XyritZz schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:25:
Rare bug, in de buurt van Solitude staat een shrine waarvan ik de naam niet meer weet... vlak naast deze shrine staat echter een wordwall voor Elemental Form. Ik kan naar de wall toelopen, hoor het 'word wall in de buurt'-muziekje zie de letters oplichten maar ik krijg het woord niet.
Heeft iemand ander dit gehad? Heb op internet gezocht, vandaar ook dat ik weet dat het om Elemental Form gaat maar kwam daar geen fix tegen.
Over de hele Skyrim is niet leuk discussie... Het enige wat ik een beetje tegen vind vallen zijn de Guilds.
Oblivion:
- Fighters Guild: Zit door de hele 'wereld', je moet op alle plaatsen quests doen.
- Mages Guild: Zit door de hele wereld en je moet overal quests doen.
- Thieves Guild: Is een machtige organisatie met een mythische leider waar alle soldaten op jagen.
- Dark Brotherhood: Bijna legendarische organisatie, waar iedereen stiekem bang van is.
Doordat sommige Guilds in alle grote steden zitten lijkt zo'n Guild ook veel meer een echte organisatie.
Skyrim:
- Companions: Groepje van 6 man in Whiterun, na 3 missies (misschien 2 dagen ingame) hoor je al tot hun 'Circle' van belangrijkste leden......

- College: Nog niet ver genoeg mee om een oordeel te vellen.
- Thieves Guild: Zwakke Guild. Slap aftreksel van wat het ooit was, en je krijgt de taak om ze uit het slop te trekken terwijl het enige wat je er voor terug krijgt een paar winkeltjes is.
- Dark Brotherhood: Zwakke Guild, en ook een slap aftreksel van de macht die ze ooit hadden.
Dat valt me gewoon echt tegen, de prachtige Guilds van Oblivion zijn allen kapot of niet vertegenwoordigd. Ik had toch liever op z'n minst één echt grote en machtige Guild gezien. Mijn hoop is nu nog gevestigd op de College omdat ik die nog niet heb afgerond, maar ik vrees er hard voor

.
Na dit gelezen te hebben geef ik ook maar mijn mening over Skyrim.
Ik speel de Elder Scrolls vanaf TES3 Morrowind (mijn favoriete game OOIT) en ik moet zeggen dat Skyrim mij bijna net zo sterk in de wereld heeft gezogen als Morrowind dat vroeger deed. Dus over het algemeen vind ik het echt een enorme verbetering over Oblivion, alhoewel ik dat niet ZO slecht vond als sommige mensen.
Om te reageren op je guilds kritiek: Ik vond het inderdaad ook jammer dat de Dark Brotherhood bijna uitgeroeid was. Ze hadden (voor zover ze weten) nog maar 1 sanctuary over in heel Tamriel. Die in de buurt van Falkreath dus. En die had maar iets van 6-7 leden?
Toch vond ik het erg goed passen bij het thema dat Bethesda bij deze Elder Scrolls heeft. Het is gewoon een andere setting dan Oblivion. 200 jaar na de Oblivion Crisis is de Empire zo goed als vernietigd. Alleen Cyrodiil, High Rock, Skyrim en delen van Hammerfell horen erbij. En Skyrim staat op het punt ook verloren te gaan. Dit verval zie je dus terug bij the Dark Brotherhood en de Thieves Guild. Het is inderdaad heel anders, maar desondanks vond ik wel erg vet. Misschien dat we te veel terug wilden gaan naar de glory days, maar een andere setting 200 jaar na dato is een stuk interessanter dan hetzelfde verhaaltje als in Oblivion, toch?
Wat mij het meeste stoorde aan Skyrim was het moeilijk kunnen inleven in het verhaal als je geen Nord was. In Oblivion had je dit probleem totaal niet, je was simpelweg the Hero of Kvatch etc en elke race paste makkelijk in die rol. Maar in Skyrim is het toch een beetje raar een dunne sneaky Argonian of Wood Elf te spelen die de Dragonborn blijkt te zijn en als een barbaar van bergen af zijn shouts doet galmen over de valleien. Dat gaat dus niet. In Morrowind had je dit ook een beetje omdat de Nerevarine moeilijk was om een andere race te zijn dan een Dunmer. Reincarnatie van Nerevar een Dunmar en dan als een Orc de main quest spelen? Beetje hetzelfde probleem.
Voor de rest waar ik ook de immersion erg slecht vond waren de grote Imperial/Stormcloak battles. Bijvoorbeeld als je Windhelm/Solitude binnenstormt met je leger, was ik aan het vechten met 6 tegen 6 man ofzo. Gaf totaal geen gevoel van een 'epic battle'. En dan achteraf geven ze een speech aan 10 man ofzo. Ik snap niet waarom ze in dat soort gevallen gewoon hop 30 soldaten per faction tegen elkaar liet vechten? Dus 60 in totaal. Alsof de game engine dat niet zou trekken?
Voor de rest vind ik de wereld met deze graphics zeer mooi weergegeven. Toegegeven het zijn geen Crysis 2 of Battlefield 3 of weet ik veel wat kwaliteit aan graphics, maar het is alsnog een zeer mooie wereld en de characters zien er VEEL beter uit dan ooit tevoren. Orcs en Argonians vind ik er nu bijvoorbeeld zo enorm goed uitzien. Orcs in Oblivion... Waren gewoon groene Humans.
Lang verhaal; in het kort: game verdient een 9 in mijn ogen.