Bansheeben schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:28:
Die extra's zijn de moeite ook niet waard op een lager niveau. Het einde van de MQ is echt een belachelijke anti-climax. Voor de rest sprak de verhaallijn me heel erg aan, maar het eind is toch een van de irritante minpuntjes van Skyrim.
Dat einde was al geen puntenpakker, maar het niet mee-levelen van de vijanden is ook prut. Ik had speciaal om de Main Quest eens te gaan doen maar weer eens een nieuwe char gemaakt (alles uitproberen tot het persoontje te sterk is, en dan wat nieuws beginnen is een beetje mijn ding) en besloten dat, om in theme te blijven, alleen Nord achtig light armor en steel greatswords toegestaan waren (de barbarian hero-look hanteren, ongeacht hoeveel moeilijker het er van wordt, dus)
Affijn, volgens de beschrijving van de quest moest het eerste grote eindbaas-gevecht moeilijk zijn...
spoiler:met vuurregens en lastig gedoe met Dragonrend enzo. Maar hij landde voor m'n neus, twee power attacks en hij was dood vóór de dialoog klaar was. Dan zijn tempel inhuppelen, met één powerattack per stuk z'n Draugr Deathlords wegtikken, idem drie van de vier draken (de laatste was een Elder, die moest ik twee keer slaan voor ie het snapte) en dan in Sovngarde het beest nog eens twee á drie klappen verkopen. D'r was nog dialoog geloof ik, maar die ben ik alweer vergeten...)
Unenchanted maar wel grondig geslepen Steel Greatsword als main wapen (Elemental Fury vereist dit) en 4 stukken outfit met elk ~45% Fortify 2Handed, plus een stijf verbeterd Scaled Armor setje en één Fortify Light Armor en m'n base damage is 500+ en m'n armor ruim boven de 1000.
Ik speel dus steeds tot in ongeveer zo sterk ben en begin dan een nieuwe character waarmee ik nieuwe questjes ga doen. In Oblivion en Fallout speelde ik steeds met één character álles uit, dat heeft geen zin hier. Dungeon Crawling is met al m'n chars een kwestie van erin lopen, beestje: linker muis knop. sterk beestje: linker muisknop, wandel de wandel, oh een gevaarlijke trap, oei oei, hij deed bijna pijn, hmm, een locked chest, teveel moeite, wandel de wandel, eindbaas (2x klikken, of één keer de knop inhouden) en wandel naar buiten. Ik KIJK niet eens of er traps zijn en wat voor vijanden het zijn, gewoon klik en door.
De Civil war wordt er ook triest van: fortje leegruimen door er in je eentje heen te huppelen, Elemental fury voor het snel meppen en dan zo snel je klikken kunt een heel leger van de muren af slaan. De uitdaging is proberen de hele bezettingsmacht te verwijderen voor je hulptroepen er zijn.
Dat hele levelen wordt zo wel een beetje zinloos, laten we zeggen. Vanavond nieuwe char maken, en die moeilijkheidsgraad maar eens opschroeven.