Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-10 17:51
Ook ik twijfel nog een beetje over de HD DLC vs. Skyrim HD. Het is wel zo wat Anandus zegt, het is een kwestie van smaak. Ik merk bij de HD mod dat ik gewoon kweil van de scherpte van die textures, terwijl een hoop textures daardoor juist te veel naar voren springen waardoor het niet altijd zo goed in het geheel past. Ik heb nog maar weinig echt goede close-up plaatjes gezien van de DLC. Mogelijk ga ik het toch proberen.

Trouwens volgens mij moet je toch een trucje toepassen om zowel skyrim HD mod + HD DLC samen te gebruiken hoor. Je moet de esp bestanden uitschakelen via skyrim menu en handmatig de hightexture bse files toevoegen in de skyrim.ini, anders worden de textures volgens mij niet overruled door die van de mods.

Is nu trouwens wel blocky faces mod overbodig? Die gebruikte ik in combinatie met better faces.

Ik heb nu dus:

- RWT
- Skyrim HD
- no more blocky faces
- better faces
- better blood
- Vurt's flora overhaul

Heel misschien gooi ik dan Skyrim HD er uit. En gebruik dan daarvoor in de plaats de HD DLC.

Het is wel zo dat het spel nu echt uber loopt met al deze mods! 50-60 fps, geen enkele stotteringen. Gebruik FXAA ipv AA voor de rest alles op max. In Markath en dragonssreach heb ik af en toe dips naar 44. Ik vraag me af of met de HD DLC het spel net iets minder soepel zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

En met wat voorn CPU+GPU en op welke resolutie speel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:03
Even een dubbele korte vraag:
-Is deze ook in co-op te spelen?
-Moet je dan altijd samen spelen of kun je joinen als de andere online is/komt?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezzer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:00:
Even een dubbele korte vraag:
-Is deze ook in co-op te spelen?
-Moet je dan altijd samen spelen of kun je joinen als de andere online is/komt?
Nee, Skyrim is single player only. Er zijn wel een paar mensen bezig met een mod die multiplayer toevoegt, maar die mods bevinden zich nog in het beginstadium.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

faust2016 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:22:
En met wat voorn CPU+GPU en op welke resolutie speel je dan?
Kijk naar z'n inventaris zou ik zeggen. Ik heb overigens ongeveer dezelfde visual mods en bij mij draait het ook als een tierelier. Hulde aan de modders en Bethesda (ze kunnen dus toch programmeren zonder al te veel bugs :) )

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bansheeben schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:15:
[...]

Kijk naar z'n inventaris zou ik zeggen. Ik heb overigens ongeveer dezelfde visual mods en bij mij draait het ook als een tierelier. Hulde aan de modders en Bethesda (ze kunnen dus toch programmeren zonder al te veel bugs :) )
Wat hij zegt (en i5 is op 4.5GHz) en resolutie 1680x1050, dus dat scheelt wel. 1.4 patch heeft wel behoorlijk wat performance boost gegeven, maar daarvoor was het met skyboost ook goed te spelen.

Maar hoe draait het nu met HD DLC? Scheelt dat iets in performance?

[ Voor 20% gewijzigd door Shodan op 08-02-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shodan schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:19:
[...]
Maar hoe draait het nu met HD DLC? Scheelt dat iets in performance?
Ikzelf merk geen verschil (Q8300, GTX460), maar kan me voorstellen dat het op wat minder sterke systemen wel een beetje performace-hit geeft, maar het zal niet veel zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
is het niet handiger geweest als je ook op Subscribers kon filteren?
dan zijn de meeste gedownloade mods meest interessante ook of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-10 20:49

Twammo

PSN: rtwouda

Edit:

Antwoord op vraag die al is beantwoord.

[ Voor 86% gewijzigd door Twammo op 08-02-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor als het iemand boeit, ik heb micromodjes gemaakt :P

Goud weegt 0.01
Goud weegt 0.1
Lockpick weeg 0.05

Ik probeer nu uit te vogelen hoe ik meerdere followers kan hebben, maar dat is iets makkelijker gezegd dan gedaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De Steam Workshop ziet er slick uit en werkt met de meeste mods prima, maar..

hoe zoek je mods?
Kan alleen maar sorten nu en categorieen aanklikken ipv direct op Hideout of Retreat te zoeken. Erg irritant.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft de Workshop geen search :X

En bij mij doet de Workshop op het moment moeilijk (server load ofzo). en de Nexus ook. Gaat lekker zo :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 08-02-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35

Dreanor

Joene

anandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:00:
Volgens mij heeft de Workshop geen search :X

En bij mij doet de Workshop op het moment moeilijk (server load ofzo). en de Nexus ook. Gaat lekker zo :P
Ik kan ook niet op de Workshop komen. Maar ik denk dat dit een logisch vervolg is van iedereen die mods wil bekijken, downloaden en uploaden. Hopelijk binnenkort verbetering.

Kan iemand trouwens verschil zien ingame met de HD texturepack DLC? Ik zie geen verschil of ik doe iets fout. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie hier wat vergelijkings-screenshots:
http://www.neoseeker.com/...ck-screenshot-comparison/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-10 20:19
Nog steeds blocky faces mod nodig zie ik. Misschien dat bethesda de high resolution texture pack later nog gaat uitbreiden?

Edit: Nog wat vergelijkingsmateriaal: http://www.nowgamer.com/n...ture_pack_comparison.html

[ Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 08-02-2012 19:28 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Hmm nu heb ik de DLC ook gedownload.. maar hij loopt niet fijn meer.. kan het komen door de DLC? Of moet je voor de HD DLC eerst je setting maxed hebben?

Maarja de vraag was of je de DLC ook weg kan doen.. aangezien na een verse install de DLC er gelijk ook al bij word gedownload.. (Tenzij er een update is van 3gb.. maar dat was volgens mij de DLC(?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DLC kan een performance impact hebben, inderdaad. In 'data files' in de launcher de twee HighResPack esp's uitvinken en dan staat de DLC uitgeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Draait bij mij met de HR texturepack net zo goed als voorheen (0FPS verschil). Nog steeds CPU-bound dus. :P (Core i3 2100T/HD5670 1GB DDR500).

Laadtijden zijn wel iets langer.

[ Voor 11% gewijzigd door NLxAROSA op 08-02-2012 21:12 . Reden: Laadtijden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

@NLxAROSA; Hmm i7 -2630QM @ 2GHz, 8GB RAM.. HD6670M 2GB GDDR5..

Straks nog een keer proberen.. herinner me dat er een achtergrond proces bezig was.. of het komt gewoon dat het een Laptop is 8)7
anandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:57:
DLC kan een performance impact hebben, inderdaad. In 'data files' in de launcher de twee HighResPack esp's uitvinken en dan staat de DLC uitgeschakeld :)
Haha zo makkelijk dus :9 Danku! Nog even wachten en dan kan ik weer los :p CK is wel geinig >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Satom op 08-02-2012 21:17 . Reden: Laptop Specs erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen komt de 1.4 patch waarschijnlijk uit voor de Xbox en de Playstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
De steam workshop is wel super handig! Je subscribed op een mod en hij download en update hem :). Geen gekloot meer met die buggy Nexus downloader.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rutix schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:48:
De steam workshop is wel super handig! Je subscribed op een mod en hij download en update hem :). Geen gekloot meer met die buggy Nexus downloader.
Ja, en nee.
De Nexus Mod Manager (welke inderdaad nog in beta is) gaat een stuk slimmer met mods om en ingewikkeldere mods zullen alsnog daarmee, of met BAIN geïnstalleerd moeten worden.

Voor simpele mods is de Steam Workshop zeker goed genoeg, maar als je echt met meer en/of grotere mods aan de slag gaat dan is het onvoldoende. Er is geen conflict-detectie, geen mogelijkheid tot het instellen van een laadvolgorde, geen mogelijkheid tot gescript installeren, installaties worden niet bijgehouden (vooral belangrijk bij deïnstalleren), etc.
En de Workshop heeft geen search, maar zoiets is zo cruciaal dat ik me niet voor kan stellen dat dat niet alsnog ingebouwd wordt.

Ikzelf blijf daarom de NMM gebruiken (en Wrye Bash voor de merged patch), maar voor de 'casual gamer' zal de Steam Workshop meer dan genoeg zijn :Y
Al is het een kwestie van tijd tot de klachten komen van '$mod doet 't niet', '$game start niet op', etc, maar dat zien we dan wel weer :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 08-02-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
anandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:56:
[...]
Ja, en nee.
De Nexus Mod Manager (welke inderdaad nog in beta is) gaat een stuk slimmer met mods om en ingewikkeldere mods zullen alsnog daarmee, of met BAIN geïnstalleerd moeten worden.

Voor simpele mods is de Steam Workshop zeker goed genoeg, maar als je echt met meer en/of grotere mods aan de slag gaat dan is het onvoldoende. Er is geen conflict-detectie, geen mogelijkheid tot het instellen van een laadvolgorde, geen mogelijkheid tot gescript installeren, installaties worden niet bijgehouden (vooral belangrijk bij deïnstalleren), etc.

Ikzelf blijf daarom de NMM gebruiken (en Wrye Bash voor de merged patch), maar voor de 'casual gamer' zal de Steam Workshop meer dan genoeg zijn :Y
Al is het een kwestie van tijd tot de klachten komen van '$mod doet 't niet', '$game start niet op', etc, maar dat zien we dan wel weer :P
NMM is bij mij gewoon nog echt buggy (crashes en exceptions heel snel) dus daarom gebruik ik op dit moment gewoon workshop :). Ik heb toch niet zulke ingewikkelde mods dus :P maar sinds wanneer is Wrye Bash uit voor Skyrim :D?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, ik heb nog geen crash of exception meegemaakt met NMM (nouja, een keertje toen Skyrim net uitwas, versie 10 ofzo). Als het crasht kan ik me voorstellen dat je het liever niet wil gebruiken :P

Wrye Bash is al uit sinds Oblivion en was bijna gelijk werkbaar voor Skyrim :)
Edit:
Linkje

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 08-02-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

En mods verwijderen.. via Steam Workshop gaan ze niet weg.. je moet de files handmatig weggooien zeker?
En, een wapen maken, vanaf 3D tekening, weet iemand of daar iets van de vinden is, hoe dat in zijn werk gaat, had hier al gekeken maar kon niets vinden. (Of ik zoek niet goed.)

[ Voor 3% gewijzigd door Satom op 08-02-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegtuig02 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:22:
En mods verwijderen.. via Steam Workshop gaan ze niet weg.. je moet de files handmatig weggooien zeker?
Als het goed is kan je ze in de launcher deleten, maar ik weet niet zeker of daarmee alles netjes verwijderd wordt (maar kan best, ik heb het niet gecheckt).
Unsubscriben in de workshop zorgt er alleen voor dat je geen updates meer krijgt voor een mod.
En, een wapen maken, vanaf 3D tekening, weet iemand of daar iets van de vinden is, hoe dat in zijn werk gaat, had hier al gekeken maar kon niets vinden. (Of ik zoek niet goed.)
Is deze tutorial iets voor je?
YouTube: How to Make New Recipes and Items with the Creation Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Hmm, zelfs met een GTX 260 haal ik met de high res pack nog steady 60 fps.

Het enige irritante is dat ie het geheugen niet leeghaalt ofzo. Soms een heel korte drop naar 1 fps, waarna ie weer naar 60 fps springt.

Binnenkort maar eens kijken naar Midas Magic, heb wel behoefte aan wat meer leuke spells :P

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tjonge, de CK is een dag uit en er zijn al 54 pagina's aan mods. Ik moet echt moeite doen om niet elk half uur te kijken wat er weer bij is gekomen. :9~ Het voelt nu echt alsof het moment dat de echte grote mods binnen gaan lopen nooit zal aanbreken :')
De makers van de MERP mod hebben overigens een nieuwe versie gelanceerd voor Oblivion (met onder andere moria erin verwerkt :9~ :9~ ). Vanaf nu gaan ze zich alleen nog maar bezig houden met de port naar Skyrim. Als ze 'm ooit afmaken wordt die mod zo belachelijk epic :o Misschien ga ik mezelf wel cryogeen laten invriezen, net zoals Cartman, om van m'n ongeduld af te zijn. Het gaat natuurlijk nog minstens 2 jaar duren voor ze in de buurt zullen komen van een final release... Nu ik erover nadenk heb ik voor mijn gevoel 20 euro betaalt om Skyrim + mods te kunnen spelen en de andere 20 euro om MERP straks te kunnen 'ervaren'. Jammer dat al het geld toch naar Bethesda gaat...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:28:
Ikzelf merk geen verschil (Q8300, GTX460), maar kan me voorstellen dat het op wat minder sterke systemen wel een beetje performace-hit geeft, maar het zal niet veel zijn.
Ik had de eerste keer dat ik het laadde wat problemen met hapers bij het rondkijken en uiteindelijk een vastloper omdat Skyrim niet meer geheugen kon krijgen (terwijl er nog 2 GB vrij was), maar dat heb ik daarna niet meer gehad. Ik vond het ook een beetje raar, want Skyrim staat hier op de SSD, ik heb een videokaart met 1 GB en de i5 doet het ook met betrekkelijk gemak.
anandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:12:

Goud weegt 0.01
Goud weegt 0.1
Lockpick weeg 0.05

Ik probeer nu uit te vogelen hoe ik meerdere followers kan hebben, maar dat is iets makkelijker gezegd dan gedaan :/
Tof! Ik moet zeggen dat ik mijzelf anders probeer te laten spelen en dat lukt aardig tot nu toe. Eerst had ik het gevoel haast te hebben om zo snel mogelijk van alles te doen en te zien, maar nu probeer ik meer te spelen zoals ik echt in die wereld rond zou lopen. 's nachts een dorpje opzoeken, boekjes lezen, een kamer huren, ontbijten en avondeten, af en toe een drankje, mensen laten uitpraten in plaats van afkappen, maar incidenteel fasttravellen en dat alleen doen om even wat items te dumpen om vervolgens vanaf dezelfde plek weer te voet verder te gaan, dat soort werk. Ik moet zeggen dat het de ervaring een stuk fijner maakt.

Het lukt me nog niet altijd, maar het gaat wel heel aardig. Overigens vind ik het wel jammer dat ik nu op level 13 met betrekkelijk gemak een draak neerleg, maar voor tegenstanders die simpeler zouden moeten zijn (zoals de Frost Sabre Cat) moet ik nog steeds wegrennen. Dan mag ik wel Dragonborn zijn, het voelt toch wat scheef. Hoewel frustrerend vind ik het wel charmant op de vlucht te moeten voor sommige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bansheeben schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:39:
Tjonge, de CK is een dag uit en er zijn al 54 pagina's aan mods. Ik moet echt moeite doen om niet elk half uur te kijken wat er weer bij is gekomen. :9~
Paar dagen wachten en met de rating de slechte crap er alvast uit filteren :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:08:
[...]

Ik had de eerste keer dat ik het laadde wat problemen met hapers bij het rondkijken en uiteindelijk een vastloper omdat Skyrim niet meer geheugen kon krijgen (terwijl er nog 2 GB vrij was), maar dat heb ik daarna niet meer gehad. Ik vond het ook een beetje raar, want Skyrim staat hier op de SSD, ik heb een videokaart met 1 GB en de i5 doet het ook met betrekkelijk gemak.

[...]

Tof! Ik moet zeggen dat ik mijzelf anders probeer te laten spelen en dat lukt aardig tot nu toe. Eerst had ik het gevoel haast te hebben om zo snel mogelijk van alles te doen en te zien, maar nu probeer ik meer te spelen zoals ik echt in die wereld rond zou lopen. 's nachts een dorpje opzoeken, boekjes lezen, een kamer huren, ontbijten en avondeten, af en toe een drankje, mensen laten uitpraten in plaats van afkappen, maar incidenteel fasttravelen en dat alleen doen om even wat items te dumpen om vervolgens vanaf dezelfde plek weer te voet verder te gaan, dat soort werk. Ik moet zeggen dat het de ervaring een stuk fijner maakt.

Het lukt me nog niet altijd, maar het gaat wel heel aardig. Overigens vind ik het wel jammer dat ik nu op level 13 met betrekkelijk gemak een draak neerleg, maar voor tegenstanders die simpeler zouden moeten zijn (zoals de Frost Sabre Cat) moet ik nog steeds wegrennen. Dan mag ik wel Dragonborn zijn, het voelt toch wat scheef. Hoewel frustrerend vind ik het wel charmant op de vlucht te moeten voor sommige dingen.
Deadly dragons? Klinkt als de perfecte oplossing voor je slappe draken probleem :) Dan moet je weer ruim om een drakennest heen lopen als je niet klaar bent voor een adrenalinestoot van een minuut of 5-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:30:
Deadly dragons? Klinkt als de perfecte oplossing voor je slappe draken probleem :) Dan moet je weer ruim om een drakennest heen lopen als je niet klaar bent voor een adrenalinestoot van een minuut of 5-10
Klinkt als het proberen waard. Staat die al in de Workshop Sweatshop?

Ze moeten daar echt een search aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ik zou 'm downloaden via skyrimnexus, want ik weet ten eerste niet of die al in de Sweatshop sauna staat en daarnaast zit er een installer bij die automatisch door de nexus mod manager wordt gestart. Dan heb je meteen een aantal opties voor hoe moeilijk je het wilt hebben en in hoeverre je wilt dat Deadly Dragons bepaalde wijzigingen, zoals nieuwe spells, doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:04:
Ik zou 'm downloaden via skyrimnexus, want ik weet ten eerste niet of die al in de Sweatshop sauna staat en daarnaast zit er een installer bij die automatisch door de nexus mod manager wordt gestart. Dan heb je meteen een aantal opties voor hoe moeilijk je het wilt hebben en in hoeverre je wilt dat Deadly Dragons bepaalde wijzigingen, zoals nieuwe spells, doorvoert.
Mjah, ik heb niet zulke goede ervaringen met de Nexus Mod Manager en kan het door die problemen vooralsnog ook niet goed gebruiken. De eerste keer vraagt het waar je je mods wilt installeren, maar daarna heb ik niet kunnen ontdekken hoe je dat ongedaan kunt maken. Daardoor blijft de Mod Manager steeds miepen dat 'ie naar de verkeerde map gewezen wordt. Ik wil NMM dolgraag even naar elders verwijzen, maar zelfs deïnstalleren en alle bestanden die ik kan vinden verwijderen zorgt er niet voor dat ik de locatie opnieuw mag aangeven. Zonder UAC draaien of vanuit de Adminaccount, de andere aangegeven alternatieve, vind ik allebei geen optie.

Mocht iemand hier een oplossing voor weten hoor ik het heel graag in het Skyrim problementopique!

Edit: ik heb het nog eens geprobeerd, het werkt nog steeds niet. Ik ga de komende maand(en) Windows nog wel eens opnieuw installeren en dan moet het wel gaan, maar dat is wel een erg rigoreuze methode en ook niet echt een oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Je kunt natuurlijk ook altijd nog een manual installation doen :) Ik heb overigens een suggestie gedaan in het problementopic, alhoewel het ongetwijfeld niet veel waard is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Als je versie 0.14.1 Nexus Mod Manager heb.Moet naar setting gaan en dan skyrim.En daar kan je de dir's aan geven voor mod's

Had ik over heen gelezen niet gezien. :O
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:09:
[...]

Mjah, ik heb niet zulke goede ervaringen met de Nexus Mod Manager en kan het door die problemen vooralsnog ook niet goed gebruiken. De eerste keer vraagt het waar je je mods wilt installeren, maar daarna heb ik niet kunnen ontdekken hoe je dat ongedaan kunt maken. Daardoor blijft de Mod Manager steeds miepen dat 'ie naar de verkeerde map gewezen wordt. Ik wil NMM dolgraag even naar elders verwijzen, maar zelfs deïnstalleren en alle bestanden die ik kan vinden verwijderen zorgt er niet voor dat ik de locatie opnieuw mag aangeven. Zonder UAC draaien of vanuit de Adminaccount, de andere aangegeven alternatieve, vind ik allebei geen optie.

Mocht iemand hier een oplossing voor weten hoor ik het heel graag in het Skyrim problementopique!

Edit: ik heb het nog eens geprobeerd, het werkt nog steeds niet. Ik ga de komende maand(en) Windows nog wel eens opnieuw installeren en dan moet het wel gaan, maar dat is wel een erg rigoreuze methode en ook niet echt een oplossing.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie in het problementopic, dat is wat gepaster :)

Overigens zat ik net, naar aanleiding van een programma op televisie, te denken dat het eigenlijk wel tof zou zijn om iets met de kou in Skyrim te doen. Dat je, afhankelijk van je kleren, onderkoeld kan raken en moet opwarmen binnenshuis of bij een vuur. Ook rivieren oversteken zou minder triviaal moeten worden. Afhankelijk van hoe ver je onder water geweest (alleen voeten, middeldiep, bovenlichaam, et cetera) bent raak je steeds sneller onderkoeld. In het echt moet je binnen afzienbare tijd opwarmen én drogen als je door een rivier bent geploeterd met dergelijke temperaturen en het is dan ook wat vreemd dat het in Skryim straffeloos kan. Tegenstanders en sommige beesten zouden er ook last van moeten hebben.

Dan loont het ook echt om een ondiepe plek of brug te zoeken om over te steken en kan je bovendien tactisch gebruik maken van een rivier als je aangevallen wordt of juist wilt aanvallen, net zoals in het echt. Of dit te doen is en hoe dat moet weet ik echter niet, het lijkt me niet heel makkelijk.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net even wat raars. Het leek net even alsof de moeilijkheidsgraad in de war was, want ik ging zelfs bij tegenstanders die ik normaal makkelijk moest kunnen hebben plotsklaps rap dood. Gewone thugs sloegen me binnen een paar klappen dood en als ik wegrende met sprint en shouts dan hielden ze me gewoon bij. Nu heb ik wel eerder gezien dat de instellingen van de moeilijkheidsgraad gek kunnen doen; die schieten soms heen en weer zodat je even uit het menu moet en weer terug om hem wel goed in te kunnen stellen, maar nu stond het daar gewoon goed. Na het uitschakelen en stuk voor stuk weer inschakelen van diverse mods lijkt het echter weer in orde.

Overigens kreeg ik het ook voor elkaar om bijna mijn geheugen op te krijgen (8 GB). Nu was 2GB al wel opgesoupeerd door de RAMdisk waardoor ik effectief 6 GB had, maar die HD DLC in combinatie met ugridstoload=9 en wat andere instellingen waardoor je wat verder kunt kijken leveren toch flink wat geheugengebruik op. Ik heb al één keer eerder de melding gehad dat Skyrim zonder geheugen zat, terwijl er toen wel nog 2 GB over was. Ik gok dat dat kwam omdat 'ie wel bijna aan de (maximale) 4 GB per applicatie zat.
anandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:12:

Goud weegt 0.01
Goud weegt 0.1
Lockpick weeg 0.05

Ik vind ze wel fijn, al moest ik eerst even wennen waar al dat gewicht vandaan kwam :p De enige kleine maar is dat je nu niet gewoon op goud kunt klikken om het op te pakken, maar dat je alsof het items zijn (wat het nu waarschijnlijk zijn) moet aangeven hoeveel je wilt oppakken en bij minder dan 6 een aantal keer moet klikken. Het lijkt me lastig daar wat aan te doen, maar het zou iets netter maken, al is het echt detailwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:46:
Overigens zat ik net, naar aanleiding van een programma op televisie, te denken dat het eigenlijk wel tof zou zijn om iets met de kou in Skyrim te doen. Dat je, afhankelijk van je kleren, onderkoeld kan raken en moet opwarmen binnenshuis of bij een vuur.
Er zijn al mensen bezig met een 'hypothermia'-mod.
Gezien er een 'uitdroging en hitte'-mod voor FNV was, zal een hypothermia mod zeer zeker te doen zijn :)
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:01:
Ik vind ze wel fijn, al moest ik eerst even wennen waar al dat gewicht vandaan kwam :p De enige kleine maar is dat je nu niet gewoon op goud kunt klikken om het op te pakken, maar dat je alsof het items zijn (wat het nu waarschijnlijk zijn) moet aangeven hoeveel je wilt oppakken en bij minder dan 6 een aantal keer moet klikken. Het lijkt me lastig daar wat aan te doen, maar het zou iets netter maken, al is het echt detailwerk.
Okee, had ik nog niet gezien, dan voor de feedback! Ik zal even denken of ik het op kan/zal lossen.

Maar voor vandaag staat op het program: Een huisje bouwen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 12:58
Wat vind iedereen hier de fijnste class om mee te spelen?

Ik heb onderhand al 2H en DW geprobeert maar persoonlijk zijn het niet echt classes die lekker flowen en ook gewoon fijn zijn om mee te spelen.

2H werd ik al snel gaar van omdat het enige wat je doet is als een malle dingen kapotjagen met je weapon of choice (2H axe) en na een tijd was ik meer begaan met het maxen van smithen en minen dan het ook eigenlijk doen van de stories.

DW personally is veel te log en langzaam zelfs met Dual-Broodmessen cq Daggers. Ik weet dat er perks zijn dat het sneller maken maar volgens mij is het op het eind dan nog steeds redelijk langzaam.

Ik heb gehoord dat mages mega-OP worden na een tijdje en zelfs op hogere diff's een cakewalk word als je je destruction en je enchantment hoog genoeg krijgt. Verhalen gehoord van mensen die vrijwel oneindig Magicka hadden en ook nog eens een zware destruction buff.

Dus wat vind iedereen hier hun favoriete ''style'' om door Skyrim te banjeren? Misschien dat ik wat inspiratie kan krijgen van verschillende speelstijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig, een vaak gehoorde klacht is juist dat mages heel slecht meeschalen.

Ikzelf heb een aantal verschillende characters.
Een Nord zwaardvechter (1H en 2H), een Dunmer spellsword (een handje wapen, een handje magie (vooral destruction)) en een Altmer mage (conjuration/illusion/alteration).
Zoals je ziet moet ik nog een thief-character maken (heb nog geen thief- of DB-quests gedaan), maar dat komt tzt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:54:
Grappig, een vaak gehoorde klacht is juist dat mages heel slecht meeschalen.
Spells worden niet uit zichzelf krachtiger, dus je moet zelf krachtigere spells zoeken om effectief te blijven. Ook heb je perks nodig en de juiste gear. Doe je dat niet, dan schalen mages slecht mee. Doe je dat wel, dan kan het heel snel heel makkelijk worden.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoolGamer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:02:
[...]

Spells worden niet uit zichzelf krachtiger, dus je moet zelf krachtigere spells zoeken om effectief te blijven. Ook heb je perks nodig en de juiste gear. Doe je dat niet, dan schalen mages slecht mee. Doe je dat wel, dan kan het heel snel heel makkelijk worden.
Uiteraard, maar juist als higher level mage ben je gelimiteerd. In het begin zijn mages sterk, maar hoe hoger je level, hoe minder de schaling goed meegaat (ook rekening houdend met sterkere spells).
Ik gebruik persoonlijk dan ook Balanced Magic, deze zorgt ervoor dat perks er ook voor zorgen dat de spells krachtiger worden (in plaats van minder magickakosten), dit helpt aardig om de balans voor mages in het spel te houden :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 09-02-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Bah, 43 uur durende savegame kwijt door nieuwe character aan te maken :' (

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolGamer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:02:
[...]

Onzin. Een redelijke set armor en de juiste perks maken van een 2H Steel Greatsword een wapen dat 400 tot 500 dmg per tik doet en als je het niet enchant kun je de Elemental Fury shout gebruiken om je attackspeed te verdubbelen - en daarmee je damage output. Een setje Forsworn armor netjes gesmithed met de bijbehorende enchants tikken makkelijk de armor limit aan wardoor het geen zin heeft zwaarder of beter armor te nemen.

Met de sterkste spells die 0 mana kosten kun je niet een kwart van die schade aanrichten en nooit de armor limit aantikken. Je wordt nooit zo sterk en nooit zo moeilijk te slopen.
Je loopt met een level 35 mage nooit door de mainquest heen waarbij je op het einde hordes draken en draugr deathlords met één tik wegmept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb een vraag over mods, beinvloeden die ook de achievements? Dus kun je ze nog wel halen als je mods gebruikt? Aangezien ik me voor kan stellen dat ze dat zien als cheaten, wat normaal achievements uitschakelt.

BTW anadus, kun je een link geven naar die mod? Je kan namelijk niet zoeken in de workshop (word aan gewerkt schijnbaar) en het enige wat ik zo kon vinden was magic scaling mod (wat ongeveer hetzelfde doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:30:
Ik heb een vraag over mods, beinvloeden die ook de achievements? Dus kun je ze nog wel halen als je mods gebruikt? Aangezien ik me voor kan stellen dat ze dat zien als cheaten, wat normaal achievements uitschakelt.

BTW anadus, kun je een link geven naar die mod? Je kan namelijk niet zoeken in de workshop (word aan gewerkt schijnbaar) en het enige wat ik zo kon vinden was magic scaling mod (wat ongeveer hetzelfde doet)
magic balance staat nie tin de workshop, je moet even op nexus kijken.

mods aan maken voor achievements niets uit, maar de console wel. als je de console opent worden voor die sessie achievements uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:30:
Hier: http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=2275
Het is een WIP, alleen destruction en alteration zijn gefixt tot nu toe.
En van de 'balanced magic'-eps's (mocht je die willen gebruiken) moet je er eentje gebruiken (novice, adept of master).

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 09-02-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:10

Haan

dotnetter

anandus schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:33:
[...]
Hier: http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=2275
Het is een WIP, alleen destruction en alteration zijn gefixt tot nu toe.
En van de 'balanced magic'-eps's (mocht je die willen gebruiken) moet je er eentje gebruiken (novice, adept of master).
Die mod ziet er heel goed uit, ga ik zeker gebruiken voor mijn mage character.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 12:58
Terug naar mijn vraag. Ik denk dat ik maar weer ga beginnen met een DW Redguard.

Een paar vraagjes daarop, is het verstandiger om Dual Daggers of Dual Swords te gebruiken, Qua DPS.
Ik wil niet axes gebruiken (te sloom) en ook niet maces (nutteloos). En ik vroeg me zo af of het verstandiger is om met daggers te gaan spelen of gewoon dual swords (of een combi als dat beter is).

Ook wat ik me af vraag is of het verstandig is om na de prologue (Riverwood) juist niet naar Whiterun te gaan maar naar bijvoorbeeld Falkreath te gaan. Ik weet dat het spel scaled naar level en dat je als lvl1 niet overwhelmed word door ergens anders heen te gaan. Maar ik wil pas de main story beginnen als ik wat verder in het spel ben qua level. (25+)

Zijn er in de andere steden wel side quests die ergens op slaan als je de story nog niet gedaan hebt? Of ben ik beter af om gewoon naar Whiterun te reizen en daar de SQ's te doen?

En ten laatste, in navolging van de weapon choices. Wat zijn de beste perks voor een DW build? Ik weet dat de one-handed dual wield perks een must zijn qua speed en damage output. Maar zijn er nog interresante perks waar ik voor kan gaan die me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vette keynote van Todd Howard: Todd Howard - DICE Keynote

De nadruk tijdens de keynote ligt vooral op Skyrim. Het centrale thema is "Why we create, Why we play". Hij verteld over hoe het proces van het maken van het spel ging, wat het spelen van games nou zo leuk maakt en hoe je zo'n spel maakt. Hij verteld hoe Arena is geëvolueerd naar Skyrim Ook bevat de presentatie een filmpje met aanpassingen die de developers zelf, waar ze eenw eek de tijd voor kregen, aan Skyrim hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thermisol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
weet iemand of het spel al stabiel te spelen is via LAN, zonder dat er veel functies verwijderd/bugged zijn. en hoe het zit met xp en met drakenkracht absorben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
@deknegt:

De snellheid van wapens is in aflopende reeks:
daggers/axes/swords/maces. Dus daggers het snelst, maces het langzaamst.

De damageoutput is andersom: maces het meeste, daggers het minste.

@thermisol:

Skyrim is niet gemaakt voor multiplayer. Er is ooit eens een aanzet gemaakt voor Oblivion om the kunnen LAN-nen, maar dat is n.v.v.t. in de ijskast gezet, vanwege de toch te complexe issues die er onstonden.

Voor degenen die eens wat lastigers willen, probeer eens een spellsword, inderdaad zoals Anandus en ik hem hebben en probeer niet te veel te specialiseren en te powerlevelen, dan kom je ook op level 45 nog badguys tegen die je health behoorlijk in gevaar brengen. Ik heb skill-perks geinvesteerd in: one handed/block/destruction/restoration/conjuration/smithing/enchanting. Andere skills fortify ik met enchanted gear (bv. archery/sneak en pickpocket). V.w.b. abilities health/magic/stamina, deze liggen bij mij ook vrij kort bijeen,
alleen magica en stamina hebben bij mij beiden een fortification van +/- 70. Dus health ligt wat voor.

[ Voor 79% gewijzigd door Kosh66 op 09-02-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Kosh66 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:33:
@deknecht:

De snellheid van wapens is in aflopende reeks:

daggers/axes/swords/maces. Dus daggers het snelst, maces het langzaamst.

De damageoutput is andersom: maces het meeste, dagger het minste.

@thermisol:
Skyrim is niet gemaakt voor multiplayer. Er is ooit eens een aanzet gemaakt voor Oblivion om the kunnen LAN-nen, maar dat is n.v.v.t. in de ijskast gezet vanwege de te complexe issues die er onstonden.
het was toch dagger/sword/axe/mace

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoolGamer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:21:

De nadruk tijdens de keynote ligt vooral op Skyrim. Het centrale thema is "Why we create, Why we play". Hij verteld over hoe het proces van het maken van het spel ging, wat het spelen van games nou zo leuk maakt en hoe je zo'n spel maakt. Hij verteld hoe Arena is geëvolueerd naar Skyrim Ook bevat de presentatie een filmpje met aanpassingen die de developers zelf, waar ze eenw eek de tijd voor kregen, aan Skyrim hebben gedaan.
Interessant, zeg!

Enne, I want! SO BAD :-(
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uFXJu9S7zNc]

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 09-02-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

CoolGamer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:21:

Dragon mount. SSAO en water shaders. Lycanthrophy skill tree.
Damn. In één week ? Implement dit nú !!! Prachtig wat die gasten in een weekje in elkaar knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:19
anandus schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:44:
[...]
Interessant, zeg!

[video]
Dit zet het spel in de huidige vorm gewoon in de zeik, serieus, als ze dit in 1 week in elkaar knutselen waarom is het dan niet in de release versie gekomen... ?

Anyway, die dingen zijn zo epic, ik hoop echt dat het in het spel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylan93 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:22:
[...]

Dit zet het spel in de huidige vorm gewoon in de zeik, serieus, als ze dit in 1 week in elkaar knutselen waarom is het dan niet in de release versie gekomen... ?

Anyway, die dingen zijn zo epic, ik hoop echt dat het in het spel komt.
Precies dat is de reden. Het spel was overigens ook epic zonder die dingen, toen je van de mogelijkheden ervan nog niet wist. Ongetwijfeld dus een marketingtruc: maak een episch spel, wacht een tijdje, verkoop een nog epischer DLC.

Ik vermoed dat een aantal van deze dingen nog wel terugkomen in expansions dus.

En anders wordt het wel door modders gedaan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 22:29

jpiwf

licenced pepernootaddict

Jeroenneman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:57:
[...]

Dragon mount. SSAO en water shaders. Lycanthrophy skill tree.
Damn. In één week ? Implement dit nú !!! Prachtig wat die gasten in een weekje in elkaar knutselen!
vooral die flow based water shaders zien er zoveel beter uit... maar zal wel een enorme performancehit zijn. zal ook wel een reden zijn dat een deel van die dingen er nooit in zal komen, kost gewoon te veel rekenkracht om nog een speelbare framerate te geven.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
haha die butler! En die Imp Minions!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Dat in 1 week, dan hadden ze de game ook wel een week kunnen uitstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:02:
Dat in 1 week, dan hadden ze de game ook wel een week kunnen uitstellen :)
Er is natuurlijk een verschil tussen even iets verzinnen en daar een prototype van maken en het fatsoenlijk, gebalanceerd implementeren in een spel :)

Wel net even met een paar giant mudcrabs gevochten, hehehe, voor het idee :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 09-02-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

jpiwf schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:42:
[...]

vooral die flow based water shaders zien er zoveel beter uit... maar zal wel een enorme performancehit zijn. zal ook wel een reden zijn dat een deel van die dingen er nooit in zal komen, kost gewoon te veel rekenkracht om nog een speelbare framerate te geven.
Liever dat ze de optie bieden (bijv Crysis of Ubersampling bij de Witcher 2) dan dat ze het eruit laten.

So what als niks het nu nog runt? Over 3 jaar spelen mensen dit spel waarschijnlijk nog, en dan is er echt wel voldoende kracht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:28:
[...]
Liever dat ze de optie bieden (bijv Crysis of Ubersampling bij de Witcher 2) dan dat ze het eruit laten.

So what als niks het nu nog runt? Over 3 jaar spelen mensen dit spel waarschijnlijk nog, en dan is er echt wel voldoende kracht over.
Geweldige case in point - Ik heb van de week nog een potje Crysis zitten spelen met alles op Very High (behalve motion blur, want daar word ik gek van) in 2560x1600 gewoon omdat het nu EINDELIJK kan op m'n gtx580. En ondanks dat het spel al best oud begint te worden is er nog steeds eigenlijk niets uit dat duidelijk mooier is. Crysis 2 viel gewoon tegen wat dat betreft (niet geholpen door de cartoony style en de stedelijke setting) de Witcher 2 heeft weliswaar veel betere personages maar de landschappen zijn dan weer nét wat minder en Battlefield 3 is er ook nog niet (wat goed is, want dat is al zwaar zat op 2560x1600 op Medium en in multiplayer wil je framerate, geen special effects).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Pff, net iets raars meegemaakt.

Gisteren liep het spel perfect, vandaag om de 10 seconden stotteringen. Blijkbaar maakt shadows op ultra of op high bij mij het verschil tussen perfect 60 fps of drops naar 5 fps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:44:
Interessant, zeg!

[video]
En alweer verwijderd. Alternatief:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5AWCwLCIwW0]

Do want! Er zat eigenlijk maar één ding in dat van mij niet zo hoeft (rare Minecraftachtige karretjes), voor de rest zou ik het allemaal graag zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Even een ( misschien domme ) vraag :p

Kan ik gewoon mods installeren via steam , zonder bang te zijn dat ik mijn skyrim installatie verkl**t zeg maar ? en als ik ze niet meer wil dan kan ik ze gewoon uitvinken bij de launcher toch ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, je kan ze gewoon weer verwijderen. Je moet wel opletten met je nieuwe savegames die je maakt. De kans is groot dat die nieuw gemaakte save games niet meer werken zonder de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:26:
[...]
Do want! Er zat eigenlijk maar één ding in dat van mij niet zo hoeft (rare Minecraftachtige karretjes), voor de rest zou ik het allemaal graag zien.
Wat voor karretjes bedoel je, kan me geen karretjes herinneren? (Ik ken Minecraft niet, dus weet niet precies wat je bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
CoolGamer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:15:
Ja, je kan ze gewoon weer verwijderen. Je moet wel opletten met je nieuwe savegames die je maakt. De kans is groot dat die nieuw gemaakte save games niet meer werken zonder de mods.
Oké bedankt voor de informatie ! zal erop letten met mijn Save games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

bulletrene schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:55:
[...]

Oké bedankt voor de informatie ! zal erop letten met mijn Save games ;)
Helaas heb ik dit al ondervonden.. gelukkig maak ik genoeg saves :P Maar je moet er inderdaad op verdacht zijn, eenmaal gesaved met een mod, zul je altijd die mod moeten gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:16:
Wat voor karretjes bedoel je, kan me geen karretjes herinneren? (Ik ken Minecraft niet, dus weet niet precies wat je bedoelt)
Je ziet op een gegeven moment een soort beweegbare platforms en meer van dat soort spul. Dat kan heel gaaf zijn, maar het moet geen truc worden en een soort apekooi binnen Skyrim. Het moet wel een beetje in de wereld passen.

Dat gezegd hebbende, ik vind dat er wel wat meer waanzin in Skryim mag voorkomen. De buitenaardse landschappen van bijvoorbeeld Morrowind zie je toch niet genoeg terug. Okay, andere provincie, ik weet het, maar het lijkt allemaal net wat veiliger gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:12:
[...]

Je ziet op een gegeven moment een soort beweegbare platforms en meer van dat soort spul. Dat kan heel gaaf zijn, maar het moet geen truc worden en een soort apekooi binnen Skyrim. Het moet wel een beetje in de wereld passen.
Ah, zo. Ik vind het eigenlijk best een okee idee, al moet het inderdaad niet overdreven zijn.
Dat gezegd hebbende, ik vind dat er wel wat meer waanzin in Skryim mag voorkomen. De buitenaardse landschappen van bijvoorbeeld Morrowind zie je toch niet genoeg terug. Okay, andere provincie, ik weet het, maar het lijkt allemaal net wat veiliger gedaan.
Dat is een van de dingen waarom ik Blackreach zo tof vind, dat Morrowind gevoel. Was een welkome afwisseling na al dat sneeuw enzo :)

Yay, huisje af, inclusief clutter en navmesh. Nu een kelder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:26:
Ah, zo. Ik vind het eigenlijk best een okee idee, al moet het inderdaad niet overdreven zijn.
Ik ben het volledig met je eens.

Als ik nog een keer een hoop tijd over heb heb ik misschien nog wel een tof idee voor een aantal steden (in eerste instantie vooral Whiterun), maar gelukkig heb ik nog even voor de volgende TES uitkomt :p Ik doe altijd best even over dergelijke zaken en heel veel tijd hoop/verwacht ik niet te hebben de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bewegende platforms kunnen wel wat tofs toevoegen zonder dat het meteen een walk&jump platform game wordt. Maar ik zie meteen 1 groot bezwaar tegen moving platforms: de follower UI gaat dat gegarandeerd niet trekken. Als ik zie hoe followers nu al niet langs een "trap" kunnen (zo'n klaphek bijvoorbeeld) zonder er eerst 100x door geraakt te zijn, gaan simpele platformliftjes helemaal niet werken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Hoe kun je trouwens zoeken in de Steam Workshop? Ik snap er geen hol van :)

Ik zie alleen rechts boven een zoekbalkje maar daar vind ik niets mee en bladeren in de Workshop is niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:41:
Hoe kun je trouwens zoeken in de Steam Workshop?
Niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Kut, ik hoop dat ze dat snel maken.

Dit is haast niet te doen, als iemand zegt dat je een bepaalde mod moet checken heb je een probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:56:
Kut, ik hoop dat ze dat snel maken.
Ze zeggen dat ze er mee bezig zijn. Ook zeggen ze dat ze de limiet van 50 mods gaan verhogen.
Ik hoop dat het maar snel gefixt wordt. Nouja, niet voor mezelf, maar voor de mensen die de Workshop gebruiken :)

Ondetussen, als iemand een mod aanraadt, moet je maar naar de url vragen :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:12
Dan moet diegene dat gewoon linken. Je kunt linken naar de website zelf. Rechtermuis en dan link kopieren. Werkt prima.

Ik heb ook een paar dingen geinstalleerd. Geen idee wat allemaal. :P
Iig had ik de SkyUI, die mod om een extra kamer in Whiterun te krijgen, maar daar zit een gigantische glitch in en ik heb de enchantment tafel geplaatst. Daarnaast nog wat meuk, maar geen idee meer wat. :P Wat kleine niet cheat achtige dingen.

Ook even wat kasten en kisten in Whiterun huis anders ingedeeld. Nu heb ik tenminste per item soort een kast en nog een kast met equip wat weg kan.

Smithing gelevelt naar 96, dus dat gaat goed. Nu nog iets met enchanting gaan doen. Was vergeten om die daggers te enchanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is dit iets voor je, level uncapper, dan is de cap van skill level 100 eraf :)

Ik heb mijn kelder af \o/
Nu mijn huisje in de wereld plaatsen.

Ondertussen even verderknutselen aan mijn WIP, een ratten-mod. Plan is om een soort niet-agressieve mini-skeevers te laten spawnen uit een crate of barrel, zodat er overal in de wereld ratten rondlopen :)
(Originele idee is van de cats & rats-mod voor Oblivion).

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Haha, op zich vind ik 100 wel goed. Maar is wel iets om in gedachten te houden net als het meelevellen van magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee :)
Ik zou me voor kunnen stellen dat je het zonde en frustrerend zou vinden dat je niet verder kan levellen als je op level 100 zit, vandaar.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Vliegtuig02 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:10:
[...]
Helaas heb ik dit al ondervonden.. gelukkig maak ik genoeg saves :P Maar je moet er inderdaad op verdacht zijn, eenmaal gesaved met een mod, zul je altijd die mod moeten gebruiken!
Niet met allemaal hoor. Alleen mods die invloed zouden kunnen hebben op de world. Graphics mod ect. heeft geen invloed op je save game.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dingen als extra's zoals een extra ruimte in een huis of een kist, moet je op bedacht zijn dat spullen daarin zullen verdwijnen. Open cities, zul je ook op bedacht moeten zijn dat er iets mis kan gaan wanneer je die later uit gaat zetten.

Zorg bij de eerste dat die plekken geen spullen omvatten welke zullen verdwijnen. Dan valt het allemaal best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Been there 8)7
Had in Dovakinn's Hideout vanalles in chest en op de poppen gedaan, toen verwijderd omdat deze via NMM was geinstalleerd en ik wou de Workshop versie hebben omdat deze automatisch update. Ff vergeten dat ik dan alles kwijt zou zijn.... Nu is het gelijk een mooi moment om schoon te beginnen, was ik toch al van plan en dan met de mods via de workshop ivm update.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:21:
Okee :)
Ik zou me voor kunnen stellen dat je het zonde en frustrerend zou vinden dat je niet verder kan levellen als je op level 100 zit, vandaar.
Vergeet daarbij niet dat je het soms ook te makkelijk voor jezelf kan maken als je ergens zo goed in wordt. De caps zijn er om de uitdaging een beetje te behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RZor schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:38:
Been there 8)7
Had in Dovakinn's Hideout vanalles in chest en op de poppen gedaan, toen verwijderd omdat deze via NMM was geinstalleerd en ik wou de Workshop versie hebben omdat deze automatisch update. Ff vergeten dat ik dan alles kwijt zou zijn.... Nu is het gelijk een mooi moment om schoon te beginnen, was ik toch al van plan en dan met de mods via de workshop ivm update.
Je hebt je oude savegame toch nog wel? Dan kun je volgens mij die mod gewoon herinstalleren, savegame laden en poef alles is terug. Was in Oblivion in ieder geval wel zo; die gaf netjes een lijst met mods die in je savegame worden gebruikt maar niet meer geïnstalleerd zijn.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 21:09
Vorige week heb ik voor het eerst Skyrim gespeeld met een controller op de PC (xbox 360 wireless controller).

Tjonge zeg..... wat was dat een ramp!!
Ik stuur mezelf constant van de weg af wanneer ik paard rijd en in een gevecht sla ik er constant naast met mijn zwaard!..

Zijn er hier andere die wel aan de controller hebben kunnen wennen en er al goed mee om kunnen gaan? Wen je er aan of blijven deze problemen die ik hier boven heb omschreven en gaan ze niet weg?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik zweer bij de controller op de PC en mijn eerste karakter was nog Archer ook!
Speelt heerlijk, gewoon een kwestie van wennen lijkt me. Ik speel veel spellen met controller, alleen FPS games niet. Het is veel relaxter en ik heb minder last van mijn arm/hand na het spelen.

Ook maakt het SkyUI "overbodig" Ik had het geinstalleerd maar vond het te chaotisch vergeleken met de simpele standaard UI, werkt veel sneller heb ik het idee.

Lange edit:

Ik heb eigenlijk altijd al een aversie tegen consoles gehad. Vroeger speelde neefjes van mij op de NES en SNES en ik vond dat gewoon een onzinnig platform met onzinnige spelletjes. Terwijl ik mij verdiepte in spannende verhalen in adventure games of scifi open werelden zoals privateer zaten zij stom als pizzabakkertjes met hun kop tegen steentjes te boksen en rioolpijpjes in te kruipen... 8)7

Echter zijn de technieken en ook de soort spellen steeds dichter bij elkaar gaan kruipen en spelen we nu dezelfde soort spellen. Bij mijn aversie tegen consoles speelde ook mijn haat voor controllers. Irritante ondingen heb ik het altijd gevonden. Maar sinds ik een xbox controller in mijn handen heb gehad was ik verkocht. Eindelijk een controller waar over ergonomie is nagedacht!!! De PS3 controller mag hier nog wel wat van leren! En sinds ik dus veel spellen met controller speel zie ik eindelijk in hoe relaxed dat dat is en hoe fijn het moet zijn om lekker vanaf je luie bank te kunnen genieten van een spelletje op je 40" plasma TV!!! Hopelijk gaat onze beeldbuis een keer kapot zodat ik ook een "echte" tv kan halen en ik een keer mijn PC daarop kan aansluiten. Geluid via de stereo en lekker heel de dag vanaf de bank genieten van Skyrim, GTA, LA Noire, Assassins creed, Dirt 3! Ja.. ik begin eindelijk die console jongeren te begrijpen... Mogelijk koop ik toch ook ooit nog zo'n ding!

[ Voor 61% gewijzigd door Shodan op 10-02-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
  • Laatst online: 27-02 17:11
hoi.ik heb en follower van de companiens,hoe kan ik hem wegsturen.
bedankt bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 14:30

fub

Praat met je follower, en kies de optie "I think it's time we part ways".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
hoi
ik heb en follower van de compeniens,ik will hem wegheben.hoe kan dit.
bedankt bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik had gisteren een mod gedownload wat niet deed.
vandaag start ik skyrim op krijg ik de volgende melding "synchronization finished . some mods are no longer subscribed, setting them to not load".
is er een fout ontstaan of hoef ik daar niet druk over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

knuf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:34:
hoi
ik heb en follower van de compeniens,ik will hem wegheben.hoe kan dit.
bedankt bart
Praat met je follower, en kies de optie "I think it's time we part ways".
raro007 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:35:
ik had gisteren een mod gedownload wat niet deed.
vandaag start ik skyrim op krijg ik de volgende melding "synchronization finished . some mods are no longer subscribed, setting them to not load".
is er een fout ontstaan of hoef ik daar niet druk over te maken?
Synchronisatie voltooid, sommige mods ben je niet langer op geabonneerd, ze zijn ingesteld om niet ingeladen te worden.
Dat lijkt mij te betekenen dat deze mods niet meer geïnstalleerd staan omdat jij unsubscribe hebt gekozen.

[ Voor 52% gewijzigd door Tsurany op 10-02-2012 15:37 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
dit werkt niet.als ik hem aanklik,komt allen, follow me,
bedankt bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knuf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:35:
dit werkt niet.als ik hem aanklik,komt allen, follow me,
bedankt bart
Hoort hij/zij bij een quest? Dan moet je eerst de quest afmaken :)

Interessant, ik zie dat alle info voor scheiding (en weer goedmaken :P ) er nog zijn, inclusief audiofiles, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
klopt,heb die quest all 10 keer gedaan,het lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-10 22:25
Misschien leuk en handig om een Skyrim Mod forumpje op te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Galvatron op 10-02-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eperium schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:08:
Misschien leuk en handig om een Skyrim Mod forumpje op te zetten?
Een heel forum? Een topic zou kunnen, maar aan de andere kant: Waarom? Bij Oblivion/Fallout/Fallout New Vegas hebben we het ook gewoon binnen het topic gehouden.
Daarbij is het een integraal en belangrijk onderdeel van het spel, dus lijkt het me niet meer dan logisch dat het gewoon in het 'normale' topic zit.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 10-02-2012 16:12 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.