• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:06:
[...]

Dus ik mag niet over een spel praten met anderen als ik geen spoilers wil? Dus ik moet uit dit thread blijven tot ik alle quests heb gespeeld?
Je kan niet verwachten dat je achter dingen komt in een topic waar over die dingen wordt gepraat. Ik heb tot nu toe nog geen spelbrekende spoilers gezien, dingen als amor enzo is gewoon zeuren om het zeuren. Spelers hier willen "opscheppen" met hun wapens/gear, dat een aantal spelers dat als spoilen zien is gewoon kinderachtig en haalt het hele nut van het topic weg.

Ik ga vanmiddag weer lekker bezig :D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Rmg schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:08:
[...]

Zoals je al merkt is wat voor de een een spoiler is is voor de ander common sense, dus ja als je totaal geen spoilers wilt kan je beter dit soort threads niet lezen.
Nee, maar dat betekent nog niet dat iedereen maar schijt aan elkaar moet hebben. We kunnen op z'n minst met zijn allen als we er over twijfelen of iets een spoler is of niet, gewoon die tag gebruiken. Allemaal mee eens? Mooi.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Jongens jongens jongens, kom ik terug van mijn Skyrimpowernap, is deze discussie weer eens aan de hand :F

Kunnen we gewoon aub stoppen met bekvechten wie er gelijk heeft? Want daar gaat het hier niet om. Niemand heeft hierin gelijk, en niets valt er te winnen. Het gaat er om dat je een beetje rekening houdt met je medemens. Is dat teveel gevraagd tegenwoordig?

Laten we gewoon afspreken dat je spoilertags gebruikt bij:
-Verhalen van quests (dus ook verhaallijnen tussen de quests door zoals bij guilds)

En dat je niet de spoilertags gebruiktbij:
-Locatienamen
-Shouts
-Spells
-Wapens
-...

Ja. Echt het enige waarbij je in ieder geval spoilertags zou moeten gebruiken (imho verplicht) zijn verhaallijnen. Is dat nou zo lastig?

Sorry als ik een beetje opdringerig overkom, maar het is zo simpel...

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
spoiler:
discussions about spoiler-tags spoils this topic

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ArgantosNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:12:
spoiler:
discussions about spoiler-tags spoils this topic
Zullen we Fok niveau grappen daar laten :').

Ik heb zin om zo weer wat grote questen aan te pakken, heb eergisteren allerlei kleine quests gedaan om mijn log wat op te ruimen maar wil weer wat groots doen. Bijna klaar met de thief guild, misschien maar weer naar het hoofdverhaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

MrVegeta schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:14:
[...]

Ik heb zin om zo weer wat grote questen aan te pakken, heb eergisteren allerlei kleine quests gedaan om mijn log wat op te ruimen maar wil weer wat groots doen. Bijna klaar met de thief guild, misschien maar weer naar het hoofdverhaal.
Heb je de daedric quests al gedaan? Die zijn soms ook wel geinig om te doen :P
Jammer trouwens dat je als leider van vele guilds, de redder van de wereld etc in veel dialogen gewoon nog een nobody bent :<

• Gwildor
Irritant is dat inderdaad :D

Zit nu op iets van 20 active quests (en ik weet niet hoeveel active misc. objectives, ik gok zeker 50) waardoor ik door de bomen totaal het bos niet meer zie en eigenlijk bij elke quest denk "neh, doe maar andere" en waardoor ik niet meer kan kiezen. :>

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Glowing eyes bug + Archmage robes + Morokai mask bug geeft een leuke effect :P

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/595828084951747573/8775831BD213C9F85DFD0A9E611F157F28B1663C/

Doet me een beetje denken aan:

Afbeeldingslocatie: http://static.desktopnexus.com/thumbnails/352360-bigthumbnail.jpg

Misschien een easter egg referentie? :P

Verwijderd

Phoenix_the_II schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:16:
Glowing eyes bug + Archmage robes + Morokai mask bug geeft een leuke effect :P

[afbeelding]

Doet me een beetje denken aan:

[afbeelding]

Misschien een easter egg referentie? :P
Hoe doe je dat :o
[...]

Ik ga niet eens verder met main quest tenzij ik erbij in de buurt ben. DB, College, Companion en Thieves quests houden me nu al lekker 5uur+ bezig.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wie/wat/waar/hoe krijg je die? :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Gwildor
Chaoss schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:20:
[...]

wie/wat/waar/hoe krijg je die? :P
spoiler:
Als je College of Winterhold quests uitgespeeld hebt.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

College quest doorlopen :).

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01
Freaky Maus schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:35:
[...]

Jouw speelwijze lijkt verrekt veel op die van mij (of andersom). Alleen ben ik een Imperial en iets minder nors, maar verder ook bijna lvl 20. Ook alleen die quests gedaan, heb alleen geen enchanting zo hoog daarvoor heb ik Restoration.

Zelf ook begonnen met een one-handed + destruction, toen overgestapt op dual wield one-handed wat tot op heden goed bevalt. Hoe is het 'hakken' met een 2-hander? En Conjuring > Destruction?
Ik gebruik ook dual wield, niet 2hander :) Lijkt dus NOG meer op elkaar! En dat bevalt érg goed moet ik zeggen. Je kan toch niet tegelijk destruction casten en hakken, dus heb je meer aan (vind ik, ik ben absoluut geen powerplayer dus misschien heb ik wel knal ongelijk) gewoon een flame atronarch summonen, en dan met boog / melee wapens gaan hakken.

WEBN & chill (@IBKR)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
Ik heb met een vriend een gedeelde map in Dropbox die we gebruiken om onzin met elkaar te delen. Zag zojuist Dagboek.txt verschijnen.
Lief Dagboek,

Vandaag zat ik op een kar, twee mannen waren een gesprek aan het voeren met hun handen gebonden.
Daarna moest iedereen z'n kop eraf van een wijf met pantser. Gelukkig kwam er net op tijd een draak. Nu gaat het weer prima.
Liefs!
Ik kwam niet meer bij :+

Verwijderd

Het spel loopt wel goed bij mij, maar als ik in een stad kom zoals Solitude oid, dan krijg ik toch wel fps drops. Dat met een i5 2500K en een HD6950 2GB. Is dat normaal, of underperformed mijn systeem? Ik speel het trouwens op ultra/high en 2xAA en 8xAF.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:27:
Het spel loopt wel goed bij mij, maar als ik in een stad kom zoals Solitude oid, dan krijg ik toch wel fps drops. Dat met een i5 2500K en een HD6950 2GB. Is dat normaal, of underperformed mijn systeem? Ik speel het trouwens op ultra/high en 2xAA en 8xAF.
Lijkt me willekeurig als andere steden het niet doen. Om een of andere reden krijg een framedrop als ik van een afstand naar Jorrvaskr kijk. Elders ook niet.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb dezelfde videokaart met een Xeon quadcore, en 12GB ram. In steden zakt de fps ook een beetje in. Zal wel komen door de grotetere hoeveelheid objecten, en de bijhorende shadows.
Ook ik speel op de hoogste settings op 1680x1050. Ook de nodige ini tweaks gedaan. Misschien kun jij ook wat wijzigingen maken in de ini-files?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Ireyon
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

Ireyon

Zelf klevend memo stickertje

Ik heb dat juist de buitenlocaties vlekkeloos lopen en dat nauwe dungeons soms stotteren (systemspecs in sig). Heb al geprobeerd (FS/MS)AA uit te zetten, maar geen resultaat. Het stoort niet en het stotteren wordt na een paar seconden al weer normaal en blijft zo tot je een nieuwe dungeon in gaat.

Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.

Verwijderd

Ireyon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:32:
Ik heb dat juist de buitenlocaties vlekkeloos lopen en dat nauwe dungeons soms stotteren (systemspecs in sig). Heb al geprobeerd (FS/MS)AA uit te zetten, maar geen resultaat. Het stoort niet en het stotteren wordt na een paar seconden al weer normaal en blijft zo tot je een nieuwe dungeon in gaat.
Weird, dungeons zouden veel makkelijker moeten zijn aangezien er veel minder gerendered wordt.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand een idee wat het verschil is tussen een journeyman trainer en een expert trainer? Beide zorgen voor een level up bij je skills, maar de expert betaal je drie keer zoveel.

• smeetsmeister
  • Laatst online: 07-07 15:19
rgras schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:37:
Iemand een idee wat het verschil is tussen een journeyman trainer en een expert trainer? Beide zorgen voor een level up bij je skills, maar de expert betaal je drie keer zoveel.
Als je journeyman(of hoger not sure) hebt behaald kun je daar niet meer trainen. Expert kan je tot aan expert trainen.

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
Het is niet nodig dat dat elke paar pagina's weer genoemd wordt.

[ Voor 75% gewijzigd door psychoclown op 17-11-2011 15:03 ]

Verwijderd

Hetzelfde geldt voor jou.

[ Voor 106% gewijzigd door psychoclown op 17-11-2011 15:03 ]

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 19:24

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:42:
wtf... middagpauze en 90 berichten.. O_O

edit: lol at hierboven :)
het gaat natuurlijk ook wel exponentieel harder als iedereen gaat posten hoeveel nieuwe berichten ze zien elke keer als ze hun Tweakersverslaving bevredigen

• Xenius
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:39
Ikzelf gebruik de mods van Xenius (detailed faces, detailed bodies, no blocky faces).

Ook wacht ik even tot de NMM uit beta is voor ik écht met mods aan de slag ga.

offtopic:
@Xenius: NMM kan niet zien welke versie van jou bovenstaande drie mods de meest recente is. Dat je het weet. Maar misschien ligt het aan NMM.

[afbeelding]
Zelf heb ik NMM nog niet gebruikt om mods te installeren, wat ook nog niet nodig is geweest omdat ik alleen m'n eigen mods gebruik :P

Ik heb alles nog even nagekeken en overal staan de juiste versie nummers ingevuld. Het zal dus waarschijnlijk liggen aan dat NMM nog in beta is.

Gisteren nieuwe versie van Detailed Faces geupload, 2 vergelijkingen:

http://www.skyrimnexus.co...mages/26-4-1321472142.jpg
http://www.skyrimnexus.co...mages/26-3-1321472142.jpg

Textures zijn dezelfde resolutie.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind ze goed gelukt, behalve de glimmende aspecten. Het lijkt alsof er een constante vetlaag op die gezichten zit door die reflecties. Huid reflecteerd normaal gesproken niet zo.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ireyon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:32:
Staat je Crossfire aan? Bij mij draait Skyrim namelijk beter op 1 5870 dan in CFX (heb de extra kaart er alweer uitgehaald want wilde JUIST voor dit spel maximale settings kunnen draaien).
Zet ook even bij options de 'kruisjes' uit bij XBOX360 controller en Vibration.
Ook hielp het toevoegen van 'bMousesmoothing=0' in Skyrimprefs.ini, weet de precieze lijn niet meer maar gaf ook een zekere verbetering - ff googlen kom je em wel tegen.

De enige stad waar ik nog framedrops heb is die 'waterval stad' voorderest loopt alles soepel, dungeons en 'buiten' draait als een trein.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Ik vind het verschil niet indrukwekkend moet ik zeggen

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Xenius
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:39
Tsurany schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:46:
Ik vind ze goed gelukt, behalve de glimmende aspecten. Het lijkt alsof er een constante vetlaag op die gezichten zit door die reflecties. Huid reflecteerd normaal gesproken niet zo.
Ik vind het zelf wel mooi geworden, en het is ook maar een spel :)
Bij de eerste versie glimde het wel teveel dus dat heb ik wel verminderd.

De originele body specular maps van Bethesda hadden dit effect ook al, voor de detailed bodies heb ik daar de kwaliteit van verhoogd en de detailed faces heb ik op dezelfde manier gedaan zodat het bij elkaar past.
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:49:
Ik vind het verschil niet indrukwekkend moet ik zeggen
Je hoeft het niet te gebruiken als je het niks vindt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Xenius op 17-11-2011 12:56 ]

Xenius schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:49:
Ha nee, dat snap ik. Klonk misschien wat bot van me, ik zie heus wel verschil tussen links en rechts maar ik denk dat op een PC als de mijne, waar de settings toch maar op medium ofzo staan, het verschil niet echt heel zichtbaar is. En ik denk dat je van een afstandje al gauw niet veel verschil ziet tussen met en zonder mod? Wordt het spel hier veel "zwaarder" door?
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier wel wat aan hebben, hoor, met name mensen die het spel op ultra kunnen draaien!

Ik bedoel dus niet dat ik het niks vind he. :P

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-11-2011 13:02 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Tsurany schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:48:
[...]

Main wapen aan 1 koppelen en offhand wapen aan 2 koppelen door middel van shift+cijfer, dan schiet hij standaard naar je offhand toe. Werkt alleen niet goed als het dezelfde wapens zijn.
Dit is dus de reden waarom ik dit topic volg. Goeie tip!

Dat ik daardoor af en toe een spoiler lees, is een (un)necessary evil.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Bensimpel

Positieve meneer

Zo, eindelijk dragonarmor, alleen nog geen helm kunnen maken door het gebrek aan draken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Xenius schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:49:
[...]

Ik vind het zelf wel mooi geworden, en het is ook maar een spel :)
Bij de eerste versie glimde het wel teveel dus dat heb ik wel verminderd.

De originele body specular maps van Bethesda hadden dit effect ook al, voor de detailed bodies heb ik daar de kwaliteit van verhoogd en de detailed faces heb ik op dezelfde manier gedaan zodat het bij elkaar past.

[...]

Ik ga het in ieder geval wel gebruiken, ziet er goed uit namelijk!

Verwijderd

ViNcE schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:03:
[...]

Dit is dus de reden waarom ik dit topic volg. Goeie tip!

Dat ik daardoor af en toe een spoiler lees, is een (un)necessary evil.
True, al moest het gisteren nu wel weer lukken dat ik op een plek waar een dragon priest zat...
Had ik natuurlijk direct door dat er iets ging spawnen door het hier perongeluk te lezen :o

Good thing: I didn't die! :)

• Twammo
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Heeft het consequenties als ik en bij de DB en bij de Thievesguild en bij de Companions zit? Tegelijkertijd zeg maar. Want volgens mij was het in oblivion zo dat je uit de ene guild werd gegooid omdat de morale ideeen niet overeen kwamen.
Twammo schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:07:
Heeft het consequenties als ik en bij de DB en bij de Thievesguild en bij de Companions zit? Tegelijkertijd zeg maar. Want volgens mij was het in oblivion zo dat je uit de ene guild werd gegooid omdat de morale ideeen niet overeen kwamen.
Nee hoor, in Oblivion heb ik ze ook tegelijk gedaan.
Jammer dat er in Skyrim niet iets is dat vergelijkbaar is met de Gray Cowl, die had heerlijke bonussen :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Net m'n eerste dragon-priest verslagen. Moet zeggen dat 't taaie mofo's zijn, kostte me zelfs m'n tank-girl ;w
Maar m'n nieuwe hoed maakt weer een hoop goed :)

Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/108621404240173943049/17November2011

Krosis

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ook ik heb last van framedrops, zelfs in dungeons ed. Helemaal als het sneeuwt en er zijn veel gebouwen in omstreken. Beetje jammer dat de game niet goed overweg kan met een Quad Core...
OC'en daarintegen ;)

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/7/F/315195/original/CPU%20Clock.png

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/7/G/315196/original/CPU%20Core.png

I browse with Vivaldi

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Soms klopt er niets van de markers, bijvoorbeeld in de "Ncuand Zel" daar heb je meerdere deuren die leiden naar dezelfde locatie, en als de marker dan updated wordt dan moet je zogenaamd terug via de deur die je genomen hebt en niet de dichtstbijzijnde. Zo kun je aardig verdwalen en zelfs de objective missen omdat je eerst terug moet de "Armory" in om vervolgens de andere deur uit te moeten naar de hal waar je net al was.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 17-11-2011 13:20 ]

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Bulls schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:19:
Soms klopt er niets van de markers, bijvoorbeeld in de "Ncuand Zel" daar heb je meerdere deuren die leiden naar dezelfde locatie, en als de marker dan updated wordt dan moet je zogenaamd terug via de deur die je genomen hebt en niet de dichtstbijzijnde. Zo kun je aardig verdwalen en zelfs de objective missen omdat je eerst terug moet de "Armory" in om vervolgens de andere deur uit te moeten naar de hal waar je net al was.
In een dungeon volg ik nooit de marker.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

FragNeck schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:21:
[...]

In een dungeon volg ik nooit de marker.
Inderdaad.. daar wordt toch elke kamer volledig geplunderd :)

Bensimpel

Positieve meneer

Bulls schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:19:
Inderdaad, in de understone keep dungeon liet die quest marker me gewoon een extra rondje lopen, terwijl ik anders zo naar de uitgang kon lopen, (extra rondje van 30 min 8)7 )

😆 - Denk ook eens om ;)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:22:
[...]

Jep, alles wordt geharvest en geloot.
Dus weet altijd of ik al ergens ben geweest, en er zijn maar weinig dungeons waar ik echt in zou verdwalen...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

FragNeck schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:23:
[...]

Jep, alles wordt geharvest en geloot.
Dus weet altijd of ik al ergens ben geweest, en er zijn maar weinig dungeons waar ik echt in zou verdwalen...
Wat ik ook doe als het gewoon vol brol ligt is een unrelentless shout erin... dan weet ik ook datk er al een gepasseerd ben :<

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:26
Hahaha damn, deze is wel geniaal:

YouTube: Skyrim - Mammoth Win

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Even een vraag over de dungeons in spoilertags :)

spoiler:
gisteren liep ik in een dungeon, en kwam er op een gegeven moment een kooi tegen, met daarin een soort van 'boom' mens.. hij/zij was helemaal van takken, en straalde eens soort van groene mysterieuze damp uit... ik heb het 'geval' bevrijdt nadat ik de kooi gelockpikt had.. en hij rende eruit, en verdween (waarschijnlijk uit de dungeon).
Weet iemand wat dit is? Ik kreeg namelijk geen pop-up met een melding van je hebt iemand bevrijdt ofzo.. helemaal niets...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Gwildor
Crash Bandicoot :D

Geniaal filmpje inderdaad _/-\o_

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:24:
[...]

Wat ik ook doe als het gewoon vol brol ligt is een unrelentless shout erin... dan weet ik ook datk er al een gepasseerd ben :<
Als ik klaar ben met een "major" dungeon ben ik er tot nu toe altijd vrij snel weer uit geweest:

spoiler:
Volgens mij hebben alle major dungeons een exit vlak na de "endboss", tot nu toe heb ik nog niet het hele eind hoeven terug te lopen, maar elke keer een shortcut die opengaat na de endboss.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Gwildor
Vis schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:27:
Even een vraag over de dungeons in spoilertags :)

spoiler:
gisteren liep ik in een dungeon, en kwam er op een gegeven moment een kooi tegen, met daarin een soort van 'boom' mens.. hij/zij was helemaal van takken, en straalde eens soort van groene mysterieuze damp uit... ik heb het 'geval' bevrijdt nadat ik de kooi gelockpikt had.. en hij rende eruit, en verdween (waarschijnlijk uit de dungeon).
Weet iemand wat dit is? Ik kreeg namelijk geen pop-up met een melding van je hebt iemand bevrijdt ofzo.. helemaal niets...
Bedoel je een spriggan?

Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20111025235641/elderscrolls/images/7/7d/Spriggan_%28Skyrim%29.jpg

• Phoenix_the_II
Uhm, die glowing eyes weet ik niet. Het gaat ook namelijk niet meer weg, wat bijzonder irritant is. En de Archmage robes + Morokai mask zorgt ervoor dat je hoofd pleite is.

• Valachii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-03 12:18
Na Oblivion en Morrowind helemaal grijs gespeeld te hebben ben ik ook eens begonnen aan Skyrim.

Ik moet zeggen WAT een spel! Overal is wat te doen en je verveelt je nooit!.

Nu vond ik full mage erg fijn spelen in oblivion, dus wilde ik dit weer doen in Skyrim. Zo gezegd zo gedaan, inmiddels een level 4 altmer. Maar toch mis ik iets, ik mis de 'range' die ik had in oblivion en ik word vaak binnen 2/3 klappen of spreuken neergehaald. Daarnaast kan ik wel een flame atronach oproepen, maar daar moet ik wel voor in close range komen..
Waar ik dus vooral mee bezig ben is het dodgen van fireballs tot ik in close range ben om vervolgens de flame atronach op te roepen en een dual shock spell op de persoon te sprayen. Vaak ben ik voor deze tijd echter al dood.

Iemand een idee waar het fout gaat? ik ben pas lvl 4 en ben ook nog niet echt verder gekomen dan helgen / riverwood/ winterhold. vandaar dat het mij vooral verbaasd dat ik zo snel neerga.
ik zit er nu aan te denken om maar gewoon marksman/sword te gaan als main attack ipv destruction.
Daarnaast wil ik dan Light Armor gebruiken. Als rest wil ik dan wel de overige mage skills gebruiken omdat ik restoration/ alteration en met name illusion gewoon echt super vind!

Heeft (light) armor in Skyrim trouwens een afstotende werking op mage spells? of moet ik echt puur voor de Magic resistance gaan?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt enkel je flames en sparks spell gok ik? Voor long range heb je andere spells waar je een fireball mee af schiet, die hebben wel wat meer range. Op lange afstand moet je inderdaad wat dichter bij komen om effectief te kunnen zijn met flames.

Armor heeft geen effect op magic, niet op de effectiviteit van jou spells en niet op de bescherming tegen andermans spells.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:22:
[...]

In Oblivion wilde ik zeker zijn dat ik niets miste, maar daar ben ik nu over heen, zoals elke draugr crorpse voor 4 gold bekijken, als ik er toevallig in de buurt ben ok, maar ik ga niet exact alle hoeken en gaten na, dan ben je veel te lang bezig, kisten ga ik wel altijd heen.

Maar die Ncuad Zel locatie is echt een doolhof je kan op verschillende hoogtes verschillende hallen in die uiteindelijk weer meerdere ingangen hebben naar de vorige hal. En als de marker dan tegen werkt kun je aardig in de war komen.

spoiler:
4 journals zoeken die niet allemaal tegelijk een marker hebben maar 1 voor 1 het lijstje af gaan in de verkeerde volgorde

• Phoenix_the_II
Valachii schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:33:

Heeft (light) armor in Skyrim trouwens een afstotende werking op mage spells? of moet ik echt puur voor de Magic resistance gaan?
Nee Skyrim heeft "geen" mee levelend wereld. Het kan best zijn dat je dus veel sterkere monsters tegenkomt die je op level 4 gewoon nog niet aankan. Gewoon ff doorspelen, ik speel namelijk ook full mage (level 38 nu) en het gaat gewoon makkelijk.

Tip: doe mages guild questline,
spoiler:
dan wordt het leven als een mage makkelijker erna.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Jep, dat was er een!
Alleen was hij niet kwaadaardig... hij rende gewoon weg :p kon ook niet met m praten ofzo...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Na Oblivion en Morrowind helemaal grijs gespeeld te hebben ben ik ook eens begonnen aan Skyrim.

Ik moet zeggen WAT een spel! Overal is wat te doen en je verveelt je nooit!.

Nu vond ik full mage erg fijn spelen in oblivion, dus wilde ik dit weer doen in Skyrim. Zo gezegd zo gedaan, inmiddels een level 4 altmer. Maar toch mis ik iets, ik mis de 'range' die ik had in oblivion en ik word vaak binnen 2/3 klappen of spreuken neergehaald. Daarnaast kan ik wel een flame atronach oproepen, maar daar moet ik wel voor in close range komen..
Waar ik dus vooral mee bezig ben is het dodgen van fireballs tot ik in close range ben om vervolgens de flame atronach op te roepen en een dual shock spell op de persoon te sprayen. Vaak ben ik voor deze tijd echter al dood.

Iemand een idee waar het fout gaat? ik ben pas lvl 4 en ben ook nog niet echt verder gekomen dan helgen / riverwood/ winterhold. vandaar dat het mij vooral verbaasd dat ik zo snel neerga.
ik zit er nu aan te denken om maar gewoon marksman/sword te gaan als main attack ipv destruction.
Daarnaast wil ik dan Light Armor gebruiken. Als rest wil ik dan wel de overige mage skills gebruiken omdat ik restoration/ alteration en met name illusion gewoon echt super vind!

Ik speel ook puur destruction met zo nu en dan een summon, later krijg je een companion erbij dan heb je er weer een meatshield bij. Ben nu level 13 op expert en zo nu en dan heb je lastige momenten maar het is te doen. Wat met destruction scheelt is het casten met 2 handen te gelijk, zeker met de elemental bolts. Als puur mage kan je restoration voor healing en magicka regen nemen, en conjuration voor de summons.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Phoenix_the_II schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:31:
[...]

Uhm, die glowing eyes weet ik niet. Het gaat ook namelijk niet meer weg, wat bijzonder irritant is. En de Archmage robes + Morokai mask zorgt ervoor dat je hoofd pleite is.
Heb je niet toevallig die Night Eye spreuk actief? Of misschien een enchantment op je gear. Misschien dat dat zorgt voor die 'gloeiende' ogen. Of je hebt een Jawa virus opgelopen :P

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Phoenix_the_II schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:38:
[...]

Nee Skyrim heeft "geen" mee levelend wereld. Het kan best zijn dat je dus veel sterkere monsters tegenkomt die je op level 4 gewoon nog niet aankan. Gewoon ff doorspelen, ik speel namelijk ook full mage (level 38 nu) en het gaat gewoon makkelijk.
Uhm, level je lockpicking op level 1 maar eens naar 100 toe.
Loop daarna naar buiten en probeer maar eens om ook maar iets neer te halen.

Skyrum levelt niet zo supersterk mee, maar het levelt wel degelijk mee.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:11
Net de quest in de Thieves Guild gedaan

spoiler:
Moest die bee-hives vernietigen, ik vol met m'n fire-spell langs die hives, mocht ik er niet meer dan drie vernietigen.. Meneer was niet blij :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

McPoowl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:49:

spoiler:
Moest die bee-hives vernietigen, ik vol met m'n fire-spell langs die hives, mocht ik er niet meer dan drie vernietigen.. Meneer was niet blij :D
spoiler:
Ik had er keurig drie gedaan, wordt ik door de guards aangevallen. Ik ben mage met destruction en fire spells... je voelt m zeker al aankomen? Monseigneur was inderdaad niet happy...

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Even een vraagje.. In de main quest wordt je naar een Dwarven Ruin gestuurd om een bepaalde scroll op te halen. Daar kom je door een heel grote (echt absurd grote) grot met wat unieke planten, voor dat je bij de uitendelijke toren komt waar je wezen moet. Nu zit vlak voor die grot een Great Lift. Ik weet niet meer welke naam dat ding had en ik wil graag terug naar die grot, zonder die hele ruin opnieuw door te hoeven lopen.

Zo, hopelijk heeft dit niet te veel spoilers :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Rmg
  • Laatst online: 22:45

Rmg

spoiler:
Same here, volgens mij heeft het op het niet krijgen van het gold voor de quest na geen consequenties

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit spel!

Grafisch is het niet de revolutie die Oblivion teweeg heeft gebracht. Maar het is wel degelijk een stap voorwaarts. Er is net iets meer detail te zien, en de vergezichten zijn een lust voor het oog.
Wat vooral positief is, is dat de vele dungeons nu ook veel diverser van opzet en uiterlijk zijn. Zonder veel weg te geven: Ik heb nu al zeker 15 dungeons 'gecleared', en steeds was er wel weer iets te vinden. Hetzij een 'eindbaas', hetzij een leuke treasure, of een Shout. Want Shouts kun je dus ook vinden in random dungeons!

De gevechten met de draken zijn leuk en uitdagend. Ik ben ondertussen lvl 20, maar ik moet nog steeds dekking zoeken, anders leg ik het loodje. Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik met light armor rondloop...

De wereld zit erg fraai in elkaar. Natuurlijk bestaat het overgrote deel uit rotsen, sneeuw en toendra's. Maar de diversiteit in de verschillende regio's is groot genoeg om rond te blijven lopen, en dingen te ontdekken. Ik vind de opbouw vele malen realistischer dan vergelijkbare games, waar ze in 1 land alle verschillende ecosystemen en klimaten vertegwoordigd hebben. Dat je bijvoorbeeld binnen 10 minuten lopen van de Himalaya naar de Saharawoestijn kan lopen doet voor mij afbreuk aan de immersie. Gelukkig heeft Skyrim hier geen last van.

De dialogen zijn een stuk interessanter dan in voorganger Oblivion. Niet alleen door de grotere hoeveelheid voice actors, maar ook de verhaallijn an sich boeit mij net even wat meer. Ook positief is de afwezigheid van de ellenlange stukken tekst in je dagboek. In plaats daarvan heb je nu een simpel en overzichtelijk journal, waar alle minor quests onder 1 kopje staan.

Het enige minpunt wat ik tot nu toe kan noemen is de interface. Die is behoorlijk omslachtig vindt ik zelf. Zo kun je een wapen pas onder een hotkey stoppen, als je deze tot favoriet bombardeerd. Ik heb liever al mijn spreuken onder 1 knop zitten, desnoods met een radial menu o.i.d. eronder. Het is wachten op de mod community voor een goed alternatief :)

Ik lees dat aardig wat mensen fps drops hebben, CTD's en/of grafische glitches. Ik heb geen van dit alles, na 30 uur spelen, mee hoeven maken. En dan heb ik alleen nog maar wat basic INI file tweaks gedaan.
Het enige waar ik 'last' van heb is pop-up, en kartelige shadows. Ik denk dat beiden wel te verhelpen zijn met wat meer INI-file tweak testjes :)

Vanavond weer verder gamen...

Verwijderd

Phoenix_the_II schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:31:
[...]

Hoezo hoofd pleite? Die zie je toch gewoon niet onder het masker/robe? ik draag die combi ook

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:16
Wie ziet er ook wel eens een Mammoet uit de lucht storten? Is dat een glitch of was er een giant boos?

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
tombola schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:01:
Wie ziet er ook wel eens een Mammoet uit de lucht storten? Is dat een glitch of was er een giant boos?
Ik heb wel een mammoet de lucht in zien vliegen, waarna hij inderdaad weer neerstorten. En daarna weer vrolijk door ging met wandelen.

• Gwildor
Ik heb het 1x gehad, maar toen bleek dat hij vanuit de lucht was losgelaten door een draak.

• robinez
  • Laatst online: 22:16

ik heb ook een extra mage karakter en ik vind juist dat mijn mage nogal overpowered is. Ik heb een mantel met een magicka regeneration van 75 procent, dus magicka is praktisch altijd vol. En een helm die mijn destruction skills flink boost. Die 2 heb ik als sinds level 3.

Mijn manier van spelen was het clearen van 'toevallige' lokaties waar tot nu toe op het einde altijd een kist staat met behoorlijk 'unique' items. Daar profiteer ik enorm van aangezien het bijna altijd items zijn gericht op mijn class. Verder neem ik de 'high' value objecten mee die ik steeds weer verkoop aan een handelaar en heb een aantal studieboeken gekocht voor extra spells, zoals bevriezing, electriciteit, etc.

Daarnaast heb ik meerdere shouts tot mijn beschikking en een steen geactiveerd waarmee ik dode lui om me heen als een leger mee kan laten vechten. Vanaf level 4 heb ik geen moment meer gehad dat het echt moeilijk was. Ik verwacht wel dat er gebieden zijn waar ik niks in te brengen heb nog, maar zelfs toevallige ontmoetingen met draken zijn tot op dit moment een peuleschil.

Ik ben dus volledig voor de destruction skill tree gegaan. Ik denk wel dat als je gaat proberen te mixen tussen verschillende tree's dat je zeker voor een mage niet echt sterk genoeg wordt. Dus misschien dat je dat fout doet, dat je te veel compromissen zoekt tussen de verschillende onderdelen?

Ik vind deze game stukken beter dan oblivion (die ik al helemaal kapot gespeeld heb), vooral die 'random' quests als je de main story line verlaat vind ik erg gaaf en het zijn er vooral heel veel! Het lijk wel of iedereen daar een probleem heeft. Megaverslavende game dit :)

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Ik had gisteren wel twee keer dat een draak freezed in de lucht, om dan vervolgens als een soort verstijfde pop langzaam als een veertje neer te dalen en dan verder te gaan met vechten = kop wat heen en weer te schudden.

Ook in de andere animaties gaat wel eens wat fout, maar dacht dat juist de draken veel aandacht hadden gekregen. Ze zien er mooi uit, maar de animatie en ook de AI...

• robinez
  • Laatst online: 22:16
enige echte bug die ik tot nu toe tegen ben gekomen (op de ps3) is dat bij het wisselen van lokatie (via een laadscherm) dat het spel daar soms in blijft hangen. Voor de rest is het tot nu toe prima in orde (*afkloppen)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had er gisteren 1 in een boom :P

Ja, je komt wel eens wat glitches tegen, handen en voeten die verdwijnen in muren en tafels b.v.

• prutser001

prutser001

MueR schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:53:
Even een vraagje.. In de main quest wordt je naar een Dwarven Ruin gestuurd om een bepaalde scroll op te halen. Daar kom je door een heel grote (echt absurd grote) grot met wat unieke planten, voor dat je bij de uitendelijke toren komt waar je wezen moet. Nu zit vlak voor die grot een Great Lift. Ik weet niet meer welke naam dat ding had en ik wil graag terug naar die grot, zonder die hele ruin opnieuw door te hoeven lopen.

Zo, hopelijk heeft dit niet te veel spoilers :P
Zal maar spoiler tags gebruiken:

spoiler:
Je bedoelt zeker 'Blackreach' met die lichtgevende paddenstoelen? Zo ja dan heb je in je inventory waarschijnlijk een 'bol' (sphere of nog iets) deze dient als sleutel voor de soort 'altaren?' die her en der in de dwemor/dwarven dungeons staan. Lijkt een beetje op die grote bol met die lenzen waar je de Elderscroll gehaald hebt maar dan klein. Activeer het altaar en er zal een trap onder het altaar open gaan door deze deur kun je naar Blackreach. Pas wel op met welke ingang je neemt (zijn er 7-8?) sommige ingangen zijn best pittig ivm die grote 'Steam Guardians' en die blinde 'falker' mobs. Als je binnen bent zul je moeten zoeken, Blackreach is echt mega groot.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27

Probeer eens in riverwood (trader tegenover de blacksmith) of winterhold (mage in de keep) wat betere destruction spells te kopen, als je fireball gekocht hebt en wat perks in destruction hebt gaat het vaak al beter.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat weet ik, ik ben er al een keer door geweest. Ik ben alleen de naam van de Great Lift die precies bij de ingang van die grot zit. Ik wil namelijk terug om de side quest daar (met die plantjes) te doen, maar ik wil als het even kan niet de hele ruin opnieuw door hoeven lopen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
yo mensen, ik heb een vraagje waar ik het antwoord eigenlijk al op weet. Ik heb onze "geliefde" Lydia in een dungeon laten wachten en vervolgens werden we "gescheiden" waardoor ik haar nu kwijt ben.

Is er een makkelijk manier om haar weer terug te brengen (fast travel werkt niet) of moet ik echt de gehele dungeon nog een keer doen?

My life is in 2D, How about yours?

• Rmg

Rmg

BroederM schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:14:
yo mensen, ik heb een vraagje waar ik het antwoord eigenlijk al op weet. Ik heb onze "geliefde" Lydia in een dungeon laten wachten en vervolgens werden we "gescheiden" waardoor ik haar nu kwijt ben.

Is er een makkelijk manier om haar weer terug te brengen (fast travel werkt niet) of moet ik echt de gehele dungeon nog een keer doen?
Op een gegeven moment krijg je de melding dat ze het wachten zat is en keert ze terug naar dragonsreach
(dit is al een paar keer gevraagd en beantwoord trouwens ;) )

• Valachii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-03 12:18
Allereerst bedankt voor de reacties!

Zoals Phoenix_the_II al aangaf ga ik nu wel eerst het college helemaal voltooien. Ik was hier even mee gestopt omdat ik bij de quest waarbij je 3 boeken moet terughalen, helemaal afgemaakt werd door een random apprentice mage.
Maar ik verzin wel een maniertje, dat lukt vast wel! (ik heb eens in oblivion bij een quest voor de mages guild een half uur rondjes gerend op een eilandje waar 3 necromancers waren, waarbij ik af en toe een fireball in hun gezicht stopte. face2face kon ik ze niet aan namelijk ;) )
robinez schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:05:
[...]
Ik ben dus volledig voor de destruction skill tree gegaan. Ik denk wel dat als je gaat proberen te mixen tussen verschillende tree's dat je zeker voor een mage niet echt sterk genoeg wordt. Dus misschien dat je dat fout doet, dat je te veel compromissen zoekt tussen de verschillende onderdelen?
ik denk dat je hier een goed punt hebt, ik wil graag alles :P ! bedankt voor het enthousiast maken van de destruction tree, dus hier ga ik zeker aan werken!
Full mage wordt het.

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Yo RMG, bedankt voor de replay.

Ik had wel zelf gezocht naar een antwoord maar google/tweakers kon weining maken van Lydia "wait here" how to recall (en andere variaties)
Lydia is volgens mij ook iets in het Frans (kreeg veel franse hits)

Maar bedankt!

My life is in 2D, How about yours?

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25

Noq

Gisteravond in 4 uur tijd wel 3 draken gezien! Wat een moment vind ik dat nog steeds, haha :D
De eerste heb ik kunnen verslaan door middel van een goede spawn. Deze kwam terecht bij de tower
spoiler:
buiten Whiterun waar je ook de eerste draak sloopt van de main quest line

Hierdoor hielpen de NPC's mij en had ik zelf niet constant aggro.

De tweede spawnde helaas terwijl ik in me eentje was en geen dekking kon vinden om zijn aanvallen te ontwijken.

De derde kwam toen ik
spoiler:
naar buiten kwam bij een shop in Riverwood

Hier kon ik toen ook gemakkelijk dekking zoeken en constant zijn aanvallen ontwijken!

Naast het gamen zat ik ook met 2 andere maten op Skype die op hetzelfde niveau als mij speelde. Er was niet veel te volgen tijdens ons gesprek, want 90% van de conversatie bestond uit:
"Wooow....! Dit is echt... Wat?"
"OOW.. DRAAK!"
"Deze dungeon.. zo.."

Geweldig tijd met het spel!

Vanochtend verder gegaan naast het exploren met de volgende dingen:
spoiler:
Eerst de Thieves guild gejoined en daarna gelijk de quests gedaan die hun gaven.

• prutser001

prutser001

MueR schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:13:
[...]

Dat weet ik, ik ben er al een keer door geweest. Ik ben alleen de naam van de Great Lift die precies bij de ingang van die grot zit. Ik wil namelijk terug om de side quest daar (met die plantjes) te doen, maar ik wil als het even kan niet de hele ruin opnieuw door hoeven lopen.
Die liften staan her en der verspreid/verstopt als het goed is worden ze aangegeven met een soort van 'mais korrel vorm met gat' op je kaart.

• Kaw

Kaw

Valachii schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:19:
Zoals Phoenix_the_II al aangaf ga ik nu wel eerst het college helemaal voltooien. Ik was hier even mee gestopt omdat ik bij de quest waarbij je 3 boeken moet terughalen, helemaal afgemaakt werd door een random apprentice mage.
Die mage is pittig, maar mijn flame atrodinges met Lydia was voldoende om hem zonder enige input van mijn kant op de knieën te brengen.
Je kunt Lydia betere gear geven en die flame atrodinges is wat lame, maar bij lagere levels echt best wel sterk.

Ik zit zelf nu in een cave waar Lydia steeds dood gaat op een punt met 3 mages die 3 van die flamefiguren conjuren en dat is dan wel pittig. Maar Lydia is mijn sidekick en ik wil haar blijven houden. Misschien haar maar even vast zetten en het samen met mijn flame atrodinges uitvechten. Mis alleen de mogelijkheid om die pet aan te sturen om niet flames te gaan doen naar die andere flamedingen, want die absorben alles.

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

MrOizo2005 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:48:
Weet niet of iemand dit wel eens geprobeerd heeft? , scheelt je weer 5K ;)

[video]

Exploit spoiler maar eigenlijk ook niet want het werk voor geen meter:

Helaas deze exploit werkt niet op de PC. (in ieder geval niet bij mij) Het probleem is dat Preventus Avvenicci alleen maar house upgrades aanbied wanneer hij naast de koning van Whiterun staat. In de directe omgeving van de koning staan geen kasten of andere storage objects. En laat je die nu net nodig hebben voor deze exploit. Wanneer hij slaapt (zie het filmpje) en je vraagt hem wat, dan staat hij op om te praten. Op dat moment staat hij wel naast een storage object en kun je dus tussen het betalen door je 5000 goudstukken snel in de kast verstoppen en vervolgens je upgrade of je house te kopen. Wanneer dat gebeurd is pak je weer je goud uit de kast. Voila, niets betaald. Maar helaas werkt niet op de PC want zoals gezegd bied Preventus geen House of upgrades aan wanneer hij NIET naast de koning staat.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Elk willekeurige game zou keihard afgeschreven worden als het zoveel bugs zou hebben in de AI / GFX en dan bedoel ik niet alleen een arrow of een ijspegel die de hele game in je voorhoofd blijft zitten.
Maar idd random mammoeten die uit de lucht komen vallen, NPC's die in deuropeningen blijven staan, deuren die niet open gaan en je een eerdere save game moet loaden. Nee, ik heb werkelijk nog nooit een spel gespeeld met zo extreem veel bugs.

Maar tegelijk is het spel zo episch en zo mooi dat ik wel blijf spelen.

• EnigmaNL
FloydRaalte schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:26:
[...]

Exploit spoiler maar eigenlijk ook niet want het werk voor geen meter:

Helaas deze exploit werkt niet op de PC. (in ieder geval niet bij mij) Het probleem is dat Preventus Avvenicci alleen maar house upgrades aanbied wanneer hij naast de koning van Whiterun staat. In de directe omgeving van de koning staan geen kasten of andere storage objects. En laat je die nu net nodig hebben voor deze exploit. Wanneer hij slaapt (zie het filmpje) en je vraagt hem wat, dan staat hij op om te praten. Op dat moment staat hij wel naast een storage object en kun je dus tussen het betalen door je 5000 goudstukken snel in de kast verstoppen en vervolgens je upgrade of je house te kopen. Wanneer dat gebeurd is pak je weer je goud uit de kast. Voila, niets betaald. Maar helaas werkt niet op de PC want zoals gezegd bied Preventus geen House of upgrades aan wanneer hij NIET naast de koning staat.
Als je dan toch gaat cheaten/exploiten kun je op de PC gewoon de aloude player.additem 0000000f 5000 gebruiken natuurlijk.

• Kaw

Kaw

Noq schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:20:
"Wooow....! Dit is echt... Wat?"
"OOW.. DRAAK!"
Precies het gevoel wat ik gisteren had.
Zat in een swamp ofzo en het beeld werd een beetje blurred van de gas denk ik wat er hing.
Vervolgens een grote schaduw over mij heen... Draak!
En ik er achter aan rennen. Gaat ie een epic gevecht aan met 3 mamoeten en hun herder. Vervolgens ben ik net op tijd om de soul te absorben. Vervolgens ineens de helft van mijn health kwijt. Huh? Tweede draak! Weer epic gevecht!
Heerlijk... Ik vergat helemaal dat ik rond liep in een berg textures en meshes. Zat gewoon met de nekharen omhoog te hiden achter een rots.

Verwijderd

sbmuc schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:28:
Elk willekeurige game zou keihard afgeschreven worden als het zoveel bugs zou hebben in de AI / GFX en dan bedoel ik niet alleen een arrow of een ijspegel die de hele game in je voorhoofd blijft zitten.
Maar idd random mammoeten die uit de lucht komen vallen, NPC's die in deuropeningen blijven staan, deuren die niet open gaan en je een eerdere save game moet loaden. Nee, ik heb werkelijk nog nooit een spel gespeeld met zo extreem veel bugs.

Mwoah. 3 weken geleden kwam Lord of the Rings War in the North uit. Dat heeft nog redelijke reviews gekregen, maar dat spel had zoveel bugs dat het onspeelbaar was. Ik ben in 1 playthrough 3 gamebreaking bugs tegen gekomen. Die zouden verholpen kunnen worden met een normaal savegame systeem, maar dat was er niet. Met heel veel workarounds kon ik verder komen, maar dat is sowieso niet mogelijk voor xbox/ps users.
Kortom, je eerste statement is zwaar overdreven. Zeker omdat het allemaal kleine bugs zijn. Zijn ze vervelend en lelijk? Absoluut. Breken ze het spel (als in: je kan niet verder)? Nee.

De bugs zijn klote, zeker waar. Maar het is absoluut niet dramatisch als je stelt. En als je nog nooit eerder een spel hebt gezien met zoveel bugs moet je meer gamen. :p

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:31:
[...]

Als je dan toch gaat cheaten/exploiten kun je op de PC gewoon de aloude player.additem 0000000f 5000 gebruiken natuurlijk.
Ja klopt, dat kan natuurlijk. Met cheaten gaat de lol er sowieso af natuurlijk maar deze exploit heb ik toch even geprobeerd omdat hij hier geopperd werd :P

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:32:
[...]

Precies het gevoel wat ik gisteren had.
Zat in een swamp ofzo en het beeld werd een beetje blurred van de gas denk ik wat er hing.
Vervolgens een grote schaduw over mij heen... Draak!
En ik er achter aan rennen. Gaat ie een epic gevecht aan met 3 mamoeten en hun herder. Vervolgens ben ik net op tijd om de soul te absorben.
haha ik liet hem extra met die mamoet vechten gaat makkelijker dan dat ik dat zou doen :P
ik ging heel dicht bij de mammoet verstoppen zodat zij hem gingen doden }:O
man anders zat ik wel een tijdje te vechten met die draak. _/-\o_

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

blijkbaar verschilt dat per speler/systeem dan? ik ervaar niet zo extreem veel bugs. kheb es een flikkerende texture gezien, of een vaag vallend lijk maar geen ernstige dingen.

de bewegingen van alle NPC, dieren etc zijn wel super houterig en ook totaal niet 2011 :D lijkt wat dat betreft wel een 6 jaar oud spel. Maar wat je zegt boeiend.... gameplay weegt zwaarder dan graphics

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Elk willekeurige game zou keihard afgeschreven worden als het zoveel bugs zou hebben
Niet echt. Alle games van Bethesda zijn buggy as hell pre-patches.

Verwijderd

:(

Gisteren een giant moeten neerleggen, hetgeen ik eigenlijk tegen mezelf zei van nooit te gaan doen, maar de arme stakker gaf me weinig keuze.

Tijdens mijn eerste dragonfight van de dag gisteren landde het beest vlak naast een mammoet en een giant. Ga ik hem dus gaan helpen true robin hood style vanop afstand met mn archer. Draak pakt de mammoet vast, vliegt omhoog en laat het arme dier vallen vanuit de lucht. Daarna landt hij opnieuw en begint de giant verder aan te vallen. Kan ik nog net de draak neerschieten vooraleer die giant gedood werd, begint die giant mij niet aan te vallen. Tot zover mijn drang om die giants te helpen. Help ik hem eerst van de dood, begint em zelf op mij te meppen.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

spoiler:
spoiler:
Ik had er netjes maar 3 in de hens gezet. Kom ik daarna bij die dude terug: ja je hebt er teveel verbrand. ik had zoiets van huh? wat? misschien voor via het gras overgeslagen of zo. Weet iemand wat de uitkomst is als je dit wel goed doet?

[ Voor 0% gewijzigd door ye-roon op 17-11-2011 14:49 . Reden: type foutje hersteld, maja te laat blijkbaar :p ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
ye-roon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:48:
[...]

spoiler:
Ik had er netjes maar 3 in de hens gezet. Kom ik daarna bij die dude terug: ja je hebt er teveel verbrand. ik had zoiets van huh? wat? misschien voor via het gras overgeslagen of zo. Weet iemand wat de uitkomst is als je dit wel goed doet?
/ is om te sluiten alleen in de laaste tag doen. O-)

• Rmg

Rmg

ye-roon schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:48:
[...]

spoiler:
Als je het wel goed doet krijg je extra geld bij het inleveren

• Kaw

Kaw

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:47:
Help ik hem eerst van de dood, begint em zelf op mij te meppen.
Is ook de kritiek die ik in een paar reviews heb gelezen.
Ben je bezig met het verslaan van een draak. Raak je per ongeluk ook een guard o.i.d., mag je vervolgens tegen een draak en de guards gaan vechten.

Ikzelf heb het nog niet zo groots gehad. Wel met mijn paard en tijdens een quest met wat meelopende NPC's.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

duidelijk nog nooit een game in de Hearts of Iron reeks gespeeld (of eigenlijk alles van Paradox) die hebben 3 patches nodig om uberhaupt speelbaar zijn.

Deze bugs zijn niet gamebreaking, ze zijn vervelend, maar maken het spel niet onspeelbaar. Npc's in de deuropening heb je nadat het je 3x overkomt ook verholpen, je loopt zelf wat verder door, of je geeft ze een order om te moven. Mammoeten uit de lucht is helemaal geen bug want dat zijn beesten die worden opgepikt door een draag en die laat ze vallen.

En deuren die niet open gaan heb ik in al mijn uren nog niet meegemaakt, dus blijkbaar is het niet zo'n grote bug.

blup

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
:(

Gisteren een giant moeten neerleggen, hetgeen ik eigenlijk tegen mezelf zei van nooit te gaan doen, maar de arme stakker gaf me weinig keuze.

Tijdens mijn eerste dragonfight van de dag gisteren landde het beest vlak naast een mammoet en een giant. Ga ik hem dus gaan helpen true robin hood style vanop afstand met mn archer. Draak pakt de mammoet vast, vliegt omhoog en laat het arme dier vallen vanuit de lucht. Daarna landt hij opnieuw en begint de giant verder aan te vallen. Kan ik nog net de draak neerschieten vooraleer die giant gedood werd, begint die giant mij niet aan te vallen. Tot zover mijn drang om die giants te helpen. Help ik hem eerst van de dood, begint em zelf op mij te meppen.
Had ik ook gisteren. Dragon vs Giant: 0 - 1. Kreeg wel de soul gelukkig, ondanks dat ik hem niet had aangeraakt.
Rmg schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:50:
[...]

Als je het wel goed doet krijg je extra geld bij het inleveren
Ik heb wel het idee dat de Oblivion Thieves Guild strenger was mbt killen van tegenstanders. Tijdens die eerste missie heb ik alle tegenstand die ik had gewoon dood gemaakt, en niemand over horen piepen...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• EnigmaNL
[...]

Niet echt. Alle games van Bethesda zijn buggy as hell pre-patches.
Niet alleen die van Bethesda, zo'n beetje elke game zit vol bugs de laatste tijd. Ik kan zelf niet op een game komen die een (relatief) bugloze release heeft gehad de laatste tijd.
Pagina: 1 ... 10 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.