• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Loona35 schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:34:
Verdomme net die main quest aan het spelen (na al die factions quest gedaan te hebben enzo). Op gegeven moment moet je spullen afgeven en die krijg je later terug. Maar bij de PS3 versie houdt die NPC stiekem als je geld en je lockpicks. Natuurlijk niet gesaved tussendoor, dus 3 uur spelen kwijt. Had net lekker iets van 300 lockpicks en enkele tienduizenden centjes :(
Daar had ik, ook PS3, anders geen last van.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 07:54

jmk

Ik vind het wel goed dat Bethasda sommige realistische dingen uit het spel heeft gelaten. Dat wapens moeten repareren en dat dan niet kunnen met magische dingen omdat je skill niet hoog genoeg is was echt heel irritant. Net als hierboven.

Wat ik merk als je van een berg af wil, ik bijna nooit meer gewond raak. Ik kan een hele steile berg langzaam afglijden. Misschien niet realistisch, maar speelt wel heel fijn, kan je zo altijd direct naar je doel. Gameplay wordt hierdoor beter.

Voor de mensen die vinden dat Skyrim te weinig content heeft, er komen ook nog DLC's: Ik hoop heel erg dat we even Morrowind binnen kunnen. Je kan met no-clipping een stukje door de poort lopen naar Morrowwind, je ziet dat er dan een soort Oblivion achtig landschap, je ziet dus een ontwerp in een gebied waar je niet kan komen zonder console-command.

Ook komen er Quest Mod's door enthousiaste designers(professional's) met bijvoorbeeld een stukje Breton vaderland (iets met ~Rock). Dat wordt ook heel goed.

Ook is de officiele mod-kit waar Bethesda straks mee komt nog niet uit. Ik voorzie betere desctruction-scaling, en een perfecte PC-UI.

Skyrim is nu al GOTY, en wordt nog veel beter! Needless to say: I'm a fan!

Yippie kayak, other buckets!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Bosmonster schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:50:
Betwijfel of ik het langer dan een paar uur volhou met die resolutie :P

Niet de eerste keer dan ik nostalgisch iets uit de oude doos pak en ietwat teleurgesteld ben :+

edit: helaas, kan alleen deel 2 vinden nog. Volgens mij kwam die eerste ook nog op diskettes.
Net even gespeeld, maar het lopen is te irritant :) Geef mij maar skyrim hehe... maar in die tijd was her geweldig natuurlijk. Graphics en interface zijn nu gewoon te oud.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:25
Ik vind het behoorlijk vreemd dat hier wordt geklaagd over gebrek aan content in dit spel. Het spel is enorm, er zijn extreem veel plekken te bezoeken met allemaal hun eigen doel en achtergrond informatie. De MQ is erg kort zoals in Morrowind en Oblivion, maar de rest van de wereld is gevuld tot aan de noppen. Als dit spel ervan wordt beschuldigd dat het weinig content heeft, dan weet ik niet wat er nog meer in zou moeten zitten.
De quests zijn van een veel hoger caliber dan Oblivion, dat spel had echt enorm onnozele quests. De faction quests waren misschien prominenter aanwezig, maar ze onstegen de middenmaat niet. De enige echte goed memorabele quests van Oblivion waren de DB quests naar mijn mening.
Ik ben ook erg tevreden met de veranderingen aan de leveling systeem. Ik had echt een enorme hekel aan de systemen van Morrowind en Oblivion, met een eervolle vermelding voor Oblivion die het helemaal verneukt had i.c.m. level scaling. De Elder Scrolls spellen waren nooit heel complex of moeilijk te begrijpen, dus de verandering is meer een evolutie dan een simplificatie.

Het spel heeft problemen, UI is bagger, monster variatie is niet echt boeiend etc. maar qua grootsheid kent het zijn gelijke niet als ik de afgelopen vijf jaar bekijk.

Ik vind het persoonlijk trouwens altijd hilarisch als mensen over realisme beginnen in dergelijke spellen. Ik heb nooit begrepen wat zo boeiend is aan zogenaamde "hardcore modes" waarin je moet eten, drinken en allerlei kunstmatige limieten moet zetten. Dat soort dingen zijn misschien boeiend in het eerste uur, maar je wordt er schijtziek van als je voor de 1234ste keer weer wat moet koken en eten. Fast travel bijvoorbeeld is één van de beste dingen die deze spellenreeks heeft gekregen, ook al is het verre van realistisch.

[ Voor 16% gewijzigd door mister_S op 11-12-2011 17:52 ]

Verwijderd

mister_S schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:48:
De quests zijn van een veel hoger caliber dan Oblivion
Volslagen onzin. Zoals ik een paar posts terug al schreef - doe nu nog eens de burgeroorlog van Skyrim van beide verschillende zijden. Echt, doe het eens... en kom dan eens terug met de claim dat er variatie zou zitten in de quests van Skyrim.

En, van een hoger kaliber?

Praat met persoon > ga naar dungeon > doe suf puzzeltje met pilaartjes met een vogeltje, slangetje en visje er op > ga terug naar quest giver > get reward > next! <----- zeker de helft van alle quests die zich in dungeons afspelen.

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Fast travel bijvoorbeeld is één van de beste dingen die deze spellenreeks heeft gekregen, ook al is het verre van realistisch.
Ik heb zelf gemende gevoelens over fast travel. Aan de ene kant vind ik het begrijpelijk dat mensen niet uren kwijt willen zijn aan het lopen/rijden van (soms enorm) lange afstanden maar aan de andere kant vind ik het ook zonde om altijd maar te fast travellen. Je doet de spelwereld dan echt te kort en je mist gewoon heel veel mooie stukjes natuur waar je anders nooit komt.

Zelf maak ik nooit gebruik van het gewone fast travellen en de koets die je kan huren gebruik ik alleen voor routes die ik zelf al een keer gezien heb. Zo kan ik alles de eerste keer mooi zelf ontdekken en kan ik de routes die ik al en een keer gezien heb, overslaan.

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
De enige keren dat ik eigenlijk fast-travel gebruik is wanneer mijn inventory bijna vol is. Ik fast-travel dan snel naar Whiterun, verkoop alles/stop het in mijn huis, en fast-travel ik weer terug waar ik vandaan kwam. Op die manier zie ik tenminste nog alles van de wereld, maar hoef ik me tenminste niet druk te maken over inventory space.

Verwijderd

Metalkai schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:19:
De enige keren dat ik eigenlijk fast-travel gebruik is wanneer mijn inventory bijna vol is. Ik fast-travel dan snel naar Whiterun, verkoop alles/stop het in mijn huis, en fast-travel ik weer terug waar ik vandaan kwam. Op die manier zie ik tenminste nog alles van de wereld, maar hoef ik me tenminste niet druk te maken over inventory space.
Lydia meenemen. ;)

Je kunt 'r prachtig als mule gebruiken. *grin*

• Metalkai
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:20:
[...]

Lydia meenemen. ;)

Je kunt 'r prachtig als mule gebruiken. *grin*
Probleem met Lydia is dat ze het volgens mij heel leuk vind om pijlen in haar achterhoofd te krijgen. Zij wordt vaker door mij geraakt dan de vijand.
Daarom neem ik ook helemaal geen followers meer mee. Zitten alleen maar in de weg.

Verwijderd

Metalkai schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:28:
[...]

Probleem met Lydia is dat ze het volgens mij heel leuk vind om pijlen in haar achterhoofd te krijgen. Zij wordt vaker door mij geraakt dan de vijand.
Daarom neem ik ook helemaal geen followers meer mee. Zitten alleen maar in de weg.
Esbern meenemen. ;) Al moet je daarvoor dan wel de main quest even laten zitten voor wat hij is, maar, hij is een caster en hij summoned heel graag Atronarchs.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:59:
[...]

Volslagen onzin. Zoals ik een paar posts terug al schreef - doe nu nog eens de burgeroorlog van Skyrim van beide verschillende zijden. Echt, doe het eens... en kom dan eens terug met de claim dat er variatie zou zitten in de quests van Skyrim.

Praat met persoon > ga naar dungeon > doe suf puzzeltje met pilaartjes met een vogeltje, slangetje en visje er op > ga terug naar quest giver > get reward > next! <----- zeker de helft van alle quests die zich in dungeons afspelen.
Ga jij eerst nog maar eens terug naar Oblivion en doe daar de quests eens. Er zit veel meer variatie in de quests in Skyrim. Kijk eens verder dan de dungeon quests naar bijv. de Thieves Guild side quests.

Ja, natuurlijk zou het mooi zijn als je nog meer verschillende dingen zou kunnen doen, maar het aantal verschillende quests is wel degelijk significant toegenomen sinds Oblivion. Er is nog wel heel veel meer mogelijk in Skyrim, waar de mod-community (en DLCs) vast aandacht aan gaan besteden. Zo is de Bard's College quest line wel wat mager. Hier had meer in kunnen zitten dat echt met het vak van Bard/Skald te maken heeft (boeken/verhalen/songs/instrumenten). Ook is er een prima verhaallijn te starten rondom Alchemy en Smithing, als je na de civil war en de MQ een "normaal" leven in Skyrim zou willen beginnen als smid of alchemist.

Dat uiteindelijk is alles een variatie op "ga ergens heen", "doe iets", "krijg beloning" is niet zo gek: verzin maar eens iets wat hier niet aan voldoet. (sterker nog: zo werkt het echte leven ook, als je er goed over nadenkt: ga naar je werk, doe je werk, krijg salaris; ga naar de supermarkt, doe boodschappen, kook eten, krijg "health", etc)

[ Voor 28% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-12-2011 18:59 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:34:
[...]

Esbern meenemen. ;) Al moet je daarvoor dan wel de main quest even laten zitten voor wat hij is, maar, hij is een caster en hij summoned heel graag Atronarchs.
Daar zijn er een boel van. Die kannibaal-chick, huurling in Riften en een paar College-leden bieden dezelfde functionaliteit.

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:50:
Ga jij eerst nog maar eens terug naar Oblivion en doe daar de quests eens. Er zit veel meer variatie in de quests in Skyrim. Kijk eens verder dan de dungeon quests naar bijv. de Thieves Guild side quests.
Het is echt gewoon niet waar. Ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat er veel variatie zou zitten in de quests van welke faction of chain dan ook in Skyrim maar, ik zeg je, ik heb "alles" gedaan in dat spel. Voor zover je daar een plakkertje op kunt plakken.

En dan voor veel van die dingen niet een keer, niet twee keer maar wel vaker dan dat.

Het is echt gewoon pertinent níet waar dat er meer variatie zit in de quest mechanics van Skyrim ten opzichte van zijn directe voorganger, Oblivion. Het voornaamste waar wél meer variatie in zit is de layout van dungeons. Die ook in Oblivion (zoals ze ook deden in Morrowind) nog wel eens sterke overeenkomsten met elkaar vertoonden.

Maar echte vooruitgang in wat er gebeurt tijdens een Skyrim quest ten opzichte van een Oblivion quest? Nou, nee, dus niet. Echt gewoon niet. Sorry, ik zal mij nooit of te nimmer bij die conclusie aansluiten, ik vind het echt volslagen waanzin om die claim te maken. Skyrim's quest zijn echt samen te vatten zoals iemand eerder ook al eens deed.

1: Krijg quest van NPC <a>
2: Ga naar locatie <x>
3: Sla daar target <y> dood
4: Loot item <z>
5: Ga terug naar NPC <a>
6: Rinse and repeat.

Zelfs de Daedric Quests komen op niet echt veel meer dan dat. Die van Sheogorath is dan nog wel een klein beetje een uitzondering, maar goed, om nou het hele spel op te hangen op een item mechanic die ook al bestond in Daggerfall. ;)

Enfin... jij hebt jouw mening, ik heb de mijne. Zal verder wel, ben wel een beetje klaar met dit topic op deze manier. Eindeloos en kansloos heen- en weer getouwtrek. Zoals 90% van alle discussies hier. ;)

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
Ik wil de Winter hold college joinen, maar ik moet een spell casten van 132 cost, terwjl ik 75 magicka heb. Hoe valt dit op te lossen? (wood elf hier)

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:59:
[...]

Quest oppikken > quest volbrengen > quest inleveren.. hoe kan Skyrim dat veranderen? Oh wacht.. Questitem vinden en pakken > quest krijgen > quest inleveren. Als dit niet beter is dan in Oblivion, leg is uit hoe het daar ging?

En variatie, als ze die twee questlines compleet verschillend maken zit je weer te zeiken dat de ene questline veel leuker is dan de ander en dat ze die tweede net zo goed niet hadden kunnen maken. Echt Kharay1977, je bent gewoon punten van kritiek aan het zoeken. Dat het beter kan dan Skyrim moge duidelijk zijn, het kan namelijk altijd beter. Maar dat doet niks af aan deze game, kijk eens naar andere games.. welke game doet wel precies wat jij vraagt?

OT: Ben zojuist klaar met de Thieves guild, ben nu opzoek naar waar ik de DB questline kan starten. Kwa stats gaat het lekker, was eerst heavy armor met dual wield 1h. Toen overgeschakeld op sneak met bow, tegelijk pickpocket en lockpicking opgewerkt in de Thieves guild. Wil alleen m'n bow nog sterker maken, aangezien ik nu nog m'n zwaarden moet pakken wil ik dikke damage doen (op bosses en draken). Die 15x bonus (oid) met daggers is ook bijzonder lekker. Maargoed, nog de DB questline en dan nog minstens de College of Winterhold doorlopen en de Imperial questline afmaken. Genoeg te doen dus, zit ondertussen op lvl 39 met 70 uur speeltijd. MQ ben ik net van die berg af.. :z

Specs

• LikeAKing
LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:02:
Ik wil de Winter hold college joinen, maar ik moet een spell casten van 132 cost, terwjl ik 75 magicka heb. Hoe valt dit op te lossen? (wood elf hier)
Help aub, anders kan ik mijn elders scroll quest niet halen :P !!

Verwijderd

LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:04:
[...]

Help aub, anders kan ik mijn elders scroll quest niet halen :P !!
Magicka krijgen door Magicka potions / enchanted items. Of adden als base stat. Heb op mijn Archer 2/6/2 gebruikt als base Magicka/Health/Stamina verdeling.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik had echt een enorme hekel aan de systemen van Morrowind en Oblivion, met een eervolle vermelding voor Oblivion die het helemaal verneukt had i.c.m. level scaling.
Level scaling zit net zo hard in skyrim, alleen zijn er een paar mobs die niet zo hard mee scalen. Dat geeft dan weer voor mij de hilarische situatie dat alle bandits in een camp met 1 pijl dood gaan, en dat de leider slechts 1% damage per pijl neemt oid. Kijk ook maar eens naar het verschil in roadside bandits die je tegenkomt. Aan het begin dragen ze allemaal berenvellen, maar later heeft zelfs die armzalige bandiet die zich al jaren in een grot verchuilt ebony fullplate. Vraag me af waarom hij die niet gewoon verkoopt en een huis koopt :P
Ik vind het persoonlijk trouwens altijd hilarisch als mensen over realisme beginnen in dergelijke spellen. Ik heb nooit begrepen wat zo boeiend is aan zogenaamde "hardcore modes" waarin je moet eten, drinken en allerlei kunstmatige limieten moet zetten. Dat soort dingen zijn misschien boeiend in het eerste uur, maar je wordt er schijtziek van als je voor de 1234ste keer weer wat moet koken en eten. Fast travel bijvoorbeeld is één van de beste dingen die deze spellenreeks heeft gekregen, ook al is het verre van realistisch.
Sommige mensen vinden dat nou eenmaal wel leuk; die willen het gevoel hebben echt in de wereld deel te nemen. Zo las ik iemand die zijn kompas uit zet en noord/zuid aan de sterren bepaald in skyrim. Hij vond het leuk om te verdwalen. Fast travel rukt je iedere keer weer uit die immersie.

Je kan niet simpelweg zeggen "dan fast travel je toch niet", want het spel is ontworpen met die mogelijkheden in gedachte. Als je een quest krijgt om even iets naar iemand aan de andere kant van de wereld te brengen voor 300 gold, dan wordt je verondsteld te kunnen fast travellen. De quests zijn er dus min of meer op ontworpen dat afstanden er niet toe doen. Als je moet eten of slapen, dan moet je dat niet zou maken dat je alleen elk uur op een knop moet drukken. Dat moet je dan integreren in je quests, dungeons en steden. Dan moeten je companions bijvoorbeeld eens zeggen "I'm damn hungry; shall we find an inn for a meal?"

Ik zou het ook leuk vinden als het eens echt donker is ergens, dat je een torch moet hebben of mage light. Ook dat is zoals het nu is weer zinloze content. Eindelijk kreeg ik de mage quest naar "Labyrinthium" en ik dacht "nu komt het, een grote dungeon met een donker labyrinth"... nou weet ik niet wie labyrinthium heeft gebouwd, maar zijn of haar idee van een labyrinth was... vreemd :)
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:02: Die van Sheogorath is dan nog wel een klein beetje een uitzondering, maar goed, om nou het hele spel op te hangen op een item mechanic die ook al bestond in Daggerfall. ;)
Ik was blij verrast met die quest :) Ik vecht nu ook alleen nog maar met de wabbajack +) Kill daar maar eens een draak mee :P

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 11-12-2011 19:13 ]

• LikeAKing
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:08:
[...]

Magicka krijgen door Magicka potions / enchanted items. Of adden als base stat. Heb op mijn Archer 2/6/2 gebruikt als base Magicka/Health/Stamina verdeling.
Potions? geven die dan een tijdelijke magicka boost? en waar kan je ze halen? en ik gebruik voornamelijk de elven dagger :P

Verwijderd

LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:11:
[...]

Potions? geven die dan een tijdelijke magicka boost? en waar kan je ze halen? en ik gebruik voornamelijk de elven dagger :P
Die vindt je willekeurig, heb er altijd wel een stuk of 5 op zak, verkoop ze meestal. Je kunt ze ook zelf maken door Alchemy of kopen in een Alchemy shop (naast General Goods in Whiterun zit er een)

• LikeAKing
Maar die shops vind ik nooit, staan ook niet op de map ofzo.
LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:16:
Maar die shops vind ik nooit, staan ook niet op de map ofzo.
Jawel, toch?

Gewoon de local map bekijken in een stad en dan zie je vaak zat aan de naam of het een alchemywinkel is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• LikeAKing
Eens even kijken, hoop dat die potions werken, want ik heb 75/75 magicka ;s

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 13:25
LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:20:
Eens even kijken, hoop dat die potions werken, want ik heb 75/75 magicka ;s
Volgens mij is de spell die je moet casten ook willekeurig. Dus misschien krijg je een andere spell als je een savegame laadt? Ik weet het niet 100% zeker, maar ik had op 2 characters in ieder geval een andere spell.
Morrar schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:23:
[...]

Volgens mij is de spell die je moet casten ook willekeurig. Dus misschien krijg je een andere spell als je een savegame laadt? Ik weet het niet 100% zeker, maar ik had op 2 characters in ieder geval een andere spell.
Het kan ook level-afhankelijk zijn?

• LikeAKing
Naah, ik moest hem kopen : D
een summon spel is het,

edit: Nee, kan het echt niet vinden. Ik zie nergens ene local shop op de map? En waar kan ik mn dragon bones verkopen in whiterun? ;d

[ Voor 86% gewijzigd door LikeAKing op 11-12-2011 19:32 ]

Verwijderd

LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:24:
edit: Nee, kan het echt niet vinden. Ik zie nergens ene local shop op de map? En waar kan ik mn dragon bones verkopen in whiterun? ;d
Weet je uberhaupt wel iets te vinden in het spel? General Goods is toch wel een van de eerste winkels die je tegenkomt. Als je de stad binnenkomt rechtdoor lopen tot je op een plein komt met marktkraampjes. Voor je is dan de Bannered Mare (hotel) en rechts van je de General Goods en Alchemy shop. (zitten in hoekvorm aan elkaar vast...)

• TomAtTweakers
Zoijar schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:10:
Level scaling zit net zo hard in skyrim, alleen zijn er een paar mobs die niet zo hard mee scalen. Dat geeft dan weer voor mij de hilarische situatie dat alle bandits in een camp met 1 pijl dood gaan, en dat de leider slechts 1% damage per pijl neemt oid.
Dat heb ik zojuist exact meegemaakt: ik loop een kleine dungeon in met twee bandits en een boss. Die twee bandits waren allebei na een enkele iron arrow dood. De boss heb ik met mijn Nord Battlecry eerst bang moeten maken voordat ik hem kon afslachten. En dat op level 21.

Het level scaling systeem is deels nieuw en deels gelijk aan dat van Oblivion. Sommige enemies hebben een vast level, andere passen hun level nog steeds aan de speler aan. Ik vraag me af waarom men het meelevellen er niet helemaal uit heeft gesloopt, al moet ik zeggen dat het in Skyrim niet langer storend is. Bij Oblivion was dat wel het geval (mede ook door het 'verkeerd levellen').

• LikeAKing
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:37:
[...]

Weet je uberhaupt wel iets te vinden in het spel? General Goods is toch wel een van de eerste winkels die je tegenkomt. Als je de stad binnenkomt rechtdoor lopen tot je op een plein komt met marktkraampjes. Voor je is dan de Bannered Mare (hotel) en rechts van je de General Goods en Alchemy shop. (zitten in hoekvorm aan elkaar vast...)
nope, ik speel nooit echt games als dit.

Verwijderd

LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:43:
[...]

nope, ik speel nooit echt games als dit.
Ik ook niet echt, zie de relevantie ook niet echt.

• LikeAKing
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:43:
[...]

Ik ook niet echt, zie de relevantie ook niet echt.
Dat ik geen fuck van RPG's snap. dit is mijn eerste echte RPG in mijn leven.
ik ben niet zo'n hadcore gamer type.

en de banned mere heeft geen alchemy stuff.

Verwijderd

LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:45:
[...]

Alsnog, geen relevantie. Dingen onthouden. Uberhaupt een spel leren kennen. En als je had gelezen wat ik typte was je niet tot de conclusie gekomen dat de alchemy shop binnen in de Bannered Mare zit.

not sure if trolling

• TomAtTweakers
LikeAKing schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:45:
[...]

Dat zegt ItsNotRudy ook niet. Hij geeft aan dat de The Bannered Mare een hotel/inn is en dat daarnaast de alchemy shop zit.

• LikeAKing
TomAtTweakers schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:48:
[...]

Dat zegt ItsNotRudy ook niet. Hij geeft aan dat de The Bannered Mare een hotel/inn is en dat daarnaast de alchemy shop zit.
nah ik wist gewoon niet dat je een local map kon openen in een stad...
Helaas kan ik geen potions kopen die mijn magicka voor 60 seconden omhoog brengen. Alleen restores. :(

[ Voor 13% gewijzigd door LikeAKing op 11-12-2011 19:53 ]

Verwijderd

Freaky Maus schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:04:
[...]
OT: Ben zojuist klaar met de Thieves guild, ben nu opzoek naar waar ik de DB questline kan starten.
Kind in gesloten huis in Windhelm. (rechterzijde bij binnenkomst via Fast Travel)

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:56:
[...]

Kind in gesloten huis in Windhelm. (rechterzijde bij binnenkomst via Fast Travel)
Bedankt, heb 't gevonden en ben net begonnen aan de questline. :)

Specs

• Metalkai
Is het eigenlijk mogelijk om daar binnen te komen zonder lockpicking? Ergens een sleutel te vinden ofzo?

Verwijderd

Ik ben het eens met de kritiek.
Het ziet er allemaal prachtig mooi uit, daar niet van, maar de quests zijn niet origineel, de dungeons vrijwel hetzelfde, er zijn weinig verschillende soorten mobs.

• pieterdebie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Bosmonster schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:50:
[...]

Betwijfel of ik het langer dan een paar uur volhou met die resolutie :P

Niet de eerste keer dan ik nostalgisch iets uit de oude doos pak en ietwat teleurgesteld ben :+

edit: helaas, kan alleen deel 2 vinden nog. Volgens mij kwam die eerste ook nog op diskettes.
Arena en daggerfall zijn ondertussen freeware geworden hoor :)
http://www.elderscrolls.com/arena/

En wat betreft de discussie oblivion vs skyrim:
Laat de discussie alstublieft eens niet zo hard opwaaien, we zijn hier allemaal TES fans :)

Iedereen hier vind Skyrim een goed spel, sommige vinden Oblivion beter, tant pis, 't is niet dat dat automatisch troll's zijn.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heh, en ik vind Skyrim nog steeds Oblivion 1.7

Wel duidelijk verbeterd, maar wel meer van hetzelfde. En dat is prima naar mijn mening, want je krijgt ook gewoon erg veel content in deze game.

Er gebeuren alleen wel nog steeds veel rare dingen. Gesprekken verlopen toch vaak te statisch, ik heb nog altijd geen idee dat de wereld met echte personen is bevolkt. Ze lopen leuk rond enzo en doen dingen uit zichzelf, maar het blijft statische zooi. Dat gevoel heb ik door andere interacties in b.v. de ME series minder, daar zijn personages meer "echte personen". Verder totaal niet vergelijkbaar, maar goed.

Ook de physics zijn echt wacky. Zeker die van magic en traps. Zo vloog er laatst bij mij een draak de lucht in als een persoon die door een giant geslagen werd. Ook slingerende vallen lanceren af en toe ongelofelijk hard. Of wat dacht je van een sneak-dagger kill ani, waarbij de tegenstander weg begon te vliegen voor de animatie getoond werd. Vervolgens staken er drie bandit lijken uit een muur, kennelijk waren ze alle drie gedood en geclipt.

Patch 1.3 heeft overigens bij mij spinnewebben onzichtbaar gemaakt, het duurde even voordat ik door had waarom ik niet gewoon het deurtje door kon lopen...

Verwijderd

djunicron schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:32:

Patch 1.3 heeft overigens bij mij spinnewebben onzichtbaar gemaakt, het duurde even voordat ik door had waarom ik niet gewoon het deurtje door kon lopen...
Ff repaired via Steam of herinstalleren op console. Die had ik ook. :+
Missing textures is ook iets waar ik last van krijg als ik langere tijd aan het spelen ben. Een crash volgt daar meestal snel op. Het is gewoon een bug, waarvan ik hoop dat die in de volgende patch eruit is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Zo, net thuis, nog even een uurtje Skyrim! Begint meteen goed, ik loop naar de volgende quest toe, en ineens begint de muziek te spelen. Hoorde nog geen brul of niks maar begin natuurlijk als een gek rond te kijken. Al vrij snel zie ik een frost dragon die helemaal dol geworden is. Begint op mij te spuwen, maar ook op wolven en beren in de omgeving... op zich leuk denk je dan totdat die draak weer een rondje gaat vliegen dan pakken de beesten mij :P Gelukkig zijn die beestjes goed te killen tussendoor en een 2e beer tankte hem zelfs even voor me zodat ik wat free prac in bowskills had. Helaas overleefde hij maar 2 hits en was de breath daarna dodelijk, maar toch :) Maargoed raar het leek wel of de draak aan de speed was ofzo begon serieus alle beesten in de omgeving aan te vallen en als een gek te duiken zweven duiken zweven :D

Is ie vervolgens dood, stuitert z'n lijk HELEMAAL van de berg af, kon het niet eens bijhouden. Over wacky physics gesproken soms ja :P

Bnet pindle#2913

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:08
Ach, ik vind die rare physics grappig op zijn tijd.

Ik snap de heftige kritiek niet. Ja, ook ik was meer flabbergasted door Oblivion, maar ik vermaak me ontzettend goed met Skyrim. Beetje rondzuilen, beetje looten, beetje questjes volgen, beetje de Thalmor uitdagen, beetje jagen, beetje smithen, beetje draken doden. Er is zat te doen

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Misha schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:47:
Ach, ik vind die rare physics grappig op zijn tijd.
M2 :D Gisteren een glass legendary bow gemaakt en 4x +25% archery enchants genomen. Een low level bandit schoot ik met een pijl net zo hard de lucht in als een giant mij in het begin _/-\o_

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

ik heb nog altijd geen idee dat de wereld met echte personen is bevolkt.
Precies.
Ik snap de heftige kritiek niet. Ja, ook ik was meer flabbergasted door Oblivion,
Nouja, Oblivion vond ik helemaal niks eigenlijk. Een van de slechtste rpgs die ik gespeeld heb misschien wel. Snap niet dat iedereen die iets over skyrim zegt blijkbaar meteen een aanhanger van oblivion is. Skyrim is natuurlijk een stuk beter dan oblivion.

Verwijderd

De liefde voor oblivion komt voort uit de sidequests.
De walging voor oblivion uit de main story.
Voor Skyrim geldt (voor Oblivion trouwens ook) dat het geheel geweldig is. Echter laat het ook op een groot aantal vlakken wel wat steekjes vallen. Zo is de main quest aan de korte kant, zijn er weinig quests voor factions, zijn de graphics niet geweldig, worden er weinig verschillende textures in de dungeons gebruikt, de combat voelt want onhandig, zijn de controls voor de pc onhandig, bevat het spel een hoop bugs, etc... Desondanks vind ik het spel een van de beste spellen die op dit moment zijn uitgekomen. De spelwereld is zeker overtuigend en indrukwekkend, de verhaallijn erg interessant, enz... Ik ken weinig spellen die ik zo lang speel voordat ik ze wegleg. Ze hebben zichzelf zeker weer overtroffen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-01 10:09
TES volgende deel weer met cutscenes zoals in daggerfall met echte mensen
dat zou epic zijn

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Verwijderd

ocwil schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:37:
TES volgende deel weer met cutscenes zoals in daggerfall met echte mensen
dat zou epic zijn
Als Microsoft op de volgende generatie XboX afstapt van het feit dat de game vanaf het schijfje speelbaar moet zijn en developers toelaat om gebruik te maken van de opslagcapaciteit van de HD kan de Bethesda eens fijn uitpakken met Hi-Res textures, DX11, etc. etc.

Maar dat is allemaal off-topic geneuzel. Skyrim is voor mij GOTY. Amuseer me kostelijk met de game. En al die steekjes in gameplay, het zij ze vergeven. Daarvoor is er een grote MOD community die dit kan fine-tunen.

• porn*

porn*

...take on the world!

Als speler die nooit eerdere delen gedaan heeft sluit ik me bij bovenstaande aan. Het is wat buggy soms, hier en daar wat minpuntjes als main quest kort, dungeon settings een beetje hetzelfde, etc. Dat alles doet echter voor mij weinig af aan het geweldig vrije gevoel en de leuke/grappige/vermakelijke dingetjes die ik toch steeds weer tegenkom. Daarnaast is de wereld gewoon geweldig en m.i. ook echt meer dan groot genoeg. Iedere euro waard geweset imo :)

Zo, m'n thief/archer is level 40, nu is het weer mooi geweest voor vandaag!

Bnet pindle#2913

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01 15:37
Ik snap de heftige kritiek niet. Ja, ook ik was meer flabbergasted door Oblivion, maar ik vermaak me ontzettend goed met Skyrim. Beetje rondzuilen, beetje looten, beetje questjes volgen, beetje de Thalmor uitdagen, beetje jagen, beetje smithen, beetje draken doden. Er is zat te doen
Ik snap de reacties op de kritiek niet. Je mag schijnbaar niks meer zeggen, of je wordt gelijk op de brandstapel gegooid. Zo beschrijven mensen dat ze de nieuwe gameplay niet echt vernieuwend vinden en er komen gelijk reacties die het vertalen in een gebrek aan content.. En dat de critici het nog steeds een geweldige game vinden wordt ook meer even genegeerd om de kritiek toch te kunnen flamen als een malle.

Als er geen kritiek wordt gepost: dan is er pas echt iets mis ;)

Verwijderd

Thief Archer net 55 geworden :+ nu aan het jagen voor endgame bow, de rest is al af. Kom ik net aan in Morthal als lv5x-er. Vliegt er ineens een normale low-level "Dragon" en tegenover hem een high-level "Ancient Dragon". Even snel de low-level weggewerkt in een paar shots en toen met het hele dorp achter de ander aan, zo episch als Dragons in bevolkte buurten tevoorschijn komen. Iedereen smijten, schieten en schelden naar zo'n beest.

• TomAtTweakers
_H_G_ schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:12:
[...]

Ik snap de reacties op de kritiek niet. Je mag schijnbaar niks meer zeggen, of je wordt gelijk op de brandstapel gegooid. Zo beschrijven mensen dat ze de nieuwe gameplay niet echt vernieuwend vinden en er komen gelijk reacties die het vertalen in een gebrek aan content.. En dat de critici het nog steeds een geweldige game vinden wordt ook meer even genegeerd om de kritiek toch te kunnen flamen als een malle.

Als er geen kritiek wordt gepost: dan is er pas echt iets mis ;)
Ik kan, gezien de grote hoeveelheid pc gamers hier, de hoeveelheid kritiek wel voorstellen. Ik heb het idee dat een groot deel van die kritiek gebaseerd is op het feit dat Skyrim, in tegenstelling tot Oblivion, ontwikkeld is voor de Xbox 360 en daarna vlug geport naar de pc. Niet de inhoud van het spel maar juist dat stoort men. Iedereen vindt het een goede game maar iedereen weet ook dat deze game nog veel beter had kunnen zijn als Bethesda zich niet had laten limiteren door de consoles.

Het feit dat pc gamers dan ook nog eens een port krijgen die op bepaalde punten (interface en stability) van bedenkelijke kwaliteit is, gooit alleen maar meer olie op het vuur. Men krijgt hierdoor een negatieve ervaring met de game en de weg naar de internetfora om (terecht) te klagen is dan snel gevonden. Klachten over de inhoud van het spel zelf volgen dan snel.

• CU2morO
  • Laatst online: 16-12-2025
Ben nu net aanbeland op lvl 30 met een high elf mage/sneak/archer combi.

Ben mij nu voor aan het bereiden op Dragonscale armor, maar vraag me af wat ik moet doen om het beste dr uit te halen.

Ik ben ook Alchemy en Enchanting aan het levelen, en ik begrijp dat er een bepaalde volgorde is van enchanten, potions maken en dan smithen zodat je het beste dragonscale armor krijgt. Weten jullie in welke volgorde ik welke stappen moet doorlopen hiervoor? Dus perks die ik moet pakken, potions die ik moet maken, armor maken, armor improven, etc.

• MrVegeta
  • Laatst online: 05-01 20:05

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

I used to play Skyrim but then my horse took an arrow to the knee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op maandag 12 december 2011 @ 01:04:
[...]

Ik kan, gezien de grote hoeveelheid pc gamers hier, de hoeveelheid kritiek wel voorstellen. Ik heb het idee dat een groot deel van die kritiek gebaseerd is op het feit dat Skyrim, in tegenstelling tot Oblivion, ontwikkeld is voor de Xbox 360 en daarna vlug geport naar de pc. Niet de inhoud van het spel maar juist dat stoort men. Iedereen vindt het een goede game maar iedereen weet ook dat deze game nog veel beter had kunnen zijn als Bethesda zich niet had laten limiteren door de consoles.

Het feit dat pc gamers dan ook nog eens een port krijgen die op bepaalde punten (interface en stability) van bedenkelijke kwaliteit is, gooit alleen maar meer olie op het vuur. Men krijgt hierdoor een negatieve ervaring met de game en de weg naar de internetfora om (terecht) te klagen is dan snel gevonden. Klachten over de inhoud van het spel zelf volgen dan snel.
Dat, maar wat ook erg jammer is is dat de focus lijkt uitgegaan naar de typische Nord. Andere speelstijlen lijken vooral een invulling voor de wereld dan een lekker alternatief om even machtige characters mee op te bouwen. Daarmee is het spel wat meer gefocussed op de mainstream gamer. Voor mensen die meer vanuit een RPG-gedachte naar de game komen, bereid om er niet 80, maar 800 uur in te steken, is dat een beetje een teleurstelling. Ook gezien het feit dat het typische Nord-character zich niet langzaam maar zeker opbouwt van niets tot zeer machtig, maar je gelijk al een soort wereldstatus geeft, die moeilijk verder te ontwikkelen is. Qua speelstijl zat dat ook al een beetje in Obliviom, waar bij bde lifegang ook veel kritiek op was.

Het blijft inderdaad een geweldig spel en er zullen ongetwijfeld ook zeer goede mods voor uit komen, maar dat laatste is natuurlijk niet iets waar bethesda van uit mag gaan.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
MrVegeta schreef op maandag 12 december 2011 @ 05:09:
I used to play Skyrim but then my horse took an arrow to the knee.
I used to ride Shadowmere around Skyrim but then he glitched off a mountain in the middle of a Forsworn camp. Oftewel, ik stap af, Shadowmere teleporteert naar compleet de andere kant van het kamp, begint daar met van alles te vechten en ik zie hem zo van de berg af stuiteren. Dood.

Helaas lijkt het er niet op dat je Shadowmere altijd weer bij de DB kan ophalen zoals in Oblivion, dus ik ben weer paardloos.

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09-2025
Sh0ckTr00per schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:59:
[...]

I used to ride Shadowmere around Skyrim but then he glitched off a mountain in the middle of a Forsworn camp. Oftewel, ik stap af, Shadowmere teleporteert naar compleet de andere kant van het kamp, begint daar met van alles te vechten en ik zie hem zo van de berg af stuiteren. Dood.

Helaas lijkt het er niet op dat je Shadowmere altijd weer bij de DB kan ophalen zoals in Oblivion, dus ik ben weer paardloos.
Kon je geen Heal Spells gebruiken op je paard? ;d

Heb btw ergens een draak gevonden die zit te slapen .. Is dat bij jullie ook zo? ik kan er gewoon op gaan staan enzo ..
(wel gebukt(sneakmode))
Als ik in sneakmode blijft heeft ie me niet door, en kan ik op zen kop gaan zitten!
Zodra ik ga staan heeft dat beest me door en vliegt ie weg :(
Is dat beest geglitcht? of hoort er ergens een slapende draak te zitten? :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb die hele shadowmere / hond nooit gevonden (en echt al 50 quests ofzo gedaan, level 33). Maar ik heb dan ook pas 2 quests gedaan in main quest. Heb nu Jenassa
spoiler:
, mijn kleine betaalde sloerie
en die doet haar werk prima.

De meeste mensen deugen!

• D-rez
  • Registratie: September 2006

D-rez

dexels

Zoijar schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:19:

Hoewel ik wel last heb van het (vaak onterechte) vroeger-waren-games-beter syndroom hoor. Ik denk nog altijd met een weemoedige glimlach terug aan dit:

[afbeelding]
Beetje late reply maar, Lands Of Lore, zalig. Ik denk dat dat een van mijn favoriete games is die ik op CD-ROM gekocht heb. Was met de stem van Patrick Steward (Jean-Luc Picard). (LOL2 was mega ruk.)

/edit
@zen!th, zoiets?
YouTube: A One Shot Skyrim Dragon Kill

/edit 2 @ hieronder.
Tuurlijk heb ik hem nog op CD-ROM (even als een hoop andere RPG's uit de goede oude tijd. Ben alleen m'n CD-ROM met Eye Of The Beholfer I, II en III kwijt. (klik)

[ Voor 25% gewijzigd door D-rez op 12-12-2011 09:03 ]

offtopic:
Als je hem nog op cd hebt: SCUMMVM heeft sinds kort LOL-ondersteuning :)
Dus nu kan je makkelijk op je PC (of zoals ik, op telefoon) LOL spelen :)

Verwijderd

[...]

Volgens wiki:
If Shadowmere is killed, waiting in a main city for 10 days then returning to where he died should respawn him

@Cassius je moet de DB lijn afmaken voor Shadowmere

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 09:07 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Kennelijk speel jij een andere versie van Oblivion en Skyrim dan de rest hier. :w

https://niels.nu

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-01 16:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gisteravond de "college of winterhold" quest-line uitgespeeld, nouhja kmoet de "äftershock" nog afhandelen maar dat klinkt eigenlijk meer als een Miscellaneous quest.

Companions en Thieves guild had ik al uitgespeeld... kheb nu toch wel het gevoel dat ik de leukste questlines gehad heb.

Binnenkort toch maar eens een keuze maken voor de Stormcloaks of Imperial... maar kheb bij beide partijen eigenlijk een beetje een nare bijsmaak :P Hebben die questlines nog nadelige effecten? kan ik bv nog wel in solitude komen, en dus bij mijn mooie villla, als ik de stormcloaks join?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Eindelijk wat tijd gehad dit weekend en een aantal leuke zaken kunnen doen.

1. Thieves quest afgerond.
2. Arch-Mage quest afgerond.
3. Statue of meridia ontdekt & haar quest gedaan.
4. Huisje in Riften gekocht met alle upgrades.
5. Huisje in solitude gekocht met alle upgrades.

Next in line

1. DB Quest Line
2. Meer random dungeons vinden.

Level 34 en nog steeds geen paard :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 10:04 ]

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:15
Chaoss schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:28:
Gisteravond de "college of winterhold" quest-line uitgespeeld, nouhja kmoet de "äftershock" nog afhandelen maar dat klinkt eigenlijk meer als een Miscellaneous quest.

Companions en Thieves guild had ik al uitgespeeld... kheb nu toch wel het gevoel dat ik de leukste questlines gehad heb.

Binnenkort toch maar eens een keuze maken voor de Stormcloaks of Imperial... maar kheb bij beide partijen eigenlijk een beetje een nare bijsmaak :P Hebben die questlines nog nadelige effecten? kan ik bv nog wel in solitude komen, en dus bij mijn mooie villla, als ik de stormcloaks join?
Het enige after effect van of je de stormcloacks of imperial kiest is dat sommige mensen je wat vriendelijker en andere mensen je wat onvriendelijker aanspreken. verder krijg je bij de imperials vooral heavy armor terwijl bij de stormcloacks je light armor krijgt

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hellfighter87 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:03:
[...]

Het enige after effect van of je de stormcloacks of imperial kiest is dat sommige mensen je wat vriendelijker en andere mensen je wat onvriendelijker aanspreken. verder krijg je bij de imperials vooral heavy armor terwijl bij de stormcloacks je light armor krijgt
Ok dat valt mee, nu gebruik ik zelf Heavy armor... maar blijf prolly toch mijn mooie Ebony gebruiken.

Kga iig ff een aparte savegame maken voordat ik de keuze maak. kan ik daarna vanuit de savegame ook de andere partij ff uitspelen.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:00:
Level 34 en nog steeds geen paard :D
Level 44 en ook geen paard. Met m'n vorige character op level 6 ofzo een paard gekocht. 1000 septims, niet vooruit te branden en ging dood toen ik van een berge afsprong. Toen had ik dus echt zo iets van "fuck it" :)

https://niels.nu

• porn*

porn*

...take on the world!

hellfighter87 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:03:
[...]

Alsof dat armor veel boeit :P Daar zou ik het iig niet voor doen. Achteraf gezien heb ik idd ook met beiden factions zoiets van "zoek het lekker zelf uit" magoed initieel dacht ik ik ga de Imperials dwars zitten ze willen me immers zonder enige reden onthoofden :P

Bnet pindle#2913

• Zen!th
spoiler: imperial quest lijn!
Ik moet nu voor The Imperials een gebied "regainen" met de naam The Rift ..
Nu moet ik bij The Thievesguild evidence pakken ..
Betekend dit dat The Thieveguild doodgaat? of dat riften overgenomen word?
Of maakt dat niets uit voor andere quests?!
Graag ff info, anders doe ik die missie niet!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De Stormcloacks hebben iig het voordeel dat je dan het huis in Windhelm kunt kopen... niet dat dat zo boeiend is als je al 3 huizen hebt.. :)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 11:36
Ik ben er even uit geweest qua patches maar is de bug dat resist op items wordt genegeerd er al uitgehaald? Zo ja, dan kan ik eindelijk Azure star quest afmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door Loev op 12-12-2011 10:58 ]

• porn*

porn*

...take on the world!

The Rift is niet hetzelfde als Riften he ;) The Rift is de naam voor het "paleis" dacht ik in Markath.

Durf het niet te zeggen zelf alleen Stormcloaks gedaan maar lijkt me dus niet - vraag voor de zekerheid een 2nd opinion tho :P

[ Voor 9% gewijzigd door porn* op 12-12-2011 11:01 ]

Bnet pindle#2913

• Zen!th
Riften zit IN The Rift :p
En volgens die missie gaat het om de evidence tegen riften :)
Dus k weet niet of die stad dan weg is daarna(zoals ik bij sommige mensen hoor over Solitude)

Verwijderd

Loev schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:58:
Ik ben er even uit geweest qua patches maar is de bug dat resist op items wordt genegeerd er al uitgehaald? Zo ja, dan kan ik eindelijk Azure star quest afmaken.
Ja.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 11:36
_/-\o_ Finally :D

Als ik resist magic heb, geldt dit voor alle vormen? Dus fire, ice etc...

[ Voor 20% gewijzigd door Loev op 12-12-2011 11:03 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 13:25
Chaoss schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:55:
De Stormcloacks hebben iig het voordeel dat je dan het huis in Windhelm kunt kopen... niet dat dat zo boeiend is als je al 3 huizen hebt.. :)
Als ik me niet vergis kun je alle huizen gewoon kopen ongeacht welke factie je bent. Alleen het tijdstip waarop verschilt een beetje omdat dat afhangt van hoe ver je binnen de factie bent met veroveren van Skyrim.
Rare bug, in de buurt van Solitude staat een shrine waarvan ik de naam niet meer weet... vlak naast deze shrine staat echter een wordwall voor Elemental Form. Ik kan naar de wall toelopen, hoor het 'word wall in de buurt'-muziekje zie de letters oplichten maar ik krijg het woord niet.

Heeft iemand ander dit gehad? Heb op internet gezocht, vandaar ook dat ik weet dat het om Elemental Form gaat maar kwam daar geen fix tegen.

Over de hele Skyrim is niet leuk discussie... Het enige wat ik een beetje tegen vind vallen zijn de Guilds.
Oblivion:
- Fighters Guild: Zit door de hele 'wereld', je moet op alle plaatsen quests doen.
- Mages Guild: Zit door de hele wereld en je moet overal quests doen.
- Thieves Guild: Is een machtige organisatie met een mythische leider waar alle soldaten op jagen.
- Dark Brotherhood: Bijna legendarische organisatie, waar iedereen stiekem bang van is.

Doordat sommige Guilds in alle grote steden zitten lijkt zo'n Guild ook veel meer een echte organisatie.

Skyrim:
- Companions: Groepje van 6 man in Whiterun, na 3 missies (misschien 2 dagen ingame) hoor je al tot hun 'Circle' van belangrijkste leden...... :(
- College: Nog niet ver genoeg mee om een oordeel te vellen.
- Thieves Guild: Zwakke Guild. Slap aftreksel van wat het ooit was, en je krijgt de taak om ze uit het slop te trekken terwijl het enige wat je er voor terug krijgt een paar winkeltjes is.
- Dark Brotherhood: Zwakke Guild, en ook een slap aftreksel van de macht die ze ooit hadden.

Dat valt me gewoon echt tegen, de prachtige Guilds van Oblivion zijn allen kapot of niet vertegenwoordigd. Ik had toch liever op z'n minst één echt grote en machtige Guild gezien. Mijn hoop is nu nog gevestigd op de College omdat ik die nog niet heb afgerond, maar ik vrees er hard voor ;).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mjah alhoewel ik Oblivion veel minder uur gespeeld heb dan die 70 uren die ik nu in Skyrim had zitten had ik ook wel het gevoel dat oblivion uitgebreider was. Ook dat vechten in die arena's was leuk :P

Maargoed toch trekt Skyrim mij meer... bij Oblivion had ik nooit de behoefte om dungeons etc te gaan doen, geen idee waar dat aan ligt... maar Oblivion ben ik destijds na zo'n 30-40 uur mee gestopt die mainquest trok me ook totaal niet.
Morrar schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:04:
[...]

Als ik me niet vergis kun je alle huizen gewoon kopen ongeacht welke factie je bent. Alleen het tijdstip waarop verschilt een beetje omdat dat afhangt van hoe ver je binnen de factie bent met veroveren van Skyrim.
Om huizen te kunnen kopen moet je een bepaalde "status" in die stad hebben, en die status krijg je door quests voor de Jarl te doen, Volgnes mij is die Jarl van Windhelm een stormcloack leider en krijg je pas de mogelijkheid om een huis te kopen na 1 of meerdere stormcloack missies. of zit ik er helemaal naast?

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 12-12-2011 11:33 ]

• Zen!th
Dat is exact ook mijn punt waar ik op afknap!
Die guild zijn idd zwak, het is geen "eer" meer om erbij te zitten.
Die thievesguild is niet echt geheimzinnig .. elke l*l de behanger kan dat vinden in Riften!
Die 3 missies voor de companions is ook inderdaad heel .. matigjes
Sowieso vind ik dat je moet kiezen bij elke guild je wil, er moet toch 1 guild de Ruler zijn!

• porn*

porn*

...take on the world!

Zen!th schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:02:
Riften zit IN The Rift :p
En volgens die missie gaat het om de evidence tegen riften :)
Dus k weet niet of die stad dan weg is daarna(zoals ik bij sommige mensen hoor over Solitude)
Oh dan negeer mijn gebabbel maar :P Was echt onder de indruk dat het iets anders was maar qua naamgeving zou het logisch zijn :)
Chaoss schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:31:

Om huizen te kunnen kopen moet je een bepaalde "status" in die stad hebben, en die status krijg je door quests voor de Jarl te doen, Volgnes mij is die Jarl van Windhelm een stormcloack leider en krijg je pas de mogelijkheid om een huis te kopen na 1 of meerdere stormcloack missies. of zit ik er helemaal naast?
Nee dat klopt.
Zen!th schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:31:
Die thievesguild is niet echt geheimzinnig .. elke l*l de behanger kan dat vinden in Riften!
Sowieso vind ik dat je moet kiezen bij elke guild je wil, er moet toch 1 guild de Ruler zijn!
Ik heb het voordeel dat ik als TEV maagd in Skyrim kwam waardoor het voor mij echt een openbaring is, jarenlang geen RPGs gedaan dus de vooruitgang is voor mij geniaal (op het "brakke console port" gevoel na dan). Dat doet echter weinig af aan de lol die ik er toch mee heb.
Qua guilds hetzelfde dus, ken ze niet van eerder en mijn filosofie is toch: vriendjes worden zodat ik ze helemaal leeg kan zuigen. Sluit het feit dat je overal bij kan wel mooi mee aan, hoewel ik me idd kan voorstellen dat als je al een Thief of DB member bent, dat dan de Companions dat te weten komen en zeggen: jij wordt geen member (of: we kicken je eruit).

Bnet pindle#2913

• Zen!th
porn* schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:57:

Ik heb het voordeel dat ik als TEV maagd in Skyrim kwam waardoor het voor mij echt een openbaring is, jarenlang geen RPGs gedaan dus de vooruitgang is voor mij geniaal (op het "brakke console port" gevoel na dan). Dat doet echter weinig af aan de lol die ik er toch mee heb.
Qua guilds hetzelfde dus, ken ze niet van eerder en mijn filosofie is toch: vriendjes worden zodat ik ze helemaal leeg kan zuigen. Sluit het feit dat je overal bij kan wel mooi mee aan, hoewel ik me idd kan voorstellen dat als je al een Thief of DB member bent, dat dan de Companions dat te weten komen en zeggen: jij wordt geen member (of: we kicken je eruit).
True true :)
Maar het is allemaal niet geheim genoeg:O
Niet dat ze verschillende safehouses hebben ofzo ..
Of dat als je bij de ene zit dat je insta geraped word zodra de andere dat door hebben
Sowieso benje na een paar missies een Nightingale en kan je in hun armor lopen ..
Maar wat dikke onzin is .. is dat het eerst een Legende was en blabla .. en zelf loop je lekker in je pakje door whiterun .. Geen guard die je wat doet ofzo :O
Dat snap ik niet, want het is ikke illegale business!

• porn*

porn*

...take on the world!

Zen!th schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:02:
[...]

True true :)
Maar het is allemaal niet geheim genoeg:O
Niet dat ze verschillende safehouses hebben ofzo ..
Of dat als je bij de ene zit dat je insta geraped word zodra de andere dat door hebben
Sowieso benje na een paar missies een Nightingale en kan je in hun armor lopen ..
Maar wat dikke onzin is .. is dat het eerst een Legende was en blabla .. en zelf loop je lekker in je pakje door whiterun .. Geen guard die je wat doet ofzo :O
Dat snap ik niet, want het is ikke illegale business!
Ja zoiets had ik ook wel. Maarrrr van de andere kant: als ik elke keer dat ik een stad binnenloop zou moeten swappen, zou het erg zuur worden. Ik denk dat dit weer een van die consessies is die gedaan is om het speelbaar te houden, met name op consoles, waar dat swappen nog vervelender is. Mijn quicklijst begint inmiddels 2 pagina's scrollen te worden ;)

Wel leip idd: "Let me guess, someone stole your sweetroll." Wtf? Ik ben een Nightingale noob! IK jat JOUW sweetroll!

[ Voor 6% gewijzigd door porn* op 12-12-2011 12:05 ]

Bnet pindle#2913

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-01 06:48
Gaat over "The Black Star" Quest:

spoiler:
Welke keuze hebben jullie eigenlijk gemaakt wanneer je die ster hebt gevonden in dat half onder water gelopen kasteel? Je hebt twee keuze's.. Die ex-winterhold kerel en die vrouw die altijd te vinden in bij het monument van azure. Weet dat je bij die man voor dark souls gaat en bij die vrouw voor normale en haar als compagnion krijgt. Iemand die me echter uit kan leggen welke ik beter kan doen? Speelstijl is vooral Mage.. Conjuration, destruction en archery

Verwijderd

Ik had veel moeite met die icetroll op zo'n berg maar heb hem wel klein gekregen door magic terwel ik vooral focus op hack en slash. Zo zie je maar weer dat je vooral zelf dingen uit moet gaan zoeken als het niet lukt.

Welke MOD's die de grafics mooier maken zijn aanraders?

• pieterdebie
[...]

"Unlike the Shadowmere present in Oblivion, this version of Shadowmere is not Essential and can die. However, 15-20 days later, Shadowmere will respawn in the location of death."

En als je zo lang niet wil wachten: player.placeatme 0009CCD7 :)

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
maikel_rox schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:05:

spoiler:
Welke keuze hebben jullie eigenlijk gemaakt wanneer je die ster hebt gevonden in dat half onder water gelopen kasteel? Je hebt twee keuze's.. Die ex-winterhold kerel en die vrouw die altijd te vinden in bij het monument van azure. Weet dat je bij die man voor dark souls gaat en bij die vrouw voor normale en haar als compagnion krijgt. Iemand die me echter uit kan leggen welke ik beter kan doen? Speelstijl is vooral Mage.. Conjuration, destruction en archery
spoiler:
Ik ben er nu ook mee bezig en ik ga straks naar die gast in Winterhold toe. Dan krijg je een Black Star waarmee je dus ook Black Souls op kan slaan (van mensen dus bv.)

• _H_G_
  • Laatst online: 07-01 15:37
maikel_rox schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:05:

spoiler:
spoiler:
De slechterik jat de zielen van mensen (black star) en de goeierik steelt geen menselijke zielen (azura's star). Verder maakt het weinig uit. Na een tijdje stik je in gevulde soul gems (of zoveel geld dat je ze gewoon koopt ipv zelf aanrommelen met soul gems) en is die Star niet meer handig.

• Zen!th
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:10:
Ik had veel moeite met die icetroll op zo'n berg maar heb hem wel klein gekregen door magic terwel ik vooral focus op hack en slash. Zo zie je maar weer dat je vooral zelf dingen uit moet gaan zoeken als het niet lukt.

Welke MOD's die de grafics mooier maken zijn aanraders?
Nightingale Prime http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1896
Serious HD Landscape textures http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2146
Studded retexture http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1322
Verder natuurlijk nog Ylsolda's clothes retexture http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2051
En STEP volgen voor eventuele water verbeteringen enzo :) http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=11

[ Voor 19% gewijzigd door Zen!th op 12-12-2011 12:17 ]

• pieterdebie
Zen!th schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:13:
[...]

Nightingale Prime
Serious HD Landscape textures
En .. ffkijken Whiterun HD
Verder natuurlijk nog Ylsolda's clothes retexture
En STEP volgen voor eventuele water verbeteringen enzo :)
No more blocky faces: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=30
Enhanced distant terrain: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1598

Alletwee 0 performance impact trouwens :)
Als je de TES-games een beetje kent, weet je dat er in Tamriel een andere set normen geldt voor wat illegaal is en wat niet, en dat verandert door de tijd ook nog wel wat.

Dark Brotherhood, moordenaarsgilde,
spoiler:
is NIET illegaal, mensen zijn er alleen maar bang voor en daarom bewijs je de bevolking wel een dienst door hem uit te roeien. Guild is zwaar in verval geraakt nadat de laatste listener was verdwenen/overleden, zonder listener komen er geen nieuwe contracten.

Thieves Guild
spoiler:
is wel illegaal maar wordt in Riften gedoogd door een corrupt bestuur. In de andere steden stelt dit guild niks meer voor, guild is te slap en onzichtbaar geweest.

Mages Guild
spoiler:
is niet illegaal ofzo, en zelfs necromancy mag tegenwoordig (is nooit illegaal geweest in TES maar in Obilivion wel verboden binnen het mages guild) maar Nords hebben een enorm wantrouwen voor alles wat met magie te maken heeft dus logisch dat de invloed van het mages guild in Skyrim erg beperkt is. Bovendien wordt de hele Oblivion-crisis grotendeels aan magie verweten. Het Mages Guild hoef je als speler niet uit het slop te trekken.

Companions
spoiler:
is legaal maar neutraal dus met de huidige burgeroorlog kan het niet in actie komen zonder kant te moeten kiezen en dat gebeurt niet. Daarom staan de krijgers die nog rondhangen bij de Companions eigenlijk on hold. Daarnaast zijn er wat lieden van buitenaf die een hekel hebben aan mensen met een bepaalde ziekte/zege en het dus gemunt hebben op een aantal topstukken van de Companions. Met die lieden mag je je wel bezig houden, zodat je toch nog wat te doen hebt en tegelijk kunt opklimmen binnen de Companions.

Ik vind het, na de oudere TES-spellen waar je als newb onveranderlijk in een gevestigd en machtig guild binnenstroomt en eigenlijk helemaal geen recht hebt op een toppositie, wel verfrissend dat in Skyrim de situaties met guild heel anders is. Erg tof dat je de invloed van bv thieves in andere steden weer kunt vergroten, inclusief fences e.d.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

_H_G_ schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:12:
[...]

spoiler:
De slechterik jat de zielen van mensen (black star) en de goeierik steelt geen menselijke zielen (azura's star). Verder maakt het weinig uit. Na een tijdje stik je in gevulde soul gems (of zoveel geld dat je ze gewoon koopt ipv zelf aanrommelen met soul gems) en is die Star niet meer handig.
Ik vindt de versie die mensen zielen opzuigt juist wél handig omdat je je wapen ermee kunt herladen tijdens combat. Scheelt weer Soulgems meeslepen en vullen met Mammoth souls.

• Zen!th
Ahh ja die was ik vergeten ..
Iemand een mod voor MEER gras shit? want die zoek ik nog steeds
Het spel is zo kaal soms (terwijl ik wel alles op ultra enzo heb)

• pieterdebie
Zen!th schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:18:
[...]

Dat kan je in je config instellen :) vandaar dat ze daar geen mod voor hebben. Ff opzoeken.
Zen!th schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:31:
Het joinen is ook zoveel makkelijker geworden, de Thieves Guild joinen in Oblivion was best een lastige quest omdat je tegenstanders had die een stuk sneller waren dan mij en daardoor een voorsprong op konden bouwen. Om de Dark Brotherhood te joinen moest je er zelf maar op komen dat je hun aandacht kon trekken door iemand te vermoorden.

Nu loop ik door een stadje, pik een quest op, doe die quest en poef hallo Dark Brotherhood meldt zich. Ik loop Riften in, wordt aangesproken en hup heb een quest om de Thieves Guild te joinen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Erg bedankt.

• Zen!th
Vooral de 2e en 3e vindk erg awesome :)
Dat verschil is zo overduidelijk!
De eerste vind ik persoonlijk uber cool maargoed daar zijn de meningen erg over verdeeld!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

XyritZz schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:25:
Mijn hoop is nu nog gevestigd op de College omdat ik die nog niet heb afgerond, maar ik vrees er hard voor ;).
Mage guild is het lachertje van de guild quests ;)

spoiler:
Als eerste jaars student tijdens je eerste les wordt je uitgekozen door een duizenden jaren oude orde als "the one", om 5 minuten later een geest te verslaan waar vroeger hele oorlogen om zijn gevoerd om die op te sluiten. Dan moet je wat boeken ophalen en een staf. Als je dan terug komt versla je de machtigste thalmor mage en wordt je gekroond tot arch-mage. Ik kon op dat moment nog geen expert level spells casten, dus alles met apprentice. (beetje versimpeld voor effect ;) )
SnoeiKoei schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:17:
Als je de TES-games een beetje kent, weet je dat er in Tamriel een andere set normen geldt voor wat illegaal is en wat niet, en dat verandert door de tijd ook nog wel wat.

Dark Brotherhood, moordenaarsgilde,
Ik dacht dat de DB wel degelijk illegaal was en ook op gejaagd werd en vervolgd. De Morag Tong was legaal, en in morrowind kreeg je ook writs of execution die je aan de guards kon laten zien. Mt is toen underground gegaan door de jaren heen en hervormd als DB.

[ Voor 29% gewijzigd door Zoijar op 12-12-2011 12:28 ]

• pieterdebie
Zen!th schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:18:
[...]

Probeer eens te spelen met:

fGrassMaxStartFadeDistance=7000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=400.0000

Die laatste op nul zetten zou naar 't schijnt meer gras opleveren.

Dat zijn de waarden zoals ze bij mij stonden, dus ik vermoed dat het bij iedereen dezelfde max waarden zijn (ik ben niet zeker hoever ik grass fade gezet heb)

[ Voor 15% gewijzigd door pieterdebie op 12-12-2011 12:29 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.