• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
XyritZz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:28:
[...]

In Skyrim heb ik een mooi huis in Solitude, prachtige langwerpige tafel in de slaapkamer met wat troep er op... ik denk mooi, troep er af, mooie verzameling Dragon Claws er op.

Ik ga m'n huis uit en kom een uurtje later terug..... Dragon Claws over de hele vloer gegooid. Je kunt dus gewoon niets zelf op die tafel zetten :(.
Precies hetzelfde overkomen hier, bij mij was het die richel bij het raam in het vertrek voor je slaapkamer in Solitude. Mooi ruimte gemaakt voor alle dragon claws (inmiddels 6 geloof ik) en ze mooi geplaatst en gedraaid. Kom je terug liggen ze allemaal op de grond. :(
Leedbek schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:35:
[...]

Je moet namelijk eerst al je spullen in je huis dumpen, en daarna de cel herladen door naar buiten te gaan en weer naar binnen of door te saven en weer te laden. Daarna kun je al je gedumpte spullen wel gewoon op z'n plek zetten, dat blijft dan wel gewoon staan.
Dat had ik dus ook eerder moeten weten, maar bedankt iig voor de tip! :)

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 12:26
Kan iemand mij vertellen of Brynjolf een bug heeft? Ik moet met hem praten maar kan niet met hem praten....
Iemand een oplossing? Speel via steam

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Chris89 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:16:
Kan iemand mij vertellen of Brynjolf een bug heeft? Ik moet met hem praten maar kan niet met hem praten....
Iemand een oplossing? Speel via steam
Is inderdaad een bug;gister toevallig ook die quest gedaan.
Skyrim.ini verwijderen hielp bij mij.(wel eerst backup maken)

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:A_Cornered_Rat

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 04-01-2012 21:00 ]

|2600k|Asus 290|

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
kan iedereen aanraden niet te lang te wachten met de mainquest, je krijgt echt wrede shit!!

• Bware76
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10 15:13
walterwhite schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:18:
kan iedereen aanraden niet te lang te wachten met de mainquest, je krijgt echt wrede shit!!
Oops, 104 uur in-game time en nog niet eens door Act 1. Zal toch maar eens verder gaan dan... 8)
walterwhite schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:18:
Welk spel speel jij precies? -O-

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10 14:03
SnoeiKoei schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:30:
[...]
Een aantal quests vond ik wel leuk om te doen. Alleen rewards zijn über laag, als ze er zijn. Je merkt verder ook niks in het verloop van het spel buiten de main quest om dat je überhaupt met de main quest bezig bent. Bijna niemand zegt 'He goed van je, tof dat je Alduin gepwnt hebt'. Het enige is dat guards me voor gek verklaren, omdat
spoiler:
je Odahviing gevangen hebt en later weer vrijgelaten. 'Releasing a captured dragon, I never think I understand that one.

Heb gister voor de grap een nieuw character aangemaakt en script geactiveerd die ervoor zorgt dat je alle perks, spells, enchants en alle skills op level 100 hebt. Gewoon om een keer te kijken hoe dat speelt. Naar blijkt is het niet echt leuk, zelfs op master difficulty wals je overal overheen. Main Quest/College/Companions alles...
Ben maar weer snel verder gegaan met m'n main character, is wat meer lol. Dat je nog ergens voor moet vechten.

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
SnoeiKoei schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:30:
[...]

Ben vrij onbekend met spellen als Skyrim en Oblivion etc. maar is het zo dat de main quest, het verhaal eigenlijk, vrij snel uitgespeeld is en dat je de meeste tijd met dingen eromheen bezig bent? Of hoe moet ik het een beetje zien :) ?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bij mij is de verdeling meestal zo:

150 uur in 1 karakter (meerdere keren mogelijk)
ongeveer 15 uur voor main quest
rest aan andere quests

En dan natuurlijk nog oneindig veel tijd aan mods :)

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 18:41
P-aul schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:12:
[...]

Ben vrij onbekend met spellen als Skyrim en Oblivion etc. maar is het zo dat de main quest, het verhaal eigenlijk, vrij snel uitgespeeld is en dat je de meeste tijd met dingen eromheen bezig bent? Of hoe moet ik het een beetje zien :) ?
Ik heb er nu bijna 80 uur inzitten en heb de main quest amper aangeraakt. :) Maar als je puur de MQ wilt volgen, ben je er volgens mij wel vrij snel doorheen.

Kwam net m'n eerste Elder Dragon tegen. Ben hard weggerend toen ik zag hoeveel damage hij deed. :D Die kill ik een andere keer wel.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
Ik ben inmiddels 150 uur bezig, heb de main quest nog niet echt aangeraakt en ben nu net met de imperial/stormcloak war begonnen. Mijn bosmer is level 81.5, getrouwd, arch mage, guild master van de thieves guild, listener van de dark brotherhood en zo nog wat titels.

En toch wist het spel mij weer te verrassen. Ik loop ergens ten noorden van Markarth en ineens kom ik twee jongens tegen die me dwemer spul willen verkopen. En voor een septim krijg ik de locatie waar ze het vandaan gehaald hebben lol

• walterwhite
Ik ben level 35, ongeveer 45 uur gespeeld. heb gisteren de mainquest afgerond maar er is nog genoeg te doen. Je kan het einde zo lang uitstellen als je wilt maar ik vind het prima zo.

Ik zocht laatst rode handschoenen; ik heb ze gevonden het zijn de Mythic Dawn Gloves. "Kreeg'' ze bij een bepaalde quest.
walterwhite schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:33:
Ik ben level 35, ongeveer 45 uur gespeeld. heb gisteren de mainquest afgerond maar er is nog genoeg te doen. Je kan het einde zo lang uitstellen als je wilt maar ik vind het prima zo.

Ik zocht laatst rode handschoenen; ik heb ze gevonden het zijn de Mythic Dawn Gloves. "Kreeg'' ze bij een bepaalde quest.
Van de Dark Brotherhood zijn volgens mij ook rood :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Sh0ckTr00per schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:01:
Ik ben inmiddels 150 uur bezig, heb de main quest nog niet echt aangeraakt en ben nu net met de imperial/stormcloak war begonnen. Mijn bosmer is level 81.5, getrouwd, arch mage, guild master van de thieves guild, listener van de dark brotherhood en zo nog wat titels.

En toch wist het spel mij weer te verrassen. Ik loop ergens ten noorden van Markarth en ineens kom ik twee jongens tegen die me dwemer spul willen verkopen. En voor een septim krijg ik de locatie waar ze het vandaan gehaald hebben lol
:D

Ook echt geniaal waar je als Thane mee weg komt... had een paar van die Thalmor omgelegd rond Whiterun en waarschijnlijk per ongeluk een pijl in hun prisoner geplant want had 1000 bounty voor het plegen van een moord.

Kom in Whiterun, meteen guard op me af. "Ja hallo, ik ben Thane!". Ohja, prima ga maar verder met waar je mee bezig was :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het gaat met mij ook weer een stukkie beter, de meeste monsters krijg ik wel dood, met een beetje stealth.

Ben lvl 22 en m'n boog doet (nog maar) 41dmg. Maar met m'n sneak zien ze me zo goed als niet.

Gister een aantal quests gedaan voor de Thieves Guild en leuke armor gekregen.
spoiler:
Gister die meid proberen te vermoorden en het was een leuke twist, kan niet wachten om er na werk weer mee verder te gaan

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40
De MQ moet je echt zo snel mogelijk doen. Als je op level 40+ met de MQ start wordt de eindfase erg makkelijk, dit verpest de MQ. In Bethesda spellen is er eigenlijk geen main quest. De "main quest" is gewoon vergelijkbaar met de faction quest, alleen iets langer en uitgebreider. Als je in Beth games de main quests echt puur benaderd als main quests (i.e. de quest waar je het spel voor speelt), zul je behoorlijk teleurgesteld zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door mister_S op 05-01-2012 10:52 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

In Fall Out New Vegas was het zo dat als je de mainquest gedaan had dat de wereld afgesloten was.

Is dit hier ook of kan je na de mainquest nog alle mogelijke andere quests doen?

Mad-Matt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:20:
Het gaat met mij ook weer een stukkie beter, de meeste monsters krijg ik wel dood, met een beetje stealth.

Ben lvl 22 en m'n boog doet (nog maar) 41dmg. Maar met m'n sneak zien ze me zo goed als niet.

Gister een aantal quests gedaan voor de Thieves Guild en leuke armor gekregen.
spoiler:
Gister die meid proberen te vermoorden en het was een leuke twist, kan niet wachten om er na werk weer mee verder te gaan
Tijdens die missie had ik ook nog veel moeite met de wereld om me heen, rond de 40 damage met m'n boog terwijl ik al wel een Draugr Death Overlord tegen kwam.... heb Mercer al het werk laten doen, duurde alleen een half uur (!!) omdat Mercer zelf ook elke keer onderuit ging :D.
mister_S schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:51:
De MQ moet je echt zo snel mogelijk doen. Als je op level 40+ met de MQ start wordt de eindfase erg makkelijk, dit verpest de MQ. In Bethesda spellen is er eigenlijk geen main quest. De "main quest" is gewoon vergelijkbaar met de faction quest, alleen iets langer en uitgebreider. Als je in Beth games de main quests echt puur benaderd als main quests (i.e. de quest waar je het spel voor speelt), zul je behoorlijk teleurgesteld zijn.
Vanuit het hele Role Playing perspectief vind ik dat dus niet leuk. Ik wil niet er achter komen dat ik Dragonborn ben en 1 dag later Alduin al verslaan. Ik vind het juist logisch om die MQ uit te stellen en mezelf eerst te trainen in het gebruik van m'n krachten ;).

Overigens vond ik in Fallout 3 de MQ nog best wel echt groot aanvoelen ook al is het verhaal niet veel meer dan 'zoek je vader'.

Mad-Matt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:01:
In Fall Out New Vegas was het zo dat als je de mainquest gedaan had dat de wereld afgesloten was.

Is dit hier ook of kan je na de mainquest nog alle mogelijke andere quests doen?
Je kan gewoon verder, geen probleem :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben groot fan van Bethesda games, vind ze zo geweldig en massaal. Echt top.

Xyritzz, Mercer was ook een prima tank, terwijl ik lekker met m'n stealth 3x dmg zat te doen vanuit een donker hoekje.

spoiler:
Die lords zijn wel pittig ja. Maar ik vond het echt jammer, ik denk chick omleggen en een kick ass boog vinden, maar helaas

Mad-Matt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:08:
Ik ben groot fan van Bethesda games, vind ze zo geweldig en massaal. Echt top.

Xyritzz, Mercer was ook een prima tank, terwijl ik lekker met m'n stealth 3x dmg zat te doen vanuit een donker hoekje.

spoiler:
Die lords zijn wel pittig ja. Maar ik vond het echt jammer, ik denk chick omleggen en een kick ass boog vinden, maar helaas
Haha grappig, Mercer was bij mij juist een shitty tank :D.

Ik was flink aan het powerlevellen van skills bezig geweest, maar omdat Smithing en Enchanting beiden rond de 90 zaten en dus nog niet op 100 had ik er nog geen sterkere/betere gear mee gemaakt. Als ik dat wel had gedaan was het een stuk makkelijker geweest maar nu liep ik met te zwakke troep rond.

Death Overlord kreeg Mercer op z'n knieën in 2 klappen, sneaken vanuit een donker hoekje lukte niet na 1 schot kwam die Overlord mijn kant op lopen zag me en kreeg mij met 2 klappen ook neer.

Ik heb dus letterlijk een half uur zitten te wachten, Mercer neer, wachten wachten wachten ja hij gaat weer staan, Mercer 1 klap tegen die Overlord en hup ging Mercer weer neer en opnieuw wachten :D. Op den duur had die Overlord nog 30% health en toen ben ik bijgesprongen.

spoiler:
Maak je maar geen zorgen, die boog krijg je nog :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Das mooi :)

smithing en enchanting moet ik zeker nog vaker doen, erg laag level in en ook weinig punten in gestopt.

Hoe vul ik soulgems?
Moet dat met een speciale spell of enchantment?

• arjen9551
  • Laatst online: 02-11 21:46
Mad-Matt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:54:

smithing en enchanting moet ik zeker nog vaker doen, erg laag level in en ook weinig punten in gestopt.

Hoe vul ik soulgems?
Soultrap, kan als spell en als enchantment.

n.a.

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52

Infinchible

Woef!

Hier een kleine sfeerimpressie van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/qx9fyb.jpg

Het is een afbeelding genomen van het spel in 3D. Je kan dit bekijken door de afbeelding even aan te klikken voor de grote versie en dan van een afstandje scheel kijken tot de 2 afbeeldingen over elkaar vallen. Dan daarop proberen te focussen. Het 3D staat op erg hoge instellingen (veel diepte) dus het zal niet voor iedereen even makkelijk zijn om goed te kijken.
Het spel zelf speel ik in 3D met een nvidia 3Dvision bril, dus gewoon in volle resolutie en een FPS van 60 per oog. Het effect is in ieder geval nog een stuk beter dan de afbeelding hierboven, echt prachtig! Ook heb ik wat mods geïnstalleerd als die texture pack en betere lightning/donkere nachten en dergelijke.
Maar wat blijft het een ongelofelijk mooi spel, ik kan echt uren rondlopen en me verbazen over alle mooie vergezichten en landschappen. _/-\o_
Ondertussen heb ik er iets meer dan 100 uur inzitten en mijn karakter is level 53. Ik moet wel zeggen dat ik het af en toe nog best moeilijk krijg zoals vanochtend in een gevecht met een Forsworn Briarheart en 2 Hagravens. Maar dan blijft het spel ook nog wel leuk, de meeste kleine of single mobs kan ik alleen wel erg makkelijk aan, maar daar level je ook voor natuurlijk >:)

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
Mad-Matt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:54:

Hoe vul ik soulgems?
Tip:
Doe een soultrap enchantment op een boog met 1 sec effectiviteit en ga lekker jagen op vossen, herten en geiten. praktisch altijd en one-hit-kill en een supersnelle manier om je petty soulgems te vullen, zodat je een voorraadje daggers kan enchanten en voor veel geld verkopen
Mr_x007 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:25:
[...]

Tip:
Doe een soultrap enchantment op een boog met 1 sec effectiviteit en ga lekker jagen op vossen, herten en geiten. praktisch altijd en one-hit-kill en een supersnelle manier om je petty soulgems te vullen, zodat je een voorraadje daggers kan enchanten en voor veel geld verkopen
Tip 2:
Op deze manier zijn je SoulGems binnen no-time op.
Bezoek een aantal van die Dwemer ruins, de robots die daar rondlopen droppen bijna altijd Soul Gems :).

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

XyritZz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:28:
[...]

Tip 2:
Bezoek een aantal van die Dwemer ruins, de robots die daar rondlopen droppen bijna altijd Soul Gems :).
Ja, die ben ik 1x tegen gekomen, ben als een klein meisje gillend weggerend. Het ging niet zo goed.

• walterwhite
Mad-Matt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:01:

nee man is maar een deel van het verhaal je kan lekker doorspelen
spoiler:
je hoeft zelfs nieteens voor imperial of stormcloack te kiezen

• walterwhite
XyritZz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:08:
[...]

Van de Dark Brotherhood zijn volgens mij ook rood :)
die hebben geen vingers toch? en ik ben ze nog niet tegengekomen btw

[ Voor 11% gewijzigd door walterwhite op 05-01-2012 12:55 ]

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-11 12:16

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mr_x007 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:25:
[...]

Tip:
Je weet dat als je een vos volgt hij je naar een plek/grot brengt waar je nog nooit geweest bent? ;)

Systeem specs

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Blisterin_Bull schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:07:
[...]

Je weet dat als je een vos volgt hij je naar een plek/grot brengt waar je nog nooit geweest bent? ;)
nee. Ik vond ze altijd lief en dat hij weg rende vond ik reden genoeg om hem niet neer te knuppelen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook 1 keer een konijntje geflambeerd en daar voelde ik me heel slecht over dus ik blijf van vosjes en hertjes etc af. :)

specs

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:54
[...]

Goh ... in elke willekeurig richting lopen in Skyrim brengt je ook naar een plek waar je nog nooit geweest bent :+

• Bullus
XyritZz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:28:
[...]

Tip 2:
Tip 3:
Ik vond daar ook een boog met soultrap.

Eenmaal aangekomen bij
spoiler:
Blackreach :P
...ff een wow momentje
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DF5oQl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6zfPMl.jpg

|2600k|Asus 290|

Bedoel je niet
spoiler:
Blackreach?

;)

• Hompu
Blackreach is wel super tof.
Het ziet er mooi uit, je kan soul gems minen en je hebt crimson nirnroots =D

Vind het ook mooi gedaan dat je via 3 dwemer cities er in kan komen.

• Bullus
anandus schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:54:
Bedoel je niet
spoiler:
Blackreach?

;)
:+ Die bedoel ik inderdaad.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Zijn er meer mensen die skyrim met de xbox controller spelen voor de pc, heb de pc op mijn flatscreen aangesloten. Lekker skyrim spelen op de bank met x box controller.

Ik heb wel het idee dat skyrim een zeer verslavende game is als je het aantal uur bekijkt wat mensen in de game steken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 14:34 ]

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
TheBleeder schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:09:
Blackreach is wel super tof.
Het ziet er mooi uit, je kan soul gems minen en je hebt crimson nirnroots =D

Vind het ook mooi gedaan dat je via 3 dwemer cities er in kan komen.
Is er ergens een guide om alle Crimson nirnroots te vinden? Ik heb er momenteel 24 maar vind er geen meer! :P

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
In Oblivion ben ik een keer begonnen als warrior. Heavy armor enzo. Ik had alleen na een tijdje dat ik zooo traag was dat ik er niet meer leuk vond. Zeker omdat ik daarvoor een archer/sneak was.

Is dit in Skyrim ook? Of zijn daar gewoon simpele dingen tegen te doen? Ik geloof dat er wel een perk is die je heavy armor niks meer laat wegen, maar dat is op lvl 10000 en dat vind ik te lang.
CrazyProf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:00:
In Oblivion ben ik een keer begonnen als warrior. Heavy armor enzo. Ik had alleen na een tijdje dat ik zooo traag was dat ik er niet meer leuk vond. Zeker omdat ik daarvoor een archer/sneak was.

Is dit in Skyrim ook? Of zijn daar gewoon simpele dingen tegen te doen? Ik geloof dat er wel een perk is die je heavy armor niks meer laat wegen, maar dat is op lvl 10000 en dat vind ik te lang.
The Steed Stone activeren. Staat in de buurt van Solitude.
Je armor weegt niets meer en maakt je ook niet meer trager.

Zeker wanneer je Daedric gaat gebruiken is dit een grote boost in de hoeveelheid troep die je mee kunt dragen :).

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:32
Asskicker schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:31:
[...]

Is er ergens een guide om alle Crimson nirnroots te vinden? Ik heb er momenteel 24 maar vind er geen meer! :P
Nee niet echt een guide,
spoiler:
Maar je kan Crimson Nirnroot alleen in blackreach vinden en zo groot is dat ook alweer niet. Kijk daar vooral goed bij het water waar ze het meeste te vinden zijn.

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Invisible_man schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:09:
[...]

Nee niet echt een guide,
spoiler:
Maar je kan Crimson Nirnroot alleen in blackreach vinden en zo groot is dat ook alweer niet. Kijk daar vooral goed bij het water waar ze het meeste te vinden zijn.
En ook Crimson Nirnroots respawnen na verloop van tijd, mocht je er echt niet genoeg weten te vinden.

D3 char(s)

• Hompu
En ze maken geluid en gloeien =D
Ik had er na de eerste keer Blackreach 5, de tweede keer ben ik er actief naar gaan zoeken en vond ik er een stuk of 30 in een kwartier. Je hebt ook eentje zitten bovenop zo'n rots direct achter een waterval. Dan moet je bovenop die waterval Whirlwind Sprint doen.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 11:38

Willybubba

Nut up or shut up.

[...]

Serieus? Cool!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
Blistimo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:23:
[...]

En ook Crimson Nirnroots respawnen na verloop van tijd, mocht je er echt niet genoeg weten te vinden.
oh dat is mooi want ik heb er perongeluk 2 opgegeten hehe
roeltjow schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:52:
[...]

oh dat is mooi want ik heb er perongeluk 2 opgegeten hehe
Ik weiger het gewoon om van sommige ingrediënten de effecten te leren door ze op te eten... ik ga dus niet op een reuzenteen knabbelen :D

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 14:34
XyritZz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:53:
[...]

Ik weiger het gewoon om van sommige ingrediënten de effecten te leren door ze op te eten... ik ga dus niet op een reuzenteen knabbelen :D
het vermalen met vissenschubben en opdrinken vind je verder geen probleem :+

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
ArgantosNL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:57:
[...]

het vermalen met vissenschubben en opdrinken vind je verder geen probleem :+
Of tot stof gemalen botten?
Over het hele Soul Gem verhaal; haal gewoon Azura's star. Kan je eindeloos blijven gebruiken als Soul Gem. Ik vind dat er wel genoeg te vinden zijn, maar ik ben ook niet zo met Enchantment bezig... Ook heb ik een perk waardoor ik mijn wapen met 5% van de waarde van de ziel (alleen beesten, geen mensen helaas) automatisch bijvul na de dodelijk hit. Dus ik hoef mijn boog wat minder vaak bij te vullen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

NoUseWhatsoever schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:10:
[...]

Over het hele Soul Gem verhaal; haal gewoon Azura's star. Kan je eindeloos blijven gebruiken als Soul Gem. Ik vind dat er wel genoeg te vinden zijn, maar ik ben ook niet zo met Enchantment bezig... Ook heb ik een perk waardoor ik mijn wapen met 5% van de waarde van de ziel (alleen beesten, geen mensen helaas) automatisch bijvul na de dodelijk hit. Dus ik hoef mijn boog wat minder vaak bij te vullen.
Azura's star?

NoUseWhatsoever schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:10:
[...]

Azura's star is handig voor het bijvullen van wapens, maar als je enchanting wil levellen is het vrij onhandig. 1 beest neerschieten, wapen enchanten, weer een beest neerschieten, wapen enchanten...

Het is in dat geval handiger om eerst 50 souls te capturen, en daarna 50 wapens te enchanten, en ze daarna allemaal te verkopen :)

• Hompu
XyritZz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:37:
[...]

Azura's star is handig voor het bijvullen van wapens, maar als je enchanting wil levellen is het vrij onhandig. 1 beest neerschieten, wapen enchanten, weer een beest neerschieten, wapen enchanten...

Het is in dat geval handiger om eerst 50 souls te capturen, en daarna 50 wapens te enchanten, en ze daarna allemaal te verkopen :)
[trollmode]player.additem 0002e4ff 500 invoeren in de console is nog handiger voor enchanting (500 filled grand soul gems) [/trollmode]
8)7

Ik heb mijn enchanting tegelijk geleveld met conjuration. Met de soul trap spell :+
Zo heb ik eigenlijk 4 skill tegelijk gefarmed. Smithing, enchanting+conjuration en speech.
Ja, al moet je het vraagteken weglaten als je daarop zoekt in Google. 8)7 Hoe moeilijk is zoeken...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:20:
Zijn er meer mensen die skyrim met de xbox controller spelen voor de pc, heb de pc op mijn flatscreen aangesloten. Lekker skyrim spelen op de bank met x box controller.

Ik heb wel het idee dat skyrim een zeer verslavende game is als je het aantal uur bekijkt wat mensen in de game steken.
Ja, doe ik ook regelmatig. Met een Xbox controller kun je overigens wel echt merken dat de hele ui is toegespitst op het gebruik van controllers... Dat wisten we allang natuurlijk, maar het wordt wel extra duidelijk, omdat alle menu's opeens goddelijk goed werken en ik hoef me ook geen ongeluk met m'n muis te schuiven om de camera 180 graden te draaien afhankelijk van de fps. Dus eigenlijk combineer je zo het beste van twee werelden, mods en graphics van de pc en de controls van een console (en een huge ass beeld :) ...in vergelijking met mijn monitor...). Jammer alleen dat Skyrim geen surround ondersteund via de toslink naar m'n receiver...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Chris89
Kan iemand mij vertellen wat de beste amour is voor skyrim?
Kan alles al maken maar zie door de bomen het bos niet meer en der is vast iemand die dat zo weet...

• Bansheeben

Bansheeben

Daedric armor, maar dat is nogal overpowered. Ik zou het gewoon bij fur armor (of steel armor als je dual wield) of iets dergelijks houden, om de game nog enigszins uitdagend te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 06-01-2012 01:36 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-11 08:24

D-rez

dexels

Cloth met Ebonyflesh + Mage Armor 3/3

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 18:48

Ryan1981

Je ne sais pas

Net terug van vakantie. Had de mainquest uitgespeeld voordat ik vertrok. Ben nu overgestapt op het spelen van Microsoft Freelancer - Crossfire mod. Had een e-mail naar Berthesda gestuurd dat ze een spel zoals fallout/tes maar dan in de freelancer stijl eens zouden kunnen overwegen.

Wanneer ik klaar ben met de crossfire mod weer eens terug naar skyrim met een niew character en dan alle quests proberen te doen.
Chris89 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:32:
Kan iemand mij vertellen wat de beste amour is voor skyrim?
Kan alles al maken maar zie door de bomen het bos niet meer en der is vast iemand die dat zo weet...
Light Armor: Glass
Heavy Armor: Daedric

Voor beide heb je de juiste perks nodig en 90 smithing skill.

De enige reden dat Dragon Plate/Bone armor een hogere Smithing skill nodig heeft maar toch zwakker is dan bovenstaande armor is omdat je het hele spel door kunt zwemmen in de Dragon Bones/Scales terwijl de materialen voor Glass/Daedric een stuk zeldzamer zijn.

Overigens had zeker voor Daedric alles nog wel zeldzamer mogen zijn wat mij betreft, als je eenmaal weet waar je de spullen kunt vinden heb je binnen no-time genoeg verzameld voor complete armor sets voor jezelf en elke follower die je ooit mee wil gaan nemen.

• ArgantosNL
XyritZz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:50:
[...]

Light Armor: Glass
Heavy Armor: Daedric

Voor beide heb je de juiste perks nodig en 90 smithing skill.

De enige reden dat Dragon Plate/Bone armor een hogere Smithing skill nodig heeft maar toch zwakker is dan bovenstaande armor is omdat je het hele spel door kunt zwemmen in de Dragon Bones/Scales terwijl de materialen voor Glass/Daedric een stuk zeldzamer zijn.

Overigens had zeker voor Daedric alles nog wel zeldzamer mogen zijn wat mij betreft, als je eenmaal weet waar je de spullen kunt vinden heb je binnen no-time genoeg verzameld voor complete armor sets voor jezelf en elke follower die je ooit mee wil gaan nemen.
Dragonscales hebben volgensmij een hogere armor rating, daarnaast is het ook niet zo moeilijk om aan de spullen voor glass armor te komen. Je kunt het gewoon bij de smit halen in whiterun. Daedric is een grotere ramp om te krijgen. Ebony ore/ingots zijn zeer zelfzaam en liggen bijna nergens en worden bijna nooit verkocht.
ArgantosNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Dragonscales hebben volgensmij een hogere armor rating, daarnaast is het ook niet zo moeilijk om aan de spullen voor glass armor te komen. Je kunt het gewoon bij de smit halen in whiterun. Daedric is een grotere ramp om te krijgen. Ebony ore/ingots zijn zeer zelfzaam en liggen bijna nergens en worden bijna nooit verkocht.
Ik heb een kist vol met Ebony Ingots, worden in Whiterun verkocht zodra je boven een bepaald level uit komt (weet niet welk level) maar kosten 400+ per stuk. Best duur grapje als je er rond de 20 nodig hebt voor een complete armor set + shield + wapens.

Daarnaast is er in het verre oosten in een orc camp een mine (gloombound ofzo) die stampvol met Ebony zit, zodra je die eenmaal gevonden hebt kom je nooit tekort.

Risico is wel dat ik er zeer regelmatig sterke dragons tegen kom, die ook met z'n 2en tegelijk durven te komen :P. Fast-travel lukt dan niet meer, dus dat is een sprintje trekken richting Winterhold. Die Orcs hoef je geen steun van te verwachten, die zijn binnen 1 sec dood.

• ArgantosNL
XyritZz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Ik heb een kist vol met Ebony Ingots, worden in Whiterun verkocht zodra je boven een bepaald level uit komt (weet niet welk level) maar kosten 400+ per stuk. Best duur grapje als je er rond de 20 nodig hebt voor een complete armor set + shield + wapens.

Daarnaast is er in het verre oosten in een orc camp een mine (gloombound ofzo) die stampvol met Ebony zit, zodra je die eenmaal gevonden hebt kom je nooit tekort.

Risico is wel dat ik er zeer regelmatig sterke dragons tegen kom, die ook met z'n 2en tegelijk durven te komen :P. Fast-travel lukt dan niet meer, dus dat is een sprintje trekken richting Winterhold. Die Orcs hoef je geen steun van te verwachten, die zijn binnen 1 sec dood.
geen wonder dat mijn sub level 20 char zo veel moeite had om ebony ingots te krijgen. Ik heb een dualwield met sword/dagger dagger met soultrap sword voor damage.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-11 11:27
Yep, kun je krijgen als je Azura's Shrine vindt en haar quest afrondt. In Skyrim kun je die op twee manieren afronden - kun je dus een Black Star of een normale krijgen. Die fungeert als herbruikbare Black/Grand Soul Gem - hoef je dus geen halve ton aan soul gems mee te zeulen. Dit is alleen voor mass-production van enchanted meuk niet zo geschikt, want je moet dat ding steeds weer vullen.

Verwijderd

maratropa schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:13:
Ik heb ook 1 keer een konijntje geflambeerd en daar voelde ik me heel slecht over dus ik blijf van vosjes en hertjes etc af. :)
Ah, nog iemand die mijn ietwat geschokkeerde "Wat? Nee!" kan begrijpen, toen ik dacht een vlindertje te vangen en in plaats daarvan alleen twee vleugeltjes in m'n inventory kreeg... arm beestje stuk gemaakt...
aan de andere kant heb ik wel de stat "bunnies slaughtered" gevonden dus eh... nou ja.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-11 11:27
ArgantosNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Met het vinden van Ebony Ingots heb ik niet zo'n problemen gehad - gewoon alle handelaren aflopen, geld heb je toch zat. Ik heb meer moeite gehad met het vinden van Daedra Hearts, maar als je eenmaal een babbeltje met Mehrunes Dagon gemaakt hebt is dat ook opgelost...

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Seal64 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Met het vinden van Ebony Ingots heb ik niet zo'n problemen gehad - gewoon alle handelaren aflopen, geld heb je toch zat. Ik heb meer moeite gehad met het vinden van Daedra Hearts, maar als je eenmaal een babbeltje met Mehrunes Dagon gemaakt hebt is dat ook opgelost...
Ik weet niet hoe moeilijk het is om aan menselijk harten te komen, maar als je die hebt kun je in de Atronach Forge, Daedra Hearts maken. Even Googelen op Atronach Forge en je vind wel wat leuke receptjes :)

• ArgantosNL
Seal64 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Deadra Hearts zijn nou voor mij niet het grootste probleem. Die zijn gewoon regelmatig tekoop bij de alchemist in whiterun. Ga even alchemy trainen en spaar de Deadra hearts op en je heb er zo een stuk of 5 zat voor een armor en 1 wapen.

edit: en er ligt er een in de kamer waar de leider van de companions zit die je kunt stelen. Wel eerst verslepen door de oppak knop in te drukken en ergens naartoe wandelen waar niemand je kan zien.

[ Voor 13% gewijzigd door ArgantosNL op 06-01-2012 13:25 ]

• Bansheeben

Bansheeben

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:07:
[...]

Ah, nog iemand die mijn ietwat geschokkeerde "Wat? Nee!" kan begrijpen, toen ik dacht een vlindertje te vangen en in plaats daarvan alleen twee vleugeltjes in m'n inventory kreeg... arm beestje stuk gemaakt...
aan de andere kant heb ik wel de stat "bunnies slaughtered" gevonden dus eh... nou ja.
Haha, wilde je 'm in een kooitje stoppen ofzo :) Nu ik erover nadenk zou dat nog best cool zijn. Een eigen vlindertuin, een terrarium voor... nou ja voor argonians ofzo. Een Aquarium voor al je salmon en slaughterfish. Een mammoet en/of sabrecat hok. Kortom, gewoon een dierentuin dus. Kun je meer verzamelen dan boeken, gear en wapens. Alhoewel ik ze eigenlijk liever gewoon in het wild zie...

Bansheeben schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Haha, wilde je 'm in een kooitje stoppen ofzo :)
Sterker nog, dat zit al in het spel ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rUCwLSSzxFA4evTMhedTdcim/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 06-01-2012 13:27 ]

• ArgantosNL
Bansheeben schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Haha, wilde je 'm in een kooitje stoppen ofzo :) Nu ik erover nadenk zou dat nog best cool zijn. Een eigen vlindertuin, een terrarium voor... nou ja voor argonians ofzo. Een Aquarium voor al je salmon en slaughterfish. Een mammoet en/of sabrecat hok. Kortom, gewoon een dierentuin dus. Kun je meer verzamelen dan boeken, gear en wapens. Alhoewel ik ze eigenlijk liever gewoon in het wild zie...
hoe wil je een mammoet of sabrecat vangen, pokeball :+

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:20

jgj82

Ja, maar = nee

Bansheeben schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:56:
[...]

.......Dus eigenlijk combineer je zo het beste van twee werelden, mods en graphics van de pc en de controls van een console (en een huge ass beeld :) ...in vergelijking met mijn monitor...). Jammer alleen dat Skyrim geen surround ondersteund via de toslink naar m'n receiver...
Skyrim wel maar je geluidskaart/drivers niet denk ik..
Speel het hier met een auzentech X-Fi Prelude en dat gaat prima via DTS-connect en DD-Live!

[ Voor 12% gewijzigd door jgj82 op 06-01-2012 15:07 ]

• Bansheeben

Bansheeben

Hmm, die butterfly in a jar ben ik nog niet tegengekomen (of die twee heb ik nog niet gecombineerd). Toch maar eens googlen.
De manier om een mammoet te 'vangen' is natuurlijk 'm tam maken. Een pokébal (of een masterball als je smithing skill op 100 zit :P ) vind ik overigens ook een prima idee.

Ik heb een Theatron Agrippa en ik heb werkelijk alles geprobeerd... DDL deed het niet, DTS interactive ook niet. Mijn receiver (een Onkyo TX-SR 507) bleef op pcm (af en toe stond er dts of DD, maar dan was het nog steeds all channel stereo) springen... Via HDMI vanuit mijn HD 6870 geeft de receiver echter opeens multichannel pcm aan en heb ik wel surround. Het zou dus kunnen dat ik de driver nog steeds niet goed geconfigureerd heb, maar ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat toslink geen meerkanaals pcm ondersteund gecombineerd met het falende windows dat maar niet gelooft dat ook aan een digitale output toch een 5.1 systeem aangesloten kan worden (configureren van de speakers gaat niet om de een of andere reden)... Ik heb dus gewoon surround, maar via mijn videokaart ipv mijn geluidskaart :')

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Bansheeben schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:56:
[...]

en ik hoef me ook geen ongeluk met m'n muis te schuiven om de camera 180 graden te draaien afhankelijk van de fps. Dus eigenlijk combineer je zo het beste van twee werelden,
Nog nooit gehoord van mouse sensitivity? ;)
Veder speel ik Skyrim standaard in first person (meer immersion) en dat gaat toch echt 10x beter met muis en keyboard

Hello there

Bansheeben schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:05:
Hmm, die butterfly in a jar ben ik nog niet tegengekomen (of die twee heb ik nog niet gecombineerd). Toch maar eens googlen.
Er zijn 5 beesten in een jar te vinden her en der (butterfly, moth, etc).
Er staat ook iets geschreven onderop de dop.

Maar waar het voor is? Niemand weet het. De meest wilde verhalen doen de ronde.
Al vind ik de mooiste dat je een portal naar een geheim level zou kunnen openen als je ze op een bepaalde manier op een bepaalde plek in een pentagram plaatst en dan iedereen in dat betreffende dorp vermoordt.
Jaja :P

Ze staan wel leuk in je huis, trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-01-2012 17:53 ]

• Bansheeben

Bansheeben

Sinester schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:28:
[...]

Nog nooit gehoord van mouse sensitivity? ;)
Veder speel ik Skyrim standaard in first person (meer immersion) en dat gaat toch echt 10x beter met muis en keyboard
Jawel, maar dan blijft de snelheid van het draaien afhankelijk van de fps... Vooral verticaal gaat echt belachelijk langzaam.
anandus schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:52:
[...]
Er zijn 5 beesten in een jar te vinden her en der (butterfly, moth, etc).
Er staat ook iets geschreven onderop de dop.

Maar waar het voor is? Niemand weet het. De meest wilde verhalen doen de ronde.
Al vind ik de mooiste dat je een portal naar een geheim level zou kunnen openen als je ze op een bepaalde manier op een bepaalde plek in een pentagram plaatst en dan iedereen in dat betreffende dorp vermoordt.
Jaja :P

Ze staan wel leuk in je huis, trouwens :)
Ik had het inderdaad gelezen in een of andere wiki. En dat is echt een hilarische theorie xD Skyrim helps making the world a better place. Anders zouden de idioten die dat bedacht hebben hun experimenten wellicht in het echt uitvoeren :')
Het verzamelen van die dingen is iig weer een leuk nieuw doel bij het spelen van Skyrim, want daar begint het nu toch wel behoorlijk aan te ontbreken.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

jgj82 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:56:
[...]

Skyrim wel maar je geluidskaart/drivers niet denk ik..
Speel het hier met een auzentech X-Fi Prelude en dat gaat prima via DTS-connect en DD-Live!
Ik gebruik mijn PC ook als HTPC en kan ook dts 5.1 films kijken, via optisch uit van mijn realtek mobo geluidskaart.

Kan ik nu automatisch ook surround skyrim spelen? Ik dacht dat het niet kon ivm licenties, in ieder geval dat was de stand van zaken bij fall out 3.

Misschien dat die prelude van jou de licentie heeft te transcoden naar een formaat dat de meeste receivers ondersteunen.

EDIT: Ja sorry ik had natuurlijk eerst even kunnen testen hoe en wat, maar het is me gelukt.
Je moet dan instellen dat je digital out van je soundcard of chip standaard staat op Dolby Digital Live,. Wat dat doet is de 5 discrete kanalen van een spel, die normaal gesproken niet overdraagbaar zijn over de optische kabel, eerst worden omgezet naar Dolby Digital, wat wel over de optische kabel kan. Dat omzetten gebeurd dan on-the-fly, dat heet transcoderen.

Ik heb net even getest door 360 graden te draaien aan de kant van een waterval in Skyrim, en ik hoorde het precies als het hoorde!

Ik heb dit artikel gevonden als bron:
http://gaming.stackexchan...rom-optical-out-in-skyrim

[ Voor 35% gewijzigd door jmk op 06-01-2012 21:55 ]

Yippie kayak, other buckets!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 11:59

westergas

rikkie_pc

Bansheeben schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:16:
[...]
Jawel, maar dan blijft de snelheid van het draaien afhankelijk van de fps... Vooral verticaal gaat echt belachelijk langzaam.
???

Ik snap echt niet wat je bedoeld...je haalt lage FPS en je geeft je muis de schuld? Ik heb hier echt totaal geen last van, vond het zelfs te snel gaan dus heb sensitivity omlaag gezet...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Bansheeben

Bansheeben

Nee, ik merk dat de draaisnelheid van de camera (dus het aantal graden per seconde en dus in feite de gevoeligheid) afneemt als de framerate afneemt. Maar ik heb het probleem al gevonden, ik had de controller optie in het menu nog aangevinkt staan... |:(

• Chris89
Ben alweer op level 42 en het blijft gewoon een geniaal spel!!
Kan der geen genoeg van krijgen :D
Heb nu dragon amor ziet er wel gaaf uit! Nu sparen voor wat anders....

Maar wat ik me afvroeg, zijn de missie bij jorvasker gewoon oneindig om geld te cachen??
Komt geen eind aan namelijk....

Verwijderd

Chris89 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 01:57:
Ben alweer op level 42 en het blijft gewoon een geniaal spel!!
Kan der geen genoeg van krijgen :D
Heb nu dragon amor ziet er wel gaaf uit! Nu sparen voor wat anders....

Maar wat ik me afvroeg, zijn de missie bij jorvasker gewoon oneindig om geld te cachen??
Komt geen eind aan namelijk....
Ja zijn oneindig zullen altijd door blijven gaan.

Verwijderd

Hey mensen welke mod maakt het zo mooi dan wantik kan hem nergens vinden.

http://nl.hardware.info/e...ht-config-neue-userbilder

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 12:17

Magic666

No one's neighbour!

Dat zal deze zijn: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2971

Hoeveel dit anders is dan de FXAA post process injector mod(s) weet ik echter niet

Backup alles en ga ermee spelen, laat het ons weten ;)

Edit: als ik de filmpjes zo zie verschilt het niet met de mods die ik heb. (2K en FXAA)
Zal de mod daarom ook niet proberen.

[ Voor 74% gewijzigd door Magic666 op 07-01-2012 10:32 ]

Verwijderd

Heel erg bedankt. Ik ga hem vandaag direct proberen. Dit is denk ik een stuk beter an al die single mods.
Ik vraag me ook af of ik deze moet installeren zonder de mods die ik al gebruik?
(mijn engels is namelijk slecht, dus vind het er niet in terug)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 10:26 ]

• Bullus
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:10:
Hey mensen welke mod maakt het zo mooi dan wantik kan hem nergens vinden.

http://nl.hardware.info/e...ht-config-neue-userbilder
Volgens je hwi link ben ik hier terechtgekomen en via vorige link kom je uit op de mod, zo moeilijk was het toch niet...

|2600k|Asus 290|

Zorg wel dat je .102 neemt, deze is vlotter dan .101 :)
(En uiteraard Skyboost, maar ik ga ervanuit dat iedereen dat nu wel draait :P )

Edit:
Mooie (compleet niet-wetenschappelijke) grafiekjes erbij :P Uit dit topic

Rood is ENBseries 0.101, blauw is 0.102:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6skhFTgo2n3UTD2S6X93SBEp/full.jpg

En vergelijking met Skyrim vnailla, TESVAL, Skyboost r2 en r3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wt5TEZ01Fi5RTN0ELqKRFUYd/full.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door anandus op 07-01-2012 12:11 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@anandus,

blijkbaar heb jij ervaring met deze mod: is dit visueel veel beter dan de FXAA post process injector mod?

Werkt dit samen met de 2K mod?
Magic666 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:09:
@anandus,

blijkbaar heb jij ervaring met deze mod: is dit visueel veel beter dan de FXAA post process injector mod?
Ik vind van wel, maar het blijft een kwestie van smaak.
Je kan ze overigens ook samen gebruiken sinds een versie van FXAA van paar weken terug.
Ook bestaat er SES (Skyrim Enhanced Shaders)
Vergeet ook niet dat je ze allebei zelf in kan stellen en tweaken. Er zijn talloze presets te vinden voor beide mods.
Werkt dit samen met de 2K mod?
Uiteraard, de 2K-mod is een texture-replacer, de FXAA- en ENB-mod zijn shader-enhancers.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 07-01-2012 12:15 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ah bedankt voor de uitleg :)

die ENB ziet er idd wel erg mooi uit zeg, heb momenteel de FXAA PPI mod, maar ik ga toch een switchen.

Komen savegames daardoor in gevaar dat jij weet?
Magic666 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:17:
ah bedankt voor de uitleg :)

die ENB ziet er idd wel erg mooi uit zeg, heb momenteel de FXAA PPI mod, maar ik ga toch een switchen.
Kijk even hier (misschien even anders sorteren) rond naar de verschillende ENB en FXAA 'mods' (nouja mods, zijn eigenlijk gewoon verschillende geüploade settings)
Komen savegames daardoor in gevaar dat jij weet?
Nope, het is geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 07-01-2012 12:22 ]

Verwijderd

Bullus schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:25:
[...]

Volgens je hwi link ben ik hier terechtgekomen en via vorige link kom je uit op de mod, zo moeilijk was het toch niet...
Jawel zo moelijk was dat wel, waarom altijd zo persoonlijk tegen mensen met hersen problemen ?

• Bullus
ja jij ook bedankt..

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

zo moeilijk was dat toch niet. Maat roch bedankt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 12:51 ]

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11 11:10

Louw Post

Cerenas

Zie talloze posts over het high-end gear, ik ben zelf nu level 37 en ben eigenlijk een beetje op zoek naar het Deadric gear. Raar genoeg kom ik het nergens tegen, ik heb nu zelf full Ebony armor + schild/wapen en vind ook regelmatig Glass armor en wapens maar Daedric heb ik nog nergens kunnen vinden.

Een maat van me was level 15 en vond toen al Daedric armor, vind het maar heel raar allemaal. Iemand enig idee waar ik dit armor/wapens kan vinden?

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 09:14

porn*

...take on the world!

Klein vraagje dat me eigenlijk al een hele tijd irriteert :)
Als ik weapons wil chargen kan ik daarvoor geen Greater Soul Gems voor gebruiken, alleen Grand/Black/Common. Waarom wel common maar niet greater? Ik heb genoeg filled Greaters gevuld liggen (met Greater Soul, dubbelchecked) dus waarom zou ik wel een lager type (Common) kunnen gebruiken? Vind dat al zo lang zo raar :)

Bnet pindle#2913

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11 11:10

Louw Post

Cerenas

porn* schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:04:
Klein vraagje dat me eigenlijk al een hele tijd irriteert :)
Als ik weapons wil chargen kan ik daarvoor geen Greater Soul Gems voor gebruiken, alleen Grand/Black/Common. Waarom wel common maar niet greater? Ik heb genoeg filled Greaters gevuld liggen (met Greater Soul, dubbelchecked) dus waarom zou ik wel een lager type (Common) kunnen gebruiken? Vind dat al zo lang zo raar :)
Heb je wel door dat je kan scrollen als je die keuze van soul gem maakt? Hier kwam ik pas achter en had me wat geld kunnen besparen :P.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 09:14

porn*

...take on the world!

Louw Post schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:05:
[...]

Heb je wel door dat je kan scrollen als je die keuze van soul gem maakt? Hier kwam ik pas achter en had me wat geld kunnen besparen :P.
Verrek.... DOH! Eigenlijk wist ik dat wel en zou zweren dat ik dat al een paar keer geprobeerd had maar... nu kan het wel... aaaaahhhhh! Thanks alot :)

Bnet pindle#2913

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Het verschil met FXAA en die ENB mod is niet veel, ENB lijkt wel natuurlijker. Daardoor is die wel wat mooier :)

Ik hou hem iig.

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

Louw Post schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:03:
Zie talloze posts over het high-end gear, ik ben zelf nu level 37 en ben eigenlijk een beetje op zoek naar het Deadric gear. Raar genoeg kom ik het nergens tegen, ik heb nu zelf full Ebony armor + schild/wapen en vind ook regelmatig Glass armor en wapens maar Daedric heb ik nog nergens kunnen vinden.

Een maat van me was level 15 en vond toen al Daedric armor, vind het maar heel raar allemaal. Iemand enig idee waar ik dit armor/wapens kan vinden?
Daedric armor is ontzettend zeldzaam in loot. Ik ben nu level 51 en heb alleen nog maar een daedric helmet en daedric gauntlets gevonden. Om echt van daedric armor en wapens te kunnen genieten zul je toch echt de smithing perk moeten unlocken en het zelf gaan smithen vrees ik.

Klaar voor de steroorlogen?

• Bullus
Magic666 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:32:
Het verschil met FXAA en die ENB mod is niet veel, ENB lijkt wel natuurlijker. Daardoor is die wel wat mooier :)

Ik hou hem iig.
Heb je deze mod ook geinstalleerd?
Net getest maar ik heb gewoon 0 fps... :( SSAO was wel enabled, ff uitvinden hoe ik die kan uitschakelen.

|2600k|Asus 290|

Bullus schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Heb je deze mod ook geinstalleerd?
Net getest maar ik heb gewoon 0 fps... :( SSAO was wel enabled, ff uitvinden hoe ik die kan uitschakelen.
Hangt er vanaf hoe je hem aan hebt gezet ;) Via Nvidia Inspector of via de ini-file (van enbseries)?

Pagina: 1 ... 76 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.