• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

pieterdebie schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:38:
[...]

spoiler:
gewoon achter een hoop tonnen/kisten voldoet ;)
spoiler:
En wat dacht je van die gigantische pot die daar in de kelder staat. Niet te missen naar mijn idee, maar het is soms wat lastig om em erin te krijgen

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:02

Player1S

Probably out in the dark

Skybullet schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:04:
[...]

huh, hoe kun je je daar nu aan storen ?
als je in een ruk door alles door wil spelen moet je een rollercoaster game gaan spelen.
Het is juist tog net gaaf dat je zelf bepaald waar je heen gaat, wat je doet en wanneer je dat gaat doen
Storen is een groot woord in deze. Het komt beetje vreemd/raar over. Bepaalde events worden pas getriggerd als jij een bepaalde handeling doet.
spoiler: aanval op locatie
zie bijvoorbeeld de aanval op Whiterun
Metalkai schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:04:
Klopt, maar om eerlijk te zijn lijkt het me heel vervelend worden als er echt een tijdsdruk achter zat.
Wat als de tijd dan om is, game over en opnieuw beginnen? Het is natuurlijk niet erg realistisch om die tijdsdruk dus achterwege te laten, maar het maakt de spellen wel een stuk leuker om te spelen (naar mijn mening in ieder geval)
Dat is ook helemaal het probleem. Zet je er een timer op, is het ook weer niet goed.
Bij Fallout 1 schijnt er dus wel een soort timer te zijn. Daar moest je, iirc, binnen 1 jaar de hoofd-verhaallijn uitgespeeld hebben. Dat is wel behoorlijk ruim.
Heb die game echter zelf nooit gespeeld.

Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat je een bepaalde quest binnen 2 game-maanden moet beginnen omdat anders alle quests niet speelbaar worden tot je die klaar hebt bijvoorbeeld.
Je kunt er wel een goede mix aan geven. Niet teveel tijdsdruk maar ook niet mogelijk maken dat de speler, fictief jaren uit de neus zit te vreten terwijl zogenaamd de wereld dreigt te vergaan als hij niet snel genoeg handelt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Kan iemand mij wat leuke locaties vertellen waar ik wat leuke equipment kan stelen? Voor de oblivion kenners van het kaliber umbra.

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:32:
[...]

Bound Bow is net zo krachtig als een basis deadric boog, da's heel wat anders dan een volledig op archery toegespitste legendary glass set. Ik speel op de een na hoogste diff (dus niet 'easy mode') en het verschil tussen dat en master is AFAIK niet heel groot. Zal het vanavond ff checken.
Nog even ter correctie: Even krachtig als een Exquisite Daedric Bow.

Verwijderd

En de stream gaat weer aan! :)
als iemand feedback heeft hoor ik het graag!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 19:16 ]

• pieterdebie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Bij Mass Effect 2 had je een timer die redelijk obscuur was.
Als je te lang wachtte nadat uw schip aangevallen werd om de laatste missie te doen dan overleefden minder crewleden het.

Ik denk dat ze zoiets in skyrim ook wel hadden kunnen doen, maar ik zie er niet echt de meerwaarde van in tbh.

Verwijderd

Het stottert vrij veel ;)

Verwijderd

:o ok, geeft hij niet aan op mijn strema

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

pieterdebie schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:25:
Bij Mass Effect 2 had je een timer die redelijk obscuur was.
Als je te lang wachtte nadat uw schip aangevallen werd om de laatste missie te doen dan overleefden minder crewleden het.

Ik denk dat ze zoiets in skyrim ook wel hadden kunnen doen, maar ik zie er niet echt de meerwaarde van in tbh.
Het grote verschil was dat ik in ME2 toch wat meer met de personen meeleefde. Ik werd echt even onpasselijk toen één van m'n favo chars heel smerig tot pulp werd vermalen tegen het einde. Ook ging je niet zomaar voor de fun het vuur openen op personages in nieuwe gebieden. In Skyrim schiet ik standaard alles op afstand maar af. Als het een quest giver is, reload fast-save en even een praatje maken.

Ook de tegenstanders waren afschrikwekkender. Er was een duidelijke reden dat je ze kapot wilde maken, ze waren echt bad-guys. In Skyrim is het me allemaal om het even. Ik heb niet echt het idee dat die draken gevaarlijk zijn, een boerendorpje kan zonder schade de aanval afslaan, geen brandende gebouwen of overleden winkeleigenaren ofzo...

Daarnaast heb ik over de 30 dragonsouls waar ik niet echt toepassing voor heb... tralalala, ohnoes, nog een draak, geen zin in hoor... bye!
Oh hey, hier is een nog één die half dood is, even drie pijlen erin en hop, ~300 gold en een verkoopbaar item. kthnxbye.

Verwijderd

djunicron schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:16:
[...]

Het grote verschil was dat ik in ME2 toch wat meer met de personen meeleefde. Ik werd echt even onpasselijk toen één van m'n favo chars heel smerig tot pulp werd vermalen tegen het einde. Ook ging je niet zomaar voor de fun het vuur openen op personages in nieuwe gebieden. In Skyrim schiet ik standaard alles op afstand maar af. Als het een quest giver is, reload fast-save en even een praatje maken.

Ook de tegenstanders waren afschrikwekkender. Er was een duidelijke reden dat je ze kapot wilde maken, ze waren echt bad-guys. In Skyrim is het me allemaal om het even. Ik heb niet echt het idee dat die draken gevaarlijk zijn, een boerendorpje kan zonder schade de aanval afslaan, geen brandende gebouwen of overleden winkeleigenaren ofzo...

Daarnaast heb ik over de 30 dragonsouls waar ik niet echt toepassing voor heb... tralalala, ohnoes, nog een draak, geen zin in hoor... bye!
Oh hey, hier is een nog één die half dood is, even drie pijlen erin en hop, ~300 gold en een verkoopbaar item. kthnxbye.
>Difficulty hoger zetten. Werd net belaagd in Dawnstar en de Ancient Dragon vloerde nog even de Blacksmith's vrouw en een gastje genaamd Karl.

Geweldig moment net toen ik een unique enchant ging zoeken, twee adventurers zaten buiten de cave en deden gezellig mee. 3-man cave exploreren en boss fight tegen een dragon-priest variant is best episch met 3 verschillende classes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 20:45 ]

Verwijderd

Net m'n setje overigens afgemaakt met mijn nieuwe Daedric Bow als kroonjuweel. Geen extra enchant/alchemy cycles gebruikt.

Armor Set + Weapons:
http://imgur.com/a/bOiTA#0

Daedric Bow:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4ahXN.jpg

Met True Shot Potion:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nxv4n.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 20:51 ]

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Wow, mooi spul. Hoe lang duurt het wel niet om zoiets te maken? En wordt alles niet veel te makkelijk daarmee?

Verwijderd

Walance schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:13:
Wow, mooi spul. Hoe lang duurt het wel niet om zoiets te maken? En wordt alles niet veel te makkelijk daarmee?
Ancient Dragons (de sterkste types van Dragon) neemt 6% damage ofzo van een Crit (geen Sneak Hit) van m'n bow. Hij heeft daarentegen maar 1x een lange haal nodig van Fire/Frost Breath en ik lig op m'n gat. Andere redelijke enemies (Deathlord Draugr, high level Bandits) 5-6 hits (die niet Sneak of Crit zijn). Guards zijn 2-shot met Sneak-hits.

Dit is zonder Elixir actief though.

Oh en de duur... Ben m'n Khajit vorige week begonnen na een Mage tot hetzelfde lvl te hebben gekregen. Dit keer veel korter over gedaan en kennis gebruikt. 8 dagen x3 uur ofzo. Weekend meer gespeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 21:25 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mijn Ebony armour :9 :

Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/fileadmin/user_upload/ebony1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-fan.nl/fileadmin/user_upload/ebony2.jpg

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01 14:19
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:50:
Net m'n setje overigens afgemaakt met mijn nieuwe Daedric Bow als kroonjuweel. Geen extra enchant/alchemy cycles gebruikt.

Armor Set + Weapons:

Daedric Bow:
[afbeelding]

Met True Shot Potion:
[afbeelding]
Holy shit :D

Overigens net eindelijk die staff of magnus gescoord, wat een klusje wat me dat zeg. Die eindbaas heeft me toch 'n aantal poging gekost :X

[ Voor 13% gewijzigd door De_Bastaard op 12-12-2011 21:48 ]

• pieterdebie

Armor Set + Weapons:

Daedric Bow:
[afbeelding]

Met True Shot Potion:
[afbeelding]
Jelly!

Dat moet echt fars zijn met die 3x sneak damage :D

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-01 22:15
ik snap dus echt totaal nooit dat mannen zon soort spel spelen en dan voor een vrouwelijk speelkarakter gaan 8)7

Bedoel zijn het frustraties, heb je geen vriendin... wat is het ?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Skybullet schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:58:
[...]

ik snap dus echt totaal nooit dat mannen zon soort spel spelen en dan voor een vrouwelijk speelkarakter gaan 8)7

Dude, het is een spelletje?? De enige die hier gefrustreerd is ben jij blijkbaar...

OT: Eindelijk smithing op 100, maar enchanting staat nog op 90. Dus maar even een stapeltje dagers enchanten... Ik moet en zal de dubbel enchant perk hebben!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[...]

Haha nouhja mits je gay bent (wat mij verder niet uitmaakt) lijkt het me dat je liever tegen een vrouw aankijkt dan een vent... ik iig wel. Ik speel liever met meisjes dan met jongetjes..

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 12-12-2011 22:05 ]

• pieterdebie
[...]

Ik denk dat het bij mij het Tomb Raider idee is dat blijven steken is. Hetzelfde bij ME2 (alhoewel ik daarachter een renegade bruut had).

Kansloze comment wel.

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-01 21:41
ik ben ook altijd (fallout/skyrim) een vrouwke

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

One-shot je nu ook alles op deze manier (omdat het anders te makkelijk is :+ )?

http://youtu.be/gqFcTpmMCJU?t=40s

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-01 12:09
[...]

Grijns, de aloude discussie, waarbij de ene partij zegt: "ik snap niet dat je als man een vrouwtje speelt in spel" en de andere partij antwoord: "nou jij bent lekker, dät je de hele tijd tegen een mannelijke kont gaat kijken"

Maar ja, ik snap het nooit, zijn toch gewoon ROLE playing games over het algemeen, wat maakt het uit?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

De_Bastaard schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:41:
[...]

Holy shit :D

Overigens net eindelijk die staff of magnus gescoord, wat een klusje wat me dat zeg. Die eindbaas heeft me toch 'n aantal poging gekost :X
<-- 90 sneak + bow specialization.

Sneak hit vanaf een platform, daarna wegsluipen achter een pilaar verderop, wachten tot hij reset en terugloopt naar zijn plek. Rinse, repeat. Geen enkele hit ontvangen en binnen 3 minuten was de baas dood.

Ik heb zo ongeveer alle punten tot nu toe (level 35 oid geloof ik) in sneak en/of ranged zitten, ik kan complete grotten en groepen van 5+ personen neerhalen zonder één keer opgemerkt worden. Heb een glass bow met frost enchantment en wat zelf wat zwakke improve sneak en improve ranged items aangetrokken.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 09:02

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk eraan om Skyrim te kopen, maar hoe zit het nu met de bugs op dit moment? Ik ken de gamebryo games een beetje, en weet dat die altijd buggy zijn (en hun bugs nooit helemaal kwijtraken), maar hoorde nu wel erg schrikbarende verhalen van armour dat überhaupt niet werkt e.d. Ik begrijp dat afgelopen woensdag een patch is uitgekomen, heeft die dergelijke problemen in ieder geval opgelost?

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
De laatste patch heeft inderdaad de resistance bug opgelost, en andere dingen. Deze week komt er nog een patch uit waardoor de stabiliteit van het spel verbeterd wordt.
Verder zitten er nog wel een stel bugs in, maar de meeste zijn eigenlijk best grappig en heb je niet echt veel last van.
Af en toe zul je nog wel een bug tegenkomen waardoor je een quest niet af kan maken, maar die zul je niet al te veel tegenkomen.

Verwijderd

Patriot schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:37:
Ik denk eraan om Skyrim te kopen, maar hoe zit het nu met de bugs op dit moment? Ik ken de gamebryo games een beetje, en weet dat die altijd buggy zijn (en hun bugs nooit helemaal kwijtraken), maar hoorde nu wel erg schrikbarende verhalen van armour dat überhaupt niet werkt e.d. Ik begrijp dat afgelopen woensdag een patch is uitgekomen, heeft die dergelijke problemen in ieder geval opgelost?
Het probleem was vooral met de 1.2 (?) patch, deze zorge eigenlijk voor veel meer problemen dan dat hij verhielp, het is nog gewoon speelbaar (ik ben nu maar 1 echte grote bug tegengekomen en kon ik met console fixen, ~100 uur). In de toekomst gaan die bugs er toch uit :)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 09:02

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ok. Ik wacht nog heel even de komst van die patch van deze week af, omdat ik nu toch niet zoveel tijd heb om te spelen, maar dat zal wel een aankoopje worden :+

• pieterdebie
't Is cru om te zeggen, maar eigenlijk wacht je het best tot de community een patch maakt.

• De_Bastaard
HTT-Thalan schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:33:
[...]

<-- 90 sneak + bow specialization.

Sneak hit vanaf een platform, daarna wegsluipen achter een pilaar verderop, wachten tot hij reset en terugloopt naar zijn plek. Rinse, repeat. Geen enkele hit ontvangen en binnen 3 minuten was de baas dood.

Ik heb zo ongeveer alle punten tot nu toe (level 35 oid geloof ik) in sneak en/of ranged zitten, ik kan complete grotten en groepen van 5+ personen neerhalen zonder één keer opgemerkt worden. Heb een glass bow met frost enchantment en wat zelf wat zwakke improve sneak en improve ranged items aangetrokken.
Netjes... zelf zit ik pas op 50 destruction ofzo met mijn level 16 mage :P

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 11:28

Nip

[...]

Ik snap het ook niet. Maar goed, ieder z'n ding.

Verwijderd

[...]

Ik speel met een vrouwelijk karakter als ik met een pijl en boog en sneaky ga spelen.

Een man met pijl en boog vind ik een watje :P Kijk naar Lord of the rings :P

Met een mannelijk karakter als ik lekker bruut ga zwaardvechten
Hierbij vind ik een vrouwelijk karakter niet passen...hoewel Xena zou wel kick-ass hierin zijn haha :P

Alleen vind het jammer dat de elven in dit spel er zo lelijk uitzien.

In dragon age bijvoorbeeld kon je echt een hele relaxte vrouwelijke elf maken 8)

en vind het sowieso waardeloos dat je als woodelf niet kan trouwen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 23:20 ]

Verwijderd

pieterdebie schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:47:
[...]

Jelly!

Dat moet echt fars zijn met die 3x sneak damage :D
Upload later wel een videootje net als dat ik bij m'n Mage heb gedaan. One-shotten valt best tegen op Master difficulty. Heb nog steeds 20+ hits op Ancient Dragons nodig, iets minder op Priests. Ga nu de Mage College quest doen om m'n Illusion spells te krijgen. Hoop nog steeds een hele hoge Bow% neck/ring te vinden. Had er laatst een met 70% Resist... zo hoog krijg je dat niet met non-glitch upgrades >:

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Heb je nu 3 enchants op je bow zitten?
Schway schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:24:
Dat is idd iet wat storend.
Snel ik ontmoet je bij die en die ruine!
Vervolgens ga je chill ff alle huisjes kopen en kom je een maand later er aan wandelen en staat ie nog te blauwbekken. Als ze zeggen dat er tijdsdruk is, moet je het ook voelen. een timer of zo, niet bij alle missies, maar hier en daar zou wel interessant zijn.
Ugh, alsjeblieft niet zeg...

[ Voor 51% gewijzigd door Hydra op 12-12-2011 23:39 ]

https://niels.nu

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Hydra schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:38:
[...]

Heb je nu 3 enchants op je bow zitten?
Is waarschijnlijk Fiery Soul Trap, een gecombineerde enchantment met zowel soul trap als fire damage in één enchantment. Erg handig, gebruik hem zelf ook. Kun je er met de level 100 enchanting perk daarnaast dus nog een extra enchantment erop zetten, in dit geval dus shock damage.

[ Voor 3% gewijzigd door Leedbek op 12-12-2011 23:42 ]

Klaar voor de steroorlogen?

• Hydra
Leedbek schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:41:
Is waarschijnlijk Fiery Soul Trap, een gecombineerde enchantment met zowel soul trap als fire damage in één enchantment. Erg handig, gebruik hem zelf ook. Kun je er met de level 100 enchanting perk daarnaast dus nog een extra enchantment erop zetten, in dit geval dus shock damage.
Ah, verklaart ook waarom er zo'n lange soultrap op zit, 1 sec is al genoeg. Die enchant heb ik dus niet.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
Hmm hoe krijgen mensen trouwens zulke bizarre damage getallen? Ik neem aan 100 skill en alle relevante perks in archery, smithing en enchanting? En dan nog een zootje potions poppen bij het upgraden van het wapen?

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 12-12-2011 23:47 ]

• Hydra
Morrar schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:46:
Hmm hoe krijgen mensen trouwens zulke bizarre damage getallen? Ik neem aan alle perks in archery, smithing en enchanting? En dan nog een zootje potions poppen bij het upgraden van het wapen?
Met alchemy enchanting potions maken, met enchanting + alchemy enchants maken. Dit een paar keer heen en weer tot je heel hoog kunt enchanten. En dan +smithing enchants en potions maken en dan je gear upgraden. Dan heb je dus smithing perks en boosts van zowel enchanting als alchemy.
Chaoss schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:03:
Haha nouhja mits je gay bent (wat mij verder niet uitmaakt) lijkt het me dat je liever tegen een vrouw aankijkt dan een vent... ik iig wel. Ik speel liever met meisjes dan met jongetjes..
Je bedoelt tenzij ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 12-12-2011 23:48 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
Hydra schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:48:
[...]
Met alchemy enchanting potions maken, met enchanting + alchemy enchants maken. Dit een paar keer heen en weer tot je heel hoog kunt enchanten. En dan +smithing enchants en potions maken en dan je gear upgraden. Dan heb je dus smithing perks en boosts van zowel enchanting als alchemy.
Mja zoiets vermoedde ik al... Klinkt als een hoop gedoe en grind werk :) Gelukkig is het spel ook heel makkelijk met veel mindere gear uit te spelen :+

Heb nu twee play-throughs gedaan en denk dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben. Maar een top spel, echt heel veel plezier van gehad. De bugs en glitches zijn soms een beetje.... arrrrrgh*, maar toch lang niet irritant genoeg om niet aan een stuk door te spelen :)

* Maar soms ook wel licht hilarisch; ben je net met veel gesneak in een goede positie, 'uitgerekend' waar je moet richten voor een bewegende vijand, ingezoomd, helemaal klaar .... duikt er ineens zo'n debiel van een follower voor 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 12-12-2011 23:58 ]

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-01 10:43

ZenTex

Doet maar wat.

[...]

Ik heb ook een vrouwlijke char. IDD enerzijds omdat ik liever tegen een vrouwspersoon aankijk de hele tijd, anderzijds omdat het wel iets heeft om zo'n klein fragiel (heb voor het dunste personage gekozen) meisje met een enorm slagzwaard te zien rondlopen/hakken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:01:
Kan iemand mij wat leuke locaties vertellen waar ik wat leuke equipment kan stelen? Voor de oblivion kenners van het kaliber umbra.
repost

en nog een vraagje net een huis gekocht in markath, en er zijn 2 bedden. 1shabby bed is owned. Door wie?

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:29
Volgens mij ligt er niet zomaar gear meer in de wereld, althans niet dat je op lvl 1 al gelijk ergens Daedric spul kunt vinden of iets dergelijk. Geen "Sword of Woe" aan 't begin helaas.. ;)

En dat 2e bed in jouw huis is voor je slaaf/companion/homie. Als je bijvoorbeeld "Thane" bent geworden van Whiterun krijg je "Lydia" als cadeau, koop je het huis in Whiterun zal zij daar gaan 'wonen' en dat gare bed is van haar. Zo zit het hoogstwaarschijnlijk ook in Markarth.

Specs

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Doe eens wat Daedric quests, geeft wel wat leuke rewards. Quests zijn soms wat moeilijk te vinden, maar zijn leuk om te doen. Paar voorbeeldjes:

spoiler:
- Verlaten huis in Markarth
- Museum in Dawnstar, krijg je vanzelf een pamflet van
- Azura's Shrine in de buurt van Winterhold
- Boethia's Shrine ten oosten van Windhelm
- Opgesloten kerel in de barakken van Falkreath
- Pratende hond net buiten Falkreath
- Shrine van Meridia, langs de weg naar Solitude

En zo zijn er wel meer.
en nog een vraagje net een huis gekocht in markath, en er zijn 2 bedden. 1shabby bed is owned. Door wie?
Door de Housecarl, in Markarth is dat Argis The Bulwark, die je ook als follower mee kan nemen in plaats van Lydia.

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01 00:06
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:40:
[...]

Het probleem was vooral met de 1.2 (?) patch, deze zorge eigenlijk voor veel meer problemen dan dat hij verhielp, het is nog gewoon speelbaar (ik ben nu maar 1 echte grote bug tegengekomen en kon ik met console fixen, ~100 uur). In de toekomst gaan die bugs er toch uit :)
Ik heb de mainquest met heel veel sidequest zonder problemen gespeeld, nu word ik telkens naar de desktop gecrashed, instant deads, door vallen of gewoon simpelweg een spel.

Hopelijk wordt alles gefixxed na patches..

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gisteravond voor het eerst in Blackreach geweest.... die cave is best impressive..! Nadat ik een doelloos rondje gelopen te hebben en al semi verdwaald was ben ik maar op mijn questmarker afgegaan om de elder scroll op te halen en daarna de cave te verlaten heb ik nu nog leuke dingen/gear gmist? :P

Khoop dat ik eventueel weer via zo'n "achteruitgang" naar binnen kan en niet weer helemaal door de Alftand ruin hoef om er te komen.
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:21:
Ik heb de mainquest met heel veel sidequest zonder problemen gespeeld, nu word ik telkens naar de desktop gecrashed, instant deads, door vallen of gewoon simpelweg een spel.

Hopelijk wordt alles gefixxed na patches..
Ik speel bewust nog met 1.1 en die geeft bij mij eignelijk helemaal geen bugs, kheb 1x gehad dat een kleine sidequest bleef hangen omdat ik een cave al eerder had gecleared, maar dat is neits wat niet via de console op te lossen is.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 13-12-2011 08:36 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

edit; foutje

[ Voor 135% gewijzigd door Chaoss op 13-12-2011 08:36 ]

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:43:
[...]

Ah, verklaart ook waarom er zo'n lange soultrap op zit, 1 sec is al genoeg. Die enchant heb ik dus niet.
Ik had de Soul Trap timer vrij laag gezet maar hij is opgesprongen naar zoveel seconden, geen idee waarom. Fiery Soul Trap voelt sowieso buggy. Tijdens enchanten gaf het de boog een waarde van 3k en nam de Legendary stat weg. Na het enchanted was het wel weer normaal. De Burn damage is altijd 10, of ik nou 6000 charges of 100 charges Soul Trap instelde.

Wel grappig als Archer om zo'n wapen te hebben nadat ik het hele spel met een Bound Bow heb doorgeploeterd. Massieve effects; Paralysis, Stagger, Burn, - Defense, Shock en Magicka damage.
Freaky Maus schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 02:31:
Volgens mij ligt er niet zomaar gear meer in de wereld, althans niet dat je op lvl 1 al gelijk ergens Daedric spul kunt vinden of iets dergelijk. Geen "Sword of Woe" aan 't begin helaas.. ;)
spoiler:
Er liggen wel vaste items op bepaalde locaties. Veelal Ebony spul. Het wapen met de unique enchant Fiery Soul Trap is afaik altijd op een Ebony Axe. Die je na een boss fight kan oppikken.
Technisch gezien kun je de DB quest vroeg beginnen en afmaken aangezien je vijanden gewoon zwak zullen zijn. Je kan Mehrunes Razor wel makkelijk op low level krijgen als je een Atronach koopt en een follower meeneemt. Het enige wat je hoeft te doen is de onderdelen vinden en door een fort met wat boefjes heen.
Morrar schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:46:
Hmm hoe krijgen mensen trouwens zulke bizarre damage getallen? Ik neem aan 100 skill en alle relevante perks in archery, smithing en enchanting? En dan nog een zootje potions poppen bij het upgraden van het wapen?
Alchemy, Smith en Enchant tot lv100 krijgen, met relevante Perks. Wat je dan doet is met Alchemy een Enchanting Potion en Blacksmithing Potion maken terwijl je een Set draagt met +Alchemy stats (met de juiste ingredienten kom je op 30ish % buff uit), gebruik die en Enchant je je Blacksmith Setje mee. Met dat Blacksmith Setje upgrade je je daadwerkelijke Set en Weapon. Ook is het handig als je de Lexicon buff hebt van de quest die in Riften docks begint. Als je dan Dwarven Armor draagt krijg je een Smithing buff.
Hydra schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:48:
[...]

Geheel onnodig. Ik heb die cyclus niet gebruikt en ik heb ook niet geupgrade met de Lexicon buff (te lui voor de quest op het moment). Het kan "legaal" dus zo uitkomen en nog hoger. Daadwerkelijk die cyclus misbruiken zou me 1000+ damage geven op die Bow, zonder True Shot Potion.

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:36:
[...]
De Burn damage is altijd 10, of ik nou 6000 charges of 100 charges Soul Trap instelde.
Dat is niet buggy, maar hoort zo voor zover ik weet. Het is idd 10 points fire damage met een instelbaar aantal seconden soul trap. Vind ik toch een leuk extraatje ;)
spoiler:
Er liggen wel vaste items op bepaalde locaties. Veelal Ebony spul. Het wapen met de unique enchant Fiery Soul Trap is afaik altijd op een Ebony Axe. Die je na een boss fight kan oppikken.
Technisch gezien kun je de DB quest vroeg beginnen en afmaken aangezien je vijanden gewoon zwak zullen zijn. Je kan Mehrunes Razor wel makkelijk op low level krijgen als je een Atronach koopt en een follower meeneemt. Het enige wat je hoeft te doen is de onderdelen vinden en door een fort met wat boefjes heen.
Niet helemaal waar:
spoiler:
De meeste loot is level afhankelijk. Ebony spul zul je pas tegenkomen vanaf level 25 ofzo, en dan nog is het random. Ik kreeg het wapen met Fiery Soul Trap pas op een later level, maar bij mij was het gewoon een steel war axe geloof ik. Maakt niet uit voor de disenchant natuurlijk ;)

• De_Bastaard
Zeg weet iemand toevallig hoe ik die Azura's Star moet gebruiken? Ik heb al eens op internet gelezen en het is een soort van Soul Gem, heb alleen geen idee hoe :?

En, is het voor mij nuttig, als Mage ?

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:56:
Zeg weet iemand toevallig hoe ik die Azura's Star moet gebruiken? Ik heb al eens op internet gelezen en het is een soort van Soul Gem, heb alleen geen idee hoe :?

En, is het voor mij nuttig, als Mage ?
Azura's star gebruik je net als een gewone soul gem, alleen is ie herbruikbaar. Om hem te vullen moet je soul trap casten op een mob, of raken met een wapen met een soul trap enchantment. Als ie vervolgens doodgaat binnen het bereik van de spell/enchantment wordt de soul gevangen in de soul gem. Azura's Star is een Grand Soul Gem waar dus de grootste souls in kunnen (behalve souls van NPC's, daarvoor moet je de Black Star hebben, is een andere optie voor die quest).

Vervolgens kun je die souls gebruiken om enchanted weapons en staffs te herladen, of om nieuwe enchantments op wapens/armor te plaatsen. Is dus zeker nuttig voor mages (enchanted robes bijvoorbeeld)!
Om te herladen moet je het wapen in je inventory selecteren, vervolgens zie je welke hotkey je moet gebruiken om te herladen.
Enchanten doe je bij een Arcane Enchanter. Hoe groter de soul gem, des te groter de waarde van de enchantment (bij armor) of hoe meer charges het wapen heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Leedbek op 13-12-2011 09:01 ]

Verwijderd

Leedbek schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:56:
[...]

Dat is niet buggy, maar hoort zo voor zover ik weet. Het is idd 10 points fire damage met een instelbaar aantal seconden soul trap. Vind ik toch een leuk extraatje ;)
Ik bedoelde dat ik maar 2-3 seconden had ingesteld en dat er zoveel seconden uitkwam uiteindelijk, ik heb nog gedubbelchecked bij Soul Gem selectie. En tijdens Enchanted met Fiery Soul werdt het wapen gedowngrade in het venster. Dus vrij buggy.
Niet helemaal waar:
spoiler:
De meeste loot is level afhankelijk. Ebony spul zul je pas tegenkomen vanaf level 25 ofzo, en dan nog is het random. Ik kreeg het wapen met Fiery Soul Trap pas op een later level, maar bij mij was het gewoon een steel war axe geloof ik. Maakt niet uit voor de disenchant natuurlijk ;)
Maar die vaste locatie met Fiery Soul Trap is altijd een Ebony Axe. Mocht je op een laag level langs die boss kunnen komen, dan kun je dus al vrij vroeg zo'n wapen krijgen.

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand heeft een contract getekend bij de Dark Brotherhood waardoor er af en toe assassins op mijn pad komen met Notes dat ik hoe dan ook dood moet.
Op zich is dat geen probleem natuurlijk, maar ik wil nog wel de Dark Brotherhood joinen eigenlijk. Kan dat? Hoe doe ik dat?
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:29:
[...]
Maar die vaste locatie met Fiery Soul Trap is altijd een Ebony Axe. Mocht je op een laag level langs die boss kunnen komen, dan kun je dus al vrij vroeg zo'n wapen krijgen.
Ik weet niet zeker wat die vaste locatie is maar ik heb Fiery Soul Trap van een el-cheapo steel battle axe ofzo, wel van een boss fight (draugr deathlord ofzo), zeker weten dat het geen ebony was. Heb hem dus kort daarna gedisd voor de enchant en die zit nu op een ebony axe en ebony bow die Lydia beiden gebruikt. Lege soul gems geef ik telkens aan haar zodat ze ze kan vullen. :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

martynvs schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:29:
Iemand heeft een contract getekend bij de Dark Brotherhood waardoor er af en toe assassins op mijn pad komen met Notes dat ik hoe dan ook dood moet.
Op zich is dat geen probleem natuurlijk, maar ik wil nog wel de Dark Brotherhood joinen eigenlijk. Kan dat? Hoe doe ik dat?
Ja dat kan nog steeds.
In Windhelm krijg je een quest, na het voltooien hiervan komt een courier met een briefje. Als je dan gaat slapen word je compleet ergens anders wakker.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:34:
[...]

Ik weet niet zeker wat die vaste locatie is maar ik heb Fiery Soul Trap van een el-cheapo steel battle axe ofzo, wel van een boss fight (draugr deathlord ofzo), zeker weten dat het geen ebony was. Heb hem dus kort daarna gedisd voor de enchant en die zit nu op een ebony axe en ebony bow die Lydia beiden gebruikt. Lege soul gems geef ik telkens aan haar zodat ze ze kan vullen. :P
spoiler:
Ironbind Barrow, ten noorden van Whiterun. Een dungeon die je met NPCs moet doorlopen. Aan het einde zit een soort van dragon-priest-achtige boss die lightning gebruikt en skeleton archers spawned. Als je hem verslaat kom je bij een Dragon Wall uit en hangt er een gloeiende bijl aan het altaar. Dat is de axe met Fiery Soul.

Draugr Deathlord is een boss? Op welke difficulty? Op Master vervangen Deathlords en Wights de gewone "Draugr". Die twee dragen upgraded Ebony zooi. Death Lord kan me two-shotten met een boog :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 09:38 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:37:
[...]

spoiler:
Ironbind Barrow, ten noorden van Whiterun. Een dungeon die je met NPCs moet doorlopen. Aan het einde zit een soort van dragon-priest-achtige boss die lightning gebruikt en skeleton archers spawned. Als je hem verslaat kom je bij een Dragon Wall uit en hangt er een gloeiende bijl aan het altaar. Dat is de axe met Fiery Soul.
Juust, daar heb ik m ook vandaan. 100% zeker dat het bij mij geen ebony was, rond lvl20 ergens.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Afaik is het base wapen idd iets van rond je level. Ik heb een bepaalde dungeon 2x doorlopen, 1x rond level 8-9 en ik dacht dat toen alles nog net iron was (incl. enchants), 1x vrij recent (denk rond de 35) en toen waren dat soort specialere items ebony (de items van meegescalede mobs).

Weet iemand trouwens de standaard respawn timer? Bijv. van Mammoths en giants rondom Whiterun e.d.? Handige plek voor een paar grand souls ;)

Bnet pindle#2913

• De_Bastaard
Leedbek schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:00:
[...]

Azura's star gebruik je net als een gewone soul gem, alleen is ie herbruikbaar. Om hem te vullen moet je soul trap casten op een mob, of raken met een wapen met een soul trap enchantment. Als ie vervolgens doodgaat binnen het bereik van de spell/enchantment wordt de soul gevangen in de soul gem. Azura's Star is een Grand Soul Gem waar dus de grootste souls in kunnen (behalve souls van NPC's, daarvoor moet je de Black Star hebben, is een andere optie voor die quest).

Vervolgens kun je die souls gebruiken om enchanted weapons en staffs te herladen, of om nieuwe enchantments op wapens/armor te plaatsen. Is dus zeker nuttig voor mages (enchanted robes bijvoorbeeld)!
Om te herladen moet je het wapen in je inventory selecteren, vervolgens zie je welke hotkey je moet gebruiken om te herladen.
Enchanten doe je bij een Arcane Enchanter. Hoe groter de soul gem, des te groter de waarde van de enchantment (bij armor) of hoe meer charges het wapen heeft.
Maar om die te 'chargen' zou ik dan dus een enorm goede/dure Soul Gem moeten gebruiken of niet? Hij geeft nu aan 'Empty', dus moet ik er iets instoppen toch :D

• porn*

porn*

...take on the world!

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:43:
[...]

Maar om die te 'chargen' zou ik dan dus een enorm goede/dure Soul Gem moeten gebruiken of niet? Hij geeft nu aan 'Empty', dus moet ik er iets instoppen toch :D
Nah gewoon met een Soul Trap wapen iemand killen en ik heb het niet gecontroleerd maar als je bijv. een humanoid killt en geen Grand Soul gems meer hebt, vult hij Azura's gem. Of hij vult hem als eerste weet het niet precies meer :+

Bnet pindle#2913

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:43:
[...]

Die Star is een Soul Gem. Je hoeft er dus geen Soul Gem in te stoppen, maar een Soul. Liggend aan bij wie je de Star hebt bewerkt (in Winterhold of Azura's Shrine) kunnen er menselijke zielen in of die van beesten. Je kunt elke ziel van dat type absorberen (elk beest of elk mens kan geabsorbeerd worden). Je kan dus een Azura's Star met Petty Soul krijgen als je er bijvoorbeeld een wolf in absorbeert. Beste idee is Soul Trap of een wapen met Soul Trap enchant op een Mammoth of mens te gebruiken en hem daarna af te maken. Het is een soort heroplaadbare batterij.

• martynvs
  • Niet online
XyritZz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:36:
[...]

Ja dat kan nog steeds.
In Windhelm krijg je een quest, na het voltooien hiervan komt een courier met een briefje. Als je dan gaat slapen word je compleet ergens anders wakker.
Dankje! Volgens mij heb ik die quest al gevonden en al bijna af. Ben benieuwd dus!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:49:
[...]

Die Star is een Soul Gem. Je hoeft er dus geen Soul Gem in te stoppen, maar een Soul. Liggend aan bij wie je de Star hebt bewerkt (in Winterhold of Azura's Shrine) kunnen er menselijke zielen in of die van beesten. Je kunt elke ziel van dat type absorberen (elk beest of elk mens kan geabsorbeerd worden). Je kan dus een Azura's Star met Petty Soul krijgen als je er bijvoorbeeld een wolf in absorbeert. Beste idee is Soul Trap of een wapen met Soul Trap enchant op een Mammoth of mens te gebruiken en hem daarna af te maken. Het is een soort heroplaadbare batterij.
de azura/black star absorbeert elk type soul waar op dat moment geen gelijke van beschikbaar is. je hebt bv 1 lege grandsoul gem en 1 gevulde petty soul gem en een lege azura/black star. als je nu een petty soul trapt komt deze omdat er geen lege petty soul gems zijn in de azura/black star. Dus zorg dat hij altijd leeg is wanneer je grandsoul gems bij hebt. ik heb ook wel eens 3 grandsoul gems met petty souls gehad das balen :'(

Verwijderd

ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:59:
[...]

de azura/black star absorbeert elk type soul waar op dat moment geen gelijke van beschikbaar is. je hebt bv 1 lege grandsoul gem en 1 gevulde petty soul gem en een lege azura/black star. als je nu een petty soul trapt komt deze omdat er geen lege petty soul gems zijn in de azura/black star. Dus zorg dat hij altijd leeg is wanneer je grandsoul gems bij hebt. ik heb ook wel eens 3 grandsoul gems met petty souls gehad das balen :'(
Dat weet ik en legde ik ook uit met het wolf-voorbeeld.

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:02:
[...]

Dat weet ik en legde ik ook uit met het wolf-voorbeeld.
Voor mij was het niet heel erg duidelijk voorbeeld, ik heb er een duidelijkere situatie schets bij gezet. Als beginner met enchament kan het nogal verwarrend zijn.(was het een beetje bij mij ook :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door ArgantosNL op 13-12-2011 10:07 ]

Ik las hier eerder ergens dat als je een gevulde soul gem dropt en weer oppakt, hij weer leeg is. Kan iemand dat bevestigen? Lijkt me een bug maar kan wel handig zijn als je grand soul gems gevuld zijn met petty souls...

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:09:
Ik las hier eerder ergens dat als je een gevulde soul gem dropt en weer oppakt, hij weer leeg is. Kan iemand dat bevestigen? Lijkt me een bug maar kan wel handig zijn als je grand soul gems gevuld zijn met petty souls...
Is nonsens in een gewone situatie.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:12:
[...]

Is nonsens in een gewone situatie.
Lijkt me ook, toch werd het hier gisteren of eergisteren door iemand gemeld.

• ArgantosNL
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:15:
[...]

Lijkt me ook, toch werd het hier gisteren of eergisteren door iemand gemeld.
ik zal het vanavond wel even testen, ik heb nog een hele lading petty en common gem in een kist zitten.
Hoe werkt het maken van black soul gems trouwens? Hetzelfde als in Oblivion? Daar moest je een soort shrine opzoeken, je Grand Soul Gems in de shrine stoppen en op een bepaald moment (gemarkeerd met een lichtstraal die uit de shrine de lucht in schijnt, 1x per in-game maand ofzo) een soul trap spell op de shrine casten.

Best kans dat je Grand Soul Gems met petty souls op die manier kunt omtoveren tot lege Black Soul gems.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

XyritZz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:18:
Hoe werkt het maken van black soul gems trouwens? Hetzelfde als in Oblivion? Daar moest je een soort shrine opzoeken, je Grand Soul Gems in de shrine stoppen en op een bepaald moment (gemarkeerd met een lichtstraal die uit de shrine de lucht in schijnt, 1x per in-game maand ofzo) een soul trap spell op de shrine casten.

Best kans dat je Grand Soul Gems met petty souls op die manier kunt omtoveren tot lege Black Soul gems.
Ik weet niet of je wel zelf Black Soulgems kunt maken, je kunt ze wel vinden her en der en gebruiken. En van Azura's Star is dus ook een black versie.

Hmm hier wordt dat verhaal wel bevestigd trouwens, van dat droppen:
Dropping a soul gem you filled yourself onto the ground, will cause it to lose its charge.

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-12-2011 10:23 ]

Verwijderd

Je kunt geen Grand converteren naar Black in Skyrim.

• Hydra
Heb je ooit Tombraider gespeeld? Waarschijnlijk ben je d'r te jong voor, maargoed. Het is heel simpel; sommige mensen zien het in-game poppetje als zichzelf. Andere mensen zien het als een poppetje dat een eigen 'karakter' heeft en je gewoon bestuurt. Ik ben een van die laatste, en vind het juist fijner met iets te spelen waar ik mezelf niet kan identificeren. Daarnaast is een vrouwtje vaak leuker om naar te kijken.
Met deze opmerking laat je wel een beetje je (emotionele) leeftijd blijken.
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:34:
Heb sowieso meer gevulde soulgems dan dat ik weet wat ik er mee moet. Heb 17 gevulde grands en 9 gevulde blacks. Heb er nog 4 ofzo nodig voor m'n dragonscale set maar dat is het wel, en geld heb ik sowieso zat.

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 13-12-2011 10:28 ]

Hydra schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:25:
Heb sowieso meer gevulde soulgems dan dat ik weet wat ik er mee moet. Heb 17 gevulde grands en 9 gevulde blacks. Heb er nog 4 ofzo nodig voor m'n dragonscale set maar dat is het wel, en geld heb ik sowieso zat.
Tsja ik moet enchanting nog levelen, iedere soul gem is dan meegenomen. Mogen ook petty zijn dan he. En dan een paar grand / black om de enchantments voor mn gear te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-12-2011 10:34 ]

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11-2025
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:17:
[...]

ik zal het vanavond wel even testen, ik heb nog een hele lading petty en common gem in een kist zitten.
Dropping a soul gem you filled yourself onto the ground, will cause it to lose its charge
http://uesp.net/wiki/Skyrim:Soul_Gem

Weet alleen niet of het een bug is of dat het zo bedoeld is.

XBL: Sgt Rik NL

SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:34:
[...]

Tsja ik moet enchanting nog levelen, iedere soul gem is dan meegenomen. Mogen ook petty zijn dan he. En dan een paar grand / black om de enchantments voor mn gear te maken.
Same here, zit nu op 80 ofzo en wil die jump naar 100 zo snel mogelijk gaan maken voor double enchant perk. Kwam altijd Soul Gems tekort, maar was nog nooit in een Dwemer Ruin geweest :X. Nu 3 van die Ruins gedaan en ik stik in de Soul Gems :).

Wat ik wel jammer vind; ik heb ergens in die dungeon waar je de Lexicon die je in Riften krijgt iets gemist. Heb die niet als 'Cleared' gekregen :(.

• martynvs
  • Niet online
Over enchantment gesproken. Ik heb de gauntlets of the gods (oid) met een +20% bow damage. Ik wil deze disenchanten om het vervolgens zelf the kunnen enchanten op mijn eigen armor. Alleen in het rijtje met disenchantments verschijnen die gauntlets nooit. Ik dacht eerst dat het door mijn lage level kwam, maar ondertussen ben ik heel wat lvls up en ik kan het nog steeds niet disenchanten.
Zijn er voorwerpen die niet te disenchanten zijn?
martynvs schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:43:
Over enchantment gesproken. Ik heb de gauntlets of the gods (oid) met een +20% bow damage. Ik wil deze disenchanten om het vervolgens zelf the kunnen enchanten op mijn eigen armor. Alleen in het rijtje met disenchantments verschijnen die gauntlets nooit. Ik dacht eerst dat het door mijn lage level kwam, maar ondertussen ben ik heel wat lvls up en ik kan het nog steeds niet disenchanten.
Die zijn er, zo kan ik mijn Nightingale Armor niet disenchanten.

Niet kunnen disenchanten heeft volgen mij 2 oorzaken:
1. Item is quest related en mag je simpelweg niet disenchanten. --> Item staat niet in de lijst bij disenchanten.
2. Je hebt de enchant al unlocked. --> Item staat wel in de lijst bij disenchanten, maar je kunt het niet selecteren.

• ArgantosNL
niet alle items kun je disenchanten, het armor wat je krijg van verschillende guilds kun je bijvoorbeeld niet disenchanten, en dat vind ik ook heel erg jammer :(

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:19

Aganim

I have a cunning plan..

Niet kunnen disenchanten heeft volgen mij 2 oorzaken:
(..)
Unique items (of eigenlijk: artifacts) zijn doorgaans ook niet te disenchanten.

[ Voor 9% gewijzigd door Aganim op 13-12-2011 10:49 ]

martynvs schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:43:
Het maakt ook niet uit of je een item disenchant met +5% bow dmg of +20% bow dmg, in beide gevallen unlock je de enchantment "+bow dmg". Hoeveel % hangt af van je enchantment skill, perks, eventuele bonussen (gear met +enchantment bonus, of waren dat potions) en van wat voor soul gem je gebruikt.

• Hydra
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:34:
Snap ik, daar was ik eerst ook. En dan heb je het op 100 en heb je welgeteld (in mijn geval) 5 grand nodig om alles te enchanten (4x armor 1x boog, geen enchants op m'n wapens).
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:46:
niet alle items kun je disenchanten, het armor wat je krijg van verschillende guilds kun je bijvoorbeeld niet disenchanten, en dat vind ik ook heel erg jammer :(
Ik vind het jammer dat je enchantments niet kunt verwijderen, anders had ik permanent in de nightingale set gelopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 13-12-2011 10:51 ]

• ArgantosNL
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:49:
[...]

Het maakt ook niet uit of je een item disenchant met +5% bow dmg of +20% bow dmg, in beide gevallen unlock je de enchantment "+bow dmg". Hoeveel % hangt af van je enchantment skill, perks, eventuele bonussen (gear met +enchantment bonus, of waren dat potions) en van wat voor soul gem je gebruikt.
helaas waren dat potions, anders kon je enchantment wel heel erg makkelijk abusen :+
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:50:
[...]

helaas waren dat potions, anders kon je enchantment wel heel erg makkelijk abusen :+
Ah, ja logisch :D

• Hydra
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:50:
Dat was trouwens nog wel zo in Morrowind. Kon je +100 int voor 2 sec spells en +int potions maken. En omdat alchemy afhankelijk was van +int kon je dus steeds sterkere potions maken. En in Morrowind en Oblivion stond te tijd nog stil als je aan het craften was. Toen had ik op een gegeven moment potions met +1000 int ofzo, en dan leuk acrobatics potions maken met +1000 acrobatics ofzo. Echt lachen :D

• ArgantosNL
wie maakt hier een mod voor :+

ik hoop dat iemand een mod maakt waarmee je alle equipment can disenchanten zou heel gaaf zijn

• Hydra
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:56:
wie maakt hier een mod voor :+

ik hoop dat iemand een mod maakt waarmee je alle equipment can disenchanten zou heel gaaf zijn
Nog maar de vraag of dat 'even' te modden is he. Krijg het idee dat mensen niet helemaal het verschil tussen een mod en applicatiecode snappen soms, ook gezien het idee dat Coop er wel 'even' ingemod ging worden :)

• De_Bastaard
Maarreuh hebben jullie dan ook van die enorme coole Mage items gemaakt om te gebruiken, zoals de über-bow die eerder gepost werd?

Ik ren nu rond met die Arch-Mage outfit en die is best goed, ware het niet dat ik dus nog altijd een paar goede handschoenen, schoenen en/of masker zoek (heb nu dat masker wat ik vond bij de Staff of Magnus quest, die is best goed).

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
In dit geval zou het mogelijk kunnen zijn. Desnoods door de bestaande armor te vervangen door custom-made armor.

• ArgantosNL
Hydra schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:58:
[...]

Nog maar de vraag of dat 'even' te modden is he. Krijg het idee dat mensen niet helemaal het verschil tussen een mod en applicatiecode snappen soms, ook gezien het idee dat Coop er wel 'even' ingemod ging worden :)
ik denk hier misschien inderdaad iets te makkelijk over, hebben ze bij oblivion ook allerlij extra spells gemaakt?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:19

Aganim

I have a cunning plan..

Hydra schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:58:
[...]
Mwa, over het algemeen valt er een hoop te modden wat dat betreft. Het zou me zelfs niets verbazen als het disenchantable maken van een item een kwestie is van een vinkje aan of uit zetten in de Creation Kit. Dit zijn nu net het soort zaken waar modders juist veel controle over krijgen in de Elder Scrolls serie.

Verwijderd

Mod om Nightingale Set zelf te enchanten:

http://www.skyrimnexus.com/downloads/download.php?id=1398

(geeft je een blanco Nightingale Set tijdens de quest, weet niet wat er met bestaande sets gebeurd)

@Hydra items+attributen is geen applicatiecode, gewoon een simpele database die aangeeft wat op wat hoort a la Excel/Access.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 11:27 ]

• pieterdebie
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:00:
[...]

ik denk hier misschien inderdaad iets te makkelijk over, hebben ze bij oblivion ook allerlij extra spells gemaakt?
In oblivion had je zelfs spells die een onweer creëerden en enemies doodbliksemden. TES kan je over 't algemeen erg ver modden.

[ Voor 2% gewijzigd door pieterdebie op 13-12-2011 11:25 . Reden: Beter filmpje ]

• De_Bastaard
pieterdebie schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:21:
[...]

In oblivion had je zelfs spells die een onweer creëerden en enemies doodbliksemden. TES kan je over 't algemeen erg ver modden.

[video]
haha die is wel erg gruwelijk voor iemand die alleen Skyrim kent zoals ikzelf :D

• ArgantosNL
pieterdebie schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:21:
[...]

[video]
youtube is geblock op het werk :'( maar goed ook met die klote bandbreedte. Er zijn tijdsippen dat het de layout niet een goed kan laden. ;w

• porn*

porn*

...take on the world!

ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:33:
[...]

youtube is geblock op het werk :'( maar goed ook met die klote bandbreedte. Er zijn tijdsippen dat het de layout niet een goed kan laden. ;w
33k6 should be enough for anyone!

Bnet pindle#2913

• ArgantosNL
porn* schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:34:
[...]

33k3 should be enough for anyone!
dat lost alleen de blockade op youtube niet op :+

:') we zitten hier trouwens met 40 a 50 man op 2 mbit, dus veel meer dan die 33k3 hebben we hier niet :')

[ Voor 20% gewijzigd door ArgantosNL op 13-12-2011 11:37 ]

• porn*

porn*

...take on the world!

ArgantosNL schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:35:
[...]

dat lost alleen de blockade op youtube niet op :+
Da's waar (snel fixed naar 33k6 hehe da's lang geleden :D ).

Bnet pindle#2913

• Propos
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Bezulba schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:05:
[...]
mensen die het spel niet gespeeld hebben kunnen geen fatsoenlijke mening vormen over het spel. Dat het dan gelijk fanboism is om daar op te reageren.. tjah..
Hydra schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:08:
[...]
Dat. En er is een verschil tussen kritiek en puur afzeiken. Afzeiken open je maar lekker je eigen topic over.
Ik zie dat u erg actief bent op dit forum en in deze thread maar dat legitimeert geen ongebreideld geflame richting mijn post.

Ik kan meer dan prima een mening vormen over Skyrim. Als ik mag afgaan op voorgaande spellen, mensen uit mijn omgeving die het spel wel spelen, kan en mag ik best mijn mening geven. Daar komt nog bij dat ik waarschijnlijk meer dan 2 keer zo veel tijd heb doorgebracht met het lezen van nuttige en kritische threads op de officiële fora als de meeste mensen die gelukkig wel zonder problemen Skyrim spelen.

Het was overigens geen aanval op het spel maar meer een uiting van teleurstelling. Heeft u misschien de tip gelezen die ik gaf op het eind? Clearly not. Maar blijft u vooral lekker uw mening over andermans inbreng uitspuwen.

• ArgantosNL
Propos schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:36:
[...]

[...]

Ik zie dat u erg actief bent op dit forum en in deze thread maar dat legitimeert geen ongebreideld geflame richting mijn post.

Ik kan meer dan prima een mening vormen over Skyrim. Als ik mag afgaan op voorgaande spellen, mensen uit mijn omgeving die het spel wel spelen, kan en mag ik best mijn mening geven. Daar komt nog bij dat ik waarschijnlijk meer dan 2 keer zo veel tijd heb doorgebracht met het lezen van nuttige en kritische threads op de officiële fora als de meeste mensen die gelukkig wel zonder problemen Skyrim spelen.

Het was overigens geen aanval op het spel maar meer een uiting van teleurstelling. Heeft u misschien de tip gelezen die ik gaf op het eind? Clearly not. Maar blijft u vooral lekker uw mening over andermans inbreng uitspuwen.
De reden dan mensen zo reageren is omdat je een hoop aannames doet bij het vormen van je mening.(vrienden, vorige spellen) de ervaring van oblivion is voor mij totaal anders als bij skyrim. Om echt te kunnen zeggen het is een goed spel of niet moet je het gespeeld hebben. Het is inderdaad slecht dat skyrim zoveel last heeft van crashes maar dat mensen het gewoon blijven doorspelen wil denk ik ook wel wat zeggen.

Een vriend van mij die vond skyrim in het begin niks maar na het even gespeeld te hebben was hij meteen hooked. Ik zou zeggen probeer het even en dan zie ik je graag terug hier :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

Propos schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:36:
[...]

[...]

dat zal ik zeker doen!

want je kan je nooit een fatsoenlijk mening vormen over iets wat je zelf niet mee maakt. Omdat je eigen ervaringen je beleving kleuren. Ik ga als ik skyrim beschrijf aan andere ook alleen maar de highlights vertellen, niet dat ik 3 uur aan het wandelen was omdat ik te arm was voor een paard.

Maar die mening zijn er wel meer niet gedaan.. voornamelijk reviewers die graag om 1s nadat de NDA is opgeheven een "review" posten. "Ik heb de filmpjes gezien en de forums gelezen, ik weet hoe het spel werkt!"

blup

Pagina: 1 ... 63 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.