Verwijderd

Bansheeben schreef op zondag 25 december 2011 @ 02:09:
[...]
De enige immersion die aanwezig is in Skyrim zijn (imo) de keuzes die je kunt maken in een gesprek
Alles wat je zegt/keuzes het draait toch uit op hetzelfde.Ik vind dat geen immersion.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 12:14 ]

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dat is toch ook de bedoeling? Ik geef argumenten voor mijn stelling
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:32:
[...]

Na 160 uur spelen lv46 en dan nog klagen dat het te makkelijk is. De meeste spellen zijn dan al lang 5x uitgespeeld 8)7. Difficulty hoger raggen of gewoon tot de realisatie komen dat je de quests te lang hebt uitgesteld als je er nu pas na 160 uur aan begint. Vraag me toch af wtf iemand doet in 160 uur en dan nog geen factie of guild quests gedaan heeft. Ik had alle huizen, faction + guild quests, MQ, Daedra quests en beste gear in 60-70 uur.
Ik heb alle guilds gedaan, MQ uitgespeeld, daedra quests ben ik mee bezig, heb niet alle huizen omdat ik dat simpelweg niet belangrijk vind (en de blood on the ice quest bugged is |:( ), heb ook de beste gear. Ik ben met de daedra quests begonnen toen ik ongeveer level 32-33 was, dus ik ben nu 7-8 levels bezig met ronddwalen. De MQ heb ik uitgespeeld toen ik level 22 was. Punt is dat ik niet alle quests zo lang mogelijk heb uitgesteld om alles zo makkelijk mogelijk te houden... De eerste 10-15 levels waren de eindbazen nog redelijk pittig, maar sindsdien is het snel met ze gedaan... Kortom, tegen wie heb je het?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Bansheeben schreef op zondag 25 december 2011 @ 02:09:
Ik speel met fur armor en dan nog vind ik het spel te makkelijk. Natuurlijk, je kunt de difficulty opkrikken, maar dan kun je nog steeds op een steen gaan zitten en dan vanaf die positie een trol of zelfs een mammoet doodmaken. Het probleem is dat de ai toch echt behoorlijk bagger is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Skyrim echt geweldig, maar bij zo'n goeie game gaan de minpunten toch extra zwaar wegen. Zeker als je er zoveel uur in stopt ga je je op een gegeven moment ergeren aan bepaalde dingen die gewoon niet goed uitgewerkt zijn. Daar vind ik het leveling systeem een goed voorbeeld van. Als je de hele game lang in fur armor rondloopt, wat is dan de beloning? Wat is de vooruitgang waar RPG's om draaien? Hetzelfde geldt voor de mobs en NPC's: als die met je meelevelen, waar is dan het gevoel van genoegen als je een bandit afmaakt met een pijl, terwijl je in zo'n gevecht 10 levels geleden bijna naar Sovngarde werd geslingerd? En andersom, waar is het gevoel van angst en ontzag als je per ongeluk een gebied binnenwandelt met mobs die van een hoger level zijn dan jij en je dus makkelijk kunnen afslachten?
Skyrim is leuk als soort van sightseeing (Bergen :D :9~ ) en voelt meer als een soort van vakantie dan dat de gameplay daadwerkelijk immersive is zoals het hoort bij een rpg... De enige immersion die aanwezig is in Skyrim zijn (imo) de keuzes die je kunt maken in een gesprek. Voor de rest hangt het dus van je eigen fantasie af in hoeverre je meegesleurd wordt in de game. En ik speel nou juist een (halve) fantasy game zodat ik het fantaseren over kan laten aan de developers. Anders had ik überhaupt geen games gespeeld...
Exact. Jij zegt precies wat ik ook denk.

Overigens, over moeilijk, ik kan op master difficulty, zonder armor, smithing, potions of enchanting, met een plain glass dagger en het casten van invisibility, eigenlijk alles one-hitten. Soms moet ik twee keer slaan, of dual-wielden, zoals bij een draak of sommige draugr deathlords. Ik ben geloof ik lvl 35 ofzo. Ik zou het wel leuk vinden om eens iets nodig te hebben. Ik wilde nu proberen over te stappen op gewoon warrior in light armour, maar dan kan je de bandits wel aan alleen scalen de leaders met je mee en heb je daar weer geen kans tegen. Ik heb zo'n pesthekel aan level-scaling; dat verpest echt een hoop. En het is gewoon net zo erg als in oblivion, alleen zijn er een paar mobs die niet of minder meeschalen dus zie je het niet meteen.
Het punt is bij de Bethesda-spellen dat het eerder een kapstok is waar je spelelementen aan kan ophangen.

Het spel'voorbeeld' dat je van Bethesda erbij krijgt, met het levelingsysteem, de monsters, spells, etc. is meer een showcase van wat er mogelijk is met de engine. Je bent er even mee bezig om te kijken hoe en wat en dan leg je het weer weg. (Zo heb ik het 2 á 3 weken gespeeld en nu wacht ik even op de CS)

Daarna kan iedereen lekker knutselen en doen om andere levellingsystemen te bouwen, monsters te maken, quests in elkaar te draaien, spells te verzinnen, etc.
Mensen kunnen dan een beetje cherrypicken uit de mods en precies het spel bouwen dat ze zelf het liefste voor ogen hebben.

Althans, zo kijk ik er tegenaan. Wat ik van Bethesda aan gameplayelementen heb gekregen is maar een voorbeeld hoe het kan, niet een basis hoe het is.
Ik kan me voorstellen dat anderen het spel nemen zoals het is, maar volgens mij doet je het spel dan tekort.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-12-2025

Plasma_Wolf

Student

Over problemen gesproken: ik word onderhand behoorlijk moe van het feit dat de hotkeys nog steeds niet zijn gefixt en dat een shout (elemental fury) niet werkt als je enchanted weapons vasthoudt. Daarnaast gebeurt het me vaak dat ik tijdens het enchanten in First Person scroll en dan na het enchanten niet meer kan bewegen.

De balans en levelling van de omgeving kunnen me niet zo heel veel schelen. Ik heb nog redelijk moeite met het ombrengen van bijvoorbeeld deathlords (Destruction/one handed combo, geen gebruik van sneak) dus er is voor mij nog een redelijke uitdaging in de omgeving. Dat maakt me nog niet zoveel uit - Vooral omdat ik het hier beter vind dan in Oblivion. Maar het duurt nu wel erg lang als het gaat om technische fixes.

Verwijderd

Plasma_Wolf schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:46:
Over problemen gesproken: ik word onderhand behoorlijk moe van het feit dat de hotkeys nog steeds niet zijn gefixt en dat een shout (elemental fury) niet werkt als je enchanted weapons vasthoudt. Daarnaast gebeurt het me vaak dat ik tijdens het enchanten in First Person scroll en dan na het enchanten niet meer kan bewegen.
Ik weet bijna zeker dat het met opzet is gedaan dat je elemental fury niet kan gebruiken op enchanted wapens, waarschijnlijk voor balancing.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat ik met 600 magicka en een ice spear (expert) spell die 26 mana kost. Maar 5x dual cast kan schieten zonder dat mijn magicka op is? Ik heb 3x 25% reduction equipment voor destruction en ongeveer 300% magicka regen inclusief perks. En nog ben ik na 5x schieten leeg. Een bug?

Is het dan 100-25-25-25 = 25% spell cost? Volgens mij niet want mijn frost spells kosten ook 50% minder.
Is het dan 0.5x0.75x0.75x0.75 = 0.28 * 26 (mana cost) zou dus ongeveer uitkomen op 7 mana per keer schieten. Maar dan zou ik ruim 100x moeten kunnen schieten als ik de regen erbij meeneem. Bug?

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Dat maakt elemental fury voor mij dan compleet nutteloos. Ik vraag het me echter af, want de tekst die ik erbij krijg is "your weapon is already enchanted". Daarnaast kun je gewoon een non-enchanted weapon pakken (ik heb een pickaxe), elemental fury shouten en daarna het wapen naar keuze pakken om vervolgens de klappen uit te delen.

Over balancing gesproken. Het lijkt me dan dat de sneak effects wel iets omlaag mogen. Ik lees constant over hoe enemies in een klap gekilld worden op master terwijl ik nog redelijk moeite heb met m'n dual sword wielding en een paar spells (op adapt).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

M2M

medicijnman

een dagger gebruiken. 15x damage is best veel. Zeker als je een legendary ebony dagger hebt met enchantments.

ow ja, meestal kun je drie keer slaan voordat je compleet gezien bent en de 15x multiplier niet meer werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door M2M op 25-12-2011 11:56 ]

-_-

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gistermiddag nog maar eens een poging gedaan om wat van m'n laatste quests af te ronden maar na een paar uur was ik alweer verveeld, om een uitdaging te krijgen ben ik gewoon gaan rennen door dungeons om zoveel mogelijk 'vijanden' te triggeren welke me uiteindelijk niet onder de 50% leven kregen.

Ik vraag me af kun je ergens zien hoeveel % je Skyrim complete hebt? Buiten de 'repeatable' quests dan want die gaan oneindig door zelfs al gehad dat ik 3 keer achterelkaar op dezelfde plek een beer/mountain lion/beer moest afmaken...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2025

jmk

Ik heb vandaag voor het eerst op de PC van mn vader Skyrim gespeeld.

specs: Intel Core i3 2100 @ 3,1 Ghz, 4 GB RAM, geen aparte videokaart.

Ik heb deze mod gebruikt: tesv-acceleration-layer

Alles op low, behalve actor fade, die staat op het midden. 1024x786. Haal toch mooi bijna 25 fps!

Yippie kayak, other buckets!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29

Magic666

No one's neighbour!

Magic666 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:03:
Ik heb een raar probleem:

ik kan soms gewoon niet slaan (rechtermuisknop) naar monsters/mensen in battle. Schild omhoog gaat wel maar slaan gewoon niet. Met mazzel wil er een keer een slag komen maar dan houdt het weer op. Als ik dood ga en weer bij mijn savepoint kom kan ik alles weer.

Meer mensen dit probleem gehad/gezien?
Iemand dit wel eens gehad? Heb alle mods uitgezet maar het probleem blijft. Te frustrerend.

Als dit niet te fixen is ben ik gauw klaar met dit spel :(

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Magic666 schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:12:
Iemand dit wel eens gehad? Heb alle mods uitgezet maar het probleem blijft. Te frustrerend.

Als dit niet te fixen is ben ik gauw klaar met dit spel :(
Is je stamina niet gewoon op?

Verwijderd

_H_G_ schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:43:
[...]

Is je stamina niet gewoon op?
Dan kun je nog steeds slaan, alleen geen power attacks.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Stamina is idd niet op, de mace (in dit geval) maakt gewoon geen slaande beweging, als ik iets verder weg ga van het monster/mannetje, wil er nog wel een slaande beweging gemaakt worden. Maar dichtbij is gewoon een no go.

Eenmaal dood en terug naar het begin van de savegame, kan ik slaan tot ik een ons weeg.
Frusti gewoon en geen idee waar ik het moet zoeken :(

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Ah, dacht dat het over shieldbash ging.

• FerdiV
Vreemd, ik kreeg net (op PS3) een trophy voor dat ik 13 standing stones had gevonden. Maar ken er pas 5 of 6. Maar was voor de 3e keer bij die drie bij elkaar, en blijkbaar telt hij door. Haha.

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb je nog wat aan stamina als mage? Hoe zouden jullie levelen qua verhouding met magic/stamina/health als je een mage hebt gemaakt?
Stamina heb je amper nodig zodra je speelt als mage. Een voordeel van stamina is dat het de carry weight verhoogt met vijf punten per keer.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

CoolGamer schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:24:
Stamina heb je amper nodig zodra je speelt als mage. Een voordeel van stamina is dat het de carry weight verhoogt met vijf punten per keer.
Beetje zonde om voor carry weight +sta te kiezen bij level-ups ja. Als je carry weight nodig hebt kun je m.i. beter een paar stukjes licht gear (neck, ring) met fortify: carry weight maken. Dat telt veel harder op, je kunt je punten gewoon in magicka stoppen (enige nuttige keus als full mage) en als je het niet nodig hebt doe je een ring/neck met nuttiger stats om. Zo doe ik het iig en ik heb die ring en neck over het algemeen alleen nodig aan het eind van een dungeon, als ik shitloads loot wil dragen.

Verder beïnvloedt sta nog hoe lang je kunt sprinten maar ook daar neem je als mage geen +sta voor.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-12-2025

Blonde Tux

<advertisement>

Kwam zo juist mijn eerste Thalmor 'doodseskader' tegen. Werd na een 1 interactie al direct aangevallen. Heb ze allemaal afgeslacht en vond tussen de loot Ancient Nord Armor. Dat lijkt me een bugje.

In de mainquest moet ik nu naar de Thalmor Embassy, mijn vraag is dan ook of het afslachten van dat doodseskader invloed op die missie heeft.

Ben nu ook begonnen mijn followers dezelfde outfits te geven. Igg iedereen krijgt steel horned helmet, afhankelijk van hun skills met verschillende enchantments.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Verwijderd

Niet eens dragon armor? Gierig :P

Ik had mijn follower legendary dragon plate en shield gegeven. Met wat echantments daarop en op de ring en neck. Magic res 7X%, onehanded damage XX % etc, etc.
En daarna mocht hij niet meer mee. Beetje alles inelkaar meppen :(

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 22:53 ]

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Zo juist de Thalmor embassy bezocht, ben er als Weerwolf door gegaan, was heel leuk :D

Nee, heb nog niet de goede perks voor Dragon Armor. Een paar hebben nu Wolf Armor. Sven de Bard uit Riverwood loopt nu in Ancient Nord Armor :D

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Moooh, wat ziet Skyrim er vet uit met al die texture HD mods. Geen enkel spel heeft zulke hoge textures. Al het andere ziet er ineens enorm oud uit. Pak je de SKSE + acceleration en je hebt gewoon nog performance boost. Echt jammer dat Bethesda de consoles voortrekt, want dit had makkelijk de best uitziende game ooit kunnen zijn.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Plasma_Wolf schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:52:
Over balancing gesproken. Het lijkt me dan dat de sneak effects wel iets omlaag mogen. Ik lees constant over hoe enemies in een klap gekilld worden op master terwijl ik nog redelijk moeite heb met m'n dual sword wielding en een paar spells (op adapt).
Tsja, plain glass dagger doet geloof ik iets van 20 damage toch? Dan heb je 2x backstab gloves, en 15x damage perk, dus 30x sneak attack. Dan dual-wield power attack je. Weet niet hoeveel damage dat extra doet, maar je slaat wel drie keer snel op rij, dus zeg 3x. Kom je op 90x 20 dmg = 1800... (en als ik dan zie dat een flame dragon 1860 health heeft...een ancient dragon 3071 health, dus moet je twee daggers van 35 dmg hebben om te one-hitten)

(ik weet dat je niet zo simpel kan zeggen hoeveel dmg een wapen doet, ligt aan heel veel dingen http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Weapons maar als voorbeeld)

[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 26-12-2011 10:31 ]

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
pfff quest van the companions loopt niet meer door... ik moet schijnbaar nieuwe objective krijgen maar krijg ik niet :( geen zin om terug te gaan naar laatste savegame :'(

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:17
Pfffffffff die Malkoran is echt 'n taaie om te slopen als Mage zeg, :|

Verwijderd

Zoijar schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:20:
[...]

Tsja, plain glass dagger doet geloof ik iets van 20 damage toch? Dan heb je 2x backstab gloves, en 15x damage perk, dus 30x sneak attack. Dan dual-wield power attack je. Weet niet hoeveel damage dat extra doet, maar je slaat wel drie keer snel op rij, dus zeg 3x. Kom je op 90x 20 dmg = 1800... (en als ik dan zie dat een flame dragon 1860 health heeft...een ancient dragon 3071 health, dus moet je twee daggers van 35 dmg hebben om te one-hitten)

(ik weet dat je niet zo simpel kan zeggen hoeveel dmg een wapen doet, ligt aan heel veel dingen http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Weapons maar als voorbeeld)
Alleen is een draak sneakstabben een beetje lastig zo in de lucht.
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:43:
[...]

Detail :+

@ OP-daggers discussie: Alle combat-methoden zijn volgens mij wel OP te maken, legendary daedric vol enchantments en niemand doet je wat. Sneak archer met legendary glass of daedic bow en niemand doet je wat. Gear vol enchanten met -destruction cost en je kunt skill100 destro spells blijven chain casten en niemand doet je wat. Speel het spel zoals je zelf leuk vindt (en niemand doet je wat :+ ) zou ik zeggen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik ben er klaar mee! Nog steeds geen idee waarom mijn rechtermuisknop (mace, zwaard of wat dan ook) weigert zodra ik in combat zit.

Te frustrerend terwijl het spel erg gaaf is en met mods idd erg mooi eruit ziet.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
jmk schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:32:
Ik heb vandaag voor het eerst op de PC van mn vader Skyrim gespeeld.

specs: Intel Core i3 2100 @ 3,1 Ghz, 4 GB RAM, geen aparte videokaart.

Ik heb deze mod gebruikt: tesv-acceleration-layer

Alles op low, behalve actor fade, die staat op het midden. 1024x786. Haal toch mooi bijna 25 fps!
Vanmiddag maar even proberen op de bak van m'n vriendin. Hij is nét niet speelbaar daar. Heeft ook maar een 8600GTS en een Athlon64 Dual Core 4200+.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:43:
Haha, ja, klopt. Het is wel een paar keer gelukt. Soms zitten ze op zo'n berg en kan je vanaf de achterkant naar ze toe sneaken. Of bijvoorbeeld de skeletal dragon in labyrinthian was ook een goede klap.
Magic666 schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:58:
Ik ben er klaar mee! Nog steeds geen idee waarom mijn rechtermuisknop (mace, zwaard of wat dan ook) weigert zodra ik in combat zit.

Te frustrerend terwijl het spel erg gaaf is en met mods idd erg mooi eruit ziet.
Zit je niet gewoon op de verkeerde muisknop te rammen? Rechterhand = linker muisknop vice versa. Als je verwacht te slaan met je rechter muisknop terwijl je in je linker hand een schild hebt, dan gebeurt er idd niks (behalve dat je je schild omhoog houdt om te blocken).

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

heb de knoppen al omgedraaid ;)
Als ik niet in combat zit werkt de knop gewoon prima.

Kan het wel eens terug zetten natuurlijk... misschien is de oplossing wel zo simpel.

• De_Bastaard
Zo dan! Twee staffs, en die molokai was dood :D
Magic666 schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:12:
heb de knoppen al omgedraaid ;)
Als ik niet in combat zit werkt de knop gewoon prima.

Kan het wel eens terug zetten natuurlijk... misschien is de oplossing wel zo simpel.
Ja probeer dat, volgens mij heb ik eerder gelezen dat remappen van knoppen problemen opleverde.

Verwijderd

Eindelijk vakantie en wou me storten in skyrim. Had al wat uren erin zitten, alleen zo stom om forums te gaan lezen.
Nu heb ik 100 smithing, enchanting en de game is niks aan meer.
Hoef niet eens te kijken of iets waard is om op te pikken, heel jammer :(. Alles en iedereen vallen als vliegjes neer wanneer ik met mijn deadric swaardje swaai.
Ben denk ik de rijkste man in skyrim door mijn blooming "enchanted daggers zaakje".
Oblivion ook kaal gespeeld maar kan me niet herinneren dat het ook makkelijk te exploiteren was.

Verder heel jammer dat ik via mods en kleine tweaks het beste uit mijn systeem kon halen. De nadruk op consoles wordt me nu wel beetje irritant.

Zucht, genoeg gezuurd, tijd om wat dungeons te verkennen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 13:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:29:
Eindelijk vakantie en wou me storten in skyrim. Had al wat uren erin zitten, alleen zo stom om forums te gaan lezen.
Nu heb ik 100 smithing, enchanting en de game is niks aan meer.
Hoef niet eens te kijken of iets waard is om op te pikken, heel jammer :(. Alles en iedereen vallen als vliegjes neer wanneer ik met mijn deadric swaardje swaai.
Ben denk ik de rijkste man in skyrim door mijn blooming "enchanted daggers zaakje".
Oblivion ook kaal gespeeld maar kan me niet herinneren dat het ook makkelijk te exploiteren was.
Nog nooit een enchanted chameleon setje gemaakt zie ik.

Maar in oblivion kon je ook heel makkelijk verkeerd levellen. En zelfs al levelde je perfect dan was je heel erg sterk mid maar op het einde werden de tegenstanders weer sterker.
In skyrim lvl'en ze niet hard mee. Dus er komt een raar punt dat de game van uitdagend naar te makkelijk gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 13:44 ]

• De_Bastaard
Krijg je die daedric enchants door items die je van Daedric Prince's krijgt de disenchanten?

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Volgens mij is dat niet mogelijk. Het kan ook niet met de "amulet of Talos" dingen die je soms vind. Anders had ik al constante shout ability gehad.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

SnoeiKoei schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:25:
[...]

Ja probeer dat, volgens mij heb ik eerder gelezen dat remappen van knoppen problemen opleverde.
Soort van simpel!
Had de knoppen weer omgedraaid naar default en wat bleek: LMK mace gaat slaan en RMK.... schild niet omhoog! Aha.... op de eoa manier is de RMK dus naar de !(@#)(!@#

In Win enzo werkt die wel gewoon maar in Skyrim dus niet.
Tijd voor een nieuwe muis dus (de 518 is de eerste muis die ik blijkbaar stuk weet te krijgen).

Maar goed: ik kan dus verder met Skyrim zonder dat ik om haverklap dood ga door nietzeggende npc's! :) (edit: met de G500 van mijn vriendin)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zaterdag de OST binnengekregen (met handtekening in goud van Jeremy Soule himself 8)): top-CDtjes! Mooi om te zien hoe ook hij (en z'n broer) progressie hebben geboekt sinds Morrowind: de muziek is veel complexer en uitgebreider geworden in de loop der jaren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
Magic666 schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:52:
[...]

Soort van simpel!
Had de knoppen weer omgedraaid naar default en wat bleek: LMK mace gaat slaan en RMK.... schild niet omhoog! Aha.... op de eoa manier is de RMK dus naar de !(@#)(!@#

In Win enzo werkt die wel gewoon maar in Skyrim dus niet.
Tijd voor een nieuwe muis dus (de 518 is de eerste muis die ik blijkbaar stuk weet te krijgen).

Maar goed: ik kan dus verder met Skyrim zonder dat ik om haverklap dood ga door nietzeggende npc's! :) (edit: met de G500 van mijn vriendin)
Als het in Windows wel werkt is je muis niet kapot maar stuurt skyrim de muis verkeerd aan. Probeer de drivers van je muis eens te updaten. Zou kunnen helpen. Ook kan je alle muis instellingen (microsoft/logitech) even nalopen. Wel goed nieuws dat het iig weer werkt!

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de laatste setpoint geinstalleerd dat is juist het vreemde. Met de G500 van mijn vriendin is er niks aan de hand.

Maar wat je zegt: goed nieuws, de frustratie is nu weg en het spel meer dan prima speelbaar :)

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
Magic666 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:13:
Ik heb de laatste setpoint geinstalleerd dat is juist het vreemde. Met de G500 van mijn vriendin is er niks aan de hand.

Maar wat je zegt: goed nieuws, de frustratie is nu weg en het spel meer dan prima speelbaar :)
Heb dit probleem ook wel eens, gebruik zelf ook een MX518. Bij mij was de oplossing even je wapens sheathen om ze vervolgens weer tevoorschijn te halen en dan werkt ie weer (totdat het probleem zich 15/20 min later weer herhaalde)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Overduidelijk dus een bug/probleem, de vraag is of het door skyrim of setpoint komt...

Tot nu toe geen problemen met de G500 iig...

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
Magic666 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:53:
Overduidelijk dus een bug/probleem, de vraag is of het door skyrim of setpoint komt...

Tot nu toe geen problemen met de G500 iig...
Skyrim lijkt mij zo, want ik gebruik geen setpoint drivers (mx518 werkt namelijk prima op windows drivers)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• jmk

jmk

Swandertj schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:55:
[...]

Skyrim lijkt mij zo, want ik gebruik geen setpoint drivers (mx518 werkt namelijk prima op windows drivers)
Ja ik heb ook de mx518, wat een goede muis is, nooit problemen, maar draai wel de setpoint drivers. Installeer die gewoon. De reden dat Windows deze ondersteund is dat je het OS dan kan installeren zonder setpoint. Wil je gamen kan je beter setpoint installeren. Je krijgt er geen spijt van, Dit geld voor iedereen met logitech tobo/muis.

• jmk

jmk

yinx84 schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:04:
[...]

Vanmiddag maar even proberen op de bak van m'n vriendin. Hij is nét niet speelbaar daar. Heeft ook maar een 8600GTS en een Athlon64 Dual Core 4200+.
Nou moet ik zeggen dat ik met mijn i3 2100 geen graka verder ging met een poppetje dat al de archer perk had dat de tijd 25% wordt vertraagd als je op block klikt. Dan waren de sneak attacks goed te doen. Melee action tegen 2 of meer tegenstanders is heel moeilijk en met deze specs niet leuk. Om te overleven heb je dan veel potions nodig.

Maar ik vond het fijn dat het kon. Ben nog blijer dat ik weer lekker kan spelen met een HD5770. Dat draait top!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jmk schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:02:
[...]

Ja ik heb ook de mx518, wat een goede muis is, nooit problemen, maar draai wel de setpoint drivers. Installeer die gewoon. De reden dat Windows deze ondersteund is dat je het OS dan kan installeren zonder setpoint. Wil je gamen kan je beter setpoint installeren. Je krijgt er geen spijt van, Dit geld voor iedereen met logitech tobo/muis.
Waarom nog een extra driver installeren als windows dit prima zelf kan? Vind Setpoint zelf maar bloatware.

Ontopic:

Ligt het aan mij, of is Whiterun echt de beste stad qua "walkways"? Alles vind ik daar logisch en goed ingedeeld, terwijl ik in andere steden (looking at you Markath) soms gewoon de weg een beetje kwijtraak.
En wat voor arme traders wonen er toch allemaal in Skyrim? Kan niet eens alle Dragon Scales in een keer verkopen soms. Maken die gasten nooit winst ofzo?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Wat betreft steden om fijn in te kunnen lopen ben ik het helemaal met je eens. Whiterun heeft een zeer goede indeling (Ik kan niet in een rechte lijn naar Dragonsreach maar ik weet tenminste hoe ik moet lopen).

Dit in tegenstelling tot Markarth inderdaad en ook Windhelm (ik weet wel ongeveer waar ik loop maar ik heb nog geen enkele shop gevonden).

Solitude vind ik wel meevallen evenals Riften.

Maar vooral omdat Whiterun zo fijn is (ook lekker in het midden van Skyrim), kom ik er vaak en ik kom alleen voor quests in andere steden.

Verkopen in Whiterun gaat mij wel redelijk fijn af. Dit komt echter ook omdat ik eerst een lading spul van de shopkeepers koop (vooral de weaponshop bij de ingang en de mage in Dragonsreach voor de ignots en de grand soul gems). Al het spul dat ik ervan maak verkoop ik weer afgezien van dat spul wat ik met de grand soul gems heb gemaakt.

Lijkt misschien niet efficient in de vorm van geld maar ik ben er toch zeker van dat ik op deze manier wel 10K van de 20K in de geldbuidel heb verdiend (dan tel ik dus het goud dat ik heb uitgegeven aan de huizen in Whiterun/Riften/Solitude niet mee).

De reden waarom je misschien denkt dat de shopkeepers arm zijn, is omdat ze hier echt geld verliezen als ze wat kopen (je ziet hun aantal dalen). In tegenstelling tot Oblivion waar dus eigenlijk geld voor je werd "gemaakt" tijdens de transacties. Oscuro's Oblivion Overhaul had trouwens ook de realistischer economie waarbij shopkeepers minder geld hadden nadat je ze wat verkocht.

Ik heb zojuist m'n spul gemaakt waar ik maar aan vast blijf zitten tijdens de game. In totaal zit er voor 210 % aan Magic regen op m'n glass armour, 35% health regen. 280 extra Magic, 70 extra health, ongeveer 40 extra carry capacity en 54% resistance tegen shock en frost (ik heb al 50% tegen fire vanwege het feit dat ik met een Dark-Elf beestjes aan het slaan ben).

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:25
Sinds gisteren eindelijk Morokai weten te slopen (speel als mage, ben level 15). De eerste keer dat ik 'm tegen kwam zapte hij mij in 1 keer dood. Ook mijn follower was er niet tegen opgewassen

Op aanraden van UESP had ik vervolgens de Sanguine Rose gehaald, want een Dragon Priest schijnt niet opgewassen te zijn tegen Dremora. Nou, ik summonde de Dremora en voordat hij ook maar een slag kon uitvoeren vloog hij ook al door de kamer heen. Vervolgens toch maar zelf geprobeerd. Het was net Tom & Jerry; ik maar rondrennen en overal achter schuilen, iedere keer dat ik ook maar een beetje magicka had direct een firebolt op 'm geschoten. Uiteindelijk zeker 20/25 minuten zitten vechten met hem, maar ik had 'm verslagen! Een overwinning heeft nog nooit zo zoet gesmaakt!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51

Haan

dotnetter

Misha schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:29:
Sinds gisteren eindelijk Morokai weten te slopen (speel als mage, ben level 15). De eerste keer dat ik 'm tegen kwam zapte hij mij in 1 keer dood. Ook mijn follower was er niet tegen opgewassen

Op aanraden van UESP had ik vervolgens de Sanguine Rose gehaald, want een Dragon Priest schijnt niet opgewassen te zijn tegen Dremora. Nou, ik summonde de Dremora en voordat hij ook maar een slag kon uitvoeren vloog hij ook al door de kamer heen. Vervolgens toch maar zelf geprobeerd. Het was net Tom & Jerry; ik maar rondrennen en overal achter schuilen, iedere keer dat ik ook maar een beetje magicka had direct een firebolt op 'm geschoten. Uiteindelijk zeker 20/25 minuten zitten vechten met hem, maar ik had 'm verslagen! Een overwinning heeft nog nooit zo zoet gesmaakt!
Dat klinkt precies als mijn gevecht tegen die Morokai, ik was toen ook ergens tussen lvl 15 en 20 :9 Steeds verstoppen, af en toe een flame attronach voor de afleiding, en stukje bij beetje dat ding stuk maken. Hele voorraad potions en scrolls er doorheen gejaagd in dat gevecht. Ik wist op dat moment niet eens wat voor soort figuur het was, wel dat ie een fijn masker dropte toen ie eindelijk dood was :P
Inmiddels twee andere priests al tegengekomen, nu zijn ze niet meer zo lastig op lvl 30+.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Heh, Ik heb Morokai weten te slopen van het hoogste platform, hiden van zijn lightning attacks. Uiteindelijk weten te doden met een staf die ik bij me had. Als caster is hij in ieder geval knap lastig.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:31
Plasma_Wolf schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:33:
Wat betreft steden om fijn in te kunnen lopen ben ik het helemaal met je eens. Whiterun heeft een zeer goede indeling (Ik kan niet in een rechte lijn naar Dragonsreach maar ik weet tenminste hoe ik moet lopen).

Dit in tegenstelling tot Markarth inderdaad en ook Windhelm (ik weet wel ongeveer waar ik loop maar ik heb nog geen enkele shop gevonden).

Solitude vind ik wel meevallen evenals Riften.

Maar vooral omdat Whiterun zo fijn is (ook lekker in het midden van Skyrim), kom ik er vaak en ik kom alleen voor quests in andere steden.

Verkopen in Whiterun gaat mij wel redelijk fijn af. Dit komt echter ook omdat ik eerst een lading spul van de shopkeepers koop (vooral de weaponshop bij de ingang en de mage in Dragonsreach voor de ignots en de grand soul gems). Al het spul dat ik ervan maak verkoop ik weer afgezien van dat spul wat ik met de grand soul gems heb gemaakt.

Lijkt misschien niet efficient in de vorm van geld maar ik ben er toch zeker van dat ik op deze manier wel 10K van de 20K in de geldbuidel heb verdiend (dan tel ik dus het goud dat ik heb uitgegeven aan de huizen in Whiterun/Riften/Solitude niet mee).

De reden waarom je misschien denkt dat de shopkeepers arm zijn, is omdat ze hier echt geld verliezen als ze wat kopen (je ziet hun aantal dalen). In tegenstelling tot Oblivion waar dus eigenlijk geld voor je werd "gemaakt" tijdens de transacties. Oscuro's Oblivion Overhaul had trouwens ook de realistischer economie waarbij shopkeepers minder geld hadden nadat je ze wat verkocht.

Ik heb zojuist m'n spul gemaakt waar ik maar aan vast blijf zitten tijdens de game. In totaal zit er voor 210 % aan Magic regen op m'n glass armour, 35% health regen. 280 extra Magic, 70 extra health, ongeveer 40 extra carry capacity en 54% resistance tegen shock en frost (ik heb al 50% tegen fire vanwege het feit dat ik met een Dark-Elf beestjes aan het slaan ben).
Ik ben altijd te beroerd om naar de Jarls house te lopen, en doe dan ook vaak fasttravel gewoon in de stad zelf :)

Zelfs als ik naar Jorvaskr moet, ga ik van de Whiterun gate naar Dragons Reach travelen en dan terug naar beneden springen via de rotsen bij de waterval. En dan ben je bij Jorvaskr. Dan weer hup terug naar Whiterun travelen en kun je zo je huisje in of bij de Blacksmith wat doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 27-12-2011 12:34 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat was voor mij ook een pittig gevecht ja. Hoop pijlen verstookt, en het nodige vuur op zijn dak gegooid. Nu op lvl 51 draag ik zijn masker nog steeds :)

Heb ook al 3 van zijn vriendjes omgelegd. Zijn dit eigenlijk random encounters? Ik wil alle 8 de maskers wel hebben eigenlijk :D

Mijn muziekcollectie op Discogs

Morokei is idd een flinke uitdaging als caster maar de beloning is groot! Dat masker is super.

Ik heb hem uiteindelijk verslagen door in weerwolfvorm te gaan, op hem af te sprinten en hem het water in te meppen. Als hij in die poel ligt kan hij niet casten maar dat wist ik toen nog niet eens, was een gevalletje mazzel, na 100 gefaalde pogingen. Bij alle andere pogingen ging ik zelf dood of Lydia, wat ik ook niet acceptabel vond.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als mage zijn alle sterke vijanden moeilijk. Je doet gewoon te langzaam veel damage. Maar het is wel leuker :D
In mijn eerste playthrough ging ik de praktische kant op; Heavy Armor, 2H Daedric Warhammer die 75% enemy armor negeert en health absorbed. Dan hak je iedereen met gemak de pan in (was toen level 54). Nu ben ik met dat poppetje level 81 en kan zelfs een Giant me niets doen, terwijl ik als Khajit met light armor en conjuration magic/one handed met de pleures ren voor zelfs een trol, lol

Systeem specs

• Morbide
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02-2021

Op aanraden van UESP had ik vervolgens de Sanguine Rose gehaald, want een Dragon Priest schijnt niet opgewassen te zijn tegen Dremora.
Sommige Dragon Priests keren je summons tegen je. Ik ben een keertje onthoofd door m'n eigen Dremora Lord. :)

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Van het weekend the Thieves Guild Quest vast laten lopen -O-

Zit nu hier in de main-questline:

Dampened Spirits is the fourth quest pertaining to the Thieves Guild. After completing the quest Loud and Clear, Brynjolf will tell you that Maven Black-Briar wants to speak to you.

Maar ik krijg die opdracht van Maven dus niet, alleen maar koetjes kafljes verhaal.

Schijnt dus een bug te zijn:

If you do not speak to Maven Black-Briar shortly after being given the quest, the quest will bug out and you will not be able to continue with the Thieves' Guild quest line. This is an issue as of 11/17/2011. (A not so elegant but effective solution is to open the console and enter the command "setstage TG04 1". That will allow you to skip the bugged quest entirely (if it´s not showing up for you) and continue with the Thieves Guild line). (confirmed 360)

Speel op de ps3, dus kan ook niet skippen.

Wel jammer, wilde de thieves guild helemaal niet doen eigenlijk, maar wil wel graag het nightingale armor hebben :P

• jdwrist
  • Registratie: September 2009

jdwrist

En het antwoord is koekje

ik loop me helemaal het schompes te zoeken naar een site waar goede level up guide lines staan maar kan ze gewoon nergens vinden.

weet iemand toevallig nog een adres ??

wil gaan spelen als boself thies assasin mage achtig iets.

Live youre Life and Enjoy every Day

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2025

• De_Bastaard
Wat is dit raar :/

Ik val dus ergens in the middle of nowhere een Thalmor aan (daar ben ik geen vriendjes mee, quest gevolgt en normaal vallen ze mij altijd aan), en opeens komen die Whiterun guards achter me aan toen ik daar ff naar m'n huisje wilde gaan :X

1k bounty! pffff.

• De_Bastaard

Ik had het hetzelfde :D Kostte me een behoorlijk aantal retries, maar telkens schuilen achter een pilaar werkte wel goed!

Ik heb nog een andere quest gedaan afgelopen weekend waarbij ik zo'n mage tegenkwam, die was nog wat taaier als Morokai. Een blizzard en ik lag als mage gestrekt op de grond _O-.

Ben er wel achter dat Staves goed werken. Als je de Staff of Magnus hebt moet je die zeker gebruiken tegen Morokai en gelijke eindbazen. Geen magicka = geen spells op je kop :)

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12-2025

Stronkie

Where wind is Trouble

Stronkie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:38:
Ok best wel grappig probleem nu met skyrim. Het is eerder een eigen fout dan een probleem. Maar het probleem is als volgende..

Ik ben nu in de quest chain van de stormcloaks/companions (denk ik).

spoiler:
Ik heb me gevangen laten nemen in een mijn en voor een bepaalde heer opdrachten uitgevoerd.
Eerste opdracht praten en iets krijgen
Laatste opdracht iemand ombrengen.
Daarna "ontsnap je" samen met de mede gevangenen naar buiten en moet je ontsnappen en mensen afmaken.

Nu komt het.. Nu heb ik per ongeluk voordat ik een deur in ging 1 van mijn mede volgers gemept.. Nu laad de game en bingo.. Alles heeft is rood. Ook mijn mede gevangenen. Ik kan niet meer terug laden daar ik al weer door een deur gegaan ben. Zelfs mijn quicksave is weg.

nu is mijn vraag.. Hoe reset ik deze quest?

Verplaatst uit het problemen topic

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik heb met Morokei geen enkel probleem gehad. Hij viel me aan, ik ga achter een pilaar staan en heb nergens last van. Boogje spannen en schieten. M'n boog is enchanted met shock maar dat heeft niet zoveel effect gehad. Hij had een ward gebruikt dus de pijl kwam door zonder de magic damage.

Overigens heb ik zijn helm niet gebruikt. De helm gaf me (ook na improvement met bijna 100 aan smithing) maar 50% van de armour dat ik kreeg van Krosis. Mijn glass helmet is nu nog beter dan dat. Het offer: 30% aan magic regen (ik heb nu 70% op de helm staan, samen met een andere leuke enchantment).

Overigens heb ik nu ook m'n zwaarden en nieuwe boog met enchantment. Alles van glas. Het probleem dat ik met m'n zwaarden heb is alleen dat ik ze beiden dezelfde naam heb gegeven en daar wordt blijkbaar de favourites tab (Q) niet vrolijk van. Als je niets hebt ge-equipped zie je het getal (2) achter de naam van de zwaarden staan. Equip je er een, verdwijnt de tweede. Het is ook onmogelijk om dit met een hotkey te doen...

Verwijderd

Vraagje, ik heb een bug met de quest Repairing the Phial. http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Repairing_the_Phial

Ik heb last van het eerste puntje onder het kopje Bugs. Ik heb die command al geprobeerd. Echter, is er geen save van het moment voordat ik een van de andere 2 ingrediënten pakte. Nu heb ik dus alle drie de objectives completed, maar de quest gaat niet verder. Is er een speciale command, waarmee ik de quest verder kan laten gaan?

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2025

Pablo

Rito pls

Ik ben op zoek naar een Map waar alle dragon priest en walls op aangegeven staan.
Geen succes met google en UESP.
heeft iemand al zoiets gevonden toevallig ? :p

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

UESP zal zo'n map pas gaan maken zodra de Creation Kit beschikbaar is. Volgens mij hebben andere sites ook nog niet zo'n gedetailleerde map. Voorlopig zal je zelf nog even moeten zoeken.

EDIT: Hier is wel een lijst:
Alle Dragon Priests.
Alle Dragon Shouts, met de locaties waar je ze vindt erachter.

[ Voor 39% gewijzigd door CoolGamer op 27-12-2011 16:25 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:25
De_Bastaard schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:17:
[...]

Ik had het hetzelfde :D Kostte me een behoorlijk aantal retries, maar telkens schuilen achter een pilaar werkte wel goed!

Ik heb nog een andere quest gedaan afgelopen weekend waarbij ik zo'n mage tegenkwam, die was nog wat taaier als Morokai. Een blizzard en ik lag als mage gestrekt op de grond _O-.

Ben er wel achter dat Staves goed werken. Als je de Staff of Magnus hebt moet je die zeker gebruiken tegen Morokai en gelijke eindbazen. Geen magicka = geen spells op je kop :)
De staf werkt inderdaad erg goed, alleen niet tegen Morokai!

spoiler:
Die draagt 'm immers. Zonder eerst Mokokai te verslaan kun je 'm niet gebruiken :P

• De_Bastaard
Owja, doh :')

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
R.plas schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:12:
Ik ben op zoek naar een Map waar alle dragon priest en walls op aangegeven staan.
Geen succes met google en UESP.
heeft iemand al zoiets gevonden toevallig ? :p
Ik heb toevallig een tijdje geleden een map gemaakt met alle Word Walls en Dragon Priests/Masks.

4Shared

:D

[ Voor 8% gewijzigd door Hompu op 27-12-2011 19:54 ]

• FerdiV
Ik moet nog kiezen om voor de Stormcloaks of de Imperials te vechten. Als ik quests start voor de Stormcloaks dan kan ik zeker niet meer voor de Imperials beginnen? Ik moet kiezen of gaan de quests langs elkaar?

Verwijderd

FerdiV schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:26:
Ik moet nog kiezen om voor de Stormcloaks of de Imperials te vechten. Als ik quests start voor de Stormcloaks dan kan ik zeker niet meer voor de Imperials beginnen? Ik moet kiezen of gaan de quests langs elkaar?
Kan ik ze ook beide afmaken?

• M2M

M2M

medicijnman

zodra je kiest is de keuze permanent. Dus even een echte save maken voordat je begint, en in 1 ruk afmaken, vervolgens save herladen en de andere kant doen.

Let wel, missies komen redelijk overeen.

-_-

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik heb zojuist:

spoiler:
De Dubbelganger van de emperor gedood met behulp van de gastronomie van Skyrim, vervolgens ben ik tegengehouden door die wachters, zoals de bedoeling is. Maar ik kreeg ook een bounty van 1500 gold. Is dat de bedoeling en zo ja, hoe kom ik ervan af zonder te betalen? Ik vind het namelijk idioot dat je een bounty krijgt van het uitvoeren van een DB quest. Was bij Oblivion nooit nodig. Hier is het opeens scripted...
TheBleeder schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:26:
[...]

Ik heb toevallig een tijdje geleden een map gemaakt met alle Word Walls en Dragon Priests/Masks.

4Shared

Misschien handig om de grote versie daarvan hierbij te plaatsen? Het is misschien ook handig om de teksten gewoon in de kaart zelf te zetten. Lijkt me dat het er wel bij past (anders eventueel veel andere locaties gewoon weghalen.

• AtlAntA
TheBleeder schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:26:
[...]

4Shared

Mooi gedaan. _/-\o_

Plasma_Wolf schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:14:
Ik heb zojuist:

spoiler:
De Dubbelganger van de emperor gedood met behulp van de gastronomie van Skyrim, vervolgens ben ik tegengehouden door die wachters, zoals de bedoeling is. Maar ik kreeg ook een bounty van 1500 gold. Is dat de bedoeling en zo ja, hoe kom ik ervan af zonder te betalen? Ik vind het namelijk idioot dat je een bounty krijgt van het uitvoeren van een DB quest. Was bij Oblivion nooit nodig. Hier is het opeens scripted...
spoiler:
Waarom is het idioot dat je een bounty krijgt voor het vermoorden van de keizer? (Dat het een dubbelganger is weet je dan nog niet eens) In Oblivion kreeg je vaak een bounty als de moord werd gezien trouwens, ook daar kwam je niet overal mee weg.

• M2M

M2M

medicijnman

spoiler:
als je snel genoeg wegsneakte kon je de bounty omzeilen. Je moet dan wel in 1 keer doorrennen tot je kunt fasttravelen en niet onderweg nog wat kereltjes omver kegelen.

-_-

• Hompu
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:14:

Misschien handig om de grote versie daarvan hierbij te plaatsen? Het is misschien ook handig om de teksten gewoon in de kaart zelf te zetten. Lijkt me dat het er wel bij past (anders eventueel veel andere locaties gewoon weghalen.
Naar mijn weten kun je hem uitvergroten als je hem download.
En ik denk niet dat het met het weghalen van plaatsten er mooier op wordt. Heb de map zelf ooit een keer gedownload ergens. Heb toen ik de masks en de walls wilde vinden m'n eigen cirkeltjes en vierkantjes erover heen gezet 8)7

Over Morokei gesproken, ik vind hem misschien wel te moeilijk voor wat hij heeft. Hij heeft dan wel die Staff of Magnus, dat masker dat hij heeft is echt kut. Ik loop zelf vaak met het masker van Nahkriin, die ik veel beter vind, en die hakte ik zo omver in Skuldafn.

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Wat nou Thiefs Guild en Sneaken! Werewolf ftw en als het uitgewerkt is: Legendary Orcish Greatsword in die giecheltjes.

Moet zeggen dat ik Werewolf zijn eigenlijk best handig vind tegen bandit groepen. Sabre Cats zijn helaas een ander verhaal.

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

SnoeiKoei schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:24:
[...]

spoiler:
Waarom is het idioot dat je een bounty krijgt voor het vermoorden van de keizer? (Dat het een dubbelganger is weet je dan nog niet eens) In Oblivion kreeg je vaak een bounty als de moord werd gezien trouwens, ook daar kwam je niet overal mee weg.
Ik kon in Oblivion nog wel overal mee wegkomen. Voor geen enkele moord gepakt. Dat ze je hier achterna rennen vind ik geen probleem - maar met zo'n bounty aankomen zetten...

• De_Bastaard
Moet je die Dark Brotherhood quest eigenlijk doen met Sneak kills, of kun je ze gewoon met mage stuff om zeep helpen?

Gisteren dus m'n eerste kill gemaakt voor DB, maar aangezien ik Mage ben wist het hele dorp in no-time dat ik het was. Result = Bounty. Krijg je ook een bounty als je iemand sneakt?

• D4NG3R
  • Laatst online: 11:05
De_Bastaard schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:59:
Moet je die Dark Brotherhood quest eigenlijk doen met Sneak kills, of kun je ze gewoon met mage stuff om zeep helpen?

Gisteren dus m'n eerste kill gemaakt voor DB, maar aangezien ik Mage ben wist het hele dorp in no-time dat ik het was. Result = Bounty. Krijg je ook een bounty als je iemand sneakt?
Maakt niet uit, dit word je al verteld als je joined.

Zolang je doelwit maar dood is moet je het zelf weten, echter krijg je bij sommige missies extra reward(s) als je het op een bepaalde manier of ongezien doet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

ik heb de laatste tijd in skyrim een hele rare glitch -.-
ik heb echt dat uit het niks er gewoon dingen uit de lucht vallen bij mij
waarvan 50% kans dat dit een dier is ik heb nu al 20 dragon souls omdat deze gewoon uit de lucht DOOD vallen en ik absorbeer souls

dit is misschien grappig maar kan ook heel vervelend zijn ze hebben nu al 3 keer een quest character verplettert en ja tegen een pannekoek kan je niet meer praten he :(

heeft iemand deze glitch nog of gewoon een herinstalatie doen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 28-12-2011 10:11 ]

Beep Boop son ... Beep Boop

• AtlAntA
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:10:
ik heb de laatste tijd in skyrim een hele rare glitch -.-
ik heb echt dat uit het niks er gewoon dingen uit de lucht vallen bij mij
waarvan 50% kans dat dit een dier is ik heb nu al 20 dragon souls omdat deze gewoon uit de lucht DOOD vallen en ik absorbeer souls

dit is misschien grappig maar kan ook heel vervelend zijn ze hebben nu al 3 keer een quest character verplettert en ja tegen een pannekoek kan je niet meer praten he :(

heeft iemand deze glitch nog of gewoon een herinstalatie doen ?
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Speel je met de laatste update? Is dit toevallig zo gekomen vlak na een update? Speel je evt met mods?

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

ik speel het op de Xbox :+
maar ik heb deze glitch pas nadat ik hem op de HDD heb geïnstaleerd daarom dacht ik aan een herinstalatie :p

[ Voor 67% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 28-12-2011 10:22 ]

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Was in de veronderstelling dat questgivers niet dood gaan?

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

ik denk ekel de main quest niet maar bij de side quest gaan ze wel dood hoor :P
niet dat die klientjes van veel belang zijn maar het is wel altijd een leuk verhaal derbij vind ik :D

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:28:
ik denk ekel de main quest niet maar bij de side quest gaan ze wel dood hoor :P
niet dat die klientjes van veel belang zijn maar het is wel altijd een leuk verhaal derbij vind ik :D
Bij verschillende side quests gaan ze ook niet dood hoor, volgens mij ligt het eraan of een NPC "belangrijk" genoeg is voor het spel..

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
Kinderen kunnen niet dood...Een kind had mij een moord zien begaan in whiterun, maar ik kon haar niet doodmaken hoe dan ook. erg stom! :(

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:20
Is al een mod voor.

• Hompu
Ik heb even een vraagje, ik heb Skyrim namelijk gedownload :X
Nu wil ik de echte game hebben, omdat ie het geld absoluut waard is en ik de toekomstige dlc ook wel wil hebben. Kan ik, als ik de gedownloade game uninstall, mijn save file gewoon in de gekochte game importeren. Door de saves van de gedownloade versie te plaatsen in de folder in mijn documenten.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:59
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:21:
ik speel het op de Xbox :+
maar ik heb deze glitch pas nadat ik hem op de HDD heb geïnstaleerd daarom dacht ik aan een herinstalatie :p
In den beginnen werd ook afgeraden om Skyrim te installeren op de HD van de X360 maar volgens mij is dat inmiddels gepatched. Dat was iig wel wat destijds naar buiten werd gebracht. Ben zelf pas sinds dit weekend Skyrim bezitter op de X360 en heb hem nog niet geinstalleerd.

Overigens ging dat om texture-problemen dus uit de lucht vallende objecten lijkt me apart...

ik zou iig herinstallatie proberen dan kan je dat op ze minst uitsluiten 8)

• D4NG3R
  • Laatst online: 11:05
TheBleeder schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:52:
Ik heb even een vraagje, ik heb Skyrim namelijk gedownload :X
Nu wil ik de echte game hebben, omdat ie het geld absoluut waard is en ik de toekomstige dlc ook wel wil hebben. Kan ik, als ik de gedownloade game uninstall, mijn save file gewoon in de gekochte game importeren. Door de saves van de gedownloade versie te plaatsen in de folder in mijn documenten.
Ja ;) bekende van mij had hem ook eerst getorrent om hem vervolgens te kopen. Zijn savegames bleven gewoon bruikbaar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hompu
D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:56:
[...]

Ja ;) bekende van mij had hem ook eerst getorrent om hem vervolgens te kopen. Zijn savegames bleven gewoon bruikbaar.
Oke nice,

Misschien begin ik ook wel opnieuw. Tenminste, wat is er nog te doen? Heb de 5 grote quest lines uitgespeeld, heb alle shouts, masks en artifacts.
Ja, je hebt die local quests van de Jarl en Inn Keeper, maar daar vind ik niet zoveel aan 8)7

• De_Bastaard
Ik twijfel eigenlijk om overnieuw te beginnen met Skyrim. Ben nu een level 25 mage, maar het is af en toe echt bijzonder lastig :X

Je kan 'niets' hebben en als je mana op is ben je helemaal de sjaak :/ Sommige spells zijn dan wel weer erg goed tegen de Bandits, ware het niet dat Lydia bij mij al 30x dood is gegaan door mijn lightning spell. Eerst krijgt de bandit een klap, en daarna ligt Lydia ook praktisch gestrekt.

Verwijderd

De_Bastaard schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:07:
Ik twijfel eigenlijk om overnieuw te beginnen met Skyrim. Ben nu een level 25 mage, maar het is af en toe echt bijzonder lastig :X

Je kan 'niets' hebben en als je mana op is ben je helemaal de sjaak :/ Sommige spells zijn dan wel weer erg goed tegen de Bandits, ware het niet dat Lydia bij mij al 30x dood is gegaan door mijn lightning spell. Eerst krijgt de bandit een klap, en daarna ligt Lydia ook praktisch gestrekt.
Gebruik andere spells of neem andere partners. Je kunt beter een Atronach summonen en laten tanken en een Archer/Mage partner kiezen in dit geval.

• fynrd1
  • Laatst online: 29-12-2025

fynrd1

Fooled by Randomness

Komen er eigenlijk veel spinnen in voor? Heb ze tot nu toe 2x meegemaakt, voor mij is dat nogal een spelbederver.. Ik zag een mod waarin ze in beren zouden veranderen maar of dat de moeite waard is?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:34:
Komen er eigenlijk veel spinnen in voor? Heb ze tot nu toe 2x meegemaakt, voor mij is dat nogal een spelbederver.. Ik zag een mod waarin ze in beren zouden veranderen maar of dat de moeite waard is?
Vrij weinig eigenlijk. Soms een kamertje met 3 van die dingen.
Pagina: 1 ... 73 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.