Inderdaad, bij oblivion was the thieves Guild meer de robin hood Guild. Nu gaan ze eerder richting mafia dan normale Thieves.XyritZz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:53:
[...]
Ik heb wel het idee dat de Oblivion Thieves Guild strenger was mbt killen van tegenstanders. Tijdens die eerste missie heb ik alle tegenstand die ik had gewoon dood gemaakt, en niemand over horen piepen...
Komt door die Gray Fox, die gebruikte de Beggars als z'n eyes and ears!ArgantosNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:55:
[...]
Inderdaad, bij oblivion was the thieves Guild meer de robin hood Guild. Nu gaan ze eerder richting mafia dan normale Thieves.
Nou ja, sommige bugs zijn echt wel zoiets van: is er uberhaupt wel getest? Bijv. de heen en weer zwaaiende kattenstaarten bij dode katluitjes. Dat moet je toch zien bij het testen?EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:53:
[...]
Niet alleen die van Bethesda, zo'n beetje elke game zit vol bugs de laatste tijd. Ik kan zelf niet op een game komen die een (relatief) bugloze release heeft gehad de laatste tijd.
Laatst had ik een quest die 3 boeken op moest leveren en als ik google moest geloven had iedereen een reload van een save-game nodig om het 3e boek te voorschijn te toveren. Als die quest getest is, dan moet dat boven zijn gekomen.
het is ook ontzettend irritant want in het heetst van de strijd met een draak wil er wel eens een vuurtje of een pijltje of een zwaardslag op het achterhoofd van een toevallig passerende soldaat belanden..Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:52:
[...]
Is ook de kritiek die ik in een paar reviews heb gelezen.
Ben je bezig met het verslaan van een draak. Raak je per ongeluk ook een guard o.i.d., mag je vervolgens tegen een draak en de guards gaan vechten.
Ikzelf heb het nog niet zo groots gehad. Wel met mijn paard en tijdens een quest met wat meelopende NPC's.
Kom ik een half uur later in de stad.. wordt ik in elkaar gemept als alsof ik een serial killer was...
Moet je nagaan.. eerst honored in die stad... een klein vuurballetje in de nek van een soldaat met als resultaat HOOGUIT wat verschroeide nekharen.. en gelijk ben ik een crimineel......
kon gelijk van een andere savegame beginnen.
Daarvoor ben je de Dragonborn héBosmonster schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:52:
[...]
Had ik ook gisteren. Dragon vs Giant: 0 - 1. Kreeg wel de soul gelukkig, ondanks dat ik hem niet had aangeraakt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nou! De katten hebben na de dood nog spieren in hun staarten die bewegen! Snapte, kip zonder kop spast ook rond. Dat boek is magische en heeft hulp van een andere dimensie nodig, de onze dus!Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:56:
[...]
Nou ja, sommige bugs zijn echt wel zoiets van: is er uberhaupt wel getest? Bijv. de heen en weer zwaaiende kattenstaarten bij dode katluitjes. Dat moet je toch zien bij het testen?
Laatst had ik een quest die 3 boeken op moest leveren en als ik google moest geloven had iedereen een reload van een save-game nodig om het 3e boek te voorschijn te toveren. Als die quest getest is, dan moet dat boven zijn gekomen.

Verwijderd
Ugh, op het eind na de main quests nog the DB quests doen is niet altijd leuk. Kan nu niet meer onder de aggro van de Markath guards uitkomen omdat ik ze niet meer kan betalen en ik die jail quest daar al heb gedaan. Best lastig als je daar met mensen moet praten
Maarja invis potions of heel hard rennen dan maar.
Bij oblivion bleef het bij diefstal van waardevolle spullen, zelf een keer een staff stelen om vervolgens terug te gevenOxTox schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:56:
[...]
Komt door die Gray Fox, die gebruikte de Beggars als z'n eyes and ears!

Nou ja als ik het goed begrijp had die Gray Fox iemand nodig om een Elder Scroll voor hem te jatten zodat hij de realiteit kon aanpassen en weer Count van Anvil kon worden met z'n wijfie.ArgantosNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:03:
[...]
Bij oblivion bleef het bij diefstal van waardevolle spullen, zelf een keer een staff stelen om vervolgens terug te geven. Hier doen ze niet moeilijk over mensen bedrijgen en leuke handeltjes opzetten waar ze extra geld me kunnen verdienen. ik heb nog geen DB missies gedaan dus ik weet niet of die anders tewerk gaan dan in Oblivion maar dat zie ik vanavond wel en op bezoek bij de DB
Ik vind het wel jammer dat je niet de goedzak kan spelen in die Thief quest, wil eigenlijk die questlijn wel spelen maar gaat wel tegen mijn principes in. Wanneer je Riften binnenkomt vind je iemand met een schuld, dan kan je die af kopen als je dat wil. Dat is leuk voor mij maar in die Thief quest moet je lui bedreigen of dingen slopen als ze dat niet willen, dan wil ik ook die keuze om een vriendelijke oplossing op te bouwen, in de rangen stijgen in hun organisatie en er achter komen dat bijvoorbeeld Maven daar ook de baas van is om dan samen met een paar inwoners huis te houden daar maar ja, dat kan niet.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bensimpel
Positieve meneer
Lol voor een of andere rede kan ik giants prima aan (level 29 nu), maar zodra er een mage op me af komt met 2x ice spreuk maakt hij mij af :x
Health gaat zo snel omlaag dat ik geeneens tijd hebt om te reageren met potions.
Health gaat zo snel omlaag dat ik geeneens tijd hebt om te reageren met potions.
😆 - Denk ook eens om ;)
Of je betaald gewoon de boete...Alcmaria schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:57:
[...]
het is ook ontzettend irritant want in het heetst van de strijd met een draak wil er wel eens een vuurtje of een pijltje of een zwaardslag op het achterhoofd van een toevallig passerende soldaat belanden..
Kom ik een half uur later in de stad.. wordt ik in elkaar gemept als alsof ik een serial killer was...
Moet je nagaan.. eerst honored in die stad... een klein vuurballetje in de nek van een soldaat met als resultaat HOOGUIT wat verschroeide nekharen.. en gelijk ben ik een crimineel......
kon gelijk van een andere savegame beginnen.
Het was om de vloek van dat masker af te halen (wat was de naam van dat ding), door de vloek kon hij zijn masker niet afzetten, en wordt de naam en het gezicht van de drager vergeten door alles en iedereen.
Ik heb Faendal nu als companion bij me, maar ik krijg niet de optie om Archery te trainen bij hem?
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Verwijderd
dan moet je the Dark Brotherhood maar overslaanMrVegeta schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:06:
Ik vind het wel jammer dat je niet de goedzak kan spelen in die Thief quest, wil eigenlijk die questlijn wel spelen maar gaat wel tegen mijn principes in. Wanneer je Riften binnenkomt vind je iemand met een schuld, dan kan je die af kopen als je dat wil. Dat is leuk voor mij maar in die Thief quest moet je lui bedreigen of dingen slopen als ze dat niet willen, dan wil ik ook die keuze om een vriendelijke oplossing op te bouwen, in de rangen stijgen in hun organisatie en er achter komen dat bijvoorbeeld Maven daar ook de baas van is om dan samen met een paar inwoners huis te houden daar maar ja, dat kan niet.
ice mages zijn heel lastig als je melee speelt, mages sloop ik altijd met een boog (helemaal als ze summons gebruiken moet je gewoon de mage slopen verdwijnt de summon ook).Bensimpel schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:06:
Lol voor een of andere rede kan ik giants prima aan (level 29 nu), maar zodra er een mage op me af komt met 2x ice spreuk maakt hij mij af :x
Hij kon het masker wel af zetten maar was dan nog steeds onbekend. Je krijgt op den duur een missie waarbij je documenten moet laten ontcijferen door een 'stranger'. Dat is de Gray FoxArgantosNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:06:
Het was om de vloek van dat masker af te halen (wat was de naam van dat ding), door de vloek kon hij zijn masker niet afzetten, en wordt de naam en het gezicht van de drager vergeten door alles en iedereen.
@hierboven, Ice Mages zijn inderdaad erg tricky. Degene die je als 'lunatic' tegen komt in de Thieves Guild heb ik in Beast form af moeten maken want op een andere manier lukte gewoon niet.
[ Voor 15% gewijzigd door XyritZz op 17-11-2011 15:12 ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Heeft iemand de Nexus Mod Manager al geïnstalleerd? Er zijn al behoorlijk wat mods te downloaden zo te zien. Inclusief een betere graphicpack: Enhance your graphics with a slew of post processing effects, including bloom, sharpen, technicolor, sepia, tonemap, vignette, and more. Verder verbeterde nightsky, detailed faces, HD textures etc...
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
als je de main quest hebt gedaan, zijn dan alle draken weg ? of blijven die gewoon in het hele spel?
in oblivion was het toch zo wanneer je de main quest helemaal af had alle oblivion gates weg waren ?
in oblivion was het toch zo wanneer je de main quest helemaal af had alle oblivion gates weg waren ?
Nee, ja, nee.Devileye schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:25:
als je de main quest hebt gedaan, zijn dan alle draken weg ? of blijven die gewoon in het hele spel?
Haha het moet niet gekker worden.. http://www.nu.nl/games/26...oofdpersonage-skyrim.html
Er zijn toch maar een X aantal draken denk ik?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Nee.FragNeck schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:29:
[...]
Er zijn toch maar een X aantal draken denk ik?
Guuhuhuh, ik ben er nog niet uit wat ik nou echt wil spelen, heb tot nu toe 4 characters. Een level 20 beetje van alles meer en deel Magicka + Destruction. Shield + Heavyarmor + Onehander, Sneaky boog/pickpocketing, en een battlemage met heavy armor en conjuration/bound weapons.
Iemand nog leuke suggesties om uit te proberen? Ras + focus op wat?
Spells zijn soms echt te duur qua wat je er voor krijgt tenzij je de perk hebt, maar je doet toch veel meer damage met bows en weapons heb ik gemerkt, beste is combineren en niet op een ding focussen maar heb m'n ding nog niet echt gevonden.
Iemand nog leuke suggesties om uit te proberen? Ras + focus op wat?
Spells zijn soms echt te duur qua wat je er voor krijgt tenzij je de perk hebt, maar je doet toch veel meer damage met bows en weapons heb ik gemerkt, beste is combineren en niet op een ding focussen maar heb m'n ding nog niet echt gevonden.
Verwijderd
Is het mogelijk om alleen de draken moeilijker te maken (monster tuning)? Er zijn monsters (zoals de ice troll) die al redelijk sterk zijn... Maar als ik tegen een draak vecht dan win ik altijd, terwijl een ice troll soms mijn aars swoopt.
Knip. Kicken kan na 24 uur, en zeker NIET na 24 minuten
[ Voor 86% gewijzigd door PWM op 17-11-2011 22:17 ]
Later krijg je wat lastigere draken, zoals blood dragons en frost dragons. Die levelen dus wel met je mee.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:32:
Is het mogelijk om alleen de draken moeilijker te maken (monster tuning)? Er zijn monsters (zoals de ice troll) die al redelijk sterk zijn... Maar als ik tegen een draak vecht dan win ik altijd, terwijl een ice troll soms mijn aars swoopt.
Verwijderd
misschien ben je al te hoog lvl om bij hem te kunnen trainen, probeer het eens bij die archer in de thieves guild.
Mwah er zitten aardig wat bugs in die als er onder 'game breaking' verstaan wordt 'oneindig wachten tot een npc wat doet' en save games reloaden niet werkt... in de main quest line... Esbern.... meerdere malen aan het googlen gegaan om uit te vinden hoe je bepaalde dingen moet/kunt forceren/fixen.. Zit nu op ~45 uur speeltijd waarvan zeker 4+ uur google tochten om quests te fixen. Ook als 1 van de main quest npc's niets zegt/subs niet te lezen zijn dat is ook jammer.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:35:
[...]
Mwoah. 3 weken geleden kwam Lord of the Rings War in the North uit. Dat heeft nog redelijke reviews gekregen, maar dat spel had zoveel bugs dat het onspeelbaar was. Ik ben in 1 playthrough 3 gamebreaking bugs tegen gekomen. Die zouden verholpen kunnen worden met een normaal savegame systeem, maar dat was er niet. Met heel veel workarounds kon ik verder komen, maar dat is sowieso niet mogelijk voor xbox/ps users.
Kortom, je eerste statement is zwaar overdreven. Zeker omdat het allemaal kleine bugs zijn. Zijn ze vervelend en lelijk? Absoluut. Breken ze het spel (als in: je kan niet verder)? Nee.
De bugs zijn klote, zeker waar. Maar het is absoluut niet dramatisch als je stelt. En als je nog nooit eerder een spel hebt gezien met zoveel bugs moet je meer gamen.
Diegene die Oblivion(ik niet vond er geen zak aan) gespeeld hebben weten de meeste commands nog wel iets met : SetstageMSXXStart X (X = nummer). Als ik daar niet achter gekomen was had ik nu wel klaar geweest met Skyrim als in gestopt...
Voorderest ben ik buiten wat npc's die de vogeltjes dans doen, draken die eerst skellet zijn en ineens weer skin krijgen en niet verdwijnen weinig boeiends tegen gekomen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Heb ik helemaal geen last van. Ik focus me op destruction, conjuration en een beetje praktische restauration. De spells die ik wil hebben kosten me tot nu toe rond de 300g per stuk, maar na 1 dungeon heb ik zo 500g er bij, dus... Vond het in Oblivion lastiger. Daar moest ik echt met bijv. alchemy aan de slag. Hier laat ik dat bewust nog even liggen. Focus me echt op het levelen met de magic spells en daardoor ben ik bijv. destruction lvl 40 en overall lvl 9. Goeie combi om je vijanden het extreem lastig te maken.OxTox schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:31:
Ik denk het ook inderdaad, Faendal kan maar tot een laag level archery trainen. Hij is de laagst opgeleide archerVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:33:
[...]
misschien ben je al te hoog lvl om bij hem te kunnen trainen, probeer het eens bij die archer in de thieves guild.
Koken?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Neuh, het aantal perks in restauration laat ik laag, omdat ik in de praktijk de wards niet gebruik en de healing maar beperkt nodig is wanneer je conjuration goed aanpakt.
Ok, thanks beiden.EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:37:
[...]
Ik denk het ook inderdaad, Faendal kan maar tot een laag level archery trainen. Hij is de laagst opgeleide archer
Koken is meer mijn real life dingetje.
Heb nog niet echt het nut gevonden voor al die groenten en fruit in het spel.
handig in het geval je potions opraken?Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:45:
Koken is meer mijn real life dingetje.
Om het kwartje maar ff te laten vallen, wat jij bedoelt heet restOration, restAUration heeft met eten te maken.Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:39:
[...]
Neuh, het aantal perks in restauration laat ik laag, omdat ik in de praktijk de wards niet gebruik en de healing maar beperkt nodig is wanneer je conjuration goed aanpakt.
Grappen moet je nooit vertellen. Ook wanneer je uitgelokt wordt om het te doen omdat het slachtoffer net doet alsof zijn neus bloedSnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:48:
[...]
Om het kwartje maar ff te laten vallen, wat jij bedoelt heet restOration, restAUration heeft met eten te maken.Maw, het was een grap.
Wat doet een appel? +5 health? Daar doe je het toch niet voor?De_Bastaard schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:46:
[...]
handig in het geval je potions opraken?
Ja maar dan blijft 'ie het fout zeggen. En ik ben een grammar nazi.Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:49:
[...]
Grappen moet je nooit vertellen. Ook wanneer je uitgelokt wordt om het te doen omdat het slachtoffer net doet alsof zijn neus bloed
Nouja, ik zit heel soms wel eens midden in een fight en dan mis ik wat potionsKaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:50:
[...]
Wat doet een appel? +5 health? Daar doe je het toch niet voor?
Ik vind food over het algemeen nogal nutteloos. Het weegt meer dan potions en healt voor minder...Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:50:
[...]
Wat doet een appel? +5 health? Daar doe je het toch niet voor?
daarom moet je er toch ook potions van maken?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Hierover gesproken, ik zit vaak zonder potions... hoe doen jullie dat? Alles zelf maken, of hebben jullie potion winkels gevonden die ik heb gemist?De_Bastaard schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:57:
[...]
Nouja, ik zit heel soms wel eens midden in een fight en dan mis ik wat potionsOok heb ik niet de kans om mijn fast healing spell te draaien en dan draait het dus meestal wel uit op een megalading aan worters/appels en zalm te eten
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat kon in Oblivion, maar niet in Skyrim.superwashandje schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:58:
Van food? Potions maak je van ingredientssuperwashandje schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:58:
Veel eten kun je in de kookpot stoppen om het beter te maken, met zout en kruiden etc.
Saai... Je zou verwachten dat Lydia dat voor je zou doen. Gaat ze gelijk omhoog in haar restauration skill.SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:01:
Veel eten kun je in de kookpot stoppen om het beter te maken, met zout en kruiden etc.
Lol!Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:02:
[...]
Saai... Je zou verwachten dat Lydia dat voor je zou doen. Gaat ze gelijk omhoog in haar restauration skill.
Nee koken is zonde van je tijd, al het voedsel dat je kunt maken zuigt in vergelijking met potions.
Misschien kun je Lydia opdragen te koken. Nog niet geprobeerd.Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:02:
[...]
Saai... Je zou verwachten dat Lydia dat voor je zou doen. Gaat ze gelijk omhoog in haar restauration skill.
Verwijderd
Jammer dat het niet in het begin zo is. De eerste draak boven helgen is bijna mythisch zo sterk: 20man die constant pijlen vuren, dan 3 of 4 mages die tekeer gaan met spells... Zo stel ik mij een draak voor... En toen ging ik tegen een draak vechten: 15 hits en hij was om.Gwildor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:32:
[...]
Later krijg je wat lastigere draken, zoals blood dragons en frost dragons. Die levelen dus wel met je mee.

Verwijderd
als je trouwt maakt ze elke dag een maaltijd voor je =)SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:04:
[...]
Misschien kun je Lydia opdragen te koken. Nog niet geprobeerd.
food kan best goede effects hebben.EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:00:
[...]
Van food? Potions maak je van ingredientsFood kun je weinig mee.
http://www.flesheatingzip...cooking-recipes-and-tips/
/edit
YouTube: Tasting Tamriel - The Elder Scrolls V: Skyrim
[ Voor 15% gewijzigd door D-rez op 17-11-2011 16:08 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Zet je moeilijkheidsgraad omhoog naar expert/whatever de hoogste is wanneer je een draak ziet,Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:05:
[...]
Jammer dat het niet in het begin zo is. De eerste draak boven helgen is bijna mythisch zo sterk: 20man die constant pijlen vuren, dan 3 of 4 mages die tekeer gaan met spells... Zo stel ik mij een draak voor... En toen ging ik tegen een draak vechten: 15 hits en hij was om.Grote domper.
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
staat ie al..:PBensimpel schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:06:
[...]
Zet je moeilijkheidsgraad omhoog naar expert/whatever de hoogste is wanneer je een draak ziet,
Staan niet echt spectaculaire dingen tussen. Potions zijn in alle opzichten beter.D-rez schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:05:
[...]
food kan best goede effects hebben.
http://www.flesheatingzip...cooking-recipes-and-tips/
spoiler:
Ik kwam gisteren een paar gastjes tegen omhoog de berg op nadat je je eerste 'shout' hebt gekregen.. die vroegen mij of ik bier wilde drinken met ze, een bepaald type.. iets met bijen.. Nu heb ik geantwoord met 'Ik heb een ander type bier bij me...' vervolgens werden zij pissed op mij en willen niet meer met mij praten.
Reloaden? Dan moet ik ~10 minuten opnieuw doen...
10 HELE minuten?? ik zou hier even wachten op alle mogelijke manieren om die 10 minuten te omzeilen!.dacken schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:
spoiler:Ik kwam gisteren een paar gastjes tegen omhoog de berg op nadat je je eerste 'shout' hebt gekregen.. die vroegen mij of ik bier wilde drinken met ze, een bepaald type.. iets met bijen.. Nu heb ik geantwoord met 'Ik heb een ander type bier bij me...' vervolgens werden zij pissed op mij en willen niet meer met mij praten.
Bedoelen ze misschien mead? Dat wordt van honing gemaakt.dacken schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:
spoiler:Ik kwam gisteren een paar gastjes tegen omhoog de berg op nadat je je eerste 'shout' hebt gekregen.. die vroegen mij of ik bier wilde drinken met ze, een bepaald type.. iets met bijen.. Nu heb ik geantwoord met 'Ik heb een ander type bier bij me...' vervolgens werden zij pissed op mij en willen niet meer met mij praten.
part of the gamedacken schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:
Wil gewoon weten of het boeiend is.. meer niet hoor.Alcmaria schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:11:
[...]
10 HELE minuten?? ik zou hier even wachten op alle mogelijke manieren om die 10 minuten te omzeilen!.
10 Minuten is niks in deze gamedacken schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:
Ik denk dat ik zojuist 30 uur skyrim kwijt ben geraakt.. Ik dacht een nieuw char te maken om te testen hoe een archer is, dat geprobeerd en wil nu verder met m'n main char, maar nu kan ik nergens de save loaden.. Kan de save ook niet terug vinden in de map
Iemand anders dit probleem ook op de PC? Ben ik echt m'n char kwijt?

Ja, dieEnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:12:
[...]
Bedoelen ze misschien mead? Dat wordt van honing gemaakt.
Dat is natuurlijk een non-argument. Vroeger werd er ook een gat in je hoofd geboord wanneer je hoofdpijn had.Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:13:
[...]
Bovendien moest je vroegah gewoon overnieuw beginnen.
Verwijderd
Ze waren bij mij totaal ergens anders en werden niet pissed off... Ik kreeg 1 zo'n biertje en ze liepen verder.dacken schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:

Ik heb het overgeslagen, werd een minuut later door een groep bandits dood gemept. Reload, en toen stonden ze niet meer op dezelfde plek. De bandits stonden er nog wel, maar was nu beter voorbereiddacken schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:
Met andere woorden: Ook al reload je, er is een kans dat je ze niet meer tegen komt want ze staan niet 'fixed' op die locatie.
Ben eergister opnieuw beginnen na +- 12 uur omdat ik mijn character toch niet helemaal mijn ding vonddacken schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:

Moet wel zeggen dat ik het begin van het spel toch maar een beetje traag vind om een of andere reden. Naar die greybeards en dergelijke. 1x was ruim genoeg, 2e keer baalde ik toch wel dat ik weer die berg op moest etc etc. Daarna begint meer het ''vrije'' avontuur voor mijn gevoel
Nou vind het eigenlijk best wel verwend dat je voortdurend kan saven. De game kan op die manier nooit echt fout aflopen.EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:14:
[...]
Dat is natuurlijk een non-argument. Vroeger werd er ook een gat in je hoofd geboord wanneer je hoofdpijn had.
Bij elke goede game kan je saven wanneer je wilt, we leven niet meer in de 80er jaren.Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:18:
[...]
Nou vind het eigenlijk best wel verwend dat je voortdurend kan saven. De game kan op die manier nooit echt fout aflopen.
Stackt food niet met potions? dan is het iig nog handig(ish) 100magick + 25% incr voor 720 sec is vrij nice voor mijn sneaking/bow/dagger figuurtjeEnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:09:
[...]
Staan niet echt spectaculaire dingen tussen. Potions zijn in alle opzichten beter.
Verwijderd
Erhm quick travel?6pack15 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:18:
[...]
Ben eergister opnieuw beginnen na +- 12 uur omdat ik mijn character toch niet helemaal mijn ding vond. Voor een spel van zo'n immense grootte is 12 uur niks (beter dan hierachter komen na 100 uur). Laat staan 10 minuten
.
Moet wel zeggen dat ik het begin van het spel toch maar een beetje traag vind om een of andere reden. Naar die greybeards en dergelijke. 1x was ruim genoeg, 2e keer baalde ik toch wel dat ik weer die berg op moest etc etc. Daarna begint meer het ''vrije'' avontuur voor mijn gevoel
Resident Evil.. Nuff said..EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:19:
[...]
Bij elke goede game kan je saven wanneer je wilt, we leven niet meer in de 80er jaren.
Klote typmachines
Dat vind ik één van de coolste dingen van het spel. Het voelt echt alsof je er geen control op hebt en die NPC's hun eigen leven leiden. Zo was ik op zoek naar een quest-giver. Alle logische plekken gezocht. Kom ik in mijn eigen kamertje om wat gear af te leveren. Zit ie daar in de stoel op me te wachten.XyritZz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:15:
[...]
Met andere woorden: Ook al reload je, er is een kans dat je ze niet meer tegen komt want ze staan niet 'fixed' op die locatie.
Vervolgens loop ik naar buiten. Wordt ik aangevallen door 3 thugs die in opdracht naar me toe zijn gestuurd. Het voelt heel levend aan.
Ik denk het wel. Ik neem food nooit mee, kost teveel gewicht voor te weinig effect.Rmg schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:19:
[...]
Stackt food niet met potions? dan is het iig nog handig(ish) 100magick + 25% incr voor 720 sec is vrij nice voor mijn sneaking/bow/dagger figuurtje
Was misschien niet duidelijk
Ik neem alleen alle alcoholische versnaperingen mee om in mijn slaapkamer rond te strooien voor de sfeerEnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:21:
[...]
Ik denk het wel. Ik neem food nooit mee, kost teveel gewicht voor te weinig effect.
WEBN & chill (@IBKR)
Hoe, wanneer die opnieuw begint? Je moet eerst de plek discovered hebben om te fast travelen.
Maar, ik ben het totaal niet eens met 6pack15. De game begint totaal niet traag en ja, ze gaan er niet van uit dat je gelijk binnen ~10 uur een nieuwe character begint.
Verwijderd
Ja: 1x de trap op en dan ben je klaar om quick travel te gebruiken.Noq schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:22:
[...]
Hoe, wanneer die opnieuw begint? Je moet eerst de plek discovered hebben om te fast travelen.
Maar, ik ben het totaal niet eens met 6pack15. De game begint totaal niet traag en ja, ze gaan er niet van uit dat je gelijk binnen ~10 uur een nieuwe character begint.
Verwijderd
zo had ik al heel lang de quest: talk to the companions open staan, die normaal altijd in whiterun zitten. Ben ik voor een dark brotherhood kill contract bezig; dus ik ren mooi op dat pijltje af om hem te slopen, bleek het een companion te zijn en mijn target stond er een stuk achter (in de buurt van markarth).Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:20:
[...]
Dat vind ik één van de coolste dingen van het spel. Het voelt echt alsof je er geen control op hebt en die NPC's hun eigen leven leiden. Zo was ik op zoek naar een quest-giver. Alle logische plekken gezocht. Kom ik in mijn eigen kamertje om wat gear af te leveren. Zit ie daar in de stoel op me te wachten.
Vervolgens loop ik naar buiten. Wordt ik aangevallen door 3 thugs die in opdracht naar me toe zijn gestuurd. Het voelt heel levend aan.
Ik denk dat je het over mij hebt? haha. Mja misschien heb je ook wel gelijk, ik ben niet echt de aangewezen persoon om de ''magische trap van 7000 treden'' op te klimmen (met onheilspellend gedonder en gedrum op de achtergrond). Ik zie het meer als een lange trap met een wolf en een trolNoq schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:22:
[...]
Maar, ik ben het totaal niet eens met DreamCatchers. De game begint totaal niet traag en ja, ze gaan er niet van uit dat je gelijk binnen ~10 uur een nieuwe character begint.
Verwijderd
Ah, nee. Dan heb je idd pech.6pack15 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:21:
[...]
Was misschien niet duidelijk, maar ik bedoelde voor de tweede keer die berg op in mijn nieuwe spel. Ik neem aan dat je niet kan quicktravellen naar onbezochte locaties?
Ik ben 3x dood gegaan door die ice troll boven op die berg. Na de 3e keer ben ik gewoon voorbij alle monsters gerend en was ik redelijk snel boevn.
Verwijderd
Ben ik de enige hier op dit topic die al Imperial speelt?
Is toch fijn als een Imperial Archer/Battlemage met alvast die Heal spell.
Enige wat ik de Nord als voordeel vind hebben is dat ze 50%Cold resistance hebben.
En dat sommige mensen je toch anders aankijken ,aangezien je toch soort van de vijand ben.
Is toch fijn als een Imperial Archer/Battlemage met alvast die Heal spell.
Enige wat ik de Nord als voordeel vind hebben is dat ze 50%Cold resistance hebben.
En dat sommige mensen je toch anders aankijken ,aangezien je toch soort van de vijand ben.
Mm.. dat probleem had ik dan weer niet. Moet wel zeggen dat ik eerst na de ''intro'' grot meteen die embershard mine rechts daarvan clear en in riverwood ook meteen die quest activeer voor die gestolen claw. Misschien dat je dan al zodanig bent gelevelled dat die trol sneller deauwd gaat.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:25:
[...]
Ah, nee. Dan heb je idd pech.
Ik ben 3x dood gegaan door die ice troll boven op die berg. Na de 3e keer ben ik gewoon voorbij alle monsters gerend en was ik redelijk snel boevn.
Verwijderd
Beiden quests die ik pas daarna gedaan heb.6pack15 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:27:
[...]
Mm.. dat probleem had ik dan weer niet. Moet wel zeggen dat ik eerst na de ''intro'' grot meteen die embershard mine rechts daarvan clear en in riverwood ook meteen die quest activeer voor die gestolen claw. Misschien dat je dan al zodanig bent gelevelled dat die trol sneller deauwd gaat.
Het leuke en fijne aan deze game (alle TES volgens mij) dat als je een quest doet, en je komt vervolgens aan bij een fort ofzo (of waar de marker je ook maar heen brengt).. je niet een filmpje te zien krijgt van, 'nu gaat het beginnen' of, wat er te wachten staat... bij alle singleplayers heb je dit wel, en nu heb ik meer een gevoel van, "wat ga ik tegen komen?" heerlijk, en maakt de gameplay behoorlijk realistisch IMHO! (ook al is het een fantasy verhaal)
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
je hoort het alleen precies aan de muziekVis schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:32:
Het leuke en fijne aan deze game (alle TES volgens mij) dat als je een quest doet, en je komt vervolgens aan bij een fort ofzo (of waar de marker je ook maar heen brengt).. je niet een filmpje te zien krijgt van, 'nu gaat het beginnen' of, wat er te wachten staat... bij alle singleplayers heb je dit wel, en nu heb ik meer een gevoel van, "wat ga ik tegen komen?" heerlijk, en maakt de gameplay behoorlijk realistisch IMHO! (ook al is het een fantasy verhaal)
Heb Skyrim nu sinds gisterenmiddag.
En Poeh hey, wat een vette game is dit na pas een uurtje of 2/3 gamen.
Ik ben het forum even aan het doorlezen en veel woorden die ik niet/nog niet snap.
Lekker met men knuppel en men vuurballen door de wildernis crossen.
Nooit Oblivion gespeeld en bevalt mij goed.
En Poeh hey, wat een vette game is dit na pas een uurtje of 2/3 gamen.
Ik ben het forum even aan het doorlezen en veel woorden die ik niet/nog niet snap.
Lekker met men knuppel en men vuurballen door de wildernis crossen.
Nooit Oblivion gespeeld en bevalt mij goed.
Ja ok... maar geluid is anders als beeld...Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:33:
[...]
je hoort het alleen precies aan de muziek
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
ik ben nu bij de party van de home quest maar als ik me gear terug krijg krijg ik geen wapens op armor hoe kan dit? ik kan nu nooit die guards verslaan
Ik ben een high elf speel als pure mage dus gebruik puur enkel magie geen enkel zwaard of wat dan ook. Moet zeggen dit bevalt me erg goed! Ben nu lvl 19 en stop al mijn perks in destruction en conjuration (ook twee in restoration voor halve mana healen en stamina healen). Soms voelt deze manier van spelen wel overpowerd aan. Spells doen echt veel damage heb nu in totaal een stuk of 30 spells.
Ik moet alleen nog naar de greybeards toe. Ik dwaal steeds af van quests. Zo was ik wat quests aan het oplossen en wordt ik in een keer uitgedaagt tot een drink wedstrijd. Ik denk kom maar op! Na 3 pintjes had ik gewonnen maar werd het beeld zwart en werd ik wakker in Maraketh(of iets hoe je dat schrijft) helemaal aan de andere kant van de map! Daar meteen alle quests gedaan.
Heeft hier al iemand alle 8 de dragon priest masks? Ik was aan het rondlopen en kwam een draak tegen, ondertussen dat ik deze aan het bevechten was sprong er nog een van de 8 dragonpriests uit een doos! Heb er wel 45min. Over gedaan om ze allebei te doden! (was toen nog geen of net lvl 10).
Wat is dit spel gaaf zeg!!
Ik moet alleen nog naar de greybeards toe. Ik dwaal steeds af van quests. Zo was ik wat quests aan het oplossen en wordt ik in een keer uitgedaagt tot een drink wedstrijd. Ik denk kom maar op! Na 3 pintjes had ik gewonnen maar werd het beeld zwart en werd ik wakker in Maraketh(of iets hoe je dat schrijft) helemaal aan de andere kant van de map! Daar meteen alle quests gedaan.
Heeft hier al iemand alle 8 de dragon priest masks? Ik was aan het rondlopen en kwam een draak tegen, ondertussen dat ik deze aan het bevechten was sprong er nog een van de 8 dragonpriests uit een doos! Heb er wel 45min. Over gedaan om ze allebei te doden! (was toen nog geen of net lvl 10).
Wat is dit spel gaaf zeg!!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Verwijderd
Had je alleen maar auto-saves? Dan ben je het inderdaad kwijt.Dekay schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:13:
Ik denk dat ik zojuist 30 uur skyrim kwijt ben geraakt.. Ik dacht een nieuw char te maken om te testen hoe een archer is, dat geprobeerd en wil nu verder met m'n main char, maar nu kan ik nergens de save loaden.. Kan de save ook niet terug vinden in de mapIemand anders dit probleem ook op de PC? Ben ik echt m'n char kwijt?
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Diplomatic_Immunitybuster01 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:35:
ik ben nu bij de party van de home quest maar als ik me gear terug krijg krijg ik geen wapens op armor hoe kan dit? ik kan nu nooit die guards verslaan
Speel precies hetzelfde, al ben ik nog maar lvl 9. Ook high elf.Tiwazz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:35:
Ik ben een high elf speel als pure mage dus gebruik puur enkel magie geen enkel zwaard of wat dan ook. Moet zeggen dit bevalt me erg goed! Ben nu lvl 19 en stop al mijn perks in destruction en conjuration (ook twee in restoration voor halve mana healen en stamina healen). Soms voelt deze manier van spelen wel overpowerd aan. Spells doen echt veel damage heb nu in totaal een stuk of 30 spells.
Geen enkele moeite met de moeilijkheidsgraad. Schijnbaar is dit de way to go!
Ik vind de moeilijkheidsgraad ook wel oke maar soms heb ik het gevoel dat ik al wel heel krachtig ben. Zo had ik met wat backpeddelen op lvl 9 al een aantal giants en een paar mamoeten gedood. Vind dit wel het leukst spelen de spells zijn zo vet! En wat iedereen zegt dat je dan veel zonder magicka zit is pure onzin, high elf heeft namelijk ook een kracht highborn genaamt (kan je activeren als een shout) en dan regenerate deze 60sec. Lang je magicka, hèèl snel. Zo heb je eigenlijk voor ieder gevecht wel magicka.Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:39:
[...]
Speel precies hetzelfde, al ben ik nog maar lvl 9. Ook high elf.
Geen enkele moeite met de moeilijkheidsgraad. Schijnbaar is dit de way to go!
Mocht het zo zijn dat ik toch zonder zit heb ik altijd noh een ebony bow die 22 damage doet
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Vraagje over Dragonpriests, wanneer kom je die gasten tegen? In de main quest of moet je ze zelf opzoeken voor een sidequest?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.