Nu zal het ook wel komen door de kleuren die ik door Skyrim nu weer gewend ben, want die zijn nogal afwezig in Fallout.

Wel frustrerend overigens, dat ik het op ultimüberfantastilistische instellingen perfect kan draaien met vrijwel geen laadtijden en weet-ik-wat, want ik weet dat ik dat met Skyrim over 3 jaar ook kan :(

/zijdelings ontopic
Ja had ik ook met oblivion die ik vorige week eens opstartte :P. Ik dacht toch echt dat hij mooier was xD (granted, ik had geen mods ofzo geinstalleerd dus daar ligt het waarschijnlijk ook aan).

[ Voor 44% gewijzigd door Rutix op 19-02-2012 11:28 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met de opdract van Brynjolf. Op een gegeven moment moet je in de kelders informatie losweken van "Vekel The Man". Ik kon hem omkopen of vechten. Ik heb voor een gevecht gekozen en ik moet vier man verslagen. Het probleem is dat als ik iemand verslagen heb de balk terug helemaal gevuld wordt. Ik kan deze dus niet verslagen. Ik speel met patch 1.4. Heeft nog iemand last van deze bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:09
Geen bug, je hebt dan de pech dat er net iemand aanwezig was die onmisbaar is voor het spel en daarom niet gedood kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:45:
Ik ben bezig met de opdract van Brynjolf. Op een gegeven moment moet je in de kelders informatie losweken van "Vekel The Man". Ik kon hem omkopen of vechten. Ik heb voor een gevecht gekozen en ik moet vier man verslagen. Het probleem is dat als ik iemand verslagen heb de balk terug helemaal gevuld wordt. Ik kan deze dus niet verslagen. Ik speel met patch 1.4. Heeft nog iemand last van deze bug?
Als je vecht(met je vuisten), en je wint, moet je praten met je verslagen tegenstander en dan ga je verder in de quest.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 15:20
Rutix schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:27:
Ik vind de officiele HD texture niet echt HD trouwens. Ze zijn uncompressed maar het zijn nog steeds dezelfde textures. Daarnaast werkt het niet echt lekker op mijn pc. Ik blijf daarom lekker bij Skyrim HD - 2K Textures die loopt wel lekker smooth namelijk :). Geeft ook veel minder problemen met andere mods omdat de HD textures pack van bethesda alles overwrite en je dus dingen moet gaan aanpassen in je .ini :(.
De officiële HD textures hebben inderdaad niet veel invloed op de grote textures. Het zijn juist de kleine textures waar een wereld van verschil is ;) . Appels, tafels, wapens, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-10 12:55

Haan

dotnetter

Xylon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:12:
[...]

De officiële HD textures hebben inderdaad niet veel invloed op de grote textures. Het zijn juist de kleine textures waar een wereld van verschil is ;) . Appels, tafels, wapens, et cetera.
Precies ja. En dat is juist heel slim bedacht, want de texture mods richten zich meestal juist op de grotere textures, dus dat vult elkaar perfect aan.

Gisteren lekker wat wezen smithen, mijn female char samen met Lydia is nu een team van evil looking b*tches in full Ebony armor 8) Ik ben hierbij wel zo vrij geweest om mezelf een handje te helpen door een shitload aan ingots en leather strips via de console toe te voegen, want geen zin om daarvoor uren op pad te gaan (dan kan je beter een MMO gaan spelen, niet waar? ;) ). Wel zelf wezen craften om smithing op voldoende hoog level te krijgen. Uiteindelijk zelfs 2 keer moeten doen, want net toen ik de eerste keer klaar was, crashte de game |:( |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik koop die ingots in Whiterun gewoon bij de smith en zijn dochter. Hebben redelijk wat, maar soms moet je even slapen voor nieuwe lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-10 21:04
Ik ben nu bezig om een Armor set te maken voor mijn mage. Ik zag een filmpje op Youtube van een gast die zijn armor zover had bewerkt dat zijn magic super snel bij werd gevuld als hij een zware destruction spel had gebruikt.

Nu heb ik gisteren mijn Smithing op 100 gehaald en nu moet ik dus Enchanting op 100 gaan zetten. Nu snap ik hier de logica niet helemaal van.

Ik wil om snel te levelen alle dolken die ik heb gemaakt Enchanten. Nu moet je tijdens dit proces ook een enchantment selecteren, maar die heb ik niet. Hoe kom je hieraan?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steefje schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:23:
Ik ben nu bezig om een Armor set te maken voor mijn mage. Ik zag een filmpje op Youtube van een gast die zijn armor zover had bewerkt dat zijn magic super snel bij werd gevuld als hij een zware destruction spel had gebruikt.

Nu heb ik gisteren mijn Smithing op 100 gehaald en nu moet ik dus Enchanting op 100 gaan zetten. Nu snap ik hier de logica niet helemaal van.

Ik wil om snel te levelen alle dolken die ik heb gemaakt Enchanten. Nu moet je tijdens dit proces ook een enchantment selecteren, maar die heb ik niet. Hoe kom je hieraan?
Je moet een enchantment leren door een item te disenchanten dat die enchantment heeft. Daarbij gaat dat item verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
SnoeiKoei schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:26:
[...]

Je moet een enchantment leren door een item te disenchanten dat die enchantment heeft. Daarbij gaat dat item verloren.
Ok duidelijk. Jammer om het zo te moeten leren.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van het weekend weer een korte speelsessie gehad; ben nu bezig om actief shouts te verzamelen. Blijft me verbazen hoe mooi die dungeons zijn gemaakt. Echt een wereld van verschil met Oblivion die tig keer dezelfde dungeon had.

Heb nog wel een keer moeten reloaden omdat ik bang was de Dark Brotherhood questline te hebben gesloopt:
spoiler:
Ik had de 'Night mother' al gesproken, maar Astrid is nog na aan het denken of we op de Night Mother in gaan. In de tussentijd 2 kleine quests gekregen om wat mensen om te leggen.

Kwam in een dungeon terecht waar de Greybeards me naartoe gestuurd hebben, en zie wat lijken liggen van Draugr. Blijkt het m'n opdrachtgever te zijn waar de Night Mother me naartoe stuurde.

Heb maar reload gedaan en dat stukje van de dungeon links laten liggen

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steefje schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:08:
[...]

Ok duidelijk. Jammer om het zo te moeten leren.
Tsja anders kun je iedere willekeurige enchantment leren op skill 1 ofzo, snap eerlijk gezegd wel dat er een crafting skill is waarvoor je de wereld in moet voor je er wat aan hebt. Zo erg is het niet trouwens, je smoort al snel in de magische shit en daarvan hoef je maar een paar items te disenchanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Dan ga ik vanavond eens op zoek naar een item die Magic regenerate.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Rutix schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:27:
Meest briljante mod voor kleinere objecten vind ik Static Mesh Improvement Mod. Kan een heel verhaal houden maar deze screen zegt alles:

Afbeeldingslocatie: http://static.skyrim.nexusmods.com/downloads/images/8655-3-1328857309.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:54:
[...]

Meest briljante mod voor kleinere objecten vind ik Static Mesh Improvement Mod. Kan een heel verhaal houden maar deze screen zegt alles:

[afbeelding]
Ik zie niet waarom die rechter beter zou zijn dan de middelste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mis ik ook inderdaad. Anders, ja. Beter? Mwoah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien omdat in het rechter plaatje het tafelblad bestaat uit aparte planken i.p.v. een cirkel met een planken-texture?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:24:
Die mis ik ook inderdaad. Anders, ja. Beter? Mwoah.
Vind het wel beter hoor. De eerst twee plaatjes vind ik typische previous-gen game meshes, laag aantal polys zonder tesselation. De laatste is zeker op par met de huidige technieken (ondanks dat de engine dit niet echt ondersteunt).

Maargoed, dat is gelukkig het leuke aan mods; je bepaalt zelf of je ze installeert :)
ik verbaas me trouwens echt wel hoeveel tijd sommige mensen aan het modden spenderen. Een texture of texturemap aanpassen wil ik nog wel doen maar complete remesh maken van alle 'cluttering objects'... damn 8)7

edit: waarschijnlijk heeft die modder een heftige dwangneurose en behoorlijk wat tijd over :) Hij heeft zelfs de aardappelen en kettingen van ophangborden opnieuw gemoddeld :+

[ Voor 11% gewijzigd door kalechinees op 20-02-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:30:
Misschien omdat in het rechter plaatje het tafelblad bestaat uit aparte planken i.p.v. een cirkel met een planken-texture?
Nu je het zegt. Alsnog weet ik niet of ik dat prefereer, misschien een combinatie van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:32:
Vind het wel beter hoor. De eerst twee plaatjes vind ik typische previous-gen game meshes, laag aantal polys zonder tesselation. De laatste is zeker op par met de huidige technieken (ondanks dat de engine dit niet echt ondersteunt).
Waar zie jij tessellation-achtige meshes dan? Ik zie in het laatste plaatje toch nog steeds hoekige broden en tafels, wat nu precies opgelost zou moeten worden met tesselation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:43:
[...]

Waar zie jij tesselation-achtige meshes dan? Ik zie in het laatste plaatje toch nog steeds hoekige broden en tafels, wat nu precies opgelost zou moeten worden met tesselation.
Klopt, aangezien de Creation engine ook geen tesselation ondersteunt.
Tesselation is met name handig voor zaken als trappen etc. Bij previous gen engines moeten de treden gemodeled worden wat problemen kan veroorzaken met het oplopen van de trap (blijven steken enzo). Met tesselation is het gewoon een oplopende slope waarbij de treden visueel ge-extrude worden.

In dit geval had de tafel via tesselation een platte schijf kunnen zijn waarbij de diepte en de groeven automatisch berekend konden worden. Nu heeft de maker dit via een uitgebreide aanpassing in de UV/normal map moeten doen.

Ongeveer hetzelfde resultaat maar een andere methode. De aardappel is gewoon een high poly mesh met een simpele normal map (misschien zelfs zonder), vandaar dat ie er nog steeds hoekig uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:52:
Klopt, aangezien de Creation engine ook geen tesselation ondersteunt.
Tesselation is met name handig voor zaken als trappen etc. Bij previous gen engines moeten de treden gemodeled worden wat problemen kan veroorzaken met het oplopen van de trap (blijven steken enzo). Met tesselation is het gewoon een oplopende slope waarbij de treden visueel ge-extrude worden.
Ik denk dat een trap nog steeds op traditionele wijze gemodeld zal worden, echter kan je met tesselation veel meer detail aanbrengen. Denk aan scheuren, tapijten, et cetere. Nu zijn trappen niet heel interessant voor tesselation, maar dingen als bijvoorbeeld daken (zoals in Skyrim) des te meer, zeker aangezien het volgens mij met de afstand ook nog lekker schaalt en traditionele technieken niet/minder.
Ongeveer hetzelfde resultaat maar een andere methode. De aardappel is gewoon een high poly mesh met een simpele normal map (misschien zelfs zonder), vandaar dat ie er nog steeds hoekig uitziet :)
De tafel is ook gewoon hoekig, er zitten nu alleen notches voor de planken in. Full-on tessellation gaat volgens mij toch wel iets meer brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:55:
Ik denk dat een trap nog steeds op traditionele wijze gemodeld zal worden, echter kan je met tesselation veel meer detail aanbrengen. Denk aan scheuren, tapijten, et cetere. Nu zijn trappen niet heel interessant voor tesselation, maar dingen als bijvoorbeeld daken (zoals in Skyrim) des te meer, zeker aangezien het volgens mij met de afstand ook nog lekker schaalt en traditionele technieken niet/minder.
in geval van de tafel is het afronden gedaan via het aanpassen van de mesh en een gradient in de normal map. Het nadeel hiervan is dat hij niet echt kan werken met scherpe hoekjes (bv in geval van een stenen tafel), tesselation werkt via de texture en berekent zelf of het randje scherp of stomp moet worden.
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:55:
De tafel is ook gewoon hoekig, er zitten nu alleen notches voor de planken in. Full-on tesselation gaat volgens mij toch wel iets meer brengen.
Trappen, stoeprandjes, richeltjes en daken zijn juist ideaal voor tesselation, Als je later besluit dat een randje mooier is hoef je de mesh niet aan te passen maar uitsluitend de texture. De spleet aan de zijkant van de tafel van de plank was in geval van tesselation berekend vanuit de texture ipv de model en normal map.
De mesh blijft daardoor erg simpel wat weer een performance winst oplevert.

Demootje van de Heaven tech demo:
YouTube: Hardware tessellation with DirectX 11 (Unigine "Heaven" benchmark)

of wat meer gericht op de modder:
YouTube: unigine tessellation

[ Voor 18% gewijzigd door kalechinees op 21-02-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:15:
in geval van de tafel is het afronden gedaan
Maar de tafel is helemaal niet afgerond :'(

Ik weet wat tesselation doet, ik zit al jaren met smart op spellen die het goed en stevig toepassen te wachten. Dan lijkt alles van ervoor opeens antiek.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:16:
[...]

Maar de tafel is helemaal niet afgerond :'(
afbeelding

Waarbij het eerste en tweede plaatje de planken redelijk vlak zijn aan de bovenkant (echt een schijf-vorm) zie ik in het 3e plaatje toch echt afgeronde randen :)

edit: @Camacha hieronder
even posts besparen aangezien we off-topic gaan:
Klopt helemaal wat je zegt, dat is idd het voordeel van tesselation, maarja dat zit dus niet in de engine.
Storend.. niet echt, vind het eerste en tweede plaatje echt verschrikkelijk om naar te kijken, ik ben niet de Sims aan het spelen :)

[ Voor 28% gewijzigd door kalechinees op 20-02-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:22:
afbeelding

Waarbij het eerste en tweede plaatje de planken redelijk vlak zijn aan de bovenkant (echt een schijf-vorm) zie ik in het 3e plaatje toch echt afgeronde randen :)
Ja, dat is gewoon een shadertrucje. Als je aan de zijkant kijkt zie je dat het gewoon nog steeds een veelkant is in plaats van rond. Dat vind ik eerlijk gezegd veel hinderlijker.

Als het netjes tessellated zou zijn zou het ook een veelkant zijn, maar met zoveel kanten dat je het effectief niet of nauwelijks nog ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

New Beta Update available on Steam

Today on Steam we’ve uploaded a new Beta Update (1.4.26) highlighted by some tweaks modders have requested for the Skyrim Workshop.

Reminder: This patch is still in development. Apply the update at your own risk and only if you are affected by issues outlines below.

UPDATE 1.4.26

LAUNCHER

Fixed issue with downloading mods when you are subscribed to more than 50 mods
Fixed crash when loading a subscribed mod that has been removed from Workshop by the author
Mod load order functionality
BUG FIXES (PC only)

Fixed occasional crashes when loading a save that relies on plugins/master files that no longer exist
Fixed issue where controls would become unresponsive while charging an enchanted weapon
Fixed issue where controls would occasionally become unresponsive while switching from third to first person while using the Arcane Enchanter
Fixed issue where controls would become unresponsive if activating a crafting station with autorun active
Fixed issue where keyboard would fail if Rename Item was selected before choosing the number of charges, while using Arcane Enchanter
Fixed several issues with remapping buttons while using an Xbox 360 controller
Fixed issue where pressing Escape button after fast traveling but before the loading would cause certain menus to stop working properly
If you opt into the Beta, be sure to back up your saved games or simply be careful not to overwrite your existing saves. If you decide to opt out of the beta program, your old saves will still work with the current release of Skyrim (v 1.4).

As a reminder, to get the beta, you need to do the following:

Log into Steam
Click on Steam in the upper menu
Select Settings
Under the Account tab, go to the Beta Participation section and select Change.
A drop down menu will appear. Select Skyrim Beta.
Select OK.
Steam will now restart. After Steam restarts, Skyrim will be updated to the Beta version currently available.
If you decide you don’t want to run the Beta anymore, redo steps 1 – 4. At the drop down, select NONE – Opt out of all beta programs. Let Steam restart, and Skyrim will automatically update itself back to the latest released version.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:22:
edit: @Camacha hieronder
even posts besparen aangezien we off-topic gaan:
Klopt helemaal wat je zegt, dat is idd het voordeel van tesselation, maarja dat zit dus niet in de engine.
Storend.. niet echt, vind het eerste en tweede plaatje echt verschrikkelijk om naar te kijken, ik ben niet de Sims aan het spelen :)
Ik vind het tweede plaatje beter, al zal dat wel beroepdeformatie zijn. Een tafel met alles behalve platte planken is ontzettend frustrerend, omdat alles steeds wegrolt et cetera :p Bij het tweede plaatje vind ik het aan het einde wel slordig dat de naden niet doorlopen, maar ach, daar kan ik wel mee leven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
steefje schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:23:
Ik heb nu voor mijn mage armor set 4 items met de volgende enchantments voorzien: Forify Destruction en Fortify Alteration. Hierdoor kosten mijn destruction spells en Alteration Spells 0 magicka :)
Ik las op de wiki dat je zelfs -36% uit een Fortify destruction kan halen.... Klinkt natuurlijk nog aantrekkelijker, dus ga maar even kijken hoe ik vampier wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
kippengaas schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:12:
[...]

Ik heb nu voor mijn mage armor set 4 items met de volgende enchantments voorzien: Forify Destruction en Fortify Alteration. Hierdoor kosten mijn destruction spells en Alteration Spells 0 magicka :)
Ik las op de wiki dat je zelfs -36% uit een Fortify destruction kan halen.... Klinkt natuurlijk nog aantrekkelijker, dus ga maar even kijken hoe ik vampier wordt.
Bedankt voor de tip. Ben gisteren twee uurtjes bezig geweest met het levelen voor enchentments. Probleem is dat die petty soul gems nogal snel op zijn. Nu ben ik er achter gekomen dat je bij de college of Winterhold redelijk wat kan kopen (als ze op zijn even 24 uur wachten en je kan weer opnieuw aan de slag) Ik zoek alleen nog een item om te enchanten die echt gericht is op Fortify destruction. Kennelijk niet in mijn bezit.

En het is een nadeel dat ik inmiddels level 42 ben en mijn level niet echt snel omhoog gaat, waardoor ik weinig perks kan selecteren.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
Soulgems vind je tijdens looten na een raid, kun je ook b.v. stelen of gewoon kopen bij de meeste general goods stores (bordje met weegschaal) of bij the courtwizard van iedere Jarl in elk van de holds.

Voor de volledigheid:
Enchanting training is niet zo lastig, zorg dat je souls kunt trappen (via de spell soultrap of wapens met dit enchantment) en vervolgens je wapens weer kunt opladen (als je lege soulgems na de soultrap-actie gevuld zijn).
Dan kun je nog zelf enchants maken, als je tenminste de enchantments kent die je wil uitvoeren. Dit kan door wapens/gear met bestaande enchants te disenchanten. Al deze acties zorgen ervoor dat je Enchant-skill hoger wordt. Een goede hulp hierbij is b.v.:
spoiler: Azuras Star
(Deadric quest te krijgen in/nabij Winterhold).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een tip voor soulgems vinden, die constructs in Dwemer ruïnes hebben vaak soulgems. Een paar van die ruïnes clearen is een goedkope en relatief snelle manier om aan enchanting-leveling-materialen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn computer laatst maar weer eens opnieuw geinstalleerd,
Druk ik op install, en precies op dat moment besef ik me,.. daar gaat 33 uur skyrim, kan weer overnieuw beginnen... DOOOOH...

kan ik weer alles overnieuw doen... (ik ben niet zo´n liefhebber van herhaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:15:
Druk ik op install, en precies op dat moment besef ik me,.. daar gaat 33 uur skyrim, kan weer overnieuw beginnen... DOOOOH...

Fus doooh ra :)
Als je je 'My documents' heb gebackupped dan zou je de save bestanden terug moeten kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als het goed is staan je saves toch in je userdirectory, dus als je die nog hebt, kun je toch gewoon weer verder?
Of heb je de data in je user-dir ook verwijderd?

O.T.: Was het niet Fus-Ro-Dah?

[ Voor 9% gewijzigd door Kosh66 op 21-02-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:34:
Als het goed is staan je saves toch in je userdirectory, dus als je die nog hebt, kun je toch gewoon weer verder?
Of heb je de data in je user-dir ook verwijderd?

Staat in Mijn Documenten\My Games\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:37:
[...]
Ja maar issie niet meer leuk :)
.. daar gaat 33 uur skyrim, kan weer overnieuw beginnen... DOOOOH...
Je saves staan idd in '%username%/my documents/my games/skyrim' maarja... moet je die wel van te voren even gebackupped hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door kalechinees op 21-02-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
SnoeiKoei schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:10:
Nog een tip voor soulgems vinden, die constructs in Dwemer ruïnes hebben vaak soulgems. Een paar van die ruïnes clearen is een goedkope en relatief snelle manier om aan enchanting-leveling-materialen te komen.
Goede tips! Ga er vanavond mee aan de slag.

@Kosh66. Waarom moet ik de soulgems vullen. Ik ben nu alleen maar bezig met levelen en dus interesseert het me niet echt of de items die ik enchant gevuld worden met souls. Daarnaast maak ik geen gebruik van wapens, alleen maar magic.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steefje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:48:
@Kosh66. Waarom moet ik de soulgems vullen. Ik ben nu alleen maar bezig met levelen en dus interesseert het me niet echt of de items die ik enchant gevuld worden met souls. Daarnaast maak ik geen gebruik van wapens, alleen maar magic.
Je hebt een volle soulgem nodig om een enchantment te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-02-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Dankjewel SnoeiKoei, je was me net voor. :)
En je wilt toch Enchanting levelen, dus dan kom je er niet onderuit.

[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 21-02-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kosh66 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:52:
Dankjewel, je was me net voor. :)
En je wilt toch Enchanting levelen, dus dan kom je er niet onderuit.
Om enchanting te levellen heb ik het volgende gedaan:

- Sterke bow (bijv. ebony) geenchant met Grand Soul Gem gevuld met Grand Soul: 1s Soul Trap.
- Daarna d.m.v. Smithing de bow zo sterk mogelijk gemaakt.
- Daarna rond Whiterun gaan jagen. Je komt daar mudcrabs tegen, herten, reuzen, mammoets, tijgers, wolven... genoeg om te killen.

Binnen een half uur genoeg Souls Getrapt om weer 20 items te enchanten en die 1seconde Soul Trap zorgt er voor dat je boog rond de 1000 charges heeft. Heb 'm nooit op hoeven laden om van 0 enchanting skill naar 100 enchanting skill te gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10 18:41
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:15:

slechts 33 uur? dan ben je pas begonnen :-)

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin_VH schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:04:
[...]
Dat kan in één weekend, vlak na release O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Edwin_VH schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:04:
[...]

Ik hoop dat ik het red tot 33 uur. Vind het spel erg goed maar de besturing is erg crappy zeg. Combat system voelt niet helemaal lekker, waardoor soms mijn fireballs of zwaarslagen missen en het komt er vaak voor dat ik naast een trap loop 8)7 , ergens af val waardoor ik klem zit en kan reloaden. Het mooiste is nog de paardbesturing. Druk ik op achteruit/naar rechts, loopt ie rechtdoor en val ik voor de zoveelste keer van een cliff. Voor mijn gevoel draait de camera niet lekker mee, waardoor het oprapen van goodies in bijvoorbeeld een huis lastig is.

Ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja :P

Maar serieus, dat klinkt niet goed. Waar speel je het op en met welke inputmethode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:11:
[...]

Ik hoop dat ik het red tot 33 uur. Vind het spel erg goed maar de besturing is erg crappy zeg. Combat system voelt niet helemaal lekker, waardoor soms mijn fireballs of zwaarslagen missen en het komt er vaak voor dat ik naast een trap loop 8)7 , ergens af val waardoor ik klem zit en kan reloaden. Het mooiste is nog de paardbesturing. Druk ik op achteruit/naar rechts, loopt ie rechtdoor en val ik voor de zoveelste keer van een cliff. Voor mijn gevoel draait de camera niet lekker mee, waardoor het oprapen van goodies in bijvoorbeeld een huis lastig is.

Ligt dit aan mij?
Ik heb er niet echt last van op de PS3, merk alleen wel dat het lastig is om een vijand bij te houden wanneer ze erg close komen. Heb dan wel eens dat ik in het luchtledige sta te meppen; maar dat had ik in Oblivion op de PC ook.

Voor het oprapen van goodies: Zorg dat je in first person mode zit, dan heb je geen last van slecht meedraaiende camera. Third person zit al best lang in TES games; maar heeft nog nooit goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:11:
[...]

Ligt dit aan mij?
Het meeste ligt aan jou ja. :+ Paard besturen is even wennen, een paard is toch vooral geschikt om vooruit te lopen en heeft een draaicirkel, wen er maar aan. Fireballs en zwaardslagen missen, tsja, je moet zelf richten. L2p, denk ik :P

Speel verder gewoon 1st person. Je moet zelf moet richten en 3rd person is eigenlijk alleen leuk als extraatje zodat je je eigen character kunt zien.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-02-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Skryim heeft gelukkig wat betreft raken e.d. minder auto-aim dan veel moderne spellen :Y

Paarden zijn lastig, maar heb je wel eens op een echt paard gezeten? :p

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik speel op de PC en inderdaad in 3rd Person, misschien dat het daar aan ligt. Vind het persoonlijk leuker om RPG's in 3rd Person te spelen. Voor mijn gevoel ging WoW in 3rd person een stuk vloeiender qua bewegingen. Richten zal inderdaad aan mij liggen dus dat ga ik maar verder oefenen. Misschien dat het ook aan mijn settings ligt, ik haal nu zo'n 20 FPS waardoor het mogelijk ook wat minder vloeiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Heb je de laatste officiële patch geinstalleerd en heb je je besturing/controle naar wens aangepast?
Hoe speel je, in 1st-Person mode of in 3rd-Person mode? Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt, sinds de laatste patch en dan heb ik het vooral om het scrollen door en het selecteren in het menu.

Ik speel in 1st-Person mode en heb eigenlijk nergens last van. Ok, ik geef je één klacht cadeau: de besturing van paarden, dat ben ik met je eens, die kon wat beter, ja. Maar daar zal nog wel een mod voor komen (Misschien is die er al).

Update: Dat gaat echt hard hier. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 21-02-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:20:
Ik speel op de PC en inderdaad in 3rd Person, misschien dat het daar aan ligt. Vind het persoonlijk leuker om RPG's in 3rd Person te spelen. Voor mijn gevoel ging WoW in 3rd person een stuk vloeiender qua bewegingen. Richten zal inderdaad aan mij liggen dus dat ga ik maar verder oefenen. Misschien dat het ook aan mijn settings ligt, ik haal nu zo'n 20 FPS waardoor het mogelijk ook wat minder vloeiend is.
Ja WoW is niet echt een vergelijkbaar spel he, daar wordt met een dobbelsteen en talents bepaald of je raak schoot of niet. Bij Skyrim moet je er zelf wat moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kosh66 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:21:
Heb je de laatste officiële patch geinstalleerd en heb je je besturing/controle naar wens aangepast?
Hoe speel je, in 1st-Person mode of in 3rd-Person mode? Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt, sinds de laatste patch en dan heb ik het vooral om het scrollen door en het selecteren in het menu.

Ik speel in 1st-Person mode en heb eigenlijk nergens last van. Ok, ik geef je één klacht cadeau: de besturing van paarden, dat ben ik met je eens, die kon wat beter, ja. Maar daar zal nog wel een mod voor komen (Misschien is die er al).
Ik vind paarden sowieso irritant in zowel Oblivion als Skyrim. Ze hadden op dit punt wel met een schuin oog naar Red Dead Redemption mogen kijken waar je je paard kun vastbinden op bepaalde plaatsen, ze zijn dan ook 'gesaved'.

Daarnaast kun je in RDR je paard roepen waarna dat beest je op komt zoeken (werkt ook als je op 10km afstand staat, niet echt realistisch maar speelt wel lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:23:
Ik vind paarden sowieso irritant in zowel Oblivion als Skyrim. Ze hadden op dit punt wel met een schuin oog naar Red Dead Redemption mogen kijken waar je je paard kun vastbinden op bepaalde plaatsen, ze zijn dan ook 'gesaved'.
Dit zou ik wel fijn vinden.
Daarnaast kun je in RDR je paard roepen waarna dat beest je op komt zoeken (werkt ook als je op 10km afstand staat, niet echt realistisch maar speelt wel lekker).
Dit hoeft van mij dan weer niet, een bepaalde range mag wel, maar het moet niet te dol worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
XyritZz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:23:
[...]

Ze hadden op dit punt wel met een schuin oog naar Red Dead Redemption mogen kijken waar je je paard kun vastbinden op bepaalde plaatsen, ze zijn dan ook 'gesaved'.

Zoiets is er schijnbaar wel al en luistert naar de naam: "Educated Horses" ;)
Er is een maar: het werkt alleen bij je laatst gebruikte paard.

[ Voor 5% gewijzigd door Kosh66 op 21-02-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Een vriend van mij zou dat er ook een mod is met een summon horse spell, heb je altijd een paard bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:04:
Een vriend van mij zou dat er ook een mod is met een summon horse spell, heb je altijd een paard bij de hand.
Kijk even de post boven je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
van die dieven moest ik 25 van die kristallen verzamelen en moet net 1tje in de duurste huis zitten, 25000 door de wc gespoeld 8)7
ze mochten die huis wel goedkoper maken.

en nog iets raars megemaakt.
normaal kom je in die dungens (?), vaker die slappe augers tegen dan die sterke.
maar vanaf level 45 verandert het drastisch en moet ik constant als kip zonder kop weg rennen van die sterke augers. |:( |:(
levelen die mee of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:12:
van die dieven moest ik 25 van die kristallen verzamelen en moet net 1tje in de duurste huis zitten, 25000 door de wc gespoeld 8)7
ze mochten die huis wel goedkoper maken.

en nog iets raars megemaakt.
normaal kom je in die dungens (?), vaker die slappe augers tegen dan die sterke.
maar vanaf level 45 verandert het drastisch en moet ik constant als kip zonder kop weg rennen van die sterke augers. |:( |:(
levelen die mee of zo?
Die huis :X :X :X Ja dat huis is duur, nee je bent niet verplicht die 25 stenen bij elkaar te vinden en tegen de tijd dat je daarmee klaar bent is dat huis allang weer terugverdiend.

Hoe hoger je level, hoe sterker de tegenstanders die je tegenkomt, valt dat je echt pas op lvl45 op? :D

Beetje WTF-momentje was jouw post wel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:17:
Hoe hoger je level, hoe sterker de tegenstanders die je tegenkomt, valt dat je echt pas op lvl45 op? :D
Soms zitten daar wel momenten tussen dat iets opeens sterker lijkt geworden :) Daar moest ik ook even aan wennen, want vaak ziet het wel wel een beetje hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Het mooie eraan was dat ik door één van die Draugr Deathlords compleet werd
spoiler: title
ge-Fus-Ro-Dah-ed
(een mooi neo-logisme/barbarisme) en dus moest ik een andere manier verzinnen om er langs te komen. Ik heb toen maar de
Ice-Form
-shout gebruikt en daar kon ie niet zo goed tegen.
Die gasten shouten dus zelf ook en zijn bestand tegen bepaalde shouts van jou. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:21:
[...]

Soms zitten daar wel momenten tussen dat iets opeens sterker lijkt geworden :) Daar moest ik ook even aan wennen, want vaak ziet het wel wel een beetje hetzelfde uit.
Klopt, er zitten wel vrij 'harde' grenzen in. Vanaf level 45 of 50 word je ineens dood gegooid met Ancient Dragons bijv. Die Draugr gaan ook best rap soms; het ene moment allemaal van die simpele kom je 2 levels later zo'n dungeon in zijn ze ineens irritant sterk.
Kosh66 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:33:
Het mooie eraan was dat ik door één van die Draugr Deathlords compleet werd
ge-Fus-Ro-Dah-ed
(een mooi neo-logisme/barbarisme) en dus moest ik een andere manier verzinnen om er langs te komen. Ik heb toen maar de
Ice-Form
-shout gebruikt en daar kon ie niet zo goed tegen.
Die gasten shouten dus zelf ook en zijn bestand tegen bepaalde shouts van jou. >:)
Gelukkig zijn ze niet bestand tegen mijn pijl en boog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Ancient Dragons zijn er al vanaf Level 45.

Wat voor een pijl en boog heb jij dan, want die Deathlords hebben best wel een flinke Health-bar.
En daarbij moet je ze vanaf een flinke afstand al raken, anders vlieg je door de lucht hoor, als je niet
snel genoeg bent met een shout of kortbij genoeg bent om ze te meppen als een melee-character.

Ja, die eerste ontmoeting was wel een eye-opener. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kosh66 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:44:
Ancient Dragons zijn er al vanaf Level 45.

Wat voor een pijl en boog heb jij dan, want die Deathlords hebben best wel een flinke Health-bar.
En daarbij moet je ze vanaf een flinke afstand al raken, anders vlieg je door de lucht hoor, als je niet
snel genoeg bent met een shout of kortbij genoeg bent om ze te meppen als een melee-character.

Ja, die eerste ontmoeting was wel een eye-opener. :P
Ik heb nu een unenchanted Daedric Bow die rond de 180 damage doet. Tel daar een sneak bonus bij op en ik doe 540 damage per schot.

De meeste Draugr zijn met 2 tot 3 sneak shots dood.

Ik raak ze meestal van zo'n afstand dat ze me nooit zien. Voor die Draugr die uit hun graf komen zodra je in de buurt komt heb ik een sneak skill die hoog genoeg is om daarna ongezien weer afstand te nemen.

Pas geleden nog een leuke dungeon gehad; werd er naartoe gestuurd om een shout te halen door de Grey Beards, eenmaal binnen loopt er de hele tijd zo'n geest voor je neus rond. In de laatste kamer wordt die geest echt door 20 Draugr aangevallen ofzo. Ik heb vanwege m'n sneak skill gewoon niks hoeven doen en heb die ghost het vuile werk op laten knappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
hij had het over iets anders, niet zoals in RDR maar echt een summon spell, het paard verween ook op moment van afstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:03:
hij had het over iets anders, niet zoals in RDR maar echt een summon spell, het paard verween ook op moment van afstappen.
Die mod heeft het ook over summoning via spells namelijk, maar jij bedoelt meer als een familiar o.i.d. waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
@XyritZz:

Hmm, mijn Enchanting-skill is nog niet maxed-out en mijn Smithing-gear dus ook nog niet, als ik de helft van die damage op zo'n boog haal na smithing/grindstoning, ben ik al blij. Ik ben niet echt een archery-type.
(Ik gebruik wel eens een boog, maar niet zo vaak). Ik wissel vaak wel tussen onehanded/block en conjuration/destruction.

Update:
Nu herinner ik het me weer, dat hangt natuurlijk sterk af van je Archery-skill, die is bij mij net tegen de 50 aan en zonder perks nog. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Kosh66 op 21-02-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
SnoeiKoei schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:17:
[...]

"knip"

"knip"
het is niet dat het nou opvalt alleen een dagje eerder zag je alleen maar 5 zwakke Draugr en 1 Draugr Deathlords en nu is het andersom 5 Draugr Deathlords en 1 zwakke Drauger.
1tje hoeft maar 3 keer met zijn zwaard te zwaaien en dan ben ik **RIP**( laat staan 5) :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:45:
[...]

het is niet dat het nou opvalt alleen een dagje eerder zag je alleen maar 5 zwakke Draugr en 1 Draugr Deathlords en nu is het andersom 5 Draugr Deathlords en 1 zwakke Drauger.
1tje hoeft maar 3 keer met zijn zwaard te zwaaien en dan ben ik **RIP**( laat staan 5) :'( :'(
En als je net begint met spelen zie je eerst tig levels lang helemaal geen deathlords. Met draken precies hetzelfde, die heten in het begin allemaal "dragon", later komen daar o.a. blood en ice dragons bij, weer later elder. Bandits zijn in het begin ook gewoon bandit maar later komen daar allerlei steeds sterkere varianten van (bandit thug, dan bandit highwayman). Dat valt toch op voor je lvl45 bent???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
XyritZz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:53:
[...]
Ik heb nu een unenchanted Daedric Bow die rond de 180 damage doet. Tel daar een sneak bonus bij op en ik doe 540 damage per schot.
Wait... what? Hoe de F?

Mijn lvl 37 poppetje schoot met een glass bow van 30nogwat damage.

Hoe de F kom je aan een boog die 180 damage doet?

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 21-02-2012 15:11 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:10:
[...]

Wait... what? Hoe de F?

Mijn lvl 37 poppetje schoot met een glass bow van 30nogwat damage.

Hoe de F kom je aan een boog die 180 damage doet?
Smithing skill 100, boog verbeteren naar legendary quality, 100 archery skill met bijbehorende perks? Je moet idd niet verwachten dat je als willekeurig lvl37 mannetje 180 dmg doet met je boog, je moet er flink voor investeren qua perk points.
Overigens wordt extra damage van fortify archery meegeteld in die weapon dmg, wellicht haal je 180dmg alleen met +archery enchants en moet je dat ook maxed hebben ofzo, geen idee. Bottomline is wel dat je moeite moet doen om dit te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-02-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
en als je zelf 4 fortify archery enchantments bij maakt kan je dat nog naar +160% damage er extra er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
SnoeiKoei schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:12:
[...]

Smithing skill 100, boog verbeteren naar legendary quality, 100 archery skill met bijbehorende perks? Je moet idd niet verwachten dat je als willekeurig lvl37 mannetje 180 dmg doet met je boog, je moet er flink voor investeren qua perk points.
Overigens wordt extra damage van fortify archery meegeteld in die weapon dmg, wellicht haal je 180dmg alleen met +archery enchants en moet je dat ook maxed hebben ofzo, geen idee. Bottomline is wel dat je moeite moet doen om dit te halen.
hoe meet je die damage pointes dan?
ik ben nogal een }:O met zulke spellen.
Pagina: 1 ... 88 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.