• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:56:
Ja ressen met de console... da's nog harder cheaten dan gewoon even een vorige save pakken :P
In de meeste gevallen wel ja. Echter soms kan het misschien wel handig zijn als zo'n draak besluit een NPC dood te maken die niet essentieel is voor een main quest maar wel nuttig is voor side quests. Bij mij tot nu toe enkel bij Sven gebeurt en die quest al afgerond. Maar kan me voorstellen dat het soms kan gebeuren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Voor mij word het twee weken even geen Skyrim... Voeding is opgeblazen en nu totaal geen geld om me voeding te vervangen. Dra-ma-tisch... :(

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:14
hoe krijg je dat voor elkaar?

ik speel zelf trouwens des/res mage en moet zeggen dat de apprentice level spells wel een stuk sterker zijn

[ Voor 65% gewijzigd door ocwil op 17-11-2011 09:04 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:02:
Voor mij word het twee weken even geen Skyrim... Voeding is opgeblazen en nu totaal geen geld om me voeding te vervangen. Dra-ma-tisch... :(
Geen 50euro op overschot voor een voeding..? :o
Of iemand waar je het uit de pc kunt gaan stelen..?

Just press ctrl and put a pot on his head..
Over die Sven... Ik heb die hele gozer nog nooit als kompaan meegehad, bij welke quest gebeurt dat?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:49

Vis

SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:04:
Over die Sven... Ik heb die hele gozer nog nooit als kompaan meegehad, bij welke quest gebeurt dat?
Al direct aan het begin van de main quest? Als je in Riverwood aankomt...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Gwildor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:44:
[...]

Er zijn wel meer honden in het spel dan Barbas. Ook in het wild. Laatst kwam ik er een tegen in de bergen ten westen van Winterhold, en die heette inderdaad gewoon "Dog".
Er is ook een hond die heet Meeko, die kan je als companion hebben.Hij zit in Meeko's shack in de buurt van Dragon Bridge.
Vis schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:05:
[...]
Al direct aan het begin van de main quest? Als je in Riverwood aankomt...
Ah... nou ik ben de main quest een beeeeetje apart gestart... Ik ben eerst in die crypt geweest met dat Golden Claw-verhaal en daarna pas in Riverwood, misschien heeft dat het verhaal Sven wat in de war gegooid?

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:50:
Lydia kan wel dood op adept, gebeurt alleen niet snel. Over het algemeen zal ze op een gegeven moment inderdaad op d'r knieën vallen en even nodig hebben om te herstellen, maar als je haar dan raakt met een vuurbal ofzo is het echt definitief met haar gedaan. Op adept stoppen vijanden wel met haar te slaan dus als ze doodgaat is dat OF splash damage die een vijand op jou doet en haar dus ook nog raakt, OF friendly fire.
Bij mij is ze dood gegaan door een reus. 1 klap en ze vloog voor me neus weg :p Heb haar daarna nooit meer weer gezien :'(

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:04:
Ja in het begin, moet je van zo'n kerel een vals briefje geven aan zijn liefde die dan geschreven zou zijn door zijn concurrent. Beetje saai verhaal. Uiteindelijk kan hij wel met je mee. Zelf niet gedaan, flikker op pussy.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ocwil
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:08:
[...]

Bij mij is ze dood gegaan door een reus. 1 klap en ze vloog voor me neus weg :p Heb haar daarna nooit meer weer gezien :'(
die reusen die hitten hard! opzich wel grappig

[ Voor 3% gewijzigd door ocwil op 17-11-2011 09:11 ]

Verwijderd

ocwil schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:11:
[...]

die reusen die hitten hard! opzich wel grappig
Ze sloegen iig een home run :p Ook het lijk heb ik niet meer gezien :P

• Skamiplan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 11:19
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:12:
[...]

Ze sloegen iig een home run :p Ook het lijk heb ik niet meer gezien :P
Bij mij lag ze een paar honderd meter verderop en na een minuutje of 2 liep ze gewoon weer achter me aan >.>
'k Weet niet of het al langs is gekomen maar je kunt Lydia (en ongetwijfeld andere slaafjes) oneindig veel laten meenemen. Je moet het alleen niet aan haar geven via het trade scherm, maar je moet aangeven "I need you to do something" en dan aanwijzen wat ze van de grond moet oppakken. Op deze manier raakt ze nooit overencumbered!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:49:
[...]
Gelijk heb je hoor :)

Voor de volledigheid, de belangrijkste wiki's (voor zover ik weet):
UESP
Wikia
IGN Wiki
UESP is wel fucking traag...
Kimo schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:36:
De game is ongeveer overal uitverkocht. Er schijnen problemen te zijn met de toelevering.
Na 3 mailtjes van uitstel kunnen ze me wat. Ik speel tot nu toe een gedownloade versie vanaf 11-11-11 omdat ik de DVD verwachtte op 15-11-11. Order nu gecanceled en vanavond op Steam downloaden. zzz
DivineNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:39:
[...]

Volgens mij gaat ze niet echt helemaal dood maar ligt ze daar voor heel even. Dat was bij mij tenminste :p
Ze kan wel dood.
Chaoss schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:27:
En is het erg las lydia dood gaat? ik liep gisteravond een ambush in en ze stond ineens tussen 3-4 vijanden in... mijn fireball zal ook niet geholpen hebben :X magoed ze is dood.... spawned ze weer in het kasteel of ben ik haar definitief kwijt?
Dood = permanent kwijt.

• ocwil
ik had het eerst niet in de gaten en toen werd ik de lucht ingeslingerd.
Wel een mooi uitzicht een km hoog in de lucht

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Tsurany schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:11:
[...]

Ja in het begin, moet je van zo'n kerel een vals briefje geven aan zijn liefde die dan geschreven zou zijn door zijn concurrent. Beetje saai verhaal. Uiteindelijk kan hij wel met je mee. Zelf niet gedaan, flikker op pussy.
of je geeft een een briefje geschreven door de concurrent van sven en je kan Feandal (dat is die elf die je archery skills kan upgraden aan het begin van het spel) als companion krijgen.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Echt droog, gisteren vloog Lydia ook door de lucht dankzij een reus. Maar toen ik hem neerlegde kwam ze gewoon weer huppelend tevoorschijn.
Maar mocht ik ze niet meer vinden, dan load ik wel een previous savegame.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:49

Vis

Ik heb ook geen Lydia meer... boeiend... doe het wel met Uthgerd the Unbroken :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Topic gaat erg snel met posts, dus ik heb niet alles gelezen, maar mocht deze link nog steeds geplaatst bij deze.

IGN : Elder Scrolls V: Skyrim Skills Builder
http://uk.ign.com/builds/the-elder-scrolls-5-skyrim/create

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bummer dan ben ik lydia dus kwijt :( als ik dat had geweten had ik wel ff een reload gedaan,

zijn er nog op andere plekken gratis hulpjes te krijgen?

Gistern ook mijn paard dood laten gaan door van een berg te springen, toen heb ik iig wel een save van 5 min ervoor geladen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 17-11-2011 09:18 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:17:
Bummer dan ben ik lydia dus kwijt :( als ik dat had geweten had ik wel ff een reload gedaan,

Gistern ook mijn paard dood laten gaan door van een berg te springen, toen heb ik iig wel een save van 5 min ervoor geladen :P
Mijn paard is 3-4 keer gestorven.. dan was ik het beu.
Heb ik een het maar dood gelaten.. kwas toch meer bezig met het stomme ding te zoeken dan wat anders

• EnigmaNL
Vis schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:16:
Ik heb ook geen Lydia meer... boeiend... doe het wel met Uthgerd the Unbroken :p
Ik loop gewoon rond zonder companion, die zijn toch vreselijk irritant en dom. Lopen constant op traps en ze verdwalen ook steeds.

Als ik hulp nodig heb roep in de Spectral Assassin wel op, die zegt nog leuke dingen ook :)
EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:19:
[...]

Ik loop gewoon rond zonder companion, die zijn toch vreselijk irritant en dom. Lopen constant op traps en ze verdwalen ook steeds.
True... maar zoals ik hierboven zei is ze wel een enorm goeie mule, indien op de juiste manier benut :P
Als ik hulp nodig heb roep in de Spectral Assassin wel op, die zegt nog leuke dingen ook :)
Die ken ik nog niet. Klinkt als DB?

Verwijderd

Ook bij die heb ik het al gepresteerd om hem de pijp uit te laten gaan :p

Ze zijn echt de perfecte afleiding voor een draak of troll :p
Kan iemand me vertellen hoe je bound weapons kunt "upgraden"? Heb er een paar keer een opmerking over gezien maar ik heb geen idee hoe je de spells beter kunt maken of hoe je betere versies krijgt. Of wordt er gewoon bedoeld dat er bijbehorende perks worden gekozen?

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:18:
[...]

Mijn paard is 3-4 keer gestorven.. dan was ik het beu.
Heb ik een het maar dood gelaten.. kwas toch meer bezig met het stomme ding te zoeken dan wat anders
wat ik zo irritant vindt tijdens het paardrijden zijn die wolven :X steeds dat gehuil en gejank om je kop en om ze te doden meot je afstappen, je paard doet wel wolven doodschoppen als je er niet op zit. maar met jou op je rug heeft hij geen behoefte aan zelfverdediging blijkbaar :P

wat is trouwens de beste manier om blacksmithing te boosten? kwestie van iron/steel vinden en kopen en simpele wapens maken of kun je beter training kopen?

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 17-11-2011 09:24 ]

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:22:
[...]

Ook bij die heb ik het al gepresteerd om hem de pijp uit te laten gaan :p

Ze zijn echt de perfecte afleiding voor een draak of troll :p
Ik denk dat ik nu 10 uurtjes gespeeld heb, en die twee zijn bij mij ook de pijp uit, denk dat dat toch een nadeel van het mage zijn is.. alles vliegt in brand.

Verwijderd

Zijn er uberhaupt mage companions?
(geraak niet op de wiki's op het werk :<)
EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:19:
[...]
Ik heb een speciale Daedric Staff
spoiler:
De Sanguine Rose. Daarmee kan je een Dremora summonen. Superhandig. Supertof ook, zegt ook coole dingen.
Al neigt het bijna naar overpowered.

Ik denk dat dat aan jou ligt, hier is-ie heel vlot?

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 17-11-2011 09:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja die zijn er wel. Weet niet wie maar iemand op Teamspeak had het er over dat hij een mage companion had die best wel sterk was.

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Gisteren eindelijk een paard te pakken gekregen. Kom ik 5 minuten later een roedel van 6 wolven tegen die het paard aanvielen. Gelukkig was mijn frituurspell sterk genoeg om de wolven in enkele seconden te frituren.
Helaas vond het paard dat ik met de vlammen te dicht bij hem/haar was geweest en werd hostile. 8)7

Overigens ook mijn eerste random draak verslagen. Het werden er gelijk twee. Eigenlijk mag ik niet van verslaan spreken. Ze gingen 1 voor 1 tegen 3 mamoeten en de reuzenherder vechten. Die hebben het werk voor mij gedaan. :/

Verder ben ik net zoals veel meer mensen maar gaan conjuren. Die flame atrodinges met Lydia doen samen genoeg damage om mij toeschouwer te houden. :> Ben nog maar lvl 9 en dan is die atrodinges wel behoorlijk sterk.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaw op 17-11-2011 09:27 ]

Verwijderd

Jarrean schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat ik nu 10 uurtjes gespeeld heb, en die twee zijn bij mij ook de pijp uit, denk dat dat toch een nadeel van het mage zijn is.. alles vliegt in brand.
Ben ook een Mage, nog niet gepresteerd om er een te vermoorden. Loop al 20 uur met Lydia rond. Beter richten jong :P
Lydia kun je trouwen en bij Blades joinen. Uthgerd niet :P ik reload een eerder punt, mocht ze ooit sterven.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:25:
Zijn er uberhaupt mage companions?
(geraak niet op de wiki's op het werk :<)
J'Zargo uit Winterhold College is recruitable nadat je de quest van de College enigzins doorloopt.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Hmmm met dual casting fire was die Frozen Troll best snel neer eigenlijk! Nu moet ik dus weer naar de totaal andere kant van de map om daar iets te zoeken voor die Greybeards 8)7 ! Ondertussen maar ergens een of andere grot met wat heksen gecleaned, kostte me ook een aantal keer omdat die ice-spikes nogal behoorlijk wat pijn deden :X

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 15:06
Hoe taunt je die draken???
Mn eerste random draak vliegt aan paar cirkeltjes boven me
en vliegt dan weg...
blijf schieten met bow/shouts/magic
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:20:
[...]

True... maar zoals ik hierboven zei is ze wel een enorm goeie mule, indien op de juiste manier benut :P

[...]

Idd DB, en nog een oude bekende ook ;)

Edit:
Ik raak zo snel afgeleid in dit spel dat ik er gewoon een Skyrim Todo list op na hou met dingen die ik asap wil gaan doen :). Artifacts die ik wil verzamelen, shouts die ik erg graag wil etc.

[ Voor 23% gewijzigd door XyritZz op 17-11-2011 09:31 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Jarrean
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:26:
[...]

Ben ook een Mage, nog niet gepresteerd om er een te vermoorden. Loop al 20 uur met Lydia rond. Beter richten jong :P
Ik richt ook goed, maar meestal probeerd mijn companion mn vuurbal in te halen...

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb al tal van woorden gevonden en een flink aantal draken gesloopt, maar heb nog steeds maar twee shouts die het doen.

Hoe veel draken moet je slopen willen ze actief worden?

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 15:06
Oh en nog een vraagje :)

Ik heb een zwaard met zoveel frost dmg die leeg is
Ik dacht dat je met een gevulde soul gem aan zon enchantingtafel heb weer kon vullen
maar zag die optie niet staan...

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Bertus15 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:32:
Ik heb al tal van woorden gevonden en een flink aantal draken gesloopt, maar heb nog steeds maar twee shouts die het doen.

Je krijgt die shouts van het lezen van bepaalde tekens door het spel heen. Die moet je activaten met de dragon souls die je krijgt bij het verslaan :)

Leven en laten leven!

Verwijderd

Je moet een ziel van een draak nog koppelen aan een woord.

Verwijderd

Unlock je je woorden wel? :o

Je moet in je magic menu je shouts aanklikken en ze dan unlocken met een dragon soul

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 09:34 ]

Wijs je wel de souls toe aan de shouts?
shalaka schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:33:

Ik dacht dat je met een gevulde soul gem aan zon enchantingtafel heb weer kon vullen
Je kan sowieso opladen, hoeft niet bij een enchanting tafel :)
Staat onderin hoe je dat moet doen, op de PC is het met de 'T' geloof ik.

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 17-11-2011 09:35 ]

• Skamiplan

In je inventory naar je wapen gaan dat je wil "opladen" en dan op T drukken :)

Hoeft niet aan een enchanting tafel, kan met een gevulde Soul Gem gewoon vanuit je inventory :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• technoaddict
  • Laatst online: 15:17
Gebruiken jullie als "Ridder" ook veel Magic?
Ik loop met een 2 handed zwaard rond en had nooit de tijd genomen om te kijken wat voor opties ik had bij Magic. Tot ik bij die Grey Beards een Shout moest doen en ik 10 minuten heb zitten zoeken naar hoe ik dat moest doen :) Toen kwam ik er achter dat onder Magic de Shouts geactiveerd konden worden :p
Ik heb dus niet eens de moeite genomen om de kijken wat Magic allemaal voor mij inhield. Tja, ik ben toch een doodnormale Ridder? :p

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben eigenlijk nog nooit een random draak tegen gekomen, gebeurd dat pas op latere lvls? ben nu lvl 8 en ik hang nog steeds rond bij whiterun.

Kheb alleen die eerste draak van de mainquest gehad, en die was heel easy omdat er zoveel soldaten rondliepen.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Chaoss schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:36:
Ik ben eigenlijk nog nooit een random draak tegen gekomen, gebeurd dat pas op latere lvls? ben nu lvl 8 en ik hang nog steeds rond bij whiterun.

Kheb alleen die eerste draak van de mainquest gehad, en die was heel easy omdat er zoveel soldaten rondliepen.
Je bedoelt die draak bij de intro, of die bij de Watchtower bij Whiterun? Vanaf dan komen er pas random draken.

Verwijderd

technoaddict schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:35:
Gebruiken jullie als "Ridder" ook veel Magic?
Ik loop met een 2 handed zwaard rond en had nooit de tijd genomen om te kijken wat voor opties ik had bij Magic. Tot ik bij die Grey Beards een Shout moest doen en ik 10 minuten heb zitten zoeken naar hoe ik dat moest doen :) Toen kwam ik er achter dat onder Magic de Shouts geactiveerd konden worden :p
Ik heb dus niet eens de moeite genomen om de kijken wat Magic allemaal voor mij inhield. Tja, ik ben toch een doodnormale Ridder? :p
Ik loop ook rond met een 2 handed hammer. Zo af en toe komt wat magic wel van pas. Zelfde geld voor archery.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

hyptonize schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:37:
[...]
Je bedoelt die draak bij de intro, of die bij de Watchtower bij Whiterun? Vanaf dan komen er pas random draken.
jah dan sit de 2'de, die eerste kun je niet doormaken lijkt me. maar idd die 2'de bij de watchtower heb ik gedood waarna ik de eerste shout kreeg... daarna heb ik nog geen draak weer gezien?

kan ik ze ergens opzoeken? of is dat niet verstandig @ lvl8

• EnigmaNL
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:20:
Inderdaad!

spoiler:
Iets over de helft van de DB quest chain krijg je hem tot je beschikking. Het is Lucien Lachance uit Oblivion :)

DB quests zijn echt de moeite waard om te doen, je krijgt ook Shadowmere, een paard dat niet dood kan.

• Jarrean
Chaoss schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:38:
[...]

jah dan sit de 2'de, die eerste kun je niet doormaken lijkt me. maar idd die 2'de bij de watchtower heb ik gedood waarna ik de eerste shout kreeg... daarna heb ik nog geen draak weer gezien?

kan ik ze ergens opzoeken? of is dat niet verstandig @ lvl8
Ik kwam ze ook niet tegen tot ik wat verder in de mainquest ging. Als het goed is het je de quest dat je de greybeards moet opzoeken al, als je deze gedaan hebt waar je ook wat shouts bij krijgt kom je ze pas tegen in het wild (dat idee heb ik dan)

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 19:24

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik was gisterenavond een tent ingegaan in een dungeon, blijft Lydia heeeeel irritant in de ingang staan van die tent zodat ik er niet meer uit kan.. En nog een beetje bijdehand lopen te "Oh!?"-en als ik tegen haar aan loop.. moest echt 5 minuten SMEKEN of ze niet alsjeblieft een klein beetje achteruit op wilde zouten zodat ik eruit kon..
AI zuigt soms best heel hard.

• Skamiplan
Alcmaria schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:43:
Ik was gisterenavond een tent ingegaan in een dungeon, blijft Lydia heeeeel irritant in de ingang staan van die tent zodat ik er niet meer uit kan.. En nog een beetje bijdehand lopen te "Oh!?"-en als ik tegen haar aan loop.. moest echt 5 minuten SMEKEN of ze niet alsjeblieft een klein beetje achteruit op wilde zouten zodat ik eruit kon..
Je kan je shout gebruiken om haar opzij te duwen :p werkt best goed uit ervaring

• Jarrean
Nog een reden om er een vuurbal tegenaan te gooien
Moet je met haar praten en aangeven "I need you to do something" en haar dan ergens anders laten gaan staan. Kun je er langs.

• Invisible_man
  • Laatst online: 09:25
Dat probleem is al meer mensen opgevallen ja :)
Afbeeldingslocatie: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20111116-83046.png

• Mr_x007
  • Laatst online: 12:59
Jarrean schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:42:
[...]

Ik kwam ze ook niet tegen tot ik wat verder in de mainquest ging. Als het goed is het je de quest dat je de greybeards moet opzoeken al, als je deze gedaan hebt waar je ook wat shouts bij krijgt kom je ze pas tegen in het wild (dat idee heb ik dan)
Ze komen ook voor de greybeards, al in het wild voor, ik kwam er in de buurt van Solitude eentje tegen en ik ben nog niet bij de greybeard langs geweest.

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Hoe krijg je weer stuff uit Lydia?

Verwijderd

Kaw schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:47:
Hoe krijg je weer stuff uit Lydia?
Praten => Trade

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 19:24

Alcmaria

Syntax Error in 10

Invisible_man schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:45:
[...]

Dat probleem is al meer mensen opgevallen ja :)
...
Die is echt EPIC hahaha en zo voelde het ook echt haha :*)

Verwijderd

Ik shout Lydia altijd uit de weg... enkel is het niet zo'n goed idée bij een afgrond en of berg :<
Meestal kun je er ook langs als je eerst wat verder de kamer IN loopt zodat ze je volgt en niet meer voor de deur staat.

Weet iemand een truucje om lichamen te verplaatsen? Drakenbotten verdwijnen na een paar ingame dagen maar voor de deur van Whiterun ligt al de hele tijd een dode reus... staat zo slordig maar hij is te zwaar om in m'n uppie te verslepen...

• BlackGhostNL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Een tent is te klein om door te lopen, iig dat was bij mij het geval haha :)

Asus Z77 Maximus V Gene / i5 3570K / EK Waterkoeling / ASUS 6970 DCII 2GB /Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz / OCZ SSD 60Gb Vertex II / Samsung Spinpoint 500GB / Scythe 700W / CM 690 II Window.

• EnigmaNL
Wat ik wel een beetje matig vind is het brawlen. Soms sta je gewoon vijf minuten met je blote vuisten op een kerel in te beuken voordat hij een keer neervalt en als je het zat bent en een zwaard trekt vallen alle mensen je aan!

Dat brawlen had er van mij niet ingehoeven! :)
XyritZz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:50:
Weet iemand een truucje om lichamen te verplaatsen? Drakenbotten verdwijnen na een paar ingame dagen maar voor de deur van Whiterun ligt al de hele tijd een dode reus... staat zo slordig maar hij is te zwaar om in m'n uppie te verslepen...
Heb je hem al helemaal leeg geloot?

[ Voor 41% gewijzigd door EnigmaNL op 17-11-2011 09:51 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
XyritZz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:50:
Shout?
BlackGhostNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:50:
Een tent is te klein om door te lopen, iig dat was bij mij het geval haha :)
Ja dan moet je haar dus opdracht geven ergens anders te gaan staan.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Kom je een ijstrol tegen op level 6 ben je in 2 klappen dood :)

Hop,hop,hop!

.....
.....
Daar had ik dus nog geen seconde aan gedacht :|
Ga het meteen proberen vanavond!

Lekker incorrect weer :D Wat doe je als je vrouw in de weg staat? DAN SCHREEUW JE DAT ZE ACHTERUIT MOET!!!!1

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:01:
Lekker incorrect weer :D Wat doe je als je vrouw in de weg staat? DAN SCHREEUW JE DAT ZE ACHTERUIT MOET!!!!1
Nja... waarom zou je eigenlijk de keuken in willen dan? ;-)

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
nu is mn andere hulpje (naast lydia) ook al dood (die archer uit riverwood)!!!! het gaat hard

• Jarrean
Even zomaar een vraagje, stel ik heb zin om een stadje als riverwood uit te moorden, krijg ik daar problemen mee in andere steden? Of zijn alleen de riverwood guards boos?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:26
Hoe doe je dat toch :/. Zit je als een malle magic op haar te spammen als ze al bijna dood is? :P

Meestal komen vijanden massaal naar mij toe als Lydia dood is, en dan probeer ik haar toch wel een beetje te ontzien. Maar goed, ik heb dan ook geen wide range vuurballen
Jarrean schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:05:
Even zomaar een vraagje, stel ik heb zin om een stadje als riverwood uit te moorden, krijg ik daar problemen mee in andere steden? Of zijn alleen de riverwood guards boos?
Maar 1 manier om er achter te komen }) . Anders gewoon je oude savegame laden?

[ Voor 41% gewijzigd door Struikrover op 17-11-2011 10:06 ]

• De_Bastaard
  • Laatst online: 12:13
Ik ben er ook nog geen tegen gekomen na de eerste, ben nu pas level 7 en ben net bij de Greybeards geweest. Je krijgt daar weer een nieuwe missie en ik verwacht onderweg of bij de missie zelf weer een draakje tegen te komen :)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Gister bezig met wat thieve dingen in riften, zie ik ineens een draak rondvliegen bij de ingang, steeds riften in en eruit.

Van alles geprobeerd, boogschieten , magic, etc etc maar kreeg geen aggro en op een gegeven moment waren de guards blij en hadden het over een dode draak... lijk nergens te vinden... mooi kut dus.

Paar quests later, ren ik door riften om iemand op te zoeken begint er ineens een een vuurkleurige tornado om me heen te draaien. Poef dragon soul added :+ nog steeds geen drakenlijk gevonden maargoed iig de soul :P

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ook leuk, vind ik een vreemde garnet, moet ik die vervolgens naar een appraiser brengen, kom ik bij die kerel aan, maar wil ie niet met me praten. Uh, wat heb ik misdaan dat je zo reageert? Dan niet. Ik heb nog tientallen andere quests staan. :w

Hoe spelen jullie trouwens wat betreft quests? Eentje accepteren, uitvoeren, volgende quest aannemen? Of net als ik zoveel mogeljik quests verzamelen en dan eens gaan kijken waar je er een hoopje in (min of meer) 1 klap kunt oplossen?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Weakling schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:07:
Ook leuk, vind ik een vreemde garnet, moet ik die vervolgens naar een appraiser brengen, kom ik bij die kerel aan, maar wil ie niet met me praten. Uh, wat heb ik misdaan dat je zo reageert? Dan niet. Ik heb nog tientallen andere quests staan. :w
Waar vind je die appraiser trouwens? Ik heb al 3 van die "unusual gems"....

Ikzelf loop niet echt actief achter quests aan. Ik reis een beetje van stadje naar stadje en kijk wat ik onderweg tegenkom wat nog opgelost moet worden.

Edit:
Die appraiser vond ik in
spoiler:
Riften

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Ik kwam er gisteren goed achter dat het een open en keuzevrij spel is:

Onderweg met m'n paardje en Lydia die er achteraan hobbelde naar de plek waar een Gray-Mane gevangen zou zitten, kom ik een Khajit tegen. Mensen die langs de weg staan, daar stop ik voor, die hebben de mooiste verhalen/quests.

Die gast zegt dat ik tijdens de dronken nacht met Sam (die quest na de drinking game) aan hem heb beloofd om 10.000 septims te betalen voor een gestolen 'hat'. En hij verwacht nu dat ik die betaal, 'of anders'. Totaal niet geïntimideerd, maar ik breek nooit beloftes, zeg ik eerlijk 'ik heb geen 10.000'. Owh, maar je mag 'm wel hebben voor 750, ik ben de slechte niet.

Ik denk 'nja, als ik heb gezegd dat hij die moet stelen, dan zal die hat wel verrekte tof zijn'. Ik geef hem 750 en ik krijg van hem een doodgewoon hoedje die 1 septim waard is. Ho, ho, dat gaat zomaar niet. Ik pickpocket m'n geld weer terug en spreek hem erop aan. Die gast wordt brutaal en wat the heck, we zijn in de middle of nowhere, hij gaat eraan met de mooiste slowmo/deathanimatie die ik tot dan toe had gezien. Daarna heb ik de hat op z'n corpse achter gelaten, vuile oplichter.. :D
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:08:
[...]

Waar vind je die appraiser trouwens? Ik heb al 3 van die "unusual gems"....
Riften, Sago kerel bij de poort als je net binnen bent.

spoiler:
Je hebt er geen reet aan totdat je er nog 21 hebt gevonden.

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:51:
Wat ik wel een beetje matig vind is het brawlen. Soms sta je gewoon vijf minuten met je blote vuisten op een kerel in te beuken voordat hij een keer neervalt en als je het zat bent en een zwaard trekt vallen alle mensen je aan!

Dat brawlen had er van mij niet ingehoeven! :)
Khajit spelen. Die hebben klauwen. Dual hand power attack doet swipe-swipe-swipe en je vijand ligt op de grond te bloeden. einde brawl. :+

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:11:
[...]

Khajit spelen. Die hebben klauwen. Dual hand power attack doet swipe-swipe-swipe en je vijand ligt op de grond te bloeden. einde brawl. :+
Khajit zijn té lelijk om mee te spelen! :D

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ligt het aan mij, of is het feit dat Faendal je Archery kan trainen én een Follower kan zijn een exploit?

Ik laat hem nu elke keer mijn Archery optrainen en haal vervolgens het geld terug uit zijn backpack. Je kan dit 5x doen op elk level. Ik ben nu level 7 en heb 48 Archery.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38

Lapras

Ice beam

EnigmaNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:14:
[...]

Khajit zijn té lelijk om mee te spelen! :D
Maar je ziet wel eenvoudig in het donker. Bijzonder praktisch.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@BramSd
Je bent stout bezig!

@Lapras
Heb je daar dan echt voordeel aan?

[ Voor 58% gewijzigd door D-rez op 17-11-2011 10:17 ]

• EnigmaNL
Lapras schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:16:
[...]

Maar je ziet wel eenvoudig in het donker. Bijzonder praktisch.
Krijg je dan zo'n vreemd blauw beeld zoals in Oblivion of is het beeld gewoon helderder?

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
BramSd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:15:
Ligt het aan mij, of is het feit dat Faendal je Archery kan trainen én een Follower kan zijn een exploit?

Ik laat hem nu elke keer mijn Archery optrainen en haal vervolgens het geld terug uit zijn backpack. Je kan dit 5x doen op elk level. Ik ben nu level 7 en heb 48 Archery.
kan/kon bij mij ook. tot ie gisteren werd afgemaakt

• EnigmaNL
BramSd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:15:

Kan met alle NPC's die training aanbieden en followers kunnen zijn. Bij de Companions kan ik zo gratis Two-handed, One-handed en Block training krijgen!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38

Lapras

Ice beam

Het Night Eye effect is beter dan in Oblivion. Het wordt een beetje lichtgrijs. Daarnaast wordt fel licht nu ook flink overbelicht, wat je dwingt het weer uit te zetten. Wat ook realistisch is. Niet dat al je save games fel blauw licht hebben als je er langs scrollt Dat was altijd zo nep.

Daarnaast heeft het geen mana costs, maakt het sneaken veel makkelijker en geeft het het gevoel daadwerkelijk een kat te spelen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Jarrean schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:05:
Redwood valt onder toezicht van the arl of whiterun. Daar zal je bounty dus flink oplopen

• EnigmaNL
kbloem schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:21:
[...]

Redwood valt onder toezicht van the arl of whiterun. Daar zal je bounty dus flink oplopen
Dan moet je het gewoon als Werewolf doen! Moorden die je pleegt als Werewolf zijnde tellen namelijk niet mee, je moet alleen wel opletten dat niemand je ziet transformeren.
Lapras schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:20:
Het Night Eye effect is beter dan in Oblivion. Het wordt een beetje lichtgrijs. Daarnaast wordt fel licht nu ook flink overbelicht, wat je dwingt het weer uit te zetten. Wat ook realistisch is. Niet dat al je save games fel blauw licht hebben als je er langs scrollt Dat was altijd zo nep.

Daarnaast heeft het geen mana costs, maakt het sneaken veel makkelijker en geeft het het gevoel daadwerkelijk een kat te spelen.
Ik heb het toevallig net op Youtube gezien maar het is niets voor mij. Ik ben absoluut geen sneaky character dus ik pak liever mijn torch (of dat magelight ding dat je kan conjuren) en mensen die problemen willen zoeken hak ik wel in stukjes :D

[ Voor 50% gewijzigd door EnigmaNL op 17-11-2011 10:24 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:02:
Nja... waarom zou je eigenlijk de keuken in willen dan? ;-)
Wij mannen zeggen altijd wel dat vrouwen in de keuken thuis horen maar laten we eerlijk zijn, wie kan er nou echt beter koken? Precies. Zelfde geld voor stofzuigen en schoonmaken, dat laten we aan vrouwen over terwijl we allemaal weten dat wij het beter kunnen. We besteden het enkel uit omdat wij belangrijkere zaken te regelen hebben.
Maar als ik eens echt lekker wilt eten is de keuken mijn domein en gaat ze gewoon de bench in.

• EnigmaNL
Tsurany schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:23:
[...]

Wij mannen zeggen altijd wel dat vrouwen in de keuken thuis horen maar laten we eerlijk zijn, wie kan er nou echt beter koken? Precies. Zelfde geld voor stofzuigen en schoonmaken, dat laten we aan vrouwen over terwijl we allemaal weten dat wij het beter kunnen. We besteden het enkel uit omdat wij belangrijkere zaken te regelen hebben.
Maar als ik eens echt lekker wilt eten is de keuken mijn domein en gaat ze gewoon de bench in.
Mannen kunnen toch bijna alles beter? Wij hebben de wereld praktisch gebouwd!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat vind ik nog een redelijke understatement.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
DeadKennedy schreef op donderdag 17 november 2011 @ 05:47:
Ik als norse Nord op mijn kamer met Lydia. Heb ik een probleem denken jullie?
[afbeelding]

Sfeervol:
[afbeelding]

Ik ben nu level 20, van de main quest heb ik de 7000 steps gedaan, één Companion quest, en verder enkel een paar losse quests.
Skills 30+: Smithing (58), One handed (51), Heavy armor (43), Enchanting (41), Lockpicking (36), Speech (35), Destruction (33), Archery (30).
Wat combat betreft ben ik begonnen als one handed + destruction, maar nu toch over gegaan op two weapon + conjuring (flame atronarch!) + archery. Het enige aan skills waar ik spijt van heb is dan ook de punten in destruction.
Jouw speelwijze lijkt verrekt veel op die van mij (of andersom). Alleen ben ik een Imperial en iets minder nors, maar verder ook bijna lvl 20. Ook alleen die quests gedaan, heb alleen geen enchanting zo hoog daarvoor heb ik Restoration.

Zelf ook begonnen met een one-handed + destruction, toen overgestapt op dual wield one-handed wat tot op heden goed bevalt. Hoe is het 'hakken' met een 2-hander? En Conjuring > Destruction?

Specs

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe spelen jullie trouwens wat betreft quests? Eentje accepteren, uitvoeren, volgende quest aannemen? Of net als ik zoveel mogeljik quests verzamelen en dan eens gaan kijken waar je er een hoopje in (min of meer) 1 klap kunt oplossen?
Mjah ik ben niet echt actief opzoek naar quests maar mijn lijstje wordt steeds wel groter. Ik probeer zo min mogelijk de fast travel te gebruiken alleen tussen grote steden eigenlijk. Voelt wat als cheaten voor mij en ben bang dat ik iets leuks mis maar ja je kan niet steeds van hier naar daar rennen... dus ik zoek meestal op wat er in de buurt zit.

Jammer dat je niet een overzichtje hebt op bv de map of dat de quest log is opgedeeld in regio's :')

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:23:
[...]

hahahaha (en nu kijkt iedereen op de bureau mij raar aan omdatk plots begin te gieren..)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

walterwhite schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:03:
nu is mn andere hulpje (naast lydia) ook al dood (die archer uit riverwood)!!!! het gaat hard
Ik snap het niet helemaal, Lydia is bij mij al meerdere keren 'knockout' gegaan maar nog niet 1 keer dood (of ik moet dat zelf doen) In sommige caves kun/moet je naar beneden springen en dan volgt ze niet toen werd ze op haar knieën gemept maar dood ging/gaat ze niet. Ik heb gewoon niet de moeite genomen om andere 'companions' mee te nemen omdat Lydia al gewoon vanaf het begin bij me is en flink geupgrade is (full Legendary Deadric set+wapens) en ze gebruikt alle scrolls die ik oppik en de potions ook.

Zolang ze geen 'friendly fire' van de speler krijgt zou Lydia niet dood kunnen gaan.
(Je kan gewoon je items traden met haar en ze zal de beste pakken afhankelijk van de situatie, zo ook 2 staves en andere dingen)

Over die steen.
spoiler:
Die quest die jij bedoelt voor die steen(rood steentje dat boven een goud doosje zweeft) dan moet je bij het Thieves Guild zijn, ene Vex? dan krijg je een quest om er nog 24 te zoeken. Het leuke hiervan is er zijn er veel meer dan 24 te vinden nadeel is dat je er een hoop moet stelen+je alle luxere huizen moet hebben in de steden omdat ze daar op je nachtkastje spawnen :P.

In het begin pikte ik alles op wat ik tegenkwam, helaas wordt het wel onoverzichtelijk aangezien je dan eigenlijk alles moet 'tracken' omdat je anders meerdere keren dezelfde dungeons in kan om nog even 1 extra itempje ofzo op te pikken. Het 2de dat ik jammer vindt is dat als je een bepaalde dungeon gecleared hebt voor b.v. een 'zoek dit daar/haal dit daar -quest alles weer gerespawned is als je een 'kill leader X' quest krijgt.. Is leuk voor het geld hoor daar niet van maar ik zou liever zien dat de dungeon leeg was of die ene NPC zou een bepaald item moeten droppen dat die er dan wel staat.

Het gaat er niet om dat ik te lui ben om een bepaalde dungeon overnieuw te doen, maar sommige dungeons worden gewoon VEEL te makkelijk aangezien ze niet schalen naar de speler lijkt het dus alles wat je tegenkomt is gewoon cannonfodder.. 1 hit kills op dit moment zelfs voor Lydia stellen de meeste tegenstanders niets meer voor.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1 ... 8 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.