Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 10:16
anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:10:
[...]
Een heel forum? Een topic zou kunnen, maar aan de andere kant: Waarom? Bij Oblivion/Fallout/Fallout New Vegas hebben we het ook gewoon binnen het topic gehouden.
Ik bedoelde ook topic ;-) omdat ik denk dat er een wilt groei komt van mods en dan kunnen we hier op tweakers de must have mods en crappy ones bespreken. Het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eperium schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:13:
[...]

Ik bedoelde ook topic ;-) omdat ik denk dat er een wilt groei komt van mods en dan kunnen we hier op tweakers de must have mods en crappy ones bespreken. Het is maar een idee.
En het is ook geen slecht idee! Maar je kan je afvragen of zoveel verschillende topics wel handig is, de vuistregel (voor zover ik weet) is 'zo min mogelijk wildgroei aan topics'. Het helpt ook om verwarring te voorkomen. Er zijn nu al 2 Skyrim-topics en zelfs die lopen af en toe door elkaar heen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 21:09
Of je vraagt de topic starter even om een aantal mods in de startpost te plaatsen.
Dan kunnen daar alle mod info/links in verzameld worden.
Ik denk namelijk niet dat er genoeg gespreksstof is voor een Skyrim Mod topic.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 10:16
SpitfireNL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:17:
Of je vraagt de topic starter even om een aantal mods in de startpost te plaatsen.
Klinkt ook goed! Ben vooral benieuwd of de Epics van het filmpje een mod gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik denk dat dat alleen maar meer zal worden.

Er zijn bijv al zoveel ENB configs, dat ik bijvoorbeeld echt bij god niet zou weten welke nu echt "goed" is, en welke gewoon oversaturated is.

Binnenkort komen er waarschijnlijk ook veel city mods en nog meer character mods, waarbij er ongetwijfeld gekozen moet gaan worden voor de ene of de andere mod.
Een mod topic lijkt me dan wel handig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Lijkt me niet dat een mod topic echt handig is. Als er een mod topic wordt geopend gaat dit topic plat, omdat er over een tijdje toch niet echt iets zinnigs meer gezegd kan worden over het originele spel... Ik zie het probleem niet zo, hebben er mensen bezwaar tegen dat er in dit topic over mods gepraat wordt?
Daar ben ik het ook zeker mee eens, alhoewel ik verwacht dat de mods absoluut wel voldoende gespreksstof opleveren voor een apart topic, maar dat dit topic en het eventuele nieuwe mod topic samen juist weer niet voldoende gespreksstof op zullen leveren voor twee aparte topics...

Edit:
Nu we het toch over mods hebben, iemand deze al geprobeerd. Lijkt me echt zeer vet, maar ik heb nog niet de tijd gehad om eens goed te testen wat die waard is.

[ Voor 11% gewijzigd door Bansheeben op 10-02-2012 16:56 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me voorstellen dat console-spelers niet zo zitten te wachten op 10.000 posts over mods, die PC-only zijn. Tegelijkertijd is afsplitsen van console- en PC-versies niet wenselijk omdat "vanilla-skyrim-discussies" wel voor beide groepen relevant zijn. Dan is een "vanilla skyrim" / mods splitsing wenselijker.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dat begrijp ik wel, maar waar hebben de console spelers het dan wel over. Zie niet echt vaak discussies over de console versies :?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik vind wel dat de startpost wel dingen mist bijvoorbeeld tip & trics?
ik kwam namelijk net erachter dat elk shout 3 keer moet unlocken 8)7
terwijl ik de spel al een maand speel :o .
of welke mods die je moet downloaden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dan kan je dus net zo goed de hele handleiding erin zetten 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op Steam hebben ze een paar kleine aanpassingen in de workshop gedaan. Het is nu ook mogelijk om te zoeken. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:54:
Zijn er hier andere die wel aan de controller hebben kunnen wennen en er al goed mee om kunnen gaan? Wen je er aan of blijven deze problemen die ik hier boven heb omschreven en gaan ze niet weg?
Ik moest even zoeken waar wat zat, maar had er verder geen problemen mee. Ik heb Fallout toendertijd op een geleende Xbox gespeeld en later zelf op de PC, maar met Skyrim en controller voelt het niet veel anders.

Ik herken die problemen niet en vind de UI zelfs veel intuïtiever met een controller (en niet irritant, in plaats van behoorlijk).
anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:17:
Er zijn nu al 2 Skyrim-topics en zelfs die lopen af en toe door elkaar heen.
Van mij mag dat problemen topic ook prima hier, het is niet alsof dat zo hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Bansheeben schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:49:

Edit:
Nu we het toch over mods hebben, iemand deze al geprobeerd. Lijkt me echt zeer vet, maar ik heb nog niet de tijd gehad om eens goed te testen wat die waard is.
Ik heb even het filmpje ervan op youtube gekeken, net als de wild en civilization .. maar deze mod + die andere 2 voegen in mijn ogen echt veel toe aan de game ( nog niet getest ). maar in de filmpjes merk je wel dat het heel veel geluiden toevoegd die er eigenlijk gewoon in hadden moeten zitten ! het tikken van de regen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Inderdaad, dat denk ik ook. Ik had overigens nog niet eens door dat er ook een civilization en wild deel bij gaat komen. Ik had alleen het filmpje gekeken wat erbij zat en was meteen verkocht :)
Ook best wel awesome trouwens dat je nu de wind kunt horen gieren en fluiten bij deuren in de buurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bulletrene schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:52:
Ik heb even het filmpje ervan op youtube gekeken, net als de wild en civilization .. maar deze mod + die andere 2 voegen in mijn ogen echt veel toe aan de game ( nog niet getest ). maar in de filmpjes merk je wel dat het heel veel geluiden toevoegd die er eigenlijk gewoon in hadden moeten zitten ! het tikken van de regen bijv.
Ziet er goed uit. Zijn die andere ook uit de Workshop te downloaden? De auteur heeft er maar één geupload en ik zie ze ook niet via de search.

Ik zou nu al bijna zeggen dat vanilla Skyrim zuigt, met alle dingen die verzonnen zijn :p

Edit: o, blijkbaar nog niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

@Camacha
Daar zijn ze nog mee bezig denk ik. De mod is overigens gemaakt door dezelfde persoon die ook de oblivion sound overhaul heeft gedaan, als je die kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat die binnen afzienbare tijd ook in de Workshop verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:07:
[...]

Ik neem aan dat die binnen afzienbare tijd ook in de Workshop verschijnen?
Dat weet ik niet, dat hangt van de modder af. Niet alle modders zjin even happig op de Workshop.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:11:
Dat weet ik niet, dat hangt van de modder af. Niet alle modders zjin even happig op de Workshop.
True, maar het lijkt me dat als één variant verschijnt, er ook meer zouden moeten verschijnen.

Overigens hoop ik wel dat e.e.a. niet weer leidt tot fragmentatie van de modscene, dat is nu juist datgeen wat we niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:15:
[...]

True, maar het lijkt me dat als één variant verschijnt, er ook meer zouden moeten verschijnen.
Dat Sounds of Nature is van een andere maker als Sounds of Skyrim.
Overigens hoop ik wel dat e.e.a. niet weer leidt tot fragmentatie van de modscene, dat is nu juist datgeen wat we niet kunnen gebruiken.
Ach, daar doe je niets aan, dat heb je altijd.
Sowieso heb je grote kans dat je bepaalde mods van buiten de Workshop vandaan zal moeten vissen.
Mods met installatiescripts, bijv. al zullen er ook scriptloze versies worden aangeboden op de Workshop, ik geloof dat SkyUI zonder script (gewoon default settings) ook op de Workshop staat. Maar Realistic Water Textures en Deadly Dragons zie ik er niet tussenstaan, maar dat kan later nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorzie alweer een zee aan problemen als je de Sweatshop gaat combineren met NMM :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:15:
[...]
Dat lost zichzelf wel op denk ik. Als twee grote teams eenzelfde soort mod maken, zullen ze elkaar echt niet in de weg gaan zitten. Het is tenslotte non-profit. Dat zie je overigens nu al gebeuren met die tytanis mod, die ik overigens zelf niet gebruik, maar ze zijn met 3 teams tegelijk bezig aan een mod, zo blijkt uit de description.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:32:
Ik voorzie alweer een zee aan problemen als je de Sweatshop gaat combineren met NMM :p
Oh, nee hoor, is prima te doen :) Aan te raden zelfs, denk ik (als een mod alleen op SW staat that is, anders kan je het beter van Nexus, PES of elders vandaan plukken)..

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:34:
Oh, nee hoor, is prima te doen :) Aan te raden zelfs, denk ik.
Je kan dus gewoon via Steam pakken wat je leuk vindt en vervolgens NMM er nog eens overheen plempen wat niet te krijgen is? Klinkt goed, als ik NMM ooit weer aan de praat heb gaat dat zeker van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Die hebben inderdaad geen last van elkaar. Ik vind het alleen jammer dat je met de sweatshop alle mods die je niet meer wilt gebruiken, handmatig moet verwijderen als je niet wilt dat ze schijfruimte innemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:38:
Die hebben inderdaad geen last van elkaar. Ik vind het alleen jammer dat je met de sweatshop alle mods die je niet meer wilt gebruiken, handmatig moet verwijderen als je niet wilt dat ze schijfruimte innemen...
Dat is inderdaad wel een nadeel. Ik hoop dat ze dat nog gaan veranderen, want ze zijn duidelijk nog stevig bezig met het hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Die zoekfunctie had er inderdaad wel vanaf het begin in gemogen 8)7 Maar goed, Bethesda werkt blijkbaar door trial and error. Uiteindelijk, na zeshonderdduizend pogingen, komt er een final product van de loopband dat goed werkt. Ze zijn ook bij de HD texture pack weer slordig geweest, want al de brandende houtblokken stralen opeens een hele felle oranje gloed uit, die je niet verwacht van een brandend houtblok... Wachten op de patch dus maar weer :')
Is overigens wel een beetje mierenneuken natuurlijk :)

[ Voor 79% gewijzigd door Bansheeben op 10-02-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:37:
[...]

Je kan dus gewoon via Steam pakken wat je leuk vindt en vervolgens NMM er nog eens overheen plempen wat niet te krijgen is?
Ja, in principe moet dat prima lukken, mits je de esp's aangevinkt hebt (als ze al aangevinkt sontden zullen ze in NMM ook aangevinkt zijn).

Beetje tech-verhaaltje:
Al is het waarschijnlijk aan te raden om de bsa's (de 'zipjes') die van de Workshop afkomen uit te pakken vanwege een enorm onzinnige manier waarop een vorm van load order wordt toegepast. Het is namelijk zo dat de load order alfabetisch bepaald wordt. Dus als je 2 mods hebt (een van 4 maanden oud Greattextures.bsa en eentje van vandaag Beautifultextures.bsa) die bijvoorbeeld allebei een bepaalde texture wijzigen dan wordt de mod die het verste in het alfabet staat als laatste geladen, dus ondanks dat Beautifultextures.bsa nieuwer is zal de texture van Greattextures.bsa geladen worden.
Als je de bsa's uitpakt heb je meer controle over je load order en welke mod prioriteit heeft over een andere
.
Nu zal dit in de meeste gevallen niets uitmaken, maar als je meerdere mods begint te hebben en dan ook nog mods die hetzelfde veranderen dan kan dat dus issues geven of ervoor zorgen dat je mods helemaal niet verschijnen in je spel.
Bansheeben schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:39:
Wachten op de patch dus maar weer :')
Volgens mij is daar al een unofficial patch voor, er schort namelijk wel meer aan de HD Pack (filepaden die niet kloppen en meer van dat soort foutjes).
Edit: HD Textures DLC Fix

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:50:
Beetje tech-verhaaltje:
Al is het waarschijnlijk aan te raden om de bsa's (de 'zipjes') die van de Workshop afkomen uit te pakken vanwege een enorm onzinnige manier waarop een vorm van load order wordt toegepast. Het is namelijk zo dat de load order alfabetisch bepaald wordt. Dus als je 2 mods hebt (een van 4 maanden oud Greattextures.bsa en eentje van vandaag Beautifultextures.bsa) die bijvoorbeeld allebei een bepaalde texture wijzigen dan wordt de mod die het verste in het alfabet staat als laatste geladen, dus ondanks dat Beautifultextures.bsa nieuwer is zal Greattextures.bsa geladen worden.
Als je de bsa's uitpakt heb je meer controle over je load order en welke mod prioriteit heeft over een andere.
Nu zal dit in de meeste gevallen niets uitmaken, maar als je meerdere mods begint te hebben en dan ook nog mods die hetzelfde veranderen dan kan dat dus issues geven of ervoor zorgen dat je mods helemaal niet verschijnen in je spel.
Nu, dit is precies het eerste wat bij me opkwam toen ik hoorde dat ze dit gingen doen. Ik speel al langer dan vandaag Bethesda's open gebeuren :p Echter, als je de load order niet op één of andere fatsoenlijke wijze aanpakt kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat je de boel gewoon helemaal niet fatsoenlijk hebt aangepakt. Juist dergelijke zaken maakten het altijd ingewikkeld als je er echt mee aan de slag ging en daar valt dan ook veel winst te halen, maar als je het alleen maar erger maakt schiet de community er alsnog niet veel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:50:
[...]
Volgens mij is daar al een unofficial patch voor, er schort namelijk wel meer aan de HD Pack (filepaden die niet kloppen en meer van dat soort foutjes).
Edit: HD Textures DLC Fix
Die heb ik inderdaad geïnstalleerd, samen met de commandline voor de skyrim.ini, maar het fixte de oranje houdblokken niet voor me. Misschien toch nog eens naar de load order in NMM kijken
Edit:
Ja, goed, laat maar... Heb er nog eens goed naar gekeken en misschien moet ik de volgende keer wel het volledige verhaal lezen ipv denken dat ik de rest wel weet :F

[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 11-02-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:08
Vinden jullie de HD textures DLC beter dan de 2k HD texture pack? Vandaag even met vannilla textures gespeeld terwijl ik anders altijd met 2k HD textures speel. Is toch echt wel een heel erg groot verschil.

edit: Wel erg goed filmpje met goeie muziek over bier in skyrim: http://www.escapistmagazi...und/5350-Nord-Mead-Skyrim

[ Voor 26% gewijzigd door AtlAntA op 11-02-2012 01:54 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ik gebruik ze allebei. Heb ze nog niet echt kunnen vergelijken, maar de HD texture pack van Bethesda zelf verbetert vooral de textures van items zoals schilden en tomaten ( :? ) terwijl Skyrim HD zich vooral op de landschappen en steden richt. Dus ik zou ze gewoon naast elkaar draaien, alhoewel daar wel een tweak in de skyim.ini file voor nodig is volgens mij. Zie hier hoe je de HD texture pack kunt gebruiken zonder de .esp's geselecteerd te hebben. Is overigens ook meteen een fix voor wat kleine bugs in de texture pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
<shameless plug>
Mag ik mijn allereerste mod hier aanbevelen:

SHARPE: Housecarls

Met deze mod zal je housecarl gewone kleding aantrekken als hij/zij in je huis is (elke housecarl doet dit slechts in het huis in de stad waar hij/zij vandaan komt). Als de housecarl het huis verlaat, zal hij/zij zijn of haar wapenrusting weer aantrekken.
</shameless plug>

[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-02-2012 03:29 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

XyritZz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:45:
[...]

Je hebt je oude savegame toch nog wel? Dan kun je volgens mij die mod gewoon herinstalleren, savegame laden en poef alles is terug. Was in Oblivion in ieder geval wel zo; die gaf netjes een lijst met mods die in je savegame worden gebruikt maar niet meer geïnstalleerd zijn.
damn wat gaat dit topic ineens hard :P

Maar jou oplossing heeft gewerkt, ik heb alles mee genomen, toen naar buiten. Via NMM de hideout eruit en via de workshop de nieuwe erin en alle zooi weer terug. Dankje! Was al ff bang dat ik veel opnieuw moest gaan doen...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bansheeben schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:19:
Ik gebruik ze allebei. Heb ze nog niet echt kunnen vergelijken, maar de HD texture pack van Bethesda zelf verbetert vooral de textures van items zoals schilden en tomaten ( :? ) terwijl Skyrim HD zich vooral op de landschappen en steden richt.
Ja, klopt. De High Res DLC zijn vooral items, kleding, wapens, etc. Van alles landschaptextures is er welgeteld één die vervangen wordt.
Dus ik zou ze gewoon naast elkaar draaien, alhoewel daar wel een tweak in de skyim.ini file voor nodig is volgens mij. Zie hier hoe je de HD texture pack kunt gebruiken zonder de .esp's geselecteerd te hebben.
Dat is sowieso handig om te doen.

Met de volgende reden:
De rangschikking van textures (of cells of lists of wat dan ook) die geladen wordt is als volgt (en bij conflicten wordt alleen de laatste wordt geladen):
* Officiële bsa's (bsa's zijn een soort 'zipjes' waar textures etc in zitten).
* Uitgepakte bsa's/Losse files
* Custom bsa's (welke met een esp worden ingeladen). En de volgorde hiervan is op alfabet (z wordt lader geladen dan a)
Via de Workshop zijn het custom bsa's, geïnstalleerd via mod managers (zoals BAIN of NMM) zijn het losse files.

Als je de high res packs via esp's laadt dan vallen ze in de laatste groep. Als je ze via de ini laadt dan worden ze als officiële bsa's ingeladen. Je kan begrijpen dat het een stuk handiger is om ze dus via de ini in te laden.
Congrats, leuke mod! :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 11-02-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij via STEAM geabonneerd op een mod en er wordt gezegd dat deze gedownload wordt de eerstvolgende keer dat ik het spel opstart. Tot nu toe een aantal keer gespeeld maar niets gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Infinchible

Woef!

De download zie je terug in de Skyrim Launcher. Als je het spel dus opstart zonder de launcher, daar waar je de opties en dergelijke kan instellen en data-files dan download het spel dus ook niets denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/k9z9qg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Infinchible schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:03:
De download zie je terug in de Skyrim Launcher. Als je het spel dus opstart zonder de launcher, daar waar je de opties en dergelijke kan instellen en data-files dan download het spel dus ook niets denk ik.
Klopt, als je buiten de launcher omgaat, dan heeft-ie geen kans om de mod te installeren.
Eenmaal geïnstalleerd kan je weer buiten de launcher om (als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren jullie worden bedankt. Ik had het op de manier gedaan zoals boven beschreven, maar had schijnbaar niet goed opgelet dat er ook een aanduiding is dat er gedownload wordt. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:01
anandus schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:18:
[...]
Klopt, als je buiten de launcher omgaat, dan heeft-ie geen kans om de mod te installeren.
Eenmaal geïnstalleerd kan je weer buiten de launcher om (als ik het goed heb).
Klopt, ik ga eenmaal "normaal" Skyrim opstarten om de mods te downloaden.
En dan start ik Skyrim op via Script Extender voor SkyUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-10 17:51
Was dit filmpje al voorbij gekomen? Erg leuke ideeen van de makers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een hele rits aan mods, stuk of 12. Spel wordt er niet langzamer van maar heel erg mooier wordt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:03

Dreanor

Joene

Ik ben zelf fan van mods die het spel suptiel verbeteren. Bijvoorbeeld de sounds of nature of better blood mods, welke geen grote spectaculaire veranderingen geven maar heel suptiel het spel gigantisch verbeteren.

Zo hou ik ook niet van (HD) textures die gewoon totaal out of place zijn, of nieuwe landschappen/natuur welke niet past op de plek/in het spel.

Totale reworks van bossen die dan wel binnen skyrim passen vind ik wel mooi.

Een van de weinige mods in Morrowind die ik had was de fletcher/archer mod, welke een pijlenkoker toevoegde en archer hood. Of in Fallout 3 de backpack mod. Gewoon van dit soort kleine mods die mij meer in het spel op laten gaan. XD

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:49:
Ik ben zelf fan van mods die het spel suptiel verbeteren. Bijvoorbeeld de sounds of nature of better blood mods, welke geen grote spectaculaire veranderingen geven maar heel suptiel het spel gigantisch verbeteren.
Dat is tegelijk ook het zwakke punt van veel mods: mensen hebben even de tijd nodig om te realiseren dat e.e.a. het meest immersive (het doel van de meeste mods) wordt als het je niet opvalt. Dat is iets dat pas komt met ervaring, de meeste modders hebben er een handje van in eerste instantie dingen te maken die nogal opvallen.

Veel HD mods hebben daar ook een beetje last van. Op zich zijn het stuk voor stuk best kekke plaatjes, maar als je ze allemaal bij elkaar plakt krijg je me een bak schreeuwerige plaatjes en dan werkt het gewoon niet meer. Typisch gevalletje kill your darlings; niet alle mooie zaken, goede ideëen of gave opzetten werken ook in het totaalplaatje. Het beste werk is in dit geval meestal het werk dat je helemaal niet ziet of opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je ziet het ook met weapon en armour mods, gigantisch veel die gewoon totaal niet in het spel passen en in feite nergens op slaan. Ik wacht op de goede mods die flink wat wapens en armour introduceren die bij het spel passen en die ook door NPC's gedragen kunnen worden zodat je ze ook op random vijanden tegen komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:41:
Je ziet het ook met weapon en armour mods, gigantisch veel die gewoon totaal niet in het spel passen en in feite nergens op slaan. Ik wacht op de goede mods die flink wat wapens en armour introduceren die bij het spel passen en die ook door NPC's gedragen kunnen worden zodat je ze ook op random vijanden tegen komt.
Armoury of Tamriel is een goed voorbeeld hoe het wél moet. Qua stijl past het goed in het spel, plus je komt het her en der tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Goh, ik ben dus niet de enige die 90% van de mods van matige tot zeer slechte kwaliteit vind. Zoals de zaken die hierboven worden genoemd of bijvoorbeeld mods die een nieuw ras introduceren, maar zwaar overpowered en een waslijst aan glitches. Helaas zeggen de ratings op dit moment nog niet zoveel, veel troep krijgt gewoon het maximum aan sterren.

Heb zelf alleen SkyUI geïnstalleerd en Basic Arrow Crafting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik zit te denken aan arrow crafting en de drie bij elkaar horende smithing mods zodat je ook speciale leather armor gewoon kan upgraden naar hoge levels.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Hmm, ik vind weapons of the third age anders ook erg goed. Niet heel opzichtig, gewoon zo nu en dan kom je wapens uit Morrowind tegen. En de enige onmisbare visuele mod is wat mij betreft Realistic Lighting. Zeker als je die .ini een beetje naar je zin geconfigureerd hebt, is dat echt een aanrader. Wat me bijvoorbeeld heel erg stoort aan Vanilla is de nacht. Nachten zijn totaal niet zo donker als ze horen te zijn en daarnaast kun je ook nog eens gewoon alle kleuren onderscheiden. Nu heb ik RL zo geconfigureerd dat de nachten niet alleen donker zijn, maar dat de saturation van de kleuren ook laag is 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Realistic Lighting is echt een must, ben ik het helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

RL 2.8 is overigens uit. Zo ziet de nacht er bij mij nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/487749894570153479/B9876C784C26F5CE2B6814C625308FBADCC44F2E/

Het enige punt is dat de saturation rond lichtbronnen ook laag is en dus is bijvoorbeeld alles wat verlicht wordt door een kampvuur min of meer zwart wit en het vuur zelf ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 21:09
Help!!! * *Find the copy of Invocation of Azura**

Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Als ik de quest op de map laat zien met "X" en ik ga naar die locatie dan zie ik daar geen objecten die mij verder helpen.. ik ben al eens eerder op die locatie geweest.
Het is toch gewoon buiten bij een altaar waar ik die copy moet zoeken? Dicht bij de Sightless Pit als ik me niet vergis...
Omdat ik er eerder al eens ben geweest heb ik in mijn inventory gekeken maar daar zit het ook niet in.
Ik heb ook al google geraadpleegt maar die zegt eigenlijk niets nuttigs over de juiste locatie

[ Voor 9% gewijzigd door SpitfireNL op 11-02-2012 18:04 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpitfireNL schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:02:
Help!!! * *Find the copy of Invocation of Azura**

Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Het boek kan je op verschillende plaatsen vinden.
Zie deze wikia-pagina voor meer info, al is het wel gelijk gespoilerd, dus je bent gewaarschuwd :)
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Invocation_of_Azura

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:34:
[afbeelding]

Het enige punt is dat de saturation rond lichtbronnen ook laag is en dus is bijvoorbeeld alles wat verlicht wordt door een kampvuur min of meer zwart wit en het vuur zelf ook...
Lol, met de helderheid van mijn beeldscherm is dat min of meer egaal zwart. Of was dat juist de bedoeling?

Het zal je verbazen hoe licht een heldere nacht nog kan zijn, ook ver buiten enige stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
[afbeelding]

Sorry hoor, maar zo donker is het 's nachts niet... Tenzij het nieuwe maan is, er een dik wolkendek boven je hangt en je in een dicht bos loopt. Op een beetje open vlakte is het 's nachts lichter dan je denkt, zeker als je geen kunstmatige lichtbronnen hebt die je nachtzicht verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo donker is dat screenshot toch niet? Je kan zo 100 meter verder kijken (kijk maar naar het meertje* rechts).
Het lijkt megadonker, maar ingame valt het reuze mee en kan je nog redelijk wat zien.

Maar het is niet, zoals het vanilla is, dat de 'nacht' gewoon overdag is met een blauw-grijze waas :P

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 11-02-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-10 09:15

SaN

anandus schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:32:
Zo donker is dat screenshot toch niet? Je kan zo 100 meter verder kijken (kijk maar naar het meertje* rechts).
Het lijkt megadonker, maar ingame valt het reuze mee en kan je nog redelijk wat zien.

Maar het is niet, zoals het vanilla is, dat de 'nacht' gewoon overdag is met een blauw-grijze waas :P
Ik zie ook echt helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

In-game is het een stuk minder donker. En ik speel skyrim wel met het licht in mijn kamer uit :) Maar ook op de screenshot kan ik nog prima details ontwaren (zeker als je een tijdje je ogen laat aanpassen zie je alles al een stuk beter). Ik heb m'n ini overigens wat aangepast intussen. Het bleek dat een saturation multiplier van 0.05 toch wel erg laag was. Heb 'm nu op 0.7 staan met de brightness op 0.05 (ipv 0.01). Dat zorgt ervoor dat het vuur zijn kleur behoudt en dat de bossen toch gewoon grijs/zwart zijn.
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:28:
[...]

Sorry hoor, maar zo donker is het 's nachts niet... Tenzij het nieuwe maan is, er een dik wolkendek boven je hangt en je in een dicht bos loopt. Op een beetje open vlakte is het 's nachts lichter dan je denkt, zeker als je geen kunstmatige lichtbronnen hebt die je nachtzicht verpesten.
Het wás bewolkt op het moment dat ik de screenshot nam :) En, geloof me, zo donker is de nacht wel. Het is puur dat we in Nederland constant licht(vervuiling) gewend zijn. In Yosemite park in de VS kon je 's nachts nog geen 10 meter voor je uit zien. Daarnaast is het dus niet zo donker als het lijkt in-game. Het lijkt hier inkzwart, omdat het kader eromheen wit is.
Open vlaktes zie je overigens inderdaad nog steeds gewoon goed, maar dat is puur omdat open vlaktes goed afsteken tegen de verlichte hemel (als die helder is). Net zoals dat je iemand die onder een brug door rijdt prima kunt zien (als de verlichting onder de brug uit is) omdat diegene zwart afsteekt tegen het daglicht aan de andere kant van de brug. In het bos merk je pas echt hoe donker de nacht echt is, omdat je bijvoorbeeld takken recht voor je niet kunt zien, omdat die niet te onderscheiden zijn het egale zwart erachter. Dat probeer ik dus ook te bereiken met mijn .ini ;)
Jezus, wat een lang verhaal overigens over de verlichting in Skyrim :')

[ Voor 20% gewijzigd door Bansheeben op 11-02-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:32:

Mijn monitor laat sowieso wel wat te wensen over qua helderheid, als ik die nog verder opschroef komen de kleuren in het gedrang (CRT), maar op dit plaatje zie ik zelfs met een extreem hoge helderheid praktisch niets buiten de GUI.

Een nieuwe monitor staat wel op de shortlist, maar gezien de financiële situatie en toch nog wel behoorlijk goede kwaliteiten van de CRT (22" 1920x1440) vind ik het voor nu wel best. Je moet er geen professioneel drukwerk op willen klaarmaken, maar voor al het andere spul (inclusief grafisch werk) is het alsnog aanzienlijk beter dan TN. En die pixelpitch :9~
Bansheeben schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:51:
Het wás bewolkt op het moment dat ik de screenshot nam :) En, geloof me, zo donker is de nacht wel. Het is puur dat we in Nederland constant licht(vervuiling) gewend zijn. In Yosemite park in de VS kon je 's nachts nog geen 10 meter voor je uit zien. Daarnaast is het dus niet zo donker als het lijkt in-game. Het lijkt hier inkzwart, omdat het kader eromheen wit is.
Zo donker is het niet in mijn ervaring. In Tsjechië op het platteland kan je best vrolijk rondhuppelen in het sterrenverlichte duister.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie genoeg en zo donker als het daar is kan het inderdaad prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, je kan het zoveel tweaken als je zelf wilt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-10 15:03

Satom

Verzamel ervaringen

En iedereen heeft weer een andere / eigen mening :D

Ben een beetje begonnen met Modden, maar ik "kom niet verder", hoe kan je een enchantment goedkoper maken.. Of moet ik het Auto-Calc vinden weghalen en de Enchantment Cost waarde verlagen (http://i.imgur.com/BvG73.png)

[ Voor 5% gewijzigd door Satom op 11-02-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:59:
[...]
Zo donker is het niet in mijn ervaring. In Tsjechië op het platteland kan je best vrolijk rondhuppelen in het sterrenverlichte duister.
Ja precies, maar individuele grassprieten zul je niet kunnen onderscheiden, zeker als de maan niet schijnt. Daarnaast was het dus bewolkt tijdens het maken van de screenshot;)
En inderdaad, iedereen heeft zijn eigen mening en daarom kun je RL gelukkig naar believen customizen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegtuig02 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:14:
Ben een beetje begonnen met Modden, maar ik "kom niet verder", hoe kan je een enchantment goedkoper maken.. Of moet ik het Auto-Calc vinden weghalen en de Enchantment Cost waarde verlagen (http://i.imgur.com/BvG73.png)
Ik denk het? Probeer het eens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

anandus schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:28:
[...]
Ik denk het? Probeer het eens? :)
Haha :p Lijkt vrij logisch, dat klopt.. maar als ik door klik kom ik in een nieuw scherm die ook weer een Cost textbox laat zien :9 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:20:
Ja ik zit te denken aan arrow crafting en de drie bij elkaar horende smithing mods zodat je ook speciale leather armor gewoon kan upgraden naar hoge levels.
Ik heb plannen voor een grotere crafting mod waarin smithing, bowyery, fletching, tailoring, cooking en nog zo wat ambachten verwerkt worden (met eigen skill trees e.d.).

Als vingeroefening daarvoor heb ik deze mod gemaakt:

SHARPE: Fletching for blacksmiths

Met deze mod is het maken van arrows mogelijk binnen de Smithing perk tree (voor iron arrows heb je overigens geen perk nodig). Daarnaast is met deze mod mogelijk longbows, hunting bows en Imperial bows te maken bij forges. Voor de longbow en hunting bow heb je geen perk nodig, voor de Imperial bow moet je de Steel Smithing perk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ziet er leuk uit. Extra crafts zijn nooit weg, maar ga je dan ook de mogelijkheid inbouwen om meer skillpoints per level te besteden. Anders kom je skillpoints tekort om al je skilltrees te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Bansheeben schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:24:
Ziet er leuk uit. Extra crafts zijn nooit weg, maar ga je dan ook de mogelijkheid inbouwen om meer skillpoints per level te besteden. Anders kom je skillpoints tekort om al je skilltrees te voeden.
Bedankt voor het meedenken, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden daarvoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegtuig02 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:32:
[...]
Haha :p Lijkt vrij logisch, dat klopt.. maar als ik door klik kom ik in een nieuw scherm die ook weer een Cost textbox laat zien :9 haha
Je. auto calculate berekent aan de hand van allerlij hersenspinsels die ik niet kan volgens een getal wat je niet wilt en dat is dan de cost. Zelf aanpassen kan ook, dan moet je zelf rekenen. Dat kan ik bij veel mensen ook niet volgen trouwens.

Ik was vergeten waarom ik in FONV geen huisjes bouwde. Wat een grafwerk zeg, vechten met die editor. Maar, de CK is wel een stuk stabieler dan GECK en ik heb vandaag m'n eerste trial-by-clicking huisje af. De ingang goed verstopt bovenop een berg en alles werkt.
Dan nu de tutorial voor het maken van een off-the-grid cave volgen en eens beginnen met wat mooie ruimtes te kweken en dat mountaintop resort is in nó time* af.

* een maand of dertig

Detect Ore werkt niet, omdat ik bij de spell effecten niet kan aangeven dat er ore gehighlight moet worden :( Dat wordt weer puzzelwerk om te kijken hoe ik ore veins daar bij krijg, dat ga ik later wel doen.
Aan verdere magic ben ik nog helemaal even niet begonnen; iedereen doet dat al dus ik ga lekker huisjes bouwen. SimCity in het heel klein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Hehe, toen was ik na een dronken avond opeens in Markath. Dat zou me nou nooooit in het echt gebeuren. Drie drankjes is veel te weinig, dat kost er minstens acht :9

Wel grappig, want ik probeerde de drie (of twee?) grote steden die ik nog niet had bezocht juist te mijden, maar als het zo mooi in het verhaal valt kan ik het alleen maar leuk vinden. Ik ga er niet heel lang rondhangen, één quest en dan weer naar huis, daar mijn zonden overdenken en daarna wellicht nog eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vraagje over de Creation Kit, is het mogelijk om items te previewen zonder ze in je environment te slepen?

Ik vind het erg onhandig om als je iets zoekt (bijvoorbeeld "torch", dan krijg je best wat hits namelijk) ze een voor een in m'n mod te slepen, bekijken, verwijderen, etc.

Het moet toch wel makkelijker zijn met een soort van preview of zo dat het makkelijker maakt om je item te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coole battle (gedaan met wat mods en console commands):

Epic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

InflatableMouse schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:02:
Vraagje over de Creation Kit, is het mogelijk om items te previewen zonder ze in je environment te slepen?

Ik vind het erg onhandig om als je iets zoekt (bijvoorbeeld "torch", dan krijg je best wat hits namelijk) ze een voor een in m'n mod te slepen, bekijken, verwijderen, etc.

Het moet toch wel makkelijker zijn met een soort van preview of zo dat het makkelijker maakt om je item te vinden?
Rechtermuisknop -> Preview? (Op de item dan) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

anandus schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:03:
Coole battle (gedaan met wat mods en console commands):
[video]
Epic 8)
Die had ik ook gezien. Erg goed gedaan, maar het lijkt er niet op dat hij al die npc's tegelijk geladen had. Hij heeft waarschijnlijk handig gebruikt gemaakt van camerahoeken enzo. Alhoewel het resultaat nog steeds behoorlijk epic is inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vliegtuig02 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:04:
[...]
Rechtermuisknop -> Preview? (Op de item dan) O-)
lol ... weet je hoe vaak ik rechts heb geclicked en dat nooit heb gezien?

Nice dat windowtje blijft open staan en refreshed als je door items heen loopt, precies wat ik zocht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Eindelijk is er een reden om een paard te nemen. Namelijk door de mod: Faster Vanilla Horses

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
[afbeelding]

Geen wonder dat er zo veel "gezeur" is (no pun intended) over de te lichte nachten in Skyrim... Iedereen's beeldscherm heeft kennelijk VEEL te veel brightness!!! Ik heb mijn monitor gekalibeerd met spyder voor fotografie en dit plaatje is nagenoeg egaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Shodan schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:50:
[...]

Geen wonder dat er zo veel "gezeur" is (no pun intended) over de te lichte nachten in Skyrim... Iedereen's beeldscherm heeft kennelijk VEEL te veel brightness!!! Ik heb mijn monitor gekalibeerd met spyder voor fotografie en dit plaatje is nagenoeg egaal zwart.
Uh, weet je zeker dat je goed gekalibreerd hebt?

zelfs met brightness op 0 kan ik nog het personage onderscheiden van de stenen vloer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Jeroenneman schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:21:
[...]

Uh, weet je zeker dat je goed gekalibreerd hebt?

zelfs met brightness op 0 kan ik nog het personage onderscheiden van de stenen vloer.
Voor mij is dezelfde screenshot ook egaal zwart, pas nadat ik met de brightness in The Gimp rotzooi zie ik een female figuur met Forsworn armor aan :P

Maargoed. Heb zelf Realistic Lighting geinstalleert met de FXAA Profile. Vind dat goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

InflatableMouse schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:14:
[...]

lol ... weet je hoe vaak ik rechts heb geclicked en dat nooit heb gezien?

Nice dat windowtje blijft open staan en refreshed als je door items heen loopt, precies wat ik zocht :).
Haha, kan gebeuren. Zo leren we elke dag weer iets erbij :9
[...]

Bij mij is het ook egaal zwart.. ik vind de standaard "donkerheid" van Skyrim prima ;) Ach ieder z'n eigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:05
De moderne LCD's zijn inderdaad vrijwel allemaal standaard te helder.

Ik ben altijd dankbaar voor games die een simpele kalibratie bijvoegen. Dan weet je dat de makers het belangrijk vinden dat het beeld er uitziet, zoals het bedoeld is. Skyrim is standaard trouwens vrij goed ingesteld qua kleuren en helderheid, mits je je eigen scherm goed hebt ingesteld! Als je je LCD op een helderheid van 75 - 100 hebt staan (op een schaal van 100) dan is het wat vreemd om een Skyrim mod voor helderheid te gebruiken...

Edit: heb nog even gespeeld en ik zag de twee manen ingame. Die twee lichtbronnen maken de nacht in ieder geval een stuk helderder dan onze maan in het echt doet! Er is ook duidelijk schaduw zichtbaar. Een bewolkte nacht in skyrim met één of twee manen, is meer verlicht dan een heldere nacht met volle maan in een natuurgebied in real life.

[ Voor 25% gewijzigd door Playa del C. op 12-02-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dit is bij mij ook volkomen zwart. Dat nagenoeg kun je er ook best aflaten.
In FONV vond ik het wel realistisch maar in Skyrim? Kijk omhoog 's nachts, poollicht, meerdere gigantische manen, dan is het dat het 's nachts zo belicht als in het echt op een nacht met volle maan niet gek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

En toch heb ik het liever goed donker om de immersion een beetje op te krikken. Het voegt wat toe aan het mysterie achter Skyrim. Als het echt donker wordt heb ik toch meer het gevoel dat ik verloren ben in een andere wereld en dat je meer op je hoede met zijn, omdat je eventueel gevaar eerder aan hoort komen dan dat je het ziet.
Dat de brightness van mijn syncmaster BX 2231 vrij hoog staat is best mogelijk. Ik heb 'm gekalibreerd met het windows kalibratie programma en was er eigenlijk best tevreden over. Zwart waarden zijn erg goed en de kleuren zijn mijns inziens ook mooi. De brightness van je monitor verlagen heeft trouwens natuurlijk ook een direct effect op de helderheid van Skyrim overdag. Het gaat me er dus meer om dat het contrast tussen overdag en 's nachts niet hoog genoeg was.
Waar ik me echter ook aan stoorde bij de standaard Vanilla configuratie was de verlichting in dungeons, want die waren ook zo verlicht dat het leek alsof er om de 3 meter een TL-buis was geplaatst... Om van schaduwen overdag nog maar te zwijgen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Bansheeben op 12-02-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens ligt het dan toch niet aan Skyrim, als er minstens vijf man zijn die het plaatje als egaal zwart zien :D
Rutix schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:23:
Eindelijk is er een reden om een paard te nemen. Namelijk door de mod: Faster Vanilla Horses
Ik weet niet, ik vind alles dat het spel makkelijker maakt toch wel een beetje cheaten. Ik vind persoonlijk de snelheid van het rennen net te snel om lekker te spelen en het lopen weer te langzaam. Als er een mod zou zijn die één van die twee aanpast zou ik dat best fijn vinden. Mocht dat langzamer rennen zijn dan is je paardenprobleem ook gelijk opgelost, want die wordt relatief dan ook rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:40

Vis

Even over de High resolution texture pack die gratis is te downloaden via Steam...:

Is dit de moeite waard, en kan ik deze ook uitzetten mocht mn systeem er qua performance op achteruit gaan?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Je beeldscherm is goed gekalibreerd als je details die in een afbeelding aanwezig zijn niet kan zien? Als die afbeelding pikzwart is lijkt het mij dat je scherm toch echt niet in staat is details in donker te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:00:
Je beeldscherm is goed gekalibreerd als je details die in een afbeelding aanwezig zijn niet kan zien? Als die afbeelding pikzwart is lijkt het mij dat je scherm toch echt niet in staat is details in donker te laten zien.
Nee hoor, dat is precies waar mensen de fout in gaan met AMOLED, televisies en dergelijke zut. Veel kleuren kunnen zien of spetterende kleuren hebben betekent niet dat het goed gecalibreerd is.Twee kleuren die vlak bij elkaar liggen moeten dus ook als nagenoeg dezelfde kleur weergegeven worden. Op een goed gekalibreerde monitor zul je die afwijkende tint dus niet of nauwelijks kunnen onderscheiden. Pas als je het contrast of de helderheid erg omhoog gooit zul je dat zien, maar dan is er natuurlijk niets van je neutrale kleurweergave over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:41:
Even over de High resolution texture pack die gratis is te downloaden via Steam...:

Is dit de moeite waard
Het verschil is in mijn ogen vrij minimaal en ik draai 'm dan vooral ook onder het motto baat het niet dan schaadt het niet. RAM usage, laadgebeuren e.d. hebben er wel ietwat onder te lijden, ook op een rappe bak.
en kan ik deze ook uitzetten mocht mn systeem er qua performance op achteruit gaan?
Je kan 'm wel uitzetten, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je ook voorkomt dat 'ie het de volgende keer niet sowieso weer downloadt. Mods kan je uitzetten, maar DLC kan je niet unbuyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:00:
[...]

Nee, je beeldscherm is goed gekalibreerd als het tegen een bekende helderheid details kan laten zien. Dit gaat over een expres donkerder gemaakte spelomgeving. Als degene die het donkerder gemaakt heeft een ongekalibreerde monitor met een te hoge helderheid heeft, is het logisch dat het er dan op een gekalibreerde monitor met het "juiste" helderheidsniveau veel te donker uit ziet.

Daarbij is de afbeelding in het forum ook nog verkleind, waardoor er nog veel minder details te zien zijn. Als ik de afbeelding vergroot zie ik wel degelijk onderscheid tussen echt zwart en donkergrijs, maar de afbeelding als geheel is nog steeds veel te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:05:
[...]
Je kan 'm wel uitzetten, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je ook voorkomt dat 'ie het de volgende keer niet sowieso weer downloadt. Mods kan je uitzetten, maar DLC kan je niet unbuyen.
Je kan HighResPack01 en HighResPack02 uitvinken in 'data files' in de launcher, dan is het uitgeschakeld en wordt het niet nogmaals gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

spoiler:
Damn it, Nordrick (char van 'The Elder Strolls') is dood... Dat is echt jammer, ik las het graag ;w Toch wel grappig hoe het me meer raakt dat Nordrick gedood wordt dan dat bijvoorbeeld Whitney Houston dood in haar badkuip gevonden wordt :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:41:
Je kan HighResPack01 en HighResPack02 uitvinken in 'data files' in de launcher, dan is het uitgeschakeld en wordt het niet nogmaals gedownload.
Ook als je de boel opnieuw installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 15:20
Voor mijn gevoel zit iedereen mij gewoon in de maling te nemen met dit plaatje. Ik heb er vandaag al meerdere malen naar gekeken in de hoop iets te zien, maar het blijft gewoon mooi zwart :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Xylon schreef op maandag 13 februari 2012 @ 01:23:
Voor mijn gevoel zit iedereen mij gewoon in de maling te nemen met dit plaatje. Ik heb er vandaag al meerdere malen naar gekeken in de hoop iets te zien, maar het blijft gewoon mooi zwart :p .
Nope, er staat toch echt iets op (en niet alleen de HUD) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 februari 2012 @ 02:04:
Nope, er staat toch echt iets op (en niet alleen de HUD) :)
Je kan in Photoshop al zien dat het plaatje een totaal onrealistische verdeling qua kleuren heeft. Dat ziet er bijvoorbeeld bij nachtfoto's al heel anders uit, zelfs bij hele donkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik moet wel zeggen dat ik Skyrim een klein tikkeltje donkerder heb gemaakt, maar dan met de "oude" FXAA mod. Maar echt een klein beetje, zodat ik wat meer contrast heb.

Het is jammer dat er in de game wereld zo weinig aandacht aan kalibratie besteed wordt. Het voegt IMHO enorm veel toe om naar het spel te kijken zoals de developers het hebben bedoeld. Kalibratie moet je ook niet met een "windows kalibratie wizard" doen of met een website met wat grijswaarden. Je moet dit met een kalibratie tool doen die de werkelijke output van jouw scherm meet! Natuurlijk heeft niet iedereen zo'n ding en weinig mensen hebben zin om er extra geld aan uit te geven. Maar het zou handig zijn als de fabrikant van schermen een kalibratie doet en een profiel aan maakt. Kleine moeite lijkt mij. Natuurlijk verloopt zo'n kalibratie, maar voor gamers is dat niet echt significant.

Wel moet gezegd worden dat voor fotografie er in het algemeen met veel lagere helderheid gewerkt wordt dan games denk ik. Voordeel is wel dat bij LCD schermen je zwart waarden daardoor veel beter zijn. Brightness beinvloedt je backpanel output. Hoe lager die is hoe zwarter zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

Heb vorige week bij de midweek sales Skyrim gekocht.

Heb er 3 uur opzitten maar ik vind het momenteel niet echt schitterend.

Dus zou wat tips kunnen gebruiken.
Ben begonnen als Nord, ben nu level 4, ben bij het eerste dorpje.

Heb de quest geprobeerd met die gouden klauw, maar daar heb ik al voor moeten knokken om het te halen...
Wel eerm, hele tijd: aanvallen, gaan lopen op "T" duwen, uurtje rusten om health te regenereren en herhalen tot de vijand dood is. Niet echt een leuke manier om een game te beginnen eigenlijk.

Zit er tevens niets mee in om opnieuw te beginnen ofzo.
(Kan natuurlijk ook gewoon opnieuw beginnen en kijken met welk ras het beter gaat ofzo...) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Hm wat tips. Begin gewoon rustig aan, ga overal kijken, kleine questjes doen. Mocht het echt ff te moeilijk zijn kan je het niveau ook ff iets lager zetten.

Geen echte tips, alleen wel om ff door te bijten, het is zo'n vet spel. Zeker als je wat verder komt!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41

Haan

dotnetter

Tip: als het goed is vind je ook her en der potions voor health, stamina, e.d.
En lees ook gewoon even de manual door, daarin staat ook best een hoop nuttige info.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1 ... 86 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.