• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Komen er eigenlijk veel spinnen in voor? Heb ze tot nu toe 2x meegemaakt, voor mij is dat nogal een spelbederver.. Ik zag een mod waarin ze in beren zouden veranderen maar of dat de moeite waard is?
Mag ik vragen waarom spinnen spelbedervend zijn?
Spinnen kom je niet heel vaak tegen, maar ik vind ze prima binnen Skyrim passen

Hello there

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 08:49

fynrd1

Fooled by Randomness

Sinester schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:52:
[...]

Mag ik vragen waarom spinnen spelbedervend zijn?
Spinnen kom je niet heel vaak tegen, maar ik vind ze prima binnen Skyrim passen
Ben er aardig bang voor, ook in digitalevorm blijkbaar :-(

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:24:
[...]

Gebruik andere spells of neem andere partners. Je kunt beter een Atronach summonen en laten tanken en een Archer/Mage partner kiezen in dit geval.
ja je moet die alteration oakflesh en stoneflesh etc nemen die geven je een minuutje dikke armor boost

ik ben level 24 mage en het gaat wel lekker

[ Voor 5% gewijzigd door walterwhite op 28-12-2011 18:06 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

fynrd1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:54:
[...]

Ben er aardig bang voor, ook in digitalevorm blijkbaar :-(
Er zijn inderdaad mods die de skin van spinnen vervangen voor beren, de hitbox (dus waar je ze kunt raken) blijven echter gelijk. Dit komt omdat de modders nog niet echt kunnen modden, dus veel meer kunnen ze nog niet doen.

Over of er veel zijn:
Ik ben nu lvl 23 (vanaf 18 op 1 dag :O) en ik ben nog maar 3x spinnen tegen gekomen en dat was alleen in de main quest. Heb er in het totaal zo'n 40 uur opzitten, dus het valt wel mee...
Mwah er zijn toch wel een boel dungeons waar wat van die achtpoters rondscharrelen hoor. Als je arachnofoob bent is die mod denk ik geen overbodige luxe. Het goede nieuws is dat er voor zover ik weet geen "friendly" spiders zijn dus je mag ze allemaal doodmaken :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• fynrd1
  • Laatst online: 04-11 08:49

fynrd1

Fooled by Randomness

SnoeiKoei schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:11:
Mwah er zijn toch wel een boel dungeons waar wat van die achtpoters rondscharrelen hoor. Als je arachnofoob bent is die mod denk ik geen overbodige luxe. Het goede nieuws is dat er voor zover ik weet geen "friendly" spiders zijn dus je mag ze allemaal doodmaken :+
Ja ik ga de mod denk ik maar installeren, toen ik ze voor het eerst tegenkwam ging ik als een gek om me heen rammen, en bij de 2e keer (missie van whiterun) heb ik me continu verstopt voor die hele grote en heb toen laf met pijltjes lopen schieten. Angst kwam overheen met de angst die ik in het echt heb met die dingen en dat is niet zo best lijkt me :S Waarschijnlijk is dit best lachwekkend voor de lezers _O-

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
SnoeiKoei schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:11:
spoiler:
Er is 1 tamme spin, die is in de Dark Brotherhood sanctuary in de buurt van Falkreath, als je em afmaakt worden de andere DB leden zelfs pissig op je

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

fynrd1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:34:
[...]

Ja ik ga de mod denk ik maar installeren, toen ik ze voor het eerst tegenkwam ging ik als een gek om me heen rammen, en bij de 2e keer (missie van whiterun) heb ik me continu verstopt voor die hele grote en heb toen laf met pijltjes lopen schieten. Angst kwam overheen met de angst die ik in het echt heb met die dingen en dat is niet zo best lijkt me :S Waarschijnlijk is dit best lachwekkend voor de lezers _O-
Als er ergens spinnen in de buurt zijn zie je dat vaak aan de spinnenwebben die dan overal hangen. Voor een echte arachnafoob is dat een goede indicatie om rechtsomkeert te gaan en een confrontatie met harige achtpoters uit de weg te gaan.

Een echte Nord als ik pakt natuurlijk gewoon z'n bijl om z'n spinnenkop in te hakken >:)

Klaar voor de steroorlogen?

Verwijderd

Ik post hem nog een keer, misschien dat iemand anders nu wel een oplossing weet (of een ander forum/plek waar ik het kan vragen):

Vraagje, ik heb een bug met de quest Repairing the Phial. http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Repairing_the_Phial

Ik heb last van het eerste puntje onder het kopje Bugs. Ik heb die command al geprobeerd. Echter, is er geen save van het moment voordat ik een van de andere 2 ingrediënten pakte. Nu heb ik dus alle drie de objectives completed, maar de quest gaat niet verder. Is er een speciale command, waarmee ik de quest verder kan laten gaan?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15
Overigens wie is een goede vervanger voor Lydia ? Als ik me niet vergis kan ik op het moment alleen kiezen voor Lydia, een mannetje @ Winterhold en die mage bij de Shrine of Azura.

• Swandertj
De_Bastaard schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:32:
Overigens wie is een goede vervanger voor Lydia ? Als ik me niet vergis kan ik op het moment alleen kiezen voor Lydia, een mannetje @ Winterhold en die mage bij de Shrine of Azura.
Ikzelf heb Annekke Crag-Jumper (rare naam though), deze kun je vinden bij Darkwater Crossing (richting Riften). Is goed in archery, one handed en light armor. Heeft ook nog eens dezelfde voice-actor als Lydia, maar dan zonder de 'i am sworn to carry your burdens'.

Iemand101: Je kunt de quest via console 'finishen' door het volgende in te typen: completequest ms12b

[ Voor 8% gewijzigd door Swandertj op 28-12-2011 19:43 ]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

In rivenwood is ook een makkelijke follower te vinden.

Zelf doe ik er niet aan. Ben redelijk stealthy (me gusta!) maar die followers rennen altijd als kippen zonder kop rond

• Swandertj
Gropah schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:52:
In rivenwood is ook een makkelijke follower te vinden.

Zelf doe ik er niet aan. Ben redelijk stealthy (me gusta!) maar die followers rennen altijd als kippen zonder kop rond
Ikzelf ben allround (was ooit als mage begonnen, ben nu level 66 en 'n jack of all trades, want anders werd het spel nogal saai), maar vind een follower vooral handig omdat deze je spullen kunnen meedragen. Anders moet je na iedere dungeon weer naar een stad om je spullen te droppen/verkopen.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 12:17

Magic666

No one's neighbour!

De_Bastaard schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:32:
spoiler:
die mage van de Azure Shrine is een beetje overpowered.... maar meesterlijk om erbij te hebben :P

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 18:41
fynrd1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:34:
[...]

Nou, ik moet zeggen dat toen ik in een dungeon kwam met alleen maar van die spinnen dat ik toch even een rilling over m'n lijf kreeg. :P Ze zien er in Skyrim ook best creepy uit. Heb me er maar snel doorheen geslagen.

Iets anders, ik heb van de week volgens mij de 'Blood on the ice' quest in Windhelm een beetje verneukt.
spoiler:
Op een gegeven moment moet je dat verlaten huis doorzoeken. Daar heb ik toen alleen de journal gevonden en moest daarmee naar Viola, of zoiets. Die verwees me door naar Jorleif. Die pakte vervolgens die wizard op en dat was het...ik kreeg verder niets.
Nou zag ik in de guide dat je ook nog zo'n amulet kon vinden in het verlaten huis en dan zou het verhaal een andere wending krijgen. Achteraf heb ik dat amulet idd gevonden maar nu kan ik er niets meer mee...
Opzich wel vreemd, want zonder de guide had ik dat amulet nooit gevonden.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 19:26
Damn.. ik heb net de main quest uitgespeeld.. ;( Hopelijk zijn er nog leuke side quests beschikbaar want wil de game nog niet in de kast zetten! Heb er nu 98uur opzitten :P

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Doe je goed, ik heb er 40 uur opzitten en heb de main quest net uit.

Nu lekker verder met de darkbrotherhood (welke al bijna uit is), thieves guild, winters college (of hoe de mage guild ook heet), Thrall worden in elke stad etc etc. Heb dus nog genoeg te doen :)

En daarna begin ik overnieuw met een pure mage good guy :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 28-12-2011 22:23 ]

• superbassie
Zou de main quest haast vergeten. Ik ben na 50 uur alleen nog maar op de berg van 7k treden geweest (The way of the voice). :P

• Marsman83
Ja ik heb tussendoor ook wel een hoop side quests gedaan. Zo ben ik leader of the companions, ben in alle grote steden thane, heb bijna alle huizen en heb een paar quests voor de thieves guild gedaan.
Ik heb echter nog geen dragon armor waar ik nog erg naar uitkijk! :9~

• Marsman83
superbassie schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:46:
Zou de main quest haast vergeten. Ik ben na 50 uur alleen nog maar op de berg van 7k treden geweest (The way of the voice). :P
Die trip naar boven is overigens wel epic! _/-\o_

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

ooit eens een huis gekocht maar ben er nooit in wezen kijken , nou wil ik net dat huis opzoeken om wat rommel te dumpen ( nu elke keer te zwaar beladen) maar zou echt niet weten waar in godsnaam dat huis staat (welke plaats dus ) kan je dat nergens zien op de map ? tevens ben ik elke keer mijn metgezel kwijt , nou al een paar keer gehad dat ik hun een hoop waardevolle dingen mee laat slepen , ben ik mooi alles kwijt nu of kan je die op de een of andere manier weer trug vinden ( de laatste was geloof ik die van dat altaar waar je azura`s star krijgt)
verder supergame , al 100+ uur bezig en pas level 35 , dus kan nog wel even vooruit :)

kingfriko

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vond het jammer dat ik zo lang met de main quest gewacht heb, het is leuker om die toch rapper te doen, zodat je ook wat hebt aan de extra's die je op het einde krijgt. Nu was ik al zo sterk dat het toch niks meer uit maakte.. :)

specs

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Die extra's zijn de moeite ook niet waard op een lager niveau. Het einde van de MQ is echt een belachelijke anti-climax. Voor de rest sprak de verhaallijn me heel erg aan, maar het eind is toch een van de irritante minpuntjes van Skyrim.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Marsman83
Idd ik vond het einde ook tegenvallen, vooral omdat er ook zo weinig aftermath is..

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Inderdaad...

Het is gewoon in 1x gebeurd. Geen lore, niks. Ja een beetje gepraat, maar het legt niet veel uit oid.

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

nou word ie mooi , net de helft van mijn potions en sieraden weggegooid omdat ik anders niet normaal kan reizen , ff later werd ik door de guards staande gehouden , ik denk ik zit mijn tijd in de mijn maar een keer uit , kom ik er uit heb ik 3x teveel gewicht op zak ineens !! pickaxe en vodden weggegooid maar er is verder niks bijgekomen , erg vreemd dit , zal dat een bug zijn of wat ? was onderweg om een huis te kopen om die zooi op te kunnen slaan maar zo ben ik gauw door mijn treasure heen , ik snap echt niet waar dat gewicht vandaan komt ???

kingfriko

kingfriko schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:12:
nou word ie mooi , net de helft van mijn potions en sieraden weggegooid omdat ik anders niet normaal kan reizen , ff later werd ik door de guards staande gehouden , ik denk ik zit mijn tijd in de mijn maar een keer uit , kom ik er uit heb ik 3x teveel gewicht op zak ineens !! pickaxe en vodden weggegooid maar er is verder niks bijgekomen , erg vreemd dit , zal dat een bug zijn of wat ? was onderweg om een huis te kopen om die zooi op te kunnen slaan maar zo ben ik gauw door mijn treasure heen , ik snap echt niet waar dat gewicht vandaan komt ???
Denk dat je je armor weer moet equippen

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

al gedaan , alles weggegooid en weer opgeraapt , opnieuw geladen , niks helpt :( gewicht staat op 782 , terijl ik maar 375 kan meenemen )
ben nou al een uur aan het schuifelen maar zo kom ik nergens meer , als ik nog meer weg moet gooien ben ik echt alles weer kwijt .....
als ik mijn inventory vlug optel kan ik nooit aan dat gewicht komen , het is mij een raadsel hoe dit kan .
Morgen maar eens proberen met een oude savegame dan maar ...

[ Voor 23% gewijzigd door kingfriko op 29-12-2011 00:32 ]

kingfriko

Verwijderd

Marcello83 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:48:
[...]

Die trip naar boven is overigens wel epic! _/-\o_
spoiler:
Jaaa, haha, schrok vooral even van die Ice Troll die mij de eerste keer helemaal de grond in boorde waarop ik vervolgens weer helemaal vanaf mijn laatste safe moest beginnen :+

Heb hem dus ook een weekje geleden TOCH maar aangeschaft, was een gewaagde aankoop voor mij omdat ik zowel bij Morrowind als bij Oblivion mijn aandacht maar een uurtje kon houden voordat ik verveeld was. Deze echter... wow... heb er nu al minstens 60-70 uur in zitten! Heb ondertussen alle compagnon quests erop zitten en begin al ver te vorderen met de main quest O+ .
Ben vooral bezig met rondrijden op mijn paard en in stadjes kleine side-quests aannemen en dungeons/caves te exploren. Ben echt helemaal weg van Skyrim! :D
kingfriko schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:27:
al gedaan , alles weggegooid en weer opgeraapt , opnieuw geladen , niks helpt :( gewicht staat op 782 , terijl ik maar 375 kan meenemen )
ben nou al een uur aan het schuifelen maar zo kom ik nergens meer , als ik nog meer weg moet gooien ben ik echt alles weer kwijt .....
als ik mijn inventory vlug optel kan ik nooit aan dat gewicht komen , het is mij een raadsel hoe dit kan .
Morgen maar eens proberen met een oude savegame dan maar ...
Geen dwarven steel waren bij je Misc? Of dragon scales/bones die dingen kunnen echt zwaar zijn!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 04:00 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-11 20:16

M2M

medicijnman

superbassie schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:16:
[...]

Nou, ik moet zeggen dat toen ik in een dungeon kwam met alleen maar van die spinnen dat ik toch even een rilling over m'n lijf kreeg. :P Ze zien er in Skyrim ook best creepy uit. Heb me er maar snel doorheen geslagen.

Iets anders, ik heb van de week volgens mij de 'Blood on the ice' quest in Windhelm een beetje verneukt.
spoiler:
Op een gegeven moment moet je dat verlaten huis doorzoeken. Daar heb ik toen alleen de journal gevonden en moest daarmee naar Viola, of zoiets. Die verwees me door naar Jorleif. Die pakte vervolgens die wizard op en dat was het...ik kreeg verder niets.
Nou zag ik in de guide dat je ook nog zo'n amulet kon vinden in het verlaten huis en dan zou het verhaal een andere wending krijgen. Achteraf heb ik dat amulet idd gevonden maar nu kan ik er niets meer mee...
Opzich wel vreemd, want zonder de guide had ik dat amulet nooit gevonden.
even naar de gevangenis strompelen en met die mage praten. Dan krijg het nog een staartje :)

-_-

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 03:58:
Geen dwarven steel waren bij je Misc? Of dragon scales/bones die dingen kunnen echt zwaar zijn!
Nee niks bij me alleen paar wapens en mijn eigen outfit enz . ik ga het eens proberen met een oudere savegame nu .

kingfriko

Verwijderd

kingfriko schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:39:
[...]

Nee niks bij me alleen paar wapens en mijn eigen outfit enz . ik ga het eens proberen met een oudere savegame nu .
Ik weet wel dat in de gevangenis sommige skills achteruit gaan, maar dit lijkt me wel heel erg..
Had je niet toevallig armor aan/bij je die je draagvermogen verhoogd?

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

anders savegame geladen , toen hoefde ik nog maar een gedeelte uit mijn inventory te verwijderen , toen snel een nieuw huis gekocht waarin ik alles op kan slaan , terwijl ik alles in mijn chest aan het doen ben zie ik ineens dat ik 273 briar hearts op zak heb :? geen idee hoe ik aan zo`n groot aantal kom maar goed , we kunnen weer verder , snel kijken of de rest van mijn stash nog op de dumpplek ligt nu ;)

kingfriko

• superbassie
M2M schreef op donderdag 29 december 2011 @ 05:00:
[...]

even naar de gevangenis strompelen en met die mage praten. Dan krijg het nog een staartje :)
Dat heb ik, nadat de quest zo abrupt eindigde al gedaan, maar toen vertelde hij gewoon z'n standaard verhaal.
Maar goed, we zijn nu wel aardig wat ingame dagen verder dus zal het nog eens proberen. :)

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Magic666 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:28:
[...]

spoiler:
die mage van de Azure Shrine is een beetje overpowered.... maar meesterlijk om erbij te hebben :P
Nog een krachtige (en fijne :D ) follower:
spoiler:
Je wordt een kanibaal na het completen van The taste of death en dan kan je Eola als follower meenemen, een chick die gebruik maakt van destruction en conjuration en ook nog eens met pijl en boog en twee zwaarden aan de slag kan, heerlijk!

• walterwhite
kingfriko schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:55:
ooit eens een huis gekocht maar ben er nooit in wezen kijken , nou wil ik net dat huis opzoeken om wat rommel te dumpen ( nu elke keer te zwaar beladen) maar zou echt niet weten waar in godsnaam dat huis staat (welke plaats dus ) kan je dat nergens zien op de map ? tevens ben ik elke keer mijn metgezel kwijt , nou al een paar keer gehad dat ik hun een hoop waardevolle dingen mee laat slepen , ben ik mooi alles kwijt nu of kan je die op de een of andere manier weer trug vinden ( de laatste was geloof ik die van dat altaar waar je azura`s star krijgt)
verder supergame , al 100+ uur bezig en pas level 35 , dus kan nog wel even vooruit :)
hahaha over dat huis

mss in whiterun ;) 2e van rechts geloof ik
walterwhite schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:16:
[...]

hahaha over dat huis

mss in whiterun ;) 2e van rechts geloof ik
Breezehome heet dat huis geloof ik. Idd aan de rechterhand als je Whiterun in komt, even na de smid.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-12-2011 12:41 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:23
Ik vind spullen aan companions geven ook een beetje eng. Af en toe ben ik mijn companion een tijd kwijt omdat ik nogal vaak van de reguliere paden afwijk. Bergje hier, bergje daar je kent het wel, maar die companion loopt dan helemaal om via de normale paden.

Maar goed, stel ik raak dr definitief kwijt ben ik me spullen ook kwijt :P

Weet ook nog wel van Fallout 3 en Fallout New Vegas dat ik daar ook af en toe companions kwijtraakte dus ik durf het niet helemaal aan :P

[ Voor 24% gewijzigd door KingKoning op 29-12-2011 12:46 ]

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
KingKoning schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:45:
[...]

Ik vind spullen aan companions geven ook een beetje eng. Af en toe ben ik mijn companion een tijd kwijt omdat ik nogal vaak van de reguliere paden afwijk. Bergje hier, bergje daar je kent het wel, maar die companion loopt dan helemaal om via de normale paden.

Maar goed, stel ik raak dr definitief kwijt ben ik me spullen ook kwijt :P

Weet ook nog wel van Fallout 3 en Fallout New Vegas dat ik daar ook af en toe companions kwijtraakte dus ik durf het niet helemaal aan :P
Heb dit keer gehad met een side quest dat je scrolls moest testen. Vervolgens mijn companion dood gebrand. Alleen kwam ik er beetje laat achter. ( RIP Lydia)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:12
Als het goed is heb je bij het kopen van je huis ook een questje gekregen om er een keer naar binnen te gaan - daarmee zou je dus al moeten weten waar je huis staat, en anders moet je die quest even opzoeken en activeren. Verder krijg je een sleutel van je huis, die de naam van je huis draagt - als je dan op de kaart gaat kijken dan kun je ook wel uitzoeken waar je huis staat.

Anyway:
Whiterun - Je huis heet Breezehome en het staat meteen naast de smid, het tweede huis aan de rechtse kant vanaf de stadspoort.

Riften - Honeyside, vanaf de stadspoort rechtsaf, dan loop je zo je tuin in. Een uniek huis omdat het ook een ingang buiten de stad heeft.

Markarth - Vlindrel Hall, vanaf de stadspoort rechtsaf, dan achteraan omdraaien en de trappen op. Kan even zoeken zijn want Markarth is nogal een rommeltje, architectonisch gesproken.

Solitude - Proudspire Manor. Staat in de straat die bij het Blue Palace eindigt, vanaf het paleis gezien aan de rechterkant, net voorbij het Bards College.

Windhelm - Hjerim. Schijnt nogal bugged te zijn omdat hier ook wat questjes omheen hangen. Vanuit het kasteel rechts aanhouden, dan kom je het vanzelf tegen.

• De_Bastaard
Heb overigens mijn Lydia nu eindelijk ingeruild voor die mage van Azura's Shrine. :-)

Gelijk nog meer lightning over en weer >:)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat is de AI toch slecht. Geen wonder dat je maar 1 AI kunt meenemen, want toen ik een quest deed waarbij je in zo'n dungeon een andere AI moest helpen kregen ze het telkens voor elkaar om elkaar dusdanig veel te raken tijdens gevechten dat ze net zo lang gingen vechten tot eentje dood was, of de hele tijd op de knieën moest. reload je het 10x en gaat het gewoon 10x fout. Dan maar dood.

• Swandertj
REDFISH schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:02:
Wat is de AI toch slecht. Geen wonder dat je maar 1 AI kunt meenemen, want toen ik een quest deed waarbij je in zo'n dungeon een andere AI moest helpen kregen ze het telkens voor elkaar om elkaar dusdanig veel te raken tijdens gevechten dat ze net zo lang gingen vechten tot eentje dood was, of de hele tijd op de knieën moest. reload je het 10x en gaat het gewoon 10x fout. Dan maar dood.
Of je kunt je follower buiten laten staan door gewoon te zeggen 'wait here'... scheelt een hoop reloaden ;)

Verwijderd

Bansheeben schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:28:
Die extra's zijn de moeite ook niet waard op een lager niveau. Het einde van de MQ is echt een belachelijke anti-climax. Voor de rest sprak de verhaallijn me heel erg aan, maar het eind is toch een van de irritante minpuntjes van Skyrim.
Dat einde was al geen puntenpakker, maar het niet mee-levelen van de vijanden is ook prut. Ik had speciaal om de Main Quest eens te gaan doen maar weer eens een nieuwe char gemaakt (alles uitproberen tot het persoontje te sterk is, en dan wat nieuws beginnen is een beetje mijn ding) en besloten dat, om in theme te blijven, alleen Nord achtig light armor en steel greatswords toegestaan waren (de barbarian hero-look hanteren, ongeacht hoeveel moeilijker het er van wordt, dus)

Affijn, volgens de beschrijving van de quest moest het eerste grote eindbaas-gevecht moeilijk zijn...
spoiler:
met vuurregens en lastig gedoe met Dragonrend enzo. Maar hij landde voor m'n neus, twee power attacks en hij was dood vóór de dialoog klaar was. Dan zijn tempel inhuppelen, met één powerattack per stuk z'n Draugr Deathlords wegtikken, idem drie van de vier draken (de laatste was een Elder, die moest ik twee keer slaan voor ie het snapte) en dan in Sovngarde het beest nog eens twee á drie klappen verkopen. D'r was nog dialoog geloof ik, maar die ben ik alweer vergeten...)

Unenchanted maar wel grondig geslepen Steel Greatsword als main wapen (Elemental Fury vereist dit) en 4 stukken outfit met elk ~45% Fortify 2Handed, plus een stijf verbeterd Scaled Armor setje en één Fortify Light Armor en m'n base damage is 500+ en m'n armor ruim boven de 1000.

Ik speel dus steeds tot in ongeveer zo sterk ben en begin dan een nieuwe character waarmee ik nieuwe questjes ga doen. In Oblivion en Fallout speelde ik steeds met één character álles uit, dat heeft geen zin hier. Dungeon Crawling is met al m'n chars een kwestie van erin lopen, beestje: linker muis knop. sterk beestje: linker muisknop, wandel de wandel, oh een gevaarlijke trap, oei oei, hij deed bijna pijn, hmm, een locked chest, teveel moeite, wandel de wandel, eindbaas (2x klikken, of één keer de knop inhouden) en wandel naar buiten. Ik KIJK niet eens of er traps zijn en wat voor vijanden het zijn, gewoon klik en door.
De Civil war wordt er ook triest van: fortje leegruimen door er in je eentje heen te huppelen, Elemental fury voor het snel meppen en dan zo snel je klikken kunt een heel leger van de muren af slaan. De uitdaging is proberen de hele bezettingsmacht te verwijderen voor je hulptroepen er zijn.

Dat hele levelen wordt zo wel een beetje zinloos, laten we zeggen. Vanavond nieuwe char maken, en die moeilijkheidsgraad maar eens opschroeven.

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Wel jammer dat de ash piles voorgoed blijven liggen. Hoop dat ze dat nog gaan fixen. Hoewel dat niet is gebeurt met Falout 3. Waar het probleem ook al bekend was (energy weapons).

Vervelend want de thunder storm - of hoe die spell heet ben nog niet zo ver - disintegrate mobs. En necromancy wilde ik ook gaan doen. Maar goed. Om nou elke ask pile met de console te 'disable'en is ook geen feest.

Ook al is het logisch dat zo'n grote episch game veel bugs heeft, vind ik het wel raar dat ze ermee weg komen een defect product te leveren. Als een bug wat al sinds Falout 3 erin zit nog steeds voorkomt... dan is dat gewoon fucking triest imho.

Trouwens mijn save game is bijna 50Mb... Wat de fuck. 8)7

• Swandertj
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:59:
[...]
Dat hele levelen wordt zo wel een beetje zinloos, laten we zeggen. Vanavond nieuwe char maken, en die moeilijkheidsgraad maar eens opschroeven.
Bij voorbaat kan ik het iedereen aanraden om het spel gewoon te spelen op expert/master. Dan heb je tenminste wat aan al die potions en buffs die je vind en moet je soms zelfs nadenken voordat je ergens naar binnen stormt.

Speel het spel zelf op master (all the way), maar er zijn een aantal keren voorgekomen dat ik mn 'ass handed' kreeg zo gezegd. Pas rond level 50 begon ik overpowered te worden, om vervolgens maar gebruik te gaan maken van one handed (deed vooral mage, maar de hele tijd destruction spammen wordt ook maar saai) om zo het spel een beetje gevarieerd te houden.

Vanavond maar eens de main quest afmaken (ben nu bij Alduin's Bane, 200 uur in het spel :9)

Verwijderd

Yo,

Ik ben dus net begonnen (level 5), en ik heb het idee dat ik het al vrij snel verpest heb.
Wat ik heb gedaan:
- Een quest in het begin waar ik de Golden Claw moet zoeken, ik dus die hele grot gecleared en die Golden Claw gepakt, en toen weer quick travel naar Riverwood. Bleek dus dat ik die quest niet complete had en kon niet vinden hoe ik hem kan anbondonen. Is dit een quest die je MOET doen?
- Hierna heb ik heel Riverwood uitgemoord en zit ik 2100 bounty met Whiterun, waardoor ik niet naar binnen kan.
Ik vroeg me dus af of ik die bounty weg kon krijgen, dan wil ik daarna wel weer die golden claw quest afmaken. Mocht ik die bounty niet weg kunnen krijgen dan begin ik wel weer opnieuw.

Alvast bedankt,

EDIT: Mij leek het wel leuk om een stealth personage te maken die dus de aanval opent met Pijl en boog, en vervolgens de rest afmaakt met one handed sword en magic. Moet ik hiervoor nog ergens op letten? Ik vind het spel niet erg duidelijk m.b.t de verschillende skills

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 20:59 . Reden: Extra vraag ]

Foxhound83 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:02:
Trouwens mijn save game is bijna 50Mb... Wat de fuck. 8)7
Da's niet goed hoor.
Ik denk dat een van de mods die je gebruikt* je savegame bloated maakt (en dat kan ook bugs verklaren), een savegame van ~100 uur van mij is ~10Mb.
Kijk anders even of je je savegame kan unbloaten met Wrye Bash ofzo :) (ik weet niet of dat al kan met Wrye Bash, maar ik vermoed van wel).

* Ik gok dat je mods gebruikt anders zou ik niet weten hoe je savegame zo groot kan worden

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 29-12-2011 21:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:57:
Yo,

Ik ben dus net begonnen (level 5), en ik heb het idee dat ik het al vrij snel verpest heb.
Wat ik heb gedaan:
- Een quest in het begin waar ik de Golden Claw moet zoeken, ik dus die hele grot gecleared en die Golden Claw gepakt, en toen weer quick travel naar Riverwood. Bleek dus dat ik die quest niet complete had en kon niet vinden hoe ik hem kan anbondonen. Is dit een quest die je MOET doen?
- Hierna heb ik heel Riverwood uitgemoord en zit ik 2100 bounty met Whiterun, waardoor ik niet naar binnen kan.
Ik vroeg me dus af of ik die bounty weg kon krijgen, dan wil ik daarna wel weer die golden claw quest afmaken. Mocht ik die bounty niet weg kunnen krijgen dan begin ik wel weer opnieuw.

Alvast bedankt,

EDIT: Mij leek het wel leuk om een stealth personage te maken die dus de aanval opent met Pijl en boog, en vervolgens de rest afmaakt met one handed sword en magic. Moet ik hiervoor nog ergens op letten? Ik vind het spel niet erg duidelijk m.b.t de verschillende skills
Golden Claw is deel van de main quest (tenminste, items uit die tempel heb je later nodig). Afronden van de quest doe je in Riverwood dus daar de boel uitmoorden is niet handig :D Maar even opnieuw beginnen is een kleine moeite, je bent zo weer level 5 he

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:57:
Yo,

Wat ik heb gedaan:

Alvast bedankt,

Google even, de quest schijnt soms een bug te hebben waarbij je hem met het lezen van een boek weer kunt retriggeren. Bij mij ging alles gewoon goed overigens.

Golden claw doorkruist twee quests, dus check even goed waarmee je bezig was

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 21:13 ]

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat ik maar even overnieuw begin

Verwijderd

Ik heb een probleempje. Speel op de Xdoos.
Toen ik begon kwam in Riverwood? in de store ben daar een quest begonnen voor een amuletje terug te halen. Dat amuletje lag in Bleak Falls. Dus ik naar een Bleak Falls en moord de hele zooi uit. Toen ik de boss verslagen had heb ik de dragonstone niet meegenomen omdat hij teveel woog en niks waard was. Maar nu moet ik die dragonstone gaan halen voor de quest van The Imperail Legion en vind ik het niet meer. Iemand een oplossing?

• De_Bastaard
Krijg je nog ergens later in het spel mage kleding die beter is als de arch mage robes? Heb nu wat expert destruction skills (incinerate enz) maar daarmee is mn magicka zo op (330), terwijl ik toch de perk heb waarmee deze minder veel zou kosten. Heb dus de archmage kleding, aardige recharge enz

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er zijn clothes/enchantements die je destruction (ik dacht) tot 40% minder laten kosten. Heb je die al gebruikt?

• De_Bastaard
Ja wat ringen en amulletten enz. Boots of gloves heb je niet met mana regen toch? Alleen lagere destruction cost is leuk maar niet ten koste van mana regen....

• Foxhound83
anandus schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:02:
[...]
Da's niet goed hoor.
Ik denk dat een van de mods die je gebruikt* je savegame bloated maakt (en dat kan ook bugs verklaren), een savegame van ~100 uur van mij is ~10Mb.
Kijk anders even of je je savegame kan unbloaten met Wrye Bash ofzo :) (ik weet niet of dat al kan met Wrye Bash, maar ik vermoed van wel).

* Ik gok dat je mods gebruikt anders zou ik niet weten hoe je savegame zo groot kan worden
Ik gebruik (nog) geen mods. Ik hoorde een theorie dat het misschien komt omdat veel items niet verdwijnen. Zoals de ash piles wanneer je vijanden zapt met bliksem of wanneer je zombies doodgaan. Zal dat zelf eens testen. Hoelang duurt het überhaupt voordat een 'normaal lijk' (lol) verdwijnt?

Ben ik trouwens de enige die te vaak overnieuw begint? Had Fallout 3 ook al daarmee verpest. :o

EDIT: ben maar weer overnieuw begonnen en ben nog niet eens voorbij de laatste trial die je van de grijze baardjes krijgt. Ik heb nu een sword n board dude gemaakt, een mage, een battlemage en een thief.

Thief is leuk. Tot je één keer te vaak een vijand in zijn hoofd schiet met de opmerking: "Oh must have been my imagination." Ja tuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Foxhound83 op 29-12-2011 22:13 . Reden: omdat het kan godverdomme ]

De_Bastaard schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:00:
Ja wat ringen en amulletten enz. Boots of gloves heb je niet met mana regen toch? Alleen lagere destruction cost is leuk maar niet ten koste van mana regen....
Als je 100% minder destruction cost hebt, heb je geen mana gen meer nodig zolang je alleen destro spells cast he. >:)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 07:43
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:15:
Ik heb een probleempje. Speel op de Xdoos.
Toen ik begon kwam in Riverwood? in de store ben daar een quest begonnen voor een amuletje terug te halen. Dat amuletje lag in Bleak Falls. Dus ik naar een Bleak Falls en moord de hele zooi uit. Toen ik de boss verslagen had heb ik de dragonstone niet meegenomen omdat hij teveel woog en niks waard was. Maar nu moet ik die dragonstone gaan halen voor de quest van The Imperail Legion en vind ik het niet meer. Iemand een oplossing?
De dragon stone is volgens mij een quest van Delphine van
spoiler:
The Blades

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Fantastisch spel. Moeite met stoppen iedere nacht.
Gelukkig vakantie nog 2 weken.
Thieves Guild nog even noet aangenomen.
DB ook nog niet.
Zoveel misc en normal missies open staan nu.

Maar, na 60 uur gameplay, en de MQ ook een beetje gelaten voor wat het is, en al de sidequests aan te nemen en te bekijken in de journal, wordt ik een beetje moe van de Caves. Alles is in caves.

Ik zoek nu echt de quests uit die niet in caves zijn, maar met het resultaat dat binnenkort echt ALLES wat ik nog moet doen in caves is. :O

Eat the bugs, live in a pod

• Lapras
  • Laatst online: 04-11 20:41

Lapras

Ice beam

Eenmaal aangekomen op lvl 35 wordt het spel op het Master niveau nu toch wat te makkelijk. Ik ben gestopt met Heavy Armor perks omdat ik toch al bijna niet meer dood ga, restoration healt me bijna in 1x inclusief mijn stamina, met shield bash stun ik vijanden lang genoeg zodat ze doodgaan, met 3 sneak perks en 6x multiplier op mijn mace (lvl 9x one handed) kan ik in grotten vrijwel iedereen besluipen, de shield perks maken je ook een tank voor magic damage. Enchanting heb ik nog niet eens aangeraakt en Ebony armor is vooralsnog goed genoeg. De keuze voor een sword & board breton (gegeven de magic resist) is een prima keuze geweest, maar het is allemaal wat eenvoudig inmiddels.

Overigens is het een geniaal spel. Jammer van enkele bugs, zo heb ik maar 2 quests kunnen doen van de Companions en krijg ik daar simpelweg geen nieuwe quest meer. Ik zou een radiant quest moeten krijgen, maar die geven ze niet. Dat is de enige bug die me wel echt dwars zit.

Verwijderd

Ik ben maar overnieuw begonnen en nu level 6. Het bleek dus dat ik met mijn vorige char het hele verhaal ben misgelopen. Ik was namelijk gelijk doorgelopen en daardoor ontmoet je nooit die zus van <naam>.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Lapras schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:17:
Eenmaal aangekomen op lvl 35 wordt het spel op het Master niveau nu toch wat te makkelijk. Ik ben gestopt met Heavy Armor perks omdat ik toch al bijna niet meer dood ga, restoration healt me bijna in 1x inclusief mijn stamina, met shield bash stun ik vijanden lang genoeg zodat ze doodgaan, met 3 sneak perks en 6x multiplier op mijn mace (lvl 9x one handed) kan ik in grotten vrijwel iedereen besluipen, de shield perks maken je ook een tank voor magic damage. Enchanting heb ik nog niet eens aangeraakt en Ebony armor is vooralsnog goed genoeg. De keuze voor een sword & board breton (gegeven de magic resist) is een prima keuze geweest, maar het is allemaal wat eenvoudig inmiddels.

Overigens is het een geniaal spel. Jammer van enkele bugs, zo heb ik maar 2 quests kunnen doen van de Companions en krijg ik daar simpelweg geen nieuwe quest meer. Ik zou een radiant quest moeten krijgen, maar die geven ze niet. Dat is de enige bug die me wel echt dwars zit.
Zoek even naar het setstage commando op deze pagina en het bijbehorende quest ID. :)

Learn something new every day.

• Lapras
  • Laatst online: 04-11 20:41

Lapras

Ice beam

Bal0n schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:51:
[...]

Zoek even naar het setstage commando op deze pagina en het bijbehorende quest ID. :)
De enige console die ik heb is waar het schijfje van Skyrim in verdwijnt. Die luxe heb ik dus niet.

• walterwhite
@HMC totally agree ben ook een beetje cave-moe :P

• VictorSullivan
  • Laatst online: 14-09 09:59
Kan niet wachten tot de Creation kit er is .

Ben al benieuwd wat men nu weer voor gave dingen gaat maken (misschien zelf ook een keer een poging wagen)

• Bansheeben

Bansheeben

Ja, ik ben ook zeer benieuwd hoe toegankelijk die is geworden. Met flash zou een redelijk stevige ui toch mogelijk moeten zijn (alhoewel het een product van Bethesda is natuurlijk..) en anders komt er vast wel een Sky ui mod voor de creation kit uit :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

is dat trouwens onbeperkt als je een level omhoog gaat dat je je magic , life enz omhoog kan gooien , zit nou al tegen de 400 aan geloof ik ? wissel het nou maar af met mijn stamina ...

kingfriko

Verwijderd

Waar kun je de Incinerate spell leren, en is er daarna nog een betere Fire destruction spell? De destruction trainer op de mage college is helaas overleden bij een tragisch incident ^^ tijdens een van de quests. Zijn robe is daarom wel erg goed.

• Foxhound83
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:42:
Waar kun je de Incinerate spell leren, en is er daarna nog een betere Fire destruction spell? De destruction trainer op de mage college is helaas overleden bij een tragisch incident ^^ tijdens een van de quests. Zijn robe is daarom wel erg goed.
Even de wikia op nageslagen. (http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Incinerate). Maar zo te zien was zij de enige die dat ding verkocht. Of je moet mazzel hebben bij één van de vele wizards dat ze het toevallig verkopen. Maar ik weet niet zeker of dat überhaupt voorkomt.

Wat je zou kunnen doen, als je tenminste op de PC speelt, is haar in leven cheaten en de spel alsnog van haar te kopen. (1. Open console met ~ 2. Klik op haar lijk 3. typ: 'resurrect') En als je haar weer daarna dood wil hebben omdat het teveel als cheating voelt kan je daarna in de console 'kill' typen. :P

Verwijderd

Balen, ik speel op de 360. Loop al tijden met dual firebll rond, is ook wel vet. Maar is er dan niets beter dan incinerate wat ik nog wel zou kunnen verkrijgen?

• Foxhound83
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:14:
Balen, ik speel op de 360. Loop al tijden met dual firebll rond, is ook wel vet. Maar is er dan niets beter dan incinerate wat ik nog wel zou kunnen verkrijgen?
Geen idee ben nooit zo ver geweest in destruction. Hier is een handig overzichtje van spells voor destruction. Handige site:

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Destruction_%28Skyrim%29

Zo te zien is het wel een redelijk belangrijke spell tenzij je master spells gaat spammen. Maar of dat verstandig is weet ik niet door gebrek aan ervaring.
kingfriko schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:34:
is dat trouwens onbeperkt als je een level omhoog gaat dat je je magic , life enz omhoog kan gooien , zit nou al tegen de 400 aan geloof ik ? wissel het nou maar af met mijn stamina ...
Er is geen beperking, dus je altijd een onderdeel verhogen tijdens een level-up. Het aantal level-ups is natuurlijk wel beperkt (je kan maximaal level 81 halen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Incineratie is toch Expert? Een master skill met vuur ben ik ook nog niet tegengekomen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

ben ik de enige die maar wat graag die Thalmor lullo's een zwaard in hun gezicht wil drukken??

Wil wel een search and destroy all Thalmor quest :)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

L1nt schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:48:
ben ik de enige die maar wat graag die Thalmor lullo's een zwaard in hun gezicht wil drukken??

Wil wel een search and destroy all Thalmor quest :)
Wie houd je tegen?
Zodra ik een Thalmore groepje tegenkom, kijgt de judiciary een pijl in zn knie, en de rest vliegt 200 meter weg door shouten. Thalmor Embassy is inmiddels ook redelijk verlaten. :P

Enige wat me soms een beetje ergert zijn de quests met onvermijdelijke gevolgen.
Soms zijn de Forsworn aardig tegen me, soms niet. Dan wil ik ze eigenlijk niet vermoorden, maar tja, ZIJ vallen mij aan! En die hele Thalmor missie was bij mij aardig buggy. Welke kleren ik ook aandeed, ze bleven me maar aanvallen/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:02:
[...]
Da's niet goed hoor.

Waarom zouden mods je savegame vergroten?

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11 15:48

Blonde Tux

<advertisement>

Vandaag eens gebruik gemaakt van mijn ritual stone: Raise the Dead (oid) Is wel grappig, alles en iedereen die je afgeslacht hebt vecht opeens met je mee. Had alle daugers bijeengesleept en toen de spell gedaan om vervolgens op een Dragon Priest af te stormen. Otar had het te druk met de dooien, dus een Battle Axe in de face zorgde voor een snel einde.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Swandertj
REDFISH schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:56:
Incineratie is toch Expert? Een master skill met vuur ben ik ook nog niet tegengekomen.
Master spells kun je ook nergens kopen. Zodra je destruction level 100 is kun je naar de destruction leraar gaan in Winterhold College die je een quest geeft waarmee je deze master spell kunt vinden. Na het afronden hiervan verkoopt hij tevens ook 2 andere master destruction spells (ice & shock)

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Wie van jullie heeft skyrim online al eens geprobeerd?

• Bansheeben

Bansheeben

Lijkt me nog niet al te spannend op dit moment... Je kunt alleen met elkaar chatten.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 07:43
Ik castte vandaag Fury op 1 gast in Riften.

Het resultaat: totale anarchie. Alles en iedereen ging uiteindelijk met elkaar op de vuist, prachtig!

• M2M

M2M

medicijnman

CoolGamer schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:24:
[...]

Er is geen beperking, dus je altijd een onderdeel verhogen tijdens een level-up. Het aantal level-ups is natuurlijk wel beperkt (je kan maximaal level 81 halen.
magic is niet zo belangrijk meer. 200 is eigenlijk het maximale wat je daarin zou moeten stoppen. Met wat enchantments kun je er in end-game nog wat extra uit halen. Waarom? Je spells worden later veel minder duur, terwijl de tegenstanders meer damage doen. Dan kun je beter investeren in health. Mocht je fan zijn van het zwaard dan is 300 ook voldoende. Zeker op latere levels mep je toch alles in 3 slagen kapot. De kans dat je zonder komt te zitten is klein. Bovendien hoeft het balkje maar een millimeter vol te lopen en je kunt alweer een power attack doen.

-_-

Verwijderd

M2M schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:12:
[...]

magic is niet zo belangrijk meer. 200 is eigenlijk het maximale wat je daarin zou moeten stoppen. Met wat enchantments kun je er in end-game nog wat extra uit halen. Waarom? Je spells worden later veel minder duur, terwijl de tegenstanders meer damage doen. Dan kun je beter investeren in health. Mocht je fan zijn van het zwaard dan is 300 ook voldoende. Zeker op latere levels mep je toch alles in 3 slagen kapot. De kans dat je zonder komt te zitten is klein. Bovendien hoeft het balkje maar een millimeter vol te lopen en je kunt alweer een power attack doen.
Ik zit nou op 380 geloof ik, maar heb regelmatig de bar nog leeg. Gebruik dan ook geen wapens.
Ik doe standaard bij een beetje fatsoenlijk gevecht conjure, cloak, en destruction shooting. Soms wat healing en heel soms een rune, maar die laatste killt mijn follower iets te vaak wat vreselijk irritant is. Vooral omdat je follower er ook niet bepaald enige rekening mee houdt.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:37:
[...]

Slechte scripting enzo. Bijv. extra instances van objecten die niet verwijderd worden als het zou moeten, etc.
Foxhound83 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:05:
[...]
Ik gebruik (nog) geen mods. Ik hoorde een theorie dat het misschien komt omdat veel items niet verdwijnen. Zoals de ash piles wanneer je vijanden zapt met bliksem of wanneer je zombies doodgaan.
Hmm.. Als het niet verdwijnt zou het inderdaad de grote savegames kunnen verklaren, ja :)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 31-12-2011 10:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:37:
[...]

Ligt ook een beetje aan de mod zelf, wat ie allemaal aanpast.

Dat terzijde, de reden dat een savegame groot wordt is het feit dat de hoeveelheid records die de savegame moet bevatten steeds groter groeit wanneer je de game lang speelt met hetzelfde character. Denk maar aan een bezem die je per verschuift of een karakter dat je vermoord. Al dit soort dingen moeten in de savegame worden opgeslagen. De lichamen blijven dan wel niet liggen, maar de game moet wel opslaan dat jij een x aantal bandits om zeep geholpen hebt en dat verwerken in de stats van je character. Omgevallen objecten en dergelijken blijven zo ver ik weet wel liggen.

De savegame van mijn Wood Elf na 81 daadwerkelijke uren is nu 14.8mb, zonder mods. Ja, dat is een behoorlijke bak met data. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 12:36 ]

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 12:26
Volgens mij kan je uit de grote van een savegame niet zo gek veel afleiden...
Zit zelf op level 36 en heb een savegame van 10.7 mb...

Maar wat ik me afvraag, kan je savegames verwijderen die je niet gebruikt?

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 19:31
Chris89 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:32:
Volgens mij kan je uit de grote van een savegame niet zo gek veel afleiden...
Zit zelf op level 36 en heb een savegame van 10.7 mb...

Maar wat ik me afvraag, kan je savegames verwijderen die je niet gebruikt?
Die kan je verwijderen ja. Staan op de pc op de C schijf (bij mij)
Ja, je kan gewoon de save games uit de map verwijderen. Ze zijn genummerd, dus het is makkelijk te herkennen wat je nieuwste save games zijn. Je save-games staan in: (Mijn) Documenten\My Games\Skyrim.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 12:26
Dankje! Weer 1GB vrij door het verwijderen van safegames...
(163 bestanden....)

Speel via steam dus save regelmatig :P

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

als ik het vwb kiezen van magicka , health en stamina upgrades goed begrijp is zo tussen de 200 en 300 (ik neem hem even ruim) magicka points genoeg en de rest dus verdelen over health en stamina?

Of is dit weer tactiek gebonden?

Dit zijn dus dingen die ik niet uit de wiki weet te halen

Live youre Life and Enjoy every Day

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 02-11 09:23

Plasma_Wolf

Student

Het ligt er volledig aan welke kant je op wil met je character. Als je veel gebruik maakt van boog/zwaard en weinig van magic, dan zul je aan regelmatig healen genoeg hebben en daar heb je niet heel veel magic voor nodig (zeker niet als je al je perks in wat restoration hebt zitten namelijk de eerste perk en de dual cast).

Als je volop gebruik wil maken van destruction/conjuration etc zul je absoluut meer magicka nodig hebben dan je op dit moment hebt.

Het hangt ook van je perks af. Spendeer je daar goed in (bijvoorbeeld de perks die een bepaald niveau van casten voor een school goedkoper maken), dan kun je met wat minder magicka af. Als je dat niet doet, vraag ik me af hoeveel je met magic bezig wil.

Ga je gebruik maken van enchanting? Ik heb daar veel gebruik van gemaakt en ik had redelijk snel 108% hogere magic regen. Hierdoor kan ik (omdat ik vooral veel goedkope healing en destruction gebruik) met relatief weinig magic af. Nu ik op 210% hogere regen zit, is het al helemaal een feest.

Gebruik je veel potions? Ik nauwelijks omdat ik een goede set aan enchanted stuff heb. Als je vaak potions maakt die meer magic geven (potions voor restoren van magic als het verhogen van je max), of hogere regen, dan kun je met een wat lagere basis werken.

Hetzelfde geldt dan echter voor health en stamina. Potions die die restoren zorgen ervoor dat je met wat lagere stats om kunt gaan en dat je wat extra in magic kunt spenderen. Houd dan alleen altijd bij hoeveel potions je nog hebt.

Als je er helemaal niet uitkomt omdat je bijvoorbeeld van 6 perk trees uit alle 3 de richtingen gebruikmaakt (dat doe ik), dan kun je er altijd voor kiezen magic, health en stamina gewoon af te wisselen in upgrades. Kijk welke het laagst staat en verhoog die (dan weer even rekening houden met het feit dat je een bonus kunt hebben vanwege een potion of enchantment, dat aftellen. Als je zo'n bonus hebt, staat het in het groen).

Verwijderd

jokapo schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:13:
als ik het vwb kiezen van magicka , health en stamina upgrades goed begrijp is zo tussen de 200 en 300 (ik neem hem even ruim) magicka points genoeg en de rest dus verdelen over health en stamina?

Of is dit weer tactiek gebonden?

Dit zijn dus dingen die ik niet uit de wiki weet te halen
Onzin, ik heb een magicka van 400 en ik loop nog steeds rondjes te dolen omdat ik door m'n magicka heen ben. Nu heb ik met 2 x 100% magicka regen wel vrij snel weer magicka, maar als je de expert en/of master spells van meerdere scholen doet gaat het best hard. Bovendien duurde dat ook even voordat ik die had.

Voorbeeld, ik kom ergens aan, ik doe een detect life. Ik gooi een frost cloak om, summon een astronach (in die volgorde, anders verdwijnt je astronach weer :( ), knal een chain lightning of een frost storm de hoek om, doe reanimate corpse op het eerste de beste lijk wat ik tegen kom en gooi een candlelight oid op om te bestuderen wat er allemaal dood in de hoekjes ligt, maar meestal ben ik dan al door m'n magicka van 400 heen.

Op destruction level 70 kan ik wel weer een paar handige perks unlocken maar ik zit pas op de 50.

Hier gebruik ik dan geen wapens en geen armor (met uitzondering van een masker nu, maar die moet zo snel mogelijk voor iets anders vervangen worden :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 21:38 ]

• M2M

M2M

medicijnman

tja, zonder enchantments wordt het moeilijk. Als je een leuk armorsetje kunt enchanten kun je op een gegeven moment net zo snel magic casten als dat het erbij komt. Dus misschien is dat een idee?

-_-

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

muiri, die muts die maar steeds blijft herhalen dat ze het zo geweldig vindt om van haar probleem af te zijn na de guestline in db te hebben gedaan.

daar ben ik mee getrouwd en we hebben afgesproken dat we in solitude gaan wonen, na een paar dagen wachten en afvragen waar ze blijft, is ze uiteindelijk toch op komen draven, dus ik dacht, laat ik eens met men vrouw naar bed gaan, maar nee hoor, nergens te bekennen. dus ik ga de kelder in, en vond haar daar in een kamer op een bedroll liggen. dus ik kon naar die sleep bonus fluiten.
gewacht tot ze wakker werd, die kamer met een console code gelockt [100=master] en nu slaapt ze helemaal niet meer! ipv slapen is ze potions aan het maken of gebruik aan het maken van het enchantment-bord.

hoe krijg je muiri in hetzelfde bed? iemand?

Verwijderd

Nou de main quest line heb ik uitgespeeld, vind Sovngarde echt prachtig, voor de rest... Tsja dat is al wel genoeg besproken denk ik ^_^. Ga nu alle andere questlines proberen (die ik nog over heb) ik ben benieuwd! :D

• Rapier
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07-2022
[b][message=37420796,noline]
Zoals altijd he, Juwelen, complimentjes, aandacht en doen alsof je geinterreseerd bent in wat ze je probeerd te vertellen.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:52

ZenTex

Doet maar wat.

XunFar schreef op maandag 02 januari 2012 @ 01:32:

Snel, scheiden!
Chris89 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:38:
Speel via steam dus save regelmatig :P
Wat bedoel je hiermee?

• BaRF
  • Laatst online: 03-11 10:25

BaRF

bijna kerst

over vrouwen gesproken: Ik kwam laatst thuis in breezehome na die missie waarbij Vilkas met je mee gaat, Lydia was dus al eerder naar huis gegaan. Kom thuis, niemand aanwezig. Hoor ik ineens een kuchje boven, dus ik loop daarheen - Zit Lydia in haar ondergoed een broodje te eten op m'n slaapkamer :D Ik had echt een wtf momentje :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:11
Rapier schreef op maandag 02 januari 2012 @ 01:55:
[...]

Zoals altijd he, Juwelen, conplimentjes, aandacht en doen alsof je geinterreseerd bent in wat ze je probeerd te vertellen.
* proest *
_O-
Pagina: 1 ... 74 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.