Ah oké, dat gaat dan nog wel even duren denk ik danLeedbek schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:51:
[...]
Daedric armor is ontzettend zeldzaam in loot. Ik ben nu level 51 en heb alleen nog maar een daedric helmet en daedric gauntlets gevonden. Om echt van daedric armor en wapens te kunnen genieten zul je toch echt de smithing perk moeten unlocken en het zelf gaan smithen vrees ik.
Die heb ik ja, handmatig gedownload en het hele zooitje gecopy/paste in de folder. (nadat ik FXAA eerst officieel had ge-uninstalled)Bullus schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:58:
[...]
Heb je deze mod ook geinstalleerd?
Net getest maar ik heb gewoon 0 fps...SSAO was wel enabled, ff uitvinden hoe ik die kan uitschakelen.
SSAO enabled, slow... (nogwat) in beeld. Loopt als een zonnetje (en dat zonder skyboost)
Ze kunnen ook samen draaien, hè? Je kan de FXAA-dll (eventueel na hernoemen) in de enbseries.ini als proxylibrary neerzetten.Magic666 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:01:
[...]
Die heb ik ja, handmatig gedownload en het hele zooitje gecopy/paste in de folder. (nadat ik FXAA eerst officieel had ge-uninstalled)
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 07-01-2012 14:04 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb verschillende mods al geinstalleerd, fxaa,andere enb enz.
Misschien heb ik inderdaad verschillende mods nog samen draaien.
Wat voor setup heb je dat ie wel bij je goed loopt?
Ik draai met gtx570. Nvinspector heb ik nu op default.
|2600k|Asus 290|
ik las het ja, maar 2 van dat soort mods is overkill lijkt me? Of vullen ze elkaar aan?
Als ik de beschrijving lees van Gionight:
Moet wel zeggen dat, nu ik wat langer door het landschap loop en gebouwen zie en in ga, zijn mod idd wel wat beter is dan de FXAA.
Maar dat zal een kwestie van smaak zijn zoals je al zei.
@Bullus: wil je mijn setup weten?
Heb ik aan zijn mod genoegIMPORTANT:
You have to remove all lighting enhancements if you have any, and also remove other post-processing injectors aka FXAA, you really don't need them with ENB mod.
All credits goes to Boris Vorontsov for this Great Tool.
INSTALLATION:
Just put all this files in your main Skyrim directory with your Skyrim.exe and thats it.
Moet wel zeggen dat, nu ik wat langer door het landschap loop en gebouwen zie en in ga, zijn mod idd wel wat beter is dan de FXAA.
Maar dat zal een kwestie van smaak zijn zoals je al zei.
@Bullus: wil je mijn setup weten?
Ja, in principe heb je alleen aan de enbseries-mod genoeg, maar je kan ze ook samen draaien. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ingesteld hebt in de bijbehorende ini-/fx-bestandenMagic666 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:07:
ik las het ja, maar 2 van dat soort mods is overkill lijkt me? Of vullen ze elkaar aan?
[...]
Heb ik aan zijn mod genoeg
Loopt-ie bij jouw niet goed met die kaart? Hij zou echt retesoepel moeten draaien, lijkt me?Bullus schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:07:
Ik heb verschillende mods al geinstalleerd, fxaa,andere enb enz.
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 07-01-2012 14:13 ]
Bij ini. en fx. heb ik nog niet gechecked...als het niet lukt ga ik het spel denk ff reinstallen.
Wil het met die mod gaan spelen.
En ja denk dat ie met mijn kaart wel goed moet draaien.
Wat voor setup draai je dan Magic?
Wil het met die mod gaan spelen.
En ja denk dat ie met mijn kaart wel goed moet draaien.
Wat voor setup draai je dan Magic?
[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 07-01-2012 14:17 ]
|2600k|Asus 290|
@Bullus:
I5 2500K @3.30Ghz
8gb
GTX560 met laatste beta drivers.
SSD als C-schijf waar ook Steam opstaat (en dus Skyrim)
NMM versie 0.13 met 13 mods waarvan die ENB mod (alle files uit dat zipbestand) handmatig in de folder van Skyrim is gecopy/paste
Ambient Occlusion staat op quality via Nvidiapanel
De launcher van skyrim detecteert dat ik alles op ultra high kan spelen op een reso van 1920x1080
Wat ik mij afvraag: zijn die ENB files voldoende of moet d'r nog wat van de originele maker (die Boris) erbij zitten?
I5 2500K @3.30Ghz
8gb
NMM versie 0.13 met 13 mods waarvan die ENB mod (alle files uit dat zipbestand) handmatig in de folder van Skyrim is gecopy/paste
De launcher van skyrim detecteert dat ik alles op ultra high kan spelen op een reso van 1920x1080
Wat ik mij afvraag: zijn die ENB files voldoende of moet d'r nog wat van de originele maker (die Boris) erbij zitten?
[ Voor 21% gewijzigd door Magic666 op 07-01-2012 14:39 . Reden: typo+extra info ]
Zonet even een momentje waarbij Skyrim me weer eens volledig verstelt deed staan. Ik kwam net terug in Whiterun van een trip met flink wat loot en was dus overencumbered (dankje Shadowmere). Ik was nog nooit aangevallen door een draak in Whiterun (behalve tijdens de MQ natuurlijk) en dacht dus veilig te zijn. En ja hoor precies als ik een keer het stukje tussen Breezehome en de poort overencumbered moet overbruggen komt er draak uit de hemel vallen. Een tiental pijlen later was het gevaar geweken, maar door dit soort dingen bliijft Skyrim toch interessant
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik zit lekker in het spel moet ik zeggen, het is zwaar verslavend 
maar ff een vraag. Als ik naar m'n skills ga is m'n archery nummer ineens rood en maar 20punten en als ik dan naar de individuele skills ga staat hij wel weer op 84.
Weet iemand daar dit door komt?
maar ff een vraag. Als ik naar m'n skills ga is m'n archery nummer ineens rood en maar 20punten en als ik dan naar de individuele skills ga staat hij wel weer op 84.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ziek? Vloek?Mad-Matt schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:50:
Ik zit lekker in het spel moet ik zeggen, het is zwaar verslavend
Check even bij je active effects, zou ik zeggen?
Edit:
Oh, en volgens mij was er ook een bug, dacht ik.
Zie:
En:This is an occasional bug that many people (myself included) have experienced. For reasons currently unknown, a skill will be debuffed down to its starting level for your character's race. Increasing your skill level (whether through normal skill usage, training, reading a skill book, etc.) generally seems to restore the skill to its proper value.
If you're on the PC version, you can also fix it by opening the console and issuing the command player.modav skillname 1 followed by player.modav skillname -1. Note that the internal name of the Archery skill is "Marksman", not "Archery".
Archery skill may drop to starting level, indicated by red highlighting of skill and not induced by disease. Levelling up Archery has consequently shown to fix issue. (PC, PS3, Xbox 360)
[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 07-01-2012 16:01 ]
kan niets vinden, het alleen een Krosis mask:
[ Voor 36% gewijzigd door Mad-Matt op 07-01-2012 16:29 ]
Verwijderd
Daedric kom je eigenlijk nooit tegen in chests, ik heb vandaag mijn set gemaakt (na het levelen van smithing tot 90). Daedric armor moet je dus eigenlijk maken en het lastige daarvan is eigenlijk niet het smithing level maar de Deadra Hearts vinden. En het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je op level 15 Daedric armor vind, laat staan op level 37.Louw Post schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:03:
Zie talloze posts over het high-end gear, ik ben zelf nu level 37 en ben eigenlijk een beetje op zoek naar het Deadric gear. Raar genoeg kom ik het nergens tegen, ik heb nu zelf full Ebony armor + schild/wapen en vind ook regelmatig Glass armor en wapens maar Daedric heb ik nog nergens kunnen vinden.
Een maat van me was level 15 en vond toen al Daedric armor, vind het maar heel raar allemaal. Iemand enig idee waar ik dit armor/wapens kan vinden?
(Kleine tip is om gewoon leather bracers te smithen, dan ben je zo 90
met m'n lvl 29 heb ik net voor het eerst Dragon armor gevonden, gloves in dit geval
hmm, ik draaiMagic666 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:28:
@Bullus:
I5 2500K @3.30Ghz
8gb
i5 2500k @4.5GHz
4gb@2133
GTX570 1280MB
1920x1200
nadat ik alles verwijdert heb, nogmaals geprobeerd, maar op high en ultra settings krijg ik nog steeds 0 fps.Op low en medium draait ie wel normaal maar is niet om aan te zien.
Vreemd dat ie bij jou wel op ultra-high kan.
|2600k|Asus 290|
Specs zie sig. Bij mij draait het ook voor geen meter, met of zonder (2K texture) mod's, maakt geen moer uit. Ga me er niet om stressen, af en toe zakt de FPS gewoon enorm in om vervolgens weer acceptabel te zijn. Slechte engine houd ik het maar op...Bullus schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:11:
[...]
hmm, ik draai
i5 2500k @4.5GHz
4gb@2133
GTX570 1280MB
1920x1200
nadat ik alles verwijdert heb, nogmaals geprobeerd, maar op high en ultra settings krijg ik nog steeds 0 fps.Op low en medium draait ie wel normaal maar is niet om aan te zien.
Vreemd dat ie bij jou wel op ultra-high kan.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Inmiddels heb ik het werkend gekregen door wat in de enbseries.ini aan te passen
[SSAO_SSIL]
UseIndirectLighting=false
Dan heb ik geen last van 0 fps

edit
Ik denk dat je geheugen vol is ,want ik heb met die mod iets meer dan 1 gig in mijn videogeheugen lopen.
[SSAO_SSIL]
UseIndirectLighting=false
Dan heb ik geen last van 0 fps

edit
Ik denk dat je geheugen vol is ,want ik heb met die mod iets meer dan 1 gig in mijn videogeheugen lopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 08-01-2012 02:32 ]
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Ik heb dit spel net gekocht in de sale op steam en ben net begonnen met spelen.
Nu heb ik niet de meest krachtige game pc (pentium dual-core E5700 3.00 Ghz, 4 GB ram en een Geforce 9800 GTX+ kaart).
Het spel zelf kiest medium na het uitvoeren van een test, maar dan haal ik 60 fps en als ik wat dingen op high zet kom ik op 45 fps uit, dus het lijkt me dat ik zelf wat zaken moet aanpassen omdat 60 fps wel wat veel is en ik liever wat betere kwaliteit beeld heb.
Ik zit hier wat door te lezen en begrijp dat ik er goed aan doe om skyboost erop te zetten. Zijn er nog meer aanpassingen die voor een wat ouder systeem zoals die van mij aan te raden zijn?
En nu ik toch post: ik heb ook deel 3 en 4 gekocht, is het aan te raden die eerst te spelen?
Nu heb ik niet de meest krachtige game pc (pentium dual-core E5700 3.00 Ghz, 4 GB ram en een Geforce 9800 GTX+ kaart).
Het spel zelf kiest medium na het uitvoeren van een test, maar dan haal ik 60 fps en als ik wat dingen op high zet kom ik op 45 fps uit, dus het lijkt me dat ik zelf wat zaken moet aanpassen omdat 60 fps wel wat veel is en ik liever wat betere kwaliteit beeld heb.
Ik zit hier wat door te lezen en begrijp dat ik er goed aan doe om skyboost erop te zetten. Zijn er nog meer aanpassingen die voor een wat ouder systeem zoals die van mij aan te raden zijn?
En nu ik toch post: ik heb ook deel 3 en 4 gekocht, is het aan te raden die eerst te spelen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 09:30 ]
Verwijderd
Even een vraagje, kunnen alle mods zie er zijn gewoon naar de data flolder gekopiërd worden.
Moet je dan ook alles van wat winrar laat zien er in stoppen?
Ik moet het sple namelijk alweer opnieuw installeren omdat het niet werkt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 10:01 ]
Het spel is inderdaad zeer conservatief met het kiezen van de instellingen. Persoonlijk houd ik altijd zo'n 20 á 25 fps aan als minimum, maar dat is natuurlijk subjectief, je moet doen wat je zelf lekker vind spelen.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:30:
Er zijn andere aanpassingen die je kan doen, maar die hebben vooral te maken met het omlaag gooien van de grafische kwaliteit. Persoonlijk zou ik juist de grafische instellingen omhoog gooien, 45fps is meer dan genoeg, imho.
Nee, het zijn in principe losse verhalen, wel dezelfde wereld (al zijn het andere delen van de wereld).En nu ik toch post: ik heb ook deel 3 en 4 gekocht, is het aan te raden die eerst te spelen?
Al is het wel de moeite waard om ze ooit een keer te spelen, imho
Het is handiger om een mod manager te gebruiken, zoals Nexus Mod Manager of Wrye Bash. Dan kan je makkelijk installeren en deinstallerenVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:00:
Even een vraagje, kunnen alle mods zie er zijn gewoon naar de data flolder gekopiërd worden.
Als je dan een mod installeert waardoor het niet werkt dan kan je met een druk op de knop de mod weer verwijderen.
En als je helemaal zeker wil zijn dan maak je een kopie van de skyrim-map ([Steam-map]\steamapps\common\skyrim), mocht je iets écht verpest hebben dan kan je gewoon de verpeste map weggooien en je schone kopie terugzetten.
Draaien 3 en 4 ook op de Fall Out engine?
Gamebryo bedoel je? Yups. Zie ook: Wikipedia: GamebryoMad-Matt schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:02:
Draaien 3 en 4 ook op de Fall Out engine?
Al is de engine voor Skyrim officieel een andere engine (een doorontwikkelde Gamebryo-engine).
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 08-01-2012 11:09 ]
Die nexus mod manager kende ik nog niet.. had ik eerder moeten weten.
|2600k|Asus 290|
Welke performance mod? Zo te zien wil een shader enhancer installeren? Geef de extensie dll eens aan dat bestand?Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:11:
Heb ik nu de performance mod op de juiste plaats? Ik merk namelijk niets
[afbeelding]
D3D9
Verwijderd
Ik snap niet wat je allemaal bedoeld?
Ik ben het spel weer opniew aan het indstalleren want ik krijg helemaal niet dat copie paste gedoe.
Ik ben het spel weer opniew aan het indstalleren want ik krijg helemaal niet dat copie paste gedoe.
Ik denk dat hij bedoelt dat je je nickname eigenlijk zou moeten aanpassenVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:47:
Ik snap niet wat je allemaal bedoeld?
lol.
ff naar het spel, waar vind ik een seller die meer heeft dan 1000 gold, wil m'n zooi kwijt
En wat kan je eigenlijk met je geld, heb bijna 50k inmiddels en geen idee wat ik ermee moet
ff naar het spel, waar vind ik een seller die meer heeft dan 1000 gold, wil m'n zooi kwijt
En wat kan je eigenlijk met je geld, heb bijna 50k inmiddels en geen idee wat ik ermee moet
Verwijderd
Waarom doe je zo? Ik kan er ook niets aan doen. Weet alleen alles van hardware en niet van bestanden en zo al die rotzooi wat er bij hoordRequiem19 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:55:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat je je nickname eigenlijk zou moeten aanpassen![]()
Als je zo graar wil trollen doe dat dan tegen je zelf en niet tegen een ander
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 12:09 ]
Wat ben je aan het installeren.Heb je link?Vaak wordt er omschreven hoe je het moet installeren.
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Klopt in de data folder maar daar zie ik er 2 van staan.
Ik merk wel dat het goed gaat als ik het bestand helemaal uit pak en dan de files direct over de files plak die nodig zijn. En niet de eerste data folder maar de data folder die in de data folder staat.Dit ging dus telkens mis geloof ik
Ik haal de mods hier altjd weg.
Gaat sneller en geen regestatie nodig.
http://www.curse.com/mods/skyrim
Ik merk wel dat het goed gaat als ik het bestand helemaal uit pak en dan de files direct over de files plak die nodig zijn. En niet de eerste data folder maar de data folder die in de data folder staat.Dit ging dus telkens mis geloof ik
Ik haal de mods hier altjd weg.
Gaat sneller en geen regestatie nodig.
http://www.curse.com/mods/skyrim
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 12:25 ]
Klopt je moet de originele overschrijven en niet dubbele bestanden/mappen hebben.
Heb de Nexus mod manager nog niet geprobeerd, maar misschien is dat wat makkelijker voor je.
Heb de Nexus mod manager nog niet geprobeerd, maar misschien is dat wat makkelijker voor je.
|2600k|Asus 290|
Je ziet op dit forum soms screenshots komen van wtf..
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Zijn alle mods met die mod manager te doen. Ik heb me daarom maar angemeld bij nexus en alles gaat dan hoop ik goed.
Ik hoop op 1 grote mod zo dat ik niet alles apart meer hoef te installeren, want dit vind ik allemaal maar niets zo
Ik hoop op 1 grote mod zo dat ik niet alles apart meer hoef te installeren, want dit vind ik allemaal maar niets zo
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 13:14 ]
Dat eerste is alleen waar de Mod Manager de mods opslaat voordat hij ze naar de installatie van Skyrim overzet.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:24:
Staan deze 2 nu goed. (ik gebruik steam.
[knip]
Het tweede is de map waar alle installatie info wordt gedumpt.
Van geen van beide maakt het uit waar ze staan zolang je ze kan vinden.
Yup zo ziet het er bij mij ook uitBullus schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:47:
Let wel dat de meeste nog andere mods erbij hebben die de textures resoluut verhogen.
Heb je dus wel een "beefy pc" voor nodig
Nou eerlijk gezegd vind ik dat lang niet allemaal mooi. Veel te veel verzadiging van kleuren (bijna Teletubby-blij, terwijl Skyrim ruig, guur, koud en bijpassend stemmig grijs is), weerspiegelingen in water die werkelijk als een tang op een varken slaan... Zoveel diepte-onscherpte dat je het idee hebt naar een macro-foto kijkt of bijzonder bijziend ben (niks scherps op een paar meter afstand, hoe wil je zo ooit van het uitzicht genieten?). Als ik de wereld onscherp wil zien zet ik mijn bril wel af ipv een beefy PC aan te schaffen.Bullus schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:47:
[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-01-2012 13:40 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Daarom ook in te stellen naar believen maar mee eens dat sommige erg overdone zijn.
Mijn mods btw:
Mijn mods btw:
Kan ik, als ik een reinstall doe, bij een nieuwe installatie mijn oude (gebackupte) savegames gewoon weer gebruiken?
Verwijderd
Ja, als ze maar in Documents\My Games\Skyrim zitten.KoppenSneller schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:43:
Kan ik, als ik een reinstall doe, bij een nieuwe installatie mijn oude (gebackupte) savegames gewoon weer gebruiken?
Mooi. Ik weet zo langzamerhand echt niet meer welke mods ik heb geïnstalleerd, en wil het weer even van voren af aan installeren met de Mod Manager
Verwijderd
Oke bedankt. Bijde komen op het buraubald te staan dan. Wat moet ik verder doen om te installeren?Berthenk schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:32:
[...]
Dat eerste is alleen waar de Mod Manager de mods opslaat voordat hij ze naar de installatie van Skyrim overzet.
Het tweede is de map waar alle installatie info wordt gedumpt.
Van geen van beide maakt het uit waar ze staan zolang je ze kan vinden.
Op de website krijg je na het inloggen bij de mods een "download with manager" knop en daarna wijst de rest zich zelf wel.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:54:
[...]
Oke bedankt. Bijde komen op het buraubald te staan dan. Wat moet ik verder doen om te installeren?
Had je trouwens heel makkelijk kunnen lezen in de beschrijving van de mod manager..
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderd
Maar ik ken geen engels vandaar. Als het in het nerderlands was had ik die vraag ook niet hoeven stellen.
Ik ben nu iig via mod maneger aan het downloaden.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 14:04 ]
Ik vind het ebony armor erg gaaf, maar ik kan bepaalde enchantments er niet op krijgen, weet iemand waarom:
Armor: Geen + carryweight (dus meer mee kunnen nemen)
boots: geen muffle
helmet: geen sneak
Terwijl ik die wel in de lijst heb staan, mag ze er alleen niet op zetten, terwijl bepaalde items (Thieves set) het wel heeft.
Armor: Geen + carryweight (dus meer mee kunnen nemen)
boots: geen muffle
helmet: geen sneak
Terwijl ik die wel in de lijst heb staan, mag ze er alleen niet op zetten, terwijl bepaalde items (Thieves set) het wel heeft.
Serieus? Hoe speel je dan een spel als Skyrim?Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:03:
Maar ik ken geen engels vandaar. Als het in het nerderlands was had ik die vraag ook niet hoeven stellen.
Verwijderd
Gewoon spelen en proberen, pijltjes wijzen wel uit wat je moet doen en dan gaat het vanzelf. Ik ken wel wat engels maar niet goed engels.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 14:12 ]
Maar je hebt geen idee van het verhaal achter quests enzo dan? Ik snap dat je met trucjes wel kunt spelen maar het lijkt mij verrekte beperkend als je geen idee hebt wat je doet als je perks kiest, de dialogen niet kunt volgen, etc. Dat kan niet anders dan ten koste gaan van zo'n 90% van de sfeer in het spel!Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:08:
Gewoon spelen en proberen, pijltjes wijzen wel uit wat je moet doen en dan gaat het vanzelf. Ik ken wel wat engels maar niet goed engels.
Als je de signature van hem leest dan zie je dat hij waarschijnlijk dyslectie heeft. In dat geval vind ik het goed dat hij het in ieder geval probeert.SnoeiKoei schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:12:
[...]
Maar je hebt geen idee van het verhaal achter quests enzo dan? Ik snap dat je met trucjes wel kunt spelen maar het lijkt mij verrekte beperkend als je geen idee hebt wat je doet als je perks kiest, de dialogen niet kunt volgen, etc. Dat kan niet anders dan ten koste gaan van zo'n 90% van de sfeer in het spel!
Verwijderd
Ik probeer zo veel mogelijk te snappen indd, het meeste begrijp ik ook wel tenzij er moeilijke woorden voor mij worden gebruikt. Ik zoek dan snel op internet op wat het betekend en zo. Met het snappen van het verhaal komt het dan helemaal goed. Het is niet zo dat ik alles begrijp als een aap zeg maar.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 14:19 ]
Ja dat had ik gezien. Ik val hem toch ook niet aan ofzo? Ik probeer te bevatten hoe iemand die vrijwel geen Engels snapt Skyrim ervaart en wat een hindernis er dan te overbruggen valt. Niks meer, niks minder.AtlAntA schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:14:
[...]
Als je de signature van hem leest dan zie je dat hij waarschijnlijk dyslectie heeft. In dat geval vind ik het goed dat hij het in ieder geval probeert.
Ik vind het wel degelijk tof dat je op jouw manier blijft spelen, sandbox-games als Skyrim zijn dan waarschijnlijk nog het meest geschikt. Die vergelijking met een aap komt niet van mij dus heVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:18:
Ik probeer zo veel mogelijk te snappen indd, het meeste begrijp ik ook wel tenzij er moeilijke woorden voor mij worden gebruikt. Ik zoek dan snel op internet op wat het betekend en zo. Met het snappen van het verhaal komt het dan helemaal goed. Het is niet zo dat ik alles begrijp als een aap zeg maar.
Verwijderd
Nee snap. Maar soms word dat wel eens gedacht (aap).
Nu zit ik met het volgende probleem. Jeps al weer.

Hoe krijg ik de mods werkende want er staat geen vinkje voor?
Edit hoe moeilijk kon het zijn.
Het is gelukt en het werkt ook nog eens !!!!!!!
Nu zit ik met het volgende probleem. Jeps al weer.

Hoe krijg ik de mods werkende want er staat geen vinkje voor?
Edit hoe moeilijk kon het zijn.
Het is gelukt en het werkt ook nog eens !!!!!!!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 14:29 ]
Verwijderd
Mijn broer speelt al zijn hele leven japanse rpg's, niet van die europese versies, maar echt die hard Japanse shit die hij ook zelf altijd importeerde (nu met internet is dat wat makkelijker geworden, vroeger ging zelfs een maat van hem naar Japan met het vliegtuig om het daar te kopen).
Maar hij kent nog steeds geen Japans, maar speelt echt al die spellen uit. Ik heb het nooit begrepen, ik ben daar niet zo goed in. Maar kennelijk heb je die tekst / spraak niet nodig en skyrim is een stuk simpeler dan zo'n Japanse rpg met 30 submenu's en weet ik niet wat meer.
wtf man, das echt vaag.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:31:
[...]
Mijn broer speelt al zijn hele leven japanse rpg's, niet van die europese versies, maar echt die hard Japanse shit die hij ook zelf altijd importeerde (nu met internet is dat wat makkelijker geworden, vroeger ging zelfs een maat van hem naar Japan met het vliegtuig om het daar te kopen).
Maar hij kent nog steeds geen Japans, maar speelt echt al die spellen uit. Ik heb het nooit begrepen, ik ben daar niet zo goed in. Maar kennelijk heb je die tekst / spraak niet nodig en skyrim is een stuk simpeler dan zo'n Japanse rpg met 30 submenu's en weet ik niet wat meer.
Een spel spelen dat je niet eens kan volgen, hoe kan een verhaal je dan meeslepen?
Sorry maar ik vind geen Engels kunnen echt een gebrek in de huidige maatschappij, maar laten we verder niet te veel van Skyrim afwijken.
Is er trouwens een kans dat hier ook DLC's voor uit gaan komen? Met Fall-Out vond ik dat erg gaaf.
DLC komt er gegarandeerd: zowel officiele als fan-based (nadat de TES Construction Set uitkomt).Mad-Matt schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:53:
[...]
Is er trouwens een kans dat hier ook DLC's voor uit gaan komen? Met Fall-Out vond ik dat erg gaaf.
Ja en ik begin me toch serieus af te vragen wanneer dat een keer gaat gebeuren... Ik hoop dat ze er ergens volgende week eindelijk een keer mee gaan komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 08-01-2012 14:57 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Zojuist de MQ afgerond (op level 57 lol), ik had hem laten liggen nadat ik via mensen hier las dat hij zo kort was t.o.v. het totale spel.
Misschien mosterd na de maaltijd voor velen hier, maar wilde het toch even benoemen:
spoiler: De final battle
Jammer jammer jammer! Was allemaal wel vet en episch maar why oh why heeft Alduin minder HP dan een Elder Dragon ergens in de wereld? De Devourer of Worlds gaat sneller neer dan random rondvliegende draak... iets klopt er niet bij mijn gevoel. Zou toch wat epischer zijn als je samen met die 3 knakkers wat meer moeite moet doen.
Misschien mosterd na de maaltijd voor velen hier, maar wilde het toch even benoemen:
spoiler: Voor hen die net als ik wachten met het afronden van de MQ
Doe in ieder geval de MQ totdat je de Dragonrend spell krijgt, daarna stoppen met de MQ (en afronden wanneer je wil natuurlijk, ik ben eerste alle andere questlines gaan doen). Die spell is zoooooveel handiger om random draken naar beneden te krijgen, scheelt je gedurende normal play een hoop frustratie van gehobbel achter die stomme draken aan die maar niet willen landen. Als ik dat eerder had geweten... 
Bnet pindle#2913
De Creation Kit zal "begin januari" uitkomen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Heeft iemand Thu'uMic Mod al geprobeerd.
Lijkt me wel gaaf om te doen, maar heb geen headset/mic.
Ja en volgende week zondag is het half januari, dus als Bethesda ook maar een beetje om haar eigen geloofwaardigheid geeft brengen ze 'm volgende week uit
@porn
Ja, wat dat betreft kun je de MQ beter zo snel mogelijk afronden, dan is het tenminste nog een soort van uitdaging. Ik verdenk Bethesda er ook van dat ze toch verwachten dat spelers eerst de MQ afronden en dan pas de rest van het spel verkennen. Volgens mij levelt Alduin ook niet mee met je character.
@TheBleeder
Nee dat gaat me dan toch weer iets te ver
@porn
Ja, wat dat betreft kun je de MQ beter zo snel mogelijk afronden, dan is het tenminste nog een soort van uitdaging. Ik verdenk Bethesda er ook van dat ze toch verwachten dat spelers eerst de MQ afronden en dan pas de rest van het spel verkennen. Volgens mij levelt Alduin ook niet mee met je character.
@TheBleeder
Nee dat gaat me dan toch weer iets te ver
[ Voor 6% gewijzigd door Bansheeben op 08-01-2012 15:08 ]
Dat staat er niet. Er staat "vanaf januari". Binnen korte termijn zou er weer een aankondiging komen. Of dat gelijk de beschikbaarheid van de CK betekend weet ik niet. Het zou ook een concretere release date kunnen zijn.Herko_ter_Horst schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:00:
De Creation Kit zal "begin januari" uitkomen.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
Dyslexie*AtlAntA schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:14:
[...]
Als je de signature van hem leest dan zie je dat hij waarschijnlijk dyslectie heeft. In dat geval vind ik het goed dat hij het in ieder geval probeert.
Ik ben gisteren een hele vervelende bug tegengekomen:
Ik zag een dwemer spider niet, en die maakte mij wel af. ik moest toen blind schieten, gelukkig ging hij wel dood, maar ik moest een paar keer een savegame loaden.
Vandaag kon ik mn zwaard niet gebruiken. gewoon geen actie bij M1, en ik had nog wel een Spriggan Matron voor me, ik moest dus ook vaak een savegame loaden voordat het me lukte die gast de pan in te hakken.
Kwam ik een grot uit, zag ik een mammoet uit de lucht vallen.
Vandaag liep het spel vast na het verlaten van Helgen, op mijn doorweg naar wat boomsap. Herhaaldelijk, dus ik moest steeds een savegame reloaden.
Ineens in 24u 4 errors, terwijl ik ruim 24 (echte speeltijd) uur heb gespeeld zonder 1 error te herkennen als zodanig...
Ik zie verschillende mensen praten hier over het moeilijk vinden van bepaalde resources, zoals ebony spul. Wat ik merk, is dat als je er 1 ding van koopt, je binnen 48u spelwereld, er veel verkopers zijn die het willen verkopen aan je in grotere aantallen. Ik denk dat te maken heeft met dat radiant gedoe, kennelijk geeft Bethesda je graag wat je wil hebben.
Weet iemand hoe ik aan een soulcapture wapen kom dat ik zelf kan de-enchanten zodat ik het op een boog kan zetten? Ik heb HEEL veel lege soulgems, en ben al level 29 ofzo... Maar geen soulcapture wapen
Ik zag een dwemer spider niet, en die maakte mij wel af. ik moest toen blind schieten, gelukkig ging hij wel dood, maar ik moest een paar keer een savegame loaden.
Vandaag kon ik mn zwaard niet gebruiken. gewoon geen actie bij M1, en ik had nog wel een Spriggan Matron voor me, ik moest dus ook vaak een savegame loaden voordat het me lukte die gast de pan in te hakken.
Kwam ik een grot uit, zag ik een mammoet uit de lucht vallen.
Vandaag liep het spel vast na het verlaten van Helgen, op mijn doorweg naar wat boomsap. Herhaaldelijk, dus ik moest steeds een savegame reloaden.
Ineens in 24u 4 errors, terwijl ik ruim 24 (echte speeltijd) uur heb gespeeld zonder 1 error te herkennen als zodanig...
Ik zie verschillende mensen praten hier over het moeilijk vinden van bepaalde resources, zoals ebony spul. Wat ik merk, is dat als je er 1 ding van koopt, je binnen 48u spelwereld, er veel verkopers zijn die het willen verkopen aan je in grotere aantallen. Ik denk dat te maken heeft met dat radiant gedoe, kennelijk geeft Bethesda je graag wat je wil hebben.
Weet iemand hoe ik aan een soulcapture wapen kom dat ik zelf kan de-enchanten zodat ik het op een boog kan zetten? Ik heb HEEL veel lege soulgems, en ben al level 29 ofzo... Maar geen soulcapture wapen
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Hij vermaakte zich er prima mee, ieder zijn hobby zeg maarMad-Matt schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:53:
wtf man, das echt vaag.
Een spel spelen dat je niet eens kan volgen, hoe kan een verhaal je dan meeslepen?
Ja dat kan, maar dan heb je toch weinig aan het spel als je niets snapt.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:31:
[...]
Het is juist zo heerlijk als er een verhaal in zit
Ik heb gelezen dat als je 24u wacht en dan een shop ingaat, je wel de kans hebt een soul-capture wapen te kunnen kopen. Dat lukt bij mij na 8x proberen. Heb meteen disenchant en op een boog gezet. Meteen in een kwartiertje 8 soulgems gevult met deer, wolven en dat soort spul.
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Ik heb ook jaren Japanse RPGs gespeeld waar geen Engelse versies van waren...Anicent Ys Vanished Omen in 87 bijvoorbeeld (later zijn daar Engelse vertalingen van gemaakt door fans, en nog later officiele Engelstalige remakes)...op zich prima te spelen, en het verhaal dat probeer je maar een beetje zelf in te vullen afhankelijk van wat er gebeurt. Als dan later met een Engelse versie blijkt dat je behoorlijk in de goede richting zat, is dat wel een kickVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:31:
[...]
Ik heb Final Fantasy 4-6 op de SNES ook in het Japans gespeeld, en pas een Engelse versie toen de Playstation remakes uitkwamen. Metal Gear Solid ook in het Japans gespeeld, aangezien de Engelse versie later uitkwam en ik niet wilde wachten. Het kan prima, je mist details ja, maar het grootste gedeelte snap je toch wel zonder tekst. En je leert nog een beetje Japans ook
Verwijderd
Hey gozer ik ben nu eenmaal iemand die van een MLK school af kom ik heb vroeger problemen met mijn hersenen gehad een ongeluk en daar door allemaal side effect gekregen waaronder een taal niet goed kunenn aanleren. Een beetje indammen dus. Echter heb ik daarom nog wel een mooie opleiding af kunnen maken . Maar ben echter 80-100% afgekeurd. Verder kan ik heel goed een verhaal snappen door amper een woord te lezen of horen.Mad-Matt schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:53:
[...]
wtf man, das echt vaag.
Sorry maar ik vind geen Engels kunnen echt een gebrek in de huidige maatschappij, maar laten we verder niet te veel van Skyrim afwijken.
Sorry maar ik vind mensen met vooroordelen erg zwak. Die kunnen nog wel wat respect bij leren en snappen weinig van de wereld buiten hun om op dat gebied .
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 19:09 ]
tweaker, in jouw geval excuses.
Maar jouw reactie is ook niet helemaal fair, hoe moeten wij dat nou weten? Engels is 1 van de meest belangrijke talen in de wereld, er zijn genoeg normale (excuses voor deze woordkeuze) mensen die geen achterstand hebben en alsnog geen Engels spreken/lezen.
Maar jouw reactie is ook niet helemaal fair, hoe moeten wij dat nou weten? Engels is 1 van de meest belangrijke talen in de wereld, er zijn genoeg normale (excuses voor deze woordkeuze) mensen die geen achterstand hebben en alsnog geen Engels spreken/lezen.
Die deadra hearts zijn best makkelijk te verkrijgen, 4 per keer, doe die quest met de mehrun razor maar, meer zeg ik niet.....Leedbek schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:51:
[...]
Daedric armor is ontzettend zeldzaam in loot. Ik ben nu level 51 en heb alleen nog maar een daedric helmet en daedric gauntlets gevonden. Om echt van daedric armor en wapens te kunnen genieten zul je toch echt de smithing perk moeten unlocken en het zelf gaan smithen vrees ik.
To do or not to do...
Tweaker, Mad-Matt: ga het hier weer gewoon over de game hebben. Geruzie kan ergens anders wel. Lijkt me hier niet nodig.
Ben nu bij de missie blood on ice. Maar krijg de missie maar niet gestart..
Kan iemand mij hier even me helpen?
*Blijf steken op look for clues
[ Voor 12% gewijzigd door Chris89 op 08-01-2012 21:03 ]
Chris89 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:59:
Ben nu bij de missie blood on ice. Maar krijg de missie maar niet gestart..
spoiler:
Hier had ik ook ff moeite mee, je moet de bloedspetters op de grond volgen tot je bij een huis komt, daar moet je inbreken om hints te vinden.
Dankje en ik welke stad is het ook alweer? Heb hem namelijk eerst overgeslagen....Mad-Matt schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:07:
[...]
spoiler:Hier had ik ook ff moeite mee, je moet de bloedspetters op de grond volgen tot je bij een huis komt, daar moet je inbreken om hints te vinden.
Verwijderd
shit, mijn mic werkt momenteel ook niet. Ziet er gruwelijk vet uit. Binnenkort toch een nieuwe kopen, ga em absoluut gebruiken voor mn nieuwe playthrough!TheBleeder schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:05:
Heeft iemand Thu'uMic Mod al geprobeerd.
oh, weet ik ff niet meer, moet je de quest selecteren, dan wordt je vanzelf die kant op gestuurd met het pijltjeChris89 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:15:
[...]
Dankje en ik welke stad is het ook alweer? Heb hem namelijk eerst overgeslagen....
Dat is juist het leuke.... Heb geen pijltje alleen dat die missie nog kan doen in me quest overzicht....Mad-Matt schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:25:
[...]
oh, weet ik ff niet meer, moet je de quest selecteren, dan wordt je vanzelf die kant op gestuurd met het pijltje
Windhelm.Chris89 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:15:
[...]
Dankje en ik welke stad is het ook alweer? Heb hem namelijk eerst overgeslagen....
Chris89 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:15:
[...]
spoiler:
Windhelm
Let wel: die quest is ongelooflijk buggy. Check de Wiki voor de beste manier om deze quest tot een goed einde te brengen.
Klaar voor de steroorlogen?
Leedbek schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:59:
[...]
spoiler:Windhelm
Let wel: die quest is ongelooflijk buggy. Check de Wiki voor de beste manier om deze quest tot een goed einde te brengen.
spoiler:
Idd, ik loop nog steeds met die 'Strange Amulet' rond die je nergens kwijt kan als je de quest niet goed volgt. 
Awesome. SkyUI 2.0 is uit.
Nu ook de barter- en containermenu's en het magic-menu
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3863
Nu ook de barter- en containermenu's en het magic-menu
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3863
Blood on Ice
Blijkbaar heb al een keer de missie gedaan.... maar hij is staat nog in me questlist als niet gedaan...
Is er een oplossing om de quest opnieuw te starten of te voltooien via de console of zo iets?
Blijkbaar heb al een keer de missie gedaan.... maar hij is staat nog in me questlist als niet gedaan...
spoiler:
Ben namelijk al in dat huis geweest waar die moordenaar zit.....
Is er een oplossing om de quest opnieuw te starten of te voltooien via de console of zo iets?
Ben nu aangekomen bij de missie alduins wall (oid). Is het verstanding om deze nog even te laten liggen (lvl 27) aangezien dit de laatste van de MQ is?Bansheeben schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:06:
@porn
Serieus? Is alduins wall de laatste van de MQ? hmm... die heb ik nu ook (lvl28).
Och, afmaken en de rest van de talloze missies doen is ook het probleem niet natuurlijk
Och, afmaken en de rest van de talloze missies doen is ook het probleem niet natuurlijk
AtlAntA schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:56:
[...]
Ben nu aangekomen bij de missie alduins wall (oid). Is het verstanding om deze nog even te laten liggen (lvl 27) aangezien dit de laatste van de MQ is?
spoiler:
Is dat de quest dat je naar de Skytempel moet? Zo ja, dan heb ik die ook net gedaan en al ben je lvl 2 dan kan je hem nog doen, je komt geen vijanden tegen, wel een aantal puzzels en een deel van het verhaal wordt verder verteld. Daarna krijg je gewoon weer een nieuwe update van je quest
Verwijderd
Ik wil de mensen even bedanken die mij mee geholpen hebben met het de mod's de game ziet er stukken beter uit. Nu nog een mod voor meer gras want al die kale plekken op de grond vind ik maar niets.
Nog maar even weer op zoek. Ik draai nu iig met zo'n 10 mods voor een mooier beeld.
Nog maar even weer op zoek. Ik draai nu iig met zo'n 10 mods voor een mooier beeld.
Je kan de grass density aanpassen in skyrim.ini, ik geloof iMinGrassSize. Hoe hoger het cijfer hoe minder de grasdichtheid!Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:36:
Ik wil de mensen even bedanken die mij mee geholpen hebben met het de mod's de game ziet er stukken beter uit. Nu nog een mod voor meer gras want al die kale plekken op de grond vind ik maar niets.
Ook kan je een mod zoals Lush Grass nemen, die maakt het gras nog voller.
Nb. Bovenstaande setting en mod zorgen niet voor meer gras op plaatsen waar geen gras is, maar zorgen ervoor dat het gras dat er al is er beter uit gaat zien.
Extra gras plaatsen kan pas goed met de CK.
offtopic:
Gefeliciteerd, Mad-Matt, mooie dag om jarig te zijn
Gefeliciteerd, Mad-Matt, mooie dag om jarig te zijn
Verwijderd
Bedankt anandus. ik dan nog maar even verder met modden. Wat leuk zo, nu je een game zelf mooi kunt maken.
Ja, dat is super.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:55:
Bedankt anandus. ik dan nog maar even verder met modden. Wat leuk zo, nu je een game zelf mooi kunt maken.
En dan te bedenken dat dit alleen maar het begin is, zodra de CK uitkomt zal het voor veel mensen makkelijker zijn om mods te maken en ook om andere/meer uitgebreide mods te maken.
Nieuwe quests, dorpen, steden, dungeons, veel meer wapens, armor, beesten, personen, noem maar op.
Plus dat je zélf ook aan de slag kan gaan, met de CK is het heel makkelijk om zelf dingen te maken
Edit:
Oh, en ook een aanrader is Vurt's Flora Overhaul
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 09-01-2012 10:01 ]
Magic666 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 07:04:
Serieus? Is alduins wall de laatste van de MQ? hmm... die heb ik nu ook (lvl28).
spoiler:
De laatste missie in de MQ lijn is wanneer je op die rode draak wegvliegt. Je kan vanaf dit punt niet meer terug naar de rest van de main world totdat je alduin verslagen hebt.
De naam van deze missie weet ik zo echter niet
[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 09-01-2012 10:33 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
D4NG3R schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:30:
[...]
spoiler:De laatste missie in de MQ lijn is wanneer je op die rode draak wegvliegt. Je kan vanaf dit punt niet meer terug naar de rest van de main world totdat je alduin verslagen hebt.
De naam van deze missie weet ik zo echter niet.
spoiler:
Alduin verslaan is Dragonslayer, maar daarna krijg je nog een korte Epiloog, wat volgens de Wiki de echte laatste quest is
Ik kwam er pas vrij laat achter dat je daarna ook (blijkbaar automatisch) een shout hebt gekregen, waarmee je
spoiler:
die draak waarop je wegvliegt kan roepen om je te helpen in een gevecht
Ik ben bang dat het mooie er dan voor mij wel een beetje af is. Ik breng Esbern nog even naar Riverwood en ga dan maar even met de companions in Jorvaskrr bezig.Magic666 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 07:04:
Alduin's Wall is ongeveer rond de helft van de MQ.
ow gelukkig! Was al bang dat ik er zo snel doorheen was...anandus schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:39:
Alduin's Wall is ongeveer rond de helft van de MQ.
is er (nog) geen console command om quests te laten beeindigen? ik heb er al verschillende beeindigd (hoewel niet op de manier die skyrim van mij wil) maar het laatste objective blijft bij mijn quests openstaan...
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Je kan het commando 'SetStage <quest id> <stage value>' gebruiken.
Even op UESP (op de wikia staat het geloof ik niet) de bijbehorende ID's opzoeken
Edit:
bijvoorbeeld Unbound (de allereerste, escape from Helgen, dus geen spoiler) afmaken is:
Even op UESP (op de wikia staat het geloof ik niet) de bijbehorende ID's opzoeken
Edit:
bijvoorbeeld Unbound (de allereerste, escape from Helgen, dus geen spoiler) afmaken is:
code:
1
| Setstage MQ101 900 |
[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 09-01-2012 11:55 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.