🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Dit heeft voor mij Oblivion later in de game ook compleet afgebroken, het zorgt er imo voor dat de TES games een van de minst immersive games zijn. Je word constant uit de gamewereld gegooid. Tot mid-game is het leuk, daarna is het, naar stad, laden, je huis in dingen opbergen of oppikken, laden, huis uit, laden, winkel in, laden, zooi verkopen, winkel uit, laden, paar meter lopen, winkel in, laden, winkel uit, laden, beetje hobbyen (smithing, enchanting, kletsen, regelen enz.), laden weer verder, laden, stad uit, laden, dungeon in, laden en vervolgens eindelijk weer on-track.Ypho schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:57:
maar als ik bijvoorbeeld fast travel naar de Dark Brotherhood moet ik wachten, vervolgens loop ik 2 meter om de deur in te gaan, moet ik weer wachten.
Normaal probeer ik dat wanneer ik stop met een game sessie alles geregeld is (verkoop, opberg, quest inleveren e.d. zodat k als ik weer verder ga niet eerst een kwartier laadschermen voor mn neus heb voor ik weer verder kan met gamen zelf.
Het zorgt ervoor dat ik na zo'n 80 uur gewoon al weken geen zin meer heb in verder spelen terwijl ik dit een van de geweldigste games vind.
EDIT, op de ps3, laadtijden zijn lang.. (volgende TES eens op een passende PC spelen)
[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 02-01-2012 13:06 ]
Op mijn PC zijn laadtijden echt totaal geen issue. Geïnstalleerd op een raid0 array.Mutatie schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:59:
[...]
Dit heeft voor mij Oblivion later in de game ook compleet afgebroken, het zorgt er imo voor dat de TES games een van de minst immersive games zijn. Je word constant uit de gamewereld gegooid. Tot mid-game is het leuk, daarna is het, naar stad, laden, je huis in dingen opbergen of oppikken, laden, huis uit, laden, winkel in, laden, zooi verkopen, winkel uit, laden, paar meter lopen, winkel in, laden, winkel uit, laden, beetje hobbyen (smithing, enchanting, kletsen, regelen enz.), laden weer verder, laden, stad uit, laden, dungeon in, laden en vervolgens eindelijk weer on-track.
Het zorgt ervoor dat ik na zo'n 80 uur gewoon al weken geen zin meer heb in verder spelen.
EDIT, op de ps3, laadtijden zijn lang.. (volgende TES eens op een passende PC spelen)
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Verwijderd
Nu ik het toch over Blackreach heb.. Iemand enig idee wat je met een Elder Scroll uberhaupt kunt doen? Heb er daar eentje gevonden maar toen ik de scroll gebruikte kwam er slechts een animatie dat je character hem leest en vervolgens een lichtflits, daar bleef het dan ook bij. Heb vervolgens ook maar load game gedaan zodat ik die scroll nog heb.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 13:26 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
De Elder Scroll moet je lezen bij The Throat of the World (waar je de 'leider' van de greybeards hebt gevonden)Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:24:
OH gelukkig maar, heb echt geen zin om opnieuw te beginnen na wat ik allemaal heb gedaan in onder andere Blackreach.
Nu ik het toch over Blackreach heb.. Iemand enig idee wat je met een Elder Scroll uberhaupt kunt doen? Heb er daar eentje gevonden maar toen ik de scroll gebruikte kwam er slechts een animatie dat je character hem leest en vervolgens een lichtflits, daar bleef het dan ook bij. Heb vervolgens ook maar load game gedaan zodat ik die scroll nog heb.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Beep Boop son ... Beep Boop
Verwijderd
Voor de lvl100 spells moet je echter wel een quest volgen. Geen idee of die naar een andere training over slaat als de huidige training dood is.ArgantosNL schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:19:
betere spells kun je ook gewoon kopen bij de wizard in dragonsbreach, let wel je destruction moet wel lvl 75 zijn voordat je expert spells kunt kopen.
de lvl 100 spells zijn alleen handig als je op een adapt of lager speeld en destruction cost naar 0 hebt gebracht, ze kosten veel te veel magika en je staat vast op 1 plek + charge tijd en als je hard geraakt wordt(power attack, Fus Ro Dah, hoge level spells) kun je weer opnieuw beginnen met chargen. En dan is enkel lightning storm effectief. Firestorm is net niet sterk genoeg om alles in 1 keer dood te krijgen en blizzard is ook maar hopen dat alles goed komt. Je hebt ze sneller dood door fireballs te spammen. Maar dat zijn mijn ervaringen met de master spells.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:32:
[...]
Voor de lvl100 spells moet je echter wel een quest volgen. Geen idee of die naar een andere training over slaat als de huidige training dood is.
Verwijderd
En weet je toevallig of de winterhold destruction trainer een requirement is om de master spells te leren?ArgantosNL schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:06:
[...]
de lvl 100 spells zijn alleen handig als je op een adapt of lager speeld en destruction cost naar 0 hebt gebracht, ze kosten veel te veel magika en je staat vast op 1 plek + charge tijd en als je hard geraakt wordt(power attack, Fus Ro Dah, hoge level spells) kun je weer opnieuw beginnen met chargen. En dan is enkel lightning storm effectief. Firestorm is net niet sterk genoeg om alles in 1 keer dood te krijgen en blizzard is ook maar hopen dat alles goed komt. Je hebt ze sneller dood door fireballs te spammen. Maar dat zijn mijn ervaringen met de master spells.
Je moet een quest doen voor de master spells:Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:10:
[...]
En weet je toevallig of de winterhold destruction trainer een requirement is om de master spells te leren?
Master Spells can't be bought in Winterhold College or any shops initially. To get Master Destruction spells, you must reach level 100 in Destruction magic and complete the Destruction Ritual Spell quest starting with Faralda, at The College of Winterhold. The quest rewards Fire Storm, and she begins to sell Blizzard and Lightning Storm.
De laadtijden vind ik nog niet eens zo erg. De framerate issues op de PS3, waar ik nu steeds meer last van krijg, zijn een stuk irritanter!Ypho schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:57:
Helaas worden de laadtijden nu wat vervelender. Ik speel op de PS3 en heb een savegame van 9MB, ik heb de update nog niet geinstalleerd omdat ik geen problemen heb gehad (behalve 2 freezes in 80+ uur spelen). In principe vind ik het niet erg om iets langer te wachten, maar als ik bijvoorbeeld fast travel naar de Dark Brotherhood moet ik wachten, vervolgens loop ik 2 meter om de deur in te gaan, moet ik weer wachten.
Ik vermoed dat Jurary de PC versie speelt.CoolGamer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:42:
Zover ik weet is er geen trucje of mod voor. Je zal dus zelf moeten nagaan of je ze al hebt of niet.
Op http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Spells de ID opzoeken en toevoegen met addspell.
edit: als je wil, kan je die npc ook wel terugkrijgen. Helemaal als je z'n lijk kan vinden. Anders moet je ff de ID en betreffende commando's opzoeken.
[ Voor 18% gewijzigd door _H_G_ op 02-01-2012 16:03 ]
Verwijderd
Tja, met die AoE damage van die dubbele "kamehameha fireball" spam heb je wel eens een ongelukje.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 16:07 ]
Verwijderd
Ze is een essential character. Dat betekend dat ze als ze bijna dood zijn niet meer aangevallen worden totdat ze gehealed zijn. Waarschijnlijk heb je haar zelf per ongeluk gedood, maar dan zou je uit de Mage Guild gekicked moeten zijn. Of ze is per ongeluk in cross fire gekomen.
Anyway, als je op de pc zit kun je nog wat console-truucs uithalen zoals hier beschreven: http://answers.yahoo.com/...qid=20111231191003AA1jLkq
ah... console dus, too bad (daar zouden ze ook wel iets voor mogen maken).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 16:46 ]
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je de Shrouded Hand Wraps bedoelt, onderdeel van de Dark Brotherhood Armor. Om die te krijgen moet je wel lid zijn van de Dark Brotherhood.walterwhite schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:22:
ik zit af en toe let's plays te kijken, en ik had een tijd terug een gast gezien die van die rode gloves had, iemand idee waar ik die kan vinden? zag er erg nice uit
Klaar voor de steroorlogen?
Verwijderd
Dat zal echt niet gebeuren, omdat 99% van de spelers minder dan 250.000 gold zal hebben. Al die spelers hebben uiteraard geen zin om voor een DLC te kunnen gebruiken eerst nog eens 250.000 gold te moeten sparen.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:41:
. Nu hoop ik echt dat ze in de DLC met een kasteel komen dat je kan kopen voor half een mijoen coin ofzo...
Hoop op zich wel dat er een koopbaar kasteel in de DLC komt, maar dan voor 50.000 gold ofzoiets.
Misschien niet als DLC, maar dan wordt het wel door iemand als Mod gemaakt. Voor Oblivion waren er ook tientallen custom player houses te downloaden, sommige beter dan de andere, maar een aantal waren echt briljant, met hele quests eromheen gebouwd.Playa del C. schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:03:
[...]
Dat zal echt niet gebeuren, omdat 99% van de spelers minder dan 250.000 gold zal hebben. Al die spelers hebben uiteraard geen zin om voor een DLC te kunnen gebruiken eerst nog eens 250.000 gold te moeten sparen.
Hoop op zich wel dat er een koopbaar kasteel in de DLC komt, maar dan voor 50.000 gold ofzoiets.
Ik ben zelf ook van plan om een player house te bouwen zodra de Creation Kit uitkomt.
Daarnaast zal er - net als bij Oblivion - vast ook wel een flinke Economy Overhaul worden gemaakt door de modders community, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten.
Over mods gesproken, iemand deze mod al uitgeprobeerd: Categorized Favorites Menu? Lijkt me wel de moeite waard!
Verwijderd
Waar laat je je geld dan? Tegen de tijd dat de DLC uitkomt zal ik wel op 1 miljoen zitten gok ik. En ik neem al niks meer mee uit dungeons wat sale value < 500 is. Zeker als je alchemy levelt eindig je met 100+ potions met een gemiddelde sale value van 250 of meer...dan ben je er al.Playa del C. schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:03:
[...]
Dat zal echt niet gebeuren, omdat 99% van de spelers minder dan 250.000 gold zal hebben. Al die spelers hebben uiteraard geen zin om voor een DLC te kunnen gebruiken eerst nog eens 250.000 gold te moeten sparen.
En mods zijn leuk, maar ik speel niet op PC
Ik heb tot nu toe één playthrough gedaan tot ik level 61 was. Ik had toen 150 uur gespeeld en alles zo'n beetje gezien. Ik heb elke dungeon gecleared en geloot en gebruikte geen fast travel. Hield 150.000 gold over. Voor mij was het zo eerst wel even genoeg, maar zo als ik in kan schatten zullen erg weinig mensen meer dan 250.000 gold gaan verzamelen in dit spel. Op dit forum komen natuurlijk de grootste fans, maar 99% van de spelers speelt gewoon het spel en die stopt zo ongeveer waar ik ook ben gestopt. Nou heb ik erg veel geld besteedt aan trainers, omdat dat het enige is waar je in het spel je geld nuttig kunt besteden. Vijf keer trainen op hoog level kost zo 25.000 gold, en dat heb ik denk ik vier keer gedaan.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:41:
[...]
Waar laat je je geld dan? Tegen de tijd dat de DLC uitkomt zal ik wel op 1 miljoen zitten gok ik. En ik neem al niks meer mee uit dungeons wat sale value < 500 is. Zeker als je alchemy levelt eindig je met 100+ potions met een gemiddelde sale value van 250 of meer...dan ben je er al.
En mods zijn leuk, maar ik speel niet op PC
Het nut van al dat geld is er nu ook (nog) niet, dus de enige reden voor zoveel gold is om te kunnen opscheppen.
Met 100 potions van 250 kom je trouwens op 25.000 gold en dat is dus nog tien keer te weinig... het maken van 1000 potions kost je toch wel wat veel tijd, en dan moet je ze ook nog verkopen. Kortom, voor verreweg het grootste deel van de spelers, en ik schat 99%, is het kopen van een huis voor 500.000 gold niet iets wat ze zullen gaan doen.
Uiteraard zal er een mod voor komen, maar het ging over DLC.
Verwijderd
Nee er is ook geen nut voor het geld en daar baal ik dus ook van. Ik ben nog niet eens level 61 trouwens (58 nu), maar ook als je Alchemy buiten beschouwing laat...elke Draugr deathlord, wight of Scourge laat nu ebony wapens achter...daar komt het meeste geld vandaan, samen met de enchanted wapens die je vind (niet die ik maak dus).Playa del C. schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:53:
[...]
Ik heb tot nu toe één playthrough gedaan tot ik level 61 was. Ik had toen 150 uur gespeeld en alles zo'n beetje gezien. Ik heb elke dungeon gecleared en geloot en gebruikte geen fast travel. Hield 150.000 gold over. Voor mij was het zo eerst wel even genoeg, maar zo als ik in kan schatten zullen erg weinig mensen meer dan 250.000 gold gaan verzamelen in dit spel. Op dit forum komen natuurlijk de grootste fans, maar 99% van de spelers speelt gewoon het spel en die stopt zo ongeveer waar ik ook ben gestopt. Nou heb ik erg veel geld besteedt aan trainers, omdat dat het enige is waar je in het spel je geld nuttig kunt besteden. Vijf keer trainen op hoog level kost zo 25.000 gold, en dat heb ik denk ik vier keer gedaan.
Het nut van al dat geld is er nu ook (nog) niet, dus de enige reden voor zoveel gold is om te kunnen opscheppen.
Met 100 potions van 250 kom je trouwens op 25.000 gold en dat is dus nog tien keer te weinig... het maken van 1000 potions kost je toch wel wat veel tijd, en dan moet je ze ook nog verkopen. Kortom, voor verreweg het grootste deel van de spelers, en ik schat 99%, is het kopen van een huis voor 500.000 gold niet iets wat ze zullen gaan doen.
Uiteraard zal er een mod voor komen, maar het ging over DLC.
Nu maakt het mij niet uit of een evt nieuw huis in DLC 250k kost of 500k (of 100k), aangezien dat ook maar een eenmalige uitgave is. Het punt is meer dat als je uit de 'begin levels' bent van Skyrim je eigenlijk geen geld meer nodig hebt, maar er heel veel van krijgt. Das een beetje krom.
Zelfde eigenlijk voor dragonbones en scales...ik had een stuk of 40 van elk voordat smithing 100 was, dus nu smithing 100 is, hoef ik ze niet meer op te pakken als ik nieuwe draken kill.
Ik ben een Kajit en speel met boog en zo veel mogelijk stealth/sneak kills. Probleem is dat vijanden (ben lvl 12) erg overpowered zijn. Trolls, Giants, Sabrecats etc hoef ik echt niet aan te beginnen want ik leg het loodje. Draken lukt wel als ik een grote steen heb gevonden waar ik rondjes om kan rennen, maar het duurt even.
Gisteravond ook de Voldenruud quest gedaan (met die 2 ceremonial weapons die je in die deur moet stoppen), het is dat die baas in die dungeon een vast rondje bleef lopen nadat ik hem geraakt had en ik kon schuilen anders was ik ook zwaar de pineut.
Heeft iemand tips voor me hoe ik ietsjes sterker kan worden. Ik heb nu een Dwarven bow met 12 cold enchant erop. En verder gewoon steel armor.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon nog 85 uur van je kostbare tijd in steken en geen enkele set polygonen durft je nog iets te maken.Mad-Matt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:32:
Ik ben sinds dit weekend begonnen aan het spel en moet zeggen dat het goed bevalt.
Ik ben een Kajit en speel met boog en zo veel mogelijk stealth/sneak kills. Probleem is dat vijanden (ben lvl 12) erg overpowered zijn. Trolls, Giants, Sabrecats etc hoef ik echt niet aan te beginnen want ik leg het loodje. Draken lukt wel als ik een grote steen heb gevonden waar ik rondjes om kan rennen, maar het duurt even.
Gisteravond ook de Voldenruud quest gedaan (met die 2 ceremonial weapons die je in die deur moet stoppen), het is dat die baas in die dungeon een vast rondje bleef lopen nadat ik hem geraakt had en ik kon schuilen anders was ik ook zwaar de pineut.
Heeft iemand tips voor me hoe ik ietsjes sterker kan worden. Ik heb nu een Dwarven bow met 12 cold enchant erop. En verder gewoon steel armor.
Veel spelen dus, dat gaat helaas wel goed komen denk ik
Niemand een tip waar een leuke boog verborgen ligt?
Verwijderd
Als je soul gems vult (of gevulde soul gems koopt) en je traint je enchanting een beetje kun je uiteraard zelf de beste bogen maken.Mad-Matt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:38:
Archery gaat best goed, raak alles in 1x, alleen doe niet genoeg dmg en komen ze achter me aan rennen![]()
Veel spelen dus, dat gaat helaas wel goed komen denk ik
Niemand een tip waar een leuke boog verborgen ligt?
Je kunt ook illusion trainen om te zorgen dat vijanden tijdelijk van je vluchten zodat je ze nog een tweede keer kunt opsneaken en schieten. Als je verder bent met Illusion kun je ook korte tijd invisible gaan. Ik heb een keer, met behulp van een scroll overigens, een hele sterke vijand van wie ik bijna verloor laten vluchten. Vervolgens heb ik er een Storm Astronach achteraan gestuurd (ook met een scroll) en die vijand kwam niet levend terug
Je kunt ook zorgen dat je altijd genoeg potions en/of eten bij je hebt om wat klappen op te vangen.
Je kunt ook conjuration trainen of een follower meenemen zodat je wat afleiding hebt.
.. maar op een gegeven moment wordt het ook vanzelf weer makkelijker.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 09:44 ]
ah top, dat van illusion wist ik niet, zat alles in sneak en archery te proppen.
[ Voor 43% gewijzigd door Mad-Matt op 03-01-2012 09:47 ]
Verwijderd
Yep, Illusion past denk ik wel bij je speelstijl. Je hebt spells waarmee anderen van het gevecht vluchten. Je hebt spells waarbij anderen willekeurig iedereen aanvallen. Je hebt ook spells waarbij je een minuut of 3 nog beter kunt sneaken. Spells waarmee je tijdelijk onzichtbaar bent. Spells waarbij andere niet zomaar tot de aanval overgaan. Je kunt ook in winkels op zoek gaan naar scrolls. Met name de hysteria-scrolls, het laten vluchten van zeer sterke tegenstanders, kom ik zelf vrij vaak tegen. Het duurt even voordat je die zelf als spell kun uitvoeren. Met zo'n scroll kun je ze dan toch één keer doen.Mad-Matt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:46:
Soul gems vullen? Ik weet dat ik ermee kan enchanten, maar vind alleen maar die petty dingen en die doen niet erg veel.
ah top, dat van illusion wist ik niet, zat alles in sneak en archery te proppen.
Naarmate je een hogere skilllevel krijgt zul je steeds grotere soul gems gaan vinden. Tot die tijd kun je ze kopen. Je kunt ze vullen door een soul trap te doen op een vijand vlak voordat deze dood gaat. Soul trap valt overigens onder Conjuration, niet onder Illusion. Je kunt ze ook gevuld kopen. Ze zijn dan wel wat prijzig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 09:57 ]
Veel soul gems die je vind, zijn leeg. Die moet je vullen met de Soul Trap spreuk. Deze kun je zelf op iemand gooien, of via een enchanted wapen. Als iemand dan doodgaat, "vang" je zijn ziel in een soul gem en kun je die later gebruiken om je enchanted wapens te herladen, of nieuwe enchanted wapens te maken. Zwakke zielen passen in elke soul gem, maar de zielen van sterkere enemies, passen alleen in de grotere.Mad-Matt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:46:
Soul gems vullen? Ik weet dat ik ermee kan enchanten, maar vind alleen maar die petty dingen en die doen niet erg veel.
Soul gems in volgorde van klein naar groot:
Petty - Lesser - Common - Greater - Grand
Er zijn nog bijzondere Soul Gems die je kan verdienen of vinden. Lees er hier meer over. Met een enchanted boog krijg je veel eerder een one hit kill in Sneak. Vergeet ook niet de perk bij sneak waardoor bogen 3x damage krijgen tijdens sneak ipv 2x. Vanaf lvl 10 one hit killde ik vrijwel elke dungeon in sneak. 't Is een leuke manier van spelen
Moet je met mijn build spelen, dan moet je rennen voor je levenMichielodc schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:01:
Dragon Priest mogen van mij wel worden aangepast. Ik heb dan wel hoge sneak en zat op een afstand van 50meter, maar die Priest liep geeneens naar me toe. 3 pijlen en hij was neer. Vraag me nu eigenlijk wel af of er nog iets komt dat nog een uitdaging is voor een Archer.
Maar heren, bedankt voor de tips. Vanavond gelijk toepassen
Verwijderd
...Vinden jullie ook niet dat Conjuration echt belachelijk OP is? Je hoeft eigenlijk maar twee punten in de perk-tree te besteden (Novice Conjuration en dan Mystic Binding) om toegang te krijgen tot één van de sterkste wapensets in de game. Ik heb nu deze twee perks op mijn level 61 Wood Elf Assasin-type en mijn Bound Bow doet nu ongeveer 96 damage terwijl mijn 'standaard' Flawless Deadric Bow maar iets van 70 doet.
Heb ik iets over het hoofd gezien met mijn standaard wapens (dus gewoon Deadric, Ebony) of zijn de Bound Spells/Wapens nu gewoon belachelijk goed? Met een low level character (je kunt de twee Conjuration perks kiezen vanaf iets van level 3) ben ik in twee uur met Bound Spells/Wapens van level 1 tot 15 gekomen.
Het grote verschil zit hem in twee zaken:
- Een bound bow maakt stealth gameplay een stuk lastiger omdat je de boog niet overal kan casten zonder 4 perks in de illusion tree te hebben gestopt. Dat vergt dus 6 perks (+2 additionele als je soul trap op je bow wilt) om stealth te kunnen spelen. Daarnaast moet je Archery zelf nog voldoende aandacht geven.
- Je kan je boog niet enchanten. Overigens kan je wel poison erop stoppen.
Nu doen de Bound pijlen wel de meeste damage in het spel zelf en weegt een bound bow niks, maar het is niet echt OP. Wat je wel merkt is dat zowel je conjuration als archery (of one handed) omhoog gaan op het moment dat je iets raakt, waardoor je zeker in het begin snel levelt.
Je hebt smithing over het hoofd gezien, werk die Daedric bow met 100 smithing en 4x smithing enchanted items equiped tot Legendary++++ en je hebt een hele dikke OP boog. Ik zit nu op iets van 200 damage met m'n boog, en dat zonder +archery enchants op m'n armor. Als ik die toevoeg ben ik helemaal overpowered.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:08:
Als we het nu toch over OP dingen hebben...
...Vinden jullie ook niet dat Conjuration echt belachelijk OP is? Je hoeft eigenlijk maar twee punten in de perk-tree te besteden (Novice Conjuration en dan Mystic Binding) om toegang te krijgen tot één van de sterkste wapensets in de game. Ik heb nu deze twee perks op mijn level 61 Wood Elf Assasin-type en mijn Bound Bow doet nu ongeveer 96 damage terwijl mijn 'standaard' Flawless Deadric Bow maar iets van 70 doet.
Heb ik iets over het hoofd gezien met mijn standaard wapens (dus gewoon Deadric, Ebony) of zijn de Bound Spells/Wapens nu gewoon belachelijk goed? Met een low level character (je kunt de twee Conjuration perks kiezen vanaf iets van level 3) ben ik in twee uur met Bound Spells/Wapens van level 1 tot 15 gekomen.
Giant: 2 shots, Mammoth: 2 shots. Dragon Priest: 3 shots.
Enige dat me nu nog problemen geeft zijn high level Dragons (Elder bijv.). Ik heb geen enchantments op m'n armor dus ze hitten me hard, en ik moet er toch een pijl of 20 in werken voordat ze neer gaan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
(Engels is uiteraard geen enkel probleem, leest net zo makkelijk weg als Nederlands)
Aanradertje
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-01-2012 11:56 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:EnchantingMad-Matt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:52:
Is er ergens iets waar ik meer kan lezen over enchantments en tips etc.
(Engels is uiteraard geen enkel probleem, leest net zo makkelijk weg als Nederlands)
Algemene uitleg, en in detail uitgelegd hoe je het maximale eruit haalt. Maximale smithing boosts halen overigens de lol van het spel er ook uit
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
doh, had ik zelf kunnen verzinnen.XyritZz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:59:
[...]
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Enchanting
Algemene uitleg, en in detail uitgelegd hoe je het maximale eruit haalt. Maximale smithing boosts halen overigens de lol van het spel er ook uit.
Thanks
Haha, mooi om te lezen dit.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:59:
[...]
Dat einde was al geen puntenpakker, maar het niet mee-levelen van de vijanden is ook prut. Ik had speciaal om de Main Quest eens te gaan doen maar weer eens een nieuwe char gemaakt (alles uitproberen tot het persoontje te sterk is, en dan wat nieuws beginnen is een beetje mijn ding) en besloten dat, om in theme te blijven, alleen Nord achtig light armor en steel greatswords toegestaan waren (de barbarian hero-look hanteren, ongeacht hoeveel moeilijker het er van wordt, dus)
Affijn, volgens de beschrijving van de quest moest het eerste grote eindbaas-gevecht moeilijk zijn...
spoiler:met vuurregens en lastig gedoe met Dragonrend enzo. Maar hij landde voor m'n neus, twee power attacks en hij was dood vóór de dialoog klaar was. Dan zijn tempel inhuppelen, met één powerattack per stuk z'n Draugr Deathlords wegtikken, idem drie van de vier draken (de laatste was een Elder, die moest ik twee keer slaan voor ie het snapte) en dan in Sovngarde het beest nog eens twee á drie klappen verkopen. D'r was nog dialoog geloof ik, maar die ben ik alweer vergeten...)
Unenchanted maar wel grondig geslepen Steel Greatsword als main wapen (Elemental Fury vereist dit) en 4 stukken outfit met elk ~45% Fortify 2Handed, plus een stijf verbeterd Scaled Armor setje en één Fortify Light Armor en m'n base damage is 500+ en m'n armor ruim boven de 1000.
Ik speel dus steeds tot in ongeveer zo sterk ben en begin dan een nieuwe character waarmee ik nieuwe questjes ga doen. In Oblivion en Fallout speelde ik steeds met één character álles uit, dat heeft geen zin hier. Dungeon Crawling is met al m'n chars een kwestie van erin lopen, beestje: linker muis knop. sterk beestje: linker muisknop, wandel de wandel, oh een gevaarlijke trap, oei oei, hij deed bijna pijn, hmm, een locked chest, teveel moeite, wandel de wandel, eindbaas (2x klikken, of één keer de knop inhouden) en wandel naar buiten. Ik KIJK niet eens of er traps zijn en wat voor vijanden het zijn, gewoon klik en door.
De Civil war wordt er ook triest van: fortje leegruimen door er in je eentje heen te huppelen, Elemental fury voor het snel meppen en dan zo snel je klikken kunt een heel leger van de muren af slaan. De uitdaging is proberen de hele bezettingsmacht te verwijderen voor je hulptroepen er zijn.
Dat hele levelen wordt zo wel een beetje zinloos, laten we zeggen. Vanavond nieuwe char maken, en die moeilijkheidsgraad maar eens opschroeven.
Nu ik een aantal pagina's hier lees merk ik dat veel builds dus al snel OP worden. Eigenlijk jammer dat het zo makkelijk is. Twijfel nu ook om opnieuw te beginnen en het moeilijker te spelen..
Ik ben zelfs begonnen met perks in vanalles wat (archery, sneak, lockpicking, block, light armor), maar daarna vollop in 2h/ench/smithing gaan pompen.
Ik speel dus zelf ook Light armor + 2H (sword) met smithing en enchanting (zoveel mogelijk +2h% dmg), en ben nu echt belachelijk OP op lvl 28. Draken slacht ik in 2 klappen. Zelfs even een giant geprobeerd, en hoewel die me bijna in 1x doodslaat kreeg ik hem toch vrij gemakkelijk dood door een beetje slim te dodgen en 2 power attacks + 1 block-attack te gebuiken.
Misschien maar is een hele andere stijl proberen.
Q9550, 4GB RAM, HD6870, Crucial m4 128GB
Snel overpowered vind ik overdreven, het verhaal dat je quote is een speler die 1000+ armor heeft. Dat bereik je niet snel, je moet bewust Smithing gaan powerlevellen en je enchantments etc. zo uitkiezen dat je maximale uit je armor haalt.JaWz~ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:52:
[...]
Haha, mooi om te lezen dit.
Nu ik een aantal pagina's hier lees merk ik dat veel builds dus al snel OP worden. Eigenlijk jammer dat het zo makkelijk is. Twijfel nu ook om opnieuw te beginnen en het moeilijker te spelen..
Ik ben zelfs begonnen met perks in vanalles wat (archery, sneak, lockpicking, block, light armor), maar daarna vollop in 2h/ench/smithing gaan pompen.
Ik speel dus zelf ook Light armor + 2H (sword) met smithing en enchanting (zoveel mogelijk +2h% dmg), en ben nu echt belachelijk OP op lvl 28. Draken slacht ik in 2 klappen. Zelfs even een giant geprobeerd, en hoewel die me bijna in 1x doodslaat kreeg ik hem toch vrij gemakkelijk dood door een beetje slim te dodgen en 2 power attacks + 1 block-attack te gebuiken.
Dat is niet 'oeps ik ben per ongeluk overpowered geworden' maar gewoon een bewuste keuze om het spel zo te spelen. Dit hoef je niet te doen, en als je geen skills gaat powerlevellen zal je ook niet zomaar overpowered worden.
of moeilijker zetten, het verschil is best groot.JaWz~ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:52:
[...]
Haha, mooi om te lezen dit.
De eerste ervaring van spelers zal toch zijn dat de wereld wat overweldigend is en dat er veel opties zijn. Pas later willen spelers een keer proberen om een plan uit te werken en het mooie is dat het spel dat ook beloond. Het power-levellen is helemaal niet realistisch, en is een bewuste keuze van spelers. Dat daardoor het spelen van de game minder leuk is, lijkt me logisch. Het gaat niet meer om het verhaal, maar om de cijfers.
Ik heb zelf alleen maar op Master gespeeld en ik vraag me ook af waarom sommige spelers het hebben over over-powered dingen, terwijl ze niet op Master spelen. Ik vind het persoonlijk dus een sterk punt van de game om te zorgen dat spelers erg sterk kunnen worden. Het zorgt ervoor dat je ook die speelstijl eens wilt proberen en dat vergroot de replaywaarde weer wat.
Blub
Verwijderd
Ik heb in het begin de golden claw dus gehaalt, ik heb de golden claw dus bij mijn items staan.
Maar ik heb het idee dat ik hem onmogelijk bij lucan in kan leveren die in de winkel staat.
Als ik dan met lucan praat om de claw in te leveren en mijn beloning te ontvangen.
Dan neemt hij de claw niet aan, of het is een foutje van mij zelf dat ik iets verkeerd doe.
toch maar ff in de winkel kijken om skyrim ff te kopen, wel de moeite waard voor deze game
Ga niet klagen dat het spel het niet doet, of vragen om hulp als je de moeite er niet eens in steekt om het spel even te kopenVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:01:
ik heb skyrim dus van spotnet afgehaalt, maar ik heb het idee dat ik hem beter ff uit de winkel kan kopen want ik heb het idee dat het verhaal en de quest steeds vastloopt.
Ik heb in het begin de golden claw dus gehaalt, ik heb de golden claw dus bij mijn items staan.
Maar ik heb het idee dat ik hem onmogelijk bij lucan in kan leveren die in de winkel staat.
Als ik dan met lucan praat om de claw in te leveren en mijn beloning te ontvangen.
Dan neemt hij de claw niet aan, of het is een foutje van mij zelf dat ik iets verkeerd doe.
toch maar ff in de winkel kijken om skyrim ff te kopen, wel de moeite waard voor deze game
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik geef hem groot gelijk, leechen die hap en eerst eens kijken of het wat is. Demo's zijn te veel moeite tegenwoordig, en als je een game koopt en de zegel verbreekt (lees: Je speelt het spel) mag je het niet meer terug brengen. Ik heb Oblivion ook gedownload en geruime tijd gespeeld voordat ik het alsnog heb gekocht. Door m'n ervaring met Oblivion was Skyrim een pre-order voor mij maar zonder Oblivion ervaring had ik toch zeker ook Skyrim wat kritischer bekeken voordat ik tot aanschaf over zou gaan.D4NG3R schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:14:
[...]
Ga niet klagen dat het spel het niet doet, of vragen om hulp als je de moeite er niet eens in steekt om het spel even te kopen.
Over die claw, je moet wel heen de dungeon uit spelen voordat je die terug kunt geven aan de verkoper. Zolang je die dungeon niet uitgespeeld hebt is het een quest item, en die kun je niet 'verliezen'. Daarnaast moet je de claw niet via het 'kopen/verkopen' venster aanbieden maar via een aparte optie in het dialoog venster.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
The Dark Brotherhood Forever. Deze heb ik volledig gehaald maar hij komt steeds weer terug...
Nu dacht ik als ik hem via de console op gehaald zet misschien dat helpt maar ook niet...
Iemand een oplossing?
Verwijderd
Ik heb de game nu orgineel gekocht via steam en hem via steam gedownload.XyritZz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:48:
[...]
Over die claw, je moet wel heen de dungeon uit spelen voordat je die terug kunt geven aan de verkoper. Zolang je die dungeon niet uitgespeeld hebt is het een quest item, en die kun je niet 'verliezen'. Daarnaast moet je de claw niet via het 'kopen/verkopen' venster aanbieden maar via een aparte optie in het dialoog venster.
Maar bij de quest de golden claw ben ik tot de deur gegaan waarbij je de 3 ringen moest verschuiven, en de 3 ringen had ik toen op het juiste plek en toen ging de deur open en toen ben ik een eindje verder gelopen en ben toen gestopt , en fast gereist naar de stad waar lucan was waar je de claw in kon leveren en je beloning kreeg.
Maar bij lucan kan ik de claw onmogelijk inleveren omdat hij die optie niet aangeeft.
Ik ben alles afgegaan in mijn menus en opties.
Of het is zo dat ik de kerker niet ver genoeg af heb gemaakt.
Ben nu trouwens wel opnieuw begonnen omdat ik nu nieuwe save games heb.
Je kan je oude safegames gewoon inladen op steam hoor...Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:53:
[...]
Ik heb de game nu orgineel gekocht via steam en hem via steam gedownload.
Maar bij de quest de golden claw ben ik tot de deur gegaan waarbij je de 3 ringen moest verschuiven, en de 3 ringen had ik toen op het juiste plek en toen ging de deur open en toen ben ik een eindje verder gelopen en ben toen gestopt , en fast gereist naar de stad waar lucan was waar je de claw in kon leveren en je beloning kreeg.
Maar bij lucan kan ik de claw onmogelijk inleveren omdat hij die optie niet aangeeft.
Heb hem zelf ook eerst **legaal gehad en ook reeks aangeschaft op steam maar ik speel gewoon verder met me oude savegame
Trouwens, wat vinden jullie een ideale Stone om te hebben? Ik heb zelf de Ritual Stone (bij Whiterune), welke is meestal tegelijk inzet met of een Flame of Storm Atronach graag in zet.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Dat is geen bug, dat is een eindeloos repeatable quest.Chris89 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:49:
Heb een beetje last van een vreemde bug. Ik ben bij de missie van
The Dark Brotherhood Forever. Deze heb ik volledig gehaald maar hij komt steeds weer terug...
Nu dacht ik als ik hem via de console op gehaald zet misschien dat helpt maar ook niet...
Iemand een oplossing?
Verwijderd
Ik heb die armor stone. Armor plus mr icm met enchanted gear mr = tankBlonde Tux schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:02:
Iemand een weerwolf in het wild tegen gekomen? Ik zie het vaak voorbij komen in de loadscreens, maar tot op heden niet het genoegen gehad.
Trouwens, wat vinden jullie een ideale Stone om te hebben? Ik heb zelf de Ritual Stone (bij Whiterune), welke is meestal tegelijk inzet met of een Flame of Storm Atronach graag in zet.
Okeee en waarom komt hij steeds terug dan?? Snap het niet zo geod denk....Xerion404 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:04:
[...]
Dat is geen bug, dat is een eindeloos repeatable quest.
Verwijderd
omdat het een eindeloos repeatable quest is.Chris89 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:33:
[...]
Okeee en waarom komt hij steeds terug dan?? Snap het niet zo geod denk....
Net zoals deze vraag.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:36:
[...]
omdat het een eindeloos repeatable quest is.
Wat geven jullie hier toch een geweldige nuttige antwoorden..... *zucht*
Hoe moeilijk is het? Die quest is niks anders dan praat met persoon1 en kill persoon2. Gewoon een easy manier om geld te scoren. En aangezien de Dark Brotherhood assassins zijn, blijft dit dus continu doorgaanChris89 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:39:
[...]
Wat geven jullie hier toch een geweldige nuttige antwoorden..... *zucht*
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:The_Dark_Brotherhood_Forever
[ Voor 9% gewijzigd door arjen9551 op 03-01-2012 21:47 ]
n.a.
Je moet gewoon die hele dungeon doen, nadat je dat gedoe met die 3 ringen hebt gehad moet je doorlopen tot je bij een of andere muur met een magische magischheid komt. Daarna nog iets neermeppen en je kan weer weg. Dan pas kan je de Claw inleveren.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:53:
[...]
Ik heb de game nu orgineel gekocht via steam en hem via steam gedownload.
Precies. Dat dus. En je krijgt er nog een shout voor terug ook. Waarom zou je ook vroegtijdig uit zo'n dungeon lopen? Ik wil altijd alle hoekjes doorzoeken of er geen kisten meer staan.Berthenk schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:48:
[...]
Je moet gewoon die hele dungeon doen, nadat je dat gedoe met die 3 ringen hebt gehad moet je doorlopen tot je bij een of andere muur met een magische magischheid komt. Daarna nog iets neermeppen en je kan weer weg. Dan pas kan je de Claw inleveren.
gold... gold...! GOOOOOLD!
Ik heb de mainquest uitgespeeld, maar ik blijf toch met die Elder Scroll zitten. Dat ding weegt nogal veel en ik kan hem niet wegdoen, omdat het nog een quest item zou zijn. Iemand een idee, wanneer ik dat ding kwijt kan komen?
Had ik ook en ik heb even gegoogeld. Om je die moeite te besparen: wegbrengen naar de orc (Urag Gro-Shub) in de bibliotheek van de College of Winterhold. Krijg je nog moneys voor ook.CNS schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:32:
Hang al een tijdje rond in dit topic, maar heb toch een vraagje.
Ik heb de mainquest uitgespeeld, maar ik blijf toch met die Elder Scroll zitten. Dat ding weegt nogal veel en ik kan hem niet wegdoen, omdat het nog een quest item zou zijn. Iemand een idee, wanneer ik dat ding kwijt kan komen?
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 11-01-2012 13:15 . Reden: lmgtfy linkjes zijn niet nodig, gewoon een Google link of resultaat is prima. ]
Je kan hem aan de orc geven in de bibliotheek van die mage-guild (fuuu ben de naam kwijt van dat stadjeCNS schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:32:
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
NoUseWhatsoever schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:34:
[...]
Had ik ook en ik heb even gegoogeld. Om je die moeite te besparen: wegbrengen naar de orc (Urag Gro-Shub) in de bibliotheek van de College of Winterhold. Krijg je nog moneys voor ook.
Dat is de orc in de mage guildD4NG3R schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:35:
[...]
Je kan hem aan de orc geven in de bibliotheek van die mage-guild (fuuu ben de naam kwijt van dat stadje)
[ Voor 60% gewijzigd door Gropah op 04-01-2012 09:43 ]
Naast het antwoord wat al gegeven is nog een kleine toevoeging: quest items zijn - ondanks de gewichtsindicatie in je inventory - gewichtloos. Hun gewicht wordt dus niet meegeteld in je totale encumbrance.CNS schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:32:
[ Voor 40% gewijzigd door Leedbek op 04-01-2012 09:51 ]
Dat is dus -itt Oblivion- NIET waar. Ik ben al meerdere keren overencumbered geraakt door het oppakken van een quest item.Leedbek schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:51:
[...]
Naast het antwoord wat al gegeven is nog een kleine toevoeging: quest items zijn - ondanks de gewichtsindicatie in je inventory - gewichtloos. Hun gewicht wordt dus niet meegeteld in je totale encumbrance.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Staan er links en rechts van de kist nog een paar van die stenen lijkkisten, achter tralies. Ik kijk nog eens goed in de hoop dat die tralies omhoog kunnen en er coole uberdraugr uit komen... jammergenoeg niet, maar staat er vlak voor die linker kist nog wel even een Ebony Helmet of Extreme Archery
Die extreme helmet heeft overigens 35% extra bow damage. Zelf kom ik met Enchanting (zonder potions) niet veel verder dan 25%, m'n Enchanting skill zit op iets van 94. Kan ik zelf ook van die helmets maken met 35% bonus, of gaat dit alleen met Enchanting potions?
Die kan ik nu eindelijk dumpenwalterwhite schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:03:
ik zit ook nog met een paar afgehakte heksenhoofden in mn inventoryomdat de quest voor de companions helaas niet doorloopt (bug/ps3)
Overigens kun je die heksenhoofden gebruiken om de andere companions te healen van weerwolfheid, wat moet ik doen om die optie te krijgen in de gesprekken met m'n companions? Gewoon een zooi sidequests van ze aannemen, of moet er nog iets anders voor worden gedaan?
ik geloof zonder potions en met perks dat je op 40% kan komen. met potions kun je tot 47% of 52% weet het niet meer zeker, zou ik weer eens moeten proberen om het zeker te weten.XyritZz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:03:
Soms moet je toch zo goed opletten he bij dit spel... gisteren voor het eerst die Headless Horseman tegen gekomen. Ik volgen, tot de begraafplaats. Simpel gevecht, kistje, geen boeiende loot en wilde al weer weg gaan.
Staan er links en rechts van de kist nog een paar van die stenen lijkkisten, achter tralies. Ik kijk nog eens goed in de hoop dat die tralies omhoog kunnen en er coole uberdraugr uit komen... jammergenoeg niet, maar staat er vlak voor die linker kist nog wel even een Ebony Helmet of Extreme Archery. Best een aardige duit waard en bijna over het hoofd gezien.
Die extreme helmet heeft overigens 35% extra bow damage. Zelf kom ik met Enchanting (zonder potions) niet veel verder dan 25%, m'n Enchanting skill zit op iets van 94. Kan ik zelf ook van die helmets maken met 35% bonus, of gaat dit alleen met Enchanting potions?
Had gehoopt dat ie wel wat leveled spul gaf, maar helaas. Ach, nu heb ik toegang tot de strongholds.
Ander ding wat me opviel, Lydia en andere followers zijn echt binnen 2 seconden dood als je een gevecht aangaat. Lydia liep full Dwarven Armor, maar na even een bezoek te brengen aan een Thalmor doodseskader zorgde voor een vrijwel directe dood van Lydia. Zelfs na dit ik mijn Flame Atronach eerst had gestuurd.
Ik zou graag in een toekomstige DLC meer van de volgende dingen willen zien:
- Silverhand: Wat dreef hen er toe om weerwolfjagers te worden?
- Companions: Als balancing van de Silverhand.
- Dwemer: Wat dreef hen, waarom verdwenen ze, hoe kregen ze de Falmer eronder. (Mochten de Stormcloaks winnen, kunnen zij de kennis gebruiken om de Thalmor te binden)
- Stormcloacks/Empire: Wat gebeurde er na de overwinning, hoe verliepen de verhoudingen met de Altmeri Dominion.
[ Voor 23% gewijzigd door Blonde Tux op 04-01-2012 11:26 ]
Lydia levelt niet mee, als je haar op Level 3 krijgt en op Level 40 ga je gebruik maken van haar 'diensten' dan is ze inderdaad binnen no-time dood.Blonde Tux schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:08:
Gisteren een de quest voor die Orc in Understone Keep gedaan. Waar tie een zwaard moet maken voor de Yarl met een Daedra heart. Ik een Daedra heart bemachtigd, krijg ik een lullig scaled armor setje..... Sta je dan in je full exquisite steelplated armor, met respectievelijk Ironhand Guantlets, Shoes of Brawn en Armor Resist Magick van 30%.
Had gehoopt dat ie wel wat leveled spul gaf, maar helaas. Ach, nu heb ik toegang tot de strongholds.
Ander ding wat me opviel, Lydia en andere followers zijn echt binnen 2 seconden dood als je een gevecht aangaat. Lydia liep full Dwarven Armor, maar na even een bezoek te brengen aan een Thalmor doodseskader zorgde voor een vrijwel directe dood van Lydia. Zelfs na dit ik mijn Flame Atronach eerst had gestuurd.
Fix: Zoek een nieuwe follower, die zal dan weer op je huidige level worden gezet.
Tip: Zoek een ranged follower, bijv. die kerel die in Riften in de inn zit en je voor 500 Gold gaat volgen. Die gebruikt ranged magic en staat niet in de weg.
Heb ergens gelezen dat J'Zargo wel mee levelt, maar heb dit zelf niet getest. Zodra hij me wil gaan followen gaat ie richting de Blades
Ben ik blij dat Sven naar de Blades is gegaan. Had hem al op level 2.
er is een manier om je folower te "updaten" naar jou levelXyritZz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:25:
[...]
Lydia levelt niet mee, als je haar op Level 3 krijgt en op Level 40 ga je gebruik maken van haar 'diensten' dan is ze inderdaad binnen no-time dood.
Fix: Zoek een nieuwe follower, die zal dan weer op je huidige level worden gezet.
Tip: Zoek een ranged follower, bijv. die kerel die in Riften in de inn zit en je voor 500 Gold gaat volgen. Die gebruikt ranged magic en staat niet in de weg.
Heb ergens gelezen dat J'Zargo wel mee levelt, maar heb dit zelf niet getest. Zodra hij me wil gaan followen gaat ie richting de Blades.
open console "~"
klik op je follower, type dan "disable" en dan enter, daarna type je "enable" en dan enter.
tadaaaaaaa
ps je follower haar/zijn inventory blijft hetzelfde alleen de stats worden aangepast
toedels
EDIT: helaas is mijn lydia dood, en heb ik Faendal (ofzoiets) geofferd
[ Voor 3% gewijzigd door roeltjow op 04-01-2012 11:47 ]
Ik vind het wel leuk om juist de sterkste followers naar de Blades te sturen, past iets beter in het verhaal dan een of andere pipo die net een tandenstoker vast kan houden daarheen te sturenBlonde Tux schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:32:
Zo Lydia, lever jij al je gear dan maar weer in....
Ben ik blij dat Sven naar de Blades is gegaan. Had hem al op level 2.
Grappige encounter trouwens:
Had op UESP gelezen dat na de Diplomatic Immunity main quest missie er een Dark Brotherhood Assassin op je af wordt gestuurd.
Was al benieuwd wat er zou gaan gebeuren aangezien ik Dark Brotherhood member ben... kom ik gisteren ineens een "Khajiit" tegen, met ook exact die naam in full Ebony Armor en direct hostile, denk zomaar dat hij de huurling was die op me af is gestuurd
Nu las ik dat je 30 dagen moet wachten tot de boel zich reset, maar ik ben nu stukken verder dan 30 dagen en er is nog geen vijand in zicht op de betreffende plek. Of resetten de vijanden zich niet maar de voorwerpen?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Bij het afronden van Bloods Honor moet Purity of Revenge direct starten. Bij mij was dit niet gebeurd, en heb daarna een savegame geladen van voordat Bloods Honor was afgerond, en ben daarop verder gaan spelen.walterwhite schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:01:
Ik heb daar last van ja ps3... ik las net dat het mss helpt om 1 van die companions een knal te geven, en dan je wapen weer weg te doen zo ff proberen. Bloods honor is bij mij al afgerond maar zit nog met die heksenhoofden etc..
Na een hele poos ingame nogmaals geprobeerd Bloods Honor af te ronden, en toen werkte het wel. Aangekomen bij die dungeon zat 'ie ook weer vol met vijanden.
I beg to differ. Misschien niet allemaal, maar over het algemeen zijn items die als quest item gemarkeerd staan en dus niet zijn te verwijderen uit je inventory gewichtloos, ondanks het gewicht wat er bij staat. Is al door meerderen bewezen, zie deze screenshot van iemand van Reddit:SnoeiKoei schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:59:
[...]
Dat is dus -itt Oblivion- NIET waar. Ik ben al meerdere keren overencumbered geraakt door het oppakken van een quest item.

Staat ook op de Wikia:
En de UESP Wiki:However, while quest items do display a weight, they actually do not use up the player's available space.
Quest items have no weight, even if they state otherwise in the menu.
Dat kan ook al gebeuren voor die quest, ik ben nog niet bij Diplomatic Immunity met mijn huidige character en ik had al een assassin op m'n dak gekregen. Helaas kun je dan z'n kleding niet looten.XyritZz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:54:
[...]
Grappige encounter trouwens:
Had op UESP gelezen dat na de Diplomatic Immunity main quest missie er een Dark Brotherhood Assassin op je af wordt gestuurd.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=11
ultra settings/ 4xAA 1920*1200
+

clickable

zonder mod

met mod
[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 04-01-2012 13:57 ]
|2600k|Asus 290|
Dat had ik er even bij moeten vermelden wellicht, ik ben terug gegaan naar voordat ik Blood's Honor kreeg, maar wel nadat ik Striking The Heart heb ingeleverd. Maar ik heb nog steeds een lege Driftshade Refuge...XyritZz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:19:
[...]
Bij het afronden van Bloods Honor moet Purity of Revenge direct starten. Bij mij was dit niet gebeurd, en heb daarna een savegame geladen van voordat Bloods Honor was afgerond, en ben daarop verder gaan spelen.
Na een hele poos ingame nogmaals geprobeerd Bloods Honor af te ronden, en toen werkte het wel. Aangekomen bij die dungeon zat 'ie ook weer vol met vijanden.
Afwachten dan maar?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Dat is het enige dat je kunt doen jaWillybubba schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:35:
[...]
Dat had ik er even bij moeten vermelden wellicht, ik ben terug gegaan naar voordat ik Blood's Honor kreeg, maar wel nadat ik Striking The Heart heb ingeleverd. Maar ik heb nog steeds een lege Driftshade Refuge...
Afwachten dan maar?
Wat je wel kunt doen is Bloods Honor starten, die Witches uitroeien en dan kun je af en toe gewoon even proberen die quest te completen. Eens in de zoveel tijd als je voorbij Jorvaskkr loopt even saven, naar binnen gaan en kijken of Purity of Revenge wordt gestart, zo niet savegame loaden en weer verder gaan.
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=4929
Net even gecheckt en dat is wel echt een toevoeging hoor!

Dezelfde mod heeft ook een papieren-look variant, ziet er ook wel gaaf uit:

Aanradertje!
Ik gebruik deze ook, zeker een aanrader. Af en toe begrijp je echt niet hoe ze denken daar bij Bethesda. Een kaart met wolken maar zonder wegenLeedbek schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:47:
Wow, net toch wel een must-have mod ontdekt: eindelijk wegen die op de kaart staan!
Aanradertje!
GedownloadLeedbek schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:47:
Wow, net toch wel een must-have mod ontdekt: eindelijk wegen die op de kaart staan!
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=4929
Net even gecheckt en dat is wel echt een toevoeging hoor!
Aanradertje!
Goddamnit. Ik wil ze
Zoek er eigenlijk eentje met plaatjes erbij
You are not aloneMisha schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:59:
Must. resist. buying. a. pc. to. play. Skyrim. with. mods.
Goddamnit. Ik wil ze
Ik wil ze ook graag, betere map is een zeer handig, overzichtelijkere inventory is nooit verkeerd en zodra die development kit eens wordt gereleased gaan er helemaal prachtige spullen komen.
Er zijn ook kleine dingen in Skyrim waar ik me aan erger, bijv. de huizen... in Oblivion maakte ik er een sport van om een museum in te richten met bijzondere quest related items. In Skyrim heb ik een mooi huis in Solitude, prachtige langwerpige tafel in de slaapkamer met wat troep er op... ik denk mooi, troep er af, mooie verzameling Dragon Claws er op.
Ik ga m'n huis uit en kom een uurtje later terug..... Dragon Claws over de hele vloer gegooid. Je kunt dus gewoon niets zelf op die tafel zetten
Potion applicatie:http://capnbry.net/~bmayland/alchemoney/Chris89 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:27:
Weet iemand als er een guide is om alle recepten te zien? En welke ingrediënten je nodig hebt om ze maken?
Zoek er eigenlijk eentje met plaatjes erbij
Maar zoek er zelf eentje met plaatjes....
Dat kan wel, maar is inderdaad wat verwarrend/omslachtig. Je moet namelijk eerst al je spullen in je huis dumpen, en daarna de cel herladen door naar buiten te gaan en weer naar binnen of door te saven en weer te laden. Daarna kun je al je gedumpte spullen wel gewoon op z'n plek zetten, dat blijft dan wel gewoon staan.XyritZz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:28:
[...]
You are not alone.
Ik wil ze ook graag, betere map is een zeer handig, overzichtelijkere inventory is nooit verkeerd en zodra die development kit eens wordt gereleased gaan er helemaal prachtige spullen komen.
Er zijn ook kleine dingen in Skyrim waar ik me aan erger, bijv. de huizen... in Oblivion maakte ik er een sport van om een museum in te richten met bijzondere quest related items. In Skyrim heb ik een mooi huis in Solitude, prachtige langwerpige tafel in de slaapkamer met wat troep er op... ik denk mooi, troep er af, mooie verzameling Dragon Claws er op.
Ik ga m'n huis uit en kom een uurtje later terug..... Dragon Claws over de hele vloer gegooid. Je kunt dus gewoon niets zelf op die tafel zetten.
Ik weet niet waarom dat is, je moet dat idd maar net weten, las het ook bij toeval ergens.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.