Ik liet ook elke keer braaf mijn metgezel achter voor de deur van Winterholt college, totdat ik erachter kwam dat dat niet nodig was. Al die heisa met dat trage chat interface was het mij niet waard.
80-20 regel geld voor alle programmatuur. 80% van de code wordt geschreven voor 20% van de gevallen (uitzonderingen) terwijl 20% van de code geschreven wordt voor 80% van de gevallen (de normale gang van zaken zeg maar)
Gister zag ik een teken van een draak op de minimap tevoorschijn komen(Noord oosten van Whiterun). Ik ging er naartoe voor de soul en wall natuurlijk. Ik val die draak aan en ren alvast naar de wall voor dekking enzo, komt er zo'n dragon priest of hoe die heet uit zo'n tombe. Ik ging natuurlijk hard dood. Toen eerst maar die dragon pullen en daarna die priest.
Die priest gaf een masker met 20% beter alchemy, archery en lockpicking ofzo. Wat is eigenlijk beter: 20% archery of 20% meer dmg archery? Als ik via TAB naar skills ga, staat archery niet in het groen met 20% meer punten.
Die priest gaf een masker met 20% beter alchemy, archery en lockpicking ofzo. Wat is eigenlijk beter: 20% archery of 20% meer dmg archery? Als ik via TAB naar skills ga, staat archery niet in het groen met 20% meer punten.
Volgens mij is dat hetzelfde, maar is bij Krosis de omschrijving ingekort omdat er 3 effecten op staan.Michielodc schreef op woensdag 21 december 2011 @ 08:56:
Gister zag ik een teken van een draak op de minimap tevoorschijn komen(Noord oosten van Whiterun). Ik ging er naartoe voor de soul en wall natuurlijk. Ik val die draak aan en ren alvast naar de wall voor dekking enzo, komt er zo'n dragon priest of hoe die heet uit zo'n tombe. Ik ging natuurlijk hard dood. Toen eerst maar die dragon pullen en daarna die priest.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Je bent een van de lagere in rang: tuurlijk krijg je crap armour. Wat verwacht je, dat je gear krijgt hoe je er fysiek aan toe bent? Je bent in hun ogen net zo'n feut als de rest van het zooitje. Ook al maak je al je vijanden in 1 klap doodZenTex schreef op woensdag 21 december 2011 @ 03:23:
Jawel, de reden is dat het allemaal weer te simpel werd. Met redelijke armour, amper enchants en geen perks in 1h axes mep ik alles zó snel neer dat het lachwekkend word. Stel je nou voor dat ik in de beste armour en wapens rondliep en mét perks. Draugr deathlord maak ik dan af in 1 enkele powerattack. (was 2/3e in 1 powerattack)
Nee, ik ben nu in dienst van het leger en loop dus gewoon in uniform.
Ben trouwens naar legate gepromoveerd, en wat krijg ik? M'n nieuwe uniform? Nou ja, een banded iron armour, pffft. Vrek!
spoiler:die missie heb ik inderdaad ook in stormcloak uniform gedaan en kreeg geen commentaar. Bij de stormcloak variant daarvan deed ik het in m'n eigen gear en wist dus de de officier om te praten dat ik dit droeg om spionnen en patrols te misleiden
Er zijn Guilds waar je levelled armor krijgt, vind dat ook voor het RPG element wel uit te leggen. Belangrijkere (lees sterkere) soldaten krijgen het beste armor dat beschikbaar is om ze zo efficient mogelijk te laten zijn op het slagveldMisha schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:07:
[...]
Je bent een van de lagere in rang: tuurlijk krijg je crap armour. Wat verwacht je, dat je gear krijgt hoe je er fysiek aan toe bent? Je bent in hun ogen net zo'n feut als de rest van het zooitje. Ook al maak je al je vijanden in 1 klap dood
Vond dat overigens echt een grote afknapper aan Oblivion, speel je dat spel uit... krijg je best een mooie armor set qua looks... is het 10x zwakker dan m'n Daedric
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Gisteren aan de stok gekregen met wat Hired Bandits bij Windhelm. Lekker lui op het dak van de Windhelm stables geklommen en mijn Achery skils wat verbeteren. Even mijn oude Nordic Arrows weg schieten.
Wel typisch trouwens dat de Windhelm guards niets deden, terwijl het publiek in algehele rep en roep is.
Na mijn eerste ontmoeting met Ulfric weet ik nu al dat ik voor de Legion ga kiezen, wat een ontzettende graftak is die gast toch.
Wel typisch trouwens dat de Windhelm guards niets deden, terwijl het publiek in algehele rep en roep is.
Na mijn eerste ontmoeting met Ulfric weet ik nu al dat ik voor de Legion ga kiezen, wat een ontzettende graftak is die gast toch.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Wat is het toch een goed spel als je ze zelfs na 90 uur speeltijd verbaasd kan zijn over bepaalde omgevingen
spoiler:
Gisteravond voor de quest "Discerning the Transmundane" richting Alftand gegaan. Eerst krijg je die grote ondergrondse kathedraal voor je kiezen om daarna Blackreach in te gaan. De eerste minuten daar beneden heb ik rustig van het uitzicht genoten. 
Wat hebben die Dwemer toch mooie dingen achtergelaten en ik sluit me aan bij vele hier op GoT dat de volgende expansion nodig daar verder op in moet gaan.
Wat hebben die Dwemer toch mooie dingen achtergelaten en ik sluit me aan bij vele hier op GoT dat de volgende expansion nodig daar verder op in moet gaan.
Liever niet in een expansion, maar gewoon TES VIDelph schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:58:
Wat is het toch een goed spel als je ze zelfs na 90 uur speeltijd verbaasd kan zijn over bepaalde omgevingen
spoiler:Gisteravond voor de quest "Discerning the Transmundane" richting Alftand gegaan. Eerst krijg je die grote ondergrondse kathedraal voor je kiezen om daarna Blackreach in te gaan. De eerste minuten daar beneden heb ik rustig van het uitzicht genoten.
Ik werd daar ook hard aangepakt toen, zelfde setup als jij overigens. Ik heb hem uiteindelijk sneakend met pijl en boog aangepakt. Duurt wel lang, aangezien hij dan ondertussen zichzelf healed, maar is zeker te doen.Willybubba schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:32:
spoiler:Ik ben bezig met die hangover-quest, en de laatste enemy die ik moet beuken is een Electromancer die mij dus in 1 keer afmaakt. Niet te doen.
Ben dus dual wield met in de ene hand Destruction / Restoration, en in m'n andere hand een War Axe.
n.a.
Probeer bij moeilijke vijanden ook even je potion voorraad aan te spreken. Zeker bij magic schools zijn ze ERG handig.
Old school gamer
Ik heb die quest nog niet gedaan, maar wat vaak helpt bij moeilijke vijanden is een shield bash (of power bash) op de tegenstander waarna je 3/4 normale hits kan krijgen terwijl hij recovert. Rinse and repeat. Dit helpt als je poisons op je wapens plakt en stamina potions drinkt mocht je daar te weinig van hebben.
Ik gebruik meestal unrelenting force juist. Dan vliegen ze weg, kun je mooi een paar clean sweeps doen. Als je dan dual wielding bent en je hebt ze goed gemaxed, kun je met 1 power attack enorm veel damage doen. Meestal kun je wel 2/3 power attacks uitvoeren voordat ze weer staan
Voor de meeste non-magic characters zijn vooral mages irritante tegenstanders. Je armor is minder efficient als je geen resist magic hebt.Lapras schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:11:
Ik heb die quest nog niet gedaan, maar wat vaak helpt bij moeilijke vijanden is een shield bash (of power bash) op de tegenstander waarna je 3/4 normale hits kan krijgen terwijl hij recovert. Rinse and repeat. Dit helpt als je poisons op je wapens plakt en stamina potions drinkt mocht je daar te weinig van hebben.
Wat ik probeer te doen: Afstand houden, sneak attacks met boog plaatsen en Magicka poisons toevoegen.
Verwijderd
Niet zo veel last van. Ben al 56 en heb alle skills die ik nodig heb op max of bijna max.Bulls schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:45:
[...]
Ik heb nooit een mercenary mee, want dan krijg je in totaal minder XP. Vind het ook leuker om alles zelf te doen, en als het niet lukt in mn eentje dan moet ik het beter doen of goed voorbereiden.
Behalve als het voor de quest nodig is, dan laat ik ze wel even mee doen maar groten deels als ik de keuze heb dan gaat niemand mee.
En een storm atronachje casten naast die mage. Vinden ze ook niet leuk. Of dremora.XyritZz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:15:
[...]
Voor de meeste non-magic characters zijn vooral mages irritante tegenstanders. Je armor is minder efficient als je geen resist magic hebt.
Wat ik probeer te doen: Afstand houden, sneak attacks met boog plaatsen en Magicka poisons toevoegen.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Als Breton kietelt magic maar een beetje, ik lig er iig niet wakker van. Gewoon op hem af rennen en z'n kop eraf hakken.
Heb conjuring nu op 100 met de top perk, dubbele dremoras!SnoeiKoei schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:16:
[...]
En een storm atronachje casten naast die mage. Vinden ze ook niet leuk. Of dremora.
Bretons hebben toch maar 60 seconde 50% minder dmg van magie? En daarnaast zou je het maar 1x per dag kunne gebruiken. Schiet op zich niet echt op imoZenTex schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:16:
Als Breton kietelt magic maar een beetje, ik lig er iig niet wakker van. Gewoon op hem af rennen en z'n kop eraf hakken.
En standaard 25% magic resistance.
Gisteravond verder gespeeld met de Dark brotherhood quests... wat is dat toch ook een zuig guild 
spoiler:
toen ik die koning moest vermoorden gaf me dat echt een slecht gevoel! om mezelf nog enigsinds goed te laten voelen heb ik ook die irritante opdrachtgever omgelegd 
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
je bent gewoon veel te lief voor dit spelletje...Chaoss schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:39:
Gisteravond verder gespeeld met de Dark brotherhood quests... wat is dat toch ook een zuig guild
spoiler:toen ik die koning moest vermoorden gaf me dat echt een slecht gevoel! om mezelf nog enigsinds goed te laten voelen heb ik ook die irritante opdracht gever omgelegd
spoiler:
wacht maar tot je de 4 mensen in je torture chamber moet gaan slaan om aan info te komen
Verwijderd
één van de redenen waarom het spel een 18+-rating heeft gekregenM2M schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:58:
[...]
je bent gewoon veel te lief voor dit spelletje...
spoiler:wacht maar tot je de 4 mensen in je torture chamber moet gaan slaan om aan info te komen
Oja...Misha schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:07:
[...]
Je bent een van de lagere in rang: tuurlijk krijg je crap armour. Wat verwacht je, dat je gear krijgt hoe je er fysiek aan toe bent? Je bent in hun ogen net zo'n feut als de rest van het zooitje. Ook al maak je al je vijanden in 1 klap dood
Was gepromoveerd naar Legate. Ik verwachtte toch eindelijk m'n officieren kloffie te gaan krijgen, vooral toen de generaal zei dat ik me bij de smid moest gaan melden als ik armour nodig had. Helaas, die had niets voor me. In de stormcloak kant van het verhaal kreeg ik dat wel.
Heb de imp.vs stormcloak trouwens afgerond en me weer in m'n oude pakkie gehesen. Snel even wat dungeons clearen om wat shouts te leren. 3 shouts met lvl 39 is wat weinig.
je kuntZenTex schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:10:
[...]
Oja...
Was gepromoveerd naar Legate. Ik verwachtte toch eindelijk m'n officieren kloffie te gaan krijgen, vooral toen de generaal zei dat ik me bij de smid moest gaan melden als ik armour nodig had. Helaas, die had niets voor me. In de stormcloak kant van het verhaal kreeg ik dat wel.
Heb de imp.vs stormcloak trouwens afgerond en me weer in m'n oude pakkie gehesen. Snel even wat dungeons clearen om wat shouts te leren. 3 shouts met lvl 39 is wat weinig.
spoiler:
elke keer terug naar high hrothgar om de locatie van een nieuwe shout te halen. Heb er nu een kleine 15 gehad, best handig. Alleen is die kerel in HH elke keer zoek. Daar ben ik vaak nog het langst mee bezig...
M2M schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:34:
[...]
je kuntspoiler:elke keer terug naar high hrothgar om de locatie van een nieuwe shout te halen. Heb er nu een kleine 15 gehad, best handig. Alleen is die kerel in HH elke keer zoek. Daar ben ik vaak nog het langst mee bezig...
spoiler:
shout gebruiken in een stad en dan gewoon even verder gaan met iets anders, in notime komt een courier met een shout lokatie
trueM2M schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:58:
[...]
je bent gewoon veel te lief voor dit spelletje...
spoiler:wacht maar tot je de 4 mensen in je torture chamber moet gaan slaan om aan info te komen
Yep, dat weet ik. Had hiervoor echter geen tijd/zin in.M2M schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:34:
[...]
je kuntspoiler:elke keer terug naar high hrothgar om de locatie van een nieuwe shout te halen. Heb er nu een kleine 15 gehad, best handig. Alleen is die kerel in HH elke keer zoek. Daar ben ik vaak nog het langst mee bezig...
dan is mijn tip wat beter voor jou, kost geen tijd elke een keer shouten in de stad of dorp.ZenTex schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:14:
[...]
Yep, dat weet ik. Had hiervoor echter geen tijd/zin in.
Fijn. Ik vond het maar gedoe met die 4Gb enabler (vooral omdat je de shaders en dergelijke in een andere map moest gooien).luxzenburcht schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:03:
[...]
Additionally, a new update that supports 4-Gigabyte Tuning (Large Address Aware) is now available on Steam.
http://www.bethblog.com/2...-update-1-3-now-on-steam/
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ik gebruik een mod waarbij je het gewoon kunt uitspreken. Erg grappig voor mijn vrouw ook. Die ligt nonstop in een deuk als ik speel.Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:01:
[...]
Een mod zou handig zijn waarbij je gewoon snel 1, 2 of 3 keer achter elkaar op de Z moet drukken ipv inhouden.
In ieder geval, dat maakt het dus erg makkelijk te kiezen hoeveel van een shout ik wil gebruiken. Doe ik 'FUS' dan doet ie alleen fus, doe ik 'FUS RO' dan alleen fus ro. Naja, je snapt het wel.
Die kende ik ook al. Alleen had ik geen zin om de zoveelste dungeon te clearen voor een shout en hield me meer met quests en andere zaken bezig.ArgantosNL schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:29:
[...]
dan is mijn tip wat beter voor jou, kost geen tijd elke een keer shouten in de stad of dorp.
Vandaar dat ik m'n goede equipment weer aangetrokken heb om in record tempo die dungeons te doen voor de shout. Draugrs mollen word op den duur eentonig.
Heeft misschien iemand een tip voor mij? Zit een beetje vast en heb al veel geprobeerd al zeg ik het zelf
spoiler:
Ik ben bezig met quests van de Thieves Guild, specifiek de 'The Fishing Job'. Ik moet dus iets stelen van een persoon. Mijn pickpocket en sneak skills zijn vrij hoog, maar ik krijg het niet voor elkaar. Deze vrouw blijft altijd in een huis in Solitute. Ze gaat ook niet slapen of zo. Op elke mogelijke manier blijft ze me betrappen en de guards roepen. Nog enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
hoeveel kans je hebt om iets te stelen staat er bij. Even checken, F5 en net zolang proberen tot je het hebt. Of de phishing job cancellen en opnieuw activeren (krijg je een ander target).Maiskneuzer schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:41:
Heeft misschien iemand een tip voor mij? Zit een beetje vast en heb al veel geprobeerd al zeg ik het zelf![]()
spoiler:Ik ben bezig met quests van de Thieves Guild, specifiek de 'The Fishing Job'. Ik moet dus iets stelen van een persoon. Mijn pickpocket en sneak skills zijn vrij hoog, maar ik krijg het niet voor elkaar. Deze vrouw blijft altijd in een huis in Solitute. Ze gaat ook niet slapen of zo. Op elke mogelijke manier blijft ze me betrappen en de guards roepen. Nog enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Ik heb de main quest uitgespeeld:
spoiler: title
Beetje jammer dat je verder helemaal niks krijgt als je alduin verslaat, speciaal wapen, goud, dragon souls ofzo. Verder valt er ook weinig meer te doen als je thief/mage/assassin quest heb uitgespeeld? Behalve dan alle side quests en alle boeken lezen ofzo
en trouwens zijn er nog draken in skyrim als je de mainquest hebt voltooid?
[ Voor 7% gewijzigd door 10K op 21-12-2011 17:50 ]
"Above And Beyond The Call"
Hoe kan het dat: als ik sneaking van 3/4 naar 4/5 breng bij perks, dat ik geen % omhoog ga? hij blijft staan op: You are 35% harder to detect when sneaking.
10K schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:49:
spoiler: titleBeetje jammer dat je verder helemaal niks krijgt als je alduin verslaat, speciaal wapen, goud, dragon souls ofzo. Verder valt er ook weinig meer te doen als je thief/mage/assassin quest heb uitgespeeld? Behalve dan alle side quests en alle boeken lezen ofzo![]()
spoiler:
Je krijgt een dragon shout waarmee je tijdelijk een follower kan oproepen die met je meevechten. Draken blijven ook nog gewoon komen.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Het gaat echt wel omhoog hoor.LikeAKing schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:04:
Hoe kan het dat: als ik sneaking van 3/4 naar 4/5 breng bij perks, dat ik geen % omhoog ga? hij blijft staan op: You are 35% harder to detect when sneaking.
Dat komt waarschijnlijk omdat op bijvoorbeeld 3/5 er staat: Improve to 35% sneak bonus (of weet ik veel) en als je dan die perk gespendeerd hebt ben je van +30% naar +35% gegaan. Maar waarschijnlijk omdat je sneak skill niet hoog genoeg is voor 5/5 wat +40% sneak is, staat er niet "(Spend point) to improve to 40% sneak bonus, maar staat er gewoon dat je op dit moment +35% sneak bonus hebt.
Dus als je 3/5 hebt heb je +30% bonus, en improve je naar 35%
als je 4/5 hebt, heb je +35% bonus en kan je naar 40% upgraden, maar als je het sneak level nog niet hebt voor die volgende perk staat er niet al van, spendeer een perk punt om naar 40% te gaan
Snappie?
Ja ik vond de main quest ook zeer teleurstellend. FallOut 3 bijvoorbeeld had naar mijn gevoel een veel betere main quest, en was ook bevredigender toen ik hem uitgespeeld had. Zelfde met Oblivion. Dus jammer dat Bethesda niet zo'n goeie main quest gemaakt heeft. Maar goed ALLE andere delen van het spel zijn weer 100% beter.10K schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:49:
spoiler: titleBeetje jammer dat je verder helemaal niks krijgt als je alduin verslaat, speciaal wapen, goud, dragon souls ofzo. Verder valt er ook weinig meer te doen als je thief/mage/assassin quest heb uitgespeeld? Behalve dan alle side quests en alle boeken lezen ofzo![]()
Hmm, gewoon upgraden dus, pickpocket & sneak vond ik erg belangrijk voor een wood elf. Nu ga ik alles in archery nog spenderen, en zal ik de overige aan smithing spenderen?Nip schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:35:
[...]
Het gaat echt wel omhoog hoor.
Dat komt waarschijnlijk omdat op bijvoorbeeld 3/5 er staat: Improve to 35% sneak bonus (of weet ik veel) en als je dan die perk gespendeerd hebt ben je van +30% naar +35% gegaan. Maar waarschijnlijk omdat je sneak skill niet hoog genoeg is voor 5/5 wat +40% sneak is, staat er niet "(Spend point) to improve to 40% sneak bonus, maar staat er gewoon dat je op dit moment +35% sneak bonus hebt.
Dus als je 3/5 hebt heb je +30% bonus, en improve je naar 35%
als je 4/5 hebt, heb je +35% bonus en kan je naar 40% upgraden, maar als je het sneak level nog niet hebt voor die volgende perk staat er niet al van, spendeer een perk punt om naar 40% te gaan
Snappie?
edit: nog wat vraagies ;d
1. Hoe krijg ik die sterkste dagger, en hoe krijg ik die deadric bow?
2. Welke skill moet je levelen om zeg maar je wapens te improven, ik kan sommige wapens geen 2e keer improven, smithing toch?
[ Voor 10% gewijzigd door LikeAKing op 21-12-2011 18:52 ]
Bedenk wel dat het met supersneak en superboog en hoge smithing ERG saai wordt: alles gaat retesnel dood en de rewards zijn zo slecht dat je haast niet de moeite meer neemt om ze op te rapen. Mijn advies is: doe dat niet op normal difficulty. Speel het dan zonder alles uit te zoeken en vind het zelf uit tijdens het spelen.LikeAKing schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:49:
1. Hoe krijg ik die sterkste dagger, en hoe krijg ik die deadric bow?
2. Welke skill moet je levelen om zeg maar je wapens te improven, ik kan sommige wapens geen 2e keer improven, smithing toch?
Als je dat wel wilt: bezoek de wiki eens die in de TS staat. Daar zijn antwoorden op al je vragen.
LikeAKing is te lui om zelfs de handleiding te lezen dus ga er niet van uit dat hij de wiki wel bekijkt_H_G_ schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:52:
[...]
Als je dat wel wilt: bezoek de wiki eens die in de TS staat. Daar zijn antwoorden op al je vragen.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maakt toch niets uit, ik wil zo snel mogelijk uitgekeken zijn op deze game zodat ik doorkan naar de volgende dingen (evt andere games ook)._H_G_ schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:52:
[...]
Bedenk wel dat het met supersneak en superboog en hoge smithing ERG saai wordt: alles gaat retesnel dood en de rewards zijn zo slecht dat je haast niet de moeite meer neemt om ze op te rapen. Mijn advies is: doe dat niet op normal difficulty. Speel het dan zonder alles uit te zoeken en vind het zelf uit tijdens het spelen.
Maar waarom zou dat saai worden? Ik vind games als metal gear solid/assassins creed juist leuk, lekker sluiperig, niet gezien worden & alles insta killen toch
Ik snap niet waarom zoiets saai word, ik heb toch alle quests nog te doen toch? ik heb 55 archery, 65 sneaking en had nog steeds moeite met die missie van de weerwolf worden (silverhand boss killen) op "easy" difficulty. Ik heb 5 shots nodig om iemand van dicht bij dood te krijgen met een upgraded dwarven bow + dwarven arrows.
Maar stel dat je alle quests nog moet doen en je one-shot alles. 50 uur of whatnot one-shotten aan een stuk door. Dat gaat er gebeuren als je puur sneak/boog/smithing gaat en uitzoekt wat de beste dagger/boog is; al helemaal op easy. Lekker uitgezocht, opgehaald en dan je mooie quest line doen: "Oh, boss in één klap dood.. Oh, waardeloos wapen wat ie dropt.. Meh..". Volgende questline.. Nog simpeler. When does the fun start!LikeAKing schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:12:
Ik snap niet waarom zoiets saai word, ik heb toch alle quests nog te doen toch? ik heb 55 archery, 65 sneaking en had nog steeds moeite met die missie van de weerwolf worden (silverhand boss killen) op "easy" difficulty. Ik heb 5 shots nodig om iemand van dicht bij dood te krijgen met een upgraded dwarven bow + dwarven arrows.
TES/Fallout games kun je, imho, het beste spelen zoals je wil en enkel opzoeken als je echte problemen hebt. Je zou misschien eerder moeten weten wat je NIET moet doen, om het interessant te houden
Maar zoals IK ZEI: als je godmode wel wil, check de wiki. Verwacht in ieder geval geen game zoals MSG of AC.. In Skyrim gaan de NPCs gewoon lekker weer zitten, nadat hun beste maat er voor is gaan liggen met een pijl in een knie.
Wat als ik hem op expert zet dan, ik heb btw nog steeds moeite om een guard te killen. Headshot x3 sneak damage doet ,aar 33 tot 50% hp weg, bah, 1 handed ben ik niets, lvl 20 ofzo, dus ik moet alles hebben van mijn sneak attacks, als die mislukken (ja ik heb hem op easy staan) dan ben ik als nog zo dood._H_G_ schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:29:
[...]
Maar stel dat je alle quests nog moet doen en je one-shot alles. 50 uur of whatnot one-shotten aan een stuk door. Dat gaat er gebeuren als je puur sneak/boog/smithing gaat en uitzoekt wat de beste dagger/boog is; al helemaal op easy. Lekker uitgezocht, opgehaald en dan je mooie quest line doen: "Oh, boss in één klap dood.. Oh, waardeloos wapen wat ie dropt.. Meh..". Volgende questline.. Nog simpeler. When does the fun start!
TES/Fallout games kun je, imho, het beste spelen zoals je wil en enkel opzoeken als je echte problemen hebt. Je zou misschien eerder moeten weten wat je NIET moet doen, om het interessant te houden
Maar zoals IK ZEI: als je godmode wel wil, check de wiki. Verwacht in ieder geval geen game zoals MSG of AC.. In Skyrim gaan de NPCs gewoon lekker weer zitten, nadat hun beste maat er voor is gaan liggen met een pijl in een knie.
en wat jij nu zegt is dus: niet teveel sidequests doen.. of?
Ik geef het op
Of je zoekt alles op op de wiki, of je speelt het spel gewoon. difficulty setting is leuk, maar als je alles opzoekt/opvraagt is elke TES/Fallout game waardeloos imho.
Verwijderd
Ik speel op graphics medium en dat is prima maar ik zie de mensen soms niet van een grote afstand. Enig idee hoe ik dit verander?
Als je op Settings druk in de launcher kan je de grafische instellingen aanpassen.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ik heb iets soortgelijks gehad, moest van een vrouw een golden necklace jatten, kon alleen via pickpocket afaics en chance to pickpocket bleef 0%, welke perks, gear of potions ik ook probeerde.Maiskneuzer schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:41:
Heeft misschien iemand een tip voor mij? Zit een beetje vast en heb al veel geprobeerd al zeg ik het zelf![]()
spoiler:Ik ben bezig met quests van de Thieves Guild, specifiek de 'The Fishing Job'. Ik moet dus iets stelen van een persoon. Mijn pickpocket en sneak skills zijn vrij hoog, maar ik krijg het niet voor elkaar. Deze vrouw blijft altijd in een huis in Solitute. Ze gaat ook niet slapen of zo. Op elke mogelijke manier blijft ze me betrappen en de guards roepen. Nog enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Kon niet zo 123 een oplossing vinden met google dus heb deze job maar gecancelled en doe voortaan geen fishing jobs meer. Lijkt me een bug dus, maar heb nog niet met nieuwe patch geprobeerd.
Ik ben trouwens gewoon naar binnen gegaan, gewacht tot ze sliep (pas om 3 AM oid) en naar haar toe gesneaked, maar mocht niet baten.
Hier komt iets hips te staan
Erg vervelend zijn draken die niet landen of alleen landen op een dak aangezien ik alleen vecht met een war axe, Is hier nog iets handigs voor of moet ik er toch aan geloven om een pijl en boog te nemen voor erbij?
Heb volgens mij een bug betreffend silver ore. Als ik transmute gebruik krijg ik alleen gold ore. Als er 'silver ore added' in beeld komt, krijg ik die niet in mijn inventory, en is er ook geen iron ore verspilt. Als ik silver ore probeer te kopen geef ik wel geld uit, maar wordt het niet toegevoegd in mijn inventory. De enige manier is een silver ore vein, die krijg ik dan weer wél in mijn inventory. Vreemd..
Heb volgens mij een bug betreffend silver ore. Als ik transmute gebruik krijg ik alleen gold ore. Als er 'silver ore added' in beeld komt, krijg ik die niet in mijn inventory, en is er ook geen iron ore verspilt. Als ik silver ore probeer te kopen geef ik wel geld uit, maar wordt het niet toegevoegd in mijn inventory. De enige manier is een silver ore vein, die krijg ik dan weer wél in mijn inventory. Vreemd..
Gewoon een keer raken met je boog, dan is ie in ieder geval boos op je en vliegt hij niet wegHacula schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:48:
Erg vervelend zijn draken die niet landen of alleen landen op een dak aangezien ik alleen vecht met een war axe, Is hier nog iets handigs voor of moet ik er toch aan geloven om een pijl en boog te nemen voor erbij?
spoiler: Vraagje over Markath/Dibella beeldje
Heb net voor een quest het Dibella statue gejat en toen de priestessen zeiden dat ik het goed kon maken, koos ik "I'm not your errand boy" - natuurlijk, ben pvd de master van de Thieves Guild, wat denken ze nou??? Echter, nu ben ik zwaar wanted in Markath en kan ik me dus niet meer normaal vertonen (heb ook zo'n 8 guards af moeten maken om weg te komen dus nog meer bounty
). Ik kon dat niet meer fixen door geld te betalen, en als ik kies voor jail mag dat ook niet ("You'll never leave the mines" oid en de enige keuze is daarna weer "what's the problem" waarna het verhaal opnieuw begint). De enige keuze die ik dus heb die daadwerkelijk iets doet is "I'd rather die" en moet mezelf naar buiten matten. Is dat op een of andere manier nog te fixen of kan ik me daar alleen nog maar al vechtend vertonen? 
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Njah heb wel eens 40 pijlen misgeschoten op zo'n draak. Nu schiet ik er wat pijlen op en als ik dan nog geen agro heb dan is het de groetjes ik kom vast wel weer een andere draak tegen.
Ik ben nu lvl 48 er was een lange periode dat ik inelkaar gemept werd door boze mannen met grote hamers, maar die is nu wel voorbij. Ben nog niet begonnen met de main quest (waar je die lange trap voor op moet).
Ben gestopt met de thief guild quest, ik wil niet het risico lopen dat ik de skeleton key kwijtraak.
Ben gestopt met de mage quest omdat dat labyrinth veels te ver lopen is
Companion quest ben ik mee gestopt omdat ik geen weerwolf wil worden
Brotherhood quest ben ik ook maar meeopgehouden die had ik al gedaan in mijn eerste halve playthrough en de missies en rewards waren meh
Bards ben ik iets mee begonnen maar zit eigenlijk niet te wachten op liedjes spelen voor een paar septims
Magie ben ik nog niet echt van overtuigd. Kan nergens sterkere spells maken of je casting speed increasen dat ik kan vinden. Het zijn allemaal vaste damage dingen die je enkel erg mana cheap kan maken met items en skills.
Ik ben nu lvl 48 er was een lange periode dat ik inelkaar gemept werd door boze mannen met grote hamers, maar die is nu wel voorbij. Ben nog niet begonnen met de main quest (waar je die lange trap voor op moet).
Ben gestopt met de thief guild quest, ik wil niet het risico lopen dat ik de skeleton key kwijtraak.
Ben gestopt met de mage quest omdat dat labyrinth veels te ver lopen is
Brotherhood quest ben ik ook maar meeopgehouden die had ik al gedaan in mijn eerste halve playthrough en de missies en rewards waren meh
Bards ben ik iets mee begonnen maar zit eigenlijk niet te wachten op liedjes spelen voor een paar septims
Magie ben ik nog niet echt van overtuigd. Kan nergens sterkere spells maken of je casting speed increasen dat ik kan vinden. Het zijn allemaal vaste damage dingen die je enkel erg mana cheap kan maken met items en skills.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 00:30 ]
spoiler: Vraagje over Markath/Dibella beeldje
spoiler: Oplossing:
Dit komt waarschijnlijk door een bug in de quest 'No One Escapes Cidhna Mine'.
Je kunt dit oplossen via console command 'paycrimegold'. Wel ervoor zorgen dat een guard je aanhoudt en je hem selecteert. Hierna valt hij je nog wel aan maar dan gewoon even je weapon equippen en weer sheathen.
Je kunt dit oplossen via console command 'paycrimegold'. Wel ervoor zorgen dat een guard je aanhoudt en je hem selecteert. Hierna valt hij je nog wel aan maar dan gewoon even je weapon equippen en weer sheathen.
Hacula schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:48:
spoiler:
Dragonrend!
Learn something new every day.
Kom ik gister bij die wordwall op Shearpoint. Met je lvl 25 Destro mage moet je daar echt niet zijn. Dien Krosis is niet te doen.
Ik speel op Expert, zonder henchies. En ben ook niet vanplan dat aan te passen. Flame atronach's maken, is ook niet verstandig, want die keren gewoon tegen je.
Ik ga eerst meer eens opzoek naar een deftige fire-resist armor setje en ga hem vol spammen met drain magika arrows etc.
Ik speel op Expert, zonder henchies. En ben ook niet vanplan dat aan te passen. Flame atronach's maken, is ook niet verstandig, want die keren gewoon tegen je.
Ik ga eerst meer eens opzoek naar een deftige fire-resist armor setje en ga hem vol spammen met drain magika arrows etc.
[ Voor 52% gewijzigd door D-rez op 22-12-2011 09:36 ]
Ow, ik heb die gast op level 15 verslagen. Weliswaar geen destro mage (sneaky archer) maar was wel te doen hoor!D-rez schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:33:
Kom ik gister bij die wordwall op Shearpoint. Met je lvl 25 Destro mage moet je daar echt niet zijn. Dien Krosis is niet te doen.
bl44t
Die heb ik eergister gedaan. Viel eerst die draak aan en toen dacht ik dekking te gaan zoeken bij de wordwall... niet zo slim, want die Krosis kwam tevoorschijn. Daarna eerst die draak pullen en dan is het makkelijk te doen. Als archer achter een steen staan xD
Ik snap werkelijk niet waarom mensen die skeleton key zo graag willen houden, je kunt ook gewoon zoveel mogelijk locks picken om je skill te boosten. Zo moeilijk is dat lock picken nu ook weer niet... ik heb die quest gewoon af gemaakt en nooit moeite gehad om locks te openen kheb nu een lockpicking skill van 65 ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:20:
En weerwolf worden heeft alleen maar voordelen, nooit meer ziek worden... vooral vampirism is anders een gezeik. Daarnaast kun je de quest gewoon uitspelen want op het einde heb je de mogelijkheid om het weerwolf gebeuren ongedaan te maken.
voor de rest gebruik je veel slechte excuses
idd. Ik vind lock picking ook niet bijster moeilijk. Master locks, wil ik nog wel eens maximaal 5-10 lockpicks aan verliezen. Maar ik heb dan ook helemaal geen perks in lockpicking gestoken.
Als Sneaky Archer kun je alles aan. Gewoon een schot lossen en daarna wachten totdat je weer hidden bent. Dit blijven herhalen, en alles gaat extreem snel dood. Gisteren weer even m'n armor sterker gemaakt met smithing. Zonder misbruik te maken van echantment/alchemy loop om sterkere smithing gear te maken heb ik nu al 700+ armorYaaD schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:37:
[...]
Ow, ik heb die gast op level 15 verslagen. Weliswaar geen destro mage (sneaky archer) maar was wel te doen hoor!
Die Frost Trolls die in het begin onoverwinnelijk leken te zijn steek ik nu met 1 stab neer van m'n zwaard... met m'n boog 1hit ik 'm. Denk dat ik nu wel sterk genoeg ben voor een mooie dragon mask run
Op level 15 ben je echt niet zo onoverwinnelijk als je denkt. Sneak damage is ongeveer 2, dus niet bijster hoog.XyritZz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:57:
[...]
Als Sneaky Archer kun je alles aan. Gewoon een schot lossen en daarna wachten totdat je weer hidden bent. Dit blijven herhalen, en alles gaat extreem snel dood. Gisteren weer even m'n armor sterker gemaakt met smithing. Zonder misbruik te maken van echantment/alchemy loop om sterkere smithing gear te maken heb ik nu al 700+ armor.
Die Frost Trolls die in het begin onoverwinnelijk leken te zijn steek ik nu met 1 stab neer van m'n zwaard... met m'n boog 1hit ik 'm. Denk dat ik nu wel sterk genoeg ben voor een mooie dragon mask run
Ik geloof dat ik archery nu op 43 heb en sneak op 38. Dus volgens mij valt dat nog wel mee
bl44t
In principe is het enige verschil per lock hoe snel je pick breekt. De precisie ligt wat hoger, maar na max 3 porretjes (1 rechts, 1 links en 1 midden) weet je waar je moet zoeken en daarna is het gewoon verfijnen. Bij mij voor elk slot ook maar max 10 picks nodig, en die dingen liggen vrijwel overal en kosten niks...D-rez schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:56:
idd. Ik vind lock picking ook niet bijster moeilijk. Master locks, wil ik nog wel eens maximaal 5-10 lockpicks aan verliezen. Maar ik heb dan ook helemaal geen perks in lockpicking gestoken.
Sneak perk kopen voor boog; 3x sneak damage. Anders heb je er niks aan inderdaad.YaaD schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:04:
[...]
Op level 15 ben je echt niet zo onoverwinnelijk als je denkt. Sneak damage is ongeveer 2, dus niet bijster hoog.
Ik geloof dat ik archery nu op 43 heb en sneak op 38. Dus volgens mij valt dat nog wel mee
[ Voor 25% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 22-12-2011 10:06 ]
Ik had de thieves guild een tijdje erug al uitgespeeld, en ben gister terug gegaan om even wat van die losse missies te spelen van Vex en Delvin, leuk dat je op die manier het imago van de thieves guild weer kunt opkrikken en er zelfs meer mensen in de hideout gaan rondhangen 
Nu staat er in de cistern zo'n kast met gestolen quest items (achter het bureau)... vul ik die aan met items van die random vex/delvin quests of moet ik daar speciale quests voor doen?
Wat wel achterlijk is en vrij irritant is dat er nog zo'n gast in de hideout rondloopt die zoiets zegt "ow it's you again, you have caused enough trouble already" (oid) en dat terwijl ik guild master ben
Nu staat er in de cistern zo'n kast met gestolen quest items (achter het bureau)... vul ik die aan met items van die random vex/delvin quests of moet ik daar speciale quests voor doen?
Wat wel achterlijk is en vrij irritant is dat er nog zo'n gast in de hideout rondloopt die zoiets zegt "ow it's you again, you have caused enough trouble already" (oid) en dat terwijl ik guild master ben
Die kast wordt volgens mij op 2 manieren gevuld:Chaoss schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:20:
Ik had de thieves guild een tijdje erug al uitgespeeld, en ben gister terug gegaan om even wat van die losse missies te spelen van Vex en Delvin, leuk dat je op die manier het imago van de thieves guild weer kunt opkrikken en er zelfs meer mensen in de hideout gaan rondhangen
1. Special items meenemen tijdens officiële thieves guild missies (dus niet die vex/delvin jobs). Denk hierbij aan een beeldje van een bijenkoningin tijdens de eerste missie. Speciale items kunnen verkocht worden aan Delvin.
2. Door steden onder je controle te krijgen d.m.v. special jobs. Elke keer als ik er een stad bij had kwam er ook weer een beeldje oid bij te staan.
Teksten zijn soms inderdaad irritant, bij de Companions ben ik Harbinger... gaat iemand rustig uitleggen dat hij niet snapt waarom ze mij die Guild in hebben gelaten... Ben ik Dark Brotherhood member, gaat iemand in de Cistern me uitleggen dat het niet goed voor z'n gezondheid zou zijn als de Brotherhood hem weet te vinden en ik kan er nog geeneens een leuk antwoord op geven als "If i were you, i'd start running"
[ Voor 14% gewijzigd door XyritZz op 22-12-2011 10:33 ]
Hmm dat beeldje van de Bijenkoningin heb ik dan gemist...XyritZz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:28:
[...]
Die kast wordt volgens mij op 2 manieren gevuld:
1. Special items meenemen tijdens officiële thieves guild missies (dus niet die vex/delvin jobs). Denk hierbij aan een beeldje van een bijenkoningin tijdens de eerste missie. Speciale items kunnen verkocht worden aan Delvin.
2. Door steden onder je controle te krijgen d.m.v. special jobs. Elke keer als ik er een stad bij had kwam er ook weer een beeldje oid bij te staan.
Teksten zijn soms inderdaad irritant, bij de Companions ben ik Harbinger... gaat iemand rustig uitleggen dat hij niet snapt waarom ze mij die Guild in hebben gelaten... Ben ik Dark Brotherhood member, gaat iemand in de Cistern me uitleggen dat het niet goed voor z'n gezondheid zou zijn als de Brotherhood hem weet te vinden en ik kan er nog geeneens een leuk antwoord op geven als "If i were you, i'd start running"
Nouhja ik blijf nog maar even doorgaan met die vex/delvin quests doorgaan, kheb de speciale missie in Whiterun al gedaan dus nu nog ff respect in de andere steden "verdienen"
Verwijderd
In de launcher naar de Advanced grafische settings en daar de Distance hoger zetten (staat gras tussen, items etc. volgens mij is het object of actor fade.)Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:30:
Ik speel op graphics medium en dat is prima maar ik zie de mensen soms niet van een grote afstand. Enig idee hoe ik dit verander?
Er is er 1 in elke missie van de Thieves Guild.Chaoss schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:10:
[...]
Hmm dat beeldje van de Bijenkoningin heb ik dan gemist..., kheb er zo'n groot oog staan, een modelschip een grote gouden kandelaar. en een gouden beker.
Nouhja ik blijf nog maar even doorgaan met die vex/delvin quests doorgaan, kheb de speciale missie in Whiterun al gedaan dus nu nog ff respect in de andere steden "verdienen"
Honingbrew decanter,
Queen Bee statue,
Shipping Map (o.i.d.)
Dwemer Puzzle Cube
Model Ship (heb er 2 staan in de kast, waarschijnlijk ook 1 voor influence in Solitude).
Grey Fox statue
Left Eye of the Falmer.
Persoonlijk loop ik alleen tegen een bug aan waardoor ik de Left Eye niet kan verkopen aan Delvin. Enige item dat nog ontbreekt uit de kast
Edit: Ik had er ook 1 gemist, en je kunt later nog gewoon terug gaan om die alsnog op te halen! Op sommig eplatforms zijn bugs gemeld dat je geen items meer in kunt leveren als je ze niet in exact de juiste volgorde aan Delvin verkoopt, hier heb ik geen last van gehad maar wel verstandig om even te saven voordat je spul verkoopt
[ Voor 14% gewijzigd door XyritZz op 22-12-2011 11:18 ]
Verwijderd
Niet op Expert/Master LocksNoUseWhatsoever schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:04:
[...]
In principe is het enige verschil per lock hoe snel je pick breekt. De precisie ligt wat hoger, maar na max 3 porretjes (1 rechts, 1 links en 1 midden) weet je waar je moet zoeken en daarna is het gewoon verfijnen.
Ik zou de difficulty eens uppen. Zelfs met een Daedric Bow one-hit ik trolls niet (zonder sneak)XyritZz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:57:
[...]
Als Sneaky Archer kun je alles aan. Gewoon een schot lossen en daarna wachten totdat je weer hidden bent. Dit blijven herhalen, en alles gaat extreem snel dood. Gisteren weer even m'n armor sterker gemaakt met smithing. Zonder misbruik te maken van echantment/alchemy loop om sterkere smithing gear te maken heb ik nu al 700+ armor.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 11:17 ]
Ben nu net Weerwolf en zit te twijfelen om het te houden. Het is verrekte makkelijk tegen vampiers en had er zeer veel profijt van met de battle tegen de Stormcloaks, echter ik begin de Rested bonus wel te missen en zwaar irritant dat ik niet bij loot kan en dus vaak terug moet om wat mooie loot mee te nemen.
Hoe zit het trouwens met magische wapens? Silver swords zijn killer, maar de rest ben je dan ook meer vatbaar voor magische wapens?
Hoe zit het trouwens met magische wapens? Silver swords zijn killer, maar de rest ben je dan ook meer vatbaar voor magische wapens?
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
Ik had dat op m'n eerste char ook, had er eigenlijk niet zoveel last van omdat ik niet wist dat die well-rested bonus er was. en als je gewoon even wacht verander je weer terug (als je loot mee wilt nemen)Blonde Tux schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:20:
Ben nu net Weerwolf en zit te twijfelen om het te houden. Het is verrekte makkelijk tegen vampiers en had er zeer veel profijt van met de battle tegen de Stormcloaks, echter ik begin de Rested bonus wel te missen en zwaar irritant dat ik niet bij loot kan en dus vaak terug moet om wat mooie loot mee te nemen.
Verder heb ik niet echt wat gemerkt of silver meer damage deed, magic ook niet volgens mij...
One-hit is met 3x sneak bonus. Zonder enchants op m'n armor om Archery Skills te boosten.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:15:
[...]
Niet op Expert/Master Locks
[...]
Ik zou de difficulty eens uppen. Zelfs met een Daedric Bow one-hit ik trolls niet (zonder sneak)
Verwijderd
Ik moet nog steeds 2 sneaks om een Draugr Deathlord te killen met Daedric en 200% Bow damage EnchantsXyritZz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:40:
[...]
One-hit is met 3x sneak bonus. Zonder enchants op m'n armor om Archery Skills te boosten.
Maar waren dit items die je moest stelen om de quests te doen (t'is voor mij alweer een tijdje geleden) of kon je deze dingen optioneel stelen? wan tik heb alle mainquests van de thieves guild al gedaaan (ben al guild master).XyritZz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:15:
[...]
Er is er 1 in elke missie van de Thieves Guild.
Honingbrew decanter,
Queen Bee statue,
Shipping Map (o.i.d.)
Dwemer Puzzle Cube
Model Ship (heb er 2 staan in de kast, waarschijnlijk ook 1 voor influence in Solitude).
Grey Fox statue
Left Eye of the Falmer.
Edit: Ik had er ook 1 gemist, en je kunt later nog gewoon terug gaan om die alsnog op te halen! Op sommig eplatforms zijn bugs gemeld dat je geen items meer in kunt leveren als je ze niet in exact de juiste volgorde aan Delvin verkoopt, hier heb ik geen last van gehad maar wel verstandig om even te saven voordat je spul verkoopt.
Die "Left Eye of the Falmer" en Modelship waren volens mij iig wel items die je moest stelen maar de rest akn ik me niets van herinneren.
Als ik enemies niet kan 1 shotten, dan plaats ik m'n eerste shot van afstand en loop daarna een stuk terug om me te verstoppen. Zodra ik weer hidden ben herhaal ik dat.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:54:
[...]
Ik moet nog steeds 2 sneaks om een Draugr Deathlord te killen met Daedric en 200% Bow damage Enchantskrijg altijd een Fus Ro Dah in m'n bakkes als ze het eerste schot overleven.
Met bovenstaande tactiek is zelfs een Dragon Priest zo neer, en het meenemen van followers maakt bovenstaande alleen maar moeilijker omdat ze je sneak verpesten.
Volgens mij zijn op Left Eye of the Falmer na alle Larceny targets optioneel.Chaoss schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:10:
[...]
Maar waren dit items die je moest stelen om de quests te doen (t'is voor mij alweer een tijdje geleden) of kon je deze dingen optioneel stelen? wan tik heb alle mainquests van de thieves guild al gedaaan (ben al guild master).
Die "Left Eye of the Falmer" en Modelship waren volens mij iig wel items die je moest stelen maar de rest akn ik me niets van herinneren.
Verwijderd
Njah ik heb het helemaal gehad met dat lockpicken. Tis niet moeilijk maar vervelend, plus ook niet de moeite. Dus ik houd mijn key mooi, ongeinspireerd forceren totdat ie open is. Plus als je de thieves guild uitspeelt krijg je volgens mij inbreek locaties? Ik enchant wel een daggertje met banish en iets anders.Chaoss schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:46:
[...]
Ik snap werkelijk niet waarom mensen die skeleton key zo graag willen houden, je kunt ook gewoon zoveel mogelijk locks picken om je skill te boosten. Zo moeilijk is dat lock picken nu ook weer niet... ik heb die quest gewoon af gemaakt en nooit moeite gehad om locks te openen kheb nu een lockpicking skill van 65 ofzo.
En weerwolf worden heeft alleen maar voordelen, nooit meer ziek worden... vooral vampirism is anders een gezeik. Daarnaast kun je de quest gewoon uitspelen want op het einde heb je de mogelijkheid om het weerwolf gebeuren ongedaan te maken.
voor de rest gebruik je veel slechte excuses
Dat weerwolf gedoe is een stukje roleplaying denk ik. Vind het jammer dat je per se een weerwolf moet worden om verder te kunnen met de quests. Of dat ik silverhand dood moet maken. Terwijl er vast een tragisch verhaal zit achter elke silverhand.
Nightingale zat ik eigenlijk ook niet te trappelen om te worden, beetje mijn afterlife opgeven voor een lullige armor en zwaardje die ik toch niet gebruikte om mercer neer te halen.
Nu maar verder met de silverhand quest line zodat ik weer van het weerwolf zijn af ben. Ik kan de uitknop niet vinden van weerwolf(behalve timeskip), je kunt je menu's niet vinden, je bent squishier en doet minder schade. Wat wel goed is, is dat je sneller kunt lopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 12:27 ]
Volgens mij die zeer handige ketting (tenminste, imho een stuk handiger dan die sleutel).Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:13:
[...]
Njah ik heb het helemaal gehad met dat lockpicken. Tis niet moeilijk maar vervelend, plus ook niet de moeite. Dus ik houd mijn key mooi, ongeinspireerd forceren totdat ie open is. Plus als je de thieves guild uitspeelt krijg je volgens mij inbreek locaties? Ik enchant wel een daggertje met banish en iets anders.
Dude, je verhaal zit vol met spoilers
Klaar voor de steroorlogen?
Thanks! Werkt dat ook als ik al in een conversatie zit? Ze komen direct naar me toe nl. vraag me af of ik wel tijd heb om dat snel te tikkenSpArCz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:36:
[...]
spoiler: Oplossing:Dit komt waarschijnlijk door een bug in de quest 'No One Escapes Cidhna Mine'.
Wat ik raar vond is dat ik de left en right eye had, maar kon er maar een inleveren. De andere wel voor een leuk bedrag verkopen maar... toch raar niet?XyritZz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:15:
[...]
Er is er 1 in elke missie van de Thieves Guild.
Honingbrew decanter,
Queen Bee statue,
Shipping Map (o.i.d.)
Dwemer Puzzle Cube
Grey Fox statue
Left Eye of the Falmer.
Persoonlijk loop ik alleen tegen een bug aan waardoor ik de Left Eye niet kan verkopen aan Delvin. Enige item dat nog ontbreekt uit de kast. Misschien kan het pas na het inleveren van de Skeleton Key, dus dat ga ik vanavond of anders van 't weekend maar eens doen.
Edit: Ik had er ook 1 gemist, en je kunt later nog gewoon terug gaan om die alsnog op te halen! Op sommig eplatforms zijn bugs gemeld dat je geen items meer in kunt leveren als je ze niet in exact de juiste volgorde aan Delvin verkoopt, hier heb ik geen last van gehad maar wel verstandig om even te saven voordat je spul verkoopt.
Heb het zelf ook dat ik geen items meer aan hem in kan leveren, enige dat hij zegt is "Got more important things to do kid" oid. Hoezo ik ben je leider noob je maakt maar tijd!!!!
Heb die qline afgerond maar volgens mij geen ketting gekregen?_H_G_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:31:
[...]
Volgens mij die zeer handige ketting (tenminste, imho een stuk handiger dan die sleutel).
[ Voor 6% gewijzigd door porn* op 22-12-2011 13:13 ]
Bnet pindle#2913
Verwijderd
lol hoe je je niet moet gedragen op een begravenis. Ik denk wat een drukte en wat een mooie openlucht locatie. Kan ik eindelijk eens die storm shout gebruiken. Dearly beloved we are gathered here today ZZZAP
De right eye of the falmer die heb ik aan delvin verkocht en vervolgens weer meegenomen uit de kast. Dat spul komt vast beter tot zijn recht in mijn toekomstige abode.
De right eye of the falmer die heb ik aan delvin verkocht en vervolgens weer meegenomen uit de kast. Dat spul komt vast beter tot zijn recht in mijn toekomstige abode.
Helemaal tot het einde afgerond?porn* schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:58:
Heb die qline afgerond maar volgens mij geen ketting gekregen?
spoiler:
inclusief officieel guildmaster worden? Of het waard is, is een andere vraag: het is nogal een gedoe (5x4 guild missies doen), maar de ketting en 4000 gold + illegal goods vendor per stad vind ik wel prettig.
Oh zo! Moet nog wel 1 stad volgens mij ja zal ik dus eerst ff afmaken, ben na 3 steden een beetje gesidetracked_H_G_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:05:
[...]
Helemaal tot het einde afgerond?
spoiler:inclusief officieel guildmaster worden? Of het waard is, is een andere vraag: het is nogal een gedoe (5x4 guild missies doen), maar de ketting en 4000 gold + illegal goods vendor per stad vind ik wel prettig.
Lichaam wegblazen lijkt me nog ongepasterVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:45:
lol hoe je je niet moet gedragen op een begravenis. Ik denk wat een drukte en wat een mooie openlucht locatie. Kan ik eindelijk eens die storm shout gebruiken. Dearly beloved we are gathered here today ZZZAP
Bnet pindle#2913
Als je de thieves guild "echt" wilt afronden moet je 125 van die vex/delvin quests doen dan krijg je bij die trophykast ook nog een safe met verschillende lockpicking en sneaking potions
125? Jezus...
Het meest irritante aan die thieves guild quests vind ik nog wel dat je 3 minuten moet rennen voordat je ze kunt krijgen. Eerst de kelder in, en vervolgens door nog een deur. Hadden ze die hele tent niet in 1 kunnen trekken?
Het meest irritante aan die thieves guild quests vind ik nog wel dat je 3 minuten moet rennen voordat je ze kunt krijgen. Eerst de kelder in, en vervolgens door nog een deur. Hadden ze die hele tent niet in 1 kunnen trekken?
Kun je die unusual gems alleen bij Vex inruilen btw?
Het lopen naar Vex / Devlin is inderdaad het meest tijdsrovende aan deze quests... Veel van de pickpocket / inbraak missies zijn echt binnen 10 seconden gedaan.M2M schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:24:
125? Jezus...
En hoe vaak ik perongeluk de ratways in ben gelopen is ook echt niet grappig meer. Net als dat je moet wachten tot het graf weer dicht is voordat je deze weer kunt openen als je in riften zelf moet zijn.
psst.. Riften missies kun je overslaan heb je niks aan voor het opbouwen van de thieves guilddjunicron schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:28:
[...]
Het lopen naar Vex / Devlin is inderdaad het meest tijdsrovende aan deze quests... Veel van de pickpocket / inbraak missies zijn echt binnen 10 seconden gedaan.
En hoe vaak ik perongeluk de ratways in ben gelopen is ook echt niet grappig meer. Net als dat je moet wachten tot het graf weer dicht is voordat je deze weer kunt openen als je in riften zelf moet zijn.
Nee toch? 5 quests per stad om de "master quest" te unlocken is toch voor 4 steden (Windhelm, Markath, Whiterun en Solitude) 20 quests? Dan nog 4 master quests en je bent erChaoss schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:22:
Als je de thieves guild ëcht" wilt afronden moet je 125 van die vex/delvin quests doen dan krijg je bij die trophykast ook nog een safe met verschillende lockpicking en sneaking potions
Maja als je idd steden al unlocked hebt en er nog meer gaat doen tja dan loopt het snel op. Gewoon ditchen die hap!
Welke unusual gems bedoel je?De_Bastaard schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:26:
[ Voor 14% gewijzigd door porn* op 22-12-2011 16:41 ]
Bnet pindle#2913
[ Voor 66% gewijzigd door pieterdebie op 22-12-2011 17:27 ]
Volgens mij wel. Zodra je de Unusual Gem aan Vex laat zien vertelt ze je namelijk wat het voorwerp eigenlijk is en krijg je van haar de quest om de rest te vinden. In totaal zijn er dus 24.De_Bastaard schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:26:
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Verwijderd
fast travel riften terwijl dat ding dicht gaat.djunicron schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:28:
[...]
Het lopen naar Vex / Devlin is inderdaad het meest tijdsrovende aan deze quests... Veel van de pickpocket / inbraak missies zijn echt binnen 10 seconden gedaan.
Maar dan moet ik eerst weer verder met de main quest
Niemand iets voor het silver ore verhaal?
Is er geen nederlands mod community, met ene eigen site en mods verzamelplaats ?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Voor zover ik weet niet.Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:58:
Is er geen nederlands mod community, met ene eigen site en mods verzamelplaats ?
Gat in de markt, mijn lidmaatschap hebben ze alvast
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Gadverdamme waarom zou je zoiets willen? Ik was ooit een avonturier net als jij, maar toen kreeg ik een pijl in mijn knie.Madrox schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:58:
Kijk naar de lucht reiziger.
Sommige noemen dit troep, maar ik noem ze schatten.
Hmm. NL voice mod. Doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 20:26 ]
Is er na alle main quest lines doorlopen te hebben nog wat anders te doen dan hier en daar een bounty quest? Ik zit nu een beetje doelloos rond te dwalen. Er zijn nog wel caves die ik niet bezocht heb, maar echt veel verhaal zit er niet meer in eigenlijk. En dat binnen 110 uur, Ik heb ook niet eens bewust op de story lines gespeeld, en van alles tussen door gedaan, maar na het voltooien van alle storylines val ik ineens in een leegte.
Mainquest:
Ben net level 49,5
Mainquest:
spoiler:
Heb zelfs Paarthurnax maar dood gemaakt in de hoop dat de Blades nog wat meer te bieden had, maar meer als af en toe een draak zit er ook niet in.
Ben net level 49,5
Verwijderd
Dat is normaal toch? Anders had je niet alle main storylines uitgespeeld als er nog een main quest over was.Bulls schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:26:
Is er na alle main quest lines doorlopen te hebben nog wat anders te doen dan hier en daar een bounty quest? Ik zit nu een beetje doelloos rond te dwalen. Er zijn nog wel caves die ik niet bezocht heb, maar echt veel verhaal zit er niet meer in eigenlijk. En dat binnen 110 uur, Ik heb ook niet eens bewust op de story lines gespeeld, en van alles tussen door gedaan, maar na het voltooien van alle storylines val ik ineens in een leegte.
Mainquest:
spoiler:Heb zelfs Paarthurnax maar dood gemaakt in de hoop dat de Blades nog wat meer te bieden had, maar meer als af en toe een draak zit er ook niet in.
Ben net level 49,5
Trouwens is er eigenlijk een arena?
Handen thuis, sluip dief!Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:24:
[...]
Gadverdamme waarom zou je zoiets willen? Ik was ooit een avonturier net als jij, maar toen kreeg ik een pijl in mijn knie.
Kijk naar de lucht reiziger.
Sommige noemen dit troep, maar ik noem ze schatten.
Hmm. NL voice mod. Doen
Hij is een echte noorderling, hij zal wel bijdraaien.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.